Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 123 ... 138 Laatste
Acties:
  • 593.994 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-09 13:09
Als het dan toch over houders gaat, ik begreep dat er voor de garmin houders nogal wat verschillende versies zijn maar dat een modelletje uit China prima functioneert. Ik heb gezocht in dit topic en zag dat M@cer er eentje heeft maar die link is niet terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:28
Jotuns schreef op maandag 16 maart 2015 @ 12:05:
[...]

Mijn bril is ook nog niet verstuurd. Mijn bestelling is nog 'in behandeling' en heb geen mailtje of iets ontvangen. Benieuwd hoelang het gaat duren.
Heb wat heen en weer gemaild met de klantenservice. Komt erop neer dat ze niet weten wanneer ze weer Sinner producten kunnen leveren. Ik vroeg om een indicatie en kreeg te horen ong. 5 weken.
Ik heb de bril niet direct keihard nodig, dus ik kan wel wachten. Zeker voor deze prijs. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotuns
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-06-2023
LuPo schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:37:
[...]

Heb wat heen en weer gemaild met de klantenservice. Komt erop neer dat ze niet weten wanneer ze weer Sinner producten kunnen leveren. Ik vroeg om een indicatie en kreeg te horen ong. 5 weken.
Ik heb de bril niet direct keihard nodig, dus ik kan wel wachten. Zeker voor deze prijs. :)
Duidelijk. Ik ben hem ook niet direct nodig, dus ik zal wel gewoon wat geduld hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Graham schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:23:
[...]
Cauberg vond ik nogal tegen vallen en was die vooral lastig doordat mijn ketting eraf viel.
:D Dan duurt 'ie vrij lang ja. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
BreadFan schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:00:
[...]

:D Dan duurt 'ie vrij lang ja. :P
Haha die had ik iets beter moeten formuleren maar mocht het niet duidelijk zijn ik vond het een van de makkelijkste klims van die dag (ondanks de ketting). ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Graham op 16-03-2015 14:25 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Ircghost schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:27:
Wat is jullie ervaring met smartphone houders? Veel van de opties die ik zie zijn eigenlijk alleen bedoeld voor iPhones en ik heb de vrij grote Note 4, dus dat is wat lastig plaatsen bij te kleine modellen. Ik weet en snap dat dedicated Garmin etc beter is, maar ik wil het rustig opbouwen kwa uitgaven.
Afbeeldingslocatie: http://www.wigglestatic.com/product-media/5360100248/VSA-100-PG---5.jpg?w=2000&h=2000&a=7

Ik had zo'n universele smartphonehouder van Veho, die prima zijn werk deed. Zat in tegenstelling tot de goedkopere varianten die ik tegenkwam lekker dicht op je stuur/stuurpen. Zag er qua formaat ook nog wel goed uit.

Maar achteraf had ik het toch moeten laten zitten. Niet zozeer qua looks, maar gewoon qua performance. Ik gebruikte Wahoo en een bluetooth hartslagmeter, maar omdat je toch constant het scherm aanhoudt ben je echt beperkt tot ritjes van een uur of 2/3. Daarbij schommelde de snelheidsmeter ook nog eens verschrikkelijk (Moto G). Allemaal dingen die het net niet zijn, maar waar je bij een dedicated ding niets mee te maken hebt.

Nu ben ik overgestapt naar een Garmin 500 en zit ik met een te dure telefoonhouder waar ik niets meer mee kan.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Graham schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:04:
[...]

Haha die had ik iets beter moeten formuleren maar mocht het niet duidelijk zijn ik vond het een van de makkelijkste klims van die dag (ondanks de ketting). ;)
Ik heb een paar jaar geleden ook gefietst in dezelfde streek (vanuit België) en de Cauberg was de laatste beklimming van de dag. Ik vond het ook de gemakkelijkste van de dag.
Wat is jullie ervaring met smartphone houders? Veel van de opties die ik zie zijn eigenlijk alleen bedoeld voor iPhones en ik heb de vrij grote Note 4, dus dat is wat lastig plaatsen bij te kleine modellen. Ik weet en snap dat dedicated Garmin etc beter is, maar ik wil het rustig opbouwen kwa uitgaven.
Ik gebruik zelf de BBB universele houder (http://nl.bbbcycling.com/accessories/phone-mounts/BSM-11) in combinatie met mijn HTC One M7. Qua software gebruik ik strava om te tracken en osmand als navigatiesoftware. Ik maak namelijk graag nieuwe routes op de pc (via ridewithgps) en fiets geregeld in onbekend terrein. Dat werkt prima voor mij.

Ik zie niet echt een voordeel om een Garmin te halen. Het scherm van mijn HTC is van betere kwaliteit dan welke Garmin dan ook en qua functionaliteit ontloopt het mekaar niet veel (hartslag heb ik al via een Polar horloge en cadans interesseert mij niet zo).
Batterijduur is idd beter bij een Garmin. Of je dat nodig hebt, dat is iets anders. Als ik mijn scherm aanlaat haal ik zo'n 3.30-4 uur rijtijd (afhankelijk van hoe zonnig het is). Dat kan langer als ik het scherm tussenin uitzet om momenten dat ik het niet nodig heb (bvb als het 5 km rechtdoor is).

Zo heb ik vorig jaar 6.15 gefietst met deze combinatie zonder problemen (https://www.strava.com/activities/176834884). Gewoon tijdens de lunch de batterij even bijgeladen met een externe mini-accu.

[ Voor 62% gewijzigd door LaurentS op 16-03-2015 15:04 ]

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
De Cauberg is ook niet moeilijk, de Cauberg heeft alleen een naam omdat de finish van de AGR er op / er vlak achter ligt. De Cauberg op het buitenblad (vanaf het bruggetje) opsprinten, onderweg naar victorie of verlies, na een dag koersen, maakt het een interessant ding.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 11:59

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

LaurentS schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:48:
[...]

Ik heb een paar jaar geleden ook gefietst in dezelfde streek (vanuit België) en de Cauberg was de laatste beklimming van de dag. Ik vond het ook de gemakkelijkste van de dag.

Ik gebruik zelf de BBB universele houder (http://nl.bbbcycling.com/accessories/phone-mounts/BSM-11) in combinatie met mijn HTC One M7. Qua software gebruik ik strava om te tracken en osmand als navigatiesoftware. Ik maak namelijk graag nieuwe routes op de pc (via ridewithgps) en fiets geregeld in onbekend terrein. Dat werkt prima voor mij.

Ik zie niet echt een voordeel om een Garmin te halen. Het scherm van mijn HTC is van betere kwaliteit dan welke Garmin dan ook en qua functionaliteit ontloopt het mekaar niet veel (hartslag heb ik al via een Polar horloge en cadans interesseert mij niet zo).
Batterijduur is idd beter bij een Garmin. Of je dat nodig hebt, dat is iets anders. Als ik mijn scherm aanlaat haal ik zo'n 3.30-4 uur rijtijd (afhankelijk van hoe zonnig het is). Dat kan langer als ik het scherm tussenin uitzet om momenten dat ik het niet nodig heb (bvb als het 5 km rechtdoor is).

Zo heb ik vorig jaar 6.15 gefietst met deze combinatie zonder problemen (https://www.strava.com/activities/176834884). Gewoon tijdens de lunch de batterij even bijgeladen met een externe mini-accu.
marrk schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:31:
[...]

[afbeelding]

Ik had zo'n universele smartphonehouder van Veho, die prima zijn werk deed. Zat in tegenstelling tot de goedkopere varianten die ik tegenkwam lekker dicht op je stuur/stuurpen. Zag er qua formaat ook nog wel goed uit.

Maar achteraf had ik het toch moeten laten zitten. Niet zozeer qua looks, maar gewoon qua performance. Ik gebruikte Wahoo en een bluetooth hartslagmeter, maar omdat je toch constant het scherm aanhoudt ben je echt beperkt tot ritjes van een uur of 2/3. Daarbij schommelde de snelheidsmeter ook nog eens verschrikkelijk (Moto G). Allemaal dingen die het net niet zijn, maar waar je bij een dedicated ding niets mee te maken hebt.

Nu ben ik overgestapt naar een Garmin 500 en zit ik met een te dure telefoonhouder waar ik niets meer mee kan.
Bedankt voor jullie antwoorden! Het (luxe) probleem dat ik heb is dat ik een grote telefoon heb, zelfs onderstaande past niet eens. De telefoon is 5.7" en de dimensies zijn 153.5 x 78.6 x 8.5 mm (6.04 x 3.09 x 0.33 in). Dus eigenlijk niks past.. Zou wel zonde zijn want ik ben echt fan van het verzamelen van alle fietstochten. Heb natuurlijk wel een simpele fietscomputer klaarliggen, maar die heeft geen GPS track of export functie.

http://www.mytrendyphone....ssen&utm_content=default1

Heb nu wel deze gevonden; maar volgens mij flikkert die er zo af :P. http://www.dx.com/nl/p/bi...PTAt5OPrcQCFYnKtAodUk4ABA

Heb ook gebeld met BBB, maar ze zijn op dit moment niet van plan een houder te maken voor een grote telefoon zoals de Note 4.

[ Voor 5% gewijzigd door Ircghost op 16-03-2015 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Met een telefoon met het scherm uit kun je de hele dag gps loggen, dus neem die gewoon in je zak mee. Daarnaast een fietscomputer voor je snelheid en dergelijke. Is dat geen optie? (zo heb ik het ook een jaar gedaan, ging prima, maar om lange ritten ook te kunnen navigeren heb ik nu een garmin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:29

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb een goedkope waterdichte van Topeak. Volledig waterdicht is wel fijn, als het begint te regenen hoef je niet snel je telefoon ergens weg te stoppen, maar heeft twee dingen die beter kunnen:

De plastic bevestiging is niet heel stijf waardoor op een hobbelig wegdek jet scherm niet goed te lezen is omdat de trillingen hierdoor verstrekt worden. Verder heeft deze een flexibel plastic voorkant, en omdat de behuizing waterdicht is blijft er lucht tussen het scherm en de behuizing waardoor bediening een beetje sponzig aanvoelt en je harder moet drukken.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

coen76 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:53:
Met een telefoon met het scherm uit kun je de hele dag gps loggen, dus neem die gewoon in je zak mee. Daarnaast een fietscomputer voor je snelheid en dergelijke. Is dat geen optie? (zo heb ik het ook een jaar gedaan, ging prima, maar om lange ritten ook te kunnen navigeren heb ik nu een garmin)
Dat is natuurlijk zeker een optie! Maar voor navigeren in onbekend termijn is dat toch wel fijn :).. of smsje snel lezen van vriendinlief dat het eten al op het vuur staat is ook wel fijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Ircghost schreef op maandag 16 maart 2015 @ 16:05:
of smsje snel lezen van vriendinlief dat het eten al op het vuur staat is ook wel fijn..
Klink als nogal een gevaarlijke situatie die je hiermee creëert.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
argro schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:56:
De Cauberg is ook niet moeilijk, de Cauberg heeft alleen een naam omdat de finish van de AGR er op / er vlak achter ligt. De Cauberg op het buitenblad (vanaf het bruggetje) opsprinten, onderweg naar victorie of verlies, na een dag koersen, maakt het een interessant ding.
Vergeet niet de toeristisch interessante locatie. Dat vergroot de naamsbekendheid natuurlijk enorm. De Eyserbosweg is bekend onder fietsliefhebbers, maar niet onder terrasbezoekers uit Valkenburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Graham schreef op maandag 16 maart 2015 @ 16:10:
[...]
Klink als nogal een gevaarlijke situatie die je hiermee creëert.
Het naar mijn vriendin luisteren? ;)

Natuurlijk ga ik niet een smsje lezen als ik mij in het verkeer begeef. Daarnaast zal ik meer gaan voor de lagere snelheden cruisen dan hard fietsen (in groepen). Met gezond inzicht zijn er genoeg momenten op een eenzame asfalt weg waar je even een smsje kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:40
Je kan natuurlijk ook voor 4 tientjes een simpele android met gps op de kop tikken en die in je achterzak steken ipv dat monster. Navigeren in onbekend terrein kan ook met de fietsknooppunten of af en toe even je telefoon uit de zak trekken.

[ Voor 14% gewijzigd door MrAngry op 16-03-2015 16:26 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Laat ik nou net vorig weekend mijn oude HTC One X verkocht hebben, zul je altijd zien. En wat betreft het smsje, lees hierboven.. maar om het nogmaals te zeggen; ik ben niet iemand om echt te gaan voor hard en lang, meer lekker rijden op stukjes. En ik ga natuurlijk niet met verkeer om mij heen iets lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Ircghost schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:39:
[...]

[...]

Bedankt voor jullie antwoorden! Het (luxe) probleem dat ik heb is dat ik een grote telefoon heb, zelfs onderstaande past niet eens. De telefoon is 5.7" en de dimensies zijn 153.5 x 78.6 x 8.5 mm (6.04 x 3.09 x 0.33 in). Dus eigenlijk niks past.. Zou wel zonde zijn want ik ben echt fan van het verzamelen van alle fietstochten. Heb natuurlijk wel een simpele fietscomputer klaarliggen, maar die heeft geen GPS track of export functie.

http://www.mytrendyphone....ssen&utm_content=default1

Heb nu wel deze gevonden; maar volgens mij flikkert die er zo af :P. http://www.dx.com/nl/p/bi...PTAt5OPrcQCFYnKtAodUk4ABA

Heb ook gebeld met BBB, maar ze zijn op dit moment niet van plan een houder te maken voor een grote telefoon zoals de Note 4.
Je kan ook eens kijken naar quadlock, die zouden erg goed zijn en stevig.
Ze maken geen case specifiek voor de Note 4 zie ik, maar je kan wel de universele adapter en een bike mount kopen. Die universele adapter kleef je dan op een hard case en je hebt een uitstekende bike mount.
http://www.quadlockcase.com/collections/android

Voordat ik de BBB vond, was ik dat van plan, maar dat werkt niet mijn een HTC One M7 omdat die een gebolde achterkant heeft, en zo ook de cases.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

LaurentS schreef op maandag 16 maart 2015 @ 16:35:
[...]

Je kan ook eens kijken naar quadlock, die zouden erg goed zijn en stevig.
Ze maken geen case specifiek voor de Note 4 zie ik, maar je kan wel de universele adapter en een bike mount kopen. Die universele adapter kleef je dan op een hard case en je hebt een uitstekende bike mount.
http://www.quadlockcase.com/collections/android

Voordat ik de BBB vond, was ik dat van plan, maar dat werkt niet mijn een HTC One M7 omdat die een gebolde achterkant heeft, en zo ook de cases.
hmm, interessant inderdaad! Alleen even afvragen in hoeverre dat veilig is in regenachtig Nederland haha :P. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Ircghost schreef op maandag 16 maart 2015 @ 16:43:
[...]

hmm, interessant inderdaad! Alleen even afvragen in hoeverre dat veilig is in regenachtig Nederland haha :P. Bedankt!
Als je een waterproof hard case vindt, even zeer als eender welke andere case (als de lijm die je gebruikt dan ook watervast is ntrlk). Een snelle google sessie vond de Seido Obex, maar die is er precies enkel voor de Note 3 of Iphone 6 plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik hoorde laatst goede dingen over dit slimme dingetje, smartphone-houder:
http://getfinn.com/ Beetje duur voor wat het is, maar als 't werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

LaurentS schreef op maandag 16 maart 2015 @ 16:50:
[...]

Als je een waterproof hard case vindt, even zeer als eender welke andere case (als de lijm die je gebruikt dan ook watervast is ntrlk). Een snelle google sessie vond de Seido Obex, maar die is er precies enkel voor de Note 3 of Iphone 6 plus.
Voordat ik reageer wil ik even zeggen dat ik zelf ook hard aan het Googlen ben hoor, gebruik het topic meer om te sparren met de kennis die hier al aanwezig is, waarvoor dank! :)

Ik kan inderdaad een watervaste hardcase kopen, echter ik heb de Spigen case.. welke ten eerste geweldig is maar niet watervast. Gezien het feit dat ik deze telefoon dagelijks gebruik wil ik niet (als ik naar mijn werk ga) de telefoon constant van hoesje wisselen.

Ik denk dat mijn plan of action voor nu is:
1) Goedkope hoesje van DX halen (10eu), kijken hoe stevig het is.
2) Werkt dat niet dan fietscomputer alleen voorop en fiets achter in de zak/jas etc voor stattracking.
3) Op den duur een betere fietscomputer aanschaffen.
4) Niet zo zeuren en gewoon gaan fietsen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Ik heb een vergelijkbaar hoesje als dat van dx gehad, is geen kwaliteit. Dat van mij toen was van Ultimate Addons. Als je over perfect asfalt rijdt, geen probleem, maar als je ook kasseien tegenkomt, dan voldoet dit niet.
Het deel van de mount dat aan de case zelf vastzit, is bevestigd met plastic pinnen. Bij een oneffenheid, gaan die kapot. Ik maakte toen mijn case zelf ook vast met een touwtje aan het stuur, als ik dat niet had gedaan, lag mijn dure smartphone op de grond. Ik heb dit twee keer gehad (case werd toen vervangen onder garantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van het mooie weer gebruik gemaakt om een ritje te maken
https://www.strava.com/activities/269173140. 150km @31,1. Werd wel zwaar op het einde, in kort kort was na 1700 niet fijn meer. Benen koud. Maar. Benen en armen zijn al mooi verkleurd door de zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 11:04
Heerlijk weer en aangezien ik de mogelijkheid had eens een mooie rit gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PkuQ3sX.jpg

Over de discussie omtrent telefoons en navigeren. Ik werkte altijd met een lijstje met plaatsnamen op mijn bovenbuis; werkt prima. Sinds deze week echter een Garmin en vandaag een route gereden: wow! Dat rijdt een stuk relaxter; je kijkt bij elk kruispunt even naar beneden en verder geen gezeur. Ik snap de wens om te navigeren dus wel, maar ik heb in het verleden ook vaak genoeg meegemaakt dat mijn telefoonbatterij er de brui aan gaf door veelvuldig Google Maps-gebruik. En ik was voor deze ritten niet van plan om een accu mee te nemen; heb de ruimte dan hard nodig voor eten :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Mooie fiets en omgeving! :)

Heb je de garmin met een out-front mount?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik zit ook te twijfelen om een Garmin te halen en dan direct de Edge 1000. Ik heb hier nog kortingsbonnen (eco-cheques) liggen, dus ik zou m voor een leuk bedrag kunnen kopen :)
Tot nu toe gebruik ik altijd met telefoon met strava, maar het is toch erg onhandig om telkens de telefoon uit de zadeltas te halen. En daarbij lijkt het me wel leuk om meer dingen te kunnen zien en meten dan op de cateye.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Garmin Edge 500 bundel is trouwens weer in de aanbieding bij Mantel voor €169.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Ik heb een nieuwe fiets via markplaats gekocht, 9 speed shimano 105, flinke upgrade van m'n jaren 70 racer :P. Alleen zitten er dus ook van die clickpedalen op.

Nu was ik gaan kijken voor schoenen, maar ik schrok nogal van de prijs. In hoeverre maakt het uit of je dure of goedkopere schoenen neemt? Is dat puur gewicht (wat me weinig kan schelen) of kan je ook echt slechte schoenen hebben?

Tweede probleem is dat het Look pedalen zijn, maar twee fietsenmakers in de buurt verkochten alleen shimano-systeem schoenen. Eentje zei dat de Look plaatjes waarschijnlijk ook wel onder een SPD-SL schoen zouden passen. Heeft iemand hier ervaring mee?

En wat ook lastig is dat ik na wat googlen erachter kwam dat de huidige Look serie allemaal Keo plaatjes heeft en die van mij zijn anders/ouder dus ik vraag me af of ik die uberhaupt nog kan vervangen dan straks. Misschien is het dan beter om uberhaupt over te stappen naar SPD of SPD-SL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 15:03
Oei daar gaat mijn belasting teruggave....maybe ;)

http://www.rosebikes.nl/b...-2000-bike-now/aid:745547

Of is er wat beters te verkrijgen voor ( max. ) € 1025,-- in 50~52cm frame..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygapophysis
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Goron schreef op maandag 16 maart 2015 @ 20:15:
Ik heb een nieuwe fiets via markplaats gekocht, 9 speed shimano 105, flinke upgrade van m'n jaren 70 racer :P. Alleen zitten er dus ook van die clickpedalen op.

Nu was ik gaan kijken voor schoenen, maar ik schrok nogal van de prijs. In hoeverre maakt het uit of je dure of goedkopere schoenen neemt? Is dat puur gewicht (wat me weinig kan schelen) of kan je ook echt slechte schoenen hebben?

Tweede probleem is dat het Look pedalen zijn, maar twee fietsenmakers in de buurt verkochten alleen shimano-systeem schoenen. Eentje zei dat de Look plaatjes waarschijnlijk ook wel onder een SPD-SL schoen zouden passen. Heeft iemand hier ervaring mee?

En wat ook lastig is dat ik na wat googlen erachter kwam dat de huidige Look serie allemaal Keo plaatjes heeft en die van mij zijn anders/ouder dus ik vraag me af of ik die uberhaupt nog kan vervangen dan straks. Misschien is het dan beter om uberhaupt over te stappen naar SPD of SPD-SL?
Bij de Decathlon kan je voor 50 euro fietsschoenen kopen. Prima om mee te beginnen, ik doe nu 2 jaar met die van mij en voel nog niet de drang om te upgraden. Tevens kan je daar de "oude" Look plaatjes kopen. Deze zijn zeker op nog meer plekken te krijgen, er zijn namelijk nog behoorlijk wat mensen die de oude Look beter vinden dan de Keo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
LuPo schreef op maandag 16 maart 2015 @ 19:48:
Mooie fiets en omgeving! :)

Heb je de garmin met een out-front mount?
Ja, bevalt prima. Geen enkele reden om een andere mount te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
WiLLoW_TieN schreef op maandag 16 maart 2015 @ 20:29:
Oei daar gaat mijn belasting teruggave....maybe ;)

http://www.rosebikes.nl/b...-2000-bike-now/aid:745547

Of is er wat beters te verkrijgen voor ( max. ) € 1025,-- in 50~52cm frame..
Je kan kijken naar een Cube Peloton Race, Canyon Endurace AL, Bulls Harrier of Sensa Romagna. Zijn alle vier fietsen van rond de 1000€ met Shimano 105 afmontage. Het voordeel van een Cube, Bulls of Sensa is dat je ze bij de LBS kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Arthur-M. schreef op maandag 16 maart 2015 @ 20:48:
[...]

Je kan kijken naar een Cube Peloton Race, Canyon Endurace AL, Bulls Harrier of Sensa Romagna. Zijn alle vier fietsen van rond de 1000€ met Shimano 105 afmontage. Het voordeel van een Cube, Bulls of Sensa is dat je ze bij de LBS kan kopen.
Maar die Rose zit ( ruim ) onder de 8 kg zeker in bv 51cm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua schoenen zijn de duurdere een stuk stijver. Heb jaren op een. Setje van 60 euro gereden maar merk wel echt het verschil met mijn shimano R241 ( voor 115 euro op de kop getikt) zelf vind ik schoenen van 300 euro te duur. Als je een ouder top model Googled heb je voor weinig een super schoen. Alleen niet model 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
WiLLoW_TieN schreef op maandag 16 maart 2015 @ 20:53:
[...]

Cube, Sensa en Bulls zijn inderdaad vrij zwaar. Die Canyon Ultimate AL weegt 8,2Kg en heeft een lange levertijd.
Volgens mij is de Rose de beste keuze dan. ;)

Edit: je kan ook naar een Apex Ycarus kijken. Kost 899€ en is volledig 105 afgemonteerd. http://www.cc5311.nl/product/Fietsen/Apex/apex-ycarus.html

[ Voor 18% gewijzigd door peakrever op 16-03-2015 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Ik kocht bij Imming ( @ Egmond ) Diadora schoenen voor € 59,-- dat merk ging er daar uit.

Salomo Bikes in Medemblik dumpt nu ook hun Diadora schoenen. Zie ook Marktplaats.

Begint al bij € 39,-- --> http://www.salomobikes.nl...race-fast-detail?Itemid=0

[ Voor 22% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 16-03-2015 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Goron schreef op maandag 16 maart 2015 @ 20:15:
Eentje zei dat de Look plaatjes waarschijnlijk ook wel onder een SPD-SL schoen zouden passen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Gaat zeker passen. Als SPD-SL past, dan past Look ook. Als er drie gaten zitten, dan zijn beide systemen geen probleem.
Afbeeldingslocatie: http://onetri.com/images/Products/Shimano/LookSPD-SLBoltPatternL.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door argro op 16-03-2015 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 15:54
BertP schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:30:
Als het dan toch over houders gaat, ik begreep dat er voor de garmin houders nogal wat verschillende versies zijn maar dat een modelletje uit China prima functioneert. Ik heb gezocht in dit topic en zag dat M@cer er eentje heeft maar die link is niet terug te vinden.
Volgens mij heb ik deze

http://m.ebay.nl/itm/351202860139?nav=SEARCH

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Woensdag mooi weer en wil en stukje fietsen. Nu zoek ik een goede app om een gpx bestand te volgen via een Android app. Liefst gesproken zodat het scherm niet aan hoeft te staan.

Op dit moment fiets! icm pebble.
ik zag dat osmand ook een optie zou moeten zijn, maar ik kan nergens een import vinden?

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Vanochtend nog even langs de Lidl gegaan, voor zo'n montagestandaard. Prima ding voor €25!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MJkpKb7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:20

sapphire

Die-hard pruts0r

Hoop om te reageren weer :p

Snap de smartphone hoesjes discussie wel :) Heb zelf een Oneplus One (maarje Note 4) en dat ding past gewoon nergens in. Wil hem alleen gebruiken om te navigeren, en al dat geklaag over accu's vind ik niet heel spannend, 3300mah accu houd het vast wel een paar uur vol :p
Heb overigens ook een oude Ace bedacht ik me laatst, voor af en toe op maps kijken ook interessant!

Over schoenen, ik rijd op Agu schoentjes van €35, opzich prima dingen...zou ze alleen nog willen vervangen omdat ze niet de mooiste zijn en ben natuurlijk wel ijdel O-)
BertP schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:30:
Ik heb een out in front houdertje die dus voor je stuurpen zit op ebay gekocht. Was toen een euro of 9 en bevalt prima.
Heb eventueel nog een doosje met twee nieuwe bryton houder liggen, past een Garmin als het goed is gewoon op en vind ze zelf net even fijner dan de standaard houders die bij mijn Edge 500 zaten.

[ Voor 37% gewijzigd door sapphire op 16-03-2015 23:20 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
DRaakje schreef op maandag 16 maart 2015 @ 22:35:
Woensdag mooi weer en wil en stukje fietsen. Nu zoek ik een goede app om een gpx bestand te volgen via een Android app. Liefst gesproken zodat het scherm niet aan hoeft te staan.

Op dit moment fiets! icm pebble.
ik zag dat osmand ook een optie zou moeten zijn, maar ik kan nergens een import vinden?

Iemand een suggestie?
Osmand gebruiken. Gpx bestand zetten in een zelf te creeëren map 'Tracks' in de osmand map op je smartphone. Dan je bestemming kiezen (bij mij meestal juist naast mijn vertrekplaats) en dan aanwijzingen kiezen. Dan klik je op het auto icoontje onderaan en verander je dat naar fiets. Bij gpx-route kies je dan je bestand. Tada je volgt je gpx route met gesproken cues.

Zelf vind ik de gesproken cues niet altijd even goed werken, dus ik heb die uitstaan en kijk op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-09 08:21
Die heb ik ook gehad. Op zich een prima ding maar wat ik optisch veel minder vind is dat de Garmin veel hoger ligt dan het stuur. Bijv. met een Barfly of een K-Edge heb je dat niet. De Garmin ligt dan netjes op dezelfde hoogte. Ik heb zelf een Barfly, bevalt prima.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:24
Eindelijk na een maand wachten zijn de overschoenen van Velotoze.com weer binnen in maat L. Iemand al ervaring hiermee? Vond het idee wel leuk om eens te proberen. En voor €24 inclusief verzenden is het niet echt een dure grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
WiLLoW_TieN schreef op maandag 16 maart 2015 @ 20:53:
[...]

Rose heeft inderdaad prijstechnisch gezien een scherpe prijs gecombineerd met een laag gewicht. Mijn Pro-SL 3000 Ultegra 57cm van een aantal jaar geleden weegt compleet 7,9kg met pedalen en bidonhouders, zelf gewogen. En dat voor een prijs van ~1500 euro. Dat is erg netjes. :)

Echter de geometrie moet wel geschikt voor je zijn (!). Of je moet je willen aanpassen aan de fiets. :+ De Pro-SL serie is echt gericht op 'race'. Wil je wat comfortabeler zitten (minder drop en reach) dan ben je aangewezen op noodgrepen als spacers, een kortere stuurpen of bijv. de stuurpen omhoog zetten. Let daar dus wel op bij je keuze!

Achteraf heb ik bij mijn keuze (dit was mijn eerste aankoop) alleen gekeken naar prijs, gewicht en specificaties. En eigenlijk helemaal niet naar geometrie. Gelukkig zit ik lekker op m'n fiets (wel met 2 x 1cm spacer). Bij een eventuele volgende fiets ga ik wel meer letten op geometrie naast prijs, gewicht en specificaties.

Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Dank, ik heb denk ik een vergelijkbare gekocht via aliexpress.

http://nl.aliexpress.com/...5.html?recommendVersion=1

--

PS, iemand nog een waardebon/coupon liggen voor Mantel? Wil vandaag eigenlijk de edge gaan bestellen :)

[ Voor 11% gewijzigd door BertP op 17-03-2015 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 07:13
soskes schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 06:58:
Eindelijk na een maand wachten zijn de overschoenen van Velotoze.com weer binnen in maat L. Iemand al ervaring hiermee? Vond het idee wel leuk om eens te proberen. En voor €24 inclusief verzenden is het niet echt een dure grap.
Hier ook interesse, maar nog nooit in het echt gezien of gedragen. Ben vooral benieuwd hoelang ze mee zullen gaan. Misschien gewoon er voor gaan en een setje bestellen vandaag.

edit: gewenste kleur, fluo geel, is helaas nog steeds niet op voorraad in L :-(

[ Voor 7% gewijzigd door roda_djavulen op 17-03-2015 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-09 10:54
borstel schreef op maandag 16 maart 2015 @ 22:39:
Vanochtend nog even langs de Lidl gegaan, voor zo'n montagestandaard. Prima ding voor €25!

[afbeelding]
Dit is precies wat ik nodig heb! Ik was afgelopen zondag aan het klussen aan mijn oude racefiets. Die heb ik aan mijn vriendin gegeven maar er moest nog wel wat onderhoud gedaan worden. En dat is best onhandig als de fiets op de grond staat. Vanmiddag snel kijken of ik er ook nog 1 kan meenemen.

Trouwens leuk werk een fiets opknappen. Zo goed mogelijk schoon gemaakt. Dit was echt nodig vette bende. Nieuwe shifter voor geplaatst en binnenkabels vernieuwd. Loopt allemaal weer goed. En meteen een paar nieuwe bandjes erop omdat de oude af waren. Ziet er opeens weer knap uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Jotuns schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:49:
[...]

Duidelijk. Ik ben hem ook niet direct nodig, dus ik zal wel gewoon wat geduld hebben :)
Inmiddels een mailtje:
Beste LuPo,

Eerder hebben wij u geïnformeerd over de levering van uw bestelling, welke wij op 10 maart 2015 ontvangen hebben. Helaas heeft de levering van uw bestelling vertraging opgelopen. U kunt uw bestelling binnen 30 werkdagen verwachten. Onze excuses voor het ongemak.

Mocht u nog vragen hebben dan vernemen wij dit graag.

Team Athleteshop.nl
Prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotuns
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-06-2023
LuPo schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 12:36:
[...]
Inmiddels een mailtje:
[...]

Prima. :)
Ik kreeg enkele uren terug ook een mailtje dat het rond 8 april weer beschikbaar was. Ook boden ze mij de Shimano S20R-PH aan, maar dan moest ik nog wel 20 euro bijbetalen. Bijna de helft van de andere bril die ik nu heb gekocht, dus ik heb ook dan ook teruggestuurd wel gewoon te willen wachten op de bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik fiets ook nog op mijn Pro-SL met Zonda en Chorus van jaren oud. Op zich nog een prima frame, maar nu ik veel minder fiets (dit jaar pas een paar korte ritten), merk ik wel dat mijn lichaam er niet meer helemaal op ingesteld is. Is natuurlijk wel een ander framne dan het huidige.

[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 17-03-2015 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
roda_djavulen schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:59:
[...]

Hier ook interesse, maar nog nooit in het echt gezien of gedragen. Ben vooral benieuwd hoelang ze mee zullen gaan. Misschien gewoon er voor gaan en een setje bestellen vandaag.

edit: gewenste kleur, fluo geel, is helaas nog steeds niet op voorraad in L :-(
Net besteld in het rood. Binnenkort komt er schijnbaar nog een levering aan. Als je ze een bericht stuurt informeren ze je zodra er een zending binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Net toch maar de knoop doorgehakt en de aanbieding van de edge500 bij mantel besteld: http://www.mantel.com/garmin-edge-500-gps-bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08-2023
BertP schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:24:
Net toch maar de knoop doorgehakt en de aanbieding van de edge500 bij mantel besteld: http://www.mantel.com/garmin-edge-500-gps-bundel.
Goede keus! (denk ik) Heb hem ook net besteld! (Dank aan Tourniquet voor de tip hier)
Helaas wel na 14.00 dus hij zal er morgen nog niet zijn.
Wel jammer dat je de grijs/zwarte niet kon kiezen want dat zijn de kleuren van m'n fiets. (Caad10 14')
Maarja, zal niet klagen voor die prijs. :)

Heb vorig jaar een racefiets gekocht voor mij en mijn vriendin (ze is idd wat kleiner dan mij.. :+ ) en wil er dit jaar eens flink tegenaan gaan en lekker km's vreten. Ik denk dat ik dit jaar nog een wielupgrade ga doen alleen zit nog een beetje in dubio wat ik zal nemen. Worden waarschijnlijk Wh-6800's of Fulcrums. Ben er nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk

marrk

marrk

BertP schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:24:
lionman schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:08:
[...]

Goede keus! (denk ik) Heb hem ook net besteld! (Dank aan Tourniquet voor de tip hier)
Helaas wel na 14.00 dus hij zal er morgen nog niet zijn.
Wel jammer dat je de grijs/zwarte niet kon kiezen want dat zijn de kleuren van m'n fiets. (Caad10 14')
Maarja, zal niet klagen voor die prijs. :)

Heb vorig jaar een racefiets gekocht voor mij en mijn vriendin (ze is idd wat kleiner dan mij.. :+ ) en wil er dit jaar eens flink tegenaan gaan en lekker km's vreten. Ik denk dat ik dit jaar nog een wielupgrade ga doen alleen zit nog een beetje in dubio wat ik zal nemen. Worden waarschijnlijk Wh-6800's of Fulcrums. Ben er nog niet uit.
Veel plezier ermee! Ik heb hem vorige week binnengekregen en het is toch wel echt lekker hoor. Beetje jammer dat de 'courses' niet helemaal lekker werken, maar vandaag een nieuwe poging met een wat betere voorbereiding, dus hopelijk gewoon makkelijk de lijntjes volgen.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
De rode variant van de 500 heeft ook een betere/nieuwere hartslagband.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionman
@marrk: Tnx! jij ook en suc6 met het "uitvogelen". Het lijkt me ook leuk om met de courses te spelen/ wat leuke route's in te laden.
Zat te twijfelen tussen deze en een 800/810/mio maar opzich lijkt me deze navi duidelijk genoeg.
(zie dit filpmje) Mocht ik echt de weg kwijt zijn is de smartfone toch altijd nog binnen handbereik.

@Graham: Da's mooi meegenomen dan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Was al een tijdje aan het twijfelen, vorig jaar toch maar niet gedaan en eerst maar eens kijken of het wielrennen wel echt goed zou bevallen. Tijdje met een waterdicht hoesje en de telefoon erin gefietst maar wil dit jaar toch wel graag wat meer km's maken en ook nieuwe routes gaan doen. Beugeltje uit China is inmiddels ook verzonden dus binnenkort lekker aan de slag :)

Mocht iemand nog handige tips/linkjes hebben voor de garmin zijn die natuurlijk ook welkom :*)

[ Voor 11% gewijzigd door BertP op 17-03-2015 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
lionman schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:08:
[...]

Heb vorig jaar een racefiets gekocht voor mij en mijn vriendin (ze is idd wat kleiner dan mij.. :+ )
Wow! Die fiets (van je vriendin) is best klein! :) Wat voor framemaat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionman
BreadFan schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:41:
[...]

Wow! Die fiets (van je vriendin) is best klein! :) Wat voor framemaat is dat?
Idd, m'n vriendin is een geadopteerde Indo die pas na 6 maanden de eerste aardappels voor haar kiezen (?) kreeg.. ;) Ik zie de maat zo niet op het frame staan maar ze dacht zelf dat het een 48 is.
De kleinste maat iig. Veel moeite voor moeten doen afgelopen najaar om hem ergens vandaag geplukt te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
soskes schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:23:
[...]

Net besteld in het rood. Binnenkort komt er schijnbaar nog een levering aan. Als je ze een bericht stuurt informeren ze je zodra er een zending binnen is.
Dankje, heb ff m'n e-mail achtergelaten. Wil je hier kort je ervaringen posten wanneer je ze binnen hebt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk

marrk

marrk

lionman schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:29:
@marrk: Tnx! jij ook en suc6 met het "uitvogelen". Het lijkt me ook leuk om met de courses te spelen/ wat leuke route's in te laden.
Zat te twijfelen tussen deze en een 800/810/mio maar opzich lijkt me deze navi duidelijk genoeg.
(zie dit filpmje) Mocht ik echt de weg kwijt zijn is de smartfone toch altijd nog binnen handbereik.

Let wel op met dat filmpje dat dat best het een en ander aan voorbereiding kost. Ik heb me al twee avonden ingelezen op verschillen tussen GPX/TCX en het vergelijken van kaartmaakprogramma's op basis van exportmogelijkheden en planning.

Wat ik nu doe is in Strava mijn route plannen (is toch wel handig om te doen op basis van populariteit en alles), en vervolgens die route natekenen in garmin connect (wat qua interface een draak is). Vervolgens via garmin express kopieren naar mijn Edge en dan lijkt het te werken. Ik vertrek zo voor mijn eerste langere rondje op deze manier, dus ik zal laten weten of dat een beetje naar behoren werkt.

Ik heb een en ander geprobeerd, maar niet alles werkt even lekker... Als iemand hier een beetje ervaring mee heeft, alle hulp/kennis is welkom!

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Als je tekent op strava dan kan je dit toch meteen exporteren en dan via basecamp, garmin connect of via een browserplugin meteen op je garmin zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Vanaf Strava exporteren naar .gpx en via je filebrowser direct op je Garmin gooien. Easy as that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk

marrk

marrk

wackmaniac schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:24:
Vanaf Strava exporteren naar .gpx en via je filebrowser direct op je Garmin gooien. Easy as that.
roda_djavulen schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:23:
Als je tekent op strava dan kan je dit toch meteen exporteren en dan via basecamp, garmin connect of via een browserplugin meteen op je garmin zetten?
Het werkt wel, maar mijn route blijft niet in beeld als ik op basis van een GPX doe. Als in, ik zie het lijntje niet...

De reden dat ik naar die TCX bestanden kijk is dat ze cuesheets hebben, dus zelfs zonder een lijntje kan je daar nog een beetje mee vooruit.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Ik heb een 810, daar heb ik tot nu toe geen issues gehad met verdwijnende lijntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Jotuns schreef op maandag 16 maart 2015 @ 12:05:
Mijn bril is ook nog niet verstuurd. Mijn bestelling is nog 'in behandeling' en heb geen mailtje of iets ontvangen. Benieuwd hoelang het gaat duren.
Als de mijne vandaag nog niet binnen is ga ik ook eens een mail sturen, aangezien er op het moment van bestellen 2-5 werkdagen stond.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:30
Zo, vandaag het eerste rondje in Nederland gefietst in het kort/kort. Was prima te doen met een temperatuur rond de 15 graden, weinig wind en een lekker zonnetje. Vreemd genoeg geen andere fietsers gezien die voor dezelfde keuze waren gegaan. Bij de meeste mensen leek het nog alsof het winter was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

lionman schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:29:

Thanks voor het filmpje, vroeg mij al af hoe de navigatie er uit zou zien. Stuk duidelijker nu :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marrk schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:27:
[...]

[...]

Het werkt wel, maar mijn route blijft niet in beeld als ik op basis van een GPX doe. Als in, ik zie het lijntje niet...

De reden dat ik naar die TCX bestanden kijk is dat ze cuesheets hebben, dus zelfs zonder een lijntje kan je daar nog een beetje mee vooruit.
Ook bij TCX heb je wel dat je lijntje zo maar ineens verdwijnt, wat helpt is even inzoomen/uitzoomen en dan is het lijntje vaak weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

havana schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 06:40:
[...]

Die heb ik ook gehad. Op zich een prima ding maar wat ik optisch veel minder vind is dat de Garmin veel hoger ligt dan het stuur. Bijv. met een Barfly of een K-Edge heb je dat niet. De Garmin ligt dan netjes op dezelfde hoogte. Ik heb zelf een Barfly, bevalt prima.
Klopt, is ook niet zo mooi, maarja een barfly of een K-Edge kost ook iets meer en zo'n meer prijs voor een houdertje :p

Al zie ik mezelf er op termijn ook wel één aanschaffen omdat het gewoon mooier is en m'n edge 500 gewoon een stuk groter/dokker is dan de Bryton 20 die ik eerst had :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Net terug van een rondje NO Groningen 55km. Aardig wat wielrenners gezien. Ook heel wat kort-kort. Ik vond het met 14 graden en een miezerig zonnetje nog heel fris aanvoelen. Was blij dat ik lang-lang reed, ik had het zeker niet te warm.

Boeshield gebruikt en bevalt goed. Ketting maakt niet meer geluid dan eerder met olie, maar is wel een stuk schoner. :)
Hoeveel brengen jullie aan eigenlijk? Zelfde als met olie (1 druppel per schakel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Zat zo wat te prutsen op rosebikes. Account aangemaakt. Coupon ontvangen van € 10,--
Dan heb je een set Shimano WH-R501 ( zwarte ) wielen voor € 78,28 incl. porto ?
Oke...geen spectaculair wiel. Maar prima als pekelvelg of back-up set lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Vanmiddag nog een lekker rondje gereden van 56 km, heb deze keer wat bewuster geprobeerd m'n hartslag (voor mijn beginnersniveau) "laag" te houden (<150 gem.) en dat ging prima, toch nog een gemiddelde snelheid van 26,3 gehaald. Wat ik merk is dat m'n hartslag gelijk een stuk lager wordt als ik heel bewust diep adem haal. Ook veel kort-kort renners gezien inderdaad.
marrk schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:21:
[...]

Let wel op met dat filmpje dat dat best het een en ander aan voorbereiding kost. Ik heb me al twee avonden ingelezen op verschillen tussen GPX/TCX en het vergelijken van kaartmaakprogramma's op basis van exportmogelijkheden en planning.

Wat ik nu doe is in Strava mijn route plannen (is toch wel handig om te doen op basis van populariteit en alles), en vervolgens die route natekenen in garmin connect (wat qua interface een draak is). Vervolgens via garmin express kopieren naar mijn Edge en dan lijkt het te werken. Ik vertrek zo voor mijn eerste langere rondje op deze manier, dus ik zal laten weten of dat een beetje naar behoren werkt.

Ik heb een en ander geprobeerd, maar niet alles werkt even lekker... Als iemand hier een beetje ervaring mee heeft, alle hulp/kennis is welkom!
Tot nu toe heb ik steeds een route uit Strava geëxporteerd naar GPX en in de "NewFiles" folder op m'n Edge 500 gezet. Als TCX beter werkt hou ik me aanbevolen want het gebeurt inderdaad regelmatig dat het lijntje even weg is en natuurlijk steeds net op het punt als je vermoedelijk een afslag moet hebben en even wilt kijken of dat klopt. :P

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
tcx werkt inderdaad beter. In ieder geval op een Edge 800. Je krijgt dan geen navigatie aanwijzingen, maar je moet een paars lijntje volgen. Dat paarse lijntje is namelijk de track die je getekend hebt. :)

[ Voor 5% gewijzigd door LuPo op 17-03-2015 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Het valt me op dat als ik beetje aan coasten ben (niet trap) en dan weer ga trappen dat ik even een doodstuk heb, net of er weinig spanning op mijn kettingstaat. Het is maar een seconden maar het irriteert me nogal. Volgens mij is het sinds dat mijn fiets een beurt heeft gehad. Waar zou dit aan kunnen liggen?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Waarschijnlijk draait je freewheel (cassettebody) niet meer helemaal "free". Je cassette draait dan nog een klein stukje mee met de naaf, waardoor de ketting een beetje slap hangt boven. Bij de eerste aanzet trek je hem eerst weer strak en daarna pas weer aan het wiel.
Ik zou hem er ff afschroeven en kijken of het nog schoon is en lekker in het vet zit daarbinnen. Die body heeft zelf ook een industrielager meestal, die moet ook soepel draaien.
Of terug gaan naar de FM als je daar de beurt hebt laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
TheLemon schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 19:45:
Waarschijnlijk draait je freewheel (cassettebody) niet meer helemaal "free". Je cassette draait dan nog een klein stukje mee met de naaf, waardoor de ketting een beetje slap hangt boven. Bij de eerste aanzet trek je hem eerst weer strak en daarna pas weer aan het wiel.
Ik zou hem er ff afschroeven en kijken of het nog schoon is en lekker in het vet zit daarbinnen. Die body heeft zelf ook een industrielager meestal, die moet ook soepel draaien.
Of terug gaan naar de FM als je daar de beurt hebt laten doen.
Ze hebben zelfs de lagers vervangen van de body. Dus misschien is daarbij iets niet helemaal goed gegaan.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-02 21:03
Heb ik ook een keer gehad, was ik een vulringetje vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Morgen maar eens langs gaan dan. Thanks voor de hulp.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk

marrk

marrk

Tourniquet schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 17:57:
Vanmiddag nog een lekker rondje gereden van 56 km, heb deze keer wat bewuster geprobeerd m'n hartslag (voor mijn beginnersniveau) "laag" te houden (<150 gem.) en dat ging prima, toch nog een gemiddelde snelheid van 26,3 gehaald. Wat ik merk is dat m'n hartslag gelijk een stuk lager wordt als ik heel bewust diep adem haal. Ook veel kort-kort renners gezien inderdaad.
Ik trek dat zo slecht. Ik probeerde vandaag ook rond de 150 te fietsen, maar het nodigt zo uit om toch een stukje harder te trappen. Uiteindelijk heb ik mezelf op het einde toch goed leeg mogen trappen, omdat het toch wat vroeger donker werd dan ik had verwacht... Maar mijn duurtempo moet toch wel echt omhoog, dus tijd om discipline te kweken.
[...]

Tot nu toe heb ik steeds een route uit Strava geëxporteerd naar GPX en in de "NewFiles" folder op m'n Edge 500 gezet. Als TCX beter werkt hou ik me aanbevolen want het gebeurt inderdaad regelmatig dat het lijntje even weg is en natuurlijk steeds net op het punt als je vermoedelijk een afslag moet hebben en even wilt kijken of dat klopt. :P
In TCX uit ridewithgps zijn afslagen genoteerd, a la "over 3 km linksaf". TCX uit Garmin Connect heeft dit al niet, maar ik heb vandaag geen enkele keer gehad dat mijn lijntje niet getoond werd. Wat ik wel hier en daar gelezen heb is dat het instellen van een vast zoomniveau scheelt, dus ik heb nu standaard op 200m ingezoomd. Misschien dat dat ook helpt.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
roda_djavulen schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:05:
[...]

Dankje, heb ff m'n e-mail achtergelaten. Wil je hier kort je ervaringen posten wanneer je ze binnen hebt? :)
Dat zal ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:22
Vandaag bij de Lidl de fietsstandaard gehaald. Moet zeggen voor 25 euro prima kwaliteit om de fiets in te hangen voor onderhoud werkzaamheden. Voelt degelijk aan.

Nog andere mensen met ervaringen?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 26-09 14:03
Ik neem aan dat het dezelfde standaard is als een half jaar geleden in de aanbieding was. In dat geval: ook hier goede ervaringen.
Klussen zonder steeds te bukken of een fiets op zijn kop zetten (en dan nog bukken) is erg fijn. Beter voor je fiets en vooral beter voor je rug.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:00
Heb de standaard ongeveer een jaar. Veel plezier van gehad. Voor de racefiets perfect, m'n zware elektrische fiets kan die niet in evenwicht houden, maar dat mag je ook niet verwachten. Toch ook voor de zware fiets al veel plezier van gehad, want aan de zitbuis hangt het ding genoeg in evenwicht om een stuk makkelijker te kunnen klussen. Wel moet je uitkijken dat je geen moeren kwijt raakt als je dingen heel ver los draait, maar dat is kwestie van even opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

helaas kan ik de fietssteun niet kwijt, anders had ik hem ook wel gehaald.

Heb wel het Crivit zadeltasje gekocht, tasje is opzich wel een mooi dingetjes. Plakkers zijn wat apart, heb daar ook weinig vertrouwen in, vooral het gekke soort raspje wat erbij zit :?
Poetsdoekje is wat suf en de bandenlichters zijn gewoon echt zwaar voor kunststof dingen :?
Dan het meest boeiende, de multitool, ding weegt nog dik 250 gram.

Missschien dat ik hem weggeef of de inhoud wegdoe en het tasje houd ofzo :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Viel me gisteren op dat mensen weer buiten gaan rijden. Nu rijd ik het hele jaar op de fiets (ook in de winter), dus ik ben altijd buiten aan het rijden. Vind het wel grappig dat mensen pas bij 15c+ naar buiten komen :+

En idd, meteen kort-kort. Nog even wachten en de mensen op elektrische fietsen komen weer naar buiten, dan is het weer veel inhalen.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Iemand goede ervaring met een wielrenshop in Leiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Vanochtend op mijn stadsfietsje naar het werk een groepje tegengekomen die rond 08:30 al kort-kort reed, lijkt mij vrij fris!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond een behoorlijk vervelend (éénzijdig) ongeluk gehad :(

Ik was op 150 meter na thuis en reed op een fietspad, dat echter afgezet bleek te zijn met zo'n bouwplaatshek (van dun draadwerk). Dat zie je in het donker echt niet (ondanks de Cateye Volt300 en straatverlichting). Er waren wel van die rood-witte reflectorborden neergezet, maar niet op het fietspad, maar 5-6 meter ernaast, op de stoep. Ik keek dus praktisch door dat hek heen en zag het pas een paar meter ervoor. Vol in de remmen natuurlijk, maar desondanks met ~25 er tegenaan geknald. Jaap bij m'n jukbeen, schaafplekken op m'n kin en neus en een flinke bloedneus natuurlijk. En overal blauwe plekken en nekpijn. Ik werd gelukkig wel geholpen door omstanders en later door mijn onderbuurvrouw (medisch specialist).

Vanochtend een foto gemaakt van de situatie, blijkt die rood-witte-reflectorpaal ineens wel in het midden van het fietspad te zijn gezet. Iemand heeft het dus gezien en heeft tussen 21:30 gisteravond en 08:30 vanochtend dat bord verzet. Helaas geen foto gemaakt van de 'oude' situatie.

De fiets is redelijk OK. Wonder boven wonder loopt het voorwiel nog prima en geen frameschade. Echter het achterwiel lijkt een soort slag / 'wobble' te hebben. Nu ga ik natuurlijk de gemeente aansprakelijk stellen, maar alvast even een vraag: is het mogelijk zo'n wiel weer 100% perfect te richten? Het zijn geen dure wielen gelukkig, maar als het even kan ga ik niet voor volledige vervanging. Velg en naaf lijken verder onbeschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:47:
Nu ga ik natuurlijk de gemeente aansprakelijk stellen, maar alvast even een vraag: is het mogelijk zo'n wiel weer 100% perfect te richten? Het zijn geen dure wielen gelukkig, maar als het even kan ga ik niet voor volledige vervanging. Velg en naaf lijken verder onbeschadigd.
Vooraleerst succes met het herstel. Of het wiel te herstellen is hangt af van de schade. Is het een breedteslag of een hoogteslag? Een breedteslag is doorgaans eenvoudig te herstellen. Een hoogteslag niet. Het zal een afweging tussen kosten en baten worden. Daar is nu weinig over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Jawel, de LBS kan je wiel wss wel richten voor een paar euro (hier laatste keer 10 betaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:22
Kort kort lijkt me ook nog wat van het goede. Gisteren lag de temperatuur rond de 16 graden.

Gisteren de fietsstandaard gekocht. 's avonds nog even nieuwe bandjes besteld via cyclewear.eu (prima prijs voor de vredenstein (http://cyclewear.eu/vrede...tenband-zwart-p-4802.html)
Vrijdagavond even de laatste puntjes bijwerken en dan weer kilometers maken..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argro schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:49:
[...]
Vooraleerst succes met het herstel. Of het wiel te herstellen is hangt af van de schade. Is het een breedteslag of een hoogteslag? Een breedteslag is doorgaans eenvoudig te herstellen. Een hoogteslag niet. Het zal een afweging tussen kosten en baten worden. Daar is nu weinig over te zeggen.
Thanks :) Zo op het oog lijkt het een breedteslag te zijn. Het wiel slaat alleen wat naar links en rechts uit. Heel veel kracht kan er ook niet op het achterwiel hebben gestaan, want ik raakte dat hek natuurlijk met het voorwiel (ik ging er al vanuit dat ik dat kon afschrijven en was behoorlijk verbaasd toen het onbeschadigd bleek te zijn -- de kracht van de impact is vermoedelijk vooral op m'n hoofd gekomen :P).

Ik zal vanmiddag eens langs de LBS gaan. Een wiel richten is toch een redelijke huis-tuin-en-keukenklus waar je niet echt specialistische kennis voor nodig hebt? De LBS (wel een officiële Trek-dealer, heeft ook racefietsen in het assortiment) zit hier namelijk op 500 meter lopen, anders moet ik weer verder gaan kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2015 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik zou sowieso dat reflecterende bord even terug zetten waar hij gisteren stond en een nieuwe foto maken. Misschien zelfs even in het donker een foto. Dat is immers de situatie zoals jij hem aantrof. Zet hem daarna weer terug voor je medeweggebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed plan, dat doe ik vanavond wel even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 13:34
Ik heb gistermiddag het zadeltasje gekocht en een paar handschoentjes. De bril zag er echt te cheap uit en de montagestandaard zag ik niet staan (Almelo). Voor die laatste nog even in Hengelo kijken zo.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Laatst nav de flyer dat bij Fiets magazine werd meegeleverd, hier (http://www.xycle.nl/vrede...ll_weather_vouwband_1528/) Vredestein Fortezza bandjes besteld. Met "gratis" binnenband de gehele maand maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Mooie prijs voor de Senso (met binnenbandjes).

FortezzaTricomp is de voorloper van de huidige Senso.

Net als Conti GP4000S en nu GP4000S II.

[ Voor 26% gewijzigd door LuPo op 18-03-2015 11:56 ]

Pagina: 1 ... 123 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.