Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 109 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.013 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:27

DeFeCt

je wéét toch

Pelle schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:59:
[...]
Ik weet niet wat je nu voor wielen hebt (Fulcrum R7's, Shimano R500 oid?),
Volgens de specs:

Reparto Corse DRX4000 700CX2-14h f/v, alloy black w/cnc sidewall, w/o eyelet, sat system colour: black with reparto corse decal
http://www.evanscycles.co...t-2012-road-bike-ec031993

Niet heel erg bekend schat ik zo :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
DeFeCt schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:40:
[...]

Volgens de specs:

Reparto Corse DRX4000 700CX2-14h f/v, alloy black w/cnc sidewall, w/o eyelet, sat system colour: black with reparto corse decal
http://www.evanscycles.co...t-2012-road-bike-ec031993

Niet heel erg bekend schat ik zo :)
RC is (volgens mij) het onderdelenmerk van Bianchi. Op veel fietsen zijn de wielen het sluitstuk en wordt vaak de voorkeur gegeven aan goedkope wielen teneinde de prijs te drukken. Dat is vaak vooral te merken aan het hoge gewich van de wielen en wellicht ook aan een gebrek aan stijfheid. Op een dergelijke fiets zijn een paar Zipp wielen van 2.000 euro p/s inderdaad een beetje overkill (de vlag en de modderschuit waar je zelf al over begon), maar een paar Fulcrum R5's of R3's zouden niet misstaan en wel een stap voorwaarts betekenen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:19

Hupske

AFCA

Zo, gister had ik de Volt300 binnen gekregen. Bij deze Nare man bedankt dat je mij op deze lamp hebt gewezen.

https://www.dropbox.com/s..._20141121_171552.jpg?dl=0 (Dan maar een link)

Ik zag meer dan voldoende voor mij en ik denk dat de tegenliggers ook wel verblind zijn vandaag :9

Vandaag heb ik verder met simpele been en arm warmers gereden van cyclewear met hun huismerk all active. Koste in totaal maar 13 euro, maar bieden voor dit weer meer dan voldoende warmte.
Als het nog kouder gaat worden kan ik er nog een lang fietsshirt overheen doen en dan kom ik er wel mee door. En andere lange broek heb ik uiteraard ook nog, voor als de beenwarmers ook niet meer voldoende zijn.

Hopelijk is het de hele winter een beetje van dit weer :9~ Heerlijk om zo te fietsen.

[ Voor 13% gewijzigd door Hupske op 21-11-2014 21:02 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:58

Pelle

🚴‍♂️

argro schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:55:
[...]
RC is (volgens mij) het onderdelenmerk van Bianchi. Op veel fietsen zijn de wielen het sluitstuk en wordt vaak de voorkeur gegeven aan goedkope wielen teneinde de prijs te drukken. Dat is vaak vooral te merken aan het hoge gewich van de wielen en wellicht ook aan een gebrek aan stijfheid. Op een dergelijke fiets zijn een paar Zipp wielen van 2.000 euro p/s inderdaad een beetje overkill (de vlag en de modderschuit waar je zelf al over begon), maar een paar Fulcrum R5's of R3's zouden niet misstaan en wel een stap voorwaarts betekenen.
Idd. Weet niet wat je budget is, maar ik zou ook voor zoiets gaan. Als je voor de looks gaat, dan zijn de Fulcrum Quattro's (imho) mooier dan de R5 en R3. Nog mooier vind ik de Campagnolo Scirocco overigens, die zijn nagenoeg gelijk aan de Quattro, maar dan met een mooier spaakpatroon.
Volgens mij zag ik ze laatst voor 239 euro voor een set :)

Andere alternatieven: Mavic Cosmic Elite S, Shimano RS81 C24, 3T Accelero 40 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ik heb nog een paar bol.com bonnen over, dus ik dacht daar een fatsoenlijke koplamp van te gaan halen, bijv. de BBB BLT-72 Strike. Heeft iemand hier daar ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:23
Lastig om vanmorgen juiste kleding keuze te maken.
Gekozen voor lang ondershirt (met windstopper voorkant) en shirt/armstukken.
Beetje frisjes in de morgen (4 graden) maar later op de dag prima keus.

Heb trein gepakt naar Ede en van daaruit richting Hoenderloo, Posbank, Emmerich, Kleve, Nijmegen, daarna stuk langs waal gefietst en toen via Amerongen, Zeist, langs Vecht richting huis.
275km, 895hm en ook nog een top 10 notering op een klimmetje bij de posbank :)

Afbeeldingslocatie: http://instagram.com/p/vssNCmTbpH/media/?size=l

Afbeeldingslocatie: http://instagram.com/p/vtHMdjzbi6/media/?size=l

http://www.strava.com/activities/222024674

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 19:22
Pfff, vond het vanmorgen erg koud. Was ca 5 graden toen ik ging rijden om 09u, maar gevoelstemperatuur lag tussen de 1 en 2 graden. Weer even wennen.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Weer terug van een weekje Gran Canaria. Dit was mijn vijfde keer en dit jaar (voor het eerst) helaas geen geweldig weer gehad. Hierbij een verslagje...

Dag 1: Mont Leon

Eerst de fiets ophalen bij de Free Motion in Playa Beton. Zoals altijd gaat dat weer uiterst snel en professioneel. Even de Garmin monteren en op pad.

In tegenstelling tot voorgaande jaren begin ik met een wat korter ritje. Klimmen loopt immers bij mij nooit op dag 1. Velen zullen op een eerste dag een op-en-neertje naar Puerto Mogan rijden, ik verkies echter de Mont Leon. Dat is wat rustiger dan de kustweg en prachtig bovendien.

Ik rijd het rondje eerste tegen de klok in. Leuk klimmetje is dit toch. Als ik afgedaald ben zie ik dat een groot deel van het asfalt van de westkant vernieuwd is, dus ik besluit die kant ook nog eventjes mee te pakken. Een klim telt immers alleen als je 'm van beide kanten bestijgt, niet waar ;) . Al bij al een fijn inkomertje van 50 km met 1000 hm.

Dag 2: Playa - Pico

Vandaag een lekker eenvoudig ritje, qua navigatie dan ;). Het plan is naar de top en terug. Het is mooi weer maar in de bergen hangen wel wat wolken dus ik neem behalve armstukken toch ook maar een regenjasje mee. Het loopt eigenlijk best lekker. Ik probeer de hartslag een beetje in D2 te houden, wat op zich aardig lukt. De 3 km van Ayacata naar Roque Nublo doen wel ouderwets pijn. Daarna wat op en af en vervolgens over splinternieuw asfalt naar de top. In ongeveer 3 uur ben ik boven; aldaar helaas geen uitzicht door de wolken. Ook is het wegdek nat waardoor ik voorzichtig moet dalen. Na Ayacata breekt de zon weer door en kan ik volle petrol omlaag rijden. Nog even de mini-Redoute meepakken in San Bartolomé en uiteraard ook die 2 verdome haarspelden vlak voor Playa. Voldaan gevoel, 95 km met 2500 hm.

Dag 3: Passo Tauro 2x

Vandaag heb ik, samen met mn vrouw, een ingenieus plan uitgedokterd. Het doel is om tegen lunchtijd in Puerto Mogan te zijn, alwaar ik mijn vrouw zal ontmoeten. Ik start vanaf Maspolomas met de kustweg richting het westen. Ik ben het dorp nog niet uit of het begint te spetteren :( Omdat de lucht er prachtig uitzag toen ik vertrok had ik mijn regenjasje niet bij me... Maar erg veel stelt het niet voor, en koud is het ook niet. In de bergen zit het echter potdicht, dus ik houd mijn hart vast. Bij Arguineguin sla ik rechtsaf richting Soria. De eerste 13 km zijn min of meer vlak, daarna begint het echte werk. Het blijft een prachtige klim. Het loopt aardig, ik kan de hartslagen rijden die ik wil rijden. Wel spettert het af en toe wat. Vlak voor het dorp sla ik linksaf het slingerweggetje op. Ik vraag me af of het zal lukken dit steile kreng te bedwingen zonder staand te klimmen. Dat zal door het natte wegdek namelijk niet gaan. Uiteindelijk valt het goed mee en bereik ik de top. Ik steek de kam over en sla linksaf naar Mogan. Afdalen doe ik uiterst voorzichtig, en uiteraard heb ik het steenkoud doordat ik compleet doorweekt ben. Aan de voet draai ik om en klim ik in de stromende regen helemaal tot de top. Daar keer ik weer om en daal nu helemaal af tot Puerto Mogan. Hoe lager ik kom, hoe beter het weer wordt en als ik eenmaal in Puerto Mogan ben schijnt de zon zelfs weer volop. Zonder problemen vinden mijn vrouw en ik elkaar. Ik gooi mijn fiets in de huurauto, duik lekker in de zee, douche even op het strand en de rest van de middag bestaat uit chillen/eten/winkelen in Puerto Mogan.

75 km / 1500 hm

Dag 4: rustdag. De hele dag zware regen, dus dat kwam niet zo slecht uit.

Dag 5: El Doctoral - Puerto Mogan

Vandaag wederom een ingenieuze constructie. Mijn vrouw dropt me in het gehucht El Doctoral. Dat scheelt me 12 km saaie kustweg. Ook vandaag is het weer niet geheel "stereo" maar ik heb mijn regenjasje nu wel meegenomen. Deze kant van het eiland lijkt er echter wel beter vanaf te komen dan het uiterste zuiden. Ik begin met een klein stukje van de Passo Herradura. Dat is een venijnig klote stukje, vooral door het Waalse asfalt. Gelukkig mag ik na een paar km al rechtsaf slaan richting Ingenio. Dit is een werkelijk prachtige en tevens rustige weg die wat op en neer glooit. Vlak voor Ingenio sla ik linksaf richting Temesis. Dit is een verdomd lang stuk. Steeds als je denkt "ik ben er", doemt er weer een nieuwe kam op waar je overeen moet. De weg slingert prachtig langs de bergruggen. Na het dorp gaat het dan nog een paar km omlaag tot St Lucia. Vanaf hier lijkt het mij leuk het kleine ommetje richting La Taida nog eens mee te pakken. Het was 2 jaar geleden dat ik dit huftertje nog eens opreed en ik was enigszins vergeten wat een kreng het is. Slecht asfalt en percentages tot 15%. Gelukkig is het mirabele dictu nog wel droog. Goed, uiteindelijk komt er aan deze lijdensweg een eind en kom ik weer op de GC-60 naar de top terecht. Ik klim verder richting Cruz Grande. Aldaar besluit ik eens af te dalen richting het stuwmeer. Ik ben al tientallen keren aan deze weg (GC-604) voorbij gereden, zonder 'm ooit ingereden te zijn. Na 6 km bereik je het stuwmeer. Inmiddels is het flink gaan regenen en moet het regenjasje weer aan. De klim stelt niet zoveel voor, je overbrugt zo'n 300 hm. Ik klim door tot Ayacata, waar ik even een kopje koffie drink bij Casa Melo. Ik sms mijn vrouw dat ik verwacht binnen 1 uur beneden te zijn. Nat en slecht wegdek maken de afdaling naar Presa las Niñas uiterst vervelend. Ik ben blij als ik weer op de top van de Passo Tauro ben. Vanaf daar is het, voor de derde keer al deze vakantie, omlaag richting Mogan. Ik moet voorzichtig doen want het wegdek is nat en door de zware regenval van gisteren liggen her en der stenen op het asfalt. Ook nu verbetert het weer al naar gelang ik lager kom. In 58min30 ben ik aan de kust en spenderen we net als 2 dagen geleden de rest van de middag aan de kust, in de zon.

104 km met 2200 hm

Dag 6: Telde - Maspalomas

Het zou vandaag weer mooi weer worden dus leek het me wel een geschikt moment om nog eens te proeven van de mooie kant van het eiland. Mijn vrouw dropt me nabij Telde. Ik begin aan de klim. De eerste 8 km zijn niet zo inspirerend, daarna kom je in een oase van rust. De weg is bovendien in prachtige staat. Helaas blijkt mijn beslissing om naar de NO kant van het eiland te trekken niet de juiste, want het begint wederom te regenen (mijn vrouw zou later vertellen dat in Maspolomas de hele dag de zon heeft geschenen). Goed, niet zeiken, regenjasje maar weer aan en doorrijden. Als ik omhoog kijk, zie ik mist en wolken dus ik voel de bui alweer hangen (letterlijk). Na een paar km dalen kom ik in San Mateo. Vanaf hier gaat het weer omhoog, over behoorlijk slecht asfalt. Ook hier is er veel schade aan het wegdek ontstaan door de hevige regenval van de afgelopen dagen. Na een half uurtje kom ik voor de keuze te staan: ofwel de kortste weg naar de top (GC-600) nemen ofwel een korte omweg pakken via Cruz Tejada. Aangezien het inmiddels is afgekoeld tot 8 graden denk ik dat het sneller is om de korte route te pakken. Dit blijkt een slechte beslissing. Wat een vreselijk stuk. In 6 km over Waals asfalt overbrug ik bijna 600 hm. Gemiddeld bijna 10% dus. Toch kom ik boven en nu ik bijna bij de top ben kan ik het niet laten "even" omhoog te bollen. Een kwartiertje later sta ik op de top. Het regent en het is 5 graden, wat doe ik hier?? Ik drink een warme chocolademelk en krijg van de verkoper een krant voor extra isolatie.

Ik begin aan de afdaling. Het is moeilijk te beschrijven hoe koud ik het heb. Mijn handen zijn zo koud dat ik nauwelijks kan remmen. Bij Casa Melo moet ik wel stoppen. Ik word door de eigenaar bij het haardvuur gezet en krijg een handdoek. Ook krijg ik plastic doktershandschoenen van hem. Ik kon de beste man wel omhelzen!

De eerste 15 minuten zit ik klappertandend bij het vuur en ben ik zo verkleumd dat ik niet eens mijn vrouw kan SMS'en. Uiteindelijk warm ik wat op en wordt het ook het ineens droog. Snel ga ik weer op pad en rijd via de geijkte route weer naar Playa. Ook nu verbetert het weer zodra ik lager kom. De laatste 2 haarspelden kunnen zelfs in het kort-kort.

90 km / 2600 hm.

Al bij al toch weer fijn gefietst ondanks het mindere weer. Met een totaal van 425 km en bijna 10.000 hm kan ik ook meer dan tevreden zijn.

Dan de foto's... Ik heb er niet veel gemaakt door het slechte weer.

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh626/havana1982/606B6509-E2C9-452E-97F5-867BC4D49B12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh626/havana1982/4032EA44-8E1E-4F1B-8F7D-AC1E08F36470.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh626/havana1982/F8EA71BF-10E0-4539-9E8C-878C95F299A2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh626/havana1982/4AD60339-952B-4046-A2F5-CE1DF938D42B.jpg

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001

Magic666

No one's neighbour!

mooie verhalen weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:28
Mooi verslag! Moet binnenkort ook maar weer eens die kant op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
  • Laatst online: 23-08 14:39
jammer van weer, maar levert wel weer een mooi verhaal op ! :).
Zijn ritten die je niet snel vergeet

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-07 20:10
prachtig reisverslag! Heel erg mooi om te lezen. Gran Canaria is een prachtig eiland, hopelijk kan ik er zelf binnenkort ook weer eens heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe doen jullie dat bij grote evenementen waar jeje start bewijs moet ophalen? Nemen jullie de fiets dan gewoon mee na binnen? Anders laat jeje fiets van 4000-5000 euro onbeheerd staan. Kom je terug is je fiets weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:55
Ik laat hem gewoon staan, nooit problemen mee gehad, maar als je je erg zorgen maakt dan kan je zoiets er omheen leggen: http://www.safeman.nl/

[ Voor 10% gewijzigd door MrAngry op 23-11-2014 20:15 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Gewoon om de beurt met fietsmaten naar binnen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Op een wat goedkopere fiets rondrijden :)

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik heb simpel slotje bij me voor als ik even naar binnen moet ergens.
Zal een gelegenheidsdief tegen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik met meerdere ben gaan we om en om of blijven er 1 of 2 bij de fietsen. in de planning staat oa de AGR en daar worden toch altijd een hoop fietsen gestolen, en ik rij daar in mijn eentje.

heb ook een simpel slotje maar met een tang is die in 2 seconden door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2014 @ 19:52:
Hoe doen jullie dat bij grote evenementen waar jeje start bewijs moet ophalen? Nemen jullie de fiets dan gewoon mee na binnen? Anders laat jeje fiets van 4000-5000 euro onbeheerd staan. Kom je terug is je fiets weg
Naast een fiets zetten die nog duurder is en ook niet op slot staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhh dan moet ik goed gaan zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Voor een dief keus uit fiets die je zo kan meenemen of fiets waarvoor je tangetje moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2014 @ 20:48:
mhh dan moet ik goed gaan zoeken...
Bij de AGR valt dat reuze mee. Als er een tourtocht is waar je kans maakt op veel dure fietsten (en omgekeerd evenredig getrainde berijders), dan is het de AGR wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Pelle schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 22:28:
[...]

Idd. Weet niet wat je budget is, maar ik zou ook voor zoiets gaan. Als je voor de looks gaat, dan zijn de Fulcrum Quattro's (imho) mooier dan de R5 en R3. Nog mooier vind ik de Campagnolo Scirocco overigens, die zijn nagenoeg gelijk aan de Quattro, maar dan met een mooier spaakpatroon.
Volgens mij zag ik ze laatst voor 239 euro voor een set :)

Andere alternatieven: Mavic Cosmic Elite S, Shimano RS81 C24, 3T Accelero 40 Pro
Dank! Ik zal de komende tijd eens kijken of ik een mooie aanbieding kan vinden. Die Campa's vind ik ook wel erg mooi, maar kan dat op een verder Shimano afgemonteerde fiets? :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:44
Ja hoor, dat kan. Van de stijlpolitie mag het officieel niet (zie daar het bestaansrecht van Fulcrum), maar je kunt besluiten dat je je daar helemaal niet druk om gaat maken :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Laatst online: 16:17
DeFeCt schreef op maandag 24 november 2014 @ 09:02:
[...]

Dank! Ik zal de komende tijd eens kijken of ik een mooie aanbieding kan vinden. Die Campa's vind ik ook wel erg mooi, maar kan dat op een verder Shimano afgemonteerde fiets? :)
Ach, dat heb ik ook. Lekker belangrijk wat de wereld er van vindt, als het maar goed fietst!

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
[...]

Die Campa's vind ik ook wel erg mooi, maar kan dat op een verder Shimano afgemonteerde fiets? :)
Als dat argument voor jou belangrijk is, dan had je ook nooit een Bianchi met Shimano gekocht. Kan dus prima (voor jou).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

argro schreef op maandag 24 november 2014 @ 10:59:
[...]
Als dat argument voor jou belangrijk is, dan had je ook nooit een Bianchi met Shimano gekocht. Kan dus prima (voor jou).
Het is mijn eerste racefiets... dat wist ik toen nog niet ;)
Het is overigens een Via Nirone 7, en toen hij eenmaal in de beugels hing was ik heel erg teleurgesteld dat er onder het frame een gouden stickertje zat met daarop "Made in Taiwan", dus zo Italiaans issie toch al niet :P

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:09
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2014 @ 19:52:
Heb een kabelslotje (ca 2 mm dikke kabel) om aan een hek/paal vast te leggen. Maar als ik met meer mensen vertrek, blijven 1-2 bij de fietsen en de anderen schrijven in (en bij terugkomst de anderen laten inschrijven voor vertrek).

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:41

sapphire

Die-hard pruts0r

Fiets lekekr meenemen als je alleen bent!

Tijdens de Classico Boretti afgelopen jaar was er aan het begin ook opeens een fiets "verdwenen" dus altijd uitkijken.

Campa Zonda's zijn erg mooie wielen, zou me er echt niet druk om maken of het kan of niet. Desnoods het stickertje er af halen.
Als Budget wiel ben ik nog steeds erg gecharmeerd van Fulcrum Quattro's maar blijf maar twijfelen of het wel echt een vooruitgang is tov. de standaard Giant wielen :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
sapphire schreef op maandag 24 november 2014 @ 23:23:
Als Budget wiel ben ik nog steeds erg gecharmeerd van Fulcrum Quattro's maar blijf maar twijfelen of het wel echt een vooruitgang is tov. de standaard Giant wielen :(
De P-R2's op mijn TCR vervangen door Quattro's was echt een geweldige upgrade. Deels zijn het natuurlijk motivatiewielen, maar hij ligt ook echt strakker op de weg nu.

En het ziet er natuurlijk ook mooier uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
[...]

Scirocco CX voor 219 bij bikeparts4u.nl of de gewone Scirocco's voor 209 te vinden in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Taigu schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 00:27:
[...]
Scirocco CX voor 219 bij bikeparts4u.nl of de gewone Scirocco's voor 209 te vinden in Duitsland.
Dank! Is er nog een aandachtspunt t.a.v. lagers en het zelf kunnen vervangen tzt? Ik begrijp dat de Racing 3's andere lagers heeft dan de Quattro, maar ik zie nog niet helemaal wat ik daar voor voor danwel nadeel aan heb.

Voor wat betreft de Scirocco wielset twijfel ik een beetje over de rode accenten op het wiel, die heb ik liever niet :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-09 14:27

Neoz

Neoz & Hobbes

Ik heb ook wiel gerelateerde vraag. Op mijn Specialized zitten nu nog standaard wielen (DT Axxis 2.0). Niks mis mee maar ik heb afgelopen jaar vooral met klimmen/dalen gemerkt dat het fijner zou zijn als ik een lichtere en stijvere set zou hebben.

Aangezien de Dolomieten marathon al ingepland is volgend jaar krijg ik het advies om niet voor een carbon set, of een carbon-alu set te gaan maar voor een goede alu wielset. Zelf heb ik daar nog steeds twijfels bij gezien mijn lichaamsbouw/gewicht (1m88, 63kg). Ik was redelijk gecharmeerd van de FFWD F2a qua looks, en afgelopen weekend ook de Mavic Cosmic Elite aan het lijstje toegevoegd. Ik heb het gevoel dat de Mavic set wel een upgrade is maar voor het klimmen/dalen wellicht minder. Hebben jullie tips ?

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:42
Easton EA70 SL ook wat voor jou dan? http://www.mantel.com/easton-ea70-sl
Deze zijn nog steeds flink in de aanbieding, heb ze sinds 2 weken en ze bevallen prima. Paar gram zwaarder dan de Shimano RS81's die ze vervingen maar nog steeds licht, full-alu, een stuk stijver én extra brede velgen gemaakt voor 25mm bandjes.

[ Voor 4% gewijzigd door Makkelijk op 26-11-2014 10:29 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-09 18:27
Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/jv54ee.jpg
Dit rubberen dopje viel uit mijn fiets toen ik hem afgelopen keer ging schoonmaken.
Ik kon alleen niet zien waar precies vandaan, maar in ieder geval niet aan de voorkant van m'n fiets. Heb alleen geen idee waar hij vandaan komt. Het lijkt een simpel rubberen dopje om iets af te dichten, maar ik weet niet wat. Heeft iemand enig idee?
Ik heb een campagnolo veloce groep en een (waarschijnlijk voor iedereen onbekend) espada frame.
Het dopje is 5 mm lang.

[ Voor 4% gewijzigd door masterjorie op 26-11-2014 12:35 . Reden: Afbeelding gewijzigd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:28
Komt deze niet van het stuur aan het einde van t stuurlint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:59
Zit zoiets niet in je shifters, bijv. in het draaipunt van het remgreepje?
Maar als het zeker weten niet van de voorkant komt dan misschien van je achterrem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Of misschien zit er aan de onderkant van het frame een of ander afwateringsgaatje waar dit dopje in hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Makkelijk schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:28:
Easton EA70 SL ook wat voor jou dan? http://www.mantel.com/easton-ea70-sl
Deze zijn nog steeds flink in de aanbieding, heb ze sinds 2 weken en ze bevallen prima. Paar gram zwaarder dan de Shimano RS81's die ze vervingen maar nog steeds licht, full-alu, een stuk stijver én extra brede velgen gemaakt voor 25mm bandjes.
Weet niet helemaal of je Neoz of mij aanspreekt maar zien er indd ook goed uit en lijkt een mooie aanbieding!

Flickr

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:41

sapphire

Die-hard pruts0r

dreamscape schreef op maandag 24 november 2014 @ 23:32:
[...]

De P-R2's op mijn TCR vervangen door Quattro's was echt een geweldige upgrade. Deels zijn het natuurlijk motivatiewielen, maar hij ligt ook echt strakker op de weg nu.

En het ziet er natuurlijk ook mooier uit ;)
Dat je ze erg waardeerde als motivatie wielen wist ik nog ;)

Goed om te horen dat je er inmiddels ook op de weg goed ervaring mee hebt :)
Blijf het namelijk mooie wielen vinden, zeker nadat ik ze op de bikemotion zag, ze zijn irl mooier dan op het plaatje. De Zonda's had ik het andersom mee, vind ik op plaatjes mooier dan in het echt. En Mavic Cosmic Elites blijven super mooi maar daar lees ik erg gemengde verhalen over.

Gabriël AM5

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Goed... de keuze is of Easton EA70 SL of Fulcrum Quattro (CX).

Easton
http://www.mantel.com/easton-ea70-sl

Quatrro
http://www.mantel.com/fulcrum-racing-quattro-cx-2014

Easton iets lichter, Fulcrum mooier spaak patroon (=persoonlijk), maar is er iemand die een goede onderbouwing heeft voor de een of voor de ander? TIA!

[ Voor 24% gewijzigd door DeFeCt op 27-11-2014 09:42 ]

Flickr

• dreamscape
Niet alleen het spaakpatroon is anders, ook de bouw ervan.
De Fulcrum heeft straight pull spaken, waar de Easton juist traditionele heeft met een bocht.
Die bocht is een potentieel zwakker punt, maar of het in de praktijk echt veel scheelt valt nog te bezien.

En iets mooi vinden is ook een goed argument hoor. Je stapt sneller en met meer plezier op een fietsje dat je mooi vindt. :)

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Idd, wanneer kwaliteit (redelijk) gelijk is, dan kies je wat je het mooiste vindt. IMO.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

sky- schreef op donderdag 27 november 2014 @ 10:59:
Idd, wanneer kwaliteit (redelijk) gelijk is, dan kies je wat je het mooiste vindt. IMO.
"probleem" is dat ik niet de kennis heb om te bepalen of de kwaliteit redelijk gelijk is... :)

Flickr

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Ik zou ook voor de Fulcrum gaan, alleen al omdat ik die persoonlijk ook mooier vind. Zou de keuze makkelijker maken voor mij. ;)

• dreamscape
Ik had de foto in juli al geplaatst, maar zie hier inderdaad ook deels mijn reden om die Fulcrum Quattro's te kopen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qxCZrqs.jpg

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-09 22:54

Huig

Merino Fanatic

Voor de merkgeile mensen zoals ik: Rapha heeft 30% korting op bepaalde items: klik
Zelf de classic jersey met arm warmers bested, ze zijn nu 50€ goedkoper!
Naast meerdere verschillende merino baselayers heb ik van de week ook al de hooded wind breaker in de uitverkoop gehaald. Met een lange baselayer nog perfekt te doen op de fiets :)
Toegegeven, ze blijven stervensduur, maar die 14e maand moet ergens naar toe he :+

[ Voor 3% gewijzigd door Huig op 27-11-2014 19:41 ]

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Rapha is wat mij betreft echt super overpriced. Dan is er ook nog het merk http://brandt-sorenson.com/ die daar nog even een schepje bij op doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Iemand hier al ervaring mee? http://zwift.com/ Lijkt me best cool.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Zwift niet, maar deze hoop ik dit weekend te kunnen proberen:

https://itunes.apple.com/au/app/fulgaz/id913407169?mt=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jspr schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 09:32:
Rapha is wat mij betreft echt super overpriced. Dan is er ook nog het merk http://brandt-sorenson.com/ die daar nog even een schepje bij op doet.
Ik kan me voorstellen dat op een gegeven moment de meerprijs niet meer het gevolg is een verbetering in technische kwaliteit. Is dat niet bedoeld voor de rijke vijftigplusser met een bierpens die op een Dogma van 10k rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Volgens mij is het begrip Black Friday nog niet echt tot de Nederlandse stores doorgedrongen, jammer ;)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-09 17:13
offtopic:
Black Friday, kort daarop Sinterklaas, even later Santa Claus en dan nog oud en nieuw. Ik denk eerder dat ze bang zijn voor koopmoeheid.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Prima fietsweer vandaag, hele dag zonnetje gehad :)
Gemiddelde temperatuur kwam op 1 graad uit, castelli alpha + ondershirt met korte mouwen was voldoende. (zelfs paar keer (1e) rits aan voorkant open gehad)

Lekker rondje langs de Vecht, Gooi en Waterland.
Afbeeldingslocatie: http://instagram.com/p/v-xBhuTbru/media/?size=l

Afbeeldingslocatie: http://instagram.com/p/v--dDITbjz/media/?size=l

Afbeeldingslocatie: http://instagram.com/p/v_MnpDTblJ/media/?size=l

15km voor huis alleen lekke voorband, best irritant om buitenband erom te leggen bij 0 graden en daarna weer op temperatuur te komen...

http://www.strava.com/activities/224439333

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Kerel, jij moet echt iets gaan doen met dat lange afstand fietsen!
Mijn eerste lekke band in de omgeving Amsterdam was bij 3 graden, nog nooit zo afgezien om een bandje om de velg te krijgen. Had het bijna opgegeven en de trein gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag flink gestuiterd met de crosser. Bij een stijle rand bij een beek voorover er af, na een meter lager (stuur denk ik tegen mn ribbenkast gehad). op de fiets had ik al last van mn ribben maar nu word het toch wel flink pijnlijk, en mn knie heeft er ook nu niet veel zin in.. Maar toch een mooie rit van ruim 55km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle moet nog flink aan de bak om de 10k voor dit jaar vol te maken

Afgelopen week ook zo goed als niet gefietst door een buikgriepje dat hier in huis de ronde deed.
Maar: mooi weer vandaag, dus vanochtend maar vertrokken voor een rondje van 140km. Nieuwerkerk, Meije, Woerden, IJsselstein, Vianen, Goudriaan, Bleskensgraaf, Alblasserdam, Ridderkerk, Nieuwerkerk.

Afbeeldingslocatie: http://photos-d.ak.instagram.com/hphotos-ak-xpa1/10784966_538592229611059_977693071_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos-d.ak.instagram.com/hphotos-ak-xaf1/10802460_324229224445699_997140950_n.jpg

Het was flink buffelen tegen de wind, en ik kon goed merken dat ik ziek was geweest. Hoge hartslagen met niet al te hoge snelheden. Ik wilde kijken hoe het ging met Gabba + 2 laagjes eronder, en dat ging eigenlijk prima. Alleen m'n armen waren koud, ik heb elcheapo ongevoerde lycra armstukken, dus daar moet nog even een keer een upgrade voor komen.

Amper gedronken onderweg trouwens, volgens mij nog nooit zo'n lange rit op 1,5 liter vocht gedaan. Meestal tik ik dat in ritjes van 60km al wel naar binnen. Zal toch met de temperatuur te maken hebben gehad denk ik :)

http://app.strava.com/activities/224386650

[ Voor 4% gewijzigd door Pelle op 29-11-2014 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
Pelle schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 20:10:
* Pelle moet nog flink aan de bak om de 10k voor dit jaar vol te maken

Amper gedronken onderweg trouwens, volgens mij nog nooit zo'n lange rit op 1,5 liter vocht gedaan. Meestal tik ik dat in ritjes van 60km al wel naar binnen. Zal toch met de temperatuur te maken hebben gehad denk ik :)

http://app.strava.com/activities/224386650
Hier 2 liter vocht (met een halve liter vooraf) op een ritje van 240km. Veel te weinig (8+ uur), maar relatief weinig last van gehad. Ik gooi het ook maar op de temperatuur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Volgens mij is dat wel normaal hoor. Ik heb laatst 1,5 liter gedronken op 3 uur fietsen bij 10 graden terwijl ik echt kneiterbrak was en extreme nadorst had. Als je nauwelijks zweet hoef je nauwelijks te drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik heb beide bidons niet eens leeggedronken, wel genoeg gegeten.
En hoge hartslag met lagere snelheid merkte ik ook, heeft ook met jaargetijde te maken en dat je wat veiliger door bochten gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Kom net terug van 't kopje van Bloemendaal, leuk ritje van net geen 60km. Met 1°C op het display best fris en de Craft be active (windstopper) ondershirt met Pearl Azumi jas was toch net te koud voor het leuke. (toch maar overstappen naar 3 lagen met deze temperaturen).

De mafkees van de dag: net voorbij het circuit van Zandvoort een John Doe die met deze temps. doodleuk in korte broek en ontbloot bovenlijf rondliep.... met muts en rugzak dat dan weer wel. 8)7

De Craft wintersokken zijn qua warmte prima, maar eigenlijk net te kort. Ik vond de Gripgrab wintersokken een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-09 18:27
In het hoge noorden was het nog net iets kouder (volgens Garmin zelfs -1 gemiddeld), mooi rondje Lauwersmeer gemaakt. Beetje jammer dat ik mn handschoenen niet kon vinden..
http://www.strava.com/activities/224788941

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Mafketel van de dag mountainbiker die met korte broek en shirt met korte mouwen door de duinen aan het rijden was. (gewoon over fietspad dus geen excuus dat het tussen bomen wat warmer is)

Ik wou m'n maandtotaal nog even boven de 2000km krijgen dus vandaag nog maar ff groot rondje gefietst.
Eerst richting Schevingen door de duinen en daarna naar Utrecht en van daaruit langs de Vecht naar Muiden en weer richting huis.

Afbeeldingslocatie: http://instagram.com/p/wBC7B1TbnL/media/?size=l

Afbeeldingslocatie: http://instagram.com/p/wBQ1XeTbuo/media/?size=l

Afbeeldingslocatie: http://instagram.com/p/wBjE7Lzbkr/media/?size=l

http://www.strava.com/activities/224870462

En ja ik ben ook mafketel van de dag om met dit weer zo'n afstand te fietsen 8)

[ Voor 6% gewijzigd door DDX op 30-11-2014 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

8)7

Ben je nadat je het Gouwe-aquaduct bent overgegaan langs de afsluiting van het fietspad bij de A12 gesneaked? Of was het fietspad weer helemaal vrij? Ik kon er gister niet langs daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Hek stond al langs de zijkant, kon er gewoon langsfietsen.
Alleen hoop zand op de weg, maarja dat is op meer plekken.

[ Voor 34% gewijzigd door DDX op 30-11-2014 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Leuke aanbieding bij Ibood vandaag:
http://nl-nl.forum.ibood....irb-1080p-hd-actiecamera/

Goedkoopste in de pricewatch is 162 euro, op amazon.com echter maar 109 USD.

Iemand hier al ervaring met de beta firmware voor de Edge 510/810 overigens?
Zie: http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=7583

Interessant is in ieder geval de ondersteuning voor segments en nu ook ondersteuning voor Di2 en de edge remote. Als ze ook nog ondersteuning voor notificaties van de mobiele telefoon bieden ben ik helemaal blij.

[ Voor 47% gewijzigd door Ascension op 01-12-2014 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:23
Nog interessanter is de optie om turn guidance uit te kunnen zetten... Heb het zelf nog niet geprobeerd trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik start gewoon geen route (op de 800) krijg je wel kaart met lijntje maar geen gepiep of aanwijzingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Op de 800 kon je aanwijzingen altijd al uitzetten.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

DDX schreef op zondag 30 november 2014 @ 21:36:
Hek stond al langs de zijkant, kon er gewoon langsfietsen.
Alleen hoop zand op de weg, maarja dat is op meer plekken.
Bij mij stond 'ie nog dwars eroverheen. Durfde het niet aan om er toch langs te gaan, want ik wist dat ze dat hele fietspad op de schop aan het nemen waren :)

Iets anders: het enige onderdeel op mijn Wilier waarvan ik vind dat het een upgrade mag, is de crank + bottom bracket. Er zit nu een custom FSA Gossamer op, maar ik wil graag een Ultegra 6800, al was het maar omdat die BB's stukken beter zijn (MegaExo :r), en omdat het de weg vrij maakt naar een Stages powermeter volgend jaar.

Is dat een beetje te doen voor een simpele hobbyist? Dus: crank verwijderen, MegaExo lagers verwijderen, Shimano BB lagers erin en Shimano crank erop? Het lijkt me niet moeilijk, maar ik vermoed dat hier wel mensen lopen die dat vaker gedaan hebben en dus wel wat do's en don'ts voor me hebben.

Concreet al wel een vraag: het DuraAce BB is slechts 5 euro duurder; is dat het waard t.o.v. Ultegra?
Zo ja, dan moet ik ws. wel 2 verschillende tools hebben. Eentje om de MegaExo te verwijderen, en eentje om de DuraAce te monteren. Ik heb begrepen dat die 9000-serie niet met een standaard sleutel te monteren is namelijk.
(Oftewel: dan kost een DuraAce BB opeens 30 euro meer, omdat er nog een aparte tool voor moet komen -> dat lijkt me dan iets teveel van het goede, toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Is doodsimpel. Enige probleem is dat Shimano lagers niet beter zijn dan FSA. Dus doe jezelf een lol en zet er direct een setje Hope of C-Bear op.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik heb trouwens nog nooit gehoord dat je een andere sleutel nodig zou hebben voor de dura ace BB9000. Waar komt dat vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop dat met de update van de garmin de sync weer werkt met mijn iPhone na de update van de iPhone naar 8.1. Was dat stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

havana schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:59:
Is doodsimpel. Enige probleem is dat Shimano lagers niet beter zijn dan FSA. Dus doe jezelf een lol en zet er direct een setje Hope of C-Bear op.
Serieus? Ik verwachtte in dit opzicht wel wat meer van Shimano. Zal eens kijken naar Hope en/of C-Bear. Is dat gewoon compatible met 6800 crankset?
MrAngry schreef op maandag 01 december 2014 @ 12:17:
Ik heb trouwens nog nooit gehoord dat je een andere sleutel nodig zou hebben voor de dura ace BB9000. Waar komt dat vandaan?
Ik las het hier: http://www.mantel.com/shimano-dura-ace-9000-7257
De lagers in deze trapas zijn kleiner geworden en daardoor lichter, hierdoor zijn alleen de cups niet meer te installeren met de standaard bottom bracket tools.
Je heb hiervoor de volgende tool extra nodig van Shimano : klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:59
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 12:20:
...

Als ik nu een nieuwe fiets zou moeten kopen voor 1000 euro, dan ik denk ik de Cube Peloton Race 2015 overwegen: volledige 105 5800-afmontage (inclusief de crank, die vaak bij andere merken non-serie is), ziet er mooi uit, en Cube is gewoon een merk met een prima prijs-kwaliteitsverhouding.
Dank voor deze tip: ik heb intussen een aantal fietsen bekeken en deze staat bovenaan mijn lijstje!

Heeft iemand ervaring met de maat van dit frame? Ik rijd nu op een Trek 1000 van 56 cm, en 1 verkoper adviseerde me om een 58cm Cube te nemen omdat het frame iets "kleiner valt". Een andere verkoper raad een 56 cm aan omdat ik nu 56 cm heb, en op basis van mijn binnenbeenlengte.

Ik heb allebei niet kunnen uitproberen omdat ze niet op voorraad waren, wel een andere Cube (weet alleen niet meer welk type 8)7) van 56 cm en dat leek gewoon prima te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Pelle schreef op maandag 01 december 2014 @ 14:31:
[...]

Serieus? Ik verwachtte in dit opzicht wel wat meer van Shimano. Zal eens kijken naar Hope en/of C-Bear. Is dat gewoon compatible met 6800 crankset?
Het is allebei een beetje hit or miss. Ik heb een fsa lager die al >12000 km mee gaat, maar heb er ook eens eentje binnen 5k kapot getrapt.
Ah, interessant, hij is dus kleiner (en dus lichter?). Nou ja als je die afnemer al hebt dan kan je dus voor 5 euro een adaptertje kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RikTW schreef op maandag 01 december 2014 @ 16:04:
[...]

Dank voor deze tip: ik heb intussen een aantal fietsen bekeken en deze staat bovenaan mijn lijstje!

Heeft iemand ervaring met de maat van dit frame? Ik rijd nu op een Trek 1000 van 56 cm, en 1 verkoper adviseerde me om een 58cm Cube te nemen omdat het frame iets "kleiner valt". Een andere verkoper raad een 56 cm aan omdat ik nu 56 cm heb, en op basis van mijn binnenbeenlengte.

Ik heb allebei niet kunnen uitproberen omdat ze niet op voorraad waren, wel een andere Cube (weet alleen niet meer welk type 8)7) van 56 cm en dat leek gewoon prima te passen.
Als je op internet zoekt, dan zijn er reviews te vinden (o.a. van de Peloton Race 2013) die inderdaad opmerken dat bepaalde Cube-fietsen 'kleiner aanvoelen' en dat je dus een grotere framemaat zou moeten nemen. Echter, het gaat dan a) om iets subjectief ('kleiner aanvoelen') en b) om fietsen uit oudere jaren.

Het devies is dus gewoon de fiets testen. Een winkel die jou een bepaalde framemaat wil verkopen zonder dat je proefondervindelijk hebt kunnen vaststellen of die framemaat wel goed is voor jou, is niet correct bezig, IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
DDX schreef op zondag 30 november 2014 @ 17:56:
Ik wou m'n maandtotaal nog even boven de 2000km krijgen dus vandaag nog maar ff groot rondje gefietst.
Eerst richting Schevingen door de duinen en daarna naar Utrecht en van daaruit langs de Vecht naar Muiden en weer richting huis.
Wat een held ben je weer :D.

Ik heb zondag nog een rondje gedaan met een vriend door het nogal ijzige landschap (ook A12 maar dan 70km Den Haag - Rotte - Berschenhoek - Schipluiden - Den Haag). Mijn outift was Thermoshirt - Armstukken - Kort shirt - Korte mouwen Gabba - Lange broek - Wintersokken & Overschoenen. Tenen vroren er als nog af.

Mijn maatje heeft geen overschoenen en die kreeg nogal veel pijn. Toen we na 35km een uur warme chocomel hebben zitten drinken bij het wapen van Vidaa heb ik mijn overschoenen aan hem gedoneerd voor de rest van de rit. Ik heb thuis 20 minuten geen gevoel in mijn voeten gehad, hij ook niet (mét overschoenen en wintersokken).

Dus mijn vraag aan jou DDX. Hoe overleven jou voeten dat 200km lang :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
Makkelijk schreef op maandag 01 december 2014 @ 19:38:
[...]

Mijn maatje heeft geen overschoenen en die kreeg nogal veel pijn. Toen we na 35km een uur warme chocomel hebben zitten drinken bij het wapen van Vidaa heb ik mijn overschoenen aan hem gedoneerd voor de rest van de rit. Ik heb thuis 20 minuten geen gevoel in mijn voeten gehad, hij ook niet (mét overschoenen en wintersokken).

Dus mijn vraag aan jou DDX. Hoe overleven jou voeten dat 200km lang :*)
Mijn naam is dan weliswaar geen DDX, maar ik maak ook wel dat soort ritjes in deze omstandigheden.

Zelf dikke sokken met neopreen overschoenen, dat werkt redelijk. Als je dat combineert met echte wintersokken moet je toch een eind komen. Als laatste redmiddel op zo'n tocht: plastic zakjes om je voeten doen. Proefondervindelijk vastgesteld dat dat werkt bij -5 graden en veel wind.

Geldt overigens ook voor je handen: als je tijdens een rit bevroren vingers hebt even langs een benzinepomp rijden en van die wegwerp plastic handschoentjes scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Castelli Venti sokken icm Castelli Narcisista overschoenen.
Ik heb ook winterschoenen (Shimano SH-WH80) voordeel geen gedoe met overschoenen maar zitten toch iets minder lekker voor echt lange tochten. (je kan ze minder strak aandoen door gebrek aan gesp)

Handschoenen had ik castelli lightness aan, die konden nog net met deze temperaturen.
(zaterdag wel lastig om op te warmen nadat ik voorband moest wisselen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ik heb DHB (Wiggle huismerk) wintersokken en BBB overschoenen die vooral voor regen zijn. Heb nu GripGrab Arctic 4mm neopreen dingen besteld. Ben benieuwd of dat helpt.

Goeie tip van die plastic handschoentjes ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Plastic zakjes is nu niet echt een goed advies. Je voeten worden dan nat en vervolgens toch koud.

Winterschoenen i.c.m. 100% wollen sokken (gewoon v/d Welkoop) werken voor mij het beste. Ik heb ze van Northwave, is nog steeds 1 van mijn beste aankopen ooit.

[ Voor 9% gewijzigd door havana op 01-12-2014 21:11 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Ik ga morgen even een ritje maken, is dan wat kouder dan het ritje van vorig weekend. Maar toen met 5 graden en wndkr 4 niet koud gehad.

Benen/Voeten: Castelli Meno Wind broek, merino wollen sokken en AGU neopreen overschoenen
Lichaam: Craft Be Active thermo shirt lange mouwen, shirt met korte mouwen, Gabba 2 korte mouwen en nanoflex armwarmers. Diluvio handschoenen.

Ik ga het merken morgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 16:47

KabalA!

[ No-Life ]

Afgelopen zondag (tussen de 1 en 2 graden volgens mn garmin) gereden met een lange broek van Spiuk, t-shirt van de zeeman :P met daarover een rogelli ravello, castelli venti sokken en specialized schoenen (geen winter).
Heb ze gekocht nadat ik ze hier in het topic zag (thnx DDX :p) en ondanks dat ik 14 euro voor een paar sokken belachelijk vind, heb ik er totaal geen spijt van dat ik ze gekocht heb :)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op maandag 01 december 2014 @ 21:10:
Plastic zakjes is nu niet echt een goed advies. Je voeten worden dan nat en vervolgens toch koud.
Dat nat worden van je voeten vind ik sowieso altijd wel een issue bij overschoenen. Ik heb de Diluvio 16 van Castelli en i.c.m. wintersokken (merinowol) en een flinke inspanning is het neopreen van die overschoenen echt helemaal doorweekt als ik thuis kom. Dat geldt dan natuurlijk nog sterker voor de schoenen zelf -- en die kun je niet zomaar in de wasmachine gooien, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
En dat is het voordeel van winterschoenen. Die kunnen veel meer vocht opnemen. En wollen sokken van de Welkoop nemen ook veel meer vocht op dan fancy sokjes van fietsmerken.

Als het echt koud is houdt het bij mij bij 3 uur ook wel op hoor. Maar persoonlijk vind ik dat meer dan genoeg in de winter.

[ Voor 27% gewijzigd door havana op 02-12-2014 10:19 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. Het moet vooral ook leuk blijven. Ik fiets voor m'n lol en ik kan best een uurtje of twee door de kou en (mot)regen ploegen, maar er zijn ook grenzen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Nadeel van (mijn) winterschoenen is dat als het echt regent je gewoon gaat soppen omdat het water in de schoenen blijft staan.
(Je voeten blijven wel warm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 16:29:
[...]
Ik kan me voorstellen dat op een gegeven moment de meerprijs niet meer het gevolg is een verbetering in technische kwaliteit. Is dat niet bedoeld voor de rijke vijftigplusser met een bierpens die op een Dogma van 10k rijdt?
Voor iedere fietser is er een markt blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Pelle schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:35:
Iets anders: het enige onderdeel op mijn Wilier waarvan ik vind dat het een upgrade mag, is de crank + bottom bracket. Er zit nu een custom FSA Gossamer op, maar ik wil graag een Ultegra 6800, al was het maar omdat die BB's stukken beter zijn (MegaExo :r), en omdat het de weg vrij maakt naar een Stages powermeter volgend jaar.
Wat zouden jullie doen overigens?
* dubbel (53/39) met een los 34 binnenblad
* compact (52/36) met een los 34 binnenblad
* compact (50/34) met een los 39 binnenblad

Ik neig naar het laatste; ik ben niet zo van de grote verzetten.
Echter, 52/36 lijkt me voor 95% van mijn ritjes een hele fijne combinatie. Het verschil tussen 36 en 34 is dan echter bijna weer te verwaarlozen.
Bij een 53/39 lijkt het gat me tussen de 53 en 34 juist weer heel erg groot. Of valt dat mee?

Als ik er voor in de bergen een 11-32 cassette op zou monteren, dan zou ik zonder een extra binnenblad 36/32 kunnen rijden. Dat lijkt me voor het betere klimwerk ook wel genoeg, volgens mij.
De vraag is dan alleen of die 11-32 cassette standaard op alle 6800 achterderailleurs werkt?

Keuzes keuzes 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Een 53 of 52 heeft geen enkele wielertoerist nodig. Gewoon een 50 pakken, dat is groot zat. 39 erbij voor het vlakke met een kleine cassette (11-21 of 11-23 of 12-23) en voor de bergen dan een andere cassette.

53/34 kun je niet rijden, dat schakelt zeer slecht.

Overigens kun je op een klassieke dubbel (130 BCD) geen 34 zetten. Maar tegenwoordig maakt Shimano geen onderscheid meer tussen dubbel en compact (steek is hetzelfde).

Of een 32 werkt is een kwestie van proberen. Je zult hoe dan ook de B-schroef moeten indraaien. Eventueel kun je een langere B-schroef monteren (gewoon bij de ijzerhandel). Alhoewel je op het vlakke best kan rijden met een 36 pak ik toch liever een 39. Je hoeft dan veel minder vooraan te schakelen. OK, je moet dan ff binnenblad wisselen als je naar de bergen gaat, maar hoe vaak komt dat nu voor....

[ Voor 97% gewijzigd door havana op 02-12-2014 11:42 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-09 22:54

Huig

Merino Fanatic

Ik merk bovenstaande precies. Ben voor een 130mm BCD SRAM Force 22 Crank met 53/39 voor op de CX gegaan. Niet wetende dat alle cx bladen van 46/34 (of 36, 38, etc.) een 110mm BCD hebben en dus voor een compact zijn ontworpen. Het kleinste blad dat op een 130mm BCD past is 39 (er zijn uitzonderingen, zoals Wickwerks die 38 kunnen leveren).
Ik gebruik nu eigenlijk maar 5 van de 11 tandwielen, want Regel 90.
Maar om nou 150$ plus shipping plus tax te betalen voor twee kettingbladen.... Twijfel of ik niet voor een Wolf tooth 40T of 42T ring ga en zo op 1x11 zit. Tot die tijd lekker bikkelen. want: regel 5 ;)

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

regels zijn voor hipsters

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Mee eens. 8)

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Huig schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:42:
Maar om nou 150$ plus shipping plus tax te betalen voor twee kettingbladen.... Twijfel of ik niet voor een Wolf tooth 40T of 42T ring ga en zo op 1x11 zit. Tot die tijd lekker bikkelen. want: regel 5 ;)
Ik denk dat crossers toch meer en meer richting richting 1x11 gaan eigenlijk. Met een brede achter cassette kan je elk crossparcours wel aan dan en omdat je toch geen lange stukken tegen een constante wind in fietst zijn de gaten tussen je verzetten ook niet zo erg, het is toch voortdurend een variabele cadans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Zo te zien wil die 11-32 alleen op een RD-6800 GS (lange kooi), en ik denk niet dat ik die heb.
Dus voor 36 en achter 32 gaat 'm sowieso niet worden, tenzij ik ook een andere achterderailleur(kooi) ga regelen.

Dan denk ik dat ik gewoon voor 50/34 ga met een los 39 tandwiel.
Crankset + BB is in totaal bijna 150 gram lichter, had ik ook niet verwacht :)

Nu alleen nog even checken of ze 'm ook in 170mm crankarm lengte kunnen leveren. Hij is alleen in 172,5mm en 175mm te bestellen bij Mantel, zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
https://www.bike-componen...800-Hollowtech-II-p35876/

En even proberen via button onderin 'Seen cheaper?' aanklikken en mantel linkje sturen dan matchen ze die prijs vaak.

[ Voor 5% gewijzigd door DDX op 02-12-2014 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Die 2,5 mm ga je sowieso niet merken.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Dat vraag ik me wel heel erg af; ik ben niet zo groot (1m72), en als ik een beetje rondkijk dan zie ik dat ideale cranklengte voor mij zelfs lager dan 170mm zou liggen.

/edit
Nice try :P
Hallo Jelle,

für den Artikel können wir Dir keinen günstigeren Preis anbieten, da es sich nicht um die gleiche Ausführung handelt. Dafür bitten wir um Verständnis.

Mit freundlichen Grüßen

[ Voor 40% gewijzigd door Pelle op 02-12-2014 16:59 ]

Pagina: 1 ... 109 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.