Meters? Op de rollen? 
Maar wel goed bezig! Ik ben nog even bezig met trainen voor de Tourwinst volgens Zoetemelk.
Maar wel goed bezig! Ik ben nog even bezig met trainen voor de Tourwinst volgens Zoetemelk.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dat is over een maandje voorbij als je niet erop hunt.DDX schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 11:55:
Strava is wel doorgeschoten met de bekertjes, ga je rustig rondje uitrijden heb je allemaal 2015 KOM's...
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Verwijderd
(was altijd iets van 8:00 tot 21:00)Voortaan kunt u onze pechhulp altijd, het hele jaar door inroepen. Dat betekent dat we 365 dagen per jaar, dag en nacht klaar staan om u te helpen bij fietspech onderweg. Meer service voor hetzelfde geld, want de prijs van uw pechhulp jaarabonnement gaat niet omhoog.
Beide mooi nieuws. En je helpt me meteen herinneren dat ik een nieuwe ketting moest bestellen.DDX schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 10:49:
Tja het zal nooit helemaal kloppen, aangezien het gewoon een berekening is die volgens strava voor de gemiddelde mens zal kloppen.
En als je intesiever zal fietsen heb je toch een hogere hartslag/hogere suffer score ?
Goed nieuws over fietsned trouwens :
[...]
En voor de stats: ultegra cassette heeft het 17k km uitgehouden, tochtje zaterdag begon hij soms ff door te slaan. (ketting heb ik paar honderd km geleden vervangen, 4e ketting met deze cassette)
Nasnijden.Pelle schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 12:16:
CrapNet FSA crank en MegaExo BB verwijderd, maar nu krijg ik de rechtercup van het Shimano BB er niet ingedraaid. Het verwijderen van de rechter cup ging ook al heel moeilijk.
Zowel de originele MegaExo cup als de Shimano cup krijg ik er niet ingedraaid; hij trekt er scheef in en slaat dan vast. Links geen enkel probleem. Ik hoop niet dat het (BSA) schroefdraad naar de klote is.. wtf.
Iemand nog een helder idee?
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
[ Voor 29% gewijzigd door UltraSub op 03-01-2015 16:29 ]
er is sinds 31 dec een grote firmware update geweest... voor de 510/810/1000....UltraSub schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 16:16:
Iemand ervaringen met de Edge 1000 icm een iPhone 6? Weet dat er heel veel problemen zijn geweest, maar ook dat er erg hadr aan de weg is getimmerd qua stabiliteit met firmware updates. Met name de Bluetooth functionaliteit was dramatisch slecht, velen verloren zelfs Bluetooth en ANT sensors. Is de boel nu een beetje stabiel?
/edit
Gaat me voornamelijk om GLONAS. De GPS van mijn 800 vind ik dramatisch in het bos en als je in de bergen zit. 510 zou kunnen, maar die heeft niet de mapping/routing functies die ik soms toch wel eens gebruik, plus dat ik hoor dat routing op de 1000 erg goed moet zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door NielsTn op 03-01-2015 17:08 ]
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
HD4Life @ Full-HD
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Vooralsnog alleen garmin segmentenVerwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 20:30:
strava segmenten of van garmin ?
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Ook wel eens leuk voor mensen die gewoon geen zin hebben om 130 te rijdenTaigu schreef op zondag 04 januari 2015 @ 13:13:
Wat vinden jullie van de nieuwe GF's op strava? 150 is wel uitdagender dan 130, maar 100 is imho te makkelijk.
Werkt dus perfect! Segmenten worden automatisch herkend. Je word een paar honderd meter van te voren gewaarschuwd en bij de start een go. Je kunt dan zien hoeveel meter het nog is en hoever je achter of voor loopt. Voor mij zijn strava segmenten niet nodig. Ik heb de belangrijke in garmin Connect gezet en als richttijd mijn PR.maxoss schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 19:24:
Over die update gesproken, ik heb vanmiddag een aantal segmenten in mijn 510 gezet. Morgen is uittesten hoe dat werkt, ben erg benieuwd!
[ Voor 4% gewijzigd door maxoss op 04-01-2015 15:01 ]
Verwijderd
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2015 23:58 ]
Verwijderd
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Check! Thanks, gelijk 1 besteldM@cer schreef op maandag 05 januari 2015 @ 07:44:
Als er nog mensen zijn die op zoek zijn naar een ANT+ hartslagmeter, ze zijn in de uitverkoop bij Decathlon
http://www.decathlon.nl/g...-band-ant-id_8189560.html
Everytime I suffer I become a better man because of it
Is alllemaal hetzelfde. Ik heb dezelfde als die DDX heeft met zowel 0.75 als 1.0 indicatie (Trivio).4POX schreef op maandag 05 januari 2015 @ 07:24:
Als ik een slijtagemeter koop, werkt deze dan met elke ketting? Of heb je voor een KMC ketting een KMC slijtagemeter meter nodig?
Maar wel makkelijk omdat je afstand niet hoeft in te stellen en het gewoon lekker klein/goedkoop tooltje is die je bij kettingsmeer spullen kan neerleggen.TheLemon schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:16:
Ik zou deze kopen, werkt op alle kettingen en je kunt er meer mee
Serieus, een dedicated kettingslijtagemeter is best wel onzin hoor.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Read the code, write the code, be the code!
Ik zou voor de Flow gaan. Koop een fitnessmat en niet die van tacx. En wat wasmachinedempers, want die mat dempt bij mij niet al te veel hoor. Je geeft al aan dat de Flow meer info weergeeft, dus dat is sowieso al beter. Ik heb de bluemotion met wasmachinedempers en de tacx mat. Je hoort nog steeds wel wat, denk echter niet dat de buren er last van hebben. Met de Flow heb ik geen ervaring qua geluid etc..Rene schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:42:
Na een lange tijd van afwezigheid (nieuwe baan, verhuizing en een kleine) meld ik me ook weer in het topic. Nu er wat sneeuw is gevallen ben ik op zoek naar een trainer voor in de logeerkamer. Heb mijn keuze ondertussen beperkt tot 2 modellen maar heb toch nog wat vragen.
Doel: enkele trainingen en af en toe duurtraining (pc staat recht voor de fiets)
-Tacx Blue motion (ca. 175 euro met voorwielstand, dvd en mat voor onder de fiets)
-Tacx Flow+ (ca 175 euro met voorwielstand, zweetbeschermer en dvd)
Bij beide moet ik een extra band kopen, bij de flow tevens een mat voor onder de fiets. De flow heeft een computer erbij welke een hoop ifnfo geeft, aan de andere kant kan ik ook gewoon mijn 810 monteren en op die manier op hartslag en cadans trainen (snelheid boeit me niets op een trainer).
Het komt er dus eigenlijk op neer welke technisch het best en stilst is. Iemand ervaring met beide? Woon in een appartementencomplex maar heb geen buren beneden mij (parkeergarage).
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Op fietspaden moet een maximumsnelheid van 25 km/u worden ingevoerd. Dat vindt het Fietsberaad, het kenniscentrum voor fietsbeleid. Wie sneller wil, bijvoorbeeld op een racefiets of een elektrische fiets, moet volgens het adviesorgaan uitwijken naar de hoofdrijbaan.
Directe aanleiding voor het advies is de opkomst van de speed pedelec, een nieuw type elektrische fiets. Officieel is deze 'hogesnelheidsfiets' een snorfiets, maar wie ook nog zelf trapt kan met gemak meer dan 40 km/u rijden. Dat kan tot ongelukken leiden. Daarnaast wordt al langere tijd gepraat over de gevaren van wielrenners op het fietspad, met name als ze in grote groepen rijden.
Duidelijke norm
In 2010 pleitte de Fietsersbond ervoor om pelotons wielrenners de keuze te geven of ze op het fietspad willen fietsen of tussen de auto's op de weg. Het advies van het Fietsberaad gaat verder: de voorgestelde maximumsnelheid op het fietspad geldt ook voor individuele fietsers.
Handhaving is wel een probleem, erkent het Fietsberaad. Op fietspaden wordt over het algemeen niet op snelheid gecontroleerd. Toch vindt het adviesorgaan, dat is ingesteld door het toenmalige ministerie van Verkeer en Waterstaat, het zinvol om een duidelijke norm te stellen.
[ Voor 84% gewijzigd door Nordlys op 06-01-2015 19:38 ]
[ Voor 3% gewijzigd door coen76 op 06-01-2015 20:57 ]
Vaak wijk ik al uit naar de hoofdrijbaan (alleen als het rustig is), gewoon omdat het wegdek daar beter is, of omdat daar niet allemaal van die korte bochten in zitten . Niet alle automobilisten kunnen dat waarderen, hoe rustig het ook is op de hoofdrijbaan. Als het verplicht wordt wordt het misschien ook meer geaccepteerd?Nordlys schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 19:37:
Het Fietsberaad heeft weer een geweldig voorstel:
NOS: "Op fietspad niet harder dan 25 km/u"
[...]
Fietsen of brommeren kan gewoon veilig op de rijbaan maar je moet je wel een beetje anders gedragen dan je gewend bent in fietspad-land Nederland. Als je zelf van mening bent dat het niet veilig is jou op dezelfde rijbaan te passeren ga dan niet in de kant rijden maar kies het midden van de rijbaan. Duidelijker wordt het niet. Hoe vaak ik brommers niet half in de kant zie rijden... dan gaan mensen je natuurlijk inhalen!Ceaser schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:54:
Dat word levensgevaarlijk. Voor woon werk verkeer gebruik ik regelmatig een brommer op de rijbaan, automobilisten halen dan al de gekste capriolen uit omdat ze je persee voorbij willen omdat ze dan 5km harder gaan. Dat moet een gekkenhuis worden wanneer daar ook een nog stel fietsers bijkomt
Geloof me, dat maakt dus weinig tot niets uit. Ik ben het met je eens dat rechts plakken uitnodigt maar mijn vaste plek is midden op de weg en dat houd die gekken echt niet tegenMakkelijk schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 22:21:
[...]
Fietsen of brommeren kan gewoon veilig op de rijbaan maar je moet je wel een beetje anders gedragen dan je gewend bent in fietspad-land Nederland. Als je zelf van mening bent dat het niet veilig is jou op dezelfde rijbaan te passeren ga dan niet in de kant rijden maar kies het midden van de rijbaan. Duidelijker wordt het niet. Hoe vaak ik brommers niet half in de kant zie rijden... dan gaan mensen je natuurlijk inhalen!
Tussen de 5 en -5 heb ik een Castelli nanoflex broek aan, een shirt van Craft Pro Active Extreme Thermo (kort of lange mouwen), en daarover mijn Castelli Gabba. Qua hoofd heb ik mijn helm met daaronder een wielerpetje, handschoenen varieren qua dikte en naast redelijk warme icebreaker sokken ook nog neoprene overschoenen.coen76 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:56:
Na een paar maanden niet of nauwelijks fietsen door kluswerkzaamheden wil ik toch in de winter wat km's gaan maken. Ik heb gister een Castelli meno bib gekocht. Volgens de specs geschikt voor temperaturen tussen 4 en 15 graden. Maar eigenlijk vind ik hem toch wel erg dun. Wat dragen jullie bij temperaturen tussen de 5 en de 10 graden? ga ik het redden met deze broek, een thermoshirt en fietsjasje? (En handschoenen + muts) Of zijn er meer lagen nodig?
[ Voor 13% gewijzigd door Ascension op 07-01-2015 15:03 ]
Gaat helaas niet helemaal op. Ik neem elke dag wel wat schone kleren mee incl mijn laptop dus moet wel elke dag met rugtas. Gelukkig wel een douche en idd gewone schoenen ed op werk.M@cer schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:20:
Inderdaad de dag ervoor kleding meenemen naar het werk en later weer mee naar huis. Dan heb je geen last van een rugzak op de fiets.
Dit is wel een mooi tasje! Weet jij een adres in NL waar die te verkrijgen is?DDX schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:06:
Ik heb deze rugzak :
http://www.timbuk2.com/es...ze=7&dwvar_423_color=2094
Maar ik zorg eigenlijk dat ik altijd setje kleding/schoenen op m'n werk heb liggen.
laptop op werk laten geen optie?Graham schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:58:
[...]
Gaat helaas niet helemaal op. Ik neem elke dag wel wat schone kleren mee incl mijn laptop dus moet wel elke dag met rugtas. Gelukkig wel een douche en idd gewone schoenen ed op werk.
Ik kon geen winkels vinden half jaar geleden, dus gewoon direct vanuit de us besteld.Ascension schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:14:
[...]
Dit is wel een mooi tasje! Weet jij een adres in NL waar die te verkrijgen is?
Pizzakoeriers rijden zga altijd met geel kenteken en dan mag je toch vaak binnen bebouwde kom al op de hoofdrijbaan ?TheLemon schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:10:
Binnen de bebouwde kom vind ik dit niet eens een slecht plan, maar lijkt me juridisch lastig idd. Ik zou graag snelle fietsers en vooral pizzakoeriers op de hoofdrijbaan zien. Qua snelheid scheelt dat weinig met automobilisten. Buiten de bebouwde kom is het lariekoek, daar is genoeg overzicht en plek om snelle en langzamere fietsers op hetzelfde fietspad te hebben.
Dat dus. En dan vergeet je nog de onoplettende hondeneigenaar die aan de ene kant van het fietspad wandelt, terwijl zijn hond aan de andere kant tegen een struik plast en jij de leiband niet ziet in het donker. (Disclaimer: Ik hou van honden, maar niet van het gedrag van sommige eigenaren).sapphire schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 19:48:
Maargoed blijft er natuurlijk nog over dat veel mensen op wonderbaarlijke manier in een soort oermens transformeren zodra ze gaan deelnemen aan het verkeer, inc de bijbehorende driften
Verwijderd
[ Voor 89% gewijzigd door Standeman op 08-01-2015 11:59 ]
Heb uiteindelijk de bluemotion gekocht, puur vanwege het feit dat de flow niet meer op voorraad was en opnieuw bestellen ten eerste langer zou duren en ten tweede de prijs omhoog zou gaan.PM_Petrol schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:46:
[...]
Ik zou voor de Flow gaan. Koop een fitnessmat en niet die van tacx. En wat wasmachinedempers, want die mat dempt bij mij niet al te veel hoor. Je geeft al aan dat de Flow meer info weergeeft, dus dat is sowieso al beter. Ik heb de bluemotion met wasmachinedempers en de tacx mat. Je hoort nog steeds wel wat, denk echter niet dat de buren er last van hebben. Met de Flow heb ik geen ervaring qua geluid etc..
Daar red je het wel mee hoor. Heb ook een Meno (Wind) broek, de versie met windstopper voor. Boven de 8 graden is die eigenlijk iets te warmcoen76 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:56:
Na een paar maanden niet of nauwelijks fietsen door kluswerkzaamheden wil ik toch in de winter wat km's gaan maken. Ik heb gister een Castelli meno bib gekocht. Volgens de specs geschikt voor temperaturen tussen 4 en 15 graden. Maar eigenlijk vind ik hem toch wel erg dun. Wat dragen jullie bij temperaturen tussen de 5 en de 10 graden? ga ik het redden met deze broek, een thermoshirt en fietsjasje? (En handschoenen + muts) Of zijn er meer lagen nodig?
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
[ Voor 58% gewijzigd door Makkelijk op 08-01-2015 11:46 ]
Dan moet je eigenlijk juist (flink) harder gaan rijden, krijg je het vanzelf weer warm van.Makkelijk schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:45:
Ik had het gisteren te koud om nog vooruit te kunnen komen.
Zie ik zelf niet als nadeel. Softshell zitten prima. Gabba valt hier ook onder en zit heerlijk.Makkelijk schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:45:
Nadeel is natuurlijk dat je een softshell je hele rit aan moet houden.
De voornaamste reden dat ik een softshell koos is i.d.d ook dat mijn Gabba met korte mouwen heerlijk zit. Ik moet me alleen niet zo kleden dat ik super-comfortabel weg ga want dan ga ik waarschijnlijk zweten als ik opgewarmd ben.Graham schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:29:
[...]
Zie ik zelf niet als nadeel. Softshell zitten prima. Gabba valt hier ook onder en zit heerlijk.
[ Voor 6% gewijzigd door Makkelijk op 08-01-2015 14:08 ]
Gabba vario heb ik daarom genomen...perfect.Makkelijk schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:05:
[...]
De voornaamste reden dat ik een softshell koos is i.d.d ook dat mijn Gabba met korte mouwen heerlijk zit. Ik moet me alleen niet zo kleden dat ik super-comfortabel weg ga want dan ga ik waarschijnlijk zweten als ik opgewarmd ben.
Voornaamste reden voor mij om een softshell te kiezen is dat ik vooral behoefte had aan betere windbescherming dan mijn lange mouwen jerseys. De Castelli Senza en Sportful Flash die ik besteld heb (ik hou er één na passen) claimen dat te bieden. Tot nu toe deed ik gewoon meer laagjes tegen de kou maar van de wind-chill win je het dan nooit.
Vario? bedoel je de convertible?Graham schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:29:
[...]
Gabba vario heb ik daarom genomen...perfect.
Klopt. Je moet het wat koud tot fris hebben als je weg rijdt. Dat geld eigenlijk altijd zo qua kleding en aanpassen aan het weer (mijn ervaring qua hardlopen, hiken, ed). Al is het soms wel handig om een extra laagje mee te nemen zoals een buff headwear sjaal ding....gewoon voor om je hals. Makkelijk uit te doen en neemt vrij weinig plek in.
Laagjes helpt idd wel maar dan moet je toplaag wel wind dicht zijnOnder je toplaag kan je dan redelijk varieren.
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
[ Voor 75% gewijzigd door NielsTn op 09-01-2015 15:53 . Reden: aanduiding Vector S toegevoegd.... ]
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Welke bidons heb je ? en welke houders had je ?coen76 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:52:
Een oudere bidon van wat harder maar gladder plastic gaat wel wat makkelijker, maar de houders zijn gewoon duidelijk krapper dan mijn oude houder.
Ik doe altijd versleten achterband weggooien, voorband naar achter en nieuwe band vanvoor. Ik heb liefst de meest betrouwbare band met het meeste grip vanvoor.NielsTn schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 19:12:
Wisselen jullie tijdens het jaar ook wel eens de banden (band voorwiel naar band achterwiel (en vice versa)?
of rijden jullie gewoon door, en slijten "2 achterbanden op 1 voorband"? #dtv
Ik wissel altijd de hele set. Dat gewissel tussendoor is mij te veel gedoe. De voorband bewaar ik soms wel, voor 'noodsituaties'.NielsTn schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 19:12:
Wisselen jullie tijdens het jaar ook wel eens de banden (band voorwiel naar band achterwiel (en vice versa)?
of rijden jullie gewoon door, en slijten "2 achterbanden op 1 voorband"? #dtv
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
[ Voor 20% gewijzigd door M@cer op 11-01-2015 20:39 ]
Ik heb inmiddels een Wilier, maar die had toevallig ook een (custom) Gossamer crank. Moet m'n foto in de openingspost even aan laten passenTaigu schreef op zondag 11 januari 2015 @ 20:30:
Heb je ook pics van de Focus met Ultegra crank?
Volgens mij heb ik hier vrijwilliger 1 te pakken voor een fietsweekendje in ItalieM@cer schreef op zondag 11 januari 2015 @ 20:37:
Een kijken of we dit jaar eens een echte berg kunnen pakken
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq