Bij mij werkt strava gewoon in het buitenland zonder internet. Slaat alleen de gps posities van je op en berekend na afloop je route.
...
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
...
Raar... Is zo gek nog niet
Dat is een erg mooi rondje om te maken. Binnenkort die ook een keer makenGraham schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 16:08:
[...]
Uiteindelijk was het een leuke rit en mooie afwisseling van onze standaard zondag rit. Al had ik liever gewoon exact dezelfde route gereden als de 020'ers. Wij reden klokmee, zij tegen. 40.6 km/h gem over 58.8 K
castelli nanoflex broek ?Graham schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:09:
Ben nog opzoek naar een lange broek (bibtight) die ik tijdens de herft (wind/regen/beginnende kou) en ook nog deels in de winter kan gebruiken. Ik heb van Castelli nog een Polare Due voor het echte winterweer.
Ik heb ervaring met de Castelli Sorpasso die eigenlijk prima is maar mijn oude is versleten helaas. Dus of een nieuwe of misschien een equivalente kopen van Sportful, maar welke? Must have is wind/regen protectie met wat voering maar niet te veel. Iemand tips?
[ Voor 13% gewijzigd door Graham op 13-10-2014 17:42 . Reden: na het lezen ]
[ Voor 30% gewijzigd door Taigu op 13-10-2014 20:59 ]
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Totdat je zwoegend een heuvel opgaat op het buitenblad en net op het moment dat de Bioshift vindt dat het tijd wordt voor het binnenblad vind jij het tijd voor een laatste snok en kom je uit het zadel (waarbij je vergeet de standing up mode te activeren)... Voor alleen de achterderailleur geloof ik er wel in, voor voor- en achterderailleur zitten er m.i. wat te veel haken en ogen aan.Graham schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:41:
Her en der wat filmpjes al gezien, maar nu een hands-on door DCRainmaker met Bioshifts's automated bike shifting system.
Het logische vervolg op Di2 shifting als ik het zo lees.
[ Voor 13% gewijzigd door argro op 13-10-2014 21:46 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
[ Voor 16% gewijzigd door DDX op 13-10-2014 22:04 ]
Dat is ook al sinds de Sony Xperia Z.DDX schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:01:
Tip voor mensen die nog nieuwe telefoon zoeken: Sony Xperia Z3 Compact
Geen gedoe meer met zakjes want waterdicht.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Vraag me af of dat niet een beetje de fun uit het fietsen haalt, maar goed ik vind het rijden in een auto met automaat ook doodsaai en schakel (ook daar) veel liever zelfGraham schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:41:
Her en der wat filmpjes al gezien, maar nu een hands-on door DCRainmaker met Bioshifts's automated bike shifting system.
Het logische vervolg op Di2 shifting als ik het zo lees.
+1DeFeCt schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 08:02:
[...]
Vraag me af of dat niet een beetje de fun uit het fietsen haalt, maar goed ik vind het rijden in een auto met automaat ook doodsaai en schakel (ook daar) veel liever zelf
Dan sta je zeker niet regelmatig in de file of rijd je honderden kilometers per week? Vooral filerijden wordt een stuk fijner met een automaat. Heb nu gewoon weer handgeschakeld, want het maakt mij geen drol uit; ik rijd nauwelijks in de spits. Automatisch schakelen op de fiets klinkt hip, maar ik ben benieuwd hoe het schakelmoment wordt bepaald.DeFeCt schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 08:02:
[...]
Vraag me af of dat niet een beetje de fun uit het fietsen haalt, maar goed ik vind het rijden in een auto met automaat ook doodsaai en schakel (ook daar) veel liever zelf
[ Voor 25% gewijzigd door wackmaniac op 14-10-2014 10:03 ]
Read the code, write the code, be the code!
Tja in mij sport auto wil ik ook geen automaat, hoogstens een electronische semi automaat en dat is vergelijkbaar met Di2. Ik gebruik mijn racefiets niet om in de file te staanwackmaniac schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:17:
[...]
Dan sta je zeker niet regelmatig in de file of rijd je honderden kilometers per week? Vooral filerijden wordt een stuk fijner met een automaat. Heb nu gewoon weer handgeschakeld, want het maakt mij geen drol uit; ik rijd nauwelijks in de spits. Automatisch schakelen op de fiets klinkt hip, maar ik ben benieuwd hoe het schakelmoment wordt bepaald.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Cadans en gewenst wattage of hartslag.wackmaniac schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:17:
[...]
Dan sta je zeker niet regelmatig in de file of rijd je honderden kilometers per week? Vooral filerijden wordt een stuk fijner met een automaat. Heb nu gewoon weer handgeschakeld, want het maakt mij geen drol uit; ik rijd nauwelijks in de spits. Automatisch schakelen op de fiets klinkt hip, maar ik ben benieuwd hoe het schakelmoment wordt bepaald.
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Ik vind het zelf ook leuker om te schakelen, zover ik dat kan in schatten (nog nooit met dit systeem gefietst). Maar mogelijk is het wel iets voor de pros om beter te rijden. In het stuk van DCrainmaker staat dan ook dat er een hogere wattage mee gereden kan worden. Op de E-bikes zie ik dit overigens wel op termijn geïmplementeerd worden, als het betaalbaar wordt.DeFeCt schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 08:02:
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door Graham op 14-10-2014 11:17 ]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Mits je dus de 'standing up mode' geactiveerd hebt. Geen automatische beveiliging. Als er in de slotklim iemand uit het wiel komt, ben je sowieso al aan de late kant, laat staan wanneer je eerst ook nog de 'standing up mode' moet gaan activeren.
[ Voor 10% gewijzigd door DDX op 14-10-2014 18:02 ]
...
Mooiwackmaniac schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 15:51:
Inschrijving AGR is trouwens geopend. Voor de liefhebbers.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Voor de niet-liefhebbers bedoel je denk ik?wackmaniac schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 15:51:
Inschrijving AGR is trouwens geopend. Voor de liefhebbers.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Eigenlijk is elke toertocht leuk en gezellig, maar sommige beginnen er aan als of het een wedstrijd is.srk89 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 16:34:
Natuurlijk is fietsen in Limburg leuker mooier gezelliger hartelijker en rustiger wanneer de AGR meute weer vertrokken is, maar het event op zich is juist weer wel leuk.
(zeker voor de plattelandsridders met een maandenlang opgebouwd overschot aan testosteron)
Zolang er een start en finish is dan is het een wedstrijdSnowDude schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 16:40:
[...]
Eigenlijk is elke toertocht leuk en gezellig, maar sommige beginnen er aan als of het een wedstrijd is.
Zo erg? Dan maar Klimclassic of LBL en/of Waalse Pijl?DDX schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 17:29:
Na alle verhalen heb ik weinig zin om te gaan slalommen.
Doe wel weer mee aan klimclassic denk ik, die was best leuk.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Ik wil aankomend jaar LBL of Waalse Pijl wel doen. Voor de LBL vind ik eigenlijk dat ik dan gewoon de volledige versie moet doen. Maar dan moet ik als de wiedeweerga eens wat vaker langere ritten dan pakweg 170km gaan plannenGraham schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 17:40:
[...]
Zo erg? Dan maar Klimclassic of LBL en/of Waalse Pijl?
Ik doe mee! Wil ze eigenlijk beide wel doen. Geen idee wanneer ze zijn overigens en jah LBL gewoon volledig. Kunnen van het voorjaar wel wat langere afstanden samen doen maar ben je natuurlijk wat langer van huisPelle schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 20:09:
[...]
Ik wil aankomend jaar LBL of Waalse Pijl wel doen. Voor de LBL vind ik eigenlijk dat ik dan gewoon de volledige versie moet doen. Maar dan moet ik als de wiedeweerga eens wat vaker langere ritten dan pakweg 170km gaan plannen
LBL zijn twee versies van he. Ook nog eentje midden in de zomer van le champion. Waalse Pijl heb ik afgelopen seizoen gereden met hemelvaart en vond ik echt epic, maar ik hoop dit jaar met hemelvaart mee te doen met de Gaul mont ventoux challenge.Pelle schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 20:38:
25 april zo te zien.
Full version 279km met 4500hm.
http://www.sport.be/lblcyclo/2014/nl/parcours/
Dat gaat zeker wel wat extra trainingsuurtjes vergen.. weet idd niet of ik dat er doorheen krijg bij het thuisfront
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Everytime I suffer I become a better man because of it
Dat klopt, sterker nog als Jantje is ingeschreven en hij ziet er vanaf dan kan Pietje bewijs van spreken zijnTheLemon schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 08:09:
Klopt. Volgens mij kon je als team trouwens ook tot januari ofzo nog teamleden invullen, dus na de initiële inschrijving, maar dat weet ik niet meer zeker.
Die van 25 april lijkt me leuker eigenlijkMrAngry schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:20:
[...]
LBL zijn twee versies van he. Ook nog eentje midden in de zomer van le champion. Waalse Pijl heb ik afgelopen seizoen gereden met hemelvaart en vond ik echt epic, maar ik hoop dit jaar met hemelvaart mee te doen met de Gaul mont ventoux challenge.
[ Voor 0% gewijzigd door Graham op 15-10-2014 23:32 . Reden: typo ]
[ Voor 39% gewijzigd door havana op 16-10-2014 08:34 ]
Nee, valt reuze mee. Als je een beetje op tijd vertrekt dan ben je binnen no time de rustieken voorbij en aangezien de meeste klimmetjes in de laatste 40 km zitten kan je daar doorgaans prima fietsen. Wij starten altijd veel te laat (laksheid, pure laksheid) en dan wil je op de Eysserbosweg en Keutenberg wel eens in het gedrang komen, maar de overige klimmen zijn breed genoegGraham schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 17:40:
[...]
Zo erg? Dan maar Klimclassic of LBL en/of Waalse Pijl?
De WP lijkt mij ook mooier, maar LBL is zo'n instituut dat ik vind dat je die minimaal een keer in je leven gereden moet hebbenhavana schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 07:01:
Persoonlijk vind ik het karakter van de Waalse Pijl stukken leuker. Die staat dan ook weer ik de agenda. Wordt mijn 7e deelname en ik hoop mijn fietsmaten te kunnen overtuigen nu eens voor de langste afstand te gaan.
[ Voor 42% gewijzigd door Nixo op 16-10-2014 11:07 ]
Eens. Ik start ook altijd pas rond 9:00-9:30 en dan is het de eerste paar km ff gezellig drukwackmaniac schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 08:46:
[...]
Nee, valt reuze mee. Als je een beetje op tijd vertrekt dan ben je binnen no time de rustieken voorbij en aangezien de meeste klimmetjes in de laatste 40 km zitten kan je daar doorgaans prima fietsen. Wij starten altijd veel te laat (laksheid, pure laksheid) en dan wil je op de Eysserbosweg en Keutenberg wel eens in het gedrang komen, maar de overige klimmen zijn breed genoeg
[ Voor 8% gewijzigd door havana op 16-10-2014 11:21 ]
Ben benieuwd hoe ze bevallen, ik ben ook van plan om deze op mijn nieuwe fiets te gaan zetten. Want dan blijft mijn huidige sensor op mijn winter fiets.havana schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:20:
Ook direct de nieuwe Garmin sensoren besteld. Oude sensor is verplaatst naar de spinner.
[ Voor 9% gewijzigd door SnowDude op 17-10-2014 13:33 ]
+1LuPo schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:34:
Ik vind die Cube wel erg deftig!
Ja, en ik kan het hele weekend niet rijdenGraham schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:52:
Aardig weer van het weekend --> http://www.buienradar.nl/Home/TextPage?pageid=9193
SorrySnowDude schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:53:
[...]
Ja, en ik kan het hele weekend niet rijden
Heerlijk weer voor een rondje Valkenburg e.o. komende zondag!Graham schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:52:
Aardig weer van het weekend --> http://www.buienradar.nl/Home/TextPage?pageid=9193
Verwijderd
Ik vind 't wel wat hebben, het lijkt wel wat op het frame van de Propel van Giant. Overigens las ik in de Fiets! van deze maand dat die Ride5000 van Merida bijna 9 kg weegt, wat voor een fiets van die prijsklasse echt te zwaar is. Dat zou voor mij een belangrijker reden zijn om 'm niet te kopen.SnowDude schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:42:
Die merida zou voor mij direct afvallen, geen gezicht dat die buizen niet bij elkaar uit komen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2014 16:00 ]
Moet weer naar het buitenland voor mijn werk, moet toch maar eens een goede fietskoffer aanschaffen.
Hangt er een beetje vanaf waar dat gewicht in zit. Als het een topframe is waar (om budgettaire redenen) wielen in zitten die een paar kilo wegen, dan is het misschien wel een betere keuze dan een even dure fiets, maar met een zwaar frame en medium wielen (maar in zijn totaliteit iets lichter). Wielen lenen zich namelijk vrij goed voor een upgrade. Daarnaast, als het extra gewicht heeft geresulteerd in navenant meer stijfheid (op relevante plekken), dan is het voor bepaalde doeleinden nuttiger dan minder gewicht en navenant minder stijfheid.Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:59:
[...]
Ik vind 't wel wat hebben, het lijkt wel wat op het frame van de Propel van Giant. Overigens las ik in de Fiets! van deze maand dat die Ride5000 van Merida bijna 9 kg weegt, wat voor een fiets van die prijsklasse echt te zwaar is. Dat zou voor mij een belangrijker reden zijn om 'm niet te kopen.
[ Voor 16% gewijzigd door argro op 17-10-2014 18:12 ]
Klopt, maar het voordeel is dat je alles zelf kan invullen. Dus het logo e.d. gewoon in een andere kleur (matgrijs ofzo net al Canyon dat doet) dan kom je al een heel eind.wackmaniac schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:57:
Die Apex is echt gruwelijk. Beetje schreeuwerig, dus je moet wel flink doorfietsen
Kunnen ook zelf iets organiseren op een "normale" fiets voor onsDDX schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:20:
Is wel op normale fiets he
En ploegentijdrit is met 3 man.
Stond vandaag ook lekker windje, tegen de wind in toch iets te fris voor kort/kort.
's middags op terugweg wel kort/kort gereden
Ik ben best een koukleum, maar ik heb ook de hele dag kort/kort gereden en zelfs tegen het einde toen de zon bijna onder was vond ik het nog prima te doen met wind tegen. Maar jij hebt wat dichter bij de zee gereden, dat scheelt wellicht nog wel 2 graden.DDX schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:20:
Stond vandaag ook lekker windje, tegen de wind in toch iets te fris voor kort/kort.
's middags op terugweg wel kort/kort gereden
[ Voor 5% gewijzigd door Pelle op 18-10-2014 19:46 ]
Even mijn stats gekeken en begon met 17 graden en nog niet echt een zonnetje.Pelle schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:35:
[...]
Ik ben best een koukleum, maar ik heb ook de hele dag kort/kort gereden en zelfs tegen het einde toen de zon bijna onder was vond ik het nog prima te doen met wind tegen. Maar jij hebt wat dichter bij de zee gereden, dat scheelt wellicht nog wel 2 graden.
Hmm, misschien de manier waarop je er overheen gaat? Normaal gesproken is het klimmen van de oostkant en dalen over het asfalt aan de westkant, dan is er wel redelijk te leven met de klinkers, behalve het stukje afdaling in het midden.Pelle schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:35:
[...]
Paar dingen wijzer geworden:
- Wat een pokkeding, dat Kopje. Eén groot stuiterfestijn met die klinkertjes daar. Wel mooie omgeving
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
Je kan ook nog wel wat meer in Zeeland en Zuid-Holland rijden. Minder saai waarschijnlijk dan de Flevo.
Het kwam me heel vaag bekend voor (afgelopen 2 jaar meerdere keren in Val Gardena geweest en de sella ronda zowel gefietst, als met snowboard gedaan), maar ik denk dat het een shirt van süd tirol sellaronda hero is. Maar dan in ieder geval niet van 2015 en kan het shirt zelf dan ook niet vinden. Die van 2015 kan je in ieder geval hier kopen:Stoffa schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 13:07:
Is er iemand die het shirt kent dat de middelste rijder met de zwarte Giro helm aanheeft? Wil dat shirt ook...
[ Voor 5% gewijzigd door masterjorie op 19-10-2014 13:35 . Reden: uitleg toegevoegd ]
Daarom zeg ik ook vanuit thuisbasis.Graham schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 09:24:
[...]
Je kan ook nog wel wat meer in Zeeland en Zuid-Holland rijden. Minder saai waarschijnlijk dan de Flevo.
Er lag wel wat blad e.d., maar niet echt last van gehad. Enige klinkerweggetje wat ik leuk en goed te verteren vind, is de Italiaanseweg bij Doorwerth. Verder mogen ze het van mij allemaal plat asfalterenDDX schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 08:29:
Dat is ook de route die hij genomen heeft.
Maar die stukjes dalen zijn gewoon stuiteren en zeker met dit weer is weg ook niet echt schoon. (al viel het gisteren wel mee, volgens mij hebben ze hem pas schoongemaakt ofzo)
Thanks!masterjorie schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 13:28:
[...]
Het kwam me heel vaag bekend voor (afgelopen 2 jaar meerdere keren in Val Gardena geweest en de sella ronda zowel gefietst, als met snowboard gedaan), maar ik denk dat het een shirt van süd tirol sellaronda hero is. Maar dan in ieder geval niet van 2015 en kan het shirt zelf dan ook niet vinden. Die van 2015 kan je in ieder geval hier kopen:
http://www.dolomiti-adven...om/it/shop.asp?c1=34&c2=1
Uitleg: Op de linker mouw staat het logo van Südtirol sellaronda Hero.
Dat is het shirt van de Dolomietenmaraton cyclo:Stoffa schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 13:07:
Is er iemand die het shirt kent dat de middelste rijder met de zwarte Giro helm aanheeft? Wil dat shirt ook...
Ah, ik zat in de buurt, maar van een andere marathon in hetzelfde gebied dus. Had het kunnen weten, de Sella Ronda marathon is al voor de 86ste keer gehouden en op het shirt staat 28ste.matthijsln schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 18:45:
[...]
Dat is het shirt van de Dolomietenmaraton cyclo:
http://www.all4cycling.co...s-enel-2014-pm-63607.html
Maar die kan je natuurlijk niet aantrekken zonder dat je 'm uitgefietst hebt. Inschrijven voor 2015 dus!
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq