Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.030 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:36

sapphire

Die-hard pruts0r

Ja en de rest van nederland is ook wakker. Ik ben echt zó blij dat ik afgelopen een bel op mijn fiets gezet heb, kon hem vaak genoeg gebruiken vandaag!

Ik blijf het toch bijzonder vinden hoe onoplettend veel voetgangers en fietsers zijn in het verkeer, mensen steken over zonder te kijken, slingeren maar wat over de weg, stopen zomaar midden op de weg, ect. Zouden ze dat met de auto ook doen ...

Heerlijk gereden, eerste stuk met wind tegen was wat koud, maar wind mee had ik het iets te warm weer. Wel genoten :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:33
Arthur-M. schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 17:20:
[...]

Ik stuur wel een link, zo op het eerste gezicht zie ik niet echt een verschil behalve de kleur.

Peloton Pro: http://www.cubikes.nl/cube-peloton-Pro-2014
Peloton Race: http://www.cubikes.nl/cube-peloton-race-2014

De remmen en de crack zijn wel verschillend, maar maakt dit zoveel uit dat het de 200,- waard is?
Wat is er met je CAAD10 plan gebeurt? Als je zo heen en weer flabbert, bepaal dan eerst een budget en zoek daar de best mogelijk fiets bij...

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Ik heb hier weer een filmpje van afgelopen vrijdag, en ik die van vandaag staat nog in de queue bij Youtube...

Afbeeldingslocatie: https://v4s.yimg.com/sk/3829/12574916624_a444e63283_o.png
YouTube: Cycling in Catalunya Spain - Parque Fluvial - La Vallensana - La Conreria - Parque Fluvial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:15
In de top 3 ergenissen staat bij mij lekkende bidons. Heb nu al 3 verschillende types geprobeerd het afgelopen halfjaar en alledrie lekken ze wel op de 1 of andere manier. Vind het rete irritant dat heel de tijd alles smerig wordt en plakt. Sommige lekken bij de afdichting, andere weer bij het mondstuk en de laatste is helemaal zo lek als een mandje.

Hoor graag welke bidons jullie gebruiken die niet lekken. Zowel 0,7 als 0,5 liter varianten.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10 20:57
Camelbak Podium. Niet goedkoop, maar werkt wel super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:41
Gisterochtend begonnen met een ritje, maar kwam er al snel achter dat het met tegenwind niet te doen was. Toen maar omgedraaid en naar Leeuwarden gefietst en met de trein terug naar huis (beetje de nieuwe trend als ik dat zo in mijn Strava lijst zie).

Grote delen wind mee, maar ook stukken flink schuin tegen. De laatste 10 km nog een lekke band die ik na vervanging niet goed opgepompt kreeg, dus met een zo goed als zachte band de laatste kilometers afgelegd. Bijna geen andere fietser tegengekomen overigens, dus compleet solo gestampt.

Duurde me uiteindelijk toch wel een beetje te lang met de terugreis meegerekend..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:01
Wel populair opeens idd :)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
MrAngry schreef op zondag 16 februari 2014 @ 21:03:
[...]

Wat is er met je CAAD10 plan gebeurt? Als je zo heen en weer flabbert, bepaal dan eerst een budget en zoek daar de best mogelijk fiets bij...
Klopt, je hebt gelijk. Het budget is 1000€. De CAAD10 is eigenlijk te klein, ik moet een 58 hebben en de CAAD10 is een 56. Ik zou er nu nog wel op kunnen rijden, maar ik groei nog en vind het dan zonde om weer een nieuwe fiets te moeten kopen over 2 jaar. Ook staat de Cannondale ver van mij vandaag, en ik wil hem toch echt eerst zien voordat ik iets koop. Ik wil eigenlijk ook niet op dezelfde fiets rijden als mijn vader :p. Daarom dacht ik aan de Cube, omdat die in mijn goede maat is, hij nieuw is en dicht bij mijn huis staat. Sowieso is dit een vooruitgang want ik heb 2 jaar gereden op Sora. Ook las ik veel goede reviews over Cube's dus daarom dacht ik aan de Peloton Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Rene schreef op zondag 16 februari 2014 @ 23:48:
In de top 3 ergenissen staat bij mij lekkende bidons. Heb nu al 3 verschillende types geprobeerd het afgelopen halfjaar en alledrie lekken ze wel op de 1 of andere manier. Vind het rete irritant dat heel de tijd alles smerig wordt en plakt. Sommige lekken bij de afdichting, andere weer bij het mondstuk en de laatste is helemaal zo lek als een mandje.

Hoor graag welke bidons jullie gebruiken die niet lekken. Zowel 0,7 als 0,5 liter varianten.
Vooral met Isostar of andere suiker drank heb je er meer last van... goed excuus om je fiets goed schoon te maken na een rit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Laatst online: 03-10 12:36

MrDry

Desperados!

Na een onderhoudsbeurt waarbij mijn fiets helemaal uit elkaar is geweest raakt de ketting de bovenzijde van de achterbrug als ik mijn pedalen stil hou.

Het lijkt er op dat de freehub niet snel genoeg vrij komt. Kan dat?
Overigens is ook de ketting vervangen. Zou deze te lang zijn? 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door MrDry op 17-02-2014 08:37 ]

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:25
BertP schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:26:
Zal me hier ook maar eens melden :) Eigenlijk een paar jaar op een te kleine fiets gefietst maar altijd wel erg veel lol mee gehad. De fiets stond altijd bij mijn ouders omdat ik er in mijn studentenwoning eigenlijk geen plaats voor had. Afgelopen maand ben ik verhuisd en omdat ik mijn vader heb aangestoken met het wielervirus (en hij nu ook eens met mij op pad wil) maar besloten om de oude fiets in te ruilen voor een nieuw model. Via internet en diverse websites bij cc53-11 in Bruchem terecht gekomen.

Na een ochtendje rondkijken / informatie inwinnen uiteindelijk besloten om voor de Sensa Romagna te gaan. Zie ook: http://www.sensabikes.com...p?cPath=4&products_id=765. Ik had er eigenlijk twee op het oog (de apex ycarus en de sensa romagna) maar nadat ik te horen kreeg dat het eigenlijk dezelfde fiets is ik het best een beslissing kon maken op het uiterlijk van de fiets :)

....<KNIP>....

Wat voor advies kunnen jullie mij geven?
Hier een vergelijkbare situatie: beginnende fietsers (vader/zoon), zoekende naar ervaringen voor beginners en de juiste (beginners) fiets en overige accesoires. Op dit moment heb ik boven gemiddelde interesse voor de Sensa Mondena Comp, Valt binnen het budget en als ik het goed begrijp is de prijs kwaliteit verhouding niet verkeerd. Voor de jongste zijn we nog zoekende en is het budget iets lager (ivm de nog aanwezig groei :-) )
Ik ben mijzelf goed aan het inlezen en heb ook al het een en ander in het „echt” bekeken. De grootste uitdaging vind ik nog wel pedalen en bijbehorende schoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
Altijd fijn. Zie je ergens staan laagste prijs garantie, Vul je het formulier in en krijg je nooit reactie... Zo kan ik die slogan ook wel gaan gebruiken. Geef dan tenminste reactie van voor die prijs leveren we het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rene schreef op zondag 16 februari 2014 @ 23:48:

Afbeeldingslocatie: http://www.fietsspul.nl/1069-1446-large/bidon-tacx-sport-750cc.jpg
http://www.fietsspul.nl/B...don-tacx-sport-750cc.html
Gebruik nu 3 jaar lang deze bidon. Tacx sport. Lekt niet. Het ziet er alleen uit alsof deze uit de handel gaat.

https://www.tacx.com/nl/products/bottles-bottlecages/shiva
Heb deze Tacx shiva ook gehad, maar deze lekte bij mij langs de schroefdop. Zijn er meer mensen waarbij deze bidon lekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:29

Pelle

🚴‍♂️

M@cer schreef op maandag 17 februari 2014 @ 08:13:
Duurde me uiteindelijk toch wel een beetje te lang met de terugreis meegerekend..
Had je niet beter de interliner kunnen nemen? Ik weet niet hoe moeilijk die gedaan zouden hebben over je racefiets meenemen, maar ik vermoed dat het voor jou sneller was geweest. Ik heb een keer tijdens een zeilvakantie in Friesland de trein gemist (Sneek - Leeuwarden - Zwolle - Utrecht - Den Haag), en toen zag ik een interliner rijden naar Alkmaar. Daar toen ingestapt, en vervolgens de trein Alkmaar - Haarlem en daarna Haarlem - Den Haag genomen. Was uiteindelijk nog sneller ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:21
Gaat er nog iemand de Classico Boretti rijden dit jaar?

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ritverslag van twee profs: Cam and Richies excellent adventure.

Het leest heel leuk, maar zie vooral de stats:

Time: 13hrs 30min
Distance: 403km
elevation gain: 4500m
Ave Power: 230watts
Ave Heart rate: 115 8)7
Kcal Burnt: 11400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-10 09:44

Cliffie

Trompetslet

Hersteltraining ;)

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
@jspr: Nice! Zo-even bijna je hele training bekeken.. *jaloers*
Virb elite neem ik aan?

Leuk fietsen/wonen daar... Zelden slecht weer :)

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
@jspr: Hoe heb je die data in het filmpje gekregen? Ik begrijp dat je de Garmin Virb software gebruikt met een GoPro camera? Hoe sync je je gegevens dan van de GPX/TCX file met het filmpje?

Tis wel heel cool! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
FMS schreef op maandag 17 februari 2014 @ 13:39:
Ritverslag van twee profs: Cam and Richies excellent adventure.

Het leest heel leuk, maar zie vooral de stats:

Time: 13hrs 30min
Distance: 403km
elevation gain: 4500m
Ave Power: 230watts
Ave Heart rate: 115 8)7
Kcal Burnt: 11400
Wow 13 uur lang en dan gemiddeld 230watt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

.joeri. schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:00:
@jspr: Nice! Zo-even bijna je hele training bekeken.. *jaloers*
Virb elite neem ik aan?

Leuk fietsen/wonen daar... Zelden slecht weer :)
Ik heb een GoPro Hero3 en een Garmin Edge 500.
Het kan hier wel slecht weer zijn hoor, maar inderdaad vaak redelijk/goed tot super goed weer in vergelijking tot Nederland 8)
Ascension schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:03:
@jspr: Hoe heb je die data in het filmpje gekregen? Ik begrijp dat je de Garmin Virb software gebruikt met een GoPro camera? Hoe sync je je gegevens dan van de GPX/TCX file met het filmpje?

Tis wel heel cool! :)
Ik heb dit inderaad met de Garmin Virb software gedaan. De overlays (die geheel aan te passen zijn) kun je toevoegen aan de MP4 bestanden die je importeert (de GoPro en Virb filmen beide in MP4 dus de software ziet het verschil niet).

Afbeeldingslocatie: http://www.gps.nl/blog/uploads/VIRBEdit/virbedit0.jpg

Ik vermoed dat de Virb software de tijden vergelijkt tussen de GoPro video en de Garmin 500 gezien het importeren redelijk snel gaat. Tevens kun je manueel de beelden syncen aan de route.

Afbeeldingslocatie: http://www.dcrainmaker.com/images/2013/11/ParisMorning1.jpg

Verder kun je na export de video nog eens door FinalCut Pro trekken voor iets meer compressie of titels, intro's etc...

edit:

En nog eentje van gisteren.....

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7320/12583288873_f1372f85ae_o.jpg
YouTube: Cycling in Catalunya Spain - BCN - La Roca - Coll de Parpers - Dosrius - Coll d'Orrius - BCN
http://app.strava.com/activities/113643683

[ Voor 16% gewijzigd door jspr op 17-02-2014 16:32 . Reden: Filmpje toegevoegd... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 15:10

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:56:
[...]

[afbeelding]
http://www.fietsspul.nl/B...don-tacx-sport-750cc.html
Gebruik nu 3 jaar lang deze bidon. Tacx sport. Lekt niet. Het ziet er alleen uit alsof deze uit de handel gaat.

https://www.tacx.com/nl/products/bottles-bottlecages/shiva
Heb deze Tacx shiva ook gehad, maar deze lekte bij mij langs de schroefdop. Zijn er meer mensen waarbij deze bidon lekt?
Die gebruik ik ook. Moet zeggen dat ik altijd schroefdoppen gebruik, die klik dingen gaan bij mij altijd eerder lek.
Verder gebruik ik bidons gemiddeld 1 seizoen i.v.m. hygiëne enzo. Probeer ze schoon te houden maar een paar euro per seizoen aan bidonnen kost me de kop niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 17:37

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Pffoeh, wat ging het rondje fietsen na het werk dramatisch :(. Gisteren duidelijk te hard gefietst en een slechte/korte nacht. Vandaag dus nog niet uitgerust, maar het kwam beter uit om vandaag wel te fietsen in plaats van rust (tijd ivm werkschema, mooi weer, ...). Voor het eerst ook een pijntje wat geen normale spierpijn is, dat maakt mij wel huiverig.

Morgen zeker een dagje rust en hopelijk gaat het overmorgen weer beter :).

Om positief te eindigen, gisteren een 2e plaats behaald op een segment op strava (en de eerste plek op een haar na gemist) *O*. Die eerste plek is dit jaar nog zeker van mij >:).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:29
Ik ben aan het kijken naar nieuwe wielen. De reden is tweeledig: looks en prestatie. Laat ik voorop stellen dat ik een amateur ben die nog vaak moet gaan fietsen om in de buurt te komen van de prestaties van enkele mensen hier. Heb ik het daarom dan ook echt nodig? Nee. Maar goed, dat hoeft ook niet altijd een reden te zijn, toch? :P.

Op dit moment heb ik:
- Mavic ksyrium elite (~1550gr)
- Mavic open nog wat (?? gr)

Dit op een Cannondale CAAD9.

Nu ben ik aan het kijken naar:
- Shimano RS81-C35 (~1650gr)
- Shimano RS81-C50 (~1950gr)

Ik rijd voornamelijk hier gewoon op het platte Nederland, al wil ik dit jaar wel wat flinke heuvels gaan proberen. Maar gemiddeld gezien is het toch vooral de vlakte.

Wat raden jullie aan vwb de twee Shimano's? Wellicht dat jullie nog een ander goed alternatief weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Is er wat mis met die ksyrium elites? Want dat zijn gewoon goede wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Fulcrum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Anteros schreef op maandag 17 februari 2014 @ 16:43:
Ik ben aan het kijken naar nieuwe wielen. De reden is tweeledig: looks en prestatie. Laat ik voorop stellen dat ik een amateur ben die nog vaak moet gaan fietsen om in de buurt te komen van de prestaties van enkele mensen hier. Heb ik het daarom dan ook echt nodig? Nee. Maar goed, dat hoeft ook niet altijd een reden te zijn, toch? :P.

Op dit moment heb ik:
- Mavic ksyrium elite (~1550gr)
- Mavic open nog wat (?? gr)

Dit op een Cannondale CAAD9.

Nu ben ik aan het kijken naar:
- Shimano RS81-C35 (~1650gr)
- Shimano RS81-C50 (~1950gr)

Ik rijd voornamelijk hier gewoon op het platte Nederland, al wil ik dit jaar wel wat flinke heuvels gaan proberen. Maar gemiddeld gezien is het toch vooral de vlakte.

Wat raden jullie aan vwb de twee Shimano's? Wellicht dat jullie nog een ander goed alternatief weten?
Zie ook mijn post en de daarop volgende replies:
Pelle in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18"

Inmiddels ben ik erachter dat ik niet nieuwe wielen zoek, maar een nieuwe fiets ;)
Ik denk dat ik daar dan Fulcrum Quattro CX 35 op laat monteren. Kwalitatief ietsje minder dan de Fulcrum 3's en de Shimano RS81's, maar wel goedkoper en ook nog eens mooier. En als je je niet stoort aan Campagnolo wielen op een Shimano afgemonteerde fiets (daar zou ik zelf ook gewoon schijt aan hebben), dan kun je ook nog voor Campa Scirocco's gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
@MrAngry: De las is niet helemaal OK waardoor mijn buitenband er soms af klapt. Makkelijk te maken, maar... De set is volledig alu kleur en ik wil meer zwart tinten. Ook vind ik een wat hogere velg (>= 35mm) mooier.

@jspr, Pelle: Thanks. Ik heb ff gekeken naar die Fulcrum's en ze zien er mooi uit. Zwaarder dan de RS81-C35, maar ook een heel stuk goedkoper. De Campa Scirocco's zijn ook erg mooi een erg goedkoop. Ook weer wat zwaarder dan de RS81-C35.

Wat is jullie mening vwb 35mm/50mm? Ik weet dat de 50mm meer wind vangt en dat de velgen zwaarder zijn. Zitten er ook echt specifieke voordelen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Hoge velgen zijn aerodynamischer, maar daar ga je pas echt iets van merken als je vaak 40+ rijdt volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
@Pelle: Nou, DAT gaat nog wel ff duren. Ik fiets 99% in mijn eentje en om dan continu 40+ te rijden :S. Gemiddeld 30 is te doen, maar voor nu houdt het verder op. Verder las ik je post waar je naar refereerde en het komt aardig overeen met wat ik wilde vertellen. Merk wel dat de RS81-C35 de lichtste zijn voor 35mm wielen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Gemiddeld 30 moet je toch wel stukken richting de 40 gaan ?
35mm noem ik niet echt hoog, en als het dan paar honder gram extra weegt vraag ik me af of je er wel een voordeel mee hebt ?

[ Voor 51% gewijzigd door DDX op 17-02-2014 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

SnowDude schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:24:
Gaat er nog iemand de Classico Boretti rijden dit jaar?
Ik zit er aan te denken om hem met m'n vader te gaan rijden :)
Arthur-M. schreef op maandag 17 februari 2014 @ 08:26:
[...]

Klopt, je hebt gelijk. Het budget is 1000€. De CAAD10 is eigenlijk te klein, ik moet een 58 hebben en de CAAD10 is een 56. Ik zou er nu nog wel op kunnen rijden, maar ik groei nog en vind het dan zonde om weer een nieuwe fiets te moeten kopen over 2 jaar. Ook staat de Cannondale ver van mij vandaag, en ik wil hem toch echt eerst zien voordat ik iets koop. Ik wil eigenlijk ook niet op dezelfde fiets rijden als mijn vader :p. Daarom dacht ik aan de Cube, omdat die in mijn goede maat is, hij nieuw is en dicht bij mijn huis staat. Sowieso is dit een vooruitgang want ik heb 2 jaar gereden op Sora. Ook las ik veel goede reviews over Cube's dus daarom dacht ik aan de Peloton Pro.
Is een goede 2e hands niet een beter plan? Zie in je profiel dat je 14 bent dus je kan idd nog flink groeien en op een te grote fiets zitten is ook niet fijn.
Pelle schreef op maandag 17 februari 2014 @ 16:58:
[...]

Inmiddels ben ik erachter dat ik niet nieuwe wielen zoek, maar een nieuwe fiets ;)
Ik denk dat ik daar dan Fulcrum Quattro CX 35 op laat monteren. Kwalitatief ietsje minder dan de Fulcrum 3's en de Shimano RS81's, maar wel goedkoper en ook nog eens mooier. En als je je niet stoort aan Campagnolo wielen op een Shimano afgemonteerde fiets (daar zou ik zelf ook gewoon schijt aan hebben), dan kun je ook nog voor Campa Scirocco's gaan.
Wat is er zoveel minder aan die Quattro's? Toevallig zelf ook zitten kijken naar wielen de afgelopen tijd, en was op de Fulcrum 3's uitgekomen qua prijs/gewicht maar jammer genoeg zo laag idd. Had de Quattro's ook gezien maar niet verder gekeken omdat ik vind dat ik eerst meer moet fietsen enzo :+
Maar ben wel benieuwd.

[ Voor 96% gewijzigd door sapphire op 17-02-2014 17:44 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
@DDX: Meestal zit ik op 32-35km/u (dit wel uiteraard met niet al te harde wind). Soms idd uitschieters naar 40 - 45 (maar relatief van korte duur). Varieert dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
sapphire schreef op maandag 17 februari 2014 @ 17:33:

[...]

Is een goede 2e hands niet een beter plan? Zie in je profiel dat je 14 bent dus je kan idd nog flink groeien en op een te grote fiets zitten is ook niet fijn.
Ik heb in eerste instantie gezocht naar goede tweedehands fietsen. Eerst kwam ik uit bij een Cannondale Caad10 in maar 56, 150KM hiervandaan, en dan heb ik dezelfde fiets als mijn vader heeft en het frame is ook te klein en 150km vind ik ook erg ver voor een fiets. Toen ben ik zaterdag met mijn vader naar Bike-Zone gegaan in Roelofsarendsveen, 10KM hier vandaan, en daar zag ik dus de Cube Peloton Pro 2014 editie staan. Ik heb er toen even op gereden en ik vond/vind hem erg lekker rijden, niet te vergelijken met mijn stalen Sora's waar ik twee jaar lang op gereden heb. De Peloton was framemaat 58 en hier pas ik prima op, maar de stuurpen en het zadel moesten wel naar voren. Deze fiets kost 1000,- en ik krijg er ook een kilometer teller en 2 bidonhouders bij. Ik heb nu 830,- en die 170,- willen mijn ouders aanvullen, en ik vind een nieuwe fiets toch fijner. Ik ga hem morgen kopen als het goed is.

[ Voor 3% gewijzigd door peakrever op 17-02-2014 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Kan ook wel hoor, zeker als je op termijn je stuurpen vervangt en zadel kan verstellen. Daarnaast ik had op m'n 14e al bijna mijn huidige lengt dust tja ;)

Overigens vond ik het ook vies tegenvallen wat er in regio Leiden voor aanbod is qua racefietsen toen ik vorig jaar zocht. Uiteindelijk valt het mee maar je moet het even weten, zo heb ik al Merida, Willier, Haibike, Giant, Koga, ect alleen al ten Noorden van leiden gevonden :+ (en niet te ver uiteraard)
Specialized, Santos ed. Bij Bikelane in Leiden ( maarja $$$).

Maargoed wel even een plaatje van je Cube posten als je hem hebt he ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
sapphire schreef op maandag 17 februari 2014 @ 18:46:
Kan ook wel hoor, zeker als je op termijn je stuurpen vervangt en zadel kan verstellen. Daarnaast ik had op m'n 14e al bijna mijn huidige lengt dust tja ;)

Overigens vond ik het ook vies tegenvallen wat er in regio Leiden voor aanbod is qua racefietsen toen ik vorig jaar zocht. Uiteindelijk valt het mee maar je moet het even weten, zo heb ik al Merida, Willier, Haibike, Giant, Koga, ect alleen al ten Noorden van leiden gevonden :+ (en niet te ver uiteraard)
Specialized, Santos ed. Bij Bikelane in Leiden ( maarja $$$).

Maargoed wel even een plaatje van je Cube posten als je hem hebt he ;)
Mee eens dat er weinig te vinden is. Ook vind ik Bike-Lane geen goede winkel, weinig aanbod en het personeel vind ik niet heel aardig. Ik koop hem morgen dus dan moeten ze hem nog klaarmaken, hoelang duurt dat ongeveer? Kan ik hem woensdag ophalen of Dinsdag nog? Ik zal uiteraard nog een foto posten hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Nu online
Breng m'n fiets wel eens naar Bikelane voor onderhoudsdingetjes waar ik zelf niet handig in ben en ben daar wel uitermate tevreden over. Nazorg ook prima, even binnen wippen en gelijk geholpen worden. Ze zijn wel prijzig inderdaad (Conti GP4000S voor 50 per stuk bijv.).

Zitten hier nog meer mensen uit Leiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Ascension schreef op maandag 17 februari 2014 @ 20:19:
Breng m'n fiets wel eens naar Bikelane voor onderhoudsdingetjes waar ik zelf niet handig in ben en ben daar wel uitermate tevreden over. Nazorg ook prima, even binnen wippen en gelijk geholpen worden. Ze zijn wel prijzig inderdaad (Conti GP4000S voor 50 per stuk bijv.).

Zitten hier nog meer mensen uit Leiden?
Ik zit er wel eens, mijn schoenen en accesoires komen van Bike-Lane, ik kan 10% korting krijgen via Swift. Verder is het een mooie winkel, het probleem is alleen dat er écht alleen dure dingen verkocht worden. Van Herwerden vind ik eigenlijk een veel leukere winkel, daar zijn ze veel meer geïnteresseerd in je, en het personeel vind ik aardiger. Ook heb ik het idee dat ze daar gewoon meer verstand van fietsen hebben. Daar laat ik ook het onderhoud van mijn huidige fiets doen. (morgen een Cube Peloton Pro)

[ Voor 8% gewijzigd door peakrever op 17-02-2014 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik ben er een keer of twee geweest, assortiment is inderdaad heel specifiek, een nette manier om te zeggen dat ze alleen dure meuk verkopen. Maargoed ze geven zelf ook aan alleen A-merk/kwaliteit spullen te verkopen, en die verkopen ze voor prijzen die vrij normaal zijn bij kleinere fysieke winkels.
Ben er wel erg vriendelijk geholpen!

Woon zelf overigens in Rijnsburg en werk in Noordwijkerhout dus kom niet zoveel meer in leiden, wel weer meer in de dorpen erboven en de LBS'en daar.

Fiets klaarmaken bij mijn Giant werd gedaan waar ik bij was. Alles op maat afgesteld, bidonhouders er op, fietscomputer, pedalen. Alles was in no-time gedaan.

wat ik me trouwens afvroeg voor de mensen die veel aan hun fiets sleutelen. Waar maken jullie je ketting/bladen/cassette mee schoon ? Op werk hebben we Universol biologisch afbreekbare ontvetter. Schijnt super spul te zijn en dacht dat het misschien wel wat voor de fiets is?

[ Voor 17% gewijzigd door sapphire op 17-02-2014 20:59 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-09 22:10

the_RJ

Banana Hammock!

sapphire schreef op maandag 17 februari 2014 @ 20:57:
wat ik me trouwens afvroeg voor de mensen die veel aan hun fiets sleutelen. Waar maken jullie je ketting/bladen/cassette mee schoon ? Op werk hebben we Universol biologisch afbreekbare ontvetter. Schijnt super spul te zijn en dacht dat het misschien wel wat voor de fiets is?
Wasbenzine. Lijkt me dat die ontvetter die je noemt best prima zou kunnen werken, even kijken waar het voor bedoeld is en proberen als het mag.

[ Voor 14% gewijzigd door the_RJ op 17-02-2014 22:52 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Wasbenzine is veel te agressief, met name voor je ketting. Daar kun je veel beter lampenolie voor gebruiken.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-10 12:31
Zijn er mensen die de Recon Jet bril volgen?
http://reconinstruments.com/products/jet/

Afbeeldingslocatie: http://reconinstruments.com/wp-content/themes/recon/img/jet/slide-3.jpg

Als tweaker zijnde natuurlijk een erg leuk 'speeltje'
Wordt in het voorjaar geleverd als het goed is.
Prijs is $599,00

Zit er over na te denken om hem te bestellen, het is alleen lastig dat er nog geen gebruikers ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 11:34

DjVe

Hatsaflats!

Yohost! schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 09:14:

[afbeelding]

Prijs is $599,00

Zit er over na te denken om hem te bestellen, het is alleen lastig dat er nog geen gebruikers ervaringen zijn.
Ja volg het wel, maar wil eerst wat echte reviews hebben voor ik aan zoiets ga denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Bedankt iedereen voor de antwoorden vwb mijn voornemen om nieuwe wielen te kopen.

Ik zit nu te twijfelen tussen deze twee:
- Shimano RS81-C35; 499e; 1704gr, 35mm
- Fulcrum Racing 1; 559e; 1485gr, 26 - 30mm

Beide vind ik erg mooi - al is de velghoogte wat minder bij de Fulcrum -, alleen is de Fulcrum wel wat lichter dan de Shimano. De decals zijn ongeveer hetzelfde, evenals kleur/vorm van de spaken (platte zwarte spaken).

Iemand nog iets over kwaliteit, stabiliteit, betrouwbaarheid, etc?

@Yohost!: Vet ding! Erg interessant. Ga het iig volgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anteros op 18-02-2014 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik zou het mooier vinden als die 2 extra stukken links en rechts in de pootjes van de bril verwerkt zouden zitten. Het lijkt me ook handiger om al die zaken bovenaan in het glas te hebben, waardoor het zicht naar onder volledig vrij blijft (wat mij persoonlijk belangrijker en veiliger lijkt).

[ Voor 15% gewijzigd door SToRM666 op 18-02-2014 12:32 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude

[afbeelding]

Prijs is $599,00

Tja persoonlijk zie ik totaal geen toegevoegde waarde. Het is voor zover ik kan zien niet doorzichtig dus het zit echt constant in je blikveld. Ik heb liever een computer op mijn stuur die maar af en toe afleid.

Die 600 euro geef ik liever uit aan een goede wielen set of andere upgrades aan mijn fiets.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik snap sowieso niet wat er leuk is aan filmen op de fiets, maar dat kan aan mij liggen...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
Pelle schreef op maandag 17 februari 2014 @ 16:58:
[...]

Thx voor de link naar die post. Ik zit me ook beetje te verdiepen in andere wielen, al zal dat nog lang duren denk ik ;)
havana schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:06:
Ik snap sowieso niet wat er leuk is aan filmen op de fiets, maar dat kan aan mij liggen...
Kan leuk zijn denk ik maar dan moet je het wel editen. Gewoon de hele rit, nee beetje saai.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-10 12:31
SnowDude schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:05:
[...]

Tja persoonlijk zie ik totaal geen toegevoegde waarde. Het is voor zover ik kan zien niet doorzichtig dus het zit echt constant in je blikveld. Ik heb liever een computer op mijn stuur die maar af en toe afleid.

Die 600 euro geef ik liever uit aan een goede wielen set of andere upgrades aan mijn fiets.
Ga er maar niet vanuit dat het de hele tijd in je blikveld zit.
Meestal kijk je door het bovenste gedeelte van een bril, immers op een racefiets kijk je door je houding altijd naar boven om vooruit te kijken.
Dit zegt de FAQ op hun site erover: "First and foremost, we wanted to ensure the user’s safety by making the display completely unobtrusive. When looking straight ahead, you will not even know it’s there. To take in information, you simply glance down, like looking at a dashboard on a car.Research has shown that looking down is an easier eye movement than looking up."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Yohost! schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:36:
[...]

Ga er maar niet vanuit dat het de hele tijd in je blikveld zit.
Meestal kijk je door het bovenste gedeelte van een bril, immers op een racefiets kijk je door je houding altijd naar boven om vooruit te kijken.
Dit zegt de FAQ op hun site erover: "First and foremost, we wanted to ensure the user’s safety by making the display completely unobtrusive. When looking straight ahead, you will not even know it’s there. To take in information, you simply glance down, like looking at a dashboard on a car.Research has shown that looking down is an easier eye movement than looking up."
Dat kunnen zij wel vinden, maar ik heb 30 jaar ervaring met het dragen van brillen, Ik weet zelf heel goed wat wel en niet afleid bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Nu online
SnowDude schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:05:
[...]

Een powermeter is nog steeds een wens van me. Die lijken nu betaalbaar te worden (Stages vanaf 600USD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
.

[ Voor 122% gewijzigd door peakrever op 26-02-2014 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
Ascension schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:43:
[...]

Een powermeter is nog steeds een wens van me. Die lijken nu betaalbaar te worden (Stages vanaf 600USD).
maar stages is slechts 1 crankarm, niet beide crankarmen dus....
Vind het dan nog erg veel 'giswerk' voor halve functionaliteit.
Ik hoop op Garmin dat daar de prijzen van dalen.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Arthur-M. schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:44:
Ik heb mijn Cube Peloton Pro opgehaald, zoals sapphire al zei duurde het klaarmaken maar heel kort en kon ik gewoon wachten. Hier een foto:

[afbeelding]

Hij is afgemonteerd met een 105 voor- en achterderailleur en Tiagra shifters. Ik ga er zo een rondje op fietsen!
Mooi fietsje!

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Bedankt, ik ben er heel erg blij mee! Ik ga straks waarschijnlijk naar de training toe dus dan kan ik hem lekker testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Nu online
NielsTn schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:03:
[...]

maar stages is slechts 1 crankarm, niet beide crankarmen dus....
Vind het dan nog erg veel 'giswerk' voor halve functionaliteit.
Ik hoop op Garmin dat daar de prijzen van dalen.
Uit verschillende reviews heb ik begrepen dat bij de meeste mensen het verschil in vermogen tussen links en rechts zeer klein is dus daar zou ik me dan niet zo druk om maken.

De Garmin is ook interessant alleen nog erg duur, 1500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik heb mijn Cube Peloton Pro opgehaald, zoals sapphire al zei duurde het klaarmaken maar heel kort en kon ik gewoon wachten. Hier een foto:

[afbeelding]

Hij is afgemonteerd met een 105 voor- en achterderailleur en Tiagra shifters. Ik ga er zo een rondje op fietsen!
Mooi apparaat. Heb dezelfde alleen dan van 2012. Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
pfff.. nog paar dagen wachten.... zaterdag is de dag dat ik jarig ben, en de LBS beloofde dat mijn nieuwe Roubaix dan gereed is....
spannend! Gelukkig de week na mijn verjaardag verlof/vakantie, dus dan gaat ie ingereden worden :) #zinan

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

[afbeelding]

Gefeliciteerd :)

Mooi fietsje!
the_RJ schreef op maandag 17 februari 2014 @ 22:51:
[...]

Wasbenzine. Lijkt me dat die ontvetter die je noemt best prima zou kunnen werken, even kijken waar het voor bedoeld is en proberen als het mag.
Oordeel zelf :)

http://www.universol.nl/U...rvanger_voor_ammonia.html

[ Voor 28% gewijzigd door sapphire op 18-02-2014 18:07 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
Wie maakt er hier wel eens zelf gelletjes ? Koop ze nu altijd maar zelf maken kan wel eens goedkoper zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Vraag voor een vriend van mij.
Hij rijd op fiets met een Shimano 105 9speed derailleur. In een rit is hij onderuit gegaan en is deze verbogen (heb het zelf niet gezien) en nu denk hij eraan om deze te vervangen.
Vervelende is dat het een oude 9speed is en we deze dus niet meer zo 1,2,3 op de kop kunnen tikken.

Kan hij een 105 (of ultegra) 10speed derailleur erop zetten of moeten dan ook de shifters vervangen worden (stuurlint moet ook vervangen worden dus dat kan in 1 keer). Maar als er een 10speed erop zet moet hij ook een nieuwe casette lijkt mij.

Any tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Griffin schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 07:59:
Vraag voor een vriend van mij.
Hij rijd op fiets met een Shimano 105 9speed derailleur. In een rit is hij onderuit gegaan en is deze verbogen (heb het zelf niet gezien) en nu denk hij eraan om deze te vervangen.
Vervelende is dat het een oude 9speed is en we deze dus niet meer zo 1,2,3 op de kop kunnen tikken.

Kan hij een 105 (of ultegra) 10speed derailleur erop zetten of moeten dan ook de shifters vervangen worden (stuurlint moet ook vervangen worden dus dat kan in 1 keer). Maar als er een 10speed erop zet moet hij ook een nieuwe casette lijkt mij.

Any tips?
Is de derailleur verbogen of de derailleur hanger?
Bij mijn mtb ook wel es een keer stevig onderuit gegaan en daar was de derailleur nog in orde - de hanger was wel stevig verbogen.

Nu eventueel kan een achter derailleur van een mtb ook nog wel lukken denk ik, die heb je nog in 9 speed.

Anders gaat het waarschijnlijk ineens zowel casette, shifters en derailleur worden denk ik zo.
Ik weet eigenlijk niet hoe een 10 speed derailleur zich gaat gedragen met een 9 speed shifter => want die verzetten de kabel vaak een vaste lengte.
Bij een 9 speed derailleur is die lengte ok voor het schakelen, bij een 10 speed gaat dat er wsl wel eens een paar keer naast zitten - en heb je dus een aantal kransjes die je niet kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
De index wordt bepaald door de shifter he, dus het aantal speed van de derailleur maakt in principe niet uit (bij wegfietsen, geldt niet voor shimano mtb), maaaaarrr... Bij 10-speed is de kettingbreedte kleiner dan bij 9-speed. Het gaat dus gewoon werken, maar je moet misschien experimenteren met de ketting, 9-speed of 10-speed kettingen verschillen marginaal en het hangt van je specifieke ketting af hoe lekker het gaat lopen.

[ Voor 5% gewijzigd door MrAngry op 19-02-2014 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
@chime:
Ik weet niet of het alleen de hanger is of ook de derailleur zelf. Zal binnenkort eens bij hem gaan kijken.

@MrAngry:
Hij wil sowieso een nieuwe missing-link ketting (KMC oid) dus dan een 10 speed erop zou geen probleem moeten zijn (dan word het dus een nieuwe 10speed casette + derailleur + ketting.
Ik ga wel even met hem overleggen hoe en wat, want dan moet hij ook de keuze maken welke tanding hij op de casette wilt. Voor heeft hij een dubbel of compact (weet vertanding even niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Waarom zou je de cassette vervangen? Je moet geen 10-speed cassette op een 9-speed shifter gaan runnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
MrAngry schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:03:
Waarom zou je de cassette vervangen? Je moet geen 10-speed cassette op een 9-speed shifter gaan runnen!
Ik dacht al, dat lukt toch niet.
Dus een 9speed cassette met een 9 (of 10) speed ketting op een 10 speed derailleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ketting moet sowieso 9 speed zijn anders gaat hij niet lekker over de cassette. 9 speed wordt, zoals MrAngry al zegt, bepaald door de shifter, dus een 10 speed derailleur moet gewoon werken. Een 10 speed ketting is 0,01mm smaller tussen de schakels dan een 9 speed, dus ik denk dat die derailleurwieltjes (die sowieso wel wat slack hebben) daar echt niet moeilijk over gaan doen.

Maar als je weinig geld wilt uitgeven zou je ook voor 9 speed Sora kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Derailleurs zijn behoorlijk taai!
Denk dat je beter eerst kan proberen de hanger te vervangen. Hangers zijn speciaal gemaakt voor dit soort valpartijen, en zijn daarom lekker zacht en buigzaam, juist om de derailleur te beschermen :)

Heb het ook zelf wel eens gehad dat het leek dat de hanger nog recht was, maar dat hij toch een tik had gehad waardoor schakelen niet meer lekker ging. Kost je 1€, moet zowieso vervangen worden, en scheelt je misschien aanschaf van een derailleur.

edit:
Derailleur hanger wiki:
"Most non-steel framed bikes have a separate removable derailleur hanger, generally made from aluminium which is bolted to the dropout. These are intended as a cheap replaceable part so that in the event of an accident or mechanical problem that could damage the derailleur or frame, the derailleur hanger breaks or deforms instead."

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2014 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Net contact gehad, vrijdag avond even kijken wat het precies is en wat er dus nodig is.
Hij zei ook al, als ik echt veel moet vervangen dan maar gelijk alles, maar liever niet. Als het de derailleurhanger is scheelt het helemaal veel, anders gewoon een 10speed 105 derailleur dus (en een nieuwe 9 speed KMC missing link ketting, en dan ook gelijk maar kijken wat de staat is van de tandwielen, want als we toch bezig zijn :P )

[ Voor 20% gewijzigd door Griffin op 19-02-2014 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Nu online
Nieuwe firmware voor de Edge 510/810:

Bij de Edge 510:
Changes made from version 2.80 to 2.90:

Fixed an issue causing distance to not be calculated correctly when following a course.
Restored elevation zoom scale behavior to how it was in 2.70.
Fixed an issue causing ANT+ sensors to become disabled when searching for a new sensor.
Removed (-) sign from the descent field field in ride history.
Added recording of settings to activity files.

Bij de 810:
Changes made from version 2.80 to 2.90:

◦ Restored elevation zoom scale behavior to how it was in 2.70.
◦ Fixed an issue causing ANT+ sensors to become disabled when searching for a new sensor.
◦ Made improvement to how position is matched to the map while navigating.
◦ Removed (-) sign from the descent field in ride history.
◦ Added recording of settings to activity files.

Ben heel benieuwd of het eerste punt van de 510 is opgelost, die was namelijk erg vervelend.

[ Voor 29% gewijzigd door Ascension op 19-02-2014 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
En punt 2 ook. Rete irritant dat je heel de tijd die grafiek moet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Nu online
Eerst test: via Strava routebuilder een TCX geexporteerd en gereden op mijn Edge 510. Ritje in Strava geladen; afstand gelijk. Dat lijkt nu dus in orde te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Vandaag even een klein rondje gefietst om mijn nieuwe fiets uit te proberen, en wauw wat fietst hij lekker! Echt een goede aankoop! Je merkt wel echt dat hij lichter is dan mijn oude stalen fiets, en schakelen gaat ook lekker soepel. Klopt het trouwens dat Fulcrum Racing 77's gewoon Fulcrum Racing 7's zijn met andere stickers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:19
Wat zijn handige ophangsystemen voor kleine schuurtjes? Ik wil mijn fiets kunnen schoonmaken (los van de muur, zodat de trappers kunnen draaien) en daarna aan de kant kunnen hangen.

Mag 1 systeem, maar ook 2 losse oplossingen. Tips zijn welkom :)

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:54:
Derailleurs zijn behoorlijk taai!
Denk dat je beter eerst kan proberen de hanger te vervangen. Hangers zijn speciaal gemaakt voor dit soort valpartijen, en zijn daarom lekker zacht en buigzaam, juist om de derailleur te beschermen :)

Heb het ook zelf wel eens gehad dat het leek dat de hanger nog recht was, maar dat hij toch een tik had gehad waardoor schakelen niet meer lekker ging. Kost je 1€, moet zowieso vervangen worden, en scheelt je misschien aanschaf van een derailleur.

edit:
Derailleur hanger wiki:
"Most non-steel framed bikes have a separate removable derailleur hanger, generally made from aluminium which is bolted to the dropout. These are intended as a cheap replaceable part so that in the event of an accident or mechanical problem that could damage the derailleur or frame, the derailleur hanger breaks or deforms instead."
Klopt, op mountianbikes heb je die krengen soms ook wel nodig als je bijvoorbeeld met de derailleur tegen een boomstronkje aan komt of er een tak in stuitert.

Been there done that, m'n derraileur raakte m'n spaken op de grootste 3 bladen achter 8)7 Nieuw derailleuroog/hangertje er op en gaan met die banaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

joint_me schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 21:09:
Wat zijn handige ophangsystemen voor kleine schuurtjes? Ik wil mijn fiets kunnen schoonmaken (los van de muur, zodat de trappers kunnen draaien) en daarna aan de kant kunnen hangen.

Mag 1 systeem, maar ook 2 losse oplossingen. Tips zijn welkom :)
Zo'n systeem met katrol en twee haken (voor aan t plafond)? Heb je voor zo'n 25 euro bij de halfords en minder bij de praxis.

edit: zoiets dus:
http://www.praxis.nl/tuin...co-fietslift/5237473.html

[ Voor 10% gewijzigd door sapphire op 19-02-2014 22:15 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Zat er laatst ook naar te kijken aangezien ik binnenkort 3e fiets kwijt moet in berghokje.
(Fiets helaas nog niet binnen helaas, is wat vertraagd)
Kwam op zoiets uit :

http://www.powerplustools...uder-voor-fiets-0974.html

Katrol heb ik ook naar gekeken, maar leek me onhandig als je er ook fietsen onder wilt stallen, dan moet ik echt berging steeds leeghalen. (is denk 1m bij 2m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Katrol is ook meer om schoon te maken op sta-hoogte zegmaar ;)

Laat ik dan ook wat vragen, hebben jullie nog tips voor een goede (en mooie) helm voor onder de 100 euro ?
Ik heb nu een Giro Torrent, doet wat hij moet doen maar ziet er niet uit, dat was niet zo boeiend op mijn oude barel met pauper outfit. Maar emt een mooie fiets en eindelijk wel leuke kleding kan een echte race helm ook wel.

Dacht zelf aan een Giro Monza, waarschijnlijk wit/zilver.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Heb zelf een Giro Savant. Bevalt me prima :) ook in wit/zilver, heb er volgens mij 80 euro voor betaald.

Afbeeldingslocatie: http://images.bike-treks.co.uk/images/giro_savant_h_whtslvr_34.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Ik heb een Giro Monza, zit erg fijn bij mij maar dat betekent niet dat dat voor jou ook geldt. Als hij lekker zit is het een erg goede helm, die je ook goed kan verstellen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Over ophangen gesproken, ik gebruik gewoon 2 kettingen met standaard fietshaken, Ik heb 4 haken in het plafond zitten in de schuur, 2 aan de kant voor normaal opbergen, en 2 haken in het midden voor als ik onderhoud wil doen. Ik hang dan gewoon de kettingen op de andere plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
sapphire schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 22:33:
Katrol is ook meer om schoon te maken op sta-hoogte zegmaar ;)
Maar is dat dan niet erg onhandig als je fiets zo 'los' hangt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 15:46

Pater

Terry Tate

Vandaag was het eindelijk in lange tijd eens lekker weer! Weinig wind, goede temperatuur en meest belangrijk: droog! Dus ik heb de verlichting tevoorschijn getoverd en een rondje van 58 km gefietst in een respectabele tijd van 1:51. Ben ik erg tevreden mee, zo aan het begin van het seizoen!

Strava

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Er zijn van die haken die je hoog in de muur vast zet. Daar zet je dan je voorwiel in. Dat ga ik gebruiken in de nieuwe schuur (gespot bij een vriend). http://www.mantel-bikeparts.nl/pro-bike-rack

Voor schoonmaken gebruik ik een Tacx onderhoudstandaard, werkt ideaal.

[ Voor 20% gewijzigd door Griffin op 20-02-2014 08:00 ]

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 22:07
Griffin schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:55:
Net contact gehad, vrijdag avond even kijken wat het precies is en wat er dus nodig is.
Hij zei ook al, als ik echt veel moet vervangen dan maar gelijk alles, maar liever niet. Als het de derailleurhanger is scheelt het helemaal veel, anders gewoon een 10speed 105 derailleur dus (en een nieuwe 9 speed KMC missing link ketting, en dan ook gelijk maar kijken wat de staat is van de tandwielen, want als we toch bezig zijn :P )
Een 10speed achterderailleur gaat dus perfect werken met 9speed onderdelen.
Wel is het belangrijk dat de derailleurhanger nog recht is.
Hiervoor zijn tools beschikbaar om deze weer recht te krijgen/uit te lijnen.
Verder is een KMC ketting ideaal gezien de missing link.

Mocht je in de buurt van Apeldoorn wonen, dan kan ik je helpen.
Ook op het gebied van onderdelen.

• MrAngry
Pater schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 23:36:
Vandaag was het eindelijk in lange tijd eens lekker weer! Weinig wind, goede temperatuur en meest belangrijk: droog! Dus ik heb de verlichting tevoorschijn getoverd en een rondje van 58 km gefietst in een respectabele tijd van 1:51. Ben ik erg tevreden mee, zo aan het begin van het seizoen!

Strava
Mooi dat je weer op de fiets zit. Hoe is het met de beschadigingen?

• SnowDude
DDX schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 22:52:
[...]

Maar is dat dan niet erg onhandig als je fiets zo 'los' hangt ?
Ik vind ophangen fijner werken dan constant struikelen over de poten van een standaard. Dat wiebelen valt heel erg mee, zeker als je de kettingen een beetje kort houdt.

• Pater
  • Laatst online: 30-09 15:46

Pater

Terry Tate

MrAngry schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:48:
[...]

Mooi dat je weer op de fiets zit. Hoe is het met de beschadigingen?
Littekens in mijn gezicht trekken goed weg, daar moet je nu echt op letten om het te zien. Lange leve Biodermal. :)

Heup gaat goed, wat ik echter wel merk is dat mijn pezen korter zijn geworden. Dus als ik mijn been over de fiets heen gooi om op te stappen, kom ik minder hoog dan voorheen. Soms heb ik nog wel het gevoel van "Voel ik mijn heup nou?", maar dat trekt dan heel snel weg. Ik weet alleen niet of die necrose van de heupkop gaat plaatsvinden, dat is de onzekere factor. Om in ieder geval minder belasting te geven, ga ik (voorlopig) niet meer hardlopen. Nu moet ik ook wel zeggen dat die hometrainer van Kettler een uitstekend alternatief is, hij bevalt me beter dan de Tacx (iets relaxtere positie, daarnaast kan ik mijn iPad over de boardcomputer leggen, dus ik heb entertainment tijdens het fietsen).

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Ik heb de fiets hangen in de berging, maar ik overweeg toch een standaard voor het schoonmaken etc. Vind hangend schoonmaken niet optimaal als ik met de tuinslang in de weer ga :)

Read the code, write the code, be the code!

• havana
Tacx Spider Team kan ik aanbevelen. Geen klemming op buizen, draaibaar en klein op te vouwen. Niet voor niks de keuze van veel professionele mecaniciens, zelfs als ze niet door Tacx worden gesponsord.

DIT IS MIJN WEBSITE

• NielsTn
zojuist (onverwacht) een mail ontvangen van SRAM rondom the total recall ;) van de Red hydraulische remmen.
Dus... de LBS heeft mogelijk morgen mijn Roubaix klaar :) (of zaterdag.... maar in elk geval close...)

* NielsTn is blij dat ie komende week vakantie heeft :)

[ Voor 13% gewijzigd door NielsTn op 20-02-2014 10:57 ]

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

havana schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:39:
Tacx Spider Team kan ik aanbevelen. Geen klemming op buizen, draaibaar en klein op te vouwen. Niet voor niks de keuze van veel professionele mecaniciens, zelfs als ze niet door Tacx worden gesponsord.
Wat hij zegt, echt een heel fijn ding :)
En voor het opbergen heb ik ook zo'n soort muurbeugel. Voordeel van dat ding van mij is dat ik er ook nog een kettingslot doorheen kan steken, das toch wel prettig. Iedere bouwmarkt heeft wel zoiets in z'n assortiment.

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:25
SnowDude schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 22:50:
Over ophangen gesproken, ik gebruik gewoon 2 kettingen met standaard fietshaken, Ik heb 4 haken in het plafond zitten in de schuur, 2 aan de kant voor normaal opbergen, en 2 haken in het midden voor als ik onderhoud wil doen. Ik hang dan gewoon de kettingen op de andere plek.
Ik ken die haken, maar hoe gebruiken jullie dat voor het opbergen? Een haak aan het stuur en de andere haak onder het zadel? Kan dat laatste geen kwaad?

• DDX
Bedacht me gisteren idee om gewoon 1 haak aan plafond te monteren en dan fiets aan voorwiel op te hangen.

• DjVe
  • Laatst online: 11:34

DjVe

Hatsaflats!

Raaaara.... wat zou hier in zitten :P

Nieuw speeltje voor op de Wilier GTR :9

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Vorige week is mijn Giant bidon gevallen, volle bidon precies op de tuit. En hoe krijg ik het voor elkaar een scheur in de deksel waardoor hij dus lekt als een gek.

Voor de grap getwittert of Giant een crash service voor bidons bied. Denk je krijg ik bericht van Giant dat er wat voor me klaar ligt. Twee nieuwe bidons (met wat andere goodies), nieuw model met een verbeterd soort drinktuit. Schijnt nog niet in de winkel te liggen.
Had uiteraard niet gehoeven maar wel heel erg klantvriendelijk van ze d:)b

Gabriël AM5

• DDX
Leuke pr weer zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Laatst online: 06:40
DDX schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:59:
Leuke pr weer zullen we maar zeggen.
Ja, maar na 2 uur volle bak regen was ik het wel zat :(

Weekend wordt gelukkig vriendelijker, en met 400km voor de boeg (verspreid over 2 dagen }:O) mag dat ook wel!

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Ik heb er naar gekeken, maar destijds toch voor de normale Cyclestand gegaan, scheelt al snel 60-70 euro. En de klemmen om de buizen is nog niet erg, heb nog geen carbon. Misschien in de toekomst upgraden als de fiets ook een upgrade krijgt, maar dat gaat nog lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Helemaal mee eens. Wat een fantastisch ding. De fiets staat super stevig en kan omhoog, draaien et cetera. Poetsen en sleutelen is een feest met dat ding.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Pagina: 1 ... 22 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.