Maar je bent het niet met mij eens dat het, ondanks dat het misschien praktisch misschien moeilijk uitvoerbaar is, beter tussen de 0 en 0,5% kunt blijven dan het tekort telkens tot de 0,5 op te laten lopen, dan 4 flinke slokken te nemen en dan weer te wachten op een tekort van 0,5% et cetera? Ik geef daaraan in ieder geval wel de voorkeur.MrAngry schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 09:37:
Tja, ik ben wel een bioloog verder... Even uitgaande van je stelling. 0,5% is 375ml bij 75 kilo, dat zijn 4 flinke slokken. Veel plezier met dat micromanagen.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Ervaring is dat ik wat moeilijker alles bijhoud als ik echt moe wordt
Daar zijn hartslagmeters voor.Flatlinernl schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:01:
Weet iemand of er een app is waarmee een inspanningstest uit te voeren is? Wil graag mijn hartslagzones ongeveer bepalen, of dan toch gewoon even zelf steeds tellen en de tijd bijhouden volgens de beschrijving op http://doefiets.nl/training/basisprincipes/hartslagzones
Ervaring is dat ik wat moeilijker alles bijhoud als ik echt moe wordt
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Ehmmm... ja natuurlijk...
Maar je doet een bepaalde inspanning voor een bepaalde tijd op een bepaalde hartslag.. De app zou dan dus hartslag uitlezen van de meter.. en hartslagbereik wat ik aan moet houden en tijd aangeven...
Nee dat ben ik niet met je eens want 0,5% is geen tekort en je kan je 0% punt niet vaststellen. Drink als je dorst hebt is een veel betere richtlijn (idd vooral ook om praktische redenen en het lijkt me nogal relevant om hier onderscheid te maken tussen praktijk en theorie), dit geldt trouwens sowieso, niet alleen tijdens het fietsen. Al die mensen die per dag 3 halve liter flesjes spa blauw proberen weg te tanken omdat het moet zijn in een water marketing hype getrapt.argro schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 09:48:
[...]
Maar je bent het niet met mij eens dat het, ondanks dat het misschien praktisch misschien moeilijk uitvoerbaar is, beter tussen de 0 en 0,5% kunt blijven dan het tekort telkens tot de 0,5 op te laten lopen, dan 4 flinke slokken te nemen en dan weer te wachten op een tekort van 0,5% et cetera?
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Volgens mij hoef je alleen je hartslag in rust en je maximale hartslag te bepalen. Dat doe je dus met een hartslagmeter (iig de maximale hartslag). Aan de hand daarvan kun je de verschillende zones uitrekenen.Flatlinernl schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:35:
[...]
Ehmmm... ja natuurlijk...
Maar je doet een bepaalde inspanning voor een bepaalde tijd op een bepaalde hartslag.. De app zou dan dus hartslag uitlezen van de meter.. en hartslagbereik wat ik aan moet houden en tijd aangeven...
Ik ben toch malle pietje niet!
Probeer eens een hypotone sportdrank.sapphire schreef op maandag 24 februari 2014 @ 17:05:
750ml per uur......
Ik merk dat als ik dat drink ik constant last heb van m'n buik, klotst alle kanten op. Gisteren 1x600 en 1x 750 mee, op 68km niet opgegaan. Het is wel te weinig want s'avonds heb ik koppijn maar ik drink me een slag in de rondte
Deze heeft een relatief lage osmotische druk waardoor het sneller wordt opgenomen.
Staat wel wat info op: http://www.duursport.nl/sportdrinkhead
Ik was in de veronderstelling dat je juist je omslagpunt wil bepalen ipv je max hartslag. En op basis daarvan weer de hartslagzones.The Legend schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:57:
[...]
Volgens mij hoef je alleen je hartslag in rust en je maximale hartslag te bepalen. Dat doe je dus met een hartslagmeter (iig de maximale hartslag). Aan de hand daarvan kun je de verschillende zones uitrekenen.
Om je omslagpunt zelf te kunnen bepalen, moet je wel eerste je maximale hartslag weten. Daar moet je dan vervolgens X% onder gaan zitten en d.m.v. inspanning je hartslag in stapjes te verhogen bepaal je je omslagpunt.Flatlinernl schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:03:
[...]
Ik was in de veronderstelling dat je juist je omslagpunt wil bepalen ipv je max hartslag. En op basis daarvan weer de hartslagzones.
Als je echter gewoon gaat fietsen met een hartslagmeter dan weet je op een gegeven moment ook wel je hartslag waarbij je nog net zonder verzuring maximaal kunt fietsen.
Ik ben toch malle pietje niet!
Ja, dat weet ik, en ik was dus benieuwd of dat in een app was verwerkt. Die x% en de stapjes, zodat je gewoon de aanwijzingen kan volgen. Maar dat lijkt er dus niet op.The Legend schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 12:00:
[...]
Om je omslagpunt zelf te kunnen bepalen, moet je wel eerste je maximale hartslag weten. Daar moet je dan vervolgens X% onder gaan zitten en d.m.v. inspanning je hartslag in stapjes te verhogen bepaal je je omslagpunt.
Ascension schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 12:11:
Investeer in een Garmin Edge 500/510/800/810 en dan kan dat allemaal

+1havana schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 08:24:
Ik denk dat we kunnen concluderen dat
1. De hoeveelheid vocht afhangt van persoon tot persoon
2. Afhangt van de temperatuur
3. Afhangt van de intensiteit van de training
... en er dus geen zinnig woord over te zeggen valt. Richtlijnen als "xxx ML/uur" zijn geen knip voor de neus waard aangezien ze met alledrie de factoren geen rekening houden.
Hieraan wil ik nog toevoegen dat het drinken wanneer je dorst krijgt ook persoonlijk is. Als ik dat afgelopen zondag had aangehouden, had ik hooguit 400ml gedronken op mijn 100km rit en was ik naderhand helemaal naar de klote geweest. Ik moet echt geforceerd meer drinken dan waar mijn lichaam om vraagt, anders krijg ik veel te weinig binnen en knallende koppijn.
Overigens helpt een isotone of hypertone sportdrank aardig tegen klotsende magen, alleen water of te dunne sportdrank wordt niet snel opgenomen en daardoor krijg ik inderdaad maagklotsing.
Koppijn en heel erg donkere pis na een rit zijn een goede indicatie van te weinig gedronken en achter elkaar moeten pissen tijdens de rit een indicatie van teveel drinken, alle theorieën zijn niet meer dan dat, theorieën.

[ Voor 4% gewijzigd door BertP op 25-02-2014 14:08 ]
Dus maar ff rondje met hem gemaakt, was toch iets kouder als ik verwacht had en onderweg ook nog regen.
Gezellig rondje gefietst, voor hem soms pittig doorrijden voor mij gewoon rustig pedalen ronddraaien
Verwijderd
Ik dacht dat het door m'n houding op de fiets kwam, want ik heb de laatste tijd ook echt na een uurtje of 2 thuis te zijn van het fietsen echt verschrikkelijke hoofdpijn (voor de rest v/d dag)..TheLemon schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 12:19:
[...]
anders krijg ik veel te weinig binnen en knallende koppijn.
Ik zal ook maar wat geforceerder water drinken denk ik, want met dit weer heb ik helemaal geen behoefte aan water (nog niet eens een half bidonnetje in bijna 2 uur)
Zeker. Uitvalsbasis afgelopen week was Las Palmas, dus genoeg van de noordkant gezien. Ook veel verschillende wegen die naar boven gaan, en als je beetje van de grootste wegen af gaat dan zitten er de nodige pittige klimmetjes in met stukken van 15/20%. Nadeel is wel dat er vaak wolken tegen de berg aanhangen met als gevolg mist en regen. Bij de laatste klim kwamen we pas uit de mist toen we al praktisch op de top van de Pico de las Nieves stonden. Foto'tje van de top met Tenerife in de verte:

Je hebt zeker wel behoefte aan water hoor, je weet het alleen niet ;-)Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:59:
[...]
Ik zal ook maar wat geforceerder water drinken denk ik, want met dit weer heb ik helemaal geen behoefte aan water (nog niet eens een half bidonnetje in bijna 2 uur)
Oké, je hebt gelijk. Ondanks dat geef ik er toch de voorkeur aan om regelmatig een beetje te drinken, in plaats van periodiek 375 ml weg te werken. Dat is namelijk m.i. vrij onplezierig, zeker tijdens een zware inspanning. Ondanks dat dit qua vochthuishouding et cetera niets uitmaakt.MrAngry schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:37:
[...]
Nee dat ben ik niet met je eens want 0,5% is geen tekort en je kan je 0% punt niet vaststellen. Drink als je dorst hebt is een veel betere richtlijn (idd vooral ook om praktische redenen en het lijkt me nogal relevant om hier onderscheid te maken tussen praktijk en theorie), dit geldt trouwens sowieso, niet alleen tijdens het fietsen. Al die mensen die per dag 3 halve liter flesjes spa blauw proberen weg te tanken omdat het moet zijn in een water marketing hype getrapt.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Maargoed even naar de dealer gereden, derrie opnieuw gesteld, speling uit balhoofd gehaald en de achter derrie ook opnieuw afgesteld
Ook gelijk de nieuwe helm van m'n vader meegenomen, een Carrera Razor-X. Zelf in het enthousiasme ook één meegenomen. Opzich heel mooi ding, mooi model en afwerking en nette prijs. Twijfel alleen nog over de pasvorm, lastig aangezien er hier niks in de buurt zit. Hij is namelijk wat wijder dan mijn Giro Torrent maarja dat is ook een veel te warm gevaarte op je hoofd...
Verwijderd
Mooi uitzicht!Hielko schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 17:05:
[...]
Zeker. Uitvalsbasis afgelopen week was Las Palmas, dus genoeg van de noordkant gezien. Ook veel verschillende wegen die naar boven gaan, en als je beetje van de grootste wegen af gaat dan zitten er de nodige pittige klimmetjes in met stukken van 15/20%. Nadeel is wel dat er vaak wolken tegen de berg aanhangen met als gevolg mist en regen. Bij de laatste klim kwamen we pas uit de mist toen we al praktisch op de top van de Pico de las Nieves stonden. Foto'tje van de top met Tenerife in de verte:
[afbeelding]
Welkom bij de Sensa club! Ik heb de zelfde op zolder staanBertP schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:07:
Afgelopen vrijdag opgehaald en zaterdag eerste stukje gefietst (50km) wennen maar wel erg fijn
[afbeelding]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
ThanxSnowDude schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:46:
[...]
Welkom bij de Sensa club! Ik heb de zelfde op zolder staan
Heb je hem al lang in bezit?
Ik ben 2,02 groot en weeg net geen 100 kg. Ik heb in het verleden alleen op mountainbikes gereden, maar vooral op de weg.
Tot nu toe kom ik telkens uit bij de Bulls Harrier 64 cm.
Op zich lijkt het mij een prima fiets, maar het zou toch mooi zijn als er iets te kiezen is.
Omdat maar weinig winkels fietsen in grote maten hebben staan is het lastig zoeken. Welke andere merken/modellen zijn er geschikt?
[ Voor 8% gewijzigd door coen76 op 26-02-2014 12:04 ]
Half jaar ofzo, staat bijna 1500 km op de teller
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ik ben de laatste tijd bezig met het opbouwen van mijn afstand. De eerste rit was 37km en de week erna 42km. Ik had veel wind tegen de laatste 10km, anders had ik deze afstand wel gemakkelijker en sneller kunnen afleggen. Bij het afstappen voelde ik me dan even een aantal minuten wat zwak in de benen, maar achteraf geen spierpijn of iets dergelijks.
Misschien dat ik komende zondag meedoe met een rit van 65km met in het midden een korte pauze, alhoewel ik nog wat twijfel heb of dit haalbaar is. De andere afstanden heb ik alleen gereden en ik denk dat het in groep iets makkelijker zal zijn?
[ Voor 14% gewijzigd door SToRM666 op 26-02-2014 11:39 ]
PSN id: NL_SToRM
[ Voor 6% gewijzigd door SnowDude op 26-02-2014 11:46 ]
• Tweedehands bij de LBS
Is veelal stukken goedkoper dan een nieuwe en je kunt er bijna zeker van zijn, mits de LBS goed is, dat er geen defecten aan de fiets zitten. Een beschadiging ontkom je eigenlijk niet aan. Ga er ook vanuit dat slijtage op de groepen aanwezig is.
Je betaald dus wat minder maar dit is een goede middenstap tussen een nieuwe fiets en een marktplaats fiets
Wat is een LBS?
Zie ook mijn post hier boven, kan iemand mij nog tips geven welke merken goede fietsen heeft voor een lang persoon? Sensa vind ik ook erg mooi, maar gaat volgens mij niet groter dan 62 cm? maar dat is een sloping frame? die zijn doorgaans wat kleiner dacht ik?
Mijn huidige mountainbike is ook vrij klein, maar ik kan daar geen lekkere houding op vinden. Mijn vorige mountainbike was een maat groter en daar zat ik veel beter op. Ik wil ook voorkomen dat het zadel te hoog komt te staan tov het stuur waardoor ik erg ver voorover kom te zitten. Met een kleiner frame is dit wel het geval lijkt mij?SnowDude schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:24:
sommige langere mensen (ook pro's) nemen een iets kleiner frame maar met een langere zadelpen en langere voorbouw. Misschien is dat voor jou ook wat.
Dat is vooral voor een meer wedstrijd gerichte houding, dat is dus niet waar het hier omgaat.SnowDude schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:24:
sommige langere mensen (ook pro's) nemen een iets kleiner frame maar met een langere zadelpen en langere voorbouw. Misschien is dat voor jou ook wat.
e; Ja, je krijgt daar idd een hele grote drop (verschil zadelhoogte, stuurhoogte) van
Merken met grotere maten:
Rose (grote zaak in Duitsland)
Canyon
Koga
Klamer (schitterende zaak in Hoogezand, buiten je budget)
Kijk ook eens in de outlet bij Canyon:
https://www.canyon.com/_n...state=&sort=p-up#A1035963
edit zoveel:
Je kan beter stack en reach gebruiken ipv maat zodat je frames kan vergelijken zonder dat de slope relevant is.
[ Voor 40% gewijzigd door MrAngry op 26-02-2014 12:44 ]
Ik zou zeker ook eens kijken naar de Canyon roadlite. Die kost 999 en dan heb je de fiets afgemonteerd met Shimano 105. Ik heb zelf de maart 2xl en ben 1.98 meter lang. De 3xl is qua zitbuis 3 of 4 cm langer (65-66 cm) dus dat zou prima moeten passen.coen76 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:21:
Ik ben momenteel aan het rondkijken voor een nieuwe racefiets. Het budget voor de fiets is <1000 Euro.
Ik ben 2,02 groot en weeg net geen 100 kg. Ik heb in het verleden alleen op mountainbikes gereden, maar vooral op de weg.
Tot nu toe kom ik telkens uit bij de Bulls Harrier 64 cm.
Op zich lijkt het mij een prima fiets, maar het zou toch mooi zijn als er iets te kiezen is.
Omdat maar weinig winkels fietsen in grote maten hebben staan is het lastig zoeken. Welke andere merken/modellen zijn er geschikt?
Moet ik nog ergens op letten bij de wielen? is het meegeleverde altijd sterk genoeg?
http://app.strava.com/routes/185887
300km en 3000hm
Hopelijk voor het donker thuis
Stoer. Misschien ook iets voor mij rond die dagenMex schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:10:
Al een tijdje het idee om eens 300km op een dag te fietsen, eerste paasdag moet het gaat gebeuren:
http://app.strava.com/routes/185887
300km en 3000hm
Hopelijk voor het donker thuis
Everytime I suffer I become a better man because of it
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2014 17:08 ]
Ik zit ook naar een roadlite te kijken. Ben 193 met BBL van 90 wat volgens hun site op XL uitkomt.Janusz schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:17:
[...]
Ik zou zeker ook eens kijken naar de Canyon roadlite. Die kost 999 en dan heb je de fiets afgemonteerd met Shimano 105. Ik heb zelf de maart 2xl en ben 1.98 meter lang. De 3xl is qua zitbuis 3 of 4 cm langer (65-66 cm) dus dat zou prima moeten passen.
Ben alleen bang dat ik met een roadlite misschien iets té comfortabel zit. Het is immers niet echt een racy geometrie. Hoe bevalt dit bij jou?
[ Voor 39% gewijzigd door Jonniii op 26-02-2014 17:21 ]
Rondje Ijsselmeer iig, vandaag al even Markermeer variant met stukje extra Noord-Holland gedaan.
http://app.strava.com/activities/116285131
Op basis van voorspellingen had ik iets minder wind verwacht, stond volgens mij toch iets van kracht 5 a 6 op open stukken in Noord-Holland.
[ Voor 28% gewijzigd door DDX op 26-02-2014 18:00 ]
Verwijderd
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2014 18:03 ]
Paar gekken gezien, die idee hadden dat kort/kort prima kan met dit weer
Rondje Ijsselmeer heb ik in principe al met iemand afgesproken, maargoed geen harde datum nog en we kunnen natuurlijk ook GOT rondje doen.
[ Voor 16% gewijzigd door DDX op 26-02-2014 18:33 ]
Dat is een Chinees frame toch? Fiets.nl/forum al geprobeerd?Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:33:
Heeft er hier iemand ervaring met frames van Velobuild ofwel Zhongwei frames? Ik ben zeer gecharmeerd van deze frames en met name de r-002. Er zijn best veel lovende reacties en reviews te vinden op de Velobuild pagina's maar ik zoek meer irrealiteit die niet op hun gesponsorde site staan.
Wahoo Kickr trainer en mijn lifebeam helm (met ingebouwde hrm)

Denk dat ik alleen nog een jaar of 3 moet trainen

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
http://www.sportcommunication.info/TMB/
1 dag
330km
8.000 hoogtemeters.....
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Ik rijd met mijn zaterdagochtend groepje de 110, zal wel geen hoog gemiddelde worden maar ach eens wat anders dan hier in de buurt
Da's met de auto al een takke-eind (wel als je hier en daar wat omrijd erg mooi)!Rene schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:22:
kwam net nog een leuke cyclo tegen....
[afbeelding]
Denk dat ik alleen nog een jaar of 3 moet trainen
De wijzen komen uit het Oosten!
kan niet verwoorden maar ik wil es ff knallen
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Daar heb je wel gelijk in. De ultimate al heeft een iets langere bovenbuis en daarmee een wat sportievere zit. Ik heb zelf de tijd VAB wedstrijden gehad en heb er geen problemen mee. Misschien zet ik er nog wel een langere stuurpen op en zet ik het stuur wat dieper.Jonniii schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:20:
[...]
Ik zit ook naar een roadlite te kijken. Ben 193 met BBL van 90 wat volgens hun site op XL uitkomt.
Ben alleen bang dat ik met een roadlite misschien iets té comfortabel zit. Het is immers niet echt een racy geometrie. Hoe bevalt dit bij jou?
Ik ga ook de 110 km doen met 3 vrienden.. Zal nog wel wat moeten trainen, heb maandag de eerste 50 km van dit jaar geredensapphire schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 20:07:
Nog mensen die met de classico Boretti meedoen?
Ik rijd met mijn zaterdagochtend groepje de 110, zal wel geen hoog gemiddelde worden maar ach eens wat anders dan hier in de buurt
http://connect.garmin.com/activity/452228378
Check, ik doe ook de 110 met mijn vader. Aan een kant wel jammer dat ze verhuist zijn, de vorige editie startte op 2 kilometer van mijn huis.sapphire schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 20:07:
Nog mensen die met de classico Boretti meedoen?
Deze staat voor volgend jaar op mijn kalender met dik potlood ingetekendNielsTn schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:39:
Dan is dit een leuker toertje
http://www.sportcommunication.info/TMB/
1 dag
330km
8.000 hoogtemeters.....
Het waaide hard, het was aan het einde waterkoud maar gezellig en lekker doorgefietst.
http://app.strava.com/activities/116488729

Wat heb je voor set aan? Vroeg me namelijk zelf oa. af of nanoflex beenwarmers alleen warm genoeg zijn met koud weer.
Als je weg gaat met 3 graden is het koud, maar als je eenmaal warm bent is het super (let wel, ik heb het voornamelijk aan omdat ik veel klim hier).
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Ik heb net mijn GTR een upgrade gegeven:
- 3T Erganova stuur
- 3T Erganova stuurpen
- Vredestein Fortezzo Tricomp bandjes
- Supacaz stuurlint

Had eerder het idee dat deze bandjes in het wit "te" zouden staan onder de fiets. Maar vind het resultaat erg geslaagd! Tevens een nieuw stuur en pen gekocht, omdat de pen iets te lang was en mijn stuur ook iets breder mocht zijn. Dus van 120mm lang en bij 40cm breed naar 100mm bij 42cm. Stuurlint van Supercaz voelt prettig aan en heeft goede doppen meegeleverd (met imbus).
Heb je echter net alles af, loopt bij sturen je rem aan....remkabels te kort. Dus alles kon er weer af. Daarna een halve hartverzakking omdat het kabelgeleidersdingetje in het frame viel, maar na heel veel gevloek kreeg ik hem er toch weer uit. Remkabels verlengd en iets langere buitenmantel gebruikt.
Ze is er klaar voor
[ Voor 16% gewijzigd door DjVe op 27-02-2014 19:37 ]
GoPro Hero 3, Edge 500 en Garmin Virb edit softwarebnijssen schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 19:16:
@JSPR, ontzettend coole video. Gemaakt met zo'n Garmin Virb ding?
^^Mooi die Wilier!
Verwijderd
Denk dat voor de meesten 230km ver genoeg zal zijn, maar als de meerderheid de volle ronde wilPM_Petrol schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 19:32:
Rondje om alleen het ijsselmeer of ook het markermeer erbij?
Mijn idee was volle ronde, dus 300km+, maar als de meet 230km is doe ik ook wel mee hoor
Maar in een groep rijdt het altijd makkelijker dan alleen natuurlijk.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Volgens mij is het 216km, dus in 7 uurtjes moet het wel lukken met een groepje
Hier iemand op Strava die hetzelfde rondje heeft gereden
http://www.strava.com/activities/80767255
Dit is trouwens het volledige rondje (niet heel veel verder)
http://www.strava.com/activities/49264439
[ Voor 15% gewijzigd door M@cer op 28-02-2014 07:51 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

[ Voor 4% gewijzigd door M@cer op 28-02-2014 08:21 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Leuk idee, de vraag is alleen wanneer, hoeveel KM 250+ dus en of ik fit genoeg ben (waarschijnlijk nietVerwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 19:28:
Ff peilen of er interesse is voor een got rondje ijsselmeer
Poll: GOT Rondje ijsselmeer
• Ja
• Nee
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Vanaf volgende week gaat de beuk er weer in wat betreft training (wel rustig opbouwen) na 5 maanden niets te doen behalve verbouwen en verhuizen.
YouTube: Cycling in Catalunya Spain - Tarragona: Muntanyes de Prades

Verwijderd
Klopt, alleen daar heb ik geen account. Ik dacht dat er hier ook iemand met een Zhongwei frame aanwezig is. Maar iig bedankt voor de tip.Vos schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:01:
[...]
Dat is een Chinees frame toch? Fiets.nl/forum al geprobeerd?
Wel recentelijk geupgrade naar firmware 2.9 maar daarna wel succesvol ritjes opgeslagen.
Ik gebruik dezelfde banden als die ik op de weg gebruik, en dat is het voordeel van rollers omdat je niks hoeft om te bouwen (ik heb nog niet echt wat gemekrt van meer slijtage etc.)MrAngry schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 11:01:
Jspr, jij hebt van die rollers toch? Is het ook gebruikelijk om daar van die trainerbanden op te gebruiken of gooi je gewoon je wegfiets erop zonder iets te wisselen?
Een Tacx heeft/geeft meer weerstand, maar rollers is gewoon lekker om je benen los te trappen en om even belachelijk hard te zweten thuis
...
En aangezien ik toch bezig ben. Wat zijn de ervaringen met Ass Savers? Nuttig of nutteloos?
PSN id: NL_SToRM
http://www.strava.com/challenges/gran-fondo-03
Lekker weinig verkeer daarjspr schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 10:35:
Nog een filmpje voor de gene die geinteresseerd zijn![]()
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Het lijkt mij vooral interessant omdat ik bij meer dan normaal aanzetten/accelereren doorslip met de achterband. Ik hoop dat dat op rollers minder is, bij bijvoorbeeld sprint trainingen. Klopt dat een beetje?jspr schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 12:11:
[...]
Ik gebruik dezelfde banden als die ik op de weg gebruik, en dat is het voordeel van rollers omdat je niks hoeft om te bouwen (ik heb nog niet echt wat gemekrt van meer slijtage etc.)
Een Tacx heeft/geeft meer weerstand, maar rollers is gewoon lekker om je benen los te trappen en om even belachelijk hard te zweten thuis
160km staat erbij mij. Is wel te doenDDX schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 12:35:
Strava maakt z'n challenges lastiger, eind van het jaar moet je dus 300km in rit halen ?:
http://www.strava.com/challenges/gran-fondo-03
En zeker als dat rondje ijsselmeer doorgaat.
Dit topic is gesloten.