Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 117 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.002 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
4POX schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 09:20:
Kettingstester gekocht.

0,75 valt zo in de ketting, 1,0 valt ook zo in de ketting. De fiets heeft 6200 KM gedraaid sinds de aanschaf. Vorig jaar ook in de winter doorgefietst.

Op youtube gekeken. De uitleg daar is dat dit betekend dat zowel de ketting als de tandwielen versleten zijn. Ik mag voorzichtig concluderen dat doorfietsen niet extra schade veroorzaakt, het is toch al versleten.

De ketting schiet niet door als ik kracht zet. Kan ik hierop nog enkele maanden doorfietsen of is het raadzaam om het binnenkort door de LBS te laten vervangen? Ik hoor namelijk verschillende verhalen. Ene verhaal is dat alleen de ketting en de cassette vervangen moeten worden. Het andere verhaal is dat de tandwielen voor ook vervangen moeten worden.
Ik zou er van uitgaan dat zowel de ketting als de cassette vervangen moeten worden.

Blijf je doorfietsen met die gare ketting - dan is de kans groot dat je bij vervanging ook ineens de voorbladen moet meenemen.
Dat had ik toch voor bij mijn mtb toen ik de eerste keer - nogal laat - ketting en cassette verving.

Anderzijds - zijn een ketting en cassette perfect zelf te vervangen.
Tip: voor de eerste keer - tel je schakels en schrijf dat op een blaadje papier, dan kan je dat de volgende keren gewoon aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 12:39
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 08:01:
mijn omslag punt ligt bij de 150 (begint verzuring > 1) terwijl ik zelf dacht dat hij rond de 167 zou liggen.
Volgens sport arts schatten de meeste mensen hun omslag punt veels te hoog.

Ligt er trouwens ook een beetje aan welke methode word gebruikt sommige methoden gaan uit van >2 ipv >1
omslagpunt bij mij: 168 bpm,
max hartslag : 180bpm (gemeten met maximum test op fiets/hometrainer door sportkeuring, gasademanalyse).
Voordeel: ik kan eigenlijk best lang alles geven (omslagpunt ligt dicht nabij max hartslag ) :)

Hoe het er nu voorstaat met zwemmen, hardlopen erbij... geen idee, da's voor juni dit jaar de verrassing!

[ Voor 7% gewijzigd door NielsTn op 09-02-2015 10:57 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:39

Pelle

🚴‍♂️

Pelle schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:15:
Intervallen is sowieso een goede manier om je conditie snel op pijl te krijgen.
Daar heb je in de wintermaanden meer aan dan aan lange D1 trainingen.
havana schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 06:58:
Sorry, maar dat is niet zo. Zonder basis is conditie nooit duurzaam. Daarom is D1 training in de winter zeker wel nuttig. Het echter ook aangetoond dat, naast extensieve duurtraining, af en toe een intensieve training in de winter een meerwaarde heeft.
Misschien beetje mosterd na de maaltijd, maar GCN had er dit weekend nog een video over:

Ik vond het interessant dat een wetenschappelijke studie naar 2 soorten trainingsmethodes (groep 1: 30sec maximale intervals met 3 minuten pauze, en groep 2: 70% van VO2max, allebei tot uitputting) opleverde dat allebei even effectief waren. Maar groep 1 deed dat in 1-2 uur, en groep 2 in 10-12 uur.

Oftewel: als je weinig tijd hebt, kun je die tijd beter steken in intervals dan in lange D1 trainingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-09 22:54

Huig

Merino Fanatic

Vandaag in de sneeuw gespeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.pedalroom.com/p/bmc-crossmachine-cx01-21934_13.jpg
In de stad (Wenen) was het erg glibberen en glijden, veel aangereden sneeuw op de weg. In het park was het fantastisch! 15cm maagdelijke goodness :), Cantilevers en sneeuw gaan echter niet samen. Remmen deden het gewoon niet. Ben maar naar huis gelopen...

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Pelle schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:38:
[...]

[...]

Misschien beetje mosterd na de maaltijd, maar GCN had er dit weekend nog een video over:

[video]

Ik vond het interessant dat een wetenschappelijke studie naar 2 soorten trainingsmethodes (groep 1: 30sec maximale intervals met 3 minuten pauze, en groep 2: 70% van VO2max, allebei tot uitputting) opleverde dat allebei even effectief waren. Maar groep 1 deed dat in 1-2 uur, en groep 2 in 10-12 uur.

Oftewel: als je weinig tijd hebt, kun je die tijd beter steken in intervals dan in lange D1 trainingen.
Zag hem ook gisteren. Interessant. Net nog even jou tip op gevolgd. Voelde lekker aan de intervalletjes.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-09 22:49
Vandaag mijn nieuwe fiets opgehaald, een Rose Xeon RS 2000. Uiteindelijk alleen een ander stuur en cassette op laten zetten. Nu hopen op mooi/droog weer dit weekend en laat de avonden maar snel weer langer worden!

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8615/16296784470_59788f3ddb_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7439/16298312467_5a3898fb77_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7324/16483258142_64d3856bc2_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Net fietsje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-09 09:35

4POX

Everybody is wired

chime schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:25:
[...]

Ik zou er van uitgaan dat zowel de ketting als de cassette vervangen moeten worden.

Blijf je doorfietsen met die gare ketting - dan is de kans groot dat je bij vervanging ook ineens de voorbladen moet meenemen.
Dat had ik toch voor bij mijn mtb toen ik de eerste keer - nogal laat - ketting en cassette verving.

Anderzijds - zijn een ketting en cassette perfect zelf te vervangen.
Tip: voor de eerste keer - tel je schakels en schrijf dat op een blaadje papier, dan kan je dat de volgende keren gewoon aanhouden.
Kan ik inplaats van Tiagra 9 speed ook een andere Shimano 9 speed cassette erop zetten? Waarom zou ik dit willen? Ik merk dat Tiagra niet veel te krijgen is bij veel (web)winkels.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:06
Huh is de tiagra juist niet makkelijker te krijgen ?

https://www.bike-componen...e-CS-HG50-9-9-fach-p3801/
http://www.wiggle.co.uk/shimano-hg50-9-speed-cassette/

Zou trouwens beginnen met ketting te wisselen merk je daarna snel genoeg of je cassette ook moet vervangen.

[ Voor 9% gewijzigd door DDX op 09-02-2015 20:13 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graham schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:35:
[...]

Zag hem ook gisteren. Interessant. Net nog even jou tip op gevolgd. Voelde lekker aan de intervalletjes.
Welk type interval zal het best werken? 30 seconden vol gas en dan 5 min rustig. Of het pyramide systeem ? Of zijn er nog betere manieren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 20:13:
[...]

Welk type interval zal het best werken? 30 seconden vol gas en dan 5 min rustig. Of het pyramide systeem ? Of zijn er nog betere manieren ?
Qua hardlopen gebruik ik een opbouwend principe, wat je waarschijnlijk ook wel voor fietsen kan gebruiken. Dus zeg dat je begint met 6-2x5 (6 min hardlopen, 2 minuten wandelen en dat herhalen...5 x). Je kan hier dan de lengte van je hardlopen verhogen met een minuut per week en de herhaling variëren. De lengte van het hardlopen is dan vooral bepalend voor de intensiteit van je training (zie als tijd tot je rust). Hoe langer hoe zwaarder. Rustig beginnen is daar belangrijk. Maar met interval train je wel een stuk effectiever en kom je sneller op niveau is mijn ervaring.

Voor fietsen werkt dat denk ik niet veel anders, dit was mijn eerste gerichte training qua interval. Al doe ik op zondag eigenlijk ook wel een interval/duur "rondje". Ik had me vandaag voorgenomen om 3 setjes te doen van 4 x de Van Brienenoord. Heb niet echt gekeken hoe lang ik er over doe maar zeg 2/3 minuten intense (niet rustig en ook niet max, bij max heb je langer herstel nodig en is misschien een brug niet ideaal of je zou moeten zorgen dat je achter elke klim die je max doet een langer herstel kan doen dan ik deed. Bij mij was het simpel brug intense klimmen dan snel naar beneden en omdraaien voor de volgende klim. Wel wat rust maar niet heel veel. Ik had geen hartslag erbij helaas door mijn eigen fout maar heb gewoon op mijn lichaam gelet. Daarnaast is het natuurlijk ook zo hoe vaker je dit doe hoe intenser (tegen je max) je een interval kan doen. Sporten moet je altijd rustig opbouwen om blessures te voorkomen, bij hardlopen meer dan bij fietsen maar toch let daarop.

Bij intervallen is het wel zo dat je moet kijken waar je een stuk kan pakken dat je zonder stoppen kan doen. Stoplichten/kruispunten ed. zijn niet handig. Hopelijk helpt het bovenstaande een beetje als globale indicatie, specifieke trainingen zijn nogal persoonlijk denk ik en kan je online wel wat over vinden qua schema's.

[ Voor 6% gewijzigd door Graham op 09-02-2015 20:39 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
Daar wil ik nog aan toevoegen dat ik met hardlopen veel rond mijn omslagpunt train (anaerobe intervaltraining). Dit kan je zowel voor lange (2000/1000m) als korte (100/200m) of ergens daar tussen doen, het gaat er vooral om dat je niet (ver) boven je omslagpunt komt, de 100m loop je dus veel sneller dan de 2000m intervallen. Met de korte intervallen ontwikkel je dus snelheid/kracht en met de lange intervallen werk je aan je tempo hardheid.

Dit kan je volgens mij ook prima doen op de fiets, denk aan korte intervallen (30-60s) voor het ontwikkelen van snelheid/kracht en langere intervallen (6-12min) voor de tempohardheid. Pauze is d1 en minimaal de helft van de interval zelf. Ik moet me zelf nog wat verdiepen in fietstrainingen, dus ben ook wel benieuwd wat andere doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:11
Roberttt schreef op maandag 09 februari 2015 @ 18:39:
Vandaag mijn nieuwe fiets opgehaald, een Rose Xeon RS 2000. Uiteindelijk alleen een ander stuur en cassette op laten zetten. Nu hopen op mooi/droog weer dit weekend en laat de avonden maar snel weer langer worden!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie combi dat zwart met geel...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roberttt schreef op maandag 09 februari 2015 @ 20:59:
Daar wil ik nog aan toevoegen dat ik met hardlopen veel rond mijn omslagpunt train (anaerobe intervaltraining). Dit kan je zowel voor lange (2000/1000m) als korte (100/200m) of ergens daar tussen doen, het gaat er vooral om dat je niet (ver) boven je omslagpunt komt, de 100m loop je dus veel sneller dan de 2000m intervallen. Met de korte intervallen ontwikkel je dus snelheid/kracht en met de lange intervallen werk je aan je tempo hardheid.
Met intervallen niet boven je omslagpunt? Je wilt toch je lichaam leren om met meer snelheid om te gaan, dat gaat je dan toch niet lukken als je rond je omslagpunt blijft lopen met je intervallen, maar ik kan het mis hebben

Nu is het wel zo dat je omslagpunt bij hardlopen hoger ligt dan bij het fietsen, ook zal je max hartslag misschien wel hoger worden dan dat je ooit met fietsen zult krijgen (dit natuurlijk omdat je mee spiergroepen gebruikt).
Ik heb zelf de 4 mijl van Groningen met een gemiddelde hartslag van 192 gelopen, terwijl als ik met een hartslag van 192 fiets, ik bijna sterf :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
4POX schreef op maandag 09 februari 2015 @ 19:54:
[...]

Kan ik inplaats van Tiagra 9 speed ook een andere Shimano 9 speed cassette erop zetten? Waarom zou ik dit willen? Ik merk dat Tiagra niet veel te krijgen is bij veel (web)winkels.
Andere 9 speeds gaan ook, maar zoals reeds aangehaald is tiagra ruim beschikbaar online.
Ik bestel meestal via bike-components.de

Let wel op de tandjes als je besteld - als je hetzelfde wilt moet je even kijken wat je hebt (nakijken op factuur of manueel tellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
chime schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:16:
[...]
Let wel op de tandjes als je besteld - als je hetzelfde wilt moet je even kijken wat je hebt (nakijken op factuur of manueel tellen)
De tandjes staan toch vaak gewoon op de tandwielen?

Afgelopen jaar heb ik voor het eerst een triatlon gedaan, en dat is me zo goed bevallen dat er dit jaar meer volgen. Ik was alleen niet blij met de fiets-oplossing: ik reed met een gewone racefiets met daarop een Profile FFA zadelpen om de zadelpen hoek kunstmatig wat te vergroten en een opschoef tijdritstuur. Dat resulteerde in een niet bijster lage en aerodynamische zit, en vooral in een flink nerveuze fiets.

Voor dit jaar heb ik het dus wat rigoreuzer aangepakt, en een mooie tweedehands Trek SpeedConcept 2.5 aangeschaft :9

http://www.trekbikes.com/...ek/speed_concept_2_5_2012

De fiets is niet veel gebruikt, en was vies en slecht afgesteld, maar dat was in een zaterdagmiddagje zo gepiept. Hij is standaard afgemonteerd met SRAM Apex, maar dat vervang ik langzaamaan met SRAM Force delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-09 09:35

4POX

Everybody is wired

chime schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:16:
[...]

Andere 9 speeds gaan ook, maar zoals reeds aangehaald is tiagra ruim beschikbaar online.
Ik bestel meestal via bike-components.de

Ik neem niet meer hetzelfde. Ik ga de 11 tands lozen. In deze draad is regelmatig gesproken over de onzinnigheid van die tandwiel. Ik ben gaan opletten. Ik gebruik die 11 nooit. Loopt niet lekker. Daarom wil ik nu graag een 12 - ??

De hoogste tandwiel ga ik rustig over nadenken. Mijn fiets is een triple. Het binnenblad gebruik ik alleen in Limburg.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
ybastiaans schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:21:
[...]

De fiets is niet veel gebruikt, en was vies en slecht afgesteld, maar dat was in een zaterdagmiddagje zo gepiept. Hij is standaard afgemonteerd met SRAM Apex, maar dat vervang ik langzaamaan met SRAM Force delen.
Mooi projectje. Voor tijdrijden is er, tenzij je de triathlon van Gerardmer gaat doen, eigenlijk geen goede reden om te upgraden van Apex naar Force. Het wordt er alleen marginaal lichter van, maar dat speelt dus geen rol. Ik zou dat geld lekker in je zak houden, of aan wielen uitgeven (De Trek site cookie melding irriteerd me zo dat ik de fiets niet heb gezien).

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:30
Roberttt schreef op maandag 09 februari 2015 @ 18:39:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie fiets en inderdaad mooie kleurencombinatie. Veel fietsplezier!

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:13:
[...]
Met intervallen niet boven je omslagpunt? Je wilt toch je lichaam leren om met meer snelheid om te gaan, dat gaat je dan toch niet lukken als je rond je omslagpunt blijft lopen met je intervallen, maar ik kan het mis hebben

Nu is het wel zo dat je omslagpunt bij hardlopen hoger ligt dan bij het fietsen, ook zal je max hartslag misschien wel hoger worden dan dat je ooit met fietsen zult krijgen (dit natuurlijk omdat je mee spiergroepen gebruikt).
Ik heb zelf de 4 mijl van Groningen met een gemiddelde hartslag van 192 gelopen, terwijl als ik met een hartslag van 192 fiets, ik bijna sterf :9
Het idee is dat je steeds harder kan lopen/fietsen rond je omslagpunt, dat moet je dus trainen en niet steeds harder lopen boven je omslagpunt (sprinten). Natuurlijk kan je als je een gevorderd fietser/loper dit wel doen om bijv. beter tegen korte tempowiselingen te kunnen. Denk aan sprintjes na een bocht om in het wiel te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
MrAngry schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:56:
[...]
Mooi projectje. Voor tijdrijden is er, tenzij je de triathlon van Gerardmer gaat doen, eigenlijk geen goede reden om te upgraden van Apex naar Force. Het wordt er alleen marginaal lichter van, maar dat speelt dus geen rol. Ik zou dat geld lekker in je zak houden, of aan wielen uitgeven (De Trek site cookie melding irriteerd me zo dat ik de fiets niet heb gezien).
Klopt helemaal, technisch gezien is dit ook prima. Dat gewicht interesseert me ook niet (ik weeg ruim 90 kilo bij 1,88m, daar is veel meer te verdienen), ik vind het gewoon mooi spul :)

De meeste winst met zo'n fiets zit ook vooral in de veel aerodynamischere houding die je kunt bereiken zonder dat de gewichtsverdeling op de fiets zó slecht wordt dat er niet meer mee te fietsen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Voorlopig geen fietsen / sporten voor mij, vorige week een kijkoperatie aan de knie gehad (kraakbeen beschadiging)... Eerst maar even revalideren en hopen dat de klachten hiermee opgelost zijn.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:57
Ik ben geen wielrenner (misschien de fout in de titel maar is veranderen? Daar staat er maar 1 x N) , maar wel een mountainbiker. Echter heb ik een probleem dat ik vermoed op de race fiets ook wel kan voor komen:
Sinds een maand en half is mijn conditie vrij verslechterd. Ik krijg na ongeveer een 20km echt een dip en melkzuur in de benen. Dit mondt dan uit in krampen als ik door ga. Daarvoor had ik gewoon geen last.
Ik heb me ook sins 3 weken een spinning bike van Schwinn gekocht, de goeie, en zelfs na 50min in zone 2 te fietsen aan 100rpm, voel ik achteraan het melkzuur.

Het enige dat ik verandert heb ik heel mijn hebben en houden, is geminderd met zout. Ik kook zonder zout, of strooi nog zelden zout bij, tegen ervoor met hopen :)

Zou dit een link kunnen zijn of..?

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsjilp schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:14:
Voorlopig geen fietsen / sporten voor mij, vorige week een kijkoperatie aan de knie gehad (kraakbeen beschadiging)... Eerst maar even revalideren en hopen dat de klachten hiermee opgelost zijn.
Echt super shit is dat man. Ik heb nu ook een knieblessure (PFPS, patellofemoraal pijnsyndroom, dus pijnklachten rondom de knieschijf -- overigens is er bij mij geen kijkoperatie gedaan, maar ik ga er vanuit dat er geen kraakbeenbeschadiging is). Dat is gekomen door het hardlopen, maar het beïnvloedt ook het fietsen, omdat de pijn terugkomt als je de knie strekt en buigt onder belasting. Fietsen in een zwaar verzet / volle bak gaan is er dus voorlopig niet bij.

Dat revalideren is ook zo kut, het gaat gewoon niet snel genoeg :(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2015 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Op zich gaat het vrij snel, loop al weer zonder krukken. Verwacht na een week of 6 weer volledige belasting aan te kunnen. De vraag is echter of het iets geholpen heeft, maar laten we uit gaan van het positieve :)
Meniscus & kruisbanden waren gelukkig dik in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is het bij jou gekomen tot de diagnose kraakbeenbeschadiging? Bij mij hebben de huisarts en de fysiotherapeut gekeken en de conclusie van beiden was dat het geen mechanisch probleem was in het gewricht, maar echt overbelasting. Ze konden namelijk het gewricht wel buigen en strekken zonder pijn, en bij wandelen/zwemmen heb ik ook geen last, maar bij hardlopen wel. Echter, er is geen MRI-scan of zoiets van mijn knie gemaakt. Heb jij daar om moeten vragen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2015 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Huisarts -> Fysio -> Sportarts -> Orthopeed -> MRI -> Orthopeed -> Kijkoperatie

MRI was op aangeven van de sportarts, omdat de klachten te vaag waren, uit de MRI kwam ook geen duidelijke oorzaak, dus is voor een kijkoperatie gekozen.

Ik had eerst bij elke belasting pijn (na 5 km fietsen knie niet meer kunnen buigen), dat is langzaam afgezwakt tot het punt dat ik een Tour For Life heb kunnen fietsen, maar bij hardlopen en schaatsen (en vaak traplopen) bleven de klachten terugkomen.

Gelukkig kon ik, na wat gedoe met de zorgverzekeraar, super snel terecht (donderdag bellen met ziekenhuis, dinsdag operatie :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang heb je met die klachten rond gelopen? Heb je nog vruchteloos fysiotherapie / spieroefeningen etc. gedaan voordat je naar een sportarts ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

een maand of 3 / 4. Daarna weer 4 maanden niets gedaan voordat ik een MRI heb laten maken, maar dat had een verzekeringstechnische reden (iets met 850 euro eigen risico ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

kazzzdafke schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:24:
Ik ben geen wielrenner (misschien de fout in de titel maar is veranderen? Daar staat er maar 1 x N) ...
offtopic:
Wielren-ervaringen-topic, even opgesplitst voor de duidelijkheid. Daar hoort geen n meer tussen hoor. Of jij moet me kunnen uitleggen wat Wielrenner-varingen zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:33
Een vriend van me fietst nu elke dag op en neer met de wielrenfiets naar zijn school. Nu wil hij degelijke bandjes die niet snel lekrijden, rolweerstand en dergeljjke is minder interessant. Dit voor een niet te hoge prijs. Iemand aanradertjes? Zat zelf te denken aan een paar all seasons.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-09 10:54
DDX schreef op maandag 09 februari 2015 @ 20:10:
Huh is de tiagra juist niet makkelijker te krijgen ?

https://www.bike-componen...e-CS-HG50-9-9-fach-p3801/
http://www.wiggle.co.uk/shimano-hg50-9-speed-cassette/

Zou trouwens beginnen met ketting te wisselen merk je daarna snel genoeg of je cassette ook moet vervangen.
Thnx dit deed me eraan denken dat ik een nieuwe voor shifter nodig had. Een tijdje geleden op MP aan het zoeken geweest maar toen niets tegen gekomen. Nu via iemand uit Maastricht een losse shifter gevonden voor €37 incl verzenden. Als het goed is vandaar of morgen binnen en als het uitkomt dit weekend even monteren. Kan ik samen met mijn vriendin touren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
NoepZor schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:09:
Een vriend van me fietst nu elke dag op en neer met de wielrenfiets naar zijn school. Nu wil hij degelijke bandjes die niet snel lekrijden, rolweerstand en dergeljjke is minder interessant. Dit voor een niet te hoge prijs. Iemand aanradertjes? Zat zelf te denken aan een paar all seasons.
Maxxis Re-fuse of Conti Gatorskins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
NoepZor schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:09:
Schwalbe Durano Plus, 25mm. Lopen als een streep en zijn niet lek te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:57
TheLemon schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:42:
[...]

offtopic:
Wielren-ervaringen-topic, even opgesplitst voor de duidelijkheid. Daar hoort geen n meer tussen hoor. Of jij moet me kunnen uitleggen wat Wielrenner-varingen zijn :P
Whops.. post op m'n werk gemaakt, je hebt gelijk!
Ik las eigenlijk in 1 oogopslag: Het grote wielren(n)erervaringtopic :-)

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Zijn hier nog mensen met tips voor een goede camping in de Provence, en dan het liefst in de buurt van de Mont Ventoux?
Er moet wel wat te doen zijn voor kinderen (5 en 7 jaar), anders valt het sowieso af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Super fiets weertje vanavond, achteraf gezien had ik alleen toch wel overschoenen moeten aandoen vanmorgen op het eind van de rit toch beetje koude tenen.

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-09 10:54
DDX schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:44:
Super fiets weertje vanavond, achteraf gezien had ik alleen toch wel overschoenen moeten aandoen vanmorgen op het eind van de rit toch beetje koude tenen.
Lange rit geweest _/-\o_

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-09 23:11
4POX schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:26:
[...]
Ik neem niet meer hetzelfde. Ik ga de 11 tands lozen. In deze draad is regelmatig gesproken over de onzinnigheid van die tandwiel. Ik ben gaan opletten. Ik gebruik die 11 nooit. Loopt niet lekker. Daarom wil ik nu graag een 12 - ??
Dat de 11 niet lekker loopt heeft meer met de kettinglijn te maken, daar een 12 van maken verandert hoogstwaarschijnlijk niets :P

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 11:04
Nice, het stratentraject van de tweede etappe Tour de France staat online: http://www.tourdefranceut...34-42e0-9d52-d4e966450266

Read the code, write the code, be the code!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:33
Ik wil zaterdag nog even een rondje doen :) het is al een poos geleden dat ik voor het laatst heb gefietst.

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

Tsjilp schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:37:
Op zich gaat het vrij snel, loop al weer zonder krukken. Verwacht na een week of 6 weer volledige belasting aan te kunnen. De vraag is echter of het iets geholpen heeft, maar laten we uit gaan van het positieve :)
Meniscus & kruisbanden waren gelukkig dik in orde.
Hier buiten en binnen meniscus (nog steeds) beschadigingen, plus een nieuwe kruisband + nog kraakbeen dat beschadigd is en ik fiets en hardloop nog gewoon.. dus met jou moet het ook wel in orde komen ;)

• NielsTn
wat is wijsheid: vorige week 2-4 dagen ziek op bed (verkouden...) gelegen en nu bijna weer week aan t werk. Echter, de neus-verkoudheid blijft.
Is fietsen op D1-D2 (zeg duurtraining tot 140bpm) aan te raden, of ervaren jullie het credo: 'gewoon uitzieken en rusten'....

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• DDX
Lekker laatste restje uit je neus fietsen :)

• NielsTn
... en zijwaarts benedenwinds uitblazen ;) :P

Verwijderd

Er is onderzoek dat aantoont dat als je ziek bent (verkoudheid/griepje) het helemaal niet verkeerd is om met een gemiddelde inspanning te sporten. Dat stond in de Fiets van twee of drie maanden terug. Een gemiddelde inspanning bevordert het herstel juist, zij het vrij bescheiden, omdat je systeem sneller werkt en sneller afvalstoffen afvoert. Het is echter zeer onverstandig en kan zelfs gevaarlijk zijn om te gaan sporten/fietsen als je koorts hebt of als je een zware griep hebt. Daar kun je namelijk een verlamming van je hartspier van krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2015 17:36 ]

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Wijsheid is volgens mij doen waar je zin in hebt / je goed bij voelt. Als jij ondanks een verkoudheid heel veel zin hebt om een stukje te fietsen zou ik dat lekker doen. Pas op het moment dat je prof zou zijn en er op korte termijn een cruciale wedstrijd op het programma zou staan zou ik mij gaan verdiepen in de eventuele nadelige gevolgen van een blokje om tijdens een verkoudheid.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-09 22:33

ALH

Nu nog alleen met de MTB op pad, maar straks als het zout van de straat is stap ik weer op de racer :)

Cube SCR Litening

Afbeeldingslocatie: http://i1056.photobucket.com/albums/t373/Arnoud_Parren/rsz_img_2264_zpsmv2gsq21.jpg
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:32:
[...]

Echt super shit is dat man. Ik heb nu ook een knieblessure (PFPS, patellofemoraal pijnsyndroom, dus pijnklachten rondom de knieschijf -- overigens is er bij mij geen kijkoperatie gedaan, maar ik ga er vanuit dat er geen kraakbeenbeschadiging is). Dat is gekomen door het hardlopen, maar het beïnvloedt ook het fietsen, omdat de pijn terugkomt als je de knie strekt en buigt onder belasting. Fietsen in een zwaar verzet / volle bak gaan is er dus voorlopig niet bij.

Dat revalideren is ook zo kut, het gaat gewoon niet snel genoeg :(
Dit heb ik vorig jaar ook eens gehad en toevallig 2 weken geleden maar dan in mindere mate.

Goede oefeningen hiervoor; calf raise, squat, lunges en side steps.
Consequent 3 x 10 per oefening per dag uitvoeren en dan moet het wel goedkomen!

[ Voor 15% gewijzigd door ALH op 12-02-2015 19:42 ]

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Roberttt
Vandaag voor het eerst op pad met de nieuwe racer! (strava). Wel even wennen aan de positie, maar de fiets voelt geweldig. Ik weet nog niet helemaal het juiste zadel er nu op zit, opzich zit het prima maar hij is wel erg hard. Die mag ik eventueel nog ruilen maar ik wil eerst langere ritjes aanvoelen. Op naar de volgende rit(en), hopelijk blijft het zaterdag/zondag een beetje droog!

Afbeeldingslocatie: https://instagram.com/p/zAiWaCO2MY/media?size=l

[ Voor 7% gewijzigd door Roberttt op 12-02-2015 20:40 ]

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

wackmaniac schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 13:37:
Nice, het stratentraject van de tweede etappe Tour de France staat online: http://www.tourdefranceut...34-42e0-9d52-d4e966450266
Gaaf! Heb er even een kaartje van gemaakt:
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1479204

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• DDX
Leuk tochtje, wanneer is de GOT tour ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:15
Vandaag spijtig genoeg met de fiets onderuit gegaan doordat iemand tegen mij aanviel. Eerst leek er geen schade te zijn, maar ik kwam erachter dat de rails van mijn zadel aan de voorkant van mijn zadel er uit is geschoten. Ik heb met de hand geprobeerd deze terug te krijgen, maar dit is met geen mogelijkheid voor elkaar te krijgen. Is er iemand van jullie die een idee hoe ik de rails weer terug erin krijg? Afbeeldingslocatie: https://dl-web.dropbox.com/get/Public/IMG-20150212-WA0010.jpg?_subject_uid=42795992&w=AADx3taBrIhtfklHItAlabkfoTEmnpqGIA8EN9C8GDo1eA

[ Voor 10% gewijzigd door masterjorie op 13-02-2015 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Wel cool dat het départ réel zo ongeveer in mijn achtertuin is. Nu nog ff zo'n hoge umpire stoel van de tennisbaan lenen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ah, je bent me voor.. was ik ook al van plan namelijk :)
Ik wist al dat het op een paar 100m bij mijn huis langs zou komen (Nieuwerkerk), maar ik denk dat ik in Rotterdam ga kijken; vanuit mijn raam kijk ik voor het stadhuis op de Coolsingel. En nog 1 verdieping hoger en ik sta op het dakterras, en dan is het hele gebeuren te volgen van Westblaak t/m Hofplein en weer terug.
DDX schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 23:38:
Leuk tochtje, wanneer is de GOT tour ?
Hij is voor een groot gedeelte na te fietsen; tussen Waddinxveen en de Maasboulevard (via N219) moet je een alternatieve route verzinnen, Idem voor wat stukjes Groenekruisweg tussen Rotterdam en Hoogvliet, de N57 tussen Hellevoetsluis en Ouddorp en de N652 naar Burgh Haamstede. Maar dat is allemaal goed te doen; afgezien van het straatjekeren in Utrecht zou ik 'm zonder navigatie makkelijk kunnen rijden :)

De vervelendste stukken zijn in Utrecht, Gouda en Rotterdam t/m Spijkenissa. Daar ga je veel stoplichten tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
Naast de N219 ligt inderdaad een stuk geen fietspad, je zou dan door kunnen rijden via Zevenhuizen en dan richting Nieuwerkerk. Eventueel kan je ook bij Gouda de dijk langs de IJssel volgen tot aan de maasboulevaard, mooiere route en je vermijd een hoop stad/drukte, mis je wel een stuk van de "echte" route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Zo, dit jaar het voornemen gemaakt om wat serieuzer en meer te fietsen. En natuurlijk als young professional een SMART doel gesteld om rond koningsdag van Eindhoven naar Zwolle te fietsen. Ik heb nooit echte afstanden gefietst (behalve de giro classico verleden jaar), dus eigenlijk heb ik ook geen flauw idee hoe ik mijn energie moet verdelen.

Om dat te wel te halen heb ik op wielersportinfo.nl een schema gemaakt en fiets ik nu met hartslagmeter. Maar ik merk dat ik me heel erg in moet houden met mijn trainingen. Als ik me echt netjes aan D2 houd, ga ik voor mijn gevoel veel te traag, dus smokkel ik er toch van tijd tot tijd een paar BPM bij.

Kan iemand me vertellen wat ik ongeveer kan verwachten? Gaat mijn hartslag uiteindelijk omlaag bij dezelfde snelheid? Of gaat mijn anaerobe drempel omhoog en daarmee mijn D2? Heeft er iemand nog goede linkjes over trainen met een hartslagmeter?

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Even een andere vraag, wat voor bandenspanning gebruiken jullie op de Tacx?

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

marrk schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 10:43:
Kan iemand me vertellen wat ik ongeveer kan verwachten? Gaat mijn hartslag uiteindelijk omlaag bij dezelfde snelheid? Of gaat mijn anaerobe drempel omhoog en daarmee mijn D2? Heeft er iemand nog goede linkjes over trainen met een hartslagmeter?
In principe zul je, als je meer getraind bent, dezelfde snelheid gaan rijden met een lagere hartslag. Je krijgt meer spierkracht, en meer haarvaatjes in je spieren zodat de zuurstoftoevoer beter wordt.

Eindhoven - Zwolle zal op de fiets ruim 150km zijn schat ik, en als je niet goed getraind bent ga je dat niet volhouden in D2. Dus ja, oefen jezelf vooral in het gedoseerd rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 13:58
Wat Pelle schrijft herken ik ken wel. Vorig jaar ben ik zelf wat voor het eerst wat meer en serieuzer met de hartslagmeter aan de gang gegaan. Uiteindelijk ben ik daardoor in D2 harder een stuk harder gaan rijden en het was ook makkelijker veel langer vol te houden op langere afstanden. Voor het trainen voor zo'n lange afstand opzich is het denk ik juist ook wel handig om juist te leren iets gedoseerd te rijden en dan de afstand iedere keer opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Pelle schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 08:32:
[...]
Hij is voor een groot gedeelte na te fietsen; tussen Waddinxveen en de Maasboulevard (via N219) moet je een alternatieve route verzinnen, Idem voor wat stukjes Groenekruisweg tussen Rotterdam en Hoogvliet, de N57 tussen Hellevoetsluis en Ouddorp en de N652 naar Burgh Haamstede. Maar dat is allemaal goed te doen; afgezien van het straatjekeren in Utrecht zou ik 'm zonder navigatie makkelijk kunnen rijden :)

De vervelendste stukken zijn in Utrecht, Gouda en Rotterdam t/m Spijkenissa. Daar ga je veel stoplichten tegenkomen.
Mochten mensen plannen hebben om hem na te fietsen, ik heb voor het stuk Utrecht even in kaart gebracht waar je wel en niet kan fietsen:
Afbeeldingslocatie: http://static.dyp.im/Uo3p7TXZce/small/0bf0f58320a16a7f6606d3454587d377.jpg
*klik*

Rood = niet mogelijk/verboden te fietsen
Oranje = zeer lastig/niet aanbevolen te fietsen (winkelgebied etc.)

edit:

Disclaimer: Leidsche Rijn ken ik vrij slecht, dus dat is niet volledig misschien.

[ Voor 4% gewijzigd door TheLemon op 13-02-2015 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

TheLemon schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:46:
[...]

Mochten mensen plannen hebben om hem na te fietsen, ik heb voor het stuk Utrecht even in kaart gebracht waar je wel en niet kan fietsen:
[afbeelding]
*klik*

Rood = niet mogelijk/verboden te fietsen
Oranje = zeer lastig/niet aanbevolen te fietsen (winkelgebied etc.)
Bij Leidsche Rijn gaat ook een groot gedeelte over busbanen. Is daar een fietspad naast?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:58

Peetman

Tjah....

Tourniquet schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 15:08:
[...]

Bij Leidsche Rijn gaat ook een groot gedeelte over busbanen. Is daar een fietspad naast?
Meeste stukken wel, maar sommige stukken niet. Bijvoorbeeld bij de kruising met de Langerakbaan en de kruising met de Europaweg ligt er geen fietspad naast. Verder kan je als ze Vleuterweide uitrijden niet over het water heen op die plek, ook daar ligt alleen de 70km weg op de brug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Over de tour etappe. er zijn verschillende tochten die de route zo goed mogelijk na fietsen. De officiële tourtocht die erbij hoor is echt een slap aftreksel en fiets maar een kleindeel over de route.

Denk er zelf serieus over na om de tocht van touretappe.nl te gaan doen. Die is 166km dacht ik, word gelijk by far mij langste afstand maar voor zoiets vind ik het wel eens een uitdaging.

Gezien niemand van mijn wielergroepje mee wil doen lijkt het me leuk als er mensen mee zouden rijden ? Kan op verschillende data.

Info:
http://www.touretappe.nl/...-2-van-de-tour-de-france/

[ Voor 9% gewijzigd door sapphire op 13-02-2015 23:06 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ik ga echt geen 28 euro betalen voor wat energyrepen bij start & finish 8)7
Dit echt prima op eigen gelegenheid te rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:22
Wat baal ik er vandaag van dat ik mijn racer niet heb meegenomen naar het zuiden... Voorspelling was 90% kans op regen. Schijnt gewoon lekker het zonnetje in Limburg...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Pelle schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:01:
[...]

In principe zul je, als je meer getraind bent, dezelfde snelheid gaan rijden met een lagere hartslag. Je krijgt meer spierkracht, en meer haarvaatjes in je spieren zodat de zuurstoftoevoer beter wordt.

Eindhoven - Zwolle zal op de fiets ruim 150km zijn schat ik, en als je niet goed getraind bent ga je dat niet volhouden in D2. Dus ja, oefen jezelf vooral in het gedoseerd rijden :)
Thanks voor je antwoord. Ik zag er een beetje tegenop mezelf in te houden zonder te weten wat voor nut het zou hebben. 150 kilometer zeggen strava en google maps, maar ik heb mijn schema lekker ruim ingestoken met een target van 200.
Ceaser schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:15:
Wat Pelle schrijft herken ik ken wel. Vorig jaar ben ik zelf wat voor het eerst wat meer en serieuzer met de hartslagmeter aan de gang gegaan. Uiteindelijk ben ik daardoor in D2 harder een stuk harder gaan rijden en het was ook makkelijker veel langer vol te houden op langere afstanden. Voor het trainen voor zo'n lange afstand opzich is het denk ik juist ook wel handig om juist te leren iets gedoseerd te rijden en dan de afstand iedere keer opbouwen.
Ik fiets langs een paar plekken waar ik op de trein kan springen als ik echt stuk ben. Maar ik ga ervan uit dat het toch wel gaat lukken als ik netjes mijn schema volhou.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:11
150 kilometer is een afstand die je met een beetje trainen met gemak moet kunnen halen.. Bij de AGR staan elk jaar hordes mensen aan de start die amper getraind hebben en die 150 km afleggen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Vandaag mijn CAAD 10 opgehaald. Volgens mij zijn ze hem helemaal vergeten in elkaar te zetten en zijn ze pas begonnen toen ik kwam. Was ook wel te merken aan de wachttijd, heb 1,5 uur moeten wachten. Dus maar even de auto gewassen. Gelukkig wel erg netjes gecompenseerd. Kreeg een gratis Zaes wielershirt.

Net terug van m'n eerste rondje. Fietst heerlijk. Ultegra 6800 schakelt ook erg goed.

Fotootje:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EGU63S9.jpg
Spacers worden nog verwijderd. :)

Zal binnenkort een betere foto maken.

[ Voor 10% gewijzigd door peakrever op 14-02-2015 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:22
Arthur-M. schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 16:53:
Vandaag mijn CAAD 10 opgehaald. Volgens mij zijn ze hem helemaal vergeten in elkaar te zetten en zijn ze pas begonnen toen ik kwam. Was ook wel te merken aan de wachttijd, heb 1,5 uur moeten wachten. Dus maar even de auto gewassen. Gelukkig wel erg netjes gecompenseerd. Kreeg een gratis Zaes wielershirt.

Net terug van m'n eerste rondje. Fietst heerlijk. Ultegra 6800 schakelt ook erg goed.

Fotootje:
[afbeelding]
Spacers worden nog verwijderd. :)

Zal binnenkort een betere foto maken.
toch vind ik die kleurstelling van die CAAD wel iets hebben. Wat zakelijks ipv allerlei felle kleurcombinaties die je soms ook nog wel eens tegenkomt. Mag dat persoonlijk wel. Welke kleur is het mat zwart?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
koentjuh1987 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 17:13:
[...]

toch vind ik die kleurstelling van die CAAD wel iets hebben. Wat zakelijks ipv allerlei felle kleurcombinaties die je soms ook nog wel eens tegenkomt. Mag dat persoonlijk wel. Welke kleur is het mat zwart?
Mat zwart inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Zijn dat Mavic Aksium One wielen?

Vond ze simpel en erg mooi, niet duur ook! Zou ze serieus overwegen te kopen :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-09 08:21
Mavic Aksium zijn met alle respect karrenvrachtwielen. Zo'n prachtige CAAD10 verdient echt beter!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Ja mijn interesse was ook snel weg toen ik ervaringen ging zoeken!

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Roberttt schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 20:36:
Ik weet nog niet helemaal het juiste zadel er nu op zit, opzich zit het prima maar hij is wel erg hard. Die mag ik eventueel nog ruilen maar ik wil eerst langere ritjes aanvoelen.
[afbeelding]
Dat went hoor maar probeer het idd wat langer uit. Je kan ook veel bereiken door het zadel naar voren of naar achter te zetten of eventueel hoger of lager en dat is er eventueel ook nog de hoek. Veel uitprobeer mogelijkheden.

Hard zadel icm met een goede zeem zou ook al veel helpen. Mogelijk de breedte of vorm wel maar dat kan je met wat tests wel onder vinden (zie hier en hier of zelfs via dit filmpje voor de lengte).

Nog iemand accommodatie tips in omgeving van Mont Ventoux?

[ Voor 95% gewijzigd door Graham op 15-02-2015 14:22 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:53

DjVe

Hatsaflats!

Zo gisteren de racefiets weer nagelopen en na een uur pielen met achterste remklauw (die had geen zin om helemaal weer open te bij loslaten remhendel), ben ik vandaag het eerste race rondje gaan maken van het jaar.

Dat is wel weer even wennen als je een paar maanden uitsluitend MTB hebt gereden en er stond ene pittig windje. Helaas had ik niet meer tijd, dus moest na 50 km stoppen, maar de benen voelen top! Ik merk dat ik door het MTBen en krachttraining echt meer kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ervaring met power2max vermogens meters ? voor mijn Willier ben ik aan het rondkijken en de keuze is helaas erg beperkt (srm of power2max) ivm evo386 bb.

Wat ik zo op internet kan vinden lijkt goed. en prijs is redelijk :S

http://www.power2max.de/e...sa-k-force-light-rennrad/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuzenJaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:41
SnowDude schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:19:
Even een andere vraag, wat voor bandenspanning gebruiken jullie op de Tacx?
Ik zet die van mij altijd op 8 bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 20:54
Ik ook 8 bar op trainerband, geen idee of het invloed.

Vandaag rondje gedaan, voelde me een en al modder. Net terug van weekje hard snowboarden en elke spier in mn lichaam is daar nog van aan het herstellen. Totaal 80km gemaakt maar na 60 was het helemaal op met de benen.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 23:05
Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2015 @ 15:41:
iemand ervaring met power2max vermogens meters ? voor mijn Willier ben ik aan het rondkijken en de keuze is helaas erg beperkt (srm of power2max) ivm evo386 bb.

Wat ik zo op internet kan vinden lijkt goed. en prijs is redelijk :S

http://www.power2max.de/e...sa-k-force-light-rennrad/
Stages is een iets goedkopere variant. Ik lees er veel goede dingen over en Team Sky gebruikt ze ook. Ant+, Bluetooth worden ondersteunt, dus de Garmin kan er mee overweg. Nadeel is dat er maar één kant wordt gemeten.
http://www.stagescycling....eter-Energy-BB386Evo.html
En geschikt voor 386.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
Graham schreef op zondag 15 februari 2015 @ 14:05:
[...]

Dat went hoor maar probeer het idd wat langer uit. Je kan ook veel bereiken door het zadel naar voren of naar achter te zetten of eventueel hoger of lager en dat is er eventueel ook nog de hoek. Veel uitprobeer mogelijkheden.

Hard zadel icm met een goede zeem zou ook al veel helpen. Mogelijk de breedte of vorm wel maar dat kan je met wat tests wel onder vinden (zie hier en hier of zelfs via dit filmpje voor de lengte).
Bedankt voor de tips, gister rit gemaakt van 65 km en heb het idee dat het zadel opzich prima is, maar wil er nog een paar ritjes oprijden.Ik heb max 1 maand om nog te mogen wisselen. Zadel heb ik inderdaad correct afgesteld qua hoogte en voor/achter. Verder geen pijn of andere ongemakken, het zadel is gewoon harder dan mijn mountainbike, wat niet perse slecht is. Ik voel ook duidelijk mijn zit botjes drukken, dat doet ook geen pijn maar is wel even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PM_Petrol schreef op zondag 15 februari 2015 @ 17:47:
[...]

Stages is een iets goedkopere variant. Ik lees er veel goede dingen over en Team Sky gebruikt ze ook. Ant+, Bluetooth worden ondersteunt, dus de Garmin kan er mee overweg. Nadeel is dat er maar één kant wordt gemeten.
http://www.stagescycling....eter-Energy-BB386Evo.html
En geschikt voor 386.
Ik ga dan alleen qua crank er op achteruit. Van Carbon naar alu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2015 @ 18:51:
[...]

Ik ga dan alleen qua crank er op achteruit. Van Carbon naar alu
Nou jah, een van je crankarmen alleen he.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat klopt ;-) ,maar eens een mailtje naar power2max gestuurd of voor de fsa k-force light ook de alleen de powermeter beschikbaar is, bij andere modellen wel maar kan hem voor het type wat ik nodig heb niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Ingeschreven voor 250KM, Tilff-Bastogne-Tilff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 08:58
Gisterochtend eerst 10 km hardgelopen en na de lunch voelden de benen alsof ze nog wel wat wilden doen. Dus toch maar even op de racefiets gestapt. Na een uur begon ik in mijn linker kuitspier wel te voelen dat ik al wat meer had gedaan op de dag, dus maar geen al te grote ronde gefietst. Uiteindelijk heb ik het beperkt tot 40 kilometer. Toch twee van de drie disciplines van een olympische triathlon, maar dan wel met een heel ruime wissel :)
Het was in ieder geval best lekker, al viel de temperatuur me toch tegen. Mijn Garmin had het over 2,8 graden...

En nog even een technische vraag: op mijn oude daily hybride is het middelste kettingblad versleten. 5-armig, steek 110 en 34t. Het is een 3x7-speed groep, maar ik vind alleen nog maar tandwielen voor 9- of 10-speed groepen. Die ketting is smaller, dus ik neem aan dat het blad ook dunner is.
Kan ik zo'n moderner blad gebruiken op die oude fiets, of moet ik eigenlijk stad en land gaan afzoeken naar een ouder exemplaar?

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 20:54
De breedte van de tandjes is niet anders! Bij de cassette is de afstand tussen de bladen anders maar bij de kettingbladen in principe niet. Shimano heeft echter de 9/10 en 11 speed bladen off-center geplaatst voor minder kans op een ketting tussen je kettingblad.

Volgens Sheldon Brown is dat geen probleem. Mijn 38T binnenblad van TA is niet specifiek voor 9, 10 of 11 speed en de ketting valt wel iets makkelijker tussen dit blad en het buitenblad dan bij een shimano chainring. Het is me 2x gebeurd denk ik. Ik denk dat deze dus perfect zou zijn voor 7 speed.

Edit: Shimano en Campagnolo zijn überhaubt de enige die kettingbladen verkopen voor een bepaald aantal versnellingen. Verkoopgelul dus :P.

[ Voor 97% gewijzigd door Makkelijk op 16-02-2015 12:48 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 08:58
Mooi, dan kan ik gewoon een moderne 5-gats 34T van 110mm bestellen en hem op mijn fietsje schroeven.

Of beter gezegd: die heb ik nog liggen, want ik heb de 34T 105 van mijn racefiets vervangen door een 39T van TA. Dan ga ik die vanavond maar eens op mijn andere fiets monteren. Mocht ik volgend jaar weer op vakantie gaan in bergachtig gebied, dan koop ik dan wel een nieuwe 34T voor op de racer.

En zelfs als dat off-center niet 100% goed werken, dan is dat ook geen punt. Die hybride is echt mijn quasimodo-knutselfietsje met een buiscommandeur op de voorderailleur. Dan duw ik die wel iets opzij :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 23:43
Zo, gisteren weer teruggekomen van een weekje fietsen in Gran Canaria met twee vrienden. Vorig jaar ook al geweest, maar we zaten toen in Las Palmas aan de noordkant. Ditmaal gekozen voor de zonkant en dus iets in de buurt van Maspalomas. Blijft erg mooi fietsen, maar helaas verliep de vakantie niet helemaal zoals gepland omdat een fietsmaat op de derde dag hard onderuit ging in de afdaling...

Dag 1: Het eerste tochtje van ca 70km en een ruime 1000hm. Via de kust richting Vencindario en dan via Santa Lucia omhoog om via Fataga weer af te dalen. Uitzicht vanuit restaurant "Mirador" in Santa Lucia valt niet tegen :). Bedoeling was om een beetje rustig te beginnen, maar ondanks de beperkte afstand redelijk kapot gegaan. Valt toch niet mee zo'n berg na een winter nauwelijks fietsen in Nederland...

Dag 2: Op de planning stond om een rondje te fietsen via de kustweg ten westen van Maspalomas, dan omhoog de berg op via de GC-505 en dan via de GC-605 richting San Bartolome. Helaas bleek de weg afgezet, dus dat plan ging niet door. Stiekem wel fijn om een beetje bij te kunnen komen van de eerste dag aangezien het nu een stukje van slechts 60km met 700hm werd.

Dag 3: Tijd voor de monstertocht van de vakantie. Van Maspalomas via Tejeda naar de Cruz de Tejeda en door na de Pico de las Nieves. Gezien het feit dat Maspalomas op zeeniveau ligt en de pico op 1950 meter hoogte is het sowieso al een zware klim, maar dankzij de omweg via Tejeda krijg je nog een aantal extra hoogtemeters voor de kiezen. En ook geen kinderachtig stukje: je krijgt daar een aantal km's waarvan de helling tussen de 12 en 15 procent schommelt!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/r5yLdL1uzX93bpm32Nacxb4S/full.jpg
(Uitzicht vanaf het viewpoint richting Maspalomas op ca 450m hoogte)

Ondanks het feit dat ik mijn medefietsers al vroeg moest laten gaan in de klim begon de dag goed. Werd ingehaald door een renner van Saxobank (Contador?) die het rustig aan het klimmen was. Uiteraard spring ik in het wiel en terwijl ik ondertussen flink in het rood fiets halen we mijn medefieters weer in. De saxorenner groet vriendelijk tijdens het inhalen, waarop mijn medefietsers rustig terug groeten zonder door te hebben dat ik daar in het wiel plak. Vervolgens groet ik natuurlijk ook eventjes vriendelijk, waarop de koers explodeerde :P

Helaas ging het later op de dag flink fout. Ongeveer halverwege de afdaling van de Pico de las Nieves terug naar Maspalomas (vlak voor San Bartolome) ging mijn een van mijn medefietsers over de kop in de afdaling. Zag het niet gebeuren, maar toen ik aankwam lag ie op het asfalt, was ie niet aanspreekbaar en overal bloed. Uiteindelijk met de ambulance richting San Bartolome en vervolgens door na Las Palmas waar het uiteindelijk na wat foto's bleek mee te vallen. Alleen een flinke lading hechtingen en een hersenschudding, maar wel einde fietsvakantie. Zelf flink geschrokken, zag er eerst een stuk ernstiger uit. Gelukkig had hij een helm op:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/01bJwcfadIDJCqGEy90U3GRx/full.jpg
(Je ziet het niet goed op de foto, maar die heeft een aardige klap opgevangen)

Hoe ie precies ten val is gekomen blijft een beetje een raadsel. Zelf kan hij de val niet meer herinneren, en volgens de mensen die het hadden zien gebeuren maakte hij een spontane salto met de fiets (en dat klopt ook wel met de beschadigingen). Echter was het op een recht stuk, asfalt was niet super, maar ook niet erg slecht en de snelheid was bescheiden (minder dan 40km/h volgens Strava). Blijkt toch weer dat een ongeval in een klein hoekje kan zitten.

Dag 4: niet gefietst

Dag 5: Weer een poging om het rondje van dag 2 te fietsen. Ditmaal geen wegafzetting en we kunnen de Soria opfietsen, maar de geplande ronde wordt het toch niet omdat er een bordje staat dat de weg richting de GC-605 niet geschikt is voor fietsers. Desondanks wel een mooie klim en 75km met 1100hm geen gek resultaat.

Dag 6: Wederom een wegafzetting, ditmaal bij het viewpoint op 450m hoogte richting San Bartolome. Vervelend, maar ook mooi dat ze overal bezig zijn met nieuw asfalt op de weg te leggen. Het plan was om de Pico de las Nieves op te fietsen, maar in plaats daarvan wordt het de aanzienlijk makkelijker Monte Leon. Wel weer inclusief een paar bizar steile stukjes van meer dan 20%.

Dag 7: De laatste dag, en de wegafzetting is weer verdwenen dus we kunnen door richting de Pico de las Nieves. Ditmaal gaan we voor de gemakkelijke route, maar die blijft desondanks nog wel goed voor 100km en 2600hm.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/suxd4PFVfiqi7nnnaKh94STS/full.jpg
(Uitzicht vanaf de Pico de las Nieves, in de verte Tenerife)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Het is mooi fietsen in Spanje, en mooie foto's ook.

Afdalen is veel gevaarlijker dan mensen denken (ik ken de oorzaak van dit ongeval niet) en je verliest meer dan je denkt als je fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
Die weg van dag 5 kan je prima opfietsen, hij zit alleen vol met gaten en het is redelijk harken. De snelspanner van mijn achterwiel was blijkbaar losgeraakt daar ergens en het was zo harken dat ik mijn fiets uit m'n achterwiel trok, wiel bleef staan, frame trok ik omhoog :p
Gelukkig is de schade van die valpartij beperkt gebleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-09 08:21
Heerlijk verslag, feest der herkenning. Aan de vegetatie te zien heeft het flink geregend de laatste weken / maanden.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-09 20:25
MrAngry schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:45:
Die weg van dag 5 kan je prima opfietsen, hij zit alleen vol met gaten en het is redelijk harken. De snelspanner van mijn achterwiel was blijkbaar losgeraakt daar ergens en het was zo harken dat ik mijn fiets uit m'n achterwiel trok, wiel bleef staan, frame trok ik omhoog :p
Gelukkig is de schade van die valpartij beperkt gebleven!
We zagen ook wel fietsers die weg oprijden maar er stond redelijk duidelijk 'end of route for cyclists'. Ook gezien de perikelen met de ambulance twee dagen daarvoor besloten we maar om lafjes terug te rijden :) .

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
havana schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:12:
Heerlijk verslag, feest der herkenning. Aan de vegetatie te zien heeft het flink geregend de laatste weken / maanden.
Toen wij er waren was het ook al zo groen, maar geen druppel regen gezien! Stuwmeren en alles waren ook leeg (zoals gebruikelijk), ik snap er weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Wij hadden op dag 1 wel klein beetje regen in de afdaling, en in de stuwmeren heb ik ook wel water gezien. Het kan wel regenen aan de zuidkant :). Wat ook wel mooi was dat heel veel struiken en bomen in bloei stonden. Bonus foto:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/huCjVqJKtoKfe1zGclVnI1uj/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik was er een paar dagen eerder, maar de week dat ik er was was het de meeste dagen bewolkt. Zo'n mooie blauwe lucht heb ik maar weinig gezien, het was daardoor af en toe ook behoorlijk frisjes. Mijn uitzicht vanaf de Pico de las Nieves bestond ook voornamelijk uit wolken:

Afbeeldingslocatie: http://dump.flox.org/pico-de-las-nieves.jpg
Wel mooie omgeving om wat te fietsen overigens, was er nog niet eerder geweest. :)

(ben jullie blijkbaar ook nog tegengekomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Grappig. Zie dat je die dag niet zo'n laf stukje hebt gefietst als ons, respect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Wat nemen jullie mee als je gaat fietsen op gebied van identificatie?

In het geval van Hielko werd ik gebeld, omdat ze zelf niet zo veel mee hadden. Ik heb zelf altijd een rijbewijs bij en een papiertje met aan ICE-nummer. Ik ga er voortaan ook de pas van de ziektekostenverzekering bij doen, maar heb ik dan nog meer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Nu online
ID + ICE nummer(s) op een enigszins bereikbare plek lijkt mij voldoende. Er zijn ook helm- of framestickers hier voor in omloop. De verzekering volgt later wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
En dingen als bloedgroep en allergieën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Nu online
wackmaniac schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:57:
En dingen als bloedgroep en allergieën?
Is hier al eens eerder behandeld. Doen hulpverleners toch niets mee, of je moet een specifiek (erkend) medisch ID-plaatje of bandje om hebben.
Pagina: 1 ... 117 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.