Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 124 ... 138 Laatste
Acties:
  • 593.994 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fortezza is volgens mij de verzamelnaam. De huidige incarnatie is de Fortezza Senso, de vorige was de Fortezza Tricomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:28
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:49:
Fortezza is volgens mij de verzamelnaam. De huidige incarnatie is de Fortezza Senso, de vorige was de Fortezza Tricomp.
Je hebt gelijk. Ik heb het even aangepast. Ik dacht dat bovenstaande aanbieding de Tricomp waren.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongeroel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:54
Tip: Ik heb ze vorige week hier besteld voor €20 per band, 4 Vittoria binnenbanden erbij voor een tientje en gratis verzonden! Volgende dag al in huis.

[ Voor 3% gewijzigd door jongeroel op 18-03-2015 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-02 21:03
Die zwart/classic Senso's ogen trouwens wel heel soignee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Ik heb gisteren nog 2 nieuwe 23mm Tricomp slicks overgenomen van een vriend. Heerlijk voor in de zomer deze banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:08

DeFeCt

je wéét toch

Ircghost schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:20:
Iemand goede ervaring met een wielrenshop in Leiden?
Wel in de buurt van Leiden: http://www.in-balance.me/bike

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:55
Ircghost schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:20:
Iemand goede ervaring met een wielrenshop in Leiden?
http://www.bikelane.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 20:04

Sherlock

No Shit

Wanneer kies je voor 23mm ipv 25mm? Of wat zijn de voordelen van een smallere band? Minder rolweerstand gok ik, maar ook minder contact.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sherlock schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:17:
Wanneer kies je voor 23mm ipv 25mm? Of wat zijn de voordelen van een smallere band? Minder rolweerstand gok ik, maar ook minder contact.
Zie deze blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 20:04

Sherlock

No Shit

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:28
Gisteren eerste ritje met de opgebouwde caad10 gereden, viel niet tegen. Moeten nog wat spacers uit, zagen, stuur nog wat kantelen en shfiters omhoog, nog geen ideale houding gevonden.. Lizard skins liggen klaar voor als het fine tunen gedaan is.

Ook de Senso's besteld bij Cyclingweb, prima service. Zoals te zien zijn ze wel grijzig ipv zwart, maar vindt dat zelf niet erg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7591/16827627296_812a0ccc60_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7640/16646195527_d2640a9d1f_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Bikelane, wat een vreselijke winkel is dat. Arrogant en onvriendelijk personeel.

Een goede fietsenmaker in Leiden is Remko's Fietsenwinkel bij het vijfmeiplein. Aardige jongen en weet waar hij mee bezig is. Z'n assortiment is wel klein, maar je kan veel bij 'm bestellen.
hammy87 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:37:
Gisteren eerste ritje met de opgebouwde caad10 gereden, viel niet tegen. Moeten nog wat spacers uit, zagen, stuur nog wat kantelen en shfiters omhoog, nog geen ideale houding gevonden.. Lizard skins liggen klaar voor als het fine tunen gedaan is.

Ook de Senso's besteld bij Cyclingweb, prima service. Zoals te zien zijn ze wel grijzig ipv zwart, maar vindt dat zelf niet erg

[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie fiets die Cannondale CAAD10. Heb 'm zelf ook alleen met Ultegra ipv Campa.
Veel plezier ermee.

[ Voor 67% gewijzigd door peakrever op 18-03-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 15:03
Eigenlijk mankeert er niks aan mijn Pro-Lite "Bella Plus" uit 2012 ( Carbon front & rear vork + Alum.7046 )

Maar toch zou ik wel wat anders willen..... :/

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/Fiets_zps90bff218.jpg

Ultegra ( Triple ) 6600 / Fulcrum Racing5 / Sigma 16.12 STS ( CAD )

[ Voor 18% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 26-04-2015 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Arthur-M. schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:01:
[...]

Bikelane, wat een vreselijke winkel is dat. Arrogant en onvriendelijk personeel.
Die ervaring heb ik dan weer niet eigenlijk. Altijd prima geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

WiLLoW_TieN schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:30:
Eigenlijk mankeert er niks aan mijn Pro-Lite "Bella Plus" uit 2012 ( Carbon front & rear vork + Alum.7046 )

Maar toch zou ik wel wat anders willen..... :/
Ik ken het gevoel :)

Misschien je stem omdraaien, remmen wat omlaag en een ander kleur stuurlintje? Geeft al een heel andere fiets denk ik ;)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:11
DeFeCt schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:45:
[...]

Ik ken het gevoel :)

Misschien je stem omdraaien, remmen wat omlaag en een ander kleur stuurlintje? Geeft al een heel andere fiets denk ik ;)
denk juist dat de stuurpen omhoog, net als de remmen, een bewuste keus is ivm de gewenste houding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Ted038 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:53:
[...]

denk juist dat de stuurpen omhoog, net als de remmen, een bewuste keus is ivm de gewenste houding ;)
Of de fiets is zo geleverd en de bijbehorende houding is aangewend? Het zadel omhoog en stuurpen horizontaal geeft in ieder geval een hele andere (sportievere) look. Het kan best zijn dat de houding dan niet meer goed is, maar dat komt denk ik omdat het frame eigenlijk wat te groot is. Het zadel zit nu namelijk zo op het oog wel erg laag.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
argro schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 15:00:
[...]
Of de fiets is zo geleverd en de bijbehorende houding is aangewend? Het zadel omhoog en stuurpen horizontaal geeft in ieder geval een hele andere (sportievere) look. Het kan best zijn dat de houding dan niet meer goed is, maar dat komt denk ik omdat het frame eigenlijk wat te groot is. Het zadel zit nu namelijk zo op het oog wel erg laag.
Dat was idd nog met de "oude" 105 groep erop. En over de afstelling ik fiets zo prettig ;)

[ Voor 46% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 18-03-2015 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 15:03:
[...]

Dat was idd nog met de "oude" 105 groep erop. En over de afstelling ik fiets zo prettig ;)
Ik geloof best dat je zo prettig fietst, maar een hele gangbare houding is het m.i. niet. Het stuur zit ongeveer op dezelfde hoogte als het zadel. Dat is vrij comfortabel, maar echt aerodynamisch is het bijvoorbeeld niet. Vergelijk de looks bijvoorbeeld eens met onderstaande Pro-Lite (hoewel een ander model).

Afbeeldingslocatie: http://2011.pro-lite.net/images/stories/frames/galileo/galileo6-big.jpg

En zoals gezegd, houding is ook een kwestie van gewenning. Het kan best zijn dat een hele andere houding, al dan niet na een periode van gewenning, ook prettig is, of zelfs prettiger.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 07:13
Moet zeggen dat ik bovenstaande foto ook noet een perfecte zit vind, ik zou bij die afstelling het frame een maatje groter nemen, kunnen de spacers er van tussen en hoeft de zadelpen niet zo "extreem" lang te zijn.

Neemt niet weg dat WiLLoW_TieN nu volledig een tegenovergestelde zit heeft, die niet echt standaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Bedankt voor de input heren.
Ik zal maybe eens wat gaan stoeien met een rechtere stem en wat hoger zadel.
Zal indien dit gebeurd tzt mijn bevindingen hier posten. Ik fiets voornamelijk recreatief ( samen met de vriendin ) en wij komen ook niet boven de 28 km/h gemiddeld! Verder zelden afstanden verder dan 85 kilometer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:37
Als de foto die argro post perfect zit, zou je met maatje groter een veel te korte stuurpen krijgen.
Dus voor geen spacers zou je dan al weer moeten uitwijken naar ander model met grotere balhoofdbuis.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

WiLLoW_TieN schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 15:21:
Zal indien dit gebeurd tzt mijn bevindingen hier posten. Ik fiets voornamelijk recreatief ( samen met de vriendin ) en wij komen ook niet boven de 28 km/h gemiddeld! Verder zelden afstanden verder dan 85 kilometer.
Als je prettig fietst dan kun je ook gewoon schijt hebben aan wat iedereen hier meldt en het zo laten, maar persoonlijk vind ik het er een beetje vreemd uitzien en tja...wielrenners zijn nou eenmaal net wijven als het om uiterlijk gaat :9

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
DDX Je hebt gelijk, had niet gezien dat hier de stuurpen al niet erg lang is.

En @ WiLLoW_TieN, ik zou niet zomaar mijn zadel omhoog zetten hoor, meet eerst je binnenbeenlengte eens en bepaal dan aan de hand van een rekenmodelletje wat theoretisch een juiste hoogte is.

Als die veel afwijkt van wat je nu hebt zou ik eerst gaan voor een zadelhoogte die ertussen in zit. Dan is de verandering niet al te groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
DeFeCt schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 15:24:
[...]

en tja...wielrenners zijn nou eenmaal net wijven als het om uiterlijk gaat :9
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral die " :9 " vind ik wel erg dubieus in dit verband :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 11:59

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Arthur-M. schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:01:
[...]

Een goede fietsenmaker in Leiden is Remko's Fietsenwinkel bij het vijfmeiplein. Aardige jongen en weet waar hij mee bezig is. Z'n assortiment is wel klein, maar je kan veel bij 'm bestellen.

[...]

Mooie fiets die Cannondale CAAD10. Heb 'm zelf ook alleen met Ultegra ipv Campa.
Veel plezier ermee.
Thanks, ga ik daar eens kijken. Vanavond fiets kopen en zaterdag dan maar kleding en helm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Ircghost schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:48:
[...]

Thanks, ga ik daar eens kijken. Vanavond fiets kopen en zaterdag dan maar kleding en helm.
Voor kleding moet je niet bij Remko zijn. Hij verkoopt vooral fietsen (Bianchi, Scott en Colnago) en wat accessoires. Voor kleding zou ik dan toch bij Bike-lane kijken, of als een beetje uit Leiden geen probleem is, bij Van Herwerden in voorburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
hammy87 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:37:

[afbeelding]
[afbeelding]
Welke onderdelen bestaat 'ie uit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 12:14
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 15:21:
Zadelhoogte moet je niet veranderen, er is eigenlijk maar 1 juiste zadelhoogte voor je lengte dus als die goed is niks aan doen. Als je de stuurpen omdraait komt je stuur wat verder naar voren. Doordat je wat dieper en langgerekter gaat zitten gaat je kont juist weer wat verder naar achteren. Meestal compenseert dat en kun je je zadel gewoon hetzelfde laten staan als het nu is. Als ik je afstelling zo zie gok ik dat je een relatief lang bovenlichaam hebt t.o.v. je benen. Een heel extreme zadel-stuur afstand is dan over het algemeen niet ideaal.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:28
LuPo schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 17:22:
[...]

Welke onderdelen bestaat 'ie uit? :)
Chorus 2014 groep, Scirocco (generatie van voor de 35's), Zipp Service Course SL Beyond black zadel- en stuurpen. Selle Italia SLR Team flow zadel. 3T Ergonova Team steath

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:20

sapphire

Die-hard pruts0r

Hij zei goede ervaring toch :+

Nouja opzich geen verkeerde winkel, enorm veel kennis, vriendelijke mensen alleen....een beetje apart en eng amicaal ( en ik ben zelf al erg amicaal dus dat zegt wat). Bleven maar doorgaan over hoeveel condooms ik in een zadeltasje kon proppen ( wtf 8)7 ) en gewoon alleen high-end spul met bijbehorende prijs!

@Ircghost: woon je in Leiden of er vlak bij ? Ken her en der om Leiden wel wat zaakjes, Oegstgeest, Rijnsburg, katwijk, Noordwijk waar ze erg vriendelijk en bekwaam zijn :)

@Arthur-M: Kleding bij Bike-lane? Ben er twee keer voor kleding geweest en ze hadden beide keren én zga geen broekjes hangen (bv geen winterkleding in de winter en 3 bibs in de zomer) en je betaald serieus de hoofdprijs! Ik weet dat bv een Castellig gewoon geen goedkoop merk is en gun een ondernemer ook wel wat maar er is een grens en daar zitten ze ver boven :+

Kleding kun je ook naar ZoeterwoudeRijndijk, Ton van Bemmelen sport, hebben ook veel spulletjes :)
Oegstgeest vond ik Profile van Hulst oid erg prettig. Hebben fietsmaatjes van me ook hun fietsen vandaan en waren erg tevreden (Giant)
Katwijk verkoopt Luyten en dacht Profile Paul Trek, en Rijnsburg Grimsport Merida en Willier.

En als je heel graag Giant wilt en je wilt een paar idioten (in de positieve zin !!) treffen met enorm veel kennis en kunde rijd je naar Lisse naar Giant store Oppelaar :+

[ Voor 79% gewijzigd door sapphire op 18-03-2015 19:48 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
sapphire schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:31:
[...]

Nouja opzich geen verkeerde winkel, enorm veel kennis, vriendelijke mensen alleen....een beetje apart en eng amicaal ( en ik ben zelf al erg amicaal dus dat zegt wat). Bleven maar doorgaan over hoeveel condooms ik in een zadeltasje kon proppen ( wtf 8)7 ) en gewoon alleen high-end spul met bijbehorende prijs!

@Ircghost: woon je in Leiden of er vlak bij ? Ken her en der om Leiden wel wat zaakjes, Oegstgeest, Rijnsburg, katwijk, Noordwijk waar ze erg vriendelijk en bekwaam zijn :)
Wat ik zo raar vind aan bikelane is dat iedereen er altijd tevreden over is, maar ik vind het echt een enorm vervelende winkel met arrogant en onvriendelijk personeel. Tegen mij doen ze nooit normaal iig. Ik loop die winkel binnen, word ik niet eens begroet. Ik kwam daar met m'n vader en moeder om een Santos te kopen voor m'n moeder, moeten wij eerst naar de kassa lopen om te vragen of we geholpen mogen worden terwijl we daar al ongeveer 5 minuten aan het rondlopen zijn en richting de verkoper kijken, die ook duidelijk ziet dat we geholpen willen worden. Dan hoeft het ook niet meer hoor.

Echter kom ik wel altijd weer terug bij die winkel om ze een "tweede" kans te geven omdat iedereen er altijd zo positief over is en omdat 'ie gewoon dichtbij is en het spul dat ze verkopen wel gewoon goed is.

Grimsport 8)7 8)7 Wat een slechte winkel is dat zeg! Daar heb ik twee jaar mijn racefiets geleased. Wat ben ik blij dat ik daar weg ben. Vrienden van mij en mensen van de schaatsvereniging huren daar nog steeds hun fiets, en er is altijd gezeik mee.
De eigenaar, Henk, is ook een beroepschagrijn.

[ Voor 9% gewijzigd door peakrever op 18-03-2015 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
hammy87 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 18:13:
[...]

Chorus 2014 groep, Scirocco (generatie van voor de 35's), Zipp Service Course SL Beyond black zadel- en stuurpen. Selle Italia SLR Team flow zadel. 3T Ergonova Team steath
Mooi hoor! Wel heel zwart maar dat is vast de bedoeling. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:39
Zo. Vandaag voor de 2e keer in 24 uur onderuit gegaan. Gisteren in de laatste ronde van een koersje over de kop gegaan door twee die voor me vielen, vandaag werd m'n voorwiel weggetikt door een clubmaat die schrok en waar ik erg dicht op reed, met als gevolg stevige schaafwonden. Vandaag ook stevig op m'n helm gestuiterd.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Arthur-M. schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:48:
[...]

Wat ik zo raar vind aan bikelane is dat iedereen er altijd tevreden over is, maar ik vind het echt een enorm vervelende winkel met arrogant en onvriendelijk personeel. Tegen mij doen ze nooit normaal iig. Ik loop die winkel binnen, word ik niet eens begroet. Ik kwam daar met m'n vader en moeder om een Santos te kopen voor m'n moeder, moeten wij eerst naar de kassa lopen om te vragen of we geholpen mogen worden terwijl we daar al ongeveer 5 minuten aan het rondlopen zijn en richting de verkoper kijken, die ook duidelijk ziet dat we geholpen willen worden. Dan hoeft het ook niet meer hoor.

Echter kom ik wel altijd weer terug bij die winkel om ze een "tweede" kans te geven omdat iedereen er altijd zo positief over is en omdat 'ie gewoon dichtbij is en het spul dat ze verkopen wel gewoon goed is.

Grimsport 8)7 8)7 Wat een slechte winkel is dat zeg! Daar heb ik twee jaar mijn racefiets geleased. Wat ben ik blij dat ik daar weg ben. Vrienden van mij en mensen van de schaatsvereniging huren daar nog steeds hun fiets, en er is altijd gezeik mee.
De eigenaar, Henk, is ook een beroepschagrijn.
De winkel in Rijnsburg zit hier 100m van mijn huis, en Henk is niet de vrolijkste op zich nee maar moet zeggend at ik hem niet verkeerd vind. Zal wel aan mijn referentiekader liggen, de gemiddelde bloemenboer in Rijnsburg is verschrikkelijk volgens buitenstaander maar als je er in opgroeit O-)
Heb meestal zijn vrouw te maken in de winkel (tenminste denk dat het zijn vrouw is) en die is echt heel vriendelijk en behulpzaam.

Wel grappig om zo verschillende ervaringen van mensen te lezen :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
StevenK schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:56:
Zo. Vandaag voor de 2e keer in 24 uur onderuit gegaan. Gisteren in de laatste ronde van een koersje over de kop gegaan door twee die voor me vielen, vandaag werd m'n voorwiel weggetikt door een clubmaat die schrok en waar ik erg dicht op reed, met als gevolg stevige schaafwonden. Vandaag ook stevig op m'n helm gestuiterd.
Ai balen! Naast de schaafwonden ook nog materiele schade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
sapphire schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:55:
[...]

De winkel in Rijnsburg zit hier 100m van mijn huis, en Henk is niet de vrolijkste op zich nee maar moet zeggend at ik hem niet verkeerd vind. Zal wel aan mijn referentiekader liggen, de gemiddelde bloemenboer in Rijnsburg is verschrikkelijk volgens buitenstaander maar als je er in opgroeit O-)
Heb meestal zijn vrouw te maken in de winkel (tenminste denk dat het zijn vrouw is) en die is echt heel vriendelijk en behulpzaam.

Wel grappig om zo verschillende ervaringen van mensen te lezen :)
We gaan nu wel heel erg off-topic, maar die vrouw die daar werkt is niet de vrouw van Henk. Dat is gewoon een medewerkster. (werd een keer gevraagd door een andere klant toen ik moest wachten ;))
Dat Henk niet zo vrolijk is was ook de "reden" dat zijn winkel bij de ijshal in Leiden weg moest (natuurlijk gewoon minder concurrentie voor Oomssport).

Nu weer on-topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

sapphire schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:31:
[...]

@Arthur-M: Kleding bij Bike-lane? Ben er twee keer voor kleding geweest en ze hadden beide keren én zga geen broekjes hangen (bv geen winterkleding in de winter en 3 bibs in de zomer) en je betaald serieus de hoofdprijs! Ik weet dat bv een Castellig gewoon geen goedkoop merk is en gun een ondernemer ook wel wat maar er is een grens en daar zitten ze ver boven :+

Kleding kun je ook naar ZoeterwoudeRijndijk, Ton van Bemmelen sport, hebben ook veel spulletjes :)
Oegstgeest vond ik Profile van Hulst oid erg prettig. Hebben fietsmaatjes van me ook hun fietsen vandaan en waren erg tevreden (Giant)
Katwijk verkoopt Luyten en dacht Profile Paul Trek, en Rijnsburg Grimsport Merida en Willier.

En als je heel graag Giant wilt en je wilt een paar idioten (in de positieve zin !!) treffen met enorm veel kennis en kunde rijd je naar Lisse naar Giant store Oppelaar :+
Hartje Leiden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
BreadFan schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 22:10:
[...]

Ai balen! Naast de schaafwonden ook nog materiele schade?
Krassen op pedalen, shifters, zadel en een Casco Speedairo helm die vervangen mag worden. Verder voor zover ik heb kunnen zien vandaag geen schade opgelopen. Morgen ff fiets naar LBS brengen om te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-09 08:21
Misschien iets voor de Castelli-fans hier (er zitten er nogal wat volgens mij...)

http://www.fiets.nl/2015/03/13/castelli-zoekt-testers/
Castelli zoekt 3 testpersonen. 3 ambassadeurs.

Eén fietser, fietster en één triatle(e)t(e).

De uitverkorenen krijgen een volledig nieuwe set fiets- of triatlonkleding.
Ze kiezen die personen waarvan ze denken dat ze helemaal ‘Castelli’ zijn.

Uit het Castelli bericht:

Wil je kans maken op de meest innovatieve fietskleding van het moment?
Ben je bereid de kledij te testen?
Kan je van begin mei tot eind juni wekelijks feedback bezorgen?

Schrijf je dan nu in.

Inschrijven doe je op de site van Castelli: http://fietsbroeken.castelli.be/

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Zo ik heb even een goede bestelling eruit gedaan om de economie te stimuleren. Nu nog betalen.. :+

Besteld bij Bikecomponents:

- Shimano Ultegra 6800 complete groep 50/34, 11/28
- Shimano Ultegra 6800 39 binnenblad
- Shimano Ultegra PD-6800 pedalen
- Shimano Ultegra CN-HG700 ketting
- Selle Italia Flite kit Carbonio Flow zadel
- Lizard skins DSP 2.5 stuurlint

Bij Mantel:

- Shimano Ultegra WH-6800 wielset
- Shimano Ultegra 6800 11-23 cassette
- Ritchey WCS C260 80mm stuurpen

We gaan Shimano all the way hier. 8)

p.s. ter compensatie verkoop ik wat spullen op het Fiets forum.

[ Voor 12% gewijzigd door LuPo op 19-03-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:22
2x een nieuwe casette.. 11/28 voor het echte klimwerk?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
koentjuh1987 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:41:
2x een nieuwe casette.. 11/28 voor het echte klimwerk?
Ja. 39 en 11-23 gaan erop voor in NL. 34 en 11-28 gaan samen met een extra ketting in de opslag voor als ik bergen op ga zoeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MvZ-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 14:25
Even tussendoor: als je de keuze van je cassettes wat wilt vergroten dan kan je ook prima SRAM cassettes gebruiken bij je Shimano groep (andersom geen ervaring mee, maar dat gaat ongetwijfeld ook).

Zelf heb ik een 6800 groep, en gebruik ik een SRAM (force) 11-28 cassette die voor mij een net wat prettiger verloop heeft dan de Shimano.

Sram 1170 cassette
11-28: 11,12,13,14,15,16,17,19,22,25,28
Shimano 6800 cassette
11-28: 11,12,13,14,15,17,19,21,23,25,28

De sprong tussen 15 en 17 vond ik bij de shimano wat te groot, terwijl ik de relatief kleine stapjes voor de lichte verzetten prima kon missen. En aangezien ik uit pure luiheid graag dezelfde groep in de bergen als op het vlakke gebruik, was dit voor mij een prima oplossing. Het blijft natuurlijk een compromis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

De magische 16 inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-07 20:10
LuPo schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:12:
Zo ik heb even een goede bestelling eruit gedaan om de economie te stimuleren. Nu nog betalen.. :+

Bij Mantel:

Klinkt goed allemaal! Ik heb je trouwens een PM gestuurd omtrent de spullen die je verkoopt (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-09 08:21
Topweertje hier in Groningen. Rondje Lauwersmeer - Eemshaven gemaakt. Goed voor 151 km 8)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Hier niet (zeeland); koud, winderig en bewolkt.. Maarja, weekend is het belangrijkste qua weer:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Zondag wordt het goed dus ik ga mijn eerste rondje rijden op de fiets die ik gisteren heb gekocht :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
RalphvR schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:16:
[...]

Klinkt goed allemaal! Ik heb je trouwens een PM gestuurd omtrent de spullen die je verkoopt (:
Thanks!

Het Selle Italia Flite zadel net gemonteerd en gelijk even ritje van 30km gemaakt om te testen. Voelt een stuk beter aan dan mijn Fizik Antares. Ik wist al langer dat ik een zadel met 'sleuf' nodig had. Krijg anders last van een doof gevoel in het zaakje. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Ircghost schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:41:
Zondag wordt het goed dus ik ga mijn eerste rondje rijden op de fiets die ik gisteren heb gekocht :)!
Gefeliciteerd! Waar ben je nu uiteindelijk geslaagd in Leiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ascension schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:05:
[...]

Gefeliciteerd! Waar ben je nu uiteindelijk geslaagd in Leiden?
Via een medetweaker heb ik een fiets gevonden :). Ik vroeg naar de winkel omdat ik alle overige gear zoals kleding daar nog wel moet halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Ircghost schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:41:
Welke fiets is het geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08-2023
Heb nu voor het eerst 2 courses op mijn Edge 500 gezet.

Ze hebben identieke start en eindpunten maar die van ridewithgps is een paar km langer dan die van Garmin connect. Het exportbestand van ridewithgps was 629kb (TCX) en nu hij eenmaal op de Garmin staat is hij nog 37kb. (De kortere route via Garmin connect is 45kb..) Ik vermoed dat ik alsnog geen afslaginfo zal zien van de ridewithgps route want hij gaf tijdens het kopieeren naar mijn edge al aan dat het bestand eigenschappen heeft die niet naar de nieuwe lokatie kunnen worden gekopieerd.
Hij is dus wel gekopieerd maar het bestand is verkleind.

Doe ik iets fout? Het leek me juist leuk om als extraatje bij de lijn die afslaginfo te hebben.
Zijn er verder nog routeplanners die die info ook in het TCX bestand zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

lionman schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 23:33:
Heb nu voor het eerst 2 courses op mijn Edge 500 gezet.

Ze hebben identieke start en eindpunten maar die van ridewithgps is een paar km langer dan die van Garmin connect. Het exportbestand van ridewithgps was 629kb (TCX) en nu hij eenmaal op de Garmin staat is hij nog 37kb. (De kortere route via Garmin connect is 45kb..) Ik vermoed dat ik alsnog geen afslaginfo zal zien van de ridewithgps route want hij gaf tijdens het kopieeren naar mijn edge al aan dat het bestand eigenschappen heeft die niet naar de nieuwe lokatie kunnen worden gekopieerd.
Hij is dus wel gekopieerd maar het bestand is verkleind.

Doe ik iets fout? Het leek me juist leuk om als extraatje bij de lijn die afslaginfo te hebben.
Zijn er verder nog routeplanners die die info ook in het TCX bestand zetten?
Ik heb net ook met RWGPS een route gemaakt en geëxporteerd als TCX course (837 KB). Daarna in de NewFiles van de Garmin gekopieerd. Zo te zien is dit goed gegaan, ik zie de route staan en ook de tekstuele aanwijzingen zijn nu zichtbaar op een pagina na het kaartje. Na het activeren zie ik 'm op de Garmin als .fit bestand in de map Courses met grootte 48 KB, maar dus blijkbaar wel met de afslaginfo. Heb het zoomniveau ook vastgezet op 120m, ben benieuwd of de lijn nu zichtbaar blijft. Kan het alleen zondag pas testen. :P

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/2o2W3A3O3e3h/2015-03-20%2000.19.55.jpgAfbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/2U2A293e0A3D/2015-03-20%2000.22.02.jpg

Dit is ook wel grappig een keer te proberen: Strava-segmenten toevoegen aan de TCX. 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Tourniquet op 20-03-2015 00:35 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:00
Ircghost schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:32:
[...]

Via een medetweaker heb ik een fiets gevonden :). Ik vroeg naar de winkel omdat ik alle overige gear zoals kleding daar nog wel moet halen!
Oeh leuk *O* wat heb je gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Streskip schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 04:36:
[...]

Oeh leuk *O* wat heb je gekocht?
Dit model, maar dan in het wit en uit 2010. Zal vanavond nog even een foto posten :)

http://www.haibike.de/pro...l_nl,751,8002,detail.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Is deze pagina ook beschikbaar op een Edge 800? Heb het nog nooit gezien, maar lijkt me wel handig zo :D

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

DeFeCt schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 08:54:
[...]

Is deze pagina ook beschikbaar op een Edge 800? Heb het nog nooit gezien, maar lijkt me wel handig zo :D
Denk het wel, je hebt dus een TCX-bestand nodig met een Cue Sheet (bijv. gegenereerd door RideWithGPS) en die op de Garmin zetten.

Het btw is ook mogelijk de cues zelf te maken (bijv. ze voor een kruising zetten ipv op de kruising), zie: https://forums.garmin.com...gs-on-the-Garmin-Edge-800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
LuPo schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:12:

Bij Mantel:

De Shimano Ultegra WH-6800 gaat terug. Wielset is grijs. Op de foto's van Mantel lijkt het zwart/antraciet.
Grijs staat niet mooi bij m'n fiets.

De wielset was eigenlijk ook een impulsaankoop aangezien ik al wel een tijdje mijn groep en pedalen wilde upgraden naar Ultegra 6800. Zie je maar weer dat impulsaankopen (vaak) niet goed zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Mantel heeft de Shimano ( 105 ) 5800 groep ( incl. crank ) nu ook scherp geprijst ( € 335,-- incl. porto ! ) -->

http://www.mantel.com/shi...epset-11s-inclusief-crank

[ Voor 8% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 20-03-2015 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
LuPo schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:40:
[...]

De Shimano Ultegra WH-6800 gaat terug. Wielset is grijs. Op de foto's van Mantel lijkt het zwart/antraciet.

De wielset was eigenlijk ook een impulsaankoop aangezien ik al wel een tijdje mijn groep en pedalen wilde upgraden naar Ultegra 6800. Zie je maar weer dat impulsaankopen (vaak) niet goed zijn. :+
Had jij niet al een redelijk gelijkwaardige Easton EA-70SL wielset? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Makkelijk op 20-03-2015 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Ircghost schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 08:14:
[...]

Dit model, maar dan in het wit en uit 2010. Zal vanavond nog even een foto posten :)

Degelijke fiets, vind de kleurstelling van deze alleen erg druk, benieuwd naar je foto:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Voor de geïnteresseerden: Ik ben met een topic bezig op Fiets.nl m.b.t. het fietsen in/rondom Barcelona 8)

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=26&t=54687

[ Voor 42% gewijzigd door jspr op 20-03-2015 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

roda_djavulen schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:09:
[...]

Degelijke fiets, vind de kleurstelling van deze alleen erg druk, benieuwd naar je foto:)
De witte is een stuk rustiger kan ik je vertellen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
jspr schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:16:
Voor de geïnteresseerden: Ik ben met een topic bezig op Fiets.nl m.b.t. het fietsen in/rondom Barcelona 8)

Hmm , heb volgende week een fiets ( Massi , catalaanse bikes;) ) gehuurd. Zit 10 dagen in tarragona.
Klein beejte van de kust af landinwaarts al wat mooie cols via gpsies binnengehaald.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Makkelijk schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:53:
[...]

Had jij niet al een redelijk gelijkwaardige Easton EA-70SL wielset? :P
Ja en nee. Ik heb een redelijk gelijkwaardige EA70. ;)
Easton heeft daarnaast als voordeel dat de velg breder is. Dus het was inderdaad een impulsaankoop. :+

Achteraf had ik wel de SL willen hebben. 75 euro duurder en 100 gram lichter + sapim spaken ipv no-name.
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:50:
Mantel heeft de Shimano ( 105 ) 5800 groep ( incl. crank ) nu ook scherp geprijst ( € 335,-- incl. porto ! ) -->

http://www.mantel.com/shi...epset-11s-inclusief-crank
Jep, het is alleen een dubbel 53/39.

[ Voor 26% gewijzigd door LuPo op 20-03-2015 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
LuPo schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:22:
[...]

Jep, het is alleen een dubbel 53/39.
Oke...in de beschrijving van de advertentie praten ze over ombouwen naar .....?

[ Voor 38% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 20-03-2015 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
LuPo schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:22:
[...]

Ja en nee. Ik heb een redelijk gelijkwaardige EA70. ;)
Easton heeft daarnaast als voordeel dat de velg breder is. Dus het was inderdaad een impulsaankoop. :+
[...]
Toen ik mijn Shimano RS-81 (ultegra velg met 105-level naven) aan stukken heb gereden heb ik ze vervangen voor de EA70-SL. Hoewel de Easton goedkoper was is het gewoon een upgrade door de bredere velgen. 25mm bandjes liggen er véél beter op dan op de RS-81. Daarnaast is het vrijloop geluid van de Easton's echt fantastisch 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

degroot schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:21:
[...]

Hmm , heb volgende week een fiets ( Massi , catalaanse bikes;) ) gehuurd. Zit 10 dagen in tarragona.
Klein beejte van de kust af landinwaarts al wat mooie cols via gpsies binnengehaald.
Deze routes zijn wel vanuit Torredembarra, maar je kunt er wel wat mee denk ik 8) 8)

Super mooie route dit, maar wel zwaar.
https://connect.garmin.com/course/5765277
Filmpje: YouTube: Cycling in Catalunya Spain - Tarragona: Muntanyes de Prades

Het stuk tussen Vila-rodona en Sant Jaume dels Domenys is echt schitterend.
https://connect.garmin.com/course/5968385
Filmpje: YouTube: Cycling in Catalunya Spain - Vila-Rodona - Sant Jaume dels Domenys (TV-2443 & TP-2442)

Zelfde route, maar met het Pantano del Poix (stuwmeer)
https://connect.garmin.com/course/5976910
Filmpje: YouTube: Cycling in Catalunya Spain - Pantano de Foix

Andere route met de La LLacuna klim.
https://connect.garmin.com/course/5984693

En nog een kort rondje
https://connect.garmin.com/course/5999988

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-09 10:54
Woensdag en gister had ik vrij. Woensdag zou heerlijk weer worden. Dit viel vies tegen. Erg mistig en koude zeedamp in NH. Dus kort rondje gemaakt.

Gister was het wel nog fris maar erg lekker aan het fietsen geweest. Duur gaat best goed. Vandaag wel last van een beetje zere kont.
Wel een erg mooie route zo. Nu langzaam uitbreiden. Doorfietsen naar Noordwijk en dan terug naar Amstedam. Volgende week ook een paar dagen vrij. Kijken hoever ik kom.
https://www.strava.com/activities/270709484

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shir
  • Laatst online: 14-09 14:32
LuPo schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:40:
[...]

Zou je een fotootje kunnen plaatsen? Ik was ook van plan deze te kopen, maar grijs lijkt mij ook niet zo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Makkelijk schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:38:
[...]

Toen ik mijn Shimano RS-81 (ultegra velg met 105-level naven) aan stukken heb gereden heb ik ze vervangen voor de EA70-SL. Hoewel de Easton goedkoper was is het gewoon een upgrade door de bredere velgen. 25mm bandjes liggen er véél beter op dan op de RS-81. Daarnaast is het vrijloop geluid van de Easton's echt fantastisch 8)
Ik ben jaloers. :P De EA70 bevalt ook heel goed maar die 100 gram lichter en sapim spaken had ik graag gehad voor 76 euro meerprijs toen. :>
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:31:
[...]

Oke...in de beschrijving van de advertentie praten ze over ombouwen naar .....?
Dat kan ook wel. Maar dan moet je dus weer twee nieuwe bladen bij gaan kopen als je bijv. liever 50/39 rijdt.
Shir schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:50:
[...]

Zou je een fotootje kunnen plaatsen? Ik was ook van plan deze te kopen, maar grijs lijkt mij ook niet zo mooi.
Afbeeldingslocatie: https://csndiary.files.wordpress.com/2013/06/shimano-wh6800-5_r.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Niet alle linkjes werken
Wel ideaal dat er youtube filmpjes bij zitten , lijkt me inderdaad wel moeite waard om wat richting noorden te fietsen. Meeste routes die ik gevonden had gingen wat zuidelijker. Zal proberen na de tochten de routes hier te posten. Misschien heb je er ook nog iets aan ( als is het wel redelijk uit de buurt van Barcelona ).

Ik zit er aan te denken om mijn racefiets hier op te sturen naar spanje en daar te laten ( schoonouders wonen pre-pyreneen , en heb voor NL nieuwe racefiets op het oog ).
Vanuit daar is het heel mooi de pyreneen in fietsen.
Heb jij toevallig ervaring met het versturen van je fiets vanuit NL->ES of vicecersa?

[ Voor 25% gewijzigd door degroot op 20-03-2015 11:04 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shir
  • Laatst online: 14-09 14:32
Dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

degroot schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 11:02:
[...]

Niet alle linkjes werken
Nu wel, 3 stonden er nog op private ;)
Wel ideaal dat er youtube filmpjes bij zitten , lijkt me inderdaad wel moeite waard om wat richting noorden te fietsen. Meeste routes die ik gevonden had gingen wat zuidelijker. Zal proberen na de tochten de routes hier te posten. Misschien heb je er ook nog iets aan ( als is het wel redelijk uit de buurt van Barcelona ).
Een vriendin woont in Torredembarra en af en toe zijn wij een weekend daar. De dames gaan kletsen en ik lekker fietsen, dus ja, laat maar zien :)
Ik zit er aan te denken om mijn racefiets hier op te sturen naar spanje en daar te laten ( schoonouders wonen pre-pyreneen , en heb voor NL nieuwe racefiets op het oog ).
Vanuit daar is het heel mooi de pyreneen in fietsen.
Heb jij toevallig ervaring met het versturen van je fiets vanuit NL->ES of vicecersa?
Mijn vader heeft een Gazelle frame opgestuurd via PostNL, maar dat was enkel een frame en mijn Jan Janssen heb ik toen met een Ryan Air vlucht meegenomen (€50 geloof ik). Ryan Air heeft weinig koffers aan boord dus "redelijk veilig" wat dat betreft :P

Optie 1: Vliegen met een fietskoffer
Optie 2: Vragen of iemand een Canyon bike guard over heeft en deze dan op te sturen met DHL/UPS/TNT etc.. Misschien wel wat duurder maar dan heb je je fiets goed daar zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-09 10:54
jspr schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:40:
[...]

Deze routes zijn wel vanuit Torredembarra, maar je kunt er wel wat mee denk ik 8) 8)

Super mooie route dit, maar wel zwaar.
https://connect.garmin.com/course/5765277
Filmpje: YouTube: Cycling in Catalunya Spain - Tarragona: Muntanyes de Prades

Het stuk tussen Vila-rodona en Sant Jaume dels Domenys is echt schitterend.
https://connect.garmin.com/course/5968385
Filmpje: YouTube: Cycling in Catalunya Spain - Vila-Rodona - Sant Jaume dels Domenys (TV-2443 & TP-2442)

Zelfde route, maar met het Pantano del Poix (stuwmeer)
https://connect.garmin.com/course/5976910
Filmpje: YouTube: Cycling in Catalunya Spain - Pantano de Foix

Andere route met de La LLacuna klim.
https://connect.garmin.com/course/5984693

En nog een kort rondje
https://connect.garmin.com/course/5999988
Wow wat een vette filmpjes. Vooral met die display er overheen. Ik zou hier 100x liever naar kijken dan het virual spinning of fietsen in de sportschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een mooie fietsen hebben jullie in de OP.
Zelf ben ik vorig jaar begonnen en heb toen nog 4 keer mee kunnen fietsen met de plaatselijke toervereniging. Ik heb via Marktplaats een Batavus Champion met Shimano 3x8 groep uit 2011 voor weinig gekocht. Het meest waardevolle aan de fiets is volgens mij de Rox 10.0. Voor de rest goedkoop spul, maar prima om die eerste paar duizend kilometer op de racefiets te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
jspr schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:16:

Goed bezig. Ik heb in juni een vrijgezellenfeestje in Barcelona en dacht er een paar dagen fietsen aan te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

StevenK schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 11:51:
[...]

Goed bezig. Ik heb in juni een vrijgezellenfeestje in Barcelona en dacht er een paar dagen fietsen aan te plakken.
Ik denk dat je met deze routes genoeg plezier zult hebben en echt ver buiten Barcelona hoef je er niet voor te gaan 8)

Hou sowieso deze Meetup groep in de gaten: http://www.meetup.com/The-Barcelona-Road-Cycling-Group/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Nog mensen die morgen de Joop Zoetemelk classic gaan rijden? Ik in ieder geval wel, de 100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Arthur-M. schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:14:
Nog mensen die morgen de Joop Zoetemelk classic gaan rijden? Ik in ieder geval wel, de 100km.
Yup, ik ook.
Tourniquet schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:39:
[...]

Denk het wel, je hebt dus een TCX-bestand nodig met een Cue Sheet (bijv. gegenereerd door RideWithGPS) en die op de Garmin zetten.

Het btw is ook mogelijk de cues zelf te maken (bijv. ze voor een kruising zetten ipv op de kruising), zie: https://forums.garmin.com...gs-on-the-Garmin-Edge-800
Ik heb vanmiddag even een route in Strava getekend en deze net gereden, maar ik kreeg dus mooi niks te zien. Toen bedacht ik me dat het misschien een scherm was wat je zelf in elkaar had gezet met de keuze velden, maar ook daar kreeg ik niks tevoorschijn getoverd... Is het dan het probleem dat Strava geen cue sheet meeleverd?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:00
Ircghost schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 08:14:
[...]

Nice! Mijn eerste mtb was een witte haibike, toevallig een 2010 model ook. Veel plezier ermee! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Arthur-M. schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:14:
Jammergenoeg inschrijving al gesloten :p

Ik zat te denken dat ik misschien ook maar wat meer kleine tourtochten moet gaan doen.

Kom ik nog eens ergens want met mijn eigen wielergroepje tja.... :|

Laat ik het zo zeggen het "samen uit, samen thuis" motto is best vervelend als je 40 jaar scheelt met de oudste in de groep en die een slechte dag heeft. Afgelopen zaterdag hebben we de eerste 16km gemiddeld 19km/u gereden en 3x gestopt toen we besloten terug naar huis te gaan :X
Toch maar even besloten af te haken en doorgereden naar Zandvoort, wel jammer maarja zet je wel aan het denken want hier is geen uitdaging aan. Nou rijd ik al niet hard maar dit sloeg voor mij wel alles.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Zoek nog een setje Continental Grand Prix 4000S II maar lijken overal uitverkocht te zijn tot begin juni. Iemand nog een adresje waar ze wel op voorraad zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door Graham op 20-03-2015 18:54 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

DeFeCt schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:53:
[...]

Yup, ik ook.

[...]

Ik heb vanmiddag even een route in Strava getekend en deze net gereden, maar ik kreeg dus mooi niks te zien. Toen bedacht ik me dat het misschien een scherm was wat je zelf in elkaar had gezet met de keuze velden, maar ook daar kreeg ik niks tevoorschijn getoverd... Is het dan het probleem dat Strava geen cue sheet meeleverd?
Nee dat scherm komt vanzelf als je een TCX met cue sheet gebruikt. Strava doet dat idd niet helaas, heb zelf http://ridewithgps.com ervoor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 23:05
Graham schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 18:54:
Zoek nog een setje Continental Grand Prix 4000S II maar lijken overal uitverkocht te zijn tot begin juni. Iemand nog een adresje waar ze wel op voorraad zijn?
http://www.xycle.nl/conti...x_4000s_ll_vouwband_1691/

Direct leverbaar, 23 en 25 mm. Wel minimaal 2 kopen.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananendoos
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-09 07:31
Zo, ik heb na lang zeuren bij mijn ouders (ik ben nog 'maar' 16 jaar :+) het toch zo ver gekregen dat ik ook aan het wielrennen mag. Ik heb de laatste tijd veel in het ziekenhuis gelezen en als je dan telkens die wielrenners ziet kriebelt het wel om eerlijk te zijn. Nu komt het ook nog eens mooi uit dat ik het kan combineren met conditie opbouwen :D
Het is een tweedehands Matra Strada Race model 2014 met 16 versnellingen geworden, deze was namelijk voor een zeer aangename prijs (350,-) te koop en dat was wel een mooi bedrag om mee te beginnen voor wat je krijgt :)
Hierbij ook gelijk een foto, weliswaar van de website omdat ik nog geen tijd heb gehad om foto's te maken.
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/oj1rtx.jpg

In totaal nu 20km gemaakt, even in fietsen en oefenen met versnellingen etc en daarna elke dag wel iets waardoor het niet kan, hopelijk lukt het morgen nog om zo'n 40/50 km te maken, maar de eerste paar voelde al wel lekker.
Voor mensen die geïnteresseerd zijn in alle specs van de fiets, bij deze: http://www.fiets-inn.nl/m...7A8634796A439E95422873198

Gelukkig had de lidl ook nog een mooie aanbieding voor fietskleding, mooi om mee te beginnen :)

Hey, Hey jij daar, dit is mijn signature :) #UnitedWeAre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Tourniquet schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 19:18:
[...]
Nee dat scherm komt vanzelf als je een TCX met cue sheet gebruikt. Strava doet dat idd niet helaas, heb zelf http://ridewithgps.com ervoor gebruikt.
Ok dank, gaan we die binnenkort ook eens proberen :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Bananendoos schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 20:15:
Zo, ik heb na lang zeuren bij mijn ouders (ik ben nog 'maar' 16 jaar :+) het toch zo ver gekregen dat ik ook aan het wielrennen mag. Ik heb de laatste tijd veel in het ziekenhuis gelezen en als je dan telkens die wielrenners ziet kriebelt het wel om eerlijk te zijn. Nu komt het ook nog eens mooi uit dat ik het kan combineren met conditie opbouwen :D
Het is een tweedehands Matra Strada Race model 2014 met 16 versnellingen geworden, deze was namelijk voor een zeer aangename prijs (350,-) te koop en dat was wel een mooi bedrag om mee te beginnen voor wat je krijgt :)
Hierbij ook gelijk een foto, weliswaar van de website omdat ik nog geen tijd heb gehad om foto's te maken.
[afbeelding]

In totaal nu 20km gemaakt, even in fietsen en oefenen met versnellingen etc en daarna elke dag wel iets waardoor het niet kan, hopelijk lukt het morgen nog om zo'n 40/50 km te maken, maar de eerste paar voelde al wel lekker.
Voor mensen die geïnteresseerd zijn in alle specs van de fiets, bij deze: http://www.fiets-inn.nl/m...7A8634796A439E95422873198

Gelukkig had de lidl ook nog een mooie aanbieding voor fietskleding, mooi om mee te beginnen :)
Leuke fiets! Succes met conditie opbouwen en peddelen. Het is verslavend. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananendoos
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-09 07:31
LuPo schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 21:09:
[...]

Leuke fiets! Succes met conditie opbouwen en peddelen. Het is verslavend. ;)
Dankjewel!
Dat verklaard ook wel waarom ik elke dag het weer bekijk om te kijken of het fiets weer is :P

Hey, Hey jij daar, dit is mijn signature :) #UnitedWeAre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Garmin Edge 500 bundel Zwart/Rood is 169 euro bij Mantel.

http://www.mantel.com/garmin-edge-500-gps-bundel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Al een tijdje weer toch?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Geen idee. Ik zag het nu en vond het wel een leuke prijs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:33
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5GJgm2yl.jpg

Gisteren even korte maiden voyage eruit geperst, beetje optimistisch in de korte broek, dus dat was wel ff doortrappen om warm te blijven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:31
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 11:40:
Wat een mooie fietsen hebben jullie in de OP.
Zelf ben ik vorig jaar begonnen en heb toen nog 4 keer mee kunnen fietsen met de plaatselijke toervereniging. Ik heb via Marktplaats een Batavus Champion met Shimano 3x8 groep uit 2011 voor weinig gekocht.
Hoezo uit 2011, klinkt eerder als een fiets van 25 jaar oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Het Fantoom schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 11:54:
[...]

Hoezo uit 2011, klinkt eerder als een fiets van 25 jaar oud?
Ze worden blijkbaar nog steeds gemaakt. :P

http://racefietsen.nu/batavus-champion.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik ben niet zo fotografisch ingesteld, dus hier een gang foto :P.

Zoals je kan zien moet ik de tape nog bijwerken..

Fiets!

[ Voor 9% gewijzigd door Ircghost op 21-03-2015 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die is het! Volgens mij ook het laatste jaar dat Batavus racefietsen maakte.
Pagina: 1 ... 124 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.