Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.025 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Zo. Vandaag maar eens bij een goede bike winkel geweest voor een Isaac Boson. Wilde dus 6870 DI2, maar die lag als complete fiets te ver uit mijn bereik. Zonder wielen (zelf betere liggen) en geen inruil korting nog steeds boven budget, maar kwam al in de richting. Helaas komt de Boson met een externe battery. Vind ik knap lelijk, zeker op een fiets waar voor de rest alles intern is. Ombouw naar internal battery prijsverschil is nog eens +175.
Eind januari hebben ze naast de zwart glossy die er nu al stond ook een witte en matzwarte staan. Dan kies ik de kleur.
And now we wait.
* UltraSub haat wachten :(

[ Voor 5% gewijzigd door UltraSub op 03-01-2014 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:22
M@cer schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:06:
[...]

Een 130 kilometerrit in januari is zo makkelijk nog niet, maar als je tussen kerst en nieuwjaar niet anders doet zal het inderdaad niet zoveel voorstellen ;)
Morgen maar eens een poging doen als het beetje droog blijft.

Wel nadeel van fietsen met dit weer dat je fiets blijft schoonmaken en remblokken extreem slijten.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Morgen is er (lichte) regen voorspeld, dus kan ik eindelijk mijn Gabba/Nano-flex kit eens echt uitproberen.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7387/10249063253_dc691d0835.jpg
Castelli Gabba jersey and Nano-flex arm/leg warmers by jsprhrmsn.photography, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Prima setje, geen moment spijt gehad van m'n Gabba aankoop.
(alleen flap die je over billen kan doen had wat langer gemogen)

[ Voor 35% gewijzigd door DDX op 03-01-2014 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Dat Gabba spul duikt laatste tijd overal op. Wat is er zo bijzonder aan? Ik ben zelf een redelijke Castelli-fan al mogen hun font/logo toch wel eens updaten.

[ Voor 37% gewijzigd door havana op 03-01-2014 22:05 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Waterafstotend en goed ademend.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=6EXxtnTOnqA"]YouTube: Gabba Jersey, Highly Breathable and Water-Resistant[/video]

[ Voor 66% gewijzigd door DDX op 03-01-2014 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ziet er wel als een dik stofje uit. Niet te warm? Wat voor temperaturen is dat te rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Te warm valt wel mee, prima mee te rijden tot 20 graden. (al doe ik er dan alleen zweershirtje onder)
Met dit weer heb ik er een lange mouwen shirt onder aan.
Ik heb versie waarbij je de mouwen af kan ritsen.

En ik ben iemand die het niet snel koud heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door DDX op 03-01-2014 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik gebruik hem tussen de 2 ( tot nu toe) en 15 graden, daarboven vind ik hem wel te warm. Maar voor dit weer is hij echt perfect. Zweet nauwelijks, echt goed waterdicht en voelt niet 'bulky', sluit strak aan. Ik heb er alleen een winter ondershirt onder momenteel. Als het kouder wordt gaat er nog een Jersey tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Volledig waterdicht is hij trouwens niet, vorige week dinsdag werd ik toch wel goed nat.
(maar bleef warm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:45

sapphire

Die-hard pruts0r

So dat is toevallig de afgelopen dagen ben ik ook naar dit spul aan het kijken. Ik word namelijk gek dat ik niet kan fietsen atm. op de goede dagen die er af en toe tussen zitten de laatste tijd.

Daarom maar besloten eerst wat warmere kleding te kopen zodat ik vroeg in het voorjaar kan beginnen :)

Nanoflex arm en beenstukken had ikzelf al op het oog, hebben jullie nog suggesties voor een bib en shirt? Een Gabba jack/jersey van 200 euro ligt helaas buiten budget. Ik was zelf ook al aan het kijken naar een Squadra jack voor de wind/ regen.

Tips over ander spul van bv. Craft of Agu oid. zijn uiteraard ook welkom :)

[ Voor 6% gewijzigd door sapphire op 04-01-2014 01:30 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een setje Agu van cyclewear.eu en ben best tevreden, zit natuurlijk niet zo lekker of mooi als Castelli en laat vooral wat te wensen over qua dooradembaarheid (is dat een woord>?), maar een lange broek, jersey met armstukken, jack, handschoenen en helmmutsje voor €120 is wel een stuk beter te doen dan Castelli.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4cIWi4u.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:35

DjVe

Hatsaflats!

Ik gebruik bij koudere dagen gewoon twee ondershirtjes over elkaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Zo, de eerste 105 (natte) kilometers van 2014!

http://app.strava.com/activities/103884953

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2830/11749354654_1f3d8d6d94_o.jpg

En gezien ik geen balkon meer heb moet het maar anders m.b.t. de schoonmaak

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7314/11749285675_d1f0119a85_o.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door jspr op 04-01-2014 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
_/-\o_

Held _/-\o_ wat zeg je vriendin er van ? Ik durf het niet eens te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ze keek wel even raar, maar dit is de enige manier om een dure fiets te onderhouden bij gebrek aan een tuinslang :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik heb pas een 5l plantenspuit gekocht (die je op druk kan brengen) werkt ook erg goed :)

En 1e challenge van strava van deze maand alweer afgevinkt ;)
http://www.strava.com/activities/103921937

[ Voor 37% gewijzigd door DDX op 04-01-2014 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Precies die ;)
Spuit liever buiten ff fiets af als die vol troep zit dan dat ik hem meeneem appartement in. (want dan zit je met die troep in je badkamer)

[ Voor 83% gewijzigd door DDX op 04-01-2014 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:52
Goede tip! In de aanbieding bij Gamma voor 21 euro dus die ga ik maar even halen.

(woon in de stad, geen buitenkraan) :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Idd goeie, toen ik in een appartement woonde maakte ik een emmer lauw water met en drupje zeep en vulde m'n bidon ermee en spoot daarmee de fiets schoon :+

Had geen zin om voor die paar maanden nog een spuit te kopen, nu gelukkig een tuintje met tuinslang :)

@TijmenK: dankje voor de tip, cyclewear heeft idd altijd leuke spullen tegen zachte prijzen!

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:13

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag mn eerste rondje van het jaar gemaakt. Ging best wel lekker moet ik zeggen, viel me reuze mee. Wind was wel pittig maar voor de rest genoten van de Drentse Aa. :) (65km)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
jspr schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 14:38:
Ze keek wel even raar, maar dit is de enige manier om een dure fiets te onderhouden bij gebrek aan een tuinslang :-)
Eigenlijk best een goed idee :D Dat ga ik de volgende keer ook doen als ik de boel weer eens vies heb gemaakt. d:)b

Kan ik er meteen zelf bij gaan staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:22
Zo raar vind ik het niet, ik neem mijn fiets zelfs mee naar bed (bij gebrek aan een vriendin).

[ Voor 17% gewijzigd door Het Fantoom op 04-01-2014 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:47
Oosten van het land een beetje verkend. Ivm familieuitje nachtje in Vasse, en van de gelegenheid gebruik gemaakt om daar heen te rijden en vandaag door naar de grootouders. Jammer dat het rondje niet af te maken was.

Wat een rotzooi op de weg. Blij dat ik mijn racefiets binnen heb gezet en op mijn stalen ros buiten kan rijden. Scheelt wel flink in de gemiddelde snelheid, maar dat zie ik maar als extra training ;-)

http://www.strava.com/activities/103993136 & http://www.strava.com/activities/103992389

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-09 22:10

the_RJ

Banana Hammock!

Haha, ben vandaag nog door Vasse gereden. Wij trainen daar altijd met de ploeg net over de grens bij Getelo.

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 18:21
Afbeeldingslocatie: http://www.store-leipzig.de/images/product_images/popup_images/941_0.JPG

Wilde al een tijdje wielen met wat hogere velgen, heb gekozen voor Mavic Cosmic Carbon SLS. Ik weet dat ze wat zwaarder zijn, ben er toch heel benieuwd na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Laatst online: 04-10 15:00
Wat een mooie wielen!!! :P :P :P! :) wat weegt zo een set ongeveer inclusief casette, banden etc?

Ben sinds vandaag ook lid van de wielerclub hierzo! Direct ingeschreven voor mijn eerste (lange) tocht van 160 km en 2100 HM! Ga trainen met een groep welke deze in 5,30 uur wilt rijden (gem rond de 29-31 km/u, er is nu dus echt werk aan de winkel :P

Weet imand trouwens of je een PF30 crankstel gewoon los kan draaien met een inbus 10? heb weer dat irritante kraakgeluid als ik druk zet op het linkerpedaal en het enige onderdeel wat ik nog niet gesmeerd heb zijn de cranklagers. Ook gelijk de vraag of een BB30 crankstel op een PF30 fiets kan. Op internet lees ik namelijk dat dit mogelijk is omdat alleen de lagers anders zijn. Wil wellicht mijn FSA Energy vervangen door een FSA SL-K light crankstel :)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
Wielen zijn zonder banden en cassette 1650 gram, geen idee hoeveel ze met zijn. 2100 hm en 160 km in 5,5 uur is wel aanpoten inderdaad, wel het voordeel dat je lekker in iemands wiel kan hangen op de vlakke stukken.

Ik heb ook enorm lang een kraak bij het aanzetten van de pedalen gehad. Twee verschillende fietsenmakers naar laten kijken en zelf de boel schoongemaakt, het kraakje bleef. Uiteindelijk naar van alles geprobeerd te hebben gewoon maar nieuwe bottom bracket (trapas) erin laten zetten. Kraakje was meteen weg. Beetje raar aangezien de fietsenmakers beweerden dat het niet aan de bottom bracket zelf kon liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Een kraak in de bottom bracket is 9 van de 10 keer een versleten lager. Als je de boel toch open hebt om visueel te inspecteren, vanwege een kraak, kun je net zo goed de lager vervangen. Tweemaal de boel open halen, inspecteren, schoonmaken en alles weer monteren kost meer dan gewoon in één keer een nieuwe lager monteren. Overigens vraag ik mij ook af in hoeverre slijtage aan het lager visueel te beoordelen is. Uit de ervaringen van stijnislike blijkt eigenlijk al dat dit niet het geval is.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Dat vind ik helemaal niet zwaar hoor, zeker voor hoge wielen.

@Rene: ik heb ook een FSA energy crankset, je linkercrank kan los door een 10mm inbus in het midden inderdaad. Dat grijze plastic (lijkt plastic iig) dopje zeg maar. Ik had er ook een tik in en bij mij bleek hij gewoon ontzettend los te zitten met dank aan de FM. Stevig vastdraaien dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58
@stijnislike, weet je zo het verschil tussen deze wielen (SLS) en de SL uitvoering?
Die laatste kom ik nogal vaak tegen en zien er gelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
TheLemon schreef op zondag 05 januari 2014 @ 18:17:

@Rene: ik heb ook een FSA energy crankset, je linkercrank kan los door een 10mm inbus in het midden inderdaad. Dat grijze plastic (lijkt plastic iig) dopje zeg maar. Ik had er ook een tik in en bij mij bleek hij gewoon ontzettend los te zitten met dank aan de FM. Stevig vastdraaien dus.
Tnx. Ga hem morgen even loshalen en hem invetten en op moment aandraaien. Klinkt als zoiets jij ook had. Slecht vastgedraaid/ingevet af fabriek/FM. Lijkt me namelijk sterk dat de lagers versleten zijn na een kleine 1000km. Heb er slechts 2X mee door de stortregen gereden en nooit de fiets gewassen met de HD reiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
TheLemon schreef op zondag 05 januari 2014 @ 18:17:
Valt ook wel mee inderdaad, wel zwaar ten opzichte van full carbon clinchers, maar dan hebben we het ook maar over 200 gram verschil ofzo.
wezep schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:05:
Weet je zo het verschil tussen deze wielen (SLS) en de SL uitvoering?
Die laatste kom ik nogal vaak tegen en zien er gelijk uit.
De SLS is een set dus 2 wielen, de SL is 1 wiel, dus voor of achter. Verder zijn de wielen identiek. De SL is gewoon een los wiel om er 1 te vervangen bij een crash ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Lekkere rit door Drenthe en Friesland gemaakt via Peize, Smilde, Appelscha, Haulerwijk, Zevenhuiven en Hoogkerk. Goed voor 103 km. Ook m'n eerste lekke band van het seizoen (nadat ik vorig seizoen in 8300 km 0x lek reed).

1000 km voor FSA lagers is helaas geen uitzondering. Waardeloze dingen.

[ Voor 14% gewijzigd door havana op 05-01-2014 19:30 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Kijk uit met het schoonmaken van de fiets onder de douche. In mijn studentenhuisje deed ik dat ook vaak en gek genoeg hielden mijn lagers het niet lang vol ;)

1 jan 35km. Gisteren +-200km (rondje Utrecht - Deventer) en vandaag 30km losgereden.

Mijn UT lagers zijn wel weer op aan het raken. Stom systeem... Niet gemaakt om in de regen mee te fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 14:48
Vandaag ook de fiets even uitgelaten. Heerlijk 40 km los gefietst, de oliebollen zitten nog een beetje in mijn benen. :D

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ben ik blij dat ik gewoon een vierkante Campa as op m'n winterfiets heb. Kan perfect tegen de regen, kraakt nooit en gaat met een beetje goede wil wel 50k mee.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:04
Vandaag was het de bedoeling om de Strava challange te halen om 130km te halen.. Tot 95 km ging het goed, maar toen ging ik onderuit over een tramrails in Amsterdam, flinke klap en gelukkig net niet een geparkeerde auto geraakt.. Even bijkomen en vervolgens de fiets checken, ziet er goed uit, weinig schade beetje geschaafd. Dan even mijzelf bekijken, wat schrammen op mijn hand, maar valt ook mee. Wel wat pijn bij mijn ribben, maar we gaan maar weer verder. Nog 20km tot huis. Toch gaan mijn ribben steeds meer pijn doen, ben blij dat ik uiteindelijk thuis ben, fiets nog ff snel schoonmaken.

Ik vermoed een gekneusde rib, doet behoorlijk pijn. Voorlopig maar even flink rust houden :-(

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
FMS schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:50:
Kijk uit met het schoonmaken van de fiets onder de douche. In mijn studentenhuisje deed ik dat ook vaak en gek genoeg hielden mijn lagers het niet lang vol ;)
Beetje afspoelen is minder erg dan regenrit lijkt me.
(Je moet uiteraard niet minutenlang op je lagers gaan spuiten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

havana schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:28:

1000 km voor FSA lagers is helaas geen uitzondering. Waardeloze dingen.
Nou de mijne zitten er al ruim 6000km in en ik spuit het regelmatig af met de tuinslang. Nog geen micrometer speling in te ontdekken en ze lopen nog alsof ze in het luchtledige draaien. Je kan er vast ook pech mee hebben, maar ik heb met die Shimano hollowtech lagers ook wel eens gezeur hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

DDX schreef op zondag 05 januari 2014 @ 20:44:
[...]

Beetje afspoelen is minder erg dan regenrit lijkt me.
(Je moet uiteraard niet minutenlang op je lagers gaan spuiten.)
Douche of tuinslang, het is gewoon natmaken, het vuil er af spoelen, insoppen met een spons en weer afsuiten (en nooit lang en direct in de lagers). Dit zou geen probleem moeten zijn gezien een fiets ook nat wordt in de regen.

@stijnislike: Mooie wielen hoor en veel plezier er mee. Het geluid als je uit het zadel aanzet is echt mooi "voom, voom, voom"......
Persoonlijk zou ik de decals er afhalen en die Mavic banden wisselen (ik heb die banden ook gehad en ik heb me er nooit zeker mee gevoeld tijdens het afdalen)

[ Voor 7% gewijzigd door jspr op 06-01-2014 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
jspr schreef op maandag 06 januari 2014 @ 08:26:
[...]

@stijnislike: Mooie wielen hoor en veel plezier er mee. Het geluid als je uit het zadel aanzet is echt mooi "voom, voom, voom"......
Persoonlijk zou ik de decals er afhalen en die Mavic banden wisselen (ik heb die banden ook gehad en ik heb me er nooit zeker mee gevoeld tijdens het afdalen)
Haha, precies wat ik ga doen, decals gaan eraf (op de kleine mavic stickertjes na) en banden worden vittoria open pave (winter, herfst, ronde van vlaanderen) en vittoria open corsa voor de rest van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
TheLemon schreef op zondag 05 januari 2014 @ 22:16:
[...]

Nou de mijne zitten er al ruim 6000km in en ik spuit het regelmatig af met de tuinslang. Nog geen micrometer speling in te ontdekken en ze lopen nog alsof ze in het luchtledige draaien. Je kan er vast ook pech mee hebben, maar ik heb met die Shimano hollowtech lagers ook wel eens gezeur hoor.
De FSA BB30 lagers die in mijn Cannondale zaten hielden het ook 7k uit. Dus het kán wel. Maar ik reed er nooit meer in de regen, want dan pak ik m'n winterfiets.

Bij de fiets van een collega (ook een Cannondale) was het binnen 2k gebeurd. Ik heb daar toen voor hem SRAM Red keramische lagers ingeperst die ik nog had liggen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

stijnislike schreef op maandag 06 januari 2014 @ 09:53:
[...]
Haha, precies wat ik ga doen, decals gaan eraf (op de kleine mavic stickertjes na) en banden worden vittoria open pave (winter, herfst, ronde van vlaanderen) en vittoria open corsa voor de rest van het jaar.
Dan begrijpen wij elkaar ;)
In ieder geval veel plezier er mee, en het geluid is echt het mooiste aan die wielen :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 22:03
Gisteren ook maar eens de deur uit gegaan om de eerste strava challenge van het jaar binnen te halen. Veel fietsers gezien waarvan zelfs een in korte broek :o

Blij dat ik hem gered heb want was op het eind niet meer vooruit te branden

http://www.strava.com/activities/104375348

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik wil in dit nieuwe jaar toch maar een 'echte' fietscomputer gaan aanschaffen met GPS en navigatie mogelijkheden (ik raak altijd overal de weg kwijt...).
Mijn budget is ongeveer €300 en ik zit nu te twijfelen tussen de Garmin Edge 800 en de Mio Cyclo 305. En ik begin een beetje te neigen naar de Mio, vooral door de suprise me functie en de wat modernere interface met dingen zoals hoeveel je nog te klimmen hebt, maar vind het wat jammer dat je geen extra kaarten erop kan zetten en ik vind het wat vreemd dat ik er veel minder over kan vinden.
Ik fiets vooral gewoon korte rondjes maar vakanties worden gehouden met de fiets dus daar wil ik ook op voorbereid zijn. Wat raden jullie mij aan, de Garmin of de Mio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Paar dingetjes gekocht vandaag.

Token TK0901 track chain voor mijn Bianchi pista
Afbeeldingslocatie: http://www.wigglestatic.com/images/token-track-chain-med.jpg
Ritchey montage pasta
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41%2BD0tP2LtL._SY300_.jpg
Ritchey stem replacement kit voor mijn Ritchey Classic stem (die schroeven zijn zo zacht als boter)
Afbeeldingslocatie: http://www.wigglestatic.com/images/ritchey-stem-screws-med.jpg
Elite chamois cream. IK heb altijd met de Assos screme gefietst, maar ik wil ook andere proberen, dus we gaan het zien 8-)
Afbeeldingslocatie: http://www.westbrookcycles.co.uk/images/products/1310547044-50542000.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jspr schreef op maandag 06 januari 2014 @ 14:48:
Paar dingetjes gekocht vandaag.

Token TK0901 track chain voor mijn Bianchi pista
[afbeelding]
Beh, zou niet voor halflinks gekozen. Ik heb nog een Izumi Super Toughness over... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thomasie schreef op maandag 06 januari 2014 @ 13:49:
ik vind het wat vreemd dat ik er veel minder over kan vinden.
je vind het vreemd? Garmin edge is natuurlijk het populairste apparaat wat betreft fietsnavigatie en er is dus ook logischerwijs meer over te vinden..

Waarschijnlijk ken je deze tests al maar ik vertel het je toch nog maar even:
http://www.futurumshop.nl...9/gps-fietscomputers.html
https://www.fiets-navigat...o-300-en-garmin-edge-800/

In de testen komt de garmin net iets beter uit de verf, persoonlijk zou ik dan ook voor de Garmin 800 gaan. Ik vind de garmin al groot, laat staan het koelkastformaat (lees:12cm) van de Mio. De suprise me functie kan leuk zijn, maar zelf een route van te voren uitstippelen vind ik al een deel van de fun..

P.S.
ik heb zelf een Edge 500 en die bevalt me prima..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2014 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Verwijderd schreef op maandag 06 januari 2014 @ 17:33:
[...]

Beh, zou niet voor halflinks gekozen. Ik heb nog een Izumi Super Toughness over... ;)
Ik wil eerst zien hoe het lijkt, als het niks is stuur ik hem weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

jspr schreef op maandag 06 januari 2014 @ 08:26:
[...]

Douche of tuinslang, het is gewoon natmaken, het vuil er af spoelen, insoppen met een spons en weer afsuiten (en nooit lang en direct in de lagers). Dit zou geen probleem moeten zijn gezien een fiets ook nat wordt in de regen.
Na het afspoelen drogen jullie de fiets dan ook af of nog oppoetsen met olie ofzo ?

@stijnislike: So mooie wielen, dat word verplicht een foto plaatsen van je fiets met wielen erop! :)
Domme vraag wellicht maar wat is het nut van hogere velgen? Grotere stijfheid ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Uiteraard wel ff drogen met doek en eens in de zoveel tijd laagje autowax.

[ Voor 6% gewijzigd door DDX op 06-01-2014 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Ik doe inderdaad hetzelfde. Altijd drogen en ketting oliën en eens per zoveel tochten laag autowax over het carbon heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Gisteren de eerste kilometers (ruim 40) van het jaar gemaakt. Viel toch niet mee na een drukke kerstperiode, toch nog een schamele 27 gemiddeld gehaald ;)

Ook nog wat upgrades voor mijn CAAD 10 besteld/aangeschaft:
Afbeeldingslocatie: https://xz3pmg.bn1.livefilestore.com/y2pjELKEocOgAoraF-kbdSh82EwR_SGOufz-HIWG41SWCgm2t-uBjOvc3xo5pDhSg8BvKNv7bT1PCd96MlKTUGfS2YLbJH1OCGD6-xxUftG7qk/slk.JPG
SL-K Light Triple BB30 Crankset, in de zwart/witte versie om de standaard Gossamer Pro te vervangen.

Heeft hier iemand ervaring met Stronglight CT2 kettingbladen?

Afbeeldingslocatie: https://jybruq.bn1301.livefilestore.com/y2ppv06Ui8hZbD848QkZyVATpJJt4uS06Eikb6v6wuMKs_rYV7AfY1foXYG2QZD3EFFt_qgw6Wa6mSD5LK2MwIxYhVxstnQjDNLvtiN8M_aswc/Fizik%20Microtex%20Stuurlint%20grijs-800x600.jpg
Fizik Microtex Stuurlintje

[ Voor 7% gewijzigd door Devster op 06-01-2014 21:30 ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Pffff net weer een fijne discussie met m'n vriendin. Zojuist overschoenen en handschoenen besteld zodat ik bij droog weer kan fietsen :)

Nu is ze boos dat ik overschoenen heb besteld, want dat is onzin. Ik moet maar gewoon harder fietsen dan worden je voeten vanzelf warm. Fijn een gesprek voeren als je uitlegt dat je echt koude voeten krijgt door de wind en bij elk argument mietje genoemd word :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:03
The fuck man. Weg met dat wijf en n+1

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

MrAngry schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 08:05:
The fuck man. Weg met dat wijf en n+1
Het zelfde doen wanneer zij weer met kleren en met name schoenen thuis komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Neem haar gewoon een keer mee op de fiets bij fris weer, kijken of ze dan nog hetzelfde roept :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-09 22:10

the_RJ

Banana Hammock!

sapphire schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 00:14:
Pffff net weer een fijne discussie met m'n vriendin. Zojuist overschoenen en handschoenen besteld zodat ik bij droog weer kan fietsen :)

Nu is ze boos dat ik overschoenen heb besteld, want dat is onzin. Ik moet maar gewoon harder fietsen dan worden je voeten vanzelf warm. Fijn een gesprek voeren als je uitlegt dat je echt koude voeten krijgt door de wind en bij elk argument mietje genoemd word :(
Maar die overschoenen koop je toch om je echte schoenen mooi schoon te houden? Dan:
- blijven ze mooi
- gaan ze langer mee
- hoeft je vriendin niet tegen smerige schoenen aan te kijken
- bedenk zelf nog maar tal van extra argumenten daaromheen :p

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

het is meer: "aero" :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Wijven moeten zich niet met fietsen bemoeien, laat ze in een pan roeren en WC schrobben.

:P

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 15:10

Griffin

Is mythical

Topicstarter
havana schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 10:51:
Wijven moeten zich niet met fietsen bemoeien, laat ze in een pan roeren en WC schrobben.

:P
Mits ze vrolijk meedoen aan de fiets gekte.
* Griffin heeft helaas niet zn vriendin, maar kent een aantal meiden die juist als eerste nieuwe spullen gaan kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 00:14:
Ik moet maar gewoon harder fietsen dan worden je voeten vanzelf warm.
haha wat ongelofelijk slecht 8)7

overschoenen of niet, ik heb altijd echt super koude tenen (of m'n voeten koken in de zomer, tis nooit goed :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devster schreef op maandag 06 januari 2014 @ 21:26:
Heeft hier iemand ervaring met Stronglight CT2 kettingbladen?
Zonder meer hele goede ervaringen mee, aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 15:22
Ik kom een beetje lurken hier, voor nu is veel van de gebruikte taal nog Mambo Jambo voor mij. Ik ben langzaam een beetje aan het beginnen met fietsen, voor nu nog op een leen fiets (mountainbike), maar het plan is om zelf een fiets te kopen.

De motivatie kwam van een vriend, die heeft mij gevraagd of ik zijn buddy wil zijn als hij mee gaat doen met de handbikebattle, dat betekend dat ik in juni in zijn tempo 20km de berg op moet fietsen in Oostenrijk. Nu heb ik nog 169 dagen om in conditie te komen. Beetje basis conditie is er al van andere sport.

Die paar keer dat ik ben gaan fietsen zijn tot nu toe beter bevallen dan het hardlopen weer oppakken en ik geniet vooral van het buiten zijn.

Tips voor de aanschaf van een fiets zijn welkom, waar moet ik rekening mee houden als ik een berg op wil fietsen, welk merk maakt degelijke fietsen en wat is een realistisch budget? Oh en welke randartikelen moet ik niet vergeten :D

Lengte: 1m83
Gewicht: 95kg :'(
Budget: In eerste instantie €500, maar na eerste oriëntatie heb ik het idee dat dit veel te laag is.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Ik weet niet in wat voor tempo zo een handbike omhoog gaat. Maar als de snelheid laag is zou ik voor een mtb gaan vanwege de variatie in versnellingen. Een racefiets zou toch minstens een compact crankstel of zelfs een trippel moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Ik denk dat handbikers niet zo snel omhoog gaan daar.
Verder is het aan jou de keus of je een MTB of race wilt, want na dat event moet je er ook nog plezier aan kunnen hebben. Als je echter voor een racefiets gaat zou ik een triple pakken (zoals Rene al meld).

Verder is €500,- wat aan de lage kant als er ook alle overige spullen bij komen:
- helm
- schoenen
- clickpedalen
- kleding
- bidon

Met een laag budget kan je wellicht zoeken naar een redelijke 2e hands in jou maat. Deze moet je echter even opmeten want dit is afhankelijk van je beenlengte etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Voor een nieuwe is 500 idd erg krap, vooral als je ook nog fatsoenlijke kleding nodig hebt (bedenk dat het nog weleens enorm klote weer kan zijn op zo'n berg), maar voor een 2ehands kan je daar prima een tripletje voor scoren op marktplaats. Meet jezelf goed op zodat je een idee hebt van de juiste maat en dan gewoon zoeken, proefrijden en kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar je zeker winst kan boeken is in je lichaamsgewicht, elke kilo minder scheelt weer in het klimmen.
dat bestaat uit:

- fietsbroek met zeem
- shirt
geen pre maar wel fijn zijn:
- zweetshirt
- zonnebril
- windjack/stopper
- handschoenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Met €500,- budget moet je eigenlijk helemaal niet gaan zoeken naar een nieuwe fiets, zie opsomming hierboven. MP staat helemaal vol met prima fietsen voor lage prijzen, bijv. van AD6-ers die een prima bergfiets hebben laten aanmeten en vervolgens nooit meer fietsen.

Voor een idee van de juiste maten, kun je bijv. middels deze site even zelf een meting doen. Je moet dan bij de aanschaf vooral letten op de lengte van de bovenbuis en daarna de hoogte van de zitbuis (crank center tot virtuele top van de bovenbuis als deze horizontaal zou zijn), deze laatste maat wordt meestal gebruikt bij de aanduiding van een framemaat, in cm. Zo heb je doorgaans 56 als maat M, 58 als L, etc.

Ikzelf heb een nare ervaring met triple (drie tandwielen vóór) en aangezien je met een compact (twee tandwielen vóór met kleine bolt-circle-diameter van 110mm, in tegenstelling tot klassiek dubbel met een grotere diameter van 130 of 135mm) makkelijk een even licht verzetje kan creëren, zou ik niet voor triple gaan, maar dat is een persoonlijke smaak denk ik. Als je je hier niet in wilt verdiepen en niet van losse onderdeeltjes en/of sleutelen houdt is triple wellicht de betere keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
TheLemon schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:34:
Ikzelf heb een nare ervaring met triple (drie tandwielen vóór) en aangezien je met een compact (twee tandwielen vóór met kleine bolt-circle-diameter van 110mm, in tegenstelling tot klassiek dubbel met een grotere diameter van 130 of 135mm) makkelijk een even licht verzetje kan creëren, zou ik niet voor triple gaan, maar dat is een persoonlijke smaak denk ik. Als je je hier niet in wilt verdiepen en niet van losse onderdeeltjes en/of sleutelen houdt is triple wellicht de betere keus.
Hoezo een nare ervaring? Ik rij zelf een 105 Triple en nog nooit problemen gehad.
In de toekomst wellicht een nieuwe fiets (ergens eind volgend jaar) dus elke tip is handig alvast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-10 13:44
Ik vraag me ook wel af wat de nare ervaring is? Ik heb ook een triple en nog niets van problemen gehad.
Het voordeel van een triple is dat je zowel bergop op een klein verzet kan draaien, als op het vlakke met rugwind / bergaf een zwaar verzet. In het grootste deel van Nederland zit je gewoon vlak, maar hier in Belgie heb je toch een heleboel hellingen waarbij je blij bent dat dat laag verzetje er ook mee opzit.
Die paar extra gram en de look van een beginner neem ik er graag bij ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Lointje schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:55:
Ik vraag me ook wel af wat de nare ervaring is? Ik heb ook een triple en nog niets van problemen gehad.
Het voordeel van een triple is dat je zowel bergop op een klein verzet kan draaien, als op het vlakke met rugwind / bergaf een zwaar verzet. In het grootste deel van Nederland zit je gewoon vlak, maar hier in Belgie heb je toch een heleboel hellingen waarbij je blij bent dat dat laag verzetje er ook mee opzit.
Die paar extra gram en de look van een beginner neem ik er graag bij ^^
Het kleine en het grote verzet heb je met een compact (50/34) ook wel. Dat is het verschil niet. Het grote nadeel van een compact vind ik dat een middenverzet ontbreekt. Onder neutrale condities ligt op of de ketting zeer schuin of blijf je schakelen tussen de 50 en 34. Oplossing daarvoor is de 34 vervangen door een 39 (en weer terug wanneer je de bergen in gaat). Het vervangen van de 34 door een 39 is 5 minuten werk. Dan blijven de voordelen van de compact over, waarvan de looks en de iets betere zit m.i. de grootste zijn. Geef je niets om looks en ben je wars van sleutelen, dan is een triple de beste optie, anders zou ik voor een compact gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-10 13:44
Ja maar dat tandwiel moet je dus op voorhand vervangen en dan moet je dus al weten wat het terrein wordt.Ik doe gemiddeld toch 200hm per 20km. Echt vlak heb je hier amper, het stijgt altijd wel een beetje of daalt een beetje. Vals plat is dus ideaal op de 39, en benedenwaarts op de 50.
Maar die heuveltjes van 8 à 10% dat ik tegenkom heb ik toch liever nog een verzet kleiner. De getrainde fietser zal hier wel de 500 meter op kracht naar boven kunnen op een 39 want zo lang is het natuurlijk ook niet, maar voor de gelegenheidsfietser is een soepele tred net iets gemakkelijker.

Dus ik zou dan op voorhand al moeten kiezen of ik een ritje wil met zoveel mogelijk steile stukken, of net een ritje rond de steilere stukken omdat dat te nipt zou worden. Dan liever dus de "mindere looks" en het grotere gemak van een triple in zo'n omgeving.
En zoals hierboven aangehaald: woon je in Nederland waar je af en toe een brug hebt en een verkeersdrempel, is een compact ongetwijfeld genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
TheLemon schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:34:
...
Voor een idee van de juiste maten, kun je bijv. middels deze site even zelf een meting doen. Je moet dan bij de aanschaf vooral letten op de lengte van de bovenbuis en daarna de hoogte van de zitbuis (crank center tot virtuele top van de bovenbuis als deze horizontaal zou zijn), deze laatste maat wordt meestal gebruikt bij de aanduiding van een framemaat, in cm. Zo heb je doorgaans 56 als maat M, 58 als L, etc.
...
stack & reach waarden lijkt me beter vergelijk. Gewoon een goede bikefit uit laten voeren, en je kan vrij goed eea uitzoeken.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Het kan ook prima zonder goede fit. Gewoon gezond verstand en een goede testrit. Om nou bij een budget van 500 euro ook nog geld uit te gaan geven aan een fit gaat wat ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
MrAngry schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:13:
Het kan ook prima zonder goede fit. Gewoon gezond verstand en een goede testrit. Om nou bij een budget van 500 euro ook nog geld uit te gaan geven aan een fit gaat wat ver.
een goede fit is een investering voor langdurig fietsplezier.als je eenmaal de maten weet,
dan kom je daar jaren mee vooruit (al heeft een MTB totaal andere waarden als wegracer, but you get the point).

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Met de nieuwe 11 speeds compacts is een triple toch langzamerhand overbodig aan het worden, niet?
Ik heb al die jaren gezegd dat ik op mijn nieuwe fiets een triple wilde als het zover was. Puur om geen problemen te hebben mocht ik een keer naar de alpen gaan. Maar nu met Ultegra 6800/70 zie ik het nut er niet echt meer van in. Simpel cassettes wisselen van 12-25 tot 12-32 als het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik wilde op de nieuwe fiets ook het liefst een tripple tot de LBS me een compact aanraden. Op de duinen na nog weinig heuvels gereden maar tot nu toe is het heerlijk met de standaard cassette :)

Overigens vandaag mijn overschoenen binnen, eerste setje schorpioentjes :). Handschoenen zijn helaas vertraagd :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 19:35

DjVe

Hatsaflats!

UltraSub schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 16:06:
Met de nieuwe 11 speeds compacts is een triple toch langzamerhand overbodig aan het worden, niet?
Ik heb al die jaren gezegd dat ik op mijn nieuwe fiets een triple wilde als het zover was. Puur om geen problemen te hebben mocht ik een keer naar de alpen gaan. Maar nu met Ultegra 6800/70 zie ik het nut er niet echt meer van in. Simpel cassettes wisselen van 12-25 tot 12-32 als het moet.
Klopt. Het gat tin het midden bij mijn 6600 10S compact was echt te groot, maar met mijn 6800 11S is het een stuk kleiner geworden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
UltraSub schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 16:06:
Het wisselen van een kettingblad kost mij minder tijd dan het wisselen van een cassette. Met name omdat je een cassette altijd schoon moet maken, omdat montage anders niet soepel gaat. Dat schoonmaken moet dus na demontage of voor montage, maar kost hoe dan ook tijd. Ook zie ik niet helemaal hoe je met 11 speed het probleem op gaat lossen. Dat wisselen van een cassette kon (en moest) ook met een 10 speed. Ook slikt een 10 speed een 12-15 of 12-32 (afhankelijk van de kooilengte). Punt blijft dat als je onder geen beding wilt sleutelen, dat een triple dan de oplossing is, of je nou 10 of 11 speed hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:47
Iemand ervaring met deze Cyclo?

http://www.sportcommunication.info/TMB/index.php?lang=EN. 1 dag, 330km en 8000hm. Met de AD6 en Marmotte dit jaar op het programma lijkt het qua training te doen :9

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
argro schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 17:57:
[...]
Het wisselen van een kettingblad kost mij minder tijd dan het wisselen van een cassette. Met name omdat je een cassette altijd schoon moet maken, omdat montage anders niet soepel gaat. Dat schoonmaken moet dus na demontage of voor montage, maar kost hoe dan ook tijd. Ook zie ik niet helemaal hoe je met 11 speed het probleem op gaat lossen. Dat wisselen van een cassette kon (en moest) ook met een 10 speed. Ook slikt een 10 speed een 12-15 of 12-32 (afhankelijk van de kooilengte). Punt blijft dat als je onder geen beding wilt sleutelen, dat een triple dan de oplossing is, of je nou 10 of 11 speed hebt.
Mijn cassettes zijn altijd schoon. Als ze gedemonteerd worden gaan ze in petroleum. Haal ik ze paar dagen later wel weer uit. 11 speed lost de grotere gaten op als je met een compact grote sterfverzetten wil kunnen draaien. Niet helemaal, maar maakt het te doen. Maar nu even serieus, waar het om gaat imho.
Ik zou een triple kopen om bergverzetten te krijgen. Waar ik misschien 2x per jaar kom. De rest van het jaar rij ik 60-70% vlak en een beetje in zuid Limburg. Heb ik genoeg aan max 34/25. Dus voldoet compact. Dus een triple monteren voor 1-2x per jaar echt klimwerk en het overgrote deel van het jaar niet nodig hebben? Of een compact, wat het hele jaar logisch is, met 11s lekker kleine cadanswissels doet met een kleine cassette, en voor die paar keer even een 12-28 monteren, wat 5 minuten werk is.

Natuurlijk, iedereen zijn ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
@MMUilwijk; 330km op 1 dag lijkt me al pittig, laat staan als er dan nog eens flink wat hoogtemeters bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 17:42
Had vandaag medische keuring en moest ook fietsen.
Ik begon bij 50watt en steeg 30watt/minuut. Hartslag en zuurstofopname werden constant gemeten met die plakkertjes op borst en rug. Bloeddruk werd om de 2 minuten gemeten. Ik moest een toerental van op z'n minst 70 trappen. Bij 70watt had ik een hartslag van 120 en trapte gemakkelijk 85 toeren. Het werd steeds zwaarder en na een paar minuten zei de arts: Hoe lang wil je nog door? Dus ik zei hoelang kan ik nog door. Tot 500W kon het apparaat. Ik heb gezegd dat ik de 300W wel wil halen. Dus tot de 300W gegaan en daarna cooling down.
Hoogst gemeten hartslag was 188 (19jaar), VO2 Max: 54,06.
Ik zat ruim boven de norm qua VO2, voor de industrie is de norm tussen de 18 en 24. En voor de brandweer 38 tot 45 volgens mij. Dus dat was goed.
Ik vond het wel eens interessant om te kijken wat ik nou voor wattage trapte en wat m'n zuurstofopname was.
In totaal 15minuten op de fiets gezeten.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Raar, normaal moet je bij zo'n test toch fietsen tot je benen niet meer willen?

Heb ik begin dit jaar ook gehad, wel hele tijden niet gefietst toen, was nog voor de start van het seizoen.
VO2 Max: 47, 325W, max HF 194. Altijd wel lachen die muur waar je tegenop fietst.. Pfffffffft... en leeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Volgens mij houden jullie allebei een pleidooi voor de compact ipv triple, alleen is de één liefhebber van cassettes wisselen en de ander liefhebber van kettingblad wisselen. Om het nog gekker te maken: ik doe het allebei. Ik heb binnenbladen 34 en 38 en cassettes 12-23 en 12-30. Grootste deel vh jaar rij ik met 38 en 12-23 en voor Limburg of België gaat daar de 34 op of de 12-30, net waar ik zin in heb. Alleen voor de bergen (1x per jaar helaas) gaat het meisjesverzet erop :p

Maar ik vind het dan ook leuk om lekker te prutsen aan mijn fietsen (als je niet van prutsen houdt, wat doe je dan bij Tweakers?).
Als je als niet-prutser toch hier komt en een fiets wilt kopen, dan is triple de betere keuze.

Mijn 'nare' ervaring met een triple was niet heel vreselijk hoor, alleen vond ik het minder lekker schakelen en miste ik het grote voordeel t.o.v. mijn compact-setting. De lichtste combi op de meeste standaard triple afgemonteerde fietsen is 30x25 en dat is gewoon zwaarder dan mijn 34x30. Ik vind een 50 als buitenblad ook groot zat, daarmee kan ik ruim 60 per uur op het vlakke en dat is hard zat. Op een triple heb je dus minstens een 52 als buitenblad en dan mis je net een paar lekkere verzetten als 50x17, 50x18 en 50x19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 17:42
UltraSub schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 21:11:
Raar, normaal moet je bij zo'n test toch fietsen tot je benen niet meer willen?

Heb ik begin dit jaar ook gehad, wel hele tijden niet gefietst toen, was nog voor de start van het seizoen.
VO2 Max: 47, 325W, max HF 194. Altijd wel lachen die muur waar je tegenop fietst.. Pfffffffft... en leeg :P
Ja ik kon ook niet veel langer meer ;). Dus dat kwam goed uit.
Ik heb al 2 maanden niks gedaan, heb wel een TACX staan maar daar komt het ook maar niet van :F .

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03:55
MMUilwijk schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 19:41:
Iemand ervaring met deze Cyclo?

http://www.sportcommunication.info/TMB/index.php?lang=EN. 1 dag, 330km en 8000hm. Met de AD6 en Marmotte dit jaar op het programma lijkt het qua training te doen :9
Ik ken iemand die hem gereden heeft. En die is buitencategorie. (zowel de cyclo, als de man). Maar gezien de afstanden die jij wegtrapt zou jij deze best wel kunnen rijden. Ik moet er niet aan denken mijn bijna 100 kg 8000 m omhoog te hijsen op één dag.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
BAM, semi-fietsvakantie geboekt :) 1-8 feb Gran Canaria (Maspalomas)!

Zijn er hier mensen die nog goede tips (of routes) hebben. Had zelf het volgende in gedachte:

dag 1: Maspalomas-Puerto Rico 40 km (even lekker inrijden)
dag 2: Maspalomas-Palmitos park 30 km licht klimmen (GC 503/504)
dag 3: stranddag
dag 4: Maspalomas-Mogan 90 km klimmen
dag 5: stranddag (licht uitfietsen, wellicht route dag 1 of dag 2)
dag 6: Maspalomas-Pieco de las Nieves 100 km klimmen (alternatief omkeren bij San Bartolome)

Als ik mooie gebieden mis hoor ik het graag :P Ben van plan dit met de compact te doen en 12-27 verzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik zit er in dezelfde week! Het wordt mijn 4e keer op het eiland.

De kustweg naar Puerto Rico en Mogan is niet zo spannend vind ik. Dan kun je beter een lokaal rondje met de Mont Léon erin pakken. Of een stukje naar het oosten gaan over de kustweg (ook geen pretje maar worth the effort), en dan de Passo Herradura pakken. Terug via San Bartelomé.

Een andere mooie klim is Soria (landinwaarts slaan bij Arguineguin). Eventueel dezelfde weg terug of via Ayacata.

Heb je een huurauto? Dan kun je jezelf laten droppen ergens en dat heeft veel meerwaarde. Bijvoorbeeld de Passo Tauro is schitterend. Die is fietsend wel te bereiken maar het is best een mijl op zeven.

Ik zat zelf aan de volgende ritjes te denken

Dag 1: Maspalomas - Soria - Ayacata - San Bartelomé - Maspalomas (92 km / 1900 hm)
Dag 2: Maspalomas - Pico de las Nieves - Maspalomas (94 km / 2400 hm)
Dag 3: rustdag
Dag 4: (drop met auto) Puerto Mogan - Mogan - Passo Tauro - Mogan - Degollada del la Aldea (W) - San Nicolas - Degollada del la Aldea (O) - Maspalomas. (120 km / ca. 2400 hm)
Dag 5: (drop met auto) Noordkant, GC70 Kastanje-route (zonder helemaal naar de top 87 km / 2150 hm)
Dag 6: Mont Léon + Alto de los Corralez of Alto de Fataga (50 km / 1000 hm)

Neem je je eigen fiets mee? Ik huur er zelf eentje bij Free Motion. Zijn uitstekende fietsen en voor dat geld vlieg je geen fietskoffer heen en weer. Helaas leveren ze het instapmodel (een CAAD10) alleen met een 11-32 cassette 8)7 . Ik neem dus maar mijn eigen 12-28 cassette mee.

Onderschat het terrein niet, de kustweg is makkelijk maar zodra je landinwaarts gaat is de moeilijkheidsgraads hoger dan de Alpen / Dolomieten! Veel praktische informatie en reisverslagen (onde rmeer van mijn hand) vind je hier.

[ Voor 84% gewijzigd door havana op 09-01-2014 08:01 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rene schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 22:45:

Als ik mooie gebieden mis hoor ik het graag :P Ben van plan dit met de compact te doen en 12-27 verzet.
Als je echte klimbenen hebt moet je misschien nog even Tears of the Valley meepakken (zitten, heb ik me laten vertellen, echt bizar lange steile stukken tussen) details vind je hier
Havana schreef op woensdag 09 januari 2014 @ 07:51:
Een andere mooie klim is Soria (landinwaarts slaan bij Arguineguin).

Bijvoorbeeld de Passo Tauro is schitterend. Die is fietsend wel te bereiken maar het is best een mijl op zeven.
Is de Soria klim en Tauro Pass niet 1 en hetzelfde?
Havana schreef op woensdag 09 januari 2014 @ 07:51:
Neem je je eigen fiets mee? Ik huur er zelf eentje bij Free Motion. Zijn uitstekende fietsen en voor dat geld vlieg je geen fietskoffer heen en weer. Helaas leveren ze het instapmodel (een CAAD10) alleen met een 11-32 cassette 8)7 . Ik neem dus maar mijn eigen 12-28 cassette mee.
Er zit op die CAAD10 een 11-30 toch, tenminste dat staat op hun site (heb er echt nog nooit van gehoord, want volgens mij moet dat dan een 12-30 zijn)..

Ik heb een CAAD10 gereserveerd bij Free Motion voor eind maart >:)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2014 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Tnx voor je bericht, ga nu het topic op fiets.nl eens doorspitten. Jouw schema ziet er overigens een stuk heavier uit ;) Verwacht niet dat ik daar in de buurt ga komen. Dit wordt mijn eerste ervaring met serieus klimmen dus de bedoeling is om het rustig aan te doen en vooral te leren. Hoop dat ik dus uit de voeten kom met mijn 12-27 casette. Als topper voor mij staat dus de 40km klim naar Pieco de las Nievas op het programma, niet te steil met af en toe een stuk boven de 10 procent. (Ik fiets hier elke dag 1,5 km a 10 procent omhoog met een 18kg zware hybride dus hoop zodoende de steile stukken te halen en te herstellen op de stukken die vlakker zijn, maar dat zal de ervaring leren).

Ik neem overigens mijn eigen fiets mee. Heb vorig jaar een fietskoffer aangeschaft en een fiets huren is duurder als hem zelf meenemen. Bovendien verhuur ik de fietskoffer als ik hem niet gebruik dus effectief betaal ik niets om de fiets mee te nemen ;)

Wie weet zie ik jou nog wel voorbijvliegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:28:
[...]

Als je echte klimbenen hebt moet je misschien nog even Tears of the Valley meepakken (zitten, heb ik me laten vertellen, echt bizar lange steile stukken tussen) details vind je hier

[...]

Is de Soria klim en Tauro Pass niet 1 en hetzelfde?

[...]

Er zit op die CAAD10 een 11-30 toch, tenminste dat staat op hun site (heb er echt nog nooit van gehoord, want volgens mij moet dat dan een 12-30 zijn)..

Ik heb een CAAD10 gereserveerd bij Free Motion voor eind maart >:)
Het tranendal heb ik vorig jaar gedaan. Niet normaal zwaar. Verslag staat in deze post.

Klim naar Soria is de oostkant van de Passo Tauro, de andere kant (vanaf Mogan) is de westkant. Beide zijn zeer de moeite waard.

Een 11-30 is net zo waardeloos als een 11-32, lood om oud ijzer.

[ Voor 4% gewijzigd door havana op 09-01-2014 09:39 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Wat mooi, ik zit er ook in die week Havana en Rene! Samen met twee fietsmaatjes Maspalomas ergens in een sunweb hok. Ik ga hem met 34*28 draaien en hou me erg aanbevolen voor routes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAngry schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:37:
Samen met twee fietsmaatjes Maspalomas ergens in een sunweb hok.
haha ik ga ook met 2 fietsmaatjes in een sunweb hok, duna beach bungalows.. Hoorde trouwens dat je je fiets niet mee mag nemen de bungalow in 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Hier staan wat routes, helaas werkt BRT niet goed meer. Zal vanavond wat routes op gpsies gooien...

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?p=697207#p697207

[ Voor 16% gewijzigd door havana op 09-01-2014 09:42 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Ik zit ook in Maspalomas! Cordial Green Golf heet het geloof ik. Wordt nog een heuse tweakers invasie daarzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 15:22
Bedankt voor alle tips! Ik kan hier even mee vooruit met uitzoekwerk.

Hello fellow humans

Pagina: 1 ... 15 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.