Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 131 ... 138 Laatste
Acties:
  • 593.990 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:41

Pelle

🚴‍♂️

Met een hartslagmeter kun je gerichter trainen, dus het heeft zeker wel nut. Maar dan wel met de aantekening dat het een heel goed idee is om je omslagpunt te gaan bepalen, zodat je daarmee je training-zones kunt bepalen.

Veel van die informatie kunt je vinden op bijvoorbeeld www.doefiets.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Pelle schreef op maandag 13 april 2015 @ 18:21:
Met een hartslagmeter kun je gerichter trainen, dus het heeft zeker wel nut. Maar dan wel met de aantekening dat het een heel goed idee is om je omslagpunt te gaan bepalen, zodat je daarmee je training-zones kunt bepalen.

Veel van die informatie kunt je vinden op bijvoorbeeld www.doefiets.nl :)
Thanks! Dat ben ik dan inderdaad van plan, maar wel eerst het omslagpunt op één van de makkelijke makkelijke manieren berekenen (geen echte sportkeuring). Of is een sportkeuring een must?

Ik heb op dit moment de Garmin Edge 500 op het oog, erg compleet en een redelijke prijs. Wel lees ik dat het soms enige tijd duurt voordat er satellietverbinding is. Wie heeft hier nog meer ervaring mee en hoe storend is dat? Wat zijn de alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Nee, sportkeuring is geen must. Mijn zelfbepaalde omslagpunt (via de methode op doefiets.nl) lag maar 2 hartslagen af van de meting 2 jaar later bij een sportkeuring. En omdat je via die methode nooit helemaal exact bent (je werkt in blokken van 5), is het een hele goede benadering.

Ik heb ook de Garmin Edge 500, en het kan inderdaad wel even duren voor er een GPS-fix is. Vooral in de bergen in in de stad (tussen hoge gebouwen) duurt het langer. Gewoon in de achtertuin is meestal tussen de 10 en 15 seconde bij mij. Storend is het niet echt. Tenzij je midden in de stad tussen de hoogbouw woont, dan is het handig om een sneller apparaat te hebben. Een alternatief kan de Edge 510 zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Pelle schreef op maandag 13 april 2015 @ 18:56:
Nee, sportkeuring is geen must. Mijn zelfbepaalde omslagpunt (via de methode op doefiets.nl) lag maar 2 hartslagen af van de meting 2 jaar later bij een sportkeuring. En omdat je via die methode nooit helemaal exact bent (je werkt in blokken van 5), is het een hele goede benadering.

Ik heb ook de Garmin Edge 500, en het kan inderdaad wel even duren voor er een GPS-fix is. Vooral in de bergen in in de stad (tussen hoge gebouwen) duurt het langer. Gewoon in de achtertuin is meestal tussen de 10 en 15 seconde bij mij. Storend is het niet echt. Tenzij je midden in de stad tussen de hoogbouw woont, dan is het handig om een sneller apparaat te hebben. Een alternatief kan de Edge 510 zijn :)
Denk dat ik het ook zo aan ga pakken dan. 15 seconden klinkt helemaal niet problematisch, maar heb ook gelezen dat het een kwartier kan duren voordat de hartslagmeter gezien wordt door de garmin. Dat lijkt me lastiger!

Wanneer ben jij begonnen met hartslag gebaseerd trainen in je carrière? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 12:39
Bummer... heb ik zondag flink gereden.. blijk ik 2 km short of de GranFondo 130km challenge te zijn.. Grand FU.. :(

Nou ja... weet ik wat komend weekend op het programma staat :P

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:21

rally

Deyterra Consultancy

Ik fiets eigenlijk alleen op cadans en hartslag.

Sterker nog... Als ik mijn wekelijkse spinning sessie doe (werk dingetje) dan gebruik ik ook een HRM. Het maakt de training aanzienlijk prettiger.

Persoonlijk kan/wil ik niet meer zonder.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
rally schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:11:
Ik fiets eigenlijk alleen op cadans en hartslag.

Sterker nog... Als ik mijn wekelijkse spinning sessie doe (werk dingetje) dan gebruik ik ook een HRM. Het maakt de training aanzienlijk prettiger.

Persoonlijk kan/wil ik niet meer zonder.
wacht maar tot je met een vermogensmeter werkt 8) .... als ik daarop een vermogen kies om 'aan' te houden, stabiliseert de hartslag. Wel is vermogen fluctuerend door oa windvlagen etc. :) dus een 3 seconde average is wel prettig.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:54
Heb weer eens last van hooikoorts, dus afgelopen weekend niet kunnen fietsen.. :(

Hopelijk trekt het snel weer weg (heb er sinds 2 jaar jaarlijks een week of 2 last van), want ik voel me echt lamlendig als ik deze mooie dagen voorbij moet laten gaan zonder fietskilometers..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik ben ook hooikoortspatiënt, maar tijdens inspanning heb ik helemaal geen last. Alleen veel snotproductie, maar dat vind ik niet zo'n probleem. Als ik dan thuiskomst, komt het wel dubbel zo hard binnen met de allergische reactie, maar ja. Heb je wel eens geprobeerd om er doorheen te fietsen?
Reynouts schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:03:
[...]

Denk dat ik het ook zo aan ga pakken dan. 15 seconden klinkt helemaal niet problematisch, maar heb ook gelezen dat het een kwartier kan duren voordat de hartslagmeter gezien wordt door de garmin. Dat lijkt me lastiger!
Hartslagmeter wordt direct gevonden, als dat langer duurt ligt het aan de plaatsing van de strap of dat de elektroden te droog zijn. Beetje spuug erop dan.
Wat qua fix helpt is om hem op dezelfde plek uit te doen als waar je hem later weer aanzet. Hij onthoudt satellieten in de buurt namelijk. En anders even buiten of in de vensterbank stil laten liggen, dan gaat het veel sneller dan tijdens het bewegen.
Een nieuwer model Garmin gaat je hierbij nauwelijks helpen. Ik heb een splinternieuw Garmin horloge met GPS+Glonass en dat gaat niet sneller dan mijn Edge 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:09
argro schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:20:
[...]
Als fietsen niet de oorzaak is van de pijn, dan zou ik het zadel laten staan. Verder is het natuurlijk lastig om o.b.v. de informatie dat sprake is van pijn tips te geven. Afhankelijk van de oorzaak kan volledige rust of diverse uitbundige oefeningen de juiste remedie zijn.
Het gebeurd vooral na het fietsen, dat ik last heb. Kan ook een millimeter schelen met je zadel las ik. Maar vooral gek dat het nu pas komt, fiets al een poosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NielsTn schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:16:
[...]

wacht maar tot je met een vermogensmeter werkt 8) .... als ik daarop een vermogen kies om 'aan' te houden, stabiliseert de hartslag. Wel is vermogen fluctuerend door oa windvlagen etc. :) dus een 3 seconde average is wel prettig.
Hier nog een. Rijd met een Stages en kijk eigenlijk niet eens meer naar echt m'n hartslag (behalve in koers als het echt hard gaat). Voor elke training bepaal ik wat ik ga doen en welke vermorgens daarbij horen. Opeens gaat je hartslaggrafiek er ook veel mooier uitzien. Vooral als je 20 minuten blokken doet op omslagpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Reynouts schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:03:
Dat heb ik nog nooit gehad. Als je de contactpunten goed nat maakt, en de band af en toe even schoonmaakt (in een badje met lauw water en dreft gooien bijv.) dan is het geen probleem.
Wanneer ben jij begonnen met hartslag gebaseerd trainen in je carrière? ;)
Begonnen met fietsen in april 2012, en niet al te lang daarna (1-2 maanden?) met hartslagmeter. Ik wil heel graag een vermogensmeter, want dat is nog veel nauwkeuriger (en daarmee kun je heel goed objectief je vooruitgang meten), maar voorlopig zit dat er nog even niet in. Maar, als je het kunt missen, is het wel een hele gave gadget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

NielsTn schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:16:
[...]

LOL... ik zit er ZWAAR over te denken om de Garmin Vector aan te schaffen.

Maar ik denk dat ik dat wellicht in het midden van het seizoen ga doen. Eerst maar wat vermogen (zowel qua pedaalkracht als financieel :P ) opbouwen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
rally schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:36:
[...]

LOL... ik zit er ZWAAR over te denken om de Garmin Vector aan te schaffen.

Maar ik denk dat ik dat wellicht in het midden van het seizoen ga doen. Eerst maar wat vermogen (zowel qua pedaalkracht als financieel :P ) opbouwen :X
na aanschaf zul je toch eerste maanden bezig zijn om een 'base line' aan meetdata te verzamelen... Heck... ik moet nog een aantal maximaal testjes doen (10 en 15 sec maximaal vermogen)....
Maar goed.. na aanschaf mag je je verdiepen in Golden Cheetah :P daarmee verbleekt Garmin Connect ;)

FYI, ik rijd met de Vector S

[ Voor 5% gewijzigd door NielsTn op 13-04-2015 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ohoh... en ik heb al te weinig tijd om uberhaupt te fietsen... laat staan om de data analyse te doen :P

Golden Cheetah heb ik overigens al gebookmarked.

Vervelende is dat als ik de Vector aanschaf ik ook nieuwe schoenen nodig heb (heb nu SPD) Pedalen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Pelle schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:10:
[...]

Dat heb ik nog nooit gehad. Als je de contactpunten goed nat maakt, en de band af en toe even schoonmaakt (in een badje met lauw water en dreft gooien bijv.) dan is het geen probleem.

[...]

Begonnen met fietsen in april 2012, en niet al te lang daarna (1-2 maanden?) met hartslagmeter. Ik wil heel graag een vermogensmeter, want dat is nog veel nauwkeuriger (en daarmee kun je heel goed objectief je vooruitgang meten), maar voorlopig zit dat er nog even niet in. Maar, als je het kunt missen, is het wel een hele gave gadget :)
Thanks voor de geruststelling.

Als eerste stap ga ik de Garmin Edge 500 bundel aanschaffen, daar kan ik denk ik mooi mee vooruit! Als ik goed mijn best doe en genoeg train, mag ik wellicht in de toekomst een keer denken aan een vermogensmeter :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Reynouts schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:02:
[...]

Thanks voor de geruststelling.

Als eerste stap ga ik de Garmin Edge 500 bundel aanschaffen, daar kan ik denk ik mooi mee vooruit! Als ik goed mijn best doe en genoeg train, mag ik wellicht in de toekomst een keer denken aan een vermogensmeter :9~
waarom niet de Edge 510?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
NielsTn schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:06:
[...]

waarom niet de Edge 510?
Hmm, misschien nog niet goed naar gekeken, maar ik vind het prijsverschil redelijk groot (€200 vs €320, hoe ik ze zo snel kan vinden). Wat zijn de grote voordelen van de 510?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Reynouts schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:13:
[...]

Hmm, misschien nog niet goed naar gekeken, maar ik vind het prijsverschil redelijk groot (€200 vs €320, hoe ik ze zo snel kan vinden). Wat zijn de grote voordelen van de 510?
iets groter display,
ontvangt naast GPS ook Glonass (i.t.t. Edge500, alleen GPS);
touchscreen

etc. Check ok DC Rainmaker: http://www.dcrainmaker.co...-510-in-depth-review.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:25
Voordeel van de 500 is juist dat die zo lekker klein is.
Als je de 510 koopt tja dan kan je imo beter de 810 kopen :
Afbeeldingslocatie: http://d4nuk0dd6nrma.cloudfront.net/wp-content/uploads/2013/03/2N4A9744.jpg

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Hangt er vanaf. Als je geen turn by turn hoeft, de 510 heeft GLONASS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:05
En de 510 is goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:46

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Net voor het eerst met een hartslagmeter gereden naar mijn werk, 17km in 37min met een lichte wind tegen zat vrij snel rond de 140 en levelde toen rond de 152 voor de rest van de rit.

Gezien mijn leeftijd en doelgebied 70% is volgens de Karvonenformule: %((220-leeftijd) - rusthartslag)+ rusthartslag = hartslag tijdens de inspanning 151

dan is dat toch redelijk juist voor een normale inspanning?

[ Voor 7% gewijzigd door Ircghost op 14-04-2015 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Vergeet die 220-leeftijd regel zo snel mogelijk, die slaat nergens op. Ik ben 30 en haal nog bijna de 200.

Ga gewoon eens op een wat langer klimmetje of met flinke tegenwind helemaal tot het gaatje, dan krijg je wel een idee van je max hartslag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:05

Harrie

NederVlaming

De 500 koop je al voor 200 euro, de 510 kost rond de 370 euro?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
De 510 koop je voor 250 euro, voor 370 heb die de 810 met performance bundel (hartslagband, front mount en cadanssensor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:03
Harrie schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:00:
[...]

De 500 koop je al voor 200 euro, de 510 kost rond de 370 euro?!
De ( rode ) 500 Edge bundel was onlangs € 169,-- bij Mantel ;)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ander vraagje ik ben 1,68m en BBL = 77cm.

Is onderstaand ( carbon ) frame in M geschikt voor mij ? Of net te groot ?

Lijkt mij meer een race dan comfor geometrie ?

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/geometrie_zpscvfhwqqi.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ascension schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 08:59:
Vergeet die 220-leeftijd regel zo snel mogelijk, die slaat nergens op. Ik ben 30 en haal nog bijna de 200.

Ga gewoon eens op een wat langer klimmetje of met flinke tegenwind helemaal tot het gaatje, dan krijg je wel een idee van je max hartslag ;-)
Haha ok! Dan maar even een keer in het weekend die trapmethode (hartslag met 5 vergroten of iets dergelijks) toepassen om te gaan kijken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:04:
[...]

...
lastig te zeggen, aangezien ook je romplengte invloed heeft op reach bv.
Kun je niet een bikefit benutten? kleine investering maar wel makkelijker een geode maat frame/fiets te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:03
NielsTn schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:16:
[...]

iets groter display,
ontvangt naast GPS ook Glonass (i.t.t. Edge500, alleen GPS);
touchscreen
En: Bluetooth

Op het terras met een tripel na het fietsen meteen op Strava kijken wat je gedaan hebt, dat is best leuk.
Maar ook zonder terrasplezier: als ik thuiskom na het fietsen wil ik douchen en iets eten en ga ik niet met kabels aan de computer liggen kloten. Ik vond de 810 destijds te duur, dus het ging bij mij tussen de 800 en de 510. Geen turn-by-turn nodig en Bluetooth leek me wel handig. Dat bleek dus ook zo te zijn :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:04:
[...]

[afbeelding]
AH vandaar dat hij daar niet meer op voorraad is. Staat nu op hun site voor 189, nog steeds een goeie prijs maar geen voorraad dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
dreamscape schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:36:
[...]

Op het terras met een tripel na het fietsen meteen op Strava kijken wat je gedaan hebt, dat is best leuk.
Maar ook zonder terrasplezier: als ik thuiskom na het fietsen wil ik douchen en iets eten en ga ik niet met kabels aan de computer liggen kloten. Ik vond de 810 destijds te duur, dus het ging bij mij tussen de 800 en de 510. Geen turn-by-turn nodig en Bluetooth leek me wel handig. Dat bleek dus ook zo te zijn :)
idd, nu Garmin Connect mijn Edge810 niet meer via USB wil synchroniseren (OSX) is Bluetooth the way to go :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Ik heb in december de 500-bundel bij Mantel besteld voor 159. De blauwe. Let er op dat de rood/zwarte bundel met een andere (premium) hartslagband geleverd wordt dan de blauwe en de zwarte. Waarom is een mysterie, maar het is zo 8)7 Die is dan ook een tietje duurder dan de blauwe en de zwarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 11:04
Wat doe jij toch met je Garmin NielsTn? Ik heb (in de korte periode dat ik mijn 810 heb) nog nooit issues gehad :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:32

Maar ook dat is niet raadzaam.

De maximum hartslag dien je eigenlijk te zien als de maximum hartslag waarbij je geen symptomen of ECG afwijkingen hebt. Je kunt soms echter al op bijv. een hartslag van 195 ECG afwijkingen vertonen, en toch de hartslag nog verder op laten lopen.

Wil je de maximum hartslag dan ook degelijk laten bepalen, zou ik ten zeerste aanraden dit bijvoorbeeld bij een sportarts te laten doen.

Bepalen van het omslagpunt is voor amateur rijden veelal voldoende, en veiliger zelfstandig te doen zonder medische supervisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Maar ook zonder terrasplezier: als ik thuiskom na het fietsen wil ik douchen en iets eten en ga ik niet met kabels aan de computer liggen kloten.
Tja die kabel heb je toch nodig om op te laden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Dat doe ik gewoon met een adapter. In de la met sportspullen liggen nog twee laders met kabels voor mijn Edge 510, Forerunner 220 en Mio Link...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:18

Ik ben 31 en haal nog bijna de 210 :) Maar m'n rusthartslag is ook relatief hoog, meestal zo rond de 60.
wackmaniac schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:59:
Wat doe jij toch met je Garmin NielsTn? Ik heb (in de korte periode dat ik mijn 810 heb) nog nooit issues gehad :)
Je gaat vanzelf nog wel iets tegenkomen. Helaas heeft de Garmin gewoon brakke software, maar is er geen beter alternatief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
wackmaniac schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:59:
ik heb em al sinds December 2012 (zo uit t hoofd),
en al 1 unit retour ivm spontaan uitvallen (garantie).

Sinds enige maanden is er IETS gewijzigd waardoor ik niet met de USB kabel mijn Edge810 uit Garmin Connect kan uploaden/downloaden.... Maar kan ook IETS in Safari/Yosemite/OSX zijn natuurlijk.
Vreemde is dat bij aansluiten op de mac de Edge wel zichtbaar is als 2 schijf-eenheden.... en data gewoon te lezen/benaderen is....

Nou ja.. ervaren beta-tester zeg maar... Maar dat zal ook zo zijn bij de Edge1000 en andere series...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
TheLemon schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:42:
[...]

[...]

Leuk hè kasseien! Ik haat in principe elke oneffenheid in de weg, maar bij kasseien is het zó slecht dat ik er juist de lol wel van inzie. Als je je dan bedenkt dat die kasseien in Drenthe naar Roubaix-rating slechts één ster zouden krijgen... :X
Ja was zeker mooi! Niet om iedere keer te doen maar zo een keer per jaar is het wel episch. :D
Na afloop gingen ze Parijs-Roubaix kijken. ;)
[...]

Ik heb ook geen turn-by-turn nodig. Dat werkt ook helemaal niet goed heb ik gelezen. Toch gekozen voor de 800. Ritjes tekenen met gpsies.com en nafietsen werkt erg prettig. Kaart in beeld met hartslag en cadans en klaar is kees. Voor mij persoonlijk was dat belangrijker dan Bluetooth. Zo heeft iedereen weer een andere afweging. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

psychodude schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:04:
[...]

De maximum hartslag dien je eigenlijk te zien als de maximum hartslag waarbij je geen symptomen of ECG afwijkingen hebt. Je kunt soms echter al op bijv. een hartslag van 195 ECG afwijkingen vertonen, en toch de hartslag nog verder op laten lopen.

Wil je de maximum hartslag dan ook degelijk laten bepalen, zou ik ten zeerste aanraden dit bijvoorbeeld bij een sportarts te laten doen.

Bepalen van het omslagpunt is voor amateur rijden veelal voldoende, en veiliger zelfstandig te doen zonder medische supervisie.
Gefeliciteerd trouwens! En bedankt voor de extra info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Ik ben toch voor de 500 gegaan. Voor mijn doeleinden wel voldoende en leek me een mooie prijs/kwaliteit verhouding. Ook het formaat spreekt me aan.
Harrie schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:49:
[...]

AH vandaar dat hij daar niet meer op voorraad is. Staat nu op hun site voor 189, nog steeds een goeie prijs maar geen voorraad dus :(
Ik had al de notificatie aangezet wanneer het pakket weer op voorraad zou zijn bij Mantel... en dat is nu. Dus mocht je hem ook willen bestellen: go! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Nu ik mijn cadans en hartslag kan zien tijdens het fietsen probeer ik boven de 90 cadans gemiddeld te komen, maar dat valt nog niet mee. Het snellere trappen voel ik wel goed na het fietsen, maar ik merk ook dat ik langzaamaan gemiddeld hoger begin te komen :) Mijn hartslag zit meestal tegen de 150.
Gisteren een rit gedaan van 33 kilometer, het was nog redelijk fris. Ik heb mijn overschoenen maar aan gedaan, aangezien ik bij de vorige rit koude tenen kreeg. Tot welke temperatuur rijden jullie zo ongeveer nog met overschoenen? Of dragen jullie deze nooit bij droog weer?

[ Voor 11% gewijzigd door SToRM666 op 14-04-2015 12:45 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-09 08:21
Ik rijd zelf vanaf 12 graden met zomerschoenen, maar niks zo persoonlijk als koubeleving! Ik zie ook veel fietsers die überhaupt nooit met overschoenen fietsen, ook niet bij -5 graden. Ik kijk daar altijd met veel jaloezie naar.

Samenvattend: er is geen richtlijn voor, het is puur je eigen inschatting.

M.b.t. hogere cadans: dit leer je niet in 1 of 2 ritjes aan. Ik ben bijna 10.000 km bezig geweest op mijn cadans van 85 naar 100 op te hogen. In je eentje is het niet moeilijk om 100 rpm te rijden, maar kun je ook in groep meekomen zonder kapot te gaan?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
NielsTn schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:50:
[...]

Sinds enige maanden is er IETS gewijzigd waardoor ik niet met de USB kabel mijn Edge810 uit Garmin Connect kan uploaden/downloaden.... Maar kan ook IETS in Safari/Yosemite/OSX zijn natuurlijk.
Vreemde is dat bij aansluiten op de mac de Edge wel zichtbaar is als 2 schijf-eenheden.... en data gewoon te lezen/benaderen is....
Interessant, zelfde ervaring. Zodra ik de Edge 800 op mijn Macbook Air insteek wil de mac zelfs wel eens spontaan stoppen met reageren. Is hele tijd zelfs reproduceerbaar geweest. Ander kabeltje en het was weg. Misschien defecte kabel of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

SToRM666 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 12:44:
Tot welke temperatuur rijden jullie zo ongeveer nog met overschoenen? Of dragen jullie deze nooit bij droog weer?
Ik heb vrij dunne Northwave schoenen met ventilatie en merk dat 12 graden echt te koud is voor mij. Na 2 uur fietsen heb ik dan echt koude voeten. Dus tot zo'n 15 graden gaan de overschoenen er nog omheen. Hele dunne van GripGrab, puur om de rijwind eromheen te geleiden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-09 10:54
Nu ik mijn cadans en hartslag kan zien tijdens het fietsen probeer ik boven de 90 cadans gemiddeld te komen, maar dat valt nog niet mee. Het snellere trappen voel ik wel goed na het fietsen, maar ik merk ook dat ik langzaamaan gemiddeld hoger begin te komen :) Mijn hartslag zit meestal tegen de 150.
Gisteren een rit gedaan van 33 kilometer, het was nog redelijk fris. Ik heb mijn overschoenen maar aan gedaan, aangezien ik bij de vorige rit koude tenen kreeg. Tot welke temperatuur rijden jullie zo ongeveer nog met overschoenen? Of dragen jullie deze nooit bij droog weer?
https://www.strava.com/activities/284744213

Ik ben het met je eens een hele rit een hoge cadans volhouden valt niet mee. Gister over 70km gem een kadans van 88, dat kan hoger. Ik heb wel het idee dat mijn gemiddelde hartslag omlaag gaat nu ik weer meer aan het fietsen ben :D Maar meer data nodig om het echt goed te zien. Wel een mooie rit gemaakt met een bak wind. Ik ging kort kort maar aan het einde toch te koud. Wel lekker dat ik er een thermo onder aan had.
Koude voeten.... Bijna nooit last van. Dus ook geen overschoenen. Maar met slecht weer fiets ik meestal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Ik heb een vraagje voor jullie.
Vandaag is mijn 11-32 cassette en nieuwe ketting aangekomen. Ik wil deze gebruiken voor zwaardere bergritten, anders gebruik ik mijn huidige 11-28 met ketting die zo'n 1500 km gebruikt zijn.

Ik heb een aantal youtube filmpjes gekeken, en het lijkt mij allemaal vrij eenvoudig, dus ik doe het zelf ipv te laten doen door een FM. De cassette monteren en ketting op de juiste lengte afstellen, is mij duidelijk.

Wat mij echter niet duidelijk is, is of ik mijn huidige ketting kan losmaken en nadien terug vastmaken? Ik lees hier en daar dat de links één keer te gebruiken zijn? Het gaat om een Ultegra 6800 11 speed ketting. ik heb twee soorten links heb ik gemerkt, één is donkerder dan de rest. Om de ketting dus eraf te nemen en nadien terug te kunnen monteren als ik terug switch van cassette, welke pin moet ik er dan uitduwen met de kettingpons? De donkere of een ander?

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb erg snel last van koude voeten en heb dus vrij snel overschoenen aan. Ik draag ze tot een graad of 15, maar het hangt ook erg af van de wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:13
Shimano kettingen hebben speciale breekpennetjes, die moet je los kopen als je een ketting voor de tweede keer wilt installeren. Bij je nieuwe zit er eentje bij als het goed is.

Ik gebruik zelf wel eens de oude pinnetjes opnieuw maar dat is een prutswerkje, en wordt afgeraden door shimano.

Je kunt ook altijd nog "missinglinks" kopen van KMC, hiermee maak je de ketting makkelijk los en vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
LaurentS schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 14:26:
Ik heb een vraagje voor jullie.
Vandaag is mijn 11-32 cassette en nieuwe ketting aangekomen. Ik wil deze gebruiken voor zwaardere bergritten, anders gebruik ik mijn huidige 11-28 met ketting die zo'n 1500 km gebruikt zijn.

Ik heb een aantal youtube filmpjes gekeken, en het lijkt mij allemaal vrij eenvoudig, dus ik doe het zelf ipv te laten doen door een FM. De cassette monteren en ketting op de juiste lengte afstellen, is mij duidelijk.

Wat mij echter niet duidelijk is, is of ik mijn huidige ketting kan losmaken en nadien terug vastmaken? Ik lees hier en daar dat de links één keer te gebruiken zijn? Het gaat om een Ultegra 6800 11 speed ketting. ik heb twee soorten links heb ik gemerkt, één is donkerder dan de rest. Om de ketting dus eraf te nemen en nadien terug te kunnen monteren als ik terug switch van cassette, welke pin moet ik er dan uitduwen met de kettingpons? De donkere of een ander?
http://www.kmcchain.eu/products-connectors-missing_links

1x ketting breken en een missing link er tussen zetten. 9 en 10 speed zijn re-usable te krijgen. 11 speed niet meer. Alhoewel ik ze gewoon hergebruik (niet te vaak overigens). FM zei ook niet te moeilijk doen, heb nog nooit gehad dat ze braken na hergebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:36

St@m

@ Your Service

Zo, de eerste twee ritjes van het jaar zitten erop. Afgelopen zaterdagochtend de geest weer gevonden na zo'n anderhalf jaar. Bandjes opgepompt en maar wat gaan fietsen. Viel me alleszins mee, maar goed, ik heb ook vrij veel RPM gedaan afgelopen jaar. Uiteindelijk 30 km gedaan in een uur.

Gisteravond ook maar weer op de fiets gestapt, dat was uiteindelijk een minder goed idee. Ik begon nog wel aardig, maar na 10 minuten had ik echt last van mijn zitvlak.. ach.. doorfietsen, daar fiets je wel doorheen..
Na 20km was ik er wel klaar mee, dikke wind tegen gehad, last van mijn kont.. koud.. En dan moet je nog 20km terug :D Uiteindelijk een krappe 40km in anderhalf uur.

Nu maar even wat rust aan mijn zitvlak gunnen :D

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik zit nu trouwens te stuntelen met die Edge 705 die ik heb overgenomen, ik heb één kinkje waar ik niet uit kan komen;

Volgens de instellingen van de virtual partner (aan of uit) kun je die activeren bij je trainingen en koersen. Nu kan ik alleen die trainingspartner niet tevoorschijn toveren bij een koers. Ik heb geprobeerd de gegevensvelden aan te passen en tevens de verschillende views geprobeerd. Maar nergens krijg ik de partner te zien. Hebben jullie enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-09 08:21
Ircghost schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 14:37:
Ik zit nu trouwens te stuntelen met die Edge 705 die ik heb overgenomen, ik heb één kinkje waar ik niet uit kan komen;

Volgens de instellingen van de virtual partner (aan of uit) kun je die activeren bij je trainingen en koersen. Nu kan ik alleen die trainingspartner niet tevoorschijn toveren bij een koers. Ik heb geprobeerd de gegevensvelden aan te passen en tevens de verschillende views geprobeerd. Maar nergens krijg ik de partner te zien. Hebben jullie enig idee?
Dan moet je wel een CRS of TCX file gebruiken en geen GPX want daarbij werkt de virtuele partner niet.

@ LaurensS

Het makkelijkste is een 11v KMC missing link gebruiken, zoals hierboven al gesuggereerd werd. Officieel kun je die niet hergebruiken, maar in de praktijk gaat het prima. Binnen de levensduur van de ketting, that is! Ik raad je wel aan om openen en sluiten van de missing link met een speciaal tangetje te doen. Het kan ook wel zonder maar het is, zeker bij 11v, echt een prutswerkje. BBB heeft een prima tangetje hiervoor.

Het is wel belangrijk om je ketting mannetje-mannetje te ponsen als je een missing link gebruikt. Dit i.t.t. wanneer je een breekpen gebruikt, dan moet pons je mannetje-vrouwtje.

[ Voor 39% gewijzigd door havana op 14-04-2015 15:22 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

havana schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:16:
[...]

Dan moet je wel een CRS of TCX file gebruiken en geen GPX want daarbij werkt de virtuele partner niet.
Ik had er in Garmin Connect al een course van gemaakt, dus nam aan dat het al een CRS zou zijn. Ik zal het thuis nogmaals controleren. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Reynouts schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:52:
Ik ben toch voor de 500 gegaan. Voor mijn doeleinden wel voldoende en leek me een mooie prijs/kwaliteit verhouding. Ook het formaat spreekt me aan.

[...]

Ik had al de notificatie aangezet wanneer het pakket weer op voorraad zou zijn bij Mantel... en dat is nu. Dus mocht je hem ook willen bestellen: go! :9
Thanks voor de info! Ik denk dat ik die ook ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

LaurentS schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 14:26:
... welke pin moet ik er dan uitduwen met de kettingpons? De donkere of een ander?
Een andere. Door die donkere (breekpen) er weer uit te ponsen beschadig je het plaatje van de schakel volgens Shimano. Maar een missing link ertussen is inderdaad wel handiger als je vaak wisselt. Ik doe dat niet, dus ik werk gewoon met Shimano breekpennetjes, die kun je per 10 kopen voor weinig.

Overigens zou ik niet direct die ketting vervangen, probeer het gewoon eens met je huidige ketting. Na 1500km moet dat nog best kunnen denk ik. Ik rij 80% vd tijd met een 12-23 cassette, 10% met een 12-27 en 10% met een 12-30. Altijd met dezelfde ketting en nog nooit problemen gehad. Die 12-23 cassette gaat al een km of 7000-8000 mee en werkt nog feilloos. De ketting zit er nu bijna 4500km op.

En nog even over de 510 vs 810 discussie: het is niet alleen turn-by-turn hè. De 510 heeft toch überhaupt geen kaartweergave? Turn-by-turn is vrij nutteloos idd, maar navigatie over een kaartje is toch echt veel relaxter dan over een lijntje in het niets.
Ik snap echt niet waarom ze die 510 zo groot gemaakt hebben t.o.v. de 500. Voor een kaart heb je ruimte nodig, voor een paar datavelden vind ik het zwaar overkill. Je hebt ook nog meerdere pagina's.

Sinds kort fiets en loop ik met een Garmin Vivoactive horloge. GPS+Glonass, Bluetooth, Ant+. Perfect om trainingen te loggen. Voor navigatie in onbekend terrein pak ik dan alsnog de Edge 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Bedankt voor de snelle antwoorden roda_djavulen, UltraSub en ThaLemon.
Als de KMC chainlinks in theorie niet te hergebruiken zijn, kan ik beter de Shimano breekpennetjes kopen, die zijn een stuk goedkoper en esthetischer vind ik :)
Ik ga eens proberen of de ketting lang genoeg is om de 11-32 aan te kunnen, zo nee doe ik de wissel pas later. Ik wil de 11-32 pas gebruiken voor Luik-Bastenaken-Luik. 156 km in de Ardennen, dan komt een 'grannyring' wss wel eens van pas.

Van 5 april tot 11 april ben ik een weekje gaan fietsen op Mallorca met mijn vader. Fantastisch! Kan het alleen maar aanraden. Mooi weer, bergen, goed wegennet, vriendelijke autochauffeurs,...
We hadden 2 fietsen gehuurd bij http://www.tramuntanatours.com/ zo'n 6 weken op voorhand. We hadden 2 Trek Emonda SL6 fietsen gevraagd met Ultegra 6800, jammer genoeg waren deze niet meer beschikbaar in onze maat. Mijn vader is dan voor de Trek Emonda S5 gegaan met 105 5800 en een 11-32 cassette. Ik had een Trek Madone 4.9 met Ultegra Di2 en een 11-28. Beide fietsen met een compact 50-34.

De eerste rit was een 'opwarmritje' 60 km met 1577 hoogtemeters en een gemiddelde van 22.2 km/u op maandag: https://www.strava.com/activities/280252444.
Bij nader inzien was mijn vader al erg blij dat hij een 11-32 had, lekker soepel naar boven peddelen met een soepele cadans. We hadden namelijk nog maar een 500tal km getraind in 2015.

Hier zie je de haarspeldbochten van de Coll de Soller
Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/Wh4RfMDFNtCj4-3nF5OmYbAjgcP_EmJStaYCOtb1PLc-768x434.jpg

Mijn vader bijna aan de top:
Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/0Xa1k4zzmlMK9QlDi-4Jdc1Y0_DdIu-a3DnaMwQKS-4-768x434.jpg

De tweede rit van woensdag was al direct een stuk zwaarder, daar gingen we namelijk over 4 cols, de Coll de Soller, Coll d'Honor, Coll de sa Batalla en de Puig Major. De rit eindigde met een heerlijke lange afdaling, zo'n 14 km, met goedlopende bochten en -6% gemiddeld. Daar haalde ik een gemiddelde van 49.9/u.
De rit kwam neer op 96.7 km met 3015 hoogtemeters aan een gemiddelde van 20.7 km/u: https://www.strava.com/activities/281499029.

Donderdag hebben we een wandeltocht gemaakt in de bergen in de voormiddag. Ik voelde dat mijn benen wat stram waren achteraf, dus ik trok er op uit om de beentjes los te rijden, de dag nadien stond er namelijk de 'koninginnenrit' op het programma. Ik dacht dat de uitgestippelde route had, redelijk vlak ging zijn. Blijkbaar niet... De klim heb ik rustig op mijn gemakkelijkste versnelling gedaan om mijn hartslag laag te houden. Het was namelijk een recuperatierit, geen training...
In de afdaling kon ik mij echter niet inhouden en ging ik tot 78 km/u. Ook op het stuk vlak van Soller na Port Soller, waar het hotel was, had ik niet veel zin om rustig te rijden. Dat zorgde voor een gemiddelde van 42.6 km/u over de laatste 1.3 km vlak en een leuk classement op het segment (https://www.strava.com/ac...76560/segments/6614480239), 33/4151 all-time, 7/1034 dit jaar.
Misschien niet ideaal als recuperatierit.... :+ 16.3 km 357 hoogtemeters 21.5 km/u gemiddeld: https://www.strava.com/activities/282176560

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/WcY4FVfJhYnnG3TFDnlejy26Kud-5JlD_NZlMCWWnSY-768x434.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/aTb8mdhTrwIjzYi2UHHZrDGLAphl_zdQsO9BOokwS3g-434x768.jpg

Vrijdag, de dag voor het vertrek, stond er de moeilijkste rit op het programma. 74.8 km met 3377 hoogtemeters: https://www.strava.com/activities/282694303.
We vertrokken vanuit Port Soller, waar het hotel was, en reden dan tot Sa Calobra en terug. Het 'probleem' is dat de hoogste bergen tussen beide liggen...
Ik wou absoluut de Sa Calobra klim doen, deze zou namelijk de moeilijkste zijn op het eiland. Op zich is deze niet zo moeilijk in vergelijking met cols in de Alpen of Pyreneën, maar het vreemde is dat je aankomt aan de top van de beklimming en dan eerst naar beneden moet rijden om daarna terug naar boven te klimmen.
Om er te geraken moet je dus eerst zo'n 1100 hoogtemeters overwinnen tenzij je natuurlijk valsspeelt en aan de top parkeert met de auto... Die 1100 hoogtemeters bestond uit de klim van Port de Soller naar de top van Puig Major, 14.2 km aan 6%. Ik heb mij ingehouden, omdat ik wist dat er nog een klim aan de andere kant volgde, die zwaarder zou zijn. Dat resulteerde in 12 km/u gemiddeld.
Nadien is er een klene afdaling gevolgd door opnieuw een beklimming van 2.5 km naar de top van de Col dels Reis, de officiële naam voor de Sa Calobra. Die fietste ik omhoog aan 13.1 km/u gemiddeld, maar moest wachten aan de top op mijn vader waar we ook onze Gabba aandeden en nog iets aten. Hierdoor geeft de helft van de segmenten verkeerde tijden zoals 5.1 km/u gemiddeld :z
De afdaling naar Sa Calobra is erg leuk, zowel scherpe haarspeldbochten als goedlopende bochten. Het enige nadeel is dat er vrij veel verkeer was van bussen en auto's waardoor ik zelfs even voet aan de grond moest zetten :( Het viel mij op dat vele van de fietsers zich gewoon lieten bollen in bergaf, ik blijf trappen, dan ga je veel sneller!
Eenmaal beneden zagen we ertegenop om onmiddellijk terug naar boven te gaan. Daarnaast hadden we ook honger. Dus besloten we om een spaghetti te gaan eten en dan de beklimming aan te vatten. Na de pauze waren mijn benen goed stram en het begin van de Sa Calobra klim ging dus ook echt slecht. Na een tijdje verbeterde dat gelukkig. De laatste 2 km zijn de hardste met stukken van meer dan 12%.
Na de top bereikt te hebben, volgt er terug de afdaling van die 2.5 km en een klim van 5 km aan 5% naar de top van de Puig Major.
Aan die top volgt er na de tunnel dezelfde afdaling van 14 km naar Soller. Deze keer kende ik de bochten al van woensdag en er was ook minder verkeer, dus ik kon mij laten gaan. Gemiddelde kwam neer op 53.4 km/u en een verbetering van ca. 1 min tegenover woensdag. Wat ga ik die lange afdalingen missen in het vlakke België!

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/o4JbUej7EUacFIq7DXDDq3rNFqqxuAN42YGwmTwacf4-434x768.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/ju-f42PCCqNxYz4C0bh1zhMQhK8HXvsWkkbhy0tIEfI-434x768.jpg

Begin afdaling van de Sa Calobra
Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/BdJmBfMpFyDWh1L0Ic4GQDbdjYu279EWl-e_vfRx49Y-434x768.jpg

Haarspeldbochten van Sa Calobra
Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/U_ACsyhBjpkiTxWHhjYulM622nCcgFze0SYk_bgu6JI-434x768.jpg

Zaterdagavond kwam we terug aan in België. Ik wou even testen of mijn conditie nu verbeterd was na Mallorca. Ik ging een kort ritje doen van 57 km, 426 hoogtemeters aan 27 km/u gemiddeld: https://www.strava.com/activities/284039626.
In het begin ging het niet goed, benen waren nog stram van vrijdag, ik had erg veel tegenwind en ik moest mijn Canyon terug gewoon worden. De reach van de Trek was korter waardoor ik nu de indruk had dat ik te ver uitgerokken werd en niet comfortabel zat op mijn eigen fiets.
Na een 30tal km begon het te beteren en kon ik mijn gemiddelde redden door de rest van de rit rond de 35-40 km/u te blijven op vlak. 19 medailles volgens strava, dus ik denk dat mijn conditie goed vooruit is gegaan. Morgen een nieuwe test!

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
TheLemon schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:30:
En nog even over de 510 vs 810 discussie: het is niet alleen turn-by-turn hè. De 510 heeft toch überhaupt geen kaartweergave? Turn-by-turn is vrij nutteloos idd, maar navigatie over een kaartje is toch echt veel relaxter dan over een lijntje in het niets.
Dat sowieso. Als je iets met navigatie wilt doen, neem dan de 810 en niet de 510. Dat lijntje in het niets is alleen leuk voor heel sporadisch gebruik en niet handig als je vaker routes wilt voorbereiden. Ik vond destijds de 810 gewoon te duur en stond voor de keuze 510 vs. 800 voor ongeveer dezelfde prijs. Vandaar mijn overwegingen. Die bij een ander inderdaad weer heel anders kunnen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 12:45

murphsy

Product Monkey

Prachtig verslag LaurentS. Mallorca stond al op mijn 'hier moet ik nog eens fietsen' lijstje, nu schuift ie nog wat verder naar boven. Toevallig lijkt de Trek Madone mij een hele fijne fiets, met een redelijk relaxte zit. Uit jouw laatste opmerkingen over je Canyon haal ik dat je inderdaad vrij rechtop op de Madone zat. Was dit ontspannend voor je nek?

Ik mag graag afwisselen tussen mtb en race, maar ik merk dat mijn Colnago me behoorlijk ver doet uitrekken. Het is echt een race-beest. Dat is vrij oncomfortabel als ik de rit daarvoor op mijn mtb heb gezeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
havana schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:18:
In je eentje is het niet moeilijk om 100 rpm te rijden, maar kun je ook in groep meekomen zonder kapot te gaan?
Hoe bedoel je dat ?
Ik merk dat ik met lekker doorrijden juist makkelijker met hogere cadans fiets dan rustig rondje fietsen.
Recovery ritje zit ik dan ook vaak aan cadans van gemiddeld 95, want ik krijg het niet voor elkaar om cadans van 105 te trappen als ik totaal geen belasting merk met trappen.

Gemiddelde cadans op strava is wel lager met groepje rijden natuurlijk omdat je vaker benen stil moet houden.

Veel herkenbare foto's LaurentS :)

[ Voor 12% gewijzigd door DDX op 14-04-2015 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Als je cadans 0 is telt het dan mee voor het gemiddelde? Interessanter zou zijn om alleen te tellen als je ook daadwerkelijk trapt lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:32
Ascension schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 17:16:
Als je cadans 0 is telt het dan mee voor het gemiddelde? Interessanter zou zijn om alleen te tellen als je ook daadwerkelijk trapt lijkt mij.
Is snelheid en cadans 0, dan telt het op strava niet mee in gemiddeldes. Is er wel snelheid, maar cadans 0? Dan telt het wel mee in het gemiddelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Rondje Ringvaart? Was in Nederland mijn favoriete rondje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
murphsy schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:40:
Prachtig verslag LaurentS. Mallorca stond al op mijn 'hier moet ik nog eens fietsen' lijstje, nu schuift ie nog wat verder naar boven. Toevallig lijkt de Trek Madone mij een hele fijne fiets, met een redelijk relaxte zit. Uit jouw laatste opmerkingen over je Canyon haal ik dat je inderdaad vrij rechtop op de Madone zat. Was dit ontspannend voor je nek?

Ik mag graag afwisselen tussen mtb en race, maar ik merk dat mijn Colnago me behoorlijk ver doet uitrekken. Het is echt een race-beest. Dat is vrij oncomfortabel als ik de rit daarvoor op mijn mtb heb gezeten!
Ik heb geen last aan mijn nek, ik ben nog jong (22 jaar). De kortere zit vond ik vooral minder belastend voor mijn onderrug.
Echter moet ik ook zeggen dat de korte zit van de Trek de eerste rit ook onconfortabel voelde. Vooral bij het rechtop staan, kwam ik te dicht met mijn knieën tegen het stuur naar mijn gevoel. Na een tijdje was ik dat gewoon en fietste het prima.
Ik ga nu wat verder zo fietsen op mijn Canyon, als dat oncomfortabele gevoel blijft, ga ik eens een kortere stuurpen erop zetten om te testen (nu zit er één op van 120mm, zoals aangeraden door een fietsmeting bij Bioracer).
Over de Trek kan ik je nog zeggen dat ik wel vond dat die slecht trillingen van de ondergrond wegfiltert. Mijn Canyon Ultimate CF SL doet dat veel beter. Dat ligt waarschijnlijk aan het aero karakter van de Madone. Op Mallorca had ik daar weinig last van, uitstekend wegdek, maar in België zou ik daar wel meer last van hebben denk ik. In Nederland is het wegdek beter als in BE heb ik wel al gemerkt. Er is een reden waarom Cancellara alle classics in België rijdt met een Domane en niet een Madone...

Ga zeker eens naar Mallorca! Top bestemming voor maart tot mei of september tot november. Het voelde heerlijk om te kunnen fietsen met korte mouwen en korte broek terwijl ik een week vroeger nog ingepakt met overshoes, muts, buff en handschoenen moest fietsen! Gelukkig is het weer nu ik terug ben, hier ook gebeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:28

sapphire

Die-hard pruts0r

Argh :(

Nu voor de tweede keer dat mijn Edge 500 een rit in de ochtend en later op de dag samenvoegd. Weet zeker dat ik de eerste rit beëindigd heb vanochtend maar toch is mijn middagritje er gewoon aan vastgeplakt :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

sapphire schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 19:18:
Argh :(

Nu voor de tweede keer dat mijn Edge 500 een rit in de ochtend en later op de dag samenvoegd. Weet zeker dat ik de eerste rit beëindigd heb vanochtend maar toch is mijn middagritje er gewoon aan vastgeplakt :(
Heb je de timer wel gereset? (lap/reset knop ingedrukt houden)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
ter info: Correct Rotterdam heeft de Edge810 voor 279 Eur in de aanbieding (art.nr502203)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:28

sapphire

Die-hard pruts0r

Tourniquet schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 20:56:
[...]

Heb je de timer wel gereset? (lap/reset knop ingedrukt houden)
Hmmm ga ik eens in de gaten houden, zou het namelijk niet weten dus denk van niet. Bedankt voor de tip !

Reed overigens vandaag over de Bezuidenhoutseweg in Den Haag, rustig stuk, rechte stuken goed asfalt en windje mee. Stopt er een vrouwtje op een scooter naast me voor het stoplicht "joh mag ik je wat vragen? Hoe hard ging jij nou net eigenlijk? Want mijn scooter gaat ff over de 40 maar ik kon je niet eens bijhouden" :X

Gelukkig kon ze er om lachen, zag ent dat ik daar tegen de 45 aan zat :9 Voel ik me ook eens stoer.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychodude schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:04:
[...]

Zou ergens een rondje in de polder opzoeken waar je 20 minuten zo hard als je kunt een tijdritje doet. Het liefst bouw je het blok zo op dat je de laatste 3 minuten helemaal doodgaat. Denk dat je dan een goed idee van je omslagpunt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 14:39
Gisteren de timelaps functie van m'n garmin virb uitgetest, heeft grappig effect vind ik zelf.
Jammer dat de accu net zo snel leeg gaat als bij normale opnames( 2 uur 30 minuten). Hoopte dat deze functie minder accu zou gebruiken zodat de garmin op alle ritten kan functioneren als dashcam.

https://www.strava.com/activities/285274020/overview

[ Voor 16% gewijzigd door jekker op 15-04-2015 09:11 ]

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
wat was het gisteren lekker weer.
Gister avond een lekker rondje van dik 60 km getrapt door het Zuid Limburgse heuvellandschap met wat collega's en vrienden. Staat hier
Heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:22
Zeker prima fietsen in zuid limburg. Gisteren ook prima weer geweest.
Wil vandaag als het lukt ook nog even een rondje rijden...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Mooi rondje Sparkiee, lekker wat hoogtemeters. Het mooie weer prikkelt enorm om veel te fietsen!

Weet iemand hoe strava omgaat met private activities: tellen deze wel of niet mee in je totalen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 12:45

murphsy

Product Monkey

koentjuh1987 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:12:
Zeker prima fietsen in zuid limburg. Gisteren ook prima weer geweest.
Wil vandaag als het lukt ook nog even een rondje rijden...
Same here! Gisteren de eerste rit van dit seizoen, slechts 41 km maar met de straffe wind op de dijk langs het Veluwemeer was het toch een lekkere tocht. Had een stukje verder gewild, maar ik had slechts beperkt de tijd. Helaas veel tijd verspilt toen ik op de Veluwe op een zandpad terecht kwam, dat fietst voor geen meter 8)7 Rustig aan opbouwen naar de langere tochten weer.

@LaurentS Je kan hier ook kort/kort vandaag! :) Bedankt voor de feedback over de Madone! Ik moet eerlijk zeggen dat ik al een jaartje (of meer) af en toe kijk naar een andere fiets, maar mijn mooie Colnago Dream Art Lux won gisteren toch gewoon weer een forse grijns op mijn gezicht. Wat een fiets _/-\o_ Meeste last heb ik trouwens in mijn onderrug... Maarja; wat het hart wil is niet altijd gelijk aan wat goed voor je is!

[ Voor 25% gewijzigd door murphsy op 15-04-2015 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:23
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 23:01:
[...]

Zou ergens een rondje in de polder opzoeken waar je 20 minuten zo hard als je kunt een tijdritje doet. Het liefst bouw je het blok zo op dat je de laatste 3 minuten helemaal doodgaat. Denk dat je dan een goed idee van je omslagpunt hebt.
Dat werkt inderdaad goed en voelt vrij betrouwbaar :)

Ik heb mijn omslagpunt vastgesteld na een rondje (60 minuten) Loonse en Drunense Duinen (LDD) op de MTB. Ik had een mooie haas voor me en het gemiddelde lag na dat rondje op 188.. Daarna nog terug naar huis (16km) met je tong over het asfalt. En natuurlijk komt er zo'n elektrische fietser triomfantelijk voorbij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:20
Gisteren Papendalcompetitie erg grote opkomst, vanwege het mooie weer. Volgens mij stonden 10 minuten na de start mensen zich nog in te schrijven. Werd ook hard gereden: ruim 50 km koers met 44.3 gemiddeld. Bij mij deed het in ieder geval goed pijn.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-09 10:54
Kunnen een heleboel alleen maar van dromen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nixo schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:42:
[...]

Kunnen een heleboel alleen maar van dromen. _/-\o_
Dit is achter de brommmer. In vrouwenkoersen rijden ze nauwelijks 40 gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Zolang het maar niet op de brommer is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
psychodude schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 17:20:
[...]

Is snelheid en cadans 0, dan telt het op strava niet mee in gemiddeldes. Is er wel snelheid, maar cadans 0? Dan telt het wel mee in het gemiddelde.
Toevallig vandaag achter gekomen dat bovenstaande niet klopt; mijn cadanssensor viel gedurende meer dan de helft van de rit uit maar toch was mijn gemiddelde 90 op zowel Strava als GarminConnect. Denk toch dat 0 niet mee telt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik zoek een goedkopere indien (tweedehands) fiets van ongeveer 500 euro minder is altijd goed. Zelf was ik gewoon wat bij 2dehands.be aan het kijken en daar waren er wel een paar toffe bij maar nieuw zou ik zelf natuurlijk wel nog wat toffer vinden... Heeft iemand een ideetje? Heb maat 52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:13
Ik zou niet voor een nieuwe gaan als je 500 euro wilt uitgeven. Je kunt je dan beter wat verdiepen in fietstechniek en een tweedehandse uitzoeken. Als je een potentiële fiets ziet, post hem anders hier, dan roepen wij er ook nog wat over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 21:03
thibautb schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:11:
Ik zoek een goedkopere indien (tweedehands) fiets van ongeveer 500 euro minder is altijd goed. Zelf was ik gewoon wat bij 2dehands.be aan het kijken en daar waren er wel een paar toffe bij maar nieuw zou ik zelf natuurlijk wel nog wat toffer vinden... Heeft iemand een ideetje? Heb maat 52
Die Gitane op foto 3 ( & 4 ) met carbon voor- & diagonale achtervork en geheel Shimano 105 ( 5600 ) afgemonteerd. Dit ; http://link.marktplaats.nl/m915951594
Ben er wezen kijken. Fiets weegt 9,2 Kg met pedalen. En is nieuw maar overjarig.
Mag weg voor € 450,--. Zou wel eerst even bellen of hij er nog is....!

[ Voor 54% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 15-04-2015 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Veel te duur voor die fiets, als je het mij vraagt. O wacht, hij is nog wel nieuw. Dan is het wellicht nog wel aardig ja.

Kreeg mailtje met aanbieding van Cyclewear.eu:
http://cyclewear.eu/advan...ords=vipao+and+handschoen

Agu Vipao fietshandschoentjes van € 26 voor € 5. Geen idee of het wat is, maar voor € 5 kun je je er geen buil aan vallen, denk ik :)

[ Voor 10% gewijzigd door Pelle op 15-04-2015 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Pelle schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:24:
Agu Vipao fietshandschoentjes van € 26 voor € 5. Geen idee of het wat is, maar voor € 5 kun je je er geen buil aan vallen, denk ik :)
Mwah het oog wil ook wat. Misschien als cadeau? >:)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:17:
[...]

Die Gitane op foto 3 ( & 4 ) met carbon voor- & diagonale achtervork en geheel Shimano 105 ( 5600 ) afgemonteerd. Dit ; http://link.marktplaats.nl/m915951594
Ben er wezen kijken. Fiets weegt 9,2 Kg met pedalen. En is nieuw maar overjarig.
Mag weg voor € 450,--. Zou wel eerst even bellen of hij er nog is....!
Ik vind 't er wel heel erg goedkoop uitzien als ik eerlijk ben. Voor 500€ moet je wel iets beters kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Wat ik mijn nog af vroeg. Wat is de snelheidswinst die te behalen is met een betere wielset? Stel ik ga van een instapmodel (150 a 200 euro) naar een duurdere set (500-750 euro)? Is het verschil uberhaubt meetbaar? of is het placebo effect groter? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Ascension schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:50:
[...]

Toevallig vandaag achter gekomen dat bovenstaande niet klopt; mijn cadanssensor viel gedurende meer dan de helft van de rit uit maar toch was mijn gemiddelde 90 op zowel Strava als GarminConnect. Denk toch dat 0 niet mee telt.
Cadans 0 telt zeker wel mee als je meting niet gepauzeerd is (selecteer op Strava maar eens een stuk waar je je benen stil hield (viaduct naar beneden bijvoorbeeld). Als je cadansmeter geen signaal meer doorgeeft heb je een andere situatie. ISNULL telt inderdaad niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
coen76 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 17:00:
Wat ik mijn nog af vroeg. Wat is de snelheidswinst die te behalen is met een betere wielset? Stel ik ga van een instapmodel (150 a 200 euro) naar een duurdere set (500-750 euro)? Is het verschil uberhaubt meetbaar? of is het placebo effect groter? ;-)
Even uitgaande van een aerodynamische winst van 0 (zelfde soort wielen dus). Dan scheelt het alleen stijfheid en gewicht.

De snelheid bij een bepaald geleverd vermogen zal gelijk zijn op vlakke stukken. Je zult die snelheid alleen wel iets gemakkelijker bereiken (massatraagheid). Acceleratie voelt beter, aanzetten voelt door hogere stijfheid beter, bochten voelen beter. Een windvlaag zorgt er echter ook weer voor dat je sneller afremt dan met hogere massa ;).

Bij klimmen ga je de grammen meer 'merken'. Op het vlakke voelt het hele gebeuren gewoon een stuk levendiger en zeker aan.

Neem je een aerodynamische hogere set velgen dan zul je er wel voordeel uithalen. Hoeveel dat is? Geen idee.

The Win Tunnel - Specialized
Leuke youtube-list met de aerodynamische zin en onzin van fietsupgrades en houdingen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Ruud op 15-04-2015 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Ruud schreef op woensdag 15 april 2015 @ 17:00:
[...]

Cadans 0 telt zeker wel mee als je meting niet gepauzeerd is (selecteer op Strava maar eens een stuk waar je je benen stil hield (viaduct naar beneden bijvoorbeeld). Als je cadansmeter geen signaal meer doorgeeft heb je een andere situatie. ISNULL telt inderdaad niet mee.
Dit kan je instellen, althans op mijn Garmin 810.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Graham schreef op woensdag 15 april 2015 @ 17:27:
[...]

Dit kan je instellen, althans op mijn Garmin 810.
Oja, nu je het zegt begint me iets te dagen. Let me rephrase myself, bij mij telt het mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 11:54

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik zal nog even een argument *tegen* de Egde 500 geven - de ANT+ chip... Ben zelf een Edge 500 gebruiker maar mocht als HR + Speed/Cadans rijder helaas bij het aanschaffen van een Stages powermeter in ene veel sensor-verlies ervaren. Blijkt dat de Edge 500 tov de 510/810 (en mogelijk ook al de 800) 4 ipv. 8 ANT+ kanalen heeft, elke sensor pakt 2 kanalen voor stabiele connectie, dus het uitzetten van de cadans-sensor en ik heb geen wegvallende Power waardes meer, maar leuk is anders (GPS speed is ruk tov. speed-sensor). Tzt. zal ik zelf dus toch eens naar een nieuwer model gaan omkijken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
murphsy schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:16:
[...]

Same here! Gisteren de eerste rit van dit seizoen, slechts 41 km maar met de straffe wind op de dijk langs het Veluwemeer was het toch een lekkere tocht. Had een stukje verder gewild, maar ik had slechts beperkt de tijd. Helaas veel tijd verspilt toen ik op de Veluwe op een zandpad terecht kwam, dat fietst voor geen meter 8)7 Rustig aan opbouwen naar de langere tochten weer.

@LaurentS Je kan hier ook kort/kort vandaag! :) Bedankt voor de feedback over de Madone! Ik moet eerlijk zeggen dat ik al een jaartje (of meer) af en toe kijk naar een andere fiets, maar mijn mooie Colnago Dream Art Lux won gisteren toch gewoon weer een forse grijns op mijn gezicht. Wat een fiets _/-\o_ Meeste last heb ik trouwens in mijn onderrug... Maarja; wat het hart wil is niet altijd gelijk aan wat goed voor je is!
Dat heb ik dan ook gedaan! 107km met 796m aan 24.5 km/u gemiddeld (https://www.strava.com/activities/285873778). We hebben het parcours van de Brabantse Pijl die vandaag gereden werd, grotendeels gevolgd, maar dan een paar uur voor de profs. Het tempo had een stuk sneller kunnen zijn, maar mijn vader had jammer genoeg veel last aan zijn beenspier.

Succes met het vinden van een nieuwe fiets. Zelf ben ik erg overtuigd door de prijs/kwaliteit van de Canyon modellen. Ik zou eens kijken naar de Aeroad CF SLX, Ultimate CF SL(X) en de Endurace CF, afhankelijk van je budget en doel.

[ Voor 6% gewijzigd door LaurentS op 15-04-2015 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Kippenijzer schreef op woensdag 15 april 2015 @ 17:34:
Ik zal nog even een argument *tegen* de Egde 500 geven - de ANT+ chip... Ben zelf een Edge 500 gebruiker maar mocht als HR + Speed/Cadans rijder helaas bij het aanschaffen van een Stages powermeter in ene veel sensor-verlies ervaren. Blijkt dat de Edge 500 tov de 510/810 (en mogelijk ook al de 800) 4 ipv. 8 ANT+ kanalen heeft, elke sensor pakt 2 kanalen voor stabiele connectie, dus het uitzetten van de cadans-sensor en ik heb geen wegvallende Power waardes meer, maar leuk is anders (GPS speed is ruk tov. speed-sensor). Tzt. zal ik zelf dus toch eens naar een nieuwer model gaan omkijken :).
Zelf vandaag de 500 binnen gekregen. Bij de bundel zit de premium hartslagmeter strap. Wat zijn de ervaringen met deze band? Kan hem nog niet proberen, eerst even opladen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:33
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2HTJ10a.png

Over korte ritjes gesproken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:18
Kan je iig makkelijk naar huis lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
sapphire schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 22:56:
[...]

Hmmm ga ik eens in de gaten houden, zou het namelijk niet weten dus denk van niet. Bedankt voor de tip !
Lol, en dan Garmin de schuld geven. 8)7 :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Pagina: 1 ... 131 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.