Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 106 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.015 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:55
vhal schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 20:09:
Weet er iemand wanneer de nieuwe 2015 collectie van Jan Janssen uitkomt?
Vorig jaar stonden ze begin oktober online, toen stand Jan Janssen ook op de bikemotion beurs.
Maar je kan natuurlijk gewoon je eigen 2015 model samenstellen, kleur kan je altijd al zelf kiezen nml 8)

En anders gewoon even met Jan Janssen zelf bellen/mailen ?

(Toen ik in december mijn Venom bestelde had winkel ook nog geen nieuwe folders trouwens.)

[ Voor 9% gewijzigd door DDX op 29-10-2014 22:24 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:52
sapphire schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 20:23:
[...]

Sorry?

Meen je dit serieus?
Jup
Ik ga er dan wel van uit dat die mensen ook normaal rijden,
Jouw fout
als er keer op keer iemand op jouw weghelft rijd als een donken baviaan slingerend op ramkoers en niet reageert op bellen en roepen dan schrik je je keer op keer rot en dat word je dan gewoon zat. We reden al netjes op het randje achter elkaar.
Roeiwedstrijd, verlies nemen, kan een keer gebeuren. Mensen die aan dat soort shit aanstoot nemen omdat ze hun gemiddelde van 29 niet kunnen volhouden zijn de oorzaak dat wielrijders als opgefokte idioten bekend staan
Daarnaast lag er naast het fietspad een grasstrook van een paar meter en een provinciale weg waar je 80 km/u mag. Anders had ik echt niet moeilijk gedaan.
Nee vast.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:24

sapphire

Die-hard pruts0r

Ja inderdaad, we moeten wel ons gemiddelde halen natuurlijk! daarom jekkeren we keihard over het fietspad, om ons gemiddelde van 23 km/u te halen ! :z

Gast, geloof je het toch niet als je alles toch beter weet, ga jij lekker stoer met je racefiets op de N201 rijden :Y)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:19

Magic666

No one's neighbour!

Beetje vreemde reactie idd: de roeiwedstrijd is op het water dus daar gebeurt het!
Al die gasten met zo'n brulboei horen gewoon op te letten aangezien zij aan het verkeer deelnemen.
En ja, dan hoor je gewoon normaal te rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vhal schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 20:45:
Overigens wel grappig, in het hardlooptopic schelden ze over fietsers, in dit topic over alles wat niet op een fietspad thuishoort incl auto's, in het woon-werk topic wederom over auto's en medefietsers en in het wegmisbruikerstopic vervloeken ze alle fietsers die geen licht voeren

:+
Klopt...en iedereen vindt van zichzelf dat-ie de tolerantie en hoffelijkheid in het verkeer zelve is :+

Overigens staan sommige dingen echt wel hoger dan anderen op de fuckup-schaal. Hardlopers op het fietspad die goed verlicht zijn en op hun eigen helft blijven, daar heb ik niet zoveel moeite mee. Ik loop zelf ook veel hard en dan loop ik veel liever op het fietspad dan op de stoep, simpelweg omdat de stoepen in mijn omgeving (Rotterdam-Noord) vaak één en al losse tegels en verzakkingen zijn. Als ik op de racefiets zit, dan heb ik daar ook niet zo'n moeite mee als die hardloper gewoon in een rechte lijn voor me uit loopt. Er is immers ook weinig verschil tussen een hardloper op 13,5 km/u en een bakfietsmoedertje op 15 km/u. Beiden moet je ontwijken (waarbij de bakfietsmoeder vaak nog meer een gevoel heeft van 'ik zit hier met mijn koters dus ik mag alles...').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-07 20:10
Mijn grootste ergernis zou je mooi in een nieuwskop kunnen samenvatten:

"Fietsbelslijtage en populariteit elektrische fiets nemen hand in hand sterk toe"

Lijkt me duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we er nog één toevoegen aan de lijst van irritaties: bejaarde wielrenners :P Van die lekker actieve vijftigplussers, die typische Omroep Max-kijkers, die lekker met zijn twintigen in een slordig pelotonnetje proberen te rijden met hun door de plaatselijke groentenboer bedrukte shirtjes, hijgend en puffend om een gemiddelde van 25 vol te houden, lekker breed op de weg, geen bel, wel naar elkaar schreeuwen, maar totaal niet scherp genoeg om snel uit de weg te gaan als er van de andere kant iemand aan komt knallen die het wel serieus neemt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2014 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 16:49
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:34:
[...]

Klopt...en iedereen vindt van zichzelf dat-ie de tolerantie en hoffelijkheid in het verkeer zelve is :+

Overigens staan sommige dingen echt wel hoger dan anderen op de fuckup-schaal. Hardlopers op het fietspad die goed verlicht zijn en op hun eigen helft blijven, daar heb ik niet zoveel moeite mee. Ik loop zelf ook veel hard en dan loop ik veel liever op het fietspad dan op de stoep, simpelweg omdat de stoepen in mijn omgeving (Rotterdam-Noord) vaak één en al losse tegels en verzakkingen zijn. Als ik op de racefiets zit, dan heb ik daar ook niet zo'n moeite mee als die hardloper gewoon in een rechte lijn voor me uit loopt. Er is immers ook weinig verschil tussen een hardloper op 13,5 km/u en een bakfietsmoedertje op 15 km/u. Beiden moet je ontwijken (waarbij de bakfietsmoeder vaak nog meer een gevoel heeft van 'ik zit hier met mijn koters dus ik mag alles...').
hoffelijkheid komt bij een ieder boven maar wordt altijd beinvloed door het eigen belang. Grote groepen hardlopers weten dat ze op een fietspad niet thuis horen. Dat ze er lopen daar heb ik geen moeite mee. Wat me eerder irriteert is dat ze zich gedragen als een grote horde en zich het gehele fietspad toe eigenen. Wanneer je als fietser wilt passeren (of het nu met de racefiets of stadsfiets is) is er altijd wel wat. Kunnen ze beperkt ruimte maken of snauwen je na als je te dicht de loper passeert.

Individuele lopers die goed herkenbaar rondlopen zijn niet het probleem. Velen gaan al aan de kant bij het horen van een belletje (ook al kan ik ze passeren, toch even bellen om de schrikreactie te voorkomen). Maar er zijn volgens mij ook renners die geen bel op de fiets hebben. (ik weet ziet er niet uit op de fiets maar voor je eigen veiligheid en die van andere kan het nog wel zo handig zijn)

denk dat het een combinatie van diverse zaken is. Als renner wil je lekker je rondje kunnen rijden en zijn obstakels als verdwaalde hardloopgroepen ronduit irritant. Voor de andere groep is er ook wat te zeggen. Lekker rondje lopen en komt er een renner voorbij/tussendoor gevlogen. Denk als we rekening houden met elkaar is er een prima middenweg te vinden. Daarbij is zichtbaarheid en gedrag wel van doorslaggevend beland.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat we ook de conclusie kunnen trekken dat mensen in groepen altijd veel sneller irritant zijn dan mensen die een duursport individueel beoefenen. Eerlijk is eerlijk, als je in een groep rent of loopt, dan raak je ook makkelijker je eigen zicht op de weg kwijt of kom je makkelijker op de andere weghelft terecht. Een pelotonnetje fietsers of een groep hardlopers neemt nu éénmaal fysiek meer ruimte in. Dat gezegd hebbende, zouden groepen gewoon zo verstandig moeten zijn om heel smalle weggetjes, waar eigenlijk niet genoeg ruimte is, een beetje te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 16:49
klopt. En in het verkeer worden die grote groepen ook gezien als één verkeersdeelnemer.

Maar waarschijnlijk merk je het zelf ook al. Als je in een groep gaat fietsen is het altijd lastig om door het verkeer heen te rijden en moet je extra bedacht zijn op hetgeen er allemaal gebeurt.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Lekker rondje Drenthe gemaakt. Eigenlijk prima fietsweer, geen zon maar lekker weinig wind. Precies 100 km.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Veel te warm gekleed vanavond, had rekening gehouden met rond de 10 graden, garmin gaf gewoon 16 aan....
En 2 keer lek op 1 dag is ook niet leuk, vanmorgen hoorde ik achterband sissen toen ik in lift stapte op m'n werk.
En net toen ik bijna thuis was voorband lek. (daar zat splintertje oid in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 19:22
Magic666 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 14:57:
Zo, net terug van Apex uit Bruchem. Gezellig drukke zaak met veel kennis in pacht. We mochten zelfs even achter de schermen kijken, altijd leuk natuurlijk.

Even snel naar de Sensa's gekeken maar uiteindelijk toch snel voor de Chase gekozen:
[afbeelding]
Ik kende Apex niet (vantuyl wel), maar vond de fietsen op de Bikemotion erg mooi. Erg handig dat je (een deel) van het spuitwerk zonder kosten kunt laten aanpassen. Was er nog een beetje over de prijs te onderhandelen? Veel plezier met de fiets straks!

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-02 21:03
Idem, hier ook een leegloper een tijdje nadat ik een halve kilometer door de blubber moest rijden. Ze waren overdag kennelijk bezig geweest met de sloot leeg te trekken, maar daar kom je 's avonds in het donker pas achter als je dr midden in rijdt. Kon er nog net aan mee thuis komen.

http://www.strava.com/activities/213635383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Taigu schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 21:36:
[...]Ik kende Apex niet (vantuyl wel), maar vond de fietsen op de Bikemotion erg mooi. Erg handig dat je (een deel) van het spuitwerk zonder kosten kunt laten aanpassen. Was er nog een beetje over de prijs te onderhandelen? Veel plezier met de fiets straks!
enige nuancering omtrent het spuitwerk: standaard blijft de fiets mat of glanzend zwart, de frames komen kaal binnen en worden daar gespoten. Een andere kleur kan maar dat gaat dan tegen meerprijs, heb ik verder niet naar gevraagd aangezien ik matzwart een mooie kleur vind. 8)

De kleuraccenten, op de foto dus oranje, kun je wel wijzigen aangezien dat allemaal stickers zijn waarover kleurloos gespoten gaat worden, plaatsing van de stickers kun je dus ook nog veranderen. Verder kun je van de logo's alleen wit of zilver kiezen. (en weglaten mocht je het te druk vinden) Ik heb voor wit gekozen omdat het oranje er dan lekker uitknalt.

Over de prijs niet onderhandeld aangezien ik een inruil mee had, daar overigens een prima prijs voor gehad dus je hoort mij niet klagen. :+

Verder gaat de fiets via het fietsplan dus aan het eind van de rit ben ik vrij weinig kwijt voor een fiets van 1990 Euro. En plezier gaat het zeker worden aangezien we nu alweer weekentripjes naar Limburg, voor volgend jaar, aan het voorbereiden zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFox91
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:58
frankknopers schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 21:50:
Fietstocht 't Groene Hart (zondag 2 nov 2014)
-knip-
Update: We hebben al 7 deelnemers inclusief mijzelf, leuk!
Hoeveel man zijn er nu, ivm met veiligheid? Ik wil misschien aanhaken vanaf Voorschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
7 man nogsteeds (tenzij er mensen zich niet ingeschreven hebben op pagina), gewoon aanhaken dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:44
Gisteren heerlijk rondje (68km) gefietst. Begonnen rond kwart over 3, maar om 17.30 uur nog prima te doen in kort-kort en dat op de laatste in oktober. Vandaag is het zelfs nog veel warmer. Het enige vervelende in de rit was dat in 1 dorp mensen het nodig vonden om hun auto dwars over het fietspad te parkeren om te praten met de buurman of boodschappen uit te pakken. En er was genoeg ruimte tussen fietspad en de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFox91
DDX schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 10:47:
7 man nogsteeds (tenzij er mensen zich niet ingeschreven hebben op pagina), gewoon aanhaken dus :)
Top, ben erbij. Twijfel nu al over korte/lange broek. Temperatuur zit er net tussenin, maar op zo'n lange tocht kan het ook nog dalen en stijgen. Hoelang zijn jullie trouwens van plan te wachten in Katwijk?

[ Voor 7% gewijzigd door FastFox91 op 01-11-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

DDX schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 10:47:
Ik zag dat je het formulier had ingevuld. Een deelnemer heeft het formulier niet ingevuld, dus dan kom ik uit op een totaal van 9 man. Een deelnemer heeft het formulier niet ingevuld, maar gaat waarschijnlijk wel meedoen. Acht vertrekken vanuit Overveen, dus dan zien we jou ergens tegemoet komen tussen Wassenaar en Voorschoten? We komen langs station Voorschoten, het is denk ik slimmer als je daar wacht.
FastFox91 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 11:57:
[...]

Top, ben erbij. Twijfel nu al over korte/lange broek. Temperatuur zit er net tussenin, maar op zo'n lange tocht kan het ook nog dalen en stijgen. Hoelang zijn jullie trouwens van plan te wachten in Katwijk?
Ik denk dat we daar na 45 minuten zijn, we zullen daar niet of niet lang wachten omdat we al met een grote groep zijn. Beter kom je ruim op tijd zodat je ons kunt zien aankomen. Ik zal het in de gaten houden.

[ Voor 30% gewijzigd door frankknopers op 01-11-2014 17:50 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Super weertje vandaag, lekker rondje kort/kort gefietst :)
Op het eind begon het wel wat af te koelen/bewolking.
Morgen voorspellen ze paar graden kouder, dus denk dat ik iig kniestukken aantrek en armstukken meeneem.

Dit jaar de 20k km doorbroken iig :)

[ Voor 8% gewijzigd door DDX op 01-11-2014 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

DDX schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 17:31:
Morgen voorspellen ze paar graden kouder, dus denk dat ik iig kniestukken aantrek en armstukken meeneem.

Lekker hoor, ik heb vandaag niet gefietst vanwege een lichte knieblessure. Ook voel ik me wat verkouden sinds gisteravond. Ik hoop echt dat het morgen goed gaat, want ik voel me niet top. Het zou wel handig zijn als meer mensen kunnen navigeren, voor het geval mijn knie echt gaat protesteren.

De rit gaat gewoon door!!

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik zal de route iig m'n garmin 800 zetten.
Voor het mooie vandaag eigenlijk iets te hard doorgereden, maarja veel te lekker weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

DDX schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 17:55:
Ik zal de route iig m'n garmin 800 zetten.
Voor het mooie vandaag eigenlijk iets te hard doorgereden, maarja veel te lekker weer :)
Groot gelijk had je. Ik had precies hetzelfde gedaan als ik fit was. En als ik deze zondag ook nog geen tocht georganiseerd had dan was ik nu waarschijnlijk de laatste kilometers aan het maken in Limburg :9

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR

...

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:34

Gefeliciteerd man...prestatie!

--

Vandaag alleen hardgelopen, wat een weertje zeg en dan nog steeds hardlopers met lange broek/lange mouwen zien lopen bij 18+ graden. Loop ik dan in je singlet en korte broek :D

Zag overigens dit in de Week in Review van DCR.:
- Garmin Edge 510 & Edge 810 Beta: I’ve been meaning to mention these, as they’re kinda cool. Garmin is going to release both Di2 and Garmin Segments support to the Edge 510 & Edge 810 – and has actually allowed you to download the beta version for a few weeks. This is good both for the features, as also the concept of using beta to test the waters a bit and hopefully account for feedback.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFox91
frankknopers schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 16:59:
[...]

Ik zag dat je het formulier had ingevuld. Een deelnemer heeft het formulier niet ingevuld, dus dan kom ik uit op een totaal van 9 man. Een deelnemer heeft het formulier niet ingevuld, maar gaat waarschijnlijk wel meedoen. Acht vertrekken vanuit Overveen, dus dan zien we jou ergens tegemoet komen tussen Wassenaar en Voorschoten? We komen langs station Voorschoten, het is denk ik slimmer als je daar wacht.

[...]

Ik denk dat we daar na 45 minuten zijn, we zullen daar niet of niet lang wachten omdat we al met een grote groep zijn. Beter kom je ruim op tijd zodat je ons kunt zien aankomen. Ik zal het in de gaten houden.
Houd maar geen rekening met mij, ik fiets jullie tegemoet, waarschijnlijk tussen de Vliet en Station Voorschoten in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Vandaag ook lekker van het mooie weer genoten. 80 km Drenthe voor mij.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na drie weken grieperig te zijn (en nog steeds flink verkouden) is mn conditie wel een stuk omlaag gegaan.
en mijn hartslag als een gek om hoog. gisteren een ritje gemaakt van 75km en daar was mijn hartslag wel 20-25 slagen hoger als een maand terug. Kracht in de benen is er nog wel maar te snel te weinig lucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Wat een windje vandaag, wel lekker weer (misschien wat minder dan gisteren). Hardlopen dag voor een flinke inspanning op fiets is niet zo bevoordelijk voor prestatie...had ik wel verwacht maar goed het was wel lekker om weer eens te vechten tegen de wind in. Eerste zondagochtend rit met echte tegenwind is weer een feit.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Lekker tochtje met Frank vandaag, 35 gemiddeld haalden we helaas niet door diverse excuses en erg harde wind langs de kust, maar uiteindelijk toch nog op 33.5 uitgekomen.

Afbeeldingslocatie: http://photos-g.ak.instagram.com/hphotos-ak-xfa1/10729331_713274968758518_355212937_n.jpg

http://www.strava.com/activities/214699080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Ik moet mijn ritje nog uploaden, mijn Garmin vond het leuk om opnieuw vast te lopen halverwege (tweede keer in een week tijd... :X ). Was inderdaad een mooie tocht, we hadden er super weertje bij. Volop zon en volop wind. Op die lange kanaaldijk richting Amsterdam toch lekker 50 km/u gemiddeld gereden. Hier nog wat fotootjes..

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/fietstocht-2nov-3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/fietstocht-2nov-4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/fietstocht-2nov-5.JPG

Gemiddelde snelheid was 33,6 km/u volgens Strava: http://app.strava.com/activities/214854635

[ Voor 4% gewijzigd door frankknopers op 02-11-2014 23:04 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:21
193 km _/-\o_ @ 33,8 km/h _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 13:24
Heerlijk gefietst vandaag 65 km, alleen dat #$%$% Garmin Connect! Ik was bijna langer bezig met uploaden dan dat ik op de fiets heb gezeten.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
-1 voor die helmloze nepprof.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Die hoorde er niet bij, gelukkig hebben we hem er snel af gereden toen het echt serieus werd...

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
En -1 voor niet terug groeten in de meije ;)

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
}>

Netjes.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Gelukkig ben ik geen prof en mag ik dus zonder helm rijden :)
En ja, ik weet wat voor risico ik daarmee neem.

Maar mooi ritje mannen, chapeau _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onverantwoord rijden zonder helm, hersen beschadiging heb je zo als je een keer stuiterd. En ja ik ken de gevolgen van dicht bij

Dat je het risico neemt..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:50:
Onverantwoord rijden zonder helm, hersen beschadiging heb je zo als je een keer stuiterd. En ja ik ken de gevolgen van dicht bij

Dat je het risico neemt..........
Inderdaad. Vandaag weer voorbeeld gezien van hoe onverantwoord mensen kunnen zijn op een racefiets.

Draaide de Ringvaart op en pakte daar een groepje op. Dat reed bijzonder onregelmatig, en draaide slecht. Op een gegeven moment ben ik er langs gegaan, ging het geheel in mijn wiel zitten. Na een paar kilometer hoor ik opeens een enorme tik achter me, heeft er een door een dwaze versnelling het achterwiel van de ander geraakt en is via de vangrail op de weg gestuiterd. Zag er bijzonder slecht uit, er kwam alleen nog wat gekreun uit. Afgevoerd per ambulance.

Een van de redenen dat ik niet in groepen wil rijden, tenzij er mensen in rijden die ik allemaal vertrouw en waarvan ik weet dat ze snappen hoe het werkt.. Niet de eerste keer dat er ongelukken gebeuren.

Als je rijdt zonder helm op een racefiets mogen ze je wat mij betreft zwaar op de bon slingeren. Misschien wat zwart wit, maar ik wil je partner niet moeten uitleggen dat jouw herseninhoud op de straat ligt omdat je geen zin had in het opzetten van een helm.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Dan gaan jullie er gemakshalve ervan uit dat iedere renner zonder helm onverantwoord en als een blinde malloot rijdt....

En wat je zegt: ik rijdt ook liever solo om die reden :)

Om dan toch wat tegengas te geven: degene die een bon verdiend zijn de malloten met helm die denken alles te kunnen maken, zoals door rood rijden als en een blinde, met de groep, het fietspad onveilig maken etc etc.

Mijn reden om zonder helm te fietsen: ik vind het ondingen, zit totaal niet prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
MMUilwijk schreef op zondag 02 november 2014 @ 20:02:
[...]

Inderdaad. Vandaag weer voorbeeld gezien van hoe onverantwoord mensen kunnen zijn op een racefiets.

Draaide de Ringvaart op en pakte daar een groepje op. Dat reed bijzonder onregelmatig, en draaide slecht. Op een gegeven moment ben ik er langs gegaan, ging het geheel in mijn wiel zitten. Na een paar kilometer hoor ik opeens een enorme tik achter me, heeft er een door een dwaze versnelling het achterwiel van de ander geraakt en is via de vangrail op de weg gestuiterd. Zag er bijzonder slecht uit, er kwam alleen nog wat gekreun uit. Afgevoerd per ambulance.

Een van de redenen dat ik niet in groepen wil rijden, tenzij er mensen in rijden die ik allemaal vertrouw en waarvan ik weet dat ze snappen hoe het werkt.. Niet de eerste keer dat er ongelukken gebeuren.

Als je rijdt zonder helm op een racefiets mogen ze je wat mij betreft zwaar op de bon slingeren. Misschien wat zwart wit, maar ik wil je partner niet moeten uitleggen dat jouw herseninhoud op de straat ligt omdat je geen zin had in het opzetten van een helm.
In het verlengde daarvan; slinger dan meteen onverantwoorde groepen op de bon die denken dat ze een etappe aan het rijden zijn. Dan heb ik het niet over de mensen hierboven en in het topic in het algemeen, maar wel over de groepjes die zonder blikken of blozen een weg oversteken en verwachten dat auto's stoppen op doorgaande 80 wegen. Onlangs nog meegemaakt. Het nut van een helm is wel bewezen, maar zoals met zoveel het is ook wat of wie er in de helm zit dat bepaalt hoe gevaarlijk je het maakt.

/endhelmetnohelmetrant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Magic666 schreef op zondag 02 november 2014 @ 20:16:

Mijn reden om zonder helm te fietsen: ik vind het ondingen, zit totaal niet prettig.
Het went en de ene helm zit een stuk beter dan de andere. Ik rij ook redelijk voorzichtig maar toch eens onderuit gegaan in een gladde bocht. Erg blij dat de helm de klap op heeft gevangen ipv mijn schedel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

@Taigu: ik weet ook wel dat ik er niet onderuit kom: volgend jaar wil ik met een paar maten meer toertochtjes gaan fietsen en daar zijn helmen doorgaans verplicht.

Maar solo = geen helm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:39

Vos

AFCA

Dat het totaal niet prettig zit is imo een kul reden, dan heb je nog nooit een goede gepast.

Maar verder laat ik het lekker aan een ieder zelf over :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

de enige goede conclusie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je alleen rijd kan je ook zo onderuit gaan als er iets ligt. Maar als je liever dat risico neemt ipv een paar helmen passen (als een helm goed zit voel je niet eens dat je hem op hebt) dan moet je dat doen. Bij ons is het zo. Geen helm dan niet mee fietsen.
En als je de pech hebt dat je een keer valt dan kan je de rest van je leven de pineut zijn. Zoals. Concentratie problemen, horen geluiden welke er niet zijn, stemmings wisselingen, vergeetachtig, simpele problemen niet snel meer zelf kunnen oplossen. En afgekeurd worden. En dat is het resultaat van 1 val op de grond (bos)
Maar van mij krijg je dan weinig medeleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Kunnen ze op tweakers niet gewoon ervoor zorgen dat alle reacties waar het woord helm in staat gebounced worden? Zinloze discussie en iedereen weet van de risico's. Je gaat er vroeg of laat spijt van krijgen als je denkt zonder te kunnen. Voorbeeld van MMuilwijk zegt genoeg.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Zo ook vandaag, foutje zit in klein hoekje.
Een van onze groep had niet door dat we linksaf gingen. (toch duidelijk roepen een hand uitsteken)
Tikte mijn achterwiel aan en maakte zelf een duikelijk de berm in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Tis ook al zo vaak gezegd over helmen en niet lekker zitten. Dan heb je gewoon een slechte helm. Verder heeft als een debiel fietsen en een helm op hebben of niet, niets met elkaar te maken. Wel ben ik van mening dat men een helm op een racefiets of andere fietsen zoals mountenbikes en misschien zelfs e-bikes verplicht moeten stellen (boven een bepaalde snelheid?). Wat mij betreft is die gelijk aan een gordel in een motorvoertuig.

En dat het jouw keuze is vind ik overigens onzin (ondanks dat het volgens de wet atm wel zo is overigens..vandaar vind). Als je een klap maak en je heb letsel dan kost dat geld. En niet alleen jou maar de maatschappij (ziektekosten).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
Bovendien; wanneer een mooie helm je goed past, zit je naast comfortabel en veilig ook nog eens erg 'good looking' op je fiets, nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Laatst online: 30-09 15:46

Pater

Terry Tate

Voor alle mensen die helmen overbodig vinden, check deze video maar eens.

Moet je zien hoe ze landen. Ze fietsten totaal niet hard, maar maakten een rotsmak op het asfalt. Fietsen zonder helm is hetzelfde als naaien zonder condoom. Je moet het zelf weten, maar ga achteraf niet huilie huilie doen als het mis gegaan is.

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Magic666 schreef op zondag 02 november 2014 @ 20:25:
@Taigu: ik weet ook wel dat ik er niet onderuit kom: volgend jaar wil ik met een paar maten meer toertochtjes gaan fietsen en daar zijn helmen doorgaans verplicht.

Maar solo = geen helm
Die keer dat ik onderuit ging was ook solo ;) Solo is misschien iets minder risico, maar je hebt nog steeds te maken met (onvoorspelbare) mede weggebruikers.

@ddx: je hebt me dus niet gehoord vandaag?

[ Voor 5% gewijzigd door Taigu op 02-11-2014 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:48

Tribits

Onkruid vergaat niet

Taigu schreef op zondag 02 november 2014 @ 23:11:
[...]

Die keer dat ik onderuit ging was ook solo ;) Solo is misschien iets minder risico, maar je hebt nog steeds te maken met (onvoorspelbare) mede weggebruikers.
Dat en slecht onderhouden wegen. Gister over de kop geslagen op mijn gloedje nieuwe fiets. Weet eigenlijk nog niet echt wat er gebeurde, waarschijnlijk een kuil in het fietspad waar ooit een paaltje stond. Mogelijk niet gezien door bladeren op de weg. Voorwiel blokkeerde, ik ging tegen het asfalt en de fiets vloog een paar meter de lucht in en miste op een haar na een tegemoetkomende wielrenner.

Ging gelukkig niet zo hard (kruising, ongeveer 20 km/h) dus schade aan fiets en rijder lijken mee te vallen. De dienstdoende arts constateerde een scheuring van het AC-gewricht (schouder/sleutelbeen), groeit vanzelf weer goed, doet alleen drie weken behoorlijk pijn en daarna nog zes weken wat pijn tijdens het revalideren. Heb dus even de tijd om na te denken over wat er verkeerd ging.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Taigu schreef op zondag 02 november 2014 @ 23:11:
@ddx: je hebt me dus niet gehoord vandaag?
Eh nee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Ik ben ook niet zo'n fietser die idioot knalt op de racefiets, en in 10 jaar fietshobby 1x van de fiets gevallen. Heb altijd netjes een helm op en had hem 5 weken geleden voor het eerst nodig. Over het voorwiel onderuit op een nat fietspad bij een t-splitsing, en ondertussen kan ik al 5 weken niet fatsoenlijk werken omdat ik een flinke hersenschudding heb (dus inclusief een helm op!!). Ik ging 20 km/u, en ben voor mijn gevoel helemaal niet hard gevallen. De zijwand van de helm zit alleen nog aan de buitenschaal vast, het piepschuim is compleet los gebroken.

Zonder helm had ik naar alle waarschijnlijkheid een hersenbeschadiging opgelopen, en dat bij 20 km/u in een haaks bochtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Hard gaan moet niet om je hoofd hard te laten neer komen. Je hoofd zit 1,5 - 2m boven het asfalt, als je neer gaat dan krijgt dat deel van het lichaam vaak de grootste versnelling mee.

Je hoort regelmatig dat iemand (vaak dan wel ouderen) die vallen met de fiets, sterven aan een hoofdletsel.

Ook als een fietser door een auto wordt aangereden is het vaak hoofdletsel, dat veroorzaakt word door de 'leuke' versnelling van het hoofd richting voorruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:48

Pelle

🚴‍♂️

Tribits & ybastiaans: beterschap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

1 november: kort kort.... slaat toch helemaal nergens op. Door een kleine hoeveelheid alcoholische versnaperingen op de dag ervoor zat ik pas om 3 uur op de fiets, dus kon niet een heel groot rondje maken:

Groningen - Hoogkerk - Oostwold - Leek - Een - Norg - Bunne - Eelde Paterswolde - Groningen 60km @ 30gem.

http://www.strava.com/activities/214265182

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:56

Hupske

AFCA

Zo, het was toch wel heerlijk weer dit weekend. Ik heb er ook mooi gebruik van gemaakt en in plaats van de auto te pakken naar mijn vriendin, ben ik op de fiets gestapt.

De zaterdag op de heen weg, was het wind stil. En heb ik toch op de 30 gemiddeld gezeten. Ben toch benieuwd hoe snel het kan als ik hierbij de wind mee heb.
http://www.strava.com/activities/214262125
(hoe strava aan 28,9 komt geen idee. Vooral als je de segmenten bekijkt)

Gisteren was het dan wat minder om de 40 km terug te fietsen. De hele weg de wind vol in mijn gezicht. Enige beschutting onderweg was er ook niet te vinden, waardoor het toch wel ernstig afzien was.
http://www.strava.com/activities/214659025
De wind tegen op deze manier moet ik niet te vaak hebben. Het plezier is daardoor wel wat minder en het is verdomd lastig om je zelf op te peppen om te blijven gaan. Als je met zijn 2e bent of een groepje lijkt mij toch wel erg veel schelen. Dit vooral omdat je wat afleiding hebt.

Al met al ben ik wel tevreden over mijn tijden van dit weekend :)

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Laatst online: 01-10 11:24
Zaterdag ook een heerlijk rondje gedaan. De vriendin heeft alleen wat problemen met het zadel dat ze heeft dus een nieuw zadel is besteld bij de fietsenman. Zij kan dus niet lang fietsen zonder last. Maar zaterdag was het zulk mooi weer dat we zoiets hadden van wij zijn gek als we binnen blijven. Dus toch op pad.

Het is misschien de laatste keer van het jaar dat er kort/kort gereden kan worden en lang hebben we (nog) niet dus dat moet eerst aangeschaft worden. Twijfel of er beenstukken worden aangeschaft of dat we voor de volledige broek gaan. Die dingen zijn toch vrij prijzig.

Misschien dat we zelfs de fietsen op de stal houden en de winter maar door moeten komen met hardlopen. De blaadjes op de weg en de algemene natheid zorgen er toch voor dat je niet heel snel op pad gaat op de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Ik blijf gewoon fietsen. Weer of niet. Alleen wat opletten op blaadjes, die maken het wel wat glad. :9

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
LET OP

Inschrijving Marmotte gaat morgenochtend open. Wees er snel bij, de verwachting is dat de boel binnen 1 dag is uitverkocht.

http://www.sportcommunication.info/

Je hebt een creditcard nodig.

Gebruik geen Firefox, dat werkt al jaren bagger.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:48

Pelle

🚴‍♂️

Tsjilp schreef op maandag 03 november 2014 @ 10:16:
1 november: kort kort.... slaat toch helemaal nergens op.
Idd _O_
Van mij mag het de hele herfst dit weer zijn, maar dat is waarschijnlijk ijdele hoop :P

Ik vertrok zaterdagmiddag vrij laat en heb halverwege besloten m'n route iets in te korten i.v.m. de snel invallende duisternis. Echt balen vind ik dat, het is echt veel te snel donker en ik heb alleen nog m'n 'gezien worden' verlichting erop zitten.

Uiteindelijk iets meer dan 70km ipv de geplande 85 in een mooi tempo.
http://www.strava.com/activities/214291281

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 22:30
Dinsdag een snel rondje gereden. Het was die dag mooi zonnig dus ik dacht lang/lang moet goed zijn. Het begon echter in de namiddag al snel koud te worden (bij start 15 graden, bij thuiskomst 7 graden). Duisternis begon ook in te vallen.

Wel lekker snel gereden door kou en aankomende duisternis: http://www.strava.com/activities/212797639

----

Zaterdag ook nog even een rondje gedaan. Op het gemakje. Daarmee op de valreep de 2000km dit jaar gepasseerd.

http://www.strava.com/activities/214381886

Reed jij zaterdag in je retro (rode) tricot havana? Dan kwam ik je tegen op de Drentsedijk.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zowel zaterdag als zondag reed ik inderdaad in m'n Torm rode truitje.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:04

Griffin

Is mythical

Topicstarter
De fiets staat nu op zolder standaard op de Tacx, het is dan wel een zooi maar ik kan fietsen icm serie op de tablet. Het doel is om met een goede basis conditie uit de winter te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-10 13:02
havana schreef op maandag 03 november 2014 @ 12:52:
LET OP

Inschrijving Marmotte gaat morgenochtend open. Wees er snel bij, de verwachting is dat de boel binnen 1 dag is uitverkocht.

http://www.sportcommunication.info/

Je hebt een creditcard nodig.

Gebruik geen Firefox, dat werkt al jaren bagger.
Bedankt voor de reminder! Inschrijving werkt nog niet, maar zal later op de dag wel gaan, er staat nu "middag" op de site.

Ben benieuwd, wordt mijn eerste Marmotte, dit jaar 3 Ballons gedaan en goud gehaald :)

Is het aan te raden nu ook al accomodatie te boeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 14:38
frankknopers schreef op zondag 02 november 2014 @ 18:22:
Ik moet mijn ritje nog uploaden, mijn Garmin vond het leuk om opnieuw vast te lopen halverwege (tweede keer in een week tijd... :X ). Was inderdaad een mooie tocht, we hadden er super weertje bij. Volop zon en volop wind. Op die lange kanaaldijk richting Amsterdam toch lekker 50 km/u gemiddeld gereden. Hier nog wat fotootjes..

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Gemiddelde snelheid was 33,6 km/u volgens Strava: http://app.strava.com/activities/214854635
Mooie rit hoor, ook nog eens door mijn achtertuin (Abcoude). En zeker het stukje knallen langs het kanaal is top, wel vaker een tijdrit daar gehad maar om er 50km/h uit te persen is hoe dan ook rap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
roda_djavulen schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 08:54:
[...]

Bedankt voor de reminder! Inschrijving werkt nog niet, maar zal later op de dag wel gaan, er staat nu "middag" op de site.

Ben benieuwd, wordt mijn eerste Marmotte, dit jaar 3 Ballons gedaan en goud gehaald :)

Is het aan te raden nu ook al accomodatie te boeken?
Hangt er vanaf wat je wil. Bovenop Alpe d'Huez is altijd wel plek, maar het is de vraag of je daar wilt zitten. Als je gaat kamperen hoef je ook niet te reserveren.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-10 13:02
Bovenop de alpe is niet aan te raden? Leek me wel handig, 's ochtends alleen even afdalen en 's avonds zo je appartement/kamer/huisje in.

BTW, inschrijving is open, en mijn inschrijving is gelukt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 23:12
Ook ingeschreven voor de Marmotte. Dit jaar maar eens met wat voorbereiding gaan rijden.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Laatst online: 22:09
StevenK schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 14:37:
Ook ingeschreven voor de Marmotte. Dit jaar maar eens met wat voorbereiding gaan rijden.
Idem, bij dezelfde organisatie als vorig jaar. Weekje op hoogte in Oz. Ik rij de overige tochtjes van de Grand Trophee ook :)

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 10:27

DeFeCt

je wéét toch

havana schreef op maandag 03 november 2014 @ 13:13:
Zowel zaterdag als zondag reed ik inderdaad in m'n Torm rode truitje.
Hoe bevalt dat? En heb je ook een Rapha als vergelijkingsmateriaal?

...
Waar een mens al niet van wakker kan liggen... wellicht een domme vraag en had ik beter moeten opletten bij natuurkunde, maar aangezien hiet wat knappe koppen zitten en ik de halve nacht er wakker van lag stel ik hem toch maar...

In mijn fietsband zit 10 bar en in mijn autoband zit 2 bar, waarom is dat verschil in luchtdruk zo groot? Het oppervlak van een autoband is misschien wel 5 keer zo groot (meer denk ik eerlijk gezegd), maar het gewicht dat gedragen moet worden is ook vele male hoger, dus eigenlijk zou ik verwachten dat de luchtdruk in een autoband ook veel hoger zou zijn (en daardoor kom ik dus niet in slaap). Iemand?

In mijn fiets zit 9 bar en mijn auto 2,7 bar maar voor het rekenvoorbeeld leek me dit wel makkelijk

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:48

Tribits

Onkruid vergaat niet

DeFeCt schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 20:28:
[...]

In mijn fietsband zit 10 bar en in mijn autoband zit 2 bar, waarom is dat verschil in luchtdruk zo groot?
Misschien zit ik er helemaal naast maar bij een auto is comfort en grip alles en maakt de hoeveelheid energie die verbruikt wordt weinig uit. Daarnaast denk ik dat je qua oppervlakte niet de juiste inschatting maakt. Een beetje fiets zakt hopeloos weg op een ondergrond waar de gemiddelde auto nog aardig overheen komt. Voor zover ik zo snel kan achterhalen komt de luchtdruk voor een fiets met een vergelijkbare druk op de banden zelfs nog lager uit dan die van een auto: 'Fat Bike' Trend: Overrated or For Real?

[ Voor 17% gewijzigd door Tribits op 04-11-2014 20:48 ]

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Hoeveel weeg jij DeFeCt om er 10 bar in te stoppen? Zal wel lekker stuiteren lijkt me.

Verschil zit heb naar mijn weten tussen de hoeveelheid lucht die er in een band gaat en hoeveel druk dit op de band uitoefent. Hoe groter de band (of eigenlijk de hoeveelheid lucht die er in kan) hoe lager de druk en hoe kleiner de band (dus minder lucht) hoe hoger de druk. Bij kleiner oppervlakte zitten de moleculen gewoon dichter op elkaar waardoor er een hogere druk ontstaat. Bij grotere oppervlakte hebben de moleculen meer ruimte en krijg je een lagere druk.

Er is vast iemand die het wat mooier kan uitdrukken overigens ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Na al jullie }:O opmerkingen aan mijn adres, al dan niet terecht laat ik even in het midden :+ , besloten om toch voor een helm te gaan.

Volgend jaar willen we meer toertochtjes doen en dan ontkom ik er gewoon niet aan.

Aangezien ik het snel warm heb, met bijbehorend vochtverlies, is mijn oog gevallen op de Giro Aeon vanwege de goede ventilatie, althans als ik de reviews mag geloven.
Wat is jullie ervaringen met die ventilatie? Zijn er nog andere merken/modellen met een goede ventilatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Magic666 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:54:
Aangezien ik het snel warm heb, met bijbehorend vochtverlies, is mijn oog gevallen op de Giro Aeon vanwege de goede ventilatie, althans als ik de reviews mag geloven.
Wat is jullie ervaringen met die ventilatie? Zijn er nog andere merken/modellen met een goede ventilatie?
Idem hier. Ik zweet helaas ook snel maar goed ik gebruik bij de langere ritten een zweetband, wielerpet of cap (in de winter eentje die over de oren gaat). Op moment heb ik een Giro Monza, airflow kan stukken beter gok ik maar hij zit verder erg fijn. Merk niet eens dat ik hem op heb. Belangrijkste is wel dat hij goed blijft zitten zonder dan je de chin strap sluit. Als dat prima is en hij sluit verder goed aan over je voorhoofd (incl slaap) dan is de bescherming iig prima. Men draagt vaak een helm te veel naar achteren namelijk en dan beschermt hij niet je wekendelen van je hoofd (slaap). Dit is de enige helm waar ik uit ervaring over kan spreken.

Ik zou denk ik zelf voor een Giro Synthe gaat als ik een nieuwe zou kopen. Hele goede airflow, licht, aero en ziet er mooi uit. Wel prijzig.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

een cap nog onder je helm? damn.... wordt dat niet te warm...?

De Synthe ziet er inderdaad "normaal" uit, minder bulky zeg maar aero idd. Zal daar ook eens wat reviews van lezen.
En een zaak vinden hier in de buurt die een redelijk assortiment helmen heeft.... (omgeving Leiden)

[ Voor 4% gewijzigd door Magic666 op 04-11-2014 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Bikelane ;)

Maarja daar hebben we het al eens over gehad, al valt dat mee qua hoeveelheid.

Vond het zelf erg lastig om een helm te vinden hier in de omgeving, veel fietsenzaken hebben vaak BBB en/of AGU en/of Abus enkeling Giro of Bell ofzo. Weet dat mijn neef in Lisse Carerra verkoopt (mooie helmen enzo maar service kent Carerra alleen niet :?). En zoals ik al zei, Bikelane heeft specialized.

Misschien Bikezone in Roelofarendsveen ofzo of Bemmelman bikesport. Verder zou ik eht ook neit weten zo snel. Als je zin hebt in en ritje op de fiets misschien Vos tweewielers in Zwanenburg ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Vos? Dan krijg ik weer een verkeerde maat mee :P

Anders misschien maar weer eens een ritje naar 12gobiking...
Bikelane ken ik niet?

[ Voor 47% gewijzigd door Magic666 op 04-11-2014 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Magic666 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 22:19:
een cap nog onder je helm? damn.... wordt dat niet te warm...?

De Synthe ziet er inderdaad "normaal" uit, minder bulky zeg maar aero idd. Zal daar ook eens wat reviews van lezen.
En een zaak vinden hier in de buurt die een redelijk assortiment helmen heeft.... (omgeving Leiden)
Niet als het heel erg koud is hoor, dan is het best fijn dat je oren bedekt zijn. Anders lijkt het net of ze eraf vriezen. Windchill factor he ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:11
Bikelane zit in het centrum, aan de Middelweg. Leuke zaak maar echt grote voorraad helmen heb ik er niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

ja ok, in de winter kan ik me dat wel voorstellen :)

Ik moet zeggen dat die synth er toch ook wel aardig uitziet, niet zo een groot gevaarte op je hoofd.
Maar nog niet beschikbaar zie ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Magic666 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 22:36:
Vos? Dan krijg ik weer een verkeerde maat mee :P

Anders misschien maar weer eens een ritje naar 12gobiking...
Bikelane ken ik niet?
dan was dat met een collega.

iig veel high-end spul, erg aardige eigenaar met een bijzonder gevoel voor humor :/
Had vragen over een zadeltasje wat hij daar had hangen, en de inhoud van de tasjes werd continue uitgelegd in de hoeveelheid condooms er nog bij konden naast een binnenband 8)7

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

dus....

Enig idee wanneer die Synthe beschikbaar moet zijn? De website van Giro wil bij niet laden iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:23

Hoogie2004

Whohooooo

Magic666 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 06:38:
dus....

Enig idee wanneer die Synthe beschikbaar moet zijn? De website van Giro wil bij niet laden iig.
Bij Bikeparts4u (via google gevonden) wordt hij verwacht op 2 Februari 2015.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

hmmmm dat is nog later dan de december die ik ergens tegen kwam....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:46
DeFeCt schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 20:28:
[...]
In mijn fietsband zit 10 bar en in mijn autoband zit 2 bar, waarom is dat verschil in luchtdruk zo groot? Het oppervlak van een autoband is misschien wel 5 keer zo groot (meer denk ik eerlijk gezegd), maar het gewicht dat gedragen moet worden is ook vele male hoger, dus eigenlijk zou ik verwachten dat de luchtdruk in een autoband ook veel hoger zou zijn (en daardoor kom ik dus niet in slaap). Iemand?
Graham schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:00:
Verschil zit heb naar mijn weten tussen de hoeveelheid lucht die er in een band gaat en hoeveel druk dit op de band uitoefent. Hoe groter de band (of eigenlijk de hoeveelheid lucht die er in kan) hoe lager de druk en hoe kleiner de band (dus minder lucht) hoe hoger de druk. Bij kleiner oppervlakte zitten de moleculen gewoon dichter op elkaar waardoor er een hogere druk ontstaat. Bij grotere oppervlakte hebben de moleculen meer ruimte en krijg je een lagere druk.

Er is vast iemand die het wat mooier kan uitdrukken overigens ;)
Om het enigszins simpel te houden:
de druk p=F/A met F de kracht op oppervlakte A. Hoe groter en breder de band, hoe groter het oppervlakte en hoe lager de druk bij een gelijke kracht. Dus bij een 23mm band is het oppervlakte kleiner dan dat van een 28mm band. Om dezelfde kracht op de buitenband uit te voeren (wat jij dus voelt) hoeft de druk bij een band met groter oppervlakte lager te zijn.
Laten we zeggen dat de autoband 195mm breed is en een diameter heeft van 355mm met een druk van 2 Bar, dan is de kracht van de lucht in de band op het deel van de band dat de grond raakt F=p*A=2*10(N/cm^2)*2174(cm^2)=43kN
Een fietband van 23mm breed en diameter van 667mm met een druk van 8 Bar dan is de kracht van de lucht op de band F=8*10(N/cm^2)*482(cm^2)=3,8kN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 22:30
Ik heb de Giro Aeon. Erg licht helmpje en veel airflow.

Korte review tussen de Giro Aeon en de Specialized Prevail: http://chasingwheels.blog...-specialized-prevail.html

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 12:53
Ben zelf ook een zweter en ben erg tevreden met de Giro Ionos.

Ander vraagje; mijn derailleurwieltjes draaien niet echt soepel (meer). Ik vraag me af of het kwaad kan om ze uit mijn derailleur te halen en even goed schoon te maken of dat ik beter paar tientjes kan stukslaan op een nieuw setje? En zit er veel verschil tussen de standaard Shimano-wieltjes en hipster keramische derailleurwieltjes

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:52
Derailleurwieltjes draaien nooit echt super soepel naar mijn ervaring. Schoonmaken kan geen kwaad, doe je ook weer even wat vet of olie ertussen. Let op dat je voorzichtig bent bij het los en vastdraaien van die kleine boutjes in je derailleur, ik heb met een slecht geplaatste inbus er al eens eentje kapot gedraaid.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Dat het bovenste wieltje niet soepel draait hoort zo. Keramische wieltjes zijn geld-uit-de-zak-klopperij. Gewoon de originele van Shimano pakken. Maar ze gaan behoorlijk lang mee is mijn ervaring.

Overigens ide Marmotte alweer uitverkocht.

[ Voor 10% gewijzigd door havana op 05-11-2014 10:00 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

@Lupo, thanks voor de link. Bevestigd weer dat die Aeon een goede helm is voor ons "heethoofden".

Ik vind hem alleen vrij bulky eruit zien en dat is een stuk minder met die Synth... maar ja als die pas in feb. beschikbaar is.... dilemma's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Bell Array hier. Relatief goedkoop en onlangs nog heel goed getest, met name vanwege goede koeling. Zit mij als gegoten en ik vind hem er goed uitzien. De laatste twee argumenten zijn uiteraard erg persoonlijk. Een goede helm zit zo goed dat je vergeet dat je hem.op hebt. Een bandana oid eronder is overigens wel aan te raden, scheelt een hoop zweet dat anders in je ogen loopt.

Over het derailleurwieltje: ik heb daarover eens met Shimano gemaild en zij bevestigden dat de bovenste inderdaad zwaar hoort te lopen. Dat is natuurlijk je reinste onzin en een slecht excuus voor geldbesparing aannhun kant. Ik heb twee jaar gelede een setje Tacx wieltjes met goede lagers (niet keramisch volgens mij) gekocht voor 20,- ofzo en die draaien gewoon soepel, ook na een paar duizend km nog.

Mijn advies: als je toch aan vervanging toe bent, ga dan niet een tientje besparen voor iets dat jaren meegaat, laat de standaard Shimano wieltjes links liggen en koop gelijk goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://cdn.mos.bikeradar.com/images/news/2014/11/04/1415110500019-a5sd7mn6mdkg-700-80.jpg

Whoah... weird. Lekker schoonmaken ook :P

http://www.bikeradar.com/...-road-bike-just-in-42889/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Geïnspireerd door het Marmotte geweld overweeg ik om ook eens deel te nemen aan een Cyclo. Hebben jullie tips voor een mooie cyclo in de zomerperiode (juni-sept) met klimmetjes, niet te ver weg en bij voorkeur meerdere afstanden? Ik kom zelf uit op de 3 Ballons, maart suggesties zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Ik ben gevallen met een Bell Variant, die was perfect en heb daarvoor in de plaats een Bell Volt gekocht. Zit me perfect, en koelt ook prima.

Op de racefiets laat ik de derailleurwieltjes van Shimano vaak zitten, maar op de mtb gaan er gelijk een setje bbb wieltjes of zo in. Die Shimano dingen zijn echt rommel, er komt zand tussen de open lagertjes. Keramisch is een beetje onzin maar zwaar lopen hoort ook zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Heb sinds kort ook een Bell Volt, heerlijke helm, koelt goed en past (mij) goed. Helmen zijn zeer persoonlijk, dus het loont zeker om bij een winkel met uitgebreid assortiment te gaan passen. (en te kopen ;))

Raar... Is zo gek nog niet

Pagina: 1 ... 106 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.