Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 132 ... 138 Laatste
Acties:
  • 593.622 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:04
Wat een weertje zeg... Heerlijk gefietst. Wel een fors windje maar dat zijn we hier wel gewend. Richting het westen gefietst en bij Drachtster Compagnie afgedraaid. Goed voor 85 km. De gevoelstemp zal door de harde wind wel wat lager dan 20, derhalve de hele rit met armstukken gereden.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:38
Kippenijzer schreef op woensdag 15 april 2015 @ 17:34:
Ik zal nog even een argument *tegen* de Egde 500 geven - de ANT+ chip... Ben zelf een Edge 500 gebruiker maar mocht als HR + Speed/Cadans rijder helaas bij het aanschaffen van een Stages powermeter in ene veel sensor-verlies ervaren. Blijkt dat de Edge 500 tov de 510/810 (en mogelijk ook al de 800) 4 ipv. 8 ANT+ kanalen heeft, elke sensor pakt 2 kanalen voor stabiele connectie, dus het uitzetten van de cadans-sensor en ik heb geen wegvallende Power waardes meer, maar leuk is anders (GPS speed is ruk tov. speed-sensor). Tzt. zal ik zelf dus toch eens naar een nieuwer model gaan omkijken :).
Ik heb daar 0,0 problemen mee met de 500 en 800.

En was vandaag echt super weertje, helaas draaide de wind eerder als verwacht naar nw (en daarna n), was er op het eind wel beetje klaar mee.

[ Voor 8% gewijzigd door DDX op 15-04-2015 21:16 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Ruud schreef op woensdag 15 april 2015 @ 17:04:
[...]

Even uitgaande van een aerodynamische winst van 0 (zelfde soort wielen dus). Dan scheelt het alleen stijfheid en gewicht.

De snelheid bij een bepaald geleverd vermogen zal gelijk zijn op vlakke stukken. Je zult die snelheid alleen wel iets gemakkelijker bereiken (massatraagheid). Acceleratie voelt beter, aanzetten voelt door hogere stijfheid beter, bochten voelen beter. Een windvlaag zorgt er echter ook weer voor dat je sneller afremt dan met hogere massa ;).

Bij klimmen ga je de grammen meer 'merken'. Op het vlakke voelt het hele gebeuren gewoon een stuk levendiger en zeker aan.

Neem je een aerodynamische hogere set velgen dan zul je er wel voordeel uithalen. Hoeveel dat is? Geen idee.

The Win Tunnel - Specialized
Leuke youtube-list met de aerodynamische zin en onzin van fietsupgrades en houdingen :)
geweldige filmpjes! Benen scheren blijkt dus inderdaad veel uit te maken! (meer dan aerodynamische wielen of frame zelfs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 23:12
DDX schreef op woensdag 15 april 2015 @ 21:15:
[...]

Ik heb daar 0,0 problemen mee met de 500 en 800.

En was vandaag echt super weertje, helaas draaide de wind eerder als verwacht naar nw (en daarna n), was er op het eind wel beetje klaar mee.
Kan hij nog steeds gelijk hebben. Enige manier is om een rit te doen met beide apparaten en de data vergelijken qua resolutie.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Zeg alleen dat ik er niets van merk.
Staat wel bij stages in de faq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:52
Graham schreef op woensdag 15 april 2015 @ 22:29:
[...]

Kan hij nog steeds gelijk hebben. Enige manier is om een rit te doen met beide apparaten en de data vergelijken qua resolutie.
Ik heb een 800 en 810. Zal van t weekend wel eens even kijken of ik alles aan elkaar kan knopen en een kort rondje kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-07 16:31

Sherlock

No Shit

Gisteravond ook nog even een rondje gedaan. Bedoeling, na de training van dinsdagavond, was om de spieren een beetje los te rijden. Lekker een uurtje op het gemakje op de fiets. Weersvoorspelling was goed, wind vanuit het noordoosten kracht 2, dus niet te hard om weer eens over de Oosterscheldekering te gaan. Lekker wind mee op de terugweg; altijd fijn.

Vanwege het goede weer besloten om kort/kort te fietsen, maar daar had ik wel een partij spijt van zeg! Armstukken die ik had meegenomen voor de terugweg moesten al snel aan maar ik bleef het maar koud hebben. Zal ook wel wat te maken hebben met de verkoudheid waar ik al een weekje mee rond loop... Uiteindelijk niet eens de kering over gegaan maar vlak daarvoor afgeslagen.

Wel balen; echt helemaal verkeerd ingeschat en daardoor maar de helft kunnen doen van wat ik had willen doen en zelfs dat niet eens fijn :(

Voor de geïnteresseerden: https://www.strava.com/activities/286027285

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Pas vanaf 20 graden ga ik overwegen om ook maar iets van been/armstukken uit te doen. Dit artikel bevestigt een beetje mijn idee erbij; http://www.fiets.nl/2014/09/11/16-graden-zon-beenstukken/
Het is ook volgens mij ook gewoon slecht voor je spieren/gewrichten.

Zeker in de avond is het nog véél te koud, zeker als de zon onder gaat / onder gegaan is. Gisteravond was het waarschijnlijk rond de 8 tot 10 graden, wat simpelweg veel en veel te koud is.

Ik heb dit jaar nog geen enkele keer zonder arm of beenstukken gereden in ieder geval. Kou is natuurlijk voor iedereen persoonlijk, maar ik kan me voor mijzelf niet voorstellen dat onder de 20 graden, kort-kort haalbaar is. Gezien het overdag maar nipt 18 graden is, zal het de komende tijd in de avond nog lang niet die temperatuur zijn. De komende 14 dagen rijd ik in ieder geval nog met lang-lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotuns
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-06-2023
Gisteravond tot iets over half 9 gewoon kort-kort gereden. Helemaal niet koud gehad. Nu hielp het misschien wel dat het nog lekker warm was toen ik vertrok, en savonds wel genoeg opgewarmd was. 65 km met gemiddelde van 30km/u

Gisteren voor het eerst met 25c banden gereden met 1 bar minder erin. Het rijd inderdaad echt een heel stuk comfortabeler, vooral bij ons in het dorp op de klinkers. Daarnaast had ik nieuwe schoenen (maat 43 ipv 44 wat ik eerst had), deze zitten wel iets strakker dan wat ik eerst had en kan mijn tenen voorin voelen als ik erg aanzet. Is dit dan gelijk te strak? Wel heb ik de plaatjes nog niet helemaal goed staan, waardoor ik na 50km het toch wel begon te voelen onder mijn voeten. Nu hoop ik opgelost, maar volgende rit maar eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-07 12:10
Bij mij hangt het er ook wat vanaf hoe intensief je fiets. Afgelopen zaterdag Parijs Roubaix gefietst, toen was het max 12 graden. Maar heb dan mijn armstukken toch af en toe naar beneden gedaan, met max hartslag over een kassei strook krijg je het toch warm :)

Normaal gezien probeer ik ook onder de 15 graden iig de knieën bedekt te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Iets heel anders; wij gaan deze zomer twee weken op vakantie in de Vogezen en daar wil ik af en toe wel wat fietsen. Dat zal echter met het gezin zijn, en waarschijnlijk op eigen fietsen. De kinderen (7 en 10 jr.) hebben normale sportieve kinderfietsen met 3 versnellingen en mijn vrouw heeft een fitnessbike met crossbandjes. Ik heb zelf een racefiets maar dat lijkt me nogal overkill in vergelijking met waar de kinderen op fietsen, en aan de andere kant ben je dan ook wel heel erg beperkt tot de weg. Het lijkt me ook wel leuk om een bospad in te kunnen duiken!

Ik ben een klein beetje een het kijken voor een mountainbike die ik dan twee weken gebruik en daarna weer wil verkopen, maar ik kom nog niet zo goed uit de maten van de mountainbikes. Mijn racefiets (Focus) is maat L (56 cm) maar dat is bij mountainbikes meteen voor reuzen. Welke maat komt er min of meer overeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-07 18:22

DjVe

Hatsaflats!

Dat is lastig te zeggen, want dat hangt heel erg af van de geometrie van het frame. Maar bij een MTB is het niet heel erg om hem iets te klein te kopen, dat geeft je meestal ook iets meer wendbaarheid. Stel je vraag anders even in het MTB topic op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:26
Pelle schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:24:
Veel te duur voor die fiets, als je het mij vraagt. O wacht, hij is nog wel nieuw. Dan is het wellicht nog wel aardig ja.

Kreeg mailtje met aanbieding van Cyclewear.eu:
http://cyclewear.eu/advan...ords=vipao+and+handschoen

Agu Vipao fietshandschoentjes van € 26 voor € 5. Geen idee of het wat is, maar voor € 5 kun je je er geen buil aan vallen, denk ik :)
Is qua kwaliteit het zelfde als de prijs. Heb ze ook en je hebt alleen een stukje stof om je handen en verder geen kussentjes of andere opvulling. Leuke handschoen voor korte afstanden zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:01
Je kan in de Vogezen ook prima een mtb huren. Hou er rekening mee dat alles daar behoorlijk steil is en er zijn nauwelijks gescheiden fietspaden. Het is daar schitterend, maar ik zou er zelf niet gaan fietsen met kinderen, maar ik heb ook geen kinderen dus het is wat lastig in te schatten voor me.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Jotuns schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:01:
Gisteravond tot iets over half 9 gewoon kort-kort gereden. Helemaal niet koud gehad. Nu hielp het misschien wel dat het nog lekker warm was toen ik vertrok, en savonds wel genoeg opgewarmd was. 65 km met gemiddelde van 30km/u

Gisteren voor het eerst met 25c banden gereden met 1 bar minder erin. Het rijd inderdaad echt een heel stuk comfortabeler, vooral bij ons in het dorp op de klinkers. Daarnaast had ik nieuwe schoenen (maat 43 ipv 44 wat ik eerst had), deze zitten wel iets strakker dan wat ik eerst had en kan mijn tenen voorin voelen als ik erg aanzet. Is dit dan gelijk te strak? Wel heb ik de plaatjes nog niet helemaal goed staan, waardoor ik na 50km het toch wel begon te voelen onder mijn voeten. Nu hoop ik opgelost, maar volgende rit maar eens testen.
Ik heb ook 25c besteld en ben wel benieuwd hoeveel bar je er in hebt gedaan?
Ik heb de 'CONTINENTAL Grand Prix 4 Season 28" (700x25c) Race Buitenband' besteld die ik op de Shimano Dura Ace 7850 C50 ga plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotuns
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-06-2023
Vjenne-ICT schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:31:
[...]

Ik heb ook 25c besteld en ben wel benieuwd hoeveel bar je er in hebt gedaan?
Ik heb de 'CONTINENTAL Grand Prix 4 Season 28" (700x25c) Race Buitenband' besteld die ik op de Shimano Dura Ace 7850 C50 ga plaatsen.
Ik had voor iets meer dan 6 bar en achter 6,5 bar. Dit leek me trouwens wel wat aan de lage kant, maar rijd prima. Is dit ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Vergeet jullie gewicht niet als je spanning vergelijkt. Van de week een staatje gezien van michelin, weeg je 50 kilo raden ze 4 bar aan, weeg je 80 dan 6 (waren 28 mm banden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Inderdaad snel afgekoeld gisteren. Ik vertrok om 19:00u met een ondershirtje en een Gabba, ietsje aan de warme kant, maar goed te doen. Terugweg armstukken erbij en Gabba dichtgeritst, perfect te doen. Beenstukken niet nodig gehad.

@Sherlock: ik zou met de kinderen lekker in het dal blijven met hun drie versnellingen. Vergis je niet in het gewicht van zo'n fiets vs eigen lichaamsgewicht. Je moet in vergelijking zelf op een fiets van 35kg fietsen, probeer dan maar eens een klim van 10%. Ik heb dat gemerkt toen mijn dochter, die echt wel heel sterk is, de eerste bocht van Alpe d'Huez probeerde op te fietsen. Ze fietste op een kinder-mtb (27-speed) op het allerlichtste verzet en kwam maar nét aan op die ene kilometer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
roda_djavulen schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:42:
Vergeet jullie gewicht niet als je spanning vergelijkt. Van de week een staatje gezien van michelin, weeg je 50 kilo raden ze 4 bar aan, weeg je 80 dan 6 (waren 28 mm banden)
Dat is waardevolle informatie, bedankt.
Zal eens op internet zoeken naar deze waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
Er heeft op deze pagina al eens een link gestaan naar een website waar je het kon uitrekenen. Werkt erg makkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Allen bedankt voor de info. Mijn eerste idee was ook om fietsen te huren in de Vogezen, maar als je ziet dat dat voor 4 personen per dag zo'n 50 / 60 euro kost dan kijk je ook wel naar andere oplossingen.

Toch krijg ik het idee dat huren idd wel de beste oplossing is. Hier in Nederland op het vlakke kunnen de kinderen redelijk goed fietsen (laatst nog een tochtje van 40 km gedaan) maar heuvel/berg op is een ander verhaal. Dat moeten we eerst ondervinden.

Mocht na die eerste dag blijken dat het heel erg goed gaat en dat ze het leuk vinden dan kunnen we er alvast rekening mee houden voor volgend jaar :) Wellicht dat de fiets van mijn vrouw wel mee gaat, altijd handig voor op de camping + dat ze 1.86m is en vaak zijn de verhuurfietsen daar niet zo op berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
coen76 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 11:56:
Er heeft op deze pagina al eens een link gestaan naar een website waar je het kon uitrekenen. Werkt erg makkelijk!
Klopt ja, alleen hield dat geen rekening met het merk/type banden. Maar het zal sowieso een erg goede richtlijn zijn. Weet de site niet meer helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik vond het gisteravond eigenlijk wel bijna de ideale fietstemperatuur, niet te warm of koud.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:13
Hier is de vakantie ook weer geboekt voor de zomer, weer terug naar Tenerife en daar ga ik natuurlijk de Teide weer op fietsen... Nu alleen even kijken of ik deze keer mijn eigen fiets mee ga nemen of toch maar weer een fiets ga huren..

Heb tot nu toe weinig goede verhuurders gevonden op Tenerife en degene waar ik de vorige keer heb gehuurd bestaat niet meer.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Iemand ervaring met onderstaande been en armstukken? Hoe vallen deze? Ik ben gewend dat AGU een normale pasvorm heeft, is dat met dit artikel ook het geval.

AGU Poray Nano Been Warmer Black

http://cyclewear.eu/agu-p...ldb8d6ooo3t72jfst3onimqe2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-07 14:11
Reynouts schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:08:
Mooi rondje Sparkiee, lekker wat hoogtemeters. Het mooie weer prikkelt enorm om veel te fietsen!

Weet iemand hoe strava omgaat met private activities: tellen deze wel of niet mee in je totalen? ;)
Volgens mij worden ze bij de uitdagingen niet meegetled als je rit op prive staat.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-07 07:26
LaurentS schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:02:
Van 5 april tot 11 april ben ik een weekje gaan fietsen op Mallorca met mijn vader. Fantastisch! Kan het alleen maar aanraden. Mooi weer, bergen, goed wegennet, vriendelijke autochauffeurs,...
We hadden 2 fietsen gehuurd bij http://www.tramuntanatours.com/ zo'n 6 weken op voorhand. We hadden 2 Trek Emonda SL6 fietsen gevraagd met Ultegra 6800, jammer genoeg waren deze niet meer beschikbaar in onze maat. Mijn vader is dan voor de Trek Emonda S5 gegaan met 105 5800 en een 11-32 cassette. Ik had een Trek Madone 4.9 met Ultegra Di2 en een 11-28. Beide fietsen met een compact 50-34.

[...]
Mooi verslag en een feest van herkenning om te lezen! Ik ben zelf vorig jaar zomer op Mallorca geweest en ook een aantal mooie ritten gemaakt. Bij mij kloppen de segmenten ook grotendeels niet omdat ik op de top elke keer gewacht heb op anderen of even wat ging eten. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-07 19:09
Sparkiee schreef op donderdag 16 april 2015 @ 14:21:
[...]

Volgens mij worden ze bij de uitdagingen niet meegeteld als je rit op prive staat.
Klopt, ook handmatige registraties worden NIET meegeteld bij de challenges.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:40
Gisteren ook weer een ritje wezen maken. Ben nog niet heel lang bezig, dus ik haal nog lang geen gemiddelde snelheden van 30+.

Gisteren rondje van 31km met 26km/u gemiddeld. Heb wel lekker gefietst en heb vandaag geen last van m'n benen of wat dan ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik heb gisteren ook ritje gemaakt en haalde ook geen 30+ :o
Vergeet die 30+ aub snel, want is echt nietzeggend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:40
Ik staar me er ook niet op blind. Zolang ik voor mijn gevoel lekker gereden heb is het goed :)

Rij samen met mijn pa. Die rijdt al z'n hele leven en hij traint mij nu. Leert me de handsignalen voor bijvoorbeeld het passeren van andere fietsers, leert me om te gaan met het kiezen van de juiste versnelling. En tot nog toe gaat me het goed af, dus ik blijf lekker door gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:52
DDX schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:36:
Ik heb gisteren ook ritje gemaakt en haalde ook geen 30+ :o
Vergeet die 30+ aub snel, want is echt nietzeggend ;)
Maar toch voelt het wel lekker als je de eerste keer na een luie winter weer 30+ haalt na een uurtje ;)

Maar staar je niet blind op vermogens, hartslag, snelheden en strava-segmenten van anderen. Lekker bewegen en groeien. Daar gaat het om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Zorgen dat je altijd meewind hebt:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik heb dit seizoen nog geen één ritje met 30 gemiddeld gemaakt. Zegt werkelijk helemaal niks. Voor je trainingsopbouw is zelfs heel dom om meteen idiote gemiddelden te ambiëren, dan kun je beter eerst aan je basis gaan werken al ben je daar nu wel rijkelijk laat mee...

[ Voor 48% gewijzigd door havana op 16-04-2015 16:03 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Ben het niet eens dat het nietszeggend is, onbelangrijk daarin tegen dat klopt wel.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Dat probeer ik nu juist tegen te gaan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Aardig windje uit het oosten, maakte het ook best frist in kort broek. Gelukkig had ik wel armstukken meegenomen en meteen eigenlijk al aangetrokken. Toch mooi rondje met een bezoek aan de Harga wielerbaan.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:54
Wat een heerlijk fietsweer vanavond! Was eigenlijk moe en twijfelde of ik nog wilde fietsen, maar ben blij dat ik toch ben gegaan. Weggegaan met een lekker zonnetje (wel fris) en terug in het donker. Nu weer helemaal opgeladen en hoofd leeg. https://www.strava.com/activities/286729318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-07 12:31
Vjenne-ICT schreef op donderdag 16 april 2015 @ 13:54:
Iemand ervaring met onderstaande been en armstukken? Hoe vallen deze? Ik ben gewend dat AGU een normale pasvorm heeft, is dat met dit artikel ook het geval.

AGU Poray Nano Been Warmer Black

http://cyclewear.eu/agu-p...ldb8d6ooo3t72jfst3onimqe2
Ook wel benieuwd naar, heb van Castelli maat XL, dus denk dat dit in maat M/L goed zou moeten passen. Kan je het laten weten als je ze aangeschaft hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Zijn er mensen die regelmatig hun rusthartslag meten? Ik heb sinds deze week de Garmin Edge 500 en wil daarmee een baseline meting doen van mijn rusthartslag als ik net wakker word.

Vandaag begonnen: direct na het wakker worden 5 minuten gemeten en het gemiddelde genoteerd. Is dit een betrouwbare meetmethode met dit apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 23:50
Zou het nog lang duren voordat we ( instap- ) racefietsen ( van bv Sensa, Willier, Trek, etc ) voorbij zien komen met de nieuwe ( Triple ) Tiagra 4700 groep. Of zijn die reeds te vinden ( met prijs ) online ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Gisteravond 51 km gefietst. Eerst een mooi stukje fietspad door het bos ontdekt (voor herhaling vatbaar), daarna lekker 10km lang wind mee over de Rijndijk van Heteren naar Opheusden. Kon dat hele stuk 35+ blijven rijden, ook weleens leuk :)

Daarna werd het toch wel fris en mocht ik nog tegen de wind in terug naar huis. Snel een warme douche gepakt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Reynouts schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 10:10:
Zijn er mensen die regelmatig hun rusthartslag meten? Ik heb sinds deze week de Garmin Edge 500 en wil daarmee een baseline meting doen van mijn rusthartslag als ik net wakker word.

Vandaag begonnen: direct na het wakker worden 5 minuten gemeten en het gemiddelde genoteerd. Is dit een betrouwbare meetmethode met dit apparaat?
Ik gebruik een Omron (merk) bloeddruk meter geregeld, met ook hartslag.
Zeker als ik gestressed ben, of vaak (fout) gegeten heb is effect op bloeddruk merkbaar.
Rusthartslag : lekker op bed blijven na ontwaken, drukband om doen en inschakelen. Na ca 30 seconden: gereed!

Straks even rustig rijden, nu ik de Vector pedalen op moment heb aangetrokken. Had ze eerst met de hand 'vast' gezet, maar nu om te starten op 25Nm (en dat voelt al ERG vast aan)

FYI... mijn Red22 crank geeft op montage aan dat de pedalen op 31-34Nm mogen worden gemonteerd... Ik hou het dus maar mooi op 25Nm

[ Voor 17% gewijzigd door NielsTn op 17-04-2015 14:00 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Ik meet m'n rusthartslag wel eens met een app op de iphone (van azumio), wordt ook gelijk in de Health app geregistreerd. Moet zeggen dat het bijzonder nauwkeurig is, heb het wel eens vergeleken met de Garmin en dat liep nagenoeg gelijk. Voordeel is dat je lekker makkelijk en snel kan meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Bedankt! Dan ga ik hier de komende dagen mee door. Leuk om een logboek te maken.

Welke afwijkingen zien jullie in de rusthartslag als je te hard getraind hebt? Zijn die verschillen groot in rusthartslag (>10%) of heb je het dan over kleinere verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Misschien een wat vreemde vraag, maar wie heeft er hier ervaring met de castelli nanoflex beenstukken? Ik twijfel om deze online te bestellen (heb geen lbs in de buurt die ze heeft). Maar ik vraag me af hoe glad ze zijn aan de buitenkant. Ik heb er nu van craft en deze zijn zo glad dat mijn bib er van omhoog kruipt, vandaar de vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
roda_djavulen schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 11:27:
Misschien een wat vreemde vraag, maar wie heeft er hier ervaring met de castelli nanoflex beenstukken? Ik twijfel om deze online te bestellen (heb geen lbs in de buurt die ze heeft). Maar ik vraag me af hoe glad ze zijn aan de buitenkant. Ik heb er nu van craft en deze zijn zo glad dat mijn bib er van omhoog kruipt, vandaar de vraag :)
Ik heb ze net gekocht, morgen ga ik ze testen. Ik zal het laten weten, ze voelen behoorlijk glad. Heeft jouw bib wel zo'n anti opkruip strook aan het uiteinde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Alvast bedankt:) Ja die strook heeft ie, elastiek met siliconen "vierkantjes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Reynouts schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 10:10:

Ik gebruik eigenlijk al heel lang een Pulse Oximeter van Biosync. Ooit via Amazon gekocht.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 19:12

Pelle

🚴‍♂️

Graham schreef op donderdag 16 april 2015 @ 21:52:
Aardig windje uit het oosten, maakte het ook best frist in kort broek. Gelukkig had ik wel armstukken meegenomen en meteen eigenlijk al aangetrokken. Toch mooi rondje met een bezoek aan de Harga wielerbaan.
Ik vond het ook erg fris. Rond 17.45 uit m'n werk in kort-kort vertrokken, maar na 3 minuten alweer gestopt om arm- en beenstukken aan te doen. Eerst 50km tegen de wind in, en vervolgens 40 met de (helaas behoorlijk afgezwakte) wind mee naar huis.

Afbeeldingslocatie: https://igcdn-photos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t51.2885-15/10611015_657496931048227_1233389170_n.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Pelle op 17-04-2015 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 10:47:
Zou het nog lang duren voordat we ( instap- ) racefietsen ( van bv Sensa, Willier, Trek, etc ) voorbij zien komen met de nieuwe ( Triple ) Tiagra 4700 groep. Of zijn die reeds te vinden ( met prijs ) online ?
Ik denk dat die als triple weinig verkocht zal worden. Waarom zou je nog triple rijden met de huidige (super)compacts en medium kooi derailleurs icm wide range cassettes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 19:12

Pelle

🚴‍♂️

Vjenne-ICT schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:28:
[...]

Is qua kwaliteit het zelfde als de prijs. Heb ze ook en je hebt alleen een stukje stof om je handen en verder geen kussentjes of andere opvulling. Leuke handschoen voor korte afstanden zeg maar.
Dan heb jij toch andere denk ik. Ik heb ze net binnen, en het voelt erg prettig aan. Mét gel-kussentjes, en goed afgewerkt. Kwalitatief beter dan menig ander setje wat ik in de afgelopen jaren gepast heb, in de range van 15-25 euro.
Dus voor die € 5 echt een no-brainer als je het mij vraagt. En dat ze misschien niet het mooist zijn, ach ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
UltraSub schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 12:45:
[...]

Ik denk dat die als triple weinig verkocht zal worden. Waarom zou je nog triple rijden met de huidige (super)compacts en medium kooi derailleurs icm wide range cassettes?
Point taken...daarom staat "Triple" ook tussen haakjes.

En als de Tiagra-4700 van 105-5700 kwaliteit en looks is dan zullen sommigen die een Triple willen daarvoor gaan aangezien de 105-5800 niet leverbaar is als Triple.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-07 09:27
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:46:
[...]

Point taken...daarom staat "Triple" ook tussen haakjes.

En als de Tiagra-4700 van 105-5700 kwaliteit en looks is dan zullen sommigen die een Triple willen daarvoor gaan aangezien de 105-5800 niet leverbaar is als Triple.....
Waarom zou je perse een trippel willen als je die ook als 11 speed compact hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
niet dat ik ooit een triple gehad hebt of zou willen op mn koersfiets, maar je kan er wel nog altijd kleiner mee schakelen dan een compact. Wat dat betreft vind ik het mooi dat deze toch nog beschikbaar blijft.

Al is het voor een kleine doelgroep :)

[ Voor 9% gewijzigd door roda_djavulen op 17-04-2015 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04:00
Bij het afstellen van mijn front derailleur gister zag ik dat de kabel een beetje beschadigd is. op mijn fiets zit shimano 105 spul. Nu denk ik erover de kabel te vervangen, is een teflon-coated kabel de meerprijs waard of merk je daar niks van op een fiets met mijn uitrusting?

(gaat om bijv. http://www.featherbikes.n...ml?id=21025889&quantity=1 of deze als ik de bestaande buitenkabel gewoon kan blijven gebruiken.. http://www.bikester.nl/solden/fietsonderdelen/383972.html )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Die 2e kabel kan je niet gebruiken, dat is een rem kabel en die heeft een andere (dikkere) diameter. Zo'n standaard shimano kabelset is prima, maar je hebt ook nog een goede draadknipper nodig die ook in staat is om de casing netjes te knippen en wat van die end caps. Soms ook nog een nieuw stuurlint als de kabel eronder loopt.
Wat is er eigenlijk beschadigd aan je kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Laatst online: 04:00
@mrAngry, je hebt gelijk, ik was even te snel met die 2e link. De kabel die ik nu heb heeft twee losse draadjes bij het boutje waar je hem vastzet op de derailleur. Is dit reden voor vervanging of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Dat zou voor mij geen reden zijn, maar ieder zijn eigen ergernissen ;-)
Ik vervang kabels pas als de schakelfunctionaliteit afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Inderdaad, ik zou het zo laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
roda_djavulen schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 15:46:
niet dat ik ooit een triple gehad hebt of zou willen op mn koersfiets, maar je kan er wel nog altijd kleiner mee schakelen dan een compact. Wat dat betreft vind ik het mooi dat deze toch nog beschikbaar blijft.

Al is het voor een kleine doelgroep :)
Kijk eens wat de range is van het tegenwoordig heel veel standaard geleverde 34/50 of 36/52 icm 11-32. Juist. De standaard triple als die met 25 als grootste op de cassette zit (zoals een triple standaard wordt geleverd). Tuurlijk kan het nog lichter als je met een triple 30/32 zou gaan rijden. Maar daar zie ik geen logica meer in. Trap je als een malloot en kom je nog niet vooruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Die malloot range is wel die ik in gedachte had ;) , is een soort mtb range, misschien voor een trekking fiets, gravel grinder oid.

Hoe meer keuze hoe beter toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:38

sapphire

Die-hard pruts0r

roda_djavulen schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 11:27:
Ik vind ze niet echt glad, mijn bibs kruipen iig helemaal niet met de beenstukken aan :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Ik vermoed overigens dat mijn Edge810 niet synchroniseert via USB ivm Garmin Express.
Deze Garmin Express kan weer niet overweg met de Garmin ANT agent die ik benut voor mijn FR910XT sporthorloge... nu dus googlen naar een oplossing om beide apparaten op 1 systeem uit te lezen.

*** als ik de ANT agent eerst uitschakel, en dan in Garmin connect sync met de Edge810 aangesloten werkt het weer. Kennelijk bijten ANT agent en Garmin Express elkaar....
Nog wel even proberen of de FR910XT uit te lezen is als ik ANT agent activeer....

[ Voor 31% gewijzigd door NielsTn op 17-04-2015 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
sapphire schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 16:48:
[...]

Ik vind ze niet echt glad, mijn bibs kruipen iig helemaal niet met de beenstukken aan :)
Owke, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-03 18:14
Als mensen overwegen een powermeter te kopen, zou ik nog even wachten.
Laat de prijzenoorlog in powermeterland maar beginnen.

http://www.dcrainmaker.co...r-meter-pricing-wars.html

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
jekker schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 20:38:

wachten is blijven wachten en achterstand oplopen op hen die al wel meetdata verzamelen en na een aantal maanden actief hun training aanpassen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Achterstand waarop, als je gewoon recreatief rijd maar van cijfertjes houd ;)

edit: geloof dat er een bugje op Strava zit in mijn profiel. Dit staat bij de kilometerstand van mijn Giant racefiets: 4.294.967,2 km. Das wel erg enthousiast voor 1,5 jaar :+

[ Voor 53% gewijzigd door sapphire op 17-04-2015 22:57 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Je hebt vast nog 96 meter meer gefietst dan dat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:47
Mijzelf opmaken voor de Peter van Petegem classic. Wordt de eerste rit boven de 60km. Twijfel nog tussen de 87 en 115 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Ontbijten. Straks starten aan de 160KM Ronde van NH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
borstel schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 07:17:
Ontbijten. Straks starten aan de 160KM Ronde van NH.
check ;)

Ik start om iets voor 9u in oostzaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
Dan haal ik jou niet meer bij ;) Proberen om 9u weg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Misschien nog even zwaaien bij de start ;)
Veel te vroeg weer zo'n start, heb te doen met die mensen die vanmorgen al om 7u gestart zijn is de vrieskou....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
@DDX Jammer dat m'n rug weer parten speelt in de ochtend (nu is de doorstralling bijna weer weg), had er wel zin in namelijk. Het weer oogt ook lekker eigenlijk en blijf idd stupide dat het zo vroeg allemaal moet.

Hopelijk straks nog even een rondje doen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Wij ( vriendin & ik ) gaan ook helaas niet de Ronde van Noord-Holland ( 60 km ) doen.
Vanochtend de buscamper moeten ophalen uit de stalling.
Want we willen graag 1 t/m 9 Mei in Denemarken gaan fietsen ( en fotograferen ).
Zo met zijn 2én vanaf Egmond richting Uitgeestermeer. En dan door richting 020 ;)

Maybe nog even bij Cor Mantel in de zaak kijken naar een Cube Agree GTC Pro.

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/10443390_654304877978158_6921193091850557640_n_zps595de212.jpg
Foto van vorig jaar in Amsterdamse Bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
Ik heb ze vandaag aan gehad. De beenstukken bleven perfect zitten, net als mijn bib. De armstukken zakte wat af, vooral de linker. Ik denk dat ze een fractie te ruim zijn. Helaas ben ik op de terugweg ergens 1 armstuk verloren :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
Dit was een lekker tochie hoor, goed doorgefietst met een leuk ploegje. Wind stond ook goed vandaag, tweede deel had je 'm mee!

https://www.strava.com/activities/287675569

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Lekker doorgereden, bij wind tegen kon het groepje nog wel bij elkaar blijven.
Maar wind mee werd alles uit elkaar gereden :)
Uiteindelijk pas half10 gestart doordat niet iedereen helemaal de afspraak van kwart voor 9 snapte ;)

En op het eind waren de bordjes ook nog weggehaald, dus creatief einde ervan gemaakt.

https://www.strava.com/activities/287773816

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Mijn fiets is dus laatst iets verbouwd. Stem omgedraaid. 1 Vulring ( circa 1 cm ) onder stuur weg.
Zadel iets hoger. Ziet er nu zo uit en rijdt een stuk beter.

Net op en neer naar Wijk aan Zee geweest vanuit Egmond. Kort rondje van 36 km met de vriendin.

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/Fiets%20now_zpsnjsqv2iz.jpg

TS ; Mag evt. in de OP ter vervanging van eerdere foto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/ox5MxrO7Yi2ZkkpafIQmePncZ-_uA-H6GhvS5MOk4q4-768x576.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/CQQlN9aCBuyRecE48LtftDSmx1NJFBED1AYuY0vus20-576x768.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/xm_BgjvHry4EUOWzydsTMvgk8oQFXZmedr4sQ3isKuM-768x573.jpg

[ Voor 196% gewijzigd door DDX op 18-04-2015 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34209

jekker schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 20:38:

je moet toch een keer gaan kopen. ik heb maar het besluit gemaakt en laatst een Power2Max gehaald bevalt perfect. (en met carbon cranks heb je niet veel keuze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Leuk filmpje DDX. Een gemiddelde snelheid van boven de 35 km/u voor een toertocht van 160 km is niet slecht hè? ;)

https://www.strava.com/activities/287799683

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

NielsTn schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 22:03:
[...]

wachten is blijven wachten en achterstand oplopen op hen die al wel meetdata verzamelen en na een aantal maanden actief hun training aanpassen >:)
Mee eens! Ik heb €120 bespaard door mijn vermogensmeter in december 2014 te kopen in plaats van in het voorjaar van 2014. Maar voor de data die ik nu mis had ik best wel wat meer willen betalen. Als je serieus bent met wielrennen wil je zo'n ding hebben.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
frankknopers schreef op zondag 19 april 2015 @ 13:08:
[...]

Leuk filmpje DDX. Een gemiddelde snelheid van boven de 35 km/u voor een toertocht van 160 km is niet slecht hè? ;)

https://www.strava.com/activities/287799683
Niet verkeerd nee, al hadden we op het eind misschien iets rustiger moeten fietsen en de groep heel moeten houden ;)

Vandaag 'klein' rondje Noord-Holland gedaan met iets lager gemiddelde ;)

En idd vermogensmeter had ik ook eerder moeten kopen, erg nuttige info.

[ Voor 7% gewijzigd door DDX op 19-04-2015 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik ben ook juist terug van een ronde van 46km. In totaal deze week toch 142km gefietst, waar ik wel erg tevreden mee ben :)
Stap voor stap de ritten wat langer maken, maar zo rond de 70 a 80 km voor een rit in het weekend gaat wel het het maximum worden denk ik. Ik heb wel al plannen om samen met iemand anders eens een rit van 120km te doen over enkele maanden.

Vandaag nog een aparte situatie meegemaakt. Ik zag in de polder in de verte een hele groep wielrenners aankomen die zowat de gehele breedte van de weg in beslag namen. Daarachter een gefrustreerde autorijder die er langs wilde. En op het moment dat ik de groep begon te naderen begon die auto aan behoorlijke snelheid die groep voorbij te steken, waarbij die al aan mijn kant in de berm moest gaan. Ik ben maar even stil gaan staan om te voorkomen dat ik ergens in de kant belandde, maar de auto kon net voor mij terug naar de andere helft.

[ Voor 62% gewijzigd door SToRM666 op 19-04-2015 15:05 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Gisteren een klein rondje gedaan ivm andere afspraken, dit was de tweede rit dat ik continue iets hoorde kraken. Had de vorige rit er al last van en aan de hand daarvan al een paar dingen uitgesloten (oa. dat het de botombracket of iets aan het achterwiel moest zijn en wat olie richting het bracket gespoten). Gisteren dus ontdekt dat er iig drie spaken bij het achterwiel los zaten !

Vind dat echt wel slecht, achterwiel is al 1x op oog rechtgezet en 1x gericht en nu drie losse spaken en dat binnen 5k km's en nog geen twee jaar. Gaat om een standaard Giant P-R2 wiel, ben verder 81kg en rijd niet echt ruig ofzo :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
frankknopers schreef op zondag 19 april 2015 @ 13:20:
[...]

Mee eens! Ik heb €120 bespaard door mijn vermogensmeter in december 2014 te kopen in plaats van in het voorjaar van 2014. Maar voor de data die ik nu mis had ik best wel wat meer willen betalen. Als je serieus bent met wielrennen wil je zo'n ding hebben.
Moet je toch eens uitleggen wat je er precies mee doet.

Ik zie mezelf als een redelijk serieuze wielrenner, maar ik zou niet weten wat ik ermee zou moeten... Lijkt me best leuk hoor, zo'n extra veldje op mijn Garmin maar meer dan een gadget zou het voor mij nooit worden...

[ Voor 9% gewijzigd door havana op 19-04-2015 15:26 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
havana schreef op zondag 19 april 2015 @ 15:25:
Lijkt me best leuk hoor, zo'n extra veldje op mijn Garmin maar meer dan een gadget zou het voor mij nooit worden...
Als je alleen als extra veld gebruik en verder niets mee doet qua trainen ed. dan zie ik ook niet de meerwaarde. Echter als je het effective gebruikt in je trainingen dan zal je daar zeker meer aan hebben dan heartrate/cadence. Zou het ook zonde van het geld vinden als je het voor de eerste reden zou doen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Mijn vraag was hoe. Dus hoe gebruik je dat dan in trainingen?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
havana schreef op zondag 19 april 2015 @ 15:46:
GCN heeft er aardig wat filmpjes over https://www.youtube.com/watch?v=rrzvzmtU50A Handiger dan het compleet uit te leggen ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFox91
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:39
frankknopers schreef op zondag 19 april 2015 @ 13:20:
[...]

Over serieus wielrennen gesproken, wanneer ga je koersen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
..

[ Voor 99% gewijzigd door NielsTn op 19-04-2015 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
...

[ Voor 99% gewijzigd door NielsTn op 19-04-2015 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
...

[ Voor 99% gewijzigd door NielsTn op 19-04-2015 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
havana schreef op zondag 19 april 2015 @ 15:46:
zoals ik het toepas:
* maak eerst een baseline van je vermogen wat je kan trappen (1s-5s-10s-20s-1min-2min-5min-10min-12min-15min etc.... tot bv 1-2 uur)
* kijk hoe de grafiek loopt/verloopt. Wil je in duurtraining (zeg >2 uur) je gemeten vermogen van 200Watt verbeteren, dan ga je richten op duurtraining en de teller op 220Watt (en dit vast houden). Sprinten? vermogens tot zeg 1-2 minuten voluit: heftig interval met de vermogensmeter als leidraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Niels ik denk dat 1x wel genoeg is hoor ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-03 18:14
havana schreef op zondag 19 april 2015 @ 15:25:
[...]

Moet je toch eens uitleggen wat je er precies mee doet.

Ik zie mezelf als een redelijk serieuze wielrenner, maar ik zou niet weten wat ik ermee zou moeten... Lijkt me best leuk hoor, zo'n extra veldje op mijn Garmin maar meer dan een gadget zou het voor mij nooit worden...
wanneer je ritten maak in bergterrein +100km, of bv een lange rit zou maken om het IJsselmeer +200km. Dan lijkt me het zeker nuttig ook als recreatief renner omdat je gewoon ziet wat je doet.
En je benen en zeker niet je hartslag altijd kan vertrouwen.

Ik houd er zelf niet van als ik te kapot ga.
Voor mezelf wil ik ook blijven verbeteren en je kan dus ook veel gerichter gaan trainen en dan vooral op intervals nu doe ik dat op /hr maar dit werkt erg slecht wanneer deze kort en intensief zijn.

Daarom zou ik een een powermeter gaan kopen. Alleen de huidige prijzen vind ik nog even te gek ik wacht daarom nog even op de powermeter van de brim brothers. http://www.brimbrothers.com/

die bevestig je aan je schoenen met speedplay pedalen dus makkelijk uitwisselbaar met bv mtb of andere fiets op vakantie ofzo.

De ene geeft ze geld uit aan gadget's je prestaties verbeteren of makkelijker maken, de andere aan Bora's :)

Rit van gisteren (4 uur), nog video van gemaakt 2 1/2 uur :9 wat is dat achterland van Benidorm toch gaaf iedere keer als ik daar fiets kijk ik m'n ogen uit en waan ik me op duizenden kilometers van europa.( o.a mollema's trainingsgebied)
https://www.strava.com/activities/287746854

gemiddelde 28.7 km/u 2100hm 117km
met 115km zet ik nog een pr'tje neer op venijnig klimmetje op het eind
https://www.strava.com/ac...46854/segments/6754893864

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-07 10:11
Weer terug van een weekendje Valkenburg; prima AGR gereden. Redelijk tot het gaatje gegaan en (vooral vrijdag, bij het ophalen van startnummer) eigenlijk op elke klim een PR neergezet. Gister eigenlijk alleen last van drukte gehad bij Keuteberg, maar daar was het dan ook wel extreem. In de eerste bocht stonden zo'n 30 tot 40 man met voet aan de grond. Na wat slalommen toch de moed maar opgegeven. Maar ja, dat weet je bij de AGR. Was wat fris door de wind, maar in het finishdorp was het goed toeven.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 08-07 07:26
Ik schrok wel van de prijzen voor de toerversie van de AGR. 40 euro??

Dan toch liever afgelopen weekend de Teutoburgerwaldtocht voor 5 of 7 euro. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Pagina: 1 ... 132 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.