Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.030 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuke badge.. zeker alleen voor betaalde strava gebruikers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:28
Nee gewoon voor iedereen die de challenge voltooid heeft.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eindelijk ook mijn hartslag meter goed werkend, ding begon pas te meten als de hartslag > 130 enkele tubes ecg gel gekocht en werkt nu super (borsthaar en hartslag meters zijn niet echt een goede combinatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:40
DDX schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 19:08:
@MMUilwijk; je hebt weer leuke route gemaakt op strava.
Je bent met trein alleen net zo lang onderweg naar start en na afloop weer naar huis als je aan het fietsen bent ;)

Wou zelf binnenkort trein naar Vlissingen pakken en dan terugfietsen ;)
Niet helemaal. Ik ga op de terugweg langs Utrecht naar mijn broertje, en vanaf daar met de auto 's avonds terug naar huis. Totaal dus 3 uurtjes treinen, en 8 uurtjes rijden met ZW7 ;)

Vlissingen naar huis lijkt me ook een grappig ritje. Dat moet in maart dan maar gebeuren :)

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Anders samen keertje zo'n route rijden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:29

Pelle

🚴‍♂️

MMUilwijk schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 22:36:
[...]

Niet helemaal. Ik ga op de terugweg langs Utrecht naar mijn broertje, en vanaf daar met de auto 's avonds terug naar huis. Totaal dus 3 uurtjes treinen, en 8 uurtjes rijden met ZW7 ;)
Ben benieuwd of ik 'm aandurf zaterdag :P
Vlissingen naar huis lijkt me ook een grappig ritje. Dat moet in maart dan maar gebeuren :)
Ik heb nog wel wat aanpassingen voor je die je route wat simpeler maken (zoals bij Barendrecht, langs de Rotte en voorbij Alphen). Soms maakt Strava er een rare route van die makkelijk handmatig te fixen is, als je weet waar die gekke punten zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Strava route builder is best onhandig, geef je begin en eindpunt op.
Stuurt hij je via route die je niet wilt.
Alleen kan je dan niet even simpel slepen of tussenpunten plaatsen, je moet dan eindpunt weghalen en tussenpunten proberen te vinden waar je langs denkt te willen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ik kan met Strava wel gewoon tussenpunten slepen hoor :?
Net als bij Garmin Connect.

Dus ik vind het eigenlijk een geniale tool (zeker in combinatie met die popularity heatmaps), maar soms zit er even een onlogisch stukje tussen, waarvan je alleen weet dat het onlogisch is als je er zelf eens geweest bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ah merk het nu ja, geen idee wat ik vorige keer dan fout deed.
Maar je kan niet echt duidelijk zien of je op een weg wel wilt fietsen.

Nu bijvoorbeeld volgende route in elkaar gezet, maar volgens mij fiets je dan bij Delft en Den-Haag er onhandig.
Zou dan optie in moeten zitten, vermijd centrums.

http://www.strava.com/routes/168938

[ Voor 8% gewijzigd door DDX op 12-02-2014 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

DDX schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 00:33:

Nu bijvoorbeeld volgende route in elkaar gezet, maar volgens mij fiets je dan bij Delft en Den-Haag er onhandig.

Ik zou zelf niet via de Beneluxtunnel gaan, omdat je dan inderdaad door Schiedam, Vlaardingen, Delft en Den Haag moet. Je kunt bijv. naar Rozenburg fietsen en daar de pont naar Maassluis pakken. Vanaf daar weer westwaarts, langs de Nieuwe Waterweg naar Hoek van Holland. Vanaf daar kun je heel mooi langs de kust fietsen, het enige 'lastige' is dan nog even door Scheveningen, maar dat is goed te doen.
Een ander alternatief is vanaf Hellevoetsluis naar de Maasvlakte en dan vanaf daar de pont naar HvH :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Kijk dat soort info mist nu op strava, routeplanner kwam ook totaal niet met opties van een pont.
(terwijl die dat hier bij noorzeekanaal wel doet)
Rozenburg klinkt dan als prima optie idd.

Rijden zelf zal gewoon zonder navigatie zijn, route is verder niet al te lastig zegmaar.
Zolang je maar paar plekken weet waar je heen wilt kom je genoeg bordjes tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
DDX schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 23:57:
Anders samen keertje zo'n route rijden ?
Prima :) Maar even een datum prikken via DM (en ik heb wel een GPS)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 19:38
count me in (als mijn agenda het toelaat)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Pelle schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 00:27:
Ik kan met Strava wel gewoon tussenpunten slepen hoor :?
Net als bij Garmin Connect.

Dus ik vind het eigenlijk een geniale tool (zeker in combinatie met die popularity heatmaps), maar soms zit er even een onlogisch stukje tussen, waarvan je alleen weet dat het onlogisch is als je er zelf eens geweest bent :P
Ik ga toch voor de Garmin Connect course builder. Ik heb diverse pogingen gedaan met de Strava route builder maar telkens weer doet die wat ik juist niet wil (ik heb diverse tutorials gekeken etc.etc.etc...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 11:35
Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 22:23:
eindelijk ook mijn hartslag meter goed werkend, ding begon pas te meten als de hartslag > 130 enkele tubes ecg gel gekocht en werkt nu super (borsthaar en hartslag meters zijn niet echt een goede combinatie)
Gebruik je een garmin strap? Ik heb zelf nu mijn garmin ant+ module op een polar strap zitten. Voordeel is dat die al beter werkt, de helft kost en ook nog eens met een 30 graden wasje meekan.

Ik heb zelf voor in de winter spectra 360 gel. Tube doe ik al een jaar mee

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans

Ik zou persoonlijk stukje den haag (Scheveningen) mee pakken en dan via Kijkduin naar hvh gaan en dan richting Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-10 21:23

Dat idee had ik laatst ook, trein naar Vlissingen en terug naar Leiden in mijn geval. Vond het alleen zondag toch wat te risicovol om alleen te doen met die enorme wind.

Leuk alternatief voor Rozenburg-Maassluis is Maasvlakte-Hoek van Holland, dan kan je makkelijk langs de kust via Scheveningen en Meijendel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
bummer.... de SRAM red22 hydraulische velgremmen gaan ivm recall terug. Eerst even netjes verder remmen met kabelbediende remmen en later omwisselen.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 17:37

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Zo, ook maar eens lid geworden van de GoT strava club (onder de naam Evert). Hopelijk ben ik welkom, ik fiets op mijn roeifiets geen uci-fiets :).

Ik vind de route-builder van strava best wel handig en er komen vaak goede routes uit, alleen zijn de opties nog een tikkeltje te beperkt. Iets wat ik regelmatig mis, is een kopie kunnen maken van een route om een 2e variant te kunnen tekenen.

Momenteel zonder een trainingsschema aan het fietsen, gewoon met het motto 'meer is beter' probeer ik fit te raken voor lange afstanden. Eerste doel zijn de brevetten en 22 april vertrek ik op fietsvakantie *O*. De bedoeling is om (vanuit het belgenlandje) tot Gibraltar en terug te fietsen, gelukkig nog een 2-tal maanden om in vorm te raken...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
DeadLock schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:27:
De bedoeling is om (vanuit het belgenlandje) tot Gibraltar en terug te fietsen, gelukkig nog een 2-tal maanden om in vorm te raken...
Stoer! Ik zie graag je verslag(en) tegemoet :) Succes met trainen de komende tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Toch maar voor de GP4000s 1 gegaan. met 2 banden scheelt dat weeer 30 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:08

DjVe

Hatsaflats!

Ik ben ook aan het kijken naar andere bandjes (die krengen die Wilier er standaard op gooit zijn waardeloos). Ik zie echter door alle contibanden het bos niet meer. Is die GP echt zoveel beter dan bijvoorbeeld een SuperSport of Ultra Sport? Ik wil gewoon een fatsoenlijke band hebben die niet teveel slijt en minder gevoelig is voor lekrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Gewoon Vredestein Fortezza's pakken; zijn perfecte bandjes (vergelijkbaar met GP4000s) en kosten 20 euro per stuk online.

http://www.walstock.nl/w_shop/productdet.asp?ID=726

Grote voordeel van de Fortezza's t.o.v. de GP4000s is dat ze niet vierkant worden.

[ Voor 36% gewijzigd door havana op 12-02-2014 15:23 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:45
Het ligt er helemaal aan hoe je beter definieert, GP4000s ligt de focus meer richting snelheid: minder rolweerstand, lichter. Verminderde gevoeligheid voor lekrijden en weinig rolweerstand zijn tegengestelde uiteinden van de dezelfde schaal. Voor jouw doel moet je dus geen gp4000s pakken.

Als niet lekrijden het belangrijkste wordt (woon-werkverkeer) dan zijn conti gatorskins of maxxis refuse goede banden. Je levert dan in op gewicht en rolweerstand.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

havana schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 15:22:
Gewoon Vredestein Fortezza's pakken; zijn perfecte bandjes (vergelijkbaar met GP4000s) en kosten 20 euro per stuk online.

http://www.walstock.nl/w_shop/productdet.asp?ID=726

Grote voordeel van de Fortezza's t.o.v. de GP4000s is dat ze niet vierkant worden.
MrAngry schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 15:26:
Het ligt er helemaal aan hoe je beter definieert, GP4000s ligt de focus meer richting snelheid: minder rolweerstand, lichter. Verminderde gevoeligheid voor lekrijden en weinig rolweerstand zijn tegengestelde uiteinden van de dezelfde schaal. Voor jouw doel moet je dus geen gp4000s pakken.

Als niet lekrijden het belangrijkste wordt (woon-werkverkeer) dan zijn conti gatorskins of maxxis refuse goede banden. Je levert dan in op gewicht en rolweerstand.
Thanks mannen, daar kan ik wat mee! Ik reed voorheen met Swalbe Durano S en hoewel die bergen met grip geven, zijn ze ook erg snel op (scheurtjes). Ik denk dat ik die Vredestein bandjes eens ga proberen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:46

sapphire

Die-hard pruts0r

Mooie route die op 5km na langs mijn huisje gaat :)

Heb nu erg weinig kilometers in de benen maar komt er nog een GoT rit dit jaar ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Volgens mij staat die al gepland ja, ik meen op 30 augustus. En volgens mij ging havana het regelen :)

Maar niets staat andere initiatieven in dit opzicht in de weg natuurlijk; ws. gaan MMuilwijk en ik zaterdag van regio Rotterdam naar Groningen rijden bijvoorbeeld. En zo te zien is er ook al genoeg animo voor de Vlissingen - Assendelft rit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Laatste zaterdag in augustus! Ik regel het, startplek bij mijn schoonouders in Zeist voor de deur. Gratis parkeren en niet ver van NS Station Driebergen Zeist.

De route is 122 km lang en bevat een aantal klimmetjes waaronder de Amerongse Berg van 2 kanten, de Grebbeberg, de Autoweg, Defensieweg, Hoogstraat, Zandafgraving en de Treekerweg.

@Pelle wil jij weer zo'n Google form maken tzt?

[ Voor 30% gewijzigd door havana op 12-02-2014 18:23 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Sure :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cybermans schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 09:02:
[...]

Gebruik je een garmin strap? Ik heb zelf nu mijn garmin ant+ module op een polar strap zitten. Voordeel is dat die al beter werkt, de helft kost en ook nog eens met een 30 graden wasje meekan.

Ik heb zelf voor in de winter spectra 360 gel. Tube doe ik al een jaar mee
Ik gebruik de garmin strap de elastische versie.

heb ook de spectra gel uit duitsland 2,95 voor een tube, direct maar 5 tubes gedaan dus heb de eerste tijd genoeg >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ascension schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 09:07:
[...]
Leuk alternatief voor Rozenburg-Maassluis is Maasvlakte-Hoek van Holland, dan kan je makkelijk langs de kust via Scheveningen en Meijendel terug.
Rozenburg-Maassluis leek me redelijk normale pont, terwijl Maasvlakte-Hoek van Holland maar 1 keer in het uur gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:14
havana schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 18:23:
Laatste zaterdag in augustus! Ik regel het, startplek bij mijn schoonouders in Zeist voor de deur. Gratis parkeren en niet ver van NS Station Driebergen Zeist.

De route is 122 km lang en bevat een aantal klimmetjes waaronder de Amerongse Berg van 2 kanten, de Grebbeberg, de Autoweg, Defensieweg, Hoogstraat, Zandafgraving en de Treekerweg.

@Pelle wil jij weer zo'n Google form maken tzt?
komt het dan ook weer in de startpost te staan van dit topic?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 20:34:
[...]

heb ook de spectra gel uit duitsland 2,95 voor een tube, direct maar 5 tubes gedaan dus heb de eerste tijd genoeg >:)
Ik heb ook die luxere Garmin strap, maar geen problemen ermee. Af en toe laten weken in een sopje en elke keer vóór het omdoen ff aan likken. Ondanks dat ik ruim voorzien ben van beharing, behalve bovenop mijn hoofd.

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
Pelle schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 17:33:
Volgens mij staat die al gepland ja, ik meen op 30 augustus. En volgens mij ging havana het regelen :)

Maar niets staat andere initiatieven in dit opzicht in de weg natuurlijk; ws. gaan MMuilwijk en ik zaterdag van regio Rotterdam naar Groningen rijden bijvoorbeeld. En zo te zien is er ook al genoeg animo voor de Vlissingen - Assendelft rit :)
Gaaf, ik noteer 30-augustus...
Ik verwacht mijn Roubaix volgende week al :)
Ok ok... de hydraulische SRAM remmen volgen 'later' ;)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 12:19

Eijkb

Zo.

Mooi hè? Mijn nieuwste wielrennen gerelateerde aankoop. Jawel, mét handtekening!

Afbeeldingslocatie: http://hetiskoers.nl/dingen/shirtbenniezalm.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Eijkb op 13-02-2014 15:05 ]

.

• cybermans
Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 20:34:
[...]

mocht je hem beu zijn:
http://www.futurumshop.nl/polar-soft-strap-band-xs-s.phtml (bij mij veel minder hickups en uitval)

• MMUilwijk
Die werkt gewoon met een Garmin zender?

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Eijkb schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 12:35:
Mooi hè? Mijn nieuwste wielrennen gerelateerde aankoop. Jawel, mét handtekening!

[afbeelding]
Plaatje doet hier niet zoveel. Ik vermoed dat je 'm niet in je public dropbox hebt staan :)

• cybermans
MMUilwijk schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 14:02:
[...]

Die werkt gewoon met een Garmin zender?
ja (en naar mijn idee beter dan de garmin band)

[ Voor 11% gewijzigd door cybermans op 13-02-2014 14:36 ]

• MMUilwijk
cybermans schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 14:35:
[...]

ja (en naar mijn idee beter dan de garmin band)
Top. Ik heb twee softstrap banden die geen signaal meer doorgeven, en ik heb de batterij in beide zenders al vervangen. Deze dan maar proberen!

• havana
Decathlon ANT+ banden zijn ook uitstekend is mijn ervaring.

DIT IS MIJN WEBSITE

• cybermans
havana schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 15:26:
Decathlon ANT+ banden zijn ook uitstekend is mijn ervaring.
kan geen losse straps vinden op de decathlon site (dus zonder zender)

• havana
Klopt, alleen met zender.

Zelf lekker gefietst vandaag...

Voorspelling: regen en weinig wind
Werkelijkheid: zonnetje en veel wind

Met andere woorden: prima fietsweer, dus op pad gegaan. Er stond veel wind, maar gelukkig kwam deze uit het ZW en laat dat nu net mijn favoriete trainingsgebied zijn. Het werd dus een lekker rondje Drenthe. Na een weekje klimmen ervaar ik een D1-ritje op 't vlakke tals een warm bad. Was wel even wennen aan de lagere temperaturen, alleen het aankleden duurde al 2x zo lang :D

Thuis gekomen met 83 km op de teller.

DIT IS MIJN WEBSITE

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:22
TheLemon schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 22:59:
[...]

Ik heb ook die luxere Garmin strap, maar geen problemen ermee. Af en toe laten weken in een sopje en elke keer vóór het omdoen ff aan likken. Ondanks dat ik ruim voorzien ben van beharing, behalve bovenop mijn hoofd.
Hier in het gezin ook 2 Garmin premium straps in gebruik. Nooit problemen. Superfijne band. En gaat gewoon op 60 graden mee in de wasmachine hoor :P

• TheLemon

TheLemon

Bij Futurumshop hebben ze Assos Mille en Uno broeken met hoge korting, maar alleen nog in grote maten. Ik twijfel of een XL niet te groot zal zijn. Bij Bioracer heb ik wel XL. Ben 1.85m lang, maar wel stevige bips en relatief lang bovenlijf (frame 58 met 125mm stuurpen). Iemand met vergelijkbare maten en een Assos broek?

En is de mille echt de meerprijs van 28,- waard of is de Uno net zo comfortabel?

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
TheLemon schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 22:36:
Bij Futurumshop hebben ze Assos Mille en Uno broeken met hoge korting, maar alleen nog in grote maten. Ik twijfel of een XL niet te groot zal zijn. Bij Bioracer heb ik wel XL. Ben 1.85m lang, maar wel stevige bips en relatief lang bovenlijf (frame 58 met 125mm stuurpen). Iemand met vergelijkbare maten en een Assos broek?

En is de mille echt de meerprijs van 28,- waard of is de Uno net zo comfortabel?
Ik heb zowel de Mille als de Uno en ik vind het verschil marginaal. Ik heb echter ook posts gezien van mensen die wel duidelijk verschil voelen dus misschien ben ik niet zo kritisch?

• DDX
Vanavond lekker rondje gemaakt, helaas wel lekke band, (toen ik nog zo'n 20km moest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 15:10

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Grootste deel van verbouwing en verhuizing zit erop.
Nu teringzooi opruimen en dan kan ik de fiets ophalen en in de schuur zetten. Plan is vanaf maart weer te gaan fietsen. * Griffin heeft er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
TheLemon schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 22:36:

Assos valt heel klein, minimaal één maat groter nemen dan bij andere merken. Ter vergelijking, ik ben 1.82, normaal postuur en ik heb al een L nodig van Assos. Vrijwel alle andere merken een M (onder meer Ultima).

Ik heb zelf twee Uno's en twee Mille's. Verschil in draagcomfort is er niet, ik vind de Mille wel duidelijk mooier.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:22
Ooooh, vandaar dat die M zo strak zit hier :P
Over de Uno, ik vind dat er iets teveel padding bij je ballen zit. Had wat minder gemogen. De Mille heeft dat volgens mij niet zo.

[ Voor 59% gewijzigd door UltraSub op 14-02-2014 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Is Assos qua maatstelling een beetje te vergelijken met Castelli?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ja, eigenlijk wel.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
Zal me hier ook maar eens melden :) Eigenlijk een paar jaar op een te kleine fiets gefietst maar altijd wel erg veel lol mee gehad. De fiets stond altijd bij mijn ouders omdat ik er in mijn studentenwoning eigenlijk geen plaats voor had. Afgelopen maand ben ik verhuisd en omdat ik mijn vader heb aangestoken met het wielervirus (en hij nu ook eens met mij op pad wil) maar besloten om de oude fiets in te ruilen voor een nieuw model. Via internet en diverse websites bij cc53-11 in Bruchem terecht gekomen.

Na een ochtendje rondkijken / informatie inwinnen uiteindelijk besloten om voor de Sensa Romagna te gaan. Zie ook: http://www.sensabikes.com...p?cPath=4&products_id=765. Ik had er eigenlijk twee op het oog (de apex ycarus en de sensa romagna) maar nadat ik te horen kreeg dat het eigenlijk dezelfde fiets is ik het best een beslissing kon maken op het uiterlijk van de fiets :)

De fiets wordt waarschijnlijk deze week geleverd en ik ga daarna die kant op voor het afstellen/meten. Ik ben van plan om dan (veel) vaker dan dat ik nu doe de fiets te pakken en kan dan als, echte beginner, lekker mijn rondjes gaan maken! Tips voor beginners zijn dus altijd welkom, maar ik heb eigenlijk voor nu één vraag, de fietspomp, niet geheel onbelangrijk maar ik zie versies van €20 tot €100 en op fora lees ik veel persoonlijke voorkeuren. Wat voor advies kunnen jullie mij geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
ik heb een topeak joe blow sport II van 4 tientjes, waar ik meer dan tevreden over ben, andere zweren bij de sks rennkompressor die iets van 45 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Tis al 100x besproken, ook in dit topic. Zoek maar eens op SKS.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Allright will do! Ik ben wel benieuwd wat jullie van mijn fiets keuze vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Hallo iedereen,
Ik zit er over na te denken om een Cannondale Caad 10 Ultegra uit 2012 te kopen voor 1090,- tweedehands. Echter zag ik op een foto ervan een rode draad lopen. Volgens mij betekent dit dat de spaak stuk gegaan is. Hier de foto: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Jxa93WE.png Is dit gevaarlijk of merk je hier niet veel van?

Bedankt alvast voor jullie antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Nee, dat zijn gewoon twee rode spaken, zal een hippe design feature zijn van het betreffende wiel dat er in zit. Voorwiel zal het ook hebben. Wat voor wielen zitten erin? Afhankelijk van de wielen vind ik 1100 namelijk wel wat aan de dure kant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Er staat in de advertentie niet welke wielen erin zitten, maar 1100,- lijkt me toch wel een goede prijs voor een Cannondale Caad 10 uit 2012 met Ultegra afmontage, of wat zou dan een betere prijs zijn? Ik dacht ook nog aan een Cube Agree GTC uit 2010 voor 800,- met 105 afmontage, is dat een betere prijs/kwaliteitsverhouding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Dat hangt er dus een beetje vanaf wat voor wielen eronder zitten. Ik zou er minimaal 10% minder voor betalen en kijken of je nog met meer weg komt. Veel fietsenmakers die op marktplaats adverteren staan ook open voor een goed bod. Ik heb mijn fiets ook tweededehands bij een fietsenmaker gekocht en daar is ook nog ~15% van de vraagprijs afgegaan. Niet bieden op marktplaats trouwens, netjes mailen of bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
MrAngry schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:53:
Dat hangt er dus een beetje vanaf wat voor wielen eronder zitten. Ik zou er minimaal 10% minder voor betalen en kijken of je nog met meer weg komt. Veel fietsenmakers die op marktplaats adverteren staan ook open voor een goed bod. Ik heb mijn fiets ook tweededehands bij een fietsenmaker gekocht en daar is ook nog ~15% van de vraagprijs afgegaan. Niet bieden op marktplaats trouwens, netjes mailen of bellen.
Deze staat inderdaad ook te koop bij een fietsenmaker en ik had ook al het idee om er nog 10% of meer vanaf te halen. Ik dacht ik bied eerst 850,- en dan hoop ik hem voor 950,- mee te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
UltraSub schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 08:43:
Ooooh, vandaar dat die M zo strak zit hier :P
Over de Uno, ik vind dat er iets teveel padding bij je ballen zit. Had wat minder gemogen. De Mille heeft dat volgens mij niet zo.
Ja dat is wel zo, wordt een beetje zweterig zooitje op een warme dag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

BertP schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:26:
Zal me hier ook maar eens melden :) Eigenlijk een paar jaar op een te kleine fiets gefietst maar altijd wel erg veel lol mee gehad. De fiets stond altijd bij mijn ouders omdat ik er in mijn studentenwoning eigenlijk geen plaats voor had. Afgelopen maand ben ik verhuisd en omdat ik mijn vader heb aangestoken met het wielervirus (en hij nu ook eens met mij op pad wil) maar besloten om de oude fiets in te ruilen voor een nieuw model. Via internet en diverse websites bij cc53-11 in Bruchem terecht gekomen.

Na een ochtendje rondkijken / informatie inwinnen uiteindelijk besloten om voor de Sensa Romagna te gaan. Zie ook: http://www.sensabikes.com...p?cPath=4&products_id=765. Ik had er eigenlijk twee op het oog (de apex ycarus en de sensa romagna) maar nadat ik te horen kreeg dat het eigenlijk dezelfde fiets is ik het best een beslissing kon maken op het uiterlijk van de fiets :)

De fiets wordt waarschijnlijk deze week geleverd en ik ga daarna die kant op voor het afstellen/meten. Ik ben van plan om dan (veel) vaker dan dat ik nu doe de fiets te pakken en kan dan als, echte beginner, lekker mijn rondjes gaan maken! Tips voor beginners zijn dus altijd welkom, maar ik heb eigenlijk voor nu één vraag, de fietspomp, niet geheel onbelangrijk maar ik zie versies van €20 tot €100 en op fora lees ik veel persoonlijke voorkeuren. Wat voor advies kunnen jullie mij geven?
Ik gebruik een pomp van het merk "RED" van Bikster.nl. Koste €9.99 :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ok, Assos Mille maatje XL is besteld voor €125,-. De Uno hebben ze voor €97,- dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Zo, snel onder de wol. Over 6 uurtjes alweer opstaan voor 250km op de fiets. Zonder al te veel training :X Maar met wind mee, en met MMuilwijk die dit soort stukken 3 keer in de week achterstevoren fietst. Dus in het ergste geval ga ik gewoon 250km in het wiel zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Laatst online: 05-10 16:54
Succes. Laat even weten hoe het was gegaan :)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Gaan er nog mensen de fiets op vandaag? Windkracht 6-8 hier in de kust regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Effe wat zuid-noord KOMs grijpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
hehehe net een PR gefietst op de rechte kilometer in utrecht.... op mijn stadsfiets, gemiddelde 35,1 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Hier in Noorwegen is het niet veel beter met de wind :( 3 rondjes rond een meertje hierzo (50 kilometer) en ik was helemaal versleten aan het eind. Zometeen weer op de fiets naar mijn werk, zit er toch heel hard aan te denken om gewoon de bus te nemen vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Hoeveel meerwaarde heeft een 105 shifter tov een Tiagra shifter? Ik zit namelijk te twijfelen tussen de Cube Peloton Pro of Race. De Race is 200,- duurder, maar heeft die ook echt een meerwaarde tov de Pro, behalve dan de shifter? Ik fiets 3x per week bij de vereniging een uurtje en in het weekend ook vaak, ongeveer een rondje van 70KM dan.

[ Voor 18% gewijzigd door peakrever op 15-02-2014 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

€200 voor alleen een shifter ? Of zijn er meer onderdelen anders ?

Andere remmen, cranckset, wielen en idd die shifters

[ Voor 29% gewijzigd door sapphire op 15-02-2014 17:19 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
sapphire schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 17:17:
€200 voor alleen een shifter ? Of zijn er meer onderdelen anders ?
Ik stuur wel een link, zo op het eerste gezicht zie ik niet echt een verschil behalve de kleur.

Peloton Pro: http://www.cubikes.nl/cube-peloton-Pro-2014
Peloton Race: http://www.cubikes.nl/cube-peloton-race-2014

De remmen en de crack zijn wel verschillend, maar maakt dit zoveel uit dat het de 200,- waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Plus de wielen en wellicht de cassette en ketting (die staan er niet vermeld)

Overigens is het grootste verschil dat de peleton een trippel is en de race en compact...

Met dat in het achterhoofd was de peleton voor mij gelijk afgevallen... (persoonlijk uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Waarom prefereer jij een compact boven een tripple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Vind een compact mooier en kom er prima alle heuvels mee op icm 27 tanden achter. Ik woon wel in Noorwegen waar het wat meer heuvelachtig is als NL, dus wellicht dat je in NL een gat kan krijgen op het vlakke met een compact. (Overigens prima op te lossen door een 36-39 binnenblad te monteren).

Overigens zie ik dat steeds meer merken een 11-32 casette monteren, die zou ik dus gelijk vervangen als je enig vertrouwen in je conditie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Cassettes zijn beide 105, wat ik kon vinden iig.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
Waarom pak je geen 2013 model ? Heb je voor de zelfde prijs ultegra als je een beetje rondkijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Zo wat een wind vandaag, vooral stukken met zijwind soms ff iets teveel.
Maar wel lekker op terugweg gewoon merken dat je zwaarder wilt schakelen en versnelling mist :)

En als beloning een KOM :)

http://www.strava.com/activities/113452778

[ Voor 10% gewijzigd door DDX op 15-02-2014 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
Vandaag samen met Pelle van Waddinxveen naar Groningen gereden. Eerst zelf nog vanuit Zaandam aan komen stoempen, wat een bak wind en dat 72km lang tegen.

Daarna was het genieten van 234 km met ruim 33 per uur gemiddeld richting Groningen te blazen. Ik verwacht geen top 10 klasseringen op Strava, maar daar gingen we ook niet voor. Gemiddelde hartslag keurig onder de 130 weten te houden 😄. Mooie lange duurtraining dus. 306 km in 10 uur gedaan. Zeker voor herhaling vatbaar!

Strava activiteit volgt, eerst lekker richting een warme douche en eten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

MMUilwijk schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 18:30:
Vandaag samen met Pelle van Waddinxveen naar Groningen gereden. Eerst zelf nog vanuit Zaandam aan komen stoempen, wat een bak wind en dat 72km lang tegen.

Daarna was het genieten van 234 km met ruim 33 per uur gemiddeld richting Groningen te blazen. Ik verwacht geen top 10 klasseringen op Strava, maar daar gingen we ook niet voor. Gemiddelde hartslag keurig onder de 130 weten te houden 😄. Mooie lange duurtraining dus. 306 km in 10 uur gedaan. Zeker voor herhaling vatbaar!

Dat was leuk ja. Ik kwam uit op 256km vanuit Nieuwerkerk, met 33.2 gemiddeld. Als je bedenkt dat ik dit jaar nog geen 300km gemaakt had, dan snap je dat er aardig wat wind in het spel was. Bij Assen had ik het wel aardig gehad, zeker op die 10km klinkers voor Peize. Nu in de (omrijdende) trein naar Rotterdam, dan nog een half uurtje met de wind mee naar huis en dan direct in bad :P
Mooi ritje iig, Strava linkje volgt nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

DDX schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 18:28:
Zo wat een wind vandaag, vooral stukken met zijwind soms ff iets teveel.
Maar wel lekker op terugweg gewoon merken dat je zwaarder wilt schakelen en versnelling mist :)

En als beloning een KOM :)

http://www.strava.com/activities/113452778
He dat zijn wat bekende stukken voor mij, leidsevaart kun je idd goed doorrijden met wind mee. Wind tegen is helaas wat minder daar, maargoed waar niet :+
Dat je 139 km fiets tot daar aan toe maar de tijd die je er mee bezig bent, ik zou even niet weten waar ik die vandaan moet halen :)

Ik ga me morgen maar wagen op de fiets, wind of niet ik heb al 2 weken niet gereden :|
Twijfel alleen of ik me ergens laat afzetten , dan een stuk tegen pak en dan een lang stuk wind mee. Of gewoon vanaf huis vertrek en met tegen begin, maar ben bang dat ik het dan snel zat ben :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Pelle schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 19:04:
[...]

Dat was leuk ja. Ik kwam uit op 256km vanuit Nieuwerkerk, met 33.2 gemiddeld. Als je bedenkt dat ik dit jaar nog geen 300km gemaakt had, dan snap je dat er aardig wat wind in het spel was. Bij Assen had ik het wel aardig gehad, zeker op die 10km klinkers voor Peize. Nu in de (omrijdende) trein naar Rotterdam, dan nog een half uurtje met de wind mee naar huis en dan direct in bad :P
Dit was 'm: http://www.strava.com/activities/113492158
Wel bizar om te zien, MMuilwijk is (met vooraf nog 70km wind tegen) met z'n HR onder de 130 gebleven. Ik wilde kijken of het lukte onder de 140, maar uiteindelijk kwam ik uit op 148 gemiddeld. En dat was op zich prima, ik hield het goed vol ondanks heel weinig training.

Net even lekker in bad gezeten en een halve pot sudocreme op m'n zaakje en zitvlak gesmeerd.. dat was wel ff nodig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk

En mijn Strava ride (if it is not on Strava, it did not happen) http://www.strava.com/activities/113513982

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-10 09:44

Cliffie

Trompetslet

Pelle schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 19:04:
[...]

Jemig, beest! :D Respect hoor!

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-10 09:44

Cliffie

Trompetslet

MMUilwijk schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 23:00:
[...]

En mijn Strava ride (if it is not on Strava, it did not happen) http://www.strava.com/activities/113513982
Beest^2 :D

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 19:38

Echt waar 72 km storm tegen en dan nog ff 250km naar Groningen. Je bent een held, maar ook een beetje koekkoek. _/-\o_ _/-\o_

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zieke afstand, respect hoor. Ik zou wel uitkijken dat je niet overtraind raakt, je zou de eerste niet zijn in dit topic.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Wow! Dat doe ik je nog niet na :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
havana schreef op zondag 16 februari 2014 @ 07:58:
Zieke afstand, respect hoor. Ik zou wel uitkijken dat je niet overtraind raakt, je zou de eerste niet zijn in dit topic.
Thanks voor de waarschuwing. Je hebt een punt: het is een dunne balans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Scheelt wel als mensen tegen mij zeggen dat ik veel fiets dat ik naar jou kan verwijzen dat het best meevalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 17:37

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Mooie prestatie Pelle en MMUilwijk! En vooral bizar snel, zelfs met wind mee! Wat ben ik in vergelijking toch een slak ;).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Gisteren naar Decathlon geweest om wat warmere fietskleding te kopen. Erg tevreden met mijn aankopen.
Vandaag ga ik maar eens een ronde rijden met de warmere kleding :)

Wat zijn trouwens de ervaringen met een Tacx? Wordt het snel saai of is het goed uit te houden? Ik vind de aanschafprijs nogal hoog om er zomaar een te kopen, misschien dat een tweedehandse wel interessant is.

[ Voor 23% gewijzigd door SToRM666 op 16-02-2014 11:53 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Laatst online: 31-08 10:48
Heb zelf de Tacx i-Vortex en icm met een iPad houder is het prima te doen. Gebruik hem voornamelijk als ik het huis niet uit kan, maar toch wil trainen (alleen thuis en kinderen liggen boven te slapen). Vooral leuk om de bergetappes te doen.

Afbeeldingslocatie: http://www.allesvoorderacefiets.nl/shop/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/i/m/img_1152.jpg

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 02-10 17:28
SToRM666 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 11:51:
Gisteren naar Decathlon geweest om wat warmere fietskleding te kopen. Erg tevreden met mijn aankopen.
Vandaag ga ik maar eens een ronde rijden met de warmere kleding :)
Dat terwijl het vandaag zo lekker warm is. Beetje laat dus al zit de R nog wel in de maand natuurlijk ;)

Vandaag lekker rondje gereden met zondagochtend groepje. Niet al te hard maar zat genoeg wind. Wel fijn om weer eens het volledige rondje te rijden (72 km @ 30 km/h avg) . Veel wielrenner zijn overigens vandaag uit hun winterslaap gekomen maar wel hun helm vergeten. |:(

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb zojuist met de kleding gereden en ik had het zeker niet koud! :p
Echt ideaal weer qua temperatuur, enkel af en toe redelijk wat wind tegen gehad.

[ Voor 40% gewijzigd door SToRM666 op 16-02-2014 16:17 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Vandaag rustig rondje gefiets samen met m'n vader. (voor zijn doen erg snel ;) )
Lijkt erop dat alle wielrenners nu uit winterslaap lijken te komen, best druk op bepaalde stukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:14
Gezien de omstandigheden is dat ook niet gek. Zachte winter dus lekker fietsen

...

Pagina: 1 ... 21 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.