Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 115 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.003 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 20:54
argro schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:58:
[...]
Even voor mijn beeld, hoe gebruik je jouw eigen gewicht, dat volledig op de fiets aanwezig is, om diezelfde fiets omhoog te sjorren?
Linkerpedaal is fiets naar links rechts hellen en rechterpedaal is fiets iets naar rechts links hellen, zodat je zoveel mogelijk van je eigen gewicht op het pedaal krijgt.

Begrijp me niet verkeerd, harken is natuurlijk niet de manier om de Mortirolo op te komen :+. Dus als je leert om op een genius in het zadel te blijven zitten in de zwaarste stand dan ben je vast een stuk beter voorbereid op een flinke klim dan zonder. Ik vind het persoonlijk alleen strontvervelend om zonder het gevoel van zwaartekracht met pijn en moeite de trappers rond te krijgen.

Ik denk trouwens niet dat Tacx echt iets met je gewicht doet, maar misschien heb ik het mis. De iFlow gaat inderdaad simpelweg je snelheid verlagen als hij boven zijn limiet komt.

[ Voor 33% gewijzigd door Makkelijk op 20-01-2015 09:05 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:51

Hoogie2004

Whohooooo

Makkelijk schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:14:
[...]
Linkerpedaal is fiets naar links hellen en rechterpedaal is fiets iets naar rechts hellen, zodat je zoveel mogelijk van je eigen gewicht op het pedaal krijgt.
Is het niet precies andersom? Links trappen naar rechts hellen / vice-versa?

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Hoogie2004 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:46:
[...]

Is het niet precies andersom? Links trappen naar rechts hellen / vice-versa?
Oja, anders val je om ook :+ In elk geval plaats je je zwaartepunt over het pedaal, en dat gevoel krijg ik met mijn tacx niet :P

[ Voor 17% gewijzigd door Makkelijk op 20-01-2015 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gewicht van fiets plus berijder verandert natuurlijk niet, dat blijft constant en moet je altijd omhoog torsen. Wel kan ik me voorstellen dat je de kracht die je op een pedaal overbrengt, efficiënter inzet als je behalve je spierkracht ook je lichaamsgewicht inzet om de trapbeweging te maken. Dat zou je wellicht kunnen doen door uit het zadel te komen (anders blijft je lichaamsgewicht immers gewoon op het frame rusten) en naar één kant over te hellen (zodat je lichaamsgewicht het pedaal naar beneden duwt).

Ik geloof best dat het werkt, maar ik vraag me af of deze beschrijving juist is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:02
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:38:
Het gewicht van fiets plus berijder verandert natuurlijk niet, dat blijft constant en moet je altijd omhoog torsen. Wel kan ik me voorstellen dat je de kracht die je op een pedaal overbrengt, efficiënter inzet als je behalve je spierkracht ook je lichaamsgewicht inzet om de trapbeweging te maken. Dat zou je wellicht kunnen doen door uit het zadel te komen (anders blijft je lichaamsgewicht immers gewoon op het frame rusten) en naar één kant over te hellen (zodat je lichaamsgewicht het pedaal naar beneden duwt).

Ik geloof best dat het werkt, maar ik vraag me af of deze beschrijving juist is :P
Als het werkt is er in ieder geval een andere verklaring nodig dan deze. Als je je gewicht gebruikt om je pedalen naar beneden te drukken zal je datzelfde gewicht ook weer omhoog moeten brengen. Hiervoor heb je net zoveel energie nodig als dat het je oplevert. Het heen en weer slingeren van je fiets kost ook energie, maar je gaat er geen meter door naar voren of omhoog. In theorie dus erg inefficient. Wat ik me wel kan voorstellen is dat je beenspieren verzuurd raken en gewoon geen kracht meer kunnen leveren. Dan zou je je gewicht in de strijd kunnen gooien maar beter zou het zijn om een goeie conditie op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
bszz schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:04:
[...]
Als het werkt is er in ieder geval een andere verklaring nodig dan deze. Als je je gewicht gebruikt om je pedalen naar beneden te drukken zal je datzelfde gewicht ook weer omhoog moeten brengen. Hiervoor heb je net zoveel energie nodig als dat het je oplevert. Het heen en weer slingeren van je fiets kost ook energie, maar je gaat er geen meter door naar voren of omhoog. In theorie dus erg inefficient. Wat ik me wel kan voorstellen is dat je beenspieren verzuurd raken en gewoon geen kracht meer kunnen leveren. Dan zou je je gewicht in de strijd kunnen gooien maar beter zou het zijn om een goeie conditie op te bouwen.
Staan is ook inefficiënt, maar soms de enige manier om boven te komen. En het is niet per se slecht om te staan, anders zou Contador het waarschijnlijk minder vaak doen :P. Toegegeven, dat is in wedstrijdverband, om een zo hoog mogelijk maximaal vermogen te hebben op het moment dat het nodig is. Mijn punt was eigenlijk alleen dat, aangezien klimmen toch onrealistisch is op een Tacx, het percentage wat hij kan simuleren ook niet erg relevant is. Een relevanter verschil tussen de modellen vind ik bouwkwaliteit, die is ongetwijfeld een heel stuk beter bij de vortex dan bij de flow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 14:39
Vandaag weer een ongepland lange rit gemaakt, was van plan om +70km (spaans) vlak te fietsen. dit plan viel na 5 minuten aan duigen toen ik een zeer vriendelijke prof tegen kwam.

Uiteindelijk 141km met ruim 1800 /hm geworden met 29,5 km/h gemiddeld maar had ruim boven de 30 kunnen liggen als we niet 2x door de stad waren gereden.

https://www.strava.com/activities/243649266

[ Voor 6% gewijzigd door jekker op 20-01-2015 18:49 . Reden: strava linkje ]

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAngry schreef op maandag 19 januari 2015 @ 17:00:
Ik tel de dagen af.... Zaterdag weer naar Gran Canaria. Dit maal een paar weekjes eerder in het seizoen dan vorig jaar en door een recente verhuizing sta ik er belabberd voor, dus ik zal de bijna 700km en 14000hm van vorig jaar niet halen. Wel erg zin in!
Het weer is classic, droog, 21 graden, windkracht 5.
Zit je weer in het sunweb hok? :9

Veel plezier en succes, wij hebben weer voor half maart geboekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:42
Ja, volgens mij in dezelfde toko als vorig jaar (ik heb niet zelf geboekt) in Maspalomas. Karig maar afdoende en we zitten toch de hele dag op de fiets :-)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 652cc
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:39
hey mensen, ik kan een Mio 305HC overnemen voor 135 euro. Ik heb een Edge 705 die nog prima werkt. Is die Mio een upgrade? volgens kan hij niet veel meer toch?

Bij de Mio zit wel een cadans/snelheid sensor, die heb ik vor mn Edge niet.

"Who are you to wave your finger?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
652cc schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 11:18:
hey mensen, ik kan een Mio 305HC overnemen voor 135 euro. Ik heb een Edge 705 die nog prima werkt. Is die Mio een upgrade? volgens kan hij niet veel meer toch?

Ik ben nog super tevreden met mn 705, heb dan wel cadans/snelheid.
Me batterij begint nu alleen minder te worden max 4 a 5 uur.
Ik wil gaan upgraden als er ooit een camera in geïntegreerd zit in een garmin.
(Hoop dat mn garmin tot die tijd volhoud)

Net trouwens terug van een herstel ritje, kwam nu Nibali tegen(met z'n Astana ploeg) heb er gelijk maar een video van gemaakt +- 20minuten.
Zal die wel later posten.

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 11:04
Nog maar weer eens een oude koe uit de sloot te halen; de kleding die wij een aantal jaar geleden hebben laten drukken bij Owayo is een beetje op aan het raken en dus zijn we op zoek naar nieuwe kleding. Over de shirts niets te klagen, maar de broeken die we bij Owayo hadden waren van belabberde kwaliteit. De volgende producenten heb ik momenteel gevonden:

* Owayo
* FBRK
* Bioracer

Hebben mensen hier ervaring met het bestellen van teamkit en dan met name prijs-kwaliteitverhouding en mogelijkheden qua ontwerp?

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn omslagpunt is nu bekend 150, verzuur relatief vroeg maar verzuur niet hard. Trainings schema er bij. Word meer rustig trainen, en de intensieve momenten moeten intensiever. (Maximaal gaan).

Ben benieuwd wat dit gaat opleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
wackmaniac schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:08:
Hebben mensen hier ervaring met het bestellen van teamkit en dan met name prijs-kwaliteitverhouding en mogelijkheden qua ontwerp?
Onze 'kleurrijke' pakjes komen bij Champion Systems vandaan...
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/3j2A1a1m1Q0O/Screen%20Shot%202015-01-21%20at%2015.23.39.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:22
offtopic:
* gooit even wat het hok in ***

Zag dat staan van die tenue configurator. Idee om een tweakers wielerpak te maken?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:15
Ik heb een gebruikte Specialized op het oog, waar zouden jullie opletten bij de aanschaf? Met name met betrekking tot het frame, hoe kan ik mezelf overtuigen dat deze in orde is. Heb overigens geen reden om aan te nemen dat dit niet zo is, het lijkt allemaal vertrouwd maar je weet immers maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Ascension schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:24:
Ik heb een gebruikte Specialized op het oog, waar zouden jullie opletten bij de aanschaf? Met name met betrekking tot het frame, hoe kan ik mezelf overtuigen dat deze in orde is. Heb overigens geen reden om aan te nemen dat dit niet zo is, het lijkt allemaal vertrouwd maar je weet immers maar nooit.
eerst maar eens kijken of het de juiste maat is ;)
maar standaard zaken. Framebuizen niet beschadigd of krom. Lastnaden niet gescheurd.

Maar meestal is het frame wel ok. Denk eerder dat je moet kijken naar de groep (remmen, versnellingen etc.. dat die nog in een redelijk tot goede staat zijn) mocht dat er niet al te best bij staan dan heb je op korte termijn alsnog kosten

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
koentjuh1987 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:27:
[...]

Denk eerder dat je moet kijken naar de groep (remmen, versnellingen etc.. dat die nog in een redelijk tot goede staat zijn) mocht dat er niet al te best bij staan dan heb je op korte termijn alsnog kosten
Dat is ook maar relatief. Als ik nu een nieuwe fiets koop en een flinke rit maak in regenachtig weer door heuvelachtig terrein dan kan ik direct remblokken vervangen. Als ik vervolgens wekelijks zo'n rit maak, dan kan ik na 2 maanden de ketting vervangen en na 6 maanden de cassette. Met andere woorden, de onderdelen die jij noemt zijn slijtageonderdelen. Die moeten vroeg of laat toch vervangen worden. Slijtage aan slijtageonderdelen bij een tweedehands fiets zou voor mij geen dealbreaker zijn.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
argro schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:35:
[...]
Dat is ook maar relatief. Als ik nu een nieuwe fiets koop en een flinke rit maak in regenachtig weer door heuvelachtig terrein dan kan ik direct remblokken vervangen. Als ik vervolgens wekelijks zo'n rit maak, dan kan ik na 2 maanden de ketting vervangen en na 6 maanden de cassette. Met andere woorden, de onderdelen die jij noemt zijn slijtageonderdelen. Die moeten vroeg of laat toch vervangen worden. Slijtage aan slijtageonderdelen bij een tweedehands fiets zou voor mij geen dealbreaker zijn.
eens. Maar een blik op deze onderdelen kan geen kwaad. Voor je het weet is alles zo rot dat je alsnog je groepen kunt vervangen. Dan kun je beter verder kijken naar een andere fiets waar je niet gelijk die investering hoeft te doen en waar in het verleden correct onderhoud aan is gegeven.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
[...]
Slijtage aan slijtageonderdelen bij een tweedehands fiets zou voor mij geen dealbreaker zijn.
Hangt natuurlijk wel van prijs af.
Als je de kettingbladen voor binnenkort moet vervangen zit je toch snel aan 100euro(+) kosten.
Daar zou ik dus wel even goed naar kijken als je een 2e hands fiets gaat kopen.
Ketting en remblokken moet je idd wat vaker vervangen. (en zijn stuk goedkoper)

[ Voor 16% gewijzigd door DDX op 21-01-2015 16:43 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
koentjuh1987 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:39:
[...]

eens. Maar een blik op deze onderdelen kan geen kwaad. Voor je het weet is alles zo rot dat je alsnog je groepen kunt vervangen. Dan kun je beter verder kijken naar een andere fiets waar je niet gelijk die investering hoeft te doen en waar in het verleden correct onderhoud aan is gegeven.
Een verrotte groep heeft amper een relatie met onderhoud. Een groep moet je vervangen wanneer er bij er wijze van spreken een scheur in de crank zit, de shifter afgebroken is en de remhoef verbogen is. De reden daarvan ligt niet in een gebrek aan onderhoud, maar in verkeerd gebruik.
DDX schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:42:
[...]

Hangt natuurlijk wel van prijs af.
Als je de kettingbladen voor binnenkort moet vervangen zit je toch snel aan 100euro(+) kosten.
Ketting en remblokken moet je idd wat vaker vervangen. (en zijn stuk goedkoper)
Geen dealbreaker betekent niet dat het geen onderhandelingspunt kan zijn...

[ Voor 22% gewijzigd door argro op 21-01-2015 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Mee eens, maar dan moet je er wel naar kijken ;)
En genoeg mensen die een 2e hands fiets op marktplaats kopen doen dat niet, proefritje lijkt alles goed en dan na paar maanden heb je paar honderd euro kosten omdat je hem al moet wegbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
DDX schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:44:
Mee eens, maar dan moet je er wel naar kijken ;)
En genoeg mensen die een 2e hands fiets op marktplaats kopen doen dat niet, proefritje lijkt alles goed en dan na paar maanden heb je paar honderd euro kosten omdat je hem al moet wegbrengen.
je neemt me de woorden uit de mond ;)
Er wordt gevraagd waar hij/zij op moet letten. Wil niet gelijk zeggen dat het dan ook gelijk redenen zijn om verder te kijken en de deal af te laten ketsen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
koentjuh1987 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:45:
[...]

je neemt me de woorden uit de mond ;)
Er wordt gevraagd waar hij/zij op moet letten. Wil niet gelijk zeggen dat het dan ook gelijk redenen zijn om verder te kijken en de deal af te laten ketsen.
En of het dat niet gelijk wil zeggen...
koentjuh1987 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:39:
[...]

Dan kun je beter verder kijken naar een andere fiets...
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
argro schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:49:
[...]
En of het dat niet gelijk wil zeggen...

[...]
;)
gaan lichtelijke offtopic maar je vergeet de context waarin ik die reactie gaf ;)

Maar om terug te komen op de vraag. Check niet alleen het frame maar meerdere onderdelen van de fiets. Zou zonde zijn om een fiets te kopen waar stiekem de nodige mankementen aan zijn waarna je vervolgens diverse zaken moet vervangen om er echt plezier aan te beleven.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
koentjuh1987 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:56:
[...]

Maar om terug te komen op de vraag. Check niet alleen het frame maar meerdere onderdelen van de fiets. Zou zonde zijn om een fiets te kopen waar stiekem de nodige mankementen aan zijn waarna je vervolgens diverse zaken moet vervangen om er echt plezier aan te beleven.
Lijkt mij een terechte constatering. Frame, groep, wielen et cetera. Als je slijtageonderdelen in beschouwing neemt, vergeet dan ook de banden niet. Als gezegd kan een matige staat van slijtageonderdelen een mooi onderhandelingspunt zijn.

Mocht het de ambitie zijn om in de toekomst zelf (veel van het) onderhoud te doen, dan is een fiets met een paar onderdelen die aan vervanging toe zijn, en dus leiden tot een lagere prijs, misschien zelfs wel een kans, mits de rest goed is natuurlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door argro op 21-01-2015 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:08

DeFeCt

je wéét toch

wackmaniac schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:08:
Nog maar weer eens een oude koe uit de sloot te halen; de kleding die wij een aantal jaar geleden hebben laten drukken bij Owayo is een beetje op aan het raken en dus zijn we op zoek naar nieuwe kleding. Over de shirts niets te klagen, maar de broeken die we bij Owayo hadden waren van belabberde kwaliteit. De volgende producenten heb ik momenteel gevonden:

* Owayo
* FBRK
* Bioracer

Geen ervaring met bestellen, maar mijn LBS heeft zijn pakjes van Bioracer en dat is prima spul imho.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Voor de slijtageonderdelen ben ik niet zo heel bang, de betreffende fiets is overigens relatief nieuw, minder dan een jaar oud en ongeveer 5000km op gereden. Een ketting vervangen is uiteraard geen punt, en over de banden maak ik me ook niet druk want ik zet m'n eigen wielen erop.

Wat zouden indicaties zijn van een potentieel slecht frame? Als er zichtbare valschade op zit laat ik 'm sowieso staan, dat risico ga ik niet nemen maar waar op te letten bij een carbon frame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Goeie vraag, ik zou ook echt niet weten waar nou echt op te letten. Lakschade lijkt me vrij onschuldig na 5000km maar hoe je weet of het van een val of van regen-rijden komt weet ik niet. Ik heb daardoor behoorlijk wat missende stukjes lak inmiddels, tot bovenin de voorvork aan toe. Van de 2 (kijharde) klappen die ik heb gemaakt heb ik geen zichtbare schade, al was mijn voorwiel flink gevouwen en was mijn shifter 10cm verplaatst op mijn stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
[...]
15k nu met mn blokjes (swisstop ) in bergachtig terein heb nog en de rest lijkt me ook allemaal wat overdreven tenzij je de goedkopere groepen gebruikt minder dan (105).

Heb op mn cheap-ass mountainbike een Altus groep, dat slijt echt bizar snel allemaal. Niet goedkoop maar duurkoop.

Bij een 2e hands fiets zou ik echt wel even letten op alles wat de slijtage is van de groepset. die kosten kunnen snel oplopen.

Let trouwens ook nog op of de crank niet kraakt, wanneer je op de pedalen gaat staan.

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:07

sapphire

Die-hard pruts0r

Nou ik moet zeggen dat ik het idee juist heb das mn Ultegra 6700 remblokjes sneller slijten dan de non-series/sora remblokjes die ik "tijdelijk" had.

Slijtage onderdelen kan echt wel uitmaken op een tweedehands fiets. Ik ben begonnen op een goedkoop fietsje zonder kennis van zaken. Voordat ik goed en wel kon toeren was ik 100 euro verder omdat er vanalles aan mankeerde. Als ik dat geweten had had ik of die fiets niet gekocht, of iig niet voor die prijs!

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-09 22:17
652cc schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 11:18:

Het lcd scherm vd Mio vond ik maar slecht leesbaar, te weinig contrast. Garmin (de edge800 althans) vond ik beter leesbaar in de zon ondanks dat de resolutie van de edge minder is.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijsln schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:52:
Laatst ook een sportkeuring met anaerobe drempeltest gedaan (voor wedstrijdlicentie sportklasse):

Leeftijd:31 jaar
Lengte:1,77m
Gewicht:73,8 kg (BMI: 23,6)
Vet:14,2 % (=10,5kg)

Anaerobe drempel (AD) (Hf):190
Vermogen bij AD:210 W (2,8 W/kg)
VO2 bij AD:3125 ml, 42,3 ml/min.kg (77,9 % max)
Max vermogen:300 W (4,1 W/kg)
Max hartslag:205
VO2max:4012 ml (54,4 ml/min.kg)

Resultaten zijn wel van winterconditie waarbij ik weinig heb gefietst en 2-3x per week in de sportschool krachttraining heb gedaan. Aan mijn vermogensmeter kan ik zien dat ik vorig jaar 20minuten lang 270 Watt heb gefietst, en ik ben ook wel eens 65kg geweest (voordat ik krachttraining ging doen). Dit was de powercurve van vorig jaar waar Strava een FTP heeft geschat van 250W:

[afbeelding]

Ik heb nog wat serieuze training nodig om de waardes op die van 2014 te krijgen en te verbeteren (en gewicht onder 70kg te krijgen) dus! Binnenkort trainingsweekjes in Girona en Mallorca en proberen aan te haken bij westrijdjes van de voorjaarscompetitie van het district Midden-Nederland. Dan moet de vorm weer goed zitten voor de rest van het jaar. Geeft wel wat motivatie om op de trainer te stappen. Heb nu een Elite Turbo Muin.
Je hebt wel een heel hoog omslagpunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
Video is online van m'n herstel rit gisteren met Astana en Nibali.
Ze gingen hierna de Cumbre del Sol op, beetje spijt dat ik er daar niet achter aan ben gegaan.

Deze klim is dit jaar 2x opgenomen in de Vuelta2015(etape 9,op 30 augustus), maar met 18 %tot 22% meteen aan het begin
leek het me niet zo verstandig tijdens een herstel rit. Later dacht ik jammer want hoevaak gaat deze kans zich voordoen om die klim op te fietsen in het kielzog van de tourwinnaar ?? :F

Orginele kwaliteit is stuk beter, youtube maakt er wel een potje van met re-encoden. :(

[ Voor 9% gewijzigd door jekker op 22-01-2015 11:21 ]

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
sapphire schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 19:21:
Nou ik moet zeggen dat ik het idee juist heb das mn Ultegra 6700 remblokjes sneller slijten dan de non-series/sora remblokjes die ik "tijdelijk" had.
Beter blokjes dan je velg die slijt.
Mijn ultegra 6800 blokjes (op winterfiets) gingen ook erg rap (2000km voor ofzo) , maarja als je continu in regen aan het rijden bent gaat het nu eenmaal snel.

Over slijtage gesproken, bij mijn mavic sle achterwiel liet de exalith coating los.
Eind december weggebracht voor garantierequest, fietsenmaker heeft hem opgestuurd naar Mavic en deze week belletje gehad dat ze nieuwe achterwiel hebben ontvangen :)
Coating slijt natuurlijk, maar dit was met paar regenritjes opeens heel rap terwijl voorwiel coating nog gewoon ok is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Pelle

🚴‍♂️

jekker schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 09:21:
Video is online van m'n herstel rit gisteren met Astana en Nibali.
Ze gingen hierna de Cumbre del Sol op, beetje spijt dat ik er daar niet achter aan ben gegaan.

Deze klim is dit jaar 2x opgenomen in de Vuelta2015, maar met 18 %tot 22% meteen aan het begin
leek het me niet zo verstandig tijdens een herstel rit. Later dacht ik jammer want hoevaak gaat deze kans zich voordoen om die klim op te fietsen in het kielzog van de tourwinnaar ?? :F

[video]
Gaaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 23:05
Conditie is helemaal weg. Vanaf september bijna niet meer gefietst. 1 januari weer voor het eerst naar het werk gefietst (25km) met een gemiddelde van 20km/h!!. Hoge hartslag....... Gewicht was toen hetzelfde als in de zomer, wind viel ook wel mee. Maar niet hard kunnen rijden?? In september reed ik nog 30 gemiddeld. Hoe kan dit in een keer? Vorig jaar reed ik voor het eerst weer in maart een rondje en dat was met 27km/h gemiddeld. Ook na een lange winterstop. 20km/h vind ik wel heel erg weinig. Harder gaat ook echt niet want ik verzuur direct. Is het gewoon weer langzaam opbouwen?

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Banden oppompen ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Haha nee dat was allemaal goed. Maar het is toch raar dat ik 10km/h langzamer rijd dan in september. 6k+ km in de benen van vorig jaar.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:47
Ik merk het zelf ook, conditie gaat veel sneller naar beneden dan dat je het opbouwd..
Al is 20km/h gemiddeld wel heel langzaam, want dan wordt je bijna ingehaald door normale fietsers :)

Gewoon door blijven fietsen, komt het vanzelf weer goed..

[ Voor 13% gewijzigd door M@cer op 22-01-2015 13:15 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Naar je werk, had je wel wielerkleding aan? Te warm en dik gekleed misschien? (of geen zin om te werken?? ;) )

[ Voor 26% gewijzigd door coen76 op 22-01-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Ja wielerkleding aan. Niet veel anders vergeleken met de zomer als ik naar het werk fiets. Alleen een jas nu. Vorig jaar zat ik na 1 maand (800km) fietsen toch weer aardig op snelheid (28-29km/h).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
N=1 is wat te weinig. Wellicht heb je iets onder de leden, slecht gegeten of een ander probleem (wind tegen?) dat niet is opgemerkt. Gewoon blijven fietsen, alles komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Nu online

Pelle

🚴‍♂️

Sowieso is snelheid in de winter niet vergelijkbaar met snelheid in de zomer. Ik stel me zo voor dat je lichaam sowieso moeilijker op temperatuur te houden is (en je dus minder energie overhoudt om te fietsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Paar dagen geleden ook op de fiets naar werk met precies hetzelfde verhaal. Maar het is idd niet echt warm op de fiets nu. Ik blijf voorlopig maar stukjes naar het werk rijden totdat het weer wat warmer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Nu online

Pelle

🚴‍♂️

Intervallen is sowieso een goede manier om je conditie snel op pijl te krijgen.
Daar heb je in de wintermaanden meer aan dan aan lange D1 trainingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 22:37
PM_Petrol schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:02:
Maar het is toch raar dat ik 10km/h langzamer rijd dan in september.
Andere fiets of andere manier van meten? Ik vond mijn eerste ritjes ook zo traag. Blijkt dat de garmin zonder snelheidssensor niet pauzeert als je voor het stoplicht staat te wachten.

Dat kan nogal schelen op een kort ritje naar het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Flatlinernl schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:12:
[...]

Andere fiets of andere manier van meten? Ik vond mijn eerste ritjes ook zo traag. Blijkt dat de garmin zonder snelheidssensor niet pauzeert als je voor het stoplicht staat te wachten.

Dat kan nogal schelen op een kort ritje naar het werk.
Zelfde fiets, wel zonder sensor. Garmin tracked alleen via gps nu. Maar kruissnelheid is ook niet hoger dan 23km/h ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Maar heb je ook het gevoel dat je niet vooruit te branden bent of ligt het mogelijk aan je Garmin?

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
23km/u is wel heel langzaam, dat doe je op een gemiddelde stadfiets al snel ?
En ja in de winter fiets je langzamer. (deels omdat je wat veiliger door de bochten gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Als ik een beetje aanzet verzuur ik gelijk. Ik kan gewoon niet harder op het moment en dat vind ik toch raar. Vorig jaar startte ik het jaar met 27km/h. En dat was in maart ipv januari. En ik doe er ook echt 1 uur en 10 minuten over voor 25km dus dat gemiddelde klopt dan ook wel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
sluit iets de bloedtoevoer in je benen wat af? Te strakke winterbroek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Nope, heb alleen beenstukken aan en gewoon de normale zomerbib van Castelli.
Het ligt ook niet aan de voeding voor de rit, ik eet genoeg. Ik heb helaas geen vermogensmeter, daar heb je in dit geval heel veel aan. Over een maandje wil ik een conditietest gaan doen bij een SMC in Rotterdam. Maar voorlopig maar op dit tempo door blijven fietsen haha. Zal vanzelf wel weer goed komen, hoop ik.
Veenendaal - Veenendaal 135km, Klimclassic 160km, AGR 200km staan allemaal op de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag nog 1.5uur een extensieve training gedaan (schema van sportarts). wel raar kom je thuis ben je niet moe. Blokken van 5min op omslag punt en 2 minuten relaxen.

Terwijl ik normaal met gemak 1.5 a 2 uur continu 15 hartslagen boven mijn omslagpunt kan fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Eh als je continu 15 slagen boven je omslagpunt kan fietsen is je omslagpunt toch gewoon veel hoger ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik verzuur redelijk vroeg begint bij 150 (volgens lactaat test) maar dit loopt langzaam op. (geen steile lijn)
(bij een max hartslag van 192.)

zelf had ik mijn omslag punt rond de 167 geschat, omdat ik dat lang kan fietsen zonder problemen. maar ben dan schijnbaar wel iets verzuurd. Maar denk ik dan nog niet genoeg om er last van te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-09 08:21
Pelle schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:15:
Intervallen is sowieso een goede manier om je conditie snel op pijl te krijgen.
Daar heb je in de wintermaanden meer aan dan aan lange D1 trainingen.
Sorry, maar dat is niet zo. Zonder basis is conditie nooit duurzaam. Daarom is D1 training in de winter zeker wel nuttig. Het echter ook aangetoond dat, naast extensieve duurtraining, af en toe een intensieve training in de winter een meerwaarde heeft.

Lagere snelheid is inderdaad heel normaal. Komt oa doordat je lichaam hartslagen nodig heeft om de boel op temperatuur te houden, als ook dat je veel voorzichtiger door de bochten gaat. Daarnaast is er in de winter amper vegetatie over waardoor je meer last hebt van de wind. Afgelopen dinsdag nog een D1 training afgewerkt met een whopping gemiddelde van wel 26,2 km/uur :D Kan me er niet druk om maken, zet snelheid toch niet in beeld.

[ Voor 43% gewijzigd door havana op 23-01-2015 09:06 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:34
havana schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 06:58:
[...]

Sorry, maar dat is niet zo. Zonder basis is conditie nooit duurzaam. Daarom is D1 training in de winter zeker wel nuttig. Het echter ook aangetoond dat, naast extensieve duurtraining, af en toe een intensieve training in de winter een meerwaarde heeft.
+1. Hoe beter je basisconditie, hoe verder je gaat komen bij het ingaan van de intervalperiode. Je fundament is als het ware sterker. Neemt niet weg dat een intensieve training in de winter kan helpen bij het vasthouden van snelheid. Met alleen maar D1/D2 word je wel wat "trager".

Dit is overigens wel het klassieke model, er is ook een model waarin je in de winter veel intensiteit en een lager volume pakt, en richting de zomer de intensiteit wat verlaagt en het volume opschroeft. Undulating periodization noemen ze dat in de trainingsleer.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Van D2 word je niet direct trager dacht ik. Van alleen D1 wel. Er waren winters dat ik een slaaf van m'n HR-meter was, toen reed ik soms maar 24-25 km/uur gemiddeld. Om er vervolgens op het eerste de beste gooi-en-smijt rondje met de buren (die nauwelijks hadden getraind) nauwelijks te kunnen volgen :/ 8)7

De laatste jaren ben ik in de winter veel meer gaan schaatsen (=vrij intensieve, interval). Dit merk je meteen op de fiets. Ik werk m'n wintertrainingen nu af aan 26-28 per uur, zodra het wat warmer wordt zit ik al veel sneller op D1-gemiddeldes van 30.

HR-meter gebruik ik nu alleen maar in de winter om de rem erop te houden. Zodra het voorjaar begint gaat ie af. Dan wissel ik gewoon af op gevoel en lengte van de rit; er zit dan automatisch genoeg variatie in hartslagen.

Mocht je meer over training willen weten, raad ik aan de posts van Alan Smeets op het Fietsforum te lezen. Hij is een professionele en wetenschappelijk geschoolde wielertrainer die ook diverse (semi)-profs begeleidt.

[ Voor 109% gewijzigd door havana op 23-01-2015 09:56 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:22:
ik verzuur redelijk vroeg begint bij 150 (volgens lactaat test) maar dit loopt langzaam op. (geen steile lijn)
(bij een max hartslag van 192.)

zelf had ik mijn omslag punt rond de 167 geschat, omdat ik dat lang kan fietsen zonder problemen. maar ben dan schijnbaar wel iets verzuurd. Maar denk ik dan nog niet genoeg om er last van te hebben.
Omslagpunt is toch niet het moment waarop je melkzuur begint aan te maken, maar waarop je meer melkzuur aanmaakt dan dat je kan afvoeren (dus het bouwt dan op in de spieren). Vandaar ook per definitie dat lang fietsen boven je omslagpunt niet mogelijk is omdat je verzuurt en op een gegeven moment niet meer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Nu online

Pelle

🚴‍♂️

havana schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 06:58:
Ik verwoordde het niet helemaal goed, nu ik het teruglees.
Lange duurtrainingen zijn inderdaad de basis, maar die basis is natuurlijk nooit compleet weg als je een paar maanden niet gefietst hebt.

Vorig jaar las ik een artikeltje over waarom je de winter vooral beter kunt gebruiken voor D3 en interval-trainingen, maar dat was in een ouderwets analoog blad (van Mantel, zou dat kunnen?). De strekking was volgens mij dat die intensieve trainingen nooit de vervanging zijn van lange rustige duurtrainingen, maar op de korte termijn wel het meeste resultaat geven. Beter in de winter af en toe kort knallen dan helemaal de fiets niet op gaan omdat je geen zin hebt om 3 uur in D1 te blauwbekken :)
Ik zal eens kijken of ik het online terug kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Tjsa, nogal een dooddoener wat mij betreft. Alles is beter dan met een zak chips op de bank gaan zitten ;)

Over het kwijtraken van conditie... De eerste 2 weken (als je niks doet) gebeurt er heel weinig; je raakt dan maar weinig conditie kwijt. Daarna geldt de 1-2 regel: iedere week zonder training kost het 2 weken om weer op het oude niveau te komen. Dit is natuurlijk een zeer algemene richtlijn. Zeker als je een aantal jaren achter elkaar veel hebt gefietst kun je soms ook veel sneller weer op niveau komen. En ieder persoon is anders, uiteraard.

[ Voor 25% gewijzigd door havana op 23-01-2015 11:08 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Ik doe persoonlijk niet aan 'trainingen'. Ik ga altijd 'een lekker stuk fietsen'. Maar ik merk wel dat ik met af en toe een rustdag (meestal een dag in het weekend, ik fiets elke doordeweekse dag) wel een aardige conditie heb. Ook doe ik soms kleine stukjes (een paar minuten) wat harder trappen. Dat heeft wel geholpen.

Ik weet op mijn CX nooit hoe hard ik rijd (en op de racer kijk ik er vrijwel nooit naar), maar ik heb het tempo er wel redelijk inzitten. Enige nadeel met de kou (spieren worden niet zo snel warm, maar ik heb het iig niet koud >:) ) is dat het even duurt dat ik ook het gevoel heb dat ik door kan trappen tijdens een rit.

Ik zou best wel eens zo'n test willen doen, ik rijd echter niet met hartslagmeter (heb er wel een), want dat vind ik zo'n gedoe. Hoe doen jullie dat? :P

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Pelle schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:58:
[...]

Vorig jaar las ik een artikeltje over waarom je de winter vooral beter kunt gebruiken voor D3 en interval-trainingen, maar dat was in een ouderwets analoog blad (van Mantel, zou dat kunnen?). De strekking was volgens mij dat die intensieve trainingen nooit de vervanging zijn van lange rustige duurtrainingen, maar op de korte termijn wel het meeste resultaat geven. Beter in de winter af en toe kort knallen dan helemaal de fiets niet op gaan omdat je geen zin hebt om 3 uur in D1 te blauwbekken :)
Ik zal eens kijken of ik het online terug kan vinden.
Een beetje dit idee misschien: http://www.prorun.nl/trai...-in-slechts-vier-minuten- Kort gezegd beter 1 duurtraining en een paar (hoge intensiteit) intervaltrainingen dan meerdere duurtrainingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
argro schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:18:
[...]
Een beetje dit idee misschien: http://www.prorun.nl/trai...-in-slechts-vier-minuten- Kort gezegd beter 1 duurtraining en een paar (hoge intensiteit) intervaltrainingen dan meerdere duurtrainingen.
En toch denk ik dat dit met name werkt voor de kortere wedstrijden. Lijkt overigens erg veel op het Time Crunched principe. Voor de lange tochten (Marmotte, Trois Ballons, RvV, AGR etc) moet je toch echt die uren wel op de fiets kunnen zitten, en daar komt dan ook nog het kweken van zitvlees bij. Just my 2 cents.

Ik zou heel graag met minder volume dan nu dat soort tochten goed doorkomen (en dan niet uitrijden, maar ook gewoon een deftige tijd neerzetten), dus als iemand voldoende onderbouwing heeft voor een dergelijke aanpak i.c.m. lange cyclos, dan hou ik mij aanbevolen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
In het hardlopen is er de trainingsmethode voor een marathon waarbij de trainingen nooit langer zijn dan 14km, 1/3 van het einddoel dus. Zie het boek 'ik hardloper'. Dat zou met fietsen dan ook moeten kunnen zou je zeggen. De auteurs geven overigens wel aan dat de methode vooral gericht is op uitlopen. Wil je een deftige tijd neerzetten, dan zal er meer getraind moeten worden, vooral ook langere afstanden.

[ Voor 3% gewijzigd door argro op 23-01-2015 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Of het echt nodig is.... ik (de anti-klimmer) reed in mijn allereerste seizoen (2006) de Marmotte uit met 2600 km training in de benen (langste rit 100 km). Ik had geen enkele ervaringen in de bergen en reed met een verzet van 34x25. Eindtijd 9:20 inclusief afdaling Glandon. Was het afzien? Ja. Heb ik het gehaald: ja.

Je hoeft echt geen astronomische afstanden te fietsen om dergelijke cyclo's uit te fietsen. Ik heb ook een fietsmaat die veel minder traint omdat hij een drukke baan + 3 kids heeft. Die rijdt op een seizoen misschien 5000 km waarvan 3000 km lekker uit de wind in de groep met z'n wielerclub. Die rijdt ook gewoon toertochten en cyclo's uit. OK, hij rijdt weliswaar geen geweldige tijden maar hij haalt wel steeds de finish.

Als je zelf veel fietst wil je nog wel eens het idee krijgen dat je veel moet fietsen om zulke prestaties te leveren maar niets is minder waar.

[ Voor 9% gewijzigd door havana op 23-01-2015 13:31 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Nu online

Pelle

🚴‍♂️

MMUilwijk schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:21:
En toch denk ik dat dit met name werkt voor de kortere wedstrijden. Lijkt overigens erg veel op het Time Crunched principe. Voor de lange tochten (Marmotte, Trois Ballons, RvV, AGR etc) moet je toch echt die uren wel op de fiets kunnen zitten, en daar komt dan ook nog het kweken van zitvlees bij. Just my 2 cents.
Helemaal eens; als je niet regelmatig de 150km+ ritten traint (waarbij 1 keer in de maand volgens mij meer dan genoeg is), dan krijg je het zwaar in zo'n cyclo. Maar, wat havana ook al zegt, uitrijden is meestal niet echt een probleem. In september reed ik in 6 uur een tocht in de Ardennen (150km, bijna 3500hm) samen met mensen die nog geen 1000km in de benen hadden. Die haalden het ook, maar deden er ruim een uur langer over.
Ik zou heel graag met minder volume dan nu dat soort tochten goed doorkomen (en dan niet uitrijden, maar ook gewoon een deftige tijd neerzetten), dus als iemand voldoende onderbouwing heeft voor een dergelijke aanpak i.c.m. lange cyclos, dan hou ik mij aanbevolen ;)
En dat is natuurlijk altijd de afweging die je moet maken. De tijdswinst die je kunt boeken door zeer gericht te trainen zal steeds minder in verhouding gaan staan naarmate je meer traint. Met 8-10k per jaar kun je volgens mij ook een hele fatsoenlijke tijd neerzetten in de Marmotte. Met 2 of 3 keer zoveel kilometers in een jaar (20-25k) gaat dat je volgens mij niet meer dan een half uur schelen.
De winst van zoveel kilometers maken zit 'm volgens mij vooral in je herstelvermogen en je prestaties over meerdere dagen.

Maar goed, alles staat of valt bij je doel(en). Als dat de Marmotte in 7 uur is, dan zul je niet aan veeeeel kilometers ontkomen. Maar als je met 7 uur en 20 minuten ook genoegen neemt, dan kun je misschien wel toe met 5000 minder trainingskilometers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
De vraag is wie je een plezier doet met zulke ambitieuze doelstellingen. Winnen ga je namelijk toch niet. Wie zal het ene fluit interesseren of 642e wordt bij de Marmotte of 2345e ? Precies, helemaal niemand.

Anders word je een soort Oege Hiddema. Jarenlang alles opofferen voor de fiets. Ieder vrij uurtje, iedere vakantiedag spenderen aan de fiets. Daardoor ook geen relatie, kinderen of andere hobby's. En dat wat levert het op? Geen platte prijs. Begrijp me niet verkeerd: ik gun iedereen z'n lol. Maar persoonlijk vind ik zo'n lifestyle nogal zielig en ik kan me niet voorstellend at Oege er (terugkijkend) zelf blij mee is.

[ Voor 82% gewijzigd door havana op 23-01-2015 16:25 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik word al duizelig bij de afstanden die Pelle als weinig beschouwt, 5000km per jaar ofzo. Ikzelf rij max 3000km in een jaar en heb Alpe d'HuZes gedaan met iets meer dan 2000km in de benen. Zes keer rond de 1:20u en zonder problemen verder. Ook de AGR en RvV vroeg in het seizoen gaan me goed af met hooguit 1000km gefietst.

M.a.w. laat je niet gek maken door de mensen die 4-5 keer per week op de fiets zitten voor 100km+ ritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Misschien een idee om binnenkort met een een aantal mensen op zondag eens een rondje te maken in Limburg? Er zijn toch al weer aardig wat mensen begonnen met fietsen dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAngry schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:59:
[...]

Omslagpunt is toch niet het moment waarop je melkzuur begint aan te maken, maar waarop je meer melkzuur aanmaakt dan dat je kan afvoeren (dus het bouwt dan op in de spieren). Vandaar ook per definitie dat lang fietsen boven je omslagpunt niet mogelijk is omdat je verzuurt en op een gegeven moment niet meer kan.
Heb het opgezocht, er zijn verschillende benaderingen :| de ene is boven de waarde 1 en andere boven 3
https://www.nvkc.nl/publicaties/documents/2006-1-p15-18.pdf leuk leesvoer voor sommige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
M@cer schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 21:14:
Misschien een idee om binnenkort met een een aantal mensen op zondag eens een rondje te maken in Limburg? Er zijn toch al weer aardig wat mensen begonnen met fietsen dit jaar.
Prima idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Daar zeg ik niet snel nee tegen :)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 16:27
Goed idee

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Nu online

Pelle

🚴‍♂️

Best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 12:39
De Remora opgehaald en gemonteerd, past zowel op mijn racefiets als op de 29er MTB
Racer:
https://www.facebook.com/...225274261154&l=41cd0f9050

MTB 29er
https://www.facebook.com/...226250927723&l=bfcae88a7f

[ Voor 57% gewijzigd door NielsTn op 24-01-2015 16:23 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
havana schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:21:
De vraag is wie je een plezier doet met zulke ambitieuze doelstellingen. Winnen ga je namelijk toch niet. Wie zal het ene fluit interesseren of 642e wordt bij de Marmotte of 2345e ? Precies, helemaal niemand.

Anders word je een soort Oege Hiddema. Jarenlang alles opofferen voor de fiets. Ieder vrij uurtje, iedere vakantiedag spenderen aan de fiets. Daardoor ook geen relatie, kinderen of andere hobby's. En dat wat levert het op? Geen platte prijs. Begrijp me niet verkeerd: ik gun iedereen z'n lol. Maar persoonlijk vind ik zo'n lifestyle nogal zielig en ik kan me niet voorstellend at Oege er (terugkijkend) zelf blij mee is.
Inderdaad, er zal altijd iemand sneller zijn dan jij. Then again, ambitieuze doelstellingen zorgen er in mijn geval voor dat ik wel het maximale uit mij zelf probeer te halen. Als je alleen ambitieus mag zijn als je kunt winnen zou de (top)sport wel erg smal worden ;)

Overigens: ik vind een verhaal als hierboven te ver doorslaan. Ik maak veel uren en kilometers, heb daar een hoop lol in, en geniet maximaal als ik in de bergen rondtoer. Maar mijn priveleven (vriendin, eventuele kinderen) zullen altijd voor gaan.

En ach, als ik met een tijd die ik als ambititeus beschouw bij de Marmotte (of elk ander evenement) als nr 2000 eindig heb ik evenveel voldoening en plezier als wanneer ik in de top 200 finish (wat nooit gaat gebeuren :+ ).

De discipline en het doorzettingsvermogen die ik in de laatste twee jaar heb gekregen door de doelstellingen helpen ook in mijn "normale" leven. Ik denk dat dat voor wel meer wielertoeristen geldt: ze weten heus wel dat ze nooit serieus zullen kunnen presteren, maar halen wel veel uit het trainen. En hoe ze dat doen, met hoeveel uur en met welke ambitie vind ik dan minder belangrijk, ieder zijn lol en zijn manier.

[ Voor 3% gewijzigd door MMUilwijk op 24-01-2015 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Gisterochtend wilde ik een lekker ritje maken, na 11km reed ik lek. En wat bleek, reserveband ook lek. Ook een nieuwe ervaring is dat :+. Nu had ik gelukkig nog kunnen plakken dus dit bewees het nut van een paar kleine plakkers bij je wel. Niet gedaan, want het was koud en ik had toch al teveel tijd verloren :+.

Voortaan bewaar ik mijn binnenbanden in een sokje in de zadeltas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Makkelijk schreef op maandag 26 januari 2015 @ 09:04:
Gisterochtend wilde ik een lekker ritje maken, na 11km reed ik lek. En wat bleek, reserveband ook lek. Ook een nieuwe ervaring is dat :+. Nu had ik gelukkig nog kunnen plakken dus dit bewees het nut van een paar kleine plakkers bij je wel. Niet gedaan, want het was koud en ik had toch al teveel tijd verloren :+.

Voortaan bewaar ik mijn binnenbanden in een sokje in de zadeltas.
Of er zat nog wat in je buitenband?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Graham schreef op maandag 26 januari 2015 @ 10:22:
[...]
Of er zat nog wat in je buitenband?
Nop.. er zat wel een vlijmscherp steentje dwars door de buitenkant heen maar die had ik er al uitgehaald. Hij was al meteen lek (niet eens maar een beetje oppompbaar, een stuk lekker dan de band die ik verving). Toen ik thuis kwam vond ik het lek eigenlijk meteen, op een naad. Kan dus een fabricagefail zijn, maar kan ook door multitool zijn gekomen.

[ Voor 45% gewijzigd door Makkelijk op 26-01-2015 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik ben gisteren ook het gevecht met de sneeuw aangegaan. Ik had zo'n idee dat het wel mee zou vallen mits je maar op de grotere wegen/fietspaden bleef en dat bleek aardig te kloppen. Op twee kleine stukjes na kon ik mijn standaard trainingsrondje ZW-wind door Drenthe gewoon afwerken. Eén stukje van 200 meter gelopen en 1x een omweg gepakt. Uit en thuis met ruim 81 km.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-09 22:17
havana schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:31:
Eén stukje van 200 meter gelopen...
Is dat niet de pest voor de pedaal sluiting (of hoe noemt dat) van die klikschoenen? (nooit gehad zelf)

[ Voor 6% gewijzigd door mekkieboek op 26-01-2015 18:45 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Ach, die slijten wat harder af maar dat is geen ramp. Die moet je toch om de zoveel tijd vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Het meest vervelende is dat er smurrie tussen komt waardoor je niet kan inklikken. Paar keer stampen op t asfalt en het werkt weer...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon in de winter cyclecross schoenen aan.. kan je tenminste nog wat lopen en heb je iig nog wat grip
(zondag nog 75km gedaan eerste 25 over ijs en sneeuw maar toen toch maar de schone wegen op gezocht.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
mekkieboek schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:43:
[...]

Is dat niet de pest voor de pedaal sluiting (of hoe noemt dat) van die klikschoenen? (nooit gehad zelf)
Het schoenplaatje slijt inderdaad een beetje door er op te lopen, maar dat is altijd beter dan het risico op een valpartij met kapotte kleding en een beschadigde fiets tot gevolg. Een schoenplaatje is sowieso een slijtageonderdeel en kost tussen de 10 en 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:16
Vandaag naar Rose geweest en de Xeon RS-2000 in mat zwart met geel besteld. Stuur aangepast naar een Ritchey Streem II en een 12-25 cassette wordt er ook opgezet. Nu nog 'even' +- 2 weekjes wachten, dan mag ik hem ophalen, kan niet wachten O-). Prima geholpen trouwens door zeer vriendelijk personeel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Vanavond plannen gesmeed om de eerste week van de mei vakantie te gaan fietsen in de vogezen. Er zullen hier vast renners zijn die daar al de nodige km-ers hebben gemaakt en wellicht ook wel interessante campings/routes weten. (planning is 25 april tot 1 mei)

Mag eventueel per DM zodat het dit topic er niet op vol loopt ;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Laatst online: 14:09
Zijn er nog mensen hier die ook de tour of sufferlandria fietsen?

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cybermans schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 08:40:
Zijn er nog mensen hier die ook de tour of sufferlandria fietsen?
nou ik niet 8)7 Ik moet echt 2 dagen bijkomen van 1 sufferfest!!

Sufferfesten moet je sowieso niet te vaak doen, en zeker niet een week lang, dat kan imo gewoon niet gezond zijn voor je lichaam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Laatst online: 14:09
Aangezien het voor mij de eerste keer is dat ik de tour fiets, doe ik ze ook op 90%. Liever safe than sorry

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Nu online

Pelle

🚴‍♂️

koentjuh1987 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 22:40:
Vanavond plannen gesmeed om de eerste week van de mei vakantie te gaan fietsen in de vogezen. Er zullen hier vast renners zijn die daar al de nodige km-ers hebben gemaakt en wellicht ook wel interessante campings/routes weten. (planning is 25 april tot 1 mei)

Mag eventueel per DM zodat het dit topic er niet op vol loopt ;)
Reisverslagje van vorig jaar: Pelle in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18"
Dat was precies dezelfde tijd van het jaar, dus bereid je in ieder geval voor op (mogelijk) veel regen, mist en ander slecht weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Pelle schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:25:
[...]

Reisverslagje van vorig jaar: Pelle in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18"
Dat was precies dezelfde tijd van het jaar, dus bereid je in ieder geval voor op (mogelijk) veel regen, mist en ander slecht weer :)
ik ga het eens doorlezen. In dezelfde periode vorig jaar mont ventoux gedaan maar heel ander klimaat dan de regen gehad die jij beschrijft.

We gaan het zien. Toevallig ook tips voor een camping/huisje?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koentjuh1987 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:59:
[...]

ik ga het eens doorlezen. In dezelfde periode vorig jaar mont ventoux gedaan maar heel ander klimaat dan de regen gehad die jij beschrijft.

je weet dat de mont ventoux bijna 500 kilometer zuidelijker is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-09 23:03
Heb vorig jaar ten tijde van de trois ballons een weekje op deze camping in de Vogezen gestaan:
www.hermitage-camping.com
Hadden ook goedkope huisjes. De camping was in orde, niet bijzonder, maar ook niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Nu online

Pelle

🚴‍♂️

koentjuh1987 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:59:
Wij zaten in een huis voor 20 man, dus tenzij je met een grote groep gaat, zul je daar niet veel aan hebben denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Als er nog iemand een Fizik Arione R5 K:ium in zwart wil kopen, stuur een DM. Ik heb een wat bredere gekocht (Fizik Antares R3), stuk beter voor mij iig en meteen carbon (werkt prima met mijn zadelpen).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
Verwachten jullie dat de Garmin edge 810 nog in prijs zal zakken de komende maanden?
Pagina: 1 ... 115 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.