Alleen alu, dus dan moet je met twee verschillende armen gaan rijden..
Moet zeggen dat de balkjes/percentages bij segmenten wel leuk is dat je direct kan zien of je beetje gas gegeven hebt :Ruud schreef op woensdag 08 april 2015 @ 14:08:
[...]
De vraag is alleen welke crank het is..
Ik heb sinds een week of drie de ultegra 6800-Stages en moet zeggen, leuk speelgoed. Leve het extra grafiekje in strava

Afgelopen weekend wel batterijklepje van m'n stages gemolt bij wisselen batterij.
Zitten erg dunne plastic palletjes op, google toont meer mensen met zelfde probleem.
Voorlopig even fixed met ducttape, maar ze sturen nieuw klepje op.
Met redenAscension schreef op woensdag 08 april 2015 @ 14:24:
Ik heb FSA carbon crankarmen. Kan je dat combineren met een Stages crankarm of is dat niet aan te raden want volgens mij zijn ze alleen nog in aluminium te verkrijgen?
Dit soort meters worden nooit aangeboden met carbon armen. Af en toe zie je bij nieuwe varianten dat ze ook voor carbon geschikt zijn. Als de release dan nadert zie je meestal een statement dat er toch geen carbon-variant mogelijk is.
Stages heeft voor FSA deze cranks:
- FSA Carbon/Alloy 386 EVO Crankset
- FSA MegaEXO and BB30
Ziet er wel vet uit. Kan je goed meten waar en hoeveel energie je erin pomp.DDX schreef op woensdag 08 april 2015 @ 14:33:
[...]
Moet zeggen dat de balkjes/percentages bij segmenten wel leuk is dat je direct kan zien of je beetje gas gegeven hebt :
[afbeelding]
Afgelopen weekend wel batterijklepje van m'n stages gemolt bij wisselen batterij.
Zitten erg dunne plastic palletjes op, google toont meer mensen met zelfde probleem.
Voorlopig even fixed met ducttape, maar ze sturen nieuw klepje op.
Het is vooral goed om je voortgang te monitoren. Hartslag en duurtraining is leuk, maar op een gegeven moment wil je toch wel weten of die intervaltraining ook effect sorteert.Nixo schreef op woensdag 08 april 2015 @ 14:57:
[...]
Ziet er wel vet uit. Kan je goed meten waar en hoeveel energie je erin pomp.
Powermeter van 4iiii's is wel op carbon in te zetten, maar men merkt op om jaarlijkse te kalibreren.Ruud schreef op woensdag 08 april 2015 @ 14:47:
[...]
Met reden
Dit soort meters worden nooit aangeboden met carbon armen. Af en toe zie je bij nieuwe varianten dat ze ook voor carbon geschikt zijn. Als de release dan nadert zie je meestal een statement dat er toch geen carbon-variant mogelijk is.
Stages heeft voor FSA deze cranks:
- FSA Carbon/Alloy 386 EVO Crankset
- FSA MegaEXO and BB30
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Voor mij nog steeds hetzelfde verhaal. Bij aankondiging inderdaad ook geschikt voor carbon.NielsTn schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:14:
[...]
Powermeter van 4iiii's is wel op carbon in te zetten, maar men merkt op om jaarlijkse te kalibreren.
Nu prijkt er toch echt hiernavolgende statement op de site;
http://4iiii.com/product/precision/
Please note: Precision is not currently available for carbon cranks
€ 100,-- ( netto ) moet Jan Modaal toch een dag voor werkenroda_djavulen schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:13:
Nou vooruit, honderd euro goedkoper dan de concurrentie
https://www.goossens-borc...cr_composite_2_compact_94
[ Voor 8% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 08-04-2015 18:18 ]
Ik wil net zeggen, vind ik toch de moeite hoor 
Vandaag een kort ritje gefietst naar Kijkduin, erg vreemd weer
Bijzonder wisselend, ene stuk blauwe lucht en zonnetje en paar km verder nog geen 100m zicht van de mist (of was het zeevonk?). Was om precies 13.00u in Kijkduin en het was er grauw, mistig en waterkoud, In scheveningen weer zonnig, duinen weer mistig,ect.
Weinig wielrenners gezien, wel enorm veel super irritante toeristen op het fietspad, echt niet normaal! In groepen stapvoets slingerend over het fietspad, niet reageren op bellen, überhaupt niet reageren op iets, plotseling stoppen midden op het fietspad, foto's maken midden op het fietspad, oversteken zonder te kijken (zowel auto's als lopend), lunchen op het fietspad
. Dit allemaal langs zien komen, maar heb me netjes gedragen hoor en gewoon netjes gegroet
Vandaag een kort ritje gefietst naar Kijkduin, erg vreemd weer
Bijzonder wisselend, ene stuk blauwe lucht en zonnetje en paar km verder nog geen 100m zicht van de mist (of was het zeevonk?). Was om precies 13.00u in Kijkduin en het was er grauw, mistig en waterkoud, In scheveningen weer zonnig, duinen weer mistig,ect.
Weinig wielrenners gezien, wel enorm veel super irritante toeristen op het fietspad, echt niet normaal! In groepen stapvoets slingerend over het fietspad, niet reageren op bellen, überhaupt niet reageren op iets, plotseling stoppen midden op het fietspad, foto's maken midden op het fietspad, oversteken zonder te kijken (zowel auto's als lopend), lunchen op het fietspad

Kwam dit tegen ga er denk ik 3 bestellen en kosteloos laten opsturen naar mijn kennis in D.
Dit ( Mighty momentsleutel 2~24 Nm ) @ € 34,89 --> http://www.hibike.de/shop...-2-24Nm-inkl-Bitsatz.html
Dit ( Mighty momentsleutel 2~24 Nm ) @ € 34,89 --> http://www.hibike.de/shop...-2-24Nm-inkl-Bitsatz.html
en op youtube weer 4iiii's host/gastvrouw die weer wel zegt dat eea op Carbon past, maar elk jaar aangeraden wordt te calibreren....Ruud schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:40:
[...]
Voor mij nog steeds hetzelfde verhaal. Bij aankondiging inderdaad ook geschikt voor carbon.
Nu prijkt er toch echt hiernavolgende statement op de site;
http://4iiii.com/product/precision/
Please note: Precision is not currently available for carbon cranks
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Als het ding nou normaal te leveren is en op een MTB-SRAM-crank past wil ik het best proberenNielsTn schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:44:
[...]
en op youtube weer 4iiii's host/gastvrouw die weer wel zegt dat eea op Carbon past, maar elk jaar aangeraden wordt te calibreren....
De prijs van de powermeters wordt steeds leuker in ieder geval. Hopelijk zijn ze net zo duurzaam als de gevestigde orde.
Ik heb gisteravond nog een rondje gemaakt en reed vanaf de waterweg via hoek van holland tot kijkduin, in de dichte mist. Een zeevonk is overigens een soort plankton/alg achtig iets die de zee kan kleuren. Waar jij op doelt is zeemist (of een zeevlam). Die was er gisteravond dus nog steeds. Ik reed rond 21:15 door de duinen en het was behoorlijk koud, 3 graden. Het was zelfs zo vochtig/mistig dat er druppels van mijn helm liepen, zoiets maak je weinig mee!sapphire schreef op woensdag 08 april 2015 @ 19:34:
Ik wil net zeggen, vind ik toch de moeite hoor
Vandaag een kort ritje gefietst naar Kijkduin, erg vreemd weer![]()
Momenteel heeft de UK een grote paasvakantie van iets van 3 weken. Het deel dat heeft besloten naar Nederland te komen huurt met het goede weer een fiets (iets wat ze in de UK schijnbaar minder doen) maar kunnen daar niet mee omgaan. Dit hoorde ik van een collega die op de kempervennen zat en overspoeld werd door mensen uit de UK die in de wijde omstreek alle fietsen hadden verhuurd en echt als malloten rondfietsten. Ik heb er in het weekend overigens weinig last van gehad, maar in het groene hart zitten ze niet, vooral rond scheveningen, zandvoort en de veluwe zitten ze, zo lijkt het.Weinig wielrenners gezien, wel enorm veel super irritante toeristen op het fietspad, echt niet normaal! In groepen stapvoets slingerend over het fietspad, niet reageren op bellen, überhaupt niet reageren op iets, plotseling stoppen midden op het fietspad, foto's maken midden op het fietspad, oversteken zonder te kijken (zowel auto's als lopend), lunchen op het fietspad. Dit allemaal langs zien komen, maar heb me netjes gedragen hoor en gewoon netjes gegroet
En Noordwijkerhout, zodra de bollen opkomen opkomen word het hier in golven ook altijd druk. Gelukkig zijn de meeste huurfietsen knal oranje dus kun je ze van een kilometer herkennen 
Bedoelde idd zeevlam, zagbhet smiddags in walmen uit de zee komen, erg mooi.
Dikke mist is idd ruk fietsen, zelf al een paar keer gehad. Alles zeiknat en slaat op je longen
Trouwens vannacht weer goed in de weer geweest qua overgeven en anderen klachten, ben zo slap als een vaatdoek vandaag. Al met al tot nu toe een enorm beroerde seizoensstart, maarja kan dus alleen maar beter worden
Iemand trouwens ervaring met de gribgrab been- en armstukken die in de aanbieding gaan bij Mantel? Zijn die gevoerd? En erg winddicht? Ze lijken me mooi voor niet te koude omstandigheden waarin het droog is zodat ik mn nanoflex spul niet aan hoef en waarin gewoon lycra te koud is.
Bedoelde idd zeevlam, zagbhet smiddags in walmen uit de zee komen, erg mooi.
Dikke mist is idd ruk fietsen, zelf al een paar keer gehad. Alles zeiknat en slaat op je longen
Trouwens vannacht weer goed in de weer geweest qua overgeven en anderen klachten, ben zo slap als een vaatdoek vandaag. Al met al tot nu toe een enorm beroerde seizoensstart, maarja kan dus alleen maar beter worden
Iemand trouwens ervaring met de gribgrab been- en armstukken die in de aanbieding gaan bij Mantel? Zijn die gevoerd? En erg winddicht? Ze lijken me mooi voor niet te koude omstandigheden waarin het droog is zodat ik mn nanoflex spul niet aan hoef en waarin gewoon lycra te koud is.
Ik wil op mijn 'Shimano Dura Ace 7850 C50' velgen de 'continental grand prix 4000s ii 700x25c' leggen, maar ben er nog niet helemaal uit welke binnenband ik daarvoor het beste kan nemen? Hebben jullie advies (ook qua ventiel lengte)?
Velen rijden hier met deze binnenbandjes: https://www.bike-componen...al/Schlauch-Race-28-p677/
[ Voor 19% gewijzigd door LuPo op 10-04-2015 09:10 ]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Vooral niet voor te korte ventielen kiezen. Dan kan je ze niet meer oppompen als je een hogere velg hebt. Verder heb ik het idee dat binnenbanden niet heel veel uitmaken. Die conti banden heb ik ook. Ze zijn erg comfortabel en goede grip.Vjenne-ICT schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 07:15:
Ik wil op mijn 'Shimano Dura Ace 7850 C50' velgen de 'continental grand prix 4000s ii 700x25c' leggen, maar ben er nog niet helemaal uit welke binnenband ik daarvoor het beste kan nemen? Hebben jullie advies (ook qua ventiel lengte)?
Gewoon dezelfde die je al had, mits je deze velgen natuurlijk al had, zal waarschijnlijk 60mm ventiellengte zijn bij 50mm velgen. Andere maat buitenband maakt niet uit voor je binnenband verder. (tenzij je voor 60mm banden gaatVjenne-ICT schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 07:15:
[ Voor 5% gewijzigd door TheLemon op 10-04-2015 10:17 ]
Hoe is het inmiddels met de stabiliteit van de Edge 1000? Hoor toch nog regelmatig verhalen dat het ding vast loopt en je de rit vanaf laatste keer stop knop kwijt bent tot dat punt. Sowieso stom dat dat ding dat alleen in memory bijhoudt. Kunt toch op zijn minst iedere 5 minuten even data weg schrijven, zeker als je weet dat je zo'n instabiele software hebt Garmin 
iPhone en bluetooth is ook nog steeds een nogo begreep ik.
Gisteren eentje besteld die mijn 800 gaat vervangen. Zonder nieuwe sensors, die vind ik maar lelijk. Heb al GSC10 op race en mtb. Even testen en dan de 800 maar op MP gooien denk ik
iPhone en bluetooth is ook nog steeds een nogo begreep ik.
Gisteren eentje besteld die mijn 800 gaat vervangen. Zonder nieuwe sensors, die vind ik maar lelijk. Heb al GSC10 op race en mtb. Even testen en dan de 800 maar op MP gooien denk ik
Bedankt voor de info.TheLemon schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 10:16:
[...]
Gewoon dezelfde die je al had, mits je deze velgen natuurlijk al had, zal waarschijnlijk 60mm ventiellengte zijn bij 50mm velgen. Andere maat buitenband maakt niet uit voor je binnenband verder. (tenzij je voor 60mm banden gaat)
Volgens mij zat er 70mm in, zal 80mm dan wat te lang zijn?
GLONASS voornamelijk. Met stip op twee; auto upload zonder tussenkomst pc. Echt geen zin meer in. En beter scherm. En because gadgetLuPo schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 10:29:
Waarom de 800 vervangen?

/edit
De vraag is natuurlijk of bovengenoemde voordelen opwegen tegen een niet stabiele 1000
Oh, en de mogelijkheid voor D-Fly. Rij met 6870, dus voor 100 euro extra heb ik daar ook data van.
[ Voor 26% gewijzigd door UltraSub op 10-04-2015 11:33 ]
En veel betere vermogensmeting (meer mogelijk) en Di2 ondersteuning..UltraSub schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:30:
[...]
GLONASS voornamelijk. Met stip op twee; auto upload zonder tussenkomst pc. Echt geen zin meer in. En beter scherm. En because gadget![]()
Ik heb de 800 vervangen voor de 810 laatst en de 800 op de fiets van het vriendinnetje geschroefd.
Auto upload is heel mooi meegenomen inderdaad
Je hebt gelijkWiLLoW_TieN schreef op woensdag 08 april 2015 @ 17:33:
[...]
€ 100,-- ( netto ) moet Jan Modaal toch een dag voor werken
Iets anders, net berichtje gehad van futurum. Ben een van de gelukkigen die de pro 4 endurance van michelin mag testen, en daarna houden
Ze komen wel net telaat voor de parijs roubax challenge van morgen, maar daar heb ik al goede banden voor.
[ Voor 10% gewijzigd door roda_djavulen op 10-04-2015 12:16 ]
Nadat ik afgelopen weekend bij de Ronde van Vlaanderen weer heel veel mooie fietsen voorbij heb zien komen heb ik besloten om mijn Giant Defy 0 te gaan vervangen. Op dit moment staat de Giant Propel Advanced 0 LTD erg hoog op mijn lijstje. 3000 euro is echter wel echt mijn max.

Giant Propel Advanced 0 LTD
Dit zijn een beetje de wensen die ik heb:
- Elektronisch schakelen (Ultegra di2, Dura Ace is te duur)
- Carbon frame
- Aero frame
Hebben jullie nog andere suggesties?

Giant Propel Advanced 0 LTD
Dit zijn een beetje de wensen die ik heb:
- Elektronisch schakelen (Ultegra di2, Dura Ace is te duur)
- Carbon frame
- Aero frame
Hebben jullie nog andere suggesties?
Die zijn er niet...
Ik heb afgelopen kwartaal eenzelfde knoop doorgehakt maar ik zou even serieus overwegen of je deze TRP-remmetjes wel wilt. Ik had een aantal frames op het oog die dezelfde remhoeven hebben maar deze zijn in een klap afgevallen door het gebrek aan remkracht en het onvermogen om te doseren.
Ga er eens mee proefrijden zou ik zeggen
Ik heb afgelopen kwartaal eenzelfde knoop doorgehakt maar ik zou even serieus overwegen of je deze TRP-remmetjes wel wilt. Ik had een aantal frames op het oog die dezelfde remhoeven hebben maar deze zijn in een klap afgevallen door het gebrek aan remkracht en het onvermogen om te doseren.
Die geeft een nieuwe betekening aan de uitspraak: "op de brommer zitten"
Read the code, write the code, be the code!
Lol, wat een gast. Altijd leuk om te kijken naar de rest van zijn activiteiten.
[ Voor 62% gewijzigd door Graham op 10-04-2015 14:24 ]
Ik heb echt geen idee wie die vent is, maar ik neem aan dat dit een grap is of iets degelijks?
Geen idee hoe hij het gedaan heeft, maar ik heb 'm geflagd. Denk dat de route wel gefietst is maar dat de verstreken tijd gehalveerd is ofzo.
Wellicht heeft hij http://www.digitalepo.com/ gebruikt?BreadFan schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 14:29:
Geen idee hoe hij het gedaan heeft, maar ik heb 'm geflagd. Denk dat de route wel gefietst is maar dat de verstreken tijd gehalveerd is ofzo.
De rest van zijn activiteiten zien er redelijk normaal uit, al moet ik toegeven dat ik hier onder werktijd niet al zijn ritten ga bestuderen.
Misschien is hij een keer lekker gaan toeren op de motor en heeft hij bedacht dat hij dat ook mooi met zijn mobieltje en Strava kan loggen? Dat kan ook prima, alleen moet je dan wel even aangeven dat je dat niet op de fiets hebt gedaan
edit: hoewel hij vier dagen daarvoor nog een hardloopsessie heeft gelogd (nou ja, hard... 7:20 min/km), dus hij weet wel dat hij in Strava kan kiezen voor iets anders dan fietsen...
Misschien is hij een keer lekker gaan toeren op de motor en heeft hij bedacht dat hij dat ook mooi met zijn mobieltje en Strava kan loggen? Dat kan ook prima, alleen moet je dan wel even aangeven dat je dat niet op de fiets hebt gedaan
edit: hoewel hij vier dagen daarvoor nog een hardloopsessie heeft gelogd (nou ja, hard... 7:20 min/km), dus hij weet wel dat hij in Strava kan kiezen voor iets anders dan fietsen...
[ Voor 19% gewijzigd door dreamscape op 10-04-2015 14:48 ]
Punctuality is the politeness of kings
De mensen bij Bikeradar zijn toch erg te spreken over de remmen hoor: http://www.bikeradar.com/...-advanced-pro-2-15-49184/Ruud schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 13:44:
Die zijn er niet...
Als alternatief zou je die Canyon Aeroad kunnen kijken, wilde ik zeggen, maar ik zie nu dat de DI2 versie al dik boven je budget gaat.
Vandaag voor het eerst sinds mijn wielercarriere op pad gegaan met een bekende om eens een keer hoogtemeters te maken. Haha, het was zwaar! Uiteindelijk wel een mooie rit gemaakt en voor een eerste keer hm ook wel tevreden! Max hrm was goed stuk gaan
Probleempje echter dat ik na ongeveer 40km last van mijn linkerknie krijg, ik zou daarom graag een bikefitting willen laten doen, liefst in het weekend (morgen
) in de omgeving van Utrecht, iemand tips?
strava: https://www.strava.com/activities/282663214

Probleempje echter dat ik na ongeveer 40km last van mijn linkerknie krijg, ik zou daarom graag een bikefitting willen laten doen, liefst in het weekend (morgen
[ Voor 5% gewijzigd door BertP op 10-04-2015 16:39 ]
Dat ze erg te spreken zijn lijkt me overdreven. Niets mis mee is denk ik een betere omschrijvingTheLemon schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 16:07:
[...]
De mensen bij Bikeradar zijn toch erg te spreken over de remmen hoor: http://www.bikeradar.com/...-advanced-pro-2-15-49184/
Als alternatief zou je die Canyon Aeroad kunnen kijken, wilde ik zeggen, maar ik zie nu dat de DI2 versie al dik boven je budget gaat.
The TRP-built but Propel-specific V-style aero brakes offer great power with a little less action – and therefore feel – than a standard dual-pivot brake, but its easy to adapt to the smaller lever movement required and the assured nature of the Propel's handling, especially on high speed corners, means you’ll rarely need to resort to much more than the occasional quick dab to regulate your rate.
Met een dergelijk budget is het natuurlijk ook nog een optie om andere remmen te laten monteren. Dat zou bij de betere fietsenzaak geen probleem moeten opleveren.
Read the code, write the code, be the code!
Jewel, want dat past 9 van de 10 keer niet omdat ze op zo'n speciale plek op het frame zitten. Anekdotisch, maar ik heb ook nog weinig goeds over die remmen gehoord.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Bizar. Daar moet echt mee gerommeld zijn. Er zitten stukken tussen waar ik me van afvraag of je daar uberhaupt zo hard op een motor zou durven rijden maar ook een stuk fietspad waar hij 69 aan het uur gereden zou hebben (geen weg in de buurt daarBreadFan schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 14:29:
Zo ook maar weer eens lekker gefietstg voor het eerst in tijden, hebb het maar wat rustig gehouden met de heuvels.
[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 10-04-2015 18:03 ]
Schitterend fietsweer. Uitgerekend dit weekend had m'n vrouw een weekendje weg gepland. Voor mij een paar dagen met de kids in en om de achtertuin dus, en me nog maar even nuttig maken door de schuur te verven ofzo.
Geniet er allemaal van zou ik zeggen, ik haal het snel wel weer in
Mooi weer dus dagje vrij genomen, rondje IJsselmeer.
Vanmorgen helaas wel mistig, maar afspraak stond dus eerste paar uur door de mist, maar bij de afsluitdijk kwam de zon dan toch eindelijk door
En in friesland was het tijd voor kort/kort
Dit keer besloten de Noordoostpolder langs het water te fietsen. (langs Urk) helaas ging het in Urk mis en kwamen we op een hoofdweg, en die wegen zijn daar allemaal 5km lang dus dat was stukje omrijden.
7473 calorien verbruikt
(gemeten met powermeter, dus geen strava berekening)

https://www.strava.com/activities/282752509
Vanmorgen helaas wel mistig, maar afspraak stond dus eerste paar uur door de mist, maar bij de afsluitdijk kwam de zon dan toch eindelijk door

Dit keer besloten de Noordoostpolder langs het water te fietsen. (langs Urk) helaas ging het in Urk mis en kwamen we op een hoofdweg, en die wegen zijn daar allemaal 5km lang dus dat was stukje omrijden.
7473 calorien verbruikt

https://www.strava.com/activities/282752509
[ Voor 3% gewijzigd door DDX op 10-04-2015 20:37 ]
De achterrem kan vaak vervangen worden door een direct mount dual pivot shimano-rem inderdaad. Voor helaas niet.wackmaniac schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 16:59:
Met een dergelijk budget is het natuurlijk ook nog een optie om andere remmen te laten monteren. Dat zou bij de betere fietsenzaak geen probleem moeten opleveren.
Heel gaaf, wil ik ook nog eens doen! Je strava link doet het trouwens nietDDX schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 20:13:
Mooi weer dus dagje vrij genomen, rondje IJsselmeer.
7473 calorien verbruikt(gemeten met powermeter, dus geen strava berekening)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
https://www.strava.com/activities/28275250
Toch ook wel mooi dat vlakke land. Ook weer eens naartoe...
[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 10-04-2015 21:00 ]
Mantel heeft een gratis bikefitting dit weekend: http://issuu.com/mantelfi...er_2015_lossepagina_s_v/1 (achterin de folder)BertP schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 16:39:
Probleempje echter dat ik na ongeveer 40km last van mijn linkerknie krijg, ik zou daarom graag een bikefitting willen laten doen, liefst in het weekend (morgen) in de omgeving van Utrecht, iemand tips?
En achter een sterkere rem dan voor moet je echt niet willen.Ruud schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 20:30:
[...]
De achterrem kan vaak vervangen worden door een direct mount dual pivot shimano-rem inderdaad. Voor helaas niet.
Ik zou echt niet meteen naar vervanging gaan zoeken. Ik heb zelf 6700 remmen en ben daar helemaal niet zo tevreden over, moet relatief hard knijpen en bij een regenbui zijn de standaardblokjes in één ritje half weg.
Ik zou zo'n mini v-brake wel eens willen uitproberen, maar kan niet op mijn frame uiteraard. Op mijn singlespeed commuter heb ik standaard Deore v-brakes (tiagra niveau) en die remmen 100x fijner en harder dan die 6700 dual pivot dingen.
Wie weet trouwens een goede webshop waarje zadels mag uitproberen en evt. retour sturen? Ik zoek meer specifiek een Selle Italia Flite Flow L2, hier in de buurt heeft niemand testzadels van dat type.
Ik ben zelf echt ontzettend tevreden over mijn 6700 remmen en herken me ook totaal niet in dat harde knijpen. Is je kabelloop wel goed, en lopen je kabels wel goed?
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Ik vermoed dat die gratis meting niet veel meer is dan het opmeten van de binnenbeenlengte. In bepaalde gevallen, bij specifieke klachten bijvoorbeeld, is een meer uitbundige meting nuttig. Een meting met de fiets op een trainer, plakkers op de heupen, knieën, enkels, een video-opname en analyse van de hoeken per gewricht, gevolgd door een optimalisatie van de positie op de fiets.BreadFan schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 21:04:
[...]
Mantel heeft een gratis bikefitting dit weekend: http://issuu.com/mantelfi...er_2015_lossepagina_s_v/1 (achterin de folder)
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Ik leef met je mee man.Pelle schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:31:
Schitterend fietsweer. Uitgerekend dit weekend had m'n vrouw een weekendje weg gepland. Voor mij een paar dagen met de kids in en om de achtertuin dus, en me nog maar even nuttig maken door de schuur te verven ofzo.

Die tas

Zelf geen tijd genomen tijdens een flinke rit om foto's te maken. Ik had het idee dat ik tegen donker thuis zou zijn. Had duidelijk lampjes mee moeten nemen. Leer momentje. Verder kort/kort gereden en laatste 2 uur met mouwstukken.
Ik heb er voor gekozen om Pelle z'n ritje naar Bloemendaal te kopieren. Start/finish aangepast maar verder identiek. Goed voor 186 K @ 30 km/h gem. Best blijf met gemiddelde. Was een mooie rit en het klimmetje bij Bloemendaal was eigenlijk best lekker, kers op de taart. Jammer dat een mountenbike zonder te kijken een U-turn maakte bij de afdaling.
Haha ja, zo'n tas doe je tijdens een dam tot dam rit ofzo, maar om er nou 300km mee te fietsen.
Snap best dat je spullen ergens kwijt wilt maar er zijn betere oplossingen
(ik prop liever zelf zakjes gewoon zo vol mogelijk)
Precies.DDX schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 22:57:
Haha ja, zo'n tas doe je tijdens een dam tot dam rit ofzo, maar om er nou 300km mee te fietsen.
Enige waar ik ze voor gebruik is de rit naar de start zodat ik beetje fatsoenlijk in de trein kan zitten.
Ik moet zeggen dat ik ook wel tevreden ben met mijn 6700 remmen en ik kom qua remmen van Sora af. Ultegra's remmen zachter maar gedoseerder, blokjes heb ik wel het idee van dat ze zachter zijn maar valt uiteindelijk nog mee.TheLemon schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 21:23:
[...]
En achter een sterkere rem dan voor moet je echt niet willen.
Ik zou echt niet meteen naar vervanging gaan zoeken. Ik heb zelf 6700 remmen en ben daar helemaal niet zo tevreden over, moet relatief hard knijpen en bij een regenbui zijn de standaardblokjes in één ritje half weg.
Ik zou zo'n mini v-brake wel eens willen uitproberen, maar kan niet op mijn frame uiteraard. Op mijn singlespeed commuter heb ik standaard Deore v-brakes (tiagra niveau) en die remmen 100x fijner en harder dan die 6700 dual pivot dingen.
Wie weet trouwens een goede webshop waarje zadels mag uitproberen en evt. retour sturen? Ik zoek meer specifiek een Selle Italia Flite Flow L2, hier in de buurt heeft niemand testzadels van dat type.
Vanavond mijn 2de rit gedaan met de Edge 1000, bevalt erg goed! Bij terugkomst even wifi aan en een paar tellen later staat de rit al op Strava 
De accuduur valt me ook niet tegen. Na 2 ritten (bijna 2,5 uur in totaal) heb ik nog 85% accu over.
Ik probeer nu wat te trainen om met een hogere cadans te rijden, wat toch wel wennen is. Rond de 80 voelt momenteel het best aan.
De accuduur valt me ook niet tegen. Na 2 ritten (bijna 2,5 uur in totaal) heb ik nog 85% accu over.
Ik probeer nu wat te trainen om met een hogere cadans te rijden, wat toch wel wennen is. Rond de 80 voelt momenteel het best aan.
[ Voor 28% gewijzigd door SToRM666 op 11-04-2015 00:13 ]
PSN id: NL_SToRM
Als je echt bikefitting bedoelt ..... Niet echt centrum Utrecht maar 60 km verder, maar Lucas Bos in Renkum heeft mij goed geholpenBertP schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 16:39:
Probleempje echter dat ik na ongeveer 40km last van mijn linkerknie krijg, ik zou daarom graag een bikefitting willen laten doen, liefst in het weekend (morgen) in de omgeving van Utrecht, iemand tips?
Of een echte bikerfitting binnen 1 dag kan, dat lijkt me stug ...... gaat best veel tijd inzitten, maar wellicht is er net een afzegging ?
(even gekeken in zijn online agenda, maar hij zit heel april al vol, op 2 tijdvakken op 29 april na dan )
http://www.fietsbewegingsanalyse.nl/
[ Voor 38% gewijzigd door Ted038 op 11-04-2015 01:30 ]
Tellen die aanbiedingen van Mantel enkel in de winkel? Op de webshop zie ik de prijs van de goedkoopste stages powermeter toch nog steeds ver boven de prijs in hun reclamefolder.
Staat geen "Winkel only" bij maar er staat wel "Vanaf 489,30". De prijzen beginnen dus vanaf die prijs. Nou zie ik overigens niet een Stages met die prijs op de site maar Dura Ace zal duurder zijn dan Ultegra bijvoorbeeld.crowke schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 08:31:
Tellen die aanbiedingen van Mantel enkel in de winkel? Op de webshop zie ik de prijs van de goedkoopste stages powermeter toch nog steeds ver boven de prijs in hun reclamefolder.
De Stages Rival staat er voor 524,30, iets duurder dan hun folder maar wel goedkoper als vorige week.
Ook de Ultegra (594,30) scheelt volgens mij iets van 100 euro met prijs van vorige week. (en andere webshops)
Ook de Ultegra (594,30) scheelt volgens mij iets van 100 euro met prijs van vorige week. (en andere webshops)
Deze in maat S ( ben maar 1,68m ) is ook een mooie --> http://www.mantel.com/giant-composite-2-1797
Wel jammer dat hij niet volledig 105 is ( Remmen, Cassette, Crankstel.... )
Wel jammer dat hij niet volledig 105 is ( Remmen, Cassette, Crankstel.... )
Volgens mij heeft mijn vader die, ketting is KMC bij hem en cassette Tiagra. Crankstel weet ik niet.
Sommige aanbiedingen bij Mantel waren wat laat doorgevoerd vandaag, vannochtend om 09.00u nog gewone prijs maar nu wel aanbiedingsprijzen zie ik.
Twijfel nog of ik die Gripgrab arm en beenstukken zal halen, heeft iemand die? Zijn ze erg warm?
Sommige aanbiedingen bij Mantel waren wat laat doorgevoerd vandaag, vannochtend om 09.00u nog gewone prijs maar nu wel aanbiedingsprijzen zie ik.
Twijfel nog of ik die Gripgrab arm en beenstukken zal halen, heeft iemand die? Zijn ze erg warm?
Met een KMC ketting en een Tiagra ketting is niks mis.
Ik heb alleen andere artikelen van ze, een setje wielrenhandschoenen, binnenhandschoenen (Insulator) en een paar Raptors herfst/winterhandschoenen. Stuk voor stuk zéér goed afgewerkte producten die al jaren mee gaan, de wielrenhandschoentjes zelfs alweer 10 jaar. Met de kwaliteit zal niets mis zijn, maar of ze genoeg isoleren, geen idee.sapphire schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 15:30:
Echter een snelle google opdracht levert op:
Gribgrab Leg warmers
- Isolerende en ademende beenwarmers voor fietsen op koude dagen.
- Gemaakt van isolerend en ademend geborstelde fleece stof.
- Ontworpen om koude omstandigheden makkelijker door te komen en uw beenstuk comfortabel te laten zitten, voor een goed gevoel over de rit.
[ Voor 4% gewijzigd door Roet op 11-04-2015 16:15 ]
Die van jou Pa heeft in ieder geval wel een 105 crankstelsapphire schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 15:30:
Volgens mij heeft mijn vader die, ketting is KMC bij hem en cassette Tiagra. Crankstel weet ik niet.
De R565 cranck op die Mantel zit kennelijk vwb kwaliteit tussen Tiagra 4600 en 105 5700 in....
FTFYhavana schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 15:46:
Met een KMC ketting en een Tiagra ketting cassette is niks mis.
[ Voor 65% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 11-04-2015 16:25 ]
Vandaag nieuwe bandjes gemonteerd; ik wilde eens 25mm gaan proberen dus ik heb ook gebruik gemaakt van de hier eerder genoemde Vredestein Fortezza aanbieding bij Cyclingweb.nl.
Nog niet op kunnen rijden, hopelijk morgen aan het einde van de dag nog even. Maar wat een ander gezicht zeg, je zou zeggen dat je die 2mm van een afstand niet ziet, maar dat valt tegen... Wat een lompe dingen
Ik hoop dat het qua comfort en evt. snelheid merkbaar wat uitmaakt, want anders is het ook meteen de laatste keer geweest en ga ik weer mooi terug naar 23mm
Nog niet op kunnen rijden, hopelijk morgen aan het einde van de dag nog even. Maar wat een ander gezicht zeg, je zou zeggen dat je die 2mm van een afstand niet ziet, maar dat valt tegen... Wat een lompe dingen
Ik hoop dat het qua comfort en evt. snelheid merkbaar wat uitmaakt, want anders is het ook meteen de laatste keer geweest en ga ik weer mooi terug naar 23mm
Kan die Edge 1000 niet pairen met meerdere telefoons? Hoef er maar 1 tegelijk actief te hebben natuurlijk, maar wil er graag 2 pairen. Zodat ik kan kiezen of ik mijn 6 Plus meeneem, of mijn (zakelijke) 5
Zodra er nu een toestel gepaired is verdwijnt de optie om te koppelen namelijk. Of zie ik iets over het hoofd?
@pelle
Uiterlijk wen je snel aan, voor je het weet, weet je niet beter. Nu vind ik 23 mm er maar povertjes uitzien
Verschil is heel goed merkbaar vind ik, je moet echter wel 1 bar minder in je bandjes doen!
Uiterlijk wen je snel aan, voor je het weet, weet je niet beter. Nu vind ik 23 mm er maar povertjes uitzien
Verschil is heel goed merkbaar vind ik, je moet echter wel 1 bar minder in je bandjes doen!
[ Voor 28% gewijzigd door havana op 11-04-2015 20:20 ]
Heb die Fortezza's ook besteld, ben benieuwd
.
Yep, heb voor op 6 bar gezet en achter op 6,5. Ben benieuwdhavana schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 20:17:
morgen plannen om gennep-apeldoorn-gennep te rijden. Zijn er nog tweakers die er op uit trekken, of juist thuis blijven voor Parijs-Roubaix? 
gelijk een duurtest van firmware 3.60 van de Edge810. Gisteren viel die spontaan even uit, en na inschakelen kon ik toch de rit opslaan (minus ca. de laatste kilometer... how weird)
gelijk een duurtest van firmware 3.60 van de Edge810. Gisteren viel die spontaan even uit, en na inschakelen kon ik toch de rit opslaan (minus ca. de laatste kilometer... how weird)
[ Voor 39% gewijzigd door NielsTn op 11-04-2015 20:54 ]
al jaren op tweakers en nooit dit topic gezien..., vandaag mijn eerste racefiets gekocht, na jaren op de MTB nu voor het eerst een racer.
Het is een BULLS Desert Falcon Pro met vol ultegra afmontage geworden.
Morgen een eerste voorzichtige rit..., heb er zin in!
Het is een BULLS Desert Falcon Pro met vol ultegra afmontage geworden.
Morgen een eerste voorzichtige rit..., heb er zin in!
No one knows what TheTeek is
De ultegra heb ik een week of drie geleden voor 679 euro gekocht inderdaad.DDX schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 09:35:
De Stages Rival staat er voor 524,30, iets duurder dan hun folder maar wel goedkoper als vorige week.
Zeker een mooie powermeter voor dat geld!
M'n vrouw is deze week in het buitenland maar dankzij de oppas kon ik er toch even op uit. Prima fietsweer. 80 km door Drenthe gemaakt.
Mochten ze niet bevallen dan wil ik ze wel overnemen (mocht Mantel niet over de brug komen met vervanging voor mijn Fortezza'sPelle schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 20:50:
[...]
Yep, heb voor op 6 bar gezet en achter op 6,5. Ben benieuwd
Er stond een best windje vandaag, hoge wielen was soms best ff oppassen.
Maar lekker stukje gereden met team Frank.

https://www.strava.com/activities/283906814
Maar lekker stukje gereden met team Frank.

https://www.strava.com/activities/283906814
ruim 100km gekoerst, met firmware 3.60 op de edge810. En laat ie bij 100km bevriezen/vastlopen bij de navigatie-instrcuties. Kan ik nog geen strava 130-150km assignment aftikken....
Wel heerlijk weer, gereden in kort-kort!! (en ook hier de man met de hamer weer genadeloos tegen gekomen....)
Wel heerlijk weer, gereden in kort-kort!! (en ook hier de man met de hamer weer genadeloos tegen gekomen....)
[ Voor 3% gewijzigd door NielsTn op 12-04-2015 18:01 ]
Bij mijn lange rit van vrijdag is hij ook tot twee keer toe bevroren. Zelfde fimrware. Gebeurde overigens alleen tijdens het bedienen (met en zonder course gehad). Niets verloren uiteindelijk maar wel wat jammer.NielsTn schreef op zondag 12 april 2015 @ 18:00:
ruim 100km gekoerst, met firmware 3.60 op de edge810. En laat ie bij 100km bevriezen/vastlopen bij de navigatie-instrcuties. Kan ik nog geen strava 130-150km assignment aftikken....
Parijs-Roubaix 2015 ~~> YouTube: Paris Roubaix 2014 - HD Full Race - Compiègne › Roubaix
Verkeerde topic hiervoor. Gebruik [Wielrennen] Centraal discussietopic
Sorry....Graham schreef op zondag 12 april 2015 @ 20:09:
[...]
Verkeerde topic hiervoor. Gebruik [Wielrennen] Centraal discussietopic
Idd das raar...

edit:
zoekt zijn leesbril...en kruipt in een hoekje
zoekt zijn leesbril...en kruipt in een hoekje
[ Voor 16% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 12-04-2015 20:35 ]
Ik heb dit jaar slechts enkele keren gefietst, aantal weken geleden al. Ik ben de afgelopen week wel 3x op mijn nieuwe trekkingfietsje naar het werk gespeerd. Vandaag met een groepje de 80k holterbergtoer gedaan. Ging verbazingwekkend goed, kon aardig tempo rijden en klimmetjes kwam ik ook gewoon netjes en vlot boven. Gemiddelde van 27.2, kwam meer omdat de anderen niet zo snel gingen. Al met al wel voldaan en was een fijne rit met mooi weer erbij.
De wijzen komen uit het Oosten!
Gelukkig de 3 tracks aan elkaar kunnen 'mergen' via https://www.fitfiletools.com/#/top
quick check ziet er goed uit (al ben ik ook redelijk snel gestopt toen de Edge vastliep, en heb na herstarten wel de registratie ingeschakeld).
trots, weer 127km total in de archieven....
quick check ziet er goed uit (al ben ik ook redelijk snel gestopt toen de Edge vastliep, en heb na herstarten wel de registratie ingeschakeld).
trots, weer 127km total in de archieven....
Vraagje aan de mensen die wel eens in Limburg rijden. Ik ben over twee weken een weekendje daar met vrienden en hoop eigenlijk wel een rondje te kunnen rijden.
Eventueel is een lus van de AGR een optie, vraag daarbij is over de uitpijling. Is die goed te volgen zonder kaartje oid?
En als ik die niet ga doen iemand nog een tip voor een rondje vanuit Brunssum ?
Eventueel is een lus van de AGR een optie, vraag daarbij is over de uitpijling. Is die goed te volgen zonder kaartje oid?
Prima uitgepijld met degelijke fietsroute bordjes! niet te missen en Leuke route :-)
Hoi
Dit iets? Bijna vanuit Brunssum....sapphire schreef op zondag 12 april 2015 @ 22:09:
Vraagje aan de mensen die wel eens in Limburg rijden. Ik ben over twee weken een weekendje daar met vrienden en hoop eigenlijk wel een rondje te kunnen rijden.
https://dl.dropboxusercon...20zuidlimburg%20100km.tcx
Gisteren een leuk rondje over een aantal kasseienstroken gereden met de wielervereniging.
Als je dan over een paar van die stroken bent gegaan dan voelen klinkers opeens heel goed aan.
En asfalt is dan helemaal weer om te smullen.
https://www.strava.com/activities/283902828
Als je dan over een paar van die stroken bent gegaan dan voelen klinkers opeens heel goed aan.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ik denk dat ik nog maar even wacht met updaten dan! 3.50 is bij mij gelukkig redelijk stabiel.Graham schreef op zondag 12 april 2015 @ 18:25:
[...]
Bij mijn lange rit van vrijdag is hij ook tot twee keer toe bevroren. Zelfde fimrware. Gebeurde overigens alleen tijdens het bedienen (met en zonder course gehad). Niets verloren uiteindelijk maar wel wat jammer.
Thnx voor de reacties rondom mijn bikefitting vraag, ik heb zelf ook even wat rondgekeken en kwam daar o.a. (http://www.velometric.nl/) tegen. Iemand hier toevallig ervaring mee?
/edit
Kwam dit artikel (PDF) tegen in mijn zoektocht: http://jan-holleman.com/w.../2013/05/Meetsystemen.pdf
/edit
Kwam dit artikel (PDF) tegen in mijn zoektocht: http://jan-holleman.com/w.../2013/05/Meetsystemen.pdf
[ Voor 26% gewijzigd door BertP op 13-04-2015 09:58 ]
Iemand nog goede tips tegen pijn in de achillespees? Ik denk dat ik een ontsteking heb en zal sowieso mijn zadel verlagen. Maar meer mensen hier last van gehad?
Ik had dit probleem ook met 3.50. Vrijdag de update gedaan naar 3.60 Dit ging niet goed. Pas na de rit nog een keer aan de pc en toen wel de update goed erop gezet. Vandaag weer een rit. Ik hoop dat hij stabiel blijft. Maar ik had de problemen met navigeren. Ik weet niet of dat de oorzaak is.roda_djavulen schreef op maandag 13 april 2015 @ 08:49:
[...]
Ik denk dat ik nog maar even wacht met updaten dan! 3.50 is bij mij gelukkig redelijk stabiel.
Heb een vrije dag vandaag. Gister de fiets nog even nagelopen, want er zat een vervelende kraak in de axhterkant. Het bleek dat er wat spaken te los zaten. Dus hele achterwiel op het oor en oog uitgelijnd. Na een uur was die eindelijk goed (had ik nog nooit gedaan).
Wordt ik me vandaag na het eerste klimmetje toch een partij misselijk. Kan m'n ontbijt net binnen houden, maar ook na een half uur rust bleef het bij inzet maar terug komen. Na 30 km terug naar huis gegaan. @#$%&!!!!!!
Wordt ik me vandaag na het eerste klimmetje toch een partij misselijk. Kan m'n ontbijt net binnen houden, maar ook na een half uur rust bleef het bij inzet maar terug komen. Na 30 km terug naar huis gegaan. @#$%&!!!!!!
Als fietsen niet de oorzaak is van de pijn, dan zou ik het zadel laten staan. Verder is het natuurlijk lastig om o.b.v. de informatie dat sprake is van pijn tips te geven. Afhankelijk van de oorzaak kan volledige rust of diverse uitbundige oefeningen de juiste remedie zijn.tiswat schreef op maandag 13 april 2015 @ 13:11:
Iemand nog goede tips tegen pijn in de achillespees? Ik denk dat ik een ontsteking heb en zal sowieso mijn zadel verlagen. Maar meer mensen hier last van gehad?
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Wat argro zegt.
En in het algemeen; pijn in je achillespees wordt vaak veroorzaakt doordat er te veel aan getrokken wordt, dus je kunt ook nog naar je kuit en spieren in je knieholte kijken. Bij andere sporten wordt er vaak een halve inlegzool in je schoen gelegd, zodat hij wat hoger ligt en daardoor wordt er iets minder aan getrokken. Doe dat wel aan twee kanten!
En in het algemeen; pijn in je achillespees wordt vaak veroorzaakt doordat er te veel aan getrokken wordt, dus je kunt ook nog naar je kuit en spieren in je knieholte kijken. Bij andere sporten wordt er vaak een halve inlegzool in je schoen gelegd, zodat hij wat hoger ligt en daardoor wordt er iets minder aan getrokken. Doe dat wel aan twee kanten!
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
wellicht hier wat tips: http://www.atletiekunie.nl/?page=803tiswat schreef op maandag 13 april 2015 @ 13:11:
Mn massage kan wellicht de pees wat soepeler maken/krijgen (zeg ik zelf met verkorte kuitspieren
But... I'm not an expert... kzou zeggen check een (sport)arts.
Ja, daar heb ik me een paar jaar geleden laten opmeten voor aankoop van een nieuwe fiets. Aardige (jonge) gast, leek me prima in orde allemaal. Ook omdat hij zelf fietser én fysiotherapeut is. Maar ik heb toen dus alleen een vrij simpele meting laten doen en daaruit kwam een sheet met de 'ideale' fiets qua maten voor mij. Ik fiets er al jaren pijnvrij op, heb bijna niets hoeven aanpassen, alleen het zadel ietsje hoger gezet.BertP schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:11:
Thnx voor de reacties rondom mijn bikefitting vraag, ik heb zelf ook even wat rondgekeken en kwam daar o.a. (http://www.velometric.nl/) tegen. Iemand hier toevallig ervaring mee?
/edit
Het is wel in Barneveld trouwens, laat je niet misleiden door het 030-telefoonnummer.
Leuk hè kasseien! Ik haat in principe elke oneffenheid in de weg, maar bij kasseien is het zó slecht dat ik er juist de lol wel van inzie. Als je je dan bedenkt dat die kasseien in Drenthe naar Roubaix-rating slechts één ster zouden krijgen...LuPo schreef op maandag 13 april 2015 @ 08:41:
Gisteren een leuk rondje over een aantal kasseienstroken gereden met de wielervereniging.

[ Voor 25% gewijzigd door TheLemon op 13-04-2015 17:44 ]
Thanx, inderdaad gezien dat het in Barneveld is. Een dezer dagen maar even een berichtje die kant op sturen om een afspraak te maken.TheLemon schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:42:
[...]
Ja, daar heb ik me een paar jaar geleden laten opmeten voor aankoop van een nieuwe fiets. Aardige (jonge) gast, leek me prima in orde allemaal. Ook omdat hij zelf fietser én fysiotherapeut is. Maar ik heb toen dus alleen een vrij simpele meting laten doen en daaruit kwam een sheet met de 'ideale' fiets qua maten voor mij. Ik fiets er al jaren pijnvrij op, heb bijna niets hoeven aanpassen, alleen het zadel ietsje hoger gezet.
Het is wel in Barneveld trouwens, laat je niet misleiden door het 030-telefoonnummer.
Sinds kort ben ik wat vaker aan het fietsen (maar nog steeds zeer recreatief). 2 a 3 keer in de week en dan ongeveer 2 uur trappen.
Het lijkt me leuk en handig om een hartslagmeter te gaan gebruiken, ook al is het recreatief. Ik wil wel beter en sneller worden.
Is zoiets nu al nuttig om mijn prestaties te verbeteren of nog helemaal niet nodig en moet ik gewoon "uren maken"?
Het lijkt me leuk en handig om een hartslagmeter te gaan gebruiken, ook al is het recreatief. Ik wil wel beter en sneller worden.
Is zoiets nu al nuttig om mijn prestaties te verbeteren of nog helemaal niet nodig en moet ik gewoon "uren maken"?
Dit topic is gesloten.