Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.026 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
En dan denk je dat die broeken niet te los zitten :?
Ik zou ze graag kwijt zijn in ieder geval :P
MMUilwijk schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:39:
[...]

Ik ga zondag maar weer eens de Limburgse heuveltjes voorbij komen. Iemand toevallig een gpx file waarin alle klimmen zijn opgenomen? Scheelt zelf in elkaar zetten. Strava fucked de boel trouwens op qua hoogtemeters als je zoekt op de activiteiten. #fail
Anders zoek je ff op Strava op Limburgs Mooiste? Rij je die route gewoon.
http://www.strava.com/act...tart=0&elev_gain_end=5000

[ Voor 80% gewijzigd door UltraSub op 15-01-2014 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

4Kg kwijt aan vocht, maaginhoud e.d. lijkt mij, geen spiermassa ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Mwah, zal toch ook wel wat vetmassa verloren zijn gegaan als je niets binnen kunt houden, je zult toch ergens van moeten leven ;) Helaas zal het meeste inderdaad alleen vocht zijn. Avondje biertjes en ze zitten er aan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

MMUilwijk schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:39:
[...]
Ik ga zondag maar weer eens de Limburgse heuveltjes voorbij komen. Iemand toevallig een gpx file waarin alle klimmen zijn opgenomen? Scheelt zelf in elkaar zetten. Strava fucked de boel trouwens op qua hoogtemeters als je zoekt op de activiteiten. #fail
Ik vond dit wel een aardige, is vanuit Landgraaf, dus het lelijke stuk door Heerlen moet je er nog afknippen. Bijna alle klimmen van naam zitten erin, behalve de Cauberg. Ik kon geen fatsoenlijke manier vinden om na de Schweiberg de Loorberg nog mee te pakken, dus je ziet daar wat raar gedraai omdat ik op een stukje onverhard terechtkwam, maar achteraf vond ik die klim ook niet erg de moeite waard. Je kan nog de Cauberg eraan vastplakken met een beetje creatief klussen en als je hem rond de 150km wilt hebben zou ik gewoon de AGR route pakken.

Dit zit erin: Eyserbosweg, Keutenberg, Gulpenerberg West, Schweiberg, Loorberg, Camerig, Pas vd Wolfhaag (iets langere variant), Vaalserberg Zuid, Hulsberg.

Wat ik hier dan nog aan leuke klimmen mis zijn de Cauberg, Dode man, Gulpenerberg Oost en evt. de Kruisberg, maar die laatste haat ik. En de Dode man kun je er bijna niet inkrijgen samen met de Keut, zonder heel rare kronkels te maken. Zelfde geldt voor Gulpenerberg, je moet een kant kiezen.

[ Voor 19% gewijzigd door TheLemon op 15-01-2014 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

UltraSub schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:04:
Mwah, zal toch ook wel wat vetmassa verloren zijn gegaan als je niets binnen kunt houden, je zult toch ergens van moeten leven ;) Helaas zal het meeste inderdaad alleen vocht zijn. Avondje biertjes en ze zitten er aan :X
De hele dag op de WC zitten omdat alles wat er in gaat er meteen weer uit wil is geen pretje dus er zou zeker wel wat meer dan enkel water verloren zijn (ik ben sowieso geen persoon met vet in overvloed).

Ik ga sowieso veel eten de komende dagen gezien ik snel weer in vorm wil zijn en mijn reet terug wil hebben omdat mijn spijkerbroeken weer blijven hangen en ik wat prettiger op de fiets kan zitten i.v.m. demping ;)
Wellicht vanavond even op de rollers 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 09:36

Mex

Zijn de Sufferfest video's ook geschikt om op een spinningfiets te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Mex schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:35:
Zijn de Sufferfest video's ook geschikt om op een spinningfiets te doen?
Yup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Dat lijkt me nog wel wat een spinning fiets ipv een Tacx voor de winter :)

Vandaag met werk op de duofiets een half uur/drie kwartier gereden en geen pijn in m'n knie *O*

Zaterdag na het fietsen kreeg ik een uur erna wéér last van m'n knie, stukje naar schoonmoeders fietsen 's avonds was een ramp qua pijn. Lopen en rennen ging zondag weer en gevoeligheid was maandag avond/dinsdag verdwenen, heel apart allemaal....

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:10
TheLemon schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:08:
[...]

Ik vond dit wel een aardige, is vanuit Landgraaf, dus het lelijke stuk door Heerlen moet je er nog afknippen. Bijna alle klimmen van naam zitten erin, behalve de Cauberg. Ik kon geen fatsoenlijke manier vinden om na de Schweiberg de Loorberg nog mee te pakken, dus je ziet daar wat raar gedraai omdat ik op een stukje onverhard terechtkwam, maar achteraf vond ik die klim ook niet erg de moeite waard. Je kan nog de Cauberg eraan vastplakken met een beetje creatief klussen en als je hem rond de 150km wilt hebben zou ik gewoon de AGR route pakken.

Dit zit erin: Eyserbosweg, Keutenberg, Gulpenerberg West, Schweiberg, Loorberg, Camerig, Pas vd Wolfhaag (iets langere variant), Vaalserberg Zuid, Hulsberg.

Wat ik hier dan nog aan leuke klimmen mis zijn de Cauberg, Dode man, Gulpenerberg Oost en evt. de Kruisberg, maar die laatste haat ik. En de Dode man kun je er bijna niet inkrijgen samen met de Keut, zonder heel rare kronkels te maken. Zelfde geldt voor Gulpenerberg, je moet een kant kiezen.
Zie ik een linkje over het hoofd? Heb nu zelf deze gefabriceerd: http://www.strava.com/routes/136272. Ook wel leuk denk ik, maar wel veel draaien en keren, en 2x de Camerig.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

MMUilwijk schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 18:11:
[...]

Zie ik een linkje over het hoofd? Heb nu zelf deze gefabriceerd: http://www.strava.com/routes/136272. Ook wel leuk denk ik, maar wel veel draaien en keren, en 2x de Camerig.
Ow je hebt gelijk, vergeten. Maar mijn route was maar de helft zo lang. Op jouw route zou je alleen nog na de Eyserbosweg een extra lusje naar zuidoost kunnen gaan, richting Simpelveld en dan omhoog naar Huls over de Hulsberg (St. Remigiusstraat), dat vind ik wel een leuke klim qua profiel, loopt lekker en je kan hem daardoor bijna helemaal staand doen. Is wel door een woonwijk, maar ik vind dat wel leuk voor de afwisseling. De meeste WK's en NK's komen daar ook overheen.

Verder mooie en zware route lijkt me! Draaien en keren hoort er nu eenmaal bij in ons land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
TheLemon schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 18:24:
[...]

Ow je hebt gelijk, vergeten. Maar mijn route was maar de helft zo lang. Op jouw route zou je alleen nog na de Eyserbosweg een extra lusje naar zuidoost kunnen gaan, richting Simpelveld en dan omhoog naar Huls over de Hulsberg (St. Remigiusstraat), dat vind ik wel een leuke klim qua profiel, loopt lekker en je kan hem daardoor bijna helemaal staand doen. Is wel door een woonwijk, maar ik vind dat wel leuk voor de afwisseling. De meeste WK's en NK's komen daar ook overheen.

Verder mooie en zware route lijkt me! Draaien en keren hoort er nu eenmaal bij in ons land.
Thanks, die was ik inderdaad vergeten! Toegevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Pff pittige ronde hoor, ik moet er niet aan denken in dit seizoen met mijn huidige vorm. Ben benieuwd wat je van de Dode Man vindt, relatief onbekend maar ik vind hem zwaarder dan de Eyserbosweg en de Keutenberg, omdat hij continu steil blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:35

Pelle

🚴‍♂️

Ook maar eens zo'n video van Sufferfest geprobeerd. Op de crosstrainer dan, want ik heb geen Tacx. Maar ai ai ai, wat is dat afzien. "The Dark Place" heette hij... echt helemaal niks aan gelogen, ben zelden zo stuk gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
TheLemon schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:23:
Pff pittige ronde hoor, ik moet er niet aan denken in dit seizoen met mijn huidige vorm. Ben benieuwd wat je van de Dode Man vindt, relatief onbekend maar ik vind hem zwaarder dan de Eyserbosweg en de Keutenberg, omdat hij continu steil blijft.
Ben ook heel benieuwd, nog niet eerder gedaan. Alle andere klimmen eigenlijk wel gezien, moet eerlijk zeggen dat ik ze niet heel erg kan waarderen. Te kort en te onregelmatig voor deze diesel. Hopelijk helpen de vele uren van de afgelopen maanden en de paar kilo minder bij het klimwerk.

Quote: It doesn't get any easier. You just get faster.

Van de Sufferfest heb ik alleen Rubber Glove (de FTP test) en Angels gedaan. Maar gezien de ervaringen hier ga ik morgen ook maar weer eens een video doen. Zoek nog goede intervaltrainingen voor door de week. Zal de ervaring delen ;)

[ Voor 70% gewijzigd door MMUilwijk op 15-01-2014 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

De installatie is echt kinderspel, 20 minuten ongeveer met instructies lezen etc. Echter gezien ik heel veel afstel werk van de voor derailleur heb moeten doen is mijn eerste indruk nog niet verpletterend.
Schakelen naar het grote blad verliep erg lastig met vlagen, maar na veel mm-aftellingen is dit enorm verbeterd en het lijkt nu goed te zijn. Tevens schijnt dit een van de "problemen" te zijn van ovale ringen.

Eerst maar eens op de weg proberen (klimmen, hoge snelheid/cadence, uit het zadel etc.) voor een echte indruk, het ziet er wel super uit vind ik zelf :-)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3718/11968726756_bc3a86e605_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ben benieuwd...
Niet dat ik voorlopig wat ga vervangen, maar toch :)
UltraSub schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:12:
Waarom zouden die powermeters eigenlijk zo duur blijven? Kan toch nooit zo duur zijn om te maken. Wordt onderhand wel eens tijd voor een prijsje onder de 300 :)
*bump*
En waarom heeft China dat nog niet gekopieerd. Kopieren alles wat los en vast zit maar dit niet?

[ Voor 22% gewijzigd door UltraSub op 15-01-2014 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:08

DjVe

Hatsaflats!

jspr schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:40:
De installatie is echt kinderspel, 20 minuten ongeveer met instructies lezen etc. Echter gezien ik heel veel afstel werk van de voor derailleur heb moeten doen is mijn eerste indruk nog niet verpletterend.
Schakelen naar het grote blad verliep erg lastig met vlagen, maar na veel mm-aftellingen is dit enorm verbeterd en het lijkt nu goed te zijn. Tevens schijnt dit een van de "problemen" te zijn van ovale ringen.

Eerst maar eens op de weg proberen (klimmen, hoge snelheid/cadence, uit het zadel etc.) voor een echte indruk, het ziet er wel super uit vind ik zelf :-)

[afbeelding]
Ziet er zeker goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
spannend, nog 1-2 weken en dan even babbelen met de dealer voor een racefiets.
Doel is om 2-3 keer per week naar/van het werk te fietsen (2x57km)
Traject is vlak, met soms bebouwing maar veel recht-toe-recht-aan door weilanden.

Zijn er tweakers die aan kunnen geven uit ervaring hoe lang je er over doet? Heb een goede conditie (veel MTB (maak wekelijks ritten van 50-70km/ 500-1100hm), maar ook dagelijks 20km op stadsfiets etc.)
Op het werk zijn douche en kleedgelegenheid aanwezig, dus alles sneller dan 2 uur (nu met OV) is meegenomen ;)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:18
Sneller dan 2 uur moet wel lukken met een beetje conditie, maar veel sneller zal 't waarschijnlijk niet worden. Een gemiddelde van 30km/h is al best respectabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
30km/u heb ik vorig jaar zonder moeite relaxed gereden (niet buiten adem, gemiddelde hartslag dus relaxed rijden) (Eddy Merckx Classic, dankzij sponsoren aangeboden als MTB team :) )

zijn SPD-SL te verkiezen boven SPD (Mountainbike) bindingen?
Fietsenzaak verkoopt graag, maar als SPD net zo goed gaat (ondanks meer speling) dan verkiez ik gewoon SPD (loopt ook makkelijker)

[ Voor 42% gewijzigd door NielsTn op 16-01-2014 14:24 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:17
30km/u gemiddeld over afstand van 57km waarbij je vast ook stoplichten hebt is best pittig.
(of je moet beide richtingen geluk hebben met wind mee)

[ Voor 29% gewijzigd door DDX op 16-01-2014 14:43 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Stoplichten heb ik vooral in Eindhoven te 'tackelen'. rest zijn dorpen waar je makkelijk door kan koersen.... (traject: Gennep-Boxmeer-Rijkevoort-Gemert-Beek&Donk-Nuenen-Eindhoven (centrum))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:37
30 km/u lijkt me zeker haalbaar als je een goede conditie hebt, maar dat is niet hetzelfde als er 2 uur over doen ivm de genoemde stoplichten. Gelukkig leer je na een tijdje voor de meeste stoplichten wel een goede workaround. Qua pedalen zou ik lekker spd erop laten, hoef je ook geen nieuwe schoenen te kopen, bovendien klikt het (iets) makkelijker in en uit en het belangrijkste is dat je op veel spd schoenen gewoon normaal kan lopen. Erg fijn voor die laatste meters van fietsenstalling naar de douche.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
als je 30km/u gemiddeld wilt rijden, moet je flinke stukken 35+ gaan rijden iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

30Km/u of meer rijden over vlak doe ik ook altijd wel, maar 30Km/u gemiddeld over een langere route is een andere zaak. Ik heb dat geloof ik pas 1 keer gehaald met stoppen, lastig verkeer en klimmen inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 12:19

Eijkb

Zo.

Voor mensen die moeite hebben een tacx sessie vol te houden en geen zin hebben om kotsend van de fiets te vallen middels suffer fest heeft hetiskoers.nl nu "wielrennen24.nl" gelanceerd. Is niets meer of minder dan embedded video's maar dan onder redactie.

Zelf voor de winter (op 3 januari pas, maar toch) een MTB gekocht. Ik woon kort bij parcours Dorst dus dat is een fijne dag onderbreking. In een uurtje ben ik heen en weer. Dat is wel even wat anders dan met een stabiele hartslag cq snelheid kilometers weg te stampen! Voordeel: Ik begin fitter dan ooit aan het wegseizoen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
TheLemon schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:23:
De Dode Man heb ik wel gedaan, ik vind hem vergelijkbaar met de Eyserbosweg. Keutenberg vind ik minder zwaar, die is vooral steil in het begin maar als je daar overheen bent kun je daarna wel doortrekken. Op de Eyserbos en Dode Man lukte me dat niet, to say the least :D Maar ik heb ze dan ook opgereden na een periode van 11 jaar waarin mijn racefiets 2x van zijn plek is gekomen, namelijk bij 2 verhuizingen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
BreadFan schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:38:
[...]

De Dode Man heb ik wel gedaan, ik vind hem vergelijkbaar met de Eyserbosweg. Keutenberg vind ik minder zwaar, die is vooral steil in het begin maar als je daar overheen bent kun je daarna wel doortrekken. Op de Eyserbos en Dode Man lukte me dat niet, to say the least :D Maar ik heb ze dan ook opgereden na een periode van 11 jaar waarin mijn racefiets 2x van zijn plek is gekomen, namelijk bij 2 verhuizingen. :+
Grappig. Ik vind de Keutenberg dan weer zwaarder dan de Eyserbosweg. Die vind ik eigenlijk best te doen, zolang je maar beseft dat het lastigste deel pas bij het bos en de bocht begint. Al veel mensen als een malle op het eerste stuk van een procent of 9 weg zien stampen om ze vervolgens op het steile stuk op mijn gemakkie voorbij te rijden. Dat geldt overigens ook voor klimmetjes als de Loorberg en de Camerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

E.e.a. is volgens mij heel erg afhankelijk van wanneer je die heuvels oprijdt. Ik verteerde de Keutenberg veel beter dan de Eyserbosweg, omdat ik de Keutenberg opreed na +/- 25km met alleen de Cauberg in de benen.
Bij de Eyserbosweg had ik net de Gulperberg en de Kruisberg gehad, en daarvoor nog 140km met bijna 2k hm.

De Loorberg vond ik overigens echt een hele fijne. Geleidelijk, goede brede weg met goed asfalt, en mooi tussen de bomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Afbeeldingslocatie: http://www.wigglestatic.com/product-media/5360052637/crud-roadracer-mk2-zoom.jpg?w=1000&h=1000&a=7
Nieuw wapen tegen verrotte lagers en natte billen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
FMS schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 17:16:
[afbeelding]
Nieuw wapen tegen verrotte lagers en natte billen. :Y)
Nice. Waar vind je die? Mijn lagers smelten ook weg voor mijn gevoel met dit soort weeromstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Cycle Dupree in Utrecht verkoopt ze. De grote onlineshops zullen ze ongetwijfeld ook hebben. Ik verkies deze boven de SKS modellen vanwege de imo betere montagesysteem en de velgrandborstels .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
De Loorberg is samen met Koning van Spanje en Schweiberg het terrein waar ik mijn jeugd heb doorgebracht. Koning van Spanje of Schweiberg (of vanuit Epen natuurlijk) iedere schooldag. Vraag me nog steeds af nu hoe het kan dat dat toen zo gemakkelijk ging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:16
Heb samen met een vriend van me een mooie sportieve uitdaging uitgekozen voor 2014.. de mont ventoux beklimmen.

Heeft iemand tips voor de voorbereiding en dag zelf als we deze grote puist gaan beklimmen?

Ga wel eens in NL fietsen maar ben geen doorgewinterde fietser. Op internetfora kom ik verschillende informatie tegen maar ben benieuwd wat hier de ervaringen zijn. Om er een compleet nieuw topic van de te maken vond ik wat overdreven...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Het hangt heel erg van je ambitie af. Wil je hem alleen boven komen of ook nog binnen een bepaalde tijd bijvoorbeeld? In het algemeen zou ik zeggen dat je ongeveer 2000km moet maken in de 4 maanden er voor, dat je fiets technisch in orde is (Remmen en banden met name) en dat je iig een paar echt lange ritten hebt gedaan en een paar waar je een kleine 2 uur lang snoeihard afziet (Ventoux simulatie), dan zou het die dag geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manu_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 17:49
koentjuh1987 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:21:
Heb samen met een vriend van me een mooie sportieve uitdaging uitgekozen voor 2014.. de mont ventoux beklimmen.

Heeft iemand tips voor de voorbereiding en dag zelf als we deze grote puist gaan beklimmen?

Ga wel eens in NL fietsen maar ben geen doorgewinterde fietser. Op internetfora kom ik verschillende informatie tegen maar ben benieuwd wat hier de ervaringen zijn. Om er een compleet nieuw topic van de te maken vond ik wat overdreven...
Ik ben anderhalf jaar geleden met drie vrienden de Ventoux opgefietst, en dat was voor ons allemaal de eerste keer dat we op een racefiets zaten. Het is dan wel een beetje afzien maar we zijn allemaal boven gekomen. Ik zie dat je 26 bent, dus dan denk ik dat dat jou ook wel zonder training lukt. Snel omhoog fietsen is natuurlijk een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Zijn hier rijders met ervaring met kopen van 2e hands/kleding via MP ?

Zelf wat moois gezien, verkoper zegt dat het 1x gedragen is om te passen en verder nooit tijdens een rit gebruikt. Hij doet het weg omdat hij na aanschaf eigen nooit meer gefietst heeft en alles weg gedaan heeft. Ik mag het gewoon bekijken en ophalen maargoed...hoe zie je of iets ongedragen is, of is zoiets voor jullie bij voorbaat een no-go ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Vandaag dan toch ook nog even kunnen rijden, en hier een overzicht foto van mijn SLX met Rotor 3D.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3705/11999439146_3b4acd71e1_c.jpg

Ik ben bijzonder tevreden met de uiteindelijke afstelling en het schakelen voor loopt bijzonder soepel. Ik heb niet zo heel veel gemerkt nog van de ovale bladen enkel dat ik harder door kon trappen tijdens het klimmen, het kan ook goed zijn dat ik niet zo veel merkte gezien het juist stress van de benen af moet nemen.

Het kan ook pure opwinding/adrenaline zijn geweest gezien het allemaal nieuw was, en je krijgt altijd een mentale boost met nieuwe spullen op de fiets :9~ :9~
Maar ik verwacht hier wel meer van wat resultaten betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Nu online
Gewoon naar de slijtage kijken! Als het er nieuw uitziet is het toch prima? Gooi het thuis nog een keer in de was en gaan met die banaan.

Ik heb ooit een 2de hands Oral-B Triumph taandeborstel gekocht (van een tandartsassistente in opleiding, was 1x gebruikt om te testen). Iedereen verklaarde me voor gek en dat het ongezond was. Heb de oude borstels weggegooid en nieuwe gekocht en voor 40 euro had ik een tandenborstel die eigenlijk 150 euro kostte. Ik zie het dus niet bij voorbaat als een no-go

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
Ernstig in twijvel. Wil al tijden een garmin. Nu op een site een garmin810 bundel voor 389 euro....
Bijna goedkoper als een 800 serie..

Wat zouden jullie kiezen. 800 of 810

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Nu online
810, heb zelf nooit een 800 gehad maar als je nu moet kiezen zou ik altijd de 810 kiezen. 800 is EOL en zal niet meer van updates worden voorzien. 810 zal nog wel wat updates krijgen. Ook heb je dan Live view en bluetooth verbindsmogelijkheden (nu niet heel spannend maar wellicht updaten ze hier nog wel wat). Het zijn wellicht geen redenen om van een 800 te upgraden maar als ze bijna hetzellfde kosten zou je gek zijn om het oude model te kopen.

@ Havana,

heb de 810 nog niet heel lang, en wellicht zijn er nog wat rare dingen (navi niet uit te schakelen bijvoorbeeld) maar bugs ben ik nog niet tegengekomen?

[ Voor 15% gewijzigd door Rene op 17-01-2014 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
810 zit nog altijd vol bugs, zou voor mij een no brainer zijn: de 800. Bewezen kwaliteit.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou vanwege de vele bugs wegblijven bij de 810. Gezien de snelheid van de update's bij Garmin is de 810 pas in 2015 goed bruikbaar. De 800 werkt meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:02
Ik heb juist met de 800 niks dan gezeur gehad, terwijl de 810 het feilloos doet, ook met mijn onder andere mijn vermogensmeters (Powertap en Power2Max)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-10 16:22
De eerste lekke band gehad vandaag, na in totaal 5400 km geen bandenpech. Ook ging m'n handpompje nog stuk. Gelukkig was ik met een groep van CS030 aan het fietsen dus van een aardig meisje een pomp geleend en met nog wat meer hulp weer verder kunnen fietsen. Ik denk dat ik het record traag bandje verwisselen van argro tijdens de tweakerrit wel heb verbroken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 12:06
StevenK schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 23:24:
Ik heb juist met de 800 niks dan gezeur gehad, terwijl de 810 het feilloos doet, ook met mijn onder andere mijn vermogensmeters (Powertap en Power2Max)
En in aansluiting daarop: Ik ben in het bezit van een 800 en als ik vanuit Basecamp een route upload naar (de SD kaart van) mijn 800 moet ik vervolgens handmatig (vanuit verkenner/Finder) de route naar de "NewFiles" map kopieren. Daar denk ik helaas niet altijd aan en dan valt de geplande rit in het water. Is er ook een echte bugfix ipv een workaround?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Vandaag weer eens de racert gepakt en de weg op gegaan. We hadden helaas weinig tijd. Maar het ging lekker, tot de wind op stak, en langzaam alle pijntjes begonnen van de veranderde houding tov de MTB. Toch nog aardig naar de kloten gegaan in de laatste 10 km. Dat ga ik morgen voelen, dat voel ik nu al. Lekker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-10 21:46
Vandaag was het inderdaad heerlijk weer. Een lekkere duurtraining gehad van 115km. Het is inderdaad weer wennen aan het zadel in je reet :p Nadeel is wel dat we weg nog soms nat is. Morgen de fiets maar weer poetsen :X

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 15:22
Caad10

Vandaag ook maar een fiets gekocht (Cannondale Caad10 ) en net even een rondje gereden (16.9km). Ten opzichte van de MTB is het wel wennen aan de lage stand. Kon hem pas om 17:00 ophalen, dus het was al donker toen ik op de fiets zat.

[ Voor 10% gewijzigd door joint_me op 18-01-2014 19:42 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik hoorde bij mijn voorlaatste rit op de racefiets die nogal nat was ineens een ritmisch tikkend geluid bij mijn achterrem, alsof er iets op je velg zit. Vandaag hoorde ik dat weer bij remmen. Leek na verloop van tijd minder te worden, maar ik zie niks aan de velg. Herkent iemand iets als dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al een keer de snelspanner een keer los gehad. Veel van dit soort gekke dingen zijn er niet meer wanneer je het wiel een keer los hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

jspr schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 19:18:
Vandaag dan toch ook nog even kunnen rijden, en hier een overzicht foto van mijn SLX met Rotor 3D.

[afbeelding]

Ik ben bijzonder tevreden met de uiteindelijke afstelling en het schakelen voor loopt bijzonder soepel. Ik heb niet zo heel veel gemerkt nog van de ovale bladen enkel dat ik harder door kon trappen tijdens het klimmen, het kan ook goed zijn dat ik niet zo veel merkte gezien het juist stress van de benen af moet nemen.

Het kan ook pure opwinding/adrenaline zijn geweest gezien het allemaal nieuw was, en je krijgt altijd een mentale boost met nieuwe spullen op de fiets :9~ :9~
Maar ik verwacht hier wel meer van wat resultaten betreft.
Ik weet niet of het door het mooie licht komt of gewoon de fiets zelf :P maar ik blijf dat mat-zwart echt zó gaaf vinden! Misschien zelfs gaver dan het zwart-witte van mijn eigen fiets :)
Rene schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 19:21:
Gewoon naar de slijtage kijken! Als het er nieuw uitziet is het toch prima? Gooi het thuis nog een keer in de was en gaan met die banaan.

Ik heb ooit een 2de hands Oral-B Triumph taandeborstel gekocht (van een tandartsassistente in opleiding, was 1x gebruikt om te testen). Iedereen verklaarde me voor gek en dat het ongezond was. Heb de oude borstels weggegooid en nieuwe gekocht en voor 40 euro had ik een tandenborstel die eigenlijk 150 euro kostte. Ik zie het dus niet bij voorbaat als een no-go
Nou vandaag dus langs gegaan bij de verkoper, en het setje meegenomen. Zag er erg goed uit, geen enkele vorm van slijtage kunnen vinden :)

Dus nu een Castelli Velocissmo Due bibshort, Castelli Punto Tre jersey en Castelli Lycra armstukken rijker voor €100,- :*)
Vind Castelli spul echt heel erg mooi!

[ Voor 31% gewijzigd door sapphire op 18-01-2014 23:30 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Het Castelli logo kan wat mij betreft snel een update krijgen. Het mag wat subtieler. Verder top spul inderdaad.

Spatborden zijn goedgekeurd. Ze lopen niet aan en houden de boel schoon en droog.
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2ijluli.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Nu online
sapphire schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 23:26:

[...]

Nou vandaag dus langs gegaan bij de verkoper, en het setje meegenomen. Zag er erg goed uit, geen enkele vorm van slijtage kunnen vinden :)

Dus nu een Castelli Velocissmo Due bibshort, Castelli Punto Tre jersey en Castelli Lycra armstukken rijker voor €100,- :*)
Vind Castelli spul echt heel erg mooi!
Nice, inderdaad geen verkeerde prijs! Ik ben momenteel bezig om een goede deal op een stuurpen te scoren. Vermoed dat het niet gaat lukken maar als het wel lukt is het mooi meegenomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Nog niet helemaal opgeknapt van verkoudheid, maar poging gedaan om het eruit te waaien vandaag.
Op het eind ging tempo er wel wat uit, maarja tegenwind en regen schiet niet echt op.
En geen idee wat ze bedoelden met wat misschien wat motregen, ik noem het gewoon regen wat er net aan het vallen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
StevenK schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 23:24:
De keuze word lastiger zo 8)7 De helft 800 de rest 810.

Waar ik hem voor 90% voor ga gebruiken is cadans meting hartslag en strava, de navigatie is er leuk voor er bij als ik niet meer weet waar ik ben ( pak nu dan mn mobiel om te kijken waar ik heen moet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Dan zou ik gewoon lekker de 500 kopen ?
Het is niet dat de 800/810 opeens tomtom gaat nadoen als je de weg kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 23:21:
Heb je al een keer de snelspanner een keer los gehad. Veel van dit soort gekke dingen zijn er niet meer wanneer je het wiel een keer los hebt gehad.
Hoorde de tik, aan het slechte weer toegeschreven. Daarna alleen Tacx met ander wiel. Gisteren dus weer wissel, zelfde. Maar ja, op een Tacx rem je niet. :)
Binnenkort eens goed schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wou vandaag de fiets op stappen en toen zag ik roest op de ketting, na afgelopen ritjes de tuinslang er over heen gehaald, maar niet weer gesmeerd...
Ik heb Squirt dry lube, maar ja dat is voor droog weer, wat gebruiken jullie in de winter voor het smeren van je ketting?

Wind vandaag was wel behoorlijk heftig, ben tussen Warffum en Uithuizen volgens mij niet boven de 22km/h gekomen, al met al 69 kilometers (Groningen-Garnwerd-Winsum-Baflo-Uithuizen-Doodstil-Stedum-Ten Boer-Groningen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Nu online
Heb zojuist mijn woon werk fiets met deze olie gesmeerd:

Afbeeldingslocatie: http://www.cyclomonster.com/cart/media/catalog/product/cache/1/image/4aaaee69da1ac0f10b4b27d0957cf7bf/t/f/tf2_extreme_75ml.jpg

Is de eerste keer, maar deze was stukken dikker als de reguliere olie. Ook speciaal voor natte omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
Leuk dagje klimmen in Limburg. Dodeman was aardig, maar niet spectaculair. Ik vond m minder heftig dan de Keutenberg, hij is wat gelijkmatiger.

Verder genoeg PR's verdiend, en dat in de winter en midden in het opbouwen van de basisconditie :)

http://www.strava.com/activities/107555692

[ Voor 4% gewijzigd door MMUilwijk op 20-01-2014 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Je linkt nu naar dashboard he ;)
En ook precies 6u moving time :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

FMS schreef op zondag 19 januari 2014 @ 14:17:
Het Castelli logo kan wat mij betreft snel een update krijgen. Het mag wat subtieler. Verder top spul inderdaad.

Spatborden zijn goedgekeurd. Ze lopen niet aan en houden de boel schoon en droog.
[afbeelding]
Vind dat logo juist leuk, niet alles hoeft van mij subtiel O-)

Mooi spatborden, moest even 2x kijken voor ik ze goed doorhad dus dat is wél weer fijn subtiel :) Wat is, behalve een droge kont ed., het voordeel van dit spatbord? Jullie hadden het over lagers ?

Over smetrn en kettingen ed. ontvetten jullie je ketting ook na bv. een vochtige rit, en dan weer opnieuw smeren? Ik maak m'n fiets met de tuinslang en en doek schoon en ketting kijk ik na, spoel het vuil er vanaf, eventueel haal ik hem door een doek en soms beetje smeren.

[ Voor 17% gewijzigd door sapphire op 19-01-2014 21:48 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Dat is ook prima. Elke rit ontvetten slaat echt nergens op. Elke rit smeren is ook echt niet nodig, kijk gewoon of er vuil op zit -> afspuiten/-vegen. Staat hij droog -> smeren. Eens of twee keer per seizoen goed ontvetten en diep reinigen als hij nog niet versleten is, is echt wel genoeg voor de gemiddelde wielertoerist.

Vraagje van mij: wie heeft er nog een versleten buitenblad (50, 52, 53T) liggen met 110BCD? Graag even een PB naar mij als je die kwijt wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik ontvet best wel (te) regelmatig. Mooi man, zo'n zacht spinnende aandrijflijn. Stelt toch niks voor, ff in een jampotje met petrol/diesel, goed afspoelen en opnieuw smeren. Voor de mtb vaker dan de racer, maar de racer sowieso een rit voor een "grotere" rit. Een rit van te voren om op safe te gaan, en te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:02
eBoR schreef op zondag 19 januari 2014 @ 16:24:
[...]

De keuze word lastiger zo 8)7 De helft 800 de rest 810.

Waar ik hem voor 90% voor ga gebruiken is cadans meting hartslag en strava, de navigatie is er leuk voor er bij als ik niet meer weet waar ik ben ( pak nu dan mn mobiel om te kijken waar ik heen moet.)
500 is dan voldoende, tenzij je meer dan drie fietsen hebt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Nu online
het spits is er hier ook af. Vandaag eindelijk iets beter weer en met temperaturen rond het vriespunt maar even op pad gegaan. Doel was een beetje te klimmen en kijken of de conditie er nog is voor Gran Canaria. Ondanks de soms gladde wegen ging het eigenlijk prima. 20 kilometer en bijna 600HM gemaakt. Aangezien het goed ging en het stukje steeds 1,6 kilometer a 10 procent is met stukken van 14 procent is heb ik maar besloten om met de 27 als kleinste tandwiel te vertrekken naar GC

http://connect.garmin.com/activity/433012366

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Rene schreef op zondag 19 januari 2014 @ 18:56:
Heb zojuist mijn woon werk fiets met deze olie gesmeerd:

[afbeelding]

Is de eerste keer, maar deze was stukken dikker als de reguliere olie. Ook speciaal voor natte omstandigheden.
Weet iemand of er ook smeermiddelen zijn op waxbasis, voor natte omstandigheden?
Ik merk dat ik met Squirtlube daar dus echt totaal niet geschikt voor is; na 60-100km op een nat wegdek staat je ketting al weer zo goed als droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Finish line cross country werkt goed voor mij. Is zeker niet zomaar afspoelbaar, maar of het op wax basis is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Wie hier gebruikt wel eens een luchtcompressor om de ketting e.d. schoon en/of droog te blazen? Ik hoor daar steeds meer goede verhalen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 10:56
+1 voor Finish Line Wet Lubricant / Cross country. Gebruik het op mijn stadsfiets, racefiets en mijn mountainbike.

Hiervoor gebruikte ik Supreme Black, ook een kettingwax voor het zwaardere gebruik, maar deze was nogal zwart en gaf echt af op kleding, fiets en vloer. Niets gelogen wat betreft de naam, in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAngry schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:45:
Finish line cross country werkt goed voor mij. Is zeker niet zomaar afspoelbaar, maar of het op wax basis is weet ik niet.
Thanks.. Ik heb het net besteld bij De Wielershop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
DDX schreef op zondag 19 januari 2014 @ 16:28:
Dan zou ik gewoon lekker de 500 kopen ?
Het is niet dat de 800/810 opeens tomtom gaat nadoen als je de weg kwijt bent.
Dus de 810 heeft niet de functie van navigeer me naar huis ? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Nee die heeft volgens mij gewoon zelfde functie als 500 vantevoren route erin zetten, alleen dan met kaartje op achtergrond.

Gewoon telefoon als noodhulp is dus prima oplossing en voor Nederland kom je er meestal wel uit met bordjes volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Natuurlijk wel. Als je een routeable kaart erin zet kun je gewoon navigeren naar huis of waar dan ook. Dat kan turn-by-turn of via lijntje volgen opende kaart, waarvan de laatste methode voor de meesten het best werkt
Turn-by-turn werkt alleen niet zo soepel als op een TomTom of Google maps op je smartphone, maar dat is logisch en ook helemaal niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
Mooiste is als mn telefoon in de camelback kan blijven vooral met regen, dus als het niet 100% soepel werkt is niet zo erg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eBoR schreef op maandag 20 januari 2014 @ 20:45:
Mooiste is als mn telefoon in de camelback kan blijven vooral met regen, dus als het niet 100% soepel werkt is niet zo erg
wel als je 3x in een dorpje verkeerd fietst |:( Op 1 of andere manier geeft ie het te laat aan (of juist weer te vroeg).. Ik ga idd gewoon voor het kaartje, dat werkt prima op mijn 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Afgelopen weekend voor 50€ een 'speedbike' opgepikt, ziet er nog als nieuw uit. Gister voor het eerst een uurtje opgezeten onder het genot van een Sufferfest video, heerlijk :) Ik heb nu Fight club en A very dark place. Welke raden jenog aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 16:15
Mex schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:13:
[...]

Afgelopen weekend voor 50€ een 'speedbike' opgepikt, ziet er nog als nieuw uit. Gister voor het eerst een uurtje opgezeten onder het genot van een Sufferfest video, heerlijk :) Ik heb nu Fight club en A very dark place. Welke raden jenog aan?
Sufferfest videos zijn ook de enige videos die me kunnen motiveren om meer dan 20 minuten op de tacx te zitten.

Heb zelf een aantal videos gekocht: Rubber glove, Violator, Angels, There is no try, A very dark place en Revolver. Favorieten zijn There is no try en Revolver.
Binnenkort als er weer een actie is maar wat meer videos aanschaffen (alhoewel de laatste twee dit ik gedownload heb ik SD kwaliteit waren, dat viel wel wat tegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik wil met de GoPro een aantal routes filmen die ik regelmatig fiets (1-1,5 uur met +/-30Km)
Deze videos wil ik dan weer afspelen als ik op de rollers fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

MochiGohan schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:57:
[...]

Sufferfest videos zijn ook de enige videos die me kunnen motiveren om meer dan 20 minuten op de tacx te zitten.

Heb zelf een aantal videos gekocht: Rubber glove, Violator, Angels, There is no try, A very dark place en Revolver. Favorieten zijn There is no try en Revolver.
Binnenkort als er weer een actie is maar wat meer videos aanschaffen (alhoewel de laatste twee dit ik gedownload heb ik SD kwaliteit waren, dat viel wel wat tegen).
Waar vind je die acties? Op de site zelf? (ik heb geen Facebook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 16:15
Mex schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:53:
[...]

Waar vind je die acties? Op de site zelf? (ik heb geen Facebook)
Staan meestal op facebook.... Als ze voorbij komen zal ik ze hier wel posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

MochiGohan schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 15:49:
[...]

Staan meestal op facebook.... Als ze voorbij komen zal ik ze hier wel posten.
Thanks! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik zag dat je bij Strava Premium ook 3 video's kan kijken suffertest. Misschien is dat voor sommige mensen ook fijn ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

die laden wel super traag zeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Laatst online: 28-08 18:21
Gister toevallig Hell hath no fury van Sufferfest gedaan. Vind trainen op de Tacx megasuf, alleen met Sufferfest een beetje dragelijk eigenlijk. Die Hell hath no fury is wel tof, ging aardig stuk iig. Best apart, aangezien mijn hartslag niet zo hoog komt als buiten op de fiets voelde ik me wel veel meer kapot dan buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 14:48
MochiGohan schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:57:
[...]

Heb zelf een aantal videos gekocht: Rubber glove, Violator, Angels, There is no try, A very dark place en Revolver.
Die titels doen me denken aan foute porno :+

Wij hebben op de zaak 10 spinners staan van Tomahawk MyRide. Met en 80" scherm voor de video beelden _/-\o_

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:16
SnowDude schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:36:
[...]
Die titels doen me denken aan foute porno :+

Wij hebben op de zaak 10 spinners staan van Tomahawk MyRide. Met en 80" scherm voor de video beelden _/-\o_
dat maakt het gelijk een stukje aangenamer om te fietsen....
80 inch... lekker hoor (nu nog 3d ;) )

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
stijnislike schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:14:
Gister toevallig Hell hath no fury van Sufferfest gedaan. Vind trainen op de Tacx megasuf, alleen met Sufferfest een beetje dragelijk eigenlijk. Die Hell hath no fury is wel tof, ging aardig stuk iig. Best apart, aangezien mijn hartslag niet zo hoog komt als buiten op de fiets voelde ik me wel veel meer kapot dan buiten.
Ventileer je de ruimte wel goed? Je wordt anders een stuk warmer (want: geen rijwind) en er zit misschien minder zuurstof in de lucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roet schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:56:
[...]

Ventileer je de ruimte wel goed? Je wordt anders een stuk warmer (want: geen rijwind) en er zit misschien minder zuurstof in de lucht?
Als je hardloopt ligt je omslagpunt hoger dan bij wielrennen omdat je meer spieren gebruikt. Op de Tacx gebruik je nog minder spieren dus ligt je omslagpunt iets lager dan gewoonlijk, dezelfde hartslag voelt dan intensiever aan. Neemt natuurlijk niet weg dat goede ventilatie belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Gisteren een rondje Veluwe. Dit keer eerst een stukje richting het zuiden en bij Vianen de dijk op gereden -> Wijk bij Duurstede – Amerongen – Rhenen – Wageningen Hoog – Oosterbeek – Velp - Posbank enzovoort. Aldaar een beetje gespeeld en terug via Barneveld. 170km. Vanochtend +-25km losgereden. Januari staat nu op 830km. Allemaal ritjes van 25km/h gemiddeld. :Y) Prima zo.

De spatborden liepen gisteren zo af en toe aan, althans, er kwam zooi tussen het spatbord en de band. Niet storend en hopelijk te verhelpen met wat tieribs. Ik ben er nog steeds heel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Vandaar ook de vraagtekens in mijn post, bedankt voor de informatie, dat wist ik namelijk nog niet. Hoewel het wel logisch klinkt als je het zo zegt.

Ik doe vooral Yoga in combinatie met spinnen in de winter, om mijn conditie op pijl te houden. Laatst een sessie van 4u45m. Ik kan het in ieder geval wel goed uithouden, maar je moet over een maand of twee eens kijken hoeveel Tacxen en dergelijke er weer, na de goede voornemens, weer op marktplaats staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik krijg op de Tacx (met ventilator en open raam) ook mijn hartslag met moeite richting 180, dan sterf ik al half. Terwijl ik buiten nu op de MTB de hartslag nauwelijks onder de 175 krijg en met gemak richting 195 ga op explosieve stukjes. In de zomer met goede conditie gaat dat naar 200. Interessant dat dat met spiergebruik te maken heeft en het zou ook e.e.a. verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Laatst online: 28-08 18:21
Roet schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:43:
Vandaar ook de vraagtekens in mijn post, bedankt voor de informatie, dat wist ik namelijk nog niet. Hoewel het wel logisch klinkt als je het zo zegt.

Ik doe vooral Yoga in combinatie met spinnen in de winter, om mijn conditie op pijl te houden. Laatst een sessie van 4u45m. Ik kan het in ieder geval wel goed uithouden, maar je moet over een maand of twee eens kijken hoeveel Tacxen en dergelijke er weer, na de goede voornemens, weer op marktplaats staan.
Holy fuck! Dat is bijna 5 uur op de turbotrainer, hoe hou je dat in godsnaam vol? Ik val na een uur al bijna in slaap van de sufheid.

De ruimte waar ik op de Tacx train is niet heel goed geventileerd, denk dat het 'zwaar' aanvoelen niet daar mee te maken heeft, eerder met dat het toch een andere manier van fietsen is, zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:22
Door drukte met waterpolo en de koudere/natte weersomstandigheden heb ik niet meer gefietst sinds september. Eigenlijk wil ik het wel weer oppakken en trainen voor twee triathlons (1/4e) rond juni dit jaar, die ik vorig jaar ook heb gedaan.

Aangezien de fiets afstand maar 40 kilometer is, dacht ik er aan om eerst 600 kilometer op laag tempo te fietsen (12 ritjes 50km +-), alvorens ik aan de intervallen ga beginnen.
Denken jullie dat dit genoeg kilometers zijn? Of zou het nadelig werken om intervallen te doen met zo'n lage basis?

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
Vandaag maar eens op schoenen jacht geweest. Mijn mtb schoenen zijn na 7 jaar wel versleten en had er koude voeten in.

Maar helaas zonder schoenen thuis gekomen, sidi zit niet lekker en bij de shimano kon ik geen model krijgen wat leverbaar was en aan mijn eisen voldeed. ( geen / minimale ventilatie aan de onderkant en bovenkant)

Ga voor raceschoenen op mn crosser omdat 90% op de weg word gefietst.
Dus hopelijk komen er nog wat schoenen van shimano bij deze lente. De sh-r170 is wel erg mooi of de sh-r107. Iemand ervaring met die? En pro of cons?

Edit

Voor de garmin 500 /510 gebruikers hebben jullie een plaatje hoe de route word getoond op de garmin ?
Kan het niet vinden online. Of je oriëntatiepunten zoals kruisingen ed kan zien. Of is het gewoon een lijn in beeld met een pijl met de richting?

[ Voor 32% gewijzigd door eBoR op 22-01-2014 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5326/9150348131_0b1dcc53ce.jpg

Edit:

Ik had een dagje vrij vandaag en ik heb de Strava Gran Fondo challenge gedaan (130Km).

http://app.strava.com/activities/108216129 -> 153Km met 2413hm.

Eerst met de trein naar de voet van de Montserrat omdat dit mij 1,5 uur saai fietsen bespaard welke ik liever besteed op andere, meer interessante plekken 8-)
Het heeft praktisch de hele dag geregend en het was vies koud (2-8 graden). Ik heb de regenjas bijna de hele dag aangehad ondanks dat ik mijn Gabba jersey er onder had.
Verder lekker gefietst maar het was zwaar.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7383/12090225795_2d5fb67c81.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3819/12090533723_b0cfa363ba.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7333/12090894026_fb488e60ce.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3719/12090532743_78af16e762.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3827/12090531523_3f855ba3fc.jpg

Ik vind de Gran Fondo 01 Jersey mooi, alleen koop ik hem niet gezien ik zwarte kleding wil. Wachten op volgende maand dus :-)

[ Voor 83% gewijzigd door jspr op 22-01-2014 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
Super, Dan word de keuze toch een 800/810. Vind dat dan wat duidelijker,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

eBoR schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 20:46:
Super, Dan word de keuze toch een 800/810. Vind dat dan wat duidelijker,
Ik kan heel goed fietsen met de 500. Ik moet er wel bijzeggen dat ik de routes maak in Garmin Connect met behulp van Google street view zodat ik de route een beetje in mijn hoofd heb zitten.
Wil je in het "wilde weg" fietsen dan is de 800 beter vanwege navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Krijg je het niet extreem warm als je je hoofd zo inpakt tijdens het fietsen ?

Pagina: 1 ... 17 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.