Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 119 ... 138 Laatste
Acties:
  • 593.997 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 12:14
Als iemand suggereert dat een endurance fiets niet geschikt is om te racen meld ik ook altijd van harte dat Cancellara alleen nog op endurance fietsen rijdt :P
edit:
Zelfs in etappes waar het complete Trek team om hem heen op een Madone zit

[ Voor 21% gewijzigd door Makkelijk op 23-02-2015 13:37 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 07:13
Inderdaad, zelfs vorige week tijdens de tijdrit in Oman reed hij met een Domane!

(Tijdritfietsen waren niet toegestaan voor alle duidelijkheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Klopt. Je ziet ook meer Specialized Roubaix fietsen in de koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:35
Zijn er verschillen in de cranksets voor 10 en 11 speed systemen? Ik dacht van niet, maar door de mantel site begin ik te twijfelen, die hebben een filter op 10 en 11 speed in de crankstel sectie.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:08

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik baal een beetje :(
Gisteren weer lekker getacxt in de schuur (ja jullie lezen het goed :p) alleen kapte mijn hartslag meter/band er na een uurtje weer mee. Gebeurt ondertussen vaker, na +/- een uur daalt mijn hartslag opeens onrealistisch snel en kapt hij er helemaal mee of na een tijdje schommelen werkt het opeens weer. Het is overigens een Bryton band en meter. Kan de batterij simpelweg leeg zijn (is al nr 3~4 is één jaar dan)? Heb ook de tips van DC Rainmaker gelezen maar zga. alles doe ik al.

Iemand bekend met dit soort ongein of word het gewoon een nieuwe strap of strap+meter halen?

Heb overigens nog een (nieuwe) Garmin hardstrap liggen die ik 1x gepast heb maar die ene minuut vond ik het al niet lekker zitten dus maar niet meer verder geprobeerd...
Vind €50 voor een nieuwe Premium siftstrap wel weer jammer namelijk :(

@MrAngry:
Wel toch? Bij Shimano hebben de 105 en Ultegra 10s iig 5 armen en de 11s maar 4. Lijkt me een belangrijk verschil als je bladen gaat zoeken :p
Tenzij je 6800/5800 ook op 10s kan gebruiken, dat zou ik namelijk niet weten. Wel interessant als dat kan :)

[ Voor 13% gewijzigd door sapphire op 23-02-2015 17:07 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Nat maken zal je dan vast al doen. Je kan ook eens kijken naar de Decathlon versie die is wel stuk goedkoper maar ik denk dat dit ook een harde (wat ouder model) HRM-strap zal zijn. Dus waarschijnlijk hetzelfde model als de Garmin die je niet fijn vind zitten.

Om het uit te sluiten dat het echt aan de Brytonn HRM strap ligt zou je tijdelijk die HRM "hardstrap" van Garmin kunnen proberen. Maar het lijkt me eigenlijk wel redelijk logisch dat het aan je Bryton HRM ligt. Heb je nog garantie? 3 a 4 x per jaar is erg vaak (ligt natuurlijk aan hoeveel je hem gebruikt). Van mijn hardstrap HRM van Garmin wisselde ik om 1 a 1 1/2 jaar de batterij om.

[ Voor 4% gewijzigd door Graham op 23-02-2015 17:25 . Reden: typo's ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ligt sowieso wel aan de Bryton, maar is het de zender of de band. Als de zender nog goed is kan ik eventueel alleen een band halen. Polar softstrap heb je voor rond de €20

Hij werkt ook wel prima maar na +/- 1u begint hij vreemd te doen, tegen die tijd zweet ik al genoeg hoor ;)

[ Voor 7% gewijzigd door sapphire op 23-02-2015 17:47 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ah ja, natuurlijk, maar dan zijn het dus de cranks zelf die verschillen, de breedte van de tanden op de bladen en schakelhulpjes zijn hetzelfde dan? Ik ben het spoor nu helemaal bijster :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-09 08:21
Prima fietsweertje vandaag, behalve dan de zeer stevige wind. Op de heenweg hele stukken op de 21 en 23 :o

Wind draaide tot overmaat van ramp ook nog eens waardoor ik 75% van de tijd wind tegen had. Maar dat mocht de pret verder niet drukken. Weer 109 km erbij :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
sapphire schreef op maandag 23 februari 2015 @ 17:45:
Hij werkt ook wel prima maar na +/- 1u begint hij vreemd te doen, tegen die tijd zweet ik al genoeg hoor ;)
Jah maar je maakt de "elementen" wel nat met wat speeksel voordat je hem gebruik toch?

Weet niet of Polar zo goed werkt met Garmin (ondanks dat het Ant is denk ik). Maar zie http://www.thisisant.com/

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik gebruik de premium Garmin strap nu al drie jaar op de eerste batterij, bovendien zit hij perfect. Kan hem de hele dag zonder irritatie dragen. Heb een enkele keer wel eens abnormale waarden door een klapperend shirt ofzo, maar die keren zijn op één hand te tellen.
Misschien is die 'dure' investering zo gek nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
TheLemon schreef op maandag 23 februari 2015 @ 19:58:
Ik gebruik de premium Garmin strap nu al drie jaar op de eerste batterij, bovendien zit hij perfect. Kan hem de hele dag zonder irritatie dragen. Heb een enkele keer wel eens abnormale waarden door een klapperend shirt ofzo, maar die keren zijn op één hand te tellen.
Misschien is die 'dure' investering zo gek nog niet.
Eens. Ik heb dezelfde nu al een tijdje. Overgekocht van een vriend die een HRM run heeft gekocht. De premium HRM van Garmin is vele malen fijner dan de hardstrap variant. Tot nu toe iig geen batterij moeten vervangen (6 maanden +).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:04
Heb ook de premium band van garmin (zat bij m'n 500) en nu ongeveer jaar in gebruik.
Soms zit hij niet strak/hoog genoeg als je vertrekt, maar verder nooit problemen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-09 21:29
Iemand tips voor fatsoenlijk gereedschap :? Los kopen of is er nog een betaalbare kit ergens te vinden voor zover jullie weten?

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
IJnte schreef op maandag 23 februari 2015 @ 22:18:
Iemand tips voor fatsoenlijk gereedschap :? Los kopen of is er nog een betaalbare kit ergens te vinden voor zover jullie weten?
Ik zou gaan voor los gereedschap. Iets kopen wanneer je het nodig hebt. Het nadeel van een kit is vaak dat je het gros nooit gebruikt, een kwart van (te) matige kwaliteit is en (slechts) een kwart echt bruikbaar is.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Graham schreef op maandag 23 februari 2015 @ 19:44:
[...]

Jah maar je maakt de "elementen" wel nat met wat speeksel voordat je hem gebruik toch?

Weet niet of Polar zo goed werkt met Garmin (ondanks dat het Ant is denk ik). Maar zie http://www.thisisant.com/
Ja, beetje speeksel altijd.
De sensor van Polar maakt idd gebruik van een coded variant van ANT+ en is dus niet compatibel maar de band zelf is ook los te koop.

Nouja anders de hardstrap verkopen en een softstrap kopen :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 08:35

KabalA!

[ No-Life ]

sapphire schreef op maandag 23 februari 2015 @ 23:03:
[...]

Ja, beetje speeksel altijd.
De sensor van Polar maakt idd gebruik van een coded variant van ANT+ en is dus niet compatibel maar de band zelf is ook los te koop.

Nouja anders de hardstrap verkopen en een softstrap kopen :)
Ik heb zelf een Wahoo Tickr (doet ANT+ en bluetooth 4LE) zit een zachte band bij, maar je kan ook een zachte band los kopen. Ik vind hem lekker zitten en heb er geen last van.
Heb me er verder niet in verdiept, maar volgens mij is het dezelfde als die Garmin heeft/had (afgaande op de vorm) :)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:17
http://www.decathlon.nl/g...-band-ant-id_8321463.html

Goed alternatief voor de Garmin. Ik heb deze maar dan in de Bluetooth variant en die zit prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:19
Ik had laatst de Decathlon band voor 13 euro in aanbieding (zachte versie) en die werkt perfect en zit niet in de weg.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:52

Pelle

🚴‍♂️

Is er iemand bekend in de regio Utrecht / Hilversum?
Ik wil zaterdag, als de wind niet al te ongunstig staat, dit tochtje gaan maken: https://www.strava.com/routes/1485162

Maar als ik met streetview kijk bij het gebied tussen Hollandse Rading en knooppunt Eemnes, dan lijkt het erop dat dat fietspad niet echt racefiets-geschikt is: http://goo.gl/maps/ITVlf
Het gaat dan dus om het fietspad Hollandse Sloot (dat precies de grens Noord-Holland / Utrecht markeert).

Heeft iemand tips voor een alternatieve route tussen Breukelen en de brug over het Eemmeer bij Huizen? En dan het liefst een route met zo weinig mogelijk oponthoud en zo veel mogelijk doorrijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Zolang het droog is prima te doen met je racefiets.
Volgens mij heb ik daar met dit rondje ook gefietst :
https://www.strava.com/activities/224439333

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik heb daar ook weleens met de racer gefietst. Het is te doen, maar echt blij werd ik er ook nooit van. Het is soms ook bizar druk met fietspadnegerende wandelaars daar trouwens, maar dat zal nu in de winter meevallen. Het is rond Hilversum altijd een beetje kiezen, die paden door het bos zijn wel heel mooi namelijk, maar het fietst niet altijd even fijn.
Alternatieven die niet langer zijn heb je weinig. Je kan over Maartensdijk en de N-wegen langs Soest en Baarn, of strak langs Hilversum.
Ik fietste die paden afgelopen jaar eigenlijk altijd met de crosser, dat is echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
heb voor de Teasi One v2 een review geschreven. Voor de mensen die geinterresserd zijn in een gps nav en geen dure garmin willen:
productreview: Teasi One v2 (Europa) review door degroot

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

MrAngry schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 15:42:
Alternatieven die niet langer zijn heb je weinig. Je kan over Maartensdijk en de N-wegen langs Soest en Baarn, of strak langs Hilversum.
Paar km omrijden maakt op zo'n afstand ook niet veel meer uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 11:04
degroot schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 15:44:
heb voor de Teasi One v2 een review geschreven. Voor de mensen die geinterresserd zijn in een gps nav en geen dure garmin willen:
productreview: Teasi One v2 (Europa) review door degroot
Vind je review nogal beknopt en ben je bekend met de principes van leestekens en hoofdlettergebruik?

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Ziet er uit al een mooi ritje Pelle. Racer zelf net weg gebracht voor onderhoud, mag wel eens. Donderdag terug, hoop vrijdag weer wat te intervallen na werk iig en dan zaterdag een lange rit te maken.

Is er omtrent de 15de al meer zeker overigens?

[ Voor 11% gewijzigd door Graham op 24-02-2015 16:21 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
wackmaniac schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 16:21:
[...]

ben je bekend met de principes van leestekens en hoofdlettergebruik?
nee

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Pelle schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 16:09:
[...]

Paar km omrijden maakt op zo'n afstand ook niet veel meer uit :)
Als je alle tussenpuntjes tussen Breukelen (Waypoint 6) en die bij het Gooimeer (waypoint 15) weghaalt blijft er een kortere route over via de noordkant van de Loosdrechtse plassen en langs Bussum. Is dat niet wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
_/-\o_ :X

Maar serieus ik kijk ook net even, het is niet te lezen op deze manier.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Graham schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 16:33:
[...]

_/-\o_ :X

Maar serieus ik kijk ook net even, het is niet te lezen op deze manier.
Een paar entertjes had idd niet mistaan. zal volgende review wel ff rekening mee houden.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
degroot schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 16:43:
[...]

Een paar entertjes had idd niet mistaan. zal volgende review wel ff rekening mee houden.
Je kan je review uiteraard nog aanpassen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Arthur-M. schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 16:50:
[...]

Je kan je review uiteraard nog aanpassen. ;)
Eerst kijken dan reageren >:)

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Pelle schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 15:19:
Ik wil zaterdag, als de wind niet al te ongunstig staat, dit tochtje gaan maken: https://www.strava.com/routes/1485162
Specifieke tips over dat gebied heb ik niet voor je, maar ik ken het gebied rond Utrecht (zuid en oost) wel vrij goed. Waarom ga je in vredesnaam door Flevoland en niet over de prachtige heuvelrug en hoge Veluwe? Als ik ff snel de route verleg naar de Lekdijk -> Nieuwegein -> onder Houten langs en dan via Doorn en Amersfoort verder over de Veluwe heb je bijna dezelfde afstand maar een veeeel mooiere route met bovendien nog wat hoogtemeters (niet maximaal hoor, als je meer wilt klimmen moeten we er nog wat km's aan vastplakken).
Als je hier wat voor voelt, kan ik je wel verder helpen met het stuk Schoonhoven tot Amersfoort. Rond Breukelen enzo kom ik niet vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

TheLemon schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 17:26:
[...]

Specifieke tips over dat gebied heb ik niet voor je, maar ik ken het gebied rond Utrecht (zuid en oost) wel vrij goed. Waarom ga je in vredesnaam door Flevoland en niet over de prachtige heuvelrug en hoge Veluwe?
Dé reden is dat als ik op voor mij onbekend terrein kom, het liefste zo weinig mogelijk afhankelijk wil zijn van de beroerde navigatie op de Garmin 500. Het gebeurt me teveel dat de routelijn wegvalt, en dat je maar moet gokken hoe je moet rijden.
Dus in het geval van zo'n rit heb ik liever zo veel mogelijk rechttoe, rechtaan. En als je dan door de Flevopolder windkracht 4 in de rug meepakt, is natuurlijk ook niet verkeerd. Over de Heuvelrug en Veluwe rijd je veel beschutter en dat ga je qua snelheid ook wel merken, vrees ik.

Naar Doorn rijd ik 'm sowieso wel uit m'n hoofd (kan over de Lekdijk inderdaad, maar dan gaan de km's wel aantikken, dus ik zou dan door Montfoort en dan recht door Nieuwegein gaan, zoals ik hier al gedaan heb). Na Doorn zou ik het allemaal nog uit moeten zoeken, en voor mijn gevoel is dat allemaal wat minder makkelijk dan lekker die dijk in Flevoland volgen :)

Echter: ik sta open voor alternatieven. Zolang het maar goed doorrijden is, met veel rechtdoor en als het kan flink wat meewind, dan graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Garmin 500 lijntje bug is erg irritant ja, reden dat ik er maar een 800 naast gekocht heb.
(en nu met powermeter toch wel handig dat schermpje wat groter is)

Kwa mooie route zou ik trouwens wel aan andere kant van het water rijden, bordjes baarn, nijkerk, harderwijk en zwolle moet toch wel lukken ? ;)

[ Voor 31% gewijzigd door DDX op 24-02-2015 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDX als je kijkt qua trainen, merk je dan veel verschil of heb je de powermeter meer als gadget ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Op dit moment rij ik nog te vaak met m'n slechtweer fiets dus lastig te vergelijken.
Heb het niet primair om te trainen gekocht oid, maar meer als nuttige info (en deels gadget natuurlijk)

Nu zie ik het vooral als handige info als ik tegen de wind in zit te beuken met 20km/u en dan op basis van power kan zien dat ik nog best aan het doorrijden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 12:39
DDX schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 21:41:
Op dit moment rij ik nog te vaak met m'n slechtweer fiets dus lastig te vergelijken.
Heb het niet primair om te trainen gekocht oid, maar meer als nuttige info (en deels gadget natuurlijk)

Nu zie ik het vooral als handige info als ik tegen de wind in zit te beuken met 20km/u en dan op basis van power kan zien dat ik nog best aan het doorrijden ben.
idem hier, heb nog maar sinds aanschaf van een powermeter nog maar 1 ritje gereden :(

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Pelle schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 20:37:
[...]
Echter: ik sta open voor alternatieven. Zolang het maar goed doorrijden is, met veel rechtdoor en als het kan flink wat meewind, dan graag!
Persoonlijk zou ik dan zoiets doen: https://app.strava.com/routes/1487195. Maar ik heb dan ook een Edge 800. Als ik die niet zou hebben, zou ik een cuesheet met plaatsnamen op de bovenbuis plakken.

Ik vind de N-weg van Haastrecht naar Nieuwegein altijd heerlijk doorrijden. Dan ff pielen door Nieuwegein, langs Houten en door Bunnik en Zeist, weinig stoplichten, prima asfalt, maar je moet wel ff de afslagen kennen denk ik. Maar dan vanaf Zeist naar Amersfoort-Zuid is echt heerlijk en prachtig om te fietsen. Vanaf daar weet ik het niet, maar zou ik gewoon op de plaatsnamen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-09 21:55
Ik ben op zoek naar een paar winterhandschoenen, maar zie door de bomen het bos niet meer....

Ik heb best grote handen en heb vaak van normale handschoenen maat XL nodig. Weten jullie hoe de racefietshandschoenen vallen per merk en wat jullie mij qua merk en webshop kunnen adviseren?

Zelf zat ik naar mavic en shimano handschoenen te kijken, maar je kunt nergens een beschrijving vinden hoe die vallen qua maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Voor wat voor omstandigheden zoek je handschoenen ?
Ik heb voor de winter 4 verschillende soorten nml ;)

echt koud: Castelli estremo (lang dus geen overlap tussen jas en handschoenen)
Koud en wat regen: Castelli cw3.1 (jammer genoeg niet zo lang, maar wel waterdicht)
nat: Castelli diluvio deluxe

Dan heb ik ook nog bbb handschoenen die prima zijn voor koud en droog, maar echt koud trokken ze niet dus heb ik die estremo's pas gekocht
en setje sealskinz die goed waterdicht zijn maar niet echt warm als het onder de 10 graden is

Ik heb ze allemaal maatje XXL, erg lange vingers nml.

[ Voor 24% gewijzigd door DDX op 25-02-2015 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

TheLemon schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 22:48:
[...]

Persoonlijk zou ik dan zoiets doen: https://app.strava.com/routes/1487195. Maar ik heb dan ook een Edge 800. Als ik die niet zou hebben, zou ik een cuesheet met plaatsnamen op de bovenbuis plakken.

Ik vind de N-weg van Haastrecht naar Nieuwegein altijd heerlijk doorrijden. Dan ff pielen door Nieuwegein, langs Houten en door Bunnik en Zeist, weinig stoplichten, prima asfalt, maar je moet wel ff de afslagen kennen denk ik. Maar dan vanaf Zeist naar Amersfoort-Zuid is echt heerlijk en prachtig om te fietsen. Vanaf daar weet ik het niet, maar zou ik gewoon op de plaatsnamen rijden.
Thanks. Ik ben bezig met een alternatieve route met jouw suggesties, en ik beslis last-minute welke ik ga nemen :)
Vjenne-ICT schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 09:30:
Ik ben op zoek naar een paar winterhandschoenen, maar zie door de bomen het bos niet meer....

Ik heb best grote handen en heb vaak van normale handschoenen maat XL nodig. Weten jullie hoe de racefietshandschoenen vallen per merk en wat jullie mij qua merk en webshop kunnen adviseren?

Zelf zat ik naar mavic en shimano handschoenen te kijken, maar je kunt nergens een beschrijving vinden hoe die vallen qua maat.
Gewoon in een winkel langsgaan, passen en daar kopen. Scheelt je misschien een paar euro met een online shop, maar dan weet je wel zeker dat ze goed zitten en dat je het paar hebt gekozen wat het prettigst aanvoelt :)

Ik had vrij dikke BBB-handschoenen, maar die zijn nu na 3,5 jaar wel versleten. Paar maanden geleden perfect passende Sportful-handschoenen gevonden, die winddicht zijn maar eigenlijk niet geschikt voor temperaturen rond het vriespunt. Tenminste, niet voor mij, want ik heb echt heel snel koude handen.
Maar ze zitten dus wel heel goed en geven geen gekloot bij het neer-schakelen (kleine hendeltje aan je shifter), en dat had ik met die dikkere handschoenen wel.

Afbeeldingslocatie: http://www.wigglestatic.com/product-media/5360098589/Sportful-Essential-Windstopper-Glove-Long-Finger-Gloves-Black-AW14-1101290-002-0.jpg?w=1500&h=1500&a=7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Nadeel van fysieke winkels is dat ze vaak weinig keus hebben of lang niet alle maten. (voor mij bijna nooit XXL bijvoorbeeld)
Gewoon lekker online bestellen dus en terugsturen wat niet past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ah, de Castelli Diluvio, ik zat er aan te denken die te bestellen. Met het oog op een weertype zoals nu / afgelopen week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Wissel tussen twee paar handschoenen. Hee de Castelli Diluvio voor kouder en vooral nat weer, als het wat warmer is krijg ik in die wel snel zweethanden. Drogen daardoor wat minder snel aan de binnenkant, door de stof. Heb ook een paar GripGrab Hurricane, deze zijn wind- en (deels) waterproof en ademen wat beter dan de Diluvio. Maar is wel minder warm.

[ Voor 4% gewijzigd door borstel op 25-02-2015 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Een vraagje voor de ochtendrijders onder ons.

Zaterdag wss het eerste ritje met de groep weer, om 8u. Is een craft thermoshirt en een Gabba te koud ? Verder nanoflex arm- beenstukken en bib.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
sapphire schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 20:37:

Zaterdag wss het eerste ritje met de groep weer, om 8u. Is een craft thermoshirt en een Gabba te koud ? Verder nanoflex arm- beenstukken en bib.
Ligt natuurlijk helemaal aan de persoon/weer van zaterdag. Maar met huidige weer rij ik in lange craft thermo, gabba met lange mouwen en een castelli rosso corsa bib. Ook 's ochtends.

[ Voor 3% gewijzigd door Graham op 25-02-2015 21:03 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
borstel schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:05:
Wissel ook tussen twee paar handschoenen. Heb ook de Castelli Diluvio voor kouder en vooral nat weer, als het wat warmer is krijg ik in die wel snel zweethanden. Drogen ook wat minder snel aan de binnenkant dan, door de stof. Heb ook een paar GripGrab Hurricane, deze zijn wind- en (deels) waterproof en ademen wat beter dan de Diluvio. Maar is ook iets minder warm.
Allemaal mbedankt voor jullie bijdrage!

Hoe vallen de GripGrab Hurricane? Ik heb vrij grote handen en van normale handschoenen heb ik XL nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:32
Zou iemand mij kunnen verduidelijk wanneer je een 40mm ventiel nodig hebt en wanneer 60mm noodzakelijk is? Ik kom er maar niet achter.... Ben op zoek naar nieuwe binnenbanden maar kom er niet helemaal meer mee uit. Heb Maddux drx4000 wielen.

Dit zijn ze.
Afbeeldingslocatie: http://bicyclebuysell.com/images/2014/01/1390113945.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

40mm is lang zat voor de wielen op die foto. Ik heb 60mm nodig voor 50mm velgen, maar deze velgen zijn nog geen 30mm hoog lijkt me, ik schat zo'n 24mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar moet je met 40mm wel weg komen. zijn lage velgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Hangt ook van je pomp af.
Ik gebruik 60mm in m'n mavic sle velgen (52mm) en dat gaat net aan.

Die velgen op foto moet 40mm makkelijk lukken lijkt me ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
Vjenne-ICT schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 21:07:
[...]

Hoe vallen de GripGrab Hurricane? Ik heb vrij grote handen en van normale handschoenen heb ik XL nodig.
Maattabel van de GripGrab website gebruikt, komt goed overeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

DDX schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 22:27:
Hangt ook van je pomp af.
Ik gebruik 60mm in m'n mavic sle velgen (52mm) en dat gaat net aan.

Die velgen op foto moet 40mm makkelijk lukken lijkt me ?
Lijkt me ook. Ik heb 40mm ventielen in 35mm hoge velgen. Gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
@DDX, mooie water bottle gewonnen zie ik ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Klopt ja, leuk voor bij de verzameling denk ik :)

• Makkelijk
sapphire schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 20:37:

Respect hoor als je dat kunt , 2 weken geleden met 4 graden gereden met thermoshirt, lange mouwen softshell en thermische lange broek maar ik ging totaal kapot. Vooral de wind is een stuk kouder in de winter dan op een koude lentedag. Ik fiets deze week nog met thermoshirt, lange thermojersey, softshell, thermobroek en dikke overschoenen. :D

• havana
Nu ken ik de Gabba niet maar dat lijkt me inderdaad ook veel te koud. Dat gezegd hebbende, koubeleving is zeer persoonlijk!

DIT IS MIJN WEBSITE

• TheLemon

TheLemon

Ik ben een notoire Koukleum in de winter geworden sinds mijn bmi gezakt is, maar ik rij ook met een dik Craft thermoshirt met lange mouwen en een Gabba met losse armstukken. Op de mtb gaat dat goed tot net onder het vriespunt en op de racer tot 5 boven nul ongeveer. Die Gabba is echt behoorlijk winddicht en voelt een beetje als neopreen van binnen. Dat samen met de wolachtige structuur van het ondershirt is echt niet koud.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:19
Ik ga 's ochtends rond 06:45 op pad met lange mouwen shirt van Decathlon, normaal wielrenshirt (korte mouw) en daaroverheen de Gabba (lange mouw). Warm genoeg in mijn geval..

Het ligt er een beetje aan wat voor koukleum je bent denk ik..

[ Voor 9% gewijzigd door M@cer op 26-02-2015 09:21 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Makkelijk
Ik denk dat het ondershirt ook wel veel scheelt. Ik heb ski-shirts van decathlon, kan me voorstellen dat een goeie craft wel scheelt. Then again als ik mijn sportful softshell naast mijn gabba hou dan zou ik zeggen dat de sportful warmer is met zijn fleece lining. Aan de andere kant is de gabba van Gore Windstopper natuurlijk en dat is wel een erg effectief materiaal.

[ Voor 47% gewijzigd door Makkelijk op 26-02-2015 08:42 ]

• borstel
Ben de winter prima doorgekomen, tot aan 0,-2/ºC. Met lang Craft thermo ondershirt, tussenlaag/jersey en dan korte mouwen Gabba met Nanoflex armstukken. Maar heb het ook niet snel koud.

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 07:13
Persoonlijk heb ik deze winter ook veel gehad aan m'n craft thermoshirt met lange mouwen.

Ze hebben hier ook een windstopper variant van, is er iemand hier die daar ervaring mee heeft? Ik kijk er al tijden naar, maar ik weet niet goed of het nu echt meerwaarde bied..

• Graham
roda_djavulen schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:07:
Ze hebben hier ook een windstopper variant van, is er iemand hier die daar ervaring mee heeft? Ik kijk er al tijden naar, maar ik weet niet goed of het nu echt meerwaarde bied..
Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar. Ik weet niet of dit meerwaarde heeft met mijn toplaag die al windstopper is.

grahamofthewheels.com

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Nou ik ben soms een koukleum, maar als ik eenmaal rijd heb ik het vaak wel snel warm. Heb met een graad of 10 wel getacxt in mijn ongeisoleerde schuurtje in kort-kort maarja geen wind scheelt een bak.
Ga het gewoon proberen eventueel met een tweede kort craft ondershirt. Heb vandaag mijn nanoflex bib binnengekregen, geloof het eerste Castelli item waar ik de volle mep voor betaal :+
Zoals altijd schrok ik me rot met uitpakken (WTF moet ik dáár inpassen ?!?) maar zat gelukkig prima zoals verwacht.

Zal zaterdag nog wel posten hoe het ging :)

Gabriël AM5

• DDX
Tja hangt er ook vanaf welk tempo (/hartslag) je gaat rijden.
Als ik tempo ga rijden doe bijvoorbeeld al dunnere handschoenen aan.

Vandaag extra Castelli puro binnengekregen.

Afbeeldingslocatie: http://cyclewear.eu/image/4514518-023.jpg

Volgens mij perfect voor temperaturen rond de 10 graden als winterjack te warm is en kortemouwen shirt (icm armstukken natuurlijk) net te koud.

Alpha jack die ik vorig jaar gekocht heb is trouwens echt perfect voor nat en rond de 0 graden. (zoals afgelopen zaterdag) gewoon met dun ondershirtje 0,0 klachten :)
(gabba met windstopper ondershirt was jaar daarvoor tijdens rapha 500 toch echt te koud dan)

[ Voor 35% gewijzigd door DDX op 26-02-2015 23:05 ]

• Makkelijk
Vanavond met Tandem gepoogd van Elst bij Veenendaal naar huis / Den Haag te fietsen. Zwaar verkleumd na 68 van de 103km afgehaakt bij Gouda NS. Alleeeen maar regen, tegenwind en geen overschoenen of handschoenen aan :D

Toch lekker ritje.

[ Voor 9% gewijzigd door Makkelijk op 26-02-2015 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

DDX schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 21:45:
Tja hangt er ook vanaf welk tempo (/hartslag) je gaat rijden.
Als ik tempo ga rijden doe bijvoorbeeld al dunnere handschoenen aan.

Vandaag extra Castelli puro binnengekregen.

[afbeelding]

Volgens mij perfect voor temperaturen rond de 10 graden als winterjack te warm is en kortemouwen shirt (icm armstukken natuurlijk) net te koud.

Alpha jack die ik vorig jaar gekocht heb is trouwens echt perfect voor nat en rond de 0 graden. (zoals afgelopen zaterdag) gewoon met dun ondershirtje 0,0 klachten :)
(gabba met windstopper ondershirt was jaar daarvoor tijdens rapha 500 toch echt te koud dan)
Ik heb hem ook binnen gekregen in het zwart. Ik gebruik heb wel samen met het Fawesome vest anders is afdalen té koud denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Krijg jij nou nog extra korting omdat je maandelijks(/wekelijks) wel een nieuw shirtje besteld of stuurt castelli inmiddels gewoon elk shirt naar je om te testen ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:57:
Krijg jij nou nog extra korting omdat je maandelijks(/wekelijks) wel een nieuw shirtje besteld of stuurt castelli inmiddels gewoon elk shirt naar je om te testen ? ;)
Hij krijg gewoon beta versies.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Nou DDX jij kan er toch ook wat van.... Volgens mij heb jij ook 3 kasten met Castelli zooi inmiddels ;)

Vandaag lekker 85 km omgeving Maarsseveense Plassen / Loosdrechtse Plassen. Erg fraai daar. Wel een lekke band, maar dat mocht de pret niet drukken. Perfect fietsweertje. Morgen hopelijk nog een rondje uitbollen :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Zo net terug van het eerste buiten ritje van 2015 voor mij, en dat viel vies tegen :p

Rondje Rijnsburg-Scheveningen-Katwijk-Rijnsburg gedaan met mijn vader. Tot de duinen in Scheveningen ging het eigenlijk prima maar de duinen vond ik toch zwaar, voelde m'n benen best wel en hartslag zat vaak richting omslagpunt en dat op een stuk was ik normaal niet heel zwaar vond :|

Uiteindelijk thuis en ik loop de tuin in en denk opeens wat klinkt m'n wiel raar zeg. Heeft mijn achter rem een tik gekregen en zat één van de remblokjes tegen de velg aan :+ Als ik een draai aan het wiel gaf draaide deze mss 30cm verder voor hij stopte....verklaarde dus een hoop denk ik :+

M'n vader vond het al zo vreemd dat hij mij er bijna uit reed, en ik zelf dacht al dat de koude wind het was maar gelukkig toch gewoon materiaal "pech" en niet een super slechte conditie. Konden er samen iig smakelijk om lachen :D

Trouwens zou nog laten weten hoe het ging qua kleding. Telefoon gaf 3c aan en Garmin 4c, met een ijzig koud windje :X
Kleding is geworden een Gabba jersey, nanoflex bib, nanofles arm- en beenstukken, en een Craft lange mouwen ondershirt en korte mouwen ondershirt. Castelli prima gloves en castelli neopreen overschoenen
Romp heeft het eigenlijk geen enkel moment echt koud gehad, was serieus warm toen we doorreden, armen in het begin tikke koud maar snel geen last meer, handen idem, voeten lekker warm. Benen in het begin wat koud, daarna te doen al bleef die wind echt vervelend vooral op de knieën!
Vader vond het vooral bijzonder dat ik geen muts oid droeg maar van een koud hoofd heb ik zelden last, alleen koude nek/kaak was echt vervelend, misschien iets van een head thingy scoren ofzo :)

edit: niet verwacht dat ik nu deze outfit zou hebben toen ik vorig jaar mijn eerste Castelli spulletjes kocht :| :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uq4T6Uq0JE52XsDXFdEdNTue/full.jpg?nohitcount=1
jaja heel charmant, i know

[ Voor 6% gewijzigd door sapphire op 28-02-2015 11:27 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Haha mooi verhaal! Zie je dat die Gabba echt wel warm is, veel mensen onderschatten dat. Het relaxte eraan is dat je met een dun ondershirtje ook nog prima met 15 graden ermee kunt rijden zonder dood te gaan vd hitte, gewoon ritsje een beetje openzetten. Ademt goed en geen gewapper van jasjes ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-09 22:49
Het was inderdaad goed fris vanochtend door de harde wind. Had een thermo shirt, jersey en craft storm jacket aan. Verder gewoon lange broek, handschoenen, dun mutsje en overschoenen. Eigenlijk alleen last gehad van koude tenen... Toch lekker gefietst al schijnt de zon nu hier! (strava).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:15

Magic666

No one's neighbour!

Mijn nieuwe aanwinst:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t31.0-8/11016969_643482569091129_3061122492215234986_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/10857232_643482565757796_8630864221338971641_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/10917231_643482562424463_996996110731412443_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-9/11042957_643482605757792_2863015328589790858_n.jpg?oh=b19154973436b00f51537e7215a26546&oe=55834AB1&__gda__=1434333440_96783f600b0e30105fb65e309f006c84

de Apex Chase met Ultegra Compact. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Zozo dat is een mooi karretje :9

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:15

Magic666

No one's neighbour!

thanks, ben er ook onwijs blij mee. Hou de duinen in de gaten zeg ik :P

Rijnsburg ook trouwens, kom ik ook vaak zat doorheen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Absoluut TOPweer! Veel te mooi om niet te fietsen. Zelfs een krom derailleurpat kon niet voorkomen dat ik 60 km op de klok heb gezet. Patje is netjes gericht door No Limit Cycling in Zeist.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
havana schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 17:53:
Absoluut TOPweer! Veel te mooi om niet te fietsen. Zelfs een krom derailleurpat kon niet voorkomen dat ik 60 km op de klok heb gezet. Patje is netjes gericht door No Limit Cycling in Zeist.
Helemaal eens, zelfs ondanks de wind.

Zelf niet de meest optimale rit gemaakt qua wind maar het zij zo. Verder was het een heerlijke rit maar zoals ik al zei was de tweede helft door de wind behoorlijk zwaar. Deels gebruik gemaakt van Pelle z'n gedeelde route van het Middenland. Vooral de weg naar Schipluiden was fijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Graham op 28-02-2015 18:58 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd een stevige wind vandaag, kort ritje (40km @31.5) op de racer gedaan. is toch wel een verademing na weer een paar maand op de crosser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Pelle schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 15:19:
Uiteindelijk een variant gemaakt op bovenstaande route. Nog wel even goed bestudeerd vantevoren, en dat was maar goed ook, want de Garmin faalde hard (pakte route niet op). Des te cooler vond ik het dat ik 'm exact zo heb gefietst zonder ook maar ergens verkeerd te rijden :)
Had Gabba + 2 ondershirtjes en gewone lycra arm- en beenstukken. Om 08.30 was dat nog te koud (2 graden), maar na een uurtje was het goed te doen.
178km in laag D2: http://app.strava.com/activities/261148707
Mooi ritje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ben er nu toch wel uit dat 25km enkele reis woon-werk wel wat gaar is op de MTB en ben ook wel een beetje klaar met mountainbiken op zich, dus wil eigenlijk overstappen naar een cyclocrosser/gravelracer of gewoon een goede stevige racer. Instap wielen van de vorige racer (verkocht) was niet echt bestand tegen het soort paden wat ik soms tegen kom (schuw een bos/zandpad niet) dus ben zoekende naar iets wel wat kan hebben. Nu is een Specialized Roubaix wel ongeveer iets wat ik in gedachten heb, maar die zijn zelfs 2dehands nog aardig aan de prijs. Wat zijn vergelijkbare fietsen van anders merken? Cannondale Synapse kom ik tegen oa? Of toch maar een CX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een echt mul zandpad zal op een gewone racefiets vermoedelijk niet lukken, ook niet op een Roubaix. Dan moet je gewoon brede banden hebben (32 mm) met noppenprofiel en die passen vaak weer niet op echte racefietsen. Dus dan kom je toch bij crossers uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:43
Maar echt mulle zandpaden heb je in Nederland niet/nauwelijks als fietspad. Meeste onverharde fietspaden zijn best prima te doen op de racer, zolang het maar wel droog is. Je wilt niet door de blubber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 11:04
havana schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 17:53:
Was idd puik weer, maar wat een wind! Rondje Lauwersoog met z'n vieren en voor mijn gevoel 80% wind (schuin) tegen gehad. Was redelijk af na 90km :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Voor woon-werk zou ik sowieso een cx-fiets kiezen. Ik zou niet weten wat daar de nadelen van zijn, ik denk allen maar voordelen. 30 of 32mm semi-slicks eronder en je kan zorgeloos elk pad over. Ook bij regen, rommel op de weg, sneeuw etc. zou ik veel lekkerder zitten op een stevige crosser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
TheLemon schreef op zondag 01 maart 2015 @ 16:00:
Voor woon-werk zou ik sowieso een cx-fiets kiezen. Ik zou niet weten wat daar de nadelen van zijn, ik denk allen maar voordelen. 30 of 32mm semi-slicks eronder en je kan zorgeloos elk pad over. Ook bij regen, rommel op de weg, sneeuw etc. zou ik veel lekkerder zitten op een stevige crosser.
Zou ik ook aanraden. Kan je gewoon heel het jaar door mee rijden. Rij nu op mijn racefiets of stadsfiets (Trek T800) bij sneeuw ed. Maar een CX staat hoog op het lijstje. Eigenlijk ook met reden om daar mee te gaan touren.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een cx en een racer. De cx is de slechtweer en winter fiets. Voor woon werk is hij ideaal maar voor echt km maken zou ik geen cx doen. ben blij dat ik weer op de racer kan nu het weer weer beter is
(Misschien dat mijn vergelijk niet erg goed is ivm instap crosser een cube cross race pro en mijn racer redelijk highend is namelijk een wilier cento uno air)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

masterjorie schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 16:18:
Ik ben van plan om misschien een nieuwe/extra wielset te kopen voor het koersen dit jaar.
Ik heb een offerte van de fietsenmaker van onze vereniging gekregen voor een handgespaakte wielset.
Deze bestaat uit een achterwiel met DT Swiss 350S achternaaf met DT Swiss Revolution spaken en Kinlin XR‐300, 31mm velg, 32 spaaks. en voor een Mavic Cosmos velg, met bijbehorende naaf en spaken.
Hij vraagt hier in totaal incl. het spaken ±250 euro voor.
Voor ongeveer hetzelfde geld kan ik een 3T Accelero 40 Pro, Campagnolo Scirocco 35 of Fulcrum Racing Quattro 2014 Wielset kopen, wat raden jullie aan?
Kijk anders even op MP ik heb twee setjes Kinlin's te koop misschien zit er wat voor je bij.

http://www.marktplaats.nl...ry=kinlin&postcode=6961ML
Gr remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:22
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 16:43:
Ik heb een cx en een racer. De cx is de slechtweer en winter fiets. Voor woon werk is hij ideaal maar voor echt km maken zou ik geen cx doen. ben blij dat ik weer op de racer kan nu het weer weer beter is
(Misschien dat mijn vergelijk niet erg goed is ivm instap crosser een cube cross race pro en mijn racer redelijk highend is namelijk een wilier cento uno air)
crosser dus met name voor de wintertochten of bij slechtweer?
of pak je nog wel eens een klein stukje off-road mee?

[ Voor 4% gewijzigd door koentjuh1987 op 01-03-2015 19:44 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, Heb er een extra wiel set bij. Dan kan ik kiezen wat ik doe. Weg / bos . In de winter is het meer bos als weg. De crosser vervangt mijn MTB nu in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 19:47:
Klopt, Heb er een extra wiel set bij. Dan kan ik kiezen wat ik doe. Weg / bos . In de winter is het meer bos als weg. De crosser vervangt mijn MTB nu in de winter.
ah ok want een crosser heeft normaal gesproken een wat breder frame zodat de bredere banden er tussen passen. of is dat verschil te verwaarlozen in breedte?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is een stuk breder heb er nu 33mm op liggen aan cross banden. En dan nog zat ruimte over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
dat gaat niet passen op mijn race fiets.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Weekendje Maastricht, gisteren met de trein heen en inrij rondje gedaan van 100km :
We hadden vantevoren afgesproken om er rustig inrij rondje van te maken, wat natuurlijk niet echt lukte met al die klimmetjes.
Nieuwe max hartslag ook gezien (198, vorige max was 194)
https://www.strava.com/activities/261155342

Vandaag Citadel 200km tocht (randoneurstocht)
Afzien met hoop wind en modderige wegen, gelukkig bijna geen regen.
Citadel klim nog ff goed gas gegeven, erg mooie klim.
https://www.strava.com/activities/261608501

Powermeter is erg handig zo tijdens het klimmen, veel nuttiger dan hartslag meter.
Gewoon lekker de 300W aanhouden tijdens klimmen en dan op het eind nog ff gas geven.
Beetje dit effect : https://www.strava.com/ac...155342/analysis/7860/8165

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Trein?? Valt mee een beetje van je tegen DDX dat je niet eens gewoon op de fiets naar Maastricht ging :+

Maar ziet er goed uit allemaal :)

Eind april ga ik met vrouw en bevriend stel en weekendje Limburg doen, wil eigenlijk ook de racert wel meenemen on een (klein) rondje daar te doen want zo vaak kom ik niet in Limburg :).

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Vjenne-ICT schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 21:07:
[...]

Uiteindelijk maar effe langs een goede fietsenzaak gegaan en je merkt wel als je kwaliteit aan hebt hoor, het is de Gripgrab Hurricane geworden. Had aan maat L genoeg. Het gekke is dat ik van de Gripgrab Raptor heb ik dan weer XL nodig. Zo zie je maar dat je inderdaad het beste effe langs de winkel kan passen.

AGU winter base heb ik daarna aangehad en zat helemaal niet fijn.....

Heb de Gripgrab Hurricane in de aanbieding bij Futurumshop voor 24.95 euro kunnen scoren.

Iemand nog tips voor goede ondershirt voor de winter? Had onderstaande op het oog, is dat wat?

http://cyclewear.eu/advan...dbreaker+lm+essen&x=0&y=0

http://cyclewear.eu/advan...=agu+secco+gratis&x=0&y=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
Craft Active ondershirtjes bevallen goed, warm en nauwsluitend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje, kan je in een evo 386 bb een niet evo386 crankset plaatsen ? anders om kan wel met adapters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

DDX schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 21:45:
[afbeelding]

Bleodheet deze met 17graden afgelopen weekend (het werd veel warmer dan verwacht). De windstopper werkt erg goed van dit shirt.
Pagina: 1 ... 119 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.