Dacht aan 100 tot 120 K, snelheid gem 30. Opstappen is even de vraag, idem de route.Nixo schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 09:42:
[...]
Over welke afstand en snelheid? Opstappen waar?
Afgelopen zaterdag een aardig rondje gemaakt, Wageningen-Posbank v.v. (119km/1024hm - https://www.strava.com/activities/275324216).Graham schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:35:
[...]
Dacht aan 100 tot 120 K, snelheid gem 30. Opstappen is even de vraag, idem de route.
De route die we in 2013 met GoT fietsten was ook aardig (129km/960hm, https://www.strava.com/activities/85026352).
Ik moet even kijken of ik dan kan, maar als ik kan kom ik graag mee.
Maar goed, het regende dan ook wel bijzonder veel. Dus ik geeft het nog wel een kans. Maar overtuigd ben ik nog zeker niet.
Ik wacht nog rustig af tot ze de juiste kleur op voorraad hebben:)
Beide routes zijn leuk. Wat heeft jou voorkeur overigens 11 of 19?Pelle schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 15:27:
[...]
Afgelopen zaterdag een aardig rondje gemaakt, Wageningen-Posbank v.v. (119km/1024hm - https://www.strava.com/activities/275324216).
De route die we in 2013 met GoT fietsten was ook aardig (129km/960hm, https://www.strava.com/activities/85026352).
Ik moet even kijken of ik dan kan, maar als ik kan kom ik graag mee.
Laat maar weten wanneer het is, ik fiets wel mee.Graham schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 08:54:
Was er eigenlijk nog meer animo voor een tocht door de Veluwe? StevenK had al interesse getoont. Ik zit vrij vol qua weekenden in april behalve de 11e of de 19e april. Dit weekend lijkt me wat kort om nog iets te organiseren.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ziet er goed uit. Geen waslijnen meer en een vierarmige crank.
Anders ; http://www.mantel.com/shi...epset-11s-inclusief-crank
Hamvraag is uiteraard wel waar je nu je natte koersbroek moet te drogen hangen?
[ Voor 26% gewijzigd door havana op 31-03-2015 22:12 ]
zit er op de 105 geen triple meer?havana schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:10:
Tiagra is eigenlijk nooit echt interessant geweest omdat 105 nauwelijks duurder is. Wel een uitkomst als je per se een triple wilt.
...
Nieuwe 5800 serie niet meer.
Welke bel adviseren jullie? Ik lees veel goede reviews over de BBB bellen. Deze zijn mooi klein en geven toch volume?
ik heb ook 25c banden op mijn fiets. voorheen 23c gehad. fiets toch net iets lekkerder
...
havana schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:10:
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
25 mm moet geen probleem zijn, belangrijkste is of het qua ruimte in je fiets past.Vjenne-ICT schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:57:
Vraag; kan ik op de Shimano WH-R550 een 700 25C band plaatsen? Ik heb er nu de continental ultra sport 700 23c.
..
Als losse groep niet, maar op een complete fiets scheelde het vaak aanmerkelijk meer euro's, mede omdat de andere componenten dan ook iets goedkoper zijn. Al die componenten zijn stuk voor stuk maar iets goedkoper dan de iets duurdere versie (logisch), maar opgeteld leidt het tot een fiets in een andere prijscategorie.havana schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:10:
Tiagra is eigenlijk nooit echt interessant geweest omdat 105 nauwelijks duurder is.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Allemaal bedankt voor jullie input.roda_djavulen schreef op woensdag 01 april 2015 @ 08:28:
[...]
25 mm moet geen probleem zijn, belangrijkste is of het qua ruimte in je fiets past.
Ik heb nog wel iets speling, maar niet heel veel. Ik lees dat het qua hoogte niet uitmaakt, maar puur de breedte is? Ja, hoe ga ik dat inschatten of het wel of niet past?
Andere vraag; ik wil het velgenlint ook vervangen, waar moet ik daarbij op letten? Ik zie dat je die ook in verschillende maten hebt?
Door in te schatten of een band die aan beide kanten ca. 1 mm breder is nog vrij rond kan draaien.Vjenne-ICT schreef op woensdag 01 april 2015 @ 09:12:
[...]
Ik heb nog wel iets speling, maar niet heel veel. Ik lees dat het qua hoogte niet uitmaakt, maar puur de breedte is? Ja, hoe ga ik dat inschatten of het wel of niet past?
Als er verschillende maten zijn, dan zou ik op de juiste maat letten. Ofwel, zoek de maat van de velg op en zoek daarbij het juiste lint.Andere vraag; ik wil het velgenlint ook vervangen, waar moet ik daarbij op letten? Ik zie dat je die ook in verschillende maten hebt?
[ Voor 26% gewijzigd door argro op 01-04-2015 09:22 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Heb er toen een iets smaller bandje opgelegd en wat helicoptertape over de beschadigde plek
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
11 kan ik sowieso niet, en 19 weet ik nog niet.Graham schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 15:51:
[...]
Beide routes zijn leuk. Wat heeft jou voorkeur overigens 11 of 19?
Dus houd met mij maar geen rekening in datumkeuze
Hoe krijg je 30mm tussen de remhoeven dan? Elke keer los en vast draaien?roda_djavulen schreef op woensdag 01 april 2015 @ 09:29:
Was een trek 5200, maatje 58 (2004). Huidige fiets, Domane disc past zelfs 30 mm in. Gaat me binnenkort bij de parijs roubaix challenge goed van pas komen
Ik zie met parijs - roubaix de pro's ook veel met 28mm rijden op endurance frames dus ik weet dat het past, maar het lijkt me irritant met de wielen er uit halen
[ Voor 10% gewijzigd door Makkelijk op 01-04-2015 09:36 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Heb er al diverse rondes gereden maar meer op eigen inzicht. Ben benieuwd naar de mooiere tochten van medetweakers.. (misschien rondje dat laatst is gereden in zuid limburg?)
...
Welke afstand denk je aan?koentjuh1987 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 10:28:
vrijdag een dagje vrij van de baas. Aangezien mijn vriendin wel moet werken is het de planning om een dagje te gaan fietsen in zuid limburg (woont zij). Iemand nog suggestie/routes?
Heb er al diverse rondes gereden maar meer op eigen inzicht. Ben benieuwd naar de mooiere tochten van medetweakers.. (misschien rondje dat laatst is gereden in zuid limburg?)
de makkelijke opties zijn:
Limburgs mooiste heeft zijn routes van 2015 online (70-220 km's). Ik ga zelf de 105km fietsen. Ik vind dat de mooiste route die overblijft nadat de 135 km vol is geboekt. Ik ga ervanuit dat routes uit eerdere jaargangen ook op strava terug te vinden zijn.
Amstel gold heeft permanent 3 lussen uitgepijld die tesamen de hele route vormen.
Als je echt van scratch wil beginnen moet je even aangeven waar je precies zit in zuid limburg en hoever je wil fietsen..
Edit:
LM en AGR zijn veelal de bekende klimmen & routes die meer dan prima zijn als je nog niet eerder in limburg bent geweest, maar mocht je meer onbekend terrein willen befietsen dan is zoals breadfan al aangeeft, input van locals via strava misschien een betere optie..
Keuzes genoeg in ieder geval, en hoe dan ook een mooie rit in het vooruitzicht.
[ Voor 19% gewijzigd door RHE218 op 01-04-2015 11:05 ]
Doel voor die dag is 80-100km (afhankelijk van hoe ik me voel) Startpunt is margraten.
Afgelopen jaar al limburgs mooiste meegefietst. Geen specifieke afstand maar delen op de route aangehaakt.
Zelf ook al een aantal keer de grens over geweest om via belgie naar Vaals te rijden (beste leuke klimmetjes)
...
@Makkelijk: zet je wel je remhoeven open bij wiel uithalen? 25mm past er bij mij (6700 ultegra remmen) makkelijk doorheen. Anders desnoods even wat lucht uit de bandjes halen, da's makkelijker dan je remmen verder openschroeven.
@Vjenne-ICT wat je gehoord hebt is niet waar. 25mm is zowel breder als hoger. Een band is gewoon een flexibele buis die probeert zo rond mogelijk te worden onder druk. Dat getal slaat op zowel de breedte als de hoogte. Het is wel zo dat bij bredere velgen, de hoogte minder is uiteraard. Hoe breder, hoe minder rond. Dan kan de breedte dus ook iets groter uitvallen dan 25mm.
Lus 2 (iets over de 100K) en 3 (ongeveer 80K) van Amstel Gold die daar uitgezet zijn vind ik persoonlijk wel aardig daar.koentjuh1987 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 10:28:
vrijdag een dagje vrij van de baas. Aangezien mijn vriendin wel moet werken is het de planning om een dagje te gaan fietsen in zuid limburg (woont zij). Iemand nog suggestie/routes?
ben al een aantal keer vanuit margraten via de planck naar vaals gereden. Mooie lekkere klimmetjes. Maar met de suggesties ga ik eens kijken wat ik er van kan maken. Zal de route ook even loggen met strave en van het weekend even delen.TheLemon schreef op woensdag 01 april 2015 @ 11:46:
Ga dan eens zuid(west)waarts over de grens en pak Les Waides mee en de klim bij De Planck, echt schitterende klimmen door een mooi rustig gebied (voerstreek). Dan weer omhoog en via Camerig en/of Vaals terug door het Geuldal richting Margraten. Voor een idee van het zuidelijke deel: https://www.strava.com/routes/1022975
@Makkelijk: zet je wel je remhoeven open bij wiel uithalen? 25mm past er bij mij (6700 ultegra remmen) makkelijk doorheen. Anders desnoods even wat lucht uit de bandjes halen, da's makkelijker dan je remmen verder openschroeven.
@Vjenne-ICT wat je gehoord hebt is niet waar. 25mm is zowel breder als hoger. Een band is gewoon een flexibele buis die probeert zo rond mogelijk te worden onder druk. Dat getal slaat op zowel de breedte als de hoogte. Het is wel zo dat bij bredere velgen, de hoogte minder is uiteraard. Hoe breder, hoe minder rond. Dan kan de breedte dus ook iets groter uitvallen dan 25mm.
een lus van de amstel gold staat eigenlijk nog een keer op het programme om samen met een vriend te gaan fietsen. Misschien ook maar even trainen voor het evenement van Mark Tuitert op de cauberg
...
Route die we pas hebben gereden kan je prima als basis gebruiken en dan stukje inkorten om bij de 100km uit te komen.koentjuh1987 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 11:27:
ik ga eens met strava aan de slag. Wil met name de wat onbekendere segmenten meepakken. Thnx voor de input.
Doel voor die dag is 80-100km (afhankelijk van hoe ik me voel) Startpunt is margraten.
Afgelopen jaar al limburgs mooiste meegefietst. Geen specifieke afstand maar delen op de route aangehaakt.
Zelf ook al een aantal keer de grens over geweest om via belgie naar Vaals te rijden (beste leuke klimmetjes)
(http://www.shimano-benelu.../42V0E-001_PD-R540-DU.pdf)
pedaal is voor de rest nog prima, dus als dit goedkoop te verkrijgen is heb ik liever dit, anders upgrade ik wel naar R550.
Kun je niet gewoon direct contact met Shimano opnemen? Of ze helpen je of ze sturen je door naar resellersramonlambal schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:05:
Iemand enig idee waar je dat stukje plastic kunt kopen wat op een pd-R540 pedaal zit? In de specsheet van shimano word deze "behuizing" genoemd, maar kan nergens een partnummer of dat ding ergens vinden. Mijn FM had em niet op voorraad, en zei dat het bestellen maanden duurde.
pedaal is voor de rest nog prima, dus als dit goedkoop te verkrijgen is heb ik liever dit, anders upgrade ik wel naar R550.
Onderdeelnummer is Y45F06000ramonlambal schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:05:
Iemand enig idee waar je dat stukje plastic kunt kopen wat op een pd-R540 pedaal zit? In de specsheet van shimano word deze "behuizing" genoemd, maar kan nergens een partnummer of dat ding ergens vinden. Mijn FM had em niet op voorraad, en zei dat het bestellen maanden duurde.
Heb nog geen voorraad kunnen vinden trouwens
Staan erg mooie foto's tussen. Leuk om even doorheen te bladerenDeFeCt schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:09:
Voor de liefhebbers van mooie fotografie, prachtige (imho) vastlegging van de koersen: http://www.yarak.cc/
De blackline zijn mooier, maar ik betwijfel of ze warm genoeg zijn. Als ik nogsteeds koude handen krijg heb ik er natuurlijk weinig aan. De GripGrab lijken me daarom iets warmer. Wat zijn jullie ervaringen?
Als je echt snel koude handen krijgt kun je misschien beter kijken naar handschoenen met windstopper in, van gore bike wear bijvoorbeeld. Wel iets duurder.
"Bij de koudere dagen is deze handschoen dun genoeg om onder andere handschoenen te dragen voor een extra isolerende werking tegen de kou"Jotuns schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:25:
De blackline zijn mooier, maar ik betwijfel of ze warm genoeg zijn. Als ik nogsteeds koude handen krijg heb ik er natuurlijk weinig aan. De GripGrab lijken me daarom iets warmer. Wat zijn jullie ervaringen?
Ik zou van de GripGrab ook niet al te veel isolerende werking verwachten...
DeFeCt schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:53:
[...]
"Bij de koudere dagen is deze handschoen dun genoeg om onder andere handschoenen te dragen voor een extra isolerende werking tegen de kou"
Ik zou van de GripGrab ook niet al te veel isolerende werking verwachten...

...
Voorbeeld je met de Van Brienenoord:

[ Voor 63% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 02-04-2015 20:36 ]
Hier hetzelfde! Alleen dan 65km.havana schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:40:
Mensen kinderen wat een wind. Ik wilde een extensieve training doen omdat ik er morgen weer op uit wil. Dat vergde enig aanpassingsvermogen. Vrijwel de hele heenweg op de 23 en 21 gereden. Trapfrequentie ging af en toe zelfs de 70 rpm in. De terugweg was genieten op het grote blad. 80 km op de klok.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
DDX en ik doen iig de 160 versie vanaf Oostzaan.WiLLoW_TieN schreef op donderdag 02 april 2015 @ 20:33:
Wie o wie van GoT gaat 18 April ? --> http://www.rondevannoordholland.nl/
[afbeelding]
Frank rijd ook mee, die kan ons lekker uit de wind houden dus
Handig!DDX schreef op donderdag 02 april 2015 @ 21:25:
Check, start rond half9/kwart voor 9 in Oostaan.
Frank rijd ook mee, die kan ons lekker uit de wind houden dus
Mooi zeg!DeFeCt schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:09:
Voor de liefhebbers van mooie fotografie, prachtige (imho) vastlegging van de koersen: http://www.yarak.cc/
Ik heb onlangs de Gripgrab Hurricane gekocht en al een paar fietstochjes 's ochtend naar het werk a 25KM waarbij het rond het vriespunt was. Ik heb geen koude handen gehad. Bevallen mij dus wel goedJotuns schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:25:
Ik ben van plan zaterdagochtend een iets groter ritje te gaan maken nu ik eindelijk een vrij weekend heb. Nu wil de groep waarmee ik fiets al vrij vroeg weg sochtends (09:30), waardoor het nog wel erg fris is. Een goed excuus om dus eindelijk de lang nodige overschoenen en lange handschoenen te halen. Nu lijken mij de Shimano S1000R H2O Race voor overschoenen prima, maar kan ik niet echt kiezen voor welke handschoenen ik moet gaan. Ik twijfel tussen de cube blackline en GripGrab Insulator.
Ik heb de BBB BGW-21 als winterhandschoen. Prima op de racefiets. Op de MTB heb je er te weinig gevoel mee. Maar dunnere handschoenen isoleren niet genoeg en dan zou ik na een tijdje niets meer voelen dus dan toch maar iets minder gevoel maar wel warme handenVjenne-ICT schreef op donderdag 02 april 2015 @ 23:13:
[...]
Ik heb onlangs de Gripgrab Hurricane gekocht en al een paar fietstochjes 's ochtend naar het werk a 25KM waarbij het rond het vriespunt was. Ik heb geen koude handen gehad. Bevallen mij dus wel goed
De Cube-handschoentjes van hierboven zijn echt MTB-handschoenen verwacht ik. Veel gevoel, geen isolatie, grip op de vingertoppen om gecontroleerd te remmen en toch enigszins beschermd bij een schuiver. Lekker voor in het voorjaar, de zomer en het najaar dus
[ Voor 3% gewijzigd door Ruud op 03-04-2015 09:27 ]
Hier wordt de Insulator trouwens besproken: http://racefietsblog.nl/r...ipgrab-winteraccessoires/Jotuns schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:25:
Een prima handschoen dus voor deze temperatuur.DeFeCt schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 10:16:
[...]
Hier wordt de Insulator trouwens besproken: http://racefietsblog.nl/r...ipgrab-winteraccessoires/
Wel raar dat ze Cube Race Blackline heten danRuud schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 09:27:
[...]
De Cube-handschoentjes van hierboven zijn echt MTB-handschoenen verwacht ik.

[ Voor 187% gewijzigd door Vjenne-ICT op 03-04-2015 11:41 ]
Zoeken naar 'bel' in Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18Vjenne-ICT schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:35:
Iemand nog tips voor een goede bel? BBB is goed merk?
En bel die goed te horen is..Vjenne-ICT schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:35:
Iemand nog tips voor een goede bel? BBB is goed merk?
http://www.salden.nl/nl/a...el-loud-clear-deluxe.html
Neem echt de loud and clear. De variant van een euro goedkoper is haast niet te horen af en toe.
...
Ik gebruik een Buff van merino wol, eigenlijk het hele jaar door (geschoren kop). Alleen hoog zomer is het nog wel eens te warm. Heb mijn planet X arm en beenstukken getest vandaag, maar na 10km toch maar een wind jack aangedaan, vond het zeker niet warmkoentjuh1987 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 17:15:
Vandaag eerste km van het jaar gemaakt. Lekker om weer te fietsen al kreeg ik na verloop van tijd een koud hoofd. Gebruiken de meeste een bandana of echt een muts onder de helm?
Morgen ook mijn garmin edge ophalen, moet hem alleen nog even 10 dagen ingepakt laten wat het is een verjaardags cadeau
@Bel: Ik heb de "Trivio bel easyfit", goede luide ping en ringelt niet door trillingen.
Rond 10:00 vertrokken voor een rondje Drenthe. Lekker weinig wind. Die zou wel draaien en daar vreesde ik een beetje voor. Na 5 km al om moeten draaien omdat ik m'n pompje vergeten was. Ook direct even m'n helmmutsje gepakt, want zonder was toch een beetje te koud. Via 't Stadspark naar Winde, vervolgens naar Norg, Peest, Zeijen, Huis ter Heide, Smilde, Laaghalerveen, Hooghalen. Daar 't bos in gedoken, langs de Sterrenwacht. Vlak voor Schoonlo er weer uit en dan nog een zuidelijk lusje eraan vastgeplakt. Terug via 't Gieterbos, Eext, Spijkerboor, De Groeve, Kropswolde en Meerwijck.
Terug in Groningen kwam ik in een enorme verkeerschaos terecht; het bleek bloemetjesmarkt te zijn. Een blik op de teller leerde me dat ik 146 km onder de wielen had, dus moesten er wat rondjes Noorderplantsoen aan te pas komen want ik wilde per se de "magische" 150 km halen. En dat lukt uiteraard ook.
Nu bier drinken!
Bedankt, hier heb ik wat aan, ga die aanschaffen.Ruud schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:15:
[...]
En bel die goed te horen is..
http://www.salden.nl/nl/a...el-loud-clear-deluxe.html
Neem echt de loud and clear. De variant van een euro goedkoper is haast niet te horen af en toe.
Ik lees hier en daar klachten over traagheid en anderen weer over wilde sprongen omhoog en omlaag. Zijn dat zeurpieten of is het inderdaad niet zo nauwkeurig? Is de edge1000 beter?
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Eerlijk gezegd weet ik niet hoe het is op te lossen en of het met de 1000 is opgelost.
Volgens mij heeft die wel 2 navigatie netwerken (GPS en Glonass)
http://www.deyterra.com
Ook even een testrondje gedaan van 30 km, wind mee op buitenblad en wind tegen op binnenblad. Bij het testen na de montage kwam de ketting wel een keer tussen de bladen met de ketting achter op het kleine tandwieltje maar na nog een keer draaien kwam hij er wel weer op. Tijdens het rijden ervoor gezorgd dat ik achter minimaal op 16 zat en het schakelen ging toen prima.
Vind de 12-25 ook wel wat mooier staan, niet meer die enorme 32-schijf.
Ook fijn dat de 12-25 mooi gelijkmatig oploopt wat betreft de verhoudingen.

Het helpt als je hem even laat caliberen.rally schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 15:42:
Toch zit er aardig wat verschil in hoogte met mijn 810. Ene keer start ik op 12 meter hoogte, de andere keer met 65 meter.

Ga ik dat even doen (dus eerst ff de handleiding lezen
heb zelf 2 punten toegevoegd op waar ik altijd langs kom. + 1 direct uit de garage
Dat kan tenminste op mijn oude maar nog prima werkende garmin 705
Spicy!
Verwijderd
Heb wat klein gereedschap en een beanie* gekocht en even die Pro SL-2000 ( 5800 ) bekeken
van € 1015,xx. Gelijk een ViP card gescoord en mijn "welkoms"-voucher van € 10,00 opgemaakt.
* = http://www.rosebikes.nl/a...-beanie-526060/aid:526062
[ Voor 11% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 04-04-2015 18:22 ]
...
Dat kan ook liggen aan de temperatuur. Als je de starthoogte instelt voor ie de buitentemperatuur heeft aangenomen, kan ie nog wat bijtrekken. Iets met P x V / T van vroeger op school.rally schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 15:33:
De 810 heeft inderdaad wat last van caliberatie problemen met de hoogte, maar tot nu toe lijkt het tussen de 30-50 meter verschil te zitten. Hier in Polen niet zo'n heel groot probleem (weinig bergen in Warschau)
Maar dat is puur de hoogte. Ik ben benieuwd naar de climb-gradient, of die een beetje nauwkeurig wordt gegeven.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Heel nuttig is die realtime gradiënt niet trouwens, maar wel grappig om te zien of het echt zo steil is of dat je gewoon slechte benen hebt.
Qua hoogtecalibratie is het vaak handig om even na een paar minuten fietsen te checken wat hij op dat moment aangeeft en evt ff corrigeren. Ik weet dat mijn hele wijk op 4m ligt, dus dat is zo ingesteld. Zeker nadat ik in Limburg ben geweest of na een weeromslag is dat soms nodig.
[ Voor 24% gewijzigd door TheLemon op 04-04-2015 21:46 ]
Yes. Met een groepje ook de 160KM, mikken rond 10-11u starten.WiLLoW_TieN schreef op donderdag 02 april 2015 @ 20:33:
Wie o wie van GoT gaat 18 April ? --> http://www.rondevannoordholland.nl/
[afbeelding]
Hou er rekening mee dat er wel een 'reden' is dat Shimano het niet ondersteund, maar wil dat je altijd binnen *en* buiten vervangt tot de 'matchende' set (34-50, 36-52 of 39-53). De in de bladen verwerkte 'overpakpunten' voor de ketting als je schakelt zijn niet mooi uitgelijnd als je gaat mixen en hoewel de gemiddelde recreant daar nooit iets van zal merken, kun je je ketting tussen de bladen trekken als je schakelt terwijl je teveel aanzet. Een kennise van mij heeft zo een 'iets prijziger' Dura Ace FC-9000 buitenblad krom getrokken. (Heb zelf overigens ook gewoon een 36T als vervanger voor mijn 39T liggen, dus zelf neem ik het risico ook gewoon, die buitenbladen zijn me veel te duur, wie weet halverwege het jaar een voor 'goedkoop maar veilig' gaan als de 4-arm Tiagra oop de markt komtTourniquet schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 15:44:
Vanmorgen mijn binnenblad en cassette vervangen. Rij nu 50-39 (ipv 50-34) voor en 12-25 (ipv 11-32) achter. Was prima te doen, en goed om het een keer gedaan te hebben. Weet nu hoe het moet.
Dat het niet officieel wordt ondersteund kwam ik vorige week ook achter, maar toen had ik 'm al besteld. Weet nu iig dat ik een beetje moet opletten bij terugschakelen, gelukkig val ik in de categorie "gemiddelde recreant".Kippenijzer schreef op zondag 05 april 2015 @ 12:28:
[...]
Hou er rekening mee dat er wel een 'reden' is dat Shimano het niet ondersteund, maar wil dat je altijd binnen *en* buiten vervangt tot de 'matchende' set (34-50, 36-52 of 39-53). De in de bladen verwerkte 'overpakpunten' voor de ketting als je schakelt zijn niet mooi uitgelijnd als je gaat mixen en hoewel de gemiddelde recreant daar nooit iets van zal merken, kun je je ketting tussen de bladen trekken als je schakelt terwijl je teveel aanzet. Een kennise van mij heeft zo een 'iets prijziger' Dura Ace FC-9000 buitenblad krom getrokken. (Heb zelf overigens ook gewoon een 36T als vervanger voor mijn 39T liggen, dus zelf neem ik het risico ook gewoon, die buitenbladen zijn me veel te duur, wie weet halverwege het jaar een voor 'goedkoop maar veilig' gaan als de 4-arm Tiagra oop de markt komt).
[ Voor 4% gewijzigd door Ircghost op 05-04-2015 15:16 ]
Wel handig om alle informatie tijdens de rit te kunnen zien (ik had hiervoor een Cateye).
PSN id: NL_SToRM
Nice! Ik toevallig vandaag voor het eerst met de 705SToRM666 schreef op zondag 05 april 2015 @ 14:52:
Vandaag voor het eerst met de Edge 1000 gereden, bevalt goed moet ik zeggen
Wel handig om alle informatie tijdens de rit te kunnen zien (ik had hiervoor een Cateye).
Dat rondje komt me bekend voor, rijd 'm ook wel eens. Echter rijd ik via Wassenaar en langs het Valkenburgse meer naar de Wassenaarse slag, ipv langs de N206. Is toch net even een iets leukere en mooiere route vind ik.Ircghost schreef op zondag 05 april 2015 @ 14:14:
Net weer een lekker rondje gereden met zelfde maat, ging al een stuk beter bij hemhttps://www.strava.com/activities/279590955
[ Voor 3% gewijzigd door peakrever op 05-04-2015 15:17 ]
Ik krijg alleen wifi niet echt aan de praat... Ik heb nu via bluetooth mijn rit kunnen uploaden en wel mooi dat ie vanalles bijhoudt. De GPS is in ieder geval veel beter als mijn telefoon, want daarbij ontbrak bijna altijd een (begin) stuk van de rit.Ircghost schreef op zondag 05 april 2015 @ 15:05:
Nice! Ik toevallig vandaag voor het eerst met de 705
Enne, veel mensen De Ronde aan het kijken?
...
[ Voor 15% gewijzigd door SToRM666 op 05-04-2015 16:34 ]
Ik steek gewoon de kabel er in en ga dan naar https://www.strava.com/upload/garmin, daar zit ie meteen alle ritten op het apperaat. Echt extreem simpelSToRM666 schreef op zondag 05 april 2015 @ 15:53:
[...]
Ik krijg alleen wifi niet echt aan de praat... Ik heb nu via bluetooth mijn rit kunnen uploaden en wel mooi dat ie vanalles bijhoudt. De GPS is in ieder geval veel beter als mijn telefoon, want daarbij ontbrak bijna altijd een (begin) stuk van de rit.
Enne, veel mensen De Ronde aan het kijken?
Op Strava zetten gaat bij mij nu automatisch van zodra ik de rit met Garmin Connect binnen haal.
[ Voor 38% gewijzigd door SToRM666 op 05-04-2015 16:36 ]
Meestal moet ik uploaden naar Garmin connect (ik maak gebruik van de automatisch link van Strava vanaf Garmin connect, dan heb ik mijn gegevens op twee platformen staan)
Nice, thanks! Dat heb ik nu ook gedaanrally schreef op zondag 05 april 2015 @ 16:48:
Hij kan het uploaden via de WiFi van je telefoon, maar dat gaat bij mij vaak ook niet goed (de 810).
Meestal moet ik uploaden naar Garmin connect (ik maak gebruik van de automatisch link van Strava vanaf Garmin connect, dan heb ik mijn gegevens op twee platformen staan)
...
Graag gedaan. Ik vind mijn work-out statistieken nl. beter te lezen op Garmin Connect, maar Strava heeft een beter maandoverzicht om te zien hoeveel je in een bepaalde periode hebt gemist.
Bovendien kan ik mijn trainingen (met hartslag meter) die ik met mijn Vivofit opneem alleen maar uploaden naar Garmin Connect.
Uiteindelijk rondje Rijnsburg-Langevelderslag-Zandvoort-Aerdenhout-Vogelenzang en via de leidschevaart terug naar Rijnsburg gedaan. Heerlijk weertje, verrassend weinig wielrenners gezien, wel een schitterende dieprode hele grote vos pal voor me op het fietspad in de Duinen
Echt weer genoten
Dit topic is gesloten.