Overigens heb ik die BBB bel ook een tijd gehad. Helaas gaat de pin die de bel op z'n plaats houdt na langere tijd los zitten en gaat de bel dus rammelen bij het fietsen. Geluid bij het bellen wordt er ook minder hard van. Dacht eerst dat het een productie fout was maar had het ook met een nieuw exemplaar (had de bon nog). Je kunt overigens wel de pin terug duwen maar dat is tijdelijk.
Ik heb ook die BBB bel. Bij mij zit die op het stuur vlak naast de stuurpen, maar dan wel plat naar voren gericht. Is wat aerodynamischer he
PSN id: NL_SToRM
Mijn BBB-belletje had ook het probleem dat Graham beschrijft ... op slechter wegdek bleef het ding continu rinkelen.
Heb nu deze onder mijn stuurpen zitten:

Zie hier bij Futurumshop. Even de stuurpen los en dit belletje tussen spacers en stuurpen zetten. Werkt prima.
Heb nu deze onder mijn stuurpen zitten:

Zie hier bij Futurumshop. Even de stuurpen los en dit belletje tussen spacers en stuurpen zetten. Werkt prima.
[ Voor 7% gewijzigd door dreamscape op 08-03-2015 21:00 ]
Punctuality is the politeness of kings
Die ziet er, op de bevestiging na, precies hetzelfde uit als de BBB bel.
Nee, hier zit de klepel alleen op een veertje gemonteerd. Bij die BBB zit hij met twee heel kleine plastic pinnetjes nog in een soort scharniertje. Die pinnetjes, die breken af en dan gaat hij rammelen. Voordeel van die BBB is wel: zolang het systeem nog niet is afgebroken (bij mij dus de eerste drie dagen), is de klepel iets steviger dan bij die SRAM. Bij die laatste kun je het klepeltje een klein beetje draaien en dan werkt hij niet zo goed.
Punctuality is the politeness of kings
Ik heb absoluut geen klachten over deze bel. Luide ping, en geen ongewenst geringe.
http://www.rosebikes.nl/artikel/rose-spacerbell-ii-fietsbel/aid:6379655
http://www.rosebikes.nl/artikel/rose-spacerbell-ii-fietsbel/aid:6379655
Ik heb zo'n BBB belletje gehad, maar dat vond ik 3 keer niks. Denk dat 'ie na een paar weken al vervelend begon te trillen en daar houd ik niet zo van
Nu heb ik zo'n balhoofd bel van Trivio en die is een stuk beter (en mooier weggewerkt, vind ik zelf).
Nu heb ik zo'n balhoofd bel van Trivio en die is een stuk beter (en mooier weggewerkt, vind ik zelf).

Dat is volgens mij exact dezelfde (op de merk naam na) als die in mijn link van rose
Dan hebben ze dat bij BBB ook aangepast, want bij mijn BBB zit die klepel enkel vast aan de veer. Volgens mij komen al die bellen gewoon van dezelfde fabriekdreamscape schreef op zondag 08 maart 2015 @ 21:05:
Nee, hier zit de klepel alleen op een veertje gemonteerd. Bij die BBB zit hij met twee heel kleine plastic pinnetjes nog in een soort scharniertje. Die pinnetjes, die breken af en dan gaat hij rammelen. Voordeel van die BBB is wel: zolang het systeem nog niet is afgebroken (bij mij dus de eerste drie dagen), is de klepel iets steviger dan bij die SRAM. Bij die laatste kun je het klepeltje een klein beetje draaien en dan werkt hij niet zo goed.
havana in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18"havana schreef op zondag 08 maart 2015 @ 20:17:
Ik heb gewoon een BBB belletje van 2 euro. Zit met een O-ringetje onder de stuurpen vast en is daardoor mooi verstopt. Na jarenlang zonder bel te hebben gereden kan ik alleen maar concluderen dat 't onmisbaar is, zo'n bel.
Ik heb er zelf ook eentje, ideaal: LuPo in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18"
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Voortschrijdend inzicht
Jarenlang zonder gereden, nu met en het bevalt me uitstekend. Had ik véél eerder moeten doen.
En toch zijn er renners die er niet aan willen beginnen... Al is het voor je eigen veiligheid (en die van anderen). Zo krijg je ook niet zo snel het stempel asociale wielrenner
...
Heb zelf ook een simpel bbb belletje met rubber ring onder mn stuurpen hangen. Maakt aerodynamisch weinig uit want zit achter het di2 kastje (hangt vooraan onder de barfly)
Belletje rinkelt of rammelt trouwens nooit als ik over kasseien oid fiets.
Heb nu bij m'n nieuwe fiets wel een iets luidere gekocht, m'n vorige merkloze konden de "elektrobejaarden" soms niet horen.
http://www.bike-discount....eluxe-bbb-15-black-405473
Was gisteren inderdaad heerlijk fietsweer trouwens! Voor het eerst weer in korte broek gefietst, wel begonnen met beenstukken.
het is weer tijd om de benen te scheren
Heb nu bij m'n nieuwe fiets wel een iets luidere gekocht, m'n vorige merkloze konden de "elektrobejaarden" soms niet horen.
Was gisteren inderdaad heerlijk fietsweer trouwens! Voor het eerst weer in korte broek gefietst, wel begonnen met beenstukken.
[ Voor 16% gewijzigd door roda_djavulen op 09-03-2015 09:26 ]
Die bel ik heb ik ook. Perfect ding inderdaad.roda_djavulen schreef op maandag 09 maart 2015 @ 09:25:
Heb zelf ook een simpel bbb belletje met rubber ring onder mn stuurpen hangen. Maakt aerodynamisch weinig uit want zit achter het di2 kastje (hangt vooraan onder de barfly)
Bel, benen scheren.. We snijden wel weer even alle onderwerpen aan die een keer in de zoveel tijd langskomen.
Haha ja klopt! Maar kon het niet laten het scheren ook maar te vernoemen
Als Havana over is op de bel dan kan iedereen er wel aan
Maar nu we het toch over scheren hebben. Tot hoe ver scheer je dan je benen als je dat al doet?
[ Voor 27% gewijzigd door Graham op 09-03-2015 10:35 ]
1e ritje van het jaar gemaakt gisteren. Super om weer te rijden.
Wel stevige tegenwind de 2e helft van de rit, ik had qua beschutting beter mijn rondje andersom kunnen doen.
Was ook meteen mijn eerste rondje met de Garmin (500). Bevalt goed, alleen bleek dat de pagina's die ik laatst had zitten aanpassen niet opgeslagen waren
. Had mijn hartslag dus nog niet in beeld. Hoe hebben andere 500 gebruikers hun pagina's ingedeeld?
Was ook meteen mijn eerste rondje met de Garmin (500). Bevalt goed, alleen bleek dat de pagina's die ik laatst had zitten aanpassen niet opgeslagen waren

in mijn 810 heb ik:
tijd + gereden tijd
gereden afstand + temperatuur
snelheid + gemiddelde snelheid
cadans + gemiddelde cadans
hartslag + gemiddelde hartslag
op een 2de scherm heb ik nog batterijcapaciteit en gps nauwkeurigheid staan
Maar ik heb hem ook nog niet lang, dus ben ook wel benieuwd wat anderen er op hebben staan, en waarom wel en niet.
tijd + gereden tijd
gereden afstand + temperatuur
snelheid + gemiddelde snelheid
cadans + gemiddelde cadans
hartslag + gemiddelde hartslag
op een 2de scherm heb ik nog batterijcapaciteit en gps nauwkeurigheid staan
Maar ik heb hem ook nog niet lang, dus ben ook wel benieuwd wat anderen er op hebben staan, en waarom wel en niet.
[ Voor 7% gewijzigd door coen76 op 09-03-2015 11:00 ]
Verwijderd
In mijn 810
Rijdtijd. Afstand snelheid
Hartslag hartslagzone
Cadans en tijd
Dadelijk komt er nog vermogen bij dus dan moet ik eea aanpassen
Rijdtijd. Afstand snelheid
Hartslag hartslagzone
Cadans en tijd
Dadelijk komt er nog vermogen bij dus dan moet ik eea aanpassen
Verwijderd
Dan fiets je niet hard genoegVos schreef op zondag 08 maart 2015 @ 19:54:
Vandaag best veel kort-kort zien fietsen, mij te optimistisch terwijl ik geen koukleum ben.
begon met armstukken maar die zijn na een paar km gelijk naar beneden gegaan, het was echt heerlijk fietsweer maar zoals al eerder aangegeven wel een flinke wind
pagina 1: hartslag,cadans,temp,tijd totaal,stijgingspercentage,snelheid, actuele tijdBreadFan schreef op maandag 09 maart 2015 @ 10:40:
Had mijn hartslag dus nog niet in beeld. Hoe hebben andere 500 gebruikers hun pagina's ingedeeld?
pagina 2: heb ik wat trainingsdingetjes, gem snelheid, tijd ronde, cadans, hartslag
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2015 11:11 ]
Mijn garmin 800 schermen :
1e scherm :
time
speed / distance
time of day / cadance
heart rate / pwr. 3s
elevation / grade
2e scherm:
time
avg pwr / totl ascent
avg speed / max speed
avg hr / battery
temp / sunset
3e scherm:
heart rate / cadance
map
garmin 500 heb ik klim info van pagina 1 weggehaald en extra klimpagina aangemaakt omdat scherm iets kleiner is.
1e scherm :
time
speed / distance
time of day / cadance
heart rate / pwr. 3s
elevation / grade
2e scherm:
time
avg pwr / totl ascent
avg speed / max speed
avg hr / battery
temp / sunset
3e scherm:
heart rate / cadance
map
garmin 500 heb ik klim info van pagina 1 weggehaald en extra klimpagina aangemaakt omdat scherm iets kleiner is.
Dit is mijn standaard schermpje:BreadFan schreef op maandag 09 maart 2015 @ 10:40:
1e ritje van het jaar gemaakt gisteren. Super om weer te rijden.Wel stevige tegenwind de 2e helft van de rit, ik had qua beschutting beter mijn rondje andersom kunnen doen.
Was ook meteen mijn eerste rondje met de Garmin (500). Bevalt goed, alleen bleek dat de pagina's die ik laatst had zitten aanpassen niet opgeslagen waren. Had mijn hartslag dus nog niet in beeld. Hoe hebben andere 500 gebruikers hun pagina's ingedeeld?

Als ik een ritje met veel bergen/heuvels pak, dan zet ik er ook nog stijgingspercentage en/of actuele hoogte op.
Ik heb altijd 1 pagina:
Snelheid, Gemiddelde snelheid
Cadans, Hartslag,
Fietstijd, Afstand
Huidige tijd, Batterij
Had er eerst 2 maar besloot op een bepaald moment dat temperatuur, gemiddelde cadans en hartslag niet zo relevant zijn
Snelheid, Gemiddelde snelheid
Cadans, Hartslag,
Fietstijd, Afstand
Huidige tijd, Batterij
Had er eerst 2 maar besloot op een bepaald moment dat temperatuur, gemiddelde cadans en hartslag niet zo relevant zijn
[ Voor 34% gewijzigd door Makkelijk op 09-03-2015 11:18 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Ik heb snelheid bewust niet op p1 staan. Aldaar hartslag, cadans, tijd van de dag, laptime en tijd van de training.
Ik scheer ze een paar cm tot de broeklijn, meer vind ik onnodig het is namelijk al veel werk. Dit seizoen overigens nog niet gedaan, ik wacht eerst even tot de temperaturen definitief stijgen.
Ik zal het je nog gekker vertellen, vorig seizoen ben ik niet alleen begonnen met de bel maar ook met benen scherenGraham schreef op maandag 09 maart 2015 @ 10:34:
Als Havana over is op de bel dan kan iedereen er wel aanMaar nu we het toch over scheren hebben. Tot hoe ver scheer je dan je benen als je dat al doet?
[ Voor 74% gewijzigd door havana op 09-03-2015 11:21 ]
Edge 800:
Tijd van training
Snelheid
Gemiddelde snelheid - Max snelheid
Temperatuur - HR
Afstand - Total elevation
Met kaart:
Snelheid - Afstand
Tijd van training
Snelheid
Gemiddelde snelheid - Max snelheid
Temperatuur - HR
Afstand - Total elevation
Met kaart:
Snelheid - Afstand
Edge 810:
voor profiel racefiets
p1:
actuele tijd
afgelegde afstand
tijdsduur
P2:
vermogen 3s gemiddeld
cadans
hartslag
snelheid
p3:
de kaart/map
wisselen doe ik met de remote control van Garmin, dus niet automatisch.
voor profiel racefiets
p1:
actuele tijd
afgelegde afstand
tijdsduur
P2:
vermogen 3s gemiddeld
cadans
hartslag
snelheid
p3:
de kaart/map
wisselen doe ik met de remote control van Garmin, dus niet automatisch.
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Ik zelf eerst ook zo ongeveer tot de broeklijn, ben er twee jaar terug mee begonnen omdat mijn knieholtes geirriteerd raakten van het zweet wat er in blijft staan als je haar hebt op je benen, tenminste bij mij tochhavana schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:18:
Ik heb snelheid bewust niet op p1 staan. Aldaar hartslag, cadans, tijd van de dag, laptime en tijd van de training.
[...]
Ik zal het je nog gekker vertellen, vorig seizoen ben ik niet alleen begonnen met de bel maar ook met benen scherenIk scheer ze een paar cm tot de broeklijn, meer vind ik onnodig het is namelijk al veel werk. Dit seizoen overigens nog niet gedaan, ik wacht eerst even tot de temperaturen definitief stijgen.
Heb nu op vraag van mn vriendin mijn benen volledig geschoren, vond ze er beter uit zien
nooooooooo... Daar gaat onze voorvechter van tabak op de poten bij amateurs..havana schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:18:
[...]
Ik zal het je nog gekker vertellen, vorig seizoen ben ik niet alleen begonnen met de bel maar ook met benen scherenIk scheer ze een paar cm tot de broeklijn, meer vind ik onnodig het is namelijk al veel werk. Dit seizoen overigens nog niet gedaan, ik wacht eerst even tot de temperaturen definitief stijgen.
Heb je toevallig ook een tenue van een profteam nu?
Voor mij is 18c het absoluut minimum om kort te gaan rijden maar dit zal wel voor iedereen verschillend zijn.
Maar onder de 14c kort lijkt me gewoon niet gezond, hier in Spanje kom ik regelmatig Spanjaarden tegen die boven de 23c nog steeds volledig in winterkledij fietsen inclusief muts + gezicht bescherming en overschoenen.
Vorige week was het hier 28c zelfs toen kwam ik toen 4x afzonderlijk van elkaar, van deze malloten tegen.
Ik in kort en had het bloedheet.
scherm 1
Tijd + snelheid
afstand + gem snelheid
hartslag + gradient
Cadans + hoogte
scherm2
Huidige ronde Tijd
Ronde snelheid + ronde HR
Tijd actueel + ronde Candans
Zon onder + Totale stijging
Gisteren nog mezelf even getest, na een paar weken wat minder gefietst te hebben maar puur op intervals getraind. Resultaat viel me niet tegen, met een uur of 4 en intervals per week heb ik me vorm van daarvoor kunnen behouden zonder ingeboet te hebben op me duur vermogen.
Na 3,5 uur op en af, had ik nog nog genoeg power een gemiddelde te fietsen van ruim 33 km/h in het laatste uur. wat ook nog behoorlijk op en af ging. Ben er nu wel van overtuigd dat gewoon weg, stom km's maken niet echt handig is om beter te worden.
https://www.strava.com/activities/264996997
Nu nog een vraag:)
heeft iemand tips voor een goede herstel drank? ik gebruik momenteel SIS rego, dit werkt eigenlijk prima, voordat ik een herstel drank gebruikte kreeg ik nog weleens inspanning hoofdpijn of iets soortgelijks + totaal uitgeblust gevoel +- 2 tot 3 uur na een flinke inspanning.
Maar eigenlijk hou ik helemaal niet zo erg van een poedertjes uit een potjes, wat zijn goeie natuurlijk recovery bronnen laten we zeggen zo uit een het keuken kastje + fruit.
Belangrijkste ingrediënten zijn zover ik weet:
- Snelle suikers
- Vocht +tikkeltje zout
- eiwit
Een simpele smoothie dekt meestal niet de lading. Heb ook weleens chocomel geprobeerd maar dit lijkt me een fabeltje.
Maar onder de 14c kort lijkt me gewoon niet gezond, hier in Spanje kom ik regelmatig Spanjaarden tegen die boven de 23c nog steeds volledig in winterkledij fietsen inclusief muts + gezicht bescherming en overschoenen.
Vorige week was het hier 28c zelfs toen kwam ik toen 4x afzonderlijk van elkaar, van deze malloten tegen.
Ik in kort en had het bloedheet.

scherm 1
Tijd + snelheid
afstand + gem snelheid
hartslag + gradient
Cadans + hoogte
scherm2
Huidige ronde Tijd
Ronde snelheid + ronde HR
Tijd actueel + ronde Candans
Zon onder + Totale stijging
Gisteren nog mezelf even getest, na een paar weken wat minder gefietst te hebben maar puur op intervals getraind. Resultaat viel me niet tegen, met een uur of 4 en intervals per week heb ik me vorm van daarvoor kunnen behouden zonder ingeboet te hebben op me duur vermogen.
Na 3,5 uur op en af, had ik nog nog genoeg power een gemiddelde te fietsen van ruim 33 km/h in het laatste uur. wat ook nog behoorlijk op en af ging. Ben er nu wel van overtuigd dat gewoon weg, stom km's maken niet echt handig is om beter te worden.
https://www.strava.com/activities/264996997
Nu nog een vraag:)
heeft iemand tips voor een goede herstel drank? ik gebruik momenteel SIS rego, dit werkt eigenlijk prima, voordat ik een herstel drank gebruikte kreeg ik nog weleens inspanning hoofdpijn of iets soortgelijks + totaal uitgeblust gevoel +- 2 tot 3 uur na een flinke inspanning.
Maar eigenlijk hou ik helemaal niet zo erg van een poedertjes uit een potjes, wat zijn goeie natuurlijk recovery bronnen laten we zeggen zo uit een het keuken kastje + fruit.
Belangrijkste ingrediënten zijn zover ik weet:
- Snelle suikers
- Vocht +tikkeltje zout
- eiwit
Een simpele smoothie dekt meestal niet de lading. Heb ook weleens chocomel geprobeerd maar dit lijkt me een fabeltje.
Spicy!
Ik heb ook vaak na afloop van het sporten last van inspanningshoofdpijn (langer dan 2uur intensief sporten). Om te proberen heb ik nu Isostar isotone sportpoeder aangeschaft. Maar nog niet goed kunnen testen. Wat ik afgelopen jaar wel merkte is dat voldoende eten voor, tijdens en na het fietsen ook goed resultaat gaf in het reduceren van de hoofdpijn.
[ Voor 14% gewijzigd door Nixo op 09-03-2015 13:03 ]
Dank voor de screens 
Voor wie dacht veel te fietsen, check dit: https://app.strava.com/athletes/1419435. Die kerel doet een poging 80.000 mijl (>125.000km) te fietsen dit jaar.
Voor wie dacht veel te fietsen, check dit: https://app.strava.com/athletes/1419435. Die kerel doet een poging 80.000 mijl (>125.000km) te fietsen dit jaar.

iedere tien minuten drinken helpt voor mij het beste om geen hoofdpijn te krijgen. Ik neem eigenlijk altijd alleen maar water mee. Tijdens een cyclo vul ik mijn bidonnen dan wel bij met sportdrank.
Wat de temp betreft, gisteren kwam het kwik boven de 15 graden en heb toen de beenstukken uitgedaan, wel een windvestje en armstukken aan. Onder de 15 graden zou je voorzichtig moeten zijn met je gewrichten, de koude op je knieen.
Wat de temp betreft, gisteren kwam het kwik boven de 15 graden en heb toen de beenstukken uitgedaan, wel een windvestje en armstukken aan. Onder de 15 graden zou je voorzichtig moeten zijn met je gewrichten, de koude op je knieen.
[ Voor 15% gewijzigd door roda_djavulen op 09-03-2015 13:07 ]
bij mij heeft hoofdpijn tijdens of na het sporten veelal te maken met te weinig drinken. Op de fiets iedere 10-15 minuten zo'n 150 ml drinken. Bidons gaan ze redelijk snel leeg maar die kun je overal wel weer bijvullen. Je hebt ook van die bruistabletten die je mee kunt nemen. Bidon vullen met water, tablet erin en je hebt isotone drink...
...
Er zijn grenzen hè
in de praktijk hebben wielertoeristen met profoutfits zelden geschoren benen
[ Voor 19% gewijzigd door havana op 09-03-2015 13:29 ]
Heb 1 bidon van 750cl + snufje zout, en een van 900ml deze is gevuld met isotoon spul.koentjuh1987 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:22:
bij mij heeft hoofdpijn tijdens of na het sporten veelal te maken met te weinig drinken. Op de fiets iedere 10-15 minuten zo'n 150 ml drinken. Bidons gaan ze redelijk snel leeg maar die kun je overal wel weer bijvullen. Je hebt ook van die bruistabletten die je mee kunt nemen. Bidon vullen met water, tablet erin en je hebt isotone drink...
3x 600ml 1800cl dus voor 3 uur.
Denk dat dit prima is van 20c, wanneer warmer zal je snel meer moeten drinken.
Ik heb meestal niet het idee dat ik uitgedroogd ben, het gebeurt soms ook weleens na intensieve korte ritten +- 1 1/2 uur. Kom dan vrij fit weer thuis en heb niet het idee dat ik iets van recovery nodig heb.
(Heb extreem snelle stofwisseling, zou misschien invloed kunnen hebben?)
Maar dan krijg ik soms evengoed hoofdpijn. sinds ik hersteldrank drink. Is dit voorbij. maak na dit soort ritten nu meestal een smoothie (banaan,bevroren frambozen,amandel melk) meestal voeg ik dan ook Crema de Almendras toe. In nederland Amandel boter(vrij onbekend denk ik nl).
Wikipedia: Almond butter
Op langere ritten +4 voeg ik dan meestal ook nog dat Recovery poeder spul toe. Maar daar wil ik eigenlijk vanaf. Maar wil ook geen hoofdpijn
Spicy!
Goed drinken helpt meestal wel bij hoofdpijn. Ook als je klaar bent en weer thuis aankomt kan je een glas water naar binnen werken. Eventueel met siroop of isostar poeder om de reserves weer aan te vullen. Let er ook op dat je de zoutvoorraad weer goed aanvult. Is je broek/shirt helemaal wit uitgeslagen van het zout (vooral als het wat warmer is buiten) dan weet je dat wat extra zout mag innemen. Eet desnoods een komkommer/tomaat met wat zout.
Ik ben vandaag bij de huisarts geweest voor m'n knie. Het patellofemoraal pijnsydroom kwam er uit. Sinds de GoT IJsselmeerronde al last hiervan. Volgende week maandag weer naar de fysiotherapeut. Opereren, spuiten, pillen zijn hier niet voor werd me verteld. Opereren kan het alleen maar erger maken of is maar tijdelijk een oplossing. Het kraakbeen van de knie moet heel langzaam belast worden. Dus helaas geen AGR, Klimclassic, Veenendaal-Veenendaal en normaal een rondje fietsen
.
Ik ben vandaag bij de huisarts geweest voor m'n knie. Het patellofemoraal pijnsydroom kwam er uit. Sinds de GoT IJsselmeerronde al last hiervan. Volgende week maandag weer naar de fysiotherapeut. Opereren, spuiten, pillen zijn hier niet voor werd me verteld. Opereren kan het alleen maar erger maken of is maar tijdelijk een oplossing. Het kraakbeen van de knie moet heel langzaam belast worden. Dus helaas geen AGR, Klimclassic, Veenendaal-Veenendaal en normaal een rondje fietsen
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Alcohol vrij bier of pure chocolade, of pure chocolade melk zou ook goed zijn voor je herstel.
@ PM_Petrol, heel langzaam opbouwen is dus de enige oplossing?
@ PM_Petrol, heel langzaam opbouwen is dus de enige oplossing?
Deze smoothie is ongeveer 800cl, drink ik binnen 20 minuten na terugkomst.PM_Petrol schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:51:
Goed drinken helpt meestal wel bij hoofdpijn. Ook als je klaar bent en weer thuis aankomt kan je een glas water naar binnen werken. Eventueel met siroop of isostar poeder om de reserves weer aan te vullen. Let er ook op dat je de zoutvoorraad weer goed aanvult. Is je broek/shirt helemaal wit uitgeslagen van het zout (vooral als het wat warmer is buiten) dan weet je dat wat extra zout mag innemen. Eet desnoods een komkommer/tomaat met wat zout.
Is klote man, ik heb dit ook, voor mij nu 4 1/2 jaar geleden is dit de reden geweest om te gaan fietsen.Ik ben vandaag bij de huisarts geweest voor m'n knie. Het patellofemoraal pijnsydroom kwam er uit. Sinds de GoT IJsselmeerronde al last hiervan. Volgende week maandag weer naar de fysiotherapeut. Opereren, spuiten, pillen zijn hier niet voor werd me verteld. Opereren kan het alleen maar erger maken of is maar tijdelijk een oplossing. Het kraakbeen van de knie moet heel langzaam belast worden. Dus helaas geen AGR, Klimclassic, Veenendaal-Veenendaal en normaal een rondje fietsen.
(hardlopen was voor mij de boosdoener)
Zooltjes + speedplay pedalen helpen mij wel redelijk goed, de fysiotherapie heeft mij alleen tijdelijk geholpen zodra ik hiermee stopte kwam het gewoon weer terug.
Als je nog last heb tijdens het fietsen, let dan goed op je zadelhoogte. een paar mm te hoog kan je knie al vervelend belasten. liever iets te laag en dan stapje voor stapje verhogen tot het goed is.
Spicy!
Volgende week maandag 1e afspraak bij de fysio. Maar de huisarts had het over een trainingsmethode waarbij je heel langzaam opbouwt. Zadel staat als het goed is goed, ik heb daar duizenden km's mee gefietst. En vooral na het fietsen pijn, zoals nu.
Je kan ook van die eiwitshakes/repen innemen. Dat wat de bodybuilders ook gebruiken
. Zitten vol met eiwit, dus goed voor het herstel.
Je kan ook van die eiwitshakes/repen innemen. Dat wat de bodybuilders ook gebruiken
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Verwijderd
Balen, man. Ik heb ook last van PFPS, maar dan met name bij (en veroorzaakt door) hardlopen. Hoe meer je je verdiept in de wetenschappelijke literatuur, hoe moedelozer je raakt, want er bestaat nauwelijks concensus over de oorzaken en ook niet over de juiste behandeling.PM_Petrol schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:51:
Ik ben vandaag bij de huisarts geweest voor m'n knie. Het patellofemoraal pijnsydroom kwam er uit. Sinds de GoT IJsselmeerronde al last hiervan. Volgende week maandag weer naar de fysiotherapeut. Opereren, spuiten, pillen zijn hier niet voor werd me verteld. Opereren kan het alleen maar erger maken of is maar tijdelijk een oplossing. Het kraakbeen van de knie moet heel langzaam belast worden. Dus helaas geen AGR, Klimclassic, Veenendaal-Veenendaal en normaal een rondje fietsen.
Het valt mij ook op dat er veel fysiotherapeuten zijn die (kennelijk) niet op de hoogte zijn van de meest recente peer-reviewed studies, die bewijzen dat eigenlijk helemaal niet zo'n duidelijk verband bestaat tussen PFPS en de manier waarop je knieschijf 'spoort' over de groeve in je dijbeen. Ook is er geen verband aangetoond tussen een beschadiging van het kraakbeen achter je knieschijf (chondromalacia patellae) en PFPS. Er waren mensen in de controlegroep die wel degradatie van het kraakbeen hadden maar geen PFPS en er waren mensen in de onderzoeksgroep die wel PFPS hadden maar geen degradatie van het kraakbeen.
Al met al een enorm vervelend en hardnekkig probleem. Bij mij is hardlopen nog steeds te pijnlijk om langer dan ~10 minuten te doen, maar fietsen gaat dan wel weer pijnloos (godzijdank).
Heb hier vorige seizoen ook last van gehad. Pijn onder de knieschijf en aan de pees aan de buitenzijde van de knie. Heb een bikefit laten doen en daarna zijn de klachten langzaam verdwenen.
2 weken geleden naar Gran Canaria geweest en op een huurfiets gezeten. Na 3 dagen ondragelijke pijn en een rustdag moeten nemen. Daarna toch nog een paar dagen doorgefietst en sindsdien blijf ik weer klachten houden met hardlopen etc. Moet dus weer rustig aan opbouwen.
2 weken geleden naar Gran Canaria geweest en op een huurfiets gezeten. Na 3 dagen ondragelijke pijn en een rustdag moeten nemen. Daarna toch nog een paar dagen doorgefietst en sindsdien blijf ik weer klachten houden met hardlopen etc. Moet dus weer rustig aan opbouwen.
Ja ik heb net ook al een uur allemaal dingen gelezen over het syndroom.
Wordt er niet echt vrolijk van. Na 8 maanden bijna niet gefietst te hebben heb ik nog steeds last, dus dat zal ook niet 1 2 3 weg gaan. Ook niet met fysiotherapie etc.
Wordt er niet echt vrolijk van. Na 8 maanden bijna niet gefietst te hebben heb ik nog steeds last, dus dat zal ook niet 1 2 3 weg gaan. Ook niet met fysiotherapie etc.
Verwijderd
is jou wintervachtje er al af dan ? ja dus post gemisthavana schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:28:
[...]
Er zijn grenzen hè
in de praktijk hebben wielertoeristen met profoutfits zelden geschoren benen
erg op passen dat dit geen dames topic word

is harsen niet handiger ? met scheren moet je het 2-3x in de week bijhouden. heb geen hars ervaring maar zit er wel over te denken.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2015 15:16 ]
Gisteren voor het eerst weer gefietst (laatste keer daarvoor was half jaar geleden). Heb nu nog last van mijn kont, aardig zadelpijn gehad na zo'n lange tijd niet fietsen
Ik ben met een gevarieerd groepje meegefietst, tempo lag rond de 26-27km/h, dus prima vol te houden.
Nu is het pootje van mijn bril afgebroken vorig jaar en ik ben nog op zoek naar een nieuwe bril. Heeft iemand een goede tip voor een fijn brilletje? Ik zie er zoveel staan dat ik er geen wijs uit word. Budget ligt niet zo hoog, denk aan 30-40 euro.
Nu is het pootje van mijn bril afgebroken vorig jaar en ik ben nog op zoek naar een nieuwe bril. Heeft iemand een goede tip voor een fijn brilletje? Ik zie er zoveel staan dat ik er geen wijs uit word. Budget ligt niet zo hoog, denk aan 30-40 euro.
De wijzen komen uit het Oosten!
Als je op een budget zit is dit wel een aanrader: http://www.decathlon.nl/g...k-cat-310-id_8173630.html
Pasvorm blijft natuurlijk een persoonlijk ding, dus naar een winkel gaan kan ook geen kwaad.
Pasvorm blijft natuurlijk een persoonlijk ding, dus naar een winkel gaan kan ook geen kwaad.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:11:
[...]
is jou wintervachtje er al af dan ? ja dus post gemist
erg op passen dat dit geen dames topic word... maar...
is harsen niet handiger ? met scheren moet je het 2-3x in de week bijhouden. heb geen hars ervaring maar zit er wel over te denken.
Het werk compenseer ik maar door mijn gezicht niet te scheren
Verwijderd
Ik heb zelf ook het idee dat rust niet helpt. Zelfs mijn collega met een gescheurde meniscus kan al sneller weer hardlopen en fietsen, nadat hij daaraan was geopereerd. Dat heeft tenminste een duidelijk aanwijsbare oorzaak, maar PFPS is zo vaag. Uit allerlei onderzoeken blijkt dat je PFPS kunt hebben terwijl er mechanisch helemaal niets mis is met je knie: geen degradatie van het kraakbeen, geen beschadiging van spieren of pezen, et cetera. Ik heb ook wel eens gelezen dat je beter lage-impact activiteiten kunt doen, zoals zwemmen of wandelen, temeer omdat rust niet helpt.PM_Petrol schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:05:
Ja ik heb net ook al een uur allemaal dingen gelezen over het syndroom.
Maar ik wil FIETSENVerwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:39:
[...]
Ik heb zelf ook het idee dat rust niet helpt. Zelfs mijn collega met een gescheurde meniscus kan al sneller weer hardlopen en fietsen, nadat hij daaraan was geopereerd. Dat heeft tenminste een duidelijk aanwijsbare oorzaak, maar PFPS is zo vaag. Uit allerlei onderzoeken blijkt dat je PFPS kunt hebben terwijl er mechanisch helemaal niets mis is met je knie: geen degradatie van het kraakbeen, geen beschadiging van spieren of pezen, et cetera. Ik heb ook wel eens gelezen dat je beter lage-impact activiteiten kunt doen, zoals zwemmen of wandelen, temeer omdat rust niet helpt.
We gaan het zien, misschien helpt de fysio wel degelijk. Voorlopig heb ik nog steeds pijn, staat er een gloednieuwe fiets binnen en kan ik de toertochten niet rijden. Het zit allemaal weer lekker mee.
Ik zal er eens naar kijken. Huis gekocht, dus financieel ligt de prioriteit niet bij een fietsbril van 300 euroMrAngry schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:28:
Als je op een budget zit is dit wel een aanrader: http://www.decathlon.nl/g...k-cat-310-id_8173630.html
Vind zelf, maar dat is ook weer budgetafhankelijk, de meekleurende glazen erg handig, zeker als je ook wel eens op de atb zit, of in bosrijke omgeving fietst. Je hebt dan altijd de juiste set glazen mee.
Een goede bril kan wel lang mee gaan als je er wat voorzichtig mee bent. Ik heb ondertussen 5 jaar geleden de specialized miura bril gekocht en gebruik deze nog steeds dagelijks. (ook woon werk verkeer) Was toen 149 euro oid. De glazen zijn ook erg stevig, zit nog geen krasje op en ik gooi hem altijd los in m'n helm. En soms op de grond..
Een goede bril kan wel lang mee gaan als je er wat voorzichtig mee bent. Ik heb ondertussen 5 jaar geleden de specialized miura bril gekocht en gebruik deze nog steeds dagelijks. (ook woon werk verkeer) Was toen 149 euro oid. De glazen zijn ook erg stevig, zit nog geen krasje op en ik gooi hem altijd los in m'n helm. En soms op de grond..
In deze range niet echt, dan is basic functie gewoon het belangrijkste: Blijft ie zitten en houdt ie zon/wind tegen.NoepZor schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:55:
[...]
Ik zal er eens naar kijken. Huis gekocht, dus financieel ligt de prioriteit niet bij een fietsbril van 300 euroZijn er nog zaken waar ik op moet letten, behalve pasvorm?
Segmentje hoger kan je kijken naar gepolariseerd ja/nee, kwaliteit van de lens, meekleurende lenzen, materiaal van het frame etc. Mijn persoonlijke ervaring is dat ik brillen sneller kwijtraak dan dat ze stuk gaan. Toch nu (nadat ik voor de derde keer deze decathlon bril ben kwijtgeraakt) besloten om er iets meer aan uit te geven omdat het kan.
Rust werkte bij mij totaal averechts, rust roest.Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:39:
[...]
Ik heb zelf ook het idee dat rust niet helpt. Zelfs mijn collega met een gescheurde meniscus kan al sneller weer hardlopen en fietsen, nadat hij daaraan was geopereerd. Dat heeft tenminste een duidelijk aanwijsbare oorzaak, maar PFPS is zo vaag. Uit allerlei onderzoeken blijkt dat je PFPS kunt hebben terwijl er mechanisch helemaal niets mis is met je knie: geen degradatie van het kraakbeen, geen beschadiging van spieren of pezen, et cetera. Ik heb ook wel eens gelezen dat je beter lage-impact activiteiten kunt doen, zoals zwemmen of wandelen, temeer omdat rust niet helpt.
Ja, MRI en orthopeed konden bij mij ook geen schade vinden.
Orthopeed raadde me zooltjes aan, die geven enigszins verlichting.
Tijdens fietsen heb ik bijna tot geen last. Maar bv auto rijden kan wel bijvoorbeeld een vervelend gevoel opleveren gelukkig doet het inmiddels geen pijn meer.
Spicy!
De Lidl heeft ze volgende week weer, voor 2 euroNoepZor schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:18:
Ik heb vorig jaar ook zo'n Lidl bril gehaald (van € 8,99 volgens mij), en die heb ik 4 keer opgehad en toe was 'ie al stuk. Spontaan afgebroken. Nee, dat was niet echt een goede investering.
Vanaf 16-3 inderdaad weer fiets-aanbiedingen bij Lidl:
Jerseys €8
Broeken €10
Sokken €3
Handschoenen €4
Montagestandaard €25
http://flyer.lidl.nl/af44c734-d732-46bb-b3bf-4c227171b8ba/#/20
Jerseys €8
Broeken €10
Sokken €3
Handschoenen €4
Montagestandaard €25
http://flyer.lidl.nl/af44c734-d732-46bb-b3bf-4c227171b8ba/#/20
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Blijft kut natuurlijk maar ik stond er eigenlijk best versteld van dat je toen we het rondje deden nog nooit 200 K had gefietst. Overigens wel eens met rustig (opbouwend) door rijden ivm rusten. Stil zitten helpt met sommige klachten maar lang niet alle.PM_Petrol schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:51:
Ik ben vandaag bij de huisarts geweest voor m'n knie. Het patellofemoraal pijnsydroom kwam er uit. Sinds de GoT IJsselmeerronde al last hiervan. Volgende week maandag weer naar de fysiotherapeut. Opereren, spuiten, pillen zijn hier niet voor werd me verteld. Opereren kan het alleen maar erger maken of is maar tijdelijk een oplossing. Het kraakbeen van de knie moet heel langzaam belast worden. Dus helaas geen AGR, Klimclassic, Veenendaal-Veenendaal en normaal een rondje fietsen.
[ Voor 7% gewijzigd door Graham op 09-03-2015 18:00 ]
Klopt. En ik heb nog ruim 150km met steken in de knie doorgereden. Dit zijn de gevolgen dusGraham schreef op maandag 09 maart 2015 @ 17:59:
[...]
Blijft kut natuurlijk maar ik stond er eigenlijk best versteld van dat je toen we het rondje deden nog nooit 200 K had gefietst. Overigens wel eens met rustig (opbouwend) door rijden ivm rusten. Stil zitten helpt met sommige klachten maar lang niet alle.

Ik heb met een rondje Ijsselmeer ook mijn achillespees kapot getrapt. Einde seizoen toen en nog steeds sporadisch last van. Ik had dat jaar al enkele keren over de 200km gefietst, maar 300 is toch echt andere koek. Laten we in dit topic proberen mensen af te raden dat te doen zonder goede voorbereiding.
Ik heb gisteren deze besteld: http://www.athleteshop.nl...ck-chromatic-orange-smokeNoepZor schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:18:
Ik heb momenteel een goedkope bril van de Aldi met verwisselbare glazen, maar het lijkt me wel erg handig als de glazen vanzelf verkleuren.
Een review van de bril: http://racefietsblog.nl/r...r-raptor-trans-fietsbril/
Ik wil dit jaar de elfstedentocht fietsen, maar wat is dan een goede voorbereiding? Is een aantal keer 150km voldoende of moet dat echt meer zijn?MrAngry schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:33:
Ik heb met een rondje Ijsselmeer ook mijn achillespees kapot getrapt. Einde seizoen toen en nog steeds sporadisch last van. Ik had dat jaar al enkele keren over de 200km gefietst, maar 300 is toch echt andere koek. Laten we in dit topic proberen mensen af te raden dat te doen zonder goede voorbereiding.
Voor de mensen die van plan waren mee te gaan naar Limburg a.s. zondag (ritje van +/- 150km, 2500hm) heb ik even een los prive-topic gemaakt in een DM.
Tot nu toe hebben we:
* DDX
* M@cer
* Graham
* Pelle
En nog onder voorbehoud:
* MMuilwijk
Als je mee wilt, DM mij dan even, dan voeg ik je ook toe aan dat prive topic
Tot nu toe hebben we:
* DDX
* M@cer
* Graham
* Pelle
En nog onder voorbehoud:
* MMuilwijk
Als je mee wilt, DM mij dan even, dan voeg ik je ook toe aan dat prive topic
Die Elfstedentocht is ook iets van 200km toch?DeFeCt schreef op maandag 09 maart 2015 @ 23:03:
[...]
Ik wil dit jaar de elfstedentocht fietsen, maar wat is dan een goede voorbereiding? Is een aantal keer 150km voldoende of moet dat echt meer zijn?
Met 1 of 2 keer 150km rijden om aan zo'n afstand te wennen zou het wel moeten lukken denk ik. Er zijn genoeg mensen die onvoorbereid die Elfstedentocht fietsen; het gaat ook niet bepaald hard heb ik begrepen, dus daar zou ik me niet zo'n zorgen om maken.
Het is vooral alles boven die 200km wat je enigszins voor moet bereiden
hij is 230kmPelle schreef op maandag 09 maart 2015 @ 23:10:
Het is vooral alles boven die 200km wat je enigszins voor moet bereiden
Dan zou ik het opbbouwen naar een keer 120km, een keer 150km en een keer 180km doen in de voorbereiding. Die resterende 50km kom je dan ook nog wel door
Het is vooral kwestie van wennen aan lange dag fietsen/weten wanneer je moet eten/welk tempo je lang kan volhouden.
En je niet gek laten maken door andere mensen die harder fietsen.
En je niet gek laten maken door andere mensen die harder fietsen.
Ik heb ook een aantal keer +130km ritten gemaakt, allemaal solo. Maar nu dus met een vervelend knieprobleem. 230km is natuurlijk wel iets minder dan 370km maar toch.DeFeCt schreef op maandag 09 maart 2015 @ 23:03:
[...]
Ik wil dit jaar de elfstedentocht fietsen, maar wat is dan een goede voorbereiding? Is een aantal keer 150km voldoende of moet dat echt meer zijn?
Tja ik heb ook aantal ritten van rond 300km, stap daarna 414 van zuiderzee was wel even meer.
Maar eigenlijk gewoon nog langer in het zadel, kon nou niet zeggen dat het zwaarder was ofzo.
Scheelde natuurlijk dat we met groepje reden.
Maar eigenlijk gewoon nog langer in het zadel, kon nou niet zeggen dat het zwaarder was ofzo.
Scheelde natuurlijk dat we met groepje reden.
Voor de zomer nog maar eens leuk rondje bedenkenMax dist:414 km - Rondje Zuiderzee
2nd: 306 km, 3rd: 301 km, 4th: 285 km, 5th: 282 km
Ik wou zeggen, dat is echt wel andere koek hoor. 300+ verdient van mij sowieso een diepe buigingPM_Petrol schreef op maandag 09 maart 2015 @ 23:18:
[...]
Ik heb ook een aantal keer +130km ritten gemaakt, allemaal solo. Maar nu dus met een vervelend knieprobleem. 230km is natuurlijk wel iets minder dan 370km maar toch.
Mijn langste afstand (255km) zou jouw top-5 niet eens halenDDX schreef op maandag 09 maart 2015 @ 23:23:
Max dist:414 km - Rondje Zuiderzee
2nd: 306 km, 3rd: 301 km, 4th: 285 km, 5th: 282 km

Max dist: 255 km - Nieuwerkerk - Groningen. Met windje in de rug, dat dan weer wel.
2nd: 182 km, 3rd: 178 km, 4th: 176 km, 5th: 172 km
Terwijl ik vorig weekend een lange rit maakte, vroeg ik me af door hoeveel provincies ik zou rijden; 5 in dat geval. Maar met een paar km om rijden konden dat er 6 zijn, en nog een uurtje trappen had me er 8 opgeleverd.Voor de zomer nog maar eens leuk rondje bedenken
Dus toen bedacht ik me bij thuiskomst (ongeveer) deze route, die 11 provincies doorkruist in 320km. Route kan nog wel wat getweaked worden (start bijv. bij treinstation Bergen op Zoom), maar ik ga eens kijken of dit haalbaar is op een dag met ZW4 of hoger
(Limburg erbij leek me iets teveel van het goede, overigens.)
Hoe laat vertrekken jullie en waar zondag?
Ik heb hem nu 4x gefietst en elk jaar wordt de voorbereiding minderDeFeCt schreef op maandag 09 maart 2015 @ 23:03:
[...]

Eerste jaar iets van 800km gefietst ervoor, met als langste tocht 120km. Nou die 120km was echt op karakter, niet op uithoudingsvermogen. De Elfstedentocht de week erna was geen enkel probleem. Vorige jaar kwam ik vrees ik niet verder dan 300 trainings-kilometers...
Qua eten: onze regel is 'eet elke stop een muesli reep'. Ook als je geen honger/ trek hebt en begin hier direct bij de 1e stempelpost mee. Dan komt de hongerklop ook niet. Bij de lunch hebben we altijd pasta salade oid dus dat vult ook wel lekker.
En belangrijkste: laat je niet gek maken door andere wielrenners, gewoon je eigen tempo fietsen. En begin zeker niet te snel te hard met fietsen!
Maar in mijn optiek een hele leuke tocht
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
11 uur, Maastricht.MrAngry schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 08:58:
Hoe laat vertrekken jullie en waar zondag?
We moeten alleen nog even kijken waar de OV'ers en de mensen die met auto komen elkaar treffen
Bij de Van Der Valk is een redelijk parkeerterrein, misschien dat je daar kan samenkomen. Van daaruit rijd je ook zo in de richting van Margraten / Valkenburg.
Read the code, write the code, be the code!
Bedankt! Ik was ook nog opzoek naar een nieuwe bril. Ik heb op het moment die witte van de Lidl. Werkt op zich prima voor wat je ervoor betaalt. Ben benieuwd hoe deze glazen meekleuren. Ik heb trouwens de witte versie gehaaldSToRM666 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:19:
[...]
Ik heb gisteren deze besteld: http://www.athleteshop.nl...ck-chromatic-orange-smoke
Ik heb momenteel een goedkope bril van de Aldi met verwisselbare glazen, maar het lijkt me wel erg handig als de glazen vanzelf verkleuren.
Een review van de bril: http://racefietsblog.nl/r...r-raptor-trans-fietsbril/
Nu ik toch bezig ben, iemand nog tips voor schoenen of weet waar ik op moet letten? Voor een helm komt het vooral neer op gewicht en smaak geloof ik, ofniet?
Helm is ook een deel pasvorm, ligt beetje aan de vorm van je hoofd of de helm fijn zit of niet en of je hem fijn kunt instellen.
http://doefiets.nl/traini...lfstedenrijwieltocht-2014DeFeCt schreef op maandag 09 maart 2015 @ 23:03:
[...]
Helm en schoenen, ik begrijp niet hoe iemand dat zonder passen kan kopen. Helm zéker gewoon naar winkel gaan en passen. Let wel op de ventilatie. Die is vaak een stuk beter bij duurdere modellen en dat kun je niet voelen tot je er mee sport.Jotuns schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:20:
[...]
Nu ik toch bezig ben, iemand nog tips voor schoenen of weet waar ik op moet letten? Voor een helm komt het vooral neer op gewicht en smaak geloof ik, ofniet?
Graag gedaanJotuns schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:20:
Bedankt! Ik was ook nog opzoek naar een nieuwe bril. Ik heb op het moment die witte van de Lidl. Werkt op zich prima voor wat je ervoor betaalt. Ben benieuwd hoe deze glazen meekleuren. Ik heb trouwens de witte versie gehaald
Ik heb nu een goed wintersetje kleding. Lange warme broek, thermoshirt met lange mouwen, en jasje. Daarnaast een standaard zomer setje. In deze periode is de ene set te warm, de andere te koud. Wat is slim om er bij te kopen? Ik lees hier veel goede verhalen over de gabba. Ik overweeg er een met korte mouwen in combinatie met armstukken. Of kan ik toch beter gaan voor lange mouwen? Is de gabba in de zomer ook nog te gebruiken? Of is die dan te warm?
Veel winkels verzenden en/of retourneren gratis tegenwoordig. Heb zelf mijn schoenen bij bike-discount.de besteld. 3 paar schoenen in een keer besteld en het passende paar gehouden, rest voor niets teruggestuurd.Makkelijk schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 18:06:
[...]
Helm en schoenen, ik begrijp niet hoe iemand dat zonder passen kan kopen. Helm zéker gewoon naar winkel gaan en passen. Let wel op de ventilatie. Die is vaak een stuk beter bij duurdere modellen en dat kun je niet voelen tot je er mee sport.
Goed, dat kan. Ik heb 10 helmen opgezet en er zat er 1 duidelijk het best. Dat had ik nooit via internet kunnen regelen. Of ik had voor > 500 euro aan helmen moeten bestellen. De rest zou ook "best" zijn geweest, maar mijn ervaring met helmen voor alle sporten is dat het een stuk nauwer luistert dan een paar schoenen of een bril.
Bij schoenen kan ik me dan nog wel voorstellen dat je er gewoon een stuk of 3 besteld.
Bij schoenen kan ik me dan nog wel voorstellen dat je er gewoon een stuk of 3 besteld.
[ Voor 41% gewijzigd door Makkelijk op 10-03-2015 20:14 ]
Ja, vooruit, tien helmen zal nogal een voorinvestering vergen
ochja ieder zijn ding, gelukkig hebben we de keuze hoe we aan de spullen komen!
ochja ieder zijn ding, gelukkig hebben we de keuze hoe we aan de spullen komen!
Ik heb die met korte mouwen, en ik kan er van 0 - 20 graden prima in rijden. Bij lage temperaturen met 2 shirts eronder, en met elcheapo armstukken (gevoerde of nanoflex armstukken zouden iets comfortabeler zijn, maar het gaat). Vanaf een graadje of 10 met 1 ondershirtje en armstukken, en vanaf +/- 18 graden zonder armstukken.coen76 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:32:
Ik heb nu een goed wintersetje kleding. Lange warme broek, thermoshirt met lange mouwen, en jasje. Daarnaast een standaard zomer setje. In deze periode is de ene set te warm, de andere te koud. Wat is slim om er bij te kopen? Ik lees hier veel goede verhalen over de gabba. Ik overweeg er een met korte mouwen in combinatie met armstukken. Of kan ik toch beter gaan voor lange mouwen? Is de gabba in de zomer ook nog te gebruiken? Of is die dan te warm?
Die met lange mouwen geeft je die flexibiliteit niet, en de convertible is én duur, én imho overbodig als je er 1 of 2 setjes armstukken bij hebt.
Past die in je jersey dan ?DDX schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:38:
As zondag gratis reizen in trein met boekenweekgeschenk trouwens.
Zo ik ben ook weer enigszins in de gelegenheid om hier te lezen/reageren.
Mijn ritje van afgelopen zondag schuif ik iig in de categorie "dramatisch"

Vertrok zondag voor drieën vanuit Driebergen (Dooren volgens Garmin/Strava) met 20 graden en heel licht windje, en geen tegenwind op de voorgenomen route. Toch maar Gabba aangedaan omdat ik verwachte dat de wind wel iets zou aantrekken omdat ik langs water zou rijden en temperatuur altijd eind vand e middag daalt.
Tot de Meern bij Utrecht een heerlijk ritje, wel even gebaald dat ik de Gabba aan had want was gewoon warm. Tot Woerden....wind trok aan, pal wind op kop, temperatuur daalde best snel en benen verzuurde echt binnen no-time
Tot Leiden was het echt een drama, zelfs een stukken gehad dat ik tegen omslagpunt reed met 21km/u, echt helemaal geen fut meer in de benen. Ondertussen koude wind en kwik daalde onder de 10 graden (8,5 toen ik thuis kwam) dus koude handen, voeten en loopneus
Bij Leiden ging het wel maar was volledig gesloopt
Route van Google maps was ook zwaar beroerd, had zga geen tijd gehad om echt goed er naar te kijken maar dit sloeg alles. Stukken weg die miste (bleek een tegelpadje langs een clubgebouw te zijn) en kwam opeens ergens langs een provinciale weg uit zonder oversteekplaats
Moraal van het verhaal: weekendje weg met 22 gillende tieners, +/- 7u slaap in een weekend en continue druk en actief doen is geen goede voorbereiding voor een tochtje
Positieve punten: Edge 500 is heerlijk, vooral de auto pause functie! Langs de Meern fietsen is mooi!
[ Voor 8% gewijzigd door sapphire op 10-03-2015 20:52 ]
Atlas schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:09:
[...]
Qua eten: onze regel is 'eet elke stop een muesli reep'. Ook als je geen honger/ trek hebt en begin hier direct bij de 1e stempelpost mee.
Maar in mijn optiek een hele leuke tocht
Dank heren!
Was inderdaad vervelend windje, wij hebben een van ons groepje naar huis moeten duwen om ons gemiddelde nog een beetje op te houden, Jongen zat helemaal stuk.sapphire schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:49:
[...]
Positieve punten: Edge 500 is heerlijk, vooral de auto pause functie! Langs de Meern fietsen is mooi!
Mijn Edge 800 is zo trigger happy met auto pause dat hij continue pauzeert, ook als ik 30km/u fiets, heb hem uit frustratie maar uitgezet
Zou je denken, was overigens ook niet continue zo.DDX schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:58:
Als je geen fut meer in je benen had kom je toch nooit meer op je omslagpunt uit ?
Ach lichaam was sowieso volledig van slag. Gisteren ook echt overal last van gehad, geen kracht in bovenbenen, alles erg gevoelig/pijnlijk dus...
Ik zag een Gabba korte mouw in de aanbieding voor 90 euro. Scheelt deze versie veel met de Gabba 2? Is het de 45 euro extra waard? Begrijp uit reacties dat je in koudere ritten ook met korte mouw en goede mouwstukken kan rijden. Zij het met meerdere lagen natuurlijk.
[ Voor 16% gewijzigd door Vos op 10-03-2015 23:19 ]

Nieuwe carbon wieltjes uit China. 50mm, 1570 gram en 23mm wijd. Moet er nog mee rijden
Volgens mij is het meest relevante verschil dat de Gabba 2 een achterzakje heeft waar het water makkelijker uitloopt. Lijkt me niet reuze interessant. Ik ben blij met de originele Gabba.Vos schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 23:16:
Ik zag een Gabba korte mouw in de aanbieding voor 90 euro. Scheelt deze versie veel met de Gabba 2? Is het de 45 euro extra waard? Begrijp uit reacties dat je in koudere ritten ook met korte mouw en goede mouwstukken kan rijden. Zij het met meerdere lagen natuurlijk.
Mooie wielen, mooie fiets ook. Van welke chinees heb je de wielen?andyy schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 00:22:
[afbeelding]
Nieuwe carbon wieltjes uit China. 50mm, 1570 gram en 23mm wijd. Moet er nog mee rijden
@ Vos, waar zag je die gabba in de aanbieding?
[ Voor 7% gewijzigd door roda_djavulen op 11-03-2015 08:38 ]
Hoe krijgen sommige mensen hun ketting toch zo mooi schoon? Ik krijg het nooit echt goed voor elkaarandyy schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 00:22:
[afbeelding]
Goede schoonmaakspullen gebruiken

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Ik heb ze van Asiancycleexpress (Yishun is hun oude naam)roda_djavulen schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 08:30:
[...]
Mooie wielen, mooie fiets ook. Van welke chinees heb je de wielen?
Dasty ontvetter van de Wibra is goed en goedkoop spulwackmaniac schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 08:59:
[...]
Hoe krijgen sommige mensen hun ketting toch zo mooi schoon? Ik krijg het nooit echt goed voor elkaar
En waxsmering gebruiken want met olie krijg je gegarandeerd een zwarte ket.
Ik ben vorig jaar overgestapt van Squirtlube naar Boeshield; bevalt perfect !
[ Voor 35% gewijzigd door havana op 11-03-2015 10:32 ]
https://trentinobikewear....bba-fietsshirt-heren.htmlroda_djavulen schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 08:30:
[...]
Mooie wielen, mooie fiets ook. Van welke chinees heb je de wielen?
Alleen nog in in XL en XXL
Helaas, ik heb maatje M nodig, toch bedankt!
Die heb ik vaker voorbij horen komen. Er moeten weer wat supplies worden geregeld, dus misschien maar even overstappen. Gebruikte eerder Cyclon, maar heb het gevoel dat de ketting daar maximaal zwart van wordt.havana schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:32:
Ander vraagje: zit er kwaliteitsverschil tussen 7801- en 7901-kettingen van Shimano? Zie dat de 7801 niet looprichtingsgebonden is, maar de 7901 wel.
[ Voor 13% gewijzigd door wackmaniac op 11-03-2015 11:48 ]
Dat is volgens mij het voornaamste verschil. Ik heb geen ervaring met de 7901, ik kies altijd voor de 7801 omdat die een stuk goedkoper is.
Hoe maken jullie de ketting en tandwielen goed schoon dan? Eerst met een ontvetter (remreiniger?)havana schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:32:
Bieshield ook maar een keer gaan proberen. Gebruik nu nog kettingolie maar dat geeft toch altijd weer rommel.
Dit topic is gesloten.