Everytime I suffer I become a better man because of it
Strava link, kijken of het wat is voor mijn route verzameling. Het wordt dan wel een ritje vanaf kasteel de haarTourniquet schreef op maandag 27 april 2015 @ 14:49:
Vanmorgen een mooi ritje gemaakt naar kasteel De Haar, 65km. Lekker weer en ook lekker rustig op de weg. Mijn nieuwe setup met 50/39 en 12-25 bevalt nog steeds prima!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hello fellow humans
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Ja, goed plan!StevenK schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:22:
Moeten we daar maar een GoT ride organiseren. (hoewel ik niet de illusie heb MMuilwijk te kunnen volgen)
Everytime I suffer I become a better man because of it
Zie prive-bericht!joint_me schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:22:
[...]
Strava link, kijken of het wat is voor mijn route verzameling. Het wordt dan wel een ritje vanaf kasteel de haar
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ik heb als vlakke cassette een 11-23 genomen (zo vlak mogelijk), maar achteraf had ik liever de 12-25 gehad. Puur omdat de door mij meest gebruikte tandwielen (18 en 19) bij de 12-25 een rechtere kettinglijn opleveren.Ascension schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:59:
Nu alleen bepalen of ik een 11-23, 11-25 of 12-25 neem voor het vlakke (11-speed). Iemand nog voors en tegens? De 11 heb ik niet nodig denk ik, als je 52-11 gaat rijden gaat het wel heel hard, aan de andere kant verwacht ik een 36-25 ook niet vaak te zullen gebruiken in het westen.
/edit
Dat maakt minder geluid, schijnt dus minder te slijten, en heeft als voordeel dat ik nog minder snel terug zou hoeven naar het kleine blad.
Maar als je een hardrijder bent die vaak gemiddeldes van boven de 30 rijd, dan is er niks mis met 11-23
[ Voor 17% gewijzigd door Pelle op 28-04-2015 17:14 ]
12-25 zou ook kunnen, maar 11-23 ga ik echt die 25 achter missen bij klimmetjes.
Afgelopen zondag na 380km ook klimmetje van 150m met stukken 12%+ dan ben ik blij dat ik die 25 erop heb zitten. (en eigenlijk zou nog iets groter beter zijn, maar dan maar even kort wat lagere cadans (ging richting de 55 terwijl ik toch nog 300W kon trappen))
https://www.strava.com/segments/4818409
Met 52/36 zou ik voor de 12-25 gaan. Ik heb een 10-speed 11-23 maar die 11 heb je eigenlijk nooit nodig in NL en het heeft invloed op de kettinglijn bij alle vervolgkransjes. Uitzondering is als je veel sprint in groepsverband of als je een 11-23 gebruikt in de heuvels omdat je gewoon heel goed bent en geen 28 nodig hebt.Ascension schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:59:
Nu alleen bepalen of ik een 11-23, 11-25 of 12-25 neem voor het vlakke (11-speed). Iemand nog voors en tegens?
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Als ik echt ga klimmen dan kan ik altijd nog de huidige 11-28 er op zetten, die 11 is misschien ook wel lekker in een lange afdaling. Twijfelen tussen de 12-25 of de 11-23 dus ;-)Makkelijk schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 18:42:
[...]
Met 52/36 zou ik voor de 12-25 gaan. Ik heb een 10-speed 11-23 maar die 11 heb je eigenlijk nooit nodig in NL en het heeft invloed op de kettinglijn bij alle vervolgkransjes. Uitzondering is als je veel sprint in groepsverband of als je een 11-23 gebruikt in de heuvels omdat je gewoon heel goed bent en geen 28 nodig hebt.
Nog even op een rijtje:
• Vertandingen en gewicht:
• 11/23: 11-12-13-14-15-16-17-18-19-21-23 – 212 gram*
• 11/25: 11-12-13-14-15-16-17-19-21-23-25 – 229 gram*
• 11/28: 11-12-13-14-15-17-19-21-23-25-28 – 249 gram*
• 11/32: 11-12-13-14-16-18-20-22-25-28-32 – 286 gram*
• 12/25: 12-13-14-15-16-17-18-19-21-23-25 – 243 gram*
Aan die 11 heb je gewoon bijna niets. Als je met een 12 niet meer kan meetrappen in een afdaling gaat die 11 je echt niet heel veel plezier meer geven.
@MoneyPriest: praktisch antwoord: nee. De helft vd kooi zit echt integraal aan je derailleur vast en ik kan me niet voorstellen dat je die onderdelen los kan krijgen en dan ook nog zelf vervangen. Het is op zich niet heel spannend qua techniek, maar je krijgt het denk ik gewoon niet voor elkaar.
#ziet veren in het rond springen in gedachten#
Sterker nog, een 12-25 is ook echt vlakker dan een 11-23TheLemon schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 23:17:
Ik zou bij 11sp altijd de 12-25 verkiezen boven de 11-23. Die laatste lijkt wel vlakker bovenin, maar dat is de praktijk niet zo.
11 12 9,09% 13 8,33% 14 7,69% 15 7,14% 16 6,67% 17 6,25% 18 5,88% 19 5,56% 21 10,53% 23 9,52%
gemiddelde: 7,67%
12 13 8,33% 14 7,69% 15 7,14% 16 6,67% 17 6,25% 18 5,88% 19 5,56% 21 10,53% 23 9,52% 25 8,70%
gemiddelde: 7,63%
[ Voor 9% gewijzigd door Makkelijk op 29-04-2015 05:50 ]
Mooie rekensom, maar als je de buitenste kransjes of zelfs de buitenste 2 kransjes buiten beschouwing laat, dan laat de 11-23 een beter getal zien. De middelste kransjes 9 of 7 zal toch het gebied zijn waar je de vlakte zoekt. Overigens ook logisch dat de 11-23 in jouw rekenvoorbeeld een iets minder percentage laat zien, door de kleinere getallen hakt een verschil van 1 tandje of 2 tandjes er nogal in op de 11-12 of 21-23. De 11-23 'verliest' het dan ook op de randen. Wat ook voor de vlakheid van de 11-23 pleit is dat de 12-25 drie keer een sprong van 2 tandjes heeft, de 11-23 één keer minder.Makkelijk schreef op woensdag 29 april 2015 @ 05:48:
[...]
Sterker nog, een 12-25 is ook echt vlakker dan een 11-23De stap van 23 naar 25 is kleiner dan de stap van 11 naar 12.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Maar dat zegt toch helemaal niks? Je zegt zelf al dat het verschil tussen een 11 en een 12 groter is dan het verschil tussen een 23 en een 25. Als we de tandjes halveren en een 22-46 cassette maken dan is deze toch niet minder vlak dan een 11-23? De vlakheid van een cassette kun je echt niet bepalen op absolute aantallen tandjes.argro schreef op woensdag 29 april 2015 @ 08:27:
[...]Wat ook voor de vlakheid van de 11-23 pleit is dat de 12-25 drie keer een sprong van 2 tandjes heeft, de 11-23 één keer minder.
En ja: Als je de buitenste 4 kransjes buiten beschouwing laat dan heb je inderdaad een vlakkere cassette met een 11-23 dan met een 12-25 (gem 6.53% tegen gem 7%) maar dan ben je een 13-19 met een 14-21 aan het vergelijken. Het lijkt mij dat als je een 11-23 hebt dat je in elk geval de 21 nog regelmatig gebruikt. Weglaten van tandjes is dus nogal een arbitraire beslissing. Als je zegt op een 11-23 zul je de 11 nauwelijks gebruiken dus laat het verloop 11-12 maar weg waarom zou je dan niet zeggen laat op de 12-25 het verloop 23-25 maar weg want die 25 gebruik je ook nooit op het vlakke land. Dan zijn ze dus precies even vlak
[ Voor 43% gewijzigd door Makkelijk op 29-04-2015 08:43 ]
De vlakheid is in zoverre o.b.v. absolute aantallen te bepalen dat een sprong van 1 tandje de best haalbare vlakheid geeft. En natuurlijk is dat bij 11-12 minder vlak dan bij 18-19. Halve tandjes schakelt niet echt lekker...Makkelijk schreef op woensdag 29 april 2015 @ 08:36:
[...]
Maar dat zegt toch helemaal niks? Je zegt zelf al dat het verschil tussen een 11 en een 12 groter is dan het verschil tussen een 23 en een 25. Als we de tandjes halveren en een 22-46 cassette maken dan is deze toch niet minder vlak dan een 11-23? De vlakheid van een cassette kun je echt niet bepalen op absolute aantallen tandjes.
Precies even vlak. Lijkt mij een mooie conclusie. Iemand al een 12-23 gevonden?En ja: Als je de buitenste 4 kransjes buiten beschouwing laat dan heb je inderdaad een vlakkere cassette met een 11-23 dan met een 12-25 (gem 6.53% tegen gem 7%) maar dan ben je een 13-19 met een 14-21 aan het vergelijken. Het lijkt mij dat als je een 11-23 hebt dat je in elk geval de 21 nog regelmatig gebruikt. Weglaten van tandjes is dus nogal een arbitraire beslissing. Als je zegt op een 11-23 zul je de 11 nauwelijks gebruiken dus laat het verloop 11-12 maar weg waarom zou je dan niet zeggen laat op de 12-25 het verloop 23-25 maar weg want die 25 gebruik je ook nooit op het vlakke land. Dan zijn ze dus precies even vlak.
Alleen de Shimano Ultegra 10s is er als 12-23.argro schreef op woensdag 29 april 2015 @ 08:58:
[...]
Precies even vlak. Lijkt mij een mooie conclusie. Iemand al een 12-23 gevonden?
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Voor de beeldvorming, een test duurt ongeveer 2 uurtjes. Bij binnenkomst maak je even kennis en heb je een soort intake waarbij je eventuele klachten aangeeft en/of je medische geschiedenis doorloopt (operaties etc.). Vervolgens kan je je wielerkleding aandoen en krijg je een lichamelijke screening waarbij o.a. je lenigheid getest wordt. Voor mijn gevoel duurde deze screening iets van 20 minuutjes en samen met de intake was ik een kleine drie kwartier binnen. Vervolgens schoenplaatjes afstellen en op naar de bikefitting.
Ik had overigens totaal niet het gevoel dat het snel of gehaast moet, ze nemen rustig de tijd om alles met je door te nemen en vragen te beantwoorden. Na de lichamelijke screening ga je met de eerder afgestelde schoenplaatjes en ingestickerd met sensoren rustig trappen om een eerste meting te doen van je houding. De gegevens die hieruit komen worden besproken en vervolgens naast 'ideale' waarden gelegd. Om deze waarden te halen worden er verschillende aanpassingen gedaan aan de fiets.
In mijn geval moest mijn zadel een centimeter naar beneden en 4 centimeter naar achteren. Helaas was dit door mijn zadelpen technisch niet helemaal mogelijk dus ik zal op zoek moeten naar eentje met een grotere setback. Ik heb daar wel wat verschillende zadels geprobeerd maar ze verkopen die niet, het is puur advies. Voordeel is dat ik nu wel weet wat ik moet zoeken.
Na de metingen is het tijd om om te kleden en volgt een soort van evaluatie waarin alle waarden met je besproken worden zodat je in de toekomst deze bij het afstellen kan gebruiken. Al met al een prettige ervaring die hopelijk gaat bijdragen aan een groot stuk, blessurevrij
Daarnaast heb ik deze PDF nog gevonden waarin iemand meerdere bikefittings doet en hiervan de resultaten bespreekt: http://jan-holleman.com/w.../2013/05/Meetsystemen.pdf
Als je al lange tijd pijnvrij op je fiets zit zou ik sowieso niets aan je houding veranderen. If it ain't broke... Maar als je pijn hebt zoals jij dan zou ik het wel doen, maar dan wel bij iemand die ook daadwerkelijk gediplomeerd is in de bewegingsleer en veel ervaring heeft met de bewuste sport.
[ Voor 34% gewijzigd door nare man op 29-04-2015 10:11 ]
True, nou waren mijn knieklachten achteraf goed te verklaren omdat ik te ver naar voren zat en daardoor tijdens het trappen dus eigenlijk ook kracht in mijn knie drukte i.p.v. het goed over te brengen naar de pedalen. Voor mijn situatie zal het neerkomen op de aanschaf van een andere zadelpen wat inderdaad kosten met zich gaat meebrengen.nare man schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:08:
Dat artikel bevestigt de ervaringen die ik al had met fysiotherapeuten, schoenadviseurs e.d. terzake van hardlopen: vraag tien 'deskundigen' over jouw ideale houding en ideale materiaal en je krijgt tien verschillende antwoorden. Bij hardlopen vallen de gevolgen nog wel mee (je moet extra steunzolen kopen, andere schoenen of hooguit één of andere brace), maar bij wielrennen is dat financieel behoorlijk ingrijpend, zeker als je een nieuw zadel(pen) of nieuw stuur moet kopen of als blijkt dat je frame niet de juiste maat heeft.
Als je al lange tijd pijnvrij op je fiets zit zou ik sowieso niets aan je houding veranderen. If it ain't broke... Maar als je pijn hebt zoals jij dan zou ik het wel doen, maar dan wel bij iemand die ook daadwerkelijk gediplomeerd is in de bewegingsleer en veel ervaring heeft met de bewuste sport.
Overigens werd mijn test afgenomen door een fysio en hij is daarnaast ook wedstrijdrenner, ervaring in de sport zit dus wel goed
Ja en nee. Veel wielrenners wennen zich ook een bepaalde houding aan, op de fiets die ooit gekocht is. Het is niet onwaarschijnlijk dat die houding (verre van) suboptimaal is, ondanks het (vooralsnog) uitblijven van klachten. Op zoek naar verbetering van de houding kan zo'n meting dus best nuttig zijn, ook zonder klachten.nare man schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:08:
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Kan de SS Di2-variant niet ook gewoon de 32t achter aan? de afstand tussen krans en geleidewieltje kun je gewoon instellen.MoneyPriest schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 22:52:
Effe vraagje. Kan ik een korte kooi van een Ultegra Di2 6870 vervangen met een lange kooi? Anders dan het vervangen van de derailleur?
Ik zou overstappen op een ander systeem. SPD is sowieso sub-optimaal voor de racefiets.

misschien zelfs een klein lengteverschil tussen beide benen dat je nu opbreekt met deze klacht?coen76 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:41:
Even inhaken op de knieklachten. Tijdens het fietsen krijg ik vaak last van mijn rechter knie. Ik heb sterk het gevoel dat mijn schoen een paar graden uit lijn op de pedaal staat. Ik gebruik SPD-pedalen. Is er een handigheidje om deze uitlijning te meten/corrigeren?
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
zou zo'n klein lengte verschil dit kunnen veroorzaken? het is mijn niet bekend in ieder geval dat het verschil er is.NielsTn schreef op woensdag 29 april 2015 @ 11:30:
[...]
misschien zelfs een klein lengteverschil tussen beide benen dat je nu opbreekt met deze klacht?
een tijdje terug struikelde ik over een omhoog staande spijker in een oude houten vloer. Toen heeft mijn spd plaatje een tijdje duidelijk scheef gezeten. (ik had zelfs moeite met in klikken) Met wat wrikken staat hij nu weer "bijna" recht. Er zitten toch slobgaatjes in die plaatjes? dus dan kunnen ze juist wel scheef zitten. Ik ga er vanavond nog maar eens goed naar kijken.
Ik overweeg op termijn inderdaad over te stappen op een ander systeem. Met welk ander systeem kun je enigszins normaal lopen? die flexibiliteit vind ik toch wel fijn.
[ Voor 0% gewijzigd door coen76 op 29-04-2015 11:55 . Reden: type foutjes ]
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
De SL ookSherlock schreef op woensdag 29 april 2015 @ 11:59:
Het is nog wel van belang om te melden of je SPD-SM of SPD-SL gebruikt. (MTB of race-versie). De MTB versie heeft inderdaad sleufjes waardoor je ze nog enigzins aan kunt passen.

Ik kan in ieder geval mijn SPD-SM en SPD-SL volledig instellen op mijn verschillende schoenen.
[ Voor 7% gewijzigd door Ruud op 29-04-2015 12:13 ]
[ Voor 16% gewijzigd door nare man op 29-04-2015 12:26 ]
Klopt ja, ik was niet zo volledig zie ik nu. Bedankt voor de aanvulling!Ruud schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:06:
[...]
De SL ookof mis ik volledig waar het over gaat? Verschil is wel dat je de SM in je schoen verschuift in de lengte en de SL volledig instelt door het plaatje te verschuiven.
@M@cer: komt door die verschrikkelijke irritante wind die zo koud is
Heb het al een paar weken met werk buiten, uit de wind is het vaak heerlijk en dan stap je in de wind en is het direct koud, echt heel irritant !
[ Voor 70% gewijzigd door sapphire op 29-04-2015 16:52 ]
[ Voor 78% gewijzigd door havana op 29-04-2015 16:57 ]
Zadel nr 2 (Pro Falcon met uitsparing) meteen de vuurdoop gegeven en hij zat echt heel goed. Volgende week ook nog een keer in tijdrithouding proberen in NL.
...
Zaterdag fiets ik Eindhoven-Zwolle. Mijn grootste afstand tot nu toe, en hoewel ik niet mijn volledige trainingsschema heb afgemaakt heb ik er op zich best vertrouwen in. Grootste afstand ooit gefietst was de Giro Classico (in peloton dus), en solo grootste afstand 90km. Met een tempo van 30km/h en een gemiddelde hartslag van 155 denk ik. Mijn idee voor zaterdag is goed eten van tevoren en mijn hartslag strak op de 150 houden. Dan zou het met een 5,5 uur toch te doen moeten zijn. Maar spannend vind ik het toch wel. Zeker als er nu ineens gekraak van mijn fiets komt...
Take it like a mankoentjuh1987 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 22:03:
Iemand ook een oplossing voor spierpijn? Gisteren de Beuningen classic samen met een vriend van me gereden. Prima tocht. Prima weer maar nu spierpijn... Was eerste tochtje van 100+ dit jaar. Magnesium? Of iemand een alternatief om sneller te herstellen
En een teken dat je rust en herstel nodig hebt. Ga dat proces dus niet versnellen, maar wacht een paar dagen tot je spierpijn weg trekt.
Punctuality is the politeness of kings
Wat spierpijn helpt te verminderen is het drinken van een recovery/eiwitshake na de inspanning. Als ik een eiwitshake drink binnen de 30 min na de inspanning, heb ik een stuk minder last van spierpijn. Je spieren krijgen dan zo snel mogelijk de tools om te beginnen aan het spierherstel.koentjuh1987 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 22:03:
Iemand ook een oplossing voor spierpijn? Gisteren de Beuningen classic samen met een vriend van me gereden. Prima tocht. Prima weer maar nu spierpijn... Was eerste tochtje van 100+ dit jaar. Magnesium? Of iemand een alternatief om sneller te herstellen
2-3 uur nadien een goede maaltijd eten met veel eiwitten en koolhydraten in, zorgt ervoor dat je spieren alle voedingsstoffen krijgen om het spierherstel te bevorderen.
Stretchen na de inspanning kan ook helpen. Ik doe het liefst foamrollen. Dit doe ik zelf echter enkel na een 'leg day' in de fitness met squats, lunges, leg press etc. Als je dat gedaan hebt tot uitputting, dan weet je pas wat spierpijn is
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Precies. Beetje ibuprofen erin en 100km fietsen is de beste manier om eraf te komen.
Pas wanneer je slaapt kunnen je spieren echt herstellen en groeien! Niet voor niks dat veel topsporters middagdutjes houden.
...
Het enige nadeel hiervan is dat je soms 's nachts wakker wordt om naar de wc te gaan.
Verder altijd een shake met Whey Hydrolisaat, palatinose en bcaa's na een lange of zware training.
Maar bovendien altijd gevarieerd eten, vis, vlees, groenten en noten.
Verder kan je magnesium gebruiken voor je spieren (oa voor krap en pijn). Maar dat moet je voor en na een inspanning nemen voor het beste effect. Echter kan je dit ook uit groenten halen.
Grappig artikel en absoluut waar. Als je een goed dieet hebt (dus gevarieerd eten, met genoeg groente, vis en vlees, maar ook fruit, noten en zaden) dan heb je in beginsel geen bijzonder herstelvoedsel nodig (tenzij je prof bent, maar dan heb je vermoedelijk ook continu toegang tot een beroepsdiëtist).Graham schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:48:
Je zou eens dit kunnen lezen http://www.outsideonline....ket-has-fake-food-problem
Het is gewoon een kwestie van marketing. Zodra de fabrikant ergens "race-" of "fiets-" voor plakt, stijgt de marktwaarde 200% tot 500% omdat mensen graag willen geloven dat ze iets speciaals eten. (Iets vergelijkbaars treedt trouwens op bij heel veel andere gebieden waar mensen meer emotioneel dan rationeel zijn, zoals het kopen van spullen waar "trouw-" voor staat.)
In een eiwitshake zit er al een prima hoeveelheid BCAA's. Dat er nog eens bijdoen, in dezelfde shake, is vrij nutteloos. Je kan beter je bcaa's apart nemen op een ander moment van de dag. Overigens vind ik zelf BCAA's niet zo nuttig. Als je een gevarieerd en gezond eetpatroon volgt, zit er genoeg BCAA's in je voedsel.ncornelisse schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:40:
Ik neem zelf voor het slapen een eiwitshake aangevuld met bcaa's.
Het enige nadeel hiervan is dat je soms 's nachts wakker wordt om naar de wc te gaan.
Verder altijd een shake met Whey Hydrolisaat, palatinose en bcaa's na een lange of zware training.
Maar bovendien altijd gevarieerd eten, vis, vlees, groenten en noten.
Ook aan whey hydrolisaat zou ik mijn geld niet uitgeven, het verschil met isolaat of concentraat is niet van belang zolang je geen pro-atleet bent die zijn vetpercentage onder de 8% wilt houden. Het verschil in de portemonee voel je echter wel behoorlijk.
[ Voor 14% gewijzigd door LaurentS op 30-04-2015 11:29 ]
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Dat is zeker waar, maar een kant en klaar drankje kan wel handig zijn wanneer je terugkomt bij je auto die in een achterbuurt van Luik geparkeerd staat, en je zsm wilt vertrekkennare man schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:04:
[...]
Grappig artikel en absoluut waar. Als je een goed dieet hebt (dus gevarieerd eten, met genoeg groente, vis en vlees, maar ook fruit, noten en zaden) dan heb je in beginsel geen bijzonder herstelvoedsel nodig (tenzij je prof bent, maar dan heb je vermoedelijk ook continu toegang tot een beroepsdiëtist).
Het is gewoon een kwestie van marketing. Zodra de fabrikant ergens "race-" of "fiets-" voor plakt, stijgt de marktwaarde 200% tot 500% omdat mensen graag willen geloven dat ze iets speciaals eten. (Iets vergelijkbaars treedt trouwens op bij heel veel andere gebieden waar mensen meer emotioneel dan rationeel zijn, zoals het kopen van spullen waar "trouw-" voor staat.)
Ik heb al zat van die sportfanaten in de familie die continue aan het dieeten zijn, 86 voedingssuplementen slikken en de halve dag bezig zijn met eiwitshakes en andere vieze goedjes
Gewoon een pak Chocomel in je auto en een glas naar binnen hakken als je klaar bent met je rit.roda_djavulen schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:30:
[...]
Dat is zeker waar, maar een kant en klaar drankje kan wel handig zijn wanneer je terugkomt bij je auto die in een achterbuurt van Luik geparkeerd staat, en je zsm wilt vertrekken
/edit
Yay! Nog benieuwder nu. Want dat was drama...Improved the accuracy of the ascent and descent calculations.
[ Voor 32% gewijzigd door UltraSub op 30-04-2015 12:15 ]
Mooi he.. En ze dan eens meenemen tijdens een fietsrit op alleen een bruine boterham met pindakaas en een banaan...sapphire schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:52:
Ow nee niet deze discussie hier ook al
Ik heb al zat van die sportfanaten in de familie die continue aan het dieeten zijn, 86 voedingssuplementen slikken en de halve dag bezig zijn met eiwitshakes en andere vieze goedjes
Inderdaad.Graham schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:00:
Gewoon een pak Chocomel in je auto en een glas naar binnen hakken als je klaar bent met je rit.
Na een ritje neem ik meestal een half bakje kwark met wat muesli en fruit of andere zoetigheid. En als je niet thuis bent, dan is Chocomel dus een goede optie. En sinds een jaar neem ik voor en na iedere rit magnesium citraat. Dat helpt bij mij goed tegen de kramp. Niet dat ik dat nu nooit meer heb, maar wel veel minder als voor die tijd.
Bij de Tuinen hebben ze eigen merk potjes voor een paar euro. Gewoon magnesium hebben ze ook, maar dat wordt minder goed door je lichaam opgenomen dan magnesium citraat begreep ik.
Na echte grote ritten of flinke inspanningen slik ik meestal ook 2-4 paracetamol. Niet perse voor de spierpijn, maar het neemt bij mij het rusteloze effect in mijn benen een beetje weg. Doe ik dat niet dan kost het me altijd veel slaap, en dat is niet handig als je wilt herstellen
Gisteravond had ik een TT training gepland, maar die heb ik halverwege maar afgebroken. Ondanks 3 dagen rust wilde het voor geen meter, en ik had het idee dat m'n hartslag niet goed geregistreerd werd, waardoor ik minder inzage had in hoe ik me echt aan het inspannen was.
En dus op gevoel maar halverwege de stekker eruit getrokken; jezelf compleet verrot rijden is ook zonde en niet echt een effectieve training. Morgenmiddag maar weer opnieuw proberen.
Het enige wat ik merk is dat ik nu ik 12 kilo afgevallen ben sinds januari ik minder reserves heb dus 's avonds wat meer eet als ik gefietst heb...
Begrijp me niet verkeerd, niks tegen degene die het wel doet.. Maar ik vraag me af of we het tegenwoordig niet allemaal een beetje te ver doorvoeren..
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
En een fiets he?wibblemoo schreef op donderdag 30 april 2015 @ 15:49:
100KM op alleen water is ook wel vrij bijzonder
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
1 bidon water en 1 water + powerbar poeder. (op grote tochten uiteraard bijvullen onderweg)
100km zonder onderweg iets te eten kan prima, maar dan heb je of vooraf wat gegeten, of heb je na afloop best wel honger. (of je rijd niet echt door
En buiten de ritten gaat er bij mij flink wat voedsel naar binnen, vooral als ik grote ritten maak.
Maargoed dat heb je wel nodig als je ziet dat je dan 10k calorieen verbruikt op een 'ritje'
[ Voor 33% gewijzigd door DDX op 30-04-2015 16:02 ]
Zo dat is wel een uitdaging! Wil sowieso ooit nog eens door ijsland fietsen, maar dan eerder over de minder begaanbare wegen:)Evianon schreef op donderdag 30 april 2015 @ 16:07:
Volgens mij is dit wel op het lijf geschreven van enkelen hier: http://www.travelvalley.n...n-drie-dagen-door-ijsland
Soms ook niet geheel zonder redenM@cer schreef op donderdag 30 april 2015 @ 15:47:
Bizar wat mensen allemaal nemen voor of na een ritje.. Eet of doe niks speciaals voor of na een rit. Bidon met water mee en als ik een rit van 100+ maak een beetje limonadesiroop voor de smaak.. Ik neem meestal 1 of 2 repen van de Decathlon mee, maar gebruik ze eigenlijk zelden onderweg.
Het enige wat ik merk is dat ik nu ik 12 kilo afgevallen ben sinds januari ik minder reserves heb dus 's avonds wat meer eet als ik gefietst heb...
Begrijp me niet verkeerd, niks tegen degene die het wel doet.. Maar ik vraag me af of we het tegenwoordig niet allemaal een beetje te ver doorvoeren..
Hier ook zo. Als ik in D1 blijf, kan ik de hele dag doorfietsen zonder hongergevoel te krijgen.ramonlambal schreef op donderdag 30 april 2015 @ 16:16:
zolang ik in d1 blijf fietsen lukt het me prima om 100km te fietsen op alleen water of eventueel in 1 bidon beetje ranja erin. Daarna vaak wel honger, maar dat is meer omdat het dan allang (duurt toch bijna 4 uur) is geleden dat ik heb gegeten.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Alleen water drinken is ook echt aangetoond ongezond en leidt tot een natriumtekort en uiteindelijk tot uitdroging (paradoxaal ja).
Liters energiedrank maken je portemonnee slanker, maar je lijf niet. Voldoende mineralen toevoegen aan je water (isotone sportdrank bijv) is echter wel nodig bij inspanningen langer dan, zeg, een uur.
http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=5713
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
[ Voor 14% gewijzigd door BreadFan op 01-05-2015 08:45 ]
Dit soort bedrijven kopen producten uit China en laten het rechtstreeks leveren op het adres van de klant. Kan je net zo goed het zelf bestellen.BreadFan schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 08:45:
Voor wie nog een kettingreiniger zoekt: http://dealbanana.com/Professionele-kettingreiniger (geen idee of het wat is)
http://www.banggood.com/B...n-Tools-Set-p-908048.html
Vandaar de lange levertijd.
[ Voor 3% gewijzigd door FastFox91 op 01-05-2015 08:53 ]
Ziet er exact hetzelfde uit als de kettingreiniger van Muck-off. Die heb ik en werkt prima.BreadFan schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 08:45:
Voor wie nog een kettingreiniger zoekt: http://dealbanana.com/Professionele-kettingreiniger (geen idee of het wat is)
Uiteindelijk is de achterderailleur vrij makkelijk in te stellen, dus dat zit weer goed. Ik heb wel een probleem met de voorderailleur; ik heb een compact met een triple shifter (Shimano ST-33400) en die krijg ik nu niet goed afgesteld.
Ik kan zowel de binnenste als buitenste uiterste positie bepalen met de stelschroeven, maar dit werkt voor de shifter op positie 1 en 3. Daar tussenin zit dus nog 2. Dus als ik van het kleine blad naar het grote blad wil schakelen dan moet ik twee keer shiften, en dan zit hij goed. Maar dat wil ik natuurlijk niet, dat is ook nooit nodig geweest.
Hoe stel je dat nu het beste in? Shifter in de meest linkse positie (kleinste blad) en dan ketting achter op het grootste blad. Dan de uitslag bepalen naar binnen, moet dan net zo lopen dat de ketting langs de kooi loopt toch? Maar dan, hoe ga je dan verder. Shifter naar de middenpositie?
Ik ga er in elk geval van uit dat ik één van de posities van de shifter niet moet gebruiken, in mijn voorbeeld de meest rechtse.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
...
Vast wel.Good Fella schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:45:
Iedereen klaar voor de Boretii Classico morgen ochtend?
Heb me vrij laat opgegeven en heb een lager startnr. dan vorig jaar dus. Dus hopelijk minder drukte en beter georganiseerd dan vorig jaar
Een Giant TCR Advanced Rabobank met Dura-Ace C50 velgen
Shimano 105 en dit alles van bouwjaar 2011 (2010)
Waarom deze en geen nieuwe ?
Wilde al jaren een rabobank fiets
Uiteraard met 2de set wielen plus bandjes met binnenband
en een ander achterwiel voor mijn Tacx Multi trainer
Strava profiel:
https://app.strava.com/athletes/6816241?utm_source=top-nav
goed plaatjes zeggen meer dan praatjes :

Het liefste de Engelse benaming zodat ik ze op Ebay (o.i.d.) kan bestellen omdat ik niet in Nederland woon.
Het gaat om de kabel van mijn voorderailleur waar hij af is.

Hier zit hij nog om mijn achterderailleur, (klik voor groter)

Alvast bedankt voor de assistentie
http://www.deyterra.com
Die knijp je er gewoon op met een tang. Dopje over de kabel schuiven en dan plat drukken dus.rally schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 15:07:
Er is een metalen dopje van mijn versnellingskabel afgevallen. Weet iemand met welk gereedschap je er een nieuwe op kunt krijgen en waar je die kunt vinden?
Het liefste de Engelse benaming zodat ik ze op Ebay (o.i.d.) kan bestellen omdat ik niet in Nederland woon.
Het gaat om de kabel van mijn voorderailleur waar hij af is.
[afbeelding]
Hier zit hij nog om mijn achterderailleur, (klik voor groter)
[afbeelding]
Alvast bedankt voor de assistentie
http://www.ebay.nl/sch/i.html?_odkw=inner+cable+wire+ends&_from=R40|R40&_osacat=0&_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=inner+bike+cable+wire+ends&_sacat=0 <- zoek op inner bike cable wire ends
@petervandamned Awesome fiets. En vooral mooie wielset
Heerlijk weer vandaag. Nog beetje spierpijn van fietsvakantie maar heeft conditie wel goed gedaan.
[ Voor 26% gewijzigd door Makkelijk op 02-05-2015 15:19 ]
Ga ik meteen de remkabel van de fiets van mijn vrouw vervangen
http://www.deyterra.com
Dit topic is gesloten.