Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 110 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.010 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:24
Crank lengte hangt inderdaad af van je been lengte, Er zit wel een maar aan een kortere crank, De crank is natuurlijk gewoon een soort hefboom, als je die korter maakt kost het je dus meer energie om de zelfde kracht op het achterwiel te zetten.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
havana schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:54:
Die 2,5 mm ga je sowieso niet merken.
Dat scheelt qua diameter toch 5mm. Over het omhoog of omlaag zetten van het zadel, wat een soortgelijk effect heeft, met dat soort getallen wordt dikwijls gedacht dat dit wel degelijk merkbaar zal zijn.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:45

Pelle

🚴‍♂️

Nu blijkt m'n huidige crank ook 172,5mm te zijn. Geen probleem dus.
Wel las ik laatst een artikel, waarin ontkracht werd dat een langere cranklengte efficienter zou zijn. Het had er als ik me goed herinner mee te maken dat je benen meer gebogen zijn bij langere cranklengtes, en dat dat meer nadeel opleverde dan het voordeel van de grotere hefboom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

edit:
reactie op argro dus:
Met dit verschil dat je met een suboptimale cranklnegte met je zadel hoogte nog steeds een goede zithoogte kunt verkrijgen. Ik ben het met Havana eens dat 2,5mm (hou het eens tussen duim en wijsvinger) echt geen drol uitmaakt in de praktijk. Ietsje dikkere schoenzool of sokken of iets scheef op je zadel en je hebt al 2,5mm te pakken.

Hoewel veel fietspositieguru's je graag anders doen geloven, komt het niet zo nauw allemaal. Je leest regelmatig dat profs die al jaren prof zijn door een andere expert een positie aangemeten krijgen die soms zelfs centimeters afwijkt van hun oude positie. Las het laatst nog over, volgens mij, Maarten Tjallingii.

Ik denk dat het qua cranklengte nog uitmaakt of je een stoemper bent of iemand met smalle, lenige pootjes. Dat wordt in zo'n standaardformule nooit meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
TheLemon schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 21:26:
Je leest regelmatig dat profs die al jaren prof zijn door een andere expert een positie aangemeten krijgen die soms zelfs centimeters afwijkt van hun oude positie.
Natuurlijk, maar het gaat ook niet zozeer om de (theoretisch) optimale positie, maar om afwijkingen. Iemand kan best (in theorie) beter af zijn met een langere crank of een hoger zadel, maar daar toch (eerst) last van krijgen, simpelweg door de gewenning aan de oude positie. Het hoeft natuurlijk niet, maar het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Fris op de weg terug naar huis vanuit werk. Garmin vertelde me -5.0. Zou bijna mij Casteli Polare aantrekken.

Overigens een aaridg stuk over castelli/sportful http://cyclingtips.com.au...astelli-sportful-factory/

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Garmin gaf hier vanmiddag -3 aan icm met wind 4/5 langs het markermeer konden m'n handschoenen de kou niet meer tegenhoud. (bbb handschoenen)
Dus voortijdig besloten om maar richting huis te gaan en maar 63km gefietst vandaag.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:30

Vos

AFCA

Pelle schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:25:
Zo te zien wil die 11-32 alleen op een RD-6800 GS (lange kooi), en ik denk niet dat ik die heb.
Dus voor 36 en achter 32 gaat 'm sowieso niet worden, tenzij ik ook een andere achterderailleur(kooi) ga regelen.

...
Heb op het fiets.nl forum berichten gelezen dat het wel wil op de korte kooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Vos: heb je toevallig een topic voor me?

Verder heb ik eens wat zitten rekenen, om te kijken hoe je nog wat gewicht zou kunnen besparen. Mijn fiets is fabriek-af 7,9kg, en met wat upgrades (andere wielen, andere crank, ander BB en kleinere cassette) zit ik nu op de 7,6kg. Nu weet ik dat de allergoedkoopste manier om minder gewicht een berg op te hoeven duwen, gewoon afvallen is. Dus dat ga ik ook zeker weer doen, zodra ik naar het hooggebergte ga. Maar toch wil ik eens kijken of het lukt om de Wilier richting de 7kg te krijgen, zonder me helemaal scheel te hoeven betalen.

Leuk om te zien is dan dat je met bijv. andere binnenbanden al 100 gram kan winnen. Voor 2 tientjes heb je dan 20 cent per gram betaald. Een andere relatief goedkope upgrade is het zadel vervangen. Ik heb nu een Selle Italia X1 (370 gram), maar een SLR Flow is bijvoorbeeld maar 170 gram. Een upgrade van +/- 70 cent per gram.
Ook nog relatief goedkoop zijn het vervangen van stuur- en zadelpen (+/- € 1,30 per gram gewichtswinst). Maar dan houdt het ook wel een beetje op. Met het upgraden naar Dura Ace onderdelen zit je gemiddeld tussen de € 3,00 en € 4,50 per gram.

Een wielupgrade zal -als je voor hoge carbonvelgen gaat- ontzettend duur worden (> € 5,00 per gram). Tenzij je naar bijv. C24 wielen van Shimano gaat, of bijv. Fulcrum Racing 1's oid. Dan kom je voor +/- € 600 euro aan een besparing van bijna 400 gram.

Anyhow, in 2015 Marktplaats maar eens in de gaten houden voor leuke koopjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:55
Gewoon onderaan de berg je bidons weggooien ;)
Waarom zou je in de bergen voor hoge carbon velgen willen gaan? Heb je ook naar buitenbanden gekeken? Het licht er heel erg aan wat je nu hebt en jij hebt vast al een mooi setje vouwbanden erop, maar het kan wel schelen. Toen ik mijn huidige fiets kocht bij de fietsenmaker zat er een setje R5 onder met draadbanden en een Selle zadel met van die foam padding. R3 met GP4000S en het zadel wisselen scheelde een kilo!

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:24
Veloplugs, ongeveer €0,70/gram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Pelle schreef op woensdag 03 december 2014 @ 22:25:
Leuk om te zien is dan dat je met bijv. andere binnenbanden al 100 gram kan winnen. Voor 2 tientjes heb je dan 20 cent per gram betaald.
Behalve dat de kans op lekrijden met die bandjes zo groot is dat je ook weer meer reservebandjes mee moet nemen, dat compenseert weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

MrAngry schreef op donderdag 04 december 2014 @ 09:23:
Gewoon onderaan de berg je bidons weggooien ;)
Gewoon een volgwagen regelen die je je drinken aanrijkt inderdaad :P
Waarom zou je in de bergen voor hoge carbon velgen willen gaan?
Dat hoeft natuurlijk helemaal niet; ik zou alleen -als ik ooit nog eens wielen zou upgraden- iets willen hebben waar ik in 95% van de gevallen een echte upgrade aan heb. Naast looks (want dat speelt ook zeker een rol) heb je meer aan aero dan aan gewicht, bij mijn ritjes door de polder.
Als geld geen rol zou spelen dan zou ik voor die 1 of 2 keer per jaar dat ik serieus aan het klimmen zou zijn inderdaad een mooi setje lichtgewicht klimwielen halen. Of best of both worlds: een setje Lightweights van € 3500 (= € 7 per gram gewichtswinst) 8)7
Heb je ook naar buitenbanden gekeken? Het licht er heel erg aan wat je nu hebt en jij hebt vast al een mooi setje vouwbanden erop, maar het kan wel schelen.
Yep, ik heb nu custom Wilier banden van CST, en die zijn 230 gram per stuk. Upgraden naar GP4000s is 25 gram winst per band, dus dat valt mee. Sowieso ben ik erg blij met de huidige banden; nog maar 1 keer mee lek gereden dit jaar. Met die GP4000's heb ik hiervoor over eenzelfde afstand al wel 4-5 keer lek gehad.
Of dat aan de buitenbanden lag weet ik echter niet; dat kan ook aan de binnenbanden gelegen hebben. Nu gebruik ik elcheapo (maar daarom wel vrij zware) binnenbanden, op mijn vorige fiets reed ik met van die lichte latexbandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

argro schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:31:
[...]
Behalve dat de kans op lekrijden met die bandjes zo groot is dat je ook weer meer reservebandjes mee moet nemen, dat compenseert weer...
Ah, dat bedoel ik dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Pelle schreef op woensdag 03 december 2014 @ 22:25:
Vos: heb je toevallig een topic voor me?

...
Kwam deze tegen: http://www.fiets.nl/forum...php?f=11&t=68983&start=12
Shimano adviseert om bij de 11-32 cassette de GS (medium kooi) te gebruiken. Ik heb de 11-32 cassette gemonteerd met de std. SS derailleur en dit blijkt zonder problemen i.c.m. de 34/50t te lopen. Bij klein-klein houdt het niet over maar werkt , bij groot-groot staat de derailleur nog niet helemaal horizontaal. Dit verbaasd me dus de GS derailleur gaat weer terug in het doosje, overbodig dus bij de 50 i.c.m. 32 cassettekrans.
Iemand met een 34/50.

Ander forum iemand met een 53/32 en een 11-32 en SS derailleur. Maar dat rijdt je wel met risico rond :p.

[ Voor 22% gewijzigd door Vos op 04-12-2014 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:42
Het scheelt ook per frame, heeft te maken met de derailleurhanger. Er is maar 1 manier om er achter te komen en dat is door het te proberen. Je moet overigens kijken naar het aantal tandjes verschil tussen klein-klein en groot-groot. Oftewel, hoeveel ketting moet de derailleur meer opnemen bij 11-34 dan bij 32-50. Een 34-50 luistert dus nauwer dan een 39-53 door het grotere verschil.

Vergeet trouwens niet dat een 11-32 een hoop gewicht toevoegd ;).
Ik begrijp niet helemaal waarom je je fiets 7kg zou willen maken maar ik kan je wel vertellen dat ik zowel met Continental ultralight banden als met Michelin latex binnenbanden beroerde ervaringen heb. Bij latex is het probleem dat 8 bar aan het begin van een rit 6 bar aan het einde betekend en 4 bar als je 's ochtends weer wakker wordt. Bij ultralight is het probleem dat de 2x dat ik ze onderweg heb geplaatst de band binnen een week op onverklaarbare wijze lek was.

[ Voor 17% gewijzigd door Makkelijk op 04-12-2014 11:11 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Klopt, de limieten voor de derailleurs zijn volgens Shimano: korte kooi (SS) 33T, lange kooi (GS) 41T.

11-32 = 21T
50/34 = 16T
totaal = 37T

Dan zou je dus een lange kooi nodig zijn...maar in de praktijk blijkt dit dus soms wel te werken ;). Ze houden natuurlijk rekening met dat je 'foutief' schakelt.

[ Voor 18% gewijzigd door Vos op 04-12-2014 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Makkelijk schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:08:
Het scheelt ook per frame, heeft te maken met de derailleurhanger. Er is maar 1 manier om er achter te komen en dat is door het te proberen.
Inderdaad. Als het ooit gaat spelen dat ik de Mortirolo op wil, dan ga ik eerst wel eens even iemand opzoeken met een 11-32 om het te proberen.
Ik begrijp niet helemaal waarom je je fiets 7kg zou willen maken
Gewoon, voor de lol. Het is absoluut niet noodzakelijk, want voor iemand van mijn kaliber gaat een halve kilo minder fietsgewicht misschien maar 10 seconde schelen op een hele Alpe d'Huez klim. De enige renners die daar echt iets aan hebben zijn degenen die in de Tour om de podiumplekken strijden.

Dus nee, nuttig is het niet. Gewoon tijdverdrijf en leuke spulletjes :)
Vos schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:15:
Klopt, de limieten voor de derailleurs zijn volgens Shimano: korte kooi (SS) 33T, lange kooi (GS) 41T.

11-32 = 21T
50/34 = 16T
totaal = 37T

Dan zou je dus een lange kooi nodig zijn...maar in de praktijk blijkt dit dus soms wel te werken ;). Ze houden natuurlijk rekening met dat je 'foutief' schakelt.
Ja, dat had ik ook al gevonden. Gewoon maar eens proberen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik rij op Veloflex banden. Naast dat ze er erg chique uitzien, heel goed rollen en goede controle in bochten hebben, zijn ze in 23mm slechts 195gr. Dat zou je dan 70gr opleveren voor niets, wanneer je banden versleten zijn tenminste. Want ze kosten ook gewoon rond de €30,-, net als iedere fatsoenlijke band.
Enige mogelijke nadeel is het ontbreken van een antileklaag, daarom hebben ze dus zo'n lage rolweerstand en licht gewicht. Ikzelf heb er pas één keer mee lekgereden (daar waren jullie bij :) ), dus ik vind het meevallen, ik rij er ook wel eens noodgedwongen mee over opgebroken straten en gravel/schelpenpaadjes.

Over die derailleur: Shimano zit met die specs heel erg aan de veilige kant. Er zijn veel mensen (waaronder ik) die kunnen bevestigen dat 50/34 met 12-30 perfect gaat met een 6700 korte kooi derailleur. 32 achter zou ik ook nog wel aandurven, maar daar ga je niet heel veel aan hebben t.o.v. 30. Bij 60rpm rij je dan 8km/u ipv 8,5km/u. Als het nog trager wordt, kun je beter afstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Shimano heeft voor 11speed geen 12-30 meer. Het is of 11-28 of 11-32. Toen ik afgelopen zomer de Stelvio op reed, had ik zeker het laatste half uur graag nog wat over gehad. Idem voor de Stockeu na 130km, dan trap je ook liever wat lichter dan 34x28 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:26
Pelle schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:40:
[...]

Inderdaad. Als het ooit gaat spelen dat ik de Mortirolo op wil, dan ga ik eerst wel eens even iemand opzoeken met een 11-32 om het te proberen.
Die kom jij (met jouw gewicht) ook wel op met een 34x28 ;) Ik kon met 87 kilo en een 30x27 ook omhoog stoempen...

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
TheLemon schreef op donderdag 04 december 2014 @ 12:21:Over die derailleur: Shimano zit met die specs heel erg aan de veilige kant. Er zijn veel mensen (waaronder ik) die kunnen bevestigen dat 50/34 met 12-30 perfect gaat met een 6700 korte kooi derailleur.
Idd, 12-30 casette (dit jaar alleen bij klimclassic gemonteerd) gaat prima bij de korte kooi derailleur. (er bestaat geen lange kooi versie van de 6770)
Met 39x30 overal boven gekomen :)

Volgens specs van shimano zou 28 de max zijn, dus als ze 33 opgeven bij de 6800 zou je misschien zelfs een 36 kunnen monteren.

[ Voor 18% gewijzigd door DDX op 04-12-2014 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Hoort dat niet in video edit/cgi topic thuis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Dat is wel erg nep zeg.

edit: Zal niet alleen klagen...

[ Voor 67% gewijzigd door Graham op 04-12-2014 18:21 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 12:53
Ik heb de Gavia vanaf de andere kant (Bormio) beklommen; is een prachtige berg. Die onverlichte tunnels zijn wel redelijk kut trouwens, afgelopen zomer in Zwitserland ook paar van tegengekomen :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Hoogtepunt zijn die vier bij Bourg d'oisans richting villard notre dame, daar kan je bij twee onverlichte tunnels het einde niet zien. Loop je daar met je hand langs een natte rotswand in het stikke donker - met af en toe een plens water van het plafond in je gezicht - te bidden dat er een auto aankomt zodat je tenminste nog kan zien welk hellspawn zo je gezicht eraf gaat bijten. Goddamn, dat was eng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Zou zelf gewoon een lamp meenemen in de bergen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ja, uiteraard. Ik had alleen niet op tunneltjes gerekend die dag. We waren de Ornon aan het doen, benen waren slecht, maar de rest had echt goesting. Die zijn op de top rechtdoorgegaan voor een lange ronde. In de afdaling terug ben ik ipv naar huis rechtsaf geslagen naar Villard-Reymond, omdat ik in de afdaling weer overmoedig werd. Klim afgemaakt en toen wilde ik ook het spectaculaire uitzicht op de alp d'huez zien vanaf het schapenpad tussen Villard Reymond en Villard Notre Dame (is ook echt heel mooi trouwens). Daar even mijn buitenband aan gruzelementen gereden en met een tien euro biljet in mijn buitenband vanaf notre dame afgedaal en toen kwam ik ineens onverwacht die tunnels tegen. Topdagje :-)

e; http://www.strava.com/activities/12122805

[ Voor 4% gewijzigd door MrAngry op 05-12-2014 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jslaman
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-07 11:16
@pelle

In de banden (binnen & buiten) is inderdaad veel gewichtswinst te behalen.

Andere zaken waarmee je voor relatief weinig geld je fiets af kunt laten vallen zijn;

Zadel, het welbekende chinese carbonnen plankje. Wegen 95 gram en kosten rond de €25.
[ http://www.ebay.com/itm/3...Seats&hash=item338e8049b7 ]

Snelspanners, ik heb een setje titanium spanners van planet X en die wegen 44 gram (€20).
[ http://www.planetx.co.uk/...elease-with-carbon-levers ]

Bidonhouders van Chinees carbon. Kosten een paar euro en zijn half zo zwaar als de in Nederland gangbare houders (tacx/elite).
[ http://www.ebay.com/itm/N...ain_0&hash=item3a75313370 ]

Stuurpen; de Kalloy Uno 7 is onverslaanbaar op het gebied van prijs/gewicht ratio. Logo's zijn met aceton makkelijk te verwijderen.
[ http://www.ebay.com/itm/K...396819274?var=&hash=item0 ]

Vaak worden er vanuit de fabriek ook vrij zware headsets gemonteerd. Headsetjes van een gram of 20 zijn voor niet al te veel geld te vinden (bijv. van frm).

Altijd leuk om voor een relatief bescheiden bedrag flink wat grammen van je fiets af te kunnen schaven, succes!

[ Voor 22% gewijzigd door jslaman op 06-12-2014 11:43 . Reden: linkjes toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 15:03

sapphire

Die-hard pruts0r

Dat grammen zoeken blijft grappig (al doe ik er niet echt aan mee), blijft altijd een afweging tussen gewicht en bv. comfort/prijs/look, ect :p

Zelfde heb ik als ik wielsets bekijk, ene keer nijg ik naar een lichtere set met lage velg andere keer naar een even zware set met hogere velg (meer de looks dus).

Wel bedankt voor de links jslaman! Ga toch even loeren naar die bidonhouders aangezien de elites custom race die ik heb behalve zwaarder zijn, ook enorm krassen op bidons :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 19:22
Mooie links jslaman, bedankt! Had nog een stuurpen nodig.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Idd. Thanks voor de links. Wil volgende jaar ook wat kleine upgrades doen om fiets wat lichter te krijgen. Oa wielen. Naast zelf onder de 75 KG te komen voor wat meer klimwerk.
jslaman schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 23:02:
Zadel, het welbekende chinese carbonnen plankje. Wegen 95 gram en kosten rond de €25.
[ http://www.ebay.com/itm/3...Seats&hash=item338e8049b7 ]
Weet jij of de zadelbrug oval of rond zijn bij dit zadel?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jslaman
De zadelbrug is ovaal bij deze zadels dus ze passen niet op alle zadelpennen. Mocht het niet passen, dan heb je meteen een goede reden om die ook te vervangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
jslaman schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 19:36:
De zadelbrug is ovaal bij deze zadels dus ze passen niet op alle zadelpennen. Mocht het niet passen, dan heb je meteen een goede reden om die ook te vervangen ;)
Gokte ik al. Bij carbon is dat vaak oval, maar nu weet ik het zeker. Thx.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Natte wegen hier vanmorgen, pas in de middag wat opgedroogde stukjes.
En snelheid kwam er bij mij niet echt in vandaag, achteraf zag ik op buienradar dat de wind die er stond draaide van noord naar west dus 70% wind tegen gehad denk ik. (en wind merk je in polder altijd wel)
Langs Markermeer gefietst en groot stuk van de Westfriese Omringdijk.
Toch weer 200km erbij, zolang er geen sneeuw gaat vallen deze maand moet de 24k nogsteeds te doen zijn.

Afbeeldingslocatie: http://instagram.com/p/wQ6e6CTbou/media/?size=l
Afbeeldingslocatie: http://instagram.com/p/wRPAsBTbok/media/?size=l

http://www.strava.com/activities/226779464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
jslaman schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 19:36:
Kun je eenvoudig zien of een ovale zadelbrug past?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jslaman
Een zadelpen die de brug van onder en boven klemt past in 99 van de 100 gevallen. Bij zadelpennen met een ander soort klemming past dit vaak niet (foto 1), of zijn er speciale beugeltjes voor benodigd (bijv 7x10mm in plaats van 7x7mm, zie foto 2).

Afbeeldingslocatie: http://www.evanscycles.com/product_image/image/0e6/219/f3b/38084/product_page/specialized-s-works-pave-sl-advanced-composite-seat-post.jpg

Afbeeldingslocatie: http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=download&Number=74687&filename=klemme.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 13:00:
Dat grammen zoeken blijft grappig (al doe ik er niet echt aan mee), blijft altijd een afweging tussen gewicht en bv. comfort/prijs/look, ect :p

Zelfde heb ik als ik wielsets bekijk, ene keer nijg ik naar een lichtere set met lage velg andere keer naar een even zware set met hogere velg (meer de looks dus).

Wel bedankt voor de links jslaman! Ga toch even loeren naar die bidonhouders aangezien de elites custom race die ik heb behalve zwaarder zijn, ook enorm krassen op bidons :(
Misschien ga je het merken als je het allemaal samen doet, maar ik geloof werkelijk niet dat iemand daadwerkelijk verschil kan meten - laat staan voelen - in zijn prestaties omdat hij een standaard bidonhoudertje van 60 gram vervangt door een carbon bidonhoudertje van 20 gram :)

Wat dat betreft is het wel hilarisch om te zien hoe ver dat grammen schaven kan gaan. Zouden er serieus mensen zijn die 80+ euro gaan neertellen voor een bidonhouder? Als je het zo gaat berekenen, kun je behoorlijk wat verdienen door zelf een paar kilo af te vallen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ja die mensen zijn er zeker weten! Kijk zoals je zelf al zegt helpt je bidonhouders vervangen echt niet opeens. Stel je doet dit bij je bidonhouders, zadelpen, zadel, wielset, stuurpen, stuur, licht frame, lichte groep, lichte kleding, bandjes, ect. dan kan dit aardig schelen. Heeft natuurlijk weer geen nut als je een bierbuik hebt en 100+kg weegt, maar stel je bent goed op gewicht, een enthousiaste klimmer en erg fanatiek....waarom dan niet ?

Persoonlijk doe ik er ook niet echt aan mee, schiet toch niet op met alle troep die ik meezeul :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Ik heb gewoon deze bidonhouders, stevig, bidon blijft goed vastzitten, geven niet af, 11 euro en maar 32 gram.
https://www.bike-componen...schwarz-universal-o20001/

Julie nemen zeker ook allemaal maatje kleiner frame omdat dat ook nog scheelt ? ;)

Mijn fiets komt op 8kg en dat is inclusief bidonhouders, garminmount/sensor.
Setje klimvelgen en zadelpen/stuur vervangen door carbon variant zal hij weer richting de 7,5kg gaan.

[ Voor 40% gewijzigd door DDX op 08-12-2014 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Je kunt het niet voelen maar het is wel leuk. Mijn Cannondale heeft op z'n laagste punt iets van 6.6 kg gewogen. Inmiddels zitten er alweer een aantal zwaardere onderdelen op en weegt ie 7.1 ofzo.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Ik maak me er ook niet zo druk om, mede vanwege mijn eigen lengte/postuur, maar ik was aardig verrast door het gewichtsverschil van een CAAD10 en mijn Focus Variado. Als ik dan toch een nieuw onderdeel wil, dan maar een lichte variant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Zondag gewoon weer en wind getrotseerd en een klein rondje Drenthe gedaan. Aangezien ik zaterdag al 2x op de ijsbaan had gestaan en zondagmiddag ook weer op Kardinge werd verwacht, is het maar een klein rondje van 1.5u geworden. Conclusie: best frisjes, maar mits goed aangekleed prima te doen.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Fietsmaatje wil straks als we in Gran Canaria zijn een Cannondale Synapse carbon ultegra op de kop tikken. Ik vraag me af hoe die dingen zitten qua prijs kwaliteit verhouding en of er hier iemand ervaring heeft met fietsen van free-motion kopen.

e: VV Thanks, goede tip

[ Voor 5% gewijzigd door MrAngry op 09-12-2014 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Moet je ff Daniel1975 van 't Fietsforum een PB sturen, die heeft er ervaring mee.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2014 @ 17:33:
[...]

Wat dat betreft is het wel hilarisch om te zien hoe ver dat grammen schaven kan gaan.
Als je het geld hebt en je houdt van mooie spullen, dan is dat toch prima? Een beetje vergelijkbaar met mensen die een hele dure lens kopen omdat die net iets betere foto's maakt of een platina voedingskabel voor de versterker omdat het geluid dan niet iets beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Voor hen die op zoek zijn naar verlichting: vandaag de CREE XM-L T6 ook bekend onder de naam MagicShine voor 35 euro. 1200lumen, battery packs, alles daarbij. Ik zag dat pep_82 dezelfde lamp voor 80USD via DX heeft besteld, dus dit lijkt me een prima deal.

http://www.checkdiedeal.n...ofdlamp-en-fietslamp.html

[ Voor 6% gewijzigd door marrk op 09-12-2014 11:02 ]

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Pelle schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:35:
Iets anders: het enige onderdeel op mijn Wilier waarvan ik vind dat het een upgrade mag, is de crank + bottom bracket. Er zit nu een custom FSA Gossamer op, maar ik wil graag een Ultegra 6800, al was het maar omdat die BB's stukken beter zijn (MegaExo :r), en omdat het de weg vrij maakt naar een Stages powermeter volgend jaar.

Is dat een beetje te doen voor een simpele hobbyist? Dus: crank verwijderen, MegaExo lagers verwijderen, Shimano BB lagers erin en Shimano crank erop? Het lijkt me niet moeilijk, maar ik vermoed dat hier wel mensen lopen die dat vaker gedaan hebben en dus wel wat do's en don'ts voor me hebben.

Concreet al wel een vraag: het DuraAce BB is slechts 5 euro duurder; is dat het waard t.o.v. Ultegra?
Zo ja, dan moet ik ws. wel 2 verschillende tools hebben. Eentje om de MegaExo te verwijderen, en eentje om de DuraAce te monteren. Ik heb begrepen dat die 9000-serie niet met een standaard sleutel te monteren is namelijk.
(Oftewel: dan kost een DuraAce BB opeens 30 euro meer, omdat er nog een aparte tool voor moet komen -> dat lijkt me dan iets teveel van het goede, toch?)
(even lange quote omdat je post al paar pagina's terug is)
Ik zat toevallig even bij wiggle te kijken en daar zag ik bij de bb9000 in de q&a staan :
http://www.wiggle.co.uk/s...ottom-bracket-cups/#tabAA
The Shimano Dura-Ace BB-9000 has a slightly smaller spline diameter than the usual Shimano bottom bracket cup. An adapter is included with this product for use with standard Hollowtech II compatible bottom bracket tools.
Oftewel de bb9000 die mantel verkoopt is oem versie zonder die adapter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Dat denk ik ja.. ik heb die adapter nu los besteld. Die kun je inderdaad weer in de normale tool duwen.
Het BB ga ik bij 12gobiking halen (als ze 'm daar hebben); daar bleek ik nog een waardebon van te hebben liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Wel vaker gemerkt dat mantel oem spullen verkoopt, cassettes zitten ook niet in shimano doosje met handleiding.
Niet mis mee. (alhoewel bij 12-30 cassette wel een spacer miste, maargoed die had ik nog wel liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Al die grote internetjongens verkopen OEM spullen. Geldt ook voor Mantel en Bike-components.de bijvoorbeeld. Ik vind 't prima, scheelt over het algemeen weer afval.

Vandaag overigens mijn Sportful Hotpack 5 jasje teruggestuurd naar Mantel. Maatje M was toch echt te klein. Maatje L komt retour. Was een cadeautje van de Sint. Toch wel een érg mooi jasje.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 14:39
havana schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:11:
Vandaag overigens mijn Sportful Hotpack 5 jasje teruggestuurd naar Mantel. Maatje M was toch echt te klein. Maatje L komt retour. Was een cadeautje van de Sint. Toch wel een érg mooi jasje.
Super handig om te hebben, vandaag heeft mn craft featherligh, me weer eens uit de penarie gehaald.
Kwam warm maar bezweten op top van beklimming daarna afdalen met 5c + 50 km/h tegen wind.
binnen paar honderd meter had ik het steenkoud. toen maar ff gestopt en mn bodywarmertje aangetrokken. Hoe 80gram je kan redden _/-\o_

Zoek nog handschoenen (klein en licht) die enige bescherming gevend tijdens koude afdalingen?

man man, ben ik even opzoek naar paar handschoentjes heb ik meteen weer +300 euro aan fietszooi besteld. :X
zijn de DeFeet Etouch Gloves geworden.Afbeeldingslocatie: http://images.sportive.com/thumb_654/201312/1a793a43c2c2489382b15d2c88f3d0c5.jpg
Meteen ook maar castelli nanoflex arm + beenwarmers besteld. en toen volgde al snel de rest :F .

[ Voor 26% gewijzigd door jekker op 10-12-2014 16:10 ]

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-09 22:54

Huig

Merino Fanatic

Ik heb nieuwe banden moeten bestellen omdat het profiel van de achterband binnen 4 maanden een slick is geworden :/ ik neem geen continental meer. Heb er nu Challenge Grifo XS onder zitten in 33C, UCI gecertificeerd dus ik kan nu meedoen aan races. Helaas zit alles in de buurt al vol. Omdat Crappy phone pics meer zeggen en ik nog geen foto van de complete build heb gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/17133550/BMC_Grifoed.jpg
Wel cool met die Gumwall banden :)

@Mrangry: ik woon in wenen ja :) helaas gaat hier alles officieel met licenties, verenigingen etc. ik ervaar een hoge entreedrempel om mee te doen. dat en het feit dat 90% van alle evenementen op mountainbikes is gericht...

[ Voor 18% gewijzigd door Huig op 10-12-2014 16:47 ]

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
In Nederland kan je gewoon aanschuiven bij de cross, maar zo te zien zit je in een buitenland :-) Ik heb die banden ook onder de crosser en die zijn wel echt heel goed, maar ook die slijten snel als je op asfalt rijdt.

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Ik rijd ook met Continental op mijn CX, maar ervaar vrijwel geen slijtage. Ook meer dan voldoende grip in het natte. Banden staan op 5bar.

Temperatuur is de laatste dagen echt prima. Vanochtend stond er wel wat wind (van de zijkant), maar dat mag de pret niet drukken. Fiets ziet er niet meer uit :'( , die ga ik dit weekend eens flink schoonmaken.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• DDX
  • Nu online
havana schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:11:
Al die grote internetjongens verkopen OEM spullen. Geldt ook voor Mantel en Bike-components.de bijvoorbeeld. Ik vind 't prima, scheelt over het algemeen weer afval.
Vandaag 2 cassette's vanuit wiggle binnengekregen en die zaten gewoon in shimano doosje.
En 2 kettingen die ik gisteren heb binnengekregen vanuit bike-components zaten ook gewoon in shimano doosje.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Na lang wikken en wegen vanavond een Canyon Endurace AL 6.0 besteld. De actie met gratis verzending trok me over de streep. :o

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• DDX
  • Nu online
Nieuw speeltje :

Afbeeldingslocatie: http://instagram.com/p/weo2xFTbvm/media/?size=l

Meteen ff uitgetest :

http://www.strava.com/activities/228463249

[ Voor 31% gewijzigd door DDX op 11-12-2014 21:40 ]

• BreadFan
  • Niet online
Wielrenners omgeving Ede, ff checken:

http://www.112misdaad.nl/...tie-opzoek-naar-de-dader/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 22:03
* beetje offtopic wellicht maar bizar die link. Betreffende voorval is van een jaar geleden, toen zijn die beelden ook al online gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Zondag fiets ik vanuit Zeeuws-Vlaanderen (Hoofdplaat, tussen Breskens en Terneuzen) terug naar Nieuwerkerk aan den IJssel.
Iemand nog tips voor een leuke route? Ik zou via Vlissingen, Neeltje Jans, Brouwersdam, Haringvlietdam via Rotterdam terug naar huis kunnen, maar dat heb ik al vaker gefietst. Het alternatief zou nog Vlissingen, Zeelandbrug, Haringvlietbrug kunnen zijn, maar dat is op zich ook geen onbekend terrein.

Ik zou ook via Antwerpen, Bergen op Zoom en de Moerdijk- (of Haringvliet)brug kunnen gaan. Dan heb ik niet de veerpont (Breskens-Vlissingen). Maar dat ken ik helemaal niet, en ik heb geen idee of dat een beetje leuk fietsen is.

(btw: ze voorspellen Z5, dus dat is vast mooi :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
@DDX, nice. Nog effectiever trainen :D

@Pelle, Zeeuws-Vlaanderen is wel bekend terrein. Al heb ik zelf nog nooit vanuit daar naar Rotterdam gefietst (anders om wel). Je zou ook vanaf Vlissingen naar het oosten kunnen fietsen dan of naar het Noorden via Zierikzee of door naar BoZ. Voor beide wel wat te zeggen denk ik.

[ Voor 0% gewijzigd door Graham op 12-12-2014 15:34 . Reden: +k ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:39

Hupske

AFCA

Meh. Had al 2 weken niet kunnen fietsen. Aangezien de cassette soms bleef hangen.
Heb ik eindelijk tijd om na de fietsenmaker te gaan en wat blijkt, is de body kapot.
Hebben ze hem niet op voorraad. Weer een week wachten.

Heb gelukkig wel een leenwiel mee gekregen, maar of dat wat is xD

Hoe krijg je het eigenlijk voor elkaar om de body kapot te krijgen? Met name zo snel. Fiets is van 27 september.

[ Voor 16% gewijzigd door Hupske op 14-12-2014 10:31 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:24
Heeft iemand hier ervaring met FSA Gossamer crancks? Zijn die te vergelijken met shimano 105/ultegra? In mijn zoektocht naar een racefiets ben ik vandaag langs 12gobiking geweest en daar hebben ze vanaf volgende week de Bulls Desert Falcon voor 999,- staan (link). Deze is volledig ultegra afgemonteerd op de cranck na dus.

Of kan ik beter voor dat geld naar een volledig 105 (11 speed) of eventueel Ultegra afgemonteerde fiets kijken, mijn budget is +- 1300 euro. Ik wilde eigenlijk kijken naar de Sensa Trentino UL (klik), maar die hadden ze helaas niet staan. De verkoper wees me ook nog op de Cube Peleton Pro of SL (klik). En natuurlijk is de Canyon Endurace ook een mooie optie binnen dit budget, al zal ik dan wel de cassette willen aanpassen, standaard zit daar een 11-32 op. Wat zouden jullie doen met dit budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ik heb 2 keer Gossamer gehad, maar op mijn huidige fiets ga ik die vervangen door Ultegra. Ik weet nog niet of ik veel verschil ga merken, maar als ik afga op ervaringen van anderen dan moet het wel een vooruitgang zijn.
Gevoelsmatig zeg ik dat het kwalitatief gelijk aan een 105 crank is.

Voor 1300 zou ik een mooi 2014 model 105 of Ultegra halen (of nee, ik zou nu voor Campa kiezen, maar daarin heb je minder keuze) en de mindere onderdelen (zoals een Gossamer crank) later upgraden als dat nodig is. En dat hoeft overigens helemaal niet het geval te zijn, er zijn hele volksstammen die met ontzettend veel plezier op een Sora/Tiagra afgemonteerde fiets rondrijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik zou met dat budget niet voor een Bulls gaan, is toch een beetje een b-merk in mijn optiek. Ik ken de recente Bulls niet zo, maar een jaar of vier geleden kon je aan de frames ook wel zien dat ze toch wat matiger in elkaar steken. Hele dikke lasnaden bv, en zwaar.
Wat je wel moet doen weet ik niet, veel merken zitten zo dicht bij elkaar dat ik vooral zou kijken of ik hem gewoon mooi vind. Wel 11 speed sowieso. Heb het idee dat mechanische 105 en Ultegra elkaar ook weinig meer ontloopt op 11 speed. Probeer eens een overjarig model te googlen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Ik overweeg een Garmin edge 810 te kopen deze winter. Welke uitvoering adviseren jullie? Gewoon performance? of is de navigatie toch wel handig. Kun je zonder de navigatie module wel een route (zelf ingevoerd of gedownload) na rijden?

of misschien toch maar gelijk de 1000?

[ Voor 8% gewijzigd door coen76 op 14-12-2014 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
@Roberttt, Voor 1300 moet je wel bij 12gobiking een mooie race monster kunnen kopen met Ultergra (10sp of 11sp). Als dan voor 105 ga zorg dan aub dat je de 5800 uitvoering pakt. Ik sluit me verder aan bij MrAngry. Althans, ik vind Bulls eigenlijk erg lelijk. Geen idee over de kwaliteit.

@coen76 Is wel meerdere keren voorbij gekomen maar ik raad je aan om gewoon zonder maps te kopen. Je kunt gewoon de OSM maps downloaden (google "OSM DCrainmaker"). Als je nog geen sensors heb (hrm/cadence/speed) dan is het wel handig om de bundle main unit plus die sensoren te kopen. Maps is dus niet nodig. Lees wat reviews zou ik zeggen om je te orienteren tussen de 500-510-800-810-1000. Wederom DCrainmaker blog oa.

Vandaag nog een mooi rondje kunnen maken. Was al een tijdje dat ik niets boven de 100 K had gereden dus zwaar was het zeker maar 131 K is me toch gelukt me een aardig gem. snelheid. Smaakt naar meer.....dit jaar toch de 500 K tussen kerst en nieuw jaar? :D

[ Voor 26% gewijzigd door Graham op 14-12-2014 22:10 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
Graham bedankt, was al aan het zoeken, maar juist omdat er zo veel over gesproken is is het lastig de juiste info er tussen uit te vissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
Bedankt voor het advies allemaal, ik blijf het een lastige keus vinden. Ben eigenlijk al een hele tijd aan het kijken naar een racefiets (begonnen met +- 1000 budget). Ik dacht eruit te zijn met een rose pro-sl 2000 aangepast naar mijn eigen wensen (andere wielen, stuur, cassette) helaas is dat niet meer mogelijk bij rose, waardoor ik toch verder ben gaan kijken. Vandaar mijn uitstapje naar 12go, wat voor mij een lbs is met veel fietsen. De verkoper daar bracht me toch weer aan het twijfelen, omdat je voor 999 een "ultegra fiets" hebt.

Uiteindelijk is er op vrijwel alle fietsen die ik zie in deze prijs klasse wel iets aan te merken. Ik zit dan nu toch sterk te denken aan een Canyon endurace 6.0. Dan heb ik volgens mij gewoon een heel goed frame te pakken, met een goede en degelijke groep en steek ik (voorlopig) 300,- in mijn zak welke ik kan gebruiken om bijv. de wielen te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:09
coen76 schreef op zondag 14 december 2014 @ 22:02:
Ik overweeg een Garmin edge 810 te kopen deze winter. Welke uitvoering adviseren jullie? Gewoon performance? of is de navigatie toch wel handig. Kun je zonder de navigatie module wel een route (zelf ingevoerd of gedownload) na rijden?

de 810 met magneetloze (separate) sensoren.
heb de GSC10 (cadans & snelheid geintergreerd) uitgefaseerd op al mijn fietsen en nu de magneetloze cadanse & sneleheid op crank& naaf zitten.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Roberttt schreef op zondag 14 december 2014 @ 22:38:
Bedankt voor het advies allemaal, ik blijf het een lastige keus vinden. Ben eigenlijk al een hele tijd aan het kijken naar een racefiets (begonnen met +- 1000 budget). Ik dacht eruit te zijn met een rose pro-sl 2000 aangepast naar mijn eigen wensen (andere wielen, stuur, cassette) helaas is dat niet meer mogelijk bij rose, waardoor ik toch verder ben gaan kijken. Vandaar mijn uitstapje naar 12go, wat voor mij een lbs is met veel fietsen. De verkoper daar bracht me toch weer aan het twijfelen, omdat je voor 999 een "ultegra fiets" hebt.

Uiteindelijk is er op vrijwel alle fietsen die ik zie in deze prijs klasse wel iets aan te merken. Ik zit dan nu toch sterk te denken aan een Canyon endurace 6.0. Dan heb ik volgens mij gewoon een heel goed frame te pakken, met een goede en degelijke groep en steek ik (voorlopig) 300,- in mijn zak welke ik kan gebruiken om bijv. de wielen te upgraden.
Ik heb ook heel lang getwijfeld over een fiets rond die prijs en heb uiteindelijk de Canyon Endurace AL 6.0 besteld. Bij zo'n beetje alle fietsen in die prijsklasse was er inderdaad wel iets aan te merken (groepset, wielen, banden) en de Canyon heeft eigenlijk alles net iets beter dan de concurrentie vond ik (bijv. de Mavic Aksium wielen met Continental GP4000s banden). De nieuwe 105 5800 groep schijnt ook echt een topper te zijn en doet volgens de reviews nauwelijks meer onder voor Ultegra. Is ook makkelijk aan te passen met andere tandwielen of cassette als je dat wilt.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
de 810 met magneetloze (separate) sensoren.
heb de GSC10 (cadans & snelheid geintergreerd) uitgefaseerd op al mijn fietsen en nu de magneetloze cadanse & sneleheid op crank& naaf zitten.
De gsc10 is de set die bij het prestatiepakket zit? En waarom is magneetloos beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik vind de GC10 beter en mooier dan de nieuwe sensoren.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-09 22:54

Huig

Merino Fanatic

coen76 schreef op zondag 14 december 2014 @ 22:02:

Ik heb via de lokale marktplaats een 800 voor 180€ kunnen bemachtigen. Daar zaten ook geen maps bij, maar een SD-kaart en piratebay zoektocht naar garmin maps hadden dat probleem in 10 minuten opgelost ;)

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Je kan ook gewoon de OSM kaarten gebruiken, die zijn in NL beter dan CN aangezien er veel meer fietspaden opstaan. Is nog gratis ook.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
Huig schreef op maandag 15 december 2014 @ 07:44:
[...]

Ik heb via de lokale marktplaats een 800 voor 180€ kunnen bemachtigen. Daar zaten ook geen maps bij, maar een SD-kaart en piratebay zoektocht naar garmin maps hadden dat probleem in 10 minuten opgelost ;)
Dat is ook een optie. Alhoewel ik in het verleden ook mindere ervaringen heb gehad met 2de hands gadgets. Vage storingen ontdek je vaak pas thuis. En vaak is de 2de handsprijs van dit soort dingen nog relatief hoog. Denk dus wel dat ik voor een nieuwe 810 ga.

link

Zijn dit de GSC10 sensoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ja, bij een 810 zit de oude combi-sensor, de GC10.

Bij de Edge 1000 zitten wel de nieuwe sensoren.

[ Voor 33% gewijzigd door havana op 15-12-2014 09:44 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Gisteren weer een koud rondje gemaakt. Fiets nu echt smerig... Valt me wel op dat de kou toch wel redelijk wat invloed op de performance heeft. uiteindelijk toch nog 29.4 gem

http://www.strava.com/activities/229244833

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Roberttt schreef op zondag 14 december 2014 @ 22:38:
Let erop dat vaak een fiets met Ultegra afmontage niet volledig Ultegra is. Dus de remmen niet bijvoorbeeld. Cassette en ketting is vrij normaal dat dit 105 is ipv Ultegra bij een nieuwe fiets, dat kan je later altijd nog aanpassen nadat ze versleten zijn maar remmen is al wat lastiger. 12gobiking is prima om een fiets te kopen maar weet wat je koopt en laat hem door een andere fietsenmaker onderhouden.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAngry schreef op zondag 14 december 2014 @ 21:58:
Ik zou met dat budget niet voor een Bulls gaan, is toch een beetje een b-merk in mijn optiek. Ik ken de recente Bulls niet zo, maar een jaar of vier geleden kon je aan de frames ook wel zien dat ze toch wat matiger in elkaar steken. Hele dikke lasnaden bv, en zwaar.
Ik weet niet hoe Bulls vier jaar geleden was, maar volgens mij is het tegenwoordig toch niet zo belabberd (ik heb een 2014-model Harrier met 105). Het frame is in ieder geval mooi afgewerkt, als in: geen lelijke of dikke lasnaden, goed gespoten, et cetera. Na een paar duizend kilometer dit jaar (en beslist niet alleen in de zomer tijdens mooi weer) heb ik ook niet het idee dat de fiets achteruit is gegaan, alles werkt nog perfect.

Ik heb bij de aanschaf begin dit jaar lang zitten dubben tussen Bulls, Cube, Trek en Focus. Bij die laatste twee krijg je wel iets meer een racegevoel, niet eens vanwege de kwaliteit van de frames, maar de uitstraling is naar mijn mening gewoon fraaier. Maar daar betaal je dan ook voor, want een Trek-fiets is zo 200-300 euro duurder dan bij een gelijkwaardig afgemonteerde Bulls of een Cube. Qua gewicht ontloopt het elkaar overigens nauwelijks; de Harrier 2014 weegt een krappe 8,8 kg. Al die fietsen zitten qua gewicht in dezelfde orde van grootte.

Tussen Bulls en Cube zag ik echt geen verschil, noch qua kwaliteit, noch qua uitstraling. Het zijn allebei vrij nieuwe merken, Duits, zonder Tourgeschiedenis. Mijn volgende fiets wordt waarschijnlijk geen Bulls, maar niet omdat ik nu niet tevreden ben over deze fiets, die voor zijn doelstelling van 'eerste racefiets' prima voldoet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2014 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:56
Tsjilp schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:18:
Gisteren weer een koud rondje gemaakt. Fiets nu echt smerig... Valt me wel op dat de kou toch wel redelijk wat invloed op de performance heeft. uiteindelijk toch nog 29.4 gem

http://www.strava.com/activities/229244833
Ik heb gisteren van Amsterdam naar Den Helder gefietst (via Hoorn), met de wind in de rug was het toch wel aangenaam nog. Alles zat inderdaad flink onder de bagger. Goede reden om hem weer ff goed te wassen.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
Graham schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:22:
[...]
Let erop dat vaak een fiets met Ultegra afmontage niet volledig Ultegra is. Dus de remmen niet bijvoorbeeld. Cassette en ketting is vrij normaal dat dit 105 is ipv Ultegra bij een nieuwe fiets, dat kan je later altijd nog aanpassen nadat ze versleten zijn maar remmen is al wat lastiger. 12gobiking is prima om een fiets te kopen maar weet wat je koopt en laat hem door een andere fietsenmaker onderhouden.
Klopt inderdaad, in dit geval zijn de remmen 105, ketting weet ik niet en de cranck is een fsa gossammer is. Vandaar ook mijn eerste vraag hoe deze zich laat vergelijken met een 105 of Ultegra cranck.

Als ik nu zo kijk heb ik eigenlijk keuze tussen iets "beter"/ultegra afgemonteerd of een beter frame. Opties zijn dus:
- Bulls Desert Falcon: Minder frame, minder mooi (vindt ik zelf), "beter" afgemonteerd.
- Canyon endurace 6.0 (of Rose Pro SL 2000): Beter/lichter frame, mooie uitstraling, volledig 105, geen lbs dus advies op afstand qua maat etc.

Onderhoud ben ik overigens van plan voor 90% zelf te doen. De rest laat ik doen bij een specialist, bikeparts4u werd volgens mij hier al een keer aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
Hoe gaat dat met onderhoud van een canyon? Zit er niet op te wachten dat telkens door canyon te laten doen. Weet iemand een goede lbs in de omgeving Dordrecht die dat wil doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Pelle schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:28:
Zondag fiets ik vanuit Zeeuws-Vlaanderen (Hoofdplaat, tussen Breskens en Terneuzen) terug naar Nieuwerkerk aan den IJssel.
Iemand nog tips voor een leuke route? Ik zou via Vlissingen, Neeltje Jans, Brouwersdam, Haringvlietdam via Rotterdam terug naar huis kunnen, maar dat heb ik al vaker gefietst. Het alternatief zou nog Vlissingen, Zeelandbrug, Haringvlietbrug kunnen zijn, maar dat is op zich ook geen onbekend terrein.

Ik zou ook via Antwerpen, Bergen op Zoom en de Moerdijk- (of Haringvliet)brug kunnen gaan. Dan heb ik niet de veerpont (Breskens-Vlissingen). Maar dat ken ik helemaal niet, en ik heb geen idee of dat een beetje leuk fietsen is.

(btw: ze voorspellen Z5, dus dat is vast mooi :P)
Uiteindelijk gekozen om via het voor mij al bekende terrein te rijden; zo'n grote afstand rijden met alleen een Garmin 500 als hulp werkt niet heel relaxed, vind ik.

Hoofdplaat - Breskens - Vlissingen - Middelburg - Neeltje Jans - Burgh Haamsteede - Noordwelle - Brouwersdam - Ouddorp - Stellendam - Sommelsdijk - Oude Tonge - Numansdorp - Heinenoordtunnel - Barendrecht - Brienenoordbrug - Capelle a/d IJssel - Nieuwerkerk a/d IJssel.

De wind viel me een beetje tegen, Z5 was voorspeld maar werd uiteindelijk ZZW3. De Garmin was echt aan het falen, dus moest een beetje m'n weg zoeken in Vlissingen, maar uiteindelijk een dikke 165km gereden. Ik wilde er 200km van maken, maar een lekke band gooide roet in het eten. Heeft me uiteindelijk bijna een uur gekost om te fixen. Kou en verkleumde computerhandjes hielpen niet mee, maar vooral de buitenband die niet goed om de binnenband heen wilde wrappen waren hier debet aan.
Uiteindelijk met hulp van een vriendelijke man de bobbel uit m'n band kunnen krijgen. Hij was een garagehouder met handen als kolenschoppen, maar zelfs hij had er moeite mee.

Uiteindelijk nog 2 uur in het donker gereden, en dat was best fris. Overdag in het zonnetje was het prima te doen in alleen de Gabba, maar zodra de zon weg was was het niet fijn meer.
Fiets zat helemaal onder de bagger trouwens, had 'm net schoongemaakt ;(

Op Goeree Overflakkee was het even aanpoten met de wind schuin tegen, maar verder was het een heerlijk ritje met mooie PR's op de Neeltje Jans en de Brouwersdam :)

Afbeeldingslocatie: http://photos-c.ak.instagram.com/hphotos-ak-xaf1/10860150_534552403348498_588920599_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos-h.ak.instagram.com/hphotos-ak-xfa1/10852694_340912792763807_1528654489_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos-h.ak.instagram.com/hphotos-ak-xfa1/10853126_315607871967119_428919755_n.jpg

http://www.strava.com/activities/229387790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Mooi ritje! Overwoog gisteren ook om naar Vlissingen te gaan met de trein en terug te fietsen, maar het bleef bij een overweging. Ondanks de matige wind moet het een lekker zetje in de rug geweest zijn voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Gisteren een paar foto's gemaakt met de GoPro.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7484/15405363224_d9842b2f26.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7556/15405363144_09e2a0021a.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8585/15841869327_54036264d2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7581/15840368100_3d33ed8339.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Fantastisch.

Heb dit weekend niet gefietst. Vandaag wel weer wat meters gemaakt en dat ging vrij aardig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Mooie rit hoor!
Pelle schreef op maandag 15 december 2014 @ 12:29:
Fiets zat helemaal onder de bagger trouwens, had 'm net schoongemaakt ;(
Inmiddels in 4 dagen 3 keer schoongemaakt. Beetje jammer maar goed ik commute ook op mijn racefiets. Vanmorgen weer klote weer helaas maar inmiddels is alles wel aardig gedroogd voor de weg terug. Straks maar weer even een douche geven die fiets ;(

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Toch ideaal, zo'n winterfiets. Ik maak 't ding nooit schoon, zet 'm hooguit een keer onder de tuinslang.

Heb echter al 3 weken niet gefietst wegens ziekte / schaatsen / drukte en gebrek aan motivatie! :P

[ Voor 32% gewijzigd door havana op 15-12-2014 15:18 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Ik heb ook een winterfiets. Maak ik 1x per 2 weken schoon. Zit er wel aan te denken om er volgend jaar (net zoals op de "racer") Campa op te gaan zetten. Staat wat mooier bij een Colnago :> en ik vind het fijner schakelen. Daarnaast is de 105 op de Crosser cq winterfiets ook flink aan het verslijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Slechtweer fiets maak ik wel schoon, gewoon om niet gekraak en gepiep van ketting te horen. (in duinen ligt best veel zand)
En ook remmen/velgen wil je wel schoon houden, anders kan je die wel erg snel afschrijven.
Minder grondig dan andere fiets maar gewoon ff snel onder douche zand eraf en sopje erover.

Motivatie is hier op dit moment dat ik de 24k wil halen dit jaar.
Nog flink m'n best doen en weersvoorspellingen zijn ook niet al te gunstig. (moet nog 1200km)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Van die werkloze op t FF ga je hoegenaamd niet winnen :P

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Gelukkig heb je altijd gekken die meer fietsen, kan je zeggen dat het van jou nog wel meevalt 8)
Wat dacht je van deze : http://www.strava.com/athletes/510672

En dan poste hij laatst nog dat hij nog geen afstanden langer dan 200km durfde te fietsen :o

[ Voor 11% gewijzigd door DDX op 15-12-2014 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 22:03
Dan dacht ik dat jij al veel kilometers maakt DDX, dat is dus gewoon nog half zo ver 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Waar haal hij de tijd vandaan 8)7

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Die kilometervreters zijn bijna altijd studenten of werklozen of woon-werkers. Of je moet je complete privéleven opofferen aan de fiets en geen partner en andere hobby's hebben. Dan heb je wel heel veel discipline nodig.

[ Voor 47% gewijzigd door havana op 15-12-2014 17:23 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 14:39
DDX schreef op maandag 15 december 2014 @ 17:05:
Gelukkig heb je altijd gekken die meer fietsen, kan je zeggen dat het van jou nog wel meevalt 8)
Wat dacht je van deze : http://www.strava.com/athletes/510672

En dan poste hij laatst nog dat hij nog geen afstanden langer dan 200km durfde te fietsen :o
Zo idoot veel km. maar dan bij "Biggest Climb" 5 m best knap

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:09
coen76 schreef op maandag 15 december 2014 @ 00:01:
[...]

De gsc10 is de set die bij het prestatiepakket zit? En waarom is magneetloos beter?
Geen puist v e sensor op de chainstay zeg maar. Gewoon cadans netjes achter de crank. En snelheidssensor om de as (voor of achterwiel)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Pagina: 1 ... 110 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.