Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.029 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:35

Pelle

🚴‍♂️

jspr schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 18:09:
Vandaag had ik een dag vrij en heb ik de Turo de l'Home beklommen.
Uiteindelijk is het 143Km met 2644hm geworden (Strava).

Ik had een Strava goal gezet van 2:10:00 voor een segment van 25Km met 1495hm met 6% gemiddeld en uiteindelijk boven gekomen in 1:46:56. Heel erg blij mee :D :D
Netjes zeg, 839 VAM op een HC :)
Wat een heerlijk fietsweer daar nu ook, zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Pelle schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 23:52:
[...]
Netjes zeg, 839 VAM op een HC :)
Wat een heerlijk fietsweer daar nu ook, zo te zien.
Het was inderdaad goed weer, beter dan verwacht gezien de voorspellingen.
Gestart bij het treinstation met +/-8 graden en tijdens de klim was dit meer dan genoeg. Het laatste stuk 3-4Km zakte de temperatuur naar +/-4 graden en nam de wind toe. Eenmaal boven meteen mijn extra windjack en neopreen handschoenen aangetrokken (ik had 2 paar handschoenen bij me gezien je voor het klimmen beter dunne handschoenen kunt gebruiken en voor het afdalen dikke handschoenen (daar komt ook nog een bij dat die neopreen handschoenen nat van binnen worden als je zweet))
Al met al de juiste kleding aangehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
Vandaag de 2 offertes op basis van Specialized Roubaix ontvangen (incl bike-fitting)
Verschil is oa tussen afmontage (standaard vs SRAM Red22 met dus hydraulische velgremmen, derailleurs, crank, shifters) en clinchers/velgen (40mm Rovals versus 60mm ZIPP).

ga ik op 'voorwaartse' snelheid het verschil in clinchers merken? zijwindgevoeligheid is bekend, maar gaat t 'harder' vooruit met zelfde (of minder) kracht?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Met hoge velgen ga je gemiddeld 10km/h harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

1km/h/mm hoogte that is ;)

Maar zonder dollen, het verhoogt voor veel mensen wel degelijk het fietsplezier, ook na een paar jaar nog. Hoewel ik persoonlijk liever 40mm zou hebben dan 60mm, vanwege gewicht en windgevoeligheid en ook wel qua looks, 60 vind ik net over de grens van mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Hoge velgen zijn nog niks vergeleken met ovale bladen. Die twee gecombineerd vlieg je zo de Ventoux op, zo hard zelfs dat je moet remmen in de bocht ;)

Iets anders: net spullen ingepakt voor weekje Gran Canaria :P Zaterdag vertrek, zondag eerste ritje :Y

[ Voor 26% gewijzigd door havana op 30-01-2014 18:43 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:54
havana schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 18:42:
Hoge velgen zijn nog niks vergeleken met ovale bladen. Die twee gecombineerd vlieg je zo de Ventoux op, zo hard zelfs dat je moet remmen in de bocht ;)

Iets anders: net spullen ingepakt voor weekje Gran Canaria :P Zaterdag vertrek, zondag eerste ritje :Y
:o :D

Hier gaan we morgen ook inpakken. Wie weet kruisen onze paden nog ergens! Mijn eerste rit is ook zondag, waarschijnlijk Monte Leon og een retourtje Puerto Mogan! Zijn immers 3 tweakers tegelijk op GC :)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 18:42:
Rene schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 18:54:
[...]
Hier gaan we morgen ook inpakken. Wie weet kruisen onze paden nog ergens! Mijn eerste rit is ook zondag, waarschijnlijk Monte Leon og een retourtje Puerto Mogan! Zijn immers 3 tweakers tegelijk op GC :)
Ik ben benieuwd naar de verhalen en jullie gereden routes. Ik moet helaas nog tot 19 maart wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:40
Ook zondag eerste ritje. Ik rij op een witte Isaac Boson, maatje op een hekwerk van vantuyl (hij is 2.07m) en een ander maatje op een huurfiets.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie gebruikt hier shimano schoenen ?

wil die gaan kopen, maar kiezen tussen alle modellen is lastig. budget is max 150 euro. dus wat is een goede schoen en waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:17
Tja zou gewoon naar winkel gaan en wat passen ?

Ik heb de SH-R088W voor 10 graden+, prima schoenen voor onder de 100 euro.
Geen idee wat duurdere toevoegen.

En voor huidige temperaturen heb ik recent de SH-RW80 gekocht, gisteravond prima uitgehouden met gewoon 1 paar sokken en geen overschoenen nodig :)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 00:13:
wie gebruikt hier shimano schoenen ?

wil die gaan kopen, maar kiezen tussen alle modellen is lastig. budget is max 150 euro. dus wat is een goede schoen en waarom
Voor dat budget, ga naar een decathlon en schaf daar schoenen aan.
Daar hebben ze er ook van Shimano staan.

Een schoen moet in de eerste plaats goed passen.
Schoenen en een helm zijn 2 zaken die ik sowieso in een winkel ga halen - puur omdat passen bij beiden toch wel belangrijk zijn. Bij de ene voor het comfort, bij de andere voor de veiligheid/comfort.

De overschoenen daarentegen kan je bijvoorbeeld wel perfect online bestellen.
Vergeet die nu ook wel niet - want een schoen alleen is nu toch wel vaak te koud + de overschoen houdt ook het vuil tegen.

[ Voor 13% gewijzigd door chime op 31-01-2014 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 19:48

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb een SH-R107 en vind het een prima schoen (wel maatje groter genomen dan normale schoenmaat). Ik vind dat clip-ding bovenin wel erg prettig met sluiten (lekker strak). Ik heb ook wat andere merken als SIDI en Mavic geprobeerd, maar die vond ik te smal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Hoe doen de GC hangers het met eten? Nemen jullie gels/bars etc mee van huis of kopen jullie dat daar. Heb nu ook een hypotone sportdrank, zal dat goed zijn of raden jullie wat anders aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:40
Gels doe ik sowieso niet aan, buiten hele bizarre inspanningen om. Wij halen gewoon een kilo mueslirepen in de lokale supermarkt. Verder gewoon water, misschien met wat zout citroen en suiker erin opgelost, maar het is een trainingsvakantie voor me, lekker 4 a 5 uurtjes per dag peddelen, halverwege lekker lunchen etc. Sportdrank maakt dan weinig uit, al neem ik wellicht een busje isostar mee als ik nog ruimte in de tas kan vinden.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:12
Wij gaan 1 maart richting GC! Word druk met fietsers zo te zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik neem 2 zakken krentenbollen mee plus een handvol gelletjes. Daarnaast nog een bus Aptonia poeder voor sportdrank en een kokertje tabletten van Isostar voor onderweg (meeste bars enzo verkopen geen sportdrank).
Daarmee red ik het wel een week.

Ik rijd overigens op een CAAD10 huurfiets. Eenvoudig te herkennen aan mijn witte zadel, Edge 800 op de stuurpen.

[ Voor 60% gewijzigd door havana op 31-01-2014 14:37 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 10:56
Vanwaar het merk Aptonia? Niet negatief bedoeld, puur interesse. De krentenbollen (met boter en suiker :Y)) snap ik wel, heerlijk!

[ Voor 34% gewijzigd door Roet op 31-01-2014 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
chime schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:10:
[...]
De overschoenen daarentegen kan je bijvoorbeeld wel perfect online bestellen.
Vergeet die nu ook wel niet - want een schoen alleen is nu toch wel vaak te koud + de overschoen houdt ook het vuil tegen.
Daarvoor werken de SH-RW80 perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Roet schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 14:59:
Vanwaar het merk Aptonia? Niet negatief bedoeld, puur interesse. De krentenbollen (met boter en suiker :Y)) snap ik wel, heerlijk!
Ik heb het ook geprobeerd, maar ik krijg het niet weg veel te zuur (hoe je het ook aanmengd).
Ik neem liever Isostar of Aquarius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Net maar ff gebeld wanneer ik m'n fiets kan ophalen, weekje vertraagd maar komt volgende week binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Roet schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 14:59:
Van Isostar krijg ik buikpijn, en het is behoorlijk aan de prijs.

Aptonia kwam ik mee in aanraking tijdens toertochten. Is het huismerk van Decathlon. Die regelen de sportdrank bij alle Golazo-tochten (onder andere Waalse Pijl, Géant des Ardennes en Philip Gilbert).

Ik vind vooral de kersensmaak en sinaasappel prima; de prijs is minder dan de helft van Isostar. Ik heb ook een keer de appel genomen, die is niet te rammen :r

Als ik toevallig in Amsterdam ben sla ik meestal groot in. Je kunt 't ook online bestellen.

[ Voor 8% gewijzigd door havana op 31-01-2014 17:25 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ow! Waar dan? Ik ken het ook van de Waalse Pijl en RvV. Echt een goede smaak die sinaasappel idd. Maar ik kan het nergens vinden, zelfs niet in de Decathlon winkel in Kerkrade. Ik heb nu voor een keer Dextro poeder, dat smaakt ook erg goed.

Verder werkt dat isotone spul allemaal even goed, dus het is puur een kwestie van smaak en prijs.
Hypotoon is toch meer richting water, qua mineralen? Dan zou je ook een isotone drank kunnen verdunnen denk ik. Maar ik zou niet weten waarom je hypotoon wilt, ik moet dan nog vaker pissen, zeker in het koude seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Klopt, dat is de juiste link. Er zijn ook plastic bussen van ca. 500 gram met een uitermate fijne deksel waarmee je perfect kunt afmeten. Werkt vele malen beter dan die irritante gele schep van Isostar.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ok, das einde isostar als die lekker is..
Stukken goedkoper zo te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
havana schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 22:31:
Klopt, dat is de juiste link. Er zijn ook plastic bussen van ca. 500 gram met een uitermate fijne deksel waarmee je perfect kunt afmeten. Werkt vele malen beter dan die irritante gele schep van Isostar.
http://www.decathlon.nl/i...pel-650ga-id_8273062.html ?

Zelf ben ik meer van zelf maken. Ik maak meestal deze http://www.toesalad.com/a...replacement-drink-recipe/ of als ik weinig tijd heb:
  • 750 ml waterbottle
  • 1/2 tsp. sea salt
  • 3 tbsp sugar or sugar replacement like honey

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zelf maken heb ik ook gedaan, meestal met Fantomalt (maltodextrine). Je kunt dat online bestellen voor weinig. Beetje zout erbij en dan op smaak brengen met siroop. Voordeel is dat je t zo zoet kunt maken als je zelf wilt. Maar ik vind t toch iets teveel gedoe en die Aptonia is niet veel duurder.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 09:36

Mex

Maltodextrine, dus geen Fantomalt is vele male goedkoper. Ik heb vorig jaar een zak van 25kg gekocht voor 65€. Als je een losse kilo koopt zit je op ~3€. Smaak hoeft er voor mij niet aan te zitten en zout doe ik er alleen bij als het echt warm is en de tocht lang is.

[ Voor 5% gewijzigd door Mex op 01-02-2014 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Mex schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 07:46:
Maltodextrine, dus geen Fantomalt is vele male goedkoper. Ik heb vorig jaar een zak van 25kg gekocht voor 65€. Als je een losse kilo koopt zit je op ~3€. Smaak hoeft er voor mij niet aan te zitten en zout doe ik er alleen bij als het echt warm is en de tocht lang is.
Zou altijd wel wat zout erbij doen. Ondanks dat je misschien minder veel zweet of niet zo lang tocht doet, tis belangrijk om het terug aan te vullen. Al is het maar een puntje van een mes aan zout.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Mex schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 07:46:
Klopt, maar de benamingen worden door elkaar gebruikt.

Enkele relevante topics

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=55435

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=44736

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=10562

Solera.nl (21 euro voor 5 kg) en Creanite.com (24 euro voor 5 kg, knullige website alert) zijn op 't fietsforum genoemd als betrouwbare leveranciers.

[ Voor 25% gewijzigd door havana op 01-02-2014 08:56 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 10:56
havana schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 17:24:
[...]

Van Isostar krijg ik buikpijn, en het is behoorlijk aan de prijs.

Aptonia kwam ik mee in aanraking tijdens toertochten. Is het huismerk van Decathlon. Die regelen de sportdrank bij alle Golazo-tochten (onder andere Waalse Pijl, Géant des Ardennes en Philip Gilbert).

Ik vind vooral de kersensmaak en sinaasappel prima; de prijs is minder dan de helft van Isostar. Ik heb ook een keer de appel genomen, die is niet te rammen :r

Als ik toevallig in Amsterdam ben sla ik meestal groot in. Je kunt 't ook online bestellen.
Ah. Bedankt voor de informatie. Ik ga, als het bevalt, ook Isostar laten voor wat het is. En Isostar is inderdaad helemaal ruk met die schep. Ik heb ook last van maagproblemen bij Isostar. Ze hebben nu wel een 'digestive' variant maar ook die is niet top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:46

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Gebruik al jaren geen sportvoeding meer, had tot voorkort Isostar. Was redelijk betaalbaar.
Gebruik nu multivitamine drank van mn dochter. Voldoet prima.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 00:59:
Tja zou gewoon naar winkel gaan en wat passen ?

Ik heb de SH-R088W voor 10 graden+, prima schoenen voor onder de 100 euro.
Geen idee wat duurdere toevoegen.

En voor huidige temperaturen heb ik recent de SH-RW80 gekocht, gisteravond prima uitgehouden met gewoon 1 paar sokken en geen overschoenen nodig :)
ik heb de schoenen gepast. maar alleen nog geen keuze gemaakt. Het worden zekere shimano schoenen (zitten goed en de huidige mtb schoenen gaan al 8 jaar mee :P dus over het merk zeer te vreden)

Maar of het verschil te rechtvaardigen is qua prijs weet ik alleen niet weet wel de max budget maar is zonde om er te veel aan uit te geven.
(koop ze toch in de winkel kunnen ze direct de plaatjes goed zetten dus als ik een type nog niet gepast heb kan ik ze dan direct passen maar de pasvorm is volgens mij overal het zelfde bij de shimano schoenen)

---

ik heb nog twijvels over mijn positie op de fiets. Qua hoogte zit het wel goed denk ik maar zit ik te gestrekt ? ik heb (nog )geen last van dingen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hIdViXU.jpg

lijkt het goed of zijn er op of aanmerkingen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2014 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Verwijderd schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 13:19:
[...]

ik heb de schoenen gepast. maar alleen nog geen keuze gemaakt. Het worden zekere shimano schoenen (zitten goed en de huidige mtb schoenen gaan al 8 jaar mee :P dus over het merk zeer te vreden)

Maar of het verschil te rechtvaardigen is qua prijs weet ik alleen niet weet wel de max budget maar is zonde om er te veel aan uit te geven.
(koop ze toch in de winkel kunnen ze direct de plaatjes goed zetten dus als ik een type nog niet gepast heb kan ik ze dan direct passen maar de pasvorm is volgens mij overal het zelfde bij de shimano schoenen)
Ik heb zelf redelijk brede voeten dus ik ben zelf voor Shimano MD86 (SPD) gegaan vorig jaar. Toen nog op woon-werk fiets maar uiteindelijk ook op wielrenfiets. Daarvoor had ik overigens niets om te vergelijken maar ik ben erg blij met de schoenen. Ondanks het simpele systeem om de schoen aan te snoeren (zou bijvoorbeeld bij de volgende schoenen gewoon altijd dezelfde strakheid willen (geen idee hoe je dat noemt).

Wel gewoon naar LBS gegaan hiervoor, leek me wel handy. En meteen overschoenen van Shimano erbij van neopreen, bevalen prima. De schoenen zijn slijtvast overigens, en ook SPD bevalt me prima op een racefiets. Heerlijk dat je ook fatsoenlijk op deze schoenen kan lopen (vooral voor het stukje van fietsenhok naar kantoor). Op z'n tijd wil ik nog wel eens overstappen op Speedplay systeem (wat wel andere schoenen betekent).

Over fietsposities durf ik nog niets te roepen eigenlijk. Vind het een lastig punt en deels ook kwestie van wat goed aanvoelt.

[ Voor 4% gewijzigd door Graham op 01-02-2014 14:31 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Pelle schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:49:

Op mijn shortlist staat nu dit:
- Fulcrum Racing 1, € 559, 1495 gram, 16/21 spaken (mooi spaakpatroon achter), velghoogte 26/30mm
- Fulcurm Racing 3, € 359, 1566 gram, 16/21 spaken (idem), velghoogte 26mm
- Shimano RS81 R35, € 499, 1704 gram, 16/21 spaken, velghoogte 35mm
- Shimano RS81 R24, € 429, 1542 gram, 16/20 spaken, velghoogte 24mm
- Zipp 30, € 575, 1632 gram, 18/20 spaken, velghoogte 30mm
Inmiddels beperkt mijn shortlist zich niet meer tot bovenstaande wielen, maar tot 2 nieuwe carbon fietsen :X
Want ja, zo gaat dat met hobbies :P

Ik had bedacht dat als ik nou m'n huidige fiets (Focus Variado 1.0 uit maart 2012, met Ultegra 6700/FSA afmontage en DT Swiss wielen) zou verkopen voor 500-600 euro, en de opbrengst van de verkoop van m'n fotografie-spullen erbij zou leggen, een van deze modellen wel haalbaar zou moeten zijn:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.cyclist.sanspo.com/photos/2013/05/1D_7637-600x400.jpg
Carrera Veleno

Afbeeldingslocatie: http://www.echeloncyclesnyc.com/merchant/2536/images/site/2013GranTurismoRed-White940x600.jpg
Wilier Granturismo

Met wat eenvoudigere wielen (Fulcrum Racing Quatro bijv?) en Ultegra 6800 zou dat wel haalbaar zijn volgens mij. Hmmm, twijfel twijfel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Pelle schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 15:45:
[...]

Inmiddels beperkt mijn shortlist zich niet meer tot bovenstaande wielen, maar tot 2 nieuwe carbon fietsen :X
Want ja, zo gaat dat met hobbies :P

Ik had bedacht dat als ik nou m'n huidige fiets (Focus Variado 1.0 uit maart 2012, met Ultegra/FSA afmontage en DT Swiss wielen) zou verkopen voor 500-600 euro, en de opbrengst van de verkoop van m'n fotografie-spullen erbij zou leggen, een van deze modellen wel haalbaar zou moeten zijn:

[afbeelding]
Carrera Veleno

[afbeelding]
Wilier Granturismo

Met wat eenvoudigere wielen (Fulcrum Racing Quatro bijv?) en Ultegra 6800 zou dat wel haalbaar zijn volgens mij. Hmmm, twijfel twijfel :P
Jaloers! ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Vandaag lekke voorband, ging bijna onderuit toen ik bocht doorging en voorwiel gewoon geen grip meer had. (gelukkig ruimte om uit te wijken)
Blijf alleen altijd klooien om buitenband weer om wiel te krijgen.

Gran Fondo 2 Challenge iig weer completed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:38
Wilier vindt ik een mooie fiets...

Staat ook op mijn shortlist, samen met Canyon CF SL (op dit moment eerste keuze) en de Pinarello Marvel.. Nog even wachten toch het lente wordt/vakantiegeld :)

[ Voor 16% gewijzigd door M@cer op 01-02-2014 18:26 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Die Granturismo is een heel goede fiets, kwam goed uit allerlei tests ook. Alleen ff opletten, want volgens mij is dat model eruit en nu vervangen door de gtr en de gts. Zelfde fiets, alleen met verschillende geometrie. Eén meer op comfort en de ander meer racey.
Salden in Limburg heeft altijd heel scherpe prijzen voor Wilier trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 19:48

DjVe

Hatsaflats!

Ook bij Italworks in overasselt kan goed gehandeld worden over de prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Vandaag 100Km gefietst met matig weer. Ik heb de route gefilmd met mijn GoPro voor de verandering 8-)
http://app.strava.com/activities/110322956

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2873/12258824994_2db1c3aa00.jpg
http://youtu.be/n6GZwElNGLY

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7312/12258400075_928376b05b.jpg
http://youtu.be/a74p-X1wxWc

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7297/12258825214_85fa71a4b7.jpg
http://youtu.be/xWyOLXNWcK0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ze hebben weer genoeg gestrooid gisteravond, terwijl het volgens mij voorlopig niet gaat vriezen ?
En wind lijkt ook maar niet minder te worden, was flink stampen vanuit Volendam richting Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Januari afgesloten met 953km. Heel veel rustige kilometers. Strevend naar een zo soepel mogelijke tred.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:27

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb even jullie advies nodig...

Ik heb een Bryton 20 GPS fiets computertje gekocht. Leuk dingetje. Nu heb ik hem gisteren voor het eerst even gebruikt op mijn gewone stadsfiets en tegelijk strava aangezet. Min. snelheid van de Bryton is iets lager dan strava, route klopt precies alleen ligt de top/piekshelheid van de Bryton zo'n 3,5km/u hoger dan strava gelogd heeft.

Vandaag op de racefiets gezet samen mijn 'gewone' fietscomputer, een Cateye Velo Wireless. Wat opvalt is dat de Bryton een kleine vertraging heeft van zo'n 2 sec. en toch vaak een nét andere sneheid weergeeft dan de Cateye.

Dus mijn vraag, is die vertraging normaal, heeft bv. een Edge 200 dat ook?
En Wie heeft er nu gelijk, de Cateye via het wiel of de Bryton via GPS ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:18
Reed vanochtend de straat uit op weg naar de duurtraining van onze wedstrijdafdeling en kwam er op de verkeerde manier achter dat het gevroren had. Nu pijnlijke elleboog en ook nog rosbief op mijn heup. Wel nog bijna 80 km weggezet, maar dat ging niet van harte.

Fiets lijkt niets te hebben, behalve de gebruikelijke krassen op derailleur, pedaal, shifter en stuurlint.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:39
sapphire schreef op zondag 02 februari 2014 @ 17:26:

Dus mijn vraag, is die vertraging normaal, heeft bv. een Edge 200 dat ook?
En Wie heeft er nu gelijk, de Cateye via het wiel of de Bryton via GPS ?
Snelheidsmeting via GPS heeft altijd enige vertraging, dat is normaal. Snelheid wordt gecalculeerd met behulp van satellieten en daar zit gewoon wat vertraging in.

Ook wil er nog wel eens een afwijking inzitten en moet je de topsnelheid vaak met een korreltje zout nemen, door meetfouten e.d. kunnen daar wel eens vreemde waarden uitkomen.

Een fietscomputer die middels een wielsensor meet is het nauwkeurigst, dan moet wel de wielomtrek goed zijn ingevoerd uiteraard. Overigens kan je voor een bryton 20 volgens mij ook een ANT+ snelheidssensor kopen. De Edge 200 heeft geen ANT+ ondersteuning meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:43
Nadat ik gister handschoenen met vingers had gekocht en vanmorgen het zonnetje staalde had ik echt geen excuus meer om mijn fiets niet af te stoffen en de sporen te geven. Omdat ik de temperatuur en de warmte van de handschoenen niet helemaal goed in kon schatten ben ik op weg gegaan voor een ritje van 2 uur met mogelijkheid om een shortcut te nemen bij verdoofde ledematen.

Ik had bedacht dat het zout wel weggeregend zou zijn na zaterdag, dat bleek te kloppen maar er lag alweer nieuwe 8)7. De kou viel wel ontzettend mee, en de handschoenen en beenstukken waren meer dan voldoende voor dit weer dus geen shortcut vandaag: 73 kms in iets meer dan 2,5 uur.

Drachten, Oerterp, Donkerbroek, Jobbegea, De Gordyk, De Tynje, Aldeboarn, Goaiïngahuzen, De Feanhoop, De Wylgen, Drachten.

En nu flink poetsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
DDX schreef op zondag 02 februari 2014 @ 15:07:
Ze hebben weer genoeg gestrooid gisteravond, terwijl het volgens mij voorlopig niet gaat vriezen ?
En wind lijkt ook maar niet minder te worden, was flink stampen vanuit Volendam richting Amsterdam.
Het was echt niet normaal.. Door het Twiske vanuit Purmerend was er ook geen doorkomen aan. Gemiddelde welke ik al heel lang niet had gezien.. Ben je volgens mij nog tegengekomen bij Amsterdam-Noord (langs het kanaal), maar zag het te laat.. :|

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Hier waaide het ook flink. Over de dijk met de wind vol op de kop in D3 niet veel harder dan 22 km/h. Zonnetje erbij was dan wel weer fijn, dus ik heb er uiteindelijk een soort van intervaltraininkje van gemaakt, met een paar keer alle Rotterdamse bruggen en viaducten van enige betekenis.

Viel niet mee na 2 weken niet fietsen door herniaklachten. Gelukkig geen last gehad verder, dus dat was dan wel weer fijn :)

http://app.strava.com/activities/110701499

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
M@cer schreef op zondag 02 februari 2014 @ 20:06:
[...]

Het was echt niet normaal.. Door het Twiske vanuit Purmerend was er ook geen doorkomen aan. Gemiddelde welke ik al heel lang niet had gezien.. Ben je volgens mij nog tegengekomen bij Amsterdam-Noord (langs het kanaal), maar zag het te laat.. :|
Ik heb je iig niet bewust gezien, maar ben dan ook heel slecht in herkennen van mensen in fietskleding.
Wel genoeg andere fietsers die opeens uit hun winterslaap gekomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:08
Ik had grootste plannen voor gister (185km, 3500hm in de Ardennen), maar door wat overmatig biergebruik en lang uitslapen toch maar ingekort en de Usual Suspects in Limburg meegepakt:

http://www.strava.com/activities/110751259

Duimen voor redelijk weer komend weekend, dan gaat deze route gereden worden:
http://www.strava.com/routes/147038

:)

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
De kogel is door de kerk, ik heb de offerte bevestigd van mijn racefiets:
't wordt een Specialized Roubaix met 60mm clinchers en SRAM Red22 (en hydraulische velgremmen) afmontage (shifters, derailleurs, crank, etc). Kleur : wit (met rood/zwarte details). Verdere details zijn zoals de SL4 Pro Race model.
Deze week afspraak voor de bikefitting om o.a. framemaat te bepalen. Nu al zin in :P

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

MMuilwijk: duimen dan maar, want zoals het er nu naar uitziet wordt het de komende 2 weken baggerweer (bron: weeronline.nl). Overigens, als je binnenkort nog eens naar Limburg gaat voor een tocht van pakweg 100-130km in het weekend, en je vind het leuk om met z'n tweeen te rijden, dan stap ik graag bij je in de leasebak :)

NielsTn: Dat klinkt heel erg :9 :~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
foto's volgen wel zodra eea afgeleverd is :P
for what's it worth: de 60mm clinchers zijn ZIPP met witte decals.... 8)

[ Voor 46% gewijzigd door NielsTn op 03-02-2014 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Wat kost zoiets bij benadering? Ik ben me ook aan het orienteren maar heb nog geen offertes. Zit er veel korting op de prijslijst van Specialized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Verwijderd schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 13:19:
[...]

ik heb nog twijvels over mijn positie op de fiets. Qua hoogte zit het wel goed denk ik maar zit ik te gestrekt ? ik heb (nog )geen last van dingen.

[afbeelding]

lijkt het goed of zijn er op of aanmerkingen?
Ik heb wel het idee dat de hoogte nog niet helemaal goed is. Vuistregel is dat hak op het pedaal terwijl de crank in het verlengde van de zitbuis staat een gestrekt been moet opleveren. Als ik het zo inschat ga jij dat met deze zadelhoogte niet halen. Die inschatting baseer ik op de huidige stand van het been, dat net niet gestrekt is, dankzij de hak omhoog. Bij een horizontale voet verwacht ik dat je been helemaal gestrekt is. Voor het overige zie ik geen gekke dingen. Overigens is zulks ook lastig om te bepalen o.b.v. een foto. Een paar mm's kunnen soms het verschil maken tussen een perfecte zit en een zit met bijvoorbeeld knieklachten tot gevolg.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
met deze aanpassingen (60mm ZIPP clinchers ipv Roval, SRAM Red22 afmontage (incl hydraulische velgremmen, bike fitting en SPD-SL pedalen) kwam ik op ca. EUR 6.300 5.900 uit.

Kaal (zoals de Roubaix SL4 Race Pro met 40mm Roval clinchers en SRAM Force afmontage) EUR 5100

Moet wel zeggen, vorig jaar met Duchenne Heroes behoorlijk wat PR veroorzaakt, dus... misschien mooie prijsjes daarvoor gekregen

[ Voor 42% gewijzigd door NielsTn op 15-03-2014 23:54 . Reden: juiste prijs gecorrigeerd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Ben benieuwd naar de foto's straks :-) Is wel watb oven mijn budget overigens, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
http://www.nusport.nl/mix...igen-werelduurrecord.html

Kan niet anders zeggen dan respect... Over 64 jaar maar eens kijken of ik het kan verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Ascension schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:50:
Ben benieuwd naar de foto's straks :-) Is wel watb oven mijn budget overigens, haha.
is idd prijzig, maar ik rij fietsen/auto's/motoren vaak helemaal op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
NielsTn schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:21:
[...]

is idd prijzig, maar ik rij fietsen/auto's/motoren vaak helemaal op :)
Maar wanneer is een fiets op? ;)

Waarom heb je voor de Roubaix gekozen overigens, is de Venge veel stijver? Rij je ook wedstrijden?
En is de prijslijst een advies of wordt daar nog veel korting opgegeven (specialized). Binnenkort toch maar eens naar de lokale dealer gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
prijslijst is advies verkoopprijs. Maar soms kan de dealer nog wel wat doen.
Ik rij geen wedstrijden maar ga dadeljk om de dag 2x57km rijden (woon-werkverkeer duurtraining D1)
wel rij ik vaak(vaker) marathons MTB, zoals 7x 100km (duchenne heroes)

Mijn honda fireblade: nieuw gekocht in 1998, nu >115.000km op de klok.
stadsfiets: 3 jaar terug gewonnen, nu woon-werkverkeer naar station :)

Roubaix zit hoger dan de Venge (venge = meer sprint/tijd zowat, dus diepere zit)

[ Voor 9% gewijzigd door NielsTn op 03-02-2014 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Heb je de Tarmac niet overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Tarmac is overwogen (net als de Venge), maar gezien mijn lichaam (lenigheid) en de inzet (lange afstanden, minder optimaal wegdek) werd toch eerder een Roubaix aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
MMUilwijk schreef op maandag 03 februari 2014 @ 09:13:
Duimen voor redelijk weer komend weekend, dan gaat deze route gereden worden:
http://www.strava.com/routes/147038

:)
En na afloop deze route ?

http://www.strava.com/routes/159621

Wel leuke route met de windkracht 5 uit het zuiden die er bij continu staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
Haha, nee. As zaterdag de route Vijlen - huis, en dan zondag lekker klimmen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Lekker afstandje hoor voor een zaterdag in februari.
Maar hoe doe je dat dan praktisch, vrijdagavond heen met auto en dan zondagochtend met trein ofzo die kant op ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
Zaterdagochtend heen met de trein en met de fiets terug, zondagochtend gewoon met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Dus eerst 4 uur treinen en dan 11 uur fietsen. (ex pauzes dan ook nog eens)
Genoeg batterijen voor je fietslamp meenemen iig ;)

Maar waarom dan startpunt Vijlen waar ze geen station hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Al gezien?
http://www.bikeradar.com/...y-to-di2-groupsets-39799/
Had het er laatst nog over met een collega. Benieuwd hoe lang het duurt voor er net zoals een DSG in een auto automatisch voor je geschakeld wordt op basis van hartslag/cadans/snelheid/percentage/verdere kennis van je conditie. Dat je Garmin kleiner schakelt omdat dat voor jou het meest efficiente is. Wil je toch overrulen, net zoals een DSG even zelf schakelen en de bak is van jou tot er langere tijd geen interactie meer is geweest.
Ik zeg niet dat je het moet willen, ik zeg dat ik me niet kan voorstellen dat dit niet al ontwikkelt wordt. Zet een ANT+ module op DI2 en de juiste software op een computer en het is peanuts. (Perfectioneren is een ander verhaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
Dat is als ik besluit de auto daar te laten. Anders ga ik naar Maastricht en door Belgie :) Treinreis is in dat geval 3 uur. Eerste trein heen, half 10 op de fiets en 8 uur 's avond thuis.

Mijn fietslamp kan 5 uur mee, en met zuidenwind 5 mee hoop ik toch 290km wel in 10 uur te kunnen doen. Pauzes is 1x een half uurtje, de rest gewoon naar binnen werken op de fiets...
DDX schreef op maandag 03 februari 2014 @ 19:41:
Dus eerst 4 uur treinen en dan 11 uur fietsen. (ex pauzes dan ook nog eens)
Genoeg batterijen voor je fietslamp meenemen iig ;)

Maar waarom dan startpunt Vijlen waar ze geen station hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Waar haal je de tijd vandaan MMuilwijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op maandag 03 februari 2014 @ 19:54:
Al gezien?
http://www.bikeradar.com/...y-to-di2-groupsets-39799/
Had het er laatst nog over met een collega. Benieuwd hoe lang het duurt voor er net zoals een DSG in een auto automatisch voor je geschakeld wordt op basis van hartslag/cadans/snelheid/percentage/verdere kennis van je conditie. Dat je Garmin kleiner schakelt omdat dat voor jou het meest efficiente is. Wil je toch overrulen, net zoals een DSG even zelf schakelen en de bak is van jou tot er langere tijd geen interactie meer is geweest.
Ik zeg niet dat je het moet willen, ik zeg dat ik me niet kan voorstellen dat dit niet al ontwikkelt wordt. Zet een ANT+ module op DI2 en de juiste software op een computer en het is peanuts. (Perfectioneren is een ander verhaal).
Lijkt mij zeker een logische volgende stap, er is een tijdje geleden al een fiets gemaakt met neuroshifting, de interface met DI2 kan dus zeker gemaakt worden, dit aan je Garmin hangen ipv de sensoren op je hoofd is inderdaad absoluut peanuts.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2014 20:50 . Reden: link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
Ascension schreef op maandag 03 februari 2014 @ 20:38:
Waar haal je de tijd vandaan MMuilwijk :)
Ik heb heel veel mazzel met een thuisfront wat zelf ook veel sport en onderneemt, waardoor ik in de weekenden redelijk carte blanche heb (op voorwaarde dat ik na het trainen wel wat waard ben ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argro schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:45:
[...]
Ik heb wel het idee dat de hoogte nog niet helemaal goed is. Vuistregel is dat hak op het pedaal terwijl de crank in het verlengde van de zitbuis staat een gestrekt been moet opleveren. Als ik het zo inschat ga jij dat met deze zadelhoogte niet halen. Die inschatting baseer ik op de huidige stand van het been, dat net niet gestrekt is, dankzij de hak omhoog. Bij een horizontale voet verwacht ik dat je been helemaal gestrekt is. Voor het overige zie ik geen gekke dingen. Overigens is zulks ook lastig om te bepalen o.b.v. een foto. Een paar mm's kunnen soms het verschil maken tussen een perfecte zit en een zit met bijvoorbeeld knieklachten tot gevolg.
Heb je het idee dat ik juist hoger of lager moet ? heb de hak methode gedaan maar is idd lastig om een goed idee te krijgen dan (zal inderdaad mm werk zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Gister 89 km / 2000 hm. Vandaag naar de top: 2650 hm met 110 km.

Uitzicht (in de verte zie je de Teide op Tenerife)

Afbeeldingslocatie: http://img.tapatalk.com/d/14/02/04/duhetazu.jpg

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Hier op GC vandaag rit 2 gemaakt. Retourtje puerto mogan. Met 1000 hm en 27 km /h eigenlijk prima tevreden.

http://connect.garmin.com/activity/440208587

En natuurlijk een lekkere bak koffie onderweg :)

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2rdj4w9.jpg

Overmorgen de bergen in :)

Edit: toeval dat jij tegelijk post Havana. Jij draait er niet omheen en pakt het gelijk goes aan!

[ Voor 14% gewijzigd door Rene op 03-02-2014 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ja vlakke ritjes kan ik thuis ook wel maken...

Morgen ook hier een rustdag. De dag erna laat ik me droppen bij Puerto Mogan. Vervolgens Passo Tauro van de westkant. Bovenop omdraaien en vervolgens naar San Nicolas, en weer terug. De westkant van die klim is nieuw voor me, ik reed er al wel 2x omlaag maar nooit omhoog. Daarna over de kustweg naar huus.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Een rustdag kan je thuis ook wel doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:27

sapphire

Die-hard pruts0r

Pelle schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:31:
MMuilwijk: duimen dan maar, want zoals het er nu naar uitziet wordt het de komende 2 weken baggerweer (bron: weeronline.nl). Overigens, als je binnenkort nog eens naar Limburg gaat voor een tocht van pakweg 100-130km in het weekend, en je vind het leuk om met z'n tweeen te rijden, dan stap ik graag bij je in de leasebak :)

NielsTn: Dat klinkt heel erg :9 :~
Jaaaa dat weer :(

gisteren weer eindelijk lekker kunnen rijden en 56KM gepakt. Vandaag even herstel (+ sowieso geen tijd) en hoopte morgen lekker te kunnen rijden, maarja cursus tot 19.00u en woensdag begint slechte weer weer :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Hoogte meters maakt het fietsen eigenlijk alleen maar leuker. Gemiddelde snelheid over vlak zegt mij niet zo veel eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 22:05:
[...]

Heb je het idee dat ik juist hoger of lager moet ? heb de hak methode gedaan maar is idd lastig om een goed idee te krijgen dan (zal inderdaad mm werk zijn)
Ik heb op basis van de foto het idee dat jij te hoog zit.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op maandag 03 februari 2014 @ 23:01:
Gister 89 km / 2000 hm. Vandaag naar de top: 2650 hm met 110 km.
Hoe is de temperatuur bovenop? Is een windjack noodzakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Dat is toch wel te doen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-10 13:44
Het is gelukkig "maar" 3 kilometer maar die zwarte stukjes zullen toch zeer doen. Zelfs op een heel laag verzet is 25% echt belachelijk. Stampen op de trappers op je laagste verzet voelt vies, vind ik ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik heb hier in de duurt een paar mooie stukjes liggen tot 28%, met 34/28 goed te doen hoor uit het zadel.
Wellicht dat ik donderdag de "Muur bagging" rit ga doen hier.... http://app.strava.com/activities/110017912

Deze "muur" gaat tot 30% http://app.strava.com/segments/2596633

Dikke pret en veel gevloek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Zag hier net een groep fietsers.... Zag ze eerst in de bar met bier, daarna in het donker, zonder helm en verlichting volgas naar huis. Zeker tweakers met die asociale rijstijl :o

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/1pvtye.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik kom net terug van een ritje. Auto geparkeerd in Puerto Mogan. Vervolgens naar Mogan gebold, Passo Tauro beklommen, omgedraaid en daarna nog de klim naar Aldea van beide kanten betwist. Vooral de westkant is een killer met de laatste 4 km steeds tussen de 10-14%. Kwam uit op 83 km met 2150 hm.

Afbeeldingslocatie: http://img.tapatalk.com/d/14/02/05/8udumy2a.jpg

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Ook weer thuis van een lekker ritje. Plan was Maspalomas-Soria-Ayacates-Maspalomas. Maar een plan is er om te veranderen :) resultaat was Maspalomas-Barranquilo-presa de las ninas-Roque Noblo-Pieco de las Nievas-San Bartolome-Maspalomas. Goed voor 111km en 2750 hm. Vooral het stuk met de press de Ninas was voor mij een hel. Hele stukken dik boven de 10 procent en uitschieters van 14-15 procent. Moe maar voldaan. Heb jij die press de Ninas al een keer gefietst Havana en wat vond jij daarvan?

Ook vandaag een lekker zonnetje en uitzicht op Teide

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2q83wpw.jpg

@Roan123: temperatuur op de top was prima. In de afdaling koud, heb zelf armstukken gebruikt en deze op 1200 meter weer afgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Havana en Rene
ziet er weer goed uit! Kan niet wachten om zelf heen (kapot) te gaan!

@Rene
welke route is dat nou precies, heb je eerst de GC-505 gepakt en daarna de 605 richting ayacata?

*edit
Rene heb je nou op dezelfde plaats als Havana die foto genomen, heeft wel ontzettend veel gelijkenissen :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2014 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Zie nu ook dat die foto inderdaad op dezelfde plek is gemaakt :) (logisch want het is op de top). Ik ben bij barranquilo van de GC 505 afgeweken en doorgegaan op de GC605. Rechts was dan de GC 505 naar Soria en linksaf de GC 605 naar preso de Ninas. Ik weet niet hoe die GC505 naar Soria is, maar ik ging behoorlijk stuk op die GC605 (direct 13-14 procent en maar zelden onder de 10, het bordje met 4400 meter haarspeldbochten was toen gelijk een morele klap in het gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Hoop regen vanavond (en wind), meer dan buienradar aangaf toen ik vertrok.
Gelukkig prima temperatuur :)

http://www.strava.com/activities/111388671

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
De GC-605 is inderdaad geen beste. Ik deed m zondag al. Heb m eergisteren voor het eerst afgedaald, is ook nog best een uitdaging.

Maar goed, echt lang is dat stuk nu ook weer niet. Persoonlijk vind ik het stuk van Ayacata naar Roque Nublo verreweg het zwaarst!

Morgen de noordkant doen als 't weer meewerkt. M'n vrouw dropt me even met de auto. Zo niet dan rondje Ignenio / San Bartelomé.

Toen ik eergisteren op de top was, was de temp zo'n 12.5 graden, wat zeker met de zon erbij goed te doen is. Afgedaald met armstukken en een regenjasje; die kom bij Ayacata alweer uit.

[ Voor 19% gewijzigd door havana op 05-02-2014 23:22 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
Weet iemand hier misschien een leuke locatie om een fietsvakantie te houden?

Afgelopen jaar zijn we met een aantal vrienden naar de Franse Alpen geweest (Bourg d'Oisans). We vinden het geen probleem om weer terug naar dezelfde plek te gaan, maar misschien zijn er nog wel mooie plekjes die goed te bereiken zijn met de auto. Er moet wel genoeg te klimmen zijn; dus het liefst een paar beklimmingen van de buitencategorie bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
archetta schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:40:

Afgelopen jaar zijn we met een aantal vrienden naar de Franse Alpen geweest (Bourg d'Oisans). We vinden het geen probleem om weer terug naar dezelfde plek te gaan, maar misschien zijn er nog wel mooie plekjes die goed te bereiken zijn met de auto. Er moet wel genoeg te klimmen zijn; dus het liefst een paar beklimmingen van de buitencategorie bij elkaar.
Genoeg mooie plekken. Bijvoorbeeld de Pyreneeën of de Dolomieten.

Zoek je een uitvalbasis in de laatste, dan ligt Bormio erg voor de hand. Met de Stelvio, Gavia, Mortirolo e.d. voor het uitzoeken. Ben er zelf vorig jaar geweest, aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:46

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan naar Embrun gaan, of naar Barcelonette. Ben er een paar keer geweest, je hebt er genoeg klimmetjes in de buurt. Zoals de Izoard, Bonette, Allos, Cayolle. Tevens kan je ook mooi om het meer heen fietsen, echt mooie omgeving. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:12

Argelès Gazost is een mooie uitvalsbasis voor de Tourmalet, Hautacam, Soulor / l'Aubisque enz.
Pagina: 1 ... 19 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.