Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 105 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.016 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:24

sapphire

Die-hard pruts0r

Kan je er misschien dit weekend antwoord op geven, dan wil ik mijn Tacx een gaan uitproberen.

Satori op een tacx mat, met trainerband op een houten vloer.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
ik heb hier een Kurt Kinetic Rock & Roll staan, deze hoor je maar iets, in ieder geval niet in de kamer ernaast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:22

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:00:
Een collega van mij heeft een Tacx (volgens mij een Satori) in een vooroorlogs appartement en daar hadden haar onderburen toch wel behoorlijk wat last van.
Op de zaak hebben we ook een appartement boven ons (jaren 1900 gebouw). Het geeft echt een pokkeherrie als hij op zijn Tacx stapt. Zelfs mensen aan de telefoon konden het horen :X Aanbellen hielp ook niet, want hij hoorde zelf ook niet de deurbel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:56

Hupske

AFCA

frankknopers schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:13:
Aankondiging: Fietstocht zondag 26 oktober

Aanstaande zondag lijkt het mooi weer te worden, dat betekent dat er een mooie afstand gefietst kan worden! Ik heb een route gemaakt van 235 kilometer die langs de Veluwe gaat, over de Posbank en de Zijpenberg, door de heuvels bij Zeddam, over de Eltenberg en over de steile hellingen bij Nijmegen.

Wie zich geroepen voelt deze monstertocht van 235 kilometer mee te rijden kan onderstaand formulier invullen. Het is mogelijk om bij Nijmegen de trein te pakken, dan zit je op 190 km en heb je vrijwel alle mooie stukken van de route gehad. :)
Leuke route! Dit zal voor mij toch nog ver in de toekomst liggen, voordat ik zoveel km aan zou kunnen. Was afgelopen weekend blij dat ik voor het eerst de 80 km had gehaald :9

Verder over de route. Ik woon in s-Heerenberg, dus ben daar behoorlijk bekend. Je gaat over de beekse heuvels, maar pakt hem opgegeven moment binnendoor door het bos naar de Eltenberg.
Als je iets verder gaat tot de rotonde en dan pas rechts afslaat, pak je er nog 3 bulten bij. Over de drieheuvelenweg is dat. Moet je daarna een stukje door s-Heerenberg heen, zodat je weer op de Kastanjelaan/Peeskesweg uit komt. Is weer een leuk voorstukje om te fietsen voordat je aan de Eltenberg moet beginnen. Misschien een idee? Of zijn paar extra bultjes niet de bedoeling :P

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

hupske schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:07:
[...]

Leuke route! Dit zal voor mij toch nog ver in de toekomst liggen, voordat ik zoveel km aan zou kunnen. Was afgelopen weekend blij dat ik voor het eerst de 80 km had gehaald :9

Verder over de route. Ik woon in s-Heerenberg, dus ben daar behoorlijk bekend. Je gaat over de beekse heuvels, maar pakt hem opgegeven moment binnendoor door het bos naar de Eltenberg.
Als je iets verder gaat tot de rotonde en dan pas rechts afslaat, pak je er nog 3 bulten bij. Over de drieheuvelenweg is dat. Moet je daarna een stukje door s-Heerenberg heen, zodat je weer op de Kastanjelaan/Peeskesweg uit komt. Is weer een leuk voorstukje om te fietsen voordat je aan de Eltenberg moet beginnen. Misschien een idee? Of zijn paar extra bultjes niet de bedoeling :P
Thx, ik ga gelijk even kijken. Het kilometerbudget is wel aardig vol, maar als het de moeite waard is... Mooie omgeving waar je woont.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:56

Hupske

AFCA

frankknopers schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:52:
[...]

Thx, ik ga gelijk even kijken. Het kilometerbudget is wel aardig vol, maar als het de moeite waard is... Mooie omgeving waar je woont.
Ik vind die paar extra klimmetjes wel leuk, vooral omdat je er 1 met 35-40 per uur omhoog kan sprinten om daarna weer een tijdje je benen uit te kunnen schudden :P

Het is idd wel een mooi omgeving om in te zitten, maar het is wel lastig om soms rustig te beginnen. Als je ergens naar toe wilt ontkom je er soms niet aan om met een paar klimmetjes te beginnen, waardoor de rest van de fietstocht wat minder plezierig is, omdat je niet meer zo makkelijk de juiste hartslag kan pakken.
Of op het eind dat je daar nog overheen moet, terwijl je al kapot bent is soms ook niet plezant |:(

Verder kan je er wel heerlijk fietsen. Leuke bosrijke omgeving en je kan makkelijk wisselen tussen mountainbike of de racefiets.

Ik ben benieuwd hoe jullie het zondag bevalt :)

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:55
Scheelt dat alle deelnemers van zondag al wat km's in de benen hebben dit jaar ;)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:04
Wasmachinedoppen helpen idd goed bij een Tacx. Heb ze er zelf ook onder zitten bij een Satori. Je merkt duidelijk het verschil. De mat die je mee geleverd krijgt dempt niet genoeg, als die überhaupt al wat doet. Paar doppen van €5 er onder en klaar.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09
frankknopers schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:52:
[...]

Was graag meegegaan, maar heb morgen niet de tijd voor een dergelijke lange rit. Rij overigens wel in die buurt rond dan, dus als ik jullie tegenkom zal ik zwaaien ;w

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Jammer Martijn, ik zag dat je een grote route had gemaakt op Strava, dus ik dacht die heeft wel tijd om te fietsen. :P Volgende keer beter, misschien doe ik dan een wat kortere route, zodat er meer mensen mee kunnen/willen/durven/mogen.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:34
Lijkt me een mooie rit. Helaas heb ik dienst dus wordt het het standaard zondagochtendritje morgen. Veel plezier!

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:46
Vanuit Groningen, met komende week tentamens lijkt het mij ook niet heel verstandig om mee te doen. Wellicht een andere keer wanneer ik het iets rustiger heb. Ik wil in ieder geval wel weer eens een weekendje de heuvels in, kan wel wat afwisseling gebruiken, met enkel viaducten als klimmetjes hier in de buurt.

Afgelopen week ketting vervangen, blijken de meest gebruikte kransjes van m'n cassete toch iets meer versleten dan ik dacht, bij aanzetten begint de ketting te haperen (weet niet hoe ik het anders moet verwoorden). Dus voorlopig die versnellingen iets minder gebruiken en de ketting beetje inrijden en dan na de winter maar eens m'n cassette vervangen voor eentje die ook geschikter is voor wedstrijden (met de 13 als kleinste achter i.c.m. met compact voor zal het enigszins lastig worden bij wind mee, dus voor het wedstrijdseizoen een mooie 11-21 miche cassette erop en deze cassette bewaren voor de bergen en tacx).

[ Voor 12% gewijzigd door masterjorie op 25-10-2014 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

masterjorie schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 14:06:
Afgelopen week ketting vervangen, blijken de meest gebruikte kransjes van m'n cassete toch iets meer versleten dan ik dacht, bij aanzetten begint de ketting te haperen (weet niet hoe ik het anders moet verwoorden). Dus voorlopig die versnellingen iets minder gebruiken en de ketting beetje inrijden en dan na de winter maar eens m'n cassette vervangen voor eentje die ook geschikter is voor wedstrijden (met de 13 als kleinste achter i.c.m. met compact voor zal het enigszins lastig worden bij wind mee, dus voor het wedstrijdseizoen een mooie 11-21 miche cassette erop en deze cassette bewaren voor de bergen en tacx).
Een versleten cassette meenemen naar de bergen lijkt me anders ook geen goed idee, tenzij je de oude bijbehorende ketting nog hebt... :P
Graham schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 13:01:
Lijkt me een mooie rit. Helaas heb ik dienst dus wordt het het standaard zondagochtendritje morgen. Veel plezier!
Ik wil nog vaker zoiets organiseren, maar ik begrijp dat het voor veel mensen lastig is om last minute aan te haken. Ik wil wel graag met mooi weer rijden. Ook is de afstand vrij pittig, ik zal ook een wat kortere routes erop zetten.

[ Voor 35% gewijzigd door frankknopers op 25-10-2014 19:55 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
frankknopers schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 19:54:
[...]

Een versleten cassette meenemen naar de bergen lijkt me anders ook geen goed idee, tenzij je de oude bijbehorende ketting nog hebt... :P
Dat is een goede, het plan om hem te bewaren voor de bergen was voordat ik er achter kwam dat 2 kransjes enigszins versleten waren, de ketting zal echter na paar 100km wel weer ingelopen zijn. Heb zonder na te denken bergen in mn bericht er alsnog genoemd. Echter zou het in theorie nog wel kunnen, aangezien de versleten kransjes weinig gebruikt worden in de bergen. Oude ketting daarentegen lijkt me onverstandiger in de bergen, je zet veel vaker meer kracht in de bergen dan op het vlakke, dus een veel grotere kans dat je ketting het begeeft.

[ Voor 4% gewijzigd door masterjorie op 25-10-2014 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Lekker tochtje vanochtend, begonnen met een zonnetje. Laatste stukje werd het wat bewolkt en kouder. Ook voor 't eerst m'n Gabba SS met nanoflex armwarmers aangehad. Goed spul!

http://www.strava.com/activities/211360031

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-09 22:54

Huig

Merino Fanatic

Tip van het Weekend:
Bikepalast.com heeft geen "mehrwertsteuer" dit weekend: 18% korting op een Gabba 2 Convertible Jacket gescoord :)

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Huig schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 07:28:
Tip van het Weekend:
Bikepalast.com heeft geen "mehrwertsteuer" dit weekend: 18% korting op een Gabba 2 Convertible Jacket gescoord :)
Mooie prijs, maar nu zijn er alleen nog XXL maten ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Lekker gefietst, wel veel wind maar ach dat zijn we hier wel gewend ....

Even getwijfeld welke fiets ik zou pakken, uiteindelijk toch de zomerfiets gepakt. Ging prima, hoeveelheid rommel op het fietspad viel mee.

En direct even m'n nieuwe Garmin-sensoren getest. Pairen was even wat geklooi maar ik kreeg 't uiteindelijk werkend. De sensoren functioneren op zich prima (wel ging een paar keer de auto/start stop zo maar aan) maar optisch zijn ze toch een stuk minder dan de "good old" GC-10 sensor. Vooral de cadanssensor is een gedrocht, vele malen minder mooi dan het corsagemagneetje dat ik gebruikte. Ook heb ik niet bijster veel vertrouwen in de elastiekjes waarmee de sensoren vastzitten. Die gaan geheid een keer breken en dan verlies je dus je sensoren. Garmin heeft dit op proberen te lossen om een soort driedubbele O-ring te leveren bij de cadanssensor. Dit maakt de sowieso al erg lelijke sensor nóg lelijker.

Samenvattend.... de GC10 die op mijn spinner zit gaat terug naar m'n Cannondale. De nieuwe cadanssensor gaat naar de spinningfiets. Op zichzelf zijn de sensoren wel interessant voor frames waarbij de GC10 alleen past met het sprietje omhoog. Ook op vakantie op een huurfiets zijn ze ideaal, want ze zijn zeer snel en eenvoudig te installeren.

[ Voor 17% gewijzigd door havana op 26-10-2014 17:02 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 10:27

DeFeCt

je wéét toch

havana schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:58:
Lekker gefietst, wel veel wind maar ach dat zijn we hier wel gewend ....
Vooral de cadanssensor is een gedrocht, vele malen minder mooi dan het corsagemagneetje dat ik gebruikte.
Waarom wilde je het magneetje vervangen dan?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Had een extra sensor nodig voor de spinner.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
Vanmiddag iets langer fietstochtje (strava) gemaakt dan gepland met mijn wielervereniging. Voor het eerst sinds 4000km lek gereden en het binnenbandje dat ik bij mij had bleek ook z'n beste tijd te hebben gehad. Gelukkig had de verenigingsmecanicien natuurlijk wel een extra bandje bij zich en met het weer was het niet heel erg om even stil te staan. Wel jammer dat een verzakt veerooster voor de lekke band zorgde (ondanks aangepaste snelheid).

Heeft iemand ervaring met miche cassette's t.o.v. campagnolo veloce cassette? De ruimere keuze in combinatie's en mogelijkheid tot individueel vervangen van tandjes lijkt mij wel handig, qua prijs maakt het niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Laatst online: 30-09 15:46

Pater

Terry Tate

Keurig gemiddelde! Zeker gezien de wind van vandaag.

Ben vandaag ook op pad geweest, 76 km met een mooi gemiddelde. Ik moest er een D3-training van maken om dat gemiddelde te behalen (maar goed, ik was dan ook alleen). Het mooie is dat ik hiermee door de 5.000 km van dit jaar gegaan ben, iets waar ik erg tevreden over ben! :)

http://www.strava.com/activities/211964441

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
Pater schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 18:25:
Keurig gemiddelde! Zeker gezien de wind van vandaag.

Ben vandaag ook op pad geweest, 76 km met een mooi gemiddelde. Ik moest er een D3-training van maken om dat gemiddelde te behalen (maar goed, ik was dan ook alleen). Het mooie is dat ik hiermee door de 5.000 km van dit jaar gegaan ben, iets waar ik erg tevreden over ben! :)

http://www.strava.com/activities/211964441
Groep scheelt heel erg met deze wind, moment dat ik op kop reed zat ik D2 en de rest van de tijd zat ik rustig in D1 zone. Heb nog zo'n 15km op het eind alleen gereden in D2 zone (zelfde snelheid) en verder hebben we natuurlijk wat sprintjes en dergelijke gedaan, waarbij ik even boven omslagpunt ging. Nog wel een deel van m'n eten afgestaan, waren enkele die op een iets kortere route hadden gerekend. (En niks fijner dan zelf gebakken repen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 16:49
Misschien wat off-topic maar wat voor repen heb je zelf gemaakt?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
koentjuh1987 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 19:36:
Misschien wat off-topic maar wat voor repen heb je zelf gemaakt?
De muesli energy bars van GCN en de rijst repen (GCN/ Saxo-Tinkoff)
Enigszins naar eigen recept, aangezien ik niet precies alles op voorraad had en bepaalde voorkeuren heb (bijvoorbeeld minder olie in de muesli repen, honing i.p.v. golden syrup, vanille whey poeder i.p.v. vanille (voor smaak en eiwitten) etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Thmx voor de linkjes. Nooit eerder aan gedacht. Toch binnenkort eens proberen en kijken of het lukt en smaakt.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Zo lekker dagje gefietst, wel een van de zwaarste tochten door tempo en vele klimmetjes.
Tempo zat er goed in, maar dat weet je als Frank meegaat ;)

Diep gegaan iig, max hartslag bij klimmetje Posbank 194, terwijl ik dacht dat 190 m'n max was.

Dubbele kudos voor de dame die het tempo kon volgen.

http://www.strava.com/activities/212071869

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-02 21:03
Eindelijk dan ook eens een rondje ringvaart solo gedaan, vind de weggetjes in de polders hier (Beemster, Schermer etc) eigenlijk stukken beter fietsen.. stukken minder verkeer.

Desalniettemin wel leuk met 34 gemiddeld over meer dan 100k.
http://www.strava.com/activities/211950737

@DDX mooie tocht!

[ Voor 7% gewijzigd door srk89 op 26-10-2014 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
DDX schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 20:56:
Zo lekker dagje gefietst, wel een van de zwaarste tochten door tempo en vele klimmetjes.

Diep gegaan iig, max hartslag bij klimmetje Posbank 194, terwijl ik dacht dat 190 m'n max was.

Renee was dat, knap hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:54
Ik zit er aan te denken om deze fietscomputer te kopen:
http://www.futurumshop.nl...restatie-bundel-gps.phtml

Ik weet niet precies of dit een verstandige keuze is.
Ondersteund dit model "strava"?
Werkt de Navigatie goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
Rick13 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 23:27:

Werkt de Navigatie goed?
Ik zelf heb de Garmin 510 bundel en die bevalt mij erg goed. Werkt makkelijk en door dat je met bluetooth kan verbinden met je telefoon, kan je na een rit makkelijk uploaden zonder aan je computer aan te sluiten. (1 van de verschillen met de 500) Bij het uploaden gebruik je garmin's eigen connect, maar dit kan je erg makkelijk verbinden met strava door in strava te verbinden met connect, waardoor automatisch je ritten ook in strava komen. Verder kan ik je wel veel vertellen, maar DC rainmaker heeft een review waar je veel meer uit kan halen: http://www.dcrainmaker.co...-810-in-depth-review.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:23

Hoogie2004

Whohooooo

Rick13 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 23:27:

Werkt de Navigatie goed?
Ik heb de 810 en ben er zeer tevreden over. De navigatie werkt prima, met 1 kleine opmerking. De routes die je maakt moet je maken met redelijk veel waypoints, anders heeft hij de neiging om op sommige plekken een afkorting voor te stellen. Dus als je zorgt dat je elke 'uithoek' een waypoint geeft bij het maken van een route, heb je geen probleem.

Strava werkt super, je kunt het zo instellen dat alles automatisch naar Strava gaat zodra je hem aan je PC hangt. :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
DDX schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 20:56:

Wauw, mooie rit!

Afbeeldingslocatie: http://instagram.com/p/uoCjwbzbgf/media/?size=l

Wie was er op die achterste fiets? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:06
Nu ben ik dus een "echte" beginner qua fietsen en zit ik te kijker naar kleding. Maar uit welke onderdelen bestaat een goede set winterkleding?

(regen)jack
Fleece Jack
Fleece broek lang
Thermoshirt
Handschoenen

Zoiets?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Fleece?? Da's meer iets voor wandelen (denk ik?).

In de winter heb je nodig...

- beenstukken. En als 't echt koud wordt een lange broek (met of zonder zeem, beide heeft z'n voor- en nadelen)
- handschoenen uiteraard. Vooral niet te warm want warme handen = zweethanden = uiteindelijk toch koud ehanden
- helmmutsje voor de koude dagen (voorbeeld)
- winterjack
- thermoshirt(s) met lange mouwen
- overschoenen of winterschoenen

Regenjasje is niet specifiek voor de winter, die kun je het hele jaar door gebruiken. Tip voor regenjasje: Sportful Hotpack. Overigens is fietsen in de regen in de winter niet aan te raden. Je krijgt het zo ontzettend koud dat het niet leuk meer is.

[ Voor 109% gewijzigd door havana op 27-10-2014 12:50 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
masterjorie schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 07:37:
[...]

Ik zelf heb de Garmin 510 bundel en die bevalt mij erg goed. Werkt makkelijk en door dat je met bluetooth kan verbinden met je telefoon, kan je na een rit makkelijk uploaden zonder aan je computer aan te sluiten. (1 van de verschillen met de 500) Bij het uploaden gebruik je garmin's eigen connect, maar dit kan je erg makkelijk verbinden met strava door in strava te verbinden met connect, waardoor automatisch je ritten ook in strava komen. Verder kan ik je wel veel vertellen, maar DC rainmaker heeft een review waar je veel meer uit kan halen: http://www.dcrainmaker.co...-810-in-depth-review.html
Bedankt voor de review :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
Hoogie2004 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 08:03:
[...]

Ik heb de 810 en ben er zeer tevreden over. De navigatie werkt prima, met 1 kleine opmerking. De routes die je maakt moet je maken met redelijk veel waypoints, anders heeft hij de neiging om op sommige plekken een afkorting voor te stellen. Dus als je zorgt dat je elke 'uithoek' een waypoint geeft bij het maken van een route, heb je geen probleem.

Strava werkt super, je kunt het zo instellen dat alles automatisch naar Strava gaat zodra je hem aan je PC hangt. :)
Maar wat als je bewijs van spreken ergens fietst en denk, hoe kom ik nu thuis 8)7
Brengt de Navigatie mij dan weer keurig naar huis toe :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
BreadFan schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 08:24:
[...]

Wauw, mooie rit!

[afbeelding]

Wie was er op die achterste fiets? :P
Van Frank natuurlijk, anders konden we hem niet bijhouden.
havana schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:35:Overigens is fietsen in de regen in de winter niet aan te raden. Je krijgt het zo ontzettend koud dat het niet leuk meer is.
Zolang je goede kleding hebt is het prima te doen, maargoed ik ben dan ook een geval apart 8)
Je voeten worden altijd wel nat, dus goede winterschoen zodat je voeten iig warm blijven is dan wel aan te raden.
Rick13 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:18:
[...]

Maar wat als je bewijs van spreken ergens fietst en denk, hoe kom ik nu thuis 8)7
Brengt de Navigatie mij dan weer keurig naar huis toe :?
Toevallig zaterdag uitgeprobeerd met m'n edge 800.
Het kan maar hij stuurde mij niet langs de meest logische route.

Normaal gebruik ik op m'n edge 800 gewoon functie 'always display map: on' kan je op kaart kijken en zie je lijntje (kleur kan je instellen) die je kan volgen.
Ook geen gepiep als je beetje gps afwijking hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13

Toevallig zaterdag uitgeprobeerd met m'n edge 800.
Het kan maar hij stuurde mij niet langs de meest logische route.

Normaal gebruik ik op m'n edge 800 gewoon functie 'always display map: on' kan je op kaart kijken en zie je lijntje (kleur kan je instellen) die je kan volgen.
Ook geen gepiep als je beetje gps afwijking hebt.
Dat is jammer.
Ik heb ook een Samsung Galaxy S3.
Hier kan je ook Strava op installeren zag ik.
En je hebt dan ook Google maps.
Als er een mogelijkheid bestaat om dit te bevestigen, is dit dan een optie?
Of is het een gek idee 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik zeg toch dat het kan ?
Je moet alleen niet een complete tomtom verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
Dat was dus mijn verwachting.
Vandaar mijn teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
:D

"Bij wijze van spreken"

/geheel offtopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
BreadFan schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:42:
[...]

:D

"Bij wijze van spreken"

/geheel offtopic ;)
Je hebt helemaal gelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
Rick13 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:35:
[...]

Dat is jammer.
Ik heb ook een Samsung Galaxy S3.
Hier kan je ook Strava op installeren zag ik.
En je hebt dan ook Google maps.
Als er een mogelijkheid bestaat om dit te bevestigen, is dit dan een optie?
Of is het een gek idee 8)7
Het kan, maar er zitten veel nadelen aan. Ten eerste heb je verschillende houders, waarbij het grootste verschil in bescherming tegen vallen en water zit: Bijvoorbeeld deze waterdichte houder en deze niet waterdichte houder.
De voordelen zijn natuurlijk het niet hoeven aanschaffen van een gps fietscomputer en de keuzevrijheid in apps en navigatie.
Echter de nadelen zijn naar mijn idee veel groter. Ik zelf heb een waterdichte houder (maar vooral ook heel stevige houder, heeft het vallen van mijn fiets tijdens een trainingskoersje perfect overleeft) voor mijn Xperia Z.
  • Het scherm is niet echt geschikt als fietscomputer, door een lage helderheid en veel last van reflectie's
  • Veel groter energie verbruik, waardoor de accu meestal na 2 uur navigeren al leeg is en je dan ook geen telefoon meer hebt.
  • Garmin 1000/810 is al niet erg klein, maar de houder+galaxy s3 neemt heel veel ruimte in op je stuur
  • ANT+ is wel mogelijk, maar vereist extra adapter (galaxy s4 heeft toevallig wel ant+ standaard :P), bluetooth kan natuurlijk altijd (tegen meer verbruik natuurlijk)
  • Mocht je vallen of de houder losgaan is er natuurlijk een kans dat je telefoon kapot gaat, maar dat is ook bij een gps computer
De eerste twee punten waren voor mij al reden genoeg om het idee te laten vallen en de 510 aan te schaffen.
Edit: Zoals hieronder te lezen is, kan je het accu probleem oplossen met een externe accu, ik heb bijvoorbeeld een Xiaomi 10400mAh accu, waarmee ik mijn Xperia Z 3x volledig kan opladen, echter is dat weer extra ruimte en gewicht op je fiets (ook al zou in mijn houder een dunnere externe accu nog wel passen).

[ Voor 7% gewijzigd door masterjorie op 27-10-2014 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
zag laatst iemand rijden met de iphone en een externe lader aan zijn stuurpen gemonteerd. Zo kon hij zijn iphone bijladen voor zolang dat mogelijk/wenselijk was. Of het de ideale oplossing is vast over te twisten maar het kan.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
Zo te lezen is mijn telefoon gebruiken "een net niet oplossing"
Dan ga ik toch liever voor een volwaardige fietscomputer.
Want aan 2 uur fietsen zit je zo _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Fietstocht 't Groene Hart (zondag 2 nov 2014)

Aanstaande zondag lijkt het opnieuw prima weer te worden, dat betekent dat er een mooie afstand gefietst kan worden! Ik heb een nieuwe route van 160 kilometer gemaakt door Noord- en Zuid-Holland. We beginnen met een strook duinpaden, van Bloemendaal aan Zee tot aan Wassenaar. Daar steken we binnendoor voor een lang recht stuk richting Boskoop en Zwammerdam. Daarna volgt een mooi weggetje langs de Meije en rijden we door tot het kanaal. Met de voorspelde zuidenwind gaan we hier heel lang heel hard doorrijden tot aan Diemen. Als we Amsterdam door zijn rijden we via Spaarndam en het Kopje van Bloemendaal terug naar het startpunt in Overveen.

Als je zondag 2 november mee wilt fietsen, vul dan onderstaand formulier in. Omdat we een rondje rijden en verschillende grote plaatsen passeren is het ook mogelijk om elders te beginnen. Vertrek is om 10:00 bij Hotel Restaurant Loetje in Overveen. Daarna rijden we richting Katwijk, waar deelnemers uit de omgeving van Leiden om 10:50 kunnen aanhaken (wachten op de buitensluis van Katwijk).

Reistijd: ~5 uur

Snelheid: Streven is 35 km/u gemiddeld of sneller (afhankelijk van grootte groep)

Organisatie en navigatie: Frank Knopers

Route: http://app.strava.com/routes/1104408

Meedoen? -->> http://goo.gl/forms/IaLtQfLLMA

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/route-1nov2014.jpg

Update: We hebben al 9 deelnemers inclusief mijzelf, leuk!

[ Voor 2% gewijzigd door frankknopers op 01-11-2014 18:13 . Reden: datum verplaatst naar zondag!! ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
Voor zo'n rondje rammen ben ik best te porren, maar ben komend weekend helaas niet in NL. Have fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Strava shirt is vandaag binnengekomen :

Afbeeldingslocatie: http://photos-b.ak.instagram.com/hphotos-ak-xaf1/10724958_758001754237577_1500134071_n.jpg

Super shirt, zit perfect en handig vakje voor telefoon achterop met rits.

[ Voor 12% gewijzigd door DDX op 27-10-2014 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 14:32
frankknopers schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 21:50:
...
Mooie route! Waarschijnlijk al bekend, maar de straat achter de Maxis bij Diemen/Amsterdam (Pampusweg/Overdiemerweg) is dicht. Je kan via een stukje Diemerpolderweg de Fortdiemerdamweg (S114) op, brug over en dan de route vervolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Weet iemand toevallig of er ergens al concrete plannen zijn voor een tourtocht versie van de 2e etappe van de Tour van vorig jaar ?

Las een tijdje geleden her en der wel verhalen dat dit er aan zat te komen, maar ik vind tot nu toe alleen dit: http://www.toerversieutrecht.nl/

Slechts een deel van het parcours dus beetje jammer :(

Lijkt me namelijk echt gaaf om de etappe na te fietsen :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 12:53
Hoeft natuurlijk niet in georganiseerde vorm; als er een route bekend is kan je hem toch zelf rijden? Is er al een volledige gedetaileerde route bekend?

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Laatst online: 22:09
frankknopers schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 21:50:

Reistijd: ~5 uur

Snelheid: Streven is 35 km/u gemiddeld of sneller (afhankelijk van grootte groep)

Organisatie en navigatie: Frank Knopers

Route: http://app.strava.com/routes/1104408

Meedoen? -->> http://goo.gl/forms/IaLtQfLLMA

[afbeelding]

Update: We hebben al 7 deelnemers inclusief mijzelf, leuk!
Doe eens op een dag dat ik niet al iets heb staan ;) Ik hou deze in gedachten, mocht mijn oorspronkelijke plan niet doorgaan haak ik aan. Maar met dat tempo wel veilig uit de wind in het peloton (ik moet eens gaan wennen aan rijden van lange stukken in D2/D3 :X ).

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:32:
Strava shirt is vandaag binnengekomen :

[afbeelding]

Super shirt, zit perfect en handig vakje voor telefoon achterop met rits.
Hoeveel heb je hier voor betaald (graag ook even de verzendkosten er apart bij zetten). Ben benieuwd. ;)
MMUilwijk schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:44:
[...]

Doe eens op een dag dat ik niet al iets heb staan ;) Ik hou deze in gedachten, mocht mijn oorspronkelijke plan niet doorgaan haak ik aan. Maar met dat tempo wel veilig uit de wind in het peloton (ik moet eens gaan wennen aan rijden van lange stukken in D2/D3 :X ).
Idem, zondag komt niet echt goed uit.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:48
Ik heb sinds vandaag een Tacx. Nu vroeg ik me af hoe de Tacx gebruikers omgaan met zweten tijdens het fietsen? Als ik 5 minuten op de fiets zit gutst het zweet al van m'n lichaam. Ik kan me voorstellen dat dit niet zo goed voor je fiets is en dat je niet elke keer je vloer wilt dweilen. Nu heb ik een ventilator van zolder gehaald en een handdoek om mijn nek. Ik begreep ook dat er speciale Tacx zweetdoeken zijn maar ik probeer eerst een praktische oplossing te vinden.

Iemand nog ideeën en tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Zelf net ook voor de eerste keer ge'tacxt, een 20 min interval. Ben helemaal kapot :D

Heb zelf het geluk dat ik niet erg zweet op mijn hoofd, dus het loopt in straaltjes van mijn armen en daar heb ik een handdoek voor bij de hand. Anders idd een Tacx zweetdoek halen :p

Om terug te komen op het lawaai wat eerder gevraagd werd. Houten vloer + Tacx is takke herrie !
Op zolder binnen 3 min. gestopt omdat ik het idee had dat het dus erg herrie maakte. Volgens mijn vrouw klinkt het alsof het huis op instorten staat door de resonantie :X

Nu maar in ons mini schuurtje gaan zitten, die vloer is steen dus alleen het geluid van het vliegwiel. Dat valt op zich mee alleen rond de 25~29 km/u een rot geluid daaronder gewoon vrij stil en daarboven verdwijnt het bijna.

Tacx satori overigens.

De mat heb ik nu alleen over, na 5 min gebruik :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Waarom niet gewoon lekker buiten fietsen ?
Het was weer prima fietsweer vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 19:22
Ik moet zelf nog even acclimatiseren op de fiets in de kou, dus ga ook wat sneller op de Tacx zitten. Satori is gegarandeerd herrie ;)

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Gezien de ervaringen en het geluid zit er voorlopig geen tacx in... Helaas wilde de komende maanden gebruiken om toch wat fietstraining op te doen zodat ik in maart met een wat meer inhoud weer mooie rondes kan rijden...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Satori is dan ook het instapmodel, de duurdere (en nieuwere) modellen moeten stiller zijn. Ik heb zelf overigens weinig last van de herrie, hetzelfde geldt voor mijn kinderen in de kamer naast en onder de kamer waar de Tacx staat. Tacx staat op de standaard mat en wasmachinedoppen en kan gewoon Tacx'en terwijl de kinderen slapen.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
Ik vind het juist lekker om vanaf december wat minder op de fiets te zitten, zodat er in maart weer genoeg frisse zin is. Je kan de tijd prima vullen met een enkel ritje hier en daar en voor de rest yoga, rompoefeningen, wat hardlopen en het nodige rek- en strekwerk. Je hebt dan ook de tijd van evt. kwaaltjes te herstellen en zo ontzettend ver zakt de 'vorm' dan ook weer niet weg hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
sapphire schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 23:56:
Weet iemand toevallig of er ergens al concrete plannen zijn voor een tourtocht versie van de 2e etappe van de Tour van vorig jaar ?

Las een tijdje geleden her en der wel verhalen dat dit er aan zat te komen, maar ik vind tot nu toe alleen dit: http://www.toerversieutrecht.nl/

Slechts een deel van het parcours dus beetje jammer :(

Lijkt me namelijk echt gaaf om de etappe na te fietsen :)
http://crankzinnig.nl/cra...o-de-tour-de-france-2015/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ja gewoon beton zal ook veel schelen, houten vloeren zijn nou eenmaal gehorig. En over die satori, ach die duurdere modellen kosten gewoon veel, die satori niet :p

@DDX ja om nou om 22u nog te gaan fietsen vond ik ook weer zo wat :+
Vandaag was wel erg lekker weer idd, en met een Gabba erg verleidelijk om op de fiets te stappen :9
Nice ! Bedankt !

Kan ik alleen niet die datum |:(

[ Voor 26% gewijzigd door sapphire op 28-10-2014 23:18 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Waarom niet ?
Lekker rustig op de fietspaden zo 's avonds in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Shir schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:45:
[...]

Mooie route! Waarschijnlijk al bekend, maar de straat achter de Maxis bij Diemen/Amsterdam (Pampusweg/Overdiemerweg) is dicht. Je kan via een stukje Diemerpolderweg de Fortdiemerdamweg (S114) op, brug over en dan de route vervolgen.
Thx, ik ga het even bekijken en aanpassen. Zijn er nog meer deelnemers voor deze fietstocht? Ik zit nu om 7 man, dat is al een mooi aantal. Er kunnen er natuurlijk nog wel een paar bij :)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:19

Magic666

No one's neighbour!

8) zometeen naar Bruchem/Zaltbommel voor het bekijken/aanschaffen van de Apex Chase.

Al hebben ze daar ook Sensa's dus kan ik die toch nog eens bekijken zonder Bikemotion kunstlicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 12:53
Taigu schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 23:08:
Satori is dan ook het instapmodel, de duurdere (en nieuwere) modellen moeten stiller zijn. Ik heb zelf overigens weinig last van de herrie, hetzelfde geldt voor mijn kinderen in de kamer naast en onder de kamer waar de Tacx staat. Tacx staat op de standaard mat en wasmachinedoppen en kan gewoon Tacx'en terwijl de kinderen slapen.
Hoe heb jij die doppen eronder zitten? Onder de poten op de mat of onder de mat? En glij je daar niet vanaf tijdens het fietsen?

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Gisteren was ik om 14:00 klaar met werken, snel naar huis om een rondje te fietsen. Heerlijk rondje Drenthe gemaakt met prachtig weer. Het koelde uiteraard wel wat af, maar daar had ik qua kleding rekening mee gehouden. Winterschoenen waren zeker geen overbodige luxe. 75 km :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:23

Hoogie2004

Whohooooo

Ik had gisteren niet genoeg rekening gehouden met de kou. Dus maar het rondje afgekort en compleet verkleumd na 10km weer thuis :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ja het is behoorlijk verradelijk weer, je wordt door die zachte temperaturen echt op het verkeerde been gezet. 's Middag is het weliswaar best lekker, maar 's ochtends en 's avonds is het gewoon koud.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 22:03
DDX schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 23:18:
Waarom niet ?
Het is inderdaad verrekte rustig op de fietspaden in de avond. Fiets nu dit jaar voor het eerst eigenlijk in het donker maar het is perfect te doen. Ik verbaas me er echt over hoe rustig het eigenlijk op de wegen is in het donker. Heerlijk relaxed rijden, weinig last van verkeer en met goede kleding ook niks geen last kou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet ?
Ja, tenzij je één of andere eikel op een scooter tegenkomt die opzettelijk recht op je af komt rijden, want het is zo leuk om wielrenners te etteren :r Op zulke momenten hoop je stiekem dat-ie stopt, want ik had genoeg adrenaline in m'n lijf om hem een harde stoot op z'n bek te geven. Maar ja, lekker doorrijden hè...overigens het plezier niet door laten vergallen en uiteindelijk nog ruim 40 km op de teller gezet rond 22.00 's avonds met een alleszins redelijk gemiddelde van tegen de 33 km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 18:57
Waarom niet ?
Heerlijk die hardlopers zonder verlichting ... :X

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste hardlopers hebben nog wel zo'n hesje en als je daar met een goede lamp op schijnt dan zie je ze wel van een flinke afstand, daar heb ik niet zoveel moeite mee. Die idiote wandelaars daarentegen, die 's avonds een frisse neus gaan halen in het stikdonker in de polder en dan met zijn vieren (!) naast elkaar het hele fietspad blokkeren...dat is ook vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Zie ze ook regelmatig zonder iets van reflectie hardlopen. Zelf heb ik in het donker altijd bij hardlopen mijn fluoriserend Saucony shirt aan. Ding valt echt op >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Graham op 29-10-2014 11:10 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Kwam maandag avond ook zo'n hardloopclubje tegen, 20 man/vrouw oid en lopen maar beetje willekeurig op fietspad.
Links, rechts, in het midden en dan weer met 3 man naast elkaar...
En vaak ook nog oordopjes in dus bellen heeft geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-10 16:04

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Gister eindelijk de tacx op de zolder gezet (betonnen vloeren) en weer eens gefietst. Het vervelende was dat het WiFi signaal niet sterk genoeg is om soepel HD content van de NAS naar de tablet te sturen.
Wat betreft het fietsen ging het niet echt makkelijk, gewoon lekker D1-D2 tempo maar na 45minuten (1 episode) afgestapt omdat ik toch wat hoofdpijn had en ik moe werd.

ach * Griffin gaat conditie weer opbouwen deze winter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 11:19:
Kwam maandag avond ook zo'n hardloopclubje tegen, 20 man/vrouw oid en lopen maar beetje willekeurig op fietspad.
Gewoon suïcidaal is het, om in de polder te lopen in zwarte kleding zonder enige vorm van reflectie of verlichting. Dan kun je het zelf misschien wel leuk vinden om in het pikkedonker onder een sterrenhemel te lopen, het is gewoon bloedgevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:12
Misschien is het ook eens handig om regels op te stellen aan welke kant ze nu moeten lopen. De helft loopt links en de andere helft loopt rechts aan de kant van de weg..

Gisteravond ook een rondje gemaakt, maar vond het behoorlijk koud.. Was blij dat ik mijn handschoenen met vingers had aangetrokken :)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Regels die er vroeger waren bedoel je ? ;)
Gevaarlijker zijn fietsers zonder licht over polderweggetjes, die zie je soms pas echt op het laatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

sapphire schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:33:
Heb zelf het geluk dat ik niet erg zweet op mijn hoofd, dus het loopt in straaltjes van mijn armen en daar heb ik een handdoek voor bij de hand. Anders idd een Tacx zweetdoek halen :p
Nog geen last van gezien de balkon deuren open staan 8)

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7566/15634006126_7a552c7f33.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Niet bang dat je van het balkon af vliegt ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
DDX schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 11:54:
Gevaarlijker zijn fietsers zonder licht over polderweggetjes, die zie je soms pas echt op het laatst.
Moet je een keer 's nachts van buiten Groningen naar het centrum fietsen (De route die ik van m'n ouders naar m'n eigen huis gemiddeld 1x per week fiets). In en rond Groningen fietsen meer zonder verlichting dan met. Ik fiets met mijn (goed verlichte) racefiets meestal in Groningen over de weg in plaats van op het fietspad, simpel omdat het snelheidsverschil tussen de auto's en ik kleiner is dan tussen de fietsers en het veel minder gevaarlijk is. Laatst fietste ik weer in het donker naar huis en vanaf een rotonde reed een meisje zonder licht tegen de richting in het fietspad op. Zag haar aankomen en kon haar ontwijken, maar zij schrok zich (terecht) dood. Op dat soort moment begrijp ik opeens veel beter waarom fietsen met licht echt nodig is, met de snelheid van een auto (of bus) is het geen pretje om door Groningen te rijden met alle fietsers en hardlopers zonder licht die denken 'Ze zien me wel'.
Mooie Bianchi op rollers.

[ Voor 5% gewijzigd door masterjorie op 29-10-2014 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig

Huig

Merino Fanatic

Dit is het "vetste" shirt dat ik ooit heb gezien. Ultimate Hipster Gear :)
Afbeeldingslocatie: http://images.cdn.bigcartel.com/bigcartel/product_images/146261095/max_h-1000+max_w-1000/20141017_MFS_Product_005.jpg
Preorderen kan bij Manual for Speed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 11:54:
Volgens mij verwarren de meeste voetgangers/hardlopers zich een beetje met het lopen dan wel hardlopen aan de zijde van het tegemoet komend verkeer op de weg met het fietspad.
Huig schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:01:
Dit is het "vetste" shirt dat ik ooit heb gezien. Ultimate Hipster Gear :)
[afbeelding]
Preorderen kan bij Manual for Speed
Smaken verschillen of sarcasme? :P

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig

Huig

Merino Fanatic

zo fout dat ik het cool vind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:19

Magic666

No one's neighbour!

Zo, net terug van Apex uit Bruchem. Gezellig drukke zaak met veel kennis in pacht. We mochten zelfs even achter de schermen kijken, altijd leuk natuurlijk.

Even snel naar de Sensa's gekeken maar uiteindelijk toch snel voor de Chase gekozen:
Afbeeldingslocatie: http://apex-bikes.nl/image/cache/data/apex/Chase/chase_web-800x600.jpg

tov het plaatje zijn de veranderingen als volgt (frame blijft matzwart en oranje accenten blijven ook):
- zadel en stuurlint worden wit
- logo's worden wit
- "Chase" en oranje lijntje (links van het voorblad) verdwijnt.
- banden worden Vittoria Rubino Pro met oranje
- bidonhouders worden ook zwart met oranje

De laatste twee zijn wel proefondervindelijk: staat het niet worden banden en houders gewoon zwart.

Full Ultegra Compact afgemonteerd, met 3T zadelpen, stuurpen en stuur.

Laat de herfst en winter maar zitten zeg ik! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee man, gewoon lekker mee gaan scheuren natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

en als je dan vlak langs ze fietst omdat je ze niet zag heel hard naar je roepen " bellen", ja handig als je oortje in hebt 8)7

Zo hadden mijn vader en ik dat op onze terugrit vanuit Putten. Was er een roeiwedstrijd aan de gang en het fietspad liep parallel aan het water, met een weg ertussen en een stuk gras. Hele kuddes mensen op het fietspad meefietsen en roepen naar de roeiers, maar ondertussen niet voor zich kijken en slingeren op onze helft. Ik als een gek bellen maar door het gebrul horen ze niks. Dan maar schreeuwen, en dan de boze reactie krijgen dat je niet zo hoeft te schreeuwen maar ook kan bellen :+ 8)7
Na +/-25 (ja serieus niet overdreven) bijna botsingen op nog geen 2 km word je dat best zat :(

Maar over savonds/winter fietsen. Ja gisteren had best gekund eigenlijk, had de Tacx van de zomer gekocht voor de koude en vooral natte winterdagen. Opzich als het droog is en alleen koud vind ik buiten fietsen ook prima, ben dit jaar door de zachte winter ook buiten begonnen in januari :)
Als ik nog een nanoflex bib short of knicker koop kan ik volgens mij tot flink koud buiten rijden. Alleen nog geen verlichting, kijk deze winter even aan hoe het tacxen gaat en dan kan ik altijd nog verlichting erbij kopen :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
wackmaniac schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 08:57:
[...]

Hoe heb jij die doppen eronder zitten? Onder de poten op de mat of onder de mat? En glij je daar niet vanaf tijdens het fietsen?
Mat op de vloer en doppen weer op de mat. Tot nu toe nooit van de doppen gegleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 17:46:
[...]

en als je dan vlak langs ze fietst omdat je ze niet zag heel hard naar je roepen " bellen", ja handig als je oortje in hebt 8)7
Of mensen die zo met elkaar bezig zijn dat ze een bel gewoon negeren. Gister ook, probeerde een stel in te halen dat nogal breed fietste, na drie keer bellen geen reactie...dan maar roepen, vervolgens worden ze boos. Toch maar even de vraag teruggeworpen welk deel van *TRING* ze niet begrepen :P

Ik ga straks hardlopen, maar haal het overigens niet in mijn hoofd om zonder goede verlichting buiten de bebouwde kom te gaan. Op mijn vaste rondje in Rotterdam maakt het niet zoveel uit, daar is zoveel lichtvervuiling dat je hoe dan ook zichtbaar bent :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Had maandag ook een mooie, 2 wandelaars die mij tegemoed kwamen.
Schijnbaar druk in gesprek want toen ik zo ongeveer bij ze was schrok er eentje enorm.
En het is niet dat mijn lamp niet opvalt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Jij bent die rijdende bouwlamp toch ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:52
sapphire schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 17:46:
[...]

Na +/-25 (ja serieus niet overdreven) bijna botsingen op nog geen 2 km word je dat best zat :(
Tja sjeezus jongens, we kunnen toch ook wel een beetje nadenken. Er is heus niet elke week een roeiwedstrijd aan de gang. Dan ga je toch even op de weg fietsen of je verlies nemen? Ik kan ook wel gaan lopen kankeren dat ik laatst met de marathon van Amsterdam niet mooi langs de amstel kon broesen, maar kom op zeg, wat een gezeik hier. De openbare weg gebruik je samen!

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:48

vhal

ಠ_ಠ

Weet er iemand wanneer de nieuwe 2015 collectie van Jan Janssen uitkomt? De meeste fabrikanten hebben wel hun nieuwe collectie online staan maar de LBS drukte mij de folder van 2014 in mijn handen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

MrAngry schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:34:
[...]

Tja sjeezus jongens, we kunnen toch ook wel een beetje nadenken. Er is heus niet elke week een roeiwedstrijd aan de gang. Dan ga je toch even op de weg fietsen of je verlies nemen? Ik kan ook wel gaan lopen kankeren dat ik laatst met de marathon van Amsterdam niet mooi langs de amstel kon broesen, maar kom op zeg, wat een gezeik hier. De openbare weg gebruik je samen!
Sorry?

Meen je dit serieus? Dat mensen op een fietspad fietsen lijkt me niet meer dan logisch, al is het stervensdruk, ook prima. Fiets regelmatig door Den Haag zonder problemen.
Ik ga er dan wel van uit dat die mensen ook normaal rijden, als er keer op keer iemand op jouw weghelft rijd als een donken baviaan slingerend op ramkoers en niet reageert op bellen en roepen dan schrik je je keer op keer rot en dat word je dan gewoon zat. We reden al netjes op het randje achter elkaar.

Daarnaast lag er naast het fietspad een grasstrook van een paar meter en een provinciale weg waar je 80 km/u mag. Anders had ik echt niet moeilijk gedaan.

Daarnaast vind ik de marathon van Amsterdam nou niet echt te vergelijken met 10 roeiboten in het lokale kanaal. Al is het alleen al omdat dat überhaupt aangegeven staat en dit nergens stond aangegeven.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:48

Pelle

🚴‍♂️

Dat staat voor mij ook erg hoog in mijn ergernis-top-5 op de fiets. Ik ben zelf geen hardloper, maar ik snap écht niet waarom hardlopers altijd op het fietspad lopen, terwijl er een perfecte stoep naast ligt. Neem bijvoorbeeld de President Rooseveltweg in Rotterdam (Ommoord, zie http://goo.gl/maps/rY6XA). Over de gehele lengte ligt een fietspad, met daarnaast een trottoir dat net zo breed is. Het trottoir is goed betegeld en mooi vlak. En toch kiezen álle hardlopers ervoor om op het fietspad te lopen. De ene tegen de richting in, de andere met de richting mee. Soms alleen, vaak met z'n tweeen naast elkaar, met oordoppen in.
Het is dan een bewuste keuze om om op een hartstikke drukke fietsroute te gaan lopen. Afgezien van het feit dat dat niet eens mag, hinder je gewoon direct de "gerechtigde" gebruikers van het fietspad. Je moet als fietser continu in de remmen namelijk.

Mijn mening is en blijft: wees niemand anders in het verkeer tot (over)last. Hardlopers moeten op de stoep, als die er is. Fietsers op het fietspad. Auto's, gebruik je richtingaanwijzer. Auto's, kijk goed uit voordat je zomaar je portier open gooit. Iedereen: zorg voor goed licht. Sla niet zomaar af zonder over je schouder gekeken te hebben. Neem snelheid terug als de situatie er om vraagt. Enz, enz.
Het ligt allemaal zo ontzettend voor de hand, maar niets is zo frustrerend als je tijdens je woon-werk ritje op de fiets iedereen schijt ziet hebben aan dit soort basisregels en je continu wordt opgehouden door andermans onwil of onnadenkendheid. Pleur dan maar op van de openbare weg, denk ik dan.

[ Voor 5% gewijzigd door Pelle op 29-10-2014 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:48

vhal

ಠ_ಠ

Omdat asfalt lekkerder loopt dan een stugge stoeptegel. Althans, ik krijg last van mijn knieën zodra ik op een stoep hardloop. Bovendien is er maar weinig stoep te vinden in de polder.

Zei de hardloper die links loopt op het fietspad en die ook wel eens op een fiets zit. Dat er dan wel eens een fietser is die mijn fluoriserende jacket, LED lamp en andere verlichting niet opmerkt is dan erg jammer.

Overigens wel grappig, in het hardlooptopic schelden ze over fietsers, in dit topic over alles wat niet op een fietspad thuishoort incl auto's, in het woon-werk topic wederom over auto's en medefietsers en in het wegmisbruikerstopic vervloeken ze alle fietsers die geen licht voeren

:+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Toch wat meer op je middenvoet landen dan vhal dan heb je niet zo'n last van je knieën ;) Denk dat we het allemaal wel eens kunnen zijn over verlichting, richting aangegeven en goed om je heen kijken voordat je iets doet zoals afslaan/inhalen/stoppen.

grahamofthewheels.com

Pagina: 1 ... 105 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.