Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 116 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.002 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Ri
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-09 16:11
coen76 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 21:26:
Verwachten jullie dat de Garmin edge 810 nog in prijs zal zakken de komende maanden?
Je kan bij Mediamarkt in de winkel gaan kijken of ze hem daar nog hebben? Was daar rond 7en op de website nog voor 270 te krijgen(Nu niet meer). Ca 40 euro goedkoper dus als de prijzen van andere winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
T-Ri schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 21:35:
[...]

Je kan bij Mediamarkt in de winkel gaan kijken of ze hem daar nog hebben? Was daar rond 7en op de website nog voor 270 te krijgen(Nu niet meer). Ca 40 euro goedkoper dus als de prijzen van andere winkels.
Niet bundel versie heb je het dan over lijkt me. Ik weet niet wat coen zoekt, bundel of niet.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Inderdaad de performance bundel. Ik ga morgen even kijken bij mediamarkt, woon er bijna naast. :)

Ben ook bezig via marktplaats met een edge 800. Is 210 euro voor een nette 800 met sensoren redelijk? Is er handige/ belangrijke functionaliteit die de 800 mist tov de 810? Voor 150 euro meer koop ik een nieuwe 810 met performance bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Volgens mij is het enige wezenlijke verschil de bluetooth verbinding, waardoor je draadloos kunt syncen met je telefoon en dus ook direct met Garmin Connect e.a.

Verder geen meerwaarde als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Je kan de sensor natuurlijk ook altijd nog achteraf kopen..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
coen76 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 22:53:
Ben ook bezig via marktplaats met een edge 800. Is 210 euro voor een nette 800 met sensoren redelijk? Is er handige/ belangrijke functionaliteit die de 800 mist tov de 810? Voor 150 euro meer koop ik een nieuwe 810 met performance bundel.
Let wel goed op met Marktplaats, kans op genept worden is hoog bij dit soort producten.
TheLemon schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 23:56:
Volgens mij is het enige wezenlijke verschil de bluetooth verbinding, waardoor je draadloos kunt syncen met je telefoon en dus ook direct met Garmin Connect e.a.

Verder geen meerwaarde als ik het goed heb.
Segmenten, betere display, snellere gps en nog wel wat maar daar heb je ook een handige tool voor om te zien wat de verschillen zijn http://www.dcrainmaker.co...h&ids=3073%2C5900#results (Al staat segments en Di2 integratie hier niet bij)
M@cer schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 07:45:
Je kan de sensor natuurlijk ook altijd nog achteraf kopen..
Vooraf had ik al de dual sensor van bontrager icm een Garmin Forerunner 305. Ik had dus een kale fietscomputer gekocht.

[ Voor 2% gewijzigd door Graham op 29-01-2015 08:45 . Reden: update ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-09 08:21
Inderdaad de performance bundel. Ik ga morgen even kijken bij mediamarkt, woon er bijna naast. :)

Kijk alsjeblieft heel erg uit met een Edge 800 via Marktplaats. Dit is heel vaak pure oplichterij ! Alleen ophalen, niet verzenden!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-09 11:35

Zijn toevallig ook BTW dagen bij de Mediamarkt ;)

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
bedankt voor de waarschuwing! Als ik hem koop ga ik hem inderdaad ophalen, hij ligt niet heel ver weg.

De verschillen beginnen mij duidelijk te worden. De vraag is of ik het waard vind om 150 euro te besparen, maar daamee een gebruikt apparaat (geen garantie), met langzamere gps, minder goed scherm en geen bluetooth ondersteuning koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 20:54
coen76 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 08:51:
met langzamere gps, minder goed scherm en geen bluetooth ondersteuning.
Afaik zijn het scherm en de GPS van de 810 identiek aan de 800.
Als ze de 810 net als de 510 GLONASS hadden gegeven was het een vooruitgang wat dat betreft, maar helaas!

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Idd, identiek scherm: http://www.dcrainmaker.co...h&ids=3073%2C5900#results

Snellere GPS Fix zit misschien tussen de oren, want qua technologie zit er geen verschil tussen ook. Ik zou de extra euro's er iig zeker niet voor over hebben. Dan nog liever een Edge 1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:09
Ik zou voor de Edge 510/810 gaan, dit zijn nog actuele apparaten waar nog software updates voor uit komen (zoals bijv. de segment ondersteuning laatst). Ook is Bluetooth als Strava gebruiker toch wel erg handig sinds je Garmin Connect en Strava kan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
Ik zie net dat de verkoper van de de edge 800 slechts 2 dagen aktief is op marktplaats. Dat geeft niet heel veel vertrouwen, zeker met bovenstaande waarschuwing. Lastig, vanavond eerst even bij mediamarkt kijken of ze nog een 810 hebben liggen met misschien die extra korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-09 23:03
Ik heb zelf mijn edge 810 bij amazon.de gehaald, was toen verreweg de goedkoopste.

De automatische upload van je rit naar connect en strava zijn inderdaad erg handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Glonass heb ik nog nooit aangehad op mijn 510 (draint de batterij) en ik heb het ook nog niet nodig gehad.
Misschien als je enkel in het bos fietst dat je hiermee extra accurate GPS gegevens krijgt, maar op de open weg is het geen toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:19
roda_djavulen schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:33:
De automatische upload van je rit naar connect en strava zijn inderdaad erg handig!
Precies. Ik had de kaarten niet nodig, dus zat vorig jaar te kijken naar een 500 of 510. Omdat het een nieuwer model was met een mooier scherm heb ik de 510 gekozen. Ik had van tevoren niet gedacht dat ik juist zo blij zou zijn met die automatische upload via Bluetooth. Maar dat is echt ontzettend relaxed. Zeker nu de koppeling tussen Connect en Strava ook goed werkt.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
Ik heb zelf mijn edge 810 bij amazon.de gehaald, was toen verreweg de goedkoopste.

Goede tip:

amazon

dat scheelt weer 30 euro ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
jspr schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:35:
Glonass heb ik nog nooit aangehad op mijn 510 (draint de batterij) en ik heb het ook nog niet nodig gehad.
Misschien als je enkel in het bos fietst dat je hiermee extra accurate GPS gegevens krijgt, maar op de open weg is het geen toevoeging.
Wat versta jij onder drainen? Ik heb GPS+Glonass aan staan en een recording interval van 1s en ik heb ritjes van meer dan 8u gemaakt zonder dat de batterij leeg was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Zit te twijfelen tussen de volgende twee fietsen.

Canyon Ultimate CF SL
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3tFAG6n.png
Canyon Ultimate AL SLX
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yx6qe56.png

De AL SLX is 100€ duurder en heeft de volgende voordelen tov de CF SL:
-Ultegra 6800;
-375gr licher volgens Canyon;
-Betere wielen

Echter vind ik de CF SL mooier, heeft een carbon frame (dus betere rijeigenschappen?) en is 100€ goedkoper.

Wat is wijsheid? Kiezen voor een mooiere fiets, die 100€ goedkoper is, of voor een betere fiets?
Mijn budget is 1700€, dus een CF SL 9.0 gaat 't niet worden helaas.

[ Voor 7% gewijzigd door peakrever op 29-01-2015 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat carbon betere rij-eigenschappen heeft kun je zo niet stellen. Op het grensvlak van die twee materialen (dus aan de onderkant van de carbon-markt en de bovenkant van de alu-markt) zullen ze elkaar heel dicht benaderen. Er zijn ook heel goede racefietsen van aluminium die ik altijd zou kiezen boven een matig carbon model (bijv. Cannondale CAAD10). Ook zijn er tegenwoordig genoeg alu racers (zeker ook van Canyon, maar ook van Rose) die nauwelijks meer dan 7 kg wegen en dus ook in gewicht niet onderdoen voor carbon racers. Je ziet zelfs dat het gewicht van de AL SLX wat lager is dan van de CF SL. Nu heeft die ook wel een iets lichtere groep, maar het is dus niet zo dat je voor een fiets kiest die ineens een hele kilo zwaarder is vanwege het gebruik van aluminium ofzo.

Ik weet niet of 't je eerste fiets is, maar ik zou vermoedelijk zelf kiezen voor de AL SLX. Als ik een wat hoger budget had, zeg 400 euro erbij, zou ik carbon wel overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Waarom zou je meer betalen voor deze AL SLX dan?

Nieuwe 105 en Ultegra groepssets zijn allebei echt prima. Dus daar zou ik niks op laten afwegen. Dan blijft er nog 1 ding over, wielen.

- AL SLX heeft (veel) betere wielen, die ook een deel van het gewichtsverschil zullen veroorzaken
- CF is carbon

Dat zijn eigenlijk de dingen die je tegen elkaar af moet gaan zetten. Wielen zijn gemakkelijk te upgraden, maar het prijsverschil tussen de wielen op de SLX en CF is nieuw 450! euro. Ik zou persoonlijk de CF nemen maar als dit is wat je wilt uitgeven en vervolgens een paar jaar met de fiets wilt doen neem dan de AL SLX. Die wielen hoef je nooit te upgraden.

[ Voor 21% gewijzigd door Makkelijk op 29-01-2015 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Makkelijk schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 18:02:
Waarom zou je meer betalen voor deze AL SLX dan?

Nieuwe 105 en Ultegra groepssets zijn allebei echt prima. Dus daar zou ik niks op laten afwegen. Dan blijft er nog 1 ding over, wielen.

- AL SLX heeft (veel) betere wielen, die ook een deel van het gewichtsverschil zullen veroorzaken
- CF is carbon

Dat zijn eigenlijk de dingen die je tegen elkaar af moet gaan zetten. Wielen zijn gemakkelijk te upgraden, maar het prijsverschil tussen de wielen op de SLX en CF is nieuw 450! euro. Ik zou persoonlijk de CF nemen maar als dit is wat je wilt uitgeven en vervolgens een paar jaar met de fiets wilt doen neem dan de AL SLX. Die wielen hoef je nooit te upgraden.
1700€ is wat ik op dit moment wil uitgeven. Later wil ik nog upgraden naar een setje hoge wielen. Ik neig zelf naar de CF SL omdat ik die gewoon mooier vind en dat toch wel iets is wat ik belangrijk vind. Het verschil tussen 105 en Ultegra schijnt inderdaad klein te zijn, dus dat is niet echt meer een reden om voor de AL SLX te kiezen.
Als ik er nu over na denk is de CF SL een betere deal, maar wat nare man schrijft (
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 17:58:
Dat carbon betere rij-eigenschappen heeft kun je zo niet stellen. Op het grensvlak van die twee materialen (dus aan de onderkant van de carbon-markt en de bovenkant van de alu-markt) zullen ze elkaar heel dicht benaderen. Er zijn ook heel goede racefietsen van aluminium die ik altijd zou kiezen boven een matig carbon model (bijv. Cannondale CAAD10).
)
is waar en heb ik ook gelezen op internet.

Dit is overigens mijn derde racefiets, en met deze fiets wil ik wel iets langer doen dan een jaar. Op mijn vorige racefietsen heb ik een seizoen op gereden omdat ik weer iets beters wilde hebben, en dit heb ik nu weer. :9

CAAD10 heb ik ook naar gekeken, maar heeft een frame dat niet veel beter is dan dat van de AL SLX en heeft niet een volledige 105 afmontage dus valt af voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
De Canyon Ultimate CF lijkt me, als je al weet dat je wielen wilt, een goede keus. Maar wellicht heb je meer aan de mening van mensen die daadwerkelijk van alu naar carbon zijn gegaan. Het gewichtsverschil qua frames is overigens 0,3kg en het prijsverschil 400 euro. Dat matched, in combinatie met 100 euro meerprijs wel aardig met de upgrade naar ultegra en de veel duurdere wielen op het alu frame. Ik denk dus niet dat je kunt stellen dat 1 van de 2 een betere deal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
Helaas geen Garmin edge 810 in de mediamarkt in Dordrecht. Wie weet een vestiging in deze regio waar ze hem wel verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:26

DjVe

Hatsaflats!

Radon heeft haar alu dura-ace model in de aanbieding voor nog geen 2k. Is dat geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
DjVe schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 20:02:
Radon heeft haar alu dura-ace model in de aanbieding voor nog geen 2k. Is dat geen optie?
Zit bijna 300€ over mijn budget, gaat 'm niet worden helaas.
Makkelijk schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:08:
De Canyon Ultimate CF lijkt me, als je al weet dat je wielen wilt, een goede keus. Maar wellicht heb je meer aan de mening van mensen die daadwerkelijk van alu naar carbon zijn gegaan. Het gewichtsverschil qua frames is overigens 0,3kg en het prijsverschil 400 euro. Dat matched, in combinatie met 100 euro meerprijs wel aardig met de upgrade naar ultegra en de veel duurdere wielen op het alu frame. Ik denk dus niet dat je kunt stellen dat 1 van de 2 een betere deal is.
Ik bedoelde er meer mee te zeggen dat het voor mij de betere deal is. :)
Bedankt voor jullie hulp, ben er denk ik over uit dat ik de CF SL ga bestellen. Tenzij er andere mensen zijn die me overtuigen een AL SLX te kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:08

DeFeCt

je wéét toch

Arthur-M. schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 18:27:
CAAD10 heb ik ook naar gekeken, maar heeft een frame dat niet veel beter is dan dat van de AL SLX en heeft niet een volledige 105 afmontage dus valt af voor mij.
Ik snap deze opmerking niet helemaal, als jij een CAAD10 met volledige 105 afmontage wil dan zorg je daar toch voor? Het is geen pak melk waar je cola in wil hebben voordat je hem koopt...

Zo heb ik het in ieder geval wel gedaan bij mijn fiets, beste LBS ik heb 1000,- en ik wil een volledig 105 afgemonteerde (Bianchi) fiets, gaat dat lukken?

...maar wellicht kijk je alleen naar online aanbieders/dozenschuivers?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
DeFeCt schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:15:
[...]

Ik snap deze opmerking niet helemaal, als jij een CAAD10 met volledige 105 afmontage wil dan zorg je daar toch voor? Het is geen pak melk waar je cola in wil hebben voordat je hem koopt...

Zo heb ik het in ieder geval wel gedaan bij mijn fiets, beste LBS ik heb 1000,- en ik wil een volledig 105 afgemonteerde (Bianchi) fiets, gaat dat lukken?

...maar wellicht kijk je alleen naar online aanbieders/dozenschuivers?
Een CAAD10 kost 1500€ met een niet volledige 105 afmontage. De crank en remmen zijn niet 105 (en lelijk imo). Een Shimano 105 crank kost 100€ en remmen 60€. Dan is mijn budget wel ongeveer op. Voor 40€ meer heb ik een AL SLX met full-ultegra en véél betere wielen, en voor 60€ minder heb ik een CF SL met complete 105 afmontage. En de kleurstellingen van de 2015 CAAD10 spreken mij ook niet echt aan.
Daarom is een CAAD10 voor mij niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Wat DeFecT bedoeld is denk ik dat als je bij een Cannondeal dealer vraagt om een CAAD10 voor 1500€ met een shimano 105 crank en remmen dat je die wellicht ook gewoon kunt krijgen. Maar dan nog staan je andere argumenten tegen de CAAD10 gewoon overeind.

[ Voor 4% gewijzigd door Makkelijk op 29-01-2015 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Ik heb de Carbon versie van de Canyon en ben er erg tevreden mee. (Wel de 6800 versie). Voelt robuust aan en bovendien erg licht. Het rijdt ook echt anders dan mijn Alu Trek.

Als je de wielen in de toekomst wil vervangen zou ik zeker voor de Carbon versie gaan. Verder zal je altijd spijt houden dat je uiteindelijk toch niet voor het model bent gegaan welke eigenlijk je voorkeur heeft. >:)

[ Voor 21% gewijzigd door M@cer op 30-01-2015 07:34 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:08

DeFeCt

je wéét toch

M@cer schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:27:
Verder zal je altijd spijt houden dat je uiteindelijk toch niet voor het model bent gegaan welke eigenlijk je voorkeur heeft. >:)
...en daarom dus altijd gaan voor het model dat je voorkeur heeft :P Specs alleen is niet alles imho, als je elke keer dat je je fiets ziet staan denkt aan die andere dan heb je de verkeerde gekocht.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 11:04
Arthur-M. schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:19:
[...]

Een CAAD10 kost 1500€ met een niet volledige 105 afmontage. De crank en remmen zijn niet 105 (en lelijk imo). Een Shimano 105 crank kost 100€ en remmen 60€. Dan is mijn budget wel ongeveer op. Voor 40€ meer heb ik een AL SLX met full-ultegra en véél betere wielen, en voor 60€ minder heb ik een CF SL met complete 105 afmontage. En de kleurstellingen van de 2015 CAAD10 spreken mij ook niet echt aan.
Daarom is een CAAD10 voor mij niet interessant.
Bij de betere LBS wordt de prijs van de onderdelen die vervangen worden natuurlijk verrekend met de onderdelen waarmee je deze vervangt ...

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

De CAAD10 (en alle andere Cannondales) heeft een BB30 bottom bracket en voor zover ik weet produceert Shimano geen BB30 bottom brackets. Dat is de reden dat de Caad10 geen volledige 105 heeft.
De remmen zou je even bij de LBS moeten kijken, volgens specificaties hadden op mijn supersix ook Tektro remmen moeten zitten, maar ik heb gewoon 105.

The need for speed drives me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76

Bedankt voor de Tip! Zojuist besteld via amazon voor 334 Euro Incl sensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
M@cer schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:27:
Ik heb de Carbon versie van de Canyon en ben er erg tevreden mee. (Wel de 6800 versie). Voelt robuust aan en bovendien erg licht. Het rijdt ook echt anders dan mijn Alu Trek.
Ik wil deze zomer de Ultimate CF of Endurance CF gaan halen. Ik heb eigenlijk alleen het frame nodig maar als je dan de prijsverschillen ziet tussen frame en opgebouwde fiets (300 euro) dan denk ik toch ook dat ik net zo goed een opgebouwde fiets kan nemen zodat ik mijn huidige in zijn geheel kan verkopen met de wiel- en nieuwe groepsset van de Canyon.

[ Voor 22% gewijzigd door Makkelijk op 30-01-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Het wordt de CF SL. Twijfel nu alleen nog over de maat. Mijn BBL is 85cm en ben 182cm lang. De Canyon framemaat calculator zegt dat ik een M moet nemen, of kan ik ook voor een L gaan (die is immers op voorraad)?

[ Voor 26% gewijzigd door peakrever op 30-01-2015 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij twijfel of als je tussen twee maten invalt, altijd de kleinere framemaat nemen. Je kunt een zadel altijd hoger zetten als je voor het kleinere frame kiest, maar je kunt een groter frame nooit kleiner maken als het echt te groot uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Morgen weer grote opruiming bij Rijwielpaleis in Bilthoven; https://www.facebook.com/RijwielpaleisBilthoven?fref=ts Dus als je nog een leuke fiets zoekt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Ben nu een beetje aan het zoeken naar andere fietsen die in mijn budget passen.

Zie net deze Cube , met een nog betere prijs/kwaliteitsverhouding dan de Canyon. Volledige Ultegra afmontage, carbon frame, 7,9KG, en geen levertijd van 7 weken.
Frame schijnt ook erg goed te zijn.
Rijd nu ook op een Cube en dat bevalt opzich prima. Dit is een goede kandidaat.

[ Voor 5% gewijzigd door peakrever op 31-01-2015 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 23:05
Hehe net ff lekker op de tacx gezeten. 40 minuten met 3x volle bak. Max HS was net geen 180bpm.
Tijdens het tacxen South Park gekeken, je moet wat he ;). Het mag wel weer wat warmer gaan worden, met dit weer ga ik niet fietsen. Paar keer gedaan maar dat is niet te doen voor mij, ondanks de extra lagen die ik aan heb. Misschien dat ik van de week een keer ga schaatsen in R'dam.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag ook maar ff rustig een uurtje op de tacx gezeten, buiten fietsen ging niet door ivm sneeuw en ijzel.
South Park is idd lekker om naar te kijken op de fiets :-) lekker gedachten op 0 en trappen maar.

qua kou is het wel te doen voor een paar uurtjes.. met arm en been stukken, overschoenen, een lang shirt en een windstopper blijf je wel warm.

smeer mn benen wel in met van die warmte gel. gaat het opwarmen van de benen toch wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arthur-M. schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 18:02:
Ben nu een beetje aan het zoeken naar andere fietsen die in mijn budget passen.

Zie net deze Cube , met een nog betere prijs/kwaliteitsverhouding dan de Canyon. Volledige Ultegra afmontage, carbon frame, 7,9KG, en geen levertijd van 7 weken.
Frame schijnt ook erg goed te zijn.
Rijd nu ook op een Cube en dat bevalt opzich prima. Dit is een goede kandidaat.
Maatje van mij heeft die nu 3/4 jaar en neemt er al weer afscheid van, zit te veel flex in het frame voor hem. (2014 model).

Heb zelf ook nog een cube alu frame en die is wel lomp stijf (maar is ook een cross frame) Maar zit te wachten op mooi weer zodat ik weer op mn willier naar buiten kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 23:05
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 21:46:
vandaag ook maar ff rustig een uurtje op de tacx gezeten, buiten fietsen ging niet door ivm sneeuw en ijzel.
South Park is idd lekker om naar te kijken op de fiets :-) lekker gedachten op 0 en trappen maar.

qua kou is het wel te doen voor een paar uurtjes.. met arm en been stukken, overschoenen, een lang shirt en een windstopper blijf je wel warm.

smeer mn benen wel in met van die warmte gel. gaat het opwarmen van de benen toch wat sneller.
Ja voor je het weet heb je al 2 afleveringen gekeken. Ik gebruikte ook arm/beenstukken als ik buiten ging fietsen, overschoenen, Castelli Squadra jas en daar onder een craft thermoshirt en een normale jersey. Wel een normale bib, dus zonder isolatie. Doe nu een beetje aan krachttraining in de fitnessruimte van de werkgever. Een beetje van alles wat. Squats en leg press voor de benen, verder nog back extension voor de onderrug. En nog wat oefeningen voor de borst en schouderspieren. Aan het einde altijd ff planken, ik hou het nu 2 min 35 sec vol :).

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 14:39
Gisteren de Cumbre del sol maar weer eens op gefietst, man was vergeten wat dat kreng een pijn kon doen. Nu maar eens een video gemaakt, kan je zien waar de vuelta etappe 9 op eindigt.
Misschien ook leuk training voer voorop de tacx.

Om nog even terug te komen op de canyon discussie, volgens mij was die canyon fiets van het jaar(wat dat ook zegt) even opgezocht was volgens bikeradar https://www.youtube.com/watch?v=Sqx4_33Q1B4 sram force

De specs zijn gewoon beter. Maar de CF is gewoon mooier.

Ik heb een Redbull(rose) alu fiets. Ben er al jaren zeer happy mee, alleen bij het bottombracket lasnaden dus vrijwel niet zichtbaar dat het alu is.
Bij jou lijkt het erop dat je gewoon een Carbon fiets wil dus waarom ga je dan vergelijken met een alu fiets?

Ik ben zelf ernstig aan het twijfelen over een nieuwe fiets, ik wil eigenlijk maar 1 ding een zo licht mogelijke fiets.
Probleem ik wil ook di2, dura ace vind ik teduur voor slijtage onderdelen dus ultegra so be it.

Alleen nu bijt dit nogal met m'n zo licht mogelijk (tenzij je een onbeperkt budget hebt).
Zit te denken aan een canyon slx cf di2, aleeen kost die 2x de prijs van mn huidige fiets en weegt dan maar 700 gram lichter. pfff ga er niet uitkomen denk ik dat di2 is erg gaaf maar maakt het allemaal wat duur. eigenlijk wil ik dus 2 dingen licht en di2. :(

[ Voor 3% gewijzigd door jekker op 01-02-2015 21:11 ]

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
havana schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 08:46:
[...]

Kijk alsjeblieft heel erg uit met een Edge 800 via Marktplaats. Dit is heel vaak pure oplichterij ! Alleen ophalen, niet verzenden!
Dat blijkt maar weer, ik kreeg onderstaande binnen van marktplaats. Ik was zelf gelukkig ook al afgehaakt door bovenstaande waarschuwing, en omdat ik gezien had dat de adverteerder pas een paar dagen aktief was op marktplaats. Ik kon hem komen ophalen, ik vraag me wel af wat ik dan aangetroffen had!?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Beste coen,

We willen u graag informeren over het volgende.

Onlangs heeft u gereageerd op de advertentie: 'Garmin Edge 800' van gebruiker 'huubjetten12'. Marktplaats heeft wegens veiligheidsredenen besloten om het account van deze gebruiker te blokkeren. Daarmee zijn tevens alle advertenties en/of biedingen van deze gebruiker verwijderd. De berichten van en/of aan deze gebruiker die in de afgelopen 24 uur zijn verzonden, zijn mogelijk niet aangekomen. We raden u aan extra alert te zijn in uw verdere contact met deze gebruiker.

[ Voor 6% gewijzigd door coen76 op 02-02-2015 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Waarschijnlijk wat rot smoesjes als je ook daadwerkelijk langs wilde komen en het verzoek om vooruit te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:22
Langs komen zou dan ook meenemen zijn in mijn geval. Jammer dat er helaas nog van die verkopers actief zijn op marktplaats.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Jammer alleen dat het adres waar je naartoe gestuurd wordt óf niet bestaat, óf dat daar iemand woont die geen idee heeft waar je het over hebt. Adres is waarschijnlijk ook in een uithoek vh land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
Het was in de buurt van Gorinchem, dat is redelijk centraal, en niet ver weg om op te halen. Daarom leek het een leuke optie. Maar als het goed is wordt vandaag mijn nieuwe 810 afgeleverd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Behoorlijk glad vanmorgen op weg naar werk. Zelfs nog een motor onderuit zien gaan op een kruispunt.

Afbeeldingslocatie: http://photos-c.ak.instagram.com/hphotos-ak-xaf1/t51.2885-15/10859971_1539717552964354_168977074_n.jpg

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Ik had nergens last van, gelukkig. Nu rijd ik wel op 4bar om iets meer grip te krijgen.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:09

Pelle

🚴‍♂️

Graham schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:09:
Behoorlijk glad vanmorgen op weg naar werk. Zelfs nog een motor onderuit zien gaan op een kruispunt.

[afbeelding]
Gisteren ook al ja. Toen bracht ik de kids met de fiets aan de hand naar school. Op een gegeven moment werden we ingehaald door een aantal anderen, die wel fietsten.

"Papa, waarom mogen zij wel fietsen?" Nog voor ik antwoord kon geven * BAM BAM BAM * 3 fietsers op hun smoel. "Oh ik snap het al". :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graham schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:09:
Idem, ook 010 :) Behoorlijk voorzichtig gereden, werd ingehaald door nogal wat jongetjes en meisjes die naar school gingen. Minstens drie ervan onderuit zien gaan, soms nog hard ook. Het blijft lastig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:53
Dag heren, ik ben ook weer op zoek naar een nieuwe fiets. Ik ben lang aan het twijfelen wat het zou worden. Ik heb nu een fiets uit 2009 met een mix van 105 en Ultegra. Fiets altijd goed bevallen, maar wil wel weer eens wat anders.

Ik was in de buurt bij een winkel geweest waar ik uitkwam op onderstaande Giant.
http://www.giant-bicycles...508/75912/#specifications

De verkoper gaf echter tijdens het verhaal aan dat hij graag zelf discbrakes wilde, maar deze alleen in Duitsland te krijgen waren. Laat dat ons buurland zijn, dus heb ik die er ook even bijgepakt.
http://www.giant-bicycles...972/81197/#specifications

Ik ben geen heel actieve fietser (zo'n 3000 km/j) dus materiaaltechnisch natuurlijk ruim voldoende. Ik ben echter wel een fan van gadgets (mits funtioneel), dus Ultegra DI2 wordt 'm sowieso wel.
De vraag is echter of Disc Brakes een goede plus zijn of niet. Wat is jullie mening over beide fietsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Wat je laat zien zijn wel hele andere fietsen. Een Defy, vrij relaxede fiets (voor Giant) en een Propel, aeroframe / sprintkanon. Dus ik zou eerst daarin eens kiezen wat je wilt. Wat rij je nu precies en ben je blij met de geometrie / houding?

Persoonlijk zie ik het nut van schijfremmen op racefietsen niet echt in, misschien als je ergens in de Alpen woont maar dan wil je dat gewicht eigenlijk juist niet naar boven slepen.

Als ik zo eens bij Giant shop denk ik dat je keuze op de Propel vooral is omdat ze zo weinig opties hebben (geen andere met ultegra Di2). Kijk dan vooral eens naar andere merken. Voor 3K heb je ook een Willier GTR met Ultegra Di2 bijvoorbeeld.

Ik heb me ingeschreven voor Limburg's Mooiste, Rode lus, 180km 1818hm. Oranje ging me toch nog net ff iets te ver dit jaar. :9.
Wat zijn de meningen over die tocht? Qua organisatie enzo :)

[ Voor 34% gewijzigd door Makkelijk op 04-02-2015 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:53
Ik heb nu een Gazelle V4 uit 2008. Ik heb weinig ervaring met verschillende fietsen.
Ik vind het lastig in te schatten wat het voor mij betekent. Fiets is mij overigens prima bevallen.

De propel is trouwens zwaarder dan de Defy, de Defy is verder met beter materiaal uitgerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
I-King schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 18:09:
Ik heb nu een Gazelle V4 uit 2008. Ik heb weinig ervaring met verschillende fietsen.
Ik vind het lastig in te schatten wat het voor mij betekent. Fiets is mij overigens prima bevallen.

De propel is trouwens zwaarder dan de Defy, de Defy is verder met beter materiaal uitgerust.
De propel is zwaarder omdat het een aero fiets is. Het probleem met aero fietsen is dat ze pas een relevant voordeel gaan opleveren rond 40km/u. Daarom zie je een sprinter bij een wegwedstrijd ook altijd op een aerofiets, voor het eindsprintje.

Globaal gezien heb je 3 soorten frames:

1) Klassiek: Dit is een frame met 'klassieke' afmetingen. Bij giant is dit de TCR. Deze frames zul je niet massaal met Di2 en zeker niet met schijfremmen worden uitgerust omdat de lichtste fietsen van een merk in deze groep vallen.

2) Endurance: Relatief nieuw type, wat eigenlijk ontwikkeld is om de voorjaarsklassiekers (met name parijs-roubaix) te overleven. De wielbasis is wat langer maar de bovenbuis juist korter waardor je iets rechter overeind zit en ze accepteren vaak 28mm banden. Deze frames blijken uitermate populair bij de amateurwielrenner omdat ze comfortabeler rijden, al is het marginaal en komt het ook omdat ze bijna altijd op 25mm banden worden verkocht. Endurance fietsen hebben tegenwoordig steeds vaker een model met schijfremmen omdat gewicht toch wat minder belangrijk is. Dit type frame is ook aan te raden voor de man met relatief erg lange benen en een kort bovenlichaam. In die situatie zit je er mogelijk ongeveer zo op als een 'normaal' persoon op een klassiek frame. Giant heeft als endurance frame de Defy.

3) Aero: Frames die aerodynamisch zijn. Deze zijn in het pro-peloton in opkomst. Tegenwoordig zie je veel teams 50/50 rijden waarbij het vooral persoonlijke voorkeur is. Luchtweerstand neemt toe met snelheid dus een aeroframe wordt interessant als je erg hard gaat, bijvoorbeeld in een sprint. Het nadeel is dat een aeroframe nog altijd een stukje zwaarder is. Aero fietsen worden soms ook met zwaardere diepe aerovelgen geleverd. Aangezien gewicht op een vlak land alleen invloed heeft op de acceleratie na een stoplicht is het in Nederland nooit een hele slechte keus. Aan de andere kant is het gruwelijke overkill voor een amateur. Giant heeft de Propel als aeroframe. Hoewel aeroframes vaak nóg agressiever zijn dan klassieke frames (langere bovenbuis, stijlere zadelhoek en balhoofdhoek) hebben de Propel en de TCR eigenlijk exact dezelfde geometrie.

Uiteindelijk is het allemaal leuk en aardig maar de enige manier om 'jou' frame te vinden is op een aantal fietsen te gaan zitten. Pak een Propel en een Defy en kijk welke het beste bij jou bouw past. En pak zeker ook een aantal andere merken. Alle fietsen van Giant hebben een tamelijk agressieve geometrie. Een Defy is bij Giant endurance maar matched met sommige raceframes van andere fabrikanten.

Di2 is trouwens heel cool, dus ik begrijp die keuze wel als je de cash hebt. Het is ook juist voor de amateurwielrenner gewoon super nuttig. Schijfremmen zei ik al, ik zie er het nut niet van in. Het grootste voordeel is toch dat je makkelijker kunt afdalen in de bergen. Als je vaak naar de Alpen gaat is het nuttig maar voor een ene keer kun je beter gewoon een paar keer stoppen tijdens je afdaling of beter leren remmen. Op een MTB zitten ze omdat velgremmen niet zoveel meer doen als de velg onder de modder zit maar op droog wegdek met een racefiets is remvermogen met velgremmen geen probleem.

[ Voor 15% gewijzigd door Makkelijk op 04-02-2015 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
Makkelijk schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 17:59:
Persoonlijk zie ik het nut van schijfremmen op racefietsen niet echt in, misschien als je ergens in de Alpen woont maar dan wil je dat gewicht eigenlijk juist niet naar boven slepen.
Juist in een nat, Nederlands klimaat lijkt me disc-remmen juist dan wel erg handig. Je kan schijnbaar beter doseren wat ik er overlees en hoor.

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
jekker schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 18:37:
[...]

Juist in een nat, Nederlands klimaat lijkt me disc-remmen juist dan wel erg handig. Je kan schijnbaar beter doseren wat ik er overlees en hoor.
Je kunt inderdaad iets beter doseren, mits ze hydrolisch zijn. Dus dat is dan onder alle omstandigheden een voordeel.
Edit: en op die Defy zijn ze dat zo te zien.

Wat ik vooral bedoel is dat je met een racefiets eigenlijk onder alle omstandigheden (ook regen) nog zo hard kunt remmen dat je wielen volledig blokkeren. Bij een mountainbike kan dat met V-brakes al snel niet meer en dan kun je met schijfremmen dus harder remmen.

Voordelen schijfremmen:
- Geen oververhitte velgen bij langdurig slepend remmen in een afdaling
- Verder van de grond, komt niet zo snel modder en troep op de schijf als op de velg (de voornaamste reden van gebruik bij MTB)
- Indien hydrolisch beter te doseren

Nadelen:
- Bij langdurig slepend remmen kunnen schijven alsnog verbuigen
- Onderhoudsgevoeliger

[ Voor 53% gewijzigd door Makkelijk op 04-02-2015 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76

Ik heb de 810 inmiddels binnen, en zit er wat mee te spelen.

Hoe stel ik in dat hij automatisch naar strava upload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 12:39
coen76 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 20:44:
[...]

Ik heb de 810 inmiddels binnen, en zit er wat mee te spelen.

Hoe stel ik in dat hij automatisch naar strava upload?
Via het account op garmin connect

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
via de website? waar kan ik het ergens vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 12:39
Zoek eens op garmin connect auto upload strava....

http://runblogger.com/201...-with-garmin-connect.html

[ Voor 47% gewijzigd door NielsTn op 04-02-2015 21:21 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
coen76 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 21:03:
via de website? waar kan ik het ergens vinden?
Beetje zelf zoeken mag ook wel. http://www.dcrainmaker.co...pmyfitness-endomondo.html

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
Ah, juist via strava dus. Ik bleef maar in Garmin connect zoeken. Ben er nu uit iig bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Makkelijk schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 18:40:
[...]

Nadelen:
- Onderhoudsgevoeliger
Vind persoonlijk schijven niet onderhoudsgevoeliger, je steekt er nieuwe blokjes en en je hoeft nooit iets af te stellen. Zijn je blokjes versleten, steek je er nieuwe in en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Op mijn hybride fiets had ik mechanische schijfremmen van Shimano en die waren echt wel een stuk beter (te doseren) dan de velgremmen op mijn huidige racefiets.

Hydraulische schijfremmen moet je zo nu en dan wel bleeden, en dat is wel een rotklusje de eerste paar keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Bleeden? Ik fiets nu al jaren met shimano en is nog nooit nodig geweest, zelfs inkorten kan zonder daarna te bleeden.

Wanneer het nodig is lijkt het me wel een rotklusje ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Bij mijn vorige remset op de mtb (Formula RX) moest ik ze elk jaar toch wel bleeden. De olie die er uit kwam was dan echt wel vuil van het vocht. Met een racefiets heb je dat natuurlijk wel minder, maar je zal ze echt wel eens moeten bleeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Zal per type verschillen zeker, sommige remoliëen trekken ook veel meer vocht aan dan andere, dat weet ik wel.
Heb hier iig een slx setje op een mtb wat al 5 jaar goed remt zonder onderhoud.

Heb pas een racefiets gekocht met schijfremmen, ook shimano hydraulisch, hopelijk blijft die net zo lang goed :)

Zit ook Di2 op, dat werkt echt heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Makkelijk schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 18:40:
[...]

Je kunt inderdaad iets beter doseren, mits ze hydrolisch zijn. Dus dat is dan onder alle omstandigheden een voordeel.
Edit: en op die Defy zijn ze dat zo te zien.

Wat ik vooral bedoel is dat je met een racefiets eigenlijk onder alle omstandigheden (ook regen) nog zo hard kunt remmen dat je wielen volledig blokkeren. Bij een mountainbike kan dat met V-brakes al snel niet meer en dan kun je met schijfremmen dus harder remmen.

Voordelen schijfremmen:
- Geen oververhitte velgen bij langdurig slepend remmen in een afdaling
- Verder van de grond, komt niet zo snel modder en troep op de schijf als op de velg (de voornaamste reden van gebruik bij MTB)
- Indien hydrolisch beter te doseren

Nadelen:
- Onderhoudsgevoeliger
Met bretrekking tot MTB
- daar wil je de wielen niet laten blokkeren bij het remmen want dan ben je je grip kwijt
- velgremmen willen inderdaad wel eens wat minder werken bij vuil/ant op de velgen - maar de blokjes op velgremmen gaan langer mee op moddertochten, dus er zijn er genoeg die op een modderfiets velgremmen monteren - het is veel economischer ;) .
- beter doseren - dat is eigenlijk de echte reden waarom dat op een mtb zo handig is - je kan veel dichter op de grens van maximaal remmen met rollende wielen vs blokkerende wielen zitten.
- velgrem wilt soms wel eens blijven steken - niet leuk als je de remmen wat wilt loslaten om de wielen te deblokkeren.

Onderhoud is bij schijfremmen ook wel een beetje meer.
Pistons terugduwen bij vervangen blokjes, soms het ding zichzelf wat laten rechten - losvijzen, rem indrukken, terug aanvijzen.
Als je moet gaan bleeden ben je ook weer even bezig natuurlijk. Maar dat zal bij een koersfiets wel niet zo snel nodig zijn.

Voor een koersfiets aan te raden als je regelmatig bergen doet en je daarin veel afremt - kans op oververhitting velg (en ontploffende band) is dan veel kleiner.

't Beter doseren is een plus, maar ik moet zeggen dat ik op mijn koersfiets gewoon velgremmen heb en ik daar geen schijfremmen mis.
Op mijn mtb wil ik niet meer zonder die dingen.

Dus de keuze van velgrem vs schijfrem hangt een beetje af van wat je met de fiets gaat doen en hoe je afdalingen verteert ;)
Pak je schijfremmen - ga dan ineens voor die met olie - anders mis je het belangrijkste voordeel van die dingen en dat is het beter kunnen doseren.
Let ook op de schijf - want die bepaalt de warmte-afvoer en dus het risico op kromtrekken bij constant afremmen. (net zoals het soort van remblokjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Verschil in onderhoud, hierboven genoemd, tussen Shimano en Formula komt grotendeels door het type olie. Formula en Avid bijv. gebruiken DOT-vloeistof (wat ook in autoremmen zit). Deze kan veel beter hitte verdragen, maar trekt enorm hard vocht aan (hygroscopisch). Deze zul je dus vaker moeten bleeden. Shimano gebruikt minerale olie en dat is misschien minder geschikt voor kneiterhard downhillwerk, maar veel makkelijker te onderhouden.

Als schijfremmen echt gemeengoed zijn tegen de tijd dat ik een nieuwe racefiets wil, zou ik ze zeker overwegen, mits ze niet enorm veel zwaarder zijn. Voelt echt wel veel zekerder in afdalingen hoor.

Veel mensen zeggen dat ze met standaard velgremmen al makkelijk kunnen blokkeren op een racefiets, maar dat is echt niet waar voor je voorwiel als je met 90p/u afdaalt op goed asfalt en goede slicks hebt. De druk (grip) op je voorwiel is dan zo enorm, dat je daar niet tegen kunt knijpen met één hand. Vandaar hydraulische schijven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:30
Ik ben van plan om misschien een nieuwe/extra wielset te kopen voor het koersen dit jaar.
Ik heb een offerte van de fietsenmaker van onze vereniging gekregen voor een handgespaakte wielset.
Deze bestaat uit een achterwiel met DT Swiss 350S achternaaf met DT Swiss Revolution spaken en Kinlin XR‐300, 31mm velg, 32 spaaks. en voor een Mavic Cosmos velg, met bijbehorende naaf en spaken.
Hij vraagt hier in totaal incl. het spaken ±250 euro voor.
Voor ongeveer hetzelfde geld kan ik een 3T Accelero 40 Pro, Campagnolo Scirocco 35 of Fulcrum Racing Quattro 2014 Wielset kopen, wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
TheLemon schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 16:07:

Veel mensen zeggen dat ze met standaard velgremmen al makkelijk kunnen blokkeren op een racefiets, maar dat is echt niet waar voor je voorwiel als je met 90p/u afdaalt op goed asfalt en goede slicks hebt. De druk (grip) op je voorwiel is dan zo enorm, dat je daar niet tegen kunt knijpen met één hand. Vandaar hydraulische schijven. :)
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar ik vind niet kunnen blokkeren met het voorwiel in een afdaling wel een veilig idee. Dat blokkeren van het voorwiel is immers niet iets waar je op zit te wachten lijkt mij.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik snap je verwarring, mijn verhaal kan anders overkomen idd.

Ik bedoel dat je niet tegen schijfremmen moet zijn met als argument dat je met klassieke velgremmen al zoveel remkracht kunt ontwikkelen dat je wiel blokkeert en dat meer remkracht dus onzin is. Dat lukt je namelijk niet. Zelfs met schijfremmen zal dat niet of nauwelijks te doen zijn. Probeer maar eens op een gecontroleerde plek (eerst ff uitklikken :p ) zo hard mogelijk in je voorrem te knijpen. Dan wel je armen hard strekken en lichaam achterop de fiets houden!
Zie Sheldon Brown voor verdere uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Morgen ga ik langs een paar LBS's hier in de buurt (Van Herwerden, 12gobiking, Bike-zone). Ga kijken naar een Cannondale CAAD10 en ga vragen of er 105 remmen op gezet kunnen worden. Er staat ook een 58cm CAAD10 3 voor 1700€, waarschijnlijk net iets te groot voor mij helaas.

Uiteraard ook even langs 12gobiking om naar de Cubes te kijken die ik hier eerder noemde.
Als ik het tegenvalt ga ik lekker een Canyon bestellen. :)
Vanavond wordt m'n Cube opgehaald, dus moet wel naar een nieuwe fiets kijken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 28-09 18:05
Morgen de eerste trainingswedstrijd op de weg, als het weer het toelaat. Zijn er meer die morgen naar Eemland komen?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
TheLemon schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 18:47:
Ik snap je verwarring, mijn verhaal kan anders overkomen idd.

Ik bedoel dat je niet tegen schijfremmen moet zijn met als argument dat je met klassieke velgremmen al zoveel remkracht kunt ontwikkelen dat je wiel blokkeert en dat meer remkracht dus onzin is. Dat lukt je namelijk niet. Zelfs met schijfremmen zal dat niet of nauwelijks te doen zijn. Probeer maar eens op een gecontroleerde plek (eerst ff uitklikken :p ) zo hard mogelijk in je voorrem te knijpen. Dan wel je armen hard strekken en lichaam achterop de fiets houden!
Zie Sheldon Brown voor verdere uitleg.
Jup, goed stuk om te lezen, sowieso heel die site wel. GCN heeft ook een video over rem verschil tussen voor of achter en voor + achter.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-09 09:35

4POX

Everybody is wired

Kettingstester gekocht.

0,75 valt zo in de ketting, 1,0 valt ook zo in de ketting. De fiets heeft 6200 KM gedraaid sinds de aanschaf. Vorig jaar ook in de winter doorgefietst.

Op youtube gekeken. De uitleg daar is dat dit betekend dat zowel de ketting als de tandwielen versleten zijn. Ik mag voorzichtig concluderen dat doorfietsen niet extra schade veroorzaakt, het is toch al versleten.

De ketting schiet niet door als ik kracht zet. Kan ik hierop nog enkele maanden doorfietsen of is het raadzaam om het binnenkort door de LBS te laten vervangen? Ik hoor namelijk verschillende verhalen. Ene verhaal is dat alleen de ketting en de cassette vervangen moeten worden. Het andere verhaal is dat de tandwielen voor ook vervangen moeten worden.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
4POX schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 09:20:
Kettingstester gekocht.

0,75 valt zo in de ketting, 1,0 valt ook zo in de ketting. De fiets heeft 6200 KM gedraaid sinds de aanschaf. Vorig jaar ook in de winter doorgefietst.
Het andere verhaal is dat de tandwielen voor ook vervangen moeten worden.
Gewoon eerst alleen de ketting vervangen, om verdere schade te voorkomen.
De rest kan altijd daarna nog, mag het niet goed meer lopen.
Lijkt me sterk dat je voortanden voor, nu al versleten zijn. Tenzij je de ketting totaal niet hebt onderhouden.

Morgen ook even me ketting vervangen, hij is nu 119,9 na 4200km.
Heb afgelopen pediode, dry lube gebruikt, ptfe(merk Rotor) ketting slijt hierdoor sneller heb ik gemerkt ga weer terug naar mn oude manier van reinigen + smeren met alleen WD40. haalde hiermee 5000km

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Zou ook meteen cassette doen hoor, bij vervanging van je ketting alleen ga je slippen (zeker bij zoveel KM). Bladen voor moet zeker niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Graham op 07-02-2015 12:31 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-09 09:35

4POX

Everybody is wired

Graham schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 12:22:
Zou ook meteen cassette doen hoor, bij vervanging van je ketting alleen ga je slippen (zeker bij zoveel KM). Bladen voor moet zeker niet.
Mijn fiets is Tiagra afgemonteerd. Dus het zal zeker niet in de kosten gaan lopen. Denk dat ik heel februari de fiets op de Tacx laat zitten. Om in maart de fiets bij de LBS aan te bieden voor een grote beurt. Hoop dat maart geen staart heeft zodat ik weer buiten kan fietsen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Arthur-M. schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 17:53:
Morgen ga ik langs een paar LBS's hier in de buurt (Van Herwerden, 12gobiking, Bike-zone). Ga kijken naar een Cannondale CAAD10 en ga vragen of er 105 remmen op gezet kunnen worden. Er staat ook een 58cm CAAD10 3 voor 1700€, waarschijnlijk net iets te groot voor mij helaas.
Die 58cm was inderdaad te groot voor mij.

Heb een 56cm 2015 CAAD10 Ultegra Black gekocht! Kan hem volgende week ophalen, kan niet wachten. :)

Erg goede service bij Van Herwerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
4POX schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 12:33:
[...]

Mijn fiets is Tiagra afgemonteerd. Dus het zal zeker niet in de kosten gaan lopen. Denk dat ik heel februari de fiets op de Tacx laat zitten. Om in maart de fiets bij de LBS aan te bieden voor een grote beurt. Hoop dat maart geen staart heeft zodat ik weer buiten kan fietsen.
Binnen slijt hij niet zo snel ook.

Al rij ik zelf gewoon wel in dit weer, als het maart/april is gaat de fiets ook naar de LBS voor onderhoud.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Arthur-M. schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 12:46:
[...]

Die 58cm was inderdaad te groot voor mij.

Heb een 56cm 2015 CAAD10 Ultegra Black gekocht! Kan hem volgende week ophalen, kan niet wachten. :)

Erg goede service bij Van Herwerden.
Budget iets opgerekt? ;)
Mooi ding hoor, veel plezier ermee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Makkelijk schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 13:03:
[...]

Budget iets opgerekt? ;)
Mooi ding hoor, veel plezier ermee! :)
~5% (100€) korting, dus uiteindelijk voor 1799€ gekocht. Kreeg er zelfs met deze korting nog twee bidon houders bij, erg netjes.
100€ over mijn oorspronkelijke budget, maar dit is dan ook wel echt een hele mooie fiets! :)

De kleurstellingen van de 105 CAAD10 spraken me niet echt aan en de wielen (RS11 van 120€) zijn ook niet je van het, dus voor 100€ erg veel voordelen (Ultegra 6800, mat zwart :9~ , 500gram lichter en iets betere wielen).
Enige wat ik toch wel minder mooi vind aan m'n nieuwe fiets is de crank. Die ben ik van plan binnenkort te vervangen, evenals de wielen. Maar eerst wat kilometers maken! :)

[ Voor 4% gewijzigd door peakrever op 07-02-2015 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Arthur-M. schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 13:16:
[...]

~5% (100€) korting, dus uiteindelijk voor 1799€ gekocht. Kreeg er zelfs met deze korting nog twee bidon houders bij, erg netjes.
100€ over mijn oorspronkelijke budget, maar dit is dan ook wel echt een hele mooie fiets! :)

De kleurstellingen van de 105 CAAD10 spraken me niet echt aan en de wielen (RS11 van 120€) zijn ook niet je van het, dus voor 100€ erg veel voordelen (Ultegra 6800, mat zwart :9~ , 500gram lichter en iets betere wielen).
Enige wat ik toch wel minder mooi vind aan m'n nieuwe fiets is de crank. Die ben ik van plan binnenkort te vervangen, evenals de wielen. Maar eerst wat kilometers maken! :)
http://www.cannondale.com...d/caad10/caad10-3-ultegra deze?

Eerst Cannondale die ik mooi vind. Netjes.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jslaman
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-07 11:16
[...]
Je bedoelt de SI crank van cannondale toch? Die vind ik juist prachtig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
[...]

Goeie keus dan, RS11 zijn echt troepwielen. Gewichtsverschil zal ook wel grotendeels in de wielen zitten dan trouwens. Ik zou die crankset absoluut niet veranderen voor ultegra. Snap de neiging om full-ultegra te willen en Ultegra cranksets zien er heel tof uit maar vind ze niet bij die fiets passen. En qua performance ga je er eigenlijk niets mee opschieten. Volgens mij is die cannondale set ook nog lichter.

[ Voor 6% gewijzigd door Makkelijk op 07-02-2015 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Ja, deze is het. :)
jslaman schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 13:39:
[...]

Je bedoelt de SI crank van cannondale toch? Die vind ik juist prachtig!!
Ik vind 'm er een beetje plastic en goedkoop uitzien. Maar het zal prima werken denk ik!
Makkelijk schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 13:58:
[...]

Goeie keus dan, RS11 zijn echt troepwielen. Gewichtsverschil zal ook wel grotendeels in de wielen zitten dan trouwens. Ik zou die crankset absoluut niet veranderen voor ultegra. Snap de neiging om full-ultegra te willen en Ultegra cranksets zien er heel tof uit maar vind ze niet bij die fiets passen. En qua performance ga je er eigenlijk niets mee opschieten. Volgens mij is die cannondale set ook nog lichter.
Ik wilde hem niet persé voor een Ultegra crank veranderen. Dacht zelf aan zoiets, maar nu ik die prijs zie denk ik dat ik daar nog wel even mee moet wachten. :p

Het Cannondale crankstel zal uiteraard ook goed rijden, maar heel mooi vind ik het niet.

Als ik de 105 versie genomen had dan had ik ook gewoon gevraagd of er betere wielen in gezet konden worden en dat de prijs dan verrekend wordt. Maar dat was niet nodig :+

[ Voor 5% gewijzigd door peakrever op 07-02-2015 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Arthur-M. schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 16:16:
[...]
Ik vind 'm er een beetje plastic en goedkoop uitzien. Maar het zal prima werken denk ik!
Positiever gezegd: minimalistisch ;)
Wat juist ontzettend goed bij het matzwarte frame past

[ Voor 12% gewijzigd door Makkelijk op 07-02-2015 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Zo rondje Markermeer gedaan, zag eruit als mijnwerker op het eind :)
Flink doorgereden, Frank blijft maar rammen op kop, die zat gemiddeld op 250w bij hartslag van 135 :o
Zoals ook vorige keren zit hij eigenlijk continu 20 hartslagen lager te fietsen.

In begin flinke tijd rond omslagpunt gereden (tenminste ik schat mijn omslagpunt ergens rond de 170)
Leuk voor de verandering, maar niet een tempo om iedere week te fietsen.

Afbeeldingslocatie: https://instagram.com/p/yzsuo1TbuB/media?size=l
https://www.strava.com/activities/251636526

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 19:49:
zag eruit als mijnwerker op het eind :)
_/-\o_ :X

[ Voor 13% gewijzigd door Graham op 07-02-2015 19:51 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
DDX schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 19:49:
Zo rondje Markermeer gedaan, zag eruit als mijnwerker op het eind :)
Flink doorgereden, Frank blijft maar rammen op kop, die zat gemiddeld op 250w bij hartslag van 135 :o
Zoals ook vorige keren zit hij eigenlijk continu 20 hartslagen lager te fietsen.

In begin flinke tijd rond omslagpunt gereden (tenminste ik schat mijn omslagpunt ergens rond de 170)
Leuk voor de verandering, maar niet een tempo om iedere week te fietsen.

[afbeelding]
https://www.strava.com/activities/251636526
Oh my.. je blijft verbazen, ontzettende eindbaas _/-\o_
Code Oranje in Noord-Holland, DDX /care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:07

sapphire

Die-hard pruts0r

Pfff ongelofelijk :+

Omslagpunt van 170...meeste zitten echt een stuk hoger dan ik zit.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaot
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:41
sapphire schreef op zondag 08 februari 2015 @ 19:32:
Pfff ongelofelijk :+

Omslagpunt van 170...meeste zitten echt een stuk hoger dan ik zit.
Maar niet iedereen. Ik heb omslagpunt rond de 155 en max op 180. En dat voor iemand van nog net geen 30 jaar en altijd sportief geweest. Topsport zit precies niet in mijn genen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:07

sapphire

Die-hard pruts0r

Dat bedoel ik,

ik zit rond de 165 en de max net boven de 180~183 en richting de 30 :P

Vandaag weer getacxt met de Garmin. Vind het een mooi apparaat maar zitten nog een hoop irritantig-heden op zeg. dat hij het maar over rondes heeft enzo en nog wat andere dignen die ik hoog nodig ander ga instellen. Garmin connect is ook niet bepaald geweldig, erg onoverzichtelijk allemaal, de ene rit krijgt automatisch een naam terwijl de andere gewoon "naamloos" blijft heten. En het verschil in data tussen strava en connect blijf ik bijzonder vinden :?

Maar ach die autostop functie maakt een hoop goed, kan nu al niet wachten hoe blij ik daar op de weg mee ga zijn :D
En de GCS 10 is ook fijn, lekker klein :)

[ Voor 3% gewijzigd door sapphire op 08-02-2015 23:22 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:35
Chaot schreef op zondag 08 februari 2015 @ 23:16:
[...]

Maar niet iedereen. Ik heb omslagpunt rond de 155 en max op 180. En dat voor iemand van nog net geen 30 jaar en altijd sportief geweest. Topsport zit precies niet in mijn genen.
Dat is inderdaad niet veel. Ben zelf 31 en heb een max van 208 en omslagpunt ergens bij de 185 oid, maar merk wel dat het ook afhangt van hoe fit ik ben. Wat verder in het seizoen kom ik ook nauwelijks meer boven de 200, maar nu gebeurt dat zelfs als ik stukje tegen de wind in fiets al als ik niet uitkijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn omslag punt ligt bij de 150 (begint verzuring > 1) terwijl ik zelf dacht dat hij rond de 167 zou liggen.
Volgens sport arts schatten de meeste mensen hun omslag punt veels te hoog.

Ligt er trouwens ook een beetje aan welke methode word gebruikt sommige methoden gaan uit van >2 ipv >1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaot
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:41
Ik kom nu inderdaad makkelijker aan mijn max dan in september, maar hij blijft verraderlijk laag. Dat gaf me trouwens een probleem toen ik van basketbal naar het fietsen overstapte. Bij de basket had ik geen hartslagmeter. Bij het fietsen zeiden mijn vrienden: koop er een en dan rijden we op je ritme. Jammer genoeg werd dat ritme bepaald met de algemene formule en stortte ik altijd in na 30 tot 40 minuten...

Ondertussen weet ik beter
Pagina: 1 ... 116 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.