Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.016 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:34
DDX schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 14:40:
[...]

Daarom zeg ik ook vanuit thuisbasis.
Zeeland kom ik dan alleen met 400 km+ ritjes ;)

Vandaag rondje met m'n vader gereden, prima weer voor kort/kort alleen jammer van de regen die soms ff viel.
Treintje pakken was ook mijn gedachten. Ik weet dat jij wel houdt van aardig door rijden maar 400+ is beetje te zot.

--

Vandaag ben ik deels met de Zondaggroep mee gereden, bij Stein zijn we rechtdoor gegaan op de dijk richting Utrecht met 3 man totaal. Lekker door gereden tot Utrecht. Daar even wat nodige energie naar binnen gewerkt, nog even gebuurt bij een vriendin en door naar de Heuvelrug met twee man (de ander ging terug naar huis). Helaas deed mijn Garmin niet wat ik wilde dus was het nogal zoeken naar de klimmetjes (volgende keer maar iemand meenemen die het gebied beter kent). Verder was het een leuke rit ondanks dat het nog een klein beetje regende en wat wind tegen, lang geleden dat ik meer dan 100 K heb gereden...smaakt naar meer.

[ Voor 44% gewijzigd door Graham op 19-10-2014 19:36 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 18:57
Buitenbandjes vervangen! Ben ik vergeten de rij richting te controleren, heb ik morgen weer wat te doen.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10 18:46
Ik ben er achter gekomen dat het shimano nexus 7 schakelsysteem van mn stadsfiets heel wat lastiger is dan dat van een racefiets. In de tijd dat het me kostte om uit te vinden hoe het werkt en vervolgens met heel veel moeite het op de juiste manier in elkaar kreeg (lock ring was losgeschoten, waardoor hij niet meer schakelde).
In dezelfde tijd heb ik vandaag ook mijn racefiets volledig schoongemaakt en de binnenband van mn fixed gear vervangen. Na twee mooie dagen fietsen met op het eind vandaag toch net een beetje regen, een hele middag weer besteed aan reparatie en onderhoud van m'n fietsen. Kost toch altijd meer tijd en geld dan je aanvankelijk denkt...

Zo ziet de nexus 7 er van binnen uit, daarbij lijkt het schakelsysteem van m'n racefiets opeens toch wel erg makkelijk bij. (Om maar niet te spreken van mn fixed gear)
Afbeeldingslocatie: http://sheldonbrown.com/images/nexus.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 15:46

Pater

Terry Tate

Vandaag gaan fietsen met mijn broer, was leuk! Maar man man man, wat een wind! Hij lag er helemaal af (en dat terwijl ik al een 30 km erop had zitten om in Den Haag te komen) op het stuk met de tegenwind. Maar uiteindelijk wel beregezellig.

Ik merkte wel dat ik volgens mij een klein slagje in mijn achterwiel heb. Ik hoor ook dingen klapperen. Ik zie echter niets, dus waar het nou in zit...?

http://www.strava.com/activities/209325664

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:22
Graham schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:12:
[...]

Helaas deed mijn Garmin niet wat ik wilde dus was het nogal zoeken naar de klimmetjes (volgende keer maar iemand meenemen die het gebied beter kent).
[...]
Wat doe/wil je dan met de Garmin? Ik las laatst ook al dat hij niet deed wat je wilde. Ik zet vantevoren een track erin en die fiets ik na. Simpel en effectief, werkt altijd.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
joint_me schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 20:53:
Buitenbandjes vervangen! Ben ik vergeten de rij richting te controleren, heb ik morgen weer wat te doen.
Is lang niet bij alle banden relevant. Bijvoorbeeld Vredestein banden hebben geen rijrichting. Conti's wel.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:51
Het is ook altijd zo knap dat wanneer je de rijrichting niet controleerd je het ook altijd verkeerd om doet :)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Afgelopen zaterdag een mooie route gereden nabij Tarragona (La Mussara/Muntanyes de Prades) gezien een vriendin daar een appartement heeft. De dames gaan lekker kletsen en ik lekker fietsen :mrgreen:

Schitterend weer gehad (wel fris om 8:00) 8-) 8-) en mooie uitzichten.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3947/15581543922_a5390ddd3c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5602/15578026381_80b873867c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3947/15580681075_77547529e2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3936/15581543862_7334122004.jpg

http://app.strava.com/activities/208662837 - 133Km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Mooie foto's!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
LuPo schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 08:02:
[...]

Wat doe/wil je dan met de Garmin? Ik las laatst ook al dat hij niet deed wat je wilde. Ik zet vantevoren een track erin en die fiets ik na. Simpel en effectief, werkt altijd.
Joh een route erop zetten had ik nog niet aangedacht |:( Maar het is soms gewoon een beetje hit en mis. Vooral bij gebied dat ook veel onverhard heeft of waar routes nogal dicht bij elkaar overlappen. Ondanks dat ik onverhard ed. dat op avoidance hebt staan.

[ Voor 1% gewijzigd door Graham op 20-10-2014 10:02 . Reden: typo ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ervanuitgaande dat je OSM gebruikt: OSM weet niet wat verhard of onverhard is, that is, een blauw stippellijn is weliswaar een fietspad maar kan net zo goed onverhard zijn of semi-verhard (schelpenpad o.i.d.).

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-02 21:03
Om de hit/miss ratio een beetje te verbeteren, is Streetview natuurlijk je beste vriend. Bovendien kan je via Strava Routes de 'popularity' function aanzetten.

Wat een weer dit weekend, was zondag naar t zuiden vertrokken voor een rondje Limburg. Het was gewoon zomer met bijna 25 graden. Was natuurlijk wel retedruk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
havana schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:03:
Ervanuitgaande dat je OSM gebruikt: OSM weet niet wat verhard of onverhard is, that is, een blauw stippellijn is weliswaar een fietspad maar kan net zo goed onverhard zijn of semi-verhard (schelpenpad o.i.d.).
Inderdaad, gebruik OSM en dat wist ik niet. Zal volgende keer gewoon de route op de routeplanner.fietsersbond.nl of http://www.gpsies.com/ maken. bikeroutetoaster.com werkt niet meer zo fijn.
srk89 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:09:
Om de hit/miss ratio een beetje te verbeteren, is Streetview natuurlijk je beste vriend. Bovendien kan je via Strava Routes de 'popularity' function aanzetten.
Heatmap aanzetten levert helaas ook mountainbike routes op :) iig op de heuvelrug.

[ Voor 25% gewijzigd door Graham op 20-10-2014 10:12 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Streetview is voor mij ook een indicatie inderdaad. Werkt perfect en je weet hoe een afslag er dan uit ziet als je er eenmaal bent :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Graham schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:32:
[...]

Joh een route erop zetten had ik nog niet aangedacht |:( Maar het is soms gewoon een beetje hit en mis. Vooral bij gebied dat ook veel onverhard heeft of waar routes nogal dicht bij elkaar overlappen. Ondanks dat ik onverhard ed. dat op avoidance hebt staan.
Route gebruik ik niet omdat de afslagbegeleiding de helft van de tijd hapert. Moet je alsnog de map continu in beeld houden. Track rijden is lijntje volgen en werkt een stuk prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:58

DropjesLover

Dit dus ->

Ritje van gisteren, was wel lekker.
http://www.strava.com/act...kes%22]&action_ref_map=[]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
LuPo schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:23:
[...]

Route gebruik ik niet omdat de afslagbegeleiding de helft van de tijd hapert. Moet je alsnog de map continu in beeld houden. Track rijden is lijntje volgen en werkt een stuk prettiger.
Dat is idd zo. 810 heeft helaas nog niet de optie om dat uit te zetten, maar goed er is een work around.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 18:57
havana schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 08:22:
[...]

Is lang niet bij alle banden relevant. Bijvoorbeeld Vredestein banden hebben geen rijrichting. Conti's wel.
Misschien heb ik dan geluk, zal het vanavond eens bekijken.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
M@cer schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 08:25:
Het is ook altijd zo knap dat wanneer je de rijrichting niet controleerd je het ook altijd verkeerd om doet :)
De laatste keer dat ik Conti's verwisselde had ik 1 band goed gedaan.. Ik wist niet dat ze rijrichting hadden. Dat las ik gelukkig hier. :)
Graham schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:29:
[...]

Dat is idd zo. 810 heeft helaas nog niet de optie om dat uit te zetten, maar goed er is een work around.
Bij het maken van een rit is Google Maps Streetview ook erg handig als je twijfelt over een bepaalde weg (zoals hierboven al gezegd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:24

KabalA!

[ No-Life ]

Graham schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:10:
[...]

Inderdaad, gebruik OSM en dat wist ik niet. Zal volgende keer gewoon de route op de routeplanner.fietsersbond.nl of http://www.gpsies.com/ maken. bikeroutetoaster.com werkt niet meer zo fijn.

[...]

Heatmap aanzetten levert helaas ook mountainbike routes op :) iig op de heuvelrug.
De Garmin Connect site maakt volgens mij wel verschil in verhard en onverhard. Daar kan je ook een route uitstippelen en naar je garmin sturen.
Ik gebruik zelf de City Navigator 2015 maps en ik ben nog geen zandpad tegengekomen (moet daar meteen bij zeggen dat ik niet vaak onderweg navigeer, maar wel track rijden via garmin connect) :)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Waarom hebben alle maten racefietsen dezelfde maat wielen? Vooral bij de grote en kleine maten vind ik het vaak wat uit verhouding? Is daar ook geen snelheidwinst uit te halen? Of is de standaard maat de optimale combinatie van rol en luchtweerstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 16:49
Misschien is een 29-er voor grotere racefietsmaten wat ;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Christmas came early this year :o :o

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5599/15400727860_2f97eda10f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
coen76 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 21:42:
Waarom hebben alle maten racefietsen dezelfde maat wielen? Vooral bij de grote en kleine maten vind ik het vaak wat uit verhouding? Is daar ook geen snelheidwinst uit te halen? Of is de standaard maat de optimale combinatie van rol en luchtweerstand?
Er zijn er met erg kleine framemate met 26 inch wielen, omdat groter simpelweg niet past. Echter heeft het standaardiseren van de wielmaat natuurlijk wel voordelen voor o.a. banden en het niet hoeven rekening te houden met het maat wiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 09:33
Nu het weer toch echt minder aan het worden is in NL wordt er dan ook nog wat hier en daar opgeruimd aan racefietsen door fietsenmakers cq webshops ? Als in ( zeer ) scherpe aanbiedingen ?
Iets in geheel carbon met 105 ( 5800 ) of Ultergra 6700 maat 52cm zou mij wel bekoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:13
Mijn conditie is wel een stuk verslechterd vergeleken met mei/juni. Ik sportte toen 4-5x in de week. In de zomer stukken minder gedaan en afgelopen tijd 3x gefietst. Ik had op een rondje Holterberg van 55km een hartslag van 171 gemiddeld. Dit lag in juni met een 1,5 km hoger gemiddelde op 151 gemiddeld O-)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Mooi spul! Zelf ook de Gabba van de week binnengekregen, nog niet getest. En einde middag op pad gaan zie ik ook niet zo zitten, met die storm die eraan komt ;)! Wat heb je nog meer gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

borstel schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:45:
[...]
Wat heb je nog meer gekocht?
3 banden, paar sokken, 2 bidon houders en een thermo skully.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:04
NoepZor schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:19:
Mijn conditie is wel een stuk verslechterd vergeleken met mei/juni. Ik sportte toen 4-5x in de week. In de zomer stukken minder gedaan en afgelopen tijd 3x gefietst. Ik had op een rondje Holterberg van 55km een hartslag van 171 gemiddeld. Dit lag in juni met een 1,5 km hoger gemiddelde op 151 gemiddeld O-)
Als je vandaag hetzelfde rondje zou maken, zal je HS ~5-10 slagen gedaald zijn. Als je ff niks gedaan hebt heb je altijd een wat hogere hartslag als normaal.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:19
Prima dag vandaag om de Castelli Alpha jacket even goed uit te proberen.
Perfecte jas, minstens zo goed waterdicht als de Gabba en lekker warm :)
Alleen geen flap achterop zoals de Gabba.

Op bepaald moment 175bpm en ik ging maar 20km/u :o

Rondje Noord-Holland met veel wind en regen :)

Afbeeldingslocatie: http://photos-d.ak.instagram.com/hphotos-ak-xaf1/10735170_288758067987619_391109042_n.jpg
http://www.strava.com/activities/210013324

Mooi ook om garmin hoogtemeter te zien icm buien.

[ Voor 46% gewijzigd door DDX op 21-10-2014 17:37 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:25:
Prima dag vandaag om de Castelli Alpha jacket even goed uit te proberen.
Perfecte jas, minstens zo goed waterdicht als de Gabba en lekker warm :)
Alleen geen flap achterop zoals de Gabba.

Op bepaald moment 175bpm en ik ging maar 20km/u :o

Rondje Noord-Holland met veel wind en regen :)

[afbeelding]
http://www.strava.com/activities/210013324

Mooi ook om garmin hoogtemeter te zien icm buien.
Elke dinsdag vrij ofzo? Netjes hoor

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zijn er eigenlijk ook Castelli dekbedden?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:52
Wel castelli condooms, handig om je lul in droog te houden tijdens als het wat natter is.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

havana schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 18:39:
Hahahaha
Wel polo's en hoodies maar die vind ik echt belachelijk duur :(

@DDX goed om te horen dat je alpha jacket bevalt! Op de bikemotion met mijn vader wat jacks ed. bekeken en het alpha jacket vond hij erg mooi. Hij vind het alleen belachelijk veel geld voor een jasje :+
Hij heeft nu zga. geen winterkleding en reed afgelopen week met een regenjack waar hij zich kapot in zweette, dus denk dat ik hem misschien nog wel zo gek krijg om een Gabba convertible of Alpha te laten kopen. Hij wil een paas goede winterbanden erop zetten en de winter doorrijden dus dan krijgt hij zeker geen spijt van een goed jack :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Graham schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 18:15:
[...]

Elke dinsdag vrij ofzo? Netjes hoor
Heb nog wat vakantiedagen staan, dus dan maar opnemen en rondje fietsen/.
Tref het alleen niet met het weer, al heeft het wel wat zo met wind en regen op rustige wegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Is dit je 'slecht weer fiets' DDX? En wat zit daar op je stuurpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ja dat is m'n slecht weer fiets en denk dat je de voorvorkbuis bedoelt die nog wat afgezaagd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

havana schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 18:39:
vast wel! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
DDX schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 23:21:
Ja dat is m'n slecht weer fiets en denk dat je de voorvorkbuis bedoelt die nog wat afgezaagd moet worden.
wel een mooie fiets.. Beetje classic look...
Maar de reden voor een slechtweer fiets? Schoonmaken van je fiets is toch niet zo erg?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Dat gaat behoorlijk vervelen na verloop van tijd. Bovendien krijgt een winterfiets aardig wat te verduren op het gebied van pekel en modder. Mijn winterfiets is specifiek gebouwd voor de herfst en winter:

- stuggere banden die zeer lekbestendig zijn
- 2 binnenbandjes onder het zadel i.p.v. één
- oliesmering i.p.v. wax
- vierkante trapas die zeer duurzaam is en zeer goed tegen modder kan
- aluminium wielen i.p.v. carbon
- spatbord
- de remmen staan wat ruimer afgesteld zodat je minder last van modderophopingen hebt
- iets langere zit wat ik wel lekker vind in de winter

Een winterfiets vind ik echt ideaal. Ik maak me niet druk om een schone ketting. Ik gooi er een bak olie op en that's it. Na een ritje flikker ik dat ding onder de tuinslang, maak de ketting droog en gooi 'm in de schuur. Ideaal.

Een ander voordeel is dat mijn winterfiets zeer goedkoop is. Dat is dan weer fijn bij valpartijen/schuivers, de kans daarop is in de winter en herfst toch aanzienlijk groter.

Daarbij is het gewoon fijn om een reservefiets te hebben.

[ Voor 77% gewijzigd door havana op 22-10-2014 11:08 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Ik gebruik de CX als winterfiets. Inclusief spatbord. Afgelopen weekend nieuwe banden er opgelegd. Heb, itt tot de cross banden, veel meer grip op het natte. Ook rolt de fiets veel beter, dat is wel fijn bij de dagelijkse ritjes. Ik rijd op 4.5 bar.

Ook wanneer de fiets vies is, kwestie van tuinslang er op en de ketting smeren. Renfiets is inmiddels weggezet, komt er in Februari/Maart er weer uit. 8)

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Wat voor bandjes heb je er op gegooid dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Continental Cyclocross Speed :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ah, dat ziet er uit als meer een wegbandje ja. Wel breed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wat zijn de breedste buitenbanden met profiel die in een achtervork van een racefiets passen?
Ik heb een soort van reserve racefiets en daar wil ik mee over grindpaadjes en wat vlakke bospaadjes rijden.

[ Voor 25% gewijzigd door Simbob op 22-10-2014 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Ligt denk niet eens zozeer aan je achtervork, meer aan je rem en velg.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Ri
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-10 18:59
Kon vandaag ook eindelijk mijn eerste fiets ophalen.
Is een Cube peloton race 2015 geworden met 105 5800 af montage.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mcDkXZ8.jpg

Morgen of vrijdag maar eens mijn eerste ritje maken.
Stuur kan overigens nog wel een stuk lager, alleen wil het rustig opbouwen.
Alleen na verschillende metingen, is deze positie eruit gekomen bij mijn FM.

[ Voor 25% gewijzigd door T-Ri op 22-10-2014 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
sapphire schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 20:28:
Ligt denk niet eens zozeer aan je achtervork, meer aan je rem en velg.
Nee hoor, sterk afhankelijk van het frame. Kan liggen aan de vork, maar ook de ruimte tussen velg en zitbuis en dan als laatste misschien de rem en velg. Vaak is 25 of 28 wel het maximum, maar ik heb ook een fiets die dat niet eens haalt (en dat is echt geen 5k carbonnen racemonster, maar gewoon een instapper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Ah ok, zo zie je dat je eigen fiets je zicht flink kleurt. Ikzelf heb ruimte zat bij het frame, en zou de rem of velg eerder de beperkende factor zijn :)

@T-Ri:Mooie fiets! Welke wielen zitten erop, je foto is te bewogen om dat te kunnen lezen :p

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 17:19

Magic666

No one's neighbour!

Ik gok Fulcrum racing 77?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Ri
sapphire schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 20:43:
Ah ok, zo zie je dat je eigen fiets je zicht flink kleurt. Ikzelf heb ruimte zat bij het frame, en zou de rem of velg eerder de beperkende factor zijn :)

@T-Ri:Mooie fiets! Welke wielen zitten erop, je foto is te bewogen om dat te kunnen lezen :p
Fulcrum racing 7, overigens staat de tekst gewoon redelijk wazig op de velg gedrukt!
Van wat ik lees en hoor, zijn dat goede banden? :)
Zal binnenkort nog wat foto's in het licht maken.

[ Voor 6% gewijzigd door T-Ri op 22-10-2014 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
De foto ziet er toch aardig bwogen uit. Of je goede banden hebt kan ik niet lezen. De wielen zijn voor de prijs volgens mij een goed setje instap wielen/trainingswielen. Vind het deels rood, deels zwart getapete leuke extra touch aan de de fiets.
Het stuur staat wel erg aan de hoge kant. Ik weet natuurlijk niets van je lichaam af maar een stuur op zelfde hoogte als zadel ziet er aardig hoog uit, maar verder kan ik weinig zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Ri
masterjorie schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:24:
De foto ziet er toch aardig bwogen uit. Of je goede banden hebt kan ik niet lezen. De wielen zijn voor de prijs volgens mij een goed setje instap wielen/trainingswielen. Vind het deels rood, deels zwart getapete leuke extra touch aan de de fiets.
Het stuur staat wel erg aan de hoge kant. Ik weet natuurlijk niets van je lichaam af maar een stuur op zelfde hoogte als zadel ziet er aardig hoog uit, maar verder kan ik weinig zeggen.
Heb daar allemaal nog niet zo veel verstand van op dit moment.
Al lijkt me dit ook zo, alleen zo is het blijkbaar uit de metingen gekomen?
Het zadel hoger zetten, dan kom ik niet meer bij de pedalen :P , dus zal het stuur nog wel naar beneden kunnen als ik eenmaal wat gewend ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Kwestie van uitproberen allemaal. Hoge van zadel zal wel aardig zijn....hoe ver naar voor of naar achter en welke hoek is een andere kwestie. Zelfde voor stuur overigens als zal je die makkelijk wat lager kunnen hebben en als je het eenmaal fijn vind kan je die een stuk afzagen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Nielsopweg schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 20:05:
Wat zijn de breedste buitenbanden met profiel die in een achtervork van een racefiets passen?
Ik heb een soort van reserve racefiets en daar wil ik mee over grindpaadjes en wat vlakke bospaadjes rijden.
Mijn crossframe staat banden tot 38MM toe ofzo. Mijn racer tot 28MM. Ik zou zoeken naar 28MM, dat gaat meestal wel, ook in een raceframe. Het lastigste is vaak om je remmen goed te krijgen. Ook dat is op te lossen, overigens. Vereist wat afstelwerk.

@Hierboven Mooie fiets. Ga je veel plezier van hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door sky- op 23-10-2014 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Soms is de clearance tussen de band en de staande buis ook simpelweg te klein.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
koentjuh1987 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:03:
[...]

wel een mooie fiets.. Beetje classic look...
Maar de reden voor een slechtweer fiets? Schoonmaken van je fiets is toch niet zo erg?
Veel makkelijker om even snel andere fiets te pakken als je ziet dat het buiten wat minder weer is.
Dan dat je remblokjes en velgen moet wisselen.
En iets goedkopere slijtage delen aangezien ketting bijvoorbeeld veel sneller vervangen moet worden.
En wordt de oude fiets tenminste ook nog eens gebruikt :)

Fietsen in de herfst is wel altijd genieten van de natuur :

Afbeeldingslocatie: http://scontent-a-ams.cdninstagram.com/hphotos-xaf1/l/t51.2885-15/10724139_663039570477225_368431392_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-Ri schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 20:34:
Kon vandaag ook eindelijk mijn eerste fiets ophalen.
Is een Cube peloton race 2015 geworden met 105 5800 af montage.
Mooie fiets voor een zeer schappelijke prijs! Nu vind ik het weer jammer dat ik net vorig jaar een fiets heb gekocht met 105 5700-afmontage :P

Wat ik erg goed vind aan Cube is dat ze hier ook gewoon gekozen hebben voor een volledige 5800-afmontage, dus inclusief het crankstel en de remmen. Bij veel andere fabrikanten zie je dat fietsen die geadverteerd worden als '105 11-speed' vaak een non-series crankstel hebben en andere (lees: mindere) remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:03:
[...]

Mooie fiets voor een zeer schappelijke prijs! Nu vind ik het weer jammer dat ik net vorig jaar een fiets heb gekocht met 105 5700-afmontage :P

Wat ik erg goed vind aan Cube is dat ze hier ook gewoon gekozen hebben voor een volledige 5800-afmontage, dus inclusief het crankstel en de remmen. Bij veel andere fabrikanten zie je dat fietsen die geadverteerd worden als '105 11-speed' vaak een non-series crankstel hebben en andere (lees: mindere) remmen.
Idd. 5800 had mooier geweest.

Overigens had ik op mijn Focus volledige Ultegra afmontage (excl cassette/ketting).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Toch weer bezuiniging voor de fabrikant, merendeel van mensen zal het verschil van ketting en cassette nooit zien.
En grote kans dat het bij beurt bij fietsenmaker later alsnog geupgrade wordt naar ultegra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:14:
Toch weer bezuiniging voor de fabrikant, merendeel van mensen zal het verschil van ketting en cassette nooit zien.
En grote kans dat het bij beurt bij fietsenmaker later alsnog geupgrade wordt naar ultegra.
Klopt. Ik kwam er achter bij een schoonmaak beurt. Inmiddels ultegra cassette met dura-ace ketting (vooral de laatste gaat best lang mee inmiddels, eigenlijk gekocht na jou ervaring ermee).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graham schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:03:
[...]

Idd. 5800 had mooier geweest.

Overigens had ik op mijn Focus volledige Ultegra afmontage (excl cassette/ketting).
5800 is mooi spul inderdaad. Enfin, bij mijn volgende fiets ga ik natuurlijk wel een wat grotere stap maken dan van 5700 naar 5800, maar dat is nog wel een paar jaar in de toekomst vermoed ik zo :)

Het geintje van een goedkopere cassette zul je bij de 5800-afgemonteerde fietsen in elk geval niet aantreffen, aangezien de CS-5800 al de goedkoopste 11-speed cassette is :)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2014 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 09:25
Hoe je je als wielrenner in het stadsverkeer dus niet moet gedragen:
http://www.hartvannederla...et-action-camera-gefilmd/

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Hij doet niet gekkere dingen dan een gemiddelde scooterrijder (of andere fietser) in de stad.
(ok niet hele film gekeken, misschien dat ik dingen mis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-02 21:03
Ik vind het eerlijk gezegd ook niet wereldschokkend.. Hoe die misschien tussen de fietsers door glipt bij de Berenkuil is niet helemaal volgens t boekje, maar ik moet bekennen dat dit mij ook wel eens overkomt.

Disclaimer: ook geen 20 min bekeken.

[ Voor 8% gewijzigd door srk89 op 23-10-2014 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 09:25
Rakelings langs andere fietsers vliegen en met hoge snelheid zonder zicht de parallelweg op schieten, rechts langs andere fietsers over de stoep, of links eromheen over de rijbaan, andere auto's op de rijbaan weer inhalen over de doorgetrokken streep, structureel zonder remmen door rood vliegen en alleen afremmen als het kruisende verkeer al echt beweegt. En als iedereen je in de weg zit, dan maar gewoon over busbanen gaan racen.
Op 19:10 ongeveer wil hij zelfs nog even een vrachtwagen voorbij en beseft hij zich nog net op tijd dat dat echt niet slim is. Maar dan zit hij er dus wel al naast, klem tussen vrachtwagen en stoep.

Dat zie ik de meeste fietsers toch niet doen. De gemiddelde scooterrijder ook niet, hooguit een enkel opgefokt klootzakje van niet nader te benoemen komaf.

En dan nog: ik heb met dat soort scooterrijders niet zo veel te maken, maar kan me als wielrenner wel ontzettend ergeren aan andere wielrenners die 'ons' een slechte naam bezorgen. Daar doet deze kerel echt wel zijn best voor.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik kan het filmpje niet zien (error) is een een alternatieve link beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:29

DjVe

Hatsaflats!

Man man man.... Zo krijg je dus ongelukken... wat een eikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 12:53
Waarom rijden ze dat rondje niet lekker op een scooter; ze rijden bij de tour ook over de autoweg. Hij rijdt in de eerste 5 min al vier keer door rood licht. Lekkere reclame ...

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een mafkees 8)7

Tig keer door rood, auto's en fietsers rechts inhalen, lukraak switchen van fietspad naar weg en weer terug over het fietspad rustig de stoep op knallen, en bij die halverwege afgebroken inhaalactie van die vrachtwagen kreeg ik echt even een hartverzakking. Als die wagen ineens een slinger maakt naar links ben je gewoon dood, of je ligt op zijn minst in de kreukels in de middenberm...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2014 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Ik ben juist wel blij dat ik een jaar geleden 105 5700 heb gekocht op mijn racefiets, ik ben namelijk een groot liefhebber van een triple. En aangezien ik in de regio Nijmegen woon en vrij regelmatig de heuveltjes opfiets, is dat maar goed ook: De oude holleweg is geen lolletje voor iemand met mijn fietscapaciteiten en een compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een triple gekocht, maar eigenlijk zonder me echt te verdiepen in het hoe en wat van verzetten. Met een compact en een goede cassette kun je hetzelfde resultaat bereiken als met een triple. Ik noem naar wat: pak een 50/34 voor en een 12-30 cassette achter, en je lichtste verzet is 34x30, oftewel een verzet van 1,13. Da's zelfs nog lichter dan het lichtste verzet dat ik heb op mijn triple met voor 50/39/30 en achter 11-25 (1,2).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2014 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:29

DjVe

Hatsaflats!

ybastiaans schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 17:17:
Ik ben juist wel blij dat ik een jaar geleden 105 5700 heb gekocht op mijn racefiets, ik ben namelijk een groot liefhebber van een triple. En aangezien ik in de regio Nijmegen woon en vrij regelmatig de heuveltjes opfiets, is dat maar goed ook: De oude holleweg is geen lolletje voor iemand met mijn fietscapaciteiten en een compact.
Went snel zat ;) Ik reed twee jaar terug de meeste klimmetjes op het kleine blad, maar dat lukt me nu ook prima met het grote blad. Zodra dat went, heb je genoeg aan een compact voor de zwaardere heuveltjes. Oude Holleweg is inderdaad afzien, zeker als je eerst het heuveltje bij de grensweg dan de hele oude Kleefsebaan al hebt gedaan en dan nog de 7 heuvelen af wil knallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 17:19

Magic666

No one's neighbour!

Volgende week woensdag ga ik op bezoek bij Apex voor het bekijken van de Chase.

Over het customizen hadden ze het volgende:
-De basis is altijd zwart
-daarop kies je 1 van de 8 accent kleuren. Rood, blauw, oranje, geel, groen etc
-Dan kies je daarbij witte of zilveren accenten
-Als laatste kun je de afwerking glans of mat kiezen.

Eventueel kun je kiezen om bepaalde apex en chase logo's weg te laten.

Eventueel de fiets in een andere kleur gespoten kan ook maar dan is het wel met een toeslag op de prijs, terwijl de bovenstaande keuzes standaard zijn.
Dat klinkt prima lijkt me zo, tevens doen ze aan het fietsenplan mee en doen ze aan inruil.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 17:28:
Ik heb ook een triple gekocht, maar eigenlijk zonder me echt te verdiepen in het hoe en wat van verzetten. Met een compact en een goede cassette kun je hetzelfde resultaat bereiken als met een triple. Ik noem naar wat: pak een 50/34 voor en een 12-30 cassette achter, en je lichtste verzet is 34x30, oftewel een verzet van 1,13. Da's zelfs nog lichter dan het lichtste verzet dat ik heb op mijn triple met voor 50/39/30 en achter 11-25 (1,2).
Idem. Ik zou nu gewoon compact doen, al is het al om het irritante trimmen. Maar een volgende fiets zal sowieso met Di2 zijn oid en 11spd + compact.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 17:03:
Wat een mafkees 8)7

Tig keer door rood, auto's en fietsers rechts inhalen, lukraak switchen van fietspad naar weg en weer terug over het fietspad rustig de stoep op knallen, en bij die halverwege afgebroken inhaalactie van die vrachtwagen kreeg ik echt even een hartverzakking. Als die wagen ineens een slinger maakt naar links ben je gewoon dood, of je ligt op zijn minst in de kreukels in de middenberm...
Bekijk dan ook eens de laatste 20-30 seconden vlak voordat ie bij de cameraploeg aankomt. Gaat een flinke groep mensen over het zebrapad en hij lijkt nauwelijks te remmen waardoor er wel ruimte moet worden gemaakt door de overstekende mensen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
wackmaniac schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:24:
Waarom rijden ze dat rondje niet lekker op een scooter; ze rijden bij de tour ook over de autoweg. Hij rijdt in de eerste 5 min al vier keer door rood licht. Lekkere reclame ...
Reclame had Lars Boom al gedaan, veel beter :
http://www.tourdefranceut...parcours-tourproloog-2015

Ritje staat trouwens op strava :
http://www.strava.com/activities/210367972

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 17:28:
Wat je er alleen vergeet bij te vermelden is dat je met een triple ook een 12-30 kan steken, en dan dus een verzet van 1:1 kan maken mocht het nodig zijn.

Het grote voordeel van een triple is juist voor mij dat ik met mijn 11-25 cassette prima 10% of meer op kom op souplesse, en vervolgens geen last heb van te grote sprongen in het deel van de cassette waar ik me normaal in bevind op vlakke wegen. Je kunt dus de uitersten misschien wel halen, maar de stappen tussen die uitersten zijn over het algemeen ongunstiger. Het enige nadeel van een triple is het gewicht, maar ik heb nog een kg of 10 die bij mij er af kunnen, en dan vind ik dus een paar gram aan mijn fiets niet zo heel relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Da's niet het enige nadeel hoor. Heb je wel eens een goede vergelijking kunnen maken zelf? Triple is veel lastiger netjes af te stellen en daardoor schakelt het in de parktijk toch minder soepel. Ik heb Shimano XT triple op de MTB (Ultegra kwaliteit) en ga de volgende keer zeker voor een dubbel vóór. Ondanks het kwalitatief goede spul blijft het rommelen met afstelling. Zelfde ervaring had ik met Tiagra triple op een huur-racefiets.

Dan is er nog een grotere Q-factor, wat betekent dat je meer energieverlies hebt in het torderen van de trapas doordat deze langer is, maar dat verschil lijkt me niet echt groot persoonlijk.

Ik vind je bovenstaande argumenten echt wel hout snijden hoor en voor de grootste groep wielerrecreanten is triple daardoor misschien wel de betere keus, maar als je af en toe 15min sleutelen niet erg vindt om een tandwiel of cassette te verwisselen heb je jouw genoemde nadelen van een dubbel (compact) niet. En wat betekent 'tweaker' ook alweer? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik heb het filmpje ook gezien. Natte wegen en dan vol overal langs karren.... niet echt verstandig.
Ritje flaggen dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 14:42
Ik ga die debiel volgen om een fles champagne open te trekken op de dag dat hij ineens geen ritten meer logt.

[ Voor 27% gewijzigd door Makkelijk op 24-10-2014 08:39 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Gisteren mijn wiel terug nadat er een slag in was gekomen tijdens TTT ritje. 2 spaken vervangen en weer een stuk rechter. Helaas niet volledig perfect gekregen maar goed genoeg. Meteen 25 mm buba erop gedaan. Ik moet zeggen dat je vooral het verschil voor merk met 25 mm. Stuk fijner rit naar werk vanmorgen.

Binnenkort eens Vredestein Fortezza Senso All Weather bandjes erop doen, ben benieuwd hoe die zijn itt Conti's.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Graham schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 08:55:
Binnenkort eens Vredestein Fortezza Senso All Weather bandjes erop doen, ben benieuwd hoe die zijn itt Conti's.
Inmiddels 100K gedaan met de Senso's 25mm (voornamelijk klimmen en afdalen) en mijn eerste indruk is positief 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik ben inmiddels bezig aan m'n tweede setje. Ik houd wel van dingen uitproberen dus ik was eigenlijk van plan nu eens de Conti GP4000s-2 te bestellen in 25 mm maar het prijsverschil vond ik niet te rechtvaardigen. 21,95 bij dewielershop is echt een topprijs voor die Senso's.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 21:23

Hoogie2004

Whohooooo

Graham schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 08:55:
Ik heb ook die Senso bandjes, ongeveer 750km mee gereden nu.

Fijne bandjes, veel grip in alle omstandigheden en rollen ook lekker (vergelijking met Schwalbe band die standaard op mijn Cube zat). Heel erg tevreden over.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Heb er nu de schwalbe bandjes opleggen maar niet helemaal tevreden over de 23mm versie. Rijdt er voorlopig wel even op door maar op den duur komen de continental 25mm er gewoon weer op.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Schwalbe had ik ook gekregen bij mijn Focus. Waren Luno's oid? Ik vond ze ruk, heel veel op lek gereden. Daarna Conti GP4000's gehad en vond die super. Voornamelijk die gehad in 23mm of 25mm. Nu ben ik dus aan het rijden op de Conti GP4-Season voor en achter een Conti GP4000s-2 (de Senso's komen maandag erop).

@Havana Ik merk niet heel veel verschil tussen de GP4000-1 en GP4000-2 overigens.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Aankondiging: Fietstocht zondag 26 oktober

Aanstaande zondag lijkt het mooi weer te worden, dat betekent dat er een mooie afstand gefietst kan worden! Ik heb een route gemaakt van 235 kilometer die langs de Veluwe gaat, over de Posbank en de Zijpenberg, door de heuvels bij Zeddam, over de Eltenberg en over de steile hellingen bij Nijmegen.

Wie zich geroepen voelt deze monstertocht van 235 kilometer mee te rijden kan onderstaand formulier invullen. Het is mogelijk om bij Nijmegen de trein te pakken, dan zit je op 190 km en heb je vrijwel alle mooie stukken van de route gehad. :)

De route: http://app.strava.com/routes/1091720
Vertrektijd: 8:50 bij station Veenendaal de Klomp (noordzijde station)
Verwachte reistijd: 8 tot 9 uur
Navigatie: Frank Knopers

Inschrijven?? --> klik hier

Aantal inschrijvingen tot nu toe (incl mijzelf): 3

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/route-26-oktober2014.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door frankknopers op 24-10-2014 11:25 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:36

Secsytime

Automagisch

Wat een idioot zeg.

Off-topic: Ben op zoek naar een nieuw zadel voor mijn (stads)racefiets, voor korte ritten. Dus ik denk aan een zadel met veel gel, aangezien gelzadels alleen bij lange ritten onprettig worden. Iemand een tip voor wat voor zadel? hoeft niet al te gek, gewoon comfortabel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Secsytime schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:25:
[...]

Wat een idioot zeg.

Off-topic: Ben op zoek naar een nieuw zadel voor mijn (stads)racefiets, voor korte ritten. Dus ik denk aan een zadel met veel gel, aangezien gelzadels alleen bij lange ritten onprettig worden. Iemand een tip voor wat voor zadel? hoeft niet al te gek, gewoon comfortabel!
Kijk ook eens naar een klassiek zadel van leer zoals Brooks die maakt. Hoor ik ook goede dingen over voor zowel de korte rit en de lange ritten voor bijvoorbeeld tourfietsen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 14:42
Secsytime schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:25:
[...]

Wat een idioot zeg.

Selle san marco concor supercorsa vintage wellicht, in veel kleuren te krijgen als je dat leuk vind :)

Afbeeldingslocatie: http://concor.sellesanmarco.it/imgDettaglioZoom/user_images/prodotti/012/VINTAGE/CONCOR/267C070_CONCOR-SUPERCORSA_SIDE.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Makkelijk op 24-10-2014 13:19 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Even een vraagje ik twijfel om een tacx aan te schaffen maar iemand enig idee hoe het met de geluidsproductie zit van zo'n tacx. Dit ivm de buren (appartementcomplet) boven onder etc.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 10:27

DeFeCt

je wéét toch

5x biba voor 12,50 is volgens mij aardige aanbieding: https://www.bike2build.nl...-x-race-28-s50-binnenband (geen aandelen :) )

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 12:53
koentjuh1987 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:20:
Even een vraagje ik twijfel om een tacx aan te schaffen maar iemand enig idee hoe het met de geluidsproductie zit van zo'n tacx. Dit ivm de buren (appartementcomplet) boven onder etc.
Je hoort het vliegwiel wel redelijk resoneren. Ik heb hier veelal gehoord dat wasmachinedoppen daar goed tegen helpen. Dat heb ik zelf nog niet geprobeerd.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-10 13:27
Ik heb een Tacx Satori maar deze maakt soms wel behoorlijk geluid, geen idee hoe dat met andere modellen is maar verwacht niet veel verschil.
Een isolatiemat helpt nooit veel tegen geluid, dat is meer tegen de trillingen. (ook belangrijk in een appartement)

Ik overweeg zelf om over te stappen op een Elite Qubo Fluid
Deze zou een stuk stiller moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Tacx heeft ook wel stillere hoor. Mijn Flow heeft nog nooit iemand last van gehad (in appartementen gebouwen met -10db laminaat over beton).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Woon in een oud pand gebouwd in 1914 en is redelijk gehorig vandaar de vraag.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een collega van mij heeft een Tacx (volgens mij een Satori) in een vooroorlogs appartement en daar hadden haar onderburen toch wel behoorlijk wat last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Dat vermoeden had ik ook al vandaar ook de vraag of er veel geluid en trillingen van komen... Want rollers zullen nagenoeg hetzelfde doen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 10:27

DeFeCt

je wéét toch

“Great training! We are currently doing research into exercising. We would like to invite you to fill out a short survey: https://ghentunipss.qualt.../?SID=SV_cSUL8orv9krRcjP”
Spam op Strava, what's next?! :/

Flickr

Pagina: 1 ... 104 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.