Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.025 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:37
Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:41:
[...]

haha ik ga ook met 2 fietsmaatjes in een sunweb hok, duna beach bungalows.. Hoorde trouwens dat je je fiets niet mee mag nemen de bungalow in 8)7
Daar zitten wij ook, dus dat weet je als ik terug ben. Maar goed punt, ik zal voor de zekerheid wat fietssloten meenemen, al kan ik me nauwelijks voorstellen dat ze er echt een punt van maken.
havana schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:41:
Hier staan wat routes, helaas werkt BRT niet goed meer. Zal vanavond wat routes op gpsies gooien...

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?p=697207#p697207
Dat zou echt super zijn, dan kan ik ze direct de garmin op laden.
havana schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 07:51:
Neem je je eigen fiets mee? Ik huur er zelf eentje bij Free Motion. Zijn uitstekende fietsen en voor dat geld vlieg je geen fietskoffer heen en weer. Helaas leveren ze het instapmodel (een CAAD10) alleen met een 11-32 cassette 8)7 . Ik neem dus maar mijn eigen 12-28 cassette mee.
Het ligt eraan met wie je vliegt denk ik, maar voor mij is de fietskoffer goedkoper dan huren. Ik geloof dat de koffer 80 euro retour kost en ik kan hem lenen van een maatje.

@Rene, dat verhuren van je fietskoffer, hoe gaat dat in z'n werk? Alleen aan bekenden? Of hoe regel je dat niet iemand er met dat ding vandoor gaat?

[ Voor 58% gewijzigd door MrAngry op 09-01-2014 09:51 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Ik zit in de jachthaven, wat luxere villa gehuurd. Opa en oma en vrouw + 2 kids gaan namelijk ook mee. Wij hebben alles zelf geboekt, voordeel is dat je dan zelf de vluchttijden kan kiezen. Met alles-in-een krijg je vaak onmogelijke vluchttijden, wat met kleine kinderen niet ideaal is.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier ook wat routes in elkaar gedraaid (grotendeels gebaseerd op Havana zijn posts op fiets van afgelopen jaren)
http://www.strava.com/routes/105842
http://www.strava.com/routes/105833
http://www.strava.com/routes/105828
http://www.strava.com/routes/91931
http://www.strava.com/routes/90277
http://www.strava.com/routes/90290
http://www.strava.com/routes/91879
havana schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:48:
Ik zit in de jachthaven, wat luxere villa gehuurd. Opa en oma en vrouw + 2 kids gaan namelijk ook mee. Wij hebben alles zelf geboekt, voordeel is dat je dan zelf de vluchttijden kan kiezen. Met alles-in-een krijg je vaak onmogelijke vluchttijden, wat met kleine kinderen niet ideaal is.
Wij konden kiezen wanneer we met Transavia en vanaf waar wouden vliegen, dus dat was bij sunweb eigenlijk ook wel prima. Schiphol heen is voor ons echt een onmogelijke tijd (6:15 vliegen ofzo), nu 's avonds vertrekken vanaf Eelde (17:30), lekker dichtbij voor ons

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2014 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 15:00
MrAngry schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:45:
[...]

@Rene, dat verhuren van je fietskoffer, hoe gaat dat in z'n werk? Alleen aan bekenden? Of hoe regel je dat niet iemand er met dat ding vandoor gaat?
Heb hem op de Noorse variant van marktplaats gezet. 40 euro voor een week en 65 euro voor 2 weken. 150 euro borg betalen en maak dan een klein 'contract' dat ik geen aansprakelijkheid neem voor de fiets, schade aan de koffer van de borg afgaat en dat de fiets schoon moet zijn als die in de koffer gaat etc.

Wellicht dat ze hier in Noorwegen een stuk makkelijker zijn als in NL maar dat gaat eigenlijk prima. Gaan ze er met de koffer vandoor dan heb ik minimaal 190 euro, de koffer was 225, dus dat is te overzien. Al met al is die koffer dus na een paar keer uitlenen al terugverdiend en maak er nu alleen maar winst op (soort van fietsspaarpot) :P

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Belofte maakt schuld, hierbij de routes...

havana's weblog: Fietsroutes op Gran Canaria
Wij konden kiezen wanneer we met Transavia en vanaf waar wouden vliegen, dus dat was bij sunweb eigenlijk ook wel prima. Schiphol heen is voor ons echt een onmogelijke tijd (6:15 vliegen ofzo), nu 's avonds vertrekken vanaf Eelde (17:30), lekker dichtbij voor ons
Bewijst mijn punt eigenlijk alleen maar. Transavia (waar wij ook mee vliegen) heeft namelijk ook gewoon een middagvlucht, maar die kon jij waarschijnlijk niet kiezen... En die vlucht vanaf Eelde is ook waardeloos als je kinderen hebt, want je komt midden in de nacht aan (en je vertrekt als ze zo ongeveer op hun slechtst zijn). Bovendien verlies je eigenlijk een dag.

Wij vliegen op de heenweg om 13:30. We gaan zondag (gekozen vanwege de fijnere vluchttijden) terug, dan vliegen we einde van de ochtend, 11:00 dacht ik.

[ Voor 72% gewijzigd door havana op 09-01-2014 21:01 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
_/-\o_

En GPSies files! Ga ze zo allemaal naar de 810 exporteren :P

Edit:

Dan wordt dit denk ik het schema!

Dag 1: Monte Leon
Dag 2: Puerto Mogan
Dag 3: strand
Dag 4: Combinatie van ritten: Maspalomas-Mogan-Puerto Mogan-Maspalomas (83 km 1750HM richting afhankelijk van de wind ;) http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ehpyjtcrkgritmfi
Dag 5: strand
Dag 6: Pico de las Nievas

[ Voor 30% gewijzigd door Rene op 09-01-2014 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 20:45:
Bewijst mijn punt eigenlijk alleen maar. Transavia (waar wij ook mee vliegen) heeft namelijk ook gewoon een middagvlucht, maar die kon jij waarschijnlijk niet kiezen... En die vlucht vanaf Eelde is ook waardeloos als je kinderen hebt, want je komt midden in de nacht aan (en je vertrekt als ze zo ongeveer op hun slechtst zijn). Bovendien verlies je eigenlijk een dag.

Wij vliegen op de heenweg om 13:30. We gaan zondag (gekozen vanwege de fijnere vluchttijden) terug, dan vliegen we einde van de ochtend, 11:00 dacht ik.
Konden er zeker wel voor kiezen, maar met een meerprijs (30 euro pp geloof ik) plus we moeten er heen reizen (kost tijd en ook geld), terugreis is idd gewoon de vlucht van 10:45 (naar Amsterdam).. Als je die middagvlucht neemt ben je ook pas om goed 6 uur pas in je hotel (met kinderen snap ik dit dan weer wel dat je daar voor kiest)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Many thanks Havana!

Wij vliegen trouwens om 14:40 heen en om 9:55 terug. Geen hele debiele tijden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:11

Soul__assasin

de Belbelg

Vraagje, voor de winter ben ik aan het twijfelen tussen rollen of een spinfiets. waarvoor zouden jullie kiezen?

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Rollen. Veel goedkoper, neemt minder ruimte in en je zit gewoon op je eigen fiets, met de voor jou correcte afstelling.

Wij gaan van 22-25 mei ff een weekendje naar Le Bourg-d'Oisans. Donderdag vertrek, vrijdag en zaterdag rijden, zaterdag avond bbq en bier, zondag terug rijden :)
Met zijn drieëen so far. Moet met 1 auto kunnen als het goed is. Zag op fiets.nl wel al wat aardige routes.

[ Voor 63% gewijzigd door UltraSub op 10-01-2014 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 20:45:

havana's weblog:
Let op: je komt een aantal korte tunneltjes tegen waar verlichting verplicht is!
Hoe heb jij dat gedaan? Verlichting in je achterzak mee?
MrAngry schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:45:
[...]
Daar zitten wij ook, dus dat weet je als ik terug ben. Maar goed punt, ik zal voor de zekerheid wat fietssloten meenemen, al kan ik me nauwelijks voorstellen dat ze er echt een punt van maken.
Lees nu dat het in een fietsenstalling moet, waarbij de beheerder de sleutel heeft...

Heb je enig idee of er internet/wifi is op het park en of dat heel erg duur is?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2014 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:52

Peetman

Tjah....

Na mijn valpartij heb ik een nieuwe helm nodig. Op dit moment heb ik een (kapotte) Giro indicator. Bij fietsen in Limburg merkte ik dat dat met 25 graden qua koeling niet fantastisch is.
Nu zit ik te twijfelen tussen een Giro transfer helm:
Afbeeldingslocatie: http://wheelworld.com/images/library/large/giro_transfer_black_us_08_m.jpg
qua luchtgaten vergelijkbaar met een indicator (14 aan de voor/zij/bovenkant, 6 aan de achterkant) en een abus Tec-Tical pro:
Afbeeldingslocatie: http://www.camposlorca.com/images/casco-abus-tec-tical-pro-race.jpg
Die laatste heeft een stuk meer luchtgaten en op het zicht ook grotere gaten.

Zijn er hier mensen die merken dat dat inderdaad helpt of is het verschil niet heel erg te merken?

Probleem trad met name op bij te weinig rijwind in de klimmetjes. Uiteraard net op het moment dat ik me veel moet inspannen. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Peetman op 10-01-2014 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 09:48:
[...]

Hoe heb jij dat gedaan? Verlichting in je achterzak mee?

[...]

Lees nu dat het in een fietsenstalling moet, waarbij de beheerder de sleutel heeft...

Heb je enig idee of er internet/wifi is op het park en of dat heel erg duur is?
Geen idee, maar het is gewoon Europa denk ik, dus ik kan vast wel een t-mobile vakantie dinges aanvonken. Waar lees je dat van die fietsenstalling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 09:48:
[...]

Hoe heb jij dat gedaan? Verlichting in je achterzak?
Gewoon een setje van die HEMA lampjes meenemen en aan je fiets hangen.

Afbeeldingslocatie: http://i1297.photobucket.com/albums/ag32/havana1983/2710D573-23CA-47B0-919D-4A5957889BBA_zpspf4c8nsa.png

P.s. in de beoordelingen op Zoover kun meestal wel vinden of en zo ja waar er wifi is.

[ Voor 14% gewijzigd door havana op 10-01-2014 10:25 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
UltraSub schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 09:39:Wij gaan van 22-25 mei ff een weekendje naar Le Bourg-d'Oisans. Donderdag vertrek, vrijdag en zaterdag rijden, zaterdag avond bbq en bier, zondag terug rijden :)
Met zijn drieëen so far. Moet met 1 auto kunnen als het goed is. Zag op fiets.nl wel al wat aardige routes.
Ook in Frankrijk is verlichting in tunnels verplicht. Op Alpe d'Huez heb je geen tunnels, maar als je Galibier op wilt, dan kom je een aantal akelig donkere tunnels tegen, daar zijn lampjes geen overbodige luxe. Niet in de laatste plaats, omdat de Franse automobilisten er helemaal geen probleem in zien om met een noodgang door die tunnels te razen.

@Roan123 Als je T-Mobile hebt dan kan je zo'n weekpas scoren voor 15 euro, is ideaal als je een weekje weg bent in Europa.

[ Voor 7% gewijzigd door wackmaniac op 10-01-2014 10:33 ]

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-10 16:22
Ik ben jaloers! Ik wil graag ook weer op fietsvakantie.

Alleen is het voor mij denk ik nu wat vroeg in het seizoen, heb de laatste tijd niet veel buiten getrained en als je wat leuke bergen op wil fietsen is dat toch wel handig!

In de tussentijd vind ik de filmpjes dit channel met filmpjes van fietsen op Mallorca van een gekke Duitser wel leuk om te kijken. Op veel plaatsen heb ik daar ook gefietst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik zit in februari in Tenerife en ben voornemens daar ook een fiets te huren voor een aantal dagen. Hebben er mensen nog tips voor fietsroutes, zodat ik ze in m'n Garmin Edge kan zetten? Of kijk ik 't beste gewoon op gpsies etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peetman schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 10:09:
Na mijn valpartij heb ik een nieuwe helm nodig. Op dit moment heb ik een (kapotte) Giro indicator. Bij fietsen in Limburg merkte ik dat dat met 25 graden qua koeling niet fantastisch is.
Je kunt misschien ook nog even bij Math Salden webshop kijken, die hebben Giro helmen in de aanbieding.. Ik had tot voorkort ook een giro transfer, maar ik vond de ventilatie maar matig.. Heb nu bij Salden een nieuwe Giro Ionos helm gekocht met enorme ventilatiegaten. Heb er nu een paar keer door de koele temperaturen van de laatste tijd gefietst, dus een echt betrouwbaar oordeel kan ik nog niet vellen over hoe de ventilatie nu is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
bnijssen schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 10:50:
Ik zit in februari in Tenerife en ben voornemens daar ook een fiets te huren voor een aantal dagen. Hebben er mensen nog tips voor fietsroutes, zodat ik ze in m'n Garmin Edge kan zetten? Of kijk ik 't beste gewoon op gpsies etc...
Er is een topic op Fiets, misschien daar even kijken?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 15:10

Griffin

Is mythical

Topicstarter
bnijssen schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 10:50:
Ik zit in juni op Tenerife, alleen nog geen idee of ik ga fietsen daar (misschien fiets huren met vriendin en samen rustig rond fietsen). Het moet vooral een relax vakantie worden.

Trouwens... BikeRouteToaster is kaput ;(
Wel een vervanger gevonden, alleen weet nog niet hoe deze werkt met het op je Garmin zetten etc etc.
http://www.mapmyride.com

Iemand nog andere alternatieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Gpsies werkt perfect, kan alles wat BRT ook kon alleen sneller. Nooit meer time-outs met OSM. Enige nadeel is dat ze meestal te optimistisch zijn over de hoogtemeters. Hangt wel een beetje van de regio af, maar doorgaans is de praktijk 10-15% minder.

Garmins eigen Course Creator werkt ook best aardig maar berekent volgens mij nog steeds geen hoogtemeters (ik kan het i.i.g. nergens vinden).

[ Voor 130% gewijzigd door havana op 10-01-2014 12:18 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de mensen met strava..... My routes in Strava werkt prima (m.i. nog beter dan brt, geen vastlopers enzo) neemt ook automatisch de fietspaden..
kan exporteren direct naar garmin toestel of als tcx of gpx

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2014 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
havana schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:09:

Garmins eigen Course Creator werkt ook best aardig maar berekent volgens mij nog steeds geen hoogtemeters (ik kan het i.i.g. nergens vinden).
Wat op zich vreemd is omdat je wel een hoogteprofiel ziet. Het lijkt mij geen hogere wiskunde om op basis daarvan ook de hoogtemeters op te geven, maar bij zowel 'winst hoogte' als 'hoogteverlies' staat inderdaad een streepje. Ziet eruit alsof men iets vergeten is te programmeren.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Verlichting kan je zo gek maken als je wilt. Van de 2 hema lampjes tot 1000 lumen schijnwerpers. Ik gebruik overigens deze:

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-8NazA1lgPUE/USk7yIU41cI/AAAAAAAAAnE/riG6wWc0py4/s400/blogger-image-1303024515.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-YAmTgRrVnkE/USk7xFnmUOI/AAAAAAAAAm8/CV6Ah5LOdOw/s400/blogger-image-1639486424.jpg

Zijn nagenoeg onzichtbaar en branden best fel. Hier in Noorwegen is het verplicht om tijdens Cyclo's verlichting te hebben vanwege tunnels en ik moet zeggen dat ik ze nu bijna altijd aanzet om in ineder geval beter gezien te worden. Voor 2 tientjes de kosten niet ;
argro schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:36:
[...]
Wat op zich vreemd is omdat je wel een hoogteprofiel ziet. Het lijkt mij geen hogere wiskunde om op basis daarvan ook de hoogtemeters op te geven, maar bij zowel 'winst hoogte' als 'hoogteverlies' staat inderdaad een streepje. Ziet eruit alsof men iets vergeten is te programmeren.
Meen een keer gelezen te hebben dat ze een verkeerde of niet ondersteunde afronding gebruiken. Punt ipv komma of omgekeerd. Hierdoor wordt het hoogteprofiel niet ingelezen. Belachelijk dat ze dit na zoveel jaar nog steeds niet gefixed hebben :S (Zelfde als een terug knop, als je nu 5 waypoints terug moet moet je ze onafhankelijk verwijderen :(

[ Voor 35% gewijzigd door Rene op 10-01-2014 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Het duurde ook 2 jaar voordat we OSM-kaarten konden gebruiken. En ik vind de versie die ze nu gebruiken helemaal niet leesbaar.

Tjsa, Garmin en software :r

[ Voor 54% gewijzigd door havana op 10-01-2014 12:48 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Dit laat wel zien dat Garmin deze strijd eigenlijk niet wilt winnen. Laat ik eerlijk zijn, de smartphones komen hard in de buurt. Sommigen zijn nu al waterdicht en stofdicht met dezelde rating als de Garmin, kunnen bediend worden met handschoenen en water op het scherm, hebben en thermometer etc. Bluetooth 4.0 Low Energy is ook in opkomst dus binnenkort kunnen we zonder problemen HR, Cadans en andere sensoren koppelen.

Wat heeft Garmin dan nog als voordeel? Wellicht batterij en wellicht software, alleen dat laaste betwijfel ik ten sterkste. En als dit soort simpele zaken niet opgelost worden gaat mijn volgende fietscomputer ook een smartphone worden. Bespaart me weer een plek in mijn fietsshirt en voor de prijs van een Edge 810 kan je waarschijnlijk prima een 'extra' kleine telefoon kopen voor op de handlebar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Rene schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:55:
Dit laat wel zien dat Garmin deze strijd eigenlijk niet wilt winnen. Laat ik eerlijk zijn, de smartphones komen hard in de buurt. Sommigen zijn nu al waterdicht en stofdicht met dezelde rating als de Garmin, kunnen bediend worden met handschoenen en water op het scherm, hebben en thermometer etc. Bluetooth 4.0 Low Energy is ook in opkomst dus binnenkort kunnen we zonder problemen HR, Cadans en andere sensoren koppelen.

Wat heeft Garmin dan nog als voordeel? Wellicht batterij en wellicht software, alleen dat laaste betwijfel ik ten sterkste. En als dit soort simpele zaken niet opgelost worden gaat mijn volgende fietscomputer ook een smartphone worden. Bespaart me weer een plek in mijn fietsshirt en voor de prijs van een Edge 810 kan je waarschijnlijk prima een 'extra' kleine telefoon kopen voor op de handlebar.
Klein, accuduur, nauwkeurigheid.
Om niet te vergeten valbestendigheid, en als je om die reden je telefoon in je achterzak stopt, hoe lees je dan nog live waardes af. Ja je kunt een klein goedkoop android toestelletje kopen. Maar wat heb je dan? Juist, een Garmin met mindere accuduur, nauwkeurigheid en hij zal waarschijnlijk nog groter zijn ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
UltraSub schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:59:
[...]

Klein, accuduur, nauwkeurigheid.
Om niet te vergeten valbestendigheid, en als je om die reden je telefoon in je achterzak stopt, hoe lees je dan nog live waardes af. Ja je kunt een klein goedkoop android toestelletje kopen. Maar wat heb je dan? Juist, een Garmin met mindere accuduur, nauwkeurigheid en hij zal waarschijnlijk nog groter zijn ook :)
Als je een smartphone welke stof en waterdicht is in een knappe stuurhouder zet is hij net zo valbestendig als elke andere fietscomputer. Nauwkeurigheid zal beter zijn op de smartphone denk ik zo, (veel snellere GPS ontvangst (vooraf ingeladen data en netwerk onderteuning), GPS met Glonass ondersteuning, digitaal kompas en accelerometer), Bouw er een thermometer en barometer in en een smartphone wint dit hands down van welke Garmin device dan ook)

Rest nog de accu, maak een smartphone met een 3 inch scherm met QHD resolutie en een knappe accu en je komt de meeste ritten wel door. Wellicht een modus maken welke het scherm uitzet als er niet op gekeken wordt en je komt er een dag mee door. (Concept: maak een klein sensortje op de helm welke het scherm aan laat gaan als die een 'line of sight' verbinding met de telefoon maakt wanneer je erop kijkt).

Het blijft koffiedik kijken natuurlijk, maar ik denk dat dit meer de toekomst heeft als Garmin zijn approach van zaken.

[ Voor 3% gewijzigd door Rene op 10-01-2014 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Rene schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:10:
[...]

Als je een smartphone welke stof en waterdicht is in een knappe stuurhouder zet is hij net zo valbestendig als elke andere fietscomputer. Nauwkeurigheid zal beter zijn op de smartphone denk ik zo, (veel snellere GPS ontvangst (vooraf ingeladen data en netwerk onderteuning), GPS met Glonass ondersteuning, digitaal kompas en accelerometer), Bouw er een thermometer en barometer in en een smartphone wint dit hands down van welke Garmin device dan ook)
Ik denk dat jij zelf geen Garmin hebt dus.
Ik rij met vrienden die de Strava app gebruiken. Je wil niet weten hoeveel onnauwkeuriger een smartphone is dan een Edge. Valbestendigheid? Ik durf mijn Edge 800 gewoon 50x achter elkaar te laten vallen (ik ga het niet doen, maar je begrijpt mijn punt), en die blijft functioneren. Wil ik wel eens zien hoe vaak je dat doet met een smartphone. Dat is gewoonweg niet waar. Netwerkconnectiviteit? Laatste Edges gebruiken gewoon die van je smartphone, en je neemt toch wel een telefoon mee.
Rest nog de accu, maak een smartphone met een 3 inch scherm met QHD resolutie en een knappe accu en je komt de meeste ritten wel door. Wellicht een modus maken welke het scherm uitzet als er niet op gekeken wordt en je komt er een dag mee door. (Concept: maak een klein sensortje op de helm welke het scherm aan laat gaan als die een 'line of sight' verbinding met de telefoon maakt wanneer je erop kijkt).
Zie je eigenlijk wel wat je schrijft? Maak dit, maak dat. Je bouwt gewoon iets wat Garmin al heeft ;)
Het blijft koffiedik kijken natuurlijk, maar ik denk dat dit meer de toekomst heeft als Garmin zijn approach van zaken.
Ben ik met je eens, want ik begrijp ook niet alle keuzes van Garmin. Maar om te stellen dat een smartphone alles beter kan, is simpelweg (nog) niet waar. Alle features die je opnoemt zijn gewoon high-end telefoons, en dus ook groot. Alle kleine toestellen die er zijn en waarschijnlijk nog gaan komen, missen al die high-end features. Voorlopig, smartphone leuk, maar doe mij maar een Edge. Maar nogmaals, ik vind ook dat Garmin een stuk innovatiever zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Rene schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:10:
[...]

Klinkt mooi allemaal, maar niet als iets wat 300 euro kost. Voor dat geld heb je wel een Garmin met alles er op en er aan. Juist omdat de Garmin doet wat het moet doen (en niet meer), is hij relatief goed geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 23:04
Inmiddels bijna een week na mijn schuiver... Waarschijnlijk toch een gekneusde/gebroken rib aan overgehouden. De afgelopen dagen heel veel pijn gehad, maar sinds gisteren gaat het duidelijk vooruit. Vandaag weer kunnen autorijden naar mijn werk. De overige schaafwonden beginnen nu ook weer wat te helen.

In ieder geval zeker nog een week rust, en dan maar weer eens kijken of we een rondje op de fiets kunnen maken (als het gaat). Begint toch alweer een beetje te kriebelen (misschien wat verslaafd :))

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Overigens, vanmorgen de knoop doorgehakt, en een Isaac Boson DI2 besteld.
Alles intern, dus ook de accu (in zadelpen), matzwart gekozen, mooi met een goudkleurige KMC ketting :P
Zonder wielen, om de prijs te drukken, voorlopig zijn de Ksyrium Elites die ik hier heb staan beter dan de meegeleverde Aksiums.

Ben er nog niet helemaal uit of ik zwart of wit stuurlint doe, en of ik het zadel standaard zwart houd of wit doe.
Hier een pica, alleen op frame letten, want is dus zonder wielen en Ultegra 6870 tov de Campa die op de pica staat.

/edit
Overigens het zadel op die foto zou perfect zijn, niet te wit, niet te zwart :)
Even kijken als hij geleverd wordt wat ik ga doen.

[ Voor 10% gewijzigd door UltraSub op 10-01-2014 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Mooi fietsje.

Is die Garmin niet te rooten, zodat je er eigen software op kan draaien? Heb je de goedkope hardware, die je dan kan combineren met ietwat meer vernieuwende software. (ik heb zelf geen Garmin, dus kan onzin zijn wat ik hier uitkraam :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
wackmaniac schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:47:
Is die Garmin niet te rooten, zodat je er eigen software op kan draaien? Heb je de goedkope hardware, die je dan kan combineren met ietwat meer vernieuwende software. (ik heb zelf geen Garmin, dus kan onzin zijn wat ik hier uitkraam :))
De klachten m.b.t. de software van Garmin hebben volgens mij vooral betrekking op ondersteunende software (me Basecamp voorop wat mij betreft), dus niet zozeer de software van de Garmin zelf. Die is m.i. best OK. Ik zou althans niet zo snel weten wat daarin echt slecht is en absoluut anders zou moeten. Voor de ondersteunende software zijn reeds diverse alternatieven, die ook goed samenwerken met Garmins.

Ik heb voor zowel het hardlopen (Forerunner) als fietsen (Edge) een Garmin en dat bevalt mij uitstekend. In ieder geval vele malen beter dan hardlopen en/of fietsen met een telefoon. Echt nadelen van de Garmins kan ik niet bedenken. De nadelen van de telefoon zijn legio.

[ Voor 24% gewijzigd door argro op 10-01-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Nou, de firmware van de 810 zat (en zit!) nog altijd barstensvol met bugs :X

Een nadeel van mijn Edge is dat ie wat lomp is. Twee keer zo plat zou fijn zijn. Het design (dat bij de 810 ongewijzigd is) is ook behoorlijk verouderd. Verder is het een topapparaat, waar ik al heel veel plezier van heb gehad.

[ Voor 66% gewijzigd door havana op 10-01-2014 14:12 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Met UltraSub.
Een Garmin is absoluut vele maler valbestendiger dan een smartphone en ook zonder hoesje waterdicht genoeg. Ook veel lichter trouwens. Batterij gaat veel langer mee, mede doordat het lcd scherm ook zonder backlight leesbaar is. En René, uit je post blijkt idd dat je zelf geen Garmin hebt, want iedereen met zo'n apparaat kan je vertellen dat de GPS veeeel nauwkeuriger is dan welke smartphone dan ook, daarnaast heb je meestal barometrische hoogtemeting wat 9vd10 keer ook veel betrouwbaardere resultaten geeft dan alleen GPS hoogte (uitgezonderd harde wind-regen).

Firmware vd Edge 800 is erg stabiel en vrij compleet overigens.

@ultrasub: ben je eigenlijk een gangstarapper? Zwart met gouden ketting...

[ Voor 4% gewijzigd door TheLemon op 10-01-2014 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheLemon schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:33:
@ultrasub: ben je eigenlijk een gangstarapper? Zwart met gouden ketting...
lol

@ultrasub
nice fietsje zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:35

Pelle

🚴‍♂️

Rene schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:37:
Verlichting kan je zo gek maken als je wilt. Van de 2 hema lampjes tot 1000 lumen schijnwerpers. Ik gebruik overigens deze:

[afbeelding]
Zoiets heb ik ook ja, deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.futurumshop.nl/img/6308-0041-N1301.jpg
Lezyne Femto

Fijne lampjes (aluminium), komt een aardige bak licht af voor het formaat. Zijn overigens wel veer meer voor gezien worden dan zelf in het pikkedonker je weg kunnen vinden.
https://www.lezyne.com/en/femto-drive-front
Bij Futurumshop haal je er 2 voor € 27.95

/edit
Vette fiets trouwens, UltraSub _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 11:08

DjVe

Hatsaflats!

Die Lezyne lampjes heb ik ook voor op de MTB. Erg fijne lampjes en goed blubber/waterdicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 15:10

Griffin

Is mythical

Topicstarter
UltraSub schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:36:
Overigens, vanmorgen de knoop doorgehakt, en een Isaac Boson DI2 besteld.
Alles intern, dus ook de accu (in zadelpen), matzwart gekozen, mooi met een goudkleurige KMC ketting :P
:9~
Mat zwart!!! :9

Trouwens, ik zou zwart stuurlint nemen, maar niet van dat glimmende spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
UltraSub schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:25:
[...]

Ik denk dat jij zelf geen Garmin hebt dus.
Ik rij met vrienden die de Strava app gebruiken. Je wil niet weten hoeveel onnauwkeuriger een smartphone is dan een Edge. Valbestendigheid? Ik durf mijn Edge 800 gewoon 50x achter elkaar te laten vallen (ik ga het niet doen, maar je begrijpt mijn punt), en die blijft functioneren. Wil ik wel eens zien hoe vaak je dat doet met een smartphone. Dat is gewoonweg niet waar. Netwerkconnectiviteit? Laatste Edges gebruiken gewoon die van je smartphone, en je neemt toch wel een telefoon mee.
Heb zelf een Garmin Edge 810 ;)

DIe GPS chip in mijn 810 is overigens net zo betrouwbaar als mijn smartphone. Omdat er een snelheid/cadans sensor aanhangt lijkt de Garmin wellicht beter, maar als ik de 810 meeneem op de hybride is hij echt niet beter als de GPS in mijn HTC one. Misschien had ik te hoge verwachtingen maar zaken als een (magnetisch/electrisch kompas zijn toch niet teveel gevraagd in een high end fietscomputer
[...]

Zie je eigenlijk wel wat je schrijft? Maak dit, maak dat. Je bouwt gewoon iets wat Garmin al heeft ;)
Ik lees het even terug en hier heb je wel een punt ;)
[...]
Ben ik met je eens, want ik begrijp ook niet alle keuzes van Garmin. Maar om te stellen dat een smartphone alles beter kan, is simpelweg (nog) niet waar. Alle features die je opnoemt zijn gewoon high-end telefoons, en dus ook groot. Alle kleine toestellen die er zijn en waarschijnlijk nog gaan komen, missen al die high-end features. Voorlopig, smartphone leuk, maar doe mij maar een Edge. Maar nogmaals, ik vind ook dat Garmin een stuk innovatiever zou kunnen zijn.
Precies, ik was misschien bezig om de Edge af te kraken en dat is niet de bedoeling. Ik ben er ook meer dan tevreden mee. Maar het zijn die kleine simpele dingen waar ik me aan stoor. Waarbij mijn grootste irritatie is dat er geen hoogte wordt weergegeven op courses gemaakt in GC (en daar kan de Edge natuurlijk niks aan doen).

Heel wat anders: Feli met je prachtige nieuwe bike :) _/-\o_ Dat zal heerlijk fietsen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Lol @ gangsta :)
Nee, zeker niet, maar alles matzwart, dat vraagt gewoon om een mooi afstekende ketting, en ik ben een poetser pur sang. :P

@Griffin, als zadel en stuurlint ook nog zwart zijn, zou het dan niet té zwart worden weer? Ik bedoel er zit maar heel subtiel wit in de fiets, en daar ben ik blij mee want ik vind de eenvoud en rust nou juist prachtig. Over dat glimmende, volledig mee eens, vind ik niks.

@Rene, mwah, afkraken, vond het wel meevallen. Ik heb gewoon zelf erg weinig waar ik me aan stoor. Wel eens met Havana, het design zou inmiddels wel wat strakker mogen. Ik zie de 810 trouwens een beetje als de S series bij de iPhones. Ik verwacht bij de 900 serieuze verbeteringen. Naja, verwacht. Hoop. :)

/edit
Overigens, inderdaad niet normaal hoe langzaam ze zijn met firmwares en bugfixes bij Garmin. Dat was bij de 800 al een drama qua doorlooptijd (heb hem zelf pas gekocht toen de bugs er uit waren), en nu zie ik precies hetzelfde bij de 810. Vind ik eigenlijk echt niet kunnen.

[ Voor 16% gewijzigd door UltraSub op 10-01-2014 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Dit vind ik overigens een hele fijne online tool voor als je een GPX of TCX hebt zonder hoogteprofiel: http://mygpsfiles.com/app/

Gewoon erin draggen/droppen en die site vervolgens het hoogteprofiel uit laten rekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
Dat turn-by-turn niet uitkan (alleen lijntje volgen zonder 'ga straks links') op de 810 is nog steeds een gotspe.

Ik doe dus als ik een course start deze workaround:

- GPS uit
- Course laden
- Activity starten
- GPS aan

Maar afgezien van deze regelmatige irritatie werkt ie verder uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Weet je dat zeker? Ik heb een tijd terug bij een collega z'n 810 een course zo ingesteld dat deze altijd op de kaart zichtbaar is, kleurtje kiezen en hij staat erop. Dan hoef je die course helemaal niet te rijden of laten navigeren, maar je gaat gewoon fietsen met de kaart op het scherm. Komt op hetzelfde neer toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:45
argro schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:29:
[...]
Klinkt mooi allemaal, maar niet als iets wat 300 euro kost. Voor dat geld heb je wel een Garmin met alles er op en er aan. Juist omdat de Garmin doet wat het moet doen (en niet meer), is hij relatief goed geprijsd.
Je moet ook een beetje vooruit kijken. Ontwikkelingen op het gebied van smartphones gaan zowel op hardware als software gebied in een sneltreinvaart tov wat Garmin doet, en dat is ook niet zo vreemd want de smartphone markt is waarschijnlijk letterlijk 100x groter dan de specifieke markt die Garmin bedient, en dus wordt er veel meer geld in R&D gestoken. 5 jaar geleden was een smartphone nog totaal geen concurrent voor een Garmin. Nu kan je al veel op een smartphone, en over 5 jaar? Zou me niks verbazen als er dan nog nauwelijks een reden is om een Garmin te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Rene schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:06:

Weet imand trouwens of je een PF30 crankstel gewoon los kan draaien met een inbus 10? heb weer dat irritante kraakgeluid als ik druk zet op het linkerpedaal en het enige onderdeel wat ik nog niet gesmeerd heb zijn de cranklagers. Ook gelijk de vraag of een BB30 crankstel op een PF30 fiets kan. Op internet lees ik namelijk dat dit mogelijk is omdat alleen de lagers anders zijn. Wil wellicht mijn FSA Energy vervangen door een FSA SL-K light crankstel :)
TheLemon schreef op zondag 05 januari 2014 @ 18:17:
Dat vind ik helemaal niet zwaar hoor, zeker voor hoge wielen.

@Rene: ik heb ook een FSA energy crankset, je linkercrank kan los door een 10mm inbus in het midden inderdaad. Dat grijze plastic (lijkt plastic iig) dopje zeg maar. Ik had er ook een tik in en bij mij bleek hij gewoon ontzettend los te zitten met dank aan de FM. Stevig vastdraaien dus.
Zojuist aan de slag geweest en het was dus puur hetgeen TheLemon zei. Zat gewoon helemaal los, durf zelfs van geluk te spreken dat niet heel de crankarm er tijdens het fietsen afgedonderd is. Alles schoongemaakt, ingevet en op moment vastgezet en nergens meer last van! Dus mensen met een Focus of FSA Energy crank doen er goed aan even alles na te draaien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
TheLemon schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 17:55:
Weet je dat zeker? Ik heb een tijd terug bij een collega z'n 810 een course zo ingesteld dat deze altijd op de kaart zichtbaar is, kleurtje kiezen en hij staat erop. Dan hoef je die course helemaal niet te rijden of laten navigeren, maar je gaat gewoon fietsen met de kaart op het scherm. Komt op hetzelfde neer toch?
Kan ook inderdaad, maar is dacht ik wat minder duidelijk zichtbaar op de kaart. Ook moet je de course na je rit weer uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-09 22:10

the_RJ

Banana Hammock!

Omdat we het laatst over gps strava schrijven hadden:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Bdp_aU3CEAA9PL1.png

http://www.strava.com/activities/105356788#

[ Voor 138% gewijzigd door the_RJ op 11-01-2014 11:37 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het al ergens een keer zien staan. maar waar poetsen jullie de matte / geanodiseerde lak mee ? bij cube cross pro is geannodieerd en dus niet super glad, met wassen is dat niet echt handig. dus wil hem in de was zetten maar zonder dat hij gaat glimmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Daar is schuim voor te krijgen is mij verteld bij de LBS'en. En vetvlekken met wasbenzine.
Iedere was zorgt er voor dat hij gaat glimmen!

Heb hulp nodig. Ben al twee avonden aan het ijsberen over paar kleurendingetjes.
- Bidonhouders, zwart of wit, zoek beetje deze stijl
- Bidons, bestel originele Isaac's, wit met zwart logo, of zwart met wit logo
- Stuurlint en zadel, wit of zwart, er zit al een witte streep aan linkerkant stuur, is iets van Isaac, ben bang dat het er raar a-symmetrisch uit gaat zien als ik wit lint neem.

Afbeeldingslocatie: http://www.tonkoning.nl/files/image/Isaac_2014/isaac-matt-zwart.jpg

Ik weet het, first world problems 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door UltraSub op 11-01-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Wat voor wielen komen eronder? Ik ben destijds met photoshop in de weer geweest, dan moet je daar wel mee uit de voeten kunnen, maar je kan een aardig beeld krijgen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

UltraSub schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 14:24:
Daar is schuim voor te krijgen is mij verteld bij de LBS'en. En vetvlekken met wasbenzine.
Iedere was zorgt er voor dat hij gaat glimmen!

Heb hulp nodig. Ben al twee avonden aan het ijsberen over paar kleurendingetjes.
- Bidonhouders, zwart of wit, zoek beetje deze stijl
- Bidons, bestel originele Isaac's, wit met zwart logo, of zwart met wit logo
- Stuurlint en zadel, wit of zwart, er zit al een witte streep aan linkerkant stuur, is iets van Isaac, ben bang dat het er raar a-symmetrisch uit gaat zien als ik wit lint neem.

[afbeelding]

Ik weet het, first world problems 8)7
Ik heb deze besteld:

http://www.aliexpress.com...e-7-colors/552536649.html

Zijn erg mooi en niet duur (duurde alleen 3 weken voor ze binnen waren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
@The_Lemon; voorlopig Ksyrium Elite. Later kijken voor wat mooie hogere wielen. De Ksyriums zijn voornamelijk zwart, dus dat komt goed uit.

@DjVe; zat ik ook al aan te denken, China. Maar wachttijd is natuurlijk niet zo'n probleem. Duurt nog wel ff tot ik hem krijg en is nu toch mtb seizoen ;)

Denk overigens dat ik alles zwart ga doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:08

sapphire

Die-hard pruts0r

Gisteren voor het eerst sinds half november weer gefietst :)

Drukke periode gehad met verhuizing, klussen, werk, dus dit was de eerste keer vanuit nieuwe huis en met overschoenen ed.. Viel tegen maargoed was te verwachten na zo'n tijd niet gefietst te hebben. Gelukkig ook geen last gehad van mijn pijnlijke knie dus ik was al helemaal blij daarmee.....totdat ik uit de douche stapte :(

Dus van de week denk maar langs de dokter want lijkt me niet gezond, ging al een tijdje goed en met fietsen ook nergens last van gehad tot ik een half uur/drie kwartier na het fietsen uit de douche stap :?

Positieve is dan weer dat fiets schoonmaken met een tuinslang in de tuin echt super is :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

UltraSub schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 18:21:
@The_Lemon; voorlopig Ksyrium Elite. Later kijken voor wat mooie hogere wielen. De Ksyriums zijn voornamelijk zwart, dus dat komt goed uit.

@DjVe; zat ik ook al aan te denken, China. Maar wachttijd is natuurlijk niet zo'n probleem. Duurt nog wel ff tot ik hem krijg en is nu toch mtb seizoen ;)

Denk overigens dat ik alles zwart ga doen. :)
Als je een foto wil hebben hoe hij er uit ziet op de fiets, dan hoor ik het wel :)

Het was vandaag wel lekker fietsweer zeg 8) Ik had helaas niet meer tijd maar het was 70 km puur genieten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Lekker rondje Drenthe met perfect weer! Helaas al snel lek. Band goed geïnspecteerd maar niks gevonden. Op de terugweg.. ja hoor, weer lek met nog zo'n 25 km te gaan en geen bandje.

Op zo'n moment is het toch fijn dat ik een pompje heb en niet meedoe aan al die CO2 meuk, want met 5x bijpompen kon ik gewoon thuiskomen zonder mijn vrouw in te schakelen...

De training niet hoeven inkorten en met 80 km op de klok een tevreden gevoel... :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Reed vrijdagmiddag ook lek om 15:50 bij Peize. Lekkere timing, zat een stukje steen in mn achterband. Kon de band er maar moeilijk weer om krijgen, zal wel door de kou komen.

Heb nu een minipomp mee ideaal! Wel 100 keer pompen, maargoed altijd beter dan die co2 spul.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Gisteren ook een lekker rondje gemaakt, begon met een lekke achterband... in de berging :). Zat een spijkertje / nietje in, dus was snel verholpen (en gelukkig is de berging verwarmd). Daarna heerlijk 67km gefietst, al moest de knie wel weer wennen (6 weken vakantie is niet goed voor de vorm). Nu nog steeds een beetje mank...

Groningen - Hoogkerk - Roderwolde - Roden - Roderesch - Een - Veenhuizen - Norg - Eelde - Paterswolde - Groningen
http://app.strava.com/activities/105794758

Onderweg opvallend veel fietsers tegengekomen, bijna meer als 's zomers :)

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Heerlijk fietsweer was het gisteren inderdaad. Net als in de afgelopen 2 weken weer een rustig rondje in D1 gefietst, 67km met 2x de Van Brienenoordbrug en 2x de Heinenoordtunnel. Het gaat nog niet vanzelf allemaal merk ik, maar dat mag ook wel aan het begin van het seizoen.
http://www.strava.com/activities/105853112

Nou zit ik al een tijdje in m'n hoofd met een idee voor het bouwen van een webapp (die bijvoorbeeld synchroniseert met Garmin Connect maar ook gewoon handmatige data slikt) die je vorm visualiseert op basis van je gemiddelde snelheid en gemiddelde hartslag.

Ik heb daar zelf even een Excelsheetje voor in elkaar gedraaid om te checken of dat een beetje wil lukken, en mijn veronderstelling dat gemiddelde snelheid / gemiddelde hartslag een aardige graadmeter is voor hoe goed je in vorm bent, klopt redelijk. Dat is echter alleen wanneer je altijd op het vlakke rijdt. Zodra je gaat klimmen, gaat je gemiddelde snelheid flink omlaag en je gemiddelde hartslag omhoog.
Ik ben nu dus op zoek naar een manier om je hoogtemeters ook een plek in de formule te geven, maar daar loop ik nu een beetje vast.

De simpelste formule voor vorm is dus:
vorm = gemiddelde snelheid / gemiddelde hartslag

Als ik dat doe voor mijn ritjes van vorig jaar, dan zie ik dat het begint op +/- 17% en gedurende het jaar stijgt naar ongeveer 22%, op de vlakke ritten dus. In mijn vakantie, waarbij ik eigenlijk alleen maar geklommen en gedaald heb, daalde dat naar 13-15%. Na de vakantie kwam dat getal weer op 20-22% uit.

Het ligt voor de hand de verhouding (hoogtemeters / lengte in kilometers) ook een rol te geven, maar ik loop nu een beetje vast. Iemand hier met ervaring in sport- of trainingsschema's (of juist wiskunde :P) die me een zetje in de goede richting kan geven?

Het doel is dus om een soort persoonlijk, objectief getal te berekenen aan de hand van rit-data, waarmee je een indicatie hebt van hoe goed je in vorm bent. Andere variabelen, zoals windrichting en -snelheid, wil ik er ook nog wel in meenemen, maar vooralsnog lijken hoogtemeters de grootste invloed te hebben, dus dat komt later nog wel eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Das erg interessant. Hou ons op de hoogte. Ben ook geen wiskundig genie, dus van mij geen input :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Een goede maat voor vorm bergop zou bv je VAM (dus niet het aantal hm, maar hoe snel je er op rijdt) gedeeld door hartslag kunnen zijn, maar hoe je dat in een formule klust weet ik niet. Je moet dan aan een formule werken die veranderd onder invloed van het totaal aantal hoogtemeters (dus als je bv meer dan 0.5% hm hebt, dan is de rit dus niet vlak en moet de term in de formule die de vorm op het vlak berekent verdwijnen en andersom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Laatst online: 12:28
Pelle schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:16:
De simpelste formule voor vorm is dus:
vorm = gemiddelde snelheid / gemiddelde hartslag
Leuk :-) Hou alleen wel rekening met het feit dat hartslag eigenlijk geen goede graadmeter is. Bij mij geldt namelijk: hoe warmer, hoe hoger mijn (gemiddelde) hartslag. Daarnaast: als ik al een training in de benen heb, bijvoorbeeld van de dag ervoor of de ochtend, reageert mijn HR ook heel anders. Ik kom dan minder hoog, ondanks dezelfde snelheid. Ben ik dan beter in vorm? En wat voor wind heeft er gestaan? Hoeveel km heb ik rugwind gehad en hoeveel km tegenwind?

Om je vorm vast te stellen zijn de zogenaamde TSS / ATL / CTL bedacht. Op basis van een (arbitraire vaststelling) workload (TSS) per training in combinatie met het werk van de afgelopen week = vermoeidheid (acute trainingsbelasting, ATL) en het werk van de afgelopen 6 weken = fitness kan worden bepaald hoe je vorm is. Als het goed is ben jein vorm op het moment dat je CTL hoger is dan je ATL. Pieken kan precies op de 0 lijn tussen deze twee variabelen. Nadeel is alleen het vaststellen van die workload. Alleen een goed gecalibreerde powermeter kan dat redelijk objectief doen. Dan zit je ook bergop gelijk goed.

Ga je uit van avg HR en avg speed dan kun je bergop ,zoals al is aangegeven, denk ik het beste werken met de VAM. Dat moet i.c.m. met je HR een redelijk beeld geven van je klimsnelheid. Alhoewel je dan eigenlijk ook je gewicht daar weer in moet meenemen.

Ben wel benieuwd of we een redelijk sluitend algoritme kunnen bedenken zonder gebruik van een powermeter ;) Keep me posted!

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heeft iemand van jullie ervaring met de FSA Gossamer remklauwen?
Ik heb dit setje gekocht, en dacht deze zelf wel ff te monteren. Opzich wel gelukt. Voor remklauw zit erop. Echter de achter remklauw zit er ook op , maar mijn remblokjes gaan net niet laag genoeg. Ze raken nu half de velg , half de band. Toch kan ik ze in die spie die aan de zijkant zit, niet lager zetten.
Volgens de LBS zijn remklauwen universeel , en passen ze op iedere racefiets.
Ik heb een Trek 1.1.
Iemand enig idee?

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
MMUilwijk schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:12:
[...]

Ga je uit van avg HR en avg speed dan kun je bergop ,zoals al is aangegeven, denk ik het beste werken met de VAM. Dat moet i.c.m. met je HR een redelijk beeld geven van je klimsnelheid. Alhoewel je dan eigenlijk ook je gewicht daar weer in moet meenemen.
Berekend Strava geen VAM mbv je gewicht dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Leuk :-) Hou alleen wel rekening met het feit dat hartslag eigenlijk geen goede graadmeter is. Bij mij geldt namelijk: hoe warmer, hoe hoger mijn (gemiddelde) hartslag. Daarnaast: als ik al een training in de benen heb, bijvoorbeeld van de dag ervoor of de ochtend, reageert mijn HR ook heel anders. Ik kom dan minder hoog, ondanks dezelfde snelheid. Ben ik dan beter in vorm? En wat voor wind heeft er gestaan? Hoeveel km heb ik rugwind gehad en hoeveel km tegenwind?
Dat had ik me inderdaad ook bedacht; je moet het daarom denk ik ook nooit voor losse ritjes gaan gebruiken, maar cumulatief over een week of misschien zelfs een maand. Op die manier middelt het allemaal iets beter uit.
Om je vorm vast te stellen zijn de zogenaamde TSS / ATL / CTL bedacht. Op basis van een (arbitraire vaststelling) workload (TSS) per training in combinatie met het werk van de afgelopen week = vermoeidheid (acute trainingsbelasting, ATL) en het werk van de afgelopen 6 weken = fitness kan worden bepaald hoe je vorm is. Als het goed is ben jein vorm op het moment dat je CTL hoger is dan je ATL. Pieken kan precies op de 0 lijn tussen deze twee variabelen. Nadeel is alleen het vaststellen van die workload. Alleen een goed gecalibreerde powermeter kan dat redelijk objectief doen. Dan zit je ook bergop gelijk goed.
Zal eens dieper in die theorie duiken. Een powermeter was het eerste waar ik aan dacht toen ik hierover aan het brainstormen was, maar omdat die dingen nog een dure aangelegenheid zijn voor wielertoeristen zoals ik, wilde ik het juist op een andere manier aanpakken :)
Ik zou dan op zoek moeten gaan naar hoe die VAM te berekenen is; dat kan namelijk alleen als je weet hoe lang en hoog de klimmetjes zijn, en hoe lang je er over doet. Als je alleen een totale ritlengte en een totaal aantal hoogtemeters hebt, dan kun je volgens mij die VAM niet berekenen.
Gewicht is natuurlijk wel een factor, maar ik denk dat je er vanuit kunt gaan dat wanneer je minder weegt, je sneller omhoog gaat, en dus je vorm beter is. Vorm in mijn definitie is dan misschien ook wel meer dan alleen conditie en vermogen.

Het doel van het hele gebeuren blijft vooralsnog het krijgen van een redelijke indicatie van hoe jij zelf op moment X presteert ten opzichte van jezelf op moment Y. Vorig jaar ben ik pas in maart begonnen met kilometers maken op de racefiets, en ik ben dus heel erg benieuwd hoeveel het uitmaakt dat ik er dit jaar al 2 maanden eerder mee ben begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Waarom zouden die powermeters eigenlijk zo duur blijven? Kan toch nooit zo duur zijn om te maken. Wordt onderhand wel eens tijd voor een prijsje onder de 300 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-10 11:08
Helaas is de relatie tot het weggetrapte vermogen en de behaalde snelheid niet lineair en kan je het eigenlijk niet als zodanig benaderen, zeker niet voor grotere sprongen in snelheid en vermogen.

Naast rolweerstand speelt vooral de luchtweerstand hier een enorme rol. Voor dat laatste is de relatie minder precies dan het volgende suggereert, maar er wordt dikwijls vanuit gegaan dat: R = ½ρCAv² (R = resistance, ρ = fluid density, C=friction coefficient, A= frontal surface area, v=speed). Let vooral op het kwadraatje.

Meer info hier:
http://physics.info/drag/
of hier:
Wikipedia: Bicycle performance

Zelf kan ik een uur 36 km/h fietsen tegen gemiddeld HR 160 en "vorm" zou in dat geval 0.225 zijn. Ik moet met mijn 75kg daarvoor wel ca. 200 watt leveren (metingen nooit nauwkeurig helaas).

Tegelijkertijd kan ik ook een uur 30 km/h fietsen met een hartslag van ca. 110. Dan trap ik slechts 120 watt weg, maar mijn vorm is dan wel gestegen naar 0.2727 terwijl ik geen moment diep voor hoef te gaan. Simpel gezegd voor 20% meer snelheid stijgt mijn hartslag met 50% en het vermogen met minstens 60% (waarschijnlijk zelfs meer).

Zie voor gelijksoortige rekenvoorbeelden hier:
http://www.analyticcycling.com/ForcesPower_Page.html

//

Nogmaals; het is allemaal minder exact dan het lijkt, maar het is slechts om aan te geven dat een exponentiële representatie in de formule niet zou misstaan,
bijv. (gem.snelheid -/- snelheid zonder inspanning)^n / HR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik zou zeggen lees eens wat over trainen met hartslagmeters. Alles wat je juist roept is te verklaren en daar is juist goed door te trainen.

Andere vraag:

Ik heb vorig jaar vanwege een paar Alpen cols destijds een compact crank en cassette laten monteren. Nu heb ik ook een nieuwe ultegra voor en achter derailleur aangeschaft. Is het nu verstandig om de kabels ook te vervangen? Ik weet niet hoe oud de kabels zijn, ik heb de fiets namelijk 2 jaar geleden overgenomen. Het frame is wel zo'n 10 jaar oud.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2014 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
UltraSub schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:43:
[...]

Berekend Strava geen VAM mbv je gewicht dan :?
Vanzelfsprekend niet, VAM = (hoogtemeters * 60) / afstand tijd. Daar komt dus geen gewicht aan te pas. De VAM is volgens mij vooral bedoeld om de ene klim enigszins met de andere klim te kunnen vergelijken. Is tijd x op berg y beter dan tijd v op berg z? Dat kun je beantwoorden middels de VAM. Een VAM werkt eigenlijk ook alleen bij een berg die continu omhoog loopt. Zodra er een stuk afdaling in de klim zit, wordt de VAM een soort onvergelijkbaar getal. Voor de liefhebbers van formules, hier nog een interessant artikel over VAM en de effecten van verschillende stijgingspercentages.

[ Voor 48% gewijzigd door argro op 13-01-2014 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-10 11:08
argro schreef op maandag 13 januari 2014 @ 16:17:
[...]
Vanzelfsprekend niet, VAM = (hoogtemeters * 60) / afstand. Daar komt dus geen gewicht aan te pas. De VAM is volgens mij vooral bedoeld om de ene klim enigszins met de andere klim te kunnen vergelijken. Is tijd x op berg y beter dan tijd v op berg z? Dat kun je beantwoorden middels de VAM. Een VAM werkt eigenlijk ook alleen bij een berg die continu omhoog loopt. Zodra er een stuk afdaling in de klim zit, wordt de VAM een soort onvergelijkbaar getal. Voor de liefhebbers van formules, hier nog een interessant artikel over VAM en de effecten van verschillende stijgingspercentages.
Hij is wel net even anders, wat jij schrijft is 60*stijgingspercentage ;). VAM is gemiddelde stijgsnelheid die je uit kan drukken in hoogtemeters per uur.
Simpelste vorm: als je een halfuur doet over 500 hm, is je VAM 1000. Daarboven op kan je idd correcties maken voor variatie in stijgingspercentage en luchtdruk (zuurstof).
Mooie van het meten van fysiek mbv klimmen van 6-9% er een aantal factoren, zoals wind, slipstream, temperatuur en wegdek veel minder van invloed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
srk89 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 17:07:
[...]

Hij is wel net even anders, wat jij schrijft is 60*stijgingspercentage ;). VAM is gemiddelde stijgsnelheid die je uit kan drukken in hoogtemeters per uur.
Je hebt gelijk, moet zijn "/ tijd" i.p.v. "/ afstand". En inderdaad, anders gezegd, VAM = hoogtemeters per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

degroot schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:18:
Heeft iemand van jullie ervaring met de FSA Gossamer remklauwen?
Ik heb dit setje gekocht, en dacht deze zelf wel ff te monteren. Opzich wel gelukt. Voor remklauw zit erop. Echter de achter remklauw zit er ook op , maar mijn remblokjes gaan net niet laag genoeg. Ze raken nu half de velg , half de band. Toch kan ik ze in die spie die aan de zijkant zit, niet lager zetten.
Volgens de LBS zijn remklauwen universeel , en passen ze op iedere racefiets.
Ik heb een Trek 1.1.
Iemand enig idee?
Toch niet helemaal standaard. Je hebt het hier over caliper reach en jw zou idd verwachten dat dat tegenwoordig voor racespul wel gestandaardiseerd zou zijn, maar uit jouw verhaal maak ik op dat dat helaas nog niet zo is. Als de FM dat wel beweerd heeft, zou ik naar hem teruggaan voor andere. De reach zou er wel ergens op moeten staan, bij Shimano iig wel.
Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:40:
[...]
Andere vraag:

Ik heb vorig jaar vanwege een paar Alpen cols destijds een compact crank en cassette laten monteren. Nu heb ik ook een nieuwe ultegra voor en achter derailleur aangeschaft. Is het nu verstandig om de kabels ook te vervangen? Ik weet niet hoe oud de kabels zijn, ik heb de fiets namelijk 2 jaar geleden overgenomen. Het frame is wel zo'n 10 jaar oud.
In principe heeft jouw aanschaf niets te maken met kabels vervangen of niet. Als het nog past qua lengte hoeft het niet. Kabels vervangen is op zich niet verkeerd, maar als het nog goed schakelt zou ik het zelf niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

srk89 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:36:
Helaas is de relatie tot het weggetrapte vermogen en de behaalde snelheid niet lineair en kan je het eigenlijk niet als zodanig benaderen, zeker niet voor grotere sprongen in snelheid en vermogen.
[..]
Zelf kan ik een uur 36 km/h fietsen tegen gemiddeld HR 160 en "vorm" zou in dat geval 0.225 zijn. Ik moet met mijn 75kg daarvoor wel ca. 200 watt leveren (metingen nooit nauwkeurig helaas).

Tegelijkertijd kan ik ook een uur 30 km/h fietsen met een hartslag van ca. 110. Dan trap ik slechts 120 watt weg, maar mijn vorm is dan wel gestegen naar 0.2727 terwijl ik geen moment diep voor hoef te gaan. Simpel gezegd voor 20% meer snelheid stijgt mijn hartslag met 50% en het vermogen met minstens 60% (waarschijnlijk zelfs meer).
Daar heb je een punt, en daar ben ik me ook van bewust. Omdat luchtweerstand kwadratisch toeneemt ten opzichte van de snelheid, klopt het inderdaad dat er geen lineair verband ligt. Dat is dan ook de hoofdreden waarom ik het niet per rit zou willen bekijken, maar per week of liever per maand, omdat je dan -als het goed is- allerlei ritjes door elkaar hebt (dus de lange D1 ritten maar ook de interval trainings en wellicht zelfs wedstrijden).

Om het iets zuiverder te maken, kun je in zo'n tool natuurlijk vrij eenvoudig een filter-optie opnemen, waarmee je je bijvoorbeeld beperkt tot een bepaalde hartslagzone.

Interessante info trouwens verder, thanks allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Laatst online: 07-07 16:42
Tijdje weggeweest hier. Ben september aan het hardlopen geslagen resulterend in een prachtige halve marathon in egmond, afgelopen zondag. 1h50' voor mijn eerste keer op zo'n zwaar parcours, daar ben ik best trots op. :D

Ik fiets dus vooral in de zomer en loop dat in de winter liever hard, door de korte dagen en het slechte weer, al zie ik deze winter best veel mooie dagen in het weekend waar ik lekker een rondje had kunnen fietsen. Ik merk wel dat bij het overschakelen van lopen naar fietsen en vice versa veel tijd kost om weer wat op te bouwen. Zijn er hier die beiden combineren? Ik denk erover na om dit jaar in de zomer naast het fietsen (2x per week) toch minimaal 1 keer per week ook hard te gaan lopen en in de winter naast het hardlopen (3x per week) ook eens per week een rondje lekker door te trappen. Gaat dat inderdaad flink schelen voor het overschakelen, of kan ik beter de intensiteit in danwel lopen, danwel fietsen leggen?

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Wellicht persoonlijk, maar ik kan het niet combineren. Respect voor triathleten :)
Als ik paar keer goed heb gelopen, laat staan een seizoen, en ik schakel over naar de fiets dan is dat afzien, conditioneel geen punt, maar de benen willen echt niet. Andersom wel wat makkelijker, van fietsen naar lopen. Dus dit jaar gewoon een MTB en lampen gekocht, winterseizoen is MTB en Tacx om de boel een beetje op peil te houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
UltraSub schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:05:
Dus dit jaar gewoon een MTB en lampen gekocht, winterseizoen is MTB en Tacx om de boel een beetje op peil te houden. :)
Ik had in oktober een tacx gekocht , moest ik met alle geweld hebben natuurlijk om de winter door te komen. Nu heb ik in december een MTB erbij gekocht. Ik geloof dat ik in totaal 3x op de tacx gezeten heb , want een dodelijk saai ding is dat zeg. :)
Had de tacx eigenlijk gekocht voor als het in het weekend echt bar slecht weer zou zijn , en ik niet op de fiets naar buiten kon. Maar we hebben feitelijk wel een top winter. Zondag zelfs op de racefiets weg geweest. En nagenoeg ieder weekend op de MTB zonder al te gek weer:)

iemand tacx kopen ? :o

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Ik combineer vrij probleemloos fietsen met hardlopen, al merk ik wel dat het 1 onder het andere te lijden heeft, deze zomer heb ik veel gefietst, waardoor m'n gemiddelde snelheid met hardlopen aardig gedaald is tov vorig jaar. Hardlopen is net wat effectiever als je niet zoveel tijd hebt.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 10:56
degroot schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:57:
[...]

Ik had in oktober een tacx gekocht , moest ik met alle geweld hebben natuurlijk om de winter door te komen. Nu heb ik in december een MTB erbij gekocht. Ik geloof dat ik in totaal 3x op de tacx gezeten heb , want een dodelijk saai ding is dat zeg. :)
Had de tacx eigenlijk gekocht voor als het in het weekend echt bar slecht weer zou zijn , en ik niet op de fiets naar buiten kon. Maar we hebben feitelijk wel een top winter. Zondag zelfs op de racefiets weg geweest. En nagenoeg ieder weekend op de MTB zonder al te gek weer:)

iemand tacx kopen ? :o
Daarom kan je je eerste Tacx beter lenen of kopen via Marktplaats, want volgens mij eindigt de helft van de Tacxen op deze manier. ;( Lang niet iedereen kan het opbrengen om lange tijd (lees 1u+) op zo'n ding te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

januari is bizar zacht geweest maar wordt nu wel flink kouder.

Ik heb voorgenomen dit jaar een dagboek bij te houden, met meer dan alleen de kmstand en de gemiddeldes enzovoort, maar ook dingen zoals het weertype, wat ik eet en hoe het lichaam vóór, tijdens en na de rit voelt. Dat lukt tot nu toe nog aardig. Teller staat op 483km. A.s. weekend weer een retourtje Deventer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Laatst online: 07-07 16:42
Tacx gaat voor mij niet werken. Ben een buiten mens. Van fietsen naar lopen gaat inderdaad beter dan andersom, alhoewel het wel helpt dat ik in de winter ook woon-werk fiets (11 km enkele reis).

Denk dat ik dit jaar maar gewoon ga proberen om fietsen en lopen iets meer te combineren, met nadruk op fietsen in de lente / zomer / begin herfst, met top in de zomer / begin herfst en lopen in herfst / winter met top in winter / begin lente. Racefietsje dus maar weer uit de garage halen!

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Wat die Tacx betreft, ik ben wel een fanatiek Tacxer, maar zelfs ik heb dit jaar bizar weinig op dat ding gezeten (ten faveure van buiten trainingen). In 2014 twee uurtjes pas, het is gewoon heel heel zacht weer. Vorig jaar heb ik in die koude periode in januari wel een uurtje of 20 erop geklokt.

[ Voor 6% gewijzigd door MrAngry op 14-01-2014 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
MrAngry schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:19:
Wat die Tacx betreft, ik ben wel een fanatiek Tacxer, maar zelfs ik heb dit jaar bizar weinig op dat ding gezeten (ten faveure van buiten trainingen). In 2014 twee uurtjes pas, het is gewoon heel heel zacht weer. Vorig jaar heb ik in die koude periode in januari wel een uurtje of 20 erop geklokt.
Same here. Vorig jaar in december en februari een uur of 60 op de Tacx doorgebracht. Maar met dit weer (en goede kleding) is er geen enkel excuus om niet buiten te kunnen trainen. Ik gebruik de Tacx op dit moment alleen voor mijn intervalwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Zijn er hier mensen die al ervaringen hebben met Cycle for Hope (www.cycleforhope.nl)

Deze tocht gaat over 1200 km door Nederland binnen 48 uur. Je fiets binnen 1 team (12 renners) in drie subteams 4 uur achter elkaar door.

Als team haal je geld op/laat je jezelf sponsoren en het geld gaat naar Stichting de Hoop (verslavingszorg). Afgelopen jaar ben ik zelf team-captain geweest van een compleet team en in 2014 zijn wij voornemens weer mee te fietsen.

Wellicht is dit een leuke uitdaging voor een aantal Tweakers om hieraan mee te doen :) . Voor vragen kan je altijd bij mij terecht.

Automatiseren kun je leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Tacx is bokkesaai idd, maar het is ook een kwestie van even doorzetten :) Met het huidige weer snap ik dat veel mensen nog lekker buiten fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Hier met de fietsclub hebben ze spinningsessies. Maar wellicht ook maar eens een TacX erbijnemen om af en toe thuis te trainen. Kan je die dingen zonder problemen van MP afhalen of slijten deze ook en moet je ergens op letten bij aanschaf?

Iemand trouwens suggesties voor een stuurpen/stuur/zadelpen combo. Van de zomer de fiets upgraden (plan dit jaar wielen en stuurpen etc, wellicht crank en volgend jaar een nieuwe (11sp) groep). Zoek een zwarte versie met witte decals liefst in carbon. Enige die alle drie in serie heeft is de Pro Vibe serie. Zal wel goed zijn want het prijskaartje is er ook naar maar als dit goedkoper kan zou het ideaal zijn... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Dagje vrij dus lekker fietsen. En hier in 't noorden is het al de hele dag vrij goed weer. Rond 10:00 vertrokken voor een rondje Drenthe. Via Helpman de stad uitgereden en er volgens koers gezet richting Kropswolde. Daarna via Spijkerboor, Annen en Eext naar het Gieterbos gereden. Prachtig was het daar en geen elektrische bejaarden, ook heel fijn. Terug via Rolde, Tynaarlo, Eelde en Peize. Al bij al goed voor 102 km.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Soms denk ik ook om zo'n Tacx aan te schaffen. Maar vervolgens zijn er weer veel verschillende modellen en is het altijd weer 'upselling', m.a.w. je kiest toch voor de variant die net boven je budget ligt, omdat je daar ook je iPad mee kunt gebruiken o.i.d.
Overigens hoorde ik eens dat je om te Tacxen (zo is 't een werkwoord) beter geen carbon fiets gebruikt. Ik zou overigens niet weten waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Volgens mij zijn er verschillende testen geweest die aantoonden dat je net zo goed op een carbon fiets kan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik zit op een carbonnen fiets op de tacx en heb hem nog niet aan puin getrapt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Same here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Man, ik heb net een sufferfest video uitgeprobeerd. Fight Club. Wat intens hard sterven zeg, damn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Tacxen is boring. Maar wat echt helpt imho is Sufferfest!

/edit
Zat nog op een andere pagina toen ik reageerde. :P
Lekker he MrAngry :)

/edit 2
Ik deed eens Fight Club toen ik paar maanden had gelopen en niet meer had gefietst. Ik denk laten we maar beginnen met Fight Club. Mezelf dik overschat. Afgestapt na 35 minuten. Net niet liggen kotsen. :+

/edit 3
Diagram:
http://www.thesufferfest....ufferfest-cycling-videos/

[ Voor 98% gewijzigd door UltraSub op 14-01-2014 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Heb jij er een of meerdere gekocht? Ik had deze even van de torrentz geplukt om uit te proberen, maar het is denk ik wel voor herhaling vatbaar (en dan dus kopen). Al vond ik het beeld soms wel erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Heb er 3. Angels, Fight Club en The Hunted. Allemaal gekocht.
Ja, het beeld viel mij ook wel wat tegen eigenlijk. Is veelal gewoon SD, en als je dat full screen op een laptop of HD tv kijkt, sja. Denk dat de nieuwere releases wel beter worden. En let's face it, als je een sessie doet, couldn't care less about quality of video :P
Ik wil het aantal keren dat ik met mijn hoofd in een elleboog was begraven en dus puur op geluid rij niet eens meer tellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

4 dagen buikgriep gehad en 4 kilo afgevallen... kan ik weer opniew gaan beginnen met het opbouwen van een ritme....

Anyway, straks na het werk kan ik mijn Rotor 3D crank en Q-rings ophalen en monteren, genoeg redenenen om nog meer te gaan fietsen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-10 10:00
Ben op zoek naar goeie winterhandschoenen van maximaal 50 euro, die licht zijn / niet te dik en waarmee je goed kunt schakelen. Iemand sugesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 22:03
Ik ben zelf erg tevreden met mijn all active sportswear handschoenen. Deze hebben geloof ik 25 euro gekost bij AA. Zijn niet heel erg dun maar ook zeker niet dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
jspr schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:04:
4 dagen buikgriep gehad en 4 kilo afgevallen... kan ik weer opniew gaan beginnen met het opbouwen van een ritme....

Anyway, straks na het werk kan ik mijn Rotor 3D crank en Q-rings ophalen en monteren, genoeg redenenen om nog meer te gaan fietsen dus!
Ik zal al niks meer voorbij komen op Strava. Buikgriep hakt er goed in, rustig opbouwen inderdaad. 4kg kwijt is dan wel weer mooi meegenomen ;)

Ik ga zondag maar weer eens de Limburgse heuveltjes voorbij komen. Iemand toevallig een gpx file waarin alle klimmen zijn opgenomen? Scheelt zelf in elkaar zetten. Strava fucked de boel trouwens op qua hoogtemeters als je zoekt op de activiteiten. #fail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

MMUilwijk schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:39:
[...]
4kg kwijt is dan wel weer mooi meegenomen ;)
Ja en nee. Het is makkelijker voor bij het klimmen, maar mijn broeken zitten nu te los, en dat vind ik niet zo'n prettig gevoel :/
Ik wil die 4Kg graag (weer) kwijt, maar dan op de normale manier.
Pagina: 1 ... 16 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.