Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 129 ... 138 Laatste
Acties:
  • 593.990 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 12:39
rally schreef op zondag 05 april 2015 @ 17:46:
[...]

Graag gedaan. Ik vind mijn work-out statistieken nl. beter te lezen op Garmin Connect, maar Strava heeft een beter maandoverzicht om te zien hoeveel je in een bepaalde periode hebt gemist.

Bovendien kan ik mijn trainingen (met hartslag meter) die ik met mijn Vivofit opneem alleen maar uploaden naar Garmin Connect.
Ik ben sinds paar dagen mijn GPS-data aan het analyseren in Golden Cheetah. Zeker i.c.m. een powermeter op je fiets, krijg je erg leuke/nuttige statistieken te zien (oa een vermogensgrafiek waar je daarna je trainingen/intensiteit op gaat uitbouwen). Garmin Connect/Strava is leuk voor delen ;)

vandaag 55km gereden als duurtraining. Reed ook een dame (cyclista?) mee, die was al vanaf Helmond vertrokken, en koerst 'even' door naar Apeldoorn. Bleek tevens fanatiek MTBer te zijn. _/-\o_ Toch leuk om zo mensen te treffen tijdens een rit :) MOrgen als het droog is hoop ik weer km's duurtraining te maken.

[ Voor 17% gewijzigd door NielsTn op 05-04-2015 20:18 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
rally schreef op zondag 05 april 2015 @ 16:48:
Hij kan het uploaden via de WiFi van je telefoon, maar dat gaat bij mij vaak ook niet goed (de 810).
Meestal moet ik uploaden naar Garmin connect (ik maak gebruik van de automatisch link van Strava vanaf Garmin connect, dan heb ik mijn gegevens op twee platformen staan)
Ik heb nog wat verder gezocht en heb toen gevonden dat ik Garmin Express op de pc moest installeren. Daarin kon ik de Edge toevoegen en de wifi configureren. Ik heb direct ook de laatste firmware en kaarten erop gezet.
Maar vanaf nu zou het uploaden van ritten dus volledig automatisch moeten gaan via de wifi in de Edge van zodra die verbinding maakt, wat dus naast het grotere scherm ook een van de redenen was dat ik voor de 1000 gekozen heb boven de 810.

[ Voor 3% gewijzigd door SToRM666 op 05-04-2015 20:34 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker ritje gemaakt https://www.strava.com/activities/279758860 met een hele boze automobilist, ik reed een plaats uit en miste de afslag voor het fietspad, was al aan het kijken hoe ik er op kon komen zonder over een rand van 10cm te moeten. Opeens hoop getoeter achter me. En komt de auto naast me rijden en begint in het duits te schreeuwen en me van de weg te drukken. Ik rem wat en geef een niet zo lieve middel vinger. :( Begint hij vol voor me te remmen tot bijna stilstaand wil hem eerst rechts passeren maar hij blokte me, toen er maar links langs proberen te gaan en drukte hij me weer de verkeerde weghelft op. Uit eindelijk door maar heel voorzichtig door een berm gegaan het fietspad op. Wat een kloothommel zeg. Ok ik mocht er niet fietsen en wilde er zelf ook niet fietsen maar om voor rechter te gaan spelen en dan maar mij proberen van de weg te drukken is ook niet echt netjes.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2015 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:21

rally

Deyterra Consultancy

NielsTn schreef op zondag 05 april 2015 @ 20:14:
[...]

Ik ben sinds paar dagen mijn GPS-data aan het analyseren in Golden Cheetah. Zeker i.c.m. een powermeter op je fiets, krijg je erg leuke/nuttige statistieken te zien (oa een vermogensgrafiek waar je daarna je trainingen/intensiteit op gaat uitbouwen). Garmin Connect/Strava is leuk voor delen ;)
Interressant. Daar ga ik even naar kijken. Ik heb (nog) geen power meter op mijn fiets zitten, maar ik zit er over te denken om de Garmin Vector te nemen (goed recenties over gelezen).

Enige nadeel is dat ze alleen SPD pedalen hebben en ik rij nu met SPD-L en dat vind ik toch erg comfortabel (en ook de schoenen lopen iets lekkerder).
Maar daar is eventueel nog over heen te komen.:P

Moet eerst toch nog even sparen, dus hopelijk kan ik daar dit seizoen nog mee "spelen" :)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Mijn hartslagmeter bij mijn edge 810 stopte er laatst midden in een rit mee. Ik krijg hem niet meer aan de praat. Hij is net nieuw dus de batterij zou het niet mogen zijn. Wat kan het probleem zijn?

Vandaag trouwens heerlijk gefietst. Jammer dat ik op het laatst helemaal stuk was waardoor ik moeite had de kortste route te vinden. Check mijn track rondom middelburg. 8)7

http://app.strava.com/activities/279593340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
coen76 schreef op zondag 05 april 2015 @ 21:34:
Mijn hartslagmeter bij mijn edge 810 stopte er laatst midden in een rit mee. Ik krijg hem niet meer aan de praat. Hij is net nieuw dus de batterij zou het niet mogen zijn. Wat kan het probleem zijn?
...
  • De strap/band-contacten te droog?
  • De batterij kan ook wel achteruitgaan (wie weet hoe lang ie al 'in' de sensor zit)
  • De band zelf kan mager van kwaliteit zijn (ik, en velen met mij, stappen over van garmin-band naar Polar-band)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:38
Verwijderd schreef op zondag 05 april 2015 @ 21:25:
Ik rem wat en geef een niet zo lieve middel vinger. :(
Goed bezig d:)b
Reageer dan gewoon niet, je was zelf nota bene degene die verkeershinder veroorzaakte en stond niet in je volledige recht om daar te fietsen. Kan me voorstellen dat de haat tegen wielrenners zo alleen maar groter wordt. Zie ook regelmatig renners in groepjes met 30 over de rijbaan sukkelen terwijl er een fietspad naast ligt, kun je wel vinden dat de auto's maar geduld moeten opbrengen maar je hindert ze ondertussen wel onnodig. En als er dan een automobilist bijzit die wel agressief voorbij rijdt wordt er ook nog vaak kwaad op gereageerd...Het is niet zo dat ik anti-wielrenner ben want zit zelf ook regelmatig op de racer, maar zorg er wel voor dat ik niet voor oponthoud bij anderen zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:55
Ben het met je eens dat een middelvinger niet zo chique is om het netjes te zeggen, maar tenzij specifiek aangegeven sta je volledig in je recht om geen gebruik te maken van een fietspad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Fantoom schreef op zondag 05 april 2015 @ 22:03:
[...]

Goed bezig d:)b
Reageer dan gewoon niet, je was zelf nota bene degene die verkeershinder veroorzaakte en stond niet in je volledige recht om daar te fietsen. Kan me voorstellen dat de haat tegen wielrenners zo alleen maar groter wordt. Zie ook regelmatig renners in groepjes met 30 over de rijbaan sukkelen terwijl er een fietspad naast ligt, kun je wel vinden dat de auto's maar geduld moeten opbrengen maar je hindert ze ondertussen wel onnodig. En als er dan een automobilist bijzit die wel agressief voorbij rijdt wordt er ook nog vaak kwaad op gereageerd...Het is niet zo dat ik anti-wielrenner ben want zit zelf ook regelmatig op de racer, maar zorg er wel voor dat ik niet voor oponthoud bij anderen zorg.
Ja wist dat ik daar niet mocht fietsen maar wilde ook zsm het fietspad op. Maar als ik van de weg gedrukt word terwijl ik al zo ver mogelijk rechts rij en druk aan het kijken was van hoe kom ik het fietspad op zonder mijn fiets aan puin te rijden. Dan is de automobilist nog meer fout als ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:46
Tja gisteren ook toeterende auto achter me, kende het verschil niet tussen verplicht en onverplicht fietpad gok ik.
Soms maken mensen zich druk om dingen, dan kan je ze maar beter negeren.

[ Voor 26% gewijzigd door DDX op 05-04-2015 22:28 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:38
Hielko schreef op zondag 05 april 2015 @ 22:09:
Ben het met je eens dat een middelvinger niet zo chique is om het netjes te zeggen, maar tenzij specifiek aangegeven sta je volledig in je recht om geen gebruik te maken van een fietspad.
Of je volledig in je recht staat weet ik niet, maar asociaal vind ik het wel om sneller verkeer te hinderen omdat jij daar zonodig moet gaan fietsen. Vind ik net zoiets als linksplakken of langzaam inhalen op de snelweg "anderen moeten maar afremmen voor mij want ik sta in mijn recht"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:49

sapphire

Die-hard pruts0r

Nee "andere moeten maar aan de kant want ik sta in mijn recht" is een is een hele goeie instelling ;)

Bedenk je eerst gewoon eens dat mensen fouten maken en dingen niet direct doen puur omdat ze jou persoontje even willen zieken.

Ik mis vaak zat een afslag van een fietspad, shit happens. Ja haal ook wel eens langzaam in, goh wat een l*l ben ik dan zeg. Owja verhaal was dat de turbo er tijdens het inhalen uitklapte en ik geen andere kant op kon dan in te halen maarja zonder turbo gaat dat traag...

Doe lekker zoals DDX zegt en maak je gewoon niet druk, c'est la vie...

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
NielsTn schreef op zondag 05 april 2015 @ 21:50:
[...]
  • De strap/band-contacten te droog?
  • De batterij kan ook wel achteruitgaan (wie weet hoe lang ie al 'in' de sensor zit)
  • De band zelf kan mager van kwaliteit zijn (ik, en velen met mij, stappen over van garmin-band naar Polar-band)
Morgen nog maar eens proberen, anders toch de de batterij proberen. Bedankt voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:52
Ach ja de mede-wielrenner kan er ook wat van. Meneer Pro-team-jersey komt in volle vaart door de binnenkant, helemaal op de verkeerde weghelft, van een blinde bocht gesjeest, rijdt mij bijna voor m'n flikker, plus de mensen die daar wandelen. Gelukkig kon ik dat net voorkomen door vol in de remmen te gaan en de fiets dwars te zetten, krijg je als dank te horen dat je 'godverdomme uit je doppen moeten kijken ziekte-dit ziekte-dat. afstappen, handgebaren bla bla bla' :')

Echt hoor, dat king-of-the-road-syndroom, krijg daar gewoon plaatsvervangende schaamte van.

Edit: Verder wel lekker rondje. Maar moet wel m'n routes wat beter gaan plannen. Werd wel even spannend midden in het bos toen het verharde pad op eens ophield. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Sjoewe op 05-04-2015 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:22
Ach houd je toch niet tegen dat gedrag. Zolang je er zelf maar niet aan mee doet zodat het stereotype wielrenner niet verkeerd wordt aangekeken. Ik erger me soms ook wel eens aan een mede renner maar verander daar weinig aan. Hooguit kan ik hem daar op aanspreken als het echt verkeersonveilig gaat worden...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Afgelopen Paas weekend in de buurt van Tarragona geweest om te fietsen. Bijzonder goed weer gehad, alleen wat een wind weer... :?

https://app.strava.com/activities/278406138
https://app.strava.com/activities/279088554

En nog een paar foto's gemaakt met de GoPro:

Eindeloze lange lege wegen..

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8773/17044586952_08dea3b894_z.jpg

Klimmen...

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8694/17044587862_18422ac037_z.jpg

.. en nog meer klimmen!

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8737/17020047196_86c9490603_z.jpg

Het is heerlijk klimmen met de SLX

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7598/16423607834_88b3aecaa1_z.jpg

En mijn favoriet 8-)

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7664/16858518060_6b3d48bab0_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Sjoewe schreef op zondag 05 april 2015 @ 22:51:
Ach ja de mede-wielrenner kan er ook wat van. Meneer Pro-team-jersey komt in volle vaart door de binnenkant, helemaal op de verkeerde weghelft, van een blinde bocht gesjeest, rijdt mij bijna voor m'n flikker, plus de mensen die daar wandelen. Gelukkig kon ik dat net voorkomen door vol in de remmen te gaan en de fiets dwars te zetten, krijg je als dank te horen dat je 'godverdomme uit je doppen moeten kijken ziekte-dit ziekte-dat. afstappen, handgebaren bla bla bla' :')

Echt hoor, dat king-of-the-road-syndroom, krijg daar gewoon plaatsvervangende schaamte van.

Edit: Verder wel lekker rondje. Maar moet wel m'n routes wat beter gaan plannen. Werd wel even spannend midden in het bos toen het verharde pad op eens ophield. :P
Snel op Strava je track uploaden, met beetje geluk zie je wie 'met' jou meegereden heeft 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:40
Verwijderd schreef op zondag 05 april 2015 @ 21:25:
Lekker ritje gemaakt https://www.strava.com/activities/279758860 met een hele boze automobilist, ik reed een plaats uit en miste de afslag voor het fietspad, was al aan het kijken hoe ik er op kon komen zonder over een rand van 10cm te moeten. Opeens hoop getoeter achter me. En komt de auto naast me rijden en begint in het duits te schreeuwen en me van de weg te drukken. Ik rem wat en geef een niet zo lieve middel vinger. :( Begint hij vol voor me te remmen tot bijna stilstaand wil hem eerst rechts passeren maar hij blokte me, toen er maar links langs proberen te gaan en drukte hij me weer de verkeerde weghelft op. Uit eindelijk door maar heel voorzichtig door een berm gegaan het fietspad op. Wat een kloothommel zeg. Ok ik mocht er niet fietsen en wilde er zelf ook niet fietsen maar om voor rechter te gaan spelen en dan maar mij proberen van de weg te drukken is ook niet echt netjes.
Als je die middelvinger had vervangen door gewoon even te stoppen en over de hoge stoep te lopen zodaat je het fietspad op kon...... Of mis ik iets en ben je iemand die bang is dat zijn gemiddelde snelheid op deze manier iets minder word? Jou gedrag is net zoals de automobilist niet goed te praten. En ja, ik ben ook wielrenner.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

NielsTn schreef op zondag 05 april 2015 @ 23:10:
[...]

Snel op Strava je track uploaden, met beetje geluk zie je wie 'met' jou meegereden heeft 😉
http://labs.strava.com/flyby/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:44
Update van mijn 80s Koga Miyata. Even langs mijn stiefvader geweest, de oorspronkelijke bezitter van de fiets. Na het vervangen van de derailleurwieltjes, het vervangen van de powerlink, het minutieus schoonmaken en veel redeneren is de conclusie toch... slijtage van de cassette.

De cassette is een volledig custom opgebouwde 7sp: 15-16-17-18-19-20-22. Er worden nog wel uniglide (freewheel) cassettes verkocht maar zeker niet à la dit. Met enige moeite heb ik nog één winkel gevonden die 9sp Miche kransjes aanbiedt: Wielerparts. De rest heeft alleen vanaf 10sp en die zijn te smal. Dus hieruit ga ik een nieuwe cassette samenstellen. De 15 behoud ik natuurlijk, want die moet je schroeven.

Ondertussen op de "moderne" Trek dit weekend twee startritjes van elk 30km gemaakt. Heerlijk!

[ Voor 6% gewijzigd door eddemans op 06-04-2015 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
Een middelvinger is toch niet te vergelijken met iemand van de weg drukken. Dat zal met name komen door de schrikreactie door het van de weg drukken. Als je dan nog vriendelijk kan reageren ben je echt het toppunt van beleefdheid. Toevallig had ik gister ook een auto die het nodig vond om te toeteren omdat ik ergens op de rijbaan reed. Volgens mij nog legaal ook, en hij reed ook nog op de andere rijbaan, nergens last van dus. Heb naar hem gezwaaid. Het komt er op neer dat geïrriteerde of agressieve bestuurders niet gebonden zijn aan de fiets of auto. Het is maar net waar ze in of op gestapt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
niet noodzakelijk, zodra 2 rijders de track uploaden, komt bij elk van de rijder een suggestie van meerijdende renners erbij. Kun je alsnog connecten om te evaluaren en te liken/kudos te geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
NielsTn schreef op maandag 06 april 2015 @ 11:36:
[...]

niet noodzakelijk, zodra 2 rijders de track uploaden, komt bij elk van de rijder een suggestie van meerijdende renners erbij. Kun je alsnog connecten om te evaluaren en te liken/kudos te geven ;)
Dan moet je wel nagenoeg de gehele rit samen rijden. In de casus ging het om iemand die kortstondig dezelfde route reed. Zonder Labs ga je die niet vinden.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Strava Flyby _/-\o_

Pas ontdekt, super leuk! :D

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb daarnet toevallig ook even naar een wielrenner getoeterd. Ik rijd in een dorp op een kruispunt door groen, komt er plots van rechts een wielrenner de bocht om vlak voor me rijden. Gisteren tijdens mijn fietstocht zag ik ook al een wielrenner door rood rijden, blijkbaar is de gemiddelde snelheid belangrijker dan de verkeersregels tegenwoordig...

[ Voor 5% gewijzigd door SToRM666 op 06-04-2015 12:36 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
argro schreef op maandag 06 april 2015 @ 11:46:
[...]
Dan moet je wel nagenoeg de gehele rit samen rijden. In de casus ging het om iemand die kortstondig dezelfde route reed. Zonder Labs ga je die niet vinden.
valt mee, ik reed gisteren ca 15 km (van de 50km) mee met een wielrenster die die dag 180km achter de kiezen had (Helmond-Teuge....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:03
NielsTn schreef op maandag 06 april 2015 @ 13:10:
[...]

valt mee, ik reed gisteren ca 15 km (van de 50km) mee met een wielrenster die die dag 180km achter de kiezen had (Helmond-Teuge....)
But did you get her phonenumber :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:22
Iemand hier toevallig het ei gevonden op de Mantel website? Wil net als vorig jaar weer profiteren maar helaas werkt het trucje van vorig jaar niet :'( Heb alle afbeeldingen al gecheckt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
WiLLoW_TieN schreef op maandag 06 april 2015 @ 13:12:
[...]

But did you get her phonenumber :+
LOL... nou ze is reeds getrouwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:59
rnark schreef op maandag 06 april 2015 @ 13:37:
Iemand hier toevallig het ei gevonden op de Mantel website? Wil net als vorig jaar weer profiteren maar helaas werkt het trucje van vorig jaar niet :'( Heb alle afbeeldingen al gecheckt :X
Dat wil ik ook wel... Heb nog wat onderdelen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 14:39
Tourniquet schreef op maandag 06 april 2015 @ 11:58:
Strava Flyby _/-\o_

Pas ontdekt, super leuk! :D
Strava plus als chrome extentie
https://chrome.google.com...cakkgdfcadnklkbljcgicpckn

Krijg je bij iedere activity ook meteen link naar flyby, veloviewer

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die plugin is echt top ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:59
Weet iemand wat het verschil is tussen onderstaande twee bellen en voor welke ik het beste kan gaan?

BBB Cycling EasyFit Deluxe

BBB Cycling Loud & Clear Deluxe

Is onderstaande lijstje voldoende om een cassette en een ketting te vervangen of zie ik nog wat over het hoofd? Bestaan er ook betaalbare (rond de 50 euro) gereedschapskoffers waar alle benodigdheden in zitten?

- Kettingzweep
- Kettinpons
- Cassette afnemer Shimano

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:07
Vjenne-ICT schreef op maandag 06 april 2015 @ 14:55:
Weet iemand wat het verschil is tussen onderstaande twee bellen en voor welke ik het beste kan gaan?

Is onderstaande lijstje voldoende om een cassette en een ketting te vervangen of zie ik nog wat over het hoofd? Bestaan er ook betaalbare (rond de 50 euro) gereedschapskoffers waar alle benodigdheden in zitten?

- Kettingzweep
- Kettinpons
Je hebt nog minimaal een Engelse sleutel nodig om je lockring tool mee te kunnen aangrijpen.

Qua betaalbare gereedschapskoffer heb ik zelf de volgende:
http://www.salden.nl/nl/a...schapsset-starterkit.html

Is zeer zeker niet volledig, maar biedt een aantal basis items. Plus daarnaast biedt het daadwerkelijk een koffertje waaraan je zelf je extra gereedschap kunt toevoegen. En bij Salden.nl is dit koffertje redelijk geprijst.

Je kunt ook kijken voor bijv. een set als deze:
http://www.futurumshop.nl...er-starter-18-delig.phtml

Is iets vollediger. Maar het nadeel van dit setje is naar mijn mening wel dat het geen ruimte biedt tot uitbreiding. Kunt niet alles even gemakkelijk bij elkaar houden in dat geval.

Wat jammerlijk genoeg ontbreekt in de trivio gereedschapskoffer is overigens een pedaalsleutel. Indien je er nog geen hebt, en je kiest toch voor de trivio, kun je overwegen die gelijk bij te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:52
NielsTn schreef op zondag 05 april 2015 @ 23:10:
Ik gebruik eigenlijk nooit Strava :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:57
Vanochtend ook weer vertrokken voor een ritje, helaas was het weer niet zo mooi als gister. En ook met vertraging vertrokken omdat het ventiel van de binnenband afbrak bij het oppompen, heb überhaupt altijd ruzie met mijn fietspomp dus het wordt maar is tijd voor een nieuwe (en betere).

Lees veel goede dingen over SKS Rennkompressor en de Topeak Joe Blow. Deze hebben beide echter zo'n hendel systeem waar ik met mijn huidige pomp ook altijd ruzie mee heb... Nu denk ik dat bij mijn huidige pomp vooral komt doordat de kop niet goed over het gehele ventiel gaat, hierdoor gaat hij er vaak scheef op. Bij mantel is ook een Lezyne pomp (link) in de aanbieding, welke een schroef verbinding heeft.

Iemand ervaring hier met bovenstaande pompen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:07
Roberttt schreef op maandag 06 april 2015 @ 16:01:
Lees veel goede dingen over SKS Rennkompressor en de Topeak Joe Blow.

...

Joe Blow is niet de productnaam, maar is een serie naam bij Topeak. Welke Joe Blow kijk je naar? http://www.topeak.com/products/Floor-Pumps

Zelf heb ik de Joe Blow Sport II. Dusver geen moment spijt van gehad. Inderdaad een hendelsysteem zoals je het benoemd, maar heb hier nooit enig probleem mee gehad. Over het ventiel schuiven in neutrale positie, en vervolgens is met één hand vrij licht de hendel omhoog te zetten (tegenovergestelde richting).

Pompt snel tot uitstekende druk, geen luchtlek en goed af te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:49

sapphire

Die-hard pruts0r

Vanochtend ook weer vertrokken voor een ritje, helaas was het weer niet zo mooi als gister. En ook met vertraging vertrokken omdat het ventiel van de binnenband afbrak bij het oppompen, heb überhaupt altijd ruzie met mijn fietspomp dus het wordt maar is tijd voor een nieuwe (en betere).

Lees veel goede dingen over SKS Rennkompressor en de Topeak Joe Blow. Deze hebben beide echter zo'n hendel systeem waar ik met mijn huidige pomp ook altijd ruzie mee heb... Nu denk ik dat bij mijn huidige pomp vooral komt doordat de kop niet goed over het gehele ventiel gaat, hierdoor gaat hij er vaak scheef op. Bij mantel is ook een Lezyne pomp (link) in de aanbieding, welke een schroef verbinding heeft.

weet niet of het precies die is maar vaders heeft een Lezyne met een schroef verbinding, erg fijn ding iig !

Ik hoor hem nooit erover en dat wil wat zeggen voor iemand met twee linker handen _/-\o_

Zit trouwens te kijken voor een lampje voor op de fiets. Achter is alleen om gezien te worden, en voor...? Is zo'n semi-bouwlamp echt nodig? Heb wel eens gefietst in pikdonker zonder verlichting (en straat verlichting) en dat ging redelijk, uiteraard wel erg onveilig voor mijn mede weggebruikers.

Iemand nog een tip? Heb geen zin om er 70 euro ofzo aan uit te geven, wilde eerst al mijn ebay led zaklamp aan het stuur hangen :)

[ Voor 15% gewijzigd door sapphire op 06-04-2015 16:54 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Vjenne-ICT schreef op maandag 06 april 2015 @ 14:21:
[...]

Dat wil ik ook wel... Heb nog wat onderdelen nodig.
Heb beetje zitten rondklikken, nog niks tegengekomen. 10% korting op een Garmin zou lekker zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
NielsTn schreef op maandag 06 april 2015 @ 13:10:
[...]

Akkoord, maar dat is nog altijd een stuk meer dan het geval waar het hier om ging (een wielrenner die één bocht hetzelfde reed (en afsneed)). Dat wordt zonder Labs niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:17

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

sapphire schreef op maandag 06 april 2015 @ 16:51:
[...]
Iemand nog een tip? Heb geen zin om er 70 euro ofzo aan uit te geven, wilde eerst al mijn ebay led zaklamp aan het stuur hangen :)
Zoek eens naar Cree LED bike. Dat zijn van die oplaadbare led lampen van >1000 lumen. Geven een shitload aan licht. Maat van me heeft er eentje en zweert er bij.
Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/photo/v0/595510813/Cree_LED_Front_Bike_Light_Mount_1200.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Microkid op 06-04-2015 18:30 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:43
Ik had vandaag een hond in m'n voorwiel :( beest kwam met een bloedgang van een veldje af en kwam tegen t voorwiel. Bleef gelukkig overeind en beest had zelf ook niets schijnbaar. Was geen losloopgebied overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Vjenne-ICT schreef op maandag 06 april 2015 @ 14:55:

- Kettingzweep
- Kettinpons
Als je mazzel hebt heeft de Lidl het koffertje dat 1 á 2 keer per jaar langskomt weer in de aanbieding. Daar zit eigenlijk alles in wat je nodig hebt, behalve een Hollowtech bracketsleutel. En iedereen die nu gaat roepen dat het troep is moet je niet geloven. Ik heb er al meer fietsen mee gebouwd en verbouwd dan de meesten hier, dus ik kan het weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 08:46

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

wibblemoo schreef op maandag 06 april 2015 @ 18:44:
Ik had vandaag een hond in m'n voorwiel :( beest kwam met een bloedgang van een veldje af en kwam tegen t voorwiel. Bleef gelukkig overeind en beest had zelf ook niets schijnbaar. Was geen losloopgebied overigens...
Ik zag gelukkig alle honden vandaag met gemak aankomen, maar ben denk ik toch 8x volledig tot stilstand gekomen vanwege alle aanwezige honden. Zal wel zo zijn vanwege pasen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Laatst online: 00:43
TheLemon schreef op maandag 06 april 2015 @ 19:14:
[...]

Als je mazzel hebt heeft de Lidl het koffertje dat 1 á 2 keer per jaar langskomt weer in de aanbieding. Daar zit eigenlijk alles in wat je nodig hebt, behalve een Hollowtech bracketsleutel. En iedereen die nu gaat roepen dat het troep is moet je niet geloven. Ik heb er al meer fietsen mee gebouwd en verbouwd dan de meesten hier, dus ik kan het weten ;)
Troep is het niet, maar als je wat vaker aan je fiets wilt sleutelen is het matig gereedschap. De kettingpons draaide ik na 2 keer gebruiken stuk en de lockring-sleutel heeft veel te veel speling. zal niet bevordelijk zijn voor je onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dat lidl koffertje ook. Ik zou goed nadenken over wat je precies wilt doen. Als je alleen cassette, ketting of voorbladen (deze sleutel zit er niet in) wilt vervangen dan zou ik het los kopen. BBB lockring sleutel is veel beter bijvoorbeeld. Je bent dan iets duurder uit, maar misschien uiteindelijk goedkoper. De lockring sleutel van lidl is bijvoorbeeld al kapot door een oude racefiets met vastzittende lockring

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2015 20:13 . Reden: tekst verduidelijken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik heb er al zeker 50 keer een cassette mee ge(de-)monteerd. Geen enkel probleem en ook geen speling hier (tiagra, 105, ultegra, oude 8-speed meuk en Sram cassettes).
Kettingpons al minstens 20 keer gebruikt, ook geen enkel probleem met Shimano, kmc en wippermann.
Ik heb het koffertje al een paar jaar, misschien is het veranderd sindsdien?
Kettingbladen verwissel ik gewoon met een standaard bitsetje (torx25 eb/of inbus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:27

Pelle

🚴‍♂️

Dit weekend lekker 2 ritjes gemaakt, zaterdagavond mijn eerste avondritje van dit jaar, had niet veel tijd meer dus het werd weer eens TT rijden rond de roeibaan (31km met 36 gemiddeld).

En vandaag lange D1 rit (93km), mooi ritje (met jammergenoeg veel miezer) langs Gouda, Meije, via Kromme Mijdrecht weer terug, langs Ter Aar, Woubrugge, Hazerswoude en Zevenhuizen.

Viel me niet tegen, beide ritjes, de vorm begint weer een beetje te komen. Wel @#**$ dat ik in beide ritten lek reed (voor de 5e keer in 3 weken), dus mijn achterband is nu echt wel aan vervanging toe.
Ik was de eerste 3,5k heel erg blij met de Wilier Racing Kevlar's die eromheen zaten (rebranded Cheng Shin Tires), maar in de laatste 1500km toch 6 keer lek gehad, waarvan de laatste 5 dus in minder dan 300km.

Kon vandaag achterband ook niet verwisselen (reservebandje met te kort ventiel, lekker slim :/). Gelukkig was het dus maar een heel klein gaatje, dus heb in de laatste 25km nog 5 keer bij moeten pompen en dat ging net goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Laatst online: 23-09 16:08

DeFeCt

je wéét toch

Pelle schreef op maandag 06 april 2015 @ 20:42:
Kon vandaag achterband ook niet verwisselen (reservebandje met te kort ventiel, lekker slim :/). Gelukkig was het dus maar een heel klein gaatje, dus heb in de laatste 25km nog 5 keer bij moeten pompen en dat ging net goed.
Had ff geroepen, dan was ik voor je gestopt ;)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:27

Pelle

🚴‍♂️

Zag het ook pas achteraf op Strava Flyby :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drolbert
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-05 16:32
Heeft iemand ervaring met Target fietsen? Mijn vriendin wil beginnen met fietsen, maar wil en kan niet veel geld uitgeven omdat ze nog aan het studeren is. Nu heb ik een tweedehands Target Racing fiets te koop zien staan, afgemonteerd met een Tiagra mix versnellingsgroep 9x3 (voor- en achterderrie en remmerij van Tiagra, een Shimano cassette, geen idee wat voor crank en dpx wielen), maar ik heb eigenlijk geen flauw idee of het überhaupt iets is. Volgens mij is het een merk van InterSense.

Ze zal overigens, met name in het begin, geen lange ritten gaan fietsen (onder de 80km) en het blijft denk ik beperkt tot 2 tot 4 ritjes per maand. Wat denken jullie? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19Joost85
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-08-2022
Gisteren aangemeld voor de Teutoburgerwald tocht die plaats vind op 19 April.
Benieuwd naar de tocht, moet een mooie omgeving zijn wat ik zo hoor.

Nog meer mensen van hier die zich hebben aangemeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:17

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Drolbert schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 01:59:
Heeft iemand ervaring met Target fietsen? Mijn vriendin wil beginnen met fietsen, maar wil en kan niet veel geld uitgeven omdat ze nog aan het studeren is. Nu heb ik een tweedehands Target Racing fiets te koop zien staan, afgemonteerd met een Tiagra mix versnellingsgroep 9x3 (voor- en achterderrie en remmerij van Tiagra, een Shimano cassette, geen idee wat voor crank en dpx wielen), maar ik heb eigenlijk geen flauw idee of het überhaupt iets is. Volgens mij is het een merk van InterSense.

Ze zal overigens, met name in het begin, geen lange ritten gaan fietsen (onder de 80km) en het blijft denk ik beperkt tot 2 tot 4 ritjes per maand. Wat denken jullie? O+
Target is een budget-merk. Relatief goedkope fietsen, wat zwaarder frame en een lichte afmontage. Voor het doel zou het dus kunnen, maar wellicht kan je voor hetzelfde geld andere betere 2e hands fietsen vinden. Vraag is: wat mag het kosten?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Wat is haar maximale budget ? Lengte ? Binnen Been Lengte ? ( Gewicht ? ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Laatst online: 23-09 16:08

DeFeCt

je wéét toch

jspr schreef op zondag 05 april 2015 @ 22:56:
En nog een paar foto's gemaakt met de GoPro:
Erg mooie foto's. maar begin me wel steeds meer af te vragen hoe je ze maakt... plaats je de GoPro op een punt, fiets je zelf voorbij en pak je daarna een geschikt frame er uit?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drolbert
Microkid schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 08:02:
[...]

Target is een budget-merk. Relatief goedkope fietsen, wat zwaarder frame en een lichte afmontage. Voor het doel zou het dus kunnen, maar wellicht kan je voor hetzelfde geld andere betere 2e hands fietsen vinden. Vraag is: wat mag het kosten?
Dank! En tja,ik denk dat je voor het geld eigenlijk aan het wachten bent op de spreekwoordelijke speld in een hooiberg. Ze zit wat betreft budget op 100 of hooguit 200 euro voor een tweedehands fietsje. Er staan wel wat fietsjes op marktplaats en ik ben al een paar keer langs de lokale fietsenboer gelopen om eens rond te kijken. Daarnaast is een fiets zelf opknappen of repareren geen probleem!
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 08:04:
Wat is haar maximale budget ? Lengte ? Binnen Been Lengte ? ( Gewicht ? ) ?
lengte is 1.63mtr met relatief lange beentjes. Ik weet haar binnenbeen lengte even niet uit het hoofd. Maar ik heb haar op een paar fietsjes laten zitten die we thuis hebben staan, de kleinste was een Gazelle Vuelta 7000 met een framemaat 52 en daar lag ze bijna languit op om bij het stuur te kunnen komen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 07:13
Mijn vriendin is even lang ( of kort :P) Maar voor haar hebben we voor relatief weinig geld een ridley Icarus op de kop kunnen tikken, maatje xs (is 48/49 cm dacht ik).

Kleine maten zijn niet zoveel te vinden tweedehands, maar ze worden ook niet zo makkelijk verkocht waardoor je nog veel van de prijs af kunt pingelen:)

Voordeel van de ridley voor haar was is dat de balhoofdbuis redelijk kort is, waardoor je niet zo'n slooping mtb frame krijgt.
soskes schreef op zondag 05 april 2015 @ 12:37:
Nou, vandaag weer een rond van 40 km. De Velotoze zijn nu al ingescheurd. Je moet je voorstellen dat het eigenlijk twee stevige ballonnen zijn met 3 gaten. Aankrijgen is toch al een crime maar blijkbaar had ik een van de gaten over de voorste lip van mijn schoen plaatje gedaan. Benieuwd hoe lang hij nu nog mee gaat. Ik vind ze er tof uit zien maar voor mij was het eens maar nooit meer. Hopen dat ik het voorjaar doorkom en dan maar op zoek naar een steviger setje.
Bedankt weer voor de update! Was er al bang voor.

[ Voor 41% gewijzigd door roda_djavulen op 07-04-2015 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-09 14:45

Vos

AFCA

Mantel heeft 11 en 12 april leuke aanbiedingen.

Zie http://issuu.com/mantelfi...er_2015_lossepagina_s_v/1

Hmz, de kortingpercentages zijn 'natuurlijk' wat optimistisch zie ik. Veelal gebaseerd op adviesprijzen.

[ Voor 33% gewijzigd door Vos op 07-04-2015 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drolbert
Haha dat is een mooie fiets. Is 'ie een beetje prima afgemonteerd? Ik ben voor mijn vriendin ook op zoek naar iets tussen de 47 - 49 cm.

Het viel me trouwens op dat de kleine maten op Marktplaats allemaal afgemonteerd zijn met cat 1-6 verzetjes. Volgens mij zijn het voornamelijk fietsen van wielrennende kinderen die redelijk snel weer uit zo'n fiets groeien. Zodoende zijn ze allemaal redelijk aan de prijs helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-09 10:54
Dit weekend lekker aan het fietsen geweest.

Van Amsterdam naar Bennekom. https://www.strava.com/activities/279867704 Erg mooie route.
Voor het eerst echt goed gebruik gemaakt van mn garmin 810. Maar ben er nog niet helemaal tevreden over. Ik had in Garmin Connect een route gemaakt en deze geupload. Dit ging prima. Dus vol goede moed gestart.
Onderweg in het begin een klein stukje van de route afgeweken omdat dit prettiger fietsen is. Toen liep hij hem te trippen met: keer om. Daarna opnieuw gestart vandaar dat eerst stuk niet gelogd is. Vervolgens ging het goed. wel twee keer over niet verharde paden gestuurd. Iets wat ik in het vervolg of moet uitzetten of even goed moet nakijken. Het ging goed maar echt lekker is het niet om onverhard te fietsen. Toen op twee random plekken is de garmin 2x plotseling uitgevallen. Ik weet niet of het een fout in de navigatie is of dat er een ander probleem aan de hand is. (maandagmorgen productiemodel, even bij coolblue navragen) Wel erg vervelend.

Maar mooie rit en lekker om weer op te bouwen met fietsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
De navigatie van de garmin kan ik ook nog niet helemaal mee overweg. Afentoe blijft hij hangen op het vorige punt. Je kunt dan niet zien welke kant je kort daarna op moet. Door vermoeidheid, onbrekende bordjes en de haperende gps heb ik enorm lopen stuntelen rondom middelburg dit weekend. Ik wilde eigenlijk de kortste route naar mijn eindpunt rijden maar dat werd een flinke omweg.

https://www.strava.com/activities/279593340

Ik ben er uit waarom mijn hartslagsensor en mee stopte. Ik droeg de riem net wat te laag :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 11:04
De turn-by-turn heb ik geen ervaring mee, maar met alleen een lijntje tonen werkt iig super.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@jspr wat mij opviel toen ik afgelopen week in spanje was , is dat het meerendeel van de wielrenners je groet. mooie gewoonte vind ik dat :) hier zie je dat niet. eigenlijk zijn we gewoon stik arrogant hier

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
degroot schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:30:
@jspr wat mij opviel toen ik afgelopen week in spanje was , is dat het meerendeel van de wielrenners je groet. mooie gewoonte vind ik dat :) hier zie je dat niet. eigenlijk zijn we gewoon stik arrogant hier
Ik probeer de meeste ook even een korte groet te geven. Maar ik merk vaak wel dat ik de enige ben. Maar blijf het stug volhouden :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 19-09 18:59
Nixo schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:32:
[...]

Ik probeer de meeste ook even een korte groet te geven. Maar ik merk vaak wel dat ik de enige ben. Maar blijf het stug volhouden :w
Haha...ben ik niet alleen dus. Het is gewoon leuk om te zien hoe je medewielrenner reageert. Sommige kijken vreemd andere groeten vriendelijk terug. Beetje 50/50 eigenlijk.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik probeer ook altijd te groeten, vaak met de vingers even duidelijk omhoog van het stuur of een knik (al is dat meestal naar wandelaars). Moet er nog steeds 1 terug krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Drolbert schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:01:
Haha dat is een mooie fiets. Is 'ie een beetje prima afgemonteerd? Ik ben voor mijn vriendin ook op zoek naar iets tussen de 47 - 49 cm.

Het viel me trouwens op dat de kleine maten op Marktplaats allemaal afgemonteerd zijn met cat 1-6 verzetjes. Volgens mij zijn het voornamelijk fietsen van wielrennende kinderen die redelijk snel weer uit zo'n fiets groeien. Zodoende zijn ze allemaal redelijk aan de prijs helaas :(
Was volledig 105 afgemonteerd, wat dat betreft prima, alleen de wielen waren wat zwaar. Maar nu heeft ze van mij al een setje gekregen. Haar fiets is ook van een jeugdwielrenner geweest ja. Volgens mij 400 euro voor betaald, fiets was toen twee jaar oud, nieuwprijs 1400 oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Die Teasi One2 ( 3,5" NAV ) is dat nou wat voor € 135,-- incl. verzenden ( 11-4 bij Mantel ) :?
Die Teasi werkt ook met GPX files ( & Strava ) alleen ondersteund geen ANT+
Is dan nu € 54,-- goedkoper dan de Edge 500 ( momenteel weer € 189,-- )

Dit ; http://www.mantel.com/teasi-one2-limited-edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 14:03
Ik ken de Teasi One alleen van de Coolblue outlet op MP. Dat zijn modellen die geretourneerd zijn onder tevredenheidsgarantie.
Heb één keer iemand zien fietsen met zo'n ding. Die stopte om aan mij de weg te vragen.

Volgens mij vallen ze een beetje tegen :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Ik vind het een top apparaat. Hier op tweakers ook korte review voor geschreven.
productreview: Teasi One v2 (Europa) review door degroot
Voor de recreatieve fietser prima apparaat.

@dreamscape. Dat zijn waarschijnlijk de v1 apparaten. Daar lees ik veel slechte reviews over.
Daarom is de One2 gereleased. Die werkt echt stukken beter
De reviews op Coolblue voor de v2 zijn ook stukken beter.

[ Voor 6% gewijzigd door degroot op 07-04-2015 13:42 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 13:58
Nixo schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:13:
Toen liep hij hem te trippen met: keer om.
Dat heb ik ook gehad op mijn garmin 800. Nooit echt uitgezocht verder want na de tweede keer was ik er toen wel klaar mee, was geen zee meer te bevaren met dat ding als hij het idee had dat je een afslag had gemist. Sindsdien rij ik niet meer met turn by turn, enkel nog met de route als gekleurd lijntje op de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Vwb het groeten vind ik dat wij Tweakers dat gewoon moeten invoeren, net zoals motorrijders dat doen ;-) ik doe het ook altijd maar krijg zeker niet altijd een groet terug...

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

degroot schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:30:
Dat is vrij normaal hier, en zeker buiten de stad.
Zelf groet ik ook naar bijna alle mountainbikers wandelaars vinden het leuk als je ze wat zegt als je in de bergen fietst bijvoorbeeld 8) 8)
DeFeCt schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 08:55:
[...]
Erg mooie foto's. maar begin me wel steeds meer af te vragen hoe je ze maakt... plaats je de GoPro op een punt, fiets je zelf voorbij en pak je daarna een geschikt frame er uit?
Precies zo dus ;)

[ Voor 24% gewijzigd door jspr op 07-04-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Viel me trouwens ook op dat mountainbikers graag op de weg fietsen. Lijkt wel of ze de mtb als racer gebruiken. Misschien zijn we hier gewoon verwend met de single tracks. maar aardig wat mtb'ers tegengekomen op de weg in het gebergte

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Net terug van Fuerteventura en daar een rondje gereden op een te kleine en een beetje gammele mountainbike (op de weg inderdaad), maar het groeten viel wat tegen. Laat ik me natuurlijk niet door uit het veld slaan, gewoon blijven groeten :)

Ik zat op Fuerteventura trouwens in Caleta de Fuste en een schitterend glooiend rondje gemaakt van bijna 90km met 1,886 hoogtemeters (volgens Strava). Mooie omgeving en redelijk goed wegdek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 14:39
Aan de costa blanca groet je doorgaans iedereen die buiten de stad serieus aan het sporten is, handje omhoog of een knikje is gebruikelijk(Behalve Walen+noord Fransen die zijn doorgaans alleen op de wereld).

[ Voor 19% gewijzigd door jekker op 07-04-2015 14:44 ]

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

degroot schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:03:
Viel me trouwens ook op dat mountainbikers graag op de weg fietsen. Lijkt wel of ze de mtb als racer gebruiken. Misschien zijn we hier gewoon verwend met de single tracks. maar aardig wat mtb'ers tegengekomen op de weg in het gebergte
Ik kwam er daar ook 1 gisteren van tegen (zag ik via flyby van activiteit), die was echt al een pokke eind aan het rijden op een normale weg met een dikke mtb.. dat is wel leuk voorbij zoefen dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
kwam afgelopen weekend ook diverse mtb-ers tegen op de weg. mogelijk tussenstukken voor de single tracks.

Het groeten is divers. Vorig jaar in frankrijk wel door diverse renners begroet en soms ook een leuk praatje mee kunnen maken (zaten toen in bedion)
In Nederland valt het toch wel tegen. Lijkt wel of wij een schuw renvolkje zijn ;) Meestal knik ik toch wel een keer.

[ Voor 5% gewijzigd door koentjuh1987 op 07-04-2015 15:49 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik had zondag ook wel een mooi momentje overigens, twee oudjes stonden langs de weg. Een van de fietsen lag helemaal in het zand half af het heuveltje.. dus ik en mijn maat maar stoppen. Bleek het een oude Franse vrouw te zijn en een niet zo technisch begaafde man. Ze kwamen niet meer verder.. wat bleek, de ketting lag er niet meer op en ging niet zo makkelijk er weer op.
Dus ik die er op toveren, maar ondertussen leek het volgens mij voor anderen alsof twee asociale racefietsers een oud stel van de weg had gereden xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
tjah als je zo langs komt en je weet de achtergrond niet dan zou je dat wel denken ;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik zou ongetwijfeld hetzelfde hebben gedacht als ik langskwam, maar vond het toch wel belangrijker op een paar mensen te helpen wat dat betreft ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

De SKS pomp kopen (ik heb zelf goedkopere variant die ze bij decathlon verkopen, kan tot 10 bar) en dan messing kop erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:57
Heb inmiddels de lezyne pomp besteld, ben benieuwd! Reviews op internet waren goed en ben ook erg tevreden met mijn kleine lezyne pomp voor onderweg. Tnx voor het advies, allen!

[ Voor 8% gewijzigd door Roberttt op 07-04-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
Maat van mij is op zoek naar een tweedehands racefiets. Hardlopen gaat door blessure niet meer zo goed, en wil gaan wielrennen. En met ons mee kunnen fietsen. Z'n budget is iets van E350-500. Op Marktplaats beetje rond zitten kijken en mailen.

Deze fiets mag hij meenemen voor €400. Is het wat? Hangt ook af van de staat natuurlijk, maar dat is even irl zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
borstel schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 20:43:
Maat van mij is op zoek naar een tweedehands racefiets. Hardlopen gaat door blessure niet meer zo goed, en wil gaan wielrennen. En met ons mee kunnen fietsen. Z'n budget is iets van E350-500. Op Marktplaats beetje rond zitten kijken en mailen.

Deze fiets mag hij meenemen voor €400. Is het wat? Hangt ook af van de staat natuurlijk, maar dat is even irl zien.
zo op het oog een prima fiets. 400 euro vind ik dan ook wel een schappelijke prijs.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drolbert
borstel schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 20:43:

Hier nog een andere mogelijkheid. 105 afgemonteerd. Misschien iets voor 'm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
Zeker netjes. Ik stuur hem door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
FYI: de Edge 810 firmware 3.60 is uitgekomen:
https://forums.garmin.com...ersion-3-60-Now-Available!

HIer al zonder problemen kunnen installeren.

voor de Edge 510: versei 3.50 vandaag beschikbaar
https://forums.garmin.com...ersion-3-50-Now-Available!

[ Voor 42% gewijzigd door NielsTn op 08-04-2015 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
NielsTn schreef op woensdag 08 april 2015 @ 00:13:
FYI: de Edge 810 firmware 3.60 is uitgekomen:
https://forums.garmin.com...ersion-3-60-Now-Available!

HIer al zonder problemen kunnen installeren.

voor de Edge 510: versei 3.50 vandaag beschikbaar
https://forums.garmin.com...ersion-3-50-Now-Available!
Snel erop zetten na het uitvallen van afgelopen weekend. Mogelijk zit er een fix in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Mooie aanbiedingen bij Mantel komend weekend: http://issuu.com/mantelfi...er_2015_lossepagina_s_v/1

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Gunstig! Kettingen en cassettes in de aanbieding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:05
Ben wel geinteresseerd in een Oakley zonnebril maar al die verschillende lenzen vind ik maar verwarrend. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Als ik die aanbiedingen van Mantel bekijk, dan zie ik vooral hoge 'van prijzen' en niet echt lage 'voor prijzen'. Ik heb steekproefsgewijs een aantal producten bekeken, maar vrijwel allen waren elders voor minder of zeer vergelijkbare prijzen te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Ben er zelf ook niet heel erg van onder de indruk moet ik zeggen, zijn goed prijzen, maar geen stuntprijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Stages is volgens mij wel goede aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Klopt, daar had ik overheen gekeken. Maar vind powermeters allemaal nog te duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Giant TCR Composite 2 @ € 1099,-- ?

( carbon )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Nou vooruit, honderd euro goedkoper dan de concurrentie :p

https://www.goossens-borc...cr_composite_2_compact_94

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:03
DDX schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:36:
Stages is volgens mij wel goede aanbieding.
De vraag is alleen welke crank het is..

Ik heb sinds een week of drie de ultegra 6800-Stages en moet zeggen, leuk speelgoed. Leve het extra grafiekje in strava :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:05
Ik heb FSA carbon crankarmen. Kan je dat combineren met een Stages crankarm of is dat niet aan te raden want volgens mij zijn ze alleen nog in aluminium te verkrijgen?
Pagina: 1 ... 129 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.