Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 114 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.006 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:45
Pelle schreef op zondag 11 januari 2015 @ 21:07:
[...]

Volgens mij heb ik hier vrijwilliger 1 te pakken voor een fietsweekendje in Italie :P
Ik wil ook wel mee :)

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 12:39
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 21:50:
morgen een sportmedisch onderzoek. ben benieuwd wat het word. vandaag bewust niet wezen fietsen, (want rustig fietsen met deze wind zit er niet in)

over 1-2 weken nog een lactaat test. maatje van mij kwam een stuk lager uit qua omslag punt als verwacht. Hij fietst wel 400 watt weg. Hoop dat ik er in de buurt van kom.

Hoeveel watt fietsen jullie (dus bij een inspannings test)
juni 2013: 378 Watt (4,0 W/kg)
Juni 2014: 409 Watt (4,6 W/kg)
let wel, als maximaal test... ik zal de 409 Watt niet lang (>20 minuten) uberhaupt aan kunnen houden dus mijn Functioneel vermogen zal zeker veeeeeel lager liggen :P

[ Voor 12% gewijzigd door NielsTn op 11-01-2015 23:40 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:47
Pelle schreef op zondag 11 januari 2015 @ 21:07:
[...]

Volgens mij heb ik hier vrijwilliger 1 te pakken voor een fietsweekendje in Italie :P
Zeker wel geintresseerd, maar moet wel even kijken wanneer en hoe en wat.. :)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
NielsTn schreef op zondag 11 januari 2015 @ 23:38:
[...]

juni 2013: 378 Watt (4,0 W/kg)
Juni 2014: 409 Watt (4,6 W/kg)
let wel, als maximaal test... ik zal de 409 Watt niet lang (>20 minuten) uberhaupt aan kunnen houden dus mijn Functioneel vermogen zal zeker veeeeeel lager liggen :P
lnspanningstesten bij SMA:
- nov 2012: 390 watt (4,1 W/kg), omslag op 360 Watt (3,8 W/kg)
- mrt 2014: 425 watt (5,0 W/kg), omslag op 375 Watt (4,4 W/kg)

Beide testen met een ademgas analyse. Protocol: elke minuut 30 watt extra, tot uitputting

Afgelopen november een betrouwbaardere test laten doen waarbij elke 6 minuten 30 watt werd toegevoegd, en melkzuur niveau in het bloed werd bepaald. Daar kwam ik tot 360 watt (4,3 W/kg) maximaal met een omslag op 320 watt (3,8 W/kg). Dat laatste is mijn functioneel vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:44

Pelle

🚴‍♂️

M@cer schreef op maandag 12 januari 2015 @ 08:28:
[...]

Zeker wel geintresseerd, maar moet wel even kijken wanneer en hoe en wat.. :)
Dat zal voor iedereen wel gelden denk ik :)
Ik zal binnenkort het initiatief wel even nemen om te kijken of ik het wat concreter kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 21:50:
morgen een sportmedisch onderzoek. ben benieuwd wat het word. vandaag bewust niet wezen fietsen, (want rustig fietsen met deze wind zit er niet in)

over 1-2 weken nog een lactaat test. maatje van mij kwam een stuk lager uit qua omslag punt als verwacht. Hij fietst wel 400 watt weg. Hoop dat ik er in de buurt van kom.

Hoeveel watt fietsen jullie (dus bij een inspannings test)
Ik heb ook zo'n maximaaltest gedaan, in april 2014. Als ik me goed herinner was het protocol starten op 0W en iedere minuut 20W erbij.

382W maximaal = 5,5W / kg (norm voor mijn lengte/gewicht/leeftijd is 275W)
263W op omslagpunt = 3,8W / kg (norm voor mijn lengte/gewicht/leeftijd = 150W)

Zie ook Pelle in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Pelle schreef op maandag 12 januari 2015 @ 10:06:
[...]

Ik heb ook zo'n maximaaltest gedaan, in april 2014. Als ik me goed herinner was het protocol starten op 0W en iedere minuut 20W erbij.

382W maximaal = 5,5W / kg (norm voor mijn lengte/gewicht/leeftijd is 275W)
263W op omslagpunt = 3,8W / kg (norm voor mijn lengte/gewicht/leeftijd = 150W)

Zie ook Pelle in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18"
Inmiddels wel de rekening gekregen? :P

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inspannings test is weer klaar toch nog 400 watt kunnen trappen.
4.5 watt per kg , max hartslag van 192 was redelijk hoog voor iemand van 36.
Was alleen te dik :/ moet een kg of 5 vanaf.
Dat word nog wel een opgave.

In de zomer of wat meer in het seizoen zou het vermogen wat hoger liggen, maar niet ontevreden.

Volgende week lactaat test, krijg dan direct trainings schema's mee. Dus ben benieuwd.

Maar belangrijkste ben gezond :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2015 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Stukje vanmiddag op de dijk met zijwind had weinig met fietsen te maken. Paar keer de berm in ;). Maar voor de rest wel een lekker rondje gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UsgSD2u.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door borstel op 12-01-2015 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plaatje doet het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:22
Stevig windje... Hopelijk blijft het enigszins een zachte winter zodat dit jaar kan er al vanaf januari veel km kunnen worden gemaakt.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Het is anders prima weer. Er is nog geen dag geweest dat je niet kon fietsen. Op die 2 dagen dat er sneeuw lag misschien niet. Hier (omg. Eindhoven) is prima te fietsen, ook met wind - wel flink werken overigens. Zal idd op dijken wat lastiger zijn.

Ik fiets bijna dagelijks (op de CX) en kan niet wachten om weer met de racer te gaan fietsen. :9

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 11:04
Van het weekend de eerste kilometers van 2015 gemaakt met Hielko. Lekker tegen de wind in. Nog paar mooie tijden neergezet op de stukjes wind mee. Was ondanks de wind en de hagelbui onderweg niet eens extreem koud.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Gister met die wind, dacht ik er aan om de GoPro even mee te nemen. Je ziet ons de berm in gewaaid worden, wanneer ik afstap vliegt m'n fiets bijna uit m'n handen. :Y)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=1M0BeaOGUkk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
borstel schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:23:
Gister met die wind, dacht ik er aan om de GoPro even mee te nemen. Je ziet ons de berm in gewaaid worden, wanneer ik afstap vliegt m'n fiets bijna uit m'n handen. :Y)

[video]
Misschien wat minder tegen de berm aan fietsen...dus wat meer in het midden. Uiteraard goed blijven opletten op auto's zodat je ruimte kunt maken voor ze.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 20:54
Mijn lezyne M-Caddy is afgelopen week overleden (ritssluiting), dus ik moest even een nieuw zadeltasje hebben. Enigzins op het idee dat het er handig uit zag en de nogal lage prijs een tasje van Pro gekocht. Deze in Midi uitvoering om precies te zijn:

Afbeeldingslocatie: http://cdn2.coresites.mpora.com/rcuk/wp-content/uploads/2011/09/pro-008.jpg

Nu zou ik zoiets simpels normaal nooit delen, maar dit is echt het fijnste zadeltasje wat ik tot nu toe ben tegengekomen! Zit gewoon zonder enige moeite als een rots!

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:07
Tja bij exact dat zadeltasje (ook te koop als Giant etc.) is het klitteband wat je om de zadelpen doet bij mij na een tijd losgeraakt van het tasje.

Verschrikkelijk, zadeltasjes. Doe nu gewoon weer binnenband en bandlichters in een pocket. Vooral in de winter vervelend omdat tasjes meteen goor worden, lastig schoon te maken zijn zonder ze helemaal los te maken enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
matthijsln schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:32:
Verschrikkelijk, zadeltasjes. Doe nu gewoon weer binnenband en bandlichters in een pocket. Vooral in de winter vervelend omdat tasjes meteen goor worden, lastig schoon te maken zijn zonder ze helemaal los te maken enzo...
Ben er eigenlijk ook een beetje klaar mee en probeer nu veel minder mee te nemen. Gebruik nu de Lezyne Caddy Sack M. Die doe ik in mijn middenvak van mijn jersey. Zit dan 1 binnenband, wat plakkers en lichters in, een multitool, nog wat ander meuk en een klein pompje in (die ik overigens nog ga vervangen voor een Lezyne met slangetje). Op lange tochen zal ik waarschijnlijk een extra binnenband meenemen.

Voor woon-werk verkeer stop ik het Caddy Sack zakje in mijn rugtas en neem ik wel mijn co2, co2pomp en een extra binnenband mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Graham op 13-01-2015 22:42 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 18:08
Ik was juist klaar met het gebrek aan zadeltasje. Twee jaar geleden besloten dat zadeltasjes inderdaad not-done waren en heb sindsdien een biba met klittenband onder mijn zadel gebonden, maar ik heb al regelmatig meegemaakt dat ik bandenlichters en/of multitool vergat in mijn jersey. Vandaar dat ik nu toch maar het kleinste zadeltasje heb gekocht dat ik kan vinden om in ieder geval biba + gereedschap altijd bij me te hebben.

En het mag niet volgens de stijlregeltjes, maar ik ben toch al in overtreding: mijn pompje hangt aan mijn frame. Ik heb namelijk geen zin in een pomp tussen mijn ribben tijdens een valpartij.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik prop tegenwoordig alles in de zakken, bij korte rondjes 1 band 2 patronen en een co2 pomp en 1 bandenlichter

bij langere tochten een bandje extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
dreamscape schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:20:
... maar ik heb al regelmatig meegemaakt dat ik bandenlichters en/of multitool vergat in mijn jersey.
Dát. En ook een pompje aan het frame. Anders zou ik het simpelweg de helft van de tijd vergeten en dat kan ik toch niet aan mezelf veranderen :). Nu het zo koud is neem ik 1 co2 patroon mee in mijn jersey, als ik het vergeet heb ik pompje nog maar als ik straks in een stortbui lek rij met 2 graden is het laatste wat ik wil pompen :P.

Overigens ziet giant tasje er ondanks de gelijkenis wel anders uit dan de pro. Pro heeft andere straps voor zadelbrug, die mij juist zo trokken. Hoewel het klitteband bij tasje inderdaad ook eens los zou kunnen gaan. Zit er niet doorheen zoals bij sommige wat duurdere tasjes. Maar t.o.v. 2x zo dure en steviger gebouwde lezyne en sks tasjes die ik had zit deze echt een stuk makkelijker en strakker onder het zadel.

[ Voor 15% gewijzigd door Makkelijk op 13-01-2015 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
dreamscape schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:20:
Ik was juist klaar met het gebrek aan zadeltasje. Twee jaar geleden besloten dat zadeltasjes inderdaad not-done waren en heb sindsdien een biba met klittenband onder mijn zadel gebonden, maar ik heb al regelmatig meegemaakt dat ik bandenlichters en/of multitool vergat in mijn jersey. Vandaar dat ik nu toch maar het kleinste zadeltasje heb gekocht dat ik kan vinden om in ieder geval biba + gereedschap altijd bij me te hebben.
Ik heb die spullen in een klein tasje wat ik altijd opberg in mijn helm. Ik zet mijn helm pas op als ik mijn jersey al aan heb en kan de helm moeilijk opzetten met dat tasje er nog in. Dan zit er maar één ding op, het tasje met binnenband, bandenlichters, multitool en pompje in de jersey stoppen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 19:22
Binnenband en bandenlichters snap ik wel, maar hoe vaak heb je die multitool nodig?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
argro schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:58:
[...]
Ik heb die spullen in een klein tasje wat ik altijd opberg in mijn helm. Ik zet mijn helm pas op als ik mijn jersey al aan heb en kan de helm moeilijk opzetten met dat tasje er nog in. Dan zit er maar één ding op, het tasje met binnenband, bandenlichters, multitool en pompje in de jersey stoppen.
Goed systeem, maar bij mij gaat dat niet werken. Mijn la met sportspullen is overvol sinds ik wat serieuzer aan het hardlopen ben, dus in mijn helm kom je vanalles en nog wat tegen. Als ik ga fietsen pak ik mijn helm en keer ik hem om boven de la. Voor ik dan kan gaan fietsen, moet ik eerst mijn Garmin weer opzoeken in die la. Ergo: het is teveel rommel in de la en teveel rommel in mijn hoofd om zo te werk te gaan. Ik wil dat noodpakketje gewoon standaard aan de fiets bevestigd hebben. En dan voldoe ik maar niet aan de stijlregeltjes. :)

On a sidenote: ik heb geen uitgebreide multitool bij me. Eigenlijk alleen twee bandenlichters en inbus 4 en 5. Daarmee kan ik behoorlijk wat 'roadside repairs' regelen. Tot nu toe maar één keer meegemaakt dat ik een multitool miste, toen mijn fietsmaatje zijn ketting kapot trapte. Met een multitool met kettingpons hadden we nog door kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Taigu schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 23:13:
Binnenband en bandenlichters snap ik wel, maar hoe vaak heb je die multitool nodig?
Nooit, behalve die ene keer ;)

Maar neem hem toch graag mee. Weegt vrijwel niets.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-09 08:21
Neem ik alleen mee na sleutelen aan fiets of bij lange soloritten in desolate gebieden zoals Tecklenburg.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Taigu schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 23:13:
Multitool geeft misschien een verkeerd beeld, het is een klein ding net een paar maten inbus. Ik heb geen zaag, nagelschaar en blikopener bij me. Die inbus is nog wel eens van pas gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-07 20:10
De laatste tijd neem ik mijn reparatieset bestaande uit twee binnenbanden, bandenlichters en een multitool mee in een reparatie bidon van Pro:

Afbeeldingslocatie: http://hollandbikeshop.com/images/PRTL0016.jpg

Alles past (net) erin, rammelt niet in m'n bidon houder, makkelijk schoon te houden en het ding zelf kostte maar een paar euro's. Verder heb ik een pompje aan m'n frame bevestigd.

Nadeel is wel dat het de ruimte van een extra bidon in beslag neemt. Dus voor langere tochten zal ik toch uitwijken naar een zadeltasje.

[ Voor 15% gewijzigd door RalphvR op 14-01-2015 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
matthijsln schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:32:
Tja bij exact dat zadeltasje (ook te koop als Giant etc.) is het klitteband wat je om de zadelpen doet bij mij na een tijd losgeraakt van het tasje.

Bij mij heeft juist dat klitteband er voor gezorgd dat mijn fietsbroeken op een bepaalde plek zeer snel slijten. Dergelijke bevestiging met klitteband aan de zadelpen heeft dan ook niet mijn voorkeur...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
Zo'n reparatiebidon lijkt me voor de winter wel handig. Dan heb ik toch maar 1 bidon water nodig. Thx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die zadeltasjes niet zo'n probleem. Het is voor mij vooral een praktisch punt. Als ik de spullen die ik meeneem (biba, bandenlichter, multitool) niet al in het zadeltasje heb, dan vergeet ik ze geheid. Dat is al een paar keer gebeurd (gelukkig niet toen net lek gereden, maar toch). Daarom heb ik mijn pomp ook gewoon aan het frame, ook al mag dat niet van de stijlpolitie.

Overigens dit jaar nog nauwelijks gefietst, vooral doordat ik nu een vervelende kwetsuur aan mijn knie heb (opgelopen bij hardlopen) waardoor buigen en strekken flink pijn doet. :( Hopelijk gaat dat binnenkort weer beter. Heb in de vakantie mijn versleten Lugano's vervangen door Fortezza Senso All-Weathers, ben wel benieuwd hoeveel beter dat rijdt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 22:37
RalphvR schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 09:56:
De laatste tijd neem ik mijn reparatieset bestaande uit twee binnenbanden, bandenlichters en een multitool mee in een reparatie bidon van Pro:
Die had ik ook. Tot de dop er een keer niet meer op zat na een rit :?

Nu dus juist een zadeltasje. Niet met klittenband maar met elastiek aan de zadelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
Laatst ook een sportkeuring met anaerobe drempeltest gedaan (voor wedstrijdlicentie sportklasse):

Leeftijd:31 jaar
Lengte:1,77m
Gewicht:73,8 kg (BMI: 23,6)
Vet:14,2 % (=10,5kg)

Anaerobe drempel (AD) (Hf):190
Vermogen bij AD:210 W (2,8 W/kg)
VO2 bij AD:3125 ml, 42,3 ml/min.kg (77,9 % max)
Max vermogen:300 W (4,1 W/kg)
Max hartslag:205
VO2max:4012 ml (54,4 ml/min.kg)

Resultaten zijn wel van winterconditie waarbij ik weinig heb gefietst en 2-3x per week in de sportschool krachttraining heb gedaan. Aan mijn vermogensmeter kan ik zien dat ik vorig jaar 20minuten lang 270 Watt heb gefietst, en ik ben ook wel eens 65kg geweest (voordat ik krachttraining ging doen). Dit was de powercurve van vorig jaar waar Strava een FTP heeft geschat van 250W:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BG6GcOd.png

Ik heb nog wat serieuze training nodig om de waardes op die van 2014 te krijgen en te verbeteren (en gewicht onder 70kg te krijgen) dus! Binnenkort trainingsweekjes in Girona en Mallorca en proberen aan te haken bij westrijdjes van de voorjaarscompetitie van het district Midden-Nederland. Dan moet de vorm weer goed zitten voor de rest van het jaar. Geeft wel wat motivatie om op de trainer te stappen. Heb nu een Elite Turbo Muin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:06

sapphire

Die-hard pruts0r

koentjuh1987 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:02:
[...]

Bij mij heeft juist dat klitteband er voor gezorgd dat mijn fietsbroeken op een bepaalde plek zeer snel slijten. Dergelijke bevestiging met klitteband aan de zadelpen heeft dan ook niet mijn voorkeur...
Dat dus !
Heel irritant als je broek nog helemaal netjes is en er een bijna gat op één plek achterop je been zit door zo'n stom klittebandje !

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Vraag ik me af hoe je het tasje vastmaakt? Mijn tasje zit ook met klittenband vast maar ik heb nergens last van. :?

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij (Bontrager) zit met een klittenbandje om de zadelpen, maar dat is alleen om te voorkomen dat hij naar links en rechts zwaait. Het gewicht wordt gedragen door een kliksysteem en dat zit met schroefklemmen vast aan de bevestigingsrails van het zadel. Ik heb van schuren nooit last gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
sky- schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 09:29:
Vraag ik me af hoe je het tasje vastmaakt? Mijn tasje zit ook met klittenband vast maar ik heb nergens last van. :?
ik maak mijn tasje gewoon vast zoals een ander dat ook doet. Maar dan nog blijft er een kleine plek over waar je broek (als je wat stevigere bovenbenen hebt) langs de zadelpen komt. Broek schuurt niet gelijk kapot maar na verloop van tijd zorgt het er wel voor dat je broek langzaam gaat slijten door de wrijving.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
koentjuh1987 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 10:18:
[...]

ik maak mijn tasje gewoon vast zoals een ander dat ook doet. Maar dan nog blijft er een kleine plek over waar je broek (als je wat stevigere bovenbenen hebt) langs de zadelpen komt. Broek schuurt niet gelijk kapot maar na verloop van tijd zorgt het er wel voor dat je broek langzaam gaat slijten door de wrijving.
Het ene zadel zal breder zijn dan de andere icm met breedte van je zadeltasje. Ik heb ook een broek kapot gemaakt doordat het klemsysteem van mijn zadelpen iets uitstak buiten het zadel zelf en mijn been deels raakte maar ik merkte het zelf niet.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
zo had ik dat dus ook met mijn fietsbroek en klitteband van het zadeltasje

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Zoals het er nu naar uitziet, lijkt het zaterdag iets beter weer te worden. Minder wind en minder regen in ieder geval. Als de voorspellingen zo blijven, dan ga ik denk ik zaterdagochtend dit rondje maken:
https://www.strava.com/routes/1329327 (150km)

Als er mensen zijn die willen aanhaken laat het dan maar ff weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Pelle schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 14:14:
Zoals het er nu naar uitziet, lijkt het zaterdag iets beter weer te worden. Minder wind en minder regen in ieder geval. Als de voorspellingen zo blijven, dan ga ik denk ik zaterdagochtend dit rondje maken:
https://www.strava.com/routes/1329327

I wish maar heb al plannen. Ik ga zondag wel, dan maar doorweekt ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:06

sapphire

Die-hard pruts0r

sky- schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 09:29:
Smal zadel, breed tasje en stevige bovenbenen en dan er duizenden keren tegen aan komen ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk

Beetje afhankelijk van hoe de benen morgenavond voelen haak ik misschien wel aan voor wat mooie duurkilometers. Kan ik lekker in jouw wiel hangen O-) Ik laat het morgen weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

MMUilwijk schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 22:54:
[...]

Beetje afhankelijk van hoe de benen morgenavond voelen haak ik misschien wel aan voor wat mooie duurkilometers. Kan ik lekker in jouw wiel hangen O-) Ik laat het morgen weten!
Jij in mijn wiel hangen? Het moet niet gekker worden :P
Ik heb nog een tweede ronde gemaakt overigens, die lijkt me iets leuker. https://www.strava.com/routes/1333824

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:25
Leuk rondje, maar ik ben zondag pas terug in Nederland.
Volgende keer wil ik wel aanhaken.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Dat is precies wat ik dacht toen ik de eerste versie van je rondje zag. Achterom de biesbosch kun je heel lang ongehinderd fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:59
Pelle schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 23:02:
[...]

Jij in mijn wiel hangen? Het moet niet gekker worden :P
Ik heb nog een tweede ronde gemaakt overigens, die lijkt me iets leuker. https://www.strava.com/routes/1333824
Tussen Lage Zwaluwe en Drimmelen kan je wel heel veel schapenpoep verwachten op het fietspad, maar is wel leuk om te rijden. Ook het stuk tussen Puttershoek & 's-Gravendeel langs de Oude Maas kan veel poep op liggen, daar vind ik het zelf ook altijd prima om gewoon de dijk tussen Puttershoek en 's-Gravendeel te volgen.

Zeker leuk rondje, maar ik heb de afgelopen tijd alleen hardgelopen en niet gefietst dus ik moet het voorbij laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
Volgens mij gaat de route niet over die schapenpaden? Die fout heb ik ook 1x gemaakt. Dat ligt vol poep, en die schapen laten zich niet opjagen.

Hier ben ik tussen drimmelen en lage zwaluwe over het schapenpad gereden:

Rondje biesbosch vanuit dordrecht

[ Voor 37% gewijzigd door coen76 op 16-01-2015 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

llevering schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:13:
Tussen Lage Zwaluwe en Drimmelen kan je wel heel veel schapenpoep verwachten op het fietspad, maar is wel leuk om te rijden. Ook het stuk tussen Puttershoek & 's-Gravendeel langs de Oude Maas kan veel poep op liggen, daar vind ik het zelf ook altijd prima om gewoon de dijk tussen Puttershoek en 's-Gravendeel te volgen.

Zeker leuk rondje, maar ik heb de afgelopen tijd alleen hardgelopen en niet gefietst dus ik moet het voorbij laten gaan.
Het stukje Puttershoek-'s-Gravendeel ken ik niet inderdaad, maar ik heb de Strava routeplanner gebruikt, en die stuurt je over veelgebruikte wegen, dus ik ga er vanuit dat het dan goed genoeg berijdbaar is.
Idem voor het stuk Lage Zwaluwe-Drimmelen, dat ken ik ook niet. Pas vanaf Sliedrecht kom ik weer op voor mij bekend terrein. Beetje avontuur op z'n tijd is niet erg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:59
Het stuk tussen Puttershoek en 's-Gravendeel is populair omdat er een paar segmenten overheen lopen en het is qua uitzicht ook wel 'mooi' (je rijdt in de uiterwaarden, maar aan de andere kant ligt het industrieterrein van Zwijndrecht).

@coen76: gedeeltelijk wordt het vermeden inderdaad zie ik nu, alleen moet je dan op de Amerweg wel beneden blijven dat doet de Strava route dan weer niet, maar ook daar lopen flinke aantallen schapen.

Het mag ook avontuurlijk blijven, maar schapenpoep vermijden is wel prettig, tenminste ik hou er niet zo van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Vandaag toch ook maar de Gabba 2 long sleeve besteld. In deze maanden een goede aanvulling als kleding. Was nu 149 euro kwijt bij Bikester (incl 10,- korting voor aanmelden nieuwsbrief).

Vandaag dagje vrij dus vanmorgen maar weer eens gefietst na 4 dagen hardlopen. Stond toch nog steeds een behoorlijke wind, maar het gaat steeds beter en krijg er steeds meer zin in om weer op de fiets te stappen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
M@cer schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 16:44:
... maar weer eens gefietst na 4 dagen hardlopen.
Ik heb vanmiddag maar weer eens gefietst* na 4 maanden hardlopen. Twee keer per week, that is.
Sinds ik in september ben begonnen met lopen heb ik mijn fiets niet meer aangeraakt. Niet dat ik voorheen extreem sportief aan het fietsen was, maar het is toch wat jammer.
Ik moet er vanaf nu gewoon een standaard momentje in de week voor gaan kiezen. Gewoon op zondagmiddag, na de duurlooptraining even rustig gaan fietsen. En zodra het weer zomertijd wordt, moet ik één vaste avond in de week plannen om na het werk even een twee uurtjes te rijden.

Want het was best koud vanmiddag en er stond nog een stevig windje, maar het was echt heerlijk om na die maanden weer eens op de fiets te zitten. Stom dat ik dat niet eerder heb bedacht ...

* woon-werkverkeer natuurlijk niet meegeteld, dat heb ik de afgelopen maanden natuurlijk wel gewoon op de fiets gedaan. Maar dat is 12 km per dag en niet op serieus tempo natuurlijik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Omdat deze tijd over het algemeen niet de leukste tijd is om te fietsen ben ik er in december weer naast gaan hardlopen.. En als ik eenmaal ergens aan begin, draaf ik meestal gelijk een beetje door.
Het neemt toch wat minder tijd in beslag en je hebt minder last van de wisselende weersomstandigheden. Ik heb me gisteren als doel gesteld dat ik in maart een halve marathon wil lopen en daarna ga ik me weer helemaal op het fietsen focussen.

Maar fietsen blijft ik toch het lekkerste vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-09 21:29
Iemand advies voor een fijne en niet al te dure Tacx? Ik wil fiets nog regelmatig buiten in deze periode van het jaar, maar het lijkt me ook wel een idee om lekker binnen te trappen. Is de Blue Motion wat of raden jullie de Booster aan ? Ik wil gewoon lekker een uurje trappen, hoef geen VR trainer.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
Hoeveel zin hebben dunne overschoenen in de winter voor korte ritten? (1 a 2 uur)

Ik ga niet rijden onder de 5 graden. Ik zag een paar castelli belgian 4 voor een mooie prijs, maar deze hebben volgende castelli website niet een heel hoge isolatiewaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Mijn ervaring is dat je het snelst last heb van koude voeten in deze periode, ik heb ski sokken aan en over mijn schoenen nog eens vrij dikke overschoenen, maar heb toch nog best last van koude tenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Stapte vanochtend om 08.00 naar buiten, maar uitgerekend vandaag is het glad buiten, grr. Ik wacht nog een paar uurtjes en dan ga ik maar even 2 uurtjes intervallen op de Brien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Pelle schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 10:23:
[...]

Stapte vanochtend om 08.00 naar buiten, maar uitgerekend vandaag is het glad buiten, grr. Ik wacht nog een paar uurtjes en dan ga ik maar even 2 uurtjes intervallen op de Brien.
Misschien nog Rotte doen zelf maar beetje last van knie holte links en rechts spier boven mijn knie. Even aanzien..wel mooi weer atm.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Was inderdaad nog aardig glad vanmorgen. Eerste uur heel voorzichtig moeten sturen, maar het ging. Thuisgekomen met 80 km op de klok met een typisch "wintergemiddelde" van wel 26.5 km/uur. Hartslag netjes in D1 gehouden, dat dan weer wel ;)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 14:39
Net lekkere rit gehad van 4 1/2 uur, al vrij snel werd ik ik ingehaald door het nieuwe roompot pot team tijdens een korte plas pauze :)

d8 die laat ik maar lopen vrij kort daarna kwam Rabo liv dames ploeg aan gefietst tewijl ik bij een stoplicht stond te wachten. toen voegde katusha en europcar zicht daar bij. stond ik ineens midden tussen 60+ profrenners. Vanaf dat moment ben ik lekker bij lekker bij de Rabo liv dames gebleven met onder andere marianne vos en Pauline Ferrand Prevot(werelkampioene).

vanaf dat moment 100+ makkelijkste KM's die ik ooit gereden heb.

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:17

Vos

AFCA

Haha mooi, moest je ook overnemen of ben je mooi in het laatste wiel gebleven? Zou ik wel doen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
Vos schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:03:
Haha mooi, moest je ook overnemen of ben je mooi in het laatste wiel gebleven? Zou ik wel doen O-)
Paar x het tempo gezet en op een aantal klimmetje ben ik vooruit gegaan. >:)
(niet dat ze rekening met mij hielden :) )
Viel me op dat ze erg vaak stoppen voor alles en nog wat, ben ik niet zo gewend.

Ze waren ook steeds aan het filmen vanuit een auto toch wel +80 km. dus moet zeker ook wel op de video staan ;)

[ Voor 4% gewijzigd door jekker op 17-01-2015 16:22 ]

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
jekker schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:00:
Net lekkere rit gehad van 4 1/2 uur, al vrij snel werd ik ik ingehaald door het nieuwe roompot pot team tijdens een korte plas pauze :)

d8 die laat ik maar lopen vrij kort daarna kwam Rabo liv dames ploeg aan gefietst tewijl ik bij een stoplicht stond te wachten. toen voegde katusha en europcar zicht daar bij. stond ik ineens midden tussen 60+ profrenners. Vanaf dat moment ben ik lekker bij lekker bij de Rabo liv dames gebleven met onder andere marianne vos en Pauline Ferrand Prevot(werelkampioene).

vanaf dat moment 100+ makkelijkste KM's die ik ooit gereden heb.
Mooi! Toeval dat ze je tegenkwam of wist je waar ze trainen? :)

---

Even een vraag: wanneer ik een zelfgemaakte .gpx route op m'n 810 zet en deze ga rijden heb ik soms het probleem dat de navigatie me terug wil sturen naar het start en/of finish punt (is bij mijn huis, dus ligt dicht bij elkaar). Ik vermoed dat dit komt omdat ik wel eens routes teken waar de eerste paar 100 meter vanaf mijn huis elkaar overlappen. Mogelijk raakt de navigatie daarvan in de war.

Is er een trucje die ik moet weten om dit probleem te voorkomen? Of kunnen gpx routes elkaar simpelweg maar beter niet overlappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Herberekenen uitzetten.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Klein rondje gemaakt, best fris maar goed te doen ondanks wat wind terug. Veel zout op de weg iig.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
RalphvR schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:27:
[...]
mooi! Toeval dat ze je tegenkwam of wist je waar ze trainen? :)
Nou ik weet dat zo'n beetje alle contintale + world tour + cross ploegen een of meerdere van hun winterkampen in of rondom Calpe houden. (er wonen ook veel renners hier in de winter)

Dus toeval dat ik ze tegenkom ja en nee. het was niet gepland (na +- 20km ) maar de kans dat je een of meerde ploegen tegenkomt is extreem groot maar dan weer niet 3 ploegen bij 1 stoplicht. 8)

De kans dat je met de ploeg mee kan fietsen en zeker een dames ploeg is wel klein O+
(tenzij je omkeert wanneer je een ploeg passeert, wat ik nooit doe).
1. je moet wel sterk genoeg zijn om mee te komen. 2. je kan niks forceren want dan sturen ze je weg :)

Bedenk me net dat ik dit jaar met alle kampioenen heb gefietst grappig. :9

Michal kwiatkowski en Pauline Ferrand Prevot op de weg
Stybar en Marianne vos | Veldrijden (Cross)

@FastFox91 is dat belangrijk?
volgens mij Roxane Knetemann de ander weet ik niet

[ Voor 13% gewijzigd door jekker op 17-01-2015 18:11 ]

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFox91
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-09 23:53
@Jekker
Wie van de dames fietst het meest op kop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 12:39
RalphvR schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:27:
[...]
..
Even een vraag: wanneer ik een zelfgemaakte .gpx route op m'n 810 zet en deze ga rijden heb ik soms het probleem dat de navigatie me terug wil sturen naar het start en/of finish punt (is bij mijn huis, dus ligt dicht bij elkaar). Ik vermoed dat dit komt omdat ik wel eens routes teken waar de eerste paar 100 meter vanaf mijn huis elkaar overlappen. Mogelijk raakt de navigatie daarvan in de war.

Is er een trucje die ik moet weten om dit probleem te voorkomen? Of kunnen gpx routes elkaar simpelweg maar beter niet overlappen?
Zorg eerst er voor dat je op de Edge 810 de laatste firmware (3.40) hebt staan. Die zou eea met navigeren moeten verbeteren. (3.41 beta is ook al beschikbaar met eveneens routering/begeleiding als hoofddoel (men zoekt bij Garmin daar de feedback van)).

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
zeker erg gaaf!

---

Ik zal dat herbereken van de route eens uitzetten en kijken of dat werkt. Een paar dagen terug heb ik de firmware geupdate, dat was volgens mij 3.40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Vanmiddag ook gefietst, mijn 6e ritje sinds ik de racefiets heb. Krijg de fiets steeds meer onder controle, ook de klikpedalen gaat steeds meer vanzelf. :)
Rondje van 48,5 km en mijn hoogste gemiddelde tot nu toe met 26,2 km/h. Laatste 10 km had ik tegenwind (dacht van te voren dat het zijwind zou zijn), was wel ff pittig. Morgen spierpijn denk ik. :P

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ik heb er inderdaad maar een (lange) intervaltraining van gemaakt. 15km aanloop, in 3 blokken van 8 de Brienenoord over, en weer 15km uitfietsen. Goed voor 83km in iets meer dan 3 uur. Wel koud, m'n vingertoppen waren flink bevroren. Die 150km wat redelijk afzien geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Mijn Reynolds wielen verkocht voor een mooie prijs en in plaats daarvan een setje Bora One 50 clinchers besteld :)

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh626/havana1982/1F05C40A-761D-421B-BFD6-87DB4FA6407A.png_1.jpeg

[ Voor 35% gewijzigd door havana op 17-01-2015 22:21 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Nog wat kleding acties bij mantel

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
havana schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 20:12:
Mijn Reynolds wielen verkocht voor een mooie prijs en in plaats daarvan een setje Bora One 50 clinchers besteld :)

[afbeelding]
Nice! Nu de groep nog upgraden naar Super Record ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Als ik de groep op deze fiets zou willen upgraden dan zou ik naar elektrisch willen maar daar heeft dit frame geen gaten voor. Dus op termijn zal er wel een keer een nieuw frame komen :) Ik ben overigens geen fan van de groepen van Campa. Ik vind de shifters niet mooi. Voor elektrische groepen kun je volgens mij sowieso beter bij Shimano zijn.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

[afbeelding]
Nice! Mooi spul :)
Ik dacht dat jij noname Chinees carbon velgen had, maar dat zal dan iemand anders geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi die bora's, de rem rand valt niet echt op. Wil nog een tijdrit fiets en daar zullen ze ook mooi op staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:15
Het weer was vandaag niet helemaal wat ik gehoopt had (wel blij dat ik inmiddels overschoenen heb), maar desondanks een heerlijk kort ritje gemaakt. Sinds het nieuwe jaar heb ik het fietsen (mountainbike en racefiets) weer opgepakt (sinds november) en ik merk een groot verschil met de eerste rit van dit jaar. Binnenkort maar weer eens wat langere ritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

[afbeelding]
Nice! In welk opzicht is dit een upgrade? Rem performance? Ik hoop trouwens dat de decals er weer aftrekt, want... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zijn lichter, breder, hoger, hebben een betere remrand. Stickers blijven er voorlopig op :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
@havana: heb je ze nieuw gekocht (ik ga uit van wel, aangezien je ze besteld hebt)? Ik schrok namelijk van de prijs (komt ook doordat ik nog low budget bezig ben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ja, nieuw want deze zijn pas net op de markt dus 2e hands niet te krijgen.

Highend spul is nu eenmaal niet goedkoop ;)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:57
Ik tel de dagen af.... Zaterdag weer naar Gran Canaria. Dit maal een paar weekjes eerder in het seizoen dan vorig jaar en door een recente verhuizing sta ik er belabberd voor, dus ik zal de bijna 700km en 14000hm van vorig jaar niet halen. Wel erg zin in!
Het weer is classic, droog, 21 graden, windkracht 5.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Dat zijn mooie vooruitzichten.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
havana schreef op maandag 19 januari 2015 @ 08:09:
Ja, nieuw want deze zijn pas net op de markt dus 2e hands niet te krijgen.

Highend spul is nu eenmaal niet goedkoop ;)
Was er al bang voor :'( Misschien kom ik je wel een keer toevallig tegen als je in Drenthe/Groningen fietst. Ga ik het nader bestuderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Laat één ding duidelijk zijn, de prijs van het materiaal heeft geen fluit te maken met de prestaties en ook niet met de lol die je hebt op de fiets. Momenteel maak ik mijn rondjes op een winterfiets - een lelijk eendje dat opgebouwd met allerlei verschillende componenten. Totale waarde nog geen 150 euro. En toch heb ik er zeer veel plezier op. Niet minder dan op mijn zomerfiets die een veelvoud meer kost.

Dat gezegd hebbende, is nieuw materiaal voor een materiaalfreak natuurlijk :9

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
prijs en plezier staan niet evenredig aan elkaar. Iemand die graag een mooi setje wielen in zijn fiets zet en daar een aardig bedrag voor neertelt kan net zo veel plezier hebben als iemand met een fiets van 150 euro op marktplaats.... dat gezegd hebbende... Mooi setje havana. Wil op den duur ook andere wieler op mijn racer zetten. Maar er zijn nog zoveel modificaties die ik door kan voeren where to start 8)7

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
@Havana: dat weet ik hoor. Ik vermaak mij ook uitstekend op mijn fietsje van 200 euro (winter en zomer). Waarschijnlijk vermaak ik mij nog beter door mijn 'dure vrienden' er uit te fietsen >:) In elk geval een verslavende hobby (sport en tech).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:37
Heeft er iemand ervaring met de tacx i-vortex of duurdere uitvoeringen? Ik lees dat deze tot 7-8% hellingen kan nabootsen. Ik ben vooral benieuwd naar hoe het aanvoelt als je een berg van 7% beklimt. Voelt dit een beetje realistisch aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smeren jullie nog iets op je gezicht bij deze temperaturen, vandaag maar eens vaseline er op gesmeerd scheelt een berg. maar wel vette zooi, (na het douchen nog steeds een vette huid) zijn er betere middeltjes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een tacx I-flow t2250, ik vind het zelf niet realistisch aanvoelen. Misschien dat de motor versies beter zijn maar die gaan ook richting de 1000,-- euro

maar het voldoet wel voor de winter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:19:
ik heb een tacx I-flow t2250, ik vind het zelf niet realistisch aanvoelen. Misschien dat de motor versies beter zijn maar die gaan ook richting de 1000,-- euro

maar het voldoet wel voor de winter
Maar deze gaat ook maar tot 4%, dat noem ik vals plat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik draai de knop dan gewoon wat meer aan ;-) niet ideaal maar 8-10% kan ik wel trappen (alleen op vlakke is het dan nog steeds 3-4%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:15:
smeren jullie nog iets op je gezicht bij deze temperaturen, vandaag maar eens vaseline er op gesmeerd scheelt een berg. maar wel vette zooi, (na het douchen nog steeds een vette huid) zijn er betere middeltjes ?
Nee, tot nu toe is het (naar mijn mening) nog niet echt koud. Dus ik ga nog voor puur natuur. In de zomer gebruik ik wel regelmatig vaseline voor in mijn wenkbrauwen (tegen zweet in de ogen) en daar heb je niet echt last van een vette huid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Een tacx is per definitie niet in staat ene helling realistisch na te bootsen. Het effect van de zwaartekracht op een percentage voor de benodige kracht is een wilde softwarematige gok die in de echte werd afhangt van gewicht.

Mijn vader heeft een igenius en op zijn zwaarste stand sta ik stil. Op een heuvel zit ik dan op het punt dat ik mijn gewicht gebruik om de fiets naar boven te sjorren maar op een statische tacx gaat dat niet. Ik ervaar uit het zadel komen op een tacx sowieso als raar.

Het voelt meer alsof je door gesmolten teer rijd op een rechte vlakke weg. En dan vind ik die tacx iflow wel prima, je voelt je benen er van zoals bij klimmen dus dat is genoeg.

[ Voor 15% gewijzigd door Makkelijk op 19-01-2015 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Herrick schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:06:
[...]

Nee, tot nu toe is het (naar mijn mening) nog niet echt koud. Dus ik ga nog voor puur natuur. In de zomer gebruik ik wel regelmatig vaseline voor in mijn wenkbrauwen (tegen zweet in de ogen) en daar heb je niet echt last van een vette huid.
niveau creme (blauwe pot, de wat dikkere versie). Is niet zo vet als vaseline.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
Makkelijk schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:16:
Een tacx is per definitie niet in staat ene helling realistisch na te bootsen. Het effect van de zwaartekracht op een percentage voor de benodige kracht is een wilde softwarematige gok die in de echte werd afhangt van gewicht.

Mijn vader heeft een igenius en op zijn zwaarste stand sta ik stil. Op een heuvel zit ik dan op het punt dat ik mijn gewicht gebruik om de fiets naar boven te sjorren maar op een statische tacx gaat dat niet. Ik ervaar uit het zadel komen op een tacx sowieso als raar.

Het voelt meer alsof je door gesmolten teer rijd op een rechte vlakke weg. En dan vind ik die tacx iflow wel prima, je voelt je benen er van zoals bij klimmen dus dat is genoeg.
Maar ik neem toch aan dat je je gewicht moet opgeven en dat de tacx aan de hand daarvan de weerstand bepaald?

Dus bij de i-flow kun je hem ook op hoge weerstand zetten? Ik begreep dat hij boven de 4% de video vertraagd afspeelt, zodat je minder zwaar fiets maar langer moet fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Makkelijk schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:16:
Even voor mijn beeld, hoe gebruik je jouw eigen gewicht, dat volledig op de fiets aanwezig is, om diezelfde fiets omhoog te sjorren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik vond het wel een treffende uitleg voor de techniek (ook wel harken genoemd ;) ) die je gebruikt bij de steilste hellingen: uit het zadel en je been als het ware naar beneden laten vallen over de crankbeweging. Voor je gevoel helpt een deel van je lichaamsgewicht dan met het omlaag stampen van het pedaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 13:58
Het rijden met veel weerstand op de tacx komt op mij meer over als met veel tegenwind rijden dan omhoog rijden. Afijn in beide gevallen zal je de nodige druk op de pedalen moeten geven maar gevoelsmatig komt het toch net wat anders over.
Pagina: 1 ... 114 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.