Read the code, write the code, be the code!
Iemand die de omgeving kent en zou kunnen adviseren?
Bij voorbaat dank!
Mooie tocht lijkt me
Heb hem zelf met een vraagteken staan want twijffel nog aan of ik deze of die in augustus mee ga pakken.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Ik kan je rondje niet openen om een of andere reden maar mijn 'favoriete' korte rondje vanuit Leiden is deze:DeFeCt schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:09:
Voor komende zondag zou ik graag een rondje van 50km doen vanuit Leiden, nu vraag ik me af of het getekende rondje iets is of dat er betere stukken zijn... http://www.strava.com/routes/1435342
Bij voorbaat dank!
https://www.strava.com/activities/135893306
Bijna geen drukke kruispunten en/of verkeerslichten en het stukje Meijendel - Katwijk is mooi :-)
Wow supermooie ritten. Jammer van het einde. Wel erg leuk om dit verslag te lezen.[b][message=43757567,noline]Hielko
Dank! Probleem was volgens mij dat hij op private stond.Dit ziet er ook leuk uit.Ascension schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 10:08:
[...]
Ik kan je rondje niet openen om een of andere reden maar mijn 'favoriete' korte rondje vanuit Leiden is deze:
https://www.strava.com/activities/135893306
Bijna geen drukke kruispunten en/of verkeerslichten en het stukje Meijendel - Katwijk is mooi :-)
Ik ken ongeveer de helft van je route (van Rijpwetering tot aan Noordwijk) en het enige wat ik daarover op zou kunnen merken is:DeFeCt schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:09:
Voor komende zondag zou ik graag een rondje van 50km doen vanuit Leiden, nu vraag ik me af of het getekende rondje iets is of dat er betere stukken zijn... http://www.strava.com/routes/1435342
Bij voorbaat dank!
* van Rijpwetering naar Nieuwe Wetering is mooier via de Poeldijk en dan het fietspad bij de molen, die uitkomt op de Molenweg
* vanaf de brug van de A44 tot aan Sassenheim zou ik via de Hellegatspolder en 3e Poellaan gaan. Is ook mooier, minder druk en geen last van rotondes

Stukje N208/N443 vind ik persoonlijk erg saai. Zou ik de lisserdijk eens tukje oprijden en dan door Lisse en langs de keukenhof richting de kust gaan. Saar de duinen pakken en richting Noordwijk rijdenDeFeCt schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:09:
Bij voorbaat dank!
Ik lurk in dit topic hoofdzakelijk, mede gezien persoonlijke interesse om dit voorjaar een wielrenfiets aan te gaan schaffen voor de wat meer sportieve ritjes naast mijn trekkingfiets voor de kampeervakanties.wibblemoo schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:58:
[...]
Is hier al eens eerder behandeld. Doen hulpverleners toch niets mee, of je moet een specifiek (erkend) medisch ID-plaatje of bandje om hebben.
Maar wilde hier vanuit mijn perspectief als arts op reageren.
Bloedgroep beschreven op een label zou ik inderdaad niets mee doen. Het 'probleem' is namelijk dat bloedgroep alleen onvoldoende is om transfusieproblemen uit te sluiten.
Je kunt bijv. bloedgroep A hebben. En mogelijk ken je een rhesus D status. Maar daarnaast kunnen onregelmatige antistoffen roet in het eten gooien. De status hiervan is niet vast. Na 72 uur dient dan ook altijd een nieuwe type & screen verricht te worden bij een eventuele volgende bloedtransfusie.
Allergiën neem ik persoonlijk wel in acht. Ook indien een patiënt dit niet mondeling kan toelichten (bijv. comateus) zou ik ten alle tijden een alternatief gebruiken. Sterker nog, juist bij een patiënt welk dit niet kan toelichten. Uiteraard zijn enkel relevante allergiën toepasselijk. Dat iemand een noten allergie heeft bijv. is niet zozeer interessant. Maar een penicilline allergie bijv. zeer zeker wel.
Achteraf kan altijd nog gekeken worden op de patiënt daadwerkelijk een penicilline allergie heeft. Bij het in twijfel trekken zonder verdere weet riskeer je echter de nodige serieuze complicaties.
Je zult je echter eerder moeten afvragen, hoe groot is de kans dat je behandelend arts je sticker ziet? Op het frame van je fiets zal het in ieder geval in de opvang op de SEH niet gezien worden. En bij een snelle scoop 'n run zal het ambulancepersoneel het ook snel over het hoofd zien. In de helm wordt de kans iets groter dat het ambulancepersoneel het ziet. Maar in de SEH opvang blijft de kans klein. Behoudens indien een aanwezige mogelijk scherp van aard is, en door heeft dat men hier nogal eens stickers in plakt. Vaak ligt een helm echter ergens in een hoekje van de kamer.
De grootste zichtbaarheid creëer je door het bij je te dragen. Bijv. een armband of ketting. Duidelijk gemarkeerd als medical ID.
Goede aanvulling. Ik denk dat de sticker voor met name ID en ICE-gegevens een meerwaarde biedt dan bijvoorbeeld je telefoon of een kopietje met gegevens in je zadeltasje. Dit dan met name voor de politie in het geval je zelf niet aanspreekbaar bent.
Pelle schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:01:
[...]
* van Rijpwetering naar Nieuwe Wetering is mooier via de Poeldijk en dan het fietspad bij de molen, die uitkomt op de Molenweg
Volgens mij heb ik beide tips nu goed verwerktsapphire schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 17:49:
[...]
Zou ik de lisserdijk eens tukje oprijden en dan door Lisse en langs de keukenhof richting de kust gaan.
https://www.strava.com/routes/1435342
Ben bijv. langsgeweest bij Krooneliefting, maar was erg prijzig nog, als ik op internet kijk zie je zoveel verschillende merken e.d. Qua design vind ik zo eenvoudig mogelijk het mooiste, ik denk aan isadore, castelli. (duur).
Is dit bijv. iets: http://cyclewear.eu/marchi-pro-set-white-p-4663.html Of is de zeem e.d. niet zo best en is zelfs bijvoorbeeld Decathlon een betere keus om net te beginnen?
Alvast bedankt!
Inmiddels gaat het een heel stuk beter met me. Alle hechtingen mochten er gisteren uit. Mijn gezicht, knie en handen genezen snel, mijn schouder wat minder (was onder alle hechtingen beetje vies) maar in principe komt dat ook wel goed, want ik heb voor 3 weken voorraad aan zalfcompressen. Ontzettend blij dat ik niks had gebroken en dat het gewoon snel beter gaat.
Het frustrerende is/was dat ik zelf de oorzaak van het ongeval ook niet ken. Ik heb geprobeerd een reconstructie te maken aan de hand van de schade en strava logs, op zich wel geinig (maar veel meer ook niet):jspr schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:41:
Afdalen is veel gevaarlijker dan mensen denken (ik ken de oorzaak van dit ongeval niet) en je verliest meer dan je denkt als je fout gaat.
- ik ging op een recht stuk - 10 seconden na een flauwe bocht naar rechts - onderuit met ongeveer 40 km per uur. Door de bocht zelf ging ik 36 per uur (afgeremd voor de bocht van 52 tot 36 in een seconde of 6)
- mijn fiets had schade aan de linker krank (lijkt iets hards te zijn geweest).
- mijn linkerschoen heeft een scherpe deuk over de lenget van de punt (waarschijnlijk van hetzelfde object?)
-> wellicht steen of iets anders op de weg wat het
- beide shifters kapot, maar enkel aan de bovenkant
- verder relatief weinig schade aan de fiets
- weinig diepe schaafwonden
- schouder, gezicht, nek, linkerhand en rechter onderarm en linkerknie beschadigd.
-> fiets over de kop geslagen, en ik op gezicht/hoofd geland ..
Natuurlijk probeer ik er van te leren, maar ik denk niet dat ik zwaar onverantwoord bezig ben geweest. Misschien door de lage snelheid daar eventjes de handen 'relaxen' en uit de beugels gehad en op het stuur gelegd? Of een (dikke) steen over het hoofd gezien?
Tja. Het blijft gewoon gissen, het gat in mijn geheugen blijft. Ik ben in ieder geval ontzettend blij dat het nu alweer een stuk beter gaat en dat ik niks gebroken had. Die schaafwonden kom ik wel overheen. Mentaal wel een tik gehad natuurlijk, zeker de eerste dagen waren absoluut waardeloos, maar nu wil ik eigenlijk zo snel mogelijk weer fietsen (en ben ik vooral ook benieuwd naar hoe ik op de fiets zal zitten).
De discussie over wat aan medische gegevens bij je te dragen is zeer interessant trouwens. Wat volgens mij sowieso een goed idee is: wanneer je met vrienden fietst, zorg dat je alle nuttige gegevens (ook contactgegevens familie e.d.) van elkaar hebt (kan gewoon digitaal, bijna iedereen van 'onze' groep heeft zijn mobiel wel bij zich). Daarnaast voor soloritten een of meer makkelijk te vinden labels met noodzakelijke info. Mijn helm ging niet mee naar het ziekenhuis, mijn handschoenen waren kapot, mijn jasje werd kapot geknipt; .. een tattoo met alle medische en contactgegevens dan maar
Ben zelf begonnen met simpel setje van Pearl Izumi. Is niet extreem duur, maar is wel een setje dat al zeker 4 jaar mee gaat.danielrene schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:10:
Iemand tips voor iemand die net gaat beginnen met fietsen. Wil eigenlijk beginnen met een korte set, aangevuld met been en armstukken om zo de komende periode voort te kunnen. Wil niet gelijk al te gek van start gaan door een assos broek oid te kopen, maar aan de andere kant ook geen kleding waar ik later spijt van krijg..
Ben bijv. langsgeweest bij Krooneliefting, maar was erg prijzig nog, als ik op internet kijk zie je zoveel verschillende merken e.d. Qua design vind ik zo eenvoudig mogelijk het mooiste, ik denk aan isadore, castelli. (duur).
Is dit bijv. iets: http://cyclewear.eu/marchi-pro-set-white-p-4663.html Of is de zeem e.d. niet zo best en is zelfs bijvoorbeeld Decathlon een betere keus om net te beginnen?
Alvast bedankt!
Overigens een kleine update over onze teamkitperikelen nu we het toch over kleding hebben. Heb uiteindelijk offertes opgevraagd bij GSG, 36Cycling en Bioracer. Uiteindelijk hebben we de bestelling geplaatst bij 36Cycling, omdat zij de kortste levertijd hadden (5 weken) en verreweg het snelst terugmailden met de juiste info. GSG had voor elke mail een week nodig om antwoord te geven en pas na drie keer expliciet vragen kreeg ik een kostenraming. Heb wel de designer van Bioracer gebruikt om een basisontwerp te maken en qua kosten kwamen ze redelijk in de buurt bij 36Cycling, maar was net iets duurder. Ik heb van 36Cycling keurige sjablonen in pdf (vectoren) gekregen, die ik door een ontwerper hier op kantoor heb laten opmaken. We krijgen hetzelfde materiaal als Roompot Cycling. Nu is het even afwachten hoe het resultaat is
...
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Heb zelf een Onda broekje van €25 en een chineese imitatie Belkin set (broek en shirt samen rond de €40 ofzo? was iig een kadootje). Die chineese set is iig qua zeem beter dan de Onda, en daar was ik in het begin al blij mee.coen76 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:20:
Mijn ervaring is dat die echt goedkope setjes (ik had een een chinees setje van een paar tientjes) vaak geen goede zeem hebben. Met mijn duurdere broeken van AGU en castelli zit ik makkelijker langer op de fiets. Anders misschien kiezen voor een duurdere broek met goedkoop shirt
De Onda zeem is lekker soepel maar gewoon te dun, na een uurtje begin je dat echt te voelen. Die chineese Belkin (oranje coolmax zeem) kan opzich ook goed maar langer dan 2 uur zit ik er niet op.
Lidl broeken....gewoon niet eens aan denken...
Overigens is voor €60 wel een Castelli broek te vinden met Kiss3 zeem, heb je een krappe €25 euro voor een shirtje over maar het is te doen. Overigens geen ervaring met De Marchi hoor maar misschien is het wel prima spul
@M@cer: 15 maart hier nog vrij...
Ik ben heel blij met sportful als net iets goedkopere kwaliteitsoptie. Daarnaast, bezuinig niet op de broek want daar zit je padding in. Ik ben begonnen in de duurste decathlon broeken met goedkope shirts, op zich ok maar de broeken vielen toch tegen. Shirts, arm en beenwarmers zjin prima.danielrene schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:10:
Iemand tips voor iemand die net gaat beginnen met fietsen. Wil eigenlijk beginnen met een korte set, aangevuld met been en armstukken om zo de komende periode voort te kunnen.
Pak bijvoorbeeld het goedkoopste sportful setje: http://www.futurumshop.nl...en-zeem-zwart-heren.phtml en http://www.futurumshop.nl...-mouwen-heren-zwart.phtml. Als de decathlon in de buurt zit kun je daar accesoires halen (arm, beenwarmers, eventueel overschoenen en korte handschoentjes wil ik je ook graag aanraden). Anders gewoon goedkope arm/beenwarmers halen. Shimano setje is nu in de aanbieding bij futurumshop.
[ Voor 4% gewijzigd door Makkelijk op 18-02-2015 18:23 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Staat in agenda.M@cer schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:26:
Ik heb het laatst al een keer geopperd, maar misschien kunnen we inderdaad volgende maand eens een rondje maken in Limburg met een aantal Tweakers.. Laten ik eens een voorzet door voor 15 maart..
...

En dan is er nog eentje onderweg zag ik op strava. (voor alle gf's vorig jaar)
Over die De Marchi bib kan ik dit vinden:danielrene schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:10:
Iemand tips voor iemand die net gaat beginnen met fietsen. Wil eigenlijk beginnen met een korte set, aangevuld met been en armstukken om zo de komende periode voort te kunnen. Wil niet gelijk al te gek van start gaan door een assos broek oid te kopen, maar aan de andere kant ook geen kleding waar ik later spijt van krijg..
Alvast bedankt!
Bron: http://www.backcountry.com/de-marchi-pro-bib-shortsAs for the chamois, the Pro bib shorts come equipped with an EIT (Elastic Interface Technology) Gara insert. A little know fact, is that the ever prevalent CyTech and EIT are actually creations of De Marchi. In fact, at their inception, they were simply called De Marchi. So, you can be assured that you'll be resting easy in the saddle. But don't take our word for it. This chamois uses a variable density throughout the pad to support the regions that need the most support, without impacting the ones that don't. And for the Gara, the support focus is primarily placed at the perineal, ischial, and gluteal areas -- the points most prone to distress from saddle pressure and compression. With its anatomic, Elastic Interface design, the Gara creates an abrasion-free support that promotes an increased circulation by protecting nerves like the pudendal. Even more impressive, the Gara is road-specific. EIT engineers realize that saddles and saddle positions vary throughout different disciplines of cycling, and the Pro's chamois density patterns are mindful of the specific pressures of road cycling.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Wil een set Senso all weather bandjes bestellen en daar zijn ze erg scherp geprijst (€20 p/s). Wel erg scherp....
Absoluut een maat groter. Sportful valt ongeveer gelijk aan Castelli. Het komt uit dezelfde fabriek en is van dezelfde eigenaar (al zegt dat niet heel veel, want er werken andere mensen aan de merken)danielrene schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 19:27:
Dank voor de tips en hulp! Ga even kijken naar die sportful broek. Mooie broek/prijs om mee te starten zo te zien. Sportful over t algemeen ook maatje groter bestellen of valt dat bij hen mee? Bedankt!
Mwah ik heb M in shirts en L in broeken. Dat is niet veel anders dan normale kleding. Ik zou goed kijken naar de sizingcharts die op de website staan. Sportful en Castelli zullen vrijwel hetzelfde vallen idd omdat ze oa uit dezelfde fabriek komen. De designteams zitten ook in hetzelfde gebouw.Makkelijk schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 06:41:
[...]
Absoluut een maat groter. Sportful valt ongeveer gelijk aan Castelli. Het komt uit dezelfde fabriek en is van dezelfde eigenaar (al zegt dat niet heel veel, want er werken andere mensen aan de merken)
Ik heb toch andere ervaringen. Ik heb van Noord-Europese merken ook M shirts en L broeken (1.86, 76kg), casual shirts ook M. Voor Castelli en Sportful L en XL komt dan meestal goed uit. Maar laatst moesten er toch weer een broek en shirt terug omdat het gewoon te klein was.Graham schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 06:56:
[...]
Mwah ik heb M in shirts en L in broeken. Dat is niet veel anders dan normale kleding. Ik zou goed kijken naar de sizingcharts die op de website staan. Sportful en Castelli zullen vrijwel hetzelfde vallen idd omdat ze oa uit dezelfde fabriek komen. De designteams zitten ook in hetzelfde gebouw.
Maar inderdaad, gebruik de sizing charts. Sportful geeft dat volgens mij erg goed aan. Zal je zien dat het ook enorm scheelt tussen producten onderling.
[ Voor 10% gewijzigd door Makkelijk op 19-02-2015 07:05 ]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
...
Laptop zou ik nog wel op het werk kunnen laten liggen...
...
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Ik neem mijn kleding meestal de dag van te voren mee voor 2 a 3 dagen dat ik op de fiets ga, dan hoef ik net met een rugzak te fietsen.
[ Voor 16% gewijzigd door M@cer op 19-02-2015 13:06 ]
Ik heb een collega die 3x per week op- en neer fietst naar het werk vanuit fucking Bad Nieuweschans. 300 km per week alleen al aan woon-werk.

[ Voor 23% gewijzigd door havana op 19-02-2015 13:24 ]
dat is wel het betere werk.havana schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:22:
Ik woon slechts 2 km van mijn werk af dus ga nooit op de racer maar zijn genoeg collega's die dat wel doen. Behoorlijk goed geregeld hier, één van de voordelen van een grote werkgever. Is een grote doucheruimte, zelfs met lockers die je kunt krijgen. Je racer kun je (net als het overige personeel) in de afgesloten fietsenstalling zetten.
Ik heb een collega die 3x per week op- en neer fietst naar het werk vanuit fucking Bad Nieuweschans. 300 km per week alleen al aan woon-werk.(ik weet 't voor DDX enzo is het wisselgeld maar goed).
Hier wel een douche die voorheen gebruikt werd als extra opslag.
Klein pand. max 45 man.
afstand woon-werk bedraagt zo'n 12-15 km afhankelijk van het rondje
...
juistemhavana schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:30:
Ik zou zeggen: afstand bedraagt 12 km - oneindig afhankelijk van het rondje
heenweg is een kleine omweg mogelijk.
...
Toen ik nog 18km van m'n werk woonde, ging ik vaak op de racer. Maar nu is het 14km en dan kun je net zo goed de gewone fiets pakken. Dan hoef je je niet om te kleden en te douchen enzo, en je doet er in totaal even lang over.koentjuh1987 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:28:
[...]
dat is wel het betere werk.
Hier wel een douche die voorheen gebruikt werd als extra opslag.
Klein pand. max 45 man.
afstand woon-werk bedraagt zo'n 12-15 km afhankelijk van het rondje
probleem is dat ik niet echt een fatsoenlijke (gewone) stadsfiets heb. Dat is nog een barrel vanuit mijn studietijd. Racefiets is bijna 4 jaar oud en voldoet nog prima.Pelle schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 14:44:
[...]
Toen ik nog 18km van m'n werk woonde, ging ik vaak op de racer. Maar nu is het 14km en dan kun je net zo goed de gewone fiets pakken. Dan hoef je je niet om te kleden en te douchen enzo, en je doet er in totaal even lang over.
Maar snap je punt.
...
Dan gewoon ff opfrissen met washandje is voldoende.
Fiets zet ik gewoon bij m'n werkplek
Vandaag nieuw presentje van strava :

De Rat Penat is echt een monster, 4Km met gemiddeld 10%.

https://app.strava.com/activities/257042357
Mijn Gran Fondo 2014 patch zit al op mijn fiets spullen tas.

Verwijderd
Wel balen het fsa k-force light crankstel moet geheel vervangen worden.Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2015 @ 20:00:
ja dat klopt ;-) ,maar eens een mailtje naar power2max gestuurd of voor de fsa k-force light ook de alleen de powermeter beschikbaar is, bij andere modellen wel maar kan hem voor het type wat ik nodig heb niet vinden.
Nice, moet ik tzt. ook maar is inplannen! Gister rondje Centrum - Zestienhoven - Rotte/Roeibaan gedaan, heen ging heerlijk, maar zodra ik de bocht om ging bij de roeibaan stond ik "stil"Graham schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:01:
Vandaag wat vroeger thuis dus tijd voor Col de Brien. Flink wat wind bij het beklimmetje vanuit het Noorden, dat was best zwaar. Verder ging hij best lekker.

Dagelijks naar het werk fietsen is helaas voor mij ook geen optie, werk namelijk in Utrecht. In de zomer ben ik wel van plan een aantal x sochtends heen te rijden en de volgende dag smiddags terug. Douche kan hier gelukkig prima, ook het voordeel van een grote werkgever (UMC). Fiets wel elke dag van het station naar de Uithof, dat gaat prima en is zelf in een rustig/niet zweet tempo vaak sneller dan de bus.
Das altijd zo'n fijn punt daar ja. 95% van de tijd heb je op dat stuk de wind vol op je bakkes. Mijn gemiddelde op een rondje roeibaan voluit begint vanaf daar altijd hard te dalenRoberttt schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:12:
[...]
Nice, moet ik tzt. ook maar is inplannen! Gister rondje Centrum - Zestienhoven - Rotte/Roeibaan gedaan, heen ging heerlijk, maar zodra ik de bocht om ging bij de roeibaan stond ik "stil".
Jup rondje Rottemeren is eigenlijk interessant qua wind. Maar vind het eigenlijk altijd wel leuk, al is die koude wind van gisteren wel een stuk minder.Pelle schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:24:
[...]
Das altijd zo'n fijn punt daar ja. 95% van de tijd heb je op dat stuk de wind vol op je bakkes. Mijn gemiddelde op een rondje roeibaan voluit begint vanaf daar altijd hard te dalen
rondje tegen de richting in rijden of is dat niet mogelijk/gevaarlijk?Pelle schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:24:
[...]
Das altijd zo'n fijn punt daar ja. 95% van de tijd heb je op dat stuk de wind vol op je bakkes. Mijn gemiddelde op een rondje roeibaan voluit begint vanaf daar altijd hard te dalen
...
Iemand tips trouwens voor een rondje met westen / zuid-westen wind vanuit rotterdam centrum? Heb wel eens een rondje op de mtb gedaan via Schiedam/Vlaardingen (langs de maas) en dan via beneluxtunnel of delftland terug, maar dat gaat toch vrij lang door bewoond gebied, want toch minder relaxed fietst. Prima voor de sochtends in het weekend, maar s'savonds door de week is het toch minder fijn.
Kan wel hoor. Maar mijn segmentje gaat met de klok meekoentjuh1987 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:12:
[...]
rondje tegen de richting in rijden of is dat niet mogelijk/gevaarlijk?
Vanuit Rotterdam centrum zul je altijd stoplichten hebben, maar er zijn wel stukken die je prima kunt rijden zonder al te veel last te hebben van oponthoud.Roberttt schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:30:
Iemand tips trouwens voor een rondje met westen / zuid-westen wind vanuit rotterdam centrum? Heb wel eens een rondje op de mtb gedaan via Schiedam/Vlaardingen (langs de maas) en dan via beneluxtunnel of delftland terug, maar dat gaat toch vrij lang door bewoond gebied, want toch minder relaxed fietst. Prima voor de sochtends in het weekend, maar s'savonds door de week is het toch minder fijn.
Geen idee hoe lang je je rondje wilt hebben, maar je zou zoiets kunnen doen: https://www.strava.com/routes/1469103
Vanaf Rotterdam CS heb je dan snel 2 stoplichten (Conradstraat, Statenweg). Daarna geen stoplichten meer en overal goed asfalt. Pas bij Maasdijk kom je dan weer een stoplicht tegen. Vervolgens is het weer kilometers lang stoplicht-loos. Als je een kleiner rondje wilt doen, kun je afsteken bij Maasdijk over de Schenkeldijk, direct naar de Maas. Als je het langere rondje doet, kun je de Col du Maeslantkering meenemen als leuk sprintje. Langs de Maas dan lekker wind (schuin) in de rug
Tot aan Vlaardingen weer stoplichtloos, en nadat je de Vlaardingerdijk hebt verlaten kun je ook weer helemaal zonder stoplichten doorrijden tot aan Schiemond. Vervolgens nog een stoplicht bij de Pieter de Hoochweg en de Rochussenstraat, en je bent weer terug op je plek waar je vertrok.
Een ander alternatief is een rondje Rotte doen, en de terugweg het bos bij Bleiswijk en het Lagebergsebos pakken om je uit de wind te houden.
Aangezien jij Zuid-Holland ontzettend goed kent. Heb je nog tips om deze route te verbeteren? Met name in Rotterdam heb ik gewoon gegokt en een beetje gebruik gemaakt van bovenstaande routePelle schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:57:
[...]
Kan wel hoor. Maar mijn segmentje gaat met de klok mee
[...]
Vanuit Rotterdam centrum zul je altijd stoplichten hebben, maar er zijn wel stukken die je prima kunt rijden zonder al te veel last te hebben van oponthoud.
Geen idee hoe lang je je rondje wilt hebben, maar je zou zoiets kunnen doen: https://www.strava.com/routes/1469103
https://www.strava.com/routes/1469291
Nu griep, maar als ik zondag geen koorts meer heb moet ik meteen weer wat te doen hebben
privé route, niet slim

[ Voor 7% gewijzigd door Makkelijk op 20-02-2015 17:37 ]
Verwijderd
hoeveel km en wat van gemiddelde ? (op het vlakkeM@cer schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:26:
Ik heb het laatst al een keer geopperd, maar misschien kunnen we inderdaad volgende maand eens een rondje maken in Limburg met een aantal Tweakers.. Laten ik eens een voorzet door voor 15 maart..
Dus klimmetjes gas geven voor mensen die het leuk vinden en daarna weer samen verder rijden.
Zoiets als route ?
https://www.strava.com/routes/1423076
(origineel was http://app.strava.com/routes/40264, maar maastricht is denk handig als vertrek/eindpunt)
[ Voor 46% gewijzigd door DDX op 20-02-2015 20:41 ]
Lekker koekje hoor.DDX schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 20:33:
Gewoon samen uit/thuis tocht ?
Dus klimmetjes gas geven voor mensen die het leuk vinden en daarna weer samen verder rijden.
Zoiets als route ?
https://www.strava.com/routes/1423076
Overigens...
Graham schreef op zondag 15 februari 2015 @ 14:05:
Nog iemand accommodatie tips in omgeving van Mont Ventoux?
6 uur auto rijden op een dag = gesloopt zijn voor mij, helaas trekt reizen nogal een zware wissel op mijn lichaam
Ik tel tussen het moment dat je de Rotte verlaat (Molenlaan) en Marconiplein zo'n 25 stoplichten. Als je niet perse langs de Maas wilt rijden, zou ik het anders doen, bijv. zoiets: https://www.strava.com/routes/1473355Makkelijk schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 17:36:
[...]
Aangezien jij Zuid-Holland ontzettend goed kent. Heb je nog tips om deze route te verbeteren? Met name in Rotterdam heb ik gewoon gegokt en een beetje gebruik gemaakt van bovenstaande route![]()
![]()
https://www.strava.com/routes/1469291
Dan heb je er maar 3, dat scheelt aanzienlijk
En verder snap ik niet zo goed waarom je na Vlaardingen niet over het Oeverbospad blijft fietsen. Je kunt dat hele stuk gewoon langs het water blijven rijden. En pak dat klimmetje bij de Maeslantkering ook nog even een paar keer mee, je komt er toch langs
Mocht je de auto optie kiezen dan hoor ik het uiteraard graagPelle schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:42:
Oh en ik ga even kijken of 15 maart te doen is overigens. Lijkt me leuk. Om met de trein te gaan is me net aan de prijzige kant (€ 50 voor een retourtje), dus ik moet even kijken of ik de auto kan regelen. Voor mijn vrouw is het handiger als zij 'm heeft als ik de hele dag weg ben, dus ik weet nog niet of dat lukt.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Thanks for the tips! En wow, ik rij daar zo'n beetje elke rit langs (maeslantkering) en heb nooit geweten dat daar een klimmetje is. Ik vroeg me al af waarom je dat in je route had zittenPelle schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:40:
[...]
En pak dat klimmetje bij de Maeslantkering ook nog even een paar keer mee, je komt er toch langs
https://www.strava.com/routes/1469291 Aangepast!
[ Voor 6% gewijzigd door Makkelijk op 21-02-2015 20:03 ]
YepGraham schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 18:04:
[...]
Mocht je de auto optie kiezen dan hoor ik het uiteraard graag
Voor Zuid-Hollandse begrippen is het een redelijk klimmetje, maar eigenlijk stelt het geen fluit voor. 300m a 5%, oftewel even flink aanzetten en je bent bovenMakkelijk schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 19:54:
[...]
Thanks for the tips! En wow, ik rij daar zo'n beetje elke rit langs (maeslantkering) en heb nooit geweten dat daar een klimmetje is. Ik vroeg me al af waarom je dat in je route had zitten.
https://www.strava.com/routes/1469291 Aangepast!
Blijft een leuk klimmetje. Je moet eigenlijk even een stukje terug rijden daarzo om de hele klim te pakken. Dus eigenlijk voordat je rechts de klim pakt ga je links naar beneden en doe je een u-tje en dan knallen. Best leuk.Pelle schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 20:51:
[...]
Voor Zuid-Hollandse begrippen is het een redelijk klimmetje, maar eigenlijk stelt het geen fluit voor. 300m a 5%, oftewel even flink aanzetten en je bent boven
Ik kan volgens mij ook wel, +1 dus.StevenK schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 18:47:
15 maart is voor mij ook wel een optie. Dat betekent ook dat ik dan eventueel vanaf station ede-wageningen een paar mensen mee kan nemen.
Everytime I suffer I become a better man because of it
Mag zo wel mijn fiets schoonmaken, lag nog veel troep op de weg
Daarnaast ook wat nieuwe lube besteld: Viking Juice. Goed spul! Erg dun, maar na een paar keer herhalen trekt het goed in. Zelfs in kletsnatte omstandigheden blijft het (tot nu toe) goed zitten.
Wat ook niet hielp is dat m'n vriendin haar jasje vergeten was en ik dus maar heel galant mijn windstopper afgestaan heb;)
Dit moment direct nog eens aangrijpen om mijn nieuwe fiets te showen, na een wasbeurtje, na een hele winter in de garage mag hij eindelijk buiten komen
Is een Domane 6.9 disc:

[ Voor 47% gewijzigd door roda_djavulen op 23-02-2015 09:34 ]
http://www.sportful.com/c/Force-Thermal-Jersey/p/110127614A
http://www.sportful.com/R...shell-Jacket/p/110127514A
http://www.sportful.com/R...r-2-Bibtight/p/110115414A
Thermo-ondershirt en overschoenen en lekker warm. Het koud hebben is dodelijk voor je prestaties.
Iets anders. Weet iemand de makkelijkste manier om een soort live-tracking te fixen met een garmin 510? Dat mensen dus van buitenaf jou kunnen volgen. Er is een smartphone en 3G voorhanden maar de hoeveelheid batterij en data van de telefoon moet wel binnen de perken blijven.
[ Voor 5% gewijzigd door Graham op 23-02-2015 09:49 ]
Ik heb het ook vrij koud gehad, maar dat was gewoon m'n eigen schuldMakkelijk schreef op maandag 23 februari 2015 @ 09:33:
Ik vond het behoorlijk koud, maar met mijn betaalbare sportful winterkit ging het echt meer dan prima.
Eerste uur geen last (want: lekker in de zon en op m'n omslagpunt gereden), maar bij het halfuurtje uitfietsen daarna in herstelmodus merkte ik dat Gabba met kortemouwen-ondershirt en simpele armstukken toch wel erg fris was.
/edit
Nette fiets trouwens, roda_djavulen
[ Voor 4% gewijzigd door Pelle op 23-02-2015 09:50 ]
Holy crap wat een dikke fiets! Dura-Ace Di2, tubes, is dit dezelfde fiets waar Cancellara mee rijdt? Hoe zit die zadelpen trouwens, over de zitbuis heen geschoven ofzo?roda_djavulen schreef op maandag 23 februari 2015 @ 09:24:
Ja, dat was verstandiger geweest, maarja, op de oprit scheen het zonnetje en was het windstil. Dan wordt je al snel te optimistisch
Dit moment direct nog eens aangrijpen om mijn nieuwe fiets te showen, na een wasbeurtje, na een hele winter in de garage mag hij eindelijk buiten komen![]()
Is een Domane 6.9 disc:
[afbeelding]
Bizar mooie fietsroda_djavulen schreef op maandag 23 februari 2015 @ 09:24:
Is een Domane 6.9 disc:
Afgelopen zondag zonder winterjas gefietst aangezien ik die eerder deze week toch wel weer wat aan de warme kant vond. Heb een Pearl Izumi softshell jasje gekocht voor de winter, maar die vond ik afgelopen woensdag toch al iets aan de warme kant. Zondag dus gewoon met armstukken, maar dat was toch weer een beetje aan de frisse kant, maar wel prima te doen. Lastig om je met dit weer optimaal te kleden imo.havana schreef op maandag 23 februari 2015 @ 09:21:
Ik rijd met dit gewoon nog altijd in mijn winterjas. Die is winddicht dus geen windstopper nodig.
Allemaal bedankt voor de complimenten, ben er ook erg blij meeTheLemon schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:12:
[...]
Holy crap wat een dikke fiets! Dura-Ace Di2, tubes, is dit dezelfde fiets waar Cancellara mee rijdt? Hoe zit die zadelpen trouwens, over de zitbuis heen geschoven ofzo?
Cancellara rijdt op de team editie, zelfde fiets alleen andere geometrie. En geen schijven natuurlijk, zijn nog niet UCI legaal.
Zadelpen zit inderdaad over de zitbuis heen, het alternatief van trek voor een zadelpen/zitbuis uit een stuk. Het zou lichter en comfortabeler moeten zijn, of dat echt zo is, geen idee. Maar ik ben geen van van het afzagen van je zitbuis, dus dit is een mooi compromis
Dit topic is gesloten.