Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.026 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:36

sapphire

Die-hard pruts0r

So inderdaad! Ik word altijd een rijdende straalkachel tijdens eht fietsen.

Wel benieuwd welke regenjas dat is die je aan hebt? Ik twijfel of ik nog een Castelli Squadra zal halen maar hoor erg gemengde verhalen erover...

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

DDX schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 20:59:
Krijg je het niet extreem warm als je je hoofd zo inpakt tijdens het fietsen ?
Eigenlijk niet gezien de lucht heel vochtig is hier. Tijdens het klimmen gezicht onbedekt, en op de afdalingen zo dus, compleet dicht 8)
sapphire schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 21:01:
So inderdaad! Ik word altijd een rijdende straalkachel tijdens eht fietsen.

Wel benieuwd welke regenjas dat is die je aan hebt? Ik twijfel of ik nog een Castelli Squadra zal halen maar hoor erg gemengde verhalen erover...
Dit was mijn eerste rit met de Squadra long jacket en het is mij goed bevallen. Ik bleef goed droog.
Ik heb ook nog een Leggero maar die is meer voor motregen en als wind breker voor de frisse dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:37
Iemand ervaring met fietsen rond Las Vegas? Ik ga begin maart die kant op i.v.m. werk, maar heb waarschijnlijk twee vrije dagen tot mijn beschikking. Ik overweeg een fiets te huren en Mt. Charleston te beklimmen.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:31
Heb even een vraag over fietscomputers of fietsnavigaties.

Mijn vriendin fietst regelmatig (dames wielrenclubje) en wil ipv tracken met strava toch ook graag kunnen zien wat ze nu werkelijk aan het doen is. Dus een fietscomputer biedt dan uiteraard uitkomst. Helaas of misschien ook heel goed zijn er 1001 merken en types. Wat zijn nu de fietscomputers die aan te raden zijn?

- Hoogtemeter is wel een pre

Stel je kiest voor een alles in 1 verhaal incl. gps/nav dan wordt het een ander verhaal. Wat is daar dan de geschikte computer?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
Kan iemand mij ff inlichten.
Ik overweeg een racefiets, en wel twijfel ik nog tussen de volgende 2 modellen:
* Specialized Venge
* Specialized Roubaix

de venge is een race-monster zeg maar, de roubaix heeft wat meer flex/demping op slecht wegdek.
UIteraard niet de volledige zachtheid van een full suspension MTB, maar meer als de Venge.
Wie o wie heeft mogelijk input in een vergelijk van hardheid tussen deze twee?
Ik rij dagelijks stadsfiets, zeer veelvuldig MTB, en heb een sportmotor met WP race-suspensie (dus 'hard' of stug geveerd). Ik ben dus wel eea gewend.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Voor jou zullen ze beide kneiterhard aanvoelen, alsof je zonder banden rijdt. Het verschil ga je pas voelen in de brakheid van je rug, nek en polsen na ritten van meerdere uren of meer dagen achter elkaar. En het verschil in snelheid is volgens mij verwaarloosbaar. Ik zou mijn keuze dus baseren op houding op de fiets, looks en budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:17
Verschil ga je volgens mij meer merken met wielen/banden die je erop monteert ?
(en tot hoeveel bar je bandjes oppompt)

[ Voor 20% gewijzigd door DDX op 23-01-2014 12:33 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
ik heb op de MTB al meerdere lange ritten achter de rug, ook 2x57km woon-werkverkeer op de MTB.
qua budget zit er ca 5-6k, en ja ik blijf lekker veel fietsen :P (je houdt nog veel over zo zonder auto).

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
MMUilwijk schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 22:45:
Iemand ervaring met fietsen rond Las Vegas? Ik ga begin maart die kant op i.v.m. werk, maar heb waarschijnlijk twee vrije dagen tot mijn beschikking. Ik overweeg een fiets te huren en Mt. Charleston te beklimmen.
Geen ervaring met fietsen daar, maar ik zou zeggen, bekijk de populaire Strava segmenten in de omgeving :)

Misschien is dit een mooie?
http://www.strava.com/segments/734755

Ik zie nu dat dat Mt Charleston is 8)7. Deze is ook populair: http://www.strava.com/segments/640258

[ Voor 9% gewijzigd door BreadFan op 23-01-2014 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:02
BreadFan schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:29:
[...]
Misschien is dit een mooie?
http://www.strava.com/segments/734755

Ik zie nu dat dat Mt Charleston is 8)7. Deze is ook populair: http://www.strava.com/segments/640258
Niet gefietst, wel recent geweest. Het eerste segment heb ik alleen maar van afstand gezien (vanaf State Route 95), ziet er uit als een uitdagende maar eindeloos lange klim (weinig bochten) en erg open landschap (dus let op wind).

Die klim in Red Rock State parc is heel erg aan te bevelen, heel mooie route. Maar ga niet in het weekend, dan is het er druk en de weg is smal. Vooral het eerste stuk is smal en stijl in mijn beleving, daarna gaat het geleidelijk omhoog (maar al deze observaties zijn vanuit een grote en trage kamper gemaakt dus ik kan het mis hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:47

DjVe

Hatsaflats!

NielsTn schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:10:
ik heb op de MTB al meerdere lange ritten achter de rug, ook 2x57km woon-werkverkeer op de MTB.
qua budget zit er ca 5-6k, en ja ik blijf lekker veel fietsen :P (je houdt nog veel over zo zonder auto).
Gewoon langs een paar goede zaken gaan. Ik ben zelf in Overasselt bij Italworks erg plezierig geholpen (Wilier dealer) en aangezien je ook fietst door de bossen rondom Groesbeek, ga ik er even vanuit dat je redelijk in de buurt woont :)

Zonder auto kan ik helaas niet, maar een VW lupo 1.0 is gelukkig ook een goedkoop koekblik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 18:21
Ik wil mijn fiets (een Sensa Romagna van een 4-5 jaar oud, 105 met Fulcrum 7 wielen) wat upgraden. Wat is hier een goede weg in? Ik zit carbonnen hoge wielen te overwegen (los te kopen) en vervolgens wat later mijn groep + wielen overzetten naar een frame van carbon (Ridley Fenix bijvoorbeeld). Of is het een beter idee om totaal nieuwe fiets te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-09 22:10

the_RJ

Banana Hammock!

Dat laatste, als je consequent wil upgraden kost dat je veel meer, tenzij je op koopjesjacht gaat en dingen koopt wanneer je ze goedkoop tegen komt.

Je fiets is 4-5 jaar oud, vooral je 105 delen zullen de meeste slijtage hebben/vertonen, en juist losse groepen vervangen (even met upgraden in het hoofd) is onwijs duur ten opzichte van een nieuwe fiets waar het al op zit. Neem daarbij dat je als je zelf je fiets compleet verkoopt via marktplaats o.i.d., je er ook weer meer voor terug krijgt, dan zou ik het wel weten.

Wielen los kopen is de enige optie die wel uit kan, omdat je die veel makkelijker overneemt naar een andere fiets. Stel je koopt nu wielen, later een complete fiets, dan kan je altijd nog de wielen die in de nieuwe fiets zitten doorverkopen (zijn dan gewoon nieuw, krijg je nog aardig wat voor terug) of heb je een setje reservewielen.

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
the_RJ schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:16:
Dat laatste, als je consequent wil upgraden kost dat je veel meer, tenzij je op koopjesjacht gaat en dingen koopt wanneer je ze goedkoop tegen komt.

Je fiets is 4-5 jaar oud, vooral je 105 delen zullen de meeste slijtage hebben/vertonen, en juist losse groepen vervangen (even met upgraden in het hoofd) is onwijs duur ten opzichte van een nieuwe fiets waar het al op zit. Neem daarbij dat je als je zelf je fiets compleet verkoopt via marktplaats o.i.d., je er ook weer meer voor terug krijgt, dan zou ik het wel weten.

Wielen los kopen is de enige optie die wel uit kan, omdat je die veel makkelijker overneemt naar een andere fiets. Stel je koopt nu wielen, later een complete fiets, dan kan je altijd nog de wielen die in de nieuwe fiets zitten doorverkopen (zijn dan gewoon nieuw, krijg je nog aardig wat voor terug) of heb je een setje reservewielen.
Hmm, ik ben er nog niet uit. Ik ga sowieso de hele groep niet updaten. Heb 105 5700 en dit bevalt me prima. Hoogstens dat binnenkort het grote voorblad en de cassette ofzo eens vervangen moet worden. Dat kost een paar tientjes in plaats van de aanschafprijs van een nieuwe groep. Lastige keuzes dit toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Laatst online: 16:54
In één keer alles upgraden is inderdaad duurder als een nieuwe fiets. Wat je je wellicht af moet vragen is of je nu een nieuwe fiets koopt met dezelfde groep of niet. Als de afmontage hetzelfde blijft schiet je er IMO niet veel mee op. Het enige wat je wint is een frisser design en wellicht minder slijtage op de onderdelen omdat alles weer nieuw is.

Ik ben bezig om alles beetje bij beetje te upgraden. Het kost me wellicht wat meer het is ook een hobby die goed mag kosten. (vergelijk het met mensen die 1000den euro's in een oude auto stoppen). Hier onder ter illustratie mijn updateplanning.

Fiets is nu een Focus Cayo EVO ultegra afmontage. Het frame hou ik voorlopig. Heb voor dit jaar in de planning:

Upgrade wielen (van racing 7 naar racing zero)
Upgrade stuur, stuurpen en zadelpen (reeds gekocht, alles in PRO Vive Carbon)
Upgrade crank (waarschijnlijk een FSA Sl-k light)
Monteer alles in 1x dus spaar de onderdelen momenteel op, hoop zo ruim 750gr van de fiets af te krijgen.

Volgend jaar:
Dura ace 9000 groep

Het leuke is dat ik alle onderdelen bewaar. Dus in dat geval hoef ik alleen een Frame te kopen en heb ik een extra winterfiets/CX met ultegra afmontage voor niet al teveel geld.

[ Voor 13% gewijzigd door Rene op 23-01-2014 18:25 ]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Als je een DA 9000 groep overweegt zou ik nu geen FSA crank kopen, aangezien de nieuwe DA en Ultegra een fantastische crankset hebben, daar kan geen FSA aan tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil ook eens kijken of de sufferfest wat is icm tacx multiplayer. maar moet je perse de advanced versie kopen om die videos af te kunnen spelen in tts ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
TheLemon schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:12:
Als je een DA 9000 groep overweegt zou ik nu geen FSA crank kopen, aangezien de nieuwe DA en Ultegra een fantastische crankset hebben, daar kan geen FSA aan tippen.
Absoluut, in vind de nieuwe 9000 crank supermooi, maar is wel een stuk duurder als en FSA SL-K. Wat ik nu namelijk doe is 3 stuks FSA SL-K crankstellen meenemen uit Nederland (Belastingvrij), deze verkoop ik met een redelijke marge hier in Noorwegen zodat ik mijn eigen uiteindelijk gratis heb ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
@stijnislike; nieuw setje wielen kopen is prima optie, kan je huidige wielen voor slechtweer blijven gebruiken bijvoorbeeld.
Of je bestaande groep moet overzetten naar nieuw frame, lijkt me handiger om dan meteen nieuwe groep te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die sufferfest tts bestanden her en der droppen in de programdata en tts pakt ze dan, import functie niet nodig dan uit. alleen geen video nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 16:15
Wicked-Game schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 08:26:
Heb even een vraag over fietscomputers of fietsnavigaties.

Mijn vriendin fietst regelmatig (dames wielrenclubje) en wil ipv tracken met strava toch ook graag kunnen zien wat ze nu werkelijk aan het doen is. Dus een fietscomputer biedt dan uiteraard uitkomst. Helaas of misschien ook heel goed zijn er 1001 merken en types. Wat zijn nu de fietscomputers die aan te raden zijn?

- Hoogtemeter is wel een pre

Stel je kiest voor een alles in 1 verhaal incl. gps/nav dan wordt het een ander verhaal. Wat is daar dan de geschikte computer?
Ik denk dat de Garmin 500 een goede instapper is. Een vrij uitgebreid apparaat (ook te krijgen als pakket met cadance en HR meter) tegen een schappelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
Rene schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 18:22:
In één keer alles upgraden is inderdaad duurder als een nieuwe fiets. Wat je je wellicht af moet vragen is of je nu een nieuwe fiets koopt met dezelfde groep of niet. Als de afmontage hetzelfde blijft schiet je er IMO niet veel mee op. Het enige wat je wint is een frisser design en wellicht minder slijtage op de onderdelen omdat alles weer nieuw is.
Een fiets is toch niet allleen de afmontage? Als ik van een alu naar carbon frame gaan scheelt dat heel wat gewicht en flink wat stijfheid.
DDX schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 21:25:
@stijnislike; nieuw setje wielen kopen is prima optie, kan je huidige wielen voor slechtweer blijven gebruiken bijvoorbeeld.
Of je bestaande groep moet overzetten naar nieuw frame, lijkt me handiger om dan meteen nieuwe groep te monteren.
Ja dat ga ik denk ik als eerste doen, waarschijnlijk een setje carbon van Wheeltec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
MochiGohan schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:22:
[...]

Ik denk dat de Garmin 500 een goede instapper is. Een vrij uitgebreid apparaat (ook te krijgen als pakket met cadance en HR meter) tegen een schappelijke prijs.
+1 Garmin 500 is prima, heeft alleen geen echte navigatie, maar met af en toe verdwalen ontdek je nog eens een nieuwe weg, dat maakt het juist leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:48

The Legend

*Plop*

Wilde net ff doorgeven dat de Assos Uno S5 in de aanbieding is bij Cyclewear.eu, maar volgens mij zijn ze alweer uitverkocht. Nog net een XLG kunnen scoren voor 79 euro. Ben benieuwd of 'ie echt zo goed is als wordt beweerd :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 14:48
stijnislike schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:41:
[...]
+1 Garmin 500 is prima, heeft alleen geen echte navigatie, maar met af en toe verdwalen ontdek je nog eens een nieuwe weg, dat maakt het juist leuk.
Hij bevalt me ook erg goed inderdaad, en als ik echt de weg kwijt ben heb ik nog een smartphone in mijn zak zitten.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Morgen waarschijnlijk een leuk stukje fietsen. Met een voorspelling van -5 wel erg koud. Heb net maar een set extra armstukken gekocht en een paar craft twin finger handschoenen. Zolang het niet gaat sneeuwen vannacht gaan we het gewoon proberen.

Iemand nog meer tips om kou tegen te gaan? (weet iemand of de inhoud van je bidons ook snel bevriest of valt dat wel mee. Was namelijk niet van plan met vodka op pad te gaan ;))

[ Voor 26% gewijzigd door Rene op 24-01-2014 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:37
Dat valt helaas niet altijd mee. Vullen met warm water helpt en niet al te lang fietsen ook.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
Thermosfles in de bidonhouder en oppassen voor gladheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Bidon achterin je shirt onder je jack.

Morgen laatste dag uitverkoop van Rijwielpaleis in Bilthoven; http://www.rijwielpaleis.nl/ketting-korting/
Elk jaar weer goede deals! :)

[ Voor 64% gewijzigd door willy1986 op 24-01-2014 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Rose houdt vanaf vandaag ook haar jaarlijkse uitverkoop.

Ik ga morgen ook op pad. Men verwacht pas tegen de avond neerslag. We zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rene schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 17:11:
(weet iemand of de inhoud van je bidons ook snel bevriest of valt dat wel mee. Was namelijk niet van plan met vodka op pad te gaan ;))
Heb in Fins lapland vorig jaar een petflesje frisdrank (met prik) een paar uurtjes mee gehad tijdens het langlaufen, temperaturen lagen rond de -8, helemaal bevroren.. Lijkt mij dat jouw water nog sneller bevriest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 16:33
Rene schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 17:11:
Morgen waarschijnlijk een leuk stukje fietsen. Met een voorspelling van -5 wel erg koud.
.....

Iemand nog meer tips om kou tegen te gaan?
......
Deze wintermuts onder de helm vind ik erg prettig als de temperatuur onder nul daalt. Sealskinz heeft nog een warmere maar die vind ik zelf te warm. Verder iets dat wind tegenhoudt. Zelf rij ik met een Endura Pro Adrenaline regenjack. Ademt niet maar als het echt koud is heb ik daar geen last van. Voeten zijn ingepakt in thermische ondersokken met merino wollen wintersokken daar overheen en GripGrab overschoenen. Blijft er 1 plekje over waar ik nog geen oplossing voor heb maar daar zullen meer mannen last van hebben ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Terug van de LBS. Inmiddels vastgesteld dat ik toch beter op/bij een Specialized Roubaix pas.
Verdere afmontage zal SRAM Red22 worden (oa hydraulische remmen). Velgen zal de LBS een paar leuke offertes voor maken (all in).

Laat het seizoen maar starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Van de week de SL-K Light (triple) op de fiets gezet, nieuw voor 165 euro via eBay een koopje, vond ik. De BB30 lagers draaiden nog erg soepel, dus die heb ik nog maar niet vervangen. Gelijk ook een nieuw stuurlintje er op en het stuur 1,5cm omlaag. De fiets weegt nu 8,5kg:

Afbeeldingslocatie: https://9lhkog.bn1.livefilestore.com/y2ppRVMrDncTkIERbE5KUNVIPHFW8op-F4KmQCWZLDoEMeG3Os42zWd8XzAyIPpLDrf8-kRaFjHbyZh0SlIMS9f6eN6V1mD0O6nGwX9bkBDxLI/1509181_680997195256357_870517785_n.jpg

Omdat het vandaag eindelijk droog was, een kort rondje gedaan: http://www.strava.com/activities/108779318

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
Mooie fiets,

Een garmin edge 810 bundel aangeschaft voor 389 euro. Erg scherpe prijs. Dus hopelijk is hij snel binnen.

Mijn matte frame maar eens in de wax gezet, was slecht schoon te krijgen elke keer, qua glimmen valt het heel erg mee. Dus lijkt nu nog een geslaagde missie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Net terug van de fietsmeting van cycle (steyl). Goed geholpen en er zijn behoorlijke aanpassingen gedaan. Ik zal wel erg moeten wennen, maar de knie blessures moeten nu uit blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bszz schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 22:42:
[...]

Deze wintermuts onder de helm vind ik erg prettig als de temperatuur onder nul daalt. Sealskinz heeft nog een warmere maar die vind ik zelf te warm. Verder iets dat wind tegenhoudt. Zelf rij ik met een Endura Pro Adrenaline regenjack. Ademt niet maar als het echt koud is heb ik daar geen last van. Voeten zijn ingepakt in thermische ondersokken met merino wollen wintersokken daar overheen en GripGrab overschoenen. Blijft er 1 plekje over waar ik nog geen oplossing voor heb maar daar zullen meer mannen last van hebben ....
Je handen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik moest hem net bij het uitkleden ook even zoeken hoor...brrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Er is overigens niet gefietst op de racer :( Fietstte vannacht vanaf mijn werk naar huis en 10 kilometer windkracht 8-9 op de kop met sneeuw en een temperatuur van -2 was geen pretje. Maar besloten om de racefiets in dat weer te laten staan. Als je heuvel af moet trappen om de vaart erin te houden is het serieus hondenweer. Kleding was overigens voldoende :)

Zeer mooi die zwarte FSA SL-K crank op die Caad 10. En een zeer mooie prijs ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
DjVe schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 14:39:
Net terug van de fietsmeting van cycle (steyl). Goed geholpen en er zijn behoorlijke aanpassingen gedaan. Ik zal wel erg moeten wennen, maar de knie blessures moeten nu uit blijven :)
Bij Sander geweest (CyclePlusPerformance)? Say hi to him!
ik denk dat je met een aantal ritten al snel gewend bent. In elk geval even niet (te veel) meer gaan wijzigen maar kijken hoe het nu gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

NielsTn schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 19:10:
[...]

Bij Sander geweest (CyclePlusPerformance)? Say hi to him!
ik denk dat je met een aantal ritten al snel gewend bent. In elk geval even niet (te veel) meer gaan wijzigen maar kijken hoe het nu gaat.
Klopt! Ik moet een iets kortere stuurpen scoren om mijn houding echt goed te krijgen en meer mijn hakken naar beneden duwen bij het trappen (fiets teveel op mijn tenen). Maar merkte net bij een ritje van 40km, dat het qua benenwerk nu al veel beter aan voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
DjVe schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 19:29:
[...]

Klopt! Ik moet een iets kortere stuurpen scoren om mijn houding echt goed te krijgen en meer mijn hakken naar beneden duwen bij het trappen (fiets teveel op mijn tenen). Maar merkte net bij een ritje van 40km, dat het qua benenwerk nu al veel beter aan voelt.
Heb hier nog een 3T stuurpen liggen (lengte moet ik ff nakijken). Welke lengte 'zoek' je? (ik woon ca 20 km onder Nijmegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
Prachtig weer in Limburg. Wel wat koud, maar met 4 lagen aan goed te doen. En ondanks 4 uurtjes slaap en het ritje van gister toch lekker gereden:

http://www.strava.com/activities/108879257

Vraagje: mijn bovenbenen zijn op dit moment de beperkende factor in het doorversnellen. Ik probeer op de diverse klimmetjes nu steeds tempoversnellingen door te voeren, maar dat brandende gevoel zit in de weg. Hartslag komt eigenlijk nooit boven het omslagpunt (178). Is dit te trainen door VO2max intervallen? Of juist door langere intervallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

NielsTn schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 19:49:
[...]

Heb hier nog een 3T stuurpen liggen (lengte moet ik ff nakijken). Welke lengte 'zoek' je? (ik woon ca 20 km onder Nijmegen).
Een 90 of 100 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Nieuwe woonplaats dat je opeens zoveel in Limburg te vinden bent ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
DDX schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 20:30:
Nieuwe woonplaats dat je opeens zoveel in Limburg te vinden bent ?
Nee, volgens het schema is het tijd voor klimwerk. Dat gaat wat lastig hier in de Zaanstreek :( Voordeel van een leaseauto, een thuisfront wat in de weekenden zelf ook overdag sport en een paar vrienden die graag mee doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben jalours.

ff een half uur een suffertest gedaan, is echt wel leuker als normaal taxcen met virtual reality.
nog niet een uur uitgefietst maar begin is er.

voor de tweakers. heeft iemand wel eens geprobeerd om eigen software op een garmin 810 te krijgen?. is dat uberhoud mogelijk ? kan er niks van weer vinden. heb een leuke ideetje voor software maar dan moet ik wel er wat op kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Nee op de edge 810 is het vooralsnog niet mogelijk andere software te installeren.

Heb nog een 90mm stuurpen +/- 17 graden.

[ Voor 21% gewijzigd door NielsTn op 25-01-2014 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
bszz schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 22:42:
[...]

Je hebt onderbroeken met windstopper op het kruis. Nog geen ervaring mee en nog niet nodig gehad maar dat lijkt me de beste optie. Merino wol FTW overigens :)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Vanwege de voorspelde sneeuw vandaag gaan fietsen ipv de gebruikelijke zondag. Het werd een fijn rondje Drenthe, koud maar fijn. Ik had me goed ingepakt en dat bleek geen overbodige luxe - de ZO wind blies behoorlijk gemeen. Kennelijk was ik de enige gek die het toch de moeite waard vond om naar buiten te gaan want ik kwam geen kip tegen, laat staan andere fietsers.

Dat mocht de pret uiteraard niet drukken. Na bijna 3 uur en 81 km kon ik mijn woning weer betreden alwaar mijn ega mbv onze houthachel de woonkamer alweer tot bejaardentemperatuur (22 gr) had opgestookt. Een ideale omgeving om even bij te komen van dit winterse ritje, waarin ik overigens "usual suspects" als Norg en Veenhuizen aandeed.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

NielsTn schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 21:59:
Heb nog een 90mm stuurpen +/- 17 graden.
Das me iets te, maar bedankt voor het aanbod!

Edit: heb net bij aliexpress.com een stuur en twee stuurpennen besteld voor nog geen €80. Ga gewoon lekker testen en diegene die ik over hou, verkoop ik gewoon weer voor een klein prijsje :)

[ Voor 32% gewijzigd door DjVe op 26-01-2014 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 08:43

janklp

FortyTwo Capital

Ha heren coureurs,

Het is alweer een jaar of zeven geleden dat ik hier actief was. Afgelopen december besloten de Trois Ballon te gaan rijden met een maatje. Meteen een nieuwe fiets gekocht (Canyon Roadlite 11 speed Ultegra) en de eerste 500 km zijn weer gemaakt deze maand.

Toch weer lekker om op de fiets te zitten. Na de eendaagse tocht van Tilburg naar Parijs van 447km in 2007 was de motivatie ruim 6 jaar weg. Nu weer terug, jippie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Graham schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 22:04:
[...]
Je hebt onderbroeken met windstopper op het kruis. Nog geen ervaring mee en nog niet nodig gehad maar dat lijkt me de beste optie. Merino wol FTW overigens :)
Maar ook met een fatsoenlijke zeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Ik heb vorig jaar na lang wikken en wegen dan toch een winterbroek gekocht. Ik vond het eigenlijk een beetje onzin want ik had al een schaatsbroek, en die kon ik prima over een gewone fietsbroek doen (evt. in combinatie met beenstukken). Maar al die laagjes vond ik toch niet zo fijn en bovendien is het een heel werk met aan en uitdoen en je hebt er veel wasgoed van. Dus toch maar eentje gekocht. En dat had ik echt eerder moeten doen!

Het is het warmste model van Ultima, de Vento 3 (ik heb de versie met zeem). Ik gebruik 'm ongeveer vanaf < 5 graden. Echt een topaankoop. Ding is winddicht en heerlijk warm. Ook bij het zaakje is extra materiaal aangebracht. De zeem zelf is ook in orde (mijn referentie is Assos).

Ik heb er gisteren weer heerlijk gefietst. Kostte me 100 euro, maar in de ramsj al voorbij zien komen voor 60 euro.

Ik gebruik 'm ook voor het schaatsen op natuurijs.

Het maakt mijn winteroutfit compleet, ik heb nu de kleding om tot een graad of -5 een uur of 3 te kunnen fietsen. Wordt het nog kouder dan wil ik toch schaatsen.

[ Voor 33% gewijzigd door havana op 26-01-2014 12:42 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
bszz schreef op zondag 26 januari 2014 @ 11:47:
[...]

Maar ook met een fatsoenlijke zeem?
Jup tis niet perfect. Moet wel een dun model zijn (onderbroek met windstopper).

--

Vandaag nog voor de regen een goede 50 K gereden met bijna 34 KM/h gemiddeld. Heerlijk om de benen weer beetje af te straffen >:) zeker bij het sprintje voor de sluizen bij Gouda...nog even de rest eruit rijden met 55 :X Route

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:35

Pelle

🚴‍♂️

Is dat jullie vaste sprintje? Het is nou niet echt een plek die zich daar echt voor leent vind ik :)
Ik zou dan het stukje na de sluis nemen (die nieuwe brug op, of net weer daarna over die parallelweg met die bussluis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Pelle schreef op zondag 26 januari 2014 @ 14:06:
Is dat jullie vaste sprintje? Het is nou niet echt een plek die zich daar echt voor leent vind ik :)
Ik zou dan het stukje na de sluis nemen (die nieuwe brug op, of net weer daarna over die parallelweg met die bussluis :)
Haha....we hebben meerdere sprintjes maar deze is eigenlijk best fijn. Tempo wordt daarvoor flink op gevoerd en als je niet op kop zit is het goed te doen om dan nog sprintje te doen. Had 3 voor me....kopman ging niet mee maar ik heb de andere goed kunnen gebruiken om twee keer te accelereren ;) Moest uiteindelijk wel uit het zadel overigens.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
havana schreef op zondag 26 januari 2014 @ 12:38:
Ik heb vorig jaar na lang wikken en wegen dan toch een winterbroek gekocht. Ik vond het eigenlijk een beetje onzin want ik had al een schaatsbroek, en die kon ik prima over een gewone fietsbroek doen (evt. in combinatie met beenstukken). Maar al die laagjes vond ik toch niet zo fijn en bovendien is het een heel werk met aan en uitdoen en je hebt er veel wasgoed van. Dus toch maar eentje gekocht. En dat had ik echt eerder moeten doen!

Het is het warmste model van Ultima, de Vento 3 (ik heb de versie met zeem). Ik gebruik 'm ongeveer vanaf < 5 graden. Echt een topaankoop. Ding is winddicht en heerlijk warm. Ook bij het zaakje is extra materiaal aangebracht. De zeem zelf is ook in orde (mijn referentie is Assos).

Ik heb er gisteren weer heerlijk gefietst. Kostte me 100 euro, maar in de ramsj al voorbij zien komen voor 60 euro.

Ik gebruik 'm ook voor het schaatsen op natuurijs.

Het maakt mijn winteroutfit compleet, ik heb nu de kleding om tot een graad of -5 een uur of 3 te kunnen fietsen. Wordt het nog kouder dan wil ik toch schaatsen.
Thanks! Vento 3, staat genoteerd, ben al aan het zoeken :) Overigens wil ik ook bij -10 of -15 kunnen fietsen, maar om voor die paar dagen per jaar nou speciale kleding te kopen is wellicht wat overdreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-09 15:42
vandaag voor het eerst in lange tijd weer gefietst, was bang dat het koud zou zijn, maar had het aan het einde bijna te warm, winterkleding is goedgekeurd bij deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Lekker zonnetje erbij vanmorgen, alleen draaide de wind onderweg beetje verkeerd waardoor ik op het eind echt vol windkracht 5 tegen had, kwam ook amper meer vooruit op het laatst :) ( <20km/u)
Iig weer lekker 100km gefietst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Er ligt hier (Groningen) +/- 5cm sneeuw, ik denk dat ik Kardinge maar even opzoek...

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 21:04:
ben jalours.

ff een half uur een suffertest gedaan, is echt wel leuker als normaal taxcen met virtual reality.
nog niet een uur uitgefietst maar begin is er.

voor de tweakers. heeft iemand wel eens geprobeerd om eigen software op een garmin 810 te krijgen?. is dat uberhoud mogelijk ? kan er niks van weer vinden. heb een leuke ideetje voor software maar dan moet ik wel er wat op kunnen krijgen.
Wat heb je in gedachten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
DDX schreef op zondag 26 januari 2014 @ 15:25:
Lekker zonnetje erbij vanmorgen, alleen draaide de wind onderweg beetje verkeerd waardoor ik op het eind echt vol windkracht 5 tegen had, kwam ook amper meer vooruit op het laatst :) ( <20km/u)
Iig weer lekker 100km gefietst.
Was inderdaad mooi weer in Noord Holland. Windje tegen was leuk, zonder al teveel moeite (hartslag 150) stukken van rond de 30 weg kunnen trappen. Conditie gaat steeds stapje vooruit!

http://app.strava.com/activities/109088999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
M'n plan was eerst vanaf Schoorl naar Hoorn te gaan, maar toen ik merkte dat de wind gedraaid was toch maar besloten om wat eerder terug te gaan.
Achteraf ook wel blij om ivm regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:16
Ben me momenteel beetje aan t oriënteren om op korte termijn een tacx aan te schaffen. Alleen weet me god niet waar ik moet zoeken. Je hebt hele simpele modellen maar ook uitgebreide pakketten met van alles en nog wat...

Heeft er iemand een paar tips of aanbevelingen waar ik op moet letten.
Budget is nog geen issue. Wil wel waar voor mijn geld kopen en niet zoiets hebben had ik maar....

Een paar aanwijzingen zou ik zeer op prijs stellen zodat ik me verder kan verdiepen....

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 08:43

janklp

FortyTwo Capital

Ik zou een simpele kopen. Als je er dan achter komt dat je niet hersendood wordt kan je een mooie dure kopen. Ik rij op het goedkoopste model twee uur per week. Voor de tv is het te doen, anders te saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 10:56
Marktplaats, zijn zat koopjes te vinden. Ik zou hem nooit nieuw kopen, net als fitness-apparaten heb je altijd de goede voornemens etc. Veel mensen doen hem weg om de reden die Janusz al noemt: De één kan een uurtje tacxen en vindt het dan al doodsaai, de andere doet sessies van 5u (that would be me :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:16
Wil de tacx juist gebruiken om conditie weer op pijl te brengen nu het buiten niet echt het meest geweldige fietsweer is.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu een paar maand de multiplayer, is wel een stuk leuker als de standaard tacx heb nu ook sufferfest ontdekt en dat maakt het weer leuker. Maar zit er totaal maar max 1 uur op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor komende zomer al een mooi doel gezet rondje ijselmeer (korte versie) nog nooit verder als 130km gefietst dus dat word nog wel een opgave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Dit weekend had ik de mogelijkheid om nabij Tarragona (Penedès) te kunnen fietsen.
Ik had van tevoren een route gemaakt in Garmin Connect met behulp van de Strava heatmaps voor de populaire wegen/segmenten en Google Maps om dingen te kunnen verkennen en of sommige wegen geschikt waren om te fietsen.

Eindeloze velden met olijf bomen of wijn ranken.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3821/12160950604_d3153e2e56.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3686/12160779033_4784d967ec.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5518/12160948854_535c4cab1a.jpg

Sanctuari de Montserrat
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7373/12160947774_cb4c7e23f9.jpg

Mooie kleine dorpjes, ook weer met wijn ranken
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5538/12160776213_d12bb137d1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3783/12160532485_e9e0a25f60.jpg

Mooie wegen om te fietsen, met heel weinig verkeer.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7402/12160773453_d8a6a9c4e3.jpg

Hele mooi weg door het bos met veel klimmen en dalen.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5540/12160772433_d5af2d2859.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5550/12160941994_fe5d34a579.jpg

Voor het eerst in +/-9000Km een lekke band. Na een kleine pauze kon ik weer verder.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7371/12160940824_e3d9c74eeb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7391/12160769813_bf8778b0f7.jpg

Ik heb echt genoten, en het weer was heel erg goed (tot 18 graden) maar een wind..... pfffffff :evil: :evil:
8-10% klimmen is normaal goed te doen, maar met hele harde windstoten is het andere koek (zeker met een fiets van 7Kg), en denk je na een klim lekker te kunnen afdalen krijg je zelfs op een afdaling een muur van wind voor je kiezen......

Zeker voor herhaling vatbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 23:04
Gisteren, 3 weken na mijn val, eindelijk weer een rondje kunnen maken op de fiets.. Even rustig aan gedaan en 2 keer een rondje Twiske gemaakt en uiteindelijk 32 kilometer weggetrapt. Rib begint aardig te herstellen, en heb er zo goed als geen last van gehad bij het fietsen..

Voordat ik ging fietsen eerst even mijn fiets helemaal schoongemaakt en gekeken of ik nog zaken over het hoofd had gezien na mijn val.. Toch heeft mijn fiets wel een klapper gehad, want er zit een deukje in mijn alu frame (bovenbuis). In ieder geval een goede reden om nu hard voor een nieuwe fiets te gaan sparen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:31
Devster schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 14:21:

Omdat het vandaag eindelijk droog was, een kort rondje gedaan: http://www.strava.com/activities/108779318
Als het droog is, misschien een leuk rondje om volgende week te proberen :)

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
M@cer schreef op maandag 27 januari 2014 @ 09:02:
Gisteren, 3 weken na mijn val, eindelijk weer een rondje kunnen maken op de fiets.. Even rustig aan gedaan en 2 keer een rondje Twiske gemaakt en uiteindelijk 32 kilometer weggetrapt. Rib begint aardig te herstellen, en heb er zo goed als geen last van gehad bij het fietsen..

Voordat ik ging fietsen eerst even mijn fiets helemaal schoongemaakt en gekeken of ik nog zaken over het hoofd had gezien na mijn val.. Toch heeft mijn fiets wel een klapper gehad, want er zit een deukje in mijn alu frame (bovenbuis). In ieder geval een goede reden om nu hard voor een nieuwe fiets te gaan sparen.
Netjes! Maar deukjes in alu is niet erg hoor. Ziet er misschien minder pro uit. Wielrenner die mee rijdt met groepje heeft zelfs een fiets met een opnieuw gelaste headtube tegen toptube aan. Gaat hij zeker niet minder hard door...geloof me ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Weet iemand hoe het zit met verzekeringen?
Was eigenlijk van plan mijn nieuwe straks te verzekeren. Maar:
1. Is hij dan ook verzekerd tijdens een toertocht? Bijvoorbeeld Limburgs Mooiste, ik verzin maar iets
2. Is hij in het buitenland tijdens een tripje verzekerd, of dwingen ze je dan in de reisverzekering
3. Maximum bedragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Mijn reisverzekering heeft in het verleden valschade in het buitenland gedekt, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Ik zou even kijken naar de verzekeringen bij de ntfu en knwu en dan kijken welke het beste bij je past. Knwu is meer gericht op wedstrijdrenners en ntfu op toerrijders. Je moet je ook afvragen waarom je je uberhaupt zou verzekeren denk ik, als het goed is dan verzeker je je voor dingen die de potentie hebben om onbetaalbaar te zijn (ziektekosten bv, of het afbranden van je woning), maar een fietsframe moet nog wel te vervangen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Je kunt ook lid worden van Velosport (van de NTFU). Dat is in feite een online vereniging. Je krijgt dan periodiek een blaadje, krijgt korting op toertochten en bent verzekerd (tot volgens mij 1.000 euro). Kost volgens mij iets van 50 euro per jaar.

Overigens geheel met MrAngry eens dat je in beginsel alleen zaken zou moeten verzekeren die je niet zelf kunt betalen. Het is waarschijnlijk veel goedkoper om eens in je leven een nieuw frame uit eigen zak te betalen dan je hele leven daarvoor verzekerd te zijn. Voorgaande geldt niet voor bijvoorbeeld een uitgebrand huis.

[ Voor 3% gewijzigd door argro op 27-01-2014 10:27 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Is 37,50 per jaar en je kan die verzekering uitbreiden tot max dekking van 5000 euro.
(telt ook meteen voor al je fietsen)
Ik heb het zelf iig wel, kans dat je keertje valt is best aanwezig en dan heb je iig geen kosten aan materiaal.
Maar is idd afweging of je dat risico zelf wilt lopen.

Bij Ntfu lidmaatschap krijg je idd ook korting op toertochten en kan je ook pechservice abonnement met korting nemen. (ook weer zoiets van handig om te hebben als je wat grotere afstanden van huis bent)

[ Voor 26% gewijzigd door DDX op 27-01-2014 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidsnake380
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-11-2023
koentjuh1987 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 21:30:
Ben me momenteel beetje aan t oriënteren om op korte termijn een tacx aan te schaffen. Alleen weet me god niet waar ik moet zoeken. Je hebt hele simpele modellen maar ook uitgebreide pakketten met van alles en nog wat...

Heeft er iemand een paar tips of aanbevelingen waar ik op moet letten.
Budget is nog geen issue. Wil wel waar voor mijn geld kopen en niet zoiets hebben had ik maar....

Een paar aanwijzingen zou ik zeer op prijs stellen zodat ik me verder kan verdiepen....
Ik zou ook voor een simpele van marktplaats gaan. Ik zou er wel één kiezen die in de database van Trainerroad voorkomt. Ik vind binnen trainen met Trainerroad wel leuk en heb er goede resultaten mee gehaald. Je hebt er alleen wel een ANT+ of Bluetooth speed en cadance meter voor nodig en een PC of Mac.

Ik heb zelf de Tacx Satori van MP gehaald en dat werkt prima icm wahoo speed and cadence en een macbook air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ok, ik ga daar eens kijken, bedankt voor de tips.
Het verhaal waarom verzekeren is simpel. Stel diefstal, ben ik 3500 lichter. Stel grote valpartij, loopt toch snel aardig op als er frameschade is en je wil het allemaal goed maken. Ook kleding is mee verzekerd hoorde ik laatst. En omdat inderdaad zo'n verzekering persoons gebonden is, en je dus iedere fiets verzekerd hebt. :)

/edit
Kan aan mij liggen, maar zo interessant is die verzekering niet. Geen diefstalverzekering? Verzekerd bedrag tot 1000 euro standaard, maar we keren maximaal 500 per gebeurtenis uit? Ja die bedragen zijn op te hogen, maar ik word er niet warm van hoor. Ik ga eens met mijn eigen verzekering bellen.

[ Voor 28% gewijzigd door UltraSub op 27-01-2014 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Waar haal je die max van 500 euro vandaan ?

En diefstal verzekering is lastig, want dan moet je vaak ook goedgekeurd slot hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Maximum uitkering per gebeurtenis:
€500,00
http://www.ntfu.nl/Portal...combinatieverzekering.pdf

/edit
Oh wacht, dat staat onder het kopje introducee dingens...

[ Voor 19% gewijzigd door UltraSub op 27-01-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:35

Pelle

🚴‍♂️

Ik wil in het voorjaar eens kijken naar nieuwe wielen. Op zich heb ik niet te klagen over mijn DT Swiss R1900 wielen, maar het zijn niet de lichtste wielen (1940 gram voor de set). De looks zijn wel redelijk, behalve dan dat ze een hoop spaken hebben (24 + 28).

Dus, ik zoek iets:
- lichters
- stijvers
- mooiers (= minder spaken en als het kan hogere velg)

Op mijn shortlist staat nu dit:
- Fulcrum Racing 1, € 559, 1495 gram, 16/21 spaken (mooi spaakpatroon achter), velghoogte 26/30mm
- Fulcurm Racing 3, € 359, 1566 gram, 16/21 spaken (idem), velghoogte 26mm
- Shimano RS81 R35, € 499, 1704 gram, 16/21 spaken, velghoogte 35mm
- Shimano RS81 R24, € 429, 1542 gram, 16/20 spaken, velghoogte 24mm
- Zipp 30, € 575, 1632 gram, 18/20 spaken, velghoogte 30mm

Mavic heb ik ook overwogen, maar die vind ik niet echt mooi.

Gewicht is alleen belangrijk bij klimmen natuurlijk, en dat doe ik misschien in hooguit 10% van mijn kilometers (het is hier in de polder zo plat als een dubbeltje), maar aan de andere kant wil ik iedere klim wel zo hard mogelijk naar boven dus het weegt (haha) ook wel mee :P
Ik heb daarom de neiging om prijs en looks daarom iets hoger te waarderen. De RS81 R24 legt het dan af tegen de Racing 3. De RS 81 R35 vind ik vanwege qua velghoogte het mooiste, maar de Racing 1 en Racing 3 zijn qua spaakpatroon weer leuker. En daarbij is de Racing 1 weer flink duurder dan de Racing 3, dus die lijkt ook af te vallen (tenzij ze nog een bepaald voordeel hebben waar ik dan weer niet vanaf weet).

Nou ja, zo overweeg je wat af, maar jullie hebben hier natuurlijk allemaal ook wel een mening over, dus laat maar horen :) Ervaringen met bovengenoemde wielen, of met alternatieven zijn ook welkom natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Volgens mij hebben de lichtere velgen ook nog als groot voordeel t.o.v. hoogwandige carbonvelgen dat ze 1. meer koersvast zijn en 2 harder kunnen accelereren. Als je vaak in een klein peleton rijdt of met groepjes zul je dus meer voordeel moeten hebben met lichte velgen als hoge 'aero' velgen. (Overigens is 35mm natuurlijk geen extreem hoge velg, maar al wel weer ruim 200 gram zwaarder als de R1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Op basis prijs/gewicht zou ik de Racing 3's nemen. (die ik dus zelf ook heb ;) )
De 100 gram die je zou besparen door racing 1 (of zero's) te nemen betaal je hoop geld voor.
Mensen die voor de 1's gaan doen dit soms omdat ze geen witte naven willen.

En die R35's zijn wel weer erg zwaar voor paar mm extra hoogte ?

[ Voor 11% gewijzigd door DDX op 27-01-2014 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Zojuist weer een rondje getrapt. bedoeling was 60km maar na 35 kilometer weer thuis. Met -2 was na 1,5 uur al het gevoel verdwenen in mijn tenen en maar besloten om richting huis te fietsen. Doel was wederom een beetje klimmen en met ruim 800HM in 35 kilomter is dat in ieder geval gelukt. Snelheid was vanwege het klimmen niet al te hoog, daar gaan we later aan werken :)

http://connect.garmin.com/activity/436608693

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Zat ff op ebay te zoeken naar shimano schoenplaatjes, best lachwekkend wat je dan tegenkomt :

http://www.ebay.com/itm/C...SH11-SPD-SL-/390653512481

En dan dit in omschrijving :
'We don't offer color choice. Your order will be sent in colors at random.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
jspr schreef op maandag 27 januari 2014 @ 09:02:
Dit weekend had ik de mogelijkheid om nabij Tarragona (Penedès) te kunnen fietsen.
Ik had van tevoren een route gemaakt in Garmin Connect met behulp van de Strava heatmaps voor de populaire wegen/segmenten en Google Maps om dingen te kunnen verkennen en of sommige wegen geschikt waren om te fietsen.
Mooi ritje jspr!

Jammer dat foto's includen bij strava enkel gaat via instagram...

Voorbije vrijdag eindelijk ook nog eens op de fiets gezeten. Wat deed dat deugd!
Lekker weertje, leuke route, meer heb je niet nodig!

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
DDX schreef op maandag 27 januari 2014 @ 19:54:
Zat ff op ebay te zoeken naar shimano schoenplaatjes, best lachwekkend wat je dan tegenkomt :

http://www.ebay.com/itm/C...SH11-SPD-SL-/390653512481

En dan dit in omschrijving :
'We don't offer color choice. Your order will be sent in colors at random.'
Belachelijk, aangezien de kleur het aantal graden speling bepaald. De speling komt per persoon erg nauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Aangezien de locatie HongKong is, de verkoper verder dingen als zaklampen etc verkoopt en de prijs incl shipping 3X niks is verwacht ik niet dat je originele Shimano cleats krijgt. Dan maakt het verder ook geen bal uit of je Rode of gele of paarse of roze cleats zou krijgen. Krijg bij de advertentie hetzelfde gevoel als 30 opzetstukken voor een electrische tandenborstel voor 9 euro. :)

Kan het natuurlijk mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 16:36

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik zit met een dillema. 28 december heb ik via marktplaats bij Coolblue een Bryton 20h fietscomputer besteld. De computer was gebruikt en onder coulance terug gestuurd en vandaar voor een scherpe prijs aangeboden. Prima, wist ik, ben ik ook mee akkoord gegaan. In de advertentie stond dat alles compleet was en alle toebehoor bij geleverd was.
Dus computer besteld en bij binnenkomst bleek de bevestiging voor aan het stuur te ontbreken, direct contact opgenomen met de klantenservice van Coolblue. Deze beloofde direct een setje mounts op te sturen zodra deze op voorraad zouden zijn wat enkele dagen zou duren. Tot dusver netjes, maargoed dat is een maand geleden. Ondertussen de fietscomputer nog niet kunnen gebruiken omdat deze niet op de fiets bevestigd kan worden :(
2x al contact gehad over de levering en elke keer is het "vandaag of morgen", yeah right...

Ben ondertussen wel klaar met dit hele gedoe en twijfel of ik kan regelen om hem terug te sturen en eventueel wat bij te leggen en voor een Garmin edge 200 te gaan. Dan maar geen hartslag meting voorlopig (of via bluetooth op mobiel?). Maargoed volgens mij is de 200 een prima apparaatje dus vandaar dillema....

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Voor +/-€200 heb je een Edge 500. Beter iets langer sparen voor iets waar je uiteindelijk meer plezier aan beleefd.

Mijn Decathlon lampjes zijn, na iets meer dan 2 jaar, helemaal op.
Nu maar eens een Lezyne setje gekocht.

Afbeeldingslocatie: http://www.evanscycles.com/product_image/image/188/7db/401/108339/product_page/lezyne-zecto-drive-front-light.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Iemand een idee om de 2 volgende (bugs) te omzeilen op de Edge 810?

- Schaal aangepast op de hoogtegrafiek, zodat ik mooi 2 kilometer vooruit kan kijken ipv heel de track zien. Ga je vervolgens naar een ander veld en terug, is heel die schaal weer gereset.
- Activiteit op pauze gezet ivm spinning, fiets ik naar huis, is heel de hoogtegrafiek verschoven. Hij snapt dus niet dat als je de activiteit voortzet vanaf dezelfde positie de hoogte gelijk blijft :S (garmin staat op auto power off, maar dan nog zou hij het moeten snappen als de activiteit slechts op pauze staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:31
jspr schreef op maandag 27 januari 2014 @ 09:02:

[...]
Mooie foto's en mooie wegen zeg! Lijkt me heerlijk om daar te fietsen. Niemand te bekennen! _/-\o_
De wind was dan alleen niet zo fijn. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Rene schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 08:56:
Iemand een idee om de 2 volgende (bugs) te omzeilen op de Edge 810?

- Schaal aangepast op de hoogtegrafiek, zodat ik mooi 2 kilometer vooruit kan kijken ipv heel de track zien. Ga je vervolgens naar een ander veld en terug, is heel die schaal weer gereset.
- Activiteit op pauze gezet ivm spinning, fiets ik naar huis, is heel de hoogtegrafiek verschoven. Hij snapt dus niet dat als je de activiteit voortzet vanaf dezelfde positie de hoogte gelijk blijft :S (garmin staat op auto power off, maar dan nog zou hij het moeten snappen als de activiteit slechts op pauze staat)
al via garmin connect deze feedback ingediend? Of op andere wijze naar Garmin gestuurd?

Bij spinning zet ik GPS altijd uit: je zit toch stil op 1 plek te fietsen :)
met beetje geluk logt ie tijdens het spinnen de trapfrequentie (bij mij thuis op de spinning bike met extra cadans sensor) en je hartslag. Liefst had ik nog een vermogensmeter er op gehad om de zwaarte duidelijk te krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door NielsTn op 28-01-2014 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Die kwam ik vandaag ook tegen. Valt geen speld tussen te krijgen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Sommige zaken komen pijnlijk bekend voor :P

[ Voor 4% gewijzigd door MrAngry op 28-01-2014 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Vandaag had ik een dag vrij en heb ik de Turo de l'Home beklommen.
Uiteindelijk is het 143Km met 2644hm geworden (Strava).

Ik had een Strava goal gezet van 2:10:00 voor een segment van 25Km met 1495hm met 6% gemiddeld en uiteindelijk boven gekomen in 1:46:56. Heel erg blij mee :D :D

Tevens ben ik heel erg tevreden met de Rotor 3D crank en Q-rings, gezien mijn benen toch echt een stuk minder moe zijn dan de laatste keer dat ik deze klim (van de andere kant) heb gemaakt.

Een paar foto's:

Daar boven moet ik heen.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7348/12207881326_847656f009_c.jpg

Slingerend naar boven.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5490/12207487153_a866f143f3_c.jpg

Spectaculair uitzicht.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3703/12207261905_0b0fac2e37_c.jpg

Daar bij de antenne moet ik zijn
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3739/12207660344_42a7ae9029_c.jpg

1600m
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5499/12207260755_739807cf92_c.jpg

Er lag nog sneeuw
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3780/12207482263_d11dea8703_c.jpg

Mooi uitzicht
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3749/12207259645_155a69bbc2_c.jpg

Koude, stijle afdaling met heel erg slecht asfalt (niet op de foto)
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2878/12207873586_5fa7002e5c_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7304/12207872296_86759d829a_c.jpg

Nog meer afdalen
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3818/12207870736_a6d5166a42_c.jpg

Spectaculaire rotsen
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5524/12207253645_d3749c2b97_c.jpg

Eenmaal beneden "aan de andere kant" kijkend naar waar ik vandaan kwam.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5479/12207653484_3a00db1f59_c.jpg

Nu is het helaas even gedaan met de vrije dagen, en moet ik zien of ik in het weekend een paar uurtjes heb....

[ Voor 5% gewijzigd door jspr op 29-01-2014 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Flink koud windje vanavond, maar Strava Prove It als beloning gehaald :)

Pagina: 1 ... 18 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.