Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 136 137 138 Laatste
Acties:
  • 570.486 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 09-12 11:02
Top weertje om te fietsen vandaag :) Bijna 80km gedaan, vroeg begonnen met arm en beenstukken, en na een tijdje konden de armstukken af. https://www.strava.com/activities/296598208

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23:54
Pfff al die pollen in de lucht, hijgen en rochelen als Nel Veerkamp iedere keer heuvel op. Niet te doen.
Wilde 80km doen maar heb het rondje toch maar wat korter gemaakt. :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 09-12 10:02

Makkelijk

Ik zie het nut ook niet

quote:
BertP schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 15:49:
Top weertje om te fietsen vandaag :) Bijna 80km gedaan, vroeg begonnen met arm en beenstukken, en na een tijdje konden de armstukken af. https://www.strava.com/activities/296598208
Hele weg wind tegen, bravo!

Wielrenner; Mountainbiker; Softwarebouwer; Kaasvreter; Franziskanerdrinker.
..und Snowboard und Schnee <3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22:29
Vandaag de Classico Borretti gefietst, heerlijk weer en goed geregeld.. Geen wachttijden bij de start of parkeren. En na afloop de Pasta Party, dat mogen ze overal wel doen...

Hele dag met korte broek gefietst, kon makkelijk, en halverwege ook de mouwen van mijn shirt opgestroopt.. Dit is het weer waar je als fietser op zit te wachten..

Mooie route over de veluwe, met veel bekende klimmetjes... Altijd leuk om daar te fietsen. In totaal 165 kilometer met gemiddelde van 31,8, Ik had er zin in vandaag :)

https://app.strava.com/activities/296581916

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 06-12 12:47
Mijn vriendin heeft ook die borretti gefietst en vertelde dat het gerucht rondging dat er iemand was overleden na een aanrijding met een tractor :o :o :o

Nog niets over in het nieuws, dus wellicht valt het mee. Was iig wel een flinke botsing met ambu's etc. erbij!

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 23:21

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 05:03

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik zie wel wat geels in de berm liggen >:)

Ik heb de Boretti vandaag ook gereden. Stukken rustiger dan vorig jaar en veul beter georganiseerd, top !

Kon inderdaad zo doorrijden naar de start. Wij begonnen met 5 man van ons groepje ipv 10. We hadden al snel een groepje te pakken met een super tempo en daar tot de eerste bevooradingspost van de 110km bij gebleven.
Bevoorading was prima, banaantjes op, wafeltje, en drinken. Er waren nog snelle jelles zag ik en alles ging prima :)
Daarna wilde er twee uit ons groepje op jacht gaan naar een fijne groep, helaas iets te enthousiast en ergens rond de 90km heb ik mezelf stuk gereden :( Kon goed merken dar ik amper duurtrainig gedaan had, vooral de laatste 15km was zwaar!

Gisteren laat nog even de GoPro van mn broertje geleend :9

Bevooradingspost

Twee maatjes op een weggetje aan het dollen

rustig weggetje

Poging tot selfie :/

Gabriël Ryzen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 07:24

Tourniquet

Hiya, fellas!

Heeeerlijk weer! Voor het eerst 100km+ gefietst. *O* Het Kopje van Bloemendaal bezocht en daarna terug door de duinen met een windje 3-4Bft in de rug (aan zee was er beduidend meer wind als in het binnenland). _/-\o_

Wel weer een aantal bijna-dood-ervaringen gehad door lui die op de verkeerde helft van het fietspad je tegemoet rijden en om zitten te kijken, of op een mobiel of kaart zitten te kijken. :/

Of met z'n tweeën een 4 meter breed fietspad geheel in beslag nemen en niet of heel laat reageren op je bel. :/ Wat dat betreft moet je wel heel alert zijn.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 05-12 13:41
Hoe kun je de activiteiten van andere op strava als eigen route laden? Iemand suggesties? Wil de boretti classico later nog eens narijden en heb zelf geen fiets gps

Drive the way you like, the way you want and make it happen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 23:44
rit klikken, dan sleutel icoon en create route.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koentjuh1987
Werkt dan denk ik alleen via de site en niet via de app (iPhone)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DDX
Alleen via site ja, maar daarna heb je route die je ook via app kan bekijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09-12 14:24
quote:
sapphire schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 17:36:
Ik zie wel wat geels in de berm liggen >:)
Bevoorading was prima, banaantjes op, wafeltje, en drinken. Er waren nog snelle jelles zag ik en alles ging prima :)
Mmh, toen wij daar aankwamen was er geen drinken 8)7, daarna maar de 160 gereden i.p.v. de 110. Gelukkig was er bij post 2 wel drinken.

Maar was een mooie tocht en ben goed stuk gegaan.
quote:
koentjuh1987 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 19:15:
Hoe kun je de activiteiten van andere op strava als eigen route laden? Iemand suggesties? Wil de boretti classico later nog eens narijden en heb zelf geen fiets gps
Of je kijkt op de site van de Boretti Classic en download daar de route ;)

joint_me wijzigde deze reactie 02-05-2015 21:00 (28%)

Steun ook Klimmen tegen MS

Acties:
  • 0Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 13-12-2017
Heeft iemand hier een Canyon aeroad cf slx? Erg mooie fiets! Zat mij af te vragen of hij mij ooit zou passen. Ben 2,02 m, de rekentool van Canyon kan daar alvast niet mee omgaan. Rij nu op een roadlite xxxl. Die zit prima. De aeroad gaat maar tot xxl, maar is ook een heel ander model natuurlijk. Ook ben ik benieuwd hoe de fiets er uit ziet in xxl. Weet iemand van die maat een foto te vinden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 09-12 17:35
Een eigen route gefietst vandaag op/rondom de Heuvelrug. Wist dus helemaal niet dat vandaag die Boretti tocht ook was daar ;). Hoop gele shirtjes gespot, maar onze route ging steeds de andere kant op. Ook een een Fly By met DDX zie ik net ;)

Maat van mij wel onderuit gegaan, dus de route uiteindelijk wat ingekort en rustig uit gefietst.

borstel wijzigde deze reactie 03-05-2015 00:01 (17%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: juli 1999
  • Nu online
quote:
coen76 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 22:26:
Heeft iemand hier een Canyon aeroad cf slx? Erg mooie fiets! Zat mij af te vragen of hij mij ooit zou passen. Ben 2,02 m, de rekentool van Canyon kan daar alvast niet mee omgaan. Rij nu op een roadlite xxxl. Die zit prima. De aeroad gaat maar tot xxl, maar is ook een heel ander model natuurlijk. Ook ben ik benieuwd hoe de fiets er uit ziet in xxl. Weet iemand van die maat een foto te vinden?
Ik mag nog een week of 10 wachten op een XL. :)

192/92cm

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zak aarde
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 01-10 11:55

Zak aarde

Tech writer @ Ledger

quote:
Makkelijk schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 16:20:
[...]

Hele weg wind tegen, bravo!
Er stond een héél klein briesje maar dat kan je geen wind noemen, toch?

Gister het groene hart maar eens verkend. Zonder arm- en beenstukken was het goed te doen. Bovenbenen zowaar nog een beetje verbrand! Garmin horloge was alleen wel leeg op 't laatste stuk dus doorgetrokken naar huis was 't totaal 150 km.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• coen76
quote:
Ruud schreef op zondag 03 mei 2015 @ 08:01:
[...]

Ik mag nog een week of 10 wachten op een XL. :)

192/92cm
Ja, die levertijden :-(

Dat klinkt nog wel hoopvol dat een xxl groot genoeg kan zijn voor mij.

Post eens een foto als je hem binnen hebt, Ik ben benieuwd!

Mijn huidige fiets vind ik in xxxl wat uit verhouding. Ik vraag mij af hoe het er uit ziet bij een aërodynamisch frame in de grootste maat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
quote:
coen76 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 09:55:
[...]

Ja, die levertijden :-(

Dat klinkt nog wel hoopvol dat een xxl groot genoeg kan zijn voor mij.

Post eens een foto als je hem binnen hebt, Ik ben benieuwd!

Mijn huidige fiets vind ik in xxxl wat uit verhouding. Ik vraag mij af hoe het er uit ziet bij een aërodynamisch frame in de grootste maat.

Van deze weet ik zeker dat het een xl is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Makkelijk

Makkelijk

Ik zie het nut ook niet

quote:
Zak aarde schreef op zondag 03 mei 2015 @ 08:18:
[...]

Er stond een héél klein briesje maar dat kan je geen wind noemen, toch?
Nou... langs de kust was dat zeker anders. Vlaggen stonden strak en kruissnelheid in Duinen richting HvH was gisteren 36 en kruissnelheid terug was 26 :). Maar goed NO waait ook altijd lekker door als het in de duinen is. In de buurt van Maassluis was het inderdaad bijna helemaal weg nu ik er aan denk.

Mooi ritje heb je gemaakt, leuke route :)

Makkelijk wijzigde deze reactie 03-05-2015 10:34 (12%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• coen76
quote:
Ruud schreef op zondag 03 mei 2015 @ 10:27:
[...]

[afbeelding]
Van deze weet ik zeker dat het een xl is.
Mooi! Dit is de fiets die jij besteld hebt? Of is dit een xxl?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 06-12 18:11
Iemand een idee welke shirts met grote en afsluitbare zakken er nog te koop zijn?
lange en korte mouw
Heb nu een IPH 6+ met bookbook hoes en die past nergens in meer
Tijdelijk wel een IPH5 zodat ik strava kan gaan gebruiken (gebruikte vroeger altijd EveryTrail)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Makkelijk

Makkelijk

Ik zie het nut ook niet

quote:
petervandamned schreef op zondag 03 mei 2015 @ 10:43:
Iemand een idee welke shirts met grote en afsluitbare zakken er nog te koop zijn?
lange en korte mouw
Heb nu een IPH 6+ met bookbook hoes en die past nergens in meer
Tijdelijk wel een IPH5 zodat ik strava kan gaan gebruiken (gebruikte vroeger altijd EveryTrail)
Mijn Morvelo shirt heeft extreem grote zakken en een afsluitbare zak maar de afsluitbare zak is dan weer niet zo groot. Ik heb nog nooit gfehad dat dingen uit zak vallen trouwens, de afsluitbare zak is meer tegen zelfbescherming (sleutels per ongeluk mee er uit trekken met een mueslireep is me weleens gebeurd).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 23:40

Vos

AFCA

quote:
coen76 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 22:26:
Probeer het eens op fiets.nl forum in het Canyon topic, is behoorlijk actief :)

Verder kan je de maten van de frames naast elkaar leggen.

Vos wijzigde deze reactie 03-05-2015 11:21 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
quote:
coen76 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 10:37:
[...]

Mooi! Dit is de fiets die jij besteld hebt? Of is dit een xxl?
Nee, deze kwam ik ooit online tegen met de vermelding van de eigenaar dat het een XL is (met erg grote zadelhoogte trouwens).

Ik heb zelf een 8.0 besteld. Die op de foto met Dura ace di2 en Zipp wielen ging ruim boven budget :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• coen76
quote:
Ruud schreef op zondag 03 mei 2015 @ 11:25:
[...]

Nee, deze kwam ik ooit online tegen met de vermelding van de eigenaar dat het een XL is (met erg grote zadelhoogte trouwens).

Ik heb zelf een 8.0 besteld. Die op de foto met Dura ace di2 en Zipp wielen ging ruim boven budget :+
Die uitvoering keek ik ook naar. Hopen dat er van de winter 1 voor een mooie prijs in de outlet staat. Of gewoon nog een paar jaar op mijn "oude" Canyon door fietsen.

Ik zal inderdaad ook eens op het fiets forum informeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 10-12 12:54
Aero velgen helpen ook altijd om een groot frame wat meer in proportie te laten lijken vind ik

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koentjuh1987
Ondanks dat wel mooie fietsen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 23:40

Vos

AFCA

quote:
Ruud schreef op zondag 03 mei 2015 @ 11:25:
[...]

Zadelhoogte valt toch beste mee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
quote:
Vos schreef op zondag 03 mei 2015 @ 16:13:
[...]

Zadelhoogte valt toch beste mee?
De zithouding is vrij extreem gezien het verschil tussen zadel en stuur. Beetje een timetrail idee heb ik erbij :)

Ik ga het niet redden om zo 200km rond te rijden in ieder geval ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Makkelijk

Makkelijk

Ik zie het nut ook niet

De stuurbuis is flink ingekort. Mijn saddle-to-bar drop is denk ik groter dan dit en ik ben niet lenig. Sommige mensen roepen nummertjes in centimeters met betrekking tot saddle-to-bar drop maar IMO hangt het alleen van je eigen verhoudingen af wat natuurlijk voelt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TorpedoX_88
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 10-12 13:54
quote:
TorpedoX_88 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 19:39:
Beste mede-Tweakers,

Ik ben van plan binnenkort een nieuwe/andere racefiets te kopen en daarbij wil ik jullie om hulp vragen. Mijn budget is tussen de 1000 en 1500 euro. Een vriend van mij is laatst een fietsenwinkel begonnen dus ik wil de fiets graag daar kopen. Daardoor ben ik voor een nieuwe fiets wel soort van gelimiteerd tot de merken die hij voert: Giant, Bulls, Cube en Focus. In de winkel staan een aantal Cube’s, onder andere de Peloton, en dat komt ongeveer op het volgende neer: Aluminium frame + Shimano 105 = 1000 euro, carbon frame + 105 = 1500 euro, aluminium frame + Ultegra = 1500 euro. De prijzen bij Bulls zijn ongeveer vergelijkbaar, Giant en Focus zullen iets duurder zijn. Mij werd iig al aangeraden om een carbon frame te verkiezen boven Ultegra ipv 105.

[afbeelding]

Nu stond er in die winkel ook nog een tweedehands Kuota Kharma (vol carbon) van 2 jaar oud in mijn maat, wat echt een prachtige fiets is (zie foto). Hij zag er nog als nieuw uit en bleek ook van een liefhebber geweest te zijn die hem erg goed bij hield. Volledig Ultegra afgemonteerd was de prijs 3200 euro en hij mag nu voor 1500 weg, waar misschien nog wel over te onderhandelen valt.

Ik ben benieuwd wat jullie voor dit geld zouden doen. Is een nieuwe te verkiezen boven een tweedehands en zo ja, welke combinatie?
Even een update over deze post, ik ben nog steeds van plan 1 van deze 2 fietsen te gaan kopen. Afgelopen week ben ik terug geweest naar de winkel om nog wat informatie in te winnen en een proefrit te maken op beide fietsen. De Kuota heeft geen standaard wielen meer, maar Miche Race 707 wielen, is afgemonteerd met Ultegra en heeft een compact tandwiel systeem. De Cube fietsen zijn de Agree SL en Pro.

Ik heb op beide fietsen gereden en dat voelde sowieso 10x beter als wat nu gewend ben (een stalen fiets van zon 20 jaar oud). De Kuota met carbon frame was lekker comfortabel maar de aluminium Cube fiets voelde ook goed en had naar mijn idee een iets directere krachtoverbrenging (ervaren meer mensen dat?). Op dit moment neig ik naar de 2e hands Kuota, maar ik ben benieuwd wat jullie mening over beide fietsen is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
Ik zou de kuota laten voor wat het in. Heb teveel drama gelezen over scheurende frames. Als je garantie hebt helemaal prima maar zonder garantie als no go :)

Als het mijn keuze zou zijn, de agree. Ik heb een peloton en agree gehad en de agree is al vrij hard, de peloton is echter nog harder..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Makkelijk

Makkelijk

Ik zie het nut ook niet

quote:
TorpedoX_88 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 20:48:
[...]

Ik heb op beide fietsen gereden en dat voelde sowieso 10x beter als wat nu gewend ben (een stalen fiets van zon 20 jaar oud). De Kuota met carbon frame was lekker comfortabel maar de aluminium Cube fiets voelde ook goed en had naar mijn idee een iets directere krachtoverbrenging (ervaren meer mensen dat?). Op dit moment neig ik naar de 2e hands Kuota, maar ik ben benieuwd wat jullie mening over beide fietsen is.
Heb je niet op andere modellen die hij voert gefietst? Als je toch naar aluminium kijkt probeer dan ook eens een Giant TCR en Defy. Giant maakt naast Cannondale waarschijnlijk de beste aluminium frames.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Iemand had het hier laatst over een leuke aanbieding van een Garmin Edge met hartslag en cadansmeter, alleen kan ik die aanbieding niet meer vinden. Iemand enig idee wat dat was? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• coen76
ik had hem een paar tientjes goedkoper gevonden op amazon.de (ook dankzij een tip hier)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: maart 2014
  • Niet online
Hij was €190 als set bij Mantel, maar nu weer €220!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 10-12 01:07
hartslagmetershop.nl. Ik kom een Garmin eigenlijk nooit ergens goedkoper tegen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 07:24

Tourniquet

Hiya, fellas!

quote:
Atlas schreef op maandag 04 mei 2015 @ 08:07:
Iemand had het hier laatst over een leuke aanbieding van een Garmin Edge met hartslag en cadansmeter, alleen kan ik die aanbieding niet meer vinden. Iemand enig idee wat dat was? :)
De Garmin Edge 500 GPS Bundel? Die is af en toe €159 bij Mantel. Is nu idd weer €220.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 05-10 23:49
quote:
Tourniquet schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:54:
[...]

De Garmin Edge 500 GPS Bundel? Die is af en toe €159 bij Mantel. Is nu idd weer €220.
Idd. Maar zorg dat je de rode koopt ivm de nieuwere hartslagmeter.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
quote:
Ruud schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:32:
Ik zou de kuota laten voor wat het in. Heb teveel drama gelezen over scheurende frames. Als je garantie hebt helemaal prima maar zonder garantie als no go :)
Hmmm , had net mijn zinnen gezet op een Kuota Kharma 2014 die ze bij de Vos voor 1500 Euro hebben staan.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Het kopen van een nieuw shirt was nogal confronterend, XL is te groot en L, wat ik altijd had (zelfde type shirt) is tegenwoordig toch wat strak in de buikregio... 10-15kg zwaarder, en het laat zich dus raden waar dat grotendeels is gaan zitten :/ Toch maar L gekozen in de hoop op matiging van de proportionele afwijkingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
quote:
Graham schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:02:
[...]

Idd. Maar zorg dat je de rode koopt ivm de nieuwere hartslagmeter.
Voor de nieuwe of oude hartslagmeter zou ik m niet laten liggen :).

Ik heb laatst een hartslagmeter op dx.com besteld voor rond de 20 euro. Topding voor het geld :)
quote:
degroot schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:03:
[...]

Hmmm , had net mijn zinnen gezet op een Kuota Kharma 2014 die ze bij de Vos voor 1500 Euro hebben staan.
Met de juiste garantie zou ik het gewoon aandurven hoor.

Ruud wijzigde deze reactie 04-05-2015 12:07 (23%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Nu het over harslagbanden gaat....

Heeft iemand de Polar soft strap band ? Ben namelijk benieuwd hoe ver die drukknoopjes uit elkaar zitten, heb namelijk nog de meter van mijn Bryton en zou die graag gebruiken op een nieuwe strap :)

Gabriël Ryzen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 03-07 23:55
quote:
sapphire schreef op maandag 04 mei 2015 @ 12:08:
Nu het over harslagbanden gaat....

Heeft iemand de Polar soft strap band ? Ben namelijk benieuwd hoe ver die drukknoopjes uit elkaar zitten, heb namelijk nog de meter van mijn Bryton en zou die graag gebruiken op een nieuwe strap :)
Ik gebruik de Polar soft strap met mijn Garmin (en Garmin hartslagsensor).
Dat werkt feilloos, zoals ook DC Rainmaker bevestigd.
Ik kan vanavond wel een hart-hart afstand van de 2 drukknoppen op de band opmeten.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
De Garmin en mijn Chinese-cheap-rip-off hebben een HOH-afstand van 45mm :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• havana
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 10-12 11:34
Vandaag de Ruhrseeroute 2.0 van buzz gereden met als startpunt Einruhr. 's Ochtends is het nog wat grijs maar tegen het middaguur komt de zon erbij en kunnen de beenstukken uit. De klim Simonskall is helaas nog altijd dicht, dus ik ben daar maar omgekeerd en heb een stukje omgefietst. Geen groot drama verder. En uit en thuis met 162 km met bijna 3200 hm. Geweldig genoten!

Maar ik kan het mis hebben

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 13-09 14:01
Heb sinds vandaag een probleem, ik heb mijn stem verandert van een 120 naar 80mm en sindsdien is beweegt mijn vork etc een klein beetje wat een heel irritant geluid maakt als ik over bubbels,... rijd. Ik heb al heel mijn headset uit elkaar gehaald, bearings ingevet helemaal terug alles in elkaar gezet en nog heel wat, maar het blijft steeds dat klein stukje speling. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Makkelijk

Makkelijk

Ik zie het nut ook niet

quote:
thibautb schreef op maandag 04 mei 2015 @ 18:34:
Heb sinds vandaag een probleem, ik heb mijn stem verandert van een 120 naar 80mm en sindsdien is beweegt mijn vork etc een klein beetje wat een heel irritant geluid maakt als ik over bubbels,... rijd. Ik heb al heel mijn headset uit elkaar gehaald, bearings ingevet helemaal terug alles in elkaar gezet en nog heel wat, maar het blijft steeds dat klein stukje speling. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Stuurpen loshalen, topcap aandraaien, stuurpen weer vasthouden.
Heb je het verkeerd om gedaan? Eerst je stuurpen aandraaien en dan de topcap?.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TorpedoX_88
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 10-12 13:54
quote:
Ruud schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:32:

Als het mijn keuze zou zijn, de agree. Ik heb een peloton en agree gehad en de agree is al vrij hard, de peloton is echter nog harder..
Is het echt zo erg met die Kuota's? Kan ook nog kiezen tussen een Agree van aluminium of carbon, wat raden jullie aan?
quote:
Makkelijk schreef op maandag 04 mei 2015 @ 05:48:
[...]
Heb je niet op andere modellen die hij voert gefietst? Als je toch naar aluminium kijkt probeer dan ook eens een Giant TCR en Defy. Giant maakt naast Cannondale waarschijnlijk de beste aluminium frames.
Deze had hij niet staan en volgens hem heeft Cube op dit moment de beste prijs/kwaliteit verhouding van de genoemde merken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thibautb
quote:
Makkelijk schreef op maandag 04 mei 2015 @ 18:48:
[...]

Stuurpen loshalen, topcap aandraaien, stuurpen weer vasthouden.
Heb je het verkeerd om gedaan? Eerst je stuurpen aandraaien en dan de topcap?.
Nee, heb eerst topcap gedaan en dan stuurpen, kan het zijn dat door een of andere magische reden een van m'n spacers een klein beetje verkleind is want wat ik me kan herinneren is dat er eerst 8 mm plaats was en nu nog maar 2 ofzo, of misschien heb ik er eentje kwijtgespeeld die ik nooit heb opgemerkt... Anders koop ik daar een nieuwe van dat zal toch niet zo duur zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Makkelijk

Makkelijk

Ik zie het nut ook niet

Voel/zie je de speling of hoor je alleen herrie? Want in dat laatste geval kan het een kwestie van wat montagepasta bij je stuur in stuurpen (altijd lastige koppeling) of stuurpen aan vorkbuis zijn :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thibautb
quote:
Makkelijk schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:32:
Voel/zie je de speling of hoor je alleen herrie? Want in dat laatste geval kan het een kwestie van wat montagepasta bij je stuur in stuurpen (altijd lastige koppeling) of stuurpen aan vorkbuis zijn :)
Ik voel speling, als ik op m'n voorrem duw en dan naar voor en achter beweeg dan voel ik een heel klein beetje speling.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Makkelijk

Makkelijk

Ik zie het nut ook niet

Mogelijk steekt je vorkbuis te ver boven je stuurpen of de eventuele spacer boven je stuurpen uit waardoor je hem niet lekker kan aandraaien. Dat zou overigens inderdaad betekenen dat je een spacer bent verloren, tenzij je je vorkbuis langer hebt getoverd ;)

Makkelijk wijzigde deze reactie 04-05-2015 19:38 (31%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thibautb
quote:
Makkelijk schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:37:
Mogelijk steekt je vorkbuis te ver boven je stuurpen of de eventuele spacer boven je stuurpen uit waardoor je hem niet lekker kan aandraaien. Dat zou overigens inderdaad betekenen dat je een spacer bent verloren, tenzij je je vorkbuis langer hebt getoverd ;)
oke, dus gewoon nieuwe spacers kopen is de oplossing?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Makkelijk

Makkelijk

Ik zie het nut ook niet

quote:
thibautb schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:38:
[...]

oke, dus gewoon nieuwe spacers kopen is de oplossing?
Waarschijnlijk wel. Je vorkbuis moet zeg maar 3 millimeter in de spacer of stuurpen vallen. Kijk even dit filmpje om het te begrijpen: YouTube: How To Cut Down Your Bike's Steerer Tube. Dat gaat over het inkorten van de vorkbuis maar daar wordt het meteen goed uitgelegd. Met name de laatste paar seconden zijn heel helder en als je dat ziet weet je denk ik onmiddelijk of dat inderdaad jou probleem is.

Makkelijk wijzigde deze reactie 04-05-2015 19:42 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thibautb
quote:
Makkelijk schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:42:
[...]

Waarschijnlijk wel. Je vorkbuis moet zeg maar 3 millimeter in de spacer of stuurpen vallen. Kijk even dit filmpje om het te begrijpen: YouTube: How To Cut Down Your Bike's Steerer Tube. Dat gaat over het inkorten van de vorkbuis maar daar wordt het meteen goed uitgelegd. Met name de laatste paar seconden zijn heel helder en als je dat ziet weet je denk ik onmiddelijk of dat inderdaad jou probleem is.
Als ik dat zou doen, hoe moet ik dan dat stukje in mijn vork lager zetten, zodat de buis niet op dezelfde hoogt komt als de plek waar de schroef in gaat? Daar kon ikgeen video van vinden op gcn.

thibautb wijzigde deze reactie 04-05-2015 19:45 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Makkelijk

Makkelijk

Ik zie het nut ook niet

quote:
thibautb schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:43:
[...]

Als ik dat zou doen, hoe moet ik dan dat stukje in mijn vork lager zetten, zodat de buis niet op dezelfde hoogt komt als de plek waar de schroef in gaat? Daar kon ikgeen video van vinden op gcn.
Ik wilde je niet aanraden om je vork in te korten hoor, het ging er meer om dat je even zag hoe de buis t.o.v. de stuurpen moest zitten. Maar GCN is die informatie inderdaad nogal vergeten.. Dus voor wat betreft het verplaatsen van de starnut na het inkorten van een vorkbuis: je kunt er gewoon een kleine plastic schroevendraaier in steken (die kleiner is dan het schroefdraad) en daar een paar tikjes met een hamer op geven.

Maar als je tevreden bent over de huidige hoogte van je stuur laat het dan lekker zo zitten als het is en zoek of vervang de verloren spacer als dat het probleem was ;)

Makkelijk wijzigde deze reactie 04-05-2015 19:57 (10%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thibautb
U
quote:
Makkelijk schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:54:
[...]

Ik wilde je niet aanraden om je vork in te korten hoor, het ging er meer om dat je even zag hoe de buis t.o.v. de stuurpen moest zitten. Maar GCN is die informatie inderdaad nogal vergeten.. Dus voor wat betreft het verplaatsen van de starnut na het inkorten van een vorkbuis: je kunt er gewoon een kleine plastic schroevendraaier in steken (die kleiner is dan het schroefdraad) en daar een paar tikjes met een hamer op geven.

Maar als je tevreden bent over de huidige hoogte van je stuur laat het dan lekker zo zitten als het is en zoek of vervang de verloren spacer als dat het probleem was ;)
Oke, heb het probleem gevonden, door een of andere magische reden is het stuk waar mijn stuurpen in gaat iets naar boven geschoven, heb er een paar keer met rubber hamer op geslagen en nu is jet weer goed... Toch bedankt voor alle hulp!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• argro
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 27-11 19:56
Gisteren mijn fiets in elkaar geschroefd. Nu hield ik twee onderdelen over, te weten de in de kabel te integreren stelnippels voor de kabelspanning (volgens mij de Jagwire BSA054). Op mijn vorige frame liepen de kabels buitenlangs, dan ging het afstellen van de kabel met zo'n stelnippel op het frame. Nu ontbreekt een dergelijke voorziening omdat de kabels binnenlangs lopen. Vandaar dus de in de kabel te integreren stelnippels (zo realiseerde ik mij toen alles klaar was). Voor de achterderailleur maakt dat m.i. niet uit. Daar kun je op de derailleur zelf de kabel nog op spanning brengen. Bij de voorderailleur gaat dat echter niet minder goed is mijn ervaring / aanname. Ben ik een essentieel onderdeel vergeten of valt het wel mee? De voorderailleur echt goed afstelling vind ik sowieso altijd lastig overigens.

argro wijzigde deze reactie 05-05-2015 09:29 (4%)

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
quote:
argro schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 09:14:
Gisteren mijn fiets in elkaar geschroefd. Nu hield ik twee onderdelen over, te weten de in de kabel te integreren stelnippels voor de kabelspanning (volgens mij de Jagwire BSA054). Op mijn vorige frame liepen de kabels buitenlangs, dan ging het afstellen van de kabel met zo'n stelnippel op het frame. Nu ontbreekt een dergelijke voorziening omdat de kabels binnenlangs lopen. Vandaar dus de in de kabel te integreren stelnippels (zo realiseerde ik mij toen alles klaar was). Voor de achterderailleur maakt dat m.i. niet uit. Daar kun je op de derailleur zelf de kabel nog op spanning brengen. Bij de voorderailleur gaat dat echter niet minder goed is mijn ervaring / aanname. Ben ik een essentieel onderdeel vergeten of valt het wel mee? De voorderailleur echt goed afstelling vind ik sowieso altijd lastig overigens.
Bij de voorderailler zou ik m altijd ertussen zetten. Zeker gezien het kleine verloop wat je vaak hebt bij nieuwe kabels.

Zonder stelnippel blijf je prutsen.

Dus even terug naar de garage en dat steldingetje ertussen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19-10 18:00

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Bij de achterderailleur gebruik ik hem toch ook wel, wanneer ik van cassette gewisseld ben. Afstellen gaat m.i. toch een stuk beter tijdens het fietsen en dat lukt niet met de stelschroef achterop.
Voor heb ik eigenlijk nog nooit hoeven stellen, heb je een triple? Dan is dat inderdaad erg lastig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• argro
quote:
TheLemon schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:21:
Bij de achterderailleur gebruik ik hem toch ook wel, wanneer ik van cassette gewisseld ben. Afstellen gaat m.i. toch een stuk beter tijdens het fietsen en dat lukt niet met de stelschroef achterop.
Voor heb ik eigenlijk nog nooit hoeven stellen, heb je een triple? Dan is dat inderdaad erg lastig.
Afstellen doe ik met de fiets op de montagestandaard. Daarvoor heb ik het dus niet nodig.

Heb een compact. Voordeel van een stelnippel lijkt mij dat je de kabel van de voorderailleur goed op voorspanning kunt zetten. Zonder stelnippel ontkom je er niet aan dat de kabel enigszins ontspannen is. Bij het schakelen naar het buitenblad moet je dat eerst overbruggen, alvorens de derailleur in beweging komt. Nog los va het feit dat je daardoor een klein stukje bereik mist.

Kortom, ik ga de stelnippel er toch maar tussen zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Goed plan! Een oude programmeurswet is dat luiheid je altijd terugpakt, voreg of laat ;)
Afstellen in montagestandaard kan, maar mijn ervaring is dat onder de belasting van je fietsende benen, het toch net ff anders kan zijn en je soms een kleine finetuning nodig hebt. Bovendien scheelt het me tijd als ik de fiets niet op dat standaard hoef te zetten. Achterwiel eruit, cassette wisselen, wiel erin en gaan :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Ik heb geloof ik nooit echt problemen met het voorspannen van kabels zonder stelnippel (heb de nippels er wel op)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• argro
Gisteren eerste ritje op de nieuwe fiets gemaakt. Voorderailleur verdient nog wat aandacht. Voor de rest prima.

Plaatje:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Mooi hoor! En helemaal in stijl met Celeste en alles Campagnolo. Ook nog Deda of 3T afmontage verder erop?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• argro
quote:
TheLemon schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:06:
Mooi hoor! En helemaal in stijl met Celeste en alles Campagnolo. Ook nog Deda of 3T afmontage verder erop?
Stuur: Deda Zero 100 met Fizik Superlight tape
Stuurpen: Deda Zero 100 performance
Zadelpen: Deda Superzero
Zadel: Fizik Antares Versus
Pedalen: Look Keo 2 Max Blade

Nu nog een Italiaanse (of op z'n minst een Europese) fietscomputerstuur... ;)

argro wijzigde deze reactie 06-05-2015 09:47 (32%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 10-12 15:27
Het blijft een beetje zeuren met mijn Garmin Edge 810 als ik een route wil volgen.
Hierop heb ik onderstaande kaart staan.
http://www.openfietsmap.nl/downloads/germany#Benelux

Als ik via garmin connect een route aanmaak en deze naar mijn garmin upload werkt dat prima. Starten van de route ook. Dan begint het gedonder. Random blijft de 810 uitvallen. De vorige keer al een factory reset gegeven in de hoop dat het over is en een nieuwe kaart op de SD gezet.

Maandag weer een rondje gemaakt aan de hand van een route. Ivm noodweer op komst halverwege omgekeerd. Toen ik bij het eindpunt aankwam viel de garmin volledig uit. Iemand nog een idee? Ik heb het trouwens alleen als ik een route volg. Als ik gewoon ga fietsen zonder kaart tot nu toe geen problemen. Meer mensen die last hebben van dit of een oplossing hebben? Kan het aan de kaart liggen dat deze niet goed samen gaat. Zijn er andere opties van kaarten om dit uit te sluiten? Zo niet ga ik naar coolblue terug.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Modbreak:
Wie draagt er zorg voor een nieuw deel? Deze zorgt er voor dat schroeven uit onze server beginnen te springen

Wellicht gaat het topic ook onder een subforum hangen, maar dan zal er tijdelijk een clone in VV staan zodat iedereen de weg kan vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Makkelijk

Makkelijk

Ik zie het nut ook niet

quote:
argro schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:08:
[...]
Stuur: Deda Zero 100 met Fizik Superlight tape
Stuurpen: Deda Zero 100 performance
Zadelpen: Deda Superzero
Zadel: Fizik Antares Versus
Pedalen: Look Keo 2 Max Blade

Nu nog een Italiaanse (of op z'n minst een Europese) fietscomputerstuur... ;)
Prachtig! Enneh, Sigma (Duits) of B'Twin (Frans, zal wel niet werken ;))

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
quote:
Nixo schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:48:
Het blijft een beetje zeuren met mijn Garmin Edge 810 als ik een route wil volgen.
Hierop heb ik onderstaande kaart staan.
http://www.openfietsmap.nl/downloads/germany#Benelux

Als ik via garmin connect een route aanmaak en deze naar mijn garmin upload werkt dat prima. Starten van de route ook. Dan begint het gedonder. Random blijft de 810 uitvallen. De vorige keer al een factory reset gegeven in de hoop dat het over is en een nieuwe kaart op de SD gezet.

Maandag weer een rondje gemaakt aan de hand van een route. Ivm noodweer op komst halverwege omgekeerd. Toen ik bij het eindpunt aankwam viel de garmin volledig uit. Iemand nog een idee? Ik heb het trouwens alleen als ik een route volg. Als ik gewoon ga fietsen zonder kaart tot nu toe geen problemen. Meer mensen die last hebben van dit of een oplossing hebben? Kan het aan de kaart liggen dat deze niet goed samen gaat. Zijn er andere opties van kaarten om dit uit te sluiten? Zo niet ga ik naar coolblue terug.
Gebruik je een track en volg je een lijntje of laat je 'm echt navigeren (te lezen aan het omkeren-verhaal echt als navigatie)? Er is in het verleden nog wel eens gedonder geweest met het aantal punten van een track. Kan daar misschien nog iets in zitten?

Ik gebruik mijn Garmins alleen met tracks en heb geen problemen. Nooit met navigatie.

@Agro, mooi! Blijft een bekende, sprekende kleur dat Celeste!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 10-12 15:27
quote:
Ruud schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:00:
[...]

Gebruik je een track en volg je een lijntje of laat je 'm echt navigeren (te lezen aan het omkeren-verhaal echt als navigatie)? Er is in het verleden nog wel eens gedonder geweest met het aantal punten van een track. Kan daar misschien nog iets in zitten?

Ik gebruik mijn Garmins alleen met tracks en heb geen problemen. Nooit met navigatie.

@Agro, mooi! Blijft een bekende, sprekende kleur dat Celeste!
Wat mij betreft is alleen de rode lijn prima. Maar kan ik navigatie uitzetten? Dan ga ik testen of dat de oplossing is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Mijn Garmin (500) had maandag ook vreemde kuren. Viel tijdens de rit 2 keer uit (en starte opnieuw op). Aan het eind van de rit wilde hij niet meer opstarten (viel uit zodra er een gps fix was), batterij gaf 100% aan. 's avonds aan de pc gehangen, daarna leek hij het gewoon weer te doen.
Nog niet weer gefietst, dus nog niet weten te checken.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• roda_djavulen
Hier nieuwste firmware op de 810 gezet en maandag op 85 km vier keer vastgelopen. Garmin is goed in hardware, maar voor de rest blijft het toch moeilijk voor ze..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UltraSub
We willen volgende week donderdag tot en met zondag gaan fietsen in omgeving Monschau. Veel te laat vastgelegd natuurlijk, en dus is er niet echt makkelijk meer een locatie te vinden. We zoeken een appartement of iets in die aard waar we de fietsen binnen kunnen zetten 's avonds, voor 4-5 man.
Iemand met een goede tip?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 06-12 11:57
Wij boeken altijd via AirBnB, werkt tot nu toe vrij aardig.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 06:25
quote:
roda_djavulen schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:46:
Hier nieuwste firmware op de 810 gezet en maandag op 85 km vier keer vastgelopen. Garmin is goed in hardware, maar voor de rest blijft het toch moeilijk voor ze..
Daarom nooit zomaar updaten zonder dat je van anderen hoort dat hij goed werkt. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• roda_djavulen
Das waar :) maar had hier twee weken terug al gelezen over die update en weinig klachten gehoord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UltraSub
quote:
wackmaniac schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:59:
Wij boeken altijd via AirBnB, werkt tot nu toe vrij aardig.
Thanks. Goeie tip. Gaan daar eens kijken. :)
quote:
LuPo schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:08:
[...]

Daarom nooit zomaar updaten zonder dat je van anderen hoort dat hij goed werkt. ;)
Ik hang mijn 1000 aan de Mac, en plop, Garmin Express heeft het ding geupdate. Zit nu ook op 3.0 dus maar nog niet kunnen testen. Zijn er veel problemen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Graham
Draai inmiddels een beta versie (3.62) op mijn 810. De laatste "stabiele" versie (3.60) is niet echt stabiel op lange ritten als je navi gebruikt (geen turn-by-turn maar gewoon kaart met track adhv .gpx). Vooral als je zoom veel gebruik dan loopt het vast.

Helaas al meer dan een week niet gefiets ivm goed verkouden te zijn. Hopelijk gaat het morgen of vrijdag weer. Kan ik teminsten nog even fietsen voor ik richting Nijmegen ga voor de RvN.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DDX
Begint het indekken nu al ? ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Graham
quote:
DDX schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 20:22:
Begint het indekken nu al ? ;)
Tuurlijk. Qua km's etc kan ik niet bepaald mee met jou. Maar goed wie wel ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een navigatie van GPX routes in binnen en buitenland voor race en mtb.

Iemand bekend met de Teasi Pro (fietsnavigatie) ?
http://www.fietscomputers...uct/406843/teasi-pro.html Vanaf 13 mei is hij in de aanbieding bij de Aldi voor 149 euro maar betwijfel of het wat is. Wie kan mij adviseren?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Vraag is vaak voorbij gekomen hier, ff zoeken binnen dit topic. Ikzelf zou het niet aandurven, blijft toch een flink bedrag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

quote:
Ruud schreef op maandag 04 mei 2015 @ 12:46:
De Garmin en mijn Chinese-cheap-rip-off hebben een HOH-afstand van 45mm :)
Dank je !

Mijn eigen strap nog even gemeten en HOH is ook 45mm :)

Gabriël Ryzen

• havana
quote:
UltraSub schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:55:
We willen volgende week donderdag tot en met zondag gaan fietsen in omgeving Monschau. Veel te laat vastgelegd natuurlijk, en dus is er niet echt makkelijk meer een locatie te vinden. We zoeken een appartement of iets in die aard waar we de fietsen binnen kunnen zetten 's avonds, voor 4-5 man.
Iemand met een goede tip?
Ik zit momenteel in die omgeving en zo wat alle ferienwohnungen hier zijn vrij. Google eens op ferienwohnung in plaatsen als Rurberg, Einruhr, Dedenborn en Woffelsbach. Prima locaties om te fietsen en veel aanbod.

Duitsers zijn nog niet echt van Airbnb, aanbod is zeer beperkt als je het vergelijkt met de daadwerkelijke hoeveelheden huisjes die je ziet.

Ik zat 2 jaar geleden bij Fewo Nelessen in Dedenborn, is prima bevallen. Afgesloten schuurtje in de tuin, goed wifi, moderne badkamer en goed uitgerust huisje. Je zit vlakbij Simmerath waar grote supermarkten e.d. zijn. Geloof dat ze zelfs een site hebben waar je kunt boeken.

havana wijzigde deze reactie 07-05-2015 07:49 (30%)

• UltraSub
Ferienwohnung... dat ik daar niet op ben gekomen. Doh.
Gisteren via Airbnb een huisje in Schleiden aangevraagd. Benieuwd wanneer ik daar wat op ga horen. Nooit eerder Airbnb gebruikt.

• havana
Duurt meestal 24 uur.

Anders zit hier in t dorp Einruhr ook nog twee mooie: Ruhrseeblick.de en Haus Panorama.

• MMUilwijk
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09-12 07:24
quote:
Laat je niet foppen door momentopnames, mijn fiets gaat in juli / augustus in de spreekwoordelijke wilgen om een beetje bij te komen van deze ongein ;)

Ik zie jullie bij de RvN ongetwijfeld voorbij flitsen, veel plezier!

Everytime I suffer I become a better man because of it

• degroot
  • Niet online
quote:
willy1986 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 21:22:
Ik ben op zoek naar een navigatie van GPX routes in binnen en buitenland voor race en mtb.

http://www.fietscomputers...uct/406843/teasi-pro.html Vanaf 13 mei is hij in de aanbieding bij de Aldi voor 149 euro maar betwijfel of het wat is. Wie kan mij adviseren?
Ik heb daar inderdaad al meerdere malen reactie op gegeven hier in dit topic.
Ikzelf ben er dik te vreden over. Zolang je geen ANT+ vereist is dit eigenlijk een ideaal aparaat.
Big Bang 4 the Bucks

Ow wacht , de Pro heeft wel Bleutooth sensoren voor Cadans etc! dan is het helemaal zijn geld waard!

degroot wijzigde deze reactie 07-05-2015 11:55 (8%)

www.degroot-it.nl

• Sherlock
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 10-12 16:06

Sherlock

No Shit

quote:
willy1986 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 21:22:

Niet mee bekend, maar in de link die je plaatst staan de volgende zaken als minpunt:
* Niet volledig waterdicht zoals andere fietscomputers.
* Relatief langzaam dus minder geschikt voor sportieve fietsers.

Dat zou voor mij reden zijn om het niet te doen.

• psychodude
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 22:32
quote:
Sherlock schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:32:
[...]

Niet mee bekend, maar in de link die je plaatst staan de volgende zaken als minpunt:
* Niet volledig waterdicht zoals andere fietscomputers.
* Relatief langzaam dus minder geschikt voor sportieve fietsers.

Dat zou voor mij reden zijn om het niet te doen.
Een wat meer uitgebreid review van het product kun je overigens ook hier lezen:
http://www.fietspraat.nl/...iews/199-review-teasi-pro

Zelf heb ik een Teasi pro een keertje geleend van iemand. Gebruikt niet op de wielrenfiets maar destijds op mijn vakantiefiets. Het apparaat is vrij groot. Grofweg hetzelfde formaat als mijn S4 mini. Geeft daarin prima zicht voor wat betreft navigatie, maar je kunt wel rekenen op een log ding aan je stuur :p. Helderheid van het apparaat was ook goed. En de navigatie op zich functioneerde naar behoren. Een betrekkelijk vlotte GPS fix, en aanwijzingen waren tijdig.

De respons van het apparaat was rampzalig. Het leverde dan ook de nodige frustratie om te schakelen tussen de diverse modi. De hardware lijkt simpelweg niet capabel om te kunnen routeren en invoer te verwerken op hetzelfde moment. Dit voor mij was een belangrijke reden dit apparaat zelf niet aan te schaffen.

Een tweede belangrijke reden was batterijduur. Het ding was grofweg een jaartje oud op dat moment. En de batterij ging ca. 7 uur mee op dat moment. Gezien ik op mijn vakantiefiets nog geen optie had om al rijdend stroom op te wekken, was dit een tweede dooddoener.

Voor tijdens het wielrennen zal het eerste breekpunt voor mij in ieder geval ook nog steeds uitermate irritant zijn, en zou ik alleen daarom al het apparaat ook nu nog steeds niet aanschaffen. Het tweede minpunt zal meer persoonlijk zijn. Afhankelijk van de gemiddelde rit duur.

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW

Virtualisatie Dictator

Als je een leuke fietscomputer wilt zonder Garmin prijs kan je ook eens kijken naar de Mio Cyclo 300 series. Heb zelf de 315HC (met hartslag en cadans sensor). Prima ding, ANT+ sensors, ingebouwde kaarten, turn-by-turn navigatie, hartslagzone's, surprise me functie, integratie met Strava, Facebook, hoogtemeters enz. Ze komen in veel testen goed uit de bus. Ik zie de Mio Cyclo tussen Polar en Garmin in wat betreft kwaliteit, functionaliteit en prijs. Als je even goed zoekt komen er ook nog wel eens leuke aanbiedingen voorbij.
Ik denk dat de Mio Cyclo 315 HC veel overlap heeft met de Garmin Edge 1000 HRM bundel. De Mio Cyclo 315 zit tegen de Garmin Edge 1000 (kaal), en de Mio Cyclo 310 zit meer bij de Garmin Edge 810.

Microkid wijzigde deze reactie 07-05-2015 17:01 (40%)

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• thibautb
Weet er iemand een goede app om routes uit te stippel die dat ook actief zegt, ik gebruik nu fietsknoop, maar ik begrijp het systeem van bordjes gewoon niet dus rij de hele tijd verkeerd. Er staat een bordje van 78 en dan moet ik al direct naar 50 bv gaan en mijn hersenen denken dat ik verder moet rijden maar dat is dus niet... Ik vind het wel tof om op jaagpaden etc te rijden.

• degroot
  • Niet online
quote:
Microkid schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:47:
Als je een leuke fietscomputer wilt zonder Garmin prijs kan je ook eens kijken naar de Mio Cyclo 300 series. Heb zelf de 315HC (met hartslag en cadans sensor). Prima ding, ANT+ sensors, ingebouwde kaarten, turn-by-turn navigatie, hartslagzone's, surprise me functie, integratie met Strava, Facebook, hoogtemeters enz. Ze komen in veel testen goed uit de bus. Ik zie de Mio Cyclo tussen Polar en Garmin in wat betreft kwaliteit, functionaliteit en prijs. Als je even goed zoekt komen er ook nog wel eens leuke aanbiedingen voorbij.
Ik denk dat de Mio Cyclo 315 HC veel overlap heeft met de Garmin Edge 1000 HRM bundel. De Mio Cyclo 315 zit tegen de Garmin Edge 1000 (kaal), en de Mio Cyclo 310 zit meer bij de Garmin Edge 810.
Die mio is wel dubbel zo duur als die Teasi :+
quote:
psychodude schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:31:
[...]
Voor tijdens het wielrennen zal het eerste breekpunt voor mij in ieder geval ook nog steeds uitermate irritant zijn, en zou ik alleen daarom al het apparaat ook nu nog steeds niet aanschaffen. Het tweede minpunt zal meer persoonlijk zijn. Afhankelijk van de gemiddelde rit duur.
Ik gebruik hem voor het wielrennen , maar dan vaak alleen als fietscomputer. Alleen als fietscomputer doet ie echt uitstekend dienst.

Vorige maand naar Spanje geweest, en er routes opgezet van gpsies.com. Navigeren daar werkte voor mij echt prima! Geen last van trage reactie o.i.d.

hier staat ook nog een goede review op Hetiskoers.nl

degroot wijzigde deze reactie 07-05-2015 18:24 (30%)

www.degroot-it.nl

• wackmaniac
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 06-12 11:57
quote:
thibautb schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 17:58:
Weet er iemand een goede app om routes uit te stippel die dat ook actief zegt, ik gebruik nu fietsknoop, maar ik begrijp het systeem van bordjes gewoon niet dus rij de hele tijd verkeerd. Er staat een bordje van 78 en dan moet ik al direct naar 50 bv gaan en mijn hersenen denken dat ik verder moet rijden maar dat is dus niet... Ik vind het wel tof om op jaagpaden etc te rijden.
Elk knooppunt heeft een nummer, maar opeenvolgende knooppunten hoeven geen opeenvolgende nummers te hebben. Bij de knooppunten staat naast het nummer van het knooppunt ook aangegeven welke weg je moet nemen voor het volgende knooppunt. Je kan dus eenvoudig een lijstje naken met knooppunten en bij elk knooppunt kijken welke afslag je nodig hebt voor de volgende. Lijkt me redelijk eenvoudig.

Read the code, write the code, be the code!

• Magic666
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 08-12 09:06

Magic666

No one's neighbour!

https://www.kickstarter.c...ess-bike-pedals?ref=users

Ziet er aardig uit, wat denken jullie?

Join het GoT Pulse-Team!

• lochtejans
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 08-12 21:23
Zijn er hier nog meer mensen die komende zaterdag Tour de Namur gaan rijden? Ik doe zelf mee met een groepje van zes man aan de route van 83km. Is trouwens m'n eerste deelname aan een toertocht, ben benieuwd!
Pagina: 1 ... 136 137 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True