Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 113 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.008 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Meters? Op de rollen? :p
Maar wel goed bezig! Ik ben nog even bezig met trainen voor de Tourwinst volgens Zoetemelk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Strava is wel doorgeschoten met de bekertjes, ga je rustig rondje uitrijden heb je allemaal 2015 KOM's...

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFox91
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:52
DDX schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 11:55:
Strava is wel doorgeschoten met de bekertjes, ga je rustig rondje uitrijden heb je allemaal 2015 KOM's...
Dat is over een maandje voorbij als je niet erop hunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Wat een beker festijn met die nieuwe Strava Annual KOM's. Wel fijn om meteen het nieuwe jaar in te luiden met wind mee op het eerste deel op de Rotte dan terug vol tegen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-07 20:10
Mijn eerst kilometers zijn ook weer binnen. Gelijk ook de eerste kilometers met m'n nieuwe 810. Beetje uitvogelen nog allemaal, vooral qua routes maken en die navigeren : toen ik de koers startte probeerde de navigatie me continue een u-bocht te laten maken richting huis. Na een paar honderd meter de goede kant op te hebben gefietst de koers nog eens gestart en toen pakte die wel mij beoogde route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 20:46
Het was in de Betuwe beroerd koud vanmiddag.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die fitness welke strava berekend aan de hand van je hartslag, klopt dat wel als je in de winter op de crosser zit? Voor mijn gevoel ben ik redelijk sterk nu. Maar volgens de grafiek zit ik een stuk onder de zomer. Met de crosser rij je minder km als met de wegfiets maar wel veel intensiever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Tja het zal nooit helemaal kloppen, aangezien het gewoon een berekening is die volgens strava voor de gemiddelde mens zal kloppen.
En als je intesiever zal fietsen heb je toch een hogere hartslag/hogere suffer score ?

Goed nieuws over fietsned trouwens :
Voortaan kunt u onze pechhulp altijd, het hele jaar door inroepen. Dat betekent dat we 365 dagen per jaar, dag en nacht klaar staan om u te helpen bij fietspech onderweg. Meer service voor hetzelfde geld, want de prijs van uw pechhulp jaarabonnement gaat niet omhoog.
(was altijd iets van 8:00 tot 21:00)

En voor de stats: ultegra cassette heeft het 17k km uitgehouden, tochtje woensdag begon hij soms ff door te slaan. (ketting heb ik paar honderd km geleden vervangen, 4e ketting met deze cassette)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 10:49:
Tja het zal nooit helemaal kloppen, aangezien het gewoon een berekening is die volgens strava voor de gemiddelde mens zal kloppen.
En als je intesiever zal fietsen heb je toch een hogere hartslag/hogere suffer score ?

Goed nieuws over fietsned trouwens :

[...]

En voor de stats: ultegra cassette heeft het 17k km uitgehouden, tochtje zaterdag begon hij soms ff door te slaan. (ketting heb ik paar honderd km geleden vervangen, 4e ketting met deze cassette)
Beide mooi nieuws. En je helpt me meteen herinneren dat ik een nieuwe ketting moest bestellen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:06

Pelle

🚴‍♂️

Crap :/ Net FSA crank en MegaExo BB verwijderd, maar nu krijg ik de rechtercup van het Shimano BB er niet ingedraaid. Het verwijderen van de rechter cup ging ook al heel moeilijk.

Zowel de originele MegaExo cup als de Shimano cup krijg ik er niet ingedraaid; hij trekt er scheef in en slaat dan vast. Links geen enkel probleem. Ik hoop niet dat het (BSA) schroefdraad naar de klote is.. wtf.
Iemand nog een helder idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-02 21:03
Oei wat een wind vandaag zeg. D'r stond een W5, maar af en toe vloog ik met zijwind bijna het kanaal in. Tegenwind ging in D1/D2 ook niet harder dan 23 km/h.. Gelukkig wel nog 9 "echte" KOMmetjes er bij kunnen fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:26
Pelle schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 12:16:
Crap :/ Net FSA crank en MegaExo BB verwijderd, maar nu krijg ik de rechtercup van het Shimano BB er niet ingedraaid. Het verwijderen van de rechter cup ging ook al heel moeilijk.

Zowel de originele MegaExo cup als de Shimano cup krijg ik er niet ingedraaid; hij trekt er scheef in en slaat dan vast. Links geen enkel probleem. Ik hoop niet dat het (BSA) schroefdraad naar de klote is.. wtf.
Iemand nog een helder idee?
Nasnijden.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 18:45
Gisteren de eerste km's gemaakt. 25km naar het werk met volle tegenwind. Gemiddeld 20km/h gereden met een achtelijk hoge hartslag (+160 gemiddeld). Was niet te doen met die tegenwind, qua temperatuur was het goed. Thermoshirt met Castelli Squadra jas was prima. Beenwarmers en een korte broek was ook goed te doen. Terugrit was beter, wind in de rug. En na een dag werken is dat wel zo fijn. Vandaag is het weer wat minder, ondanks de spatborden die op de fiets zitten heb ik vandaag geen zin ;).

Ik ga binnenkort ook een afspraak maken voor een conditietest bij het SMC in Rotterdam. En gelijk m'n nieuwe fiets goed laten afstellen met videobeelden etc..

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Klusje voor de fietsenmaker neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Iemand ervaringen met de Edge 1000 icm een iPhone 6? Weet dat er heel veel problemen zijn geweest, maar ook dat er erg hadr aan de weg is getimmerd qua stabiliteit met firmware updates. Met name de Bluetooth functionaliteit was dramatisch slecht, velen verloren zelfs Bluetooth en ANT sensors. Is de boel nu een beetje stabiel?

/edit
Gaat me voornamelijk om GLONAS. De GPS van mijn 800 vind ik dramatisch in het bos en als je in de bergen zit. 510 zou kunnen, maar die heeft niet de mapping/routing functies die ik soms toch wel eens gebruik, plus dat ik hoor dat routing op de 1000 erg goed moet zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door UltraSub op 03-01-2015 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:26
Pelle schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 15:52:
[...]

Klusje voor de fietsenmaker neem ik aan?
Ja.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 12:39
UltraSub schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 16:16:
Iemand ervaringen met de Edge 1000 icm een iPhone 6? Weet dat er heel veel problemen zijn geweest, maar ook dat er erg hadr aan de weg is getimmerd qua stabiliteit met firmware updates. Met name de Bluetooth functionaliteit was dramatisch slecht, velen verloren zelfs Bluetooth en ANT sensors. Is de boel nu een beetje stabiel?

/edit
Gaat me voornamelijk om GLONAS. De GPS van mijn 800 vind ik dramatisch in het bos en als je in de bergen zit. 510 zou kunnen, maar die heeft niet de mapping/routing functies die ik soms toch wel eens gebruik, plus dat ik hoor dat routing op de 1000 erg goed moet zijn.
er is sinds 31 dec een grote firmware update geweest... voor de 510/810/1000....
je zal dus even moeten kijken/wachten tot de 1000-bezitters iets kunnen vermelden...
bos/bergen valt het wel mee, heb er met de 810 de Duchenne Heroes vanaf Frankrijk mee gereden en geen loss van signal gehad. Anders kijken naar robuustere versies zoals de Garmin GPSMap 64 serie...

[ Voor 10% gewijzigd door NielsTn op 03-01-2015 17:08 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Die firmware update heb ik al gezien op de forums inderdaad.
Vwb de gps ontvangst, niet weer opnieuw discussie aanslingeren, maar erg nauwkeurig zijn de Garmins zonder GLONAS niet als je ze vergelijkt met telefoons die wel GLONAS doen. Uit eigen ervaring. Fiets met vrienden die iPhones hebben en die pakken veel meer segmenten tijdens mtb waar de Garmins er nèt naast lopen in het begin van een segment en daardoor niet matchen. En tijdens Alpe d'Huez en Croix-de-Fer was het ook huilen met de Garmin als je zag waar die naast de rotswanden dacht te zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:05
Over die update gesproken, ik heb vanmiddag een aantal segmenten in mijn 510 gezet. Morgen is uittesten hoe dat werkt, ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

strava segmenten of van garmin ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:23
Niet echt wielren gerelateerd maar aangezien hier veel fietsenkenners zitten. Ik heb nu een stads/tourfiets van Koga met een bandenmaat van 28x1 5/8x1 1/4. Nu neem ik deze fiets in februari voor een half jaar mee naar het Verenigd Koninkrijk om daar van mijn huis naar de universiteit te fietsen (door de stad).

Omdat het in de stad waar heen ga nogal veel regent (Manchester) en het asfalt daar een stuk grover is als hier en het wegdek minder goed, dus veel plassen en water wilde ik banden met wat meer profiel monteren om wat meer grip te hebben. Banden die ook geschikt zijn voor licht off-road werk naast de weg zeg maar. Echter zijn deze soorten banden alleen leverbaar in 28x1 5/8x 1 3/8. Nu vroeg ik mij af of ik deze zonder problemen op mijn huidige velgen kan monteren aangezien het verschil niet zo groot in, 0.125 inches dus net 3mm. Ik kan dit alleen online nergens terugvinden.

TL;DR kan ik zonder problemen fietsbanden met een maat van 28x1 5/8x1 3/8 monteren op een fiets geschikt voor banden met een maat van 28x1 5/8x1 1/4?

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:01
Doorgaans wel maar kijk even op je fiets of je in alle richtingen nog een beetje ruimte hebt rond de huidige band. Zo'n band komt ook wat hoger te liggen natuurlijk.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03:39
Zo, dadelijk de eerste kilometers maken van het jaar. En zowaar niet alleen. Mijn nieuwe wintersetje van Cyclewear.eu proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
Vooralsnog alleen garmin segmenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:25
Op http://gniza.org/segments/#/ kan je van Strava segments .fit bestanden maken. Die worden op mijn Edge 510 met 3.40 firmware herkent als segments. Zometeen even uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03:39
Auw, die eerste paar ritten na een maand of twee doen echt zeer. En dan heb ik het maar over 38km met een gem. van 26,2. Pfff...blij dat ik thuis ben.
Trouwens wel wat frisjes. Zeker als een van je overschoenen open klapt. Weer wat op het verlanglijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 19:22
Wat vinden jullie van de nieuwe GF's op strava? 150 is wel uitdagender dan 130, maar 100 is imho te makkelijk.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:37
Zo mijn eerste 70 kilometers van 2015 zitter er ook weer op.. Ging alweer een stuk beter dan de afgelopen 2 weken, hopelijk heb ik het ritme weer snel te pakken.

Was toch nog gladder dan ik had verwacht vanmorgen, wat resulteerde in een glijpartij.. Gelukkig niets ernstigs, wat pijn op arm en heup.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:49

sapphire

Die-hard pruts0r

Taigu schreef op zondag 04 januari 2015 @ 13:13:
Wat vinden jullie van de nieuwe GF's op strava? 150 is wel uitdagender dan 130, maar 100 is imho te makkelijk.
Ook wel eens leuk voor mensen die gewoon geen zin hebben om 130 te rijden ;)

Ik ben het na een paar uur meestal gewoon zat, niet dat ik niet verder zou kunnen maar ben er meestal rond de 100~110km gewoon klaar mee :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
maxoss schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 19:24:
Over die update gesproken, ik heb vanmiddag een aantal segmenten in mijn 510 gezet. Morgen is uittesten hoe dat werkt, ben erg benieuwd!
Werkt dus perfect! Segmenten worden automatisch herkend. Je word een paar honderd meter van te voren gewaarschuwd en bij de start een go. Je kunt dan zien hoeveel meter het nog is en hoever je achter of voor loopt. Voor mij zijn strava segmenten niet nodig. Ik heb de belangrijke in garmin Connect gezet en als richttijd mijn PR.

[ Voor 4% gewijzigd door maxoss op 04-01-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Ik kan bevestigen dat het ook uitstekend werkt met de segments van http://gniza.org/segments/#/. Je kan op de Edge kiezen of je wilt rijden tegen de KOM of tegen je eigen PR. Werkt erg goed en motiverend om nog net ff dat beetje extra er uit (proberen) te persen.

Wel tof van Garmin dat ze deze features niet exclusief voor de Edge 1000 houden maar de 510/810 ook verder blijven ontwikkelen. Als ik nu ook nog een waarschuwing kan krijgen van inkomende calls/sms dan ben ik helemaal tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-07 20:10
Was vandaan heerlijk weer om te fietsen. Had mijn route ditmaal met gpsies gemaakt en hier en daar wat aangepast, waardoor het navigeren dit keer een stuk beter ging. Mooi om te lezen dat die segmenten functie goed werkt, ga ik binnenkort ook maar even uitproberen

http://www.strava.com/activities/236619481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg je ze op de kaart te zien? Toch maar mijn 810 updaten, zou mooi zijn als je precies ziet waar de segmenten zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Vandaag mijn vijfde ritje op de racefiets gemaakt en gelijk ook de langste tot nu toe, 43 km met 25,7 km/u. Voor jullie peanuts waarschijnlijk maar was er wel blij mee. :P Ook lekker dat het nu eens geen windkracht 5/6 was zoals bij mijn vorige ritjes. :+

Ook voor het eerst een route op mijn Garmin Edge 500 gezet, het is een wel heel primitieve manier van navigeren maar op zich wel handig om te zien waar je heen moet, gaat zeker van pas komen als ik wat verder kan fietsen en op onbekend terrein ben. Had wel zeer vaak dat hij even de route kwijt was en 3 seconden later werd hij toch weer gevonden.

Heb inmiddels ook wat kleding aangeschaft in de uitverkoop bij Futurumshop. Een Cuesta lange broek, Castelli Puro lange mouwen jersey en een dun Castelli Velo windjack. Was perfect met dit weer met nog een Craft thermoshirt eronder dat ik nog had van hardlopen. :)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top de strava segmenten komen in de kaart te staan :-). Antwoord staat hier boven al

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2015 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Zo, sinds 30 november weer gefietst. Ik moet in april fit genoeg zijn om 1800km bepakt te tandemmem in 3 weken maar de start is niet goed! 120km met 24.8! gemiddeld. Allebei hongerklop na 80km, daarna was het een martelgangetje.

Wel een fantastische route. Vanaf den haag, waar het tegen de verwachting flink regende, parallel aan de A12 bovenlangs Gouda. Dan via de Reeuwijkseplassen (prachtig daar) naar Haastrecht om wat te eten. Vervolgens was het plan bij Moordrecht de IJssel over te steken en daar richting de Eendrachtspolder te rijden maar helaas, dat bleek een pond. Een pond die ook niet vaarde.. Toen maar de IJssel gevolgd tot Capelle ad IJssel en vervolgens door Kralingen richting Berschenhoek. Hierdoor helaas het mooie bos ten Oosten van Bergschenhoek gemist. Daarna via Schipluiden Delft nog even westwaards gepasseerd en met 20kmu terugploeteren naar huis.

Fiets is nog nooit zo smerig geweest, aan het einde liep alles aan en kon ik voor niet meer schakelen door de modder. Mooie gelegenheid. Die is nu ook weer spik en span en ik kon mijn fietsmaatje eindelijk leren hoe je een fiets schoonmaakt want dat had hij nog nooit gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ketting van een vriend van mij is versleten. Het 1.00 pennetje van de slijtagemeter past er in. Is het slim om de ketting alsnog te vervangen of kan hij bij deze slijtage beter wachten tot de cassette ook versleten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Ketting vervangen, mogelijk red je het dan nog met je cassette.
Als je het door laat lopen gaat het ook je tandwielen voor kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 21:01

4POX

Everybody is wired

Als ik een slijtagemeter koop, werkt deze dan met elke ketting? Of heb je voor een KMC ketting een KMC slijtagemeter meter nodig?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Als er nog mensen zijn die op zoek zijn naar een ANT+ hartslagmeter, ze zijn in de uitverkoop bij Decathlon

http://www.decathlon.nl/g...-band-ant-id_8189560.html

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:55
M@cer schreef op maandag 05 januari 2015 @ 07:44:
Als er nog mensen zijn die op zoek zijn naar een ANT+ hartslagmeter, ze zijn in de uitverkoop bij Decathlon

http://www.decathlon.nl/g...-band-ant-id_8189560.html
Check! Thanks, gelijk 1 besteld :)

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
4POX schreef op maandag 05 januari 2015 @ 07:24:
Als ik een slijtagemeter koop, werkt deze dan met elke ketting? Of heb je voor een KMC ketting een KMC slijtagemeter meter nodig?
Is alllemaal hetzelfde. Ik heb dezelfde als die DDX heeft met zowel 0.75 als 1.0 indicatie (Trivio).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik zou deze kopen, werkt op alle kettingen en je kunt er meer mee :p
Serieus, een dedicated kettingslijtagemeter is best wel onzin hoor.
Zou een mooie boel zijn als die maar op één merk werken, dan kun je ook nooit andere merken ketting op je kettingbladen en cassettes gebruiken. Die dingen zijn als uitzondering gelukkig wél gestandaardiseerd in de fietswereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Nu online
Fietsgereedschap blinkt ook niet uit in compatibilteit doorgaans ;-)

Andere vraag: wat voor achtercassette hebben jullie voor het vlakke land? Ik twijfel of ik 12 x 23 zou nemen of 12 x 25, op compact 34 / 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
TheLemon schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:16:
Ik zou deze kopen, werkt op alle kettingen en je kunt er meer mee :p
Serieus, een dedicated kettingslijtagemeter is best wel onzin hoor.
Maar wel makkelijk omdat je afstand niet hoeft in te stellen en het gewoon lekker klein/goedkoop tooltje is die je bij kettingsmeer spullen kan neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:11
Na een lange tijd van afwezigheid (nieuwe baan, verhuizing en een kleine) meld ik me ook weer in het topic. Nu er wat sneeuw is gevallen ben ik op zoek naar een trainer voor in de logeerkamer. Heb mijn keuze ondertussen beperkt tot 2 modellen maar heb toch nog wat vragen.

Doel: enkele trainingen en af en toe duurtraining (pc staat recht voor de fiets :P)

-Tacx Blue motion (ca. 175 euro met voorwielstand, dvd en mat voor onder de fiets)
-Tacx Flow+ (ca 175 euro met voorwielstand, zweetbeschermer en dvd)

Bij beide moet ik een extra band kopen, bij de flow tevens een mat voor onder de fiets. De flow heeft een computer erbij welke een hoop ifnfo geeft, aan de andere kant kan ik ook gewoon mijn 810 monteren en op die manier op hartslag en cadans trainen (snelheid boeit me niets op een trainer).

Het komt er dus eigenlijk op neer welke technisch het best en stilst is. Iemand ervaring met beide? Woon in een appartementencomplex maar heb geen buren beneden mij (parkeergarage).

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:53
Nooit meer je drinkbus bijvullen: http://www.jamesdysonaward.org/projects/fontus-2/

Max .5l per uur in optimale omstandigheden, oftewel een mooi idee in theorie, maar de parktijk zal wel achterblijven ben ik bang. Desondanks grappig idee.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Voor de sporter niet zo interessant, water genoeg hier. Lijkt me meer wat voor de gebieden op de wereld waar drinkwater schaars is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 18:45
Rene schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:42:
Na een lange tijd van afwezigheid (nieuwe baan, verhuizing en een kleine) meld ik me ook weer in het topic. Nu er wat sneeuw is gevallen ben ik op zoek naar een trainer voor in de logeerkamer. Heb mijn keuze ondertussen beperkt tot 2 modellen maar heb toch nog wat vragen.

Doel: enkele trainingen en af en toe duurtraining (pc staat recht voor de fiets :P)

-Tacx Blue motion (ca. 175 euro met voorwielstand, dvd en mat voor onder de fiets)
-Tacx Flow+ (ca 175 euro met voorwielstand, zweetbeschermer en dvd)

Bij beide moet ik een extra band kopen, bij de flow tevens een mat voor onder de fiets. De flow heeft een computer erbij welke een hoop ifnfo geeft, aan de andere kant kan ik ook gewoon mijn 810 monteren en op die manier op hartslag en cadans trainen (snelheid boeit me niets op een trainer).

Het komt er dus eigenlijk op neer welke technisch het best en stilst is. Iemand ervaring met beide? Woon in een appartementencomplex maar heb geen buren beneden mij (parkeergarage).
Ik zou voor de Flow gaan. Koop een fitnessmat en niet die van tacx. En wat wasmachinedempers, want die mat dempt bij mij niet al te veel hoor. Je geeft al aan dat de Flow meer info weergeeft, dus dat is sowieso al beter. Ik heb de bluemotion met wasmachinedempers en de tacx mat. Je hoort nog steeds wel wat, denk echter niet dat de buren er last van hebben. Met de Flow heb ik geen ervaring qua geluid etc..

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Die mat is een vrij loos ding, handig om je vloer schoon te houden misschien? Heb de mijne welgeteld 2 min gebruikt en weer opgevouwen en in het plastic gedaan....

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het Fietsberaad heeft weer een geweldig voorstel:

NOS: "Op fietspad niet harder dan 25 km/u"
Op fietspaden moet een maximumsnelheid van 25 km/u worden ingevoerd. Dat vindt het Fietsberaad, het kenniscentrum voor fietsbeleid. Wie sneller wil, bijvoorbeeld op een racefiets of een elektrische fiets, moet volgens het adviesorgaan uitwijken naar de hoofdrijbaan.

Directe aanleiding voor het advies is de opkomst van de speed pedelec, een nieuw type elektrische fiets. Officieel is deze 'hogesnelheidsfiets' een snorfiets, maar wie ook nog zelf trapt kan met gemak meer dan 40 km/u rijden. Dat kan tot ongelukken leiden. Daarnaast wordt al langere tijd gepraat over de gevaren van wielrenners op het fietspad, met name als ze in grote groepen rijden.

Duidelijke norm

In 2010 pleitte de Fietsersbond ervoor om pelotons wielrenners de keuze te geven of ze op het fietspad willen fietsen of tussen de auto's op de weg. Het advies van het Fietsberaad gaat verder: de voorgestelde maximumsnelheid op het fietspad geldt ook voor individuele fietsers.

Handhaving is wel een probleem, erkent het Fietsberaad. Op fietspaden wordt over het algemeen niet op snelheid gecontroleerd. Toch vindt het adviesorgaan, dat is ingesteld door het toenmalige ministerie van Verkeer en Waterstaat, het zinvol om een duidelijke norm te stellen.

[ Voor 84% gewijzigd door Nordlys op 06-01-2015 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Vraag me af hoe ze daar een boete voor kunnen geven. Volgens mij staat er nergens dat snelheidsmeter voor fietsers verplicht is. ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Na een paar maanden niet of nauwelijks fietsen door kluswerkzaamheden wil ik toch in de winter wat km's gaan maken. Ik heb gister een Castelli meno bib gekocht. Volgens de specs geschikt voor temperaturen tussen 4 en 15 graden. Maar eigenlijk vind ik hem toch wel erg dun. Wat dragen jullie bij temperaturen tussen de 5 en de 10 graden? ga ik het redden met deze broek, een thermoshirt en fietsjasje? (En handschoenen + muts) Of zijn er meer lagen nodig?

[ Voor 3% gewijzigd door coen76 op 06-01-2015 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
Nordlys schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 19:37:
Het Fietsberaad heeft weer een geweldig voorstel:

NOS: "Op fietspad niet harder dan 25 km/u"

[...]
Vaak wijk ik al uit naar de hoofdrijbaan (alleen als het rustig is), gewoon omdat het wegdek daar beter is, of omdat daar niet allemaal van die korte bochten in zitten . Niet alle automobilisten kunnen dat waarderen, hoe rustig het ook is op de hoofdrijbaan. Als het verplicht wordt wordt het misschien ook meer geaccepteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Binnen de bebouwde kom vind ik dit niet eens een slecht plan, maar lijkt me juridisch lastig idd. Ik zou graag snelle fietsers en vooral pizzakoeriers op de hoofdrijbaan zien. Qua snelheid scheelt dat weinig met automobilisten. Buiten de bebouwde kom is het lariekoek, daar is genoeg overzicht en plek om snelle en langzamere fietsers op hetzelfde fietspad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:59

Vos

AFCA

Volgens mij ligt het gevaar meer bij de personen die op die elektrische dingen rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 13:58
Dat word levensgevaarlijk. Voor woon werk verkeer gebruik ik regelmatig een brommer op de rijbaan, automobilisten halen dan al de gekste capriolen uit omdat ze je persee voorbij willen omdat ze dan 5km harder gaan. Dat moet een gekkenhuis worden wanneer daar ook een nog stel fietsers bijkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ceaser schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:54:
Dat word levensgevaarlijk. Voor woon werk verkeer gebruik ik regelmatig een brommer op de rijbaan, automobilisten halen dan al de gekste capriolen uit omdat ze je persee voorbij willen omdat ze dan 5km harder gaan. Dat moet een gekkenhuis worden wanneer daar ook een nog stel fietsers bijkomt
Fietsen of brommeren kan gewoon veilig op de rijbaan maar je moet je wel een beetje anders gedragen dan je gewend bent in fietspad-land Nederland. Als je zelf van mening bent dat het niet veilig is jou op dezelfde rijbaan te passeren ga dan niet in de kant rijden maar kies het midden van de rijbaan. Duidelijker wordt het niet. Hoe vaak ik brommers niet half in de kant zie rijden... dan gaan mensen je natuurlijk inhalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 13:58
Makkelijk schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 22:21:
[...]

Fietsen of brommeren kan gewoon veilig op de rijbaan maar je moet je wel een beetje anders gedragen dan je gewend bent in fietspad-land Nederland. Als je zelf van mening bent dat het niet veilig is jou op dezelfde rijbaan te passeren ga dan niet in de kant rijden maar kies het midden van de rijbaan. Duidelijker wordt het niet. Hoe vaak ik brommers niet half in de kant zie rijden... dan gaan mensen je natuurlijk inhalen!
Geloof me, dat maakt dus weinig tot niets uit. Ik ben het met je eens dat rechts plakken uitnodigt maar mijn vaste plek is midden op de weg en dat houd die gekken echt niet tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
coen76 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:56:
Na een paar maanden niet of nauwelijks fietsen door kluswerkzaamheden wil ik toch in de winter wat km's gaan maken. Ik heb gister een Castelli meno bib gekocht. Volgens de specs geschikt voor temperaturen tussen 4 en 15 graden. Maar eigenlijk vind ik hem toch wel erg dun. Wat dragen jullie bij temperaturen tussen de 5 en de 10 graden? ga ik het redden met deze broek, een thermoshirt en fietsjasje? (En handschoenen + muts) Of zijn er meer lagen nodig?
Tussen de 5 en -5 heb ik een Castelli nanoflex broek aan, een shirt van Craft Pro Active Extreme Thermo (kort of lange mouwen), en daarover mijn Castelli Gabba. Qua hoofd heb ik mijn helm met daaronder een wielerpetje, handschoenen varieren qua dikte en naast redelijk warme icebreaker sokken ook nog neoprene overschoenen.

Onder de -5 graden ga ik pas voor een winterjack Castelli Velocissimo en mijn Castelli Polare bib. Eventueel aanpassing in sokken en handschoenen, wel een skullcap met windstopper op voorhoofd en over oren bescherming.

Je meno is denk ik prima voor de temperaturen die je aangeeft. Ik weet niet of je er al mee gefietst hebt maar het lijkt misschien dun spul, je hebt het echter vrij snel warm als het al winddicht (en water) is. Maar niet iedereen ervaart temperatuur hetzelfde.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
Oké, dat klinkt vergelijkbaar met het setje dat ik heb. Ik had hem nog niet geprobeerd. Ik ben bijna klaar met klussen en had mezelf wat winterkledingkleding als beloning gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Ik wil af en toe met de racer naar m'n werk gaan dus ben opzoek naar een rugzakje. Weet iemand een goede waar een kledingset, schoenen en een handdoek in past?

[ Voor 13% gewijzigd door Ascension op 07-01-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Ik heb deze rugzak :
http://www.timbuk2.com/es...ze=7&dwvar_423_color=2094

Maar ik zorg eigenlijk dat ik altijd setje kleding/schoenen op m'n werk heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Inderdaad de dag ervoor kleding meenemen naar het werk en later weer mee naar huis. Dan heb je geen last van een rugzak op de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
M@cer schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:20:
Inderdaad de dag ervoor kleding meenemen naar het werk en later weer mee naar huis. Dan heb je geen last van een rugzak op de fiets.
Gaat helaas niet helemaal op. Ik neem elke dag wel wat schone kleren mee incl mijn laptop dus moet wel elke dag met rugtas. Gelukkig wel een douche en idd gewone schoenen ed op werk.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Maar dan heb je het niet meer over af en toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
DDX schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:06:
Ik heb deze rugzak :
http://www.timbuk2.com/es...ze=7&dwvar_423_color=2094

Maar ik zorg eigenlijk dat ik altijd setje kleding/schoenen op m'n werk heb liggen.
Dit is wel een mooi tasje! Weet jij een adres in NL waar die te verkrijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:09:
Maar dan heb je het niet meer over af en toe ;)
True :+

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:25

DeFeCt

je wéét toch

Graham schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:58:
[...]

Gaat helaas niet helemaal op. Ik neem elke dag wel wat schone kleren mee incl mijn laptop dus moet wel elke dag met rugtas. Gelukkig wel een douche en idd gewone schoenen ed op werk.
laptop op werk laten geen optie?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Ascension schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:14:
[...]

Dit is wel een mooi tasje! Weet jij een adres in NL waar die te verkrijgen is?
Ik kon geen winkels vinden half jaar geleden, dus gewoon direct vanuit de us besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

TheLemon schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:10:
Binnen de bebouwde kom vind ik dit niet eens een slecht plan, maar lijkt me juridisch lastig idd. Ik zou graag snelle fietsers en vooral pizzakoeriers op de hoofdrijbaan zien. Qua snelheid scheelt dat weinig met automobilisten. Buiten de bebouwde kom is het lariekoek, daar is genoeg overzicht en plek om snelle en langzamere fietsers op hetzelfde fietspad te hebben.
Pizzakoeriers rijden zga altijd met geel kenteken en dan mag je toch vaak binnen bebouwde kom al op de hoofdrijbaan ?

Maar gaat lekker in Nederland, zo'n beetje ieder vervoersmiddel moet of financieel uitgeknepen worden, heeft belachelijk strenge regels qua eisen of gewoon vage regels.
Je kunt natuurlijk allerlei regels, boetes en dingen gaan invoeren maar lijkt me zinvoller om mensen gewoon eens te gaan onderwijzen/in te laten zien/ uitleggen hoe het werkt. Feit is gewoon dat we in Nederland ( en met name de randstad) met veel mensen op elkaar wonen, veel daarvan maken gebruik van de weg/nemen deel aan het verkeer maar het gros snapt er geen snars van hoe het is om in de schoenen van die andere irritante verkeersdeelnemer te staan.

Ikzelf rijd auto, fiets, wielren (doe die even apart van gewoon fietsen), rijd scooter en loop veel dus kan me in die dingen goed verplaatsen in een ander. Scheelt veel onbegrip als je als automobilist weet waarom een wielrenner niet graag "even stopt", en misschien rem je dan een keer eerder ipv dat je je auto er stug voor gooit.

Maargoed blijft er natuurlijk nog over dat veel mensen op wonderbaarlijke manier in een soort oermens transformeren zodra ze gaan deelnemen aan het verkeer, inc de bijbehorende driften :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaot
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:19
sapphire schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 19:48:

Maargoed blijft er natuurlijk nog over dat veel mensen op wonderbaarlijke manier in een soort oermens transformeren zodra ze gaan deelnemen aan het verkeer, inc de bijbehorende driften :(
Dat dus. En dan vergeet je nog de onoplettende hondeneigenaar die aan de ene kant van het fietspad wandelt, terwijl zijn hond aan de andere kant tegen een struik plast en jij de leiband niet ziet in het donker. (Disclaimer: Ik hou van honden, maar niet van het gedrag van sommige eigenaren).

Mijn oplossing is nog altijd proberen rustig en oplettend te rijden en zoveel als mogelijk (wonende in hartje Madrid) wegen/fietspaden met weinig mensen op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enquetes mogen alleen geplaatst worden met uitdrukkelijke toestemming van de crew. Neem hier voor contact op met een lokale moderator

[ Voor 89% gewijzigd door Standeman op 08-01-2015 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
PM_Petrol schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:46:
[...]

Ik zou voor de Flow gaan. Koop een fitnessmat en niet die van tacx. En wat wasmachinedempers, want die mat dempt bij mij niet al te veel hoor. Je geeft al aan dat de Flow meer info weergeeft, dus dat is sowieso al beter. Ik heb de bluemotion met wasmachinedempers en de tacx mat. Je hoort nog steeds wel wat, denk echter niet dat de buren er last van hebben. Met de Flow heb ik geen ervaring qua geluid etc..
Heb uiteindelijk de bluemotion gekocht, puur vanwege het feit dat de flow niet meer op voorraad was en opnieuw bestellen ten eerste langer zou duren en ten tweede de prijs omhoog zou gaan.

Past allemaal prima in de logeerkamer/kantoor en staat recht voor het bureau inclusief laptop en ventilator.

Morgen de racefiets bij mijn schoonouders uit de stalling halen (staat daar nog vanwege de verhuizing) en de eerste training van 2015 afwerken (uurtje rustig trappen)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Als we het toch over Tacxen hebben... wie weet een alternatief voor Sufferfest? Heb daar twee video's van, maar ik heb niet altijd zin om helemaal dood te gaan :)
Dus een soort trainingsvideo (cadans of interval) met wat muziek en instructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Nu online
Trainerroad iets voor je? Meer gericht op trainingsprogramma's en wat minder op de 'fun' met video etc. Je kunt wel de video's van oa Sufferfest gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 22:37
Vandaag eerste keer weer de fiets naar het werk gepakt. Wat viel dat tegen, veel wind.

Is maar een klein stukje, 24 km maar kwam niet echt vooruit. Wel weer lekker, heb geen doel zoals de meesten hier van 10k km maar een bescheiden 2-3k km is het doel voor dit jaar.

Ik kies trouwens voor een rugzak met douche spullen en kleding. Laptop blijft op het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
coen76 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:56:
Daar red je het wel mee hoor. Heb ook een Meno (Wind) broek, de versie met windstopper voor. Boven de 8 graden is die eigenlijk iets te warm ;). Verder 2 of 3 lagen systeem. Thermo shirt/fietsshirt/gabba als het richting 0 gaat. Daarboven heb ik het prima warm met thermoshirt en Gabba. Handschoenen/muts/overschoenen is gewoon zelf aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Ik draag van -5 tot 10 graden hetzelfde spul. Ik heb het nooit koud. :+

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Lucky you :P. Ik had het gisteren te koud om nog vooruit te kunnen komen. Heb maar een softshell besteld :). Twijfelde tussen softshell of een windjasje maar ik vind de meeste windjasjes toch nog wat te zweterig. Nadeel is natuurlijk dat je een softshell je hele rit aan moet houden.

[ Voor 58% gewijzigd door Makkelijk op 08-01-2015 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Makkelijk schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:45:
Ik had het gisteren te koud om nog vooruit te kunnen komen.
Dan moet je eigenlijk juist (flink) harder gaan rijden, krijg je het vanzelf weer warm van.
(tenzij je echt te koud gekleed bent)

Merk zelf dat het lastig is om je te kleden als je rustig rondje (zeg hartslag lager dan 120) wilt fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Makkelijk schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:45:
Nadeel is natuurlijk dat je een softshell je hele rit aan moet houden.
Zie ik zelf niet als nadeel. Softshell zitten prima. Gabba valt hier ook onder en zit heerlijk.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Graham schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:29:
[...]

Zie ik zelf niet als nadeel. Softshell zitten prima. Gabba valt hier ook onder en zit heerlijk.
De voornaamste reden dat ik een softshell koos is i.d.d ook dat mijn Gabba met korte mouwen heerlijk zit. Ik moet me alleen niet zo kleden dat ik super-comfortabel weg ga want dan ga ik waarschijnlijk zweten als ik opgewarmd ben.

Voornaamste reden voor mij om een softshell te kiezen is dat ik vooral behoefte had aan betere windbescherming dan mijn lange mouwen jerseys. De Castelli Senza en Sportful Flash die ik besteld heb (ik hou er één na passen) claimen dat te bieden. Tot nu toe deed ik gewoon meer laagjes tegen de kou maar van de wind-chill win je het dan nooit.

[ Voor 6% gewijzigd door Makkelijk op 08-01-2015 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Makkelijk schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:05:
[...]

De voornaamste reden dat ik een softshell koos is i.d.d ook dat mijn Gabba met korte mouwen heerlijk zit. Ik moet me alleen niet zo kleden dat ik super-comfortabel weg ga want dan ga ik waarschijnlijk zweten als ik opgewarmd ben.

Voornaamste reden voor mij om een softshell te kiezen is dat ik vooral behoefte had aan betere windbescherming dan mijn lange mouwen jerseys. De Castelli Senza en Sportful Flash die ik besteld heb (ik hou er één na passen) claimen dat te bieden. Tot nu toe deed ik gewoon meer laagjes tegen de kou maar van de wind-chill win je het dan nooit.
Gabba vario heb ik daarom genomen...perfect.

Klopt. Je moet het wat koud tot fris hebben als je weg rijdt. Dat geld eigenlijk altijd zo qua kleding en aanpassen aan het weer (mijn ervaring qua hardlopen, hiken, ed). Al is het soms wel handig om een extra laagje mee te nemen zoals een buff headwear sjaal ding....gewoon voor om je hals. Makkelijk uit te doen en neemt vrij weinig plek in.

Laagjes helpt idd wel maar dan moet je toplaag wel wind dicht zijn ;) Onder je toplaag kan je dan redelijk varieren.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
Graham schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:29:
[...]

Gabba vario heb ik daarom genomen...perfect.

Klopt. Je moet het wat koud tot fris hebben als je weg rijdt. Dat geld eigenlijk altijd zo qua kleding en aanpassen aan het weer (mijn ervaring qua hardlopen, hiken, ed). Al is het soms wel handig om een extra laagje mee te nemen zoals een buff headwear sjaal ding....gewoon voor om je hals. Makkelijk uit te doen en neemt vrij weinig plek in.

Laagjes helpt idd wel maar dan moet je toplaag wel wind dicht zijn ;) Onder je toplaag kan je dan redelijk varieren.
Vario? bedoel je de convertible?

Nog een andere vraag. Ik heb zojuist 2 carbon bidonhouders uit china binnen. Mijn bidons gaan er erg strak in. Op de fiets zal dat wat lastig gaan. Is dat een bekend probleem? zelf dacht ik er wat wd40 oid op te spuiten. Maar het moet natuurlijk niet op de drinktuit van de bidon komen. Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Andere bidons proberen.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
Een oudere bidon van wat harder maar gladder plastic gaat wel wat makkelijker, maar de houders zijn gewoon duidelijk krapper dan mijn oude houder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Vanmiddag de garmin vector S proberen (de mono uitvoering van de Garmin Vector, dus op 1 pedaal gemonteerd)... Ben benieuwd

15:52: eerste ritje in de regen een feit. 10km en nuook wat meer vermogens-info.
https://www.strava.com/activities/238752654

[ Voor 75% gewijzigd door NielsTn op 09-01-2015 15:53 . Reden: aanduiding Vector S toegevoegd.... ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

coen76 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:52:
Een oudere bidon van wat harder maar gladder plastic gaat wel wat makkelijker, maar de houders zijn gewoon duidelijk krapper dan mijn oude houder.
Welke bidons heb je ? en welke houders had je ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Wisselen jullie tijdens het jaar ook wel eens de banden (band voorwiel naar band achterwiel (en vice versa)?
of rijden jullie gewoon door, en slijten "2 achterbanden op 1 voorband"? #dtv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
Mijn oude houder was een houder van canyon. Mijn nieuwe imitatie carbon houders look. Mijn oude bidon is een zwarte bbb. De nieuwe bidons zijn van rose.
http://www.rose.nl/artike...n-bottle-bidon/aid:739324

Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/32262176280_1/2-pcs-LOOK-carbon-bottle-cage-Road-Bike-Full-Carbon-Fiber-Water-Bottle-Cages-holder.jpg_250x250.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wissel altijd per setje als achter slecht is dan is voor ook al een stuk minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaot
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:19
NielsTn schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 19:12:
Wisselen jullie tijdens het jaar ook wel eens de banden (band voorwiel naar band achterwiel (en vice versa)?
Ik doe altijd versleten achterband weggooien, voorband naar achter en nieuwe band vanvoor. Ik heb liefst de meest betrouwbare band met het meeste grip vanvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
NielsTn schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 19:12:
Ik wissel altijd de hele set. Dat gewissel tussendoor is mij te veel gedoe. De voorband bewaar ik soms wel, voor 'noodsituaties'.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Gisteren het schroefdraad in mijn bottombracket-huis opnieuw laten draaien. Daarna een paar uurtjes lekker aan de klus geweest met nieuwe crankset installeren, en daarbij de front derailleur ook opnieuw instellen. Best nog een werkje om dat goed te doen, maar het is prima gelukt zo volgens mij.

Eerste ritje vandaag gemaakt en dat ging best prima (was graag gisteren met windkracht 8 gaan laagvliegen, maar toen begon het flink te hozen en daarna was de wind opeens 'gewoon' windkracht 4).
Alles draait en schakelt weer alsof de fiets net nieuw was, en of het tussen m'n oren zit of niet weet ik niet, maar die Ultegra crank voelt wel als een redelijke upgrade vanaf de FSA Gossamer.
Toch waaide het vandaag ook nog wel behoorlijk (W5), en als je de rit van Olympia's Tour van vorig jaar niet mee zou tellen, heb ik mooi de KOM op het stuk Krimpen - Schoonhoven te pakken (18km in 24 minuten).

Binnenkort maar eens wat concrete tochten uitzoeken voor dit jaar. En misschien een weekendje Ardennen organiseren ofzo, of misschien wel Dolomieten als daar animo voor is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 19:22
Heb je ook pics van de Focus met Ultegra crank?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Vandaag de eerste basis wintertraining gedaan op het circuit van sloten.. Was echt een goede opkomst met ongeveer 30 man/vrouw. Eerste anderhalf uur aangesloten bij de snelle groep met een gemiddelde snelheid van ongeveer 37 per uur, daarna af laten zakken naar de middelste groep. Stond nog best een aardig windje en elke keer voor de brug omhoog was die wind op z'n hardst.

Uiteindelijk heerlijk afgezien en ik vond het een hele goede training om een goede basis voor de rest van het jaar te leggen. Alleen dat ik verzonnen had om ook van heen en weer naar Sloten te fietsen vanaf huis was achteraf misschien niet een heel goed idee :)

Hier ook maar eens kijken wat we komend jaar allemaal gaan doen voor tochten.. Krijg er nu toch wel weer zin in. Een kijken of we dit jaar eens een echte berg kunnen pakken, misschien maar eens een goede doelentocht gaan doen. In ieder geval alweer ingeschreven voor de 24 uur van Zandvoort (ook een aanrader trouwens)

[ Voor 20% gewijzigd door M@cer op 11-01-2015 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Taigu schreef op zondag 11 januari 2015 @ 20:30:
Heb je ook pics van de Focus met Ultegra crank?
Ik heb inmiddels een Wilier, maar die had toevallig ook een (custom) Gossamer crank. Moet m'n foto in de openingspost even aan laten passen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

M@cer schreef op zondag 11 januari 2015 @ 20:37:
Een kijken of we dit jaar eens een echte berg kunnen pakken
Volgens mij heb ik hier vrijwilliger 1 te pakken voor een fietsweekendje in Italie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

morgen een sportmedisch onderzoek. ben benieuwd wat het word. vandaag bewust niet wezen fietsen, (want rustig fietsen met deze wind zit er niet in)

over 1-2 weken nog een lactaat test. maatje van mij kwam een stuk lager uit qua omslag punt als verwacht. Hij fietst wel 400 watt weg. Hoop dat ik er in de buurt van kom.

Hoeveel watt fietsen jullie (dus bij een inspannings test)
Pagina: 1 ... 113 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.