Ik zit er in dezelfde week! Het wordt mijn 4e keer op het eiland.
De kustweg naar Puerto Rico en Mogan is niet zo spannend vind ik. Dan kun je beter een lokaal rondje met de Mont Léon erin pakken. Of een stukje naar het oosten gaan over de kustweg (ook geen pretje maar worth the effort), en dan de Passo Herradura pakken. Terug via San Bartelomé.
Een andere mooie klim is Soria (landinwaarts slaan bij Arguineguin). Eventueel dezelfde weg terug of via Ayacata.
Heb je een huurauto? Dan kun je jezelf laten droppen ergens en dat heeft veel meerwaarde. Bijvoorbeeld de Passo Tauro is schitterend. Die is fietsend wel te bereiken maar het is best een mijl op zeven.
Ik zat zelf aan de volgende ritjes te denken
Dag 1: Maspalomas - Soria - Ayacata - San Bartelomé - Maspalomas (92 km / 1900 hm)
Dag 2: Maspalomas - Pico de las Nieves - Maspalomas (94 km / 2400 hm)
Dag 3: rustdag
Dag 4: (drop met auto) Puerto Mogan - Mogan - Passo Tauro - Mogan - Degollada del la Aldea (W) - San Nicolas - Degollada del la Aldea (O) - Maspalomas. (120 km / ca. 2400 hm)
Dag 5: (drop met auto) Noordkant, GC70 Kastanje-route (zonder helemaal naar de top 87 km / 2150 hm)
Dag 6: Mont Léon + Alto de los Corralez of Alto de Fataga (50 km / 1000 hm)
Neem je je eigen fiets mee? Ik huur er zelf eentje bij Free Motion. Zijn uitstekende fietsen en voor dat geld vlieg je geen fietskoffer heen en weer. Helaas leveren ze het instapmodel (een CAAD10) alleen met een 11-32 cassette

. Ik neem dus maar mijn eigen 12-28 cassette mee.
Onderschat het terrein niet, de kustweg is makkelijk maar zodra je landinwaarts gaat is de moeilijkheidsgraads hoger dan de Alpen / Dolomieten! Veel praktische informatie en reisverslagen (onde rmeer van mijn hand) vind je
hier.
[
Voor 84% gewijzigd door
havana op 09-01-2014 08:01
]