Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 120 ... 138 Laatste
Acties:
  • 593.995 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:04
Afgelopen weekend werkte het shirt perfect in nederland/belgie. (icm castelli flanders wind ls ondershirt)
Soms wel rits ff open gezet maar geen last van klamme armen. (bij de furia heb ik daar wel last van als het wat warmer is)

Zit ook als gegoten (maatje m) en zakje met rits achterop is handig voor telefoon.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-09 08:21
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:16:
vraagje, kan je in een evo 386 bb een niet evo386 crankset plaatsen ? anders om kan wel met adapters.
Ja, zie stukkie dat ik daarover schreef
havana's weblog

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:22
Iemand een suggestie voor een setje prima banden? (700x25)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gp4000sii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Vredestein Senso is ook prima.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met ^^. Ik rij nu op de Fortezza Senso All Weather in 25mm, prima bandjes en vaak net even 10-15 euro goedkoper te krijgen dan de GP4000's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Frank heeft voor komende zaterdag weer een groepsritje op de agenda staan.
Mochten er mensen mee willen rijden (of ergens willen aanhaken)
Fietstocht Zuid-Holland (zaterdag 7 maart 2015)

Aanstaande zaterdag lijkt het redelijk goed weer te worden, dat betekent dat er een mooie afstand gefietst kan worden! Ik heb een nieuwe route van ongeveer 150 kilometer gemaakt door Zuid-Holland. We rijden vanuit Overveen via de duinen langs Zandvoort tot aan Wassenaar, daarna steken we door langs Voorschoten en pakken we de lange rechte wegen langs Hazerswoude en Boskoop. Daarna volgt een heel lang stuk van kronkelige weggetjes: eerst langs de Meije, daarna de Kromme Mijdrecht en tenslotte langs de Amstel omhoog tot aan Amstelveen.

Vervolgens rijden we door Amstelveen naar de Bosbaan en richting Ringvaart. Daar kunnen we nog besluiten de Ringvaart te pakken of de rechte weg langs Schiphol te nemen tot aan Haarlem. De voorspelde wind is ZW4/ZW5.

Als je zaterdag 7 maart mee wilt fietsen, vul dan dit formulier in : http://www.knopers.net/?page_id=38

Vertrek: 10:00 bij Hotel Restaurant Loetje in Overveen

Reistijd: ~5 uur

Snelheid: Streven is boven de 30 km/u gemiddeld (afhankelijk van grootte groep)

Organisatie en navigatie: Frank Knopers

Route: https://www.strava.com/routes/1511527
Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/wp-content/uploads/2014/09/route-7-maart-2015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-09 21:55
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 22:43:
Met ^^. Ik rij nu op de Fortezza Senso All Weather in 25mm, prima bandjes en vaak net even 10-15 euro goedkoper te krijgen dan de GP4000's.
Bedankt voor de tip!
Welke binnenband adviseren jullie?

Ik rij trouwens op de Shimano Dura Ace WH-7850-C50-CL, moet ik met de ventielen nog ergens op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 12:14
Sinds ik een paar keer lek reed met dure michelin binnenbandjes en zelfs een defecte nieuwe michelin band had ben ik van mening dat het weinig uit maakt. Ik blijf alleen ver uit de buurt van light- of ultralightweight binnenbandjes. Je moet veel vaker pompen, het is minder betrouwbaar en je levert comfort in. De uitzondering op dat laatste is latex (latex in 23mm vond ik comfortabeler dan 25mm banden) maar latex hield het egen dagtocht vol qua druk dus daar ben ik zéker vanaf gestapt.

Zelf pak ik dus nu de goedkoopste butyl bandjes die ik vind. Als ik nog een merkvoorkeur qua binnenbanden heb dan zou het Schwalbe zijn. Michelin moet ik niet meer en met Continental light heeft mijn fietsbuddy al 2x ellende gehad.

Michelin heeft wel de (esthetisch) mooiste ventielen trouwens :P

[ Voor 8% gewijzigd door Makkelijk op 03-03-2015 08:15 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vjenne-ICT schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 07:46:
[...]

Bedankt voor de tip!
Welke binnenband adviseren jullie?

Ik rij trouwens op de Shimano Dura Ace WH-7850-C50-CL, moet ik met de ventielen nog ergens op letten?
De ventielen moeten lang genoeg zijn om boven de velg uit te komen, natuurlijk. Verder zijn er volgens mij geen bijzonderheden. Wat betreft merk binnenbanden heb ik niet zo'n sterke voorkeur, ik koop meestal gewoon wat in de aanbieding is. Wel had ik het idee dat de Schwalbe binnenbandjes die standaard op mijn fiets zaten (hele dunne / lichte) wel sneller leegliepen, ik moest vaker weer opnieuw pompen. Dat idee heb ik niet bij de huidige binnenbanden (standaard Continental Race 28's, niet ultralight).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2015 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zo lang het maar een A-merk is en geen ultralight rommel is het prima.

Ik pak meestal Conti, omdat die in Duitsland lekker goedkoop zijn maar Schwalbe, Vittoria, Michelin enz. zijn ook prima.

[ Voor 46% gewijzigd door havana op 03-03-2015 09:22 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07:15
Ik heb nou al 2 sets Senso's (all weather) gehad waarbij 1 van de 2 banden echt ongelofelijk veel lek gaat, bij allebei zo'n 12x in 1500 km en zelfs al meerdere keren 2x in een rit. Telkens weer een steentje en het maakt niet uit of hij voor of achter zit, terwijl de andere band uit de set prima in orde is. Ik heb ook nog 2 sets "SuperLite's" en daar is dan weer niets mis mee.

Lijkt wel alsof ze soms een laagje vergeten, voor mij geen Senso's meer in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Fortezza Senso's gebruikt om de Lugano's te vervangen die eerst op mijn fiets zaten. Je hoort en leest natuurlijk ook dramatische verhalen over de Lugano, mensen die elke 250 km lekrijden, slippartijen, noem maar op. Ik heb er echter ruim 3000 km op gereden, ook in goor weer, zonder één lek en naar volle tevredenheid.

Kortom, ervaringen met banden hebben een hoge YMMV-factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Grappig, ik heb nog geen 1x lek gereden met m'n Senso's. Nu aan m'n 2e setje bezig.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 09:04

Pelle

🚴‍♂️

M@cer schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:26:
Ik heb het laatst al een keer geopperd, maar misschien kunnen we inderdaad volgende maand eens een rondje maken in Limburg met een aantal Tweakers.. Laten ik eens een voorzet door voor 15 maart..
Zullen we deze nog even proberen iets concreter te maken? :)

- wie gaan er mee?
- waar spreken we af?
- hoe laat verzamelen, hoe laat vertrekken?
- wie zorgt voor een route?
- zijn er nog wensen voor de route? bepaalde klimmetjes wel of juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
-Afspreken station Maastricht
-11u vertrek zodat er met ov nog beetje te komen is ?
-route idee: https://www.strava.com/routes/1423076

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ik ga toch niet, moet zoveel mogelijk KM op de tandem trainen voor de vakantie :)

Edit: waarschijnlijk toch wel, ik moet me minder druk maken om vakantie namelijk ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Makkelijk op 03-03-2015 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Pelle schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 09:52:
[...]

Zullen we deze nog even proberen iets concreter te maken? :)

- wie gaan er mee?
- waar spreken we af?
- hoe laat verzamelen, hoe laat vertrekken?
- wie zorgt voor een route?
- zijn er nog wensen voor de route? bepaalde klimmetjes wel of juist niet?
Heb er inmiddels wel rekening mee gehouden qua werk. Dus ik ben er bij :D

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:10
Heeft iemand hier toevallig nog een kant en klare route om op de Veluwezoom zoveel mogelijk hm's te pakken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op en neer op de Zijpenberg en dat zo vaak je wilt, dat zal het meeste hm's opleveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Check de routes van de Jan Janssen Classic: http://www.janjanssenclassic.nl/node/10
Veel meer hoogtemeters per km krijg je er niet in denk ik. Je moet dan wel alleen het onderste (Veluwezoom) stuk pakken en niet de Hoge Veluwe oprijden (hoewel het daar wel heel mooi is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:52

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 09:45:
Ik heb de Fortezza Senso's gebruikt om de Lugano's te vervangen die eerst op mijn fiets zaten. Je hoort en leest natuurlijk ook dramatische verhalen over de Lugano, mensen die elke 250 km lekrijden, slippartijen, noem maar op. Ik heb er echter ruim 3000 km op gereden, ook in goor weer, zonder één lek en naar volle tevredenheid.

Kortom, ervaringen met banden hebben een hoge YMMV-factor.
Heb ook Lugano's gehad op mijn vorige fiets, toevallig ook de enige keer dat ik vol weggeslipt ben...
Nou kan ik natuurlijk die Lugano's vol afkraken omdat ze te weinig grip hadden, ect maar het was op nat wegdek, klinkers die scheef lagen, in een bochtje in de herfst dus ach....zal allemaal wel ze reden prima :)

Mijn vader rijd nu sinds deze winter op aanraden van mij (via hier :+) op Senso's xtreme weather en hij is erg tevreden ermee.

Qua binnenband heb ik aktiv8, waarom? Omdat mijn neef die verkocht bij de fietsen en hij over het algemeen geen meuk verkoopt.

@Makkelijk, over goedkope binnenbandjes....toch vind ik de super goedkope Decathlon bandjes toch geen fijn idee :+ Heb er wel één in m'n Tacxwiel maar voor een dagtocht...hmmm.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Op aanraden van hier heb ik op moment de Fortezza Senso All Weather 25mm waar ik erg blij mee ben. Liggen er nu zo'n 2600 K op sinds november. En geen 1x mee lek gereden. Je ziet wel dat ze wat vierkant aan het worden zijn maar verder nog genoeg rubber ;)

Ik moet nog even bedenken wat voor "lente/zomer" buiten banden ik er op doe.

Qua binnen band heb ik ook Continental Race 28 Tube 700C. Prima dingen maar soms zit er een tussen die een ventiel heeft die er niet voledig is in geschroeft. Als ze allemaal op zijn ga ik wel iets anders zoeken.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
sapphire schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:01:
[...]
@Makkelijk, over goedkope binnenbandjes....toch vind ik de super goedkope Decathlon bandjes toch geen fijn idee :+ Heb er wel één in m'n Tacxwiel maar voor een dagtocht...hmmm.
Ik heb vernomen dat het standaard Vredestijn binnenbandjes zijn in een goedkopere verpakking. Ik geloof het wel, ik ga met 2 decathlon reservebandjes door de VS heen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:19
Rij al 2 jaar op Decathlon binnenbanden (ruim 20.000 kilometer) en misschien in totaal 5x een lekker band gehad...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Krijg net een mail van Mantel met de Dinsdagdeals, waaronder die Senso All weather banden voor €24,76. Kortingscode: didealsensox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scubamichel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-09 11:42
BreadFan schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 08:58:
Krijg net een mail van Mantel met de Dinsdagdeals, waaronder die Senso All weather banden voor €24,76. Kortingscode: didealsensox
Ik heb ze hier http://www.dewielershop.n...za-senso-all-weather.html enige tijd geleden gekocht voor 21,95. Nu zijn ze er 22,95. Wel 5,95 verzendkosten tegen 4,95 bij Mantel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Ik ben ook heel tevreden met mijn 25mm Senso's. Heel goed tijdens het afdalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:08

DeFeCt

je wéét toch

Nog een +1 voor de Senso's :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
BreadFan schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 08:58:
En dat post je op woensdag :X

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
:D Goed punt :X

Ik lees nu de mail beter en zie dat die aanbiedingen geldig zijn van dinsdagavond 18:00 tot woensdagochtend 6:00. Lekker handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Jammer wilde net bestellen

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 11:04
Mooie jongens bij Strava:
S: "hoi, je mag 30 dagen gratis premium"
W: "oh, wat leuk, dat kan ik wel eens proberen"
S: "of je dan wel even je credit card informatie wilt achterlaten"
...

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ja, want ze gaan er dan vanuit dat je het vergeet op te zeggen en dan kunnen ze cashen. Zo werkt het heel vaak bij dit soort diensten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:43
Je kan gewoon direct na het aanvragen het ook weer opzeggen, heb ik een tijdje geleden iig gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Hielko schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 13:54:
Je kan gewoon direct na het aanvragen het ook weer opzeggen, heb ik een tijdje geleden iig gedaan.
Ik ben lui 8)7

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 11:04
Same here :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Simpeler: neem een maandje premium via de Play Store. Kost je slechts 5,- en stopt vanzelf, geen creditcardgegevens naar Strava ook. Heb ik ook gedaan om te proberen en ik kwam erachter dat het voor mij echt niets toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 22:04
Pelle schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 13:13:
Ja, want ze gaan er dan vanuit dat je het vergeet op te zeggen en dan kunnen ze cashen. Zo werkt het heel vaak bij dit soort diensten :)
Vergeet niet te klagen bij Strava, anders houden ze er nooit mee op.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Graham en ik doen zaterdagochtend een klein rondje:
https://www.strava.com/routes/1518426

Paar mini klimmetjes van bruggen en tunnels, en verder wind in de rug op de terugweg, zoals het er nu naar uitziet. We spreken 09:30 af aan de voet van de noordelijke beklimming van de Van Brienenoord. Als er nog meer mensen willen aanhaken dan is dat leuk natuurlijk, maar laat het dan wel even weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Pelle schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:11:

Paar mini klimmetjes van bruggen en tunnels, en verder wind in de rug op de terugweg, zoals het er nu naar uitziet. We spreken 09:30 af aan de voet van de noordelijke beklimming van de Van Brienenoord. Als er nog meer mensen willen aanhaken dan is dat leuk natuurlijk, maar laat het dan wel even weten :)
Goed idee ;) Overigens is er de mogelijkheid dat ik het wat langer maak...ligt aan de benen.

[ Voor 7% gewijzigd door Graham op 04-03-2015 17:02 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:52

sapphire

Die-hard pruts0r

Klein rondje noemt hij dat :+

Helaas heb ik een druk weekend voor de boeg anders had het me zeker leuk geleken, is aan te rijden en eens een andere omgeving :)

Zoals ik zei druk weekend voor de boeg, ben nu al bek af met de voorbereidingen en dingen die ik deze week nog moet regelen (lang leve vrijwilligerswerk en foute planning :+). Weekend word een klassieker met lange dagen, weinig slaap en slechte bedden en mentaal aardig pittig maaaar planning is toch om vanuit Driebergen naar huis te fietsen als de groep vertrekt :) +/- 80km dus prima afstand, lekker weer voorspeld dus hoop dat ik genoeg fut heb :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:49
Pelle schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:11:

Leuk idee/route! Helaas probeer ik het fietsen nog een beetje rustig op te bouwen, daarnaast weinig tijd dit weekend. Wie weet kan ik een ander keer aansluiten. Hopelijk lukt het wel om toch 2/3 uurtjes ergens tussen door te plannen, want de weersvoorspellingen zijn erg goed 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo de kogel is door de kerk, heb mezelf maar een leuke cadootje gegeven >:)

http://www.power2max.de/e...orce-light-bb386evo-road/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 07:13
Dat is een behoorlijk cadeau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-09 10:54
TheLemon schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:23:
Check de routes van de Jan Janssen Classic: http://www.janjanssenclassic.nl/node/10
Veel meer hoogtemeters per km krijg je er niet in denk ik. Je moet dan wel alleen het onderste (Veluwezoom) stuk pakken en niet de Hoge Veluwe oprijden (hoewel het daar wel heel mooi is).
Er staat boven dat het 2014 is. Maar volgens de route is het wel 2015.....maar de afstanden kloppen weer niet.....in de war

Als bezitter van een JanJansen toch wel een must om deze te gaan rijden.

Ook een dubbel jubileum. 30e keer en Jan Janssenhimself 75 jaar oud.

Kijken of ik mijn broertjes kan porren om mee te gaan :)

[ Voor 9% gewijzigd door Nixo op 05-03-2015 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Nixo schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:13:
[...]

Als bezitter van een JanJansen toch wel een must om deze te gaan rijden.

Ook een dubbel jubileum. 30e keer en Jan Janssenhimself 75 jaar oud.

Kijken of ik mijn broertjes kan porren om mee te gaan :)
Tis een mooie rit hoor. Zeker de moeite waard. Vorig jaar gedaan maar dit jaar ben ik er niet bij omdat ik dan om de baan te vinden ben voor een clinic :)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Die routes zijn van 2014. Voor 2015 hebben ze (volgens de site) een flinke aanpassing gedaan om minder bebouwde kom mee te pikken, maar die routes zijn nog niet beschikbaar.
JJC is inderdaad een leuke tocht met prima bevoorrading en veel hoogtemeters voor Nederlandse begrippen.
Niet de sfeer van bijv. AGR of de RvV met publiek enzo, maar wel mooi puur voor het fietsen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:10
Wat een heerlijk weertje om 'm er ff wat eerder tussen uit te knijpen en door de duinen te rijden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Het was gister echt lekker om een rondje te maken. Het mag duidelijk zijn dat ik erg weinig op mijn fiets heb gezeten afgelopen tijd.... aan het einde toch wat zadelpijn. Maar mooi rondje van 40km gemaakt.

Zondag hebben ze het over 16 graden. Dan nog maar een lekker rondje maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Het is inmiddels alweer bijgesteld naar 14 graden. Nog steeds lekker, natuurlijk :)

Bijna tijd om de wol weer van de benen te halen }>

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Lekker zo fietsen met een wollenvacht onder de fietskleding.. Kriebelt lekker....

Maar het weer gaat de goede kant op. Over pakweg 2 weken de klok even uurtje vooruit en we kunnen weer langzamerhand s'avonds gaan fietsen en langere tochten maken

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
En weer lekker druk op de fietspaden ;)

Gisteravond nog even lekker stukje gefietst op heerlijk lege wegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
fietsen is er bij nog niet van gekomen. vanmiddag even langs bij de fysio voor het betere kraakwerk van de rug... Hopelijk snel over. Maandagavond fiets weer even prepareren en dan mogen we weer : O+

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Zin in het weekend! Optimaal van genieten, zaterdag ga ik voor 100 en zondag voor 150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Ik kwam gister trouwens nog iets vervelends tegen. Maandag gaat mn fiets weg voor zijn eerste servicebeurt, dus meteen even aangeven. Maar dit ziet eruit alsof ik snel er een nieuw achterband om moet leggen. Hoe het gebeurt is...geen idee. Pomp mijn band nooit extreem hard op. Mogelijk een productiefout?

Band3

Band2

Band1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Nixo schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:02:
Ik kwam gister trouwens nog iets vervelends tegen. Maandag gaat mn fiets weg voor zijn eerste servicebeurt, dus meteen even aangeven. Maar dit ziet eruit alsof ik snel er een nieuw achterband om moet leggen. Hoe het gebeurt is...geen idee. Pomp mijn band nooit extreem hard op. Mogelijk een productiefout?

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
productiefout lijkt me sterk maar lijkt eerder op een beschadiging door het fietsen. Mogelijk door iets scherps gereden. Soms is dat al een steentje...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ziet er precies zo uit als de beschadiging in de achterband van mijn vriendin. Die was door een schroef gereden, die bij het loopvlak naar binnen was gegaan en er bij de zijkant weer uitkwam. Wellicht heb jij over iets vergelijkbaar scherps gereden dat een jaap in de band heeft gemaakt. Een productiefout lijkt me zeer sterk. Deze band moet je gewoon vervangen, want door zo'n opening kunnen steentjes ook weer naar binnen komen. Bovendien heb je het risico dat als je je band harder oppompt, de binnenband door dat gat naar buiten wil ploppen en dat gaat ook geheid een lekke band opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:15:
Bovendien heb je het risico dat als je je band harder oppompt, de binnenband door dat gat naar buiten wil ploppen en dat gaat ook geheid een lekke band opleveren.
mocht dat gebeuren dan kun je volgens mij ook niet meer lekker fietsen ;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:15:
Dat ziet er precies zo uit als de beschadiging in de achterband van mijn vriendin. Die was door een schroef gereden, die bij het loopvlak naar binnen was gegaan en er bij de zijkant weer uitkwam. Wellicht heb jij over iets vergelijkbaar scherps gereden dat een jaap in de band heeft gemaakt. Een productiefout lijkt me zeer sterk. Deze band moet je gewoon vervangen, want door zo'n opening kunnen steentjes ook weer naar binnen komen. Bovendien heb je het risico dat als je je band harder oppompt, de binnenband door dat gat naar buiten wil ploppen en dat gaat ook geheid een lekke band opleveren.
Ik heb nog geen lekke band gehad dus het kan iets scherps zijn, maar het is er niet doorheen gegaan. Wel vind ik het vreemd dat het aan de zijkant zit en niet meer bovenop. Maar ik had ook gezien dat het sowiezo vervangen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Wat een heerlijk lenteweer! Mag van mij wel zo blijven :)
Rustig rondje van 100km gemaakt vanochtend, met wat brug- en tunnelintervals.

Het leek wel of heel fietsend Nederland uit z'n winterslaap is gekomen vandaag; de afgelopen maanden nog niet zoveel fietsers op de weg gezien. Je kon de mensen die weer voor het eerst op de fiets zaten vooral herkennen aan dikke winterjassen en windjacks over dubbele jerseys heen.. daar was het echt veel te warm voor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zo, de zomerfiets gisteren maar eens klaar gemaakt....

- frame schoongemaakt
- wielen winterfiets schoongemaakt en overgezet (wegens nog ontbrekende Bora's)
- nieuwe banden gemonteerd (Vredestein Senso 25 mm)
- nieuwe cassette 12-23
- nieuwe ket DA7800
- remblokjes voor alu erin
- remmen stellen
- zadel monteren
- afstelling nalopen
- GC10 monteren (nieuwe Garmin sensoren vind ik maar lelijk)

Ik ben er klaar voor :D

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Pelle schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 13:29:
Wat een heerlijk lenteweer! Mag van mij wel zo blijven :)
Rustig rondje van 100km gemaakt vanochtend, met wat brug- en tunnelintervals.

Het leek wel of heel fietsend Nederland uit z'n winterslaap is gekomen vandaag; de afgelopen maanden nog niet zoveel fietsers op de weg gezien. Je kon de mensen die weer voor het eerst op de fiets zaten vooral herkennen aan dikke winterjassen en windjacks over dubbele jerseys heen.. daar was het echt veel te warm voor :X
Jammer dat ik er niet bij was helaas. Ga zo nog even Midden-Delfland aan doen.

Typisch overigens qua kleding. Al moet ik zeggen dat het altijd even beetje gokken is wat je moet aantrekken. kort/kort is nog net te koud.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Super fietsweertje vandaag, gisteravond hoge wielen weer gemonteerd in de hoop dat het zulk weer blijft :)
Zadel ook iets meer voorover gekanteld en zit meteen stuk beter.

Afbeeldingslocatie: https://instagram.com/p/z7fBBuP_pj/media?size=l

https://www.strava.com/activities/264225902

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:16
Wat doe ik aan als ik morgen om 10:00 ga fietsen? ondershirt, shirt en windstopper + arm en beenstukjes?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-09 13:09
Vorig jaar in maart mijn eerste nieuwe fiets gekocht, sensa romagna. Ik denk dat ik vorig jaar zo'n 2500km gemaakt heb en wil dit seizoen een zelfde aantal km's maken. Aan wat voor kosten moet ik denken voor een eerste servicebeurt? En waar in Utrecht kan ik hem het beste heenbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
MrAngry schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 18:16:
Wat doe ik aan als ik morgen om 10:00 ga fietsen? ondershirt, shirt en windstopper + arm en beenstukjes?
Tja erg persoonlijk maar windstopper lijkt me iets te warm ?
Ik had vandaag 3/4 broek, ondershirt korte mouwen, armstukken + normaal shirt.
Met tempo dat we reden in de middag zelfs beetje te warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
BertP schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 18:30:
Vorig jaar in maart mijn eerste nieuwe fiets gekocht, sensa romagna. Ik denk dat ik vorig jaar zo'n 2500km gemaakt heb en wil dit seizoen een zelfde aantal km's maken. Aan wat voor kosten moet ik denken voor een eerste servicebeurt? En waar in Utrecht kan ik hem het beste heenbrengen?
Een servicebeurt bij mijn LBS kost 95€. Volgens mij is dat een redelijk gemiddeld bedrag. Als ik even op internet zoek kom ik bij de ene FM een prijs van 120€ tegen en bij een andere 60€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Servicebeurt varieert nogal. Vraag het van te voren even en mocht er nog iets vervangen worden wat niet goedkoop is dan kunnen ze je eventueel bellen. Bij 2500 K zal dat wel meevallen overigens (afhankelijk van welk weer je getrotseerd hebt).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:34

Vos

AFCA

BertP schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 18:30:
Je kan toch om prijsopgaaf vragen? En even laten bellen indien er iets 'duurs' vervangen moet worden.

Vanmiddag een Giro Aeon helm gekocht. Ging heen om te passen en online te kopen, maar zag dat de prijzen gelijk waren aan internetprijzen (135 euro). Na beetje rondneuzen bleek er nog 1 witte te zijn in de aanbieding voor 109 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Donderdag 2x lek gereden op mijn Trek, dus 's avonds gelijk de Canyon van stal gehaald, de winter is nu toch wel aardig voorbij.... Wat is het toch heelijk om dan weer op je favoriete fiets te fietsen..

Inmiddels nieuwe remblokjes en cassette binnen (12-25) samen met een nieuwe korte broek (Castelli) en nieuwe schoenen (NorthWave Exteme Tech), de broek en schoenen waren echt wel aan vervanging toe..

De eerste 200 kilometer zitten er alweer op en er zullen er waarschijnlijk nog vele volgen..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 23:05
Gisteren en vandaag weer eens een rondje gemaakt op de racer. Beide net geen 40km, het weer was prima alleen stond er wat veel wind. Knie is natuurlijk nog steeds niet pijnvrij (helaas). Doktor bezoek is nu toch wel noodzakelijk omdat het na 8 maanden nog steeds niet weg is :(.
Morgenochtend op de fiets naar het werk, om toch wat conditie op te bouwen voor de 1e tourtocht van dit jaar, Veenendaal - Veenendaal 130 km met wat collega's. De nieuwe fiets staat nog binnen op de tacx, deze ga ik morgen maar eens klaar maken voor buiten.
https://app.strava.com/activities/263714411
https://app.strava.com/activities/264179406

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Arthur-M. schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 18:38:
[...]

Een servicebeurt bij mijn LBS kost 95€. Volgens mij is dat een redelijk gemiddeld bedrag. Als ik even op internet zoek kom ik bij de ene FM een prijs van 120€ tegen en bij een andere 60€.
Ik moet zeggen dat ik dat vrij prijzig vind, voor een beurt na 2500km. Volgens mij kun je 9 van de 10 dingen die de FM doet ook zelf. Vraag me echt af wat ze wilden gaan doen voor zulke bedragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:02

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Mooie TS :), ga volgende week weer beginnen voor het eerst sinds 10 jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:43
Pelle schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 21:57:
[...]

Ik moet zeggen dat ik dat vrij prijzig vind, voor een beurt na 2500km. Volgens mij kun je 9 van de 10 dingen die de FM doet ook zelf. Vraag me echt af wat ze wilden gaan doen voor zulke bedragen...
Ik vind het ook duur. Servicebeurt is waarschijnlijk niet veel meer dan ff remmen/versnellingen weer goed afstellen en checken hoe de slijtage-onderdelen er uit zien (die na 2500km waarschijnlijk nog allemaal prima zijn). Weet niet exact hoeveel het kost bij mijn LBS, maar volgens mij minder dan de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Als je na elke 2.500 km 90 euro moet aftikken wordt voor een aantal mensen hier fietsen een hele dure hobby :-)
Ben blij dat ik het inmiddels allemaal zo goed als zelf kan, zeker de standaard onderhoudszaken. Uiteindelijk stelt een racefiets ook niet heel veel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Het is inderdaad geen rocket science, maar als je echt twee linker handen hebt zal het toch lastig worden.

P.s. Als je zelf sleutelt vind je al snel dingen duur (ik heb daar zelf ook last van). Als ik zie wat FM's rekenen voor, alleen al voor onderdelen. Voorbeeldje, DA7800 ket 17 euro in Duitsland, lag hier bij de LBS voor 48 euro 8)7

[ Voor 56% gewijzigd door havana op 08-03-2015 09:13 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Er staat nu wel een mooie sportbril op iBood.
Iemand ervaring met deze bril?

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:04
Jezus...wie vandaag NIET gaat fietsen kan beter zijn racefiets verkopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ziezo, de eerste rit van het jaar zit er op. Heerlijk fietsweer.

[ Voor 50% gewijzigd door SToRM666 op 08-03-2015 12:44 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-09 19:49

DjVe

Hatsaflats!

WiLLoW_TieN schreef op zondag 08 maart 2015 @ 11:42:
Zit met een klein katertje op de bank O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik heb er gister 90 ingestampt. Was nog best pittig in de polder met windkracht 5 soms 6.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
WiLLoW_TieN schreef op zondag 08 maart 2015 @ 11:42:
Ik ga lekker een halve marathon lopen vandaag, dan begin april een hele en dan pas begint het fietsseizoen voor mij. Geen ritje vandaag dus, maar ook zeker geen fiets in de verkoop.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Same here, loop drie keer per week nu eb af en toe MTB. Maar vandaag toch wel mooi weer en wat koers op TV gezien, dus toch het eerste ritje op de racer gedaan sinds oktober.

Viel toch tegen, met name hoe stram de benen aanvoelden. Hardlopen is duidelijk compleet iets anders. Maar conditioneel prima, lekker eindsprintje eruit gekregen.

Wel grappig wat een variatie aan kleding je voorbij ziet komen. Van wapperende windjacks en dikke handschoenen tot aan kort/kort. Zelf gewoon de zomerbroek met beenstukken en daarboven een dun ondershirt en een Gabba, perfect! Armstukken hadden nog gekund, maar ik miste ze niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Eerste rondje gemaakt waarbij ik niets kan afdingen op de prestatie. Netjes een grote beurt gedaan, alles loopt soepel. Derailleur bijgesteld, zadel op hoogte, lekker weer, niet teveel wind. Een kleine 50km met een eigenlijk veel te hoge hartslag... http://app.strava.com/activities/264820773

Maar wat is het druk zeg. Veel mensen met zelfs overschoenen, terwijl ik al weg aan het drijven was in mijn lange mouwen...

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
hier regio nijmegen een aantal tegen gekomen met korte broek en lange mouw zonder overschoenen. Was heerlijk weer. Zo nog even bandjes bestellen bij cyclewear.eu (zijn net wat goedkoper dan futurumshop). Fietsje is weer helemaal schoon. Morgen hooguit even de ketting nog nalopen en dan kunnen we ook weer. Het kriebelt echt...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik heb vandaag net zoveel profoutfits gezien als tijdens de hele winter :D

Ik was niet geheel fit, maar desondanks toch 85 heerlijke kilometers gemaakt. Inderdaad flinke wind.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijk weer vandaag, direct maar de Gran fondo 150 gedaan. Iets te warm aangekleed helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:34

Vos

AFCA

Vandaag best veel kort-kort zien fietsen, mij te optimistisch terwijl ik geen koukleum ben. Verder veel 'het gehele fietspad innemende' fietsers en wandelaars....

Morgen gelijk een bel bestellen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik vond het nog meevallen met de elektrische bejaarden. Qua outfit had kort-lang wel gekund. Was zelf lang-lang en dat was in de schaduw prima maar in de zon net te warm. Was eigenlijk weer voor kniestukken maar die weiger ik als beroepsijdeltuit aan te doen :P

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik heb ook een bel nodig. Iemand tips voor een klein licht belletje? Heb er al wel wat gevonden, maar die zijn óf voor een 22mm diameter stuur (past dus niet), of zijn modellen waarbij je het balhoofd eerst moet demonteren.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFox91
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:55
havana schreef op zondag 08 maart 2015 @ 08:19:
Voorbeeldje, DA7800 ket 17 euro in Duitsland
Link? CN-6701 heb ik wel gezien voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Tourniquet schreef op zondag 08 maart 2015 @ 20:02:
Ik heb ook een bel nodig. Iemand tips voor een klein licht belletje? Heb er al wel wat gevonden, maar die zijn óf voor een 22mm diameter stuur (past dus niet), of zijn modellen waarbij je het balhoofd eerst moet demonteren.
Heb een klein belletje aan de stuurpen zitten. Bescheiden maar wel zo functioneel. Middels een elastiekje vastgezet. Was even frotten maar uiteindelijk vastgekregen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:07
Tevreden deze week, over de voorbereidingen voor de Alpe d'HuZes.

Maandag: Twee virtuele routes gedaan van 45 minuten per stuk op de spinning fiets.
Donderdag: 90 Km
Zaterdag: 125 KM.
Vandaag: 60 KM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik heb gewoon een BBB belletje van 2 euro. Zit met een O-ringetje onder de stuurpen vast en is daardoor mooi verstopt. Na jarenlang zonder bel te hebben gereden kan ik alleen maar concluderen dat 't onmisbaar is, zo'n bel.

@fastfox91

Tijdje geleden een aanbieding bij Bike-components.de. Heb er direct 5 besteld :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Bel leek mij eerst ook overbodig maar heeft diverse keren zijn nut al bewezen. Met name bij het inhalen van fietsers of wat smallere fietspaden. Even een waarschuwend belletje en men maakt plaats. Als je ze passeert geen schrikreactie of woorden.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

havana schreef op zondag 08 maart 2015 @ 20:17:
Ik heb gewoon een BBB belletje van 2 euro. Zit met een O-ringetje onder de stuurpen vast en is daardoor mooi verstopt. Na jarenlang zonder bel te hebben gerede kan ik alleen maar concluderen dat 't onmisbaar is, zo'n bel.
Onder de stuurpen klinkt ook wel handig. Is het zoiets: http://www.bikester.nl/fi...ligheid-fiets/270265.html ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 23:05
Vanochtend om 5 uur naar het werk gefietst. Het was toch nog wat frisjes, 3 graden gaf de Garmin aan.
Thermoshirt, normale jersey en een castelli windstopper waren genoeg, voor de benen gewoon beenwarmers. Op de terugweg scheen het zonnetje lekker en heb ik geen jas aan gedaan. Was gewoon heerlijk cruisen met de wind in de rug.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Inderdaad die is het :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Nice, FM hier in de buurt heeft geloof ik wel BBB-spul, binnenkort even langs. d:)b

Pagina: 1 ... 120 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.