ik gebruik veloviewer(pro), dit is nu sinds kort betaald geworden maar kost 12 euro voor een jaar, ik vind het duidelijker weergave hebben als strava. heb ook geen power meter dus is strava premium al zinloos.lochtejans schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 19:55:
Hoe zijn jullie ervaringen met Strava Premium? Geeft een upgrade waar voor zijn geld?
Spicy!
Strava moet die routeplanner premium exclusief maken. Daar gaan mensen echt voor betalen, het werkt fantastisch. Daar heb ik werkelijk al tig prachtige routes mee gefietst in Nederland & buitenland. Echt een verrijking!DDX schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 20:31:
Premium is best grappig, maar ze zouden meer premium functies moeten toevoegen om het echt nuttig te maken.
Bijvoorbeeld bij gear voor premium members mogelijkheid onderdelen wisselen (tussen fietsen) en km stand van ieder onderdeel bijhouden.
Ik heb nu trial omdat ik ook powermeter heb, denk dat ik het wel verleng omdat er dan toch wel wat nuttige info staat.
Maar zonder powermeter is het niet echt heel nuttig nu volgens mij.
En die rit van afgelopen zaterdag was zeker wel lekker. Met een vermogensmeter kun je goed je krachten verdelen, vooral met wind mee ga je wat zuiniger rijden... Maar met die voortdurend harde wind en die kou was ik na 180 kilometer alsnog wel aardig op hoor...
http://www.strava.com/activities/231154005
[ Voor 3% gewijzigd door frankknopers op 23-12-2014 21:52 ]
Goud is geen geld
En die graphs van cycleanalytics kloppen vrij aardig, ik kon dat heel goed matchen met mijn conditie.
Het was eerst premium, maar ze hebben het voor iedereen open gezet.frankknopers schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 21:50:
[...]
Strava moet die routeplanner premium exclusief maken. Daar gaan mensen echt voor betalen, het werkt fantastisch. Daar heb ik werkelijk al tig prachtige routes mee
gefietst in Nederland & buitenland. Echt een verrijking!
Ze zouden iets moeten doen met segmenten lijstje maken en dat strava op basis van die segmenten dan een route voor je maakt.
Vlak voor Amsterdam was het bij mij ook over hoor. (ook bij 180km trouwens)En die rit van afgelopen zaterdag was zeker wel lekker. Met een vermogensmeter kun je goed je krachten verdelen, vooral met wind mee ga je wat zuiniger rijden... Maar met die voortdurend harde wind en die kou was ik na 180 kilometer alsnog wel aardig op hoor...
Denk dat tempo in begin gewoon killing was ervoor. (hele stukken 180bpm gezien)
Ook met dank aan de 2 aanhakers die stukje met ons meereden.
Dag erna was het wel mooi om te zien op powermeter dat ik zelfde vermogen leverde terwijl hartslag zo'n 20 slagen lager was.
Er is een open source trainingspakket, Golden Cheetah, wat ook die grafieken kan maken. Is niet echt laagdrempelig, maar kan alles wat cycleanalytics ook kanUltraSub schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 21:54:
Ik snap nog steeds niet dat cycleanalytics op basis van je trainingen een mooie grafiek op je scherm kan toveren over hoe je er voor staat qua traininingsintensiviteit en conditie, en Strava van alles bouwt, maar zo iets simpels niet er in zet, desnoods alleen voor premium users, om ze te houden. Want nu is inderdaad premium strava vrij zinloos als je geen powermeter hebt.
En die graphs van cycleanalytics kloppen vrij aardig, ik kon dat heel goed matchen met mijn conditie.
http://www.goldencheetah.org
Ervaring is dat ze meer grip bieden op nat wegdek dan de 4000 serie. Heb ze vorig herfst/winter seizoen gebruikt.RalphvR schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 20:55:
Ik vroeg me af of iemand hier ervaringen heeft met de conti 4-season banden: brengen ze een meerwaarde ten opzichte van de grand prix 4000? En zijn ze enkel aan te raden voor de (natte, koude) wintermaanden of ook prima genoeg om op te rijden in de zomer?
Nu overigens de Vredenstein Fortezza Sensa all weather 25mm erop. Die rijden ook erg fijn. Kan nog niets zeggen over slijtage.
Qua Strava premium geef ik iedereen wel gelijk eigenlijk. Niet veel meer waarden. Wel met een powermeter. Had een gratis maandje gekregen dus probeer het weer even. Zal ook veloviewer eens uitproberen.
Nieuwe road bike party, deel 3 (deel 2 blijf beter).
[ Voor 12% gewijzigd door Graham op 23-12-2014 22:59 ]
Aan de andere kant: zo duur is het nou ook weer niet. Toch maar even betaald voor het komende jaar.
Die score opkrikken wordt wel steeds lastiger, ik sta nu op 99.47
Werkt voor mij wel motiverend trouwens, dat segmentjes hunten.
[ Voor 6% gewijzigd door DDX op 24-12-2014 09:10 ]
Jup en het weekend ziet er nou niet echt veel beter uit.DDX schreef op woensdag 24 december 2014 @ 09:10:
Het is wel weer echt Rapha500 weer buiten vandaag.
Ik neem ik denk ik ook maar een maand trial. Is het makkelijk opzegbaar zodat je er niet aan vast zit?DDX schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 20:31:
Premium is best grappig, maar ze zouden meer premium functies moeten toevoegen om het echt nuttig te maken.
Bijvoorbeeld bij gear voor premium members mogelijkheid onderdelen wisselen (tussen fietsen) en km stand van ieder onderdeel bijhouden.
Ik heb nu trial omdat ik ook powermeter heb, denk dat ik het wel verleng omdat er dan toch wel wat nuttige info staat.
Maar zonder powermeter is het niet echt heel nuttig nu volgens mij.
ga misschien ook maar eens gericht hunten naar segmenten
Snap strava beleid ook eigenlijk niet helemaal (vrij weinig data, maar wel super goede api), zonder strava geen veloviewer.
Er zal op zn tijd wel een 2e abbo komen, of ze nemen veloviewer over.
Gister nog leuke rit gemaakt
http://www.strava.com/activities/232146962
Spicy!
Strava heeft voor premium users exact de grafiek die je beschrijft, onder "Fitness en Freshness". Werkt sinds een paar maanden ook voor gebruikers met alleen een hartslagmeter. De grafiek is inderdaad redelijk simpel, allemaal op dezelfde theorie gebaseerd dus niet heel moeilijk om te maken. Die grafiek kan soms wel handig zijn maar ik herstel sneller dan die grafiek aangeeft.UltraSub schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 21:54:
Ik snap nog steeds niet dat cycleanalytics op basis van je trainingen een mooie grafiek op je scherm kan toveren over hoe je er voor staat qua traininingsintensiviteit en conditie, en Strava van alles bouwt, maar zo iets simpels niet er in zet, desnoods alleen voor premium users, om ze te houden. Want nu is inderdaad premium strava vrij zinloos als je geen powermeter hebt.
Verwijderd
Srm past wel maar veel te duur
Ik zou deze even in de gaten houden:Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2014 @ 16:03:
Ook maar eens aan het kijken naar een powermeter maar de keuze is klein als je een fsa sl-k crank hebt.
http://www.dcrainmaker.co...introduces-precision.html
Is nog niet leverbaar, maar ze verwachten begin volgend jaar wel. Die zou je dan prima op je SL-K kunnen monteren
Stages verkoopt de FSA Energy die erop past.Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2014 @ 16:03:
Ook maar eens aan het kijken naar een powermeter maar de keuze is klein als je een fsa sl-k crank hebt.
Verwijderd
[ Voor 122% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2014 19:41 ]
Je kan hem direct opzeggen nadat je trial hebt aangevraagd.lochtejans schreef op woensdag 24 december 2014 @ 11:05:
[...]
Ik neem ik denk ik ook maar een maand trial. Is het makkelijk opzegbaar zodat je er niet aan vast zit?
Trial loopt dan gewoon 30 dagen.
Vandaag eerste dag van de Rapha 500 en meteen 270km afgetikt
http://www.strava.com/activities/232565032
[ Voor 20% gewijzigd door DDX op 25-12-2014 00:20 ]
Zit ook te twijfelen over een Canyon, zijn dat kwalitatief echt goede fietsen? Ik ga dan voor de Canyon Endurance CF 9.0 of 8.0Tourniquet schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 16:13:
[...]
Hier is mijn Canyon Endurace 6.0 2015 gemonteerd en wel (foto's zijn klikbaar):
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Net ook een testritje gemaakt, rijdt lekker maar heb het kort gehouden vanwege windkracht 6 hier.
[...]
Mijn ervaring was prima, heb besteld op 11 december (deze versie was op voorraad) en werd geleverd op 17-12. Heb op zondag nog een mail gestuurd om de pedalen nog extra erbij te bestellen (met 20 euro korting) en dat werd op maandag gelijk nog geregeld.
Schoenen (Shimano R078L) en helm (Bell Array) heb ik inmiddels ook. Ik moet nu alleen nog shoppen voor wat goede kleding, volgende week maar even achteraan.
Heel netjes!DDX schreef op woensdag 24 december 2014 @ 23:44:
[...]
Je kan hem direct opzeggen nadat je trial hebt aangevraagd.
Trial loopt dan gewoon 30 dagen.
Vandaag eerste dag van de Rapha 500 en meteen 270km afgetikt
[afbeelding]
http://www.strava.com/activities/232565032
Nu de kerstcadeau's, in de vorm van wat geld, binnen zijn zit ik erover te denken dit te besteden aan een navigatieapparaatje. Ik ben erg slecht in het vinden van de weg, waarbij ik bij de op het eerste gezicht meest eenvoudige tochtjes verdwaal. Het is niet erg prettig bij bijna elke kruising af te moeten stappen om een beroep op Google Maps te doen

Ik heb wat rondgekeken online en de Garmin Edge 810 lijkt me een mooi apparaatje: ziet er mooi, goed en degelijk uit, zo te zien veel opties tot uitbreiden en goede samenwerking met Strava. Aangezien ik op dit moment nog een prima werkend Sigma tellertje heb voor snelheid en cadans heb ik de prestatiebundel nog niet nodig, lijkt mij. Ik zou later eventueel altijd kunnen besluiten dat tellertje op een andere fiets te zetten en de 'Garmin Prestatie' accessoires aan te schaffen. De enige twijfel die ik heb betreft de keuze tussen de 'kale' en 'navigatie' variant.
Wanneer ik thuis, voorafgaande de trip, op mijn computer een rit samenstel (met bijvoorbeeld http://www.gpsies.com/ of http://routeplanner.fietsersbond.nl/ , kan ik deze GPS route dan op de 'standaard' Garmin 810 laden en zo turn-by-turn navigeren? Of heb uiteindelijk toch de City Navigator kaarten van Garmin nodig?
http://www.dcrainmaker.co...oad-garmin-705800810.html
Bedank, mooi dat dat ook werkt!MaartenPol schreef op donderdag 25 december 2014 @ 17:03:
Ik heb de kale 810 genomen, en kaart materiaal gedownload van OpenStreetMaps. Werkt prima.
http://www.dcrainmaker.co...oad-garmin-705800810.html
Blauw/zilveren variant besteld en daar zat de harde strap bij. Ding ziet er serieus oncomfortabel uit dus twijfel of ik hem zal verkopen aangezien ik in de tussentijd mijn Bryton hartband kan blijven gebruiken.DDX schreef op maandag 22 december 2014 @ 17:41:
Laat even weten welke hartslagband erbij zit, wil er ook eentje voor m'n vader bestellen.
Verder nog amper gekeken/gebruik gemaakt van de Garmin maar ik vind hem vrij groot tov. de mini Bryton Rider 20 die ik had. Kan niet wachten hem te gaan gebruiken
De GSC 10 ben ik nu ook al blij mee, echt een klein apparaatje vergeleken de cadans/snelheidsmeter die ik nu heb (zo'n ding uit twee delen met een draadje er tussen). Twijfel of ik die weg zal doen, of die paar euro laat gaan en hem op mijn stadsfiets zet (omdat het kan
En idd gewoon de niet navigatie bundel aangezien je toch de OpenStreetMaps erop wilt zetten.
Ook wel goede aanbiedingen trouwens :
http://www.rose.nl/artike...tscomputer-bundle-premium
http://www.rose.nl/artike...-gps-fietscomputer-bundle
En ja je kan gpx files gewoon inladen op je garmin. (ik maak ze met strava routeplanner)
[ Voor 19% gewijzigd door DDX op 25-12-2014 22:57 ]
DDX, bedankt voor de tip en de link! Gezien de hele mooie prijs van de premium bundel bij Rose heb ik deze aangeschaft.DDX schreef op donderdag 25 december 2014 @ 22:52:
@RalphvR; ik zou toch echt de bundel halen, wel zo makkelijk als je op 1 device de gegevens hebt en achteraf op strava kan uploaden/bekijken.
En idd gewoon de niet navigatie bundel aangezien je toch de OpenStreetMaps erop wilt zetten.
Ook wel goede aanbiedingen trouwens :
http://www.rose.nl/artike...tscomputer-bundle-premium
http://www.rose.nl/artike...-gps-fietscomputer-bundle
En ja je kan gpx files gewoon inladen op je garmin. (ik maak ze met strava routeplanner)
Netjes hoor. Vandaag geen tijd zelf dus hopelijk ma-di-wo nog. Het weekend zelf ziet er niet al te best uit helaas.DDX schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 12:37:
Zo challenge voltooid![]()
[afbeelding]
Moest er vanmorgen wel vroeg voor starten, aangezien ik zo weg moet.
Hebben jullie nog doelstellingen?
Anderhalf uur heb ik het uitgehouden, 2 afleveringen van Under the Dome gekeken. Beviel goed dus ga ik dat maar vaker doen.
Als het niet vriest en niet al te hard gaat regenen begin ik 1 januari gelijk weer om naar mn werk te fietsen.
Slecht weer fiets heb ik tot nu nog amper gebruikt, wordt tijd!
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Een Edge serie ontvangt via ANT+ protocol de data en meet dus niets.coen76 schreef op donderdag 25 december 2014 @ 22:25:
Hoe meet zo'n meter het vermogen?
Het echte meten gebeurd bijvoorbeeld in de trapper/crank, op de as van de crank of op de as van het achterwiel.
Ik zou je aanraden op DC Rainmaker bijvoorbeeld eens te gaan inlezen, diverse vermogensmeters worden getest en besproken. Dan krijg je een idee hoe e.e.a. zit met accelerometers, koppel/vermogen, etc.
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Dat snapte ik inderdaad, maar zag hierboven de link naar dcrainmaker. Daar wordt een powermeter tegen de cranck gelijmd. Ik vroeg mij af hoe deze het vermogen meet. Voor mij persoonlijk veel te duur en nergens voor nodig, maar vind het wel interessant.NielsTn schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 17:38:
[...]
Een Edge serie ontvangt via ANT+ protocol de data en meet dus niets.
Het echte meten gebeurd bijvoorbeeld in de trapper/crank, op de as van de crank of op de as van het achterwiel.
Ik zou je aanraden op DC Rainmaker bijvoorbeeld eens te gaan inlezen, diverse vermogensmeters worden getest en besproken. Dan krijg je een idee hoe e.e.a. zit met accelerometers, koppel/vermogen, etc.
het lijmen weet ik zo net nog niet.... Stages en de Vector S komen ook al in betaalbare segmenten terecht, waar ik gevoelsmatig meer 'rust' in vind.
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Anders koop ik er een paar op ebay. Voordat die er zijn is het februari, maar dat komt goed uit met dit weer
2 mm is volgens mij de goede maat.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Welgeteld 3km gefietst naar m'n ouders en terug en daarna 15-min non stop zitten hoesten dus ik ben er echt helemaal klaar mee. Ik wil fietsen !
Morgen iig de GSC 10 maar eens installeren en de Edge instellen en kijken of ik een stukje kan Tacxen, zou fijn zijn na de kerstdagen
Of je loopt gewoon even naar je plaatselijke bloemist.DDX schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 22:52:
Even op marktplaats kijken, daar had ik ze vorige keer voor paar euro inclusief verzendkosten gekocht.
Awesome! Wist ik nietmatthijsln schreef op woensdag 24 december 2014 @ 13:36:
[...]
Strava heeft voor premium users exact de grafiek die je beschrijft, onder "Fitness en Freshness". Werkt sinds een paar maanden ook voor gebruikers met alleen een hartslagmeter. De grafiek is inderdaad redelijk simpel, allemaal op dezelfde theorie gebaseerd dus niet heel moeilijk om te maken. Die grafiek kan soms wel handig zijn maar ik herstel sneller dan die grafiek aangeeft.
Thanks voor de tip!
Maandag was dus na 3 weken niet gefietst te hebben een rondje gedaan. Met die tegenwind op dat moment was het geen pretje. Tegen de wind in hield ik het gemiddeld op 21 per uur. Niet overweldigend dus.
Gisteren heb ik in alle rust gefietst. Helaas tussendoor verkouden geworden, dus als ik wat wilde drinken tussendoor had ik geen lucht meer over. Zwaar inspannen zat er niet in, maar het was wel erg lekker weer om te fietsen.
Nu ben ik nog op zoek naar een nieuwe korte fietsbroek. Ik heb alleen Goossens uit Borculo als fatsoenlijke winkel in de buurt(nog op 40km), dus het zal via internet besteld moeten worden.
Mijn budget is 65 euro, hebben jullie wellicht goede aanraders voor rond die prijs? Ik kom veelal op Pearl Izumi attack, Castelli ergo tre of Castelli Velocissimo uit. Ik kan er maar moeilijk een keus uitmaken.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Besteed serieus aandacht aan goede metingen ipv 'benaderingen'...
[ Voor 40% gewijzigd door NielsTn op 28-12-2014 18:16 ]
Anywho, m'n nieuw aangeschafte garmin (500) doet het. Bewust voor de 500 gekozen, rijden op de kaart doe ik nooit, en als ik dat echt nodig heb pak ik m'n telefoon wel.
Raar... Is zo gek nog niet
Verwijderd
Maar een omslagpunt van 187 lijkt me niet echt reëel.Pelle schreef op zondag 28 december 2014 @ 18:32:
Hmja, bovengenoemde methode is redelijk nauwkeurig hoor. Ik kwam daarmee 2 jaar geleden op 167, en bij een test bij het SMC in april van dit jaar kwam ik op 169.
Ik heb het zelf nog nooit gemeten maar ik vermoed dat die van mij achterin de 160 ligt, iets van 168.
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Nice zeg 40 dagen niet gereden aangezien je op 325 ritten uitkomt mooi gemiddelde en 24k een hele prestatieDDX schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:36:
Zo vandaag de 24k doorbroken, soort van doel gehaald dus
[afbeelding]
Was wel koud/nat/harde wind.
...
Dit jaar 221 ritten (maar soms ook meerdere op een dag)
Vandaag kon alleen niemand van mijn vereniging, dus alleen maar een rondje Noord Groningen gemaakt. Op een paar auto's na niemand tegen gekomen. Wel iedere dag heerlijk zonnetje gehad.
http://www.strava.com/activities/234179496
Biggest Climb: 1337 m
Raar... Is zo gek nog niet
Ik heb nog wel een 3mm over...PM_Petrol schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 22:48:
Heeft iemand nog corsage magneten over voor in de crank?
Anders koop ik er een paar op ebay. Voordat die er zijn is het februari, maar dat komt goed uit met dit weer.
2 mm is volgens mij de goede maat.
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Maar ach; heerlijk gefietst vandaag. Was een prima temperatuur en de sneeuw is zo goed als weg.
http://www.strava.com/activities/234475337/overview
Bedankt, maar ik heb ze inmiddels al bij de bloemist gehaald.
Als ik alleen ga fietsen ga ik altijd te snel weg voor mijn kunnen. Dat is de eerste paar km niet zo'n probleem, maar loop dan een beetje tegen mezelf aan
Ik probeer er rekening mee te houden, maar onbewust ga ik toch steeds sneller fietsen

Zijn er hier mensen die dit ook hadden en er een goede oplossing voor hebben
met iemand erbij heb ik er een stuk minder last van, maar dat is vooral omdat diegene simpelweg minder hard gaat/kan
Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg
Huge Garmin Edge 510/810/1000 Update: Cycling Dynamics, Di2 Support, Edge Remote, Segments and more
Edge 1000 Firmware Update Notes:
o Added landscape orientation option. To switch orientation, select Settings > System > Display > Orientation > Landscape.
o Added Vector Cycling Dynamics support, which includes Power Phase (PP) and Platform Center Offset (PCO). Visit http://sites.garmin.com/vector to learn more.
o Added Shimano Di2 shifter remote control support. Now you can advance training pages on your Edge 1000 remotely with your Shimano Di2 shifters.
o Improved stability of ANT and Bluetooth connections.
o Fixed issue with sensors not automatically connecting on power-up.
o Fixed issue with Wi-Fi network settings disappearing.
o Improved device transfers.
o Improved odometer data field by displaying the total distance for the active activity profile.
o Improved course settings by allowing independent control of turn guidance and off course warnings.
o Fixed issue with custom maps failing to load from internal storage.
o Fixed issue causing the elevation profile to display incorrectly while riding a segment.
o Fixed issue causing the Edge Remote and Shimano Di2 icons to not display in the status bar when connected.
o Made numerous general UI improvements.
Edge 810 Firmware Update Notes:
o New feature! Added Segment support.
o To use segments, go to connect.garmin.com to find or create segments. Then, connect the device to your computer via USB cable and send the segments to your device. Once your segments have been downloaded to the device, disconnect from your computer. Then press the folder icon > Segments to access the list of segments on your device. After sending segments to your device, simply go ride through them to see the on-device experience!
o New feature! Added Edge Remote sensor support.
o New feature! Added Shimano Di2 sensor support with Dura Ace remote controls.
o New Feature! Added Vector Cycling Dynamics support that adds data fields and data recording for Power Phase (PP) and Platform Center Offset (PCO).
o Improvements to the elevation profile to fit the data to the graph and display upcoming elevation while riding a course or segment.
o Added a stop button on the map page. This button is used to stop a currently running course or segment and is only displayed if one of those features is in use.
o Added turn guidance and off course warnings settings for courses. These can be accessed through the menu button in the bottom right corner of the course list page. (Folder icon > Courses > Menu Button)
o Fixed uploads over Garmin Connect Mobile. Phone pairing information has been reset and will need to be setup again.
o Made several improvements to elevation profile zooming and scrolling.
o Fixed a shutdown when using ‘Back to Start.’
o Added options menus to the Course, Segment, and Workout lists.
o Added file searching for Courses, Segments, and Workouts.
o Added Time Ahead/Behind and Distance Ahead/Behind as configurable data fields on all timer loop pages.
o Added the ability to edit segment map data fields.
Edge 510 Firmware Update Notes:
o New feature! Added Segment support.
o To use segments, go to connect.garmin.com to find or create segments. Then, connect the device to your computer via USB cable and send the segments to your device. Once your segments have been downloaded to the device, disconnect from your computer. Then press the folder icon > Segments to access the list of segments on your device. After sending segments to your device, simply go ride through them to test the on device experience!
o New feature! Added Edge Remote sensor support.
o New feature! Added Shimano Di2 sensor support with Dura Ace remote controls.
o New Feature! Added Vector Cycling Dynamics support that adds data fields and data recording for Power Phase (PP) and Platform Center Offset (PCO).
o Improvements to the elevation profile to fit the data to the graph and display upcoming elevation while riding a course or segment.
o Added a stop button on the map page. This button is used to stop a currently running course or segment and is only displayed if one of those features is in use.
o Added turn guidance and off course warnings settings for courses. These can be accessed through the menu button in the bottom right corner of the course list page. (Folder icon > Courses > Menu Button)
o Fixed uploads over Garmin Connect Mobile. Phone pairing information has been reset and will need to be setup again.
o Made several improvements to elevation profile zooming and scrolling.
o Fixed a shutdown when using ‘Back to Start.’
o Added options menus to the Course, Segment, and Workout lists.
o Added file searching for Courses, Segments, and Workouts.
o Added Time Ahead/Behind and Distance Ahead/Behind as configurable data fields on all timer loop pages.
o Added the ability to edit segment map data fields.
[ Voor 93% gewijzigd door Graham op 30-12-2014 21:07 ]
Ik stel mij zelf altijd voor om de 1e 10 minuten warm te fietsen en daarna op 30/31 gemiddeld te gaan zitten. Dit kan ik 50 tot 60 km volhouden.KabalA! schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:01:
Wellicht hebben jullie een goede tip, want ik blijf er tegenaan lopen....
Als ik alleen ga fietsen ga ik altijd te snel weg voor mijn kunnen. Dat is de eerste paar km niet zo'n probleem, maar loop dan een beetje tegen mezelf aan
Ik probeer er rekening mee te houden, maar onbewust ga ik toch steeds sneller fietsen![]()
met iemand erbij heb ik er een stuk minder last van, maar dat is vooral omdat diegene simpelweg minder hard gaat/kan
Ik heb het metertje ook altijd op het scherm staan waar je je gemiddelde snelheid kan zien en je huidige snelheid. Met tegenwind is het dan alleen lastig, want je vergeet dan nog wel eens dat je wel de wind mee krijgt wat je gemiddelde gewoon weer gelijk trekt.
Ook probeer ik in het begin altijd met de wind mee te fietsen. Hierdoor hoef je je niet zo hard in spannen om een goede snelheid te halen. + wat heuveltjes vermijden. Deze trucjes helpen mij iig altijd om niet als een gek te beginnen.
Hartslagmeter aanschaffen kan ook helpen. En die in het begin op een lage hartslag in te stellen. Als je te hoog komt gaat die piepen en dat wordt in verloop van de tijd ook wel irritant.
Met tegenwind probeer ik hem vaak gewoon op 24/25 te houden. Dus vond de 21 toch wel een flinke daling nog in snelheid. Verder woon ik het oosten, dus ben wel redelijk afgeschermd met wat bomen om mij heen.sapphire schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 11:09:
21 km/u met de wind van afgelopen week vind ik alsnog niet verkeerd hoor
[ Voor 11% gewijzigd door Hupske op 30-12-2014 21:12 ]
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Blijf in het begin op een vast gemiddelde rijden bijv 25-28 om warm te fietsen. Dat kun je op den duur opbouwen en lekker doorfietsen. Althans zo doe ik dat altijd en bevalt goed. Daarnaast moet ik eerst de stad uit fietsen waardoor het gemiddelde al wat lager begint.KabalA! schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:01:
Ik probeer er rekening mee te houden, maar onbewust ga ik toch steeds sneller fietsen![]()
...
Al is hartslag ook niet alles, merk nu met vermogensmeter flink verschil op basis wat ik dag ervoor heb gedaan. (zelfde wattage maar dan 20 a 30 hartslagen lager)
http://www.dcrainmaker.co...00-dynamics-segments.html
Zojuist van betea 3.28 naar 3.40 geupdate... en 2 remote controls besteld voor mijn Edge 810 (voor MTB en racefiets)
oopss
Nu het koud is, glad, e.t.c. probeer ik de komende 1 a 2 maanden door te komen met spinning.
Is dit een goed alternatief? En ga ik hier profijt van hebben?
alles is beter dan stilzitten...Rick13 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 22:13:
Ik ben weer aan het trainen voor de Alphe d'HuZes.
Nu het koud is, glad, e.t.c. probeer ik de komende 1 a 2 maanden door te komen met spinning.
kijk ook naar bv hardlopen (interval, duurloop).
Bij spinnen (wat ik doe) is trainen met oog op hartslag en vorm. op Fiets.nl stond iets over trainingsschema's die ik 'in' de Edge810 heb gezet en mij aangeven of ik cadans/hartslag moet verhogen/verlagen.
Ik heb geen tacx/oid dus het gaat mij hier puur om conditioneel fit te blijven.
...
Vorig jaar ben ik 5x de Alpe d'HuZes op geweest op 1 dagkoentjuh1987 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 22:28:
Losse klim of speciaal doel?
Dit jaar (2015) 6x, wordt afzien

Het probleem is, dat ik echt geen hardloper ben...NielsTn schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 22:20:
[...]
...
Ik ook niet maar met stukje looptraining is mijn conditie zeer goed geblevenRick13 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 22:34:
[...]
Het probleem is, dat ik echt geen hardloper ben...
Heb je een linkje van deze workouts?NielsTn schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 22:20:
[...]
alles is beter dan stilzitten...
Bij spinnen (wat ik doe) is trainen met oog op hartslag en vorm. op Fiets.nl stond iets over trainingsschema's die ik 'in' de Edge810 heb gezet en mij aangeven of ik cadans/hartslag moet verhogen/verlagen.
Ik heb geen tacx/oid dus het gaat mij hier puur om conditioneel fit te blijven.
Hoi
http://2014story.strava.com/video/4879462
Rustig inrijden. Bij mij helpt de hartslagmeter om dat te doen. Kan daarop ook altijd goed zien dat ik eigenlijk altijd een beetje warm moet draaien. Als de motor eenmaal redelijk op gang is, meestal een minuut of 10 a 20 verder, rijd ik met min of meer dezelfde inspanning automatisch een stuk harder. Wanneer ik puur op basis van snelheid zou rijden, van meet af aan 30~32 op het uur, dan zit mijn hartslag direct tegen de 160~170 ipv 140~150 wat hij anders na een minuutje of 20 wel is. In dat laatste geval was ik ook altijd veel eerder op.KabalA! schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:01:
edit:
Zie nu net trouwens op strava dat er nieuwe monthly challenges zijn. Fondo 100 of 150 en maandelijkse hoogtemeters. Die laatste vind ik wel aardig omdat ik me voorgenomen had het aankomende jaar wat meer te gaan klimmen.
[ Voor 9% gewijzigd door Ceaser op 31-12-2014 10:12 ]
http://2014story.strava.com/video/4275509
moet wel opmerken dat zaken als spinning en zwemmen hierin niet worden getoond. al met al tevreden
Netjes hoorDDX schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:36:
Zo vandaag de 24k doorbroken, soort van doel gehaald dus
Mijn doel voor 2014 was 10k, en die heb ik gisteren op de valreep gehaald. Ik had er zaterdag nog een hard hoofd in, want door de sneeuwval en opgevroren regen was het hier in de afgelopen dagen één grote ijsbaan.
Gelukkig was het meeste vanaf gistermiddag wel (voorzichtig) te berijden, dus met mijn laatste ritje van ruim 100km kwam ik op 10.006km uit.
Ritje: http://www.strava.com/activities/234567798
Tijd om de balans even op te maken:

Hiervan was bijna 6300km op de racefiets, en de rest op de stadsfiets (woon-werk verkeer), met 29.000 hoogtemeters en een gemiddelde snelheid van 28,2.
Langste rit
Nieuwerkerk - Groningen (255km) http://www.strava.com/activities/113492158
Zwaarste ritten
1. Vogezentocht (181km) in regen en kou met 3300hm met 39x25 als kleinste verzet http://www.strava.com/activities/135507701. Stoempen de Grand Ballon en Platzerwasel op, klappertandend en tot op het bot verkleumd.
2. Ardennenrit (147km) met o.a. Redoute, Stockeu, Wanne, Rosier e.d. met 3000hm http://www.strava.com/activities/197078095
3. Beklimming Stelvio (50km) vanuit Prato, ruim 1800hm http://www.strava.com/activities/183447493
Mooiste rit
De beklimming van de Stelvio was wel echt prachtig. Wil daar zeker nog eens naar terug om ook de andere kant te pakken, en de Gavia en wellicht de Mortirolo te pakken.
Snelste solo ritten
* (rondje) Tijdrit 31km met 37,4 gemiddeld http://www.strava.com/activities/158511667
* (rondje 50km+) Omslagpuntrit Nieuwerkerk-Krimpen-Schoonhoven-Gouda, 35,5 gemiddeld http://www.strava.com/activities/164224748
* (90% rondje 100km+) Werk-woon Rotterdam-Lekdijk-Vianen-Schoonhoven-Gouda-Nieuwerkerk, 34,4 gemiddeld http://www.strava.com/activities/175977566
Ook nog trots op
* Plek 221 van 15408 op de Kruisberg http://www.strava.com/segments/1885099
* KOM op de westover van de Hollandse IJssel (Krimpen-Gouda) http://www.strava.com/act...65439/segments/4934313506
* 11e plek van 80 in de Ronde van Noord http://www.strava.com/activities/200178685
Doelen voor 2015
* Weer 10k aan afstand rijden
* De Alpen of Dolemieten bezoeken en wat klassieke bergen oprijden
* Mont Ventoux beklimmen
* Tijdrit 30km met 38 gemiddeld
Tot volgend jaar

Dat ziet er heel mooi uit. 10K vind ik een bijzondere prestatie. Al heb je altijd baas boven baas als ik het hier zo eens bij houdt (DDX
Volgend jaar ga ik zelf eens een weekendje voor de Alpe D'Huez. Ik heb helaas een fietsvrienden groep die eigenlijk niet fiets onder de 15 graden, het regent of te hard waait. Dus vaak blijf ik alleen over. En dit jaar het eerste jaar met een kleine thuis rondlopen dus de motivatie was ook bij mij af en toe ver te zoeken.
Al met al ben ik nu weer begonnen met spinnen en wil in 2015 de Limburgs mooiste Geel doen en daarnaast dus naar de Alpe. Verder misschien nog een weekendje Ardennen. Qua afstand, nou.... Laat ik zeggen dat ik mik tussen de 2000 - 3000.
Iedereen in ieders geval een heel gezond en gelukkig 2015 met vele veilige kilometers.
Kleine PS> Ondanks dat ik niet vaak reageer geniet ik altijd van jullie technische verhalen of leuke ritverslagen.
Je moet niet pas in maart beginnen met op de weg fietsen, dan wordt die 6 keer pittig denk ik.Rick13 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 22:13:
Ik ben weer aan het trainen voor de Alphe d'HuZes.
Ik ben destijds halverwege januari begonnen met een combi van 1x per week buiten en 1 á 2 keer een klein uurtje Tacx. Die buitenritten moet je echt focussen op duur en lage hartslag, D1. Ik heb toen tochtjes van 2.5-3.5 uur gedaan op de mtb op het asfalt, bij gebrek aan winterfiets. Ook bij -9 door de sneeuw, het gaat echt om duurvermogen kweken en absoluut niet om snelheid. Pas eind maart snelheid proberen op te voeren en kortere ritjes erin gooien, dan ook meerdere ritten per week buiten, omdat het 's avonds langer licht is.
Check de voorbeeldschema's op doe fiets.nl maar eens.
Humor, bij beide ritjes was ik een partner in crimePelle schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:33:
[...]
Langste rit
Nieuwerkerk - Groningen (255km) http://www.strava.com/activities/113492158
Zwaarste ritten
1. Vogezentocht (181km) in regen en kou met 3300hm met 39x25 als kleinste verzet end jaar
Mijn duit in het zakje voor 2014 met 21k+ aan kilometers en 140k+ aan hoogtemeters.
Langste rit
Rondje IJsselmeer (369km) http://www.strava.com/activities/165578108. Met een paar andere GoT-ters het IJsselmeer rond gereden met 31 in het uur. Stelletje idioten.
Zwaarste ritten
1. Verkenning van het parcours van de Marmotte (170km, 5000+ hm). Op de Galibier en Alpe d'Huez hongerkloppen. http://www.strava.com/activities/148231055
2. Klassieke route van de Trois Ballons (220km, 6000+ hm). Van de 10 uur ruim 9 uur in de zeikende regen gereden.http://www.strava.com/activities/136232273
3. Rondje IJsselmeer (369km) http://www.strava.com/activities/165578108. Afgezien door de lengte en de zadelpijn. Heeft me ruim een maand gekost om daar echt van te herstellen.
Mooiste rit
De eerste rit in de Apennijnen (177km, 4000hm). Wat een waanzinnig mooi gebied, met 20 graden zon en geweldige klimmen. Vooral de laatste 3km a 15% zal mij nog lang blijven na een hele dag klimmen... http://www.strava.com/activities/124970455
Overigens was de klim van de Tourmalet eind september ook wel een dingetje. Wat een gave berg is dat!
Trots op
1. 6x Alpe d'Huez tijdens Alpe d'HuZes 2014. In D1 elke klim in 1:20 uur omhoog gekacheld. Indrukwekkende dag op alle vlakken. http://www.strava.com/activities/149806681
2. Parijs Roubaix (160km), met alle kasseienstroken die ook de profs doen. Keihard afzien. http://www.strava.com/activities/129528146
3. Ronde van Vlaanderen (247km). Hard doortrainen in de winter loont
Doelen voor 2015
* Weer 20k+ aan afstand rijden.
* de Haute Route in de Alpen narijden. 8 dagen achter elkaar klimmen.
* 7x omhoog bij de Alpe d'HuZes 2015.
* Top 500 bij de Marmotte (oftewel maximaal gaan op die dag
* de Platinum versie van het Alpenbrevet (276km, 7000+ hm) rijden. http://www.alpenbrevet.ch/
* Milan San Remo (290km) volbrengen
Everytime I suffer I become a better man because of it
...
YepMMUilwijk schreef op woensdag 31 december 2014 @ 11:38:
Humor, bij beide ritjes was ik een partner in crime
En als ik mijn lijstje dan vergelijk met die van jou, dan ga ik me snel weer in een donker hoekje verstoppenMijn duit in het zakje voor 2014 met 21k+ aan kilometers en 140k+ aan hoogtemeters.
Knappe rit zeg, poeh wat snelheidPelle schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:33:
[...]
* (90% rondje 100km+) Werk-woon Rotterdam-Lekdijk-Vianen-Schoonhoven-Gouda-Nieuwerkerk, 34,4 gemiddeld http://www.strava.com/activities/175977566
De andere ritten die opgesomt worden door jou en MMUilwijk mogen er ook wezen
Ben zelf ook erg content over afgelopen jaar, doelstellingen gehaald (10kg van de buik af en 10k+ aan kilometers maken). Wat betreft tochten op zichzelf sprongen er voor mij drie uit.
Tochtje waarin ik de Alp d'Huez en Col d'ornon op gereden ben. Goed 180km en 3000hm+. Fantastisch om voor het eerst die Alp op te rijden.
http://www.strava.com/activities/200596978
Monstertocht over de Glandon, Telegraphe, Galibier en via Sarenne naar Alp d'Huez goed voor bijna 180km en 5000hm+. Min of meer de route van de Marmotte, machtig mooi. Bizar veel klimmen maar dan volgen ook mooie afdalingen. Vooral vanaf de Galibier naar beneden. Ongeveer 30km lachend naar beneden gegaan
http://www.strava.com/activities/202371982
(had overigens de hoogtemeters op strava laten corrigeren voor bovenstaande twee maar die kloppen voor geen houtje meer volgens mij. De barometer in de garmin was ook bij tijd en wijlen de weg kwijt dus die gegevens klopten ook al niet).
Rondje om het IJsselmeer met de anderen 'gekken' van GoT, 369km.
http://www.strava.com/activities/165581068
Het probleem is: ik heb geen winterfiets maar ook geen mtb.TheLemon schreef op woensdag 31 december 2014 @ 11:00:
[...]
Je moet niet pas in maart beginnen met op de weg fietsen, dan wordt die 6 keer pittig denk ik.
Ik ben destijds halverwege januari begonnen met een combi van 1x per week buiten en 1 á 2 keer een klein uurtje Tacx. Die buitenritten moet je echt focussen op duur en lage hartslag, D1. Ik heb toen tochtjes van 2.5-3.5 uur gedaan op de mtb op het asfalt, bij gebrek aan winterfiets. Ook bij -9 door de sneeuw, het gaat echt om duurvermogen kweken en absoluut niet om snelheid. Pas eind maart snelheid proberen op te voeren en kortere ritjes erin gooien, dan ook meerdere ritten per week buiten, omdat het 's avonds langer licht is.
Check de voorbeeldschema's op doe fiets.nl maar eens.

Ik kan wel ritjes maken nu op mijn normale/gewone fiets van 2 a 3 uur.
Maar naar mijn idee, heeft dit geen zin
Dan met je zomerfiets naar buiten. Goed schoonhouden en aan het begin van de lente cassette en ketting vervangen. Zoals al gezegd: als je 6x wilt halen moet je nu veel duurkilometers maken.Rick13 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 15:21:
[...]
Het probleem is: ik heb geen winterfiets maar ook geen mtb.
Ik kan wel ritjes maken nu op mijn normale/gewone fiets van 2 a 3 uur.
Maar naar mijn idee, heeft dit geen zin
Everytime I suffer I become a better man because of it
Met groepje (11 man) vanuit Meesterknecht in Amsterdam naar Lola in Den Haag gefietst (en weer terug)
Vroeg opstaan, want moest om 6u al op de fiets zitten. (meet in Amsterdam was om 7u)
Halverwege nog korte meet met groep die vanuit Lola naar Meesterknecht reed.
Bij Lola in Den Haag kregen we ontbijt (naja lunch) en toen weer terug.
http://www.strava.com/activities/234932782
Jaartotaal 24300km, overige dingen post ik later wel.
[ Voor 5% gewijzigd door DDX op 31-12-2014 16:52 ]
De Specialized Spring Challenge was een aardige uitdaging die ik heb voltooid. 1266km in 40 dagen.
Het debielste rondje wat ik heb gemaakt was natuurlijk het Rondje IJsselmeer met de andere GoT'ers. Helaas een flinke knieblessure aan over gehouden waardoor ik na deze monsterrit niet meer veel heb gefietst.
Blessure is nu zo goed als weg, tenminste dat hoop ik. Vanaf morgen weer fietsend naar het werk om toch een beetje conditie op te bouwen voor het voorseizoen. Amstel Gold (200km) en de Klimclassic (160km) staan al op het programma. De nieuwe fiets staat nu nog binnen, als het weer wat beter wordt ga ik daar natuurlijk op fietsen.
Tot en met Juli heb ik aardig wat kilometers gemaakt en zat ik bijna dagelijks op de fiets. Het wordt gewoon een verslaving!! Ik hoop dat dat in 2015 ook weer het geval is.
Iedereen een fijne jaarwisseling en tot volgend jaar
http://2014story.strava.com/video/2701074

Aangezien ik de fiets gebruik om te gaan werken (23 km enkel) veel kleine ritjes gedaan. Hopelijk krijg ik er volgend jaar meer lange ingepland.
Wel dingen gedaan die ik vooraf niet had gepland, zoals cyclocross wedstrijden en minder baanwedstrijden gereden dan gehoopt, ook omdat ik het begin van het baanseizoen door ziekte niet mee kon komen.
Drie fantastische fietsen gekocht (Crosser met UDi2 disc, nieuwe Tarmac, met inmiddels UDi2 10 speed en en Fuji Track Elite baanfiets met übergeile FFWD wielen)
Doelstellingen voor volgend jaar zijn duidelijk: Marmotte binnen de acht uur, elk criterium dat in een massasprint eindigt mee kunnen sprinten. Maar in hoeverre dat reëel is en hoeveel ervan gewoon midlife crisis is weet ik nog niet.
[ Voor 10% gewijzigd door StevenK op 31-12-2014 19:52 ]
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Kom ik aan met mijn 5K, waarvan 3K op de weg zijn
Was geen geweldig seizoen door de pfeiffer. Maar soms toch ook wel lekker gefietst. Hoogtepunt was zeker de GF Giordana. Langste rit was Groningen - Zeist (190 km). Vind ik lang zat.
Doelen volgend jaar?
- Cinglé du Mt Ventoux
- Alpenbrevet gold tour
[ Voor 19% gewijzigd door havana op 01-01-2015 08:32 ]
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Dit topic is gesloten.