Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 108 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.013 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 19:22
Ik neem aan dat je op rollen maar beperkt kunt intervallen omdat je geen weerstand in kunt stellen, dat lijkt me wel een flink nadeel. Ik doe nu vooral rustige trainingen op de Tacx en ga straks (half dec) intervallen voor de afwisseling.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Dat klopt, op een gewone Tacx kun je hogere weerstand instellen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Taigu schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 00:01:
Ik neem aan dat je op rollen maar beperkt kunt intervallen omdat je geen weerstand in kunt stellen, dat lijkt me wel een flink nadeel. Ik doe nu vooral rustige trainingen op de Tacx en ga straks (half dec) intervallen voor de afwisseling.
Je kunt toch schakelen voor meer weerstand? 52*12 rondtrappen zal ook op rollers een stuk zwaarder zijn dan 30*27.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
argro schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 08:43:
[...]
Je kunt toch schakelen voor meer weerstand? 52*12 rondtrappen zal ook op rollers een stuk zwaarder zijn dan 30*27.
Daarnaast zie ik ook dat de wat nieuwere rollers ook een instelbare weerstand hebben.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Correct, maar die zijn ook net even iets duurder ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 22:03
DDX schreef op donderdag 13 november 2014 @ 17:40:
Op beide fietsen nog geen batterij hoeven te vervangen.
Nieuwste fiets 16k in 9 maanden.
Andere fiets denk zo'n 8k en al ruim jaar. (pas ergens halverwege vorig jaar edge 500 gekocht)

Hartslagband denk zo'n 10k mee gereden.
Bizar, wat een slechte batterijen heb ik dan zeker, ik denk dat ik de batterij na grofweg 4K kilometers heb vervangen. Hartslagband nog steeds niet, iets meer dan 10K inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

argro schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 08:43:
[...]
Zonder extra weerstand valt dat tegen hoor. Met mijn Satori op stand 1 trap ik 50x12 moeiteloos rond op 110rpm. De rolweerstand en interne wrijvingsweerstand van alle draaiende delen is bijna te verwaarlozen tegenover de luchtweerstand op hoge snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Ceaser schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:36:
[...]

Bizar, wat een slechte batterijen heb ik dan zeker, ik denk dat ik de batterij na grofweg 4K kilometers heb vervangen. Hartslagband nog steeds niet, iets meer dan 10K inmiddels.
Denk dat dat de enige goede verklaring is. Ik koop ze meestal in bulk via Amazon. Volgende keer eens ander merk kiezen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:23
Er zijn erg slechte CR2032 batterijen in omloop. Vooral als ze al een tijdje op de winkelplank hebben gelegen, sommige zijn dan al leeg en doen niks. Koop dus duracell, panasonic, gp of andere batterijen van een goed merk.

[ Voor 10% gewijzigd door matthijsln op 14-11-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:23
Vandaag rondje Flevoland/Markermeer gedaan, bijna geen andere fietsers tegengekomen :)

Wel mooi stukje door bossen heen gefietst.
Verder hoop wind tegen gehad, wind draaide van oost naar zuidwest...

Afbeeldingslocatie: http://instagram.com/p/va6K0izbrJ/media/?size=l

http://www.strava.com/activities/219546467

[ Voor 40% gewijzigd door DDX op 15-11-2014 20:25 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
'Rondje' ;) Wat een tocht, nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:19

Magic666

No one's neighbour!

Respect DDX, echt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-09 20:20
Mijn nieuw speelgoed is ook aangekomen :-)
Museeuw MFC 1.0 in de kleurtjes van het bedrijf waar ik voor werk :-)

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7568/15616232677_369ef6977a_z.jpg

Nu stilletjes aan eens beginnen om de accessoires bij elkaar te zoeken zodat we kunnen beginnen als t mooi weer wordt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Vandaag soort van herstelritje met m'n vader gefietst.
Alleen lage tempo/hartslag (hartslag daalde soms richting de 80 tijdens het fietsen) is niet echt handig icm regen/kou.

Kreeg echt koude handen. (terwijl handschoenen goed waterdicht bleven)
Dus soms maar ff gas gegeven om op te warmen.

Afbeeldingslocatie: http://instagram.com/p/vc__RTzbmb/media/?size=l

Afbeeldingslocatie: http://instagram.com/p/vdM8qaTbli/media/?size=l

http://www.strava.com/activities/219828246

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010

Hupske

AFCA

Ik baal zo van dat het nu al zo snel donker word deze dagen :(

Ben deze week daardoor totaal niet aan het fietsen toe gekomen, aangezien ik er telkens te laat voor thuis was. Mijn planning was dan om vandaag dan maar op de fiets te stappen, maar paar flinke buien hier verpeste mijn plan. Ik had geen zin om weer op sommige stukken door het modder te moeten, waardoor ik weer een uur kan poetsen om alles schoon te krijgen. Wordt er chagrijnig van om niks te doen O-)

Maar om nu toch te kunnen fietsen als het donker is, ben ik op zoek naar verlichting.

Maar pff, dat valt nog niet mee. Veel websites zijn vrij onduidelijk met hoeveel de verlichting kan verlichten voor je. Google geeft daarbij dan ook nog weinig antwoord.
Tijd om zelf na een fietswinkel te gaan en te kijken zit er bijna niet in :(

Hebben jullie wellicht een goed advies ervoor? Mijn max prijs is tot 50 euro(lijkt mij toch meer dan voldoende). USB opladen lijkt mij daarbij wel erg fijn, altijd het gedoe met batterijen lijkt mij ook niks haha.
Maar het liefst een stuk minder dan 50, arme student.
Voor de achterverlichting heb ik nog wel een aantal lampen liggen gelukkig.

[ Voor 6% gewijzigd door Hupske op 16-11-2014 15:10 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op zondag 16 november 2014 @ 14:31:
Vandaag soort van herstelritje met m'n vader gefietst.
Alleen lage tempo/hartslag (hartslag daalde soms richting de 80 tijdens het fietsen) is niet echt handig icm regen/kou.

Kreeg echt koude handen. (terwijl handschoenen goed waterdicht bleven)
Dus soms maar ff gas gegeven om op te warmen.

[afbeelding]

[afbeelding]

http://www.strava.com/activities/219828246
Jah beetje tempo helpt wel bij het warm houden. Had er ook wel last van als ik niet voor zat in het 3 mans groepje van morgen tijdens rit. Winterschoenen staat iig hoog op mijn lijstje, mijn schoenen/sokken waren zo nat. Veel water/zand moeten happen iig, maar nog steeds mooi gemiddelde. En dat terwijl ik de dag ervoor nog aardige afstand had hardgelopen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hupske schreef op zondag 16 november 2014 @ 15:02:
Hebben jullie wellicht een goed advies ervoor? Mijn max prijs is tot 50 euro(lijkt mij toch meer dan voldoende). USB opladen lijkt mij daarbij wel erg fijn, altijd het gedoe met batterijen lijkt mij ook niks haha.
Cateye Volt300, op de meeste plekken wel voor 40 of 45 euro te krijgen. Perfect ding, want hij geeft een flinke dot licht (zie reviews), gaat lang mee, is USB-oplaadbaar, waterdicht en behoorlijk hufterproof, en extreem makkelijk te bevestigen en te verwijderen. Enige nadeel is dat hij kan storen met je fietscomputer, die moet je soms wat verder weg zetten (centimeter of 10 van de lamp af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Bedankt! Zal er eens naar kijken. Zie dat hij bij bikeparts4u voor 37 euro te koop is :)
Dan lijkt het mij aannemelijk dat ik die bestel. Zie ook goede reviews idd en meerdere tweakers hebben hem ook zo te zien.

Storing met fietscomputer zal wel mee vallen denk ik. Mijn fietscomputer is niet draadloos. Was te duur :+

Ook maar gelijk overschoenen erbij voor in de kou. Merkte nu al bij 10 graden dat ik toch wat koude tenen kreeg na verloop van tijd. Zijn altijd zo moeilijk warm te houden, aangezien je die niet veel in beweging hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door Hupske op 16-11-2014 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:07
hupske schreef op zondag 16 november 2014 @ 15:02:

Voor de achterverlichting heb ik nog wel een aantal lampen liggen gelukkig.
Kijk hier eens naar => Licht DX extreme

Bizar veel licht voor weinig.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
Wat was het me een weertje gisteren. Het eerste uur door de regen viel me niets tegen maar begon het daarna kouder en kouder te krijgen. Toen 'doorgetrapt' om weer rap richting huis te gaan. Thuis gekomen bleek dat doortrappen wel mee te vallen, gemiddelde hartslag van 135 terwijl ik voor mijn gevoel met een pols van 150-160 continu gereden moet hebben. Waarschijnlijk nog wat vermoeid van de zaterdag toen het wel beter weer was en ik een mooi rondje over de veluwe heb gemaakt. Hopelijk blijft het komend weekend droog want dan zit ik waarschijnlijk in Limburg, zou lekker zijn om daar nog een mooi rondje te maken.

Zondag: http://www.strava.com/activities/219892733
Zaterdag: http://www.strava.com/activities/219443316

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

M@cer schreef op maandag 17 november 2014 @ 08:00:
[...]

Kijk hier eens naar => Licht DX extreme

Bizar veel licht voor weinig.
Ik heb idd al naar die lampen op EBay Enzo gekeken, maar voor mijn gevoel zijn ze niet heel betrouwbaar qua werking. Daarbij moet je ook nog zo een batterij ding eraan koppelen, wat hem weer groot maakt.
Iig wel bedankt voor het mee denken.

Ik ga vandaag gewoon de Volt 300 bestellen. Weet ik iig precies wat ik ontvang:)
Als die binnen is kan bijna de winter overleven op de fiets oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-09 22:54

Huig

Merino Fanatic

Ik kon vanmorgen de Gabba 2 convertible jacket, nanoflex broek met beenwarmers en de pioggia 3 overschoenen eindelijk goed testen tijdens het naar huis rijden (14km) vanuit de nachtdienst. Het regende dat het goot, na 200 meter voelde ik al hoe de regen m'n benen natmaakte door de spray van het achterwiel.
De broek met beenwarmers zijn erg fijn, je voelt dat de stof eerst een beetje nat wordt, en daarna merk je het niet (meer) en blijf je lekker warm. Een soort wetsuit idee.
Over de Gabba 2 Convertible jacket ben ik minder te spreken, de mouwen zogen zich vol met water, en het voelde als een natte softshell jas. Ik had meer waterdichtheid verwacht, hij is pas 3 keer gewassen. aangezien ik alleen een korte merino baselayer eronder aan had waren m'n armen nat en koud. misschien helpt een baselayer met lange mouwen.
De Pioggia overschoenen zijn echt een grap. M'n sokken waren drijfnat na 5 km. Wat is het geheim aan droge sokken als je overschoenen aan hebt? De beenwarmers heb ik uit voorzorg over de overschoenen gedaan, zodat er geen water in kon druppelen. (moet wel zeggen dat m'n sokken boven de overschoenen uitstaken, tot halverwege m'n kuiten de beenstukken in, en zo vermoedelijk nat zijn geworden). Warm was het wel. - Sidenote: ik draag ze over Sidi Eagle 5 mountainbike schoenen, al is de pasvorm perfekt.
Hoe gaan brildragende wielrenners om met regen? Ik zag echt niets en verlangde terug naar m'n contactlenzen.

Qua licht kan ik Knog aanraden! heb een Blinder 4 achter, met 4 vertikale leds, en een Blinder road 3 voor. Het voorlicht heeft 300 Lumen en met beide lampjes op full power komt er een flinke straal uit. De levensduur is dan niet zo lang, hij schakelt automatisch terug naar een iets lager niveau. Aangezien ik veel in de stad fiets heb ik hem op knipperen staan voor de zichtbaarheid. Beide zijn USB oplaadbaar

[ Voor 15% gewijzigd door Huig op 18-11-2014 07:47 ]

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:24
Niet om vervelend te zijn maar om je een boete te besparen. Knipperen met fietslampjes mag niet.

http://www.rijksoverheid....flectie-op-een-fiets.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch vind ik dat eigenlijk geen goed voorschrift, want het is mijn ervaring dat een rood knipperend achterlicht veel meer opvalt dan een vast rood achterlicht. Als een rode achterlamp continu brandt, dan valt hij, zeker in de stad, vaak een beetje weg tegen al het andere licht, terwijl een knipperend lampje veel meer de aandacht trekt.

Verder vraag ik mij af of er één wielrenner is die rondrijdt met reflectiestrips op zijn velgen en trappers. Als je met zo'n lichtkanon vóór en een goede felle rode lamp achter rijdt, lijkt het mij zéér stug dat je een bekeuring krijgt, zeker gezien de grote hoeveelheid mafketels die op hun rammelende stadsbarrels zonder licht rijden...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2014 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 09:16:
Verder vraag ik mij af of er één wielrenner is die rondrijdt met reflectiestrips op zijn velgen en trappers. Als je met zo'n lichtkanon vóór en een goede felle rode lamp achter rijdt, lijkt het mij zéér stug dat je een bekeuring krijgt, zeker gezien de grote hoeveelheid mafketels die op hun rammelende stadsbarrels zonder licht rijden...
Misschien her en der een racefiets waar normale pedalen opgezet zijn maar kan het me niet voorstellen.
Ik heb ook nog nooit gehoord van boetes die hiervoor uitgedeeld zijn, weleens gehoord dat iemand een waarschuwing kreeg voor een knipperend lampje en deze op de normale stand moest zetten. Ik zou ook denken dat je een agent op een wel hele slechte dag moet treffen wil die zo droevig zijn dat je daar echt een boete voor krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Huig schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 07:43:
Over de Gabba 2 Convertible jacket ben ik minder te spreken, de mouwen zogen zich vol met water, en het voelde als een natte softshell jas. Ik had meer waterdichtheid verwacht, hij is pas 3 keer gewassen. aangezien ik alleen een korte merino baselayer eronder aan had waren m'n armen nat en koud. misschien helpt een baselayer met lange mouwen.
Die ervaring had ik ook vrijdag en zondag toen het behoorlijk aan het gieten was. Het wordt nat maar koud had ik bij de borst niet echt last van overigens, reed met korte zomer thermo eronder dus was wel wat koud aan de mouwen. Overigens zou het wassen niet uit mogen maken bij de Gabba 2. Tis immers de stof die het water afstoot niet een speciale laag naar mijn weten.

Ik ben wel benieuwd wat andere qua ervaring hebben met de Gabba of Gabba 2.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:27

DeFeCt

je wéét toch

Graham schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 12:58:
[...]
Ik ben wel benieuwd wat andere qua ervaring hebben met de Gabba of Gabba 2.
Het tempert in ieder geval mijn enthousiasme al iets om een Gabba aan te gaan schaffen...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:42
Ik heb een Lezyne Deca Drive. Dat is een ontzettend felle maar vrij dure lamp. Daarvoor had ik een Bontrager Ion 2. Dat is een 120 lumen lamp van 50 euro. Het verschil is enorm, op een onverlicht fietspad zou ik niet graag met de Ion 2 fietsen maar de Lezyne verlicht behoorlijk. Wat mij betreft zou het nog wel wat feller mogen maar dan moet je echt naar lampen met een los accupack en daar heb ik geen zin in.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Makkelijk schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 13:10:
Ik heb een Lezyne Deca Drive. Dat is een ontzettend felle maar vrij dure lamp. Daarvoor had ik een Bontrager Ion 2. Dat is een 120 lumen lamp van 50 euro. Het verschil is enorm, op een onverlicht fietspad zou ik niet graag met de Ion 2 fietsen maar de Lezyne verlicht behoorlijk. Wat mij betreft zou het nog wel wat feller mogen maar dan moet je echt naar lampen met een los accupack en daar heb ik geen zin in.
Die deca geeft best wat lumen zeg. Ik vind mijn Macro Drive van Lezyne meer dan zat en ik gebruik voornamelijk de eco stand. 350 lumen stand echt alleen in de polder met geen licht en dat is meer dan zat voor mij. Zal ook iets goedkoper zijn dan de Deca ;)

--

Beschrijving van de Gabba 2 convertible:
4514512

Rollover or click for product details

Fully aero, fully breathable and fully protected
Windstopper® X-Lite Plus fabric for lightweight total wind protection with water-repellent finish
Remove the sleeves for a short-sleeved Gabba jersey
Nano Flex fabric insert under arms
Storm-flap construction at back protects from wheel spray
Silicone gripper on waistband to limit ride-up
Full-length YKK® Vislon zipper with wind flap
3 rear pockets with drain mesh
Rear reflective trim on pockets and flap for high visibility

[ Voor 29% gewijzigd door Graham op 18-11-2014 13:14 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Misschien het proberen waard: http://racefietsblog.nl/recharge-je-castelli-gabba/

Zelf overigens geen problemen gehad met waterdichtheid nog, maar ik heb er nog niet mee door een stortbui gereden moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
TheLemon schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 13:15:
Misschien het proberen waard: http://racefietsblog.nl/recharge-je-castelli-gabba/

Zelf overigens geen problemen gehad met waterdichtheid nog, maar ik heb er nog niet mee door een stortbui gereden moet ik zeggen.
Thx voor de tip. Zal beide opties eens proberen. Heb zowel nixwash als een droger :9 Ik was mijn gabba niet veel, misschien om de twee weken als hij niet vuil is.

[ Voor 9% gewijzigd door Graham op 18-11-2014 13:18 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit dat artikel:
In tegenstelling tot overige wielerkleding wordt wassen met waspoeder aangeraden.
Wait, what?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2014 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 13:35:
Uit dat artikel:

[...]

Wait, what?
Staat op het etiket. Waspoeder weet ik niet maar staat detergent.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
Ik doe ook altijd met waspoeder (en wasverzachter) wassen. Ze draaien gewoon mee met de gewone was op 30 graden. Als ik thuis kom van een ritje gaan de kleren in de was en dan gaan er rustig een shirtjes en zo mee. De machine draait toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Wasverzachter zou ik echt nooit doen met technische kleding zoals dit. Dat tast zeker de stof aan. Naar mijn weten staat dat ook letterlijk in de label van de Gabba.

[ Voor 25% gewijzigd door Graham op 18-11-2014 13:44 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat je geen wasverzachter mag gebruiken staat inderdaad in vrijwel alle sportkleding en dat doe ik dan ook niet. Echter geen wasmiddel gebruiken lijkt mij een recept voor gezeur. Ik moet er niet aan denken hoe de zeem van mijn broeken eruit zou gaan zien als ik ze alleen met water zou wassen, zeker omdat alle fabrikanten ook nog een maximale wastemperatuur van 30 graden (!) voorschrijven.

Technische kleding is natuurlijk hardstikke leuk, maar het moet wel een beetje hanteerbaar blijven. Het spul wordt wel gewoon gebruikt en wordt behoorlijk vies. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 13:35:
Uit dat artikel:

[...]

Wait, what?
Daar bedoelen ze mee poeder ipv vloeibaarwasmiddel.

Bij mij gaat alles gewoon met (klein beetje) vloeibaar wasmiddel op 30 graden kort programma.
(en meestal aangevuld met wat andere spullen die in de was moeten)

Gabba moet wel strak om je lijf zitten, anders ga je het idd koud krijgen.

[ Voor 36% gewijzigd door DDX op 18-11-2014 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
Dan ben ik echt super fout bezig. Ik gooi een potje poeder direct in de trommel met een scheut wasverzachter in het bakje. Ik moet er niet aan denken dat ik zonder poeder zou wassen. Zoals Nare Man al zegt. Alleen met water is recept voor rare dingen. Ik denk dat weinig bacteriën iets aantrekken een lauw badje van 30 graden behalve dan heel hard groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Ik snap even de discussie niet. Wie heeft geen wasmiddel gebruiken gezegd? Heb explicite wasverzachter gezegd namelijk.

Lijkt me ook nogal smerig worden als je kleding niet wast. Vooral je baselayer en bibs.

[ Voor 50% gewijzigd door Graham op 18-11-2014 14:54 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Laatst online: 19:01
dit:
In tegenstelling tot overige wielerkleding wordt wassen met waspoeder aangeraden
werd/word geintepreteerd als "standaard wielerkleding wassen zonder enige vorm van wasmiddel", terwijl er waarschijnlijk word bedoeld wassen met poeder wordt aangeraden ipv vloeibaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
wibblemoo schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:57:
dit:

[...]

wordt geintepreteerd als "standaard wielerkleding wassen zonder enige vorm van wasmiddel", terwijl er waarschijnlijk wordt bedoeld wassen met poeder wordt aangeraden ipv vloeibaar.
Dat lijkt me ook. Castelli raad normaliter vloeibaar aan.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:48

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 09:16:
Toch vind ik dat eigenlijk geen goed voorschrift, want het is mijn ervaring dat een rood knipperend achterlicht veel meer opvalt dan een vast rood achterlicht. Als een rode achterlamp continu brandt, dan valt hij, zeker in de stad, vaak een beetje weg tegen al het andere licht, terwijl een knipperend lampje veel meer de aandacht trekt.

Volgens onderzoek door TNO vallen knipperende rode achterlichten niet meer op dan moderne voortdurend brandende rode achterlichten.

Persoonlijk heb ik het ook niet zo op knipperende achterlichten, sommige zijn extreem fel en als je er achter zit kan het behoorlijk storend zijn. Als iedereen met knipperende lichten zou gaan rondrijden dan wordt het helemaal een feest.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant leesvoer :) Uit (de samenvatting van) dat rapport leid ik af dat de mate van opvallen van knipperende achterlichten niet beter is (en soms slechter) dan constand brandende lichten, maar dat het vooral lastiger is om de afstand en snelheid van een knipperend licht in te schatten. Dat pleit dan toch wel weer voor constant branden. Dan maar wat vaker batterijen kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-09 22:54

Huig

Merino Fanatic

Dat stukje over Licht is erg interessant!
Qua licht is het hier in Wenen iets anders: Afbeeldingslocatie: http://images.derstandard.at/2014/11/11/Ausstattunglicht_1.jpg
Racefietsen zijn nog eens extra uitgezonderd van een aantal dingen :)
Wie gaat er nou met kattenogen rondrijden op een racefiets? Tot nu toe één keer gehad dat ik ben aangehouden op de fiets, omdat ik op de baanfiets alleen een voorrem heb (ik moest een achterrem komen laten zien, dan zag de agent af van een boete)

[ Voor 4% gewijzigd door Huig op 18-11-2014 16:16 ]

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Zoals eerder gemeld is het ook verboden om knipperend licht te voeren. Verder sluit ik me aan bij het erg hinderlijk vinden van een knipperend voor/achterlicht. Je zal ook maar epilepsie hebben.

--

Overigens netjes dat je bij het laten zien dat je het probleem oplost heb geen boete krijgt. Zou ik hier ook wel willen zien. Kattenogen op een normale fiets valt ook slecht op. Je ziet er veel mensen in de stad mee rijden maar tis zo'n klein lichtpuntje. Vraag me af hoeveel lumen dat is.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers.. Salden heeft ook weer dikke vette uitverkoop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:41

sapphire

Die-hard pruts0r

Over de Gabba, ik heb een 1 met korte mouwen. Paar weken geleden met nanoflex armstukken ook ruim een uur in de zeikende regen gereden. Perfect spul, droog en warm gebleven :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:46
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 18:41:
Voor de liefhebbers.. Salden heeft ook weer dikke vette uitverkoop!!
Bij mij werkt de website niet. Meer last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-02 21:03
Idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Idem! Was sowieso altijd al niet de snelste website haha. Maar even afwachten. Ben wel benieuwd wat ze in de aanbieding hebben. Over het algemeen wel mooi spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

masterjorie schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 18:54:
[...]

Bij mij werkt de website niet. Meer last van?
jep, bij mij ook down.. zag wel al dat een Giro Ionos helm maar 89,95 euro is! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Site lijkt weer te werken. Bodypaint 2.0 bib maar besteld, voor volgend jaar alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Hier al sinds gisteravond continue offline :?

edit: ja hoor en na het posten komt hij hier ook online :+

[ Voor 40% gewijzigd door sapphire op 19-11-2014 09:42 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Wilde dit gisteren al posten maar http://downforeveryoneorjustme.com ;)

Ah ze hebben een mooie offline pagina...jah dan gaat dit niet werken.

[ Voor 41% gewijzigd door Graham op 19-11-2014 11:20 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:35

Pelle

🚴‍♂️

Had mezelf voor dit jaar tot doel gesteld om 10k te fietsen (racefiets + woon/werk op stadsfiets). Halverwege het jaar (op 1 juli) zat ik precies op schema, maar een blik op de huidige statistieken leert dat ik nog bijna 1400km moet, in 6 weken. Dat gaat lastig worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Salden lijkt weer te werken, zij het wat traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, gisteravond voor het eerst een rondje gereden met de Diluvio 16 overschoenen. Het was natuurlijk nog niet echt koud, een graadje of 8, en er stond niet zoveel wind. Castelli adviseert deze overschoenen voor temperaturen van het 0 tot +12 graden en dat is niet overdreven. Zelfs bij 8 graden had ik nog echt ongelooflijk warme voeten, zelfs comfortabeler dan in de zomer. Dat is voor mij wel echt een enorme verademing, want ik heb notoir last van koude tenen/voeten, en zag de winter dus al met vrees tegemoet. Maar deze zijn hun geld wel waard :) Enige nadeel is dat ze totaal niet ventileren, dus je krijgt behoorlijk klamme voeten en je moet je fietsschoenen en de overschoenen dus echt goed luchten als je weer thuis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

klopt, ik heb de handschoenen (en overschoenen alleen nog niet nodig gehad) en ze zijn heel erg warm en lekker zacht aan de handen, maar je moet ze niet uit trekken gedurende de rit omdat je handen gewoon klam tot nat zijn en het daarna weer aantrekken erg moeilijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Pelle schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:45:
maar een blik op de huidige statistieken leert dat ik nog bijna 1400km moet, in 6 weken. Dat gaat lastig worden :(
Dat noemen ze toch juist een motivatie om lekker te gaan fietsen ? ;)

Ik had vandaag dagje vrij, dus vanmorgen even langs fietsenmaker om voorvorkbuis af te laten zagen. (van slechtweer fiets)
Daarna doorgereden naar Katwijk en via duinen terug naar huis.
Vlak na pont Velsen harde klap en voorband in 1 keer leeg.
Rustig alles nagelopen maar helemaal niets te vinden, dus pech.
Nieuwe binnenband erin en na paar km weer harde plof...

Aangezien ik altijd maar 1 bandje bij me heb hulptroepen van fietsned dus maar ingeschakeld die er binnen half uur waren.
Ook hij kon niets vinden dus nieuwe binnenband erin en oppompen.
Daarna nog goed kijken, bleek op 1 plek hiel van buitenband naar buiten te komen.
Helaas had hij geen buitenbandjes bij hem dus werd ik netjes naar huis gebracht, topservice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:50:
Daarna nog goed kijken, bleek op 1 plek hiel van buitenband naar buiten te komen.
Helaas had hij geen buitenbandjes bij hem dus werd ik netjes naar huis gebracht, topservice :)
Kan toch een stukje binnenband op maat knippen en dat er tussen stoppen?

--

Ik ga nog wel voor de 10K (minder dan 1100 te gaan overigens). Moet wel lukken omdat ik ook vrijwel elke werkdag zo'n 32 K doe.

[ Voor 3% gewijzigd door Graham op 19-11-2014 18:50 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:45
Fietsservice zonder buitenbanden haha. Dat schiet ook niet op, wel goed dat ze je thuis gebracht hebben.

Morgen wordt de tacx weer klaar gezet. Ik heb de Castelli Squadra jas besteld in maat M. Shirtjes van Castelli heb ik ook in maat M dus dan zou je denken dat de jas ook wel in M kan. Was te klein dus een L besteld, ook te klein. Veel verschil met de M was er niet. Morgen komt er een XL aan, hopelijk is die wel goed. Verzenden/terugsturen is gratis bik Futurum dus dat schilt. Voor het ongemak heb ik wel een Ass-Saver erbij gekregen. Goede service ;).

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
Lekker fietsweer vanavond, behoorlijk fris maar wel zo goed als windstil. Merk de afgelopen weken wel, nu de dagen zo kort zijn, de energie/zin om 's avonds nog wat te gaan doen wat begint af te nemen.

Over lichtjes voorop de fiets is al genoeg besproken, maar wat hebben jullie achter? Ik heb nu een betrekkelijk simpel lampje van 1 rood ledje; ik ben er zichtbaar door, maar heb wel al 2 auto's achter me het grote licht zien opsteken. Vraag me af of het genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Graham schreef op woensdag 19 november 2014 @ 18:45:
[...]

Kan toch een stukje binnenband op maat knippen en dat er tussen stoppen?
Was idd misschien optie, maargoed was al bijna thuis dus dan maar lift naar huis en daar zelf nieuwe band erop.
PM_Petrol schreef op woensdag 19 november 2014 @ 18:57:
Fietsservice zonder buitenbanden haha. Dat schiet ook niet op, wel goed dat ze je thuis gebracht hebben.
Genoeg spullen in z'n bus maar geen racefiets buitenbanden helaas.
(wel diverse andere buitenbanden)
Lift naar huis was prima service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Wel toffe dienst! Als het niet tot 9 uur maar tot een uur of 11 zou zijn dan zou ik t ook nemen. Ik moest vorige week dinsdag nog een vriend bellen toen ik mijn voorwiel aan gruzelementen reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Tot 9u kan soms lastig zijn, maar dan ben ik meestal wel in de buurt van m'n huis dus kan ik andere hulptroepen bellen.
Detail wat ook lastig kan zijn als je bijvoorbeeld op fietspad in de duinen fietst dan mag je eerst stuk lopen voordat zo'n hulp bus bij je kan komen.

Maargoed voor 15 euro per jaar prima backup plan.

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DDX schreef op woensdag 19 november 2014 @ 22:37:
Maargoed voor 15 euro per jaar prima backup plan.
Ik zie op de site tcoh een ander bedrag genoemd: €32,50. Waarom meen je dat het €15 kost?

Verwijderd

srk89 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 21:37:
Over lichtjes voorop de fiets is al genoeg besproken, maar wat hebben jullie achter? Ik heb nu een betrekkelijk simpel lampje van 1 rood ledje; ik ben er zichtbaar door, maar heb wel al 2 auto's achter me het grote licht zien opsteken. Vraag me af of het genoeg is.
Een rood ledje is te weinig denk ik, tenzij het een heel erg high-powered led is. Ik heb zelf als achterlicht de Cateye Omni 5, een heel simpele rechthoekige achterlamp met vijf leds. Niet zo duur (15-20 euro), gaat lang mee (60 uur op 2 AAA's bij continu branden, tot 120 uur bij knipperen), is vrijwel 360 graden zichtbaar omdat de hele behuizing transparant is, en is zeer makkelijk aan je fiets te bevestigen (en zit dan ook echt goed vast).

Over groot licht gesproken, eergisteravond fietste ik op de 's-Gravenweg net buiten Capelle, kreeg ik van een vrachtwagenchauffeur uit zijn raam toegeroepen: je moet je licht lager zetten, ik zie helemaal niks :P Heb je geen licht, dan ben je de gebeten hond, maar heb je een fatsoenlijke lamp, dan is het weer niet goed... :) (en dat terwijl de Volt300 in de laagste stand stond)

• wibblemoo
Zijn er al mensen aan het nadenken over upgrades voor de fiets voor volgend jaar?

Ik overweeg Ultegra Di2 aan te schaffen voor m'n huidige fiets (nu Ultegra 10-speed compact). Twijfel een beetje of het niet zonde is om dit op een bestaande fiets te doen ipv nieuwe fiets aan te schaffen. Huidige frame (carbon) is prima, maar bijvoorbeeld geen interne bekabeling mogelijk voor de di2 kabels. Waarom Di2? deels voor het gadget- 8) gehalte, deels voor het comfort en gemak.

[ Voor 9% gewijzigd door wibblemoo op 20-11-2014 11:40 ]

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:23
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2014 @ 09:18:
Over groot licht gesproken, eergisteravond fietste ik op de 's-Gravenweg net buiten Capelle, kreeg ik van een vrachtwagenchauffeur uit zijn raam toegeroepen: je moet je licht lager zetten, ik zie helemaal niks :P Heb je geen licht, dan ben je de gebeten hond, maar heb je een fatsoenlijke lamp, dan is het weer niet goed... :) (en dat terwijl de Volt300 in de laagste stand stond)
Je begrijpt hopelijk wel dat je andere weggebruikers kan verblinden? Richt je lamp wat meer naar onderen.

Auto's rijden ook niet continu met groot licht bij medeweggebruikers.

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

DDX schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:50:
[...]

Dat noemen ze toch juist een motivatie om lekker te gaan fietsen ? ;)
Motivatie heb ik wel. Tijd alleen niet, dat is voornamelijk het probleem :P

Verwijderd

matthijsln schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:40:
[...]

Je begrijpt hopelijk wel dat je andere weggebruikers kan verblinden? Richt je lamp wat meer naar onderen.
Mijn lamp is al behoorlijk schuin naar onder gericht. Ik rij vaak op plekken waar geen overige verlichting is en dan heb ik er niets aan als mijn lamp recht naar voren schijnt. Hij is daarom gericht op een punt op de weg drie à vier meter vóór mijn stuur, zodat ik het wegoppervlak goed kan zien. Nog schuiner naar beneden richten vermindert de zichtbaarheid teveel en is ook niet nuttig, want dan kun je niet meer tijdig reageren als er obstakels op de weg liggen.
Auto's rijden ook niet continu met groot licht bij medeweggebruikers.
Dat gebeurt dus wel. Je wilt niet weten hoeveel automobilisten ik op een gemiddeld tochtje tegenkom die doodleuk altijd met groot licht rijden, waardoor je dus echt verblind wordt als je op de fiets zit. Soms helpt het dan om te gebaren dat het wat minder moet, maar vaak hebben ze gewoon schijt aan je en rijden ze met groot licht keihard vlak langs je. Je bent immers toch maar zo'n irritante wielrenner die geen verkeersmanieren kent, dus die mag je rustig in gevaar brengen. Ik zal maar even geen links gaan posten naar het grote Wegmisbruikers-topic, want als je daar leest hoe de gemiddelde tweaker-automobilist over fietsers denkt, dan durf je nooit meer op de fiets te stappen.

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Mijn licht staat altijd op de laagste stand, vrij schuin. Denk ook zo'n 4 meter voor me. Ik kom ook met regelmaat automobilisten tegen die groot licht aan hebben dan wel aanzetten wanneer ze een fietser zien.

Ook kom ik nog regelmatig hardlopers zonder reflectie tegen, die ook nog eens aan de verkeerde kant lopen. Gisteren heb ik er bijna een overhoop gereden (en zo hard fiets ik niet). Ook nog regelmatig fietsers zonder licht (of licht wat niet echt iets doet..) te zien. Levensgevaarlijk, helemaal voor de andere weggebruikers.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• Graham
wibblemoo schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:36:
Zijn er al mensen aan het nadenken over upgrades voor de fiets voor volgend jaar?

Ik overweeg Ultegra Di2 aan te schaffen voor m'n huidige fiets (nu Ultegra 10-speed compact). Twijfel een beetje of het niet zonde is om dit op een bestaande fiets te doen ipv nieuwe fiets aan te schaffen. Huidige frame (carbon) is prima, maar bijvoorbeeld geen interne bekabeling mogelijk voor de di2 kabels. Waarom Di2? deels voor het gadget- 8) gehalte, deels voor het comfort en gemak.
Zou dan zelf wachten tot een (carbon)frame met interne bekabeling. Ik denk er over om volgend jaar iig de wielen en het kliksysteem van spd naar look of speedplay (incl nieuwe schoenen) te upgraden.

grahamofthewheels.com

• srk89
Zit er eveneens over te denken om all-in te gaan en mn huidige carbonfiets (incl. waslijnen-ultegra) op marktplaats te zetten. Nieuwe wielen hebben de hoogste prioriteit, maar ook dat vind ik eigenlijk "zonde" op een 5 jaar oud frame. Dan is het nieuwtje er later, bij een nieuw frame, ook wel weer af.
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2014 @ 09:18:
[...]

Een rood ledje is te weinig denk ik, tenzij het een heel erg high-powered led is. Ik heb zelf als achterlicht de Cateye Omni 5, een heel simpele rechthoekige achterlamp met vijf leds. Niet zo duur (15-20 euro), gaat lang mee (60 uur op 2 AAA's bij continu branden, tot 120 uur bij knipperen), is vrijwel 360 graden zichtbaar omdat de hele behuizing transparant is, en is zeer makkelijk aan je fiets te bevestigen (en zit dan ook echt goed vast).
Hm, goede tip. Die €15 kan heel snel terug verdiend zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door srk89 op 20-11-2014 15:59 ]

• Seriph
sky- schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:25:
Mijn licht staat altijd op de laagste stand, vrij schuin. Denk ook zo'n 4 meter voor me. Ik kom ook met regelmaat automobilisten tegen die groot licht aan hebben dan wel aanzetten wanneer ze een fietser zien.

Ook kom ik nog regelmatig hardlopers zonder reflectie tegen, die ook nog eens aan de verkeerde kant lopen. Gisteren heb ik er bijna een overhoop gereden (en zo hard fiets ik niet). Ook nog regelmatig fietsers zonder licht (of licht wat niet echt iets doet..) te zien. Levensgevaarlijk, helemaal voor de andere weggebruikers.
Ik heb zelf niet zoveel last van automobilisten maar meer van de brommers die met hum lamp recht naar voren rijden en je meteen maar even verblinden. Ik weet wel dat zo een contrast verhogend brilletje een hoop helpt (van die gele lensen). Het haalt het scherpe randje van de lichten terwijl het wel het zicht verbeterd. Ik heb zo een setje lenzen bij mijn bril gekregen.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Rijd zelf ook dagelijks scooter, zojuist viel het mij ook op bij die scooters. Veel lampen staan slecht afgesteld zag ik, erg jammer :(

Gabriël AM5

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:25

DjVe

Hatsaflats!

srk89 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 21:37:
Lekker fietsweer vanavond, behoorlijk fris maar wel zo goed als windstil. Merk de afgelopen weken wel, nu de dagen zo kort zijn, de energie/zin om 's avonds nog wat te gaan doen wat begint af te nemen.

Zo'n Lezyne lampje met 1 led. Sterk zat en gaat lekker lang mee. Gebruik hem zelfs voor het mtb-en.

• DDX
Gisteren nieuwe sokken binnengekregen, castelli venti.
Afbeeldingslocatie: http://www.futurumshop.nl/img/products/6021-0393-001-N1408/medium/1.jpg

Lekker hoge sokken, nu dus geen stukje blote benen meer onder m'n lange broek :)
Ook lekker warm, vanavond 4 graden en geen overschoenen nodig. (met gewoon normale schoenen aan)

• Graham
DDX schreef op donderdag 20 november 2014 @ 21:46:
Gisteren nieuwe sokken binnengekregen, castelli venti.
[afbeelding]

Lekker hoge sokken, nu dus geen stukje blote benen meer onder m'n lange broek :)
Ook lekker warm, vanavond 4 graden en geen overschoenen nodig. (met gewoon normale schoenen aan)
Mooie sokken! En ook geen slechte prijs.

grahamofthewheels.com

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 21:01

4POX

Everybody is wired

Jeuh. Een Declathon in Leeuwarden.

Voor 160 euro hebben zij een Tacx Blue Motion in de aanbieding. Leuk.

Maar op Youtube reviews hoor je dat ding best een bak herrie maken. Nu wil ik niet de onderbuurvrouw elke avond een bak lawaai geven.

Produceert dat apparaat echt zoveel herrie?

AKA Rinkel weblog

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ja !

iig de Satori wel. Resoneert aardig, al is dat met rubber wasmachinedoppen aardig op te lossen. Ding zelf is ook niet bepaald stil :(

Zag vandaag ook weer iemand fietsen, lekker ingepakt voor het weer en dat weer zag er ook goed uit. Toch verleidelijk om niet een winterbib te halen en sokjes :9

[ Voor 37% gewijzigd door sapphire op 20-11-2014 22:42 ]

Gabriël AM5

• Hielko
  • Laatst online: 18:48
Ik heb vandaag gewoon rondje gefietst. Viel me op dat er nog best veel racefietsers op de weg waren.

Had net mijn Castelli Meno lange broek en Pearl Izumi Pro Softshell binnen, dus die direct maar getest. Was aardig warm (bijna te) dus kan hier met een beetje geluk de winter mee doorkomen. Binnen op de Tacx zie ik niet echt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Hoe is de pasvorm van de Pearl Izume, mooi jasje? Als m'n huidig combi te koud wordt, ga ik ook naar een jasje kijken.

Al moet ik zeggen dat m'n Meno Wind, een lange Craft Be Active Extreme baselayer, nanoflex armstukken en m'n Gabba nog voldoende warm zijn. Daar kan ik nog een laagje tussen proppen. Dus wellicht wel voldoende voor in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk

Ik overweeg een nieuw frame na de winter. Mijn frame & voorvork hebben aardig wat te verduren gehad en dat is te zien. Daarnaast zou ik graag een net iets groter frame hebben :) Geen idee waar ik naar moet zoeken though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:59
Ik ben sinds kort op zoek naar een nieuwe fiets als vervanging voor mijn oude Trek. Ik heb een redelijk beperkt budget (ongeveer 1000,- voor alleen de fiets) en ik wil graag minimaal een Shimano 105 triple group (of vergelijkbaar) O-)
Ik heb tot nu toe deze fiets gevonden voor ongeveer 850,- (met 3x10 i.p.v. 2x10):
http://www.sensabikes.com/bikes/road/204/romagna-sport?c=24

...en een Giant Defy (ik weet nog niet precies welke, volgens mij een 2014 model) met een ultegra-triple voor 1099,-
Zijn dit volgens jullie redelijke fietsen voor dat geld, of zijn er betere deals te krijgen?
Ik woon in de buurt van Amsterdam, maar het is geen probleem als ik een stukje moet reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Ik zou voor compact gaan ipv triple of double. Als je de 11 speed shimano groep neemt (5800 voor 105 of 6800 voor ultegra) kun je vrij makkelijk bladen wisselen als je merkt dat de voorbladen te klein zijn voor je.
5800 moet zeker wel haalbaar zijn voor 1.000 euro, zeker nu de 2014 modellen plaats moeten maken voor t nieuwe spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heb je er heel goed over nagedacht, maar waarom ga je niet voor de nieuwe 5800 105-groep met 2x11-speed? Ik rijd zelf nu triple 105 (5700) maar zie echt geen voordelen van een trple boven de nieuwe 105 5800. Qua verzetten kun je vrijwel hetzelfde resultaat bereiken, terwijl de nieuwe 105 5800 gewoon veel beter is: beter gevormde shifters, nieuwe crank (à la Ultegra en Dura-Ace), veel betere voorderailleur, betere bekabeling, etc.

Als ik nu een nieuwe fiets zou moeten kopen voor 1000 euro, dan ik denk ik de Cube Peloton Race 2015 overwegen: volledige 105 5800-afmontage (inclusief de crank, die vaak bij andere merken non-serie is), ziet er mooi uit, en Cube is gewoon een merk met een prima prijs-kwaliteitsverhouding.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2014 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:30

Vos

AFCA

Ga speuren naar koopjes inderdaad, overjarige modellen of opruiming. Vriend van me heeft een nieuwe Cannondale CAAD10 Ultegra 2014 op de kop getikt voor € 950 d:)b .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4POX schreef op donderdag 20 november 2014 @ 22:31:
Jeuh. Een Declathon in Leeuwarden.

Voor 160 euro hebben zij een Tacx Blue Motion in de aanbieding. Leuk.

Maar op Youtube reviews hoor je dat ding best een bak herrie maken. Nu wil ik niet de onderbuurvrouw elke avond een bak lawaai geven.

Produceert dat apparaat echt zoveel herrie?
ach nee joh, ik vind het reuze meevallen.. Tenzij je er als een debiel op je 53x12 vol gaat lopen planken! (op enorm lichte weerstand)
ik heb sinds 2 maanden de blue motion, wel met een mat trouwens, zal altijd wel iets dempen..

Een tip: download een paar sufferfest video's, dan is de saaiheid van een stationaire trainer ook weg en kun je lekker deze winter doortrainen, want kapot ga je!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:59
Thanks voor de reacties zo snel!
Mijn gedachte bij de triple is eigenlijk alleen maar om een zo'n klein mogelijk verzet te hebben: Deze zomer ben ik voor het eerst een berg opgereden in de alpen en dat smaakt naar meer, maar het werd ook pijnlijk duidelijk dat ik met mijn 2x7 Sora niet uit de voeten kon :+ Als ik met compact ongeveer hetzelfde kan bereiken als met een triple dan is dat ook prima uiteraard.
Ik ga opnieuw een rondje maken met deze info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 12:44:
[...]

Een tip: download een paar sufferfest video's, dan is de saaiheid van een stationaire trainer ook weg en kun je lekker deze winter doortrainen, want kapot ga je!!
Maar het blijft een apparaat dat binnen stilstaat, zonder wind, zonder feedback, zonder snelheid. Dat is voor mij tot op heden nog steeds de primaire reden geweest om geen Tacx aan te schaffen, hoewel ik dat aanvankelijk, tegen het eind van de zomer, toch echt wel van plan was. Een belangrijk onderdeel van wielrennen is (in elk geval voor mij) toch echt wel het buiten-zijn, daarom heb ik tot op heden mijn geld niet uitgegeven aan een Tacx die dan misschien weer snel op marktplaats staat, maar aan winteroutfits voor de racefiets.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2014 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RikTW schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 12:49:
Thanks voor de reacties zo snel!
Mijn gedachte bij de triple is eigenlijk alleen maar om een zo'n klein mogelijk verzet te hebben: Deze zomer ben ik voor het eerst een berg opgereden in de alpen en dat smaakt naar meer, maar het werd ook pijnlijk duidelijk dat ik met mijn 2x7 Sora niet uit de voeten kon :+ Als ik met compact ongeveer hetzelfde kan bereiken als met een triple dan is dat ook prima uiteraard.
Ik ga opnieuw een rondje maken met deze info!
www.gear-calculator.com

Vergelijk een gebruikelijke 2x11-speed compact setup met 50/34 vóór en 11-28 achter maar eens met een gebruikelijke 3x10-speed triple setup met 50/39/30 vóór en 11-25 achter. Met de compact is je lichtste verzet 1,21 en met de triple 1,20. Dat maakt dus weinig uit. De volgende stappen schelen zowel bij de compact als bij de triple steeds 9 à 11%, alleen bij de triple krijg je vanaf het vierde kransje een wat fijnere verdeling omdat je dan ook het middenblad kunt gebruiken. De vraag is echter of je daar praktisch veel van merkt of iets aan hebt.

Natuurlijk zou je kunnen betogen dat je met een triple altijd lichter kunt dan met een compact, omdat je dan tot 30x30 kunt gaan en met een compact maximaal maar tot 34x32 (volgens mij zijn er geen 10-speed racecassettes die tot 32 gaan). Maar dat verschil is zo minimaal (1,06 vs 1) dat het echt niet meer uitmaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2014 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
Helemaal mee eens. Ik heb zelfs ooit een paar spinninglessen gevolgd, maar vind dat binnenfietsen eigenlijk maar een trieste exercitie. Ik vroeg me oprecht af wat ik daar nou eigenlijk aan het doen was en werd een beetje melancholisch van de sfeer. Ik fiets liever niet dan binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou voor mij vooral ook onpraktisch en irritant zijn, omdat ik op de derde en vierde verdieping woon zonder lift en dan dus de fiets helemaal naar boven moet slepen als ik 'm op de Tacx wil zetten. Bovendien moet-ie dan weer helemaal naar beneden als ik toch buiten zou willen fietsen, terwijl ik die modderzooi ook niet in mijn huis wil hebben etc. Dan liever buiten fietsen en na thuiskomst gewoon even tien minuten met sopje, handdoek en olie aan de slag gaan in de fietsenkelder om de boel op te kuisen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2014 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Goede reden om extra fiets aan te schaffen toch ? ;)

Voor mij ook gewoon lekker buiten fietsen idd, dat is juist groot deel van de lol van het fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt misschien volgend jaar, als mijn nu-nog-enige fiets gezelschap krijgt van een beter model :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:27

DeFeCt

je wéét toch

Zeker wel, maar ik vind het lastig...

Ik heb nu een Bianchi Via Nirone 7 met 105, 3 jaar oud en ik ben nog steeds erg tevreden met de fiets. Voor een nieuwe fiets rij ik er te weinig mee vind ik persoonlijk, maar overweeg wel een upgrade van de wielen, maar ik vraag me erg af of
  • ik dat verschil ga merken.
  • het wel de moeite waard is voor deze fiets. (vlag/modderschuit)
Dus als iemand een doorslaggevende mening heeft... :P

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Ik heb sinds dit jaar een Kickr voor binnen staan, met de fiets er op. Handig voor paar keer per week stukkie trappen. S'avonds ga ik tenminste niet meer de weg op voor een uurtje. Grote voordeel vind ik de meetbaarheid van de inspanning icm Trainerroad software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

DeFeCt schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 13:27:
[...]

Zeker wel, maar ik vind het lastig...

Ik heb nu een Bianchi Via Nirone 7 met 105, 3 jaar oud en ik ben nog steeds erg tevreden met de fiets. Voor een nieuwe fiets rij ik er te weinig mee vind ik persoonlijk, maar overweeg wel een upgrade van de wielen, maar ik vraag me erg af of
  • ik dat verschil ga merken.
  • het wel de moeite waard is voor deze fiets. (vlag/modderschuit)
Dus als iemand een doorslaggevende mening heeft... :P
Ik weet niet wat je nu voor wielen hebt (Fulcrum R7's, Shimano R500 oid?), maar het verschil met een klasse hoger is weldegelijk merkbaar.
Mijn eerste fiets had op zich geen slechte wielen (DT Swiss R1900), maar toen ik met Mavic Ksyrium wielen reed op een leenfiets kon ik het verschil heel goed merken. Op mijn huidige fiets heb ik nu Fulcrum Quattro's, en ook die zijn merkbaar beter dan de DT Swiss wielen (maar niet zo goed als de Mavic's).

De vraag of je moet upgraden zal vooral van je budget afhangen denk ik. Die Quattro's vind ik in ieder geval uitstekende wielen voor het geld (+/- 275 voor een set). Of het een echte upgrade is, zal vooral afhangen van de wielen die je nu hebt :)
Pagina: 1 ... 108 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.