Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 103 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.016 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 16:49
Bij mij werkt strava gewoon in het buitenland zonder internet. Slaat alleen de gps posities van je op en berekend na afloop je route.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Inderdaad, tijdens de tour for life probleemloos elke dag strava gebruikt. Internet uit, GPS aan. Aan het eind van de dag alleen even internet aan om te syncen.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-09 15:10
Graham schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 16:08:
[...]

Uiteindelijk was het een leuke rit en mooie afwisseling van onze standaard zondag rit. Al had ik liever gewoon exact dezelfde route gereden als de 020'ers. Wij reden klokmee, zij tegen. 40.6 km/h gem over 58.8 K
Dat is een erg mooi rondje om te maken. Binnenkort die ook een keer maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 23:34
Ben nog opzoek naar een lange broek (bibtight) die ik tijdens de herft (wind/regen/beginnende kou) en ook nog deels in de winter kan gebruiken. Ik heb van Castelli nog een Polare Due voor het echte winterweer.

Ik heb ervaring met de Castelli Sorpasso die eigenlijk prima is maar mijn oude is versleten helaas. Dus of een nieuwe of misschien een equivalente kopen van Sportful, maar welke? Must have is wind/regen protectie met wat voering maar niet te veel. Iemand tips?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:40

Vos

AFCA

Duimen op nog ok fietsweer de laatste maanden, nieuwe fiets komt waarschijnlijk deze of volgende week. Kan niet wachten :).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kd7jmipymOHGREOQELMKXsHm/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:48
Graham schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:09:
Ben nog opzoek naar een lange broek (bibtight) die ik tijdens de herft (wind/regen/beginnende kou) en ook nog deels in de winter kan gebruiken. Ik heb van Castelli nog een Polare Due voor het echte winterweer.

Ik heb ervaring met de Castelli Sorpasso die eigenlijk prima is maar mijn oude is versleten helaas. Dus of een nieuwe of misschien een equivalente kopen van Sportful, maar welke? Must have is wind/regen protectie met wat voering maar niet te veel. Iemand tips?
castelli nanoflex broek ?
Ik heb de 3/4 versie en die is echt perfect voor weer zoals zaterdag. (12 graden en regen)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Her en der wat filmpjes al gezien, maar nu een hands-on door DCRainmaker met Bioshifts's automated bike shifting system.

Het logische vervolg op Di2 shifting als ik het zo lees.

[ Voor 13% gewijzigd door Graham op 13-10-2014 17:42 . Reden: na het lezen ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:23
Gaat er nog iemand naar bikemotion? Heb een kaartje gewonnen en ga de 19e wel even kijken denk ik. Geen idee wat ik ervan moet verwachten. Ben nog wel op zoek naar een tweede kaartje...

[ Voor 30% gewijzigd door Taigu op 13-10-2014 20:59 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Ik vond BikeMotion vorig jaar echt wel de moeite waard, al was ik ook wel echt op zoek naar een andere fiets. Soort Autorai, maar dan voor fietsen.. Leuk om je een paar uur te vermaken..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Graham schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:41:
Her en der wat filmpjes al gezien, maar nu een hands-on door DCRainmaker met Bioshifts's automated bike shifting system.

Totdat je zwoegend een heuvel opgaat op het buitenblad en net op het moment dat de Bioshift vindt dat het tijd wordt voor het binnenblad vind jij het tijd voor een laatste snok en kom je uit het zadel (waarbij je vergeet de standing up mode te activeren)... Voor alleen de achterderailleur geloof ik er wel in, voor voor- en achterderailleur zitten er m.i. wat te veel haken en ogen aan.

[ Voor 13% gewijzigd door argro op 13-10-2014 21:46 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Er zal vast een mode komen dat hij alleen achter schakelt.
Of koppeling met hoogtemeter die als je klimt besluit dat er ander programma actief moet zijn. (en lagere cadans)
Of sensor in je zadel, of ... ;)

Lijkt mij op dit moment nog helemaal niets, besluit zelf wel wanneer ik andere versnelling wil.

Tip voor mensen die nog nieuwe telefoon zoeken: Sony Xperia Z3 Compact
Geen gedoe meer met zakjes want waterdicht.

[ Voor 16% gewijzigd door DDX op 13-10-2014 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:57
DDX schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:01:
Tip voor mensen die nog nieuwe telefoon zoeken: Sony Xperia Z3 Compact
Geen gedoe meer met zakjes want waterdicht.
Dat is ook al sinds de Sony Xperia Z.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Klopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Liever gedoe met zakjes dan alleen kiezen tussen waterdichte telefoons :+

Maaruhm vrijdag ga ik als het goed is met m'n vader naar de bikemotion, en het ergste is zonder camera :'(
Ben wel benieuwd :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 17:19

Magic666

No one's neighbour!

Ook vrijdag aanwezig :) ff kijken naar, eventuele, nieuwe fiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 10:27

DeFeCt

je wéét toch

Graham schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:41:

Vraag me af of dat niet een beetje de fun uit het fietsen haalt, maar goed ik vind het rijden in een auto met automaat ook doodsaai en schakel (ook daar) veel liever zelf :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:45
DeFeCt schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 08:02:
[...]

Vraag me af of dat niet een beetje de fun uit het fietsen haalt, maar goed ik vind het rijden in een auto met automaat ook doodsaai en schakel (ook daar) veel liever zelf :)
+1

Daarbij komt dat ik zelf toch een beetje op gevoel fietst, de ene keer is het toch wat handiger een hoge cadans te trappen en de andere keer een iets lagere cadans.

Dit is een leuk idee maar mijn inziens gaat dit het niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 12:53
[...]

Dan sta je zeker niet regelmatig in de file of rijd je honderden kilometers per week? Vooral filerijden wordt een stuk fijner met een automaat. Heb nu gewoon weer handgeschakeld, want het maakt mij geen drol uit; ik rijd nauwelijks in de spits. Automatisch schakelen op de fiets klinkt hip, maar ik ben benieuwd hoe het schakelmoment wordt bepaald.

[ Voor 25% gewijzigd door wackmaniac op 14-10-2014 10:03 ]

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 13:24
wackmaniac schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:17:
[...]

Dan sta je zeker niet regelmatig in de file of rijd je honderden kilometers per week? Vooral filerijden wordt een stuk fijner met een automaat. Heb nu gewoon weer handgeschakeld, want het maakt mij geen drol uit; ik rijd nauwelijks in de spits. Automatisch schakelen op de fiets klinkt hip, maar ik ben benieuwd hoe het schakelmoment wordt bepaald.
Tja in mij sport auto wil ik ook geen automaat, hoogstens een electronische semi automaat en dat is vergelijkbaar met Di2. Ik gebruik mijn racefiets niet om in de file te staan

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 14:42
wackmaniac schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:17:
[...]

Cadans en gewenst wattage of hartslag.
En hij schakelt niet af en geen voorblad als je staat.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
[...]

Ik vind het zelf ook leuker om te schakelen, zover ik dat kan in schatten (nog nooit met dit systeem gefietst). Maar mogelijk is het wel iets voor de pros om beter te rijden. In het stuk van DCrainmaker staat dan ook dat er een hogere wattage mee gereden kan worden. Op de E-bikes zie ik dit overigens wel op termijn geïmplementeerd worden, als het betaalbaar wordt.

--

Overigens raad ik aan het stuk te lezen. Zie veel opmerkingen hierboven die beantwoord worden in de Hands-on van DCR.

[ Voor 8% gewijzigd door Graham op 14-10-2014 11:17 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Als ik van het voorjaar mijn Di2 fiets heb wil ik wel het synchro shiften testen:

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Makkelijk schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:08:
[...]

... en geen voorblad als je staat.
Mits je dus de 'standing up mode' geactiveerd hebt. Geen automatische beveiliging. Als er in de slotklim iemand uit het wiel komt, ben je sowieso al aan de late kant, laat staan wanneer je eerst ook nog de 'standing up mode' moet gaan activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Ik had vandaag i.v.m. de herfstvakantie een dagje vrij en wat is er dan leuker dan een fijn stukje fietsen... Afijn, de weergoden waren het niet zo eens over de voorspelling; de NOS hield het op 16 graden met droog weer, RTV Noord was iets pessimistischer en voorspelde 15 graden met wellicht wat lichte regen. Klein beetje getwijfeld welke fiets ik zou pakken maar het gevoel won het uiteindelijk toch van het verstand en derhalve koos ik voor de Cannondale.

Ook over de windrichting waren de diverse meteorologische instanties het niet zo eens doch zou deze uit het zuiden komen. Dat stelde mij in staat één van mijn favoriete routes (genaamd "de 2 bossenroute") nog eens te rijden. Via Hoogkerk en Peize rijd ik naar het zuiden. Vervolgens over werkelijk waar uitgestorven boerenwegen richting Altena. Aldaar besluit ik een bospad dat zou moeten leiden naar Peest eens te verkennen. Ik heb het pad al diverse keren zien liggen maar het kwam er nooit van. Het blijkt een semi-verhard pad dat uitkomt bij een prachtige vlakte.

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh626/havana1982/27018067-8C6F-4AEA-A723-FF0684FE693F.jpg

Vanuit daar is het nog een paar km semi-verhard naar Peest. Ik vervolg mijn weg naar het zuiden via Zeijen, Huis ter Heide, Hoogersmilde en Smilde. Daar sla ik linksaf richting Hooghalen, waar ik even wil pauzeren voor een kop koffie. Helaas blijk het lokale etablissement gesloten, ik had het kunnen weten want dinsdag is het gros van de Drentse horeca gesloten - waarom dat mag Joost weten.

Zonder koffie rijd ik het bos bij Westerbork in. Bij dit bos krijg ik altijd een dubbel gevoel. Enerzijds vind ik het als bomenliefhebber heerlijk om door een bos te rijden, anderzijds zorgt de historie van deze plek voor een minder fijn gevoel. Het is grappig om te zien dat dit bos qua opzet heel anders is dan het Gieterbos. Het bos is veel minder gemengd dan het door mijn overgrootvader aangeplante Gieterbos. Je vindt er complete percelen met sparren en vliegdennen. In deze tijd van het jaar is natuurlijk prachtig. Waren het twee weken geleden nog louter de kastanjes die hun blad verloren, nu zijn ook de eiken en esdoorns massaal hun bladeren aan het afstoten. De herfst is nu écht begonnen, steeds vallen er bladeren van de bomen - een idyllisch tafereel en bovendien prachtig om doorheen te fietsen al moet je wel oppassen want het fietspad is af en toe behoorlijk glad.

Vlak voor Schoonlo kom ik het bos weer uit. Het lokale café is gesloten maar het "Grand Café" even verderop is wel open. Grand Café is wel een erg chique benaming voor deze troosteloze sporthal maar gelukkig is de appeltaart erg lekker. Even de bidons bijvullen en weer op pad. Vanaf hier heb ik de wind in de rug en verdomd, een paar kleine spetters... Die hadden we niet besteld :(

Een vijftal kilometers later rijd ik het Gieterbos binnen. Met dit bos heb ik, mede door de familiaire connectie, meer. Een voordeel is dat je hier gewoon over de weg kunt rijden, waardoor je geen last heb van bladeren en glibberig wegdek. Dat mag weliswaar niet, maar goed op deze manier zit ik andere fietsers ook niet in de weg en auto's hebben ook geen last van me. Ik maak een lange lus door het bos en net als ik een paar km voor Rolde het bos uitrijd en over een drempeltje rijd hoor ik een harde knal. Het is me meteen duidelijk: een spaakbreuk. Het achterwiel is afgelopen winter opnieuw ingespaakt door Zoran - nochtans geen koekenbakker. Gelukkig is de ontstane slag niet supergroot. Ik wind de spaak om de andere spaak, zet de rem open en vervolg mijn weg.

In Rolde kijk ik nog eens en stel tevreden vast dat de slag niet groter is geworden en ik dus waarschijnlijk wel fietsend naar huis kan komen. Sterker nog, ik hoef mijn route hopelijk zelfs niet in te korten. Via Ballo en Loon rijd ik naar Tynaarlo. Vanaf daar naar Eelde. De kortste weg naar huis zou nu zijn door parallel aan de A28 naar Haren te rijden maar het lijkt me niet handig om fietspaden te pakken waar geen auto's bij kunnen komen (mocht ik opgepikt moeten worden). Dus rijd ik gewoon, zoals ik altijd doe en ook van plan was, via Eelde en de Peizermaden weer naar Groningen. De laatste 10 km begint het wel steeds harder te regenen maar dat mag de pret nauwelijks drukken.

Uit en thuis in 128 km met 29 km/uur gemiddeld.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Keurig. Nog last gehad van de wegwerkzaamheden in Rolde? Vorige week doffe ellende aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ja ik moest klunen :(

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Weersvoorspellingen hadden volgens mij iets anders beloofd voor vandaag, goed nat geworden weer.
En had eigenlijk andere handschoenen aan moeten doen, nu weer lekker koude handen door regen en wind.

http://www.strava.com/activities/207255112

[ Voor 10% gewijzigd door DDX op 14-10-2014 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:10
Of ik hier helemaal goed zit, weet ik niet, maar ik vraag het toch maar.
Ik heb vorig jaar 5x de berg beklommen voor de Alpe d'HuZes.
Dit jaar wil ik weer meedoen.
Ik heb nu meerdere mensen enthousiast gekregen, zowel lopers als fietsers.
Kan je hier 1 team van maken?
Krijg je 1 actie pagina of iedere teamlid een eigen actie pagina?
Wat als ik 6x de berg beklim en de rest van mijn team leden 3x terwijl je een bedrag per
ronde krijgt?
Kan je nog steeds individuele deelnemers volgen?
En kan je zien hoeveel elke teamlid heeft opgehaald.

Alvast bedankt _/-\o_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 16:49
denk dat de stichting alpe d'huzes je hier meer informatie over kan geven.
Zal een teampresetatie zijn maar je kunt je individueel laten sponsoren per beklimming.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Een team is alleen iets extra's om leuk samen sponsoren te werven. Binnen een team heb je nog steeds allemaal een individuele actiepagina. Wat er dan bijkomt is de mogelijkheid om een team als geheel te sponsoren. Dit kan alleen per donatie, toezeggingen per beklimming kunnen alleen op individuele deelnemers (ook binnen een team).
Wat ook nog aardig is, is dat sponsoren van min. 1000,- hun bedrijfslogo op alle shirts van het team kunnen laten printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads8/543da0e10aa4c/543da0e0de8da-Naamloos.png

Bedankt voor de uitleg ;)
Ik heb het even snel uitgetekend, zo moet ik het voor mij zien toch?
Stel dat iemand 20 euro doneert aan een team, 5 euro aan individueel 1 en 10 euro aan individueel 2.
Dat haal je als team 35 euro op correct?

Dus een stuk interessanter voor bedrijven om te sponsoren i.v.m marketing _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Klopt. Volgens mij kon je als team trouwens ook tot januari ofzo nog teamleden invullen, dus na de initiële inschrijving, maar dat weet ik niet meer zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Inschrijving AGR is trouwens geopend. Voor de liefhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-10 22:04
wackmaniac schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 15:51:
Mooi
Het wordt de 200km voor mij met een paar collegas.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
wackmaniac schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 15:51:
Voor de niet-liefhebbers bedoel je denk ik?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
*proest* :D

doe eens niet zo zuur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Wat een zuurpruim ben je weer Havana :) Lekker vroeg in het seizoen een beetje de heuveltjes op, lekker met de mannen op pad. Leuk toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-02 21:03
Natuurlijk is fietsen in Limburg leuker mooier gezelliger hartelijker en rustiger wanneer de AGR meute weer vertrokken is, maar het event op zich is juist weer wel leuk.

(zeker voor de plattelandsridders met een maandenlang opgebouwd overschot aan testosteron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 22:52
Kan iemand de discussie van vorig jaar even copy pasten, dan zijn we daar ook weer vanaf :-)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
srk89 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 16:34:
Natuurlijk is fietsen in Limburg leuker mooier gezelliger hartelijker en rustiger wanneer de AGR meute weer vertrokken is, maar het event op zich is juist weer wel leuk.

(zeker voor de plattelandsridders met een maandenlang opgebouwd overschot aan testosteron)
Eigenlijk is elke toertocht leuk en gezellig, maar sommige beginnen er aan als of het een wedstrijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

SnowDude schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 16:40:
[...]

Eigenlijk is elke toertocht leuk en gezellig, maar sommige beginnen er aan als of het een wedstrijd is.
Zolang er een start en finish is dan is het een wedstrijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Voornamelijk voor jezelf en je maten, aangezien het niet allemaal starten is om dezelfde tijd (lijkt me ook bij AGR).

Lijkt me wel leuk om eens mee te doen overigens. Wat zijn de kosten eigenlijk voor mee doen (200 of 240)?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Na alle verhalen heb ik weinig zin om te gaan slalommen.
Doe wel weer mee aan klimclassic denk ik, die was best leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 17:29:
Na alle verhalen heb ik weinig zin om te gaan slalommen.
Doe wel weer mee aan klimclassic denk ik, die was best leuk.
Zo erg? Dan maar Klimclassic of LBL en/of Waalse Pijl?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
Dit jaar de 250 (eigenlijk 235) gereden.. Eerste 90 kilometer gaat nog wel goed, maar daarna kom je in de meute van de 150 kilometer en is het op sommige stukken (eerste klim en keutenberg) echt filerijden en wachten tot je naar boven kan.

150 is leuker en dan vroeg vertrekken zodat je het drukke deel voor bent.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Inschrijfkosten zijn volgens mij €40. Krijg je een medaille en weet ik het wat voor terug.
Best prijzig iig.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:58

Pelle

🚴‍♂️

Graham schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 17:40:
[...]
Ik wil aankomend jaar LBL of Waalse Pijl wel doen. Voor de LBL vind ik eigenlijk dat ik dan gewoon de volledige versie moet doen. Maar dan moet ik als de wiedeweerga eens wat vaker langere ritten dan pakweg 170km gaan plannen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Pelle schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 20:09:
[...]

Ik wil aankomend jaar LBL of Waalse Pijl wel doen. Voor de LBL vind ik eigenlijk dat ik dan gewoon de volledige versie moet doen. Maar dan moet ik als de wiedeweerga eens wat vaker langere ritten dan pakweg 170km gaan plannen :)
Ik doe mee! Wil ze eigenlijk beide wel doen. Geen idee wanneer ze zijn overigens en jah LBL gewoon volledig. Kunnen van het voorjaar wel wat langere afstanden samen doen maar ben je natuurlijk wat langer van huis ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

25 april zo te zien.
Full version 279km met 4500hm.
http://www.sport.be/lblcyclo/2014/nl/parcours/

Dat gaat zeker wel wat extra trainingsuurtjes vergen.. weet idd niet of ik dat er doorheen krijg bij het thuisfront :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Vandaag was een stuk knapper weer dan gisteren, lekker kort/kort! M'n Gabba had wel een dagje eerder in huis mogen zijn, dan had ik die dinsdag met de regen kunnen dragen. Maargoed, er komen nog wel meer dagen dat die van pas gaat komen ;)

http://www.strava.com/activities/207655288

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 22:52
Pelle schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 20:38:
25 april zo te zien.
Full version 279km met 4500hm.
http://www.sport.be/lblcyclo/2014/nl/parcours/

Dat gaat zeker wel wat extra trainingsuurtjes vergen.. weet idd niet of ik dat er doorheen krijg bij het thuisfront :P
LBL zijn twee versies van he. Ook nog eentje midden in de zomer van le champion. Waalse Pijl heb ik afgelopen seizoen gereden met hemelvaart en vond ik echt epic, maar ik hoop dit jaar met hemelvaart mee te doen met de Gaul mont ventoux challenge.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Laatst online: 09:37
De LBL op 25 april en de Waalse Pijl staan ook op mijn lijstje (en dan ook maar de RvV, Parijs Roubaix en de AGR in april ;))!

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
TheLemon schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 08:09:
Klopt. Volgens mij kon je als team trouwens ook tot januari ofzo nog teamleden invullen, dus na de initiële inschrijving, maar dat weet ik niet meer zeker.
Dat klopt, sterker nog als Jantje is ingeschreven en hij ziet er vanaf dan kan Pietje bewijs van spreken zijn
plek innemen (gelezen op hun website) tot januari
Maar dan betaald hij alsnog 125 euro inschrijfgeld 8)7

Maar heel erg bedankt voor de heldere uitleg. ;) :)
Ik ga er weer voor, ondanks dat het erg zwaar wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
MrAngry schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:20:
[...]

LBL zijn twee versies van he. Ook nog eentje midden in de zomer van le champion. Waalse Pijl heb ik afgelopen seizoen gereden met hemelvaart en vond ik echt epic, maar ik hoop dit jaar met hemelvaart mee te doen met de Gaul mont ventoux challenge.
Die van 25 april lijkt me leuker eigenlijk ;) Weet niet echt waarom.

@Pelle, probeer het te regelen, het lijkt leuk. Wat denk jij @DDX? Misschien hoteltje doen ofzo voor lang weekend.

--

Sinds gisteren mijn nieuwe padding voor mijn helm eindelijk binnen. Zeker moeten wachten vanaf juni, maar moeite waard. Voelt echt als een nieuwe helm. Op aanraden van DDX de nanoflex bibtight gekocht van Castelli. Zal overmorgen binnen zijn, ben benieuwd ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Graham op 15-10-2014 23:32 . Reden: typo ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Er zijn nog wel meer versies van LBL, want bijvoorbeeld Tilff Bastogne Tilff is ook gewoon LBL. Daarnaast heb je nog de LBL Ardennen Classic in augustus en op 19 juli heb je dan nog de versie van de lokale tourclub van Aywaille.

Maar let op, sommige versies bevatten zeer veel lange, saaie stukken vals plat over brede, drukke wegen.

Persoonlijk vind ik het karakter van de Waalse Pijl stukken leuker. Die staat dan ook weer ik de agenda. Wordt mijn 7e deelname en ik hoop mijn fietsmaten te kunnen overtuigen nu eens voor de langste afstand te gaan.

[ Voor 39% gewijzigd door havana op 16-10-2014 08:34 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Graham schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 17:40:
[...]
Nee, valt reuze mee. Als je een beetje op tijd vertrekt dan ben je binnen no time de rustieken voorbij en aangezien de meeste klimmetjes in de laatste 40 km zitten kan je daar doorgaans prima fietsen. Wij starten altijd veel te laat (laksheid, pure laksheid) en dan wil je op de Eysserbosweg en Keutenberg wel eens in het gedrang komen, maar de overige klimmen zijn breed genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

havana schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 07:01:
Persoonlijk vind ik het karakter van de Waalse Pijl stukken leuker. Die staat dan ook weer ik de agenda. Wordt mijn 7e deelname en ik hoop mijn fietsmaten te kunnen overtuigen nu eens voor de langste afstand te gaan.
De WP lijkt mij ook mooier, maar LBL is zo'n instituut dat ik vind dat je die minimaal een keer in je leven gereden moet hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
De versie in het najaar van LBL is volgens mij wel een heel stuk rustiger dan die van April. Dus het ligt er een beetje aan wat je voorkeur heeft. Als je in groepen mee wil rijden kan je denk ik beter die van april doen, wil je een wat rustigere tocht doen moet je die van Le Champion nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-09 15:10
Gisteravond na het werk snel naar huis en omkleden. Vervolgens een mooie tocht gemaakt die verbazingwekkend goed ging. De laatste 10km was ik wel leeg. Maar het rondje Haarlemmermeerpolder is zeker goed om nog een keer te doen!

http://www.strava.com/activities/207869236

Nog als aanvulling:
Omdat ik hiervoor regelmatig behoorlijk hoofdpijn kreeg van langere fietstochten nu er goed op gelet.

Van tevoren gegeten met een krentenbol met kaas.
Onderweg twee pakjes sultana
onderweg 2x een grote bidon 1 met water 1 met limonade
Terug, bidon met limonade en avondmaaltijd.

Een hele lichte hoofdpijn maar die was met 10 mins weg. Met andere woorden meer suikers helpen :D

[ Voor 42% gewijzigd door Nixo op 16-10-2014 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

wackmaniac schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 08:46:
[...]

Nee, valt reuze mee. Als je een beetje op tijd vertrekt dan ben je binnen no time de rustieken voorbij en aangezien de meeste klimmetjes in de laatste 40 km zitten kan je daar doorgaans prima fietsen. Wij starten altijd veel te laat (laksheid, pure laksheid) en dan wil je op de Eysserbosweg en Keutenberg wel eens in het gedrang komen, maar de overige klimmen zijn breed genoeg :)
Eens. Ik start ook altijd pas rond 9:00-9:30 en dan is het de eerste paar km ff gezellig druk ;) Op de klimmetjes kom je er altijd wel door als je goed links houdt, ook de Eyserbos en de Keut, in het profpeloton heb je ook geen ruimte, dus je kan je kwak-skills mooi oefenen. Juist lachen om al die bierbuiken te zien kruipen, omvallen, vloeken etc. Als ik de weg voor mezelf wil hebben, kan ik er de rest vh jaar terecht. Zo'n sfeer vind je gewoon maar 1-2 keer per jaar daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Die van Le Champion is alles behalve rustig hoor.

Als je rust wilt moet je die van de fietsclub van Aywaille doen. Betaal je 7,50 o.i.d. en er doen misschien 400 man mee.

Afijn, net even met de auto op en neer naar Zoran in Norg. Wiel is weer netjes gefixt onder garantie :)

Gisteren bij dewielershop twee nieuwe Senso's 25 mm besteld, zeer scherp (21,95 per stuk). Ook direct de nieuwe Garmin sensoren besteld. Oude sensor is verplaatst naar de spinner.

Oude Senso's hebben het toch zeker 4500 km uitgehouden, vind ik toch niet slecht.

[ Voor 8% gewijzigd door havana op 16-10-2014 11:21 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
Nou ik heb die van Le Champion gedaan afgelopen jaar en het grootste deel kom je bijna geen fietsers tegen.. Volgens mij doen er in totaal 2.000 deelnemers mee, waarvan maar een klein deel op de 235 km tocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Eerste ritje op de winterfiets! Lekker rondje Drenthe gedaan. Eerste half uur regen, daarna eigenlijk prima weer met weinig wind.

Afbeeldingslocatie: http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/16/ae4016cdac2eff1bbc5ed83ab0e3ea6b.jpg

82 km

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:27
Mocht iemand nog naar Bikemotion willen, ik heb nog een code voor een gratis toegangskaart. DM me even als je 'm hebben wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
havana schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:20:
Ook direct de nieuwe Garmin sensoren besteld. Oude sensor is verplaatst naar de spinner.
Ben benieuwd hoe ze bevallen, ik ben ook van plan om deze op mijn nieuwe fiets te gaan zetten. Want dan blijft mijn huidige sensor op mijn winter fiets.

[ Voor 9% gewijzigd door SnowDude op 17-10-2014 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Zo, net terug van de Bikemotion. Gekeken bij de, door mij gewilde, Sensa's maar in het echt vallen ze toch tegen, te shiny (althans de Calabria en de Aquila) en te druk qua belettering :(

Ook gekeken bij de Cube Agree GTC SL en die beviel een stuk beter! Maar ja een blijft een beurs dus je ziet nog meer leuke dingen:

Merida Ride 5000: Afbeeldingslocatie: http://cdn.abcbikes.com.au/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/5/15-MERIDA-RIDE5000.jpg

Cube Agree GTC SL: Afbeeldingslocatie: http://www.cube.eu/media_ftp/BIKE_Bilder_2015/677200/677200_light.jpg

Apex Chase: Afbeeldingslocatie: http://www.apex-bikes.nl/image/cache/data/apex/Chase/chase_web-800x600.jpg
(die qua kleur en design te customizen is)

en als laatste de Fuji Gran Fodo 2.1: Afbeeldingslocatie: http://images.evanscycles.com/product_image/image/846/cc6/ec2/144874/large/fuji-gran-fondo-21-2015-road-bike.jpg

Keuzes, keuzes...... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:57
Ik vind die Cube wel erg deftig!

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

LuPo schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:34:
Ik vind die Cube wel erg deftig!
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Die merida zou voor mij direct afvallen, geen gezicht dat die buizen niet bij elkaar uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Die Cube heeft idd ook de voorkeur, dan de Apex en dan de Fuji/Merida.

Dat die buizen niet uitkomen vind ik persoonlijk niet zo erg, is weer eens wat anders zeg maar ;)

ff sporten nu en daarna de Cube en Apex eens vergelijken qua afmontage e.d.
De Apex heeft weer als groot pluspunt dat je hem zelf kan designen.... dat is natuurlijk ook wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Aardig weer van het weekend --> http://www.buienradar.nl/Home/TextPage?pageid=9193

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Ja, en ik kan het hele weekend niet rijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
SnowDude schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:53:
[...]

Ja, en ik kan het hele weekend niet rijden :(
Sorry ;)

Overigens is dat de eerste Cube die ik mooi vind. Vaak vind ik Cube te druk.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Die Apex is echt gruwelijk. Beetje schreeuwerig, dus je moet wel flink doorfietsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-10 18:48
Zit te twijfelen tussen de aanschaf van een Garmin Edge 810 of een Garmin Edge 1000. In de beide gevallen de performance bundel (hartslag-, snelheid-/cadansmeter) aangezien ik nog geen sensors heb. De Garmin Edge 1000 spreekt me erg aan vanwege o.a. het grotere scherm en vanwege de bugs die inmiddels (deels) verholpen zijn, maar aan de andere kant lees ik verschillende negatieve verhalen over de levensduur van de accu/batterij.

Wat zijn jullie praktijkervaringen van de accu/batterij van zowel de 810 als de 1000? Dus met gebruik van de sensors en eventueel navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-10 18:48
Heerlijk weer voor een rondje Valkenburg e.o. komende zondag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnowDude schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:42:
Die merida zou voor mij direct afvallen, geen gezicht dat die buizen niet bij elkaar uit komen.
Ik vind 't wel wat hebben, het lijkt wel wat op het frame van de Propel van Giant. Overigens las ik in de Fiets! van deze maand dat die Ride5000 van Merida bijna 9 kg weegt, wat voor een fiets van die prijsklasse echt te zwaar is. Dat zou voor mij een belangrijker reden zijn om 'm niet te kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2014 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Moet weer naar het buitenland voor mijn werk, moet toch maar eens een goede fietskoffer aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:59:
[...]

Ik vind 't wel wat hebben, het lijkt wel wat op het frame van de Propel van Giant. Overigens las ik in de Fiets! van deze maand dat die Ride5000 van Merida bijna 9 kg weegt, wat voor een fiets van die prijsklasse echt te zwaar is. Dat zou voor mij een belangrijker reden zijn om 'm niet te kopen.
Hangt er een beetje vanaf waar dat gewicht in zit. Als het een topframe is waar (om budgettaire redenen) wielen in zitten die een paar kilo wegen, dan is het misschien wel een betere keuze dan een even dure fiets, maar met een zwaar frame en medium wielen (maar in zijn totaliteit iets lichter). Wielen lenen zich namelijk vrij goed voor een upgrade. Daarnaast, als het extra gewicht heeft geresulteerd in navenant meer stijfheid (op relevante plekken), dan is het voor bepaalde doeleinden nuttiger dan minder gewicht en navenant minder stijfheid.

Merida heeft het zelf trouwens over 8.1 kg, zie http://2014.merida-bikes..../2015/ride-5000-2424.html.

[ Voor 16% gewijzigd door argro op 17-10-2014 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

wackmaniac schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:57:
Die Apex is echt gruwelijk. Beetje schreeuwerig, dus je moet wel flink doorfietsen :)
Klopt, maar het voordeel is dat je alles zelf kan invullen. Dus het logo e.d. gewoon in een andere kleur (matgrijs ofzo net al Canyon dat doet) dan kom je al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Net bericht gehad dat de Wilier is vertrokken vanuit Italie. Als het goed is mag ik 'm volgende week ophalen :D. Helemaal goed. Eind augustus besteld en het zou 4-6 weken duren, met die 1-2 weken extra kan ik wel leven ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08:20
Ook een ploegentijdrit, tijd voor een Tweakers ploeg :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
Lijkt me wel leuk. Weer eens wat anders dan een rondje fietsen. Maar eens kjken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Ziet er idd geinig uit. Beetje wind happen is best leuk vind ik.

--

Wat een weer jongens!!! Jammer dat ik niet wat vroeger op was (was zwaar weekje qua werk en ook nog flink stuk hard gelopen). Maar in de middag toch nog even op de net schoon gemaakte fiets een rondje gedaan. Ging lekker maar ik voel mijn benen nog wel een beetje van mijn 12 K hardloop interval.

Morgen hopelijk wat meer kilometers.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Is wel op normale fiets he ;)
En ploegentijdrit is met 3 man.

Stond vandaag ook lekker windje, tegen de wind in toch iets te fris voor kort/kort.
's middags op terugweg wel kort/kort gereden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:20:
Is wel op normale fiets he ;)
En ploegentijdrit is met 3 man.

Stond vandaag ook lekker windje, tegen de wind in toch iets te fris voor kort/kort.
Kunnen ook zelf iets organiseren op een "normale" fiets voor ons ;) >:)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

DDX schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:20:
Ik ben best een koukleum, maar ik heb ook de hele dag kort/kort gereden en zelfs tegen het einde toen de zon bijna onder was vond ik het nog prima te doen met wind tegen. Maar jij hebt wat dichter bij de zee gereden, dat scheelt wellicht nog wel 2 graden.

Ik had voor 2014 (o.a. ;)) als doel dat ik het Kopje van Bloemendaal eens zou gaan oprijden. Ideale dag daarvoor vandaag. Mooi rondje ervan gemaakt, Nieuwerkerk/Gouda/Alphen/Leimuiden/Schiphol/Badhoevedorp/Haarlem/Bloemendaal, en terug via Heemstede/Lisse/Hoogmade/Zoeterwoude/Benthuizen/Moerkapelle en Zevenhuizen.

Paar dingen wijzer geworden:
- Wat een pokkeding, dat Kopje. Eén groot stuiterfestijn met die klinkertjes daar. Wel mooie omgeving :)
- Volgende keer op de terugweg wind mee plannen (oftewel, geen rondje Bloemendaal doen bij wind Z4)
- Goede keuze geweest om niet via Zandvoort en Noordwijk naar huis te rijden, hoewel het door Bloemendaal en Heemstede ook niet echt lekker doorreed.

Morgen maar even kijken of ik nog bij Graham z'n TTT maten aanhaak. Eerst maar eens even kijken hoe de benen voelen morgen :)

/edit
En ik heb weer een mooi stukje aan m'n heatmap toegevoegd:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2928238/got/pelle-fietsen.png

[ Voor 5% gewijzigd door Pelle op 18-10-2014 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Pelle schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:35:
[...]

Ik ben best een koukleum, maar ik heb ook de hele dag kort/kort gereden en zelfs tegen het einde toen de zon bijna onder was vond ik het nog prima te doen met wind tegen. Maar jij hebt wat dichter bij de zee gereden, dat scheelt wellicht nog wel 2 graden.
Even mijn stats gekeken en begon met 17 graden en nog niet echt een zonnetje.
En dan windkracht 4 tegen is het nog best frisjes.
Gewoon dunne arm en kniestukken aan dus.

Later in de middag was het prima weer.

Mijn heatmap ziet er best vol uit :
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/10gjy4i.png

Vanuit thuisbasis is flevoland nog wel wat in te kleuren, maar best saaie omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:59

Tribits

Onkruid vergaat niet

Pelle schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:35:
[...]
Paar dingen wijzer geworden:
- Wat een pokkeding, dat Kopje. Eén groot stuiterfestijn met die klinkertjes daar. Wel mooie omgeving :)
Hmm, misschien de manier waarop je er overheen gaat? Normaal gesproken is het klimmen van de oostkant en dalen over het asfalt aan de westkant, dan is er wel redelijk te leven met de klinkers, behalve het stukje afdaling in het midden.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Dat is ook de route die hij genomen heeft.
Maar die stukjes dalen zijn gewoon stuiteren en zeker met dit weer is weg ook niet echt schoon. (al viel het gisteren wel mee, volgens mij hebben ze hem pas schoongemaakt ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 23:43:
Mijn heatmap ziet er best vol uit :
[afbeelding]
Je kan ook nog wel wat meer in Zeeland en Zuid-Holland rijden. Minder saai waarschijnlijk dan de Flevo.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:42
Is er iemand die het shirt kent dat de middelste rijder met de zwarte Giro helm aanheeft? Wil dat shirt ook...

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/95v534.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10 18:46
Stoffa schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 13:07:
Is er iemand die het shirt kent dat de middelste rijder met de zwarte Giro helm aanheeft? Wil dat shirt ook...
Het kwam me heel vaag bekend voor (afgelopen 2 jaar meerdere keren in Val Gardena geweest en de sella ronda zowel gefietst, als met snowboard gedaan), maar ik denk dat het een shirt van süd tirol sellaronda hero is. Maar dan in ieder geval niet van 2015 en kan het shirt zelf dan ook niet vinden. Die van 2015 kan je in ieder geval hier kopen:
http://www.dolomiti-adven...om/it/shop.asp?c1=34&c2=1

Uitleg: Op de linker mouw staat het logo van Südtirol sellaronda Hero.

[ Voor 5% gewijzigd door masterjorie op 19-10-2014 13:35 . Reden: uitleg toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Graham schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 09:24:
[...]

Je kan ook nog wel wat meer in Zeeland en Zuid-Holland rijden. Minder saai waarschijnlijk dan de Flevo.
Daarom zeg ik ook vanuit thuisbasis.
Zeeland kom ik dan alleen met 400 km+ ritjes ;)

Vandaag rondje met m'n vader gereden, prima weer voor kort/kort alleen jammer van de regen die soms ff viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

DDX schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 08:29:
Dat is ook de route die hij genomen heeft.
Maar die stukjes dalen zijn gewoon stuiteren en zeker met dit weer is weg ook niet echt schoon. (al viel het gisteren wel mee, volgens mij hebben ze hem pas schoongemaakt ofzo)
Er lag wel wat blad e.d., maar niet echt last van gehad. Enige klinkerweggetje wat ik leuk en goed te verteren vind, is de Italiaanseweg bij Doorwerth. Verder mogen ze het van mij allemaal plat asfalteren :+

Vanochtend uitgeslapen, even naar de wind gekeken (ZW4) en een poging gedaan de KOM te pakken langs de Hollandse IJssel, van Krimpen naar Gouda. Dat is een stuk van ruim 14km, en ik had geen idee of het me zou lukken, omdat ik dan tegen de 40 gemiddeld zou moeten rijden over dat stuk. Binnen de bebouwde kom van Krimpen, Ouderkerk en Gouderak heb je niet veel profijt van de wind en is het ook niet verantwoord om zo hard te rijden, dus op de rest van het traject moest ik dat proberen goed te maken. Resultaat: Check! *D
Ruim 50s sneller dan de nummer 2 zelfs.

Viel me niet tegen, had goede benen na de lange tocht van gisteren, dat had ik niet verwacht toen ik vanochtend vrij stijf uit bed stapte. Mooi resultaat voor vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:42
masterjorie schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 13:28:
[...]

Het kwam me heel vaag bekend voor (afgelopen 2 jaar meerdere keren in Val Gardena geweest en de sella ronda zowel gefietst, als met snowboard gedaan), maar ik denk dat het een shirt van süd tirol sellaronda hero is. Maar dan in ieder geval niet van 2015 en kan het shirt zelf dan ook niet vinden. Die van 2015 kan je in ieder geval hier kopen:
http://www.dolomiti-adven...om/it/shop.asp?c1=34&c2=1

Uitleg: Op de linker mouw staat het logo van Südtirol sellaronda Hero.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Zo afgelopen dagen ook gezellig gehad :)

Donderdag met mijn vader naar Putten gaan fietsen, daar zouden we overnachten en vrijdags naar de Bikemotion gaan. Zaterdag terug fietsen.

Nou donderdag werd ik wakker en het goot! Goed begin, Gabba aangetrokken en korte bib want de temperatuur was goed :)
Gewacht tot even over 10 en toen het droog was direct gaan fietsen. Alles was nat dus fiets was binnen no-time goor, vooral het stuk rondom Hilversum was echt erg. Weg was amper zichtbaar door alle bladeren en troep, was echt heel goed uitkijken.
Vlak na Hilversum begon het weer te gieten, toen maar nanoflex arm- en beenstukken aangetrokken, bib werd dan wel zeiknat...jammer dan.
Uiteindelijk tig keer verkeerd gereden omdat m'n vader de weg wel wist :+. 1x serieus van de weg gereden door een vrachtwagen die te hard reed en de bocht te krap nam, zat met m'n schouder tegen de laadbak :(
Komen we uiteindelijk zeiknat aan in Putten, had hij de verkeerde sleutel mee :+ lang leve de receptie.

Dit was m'n Gabba, tot Hilversum zag hij er nog redelijk schoon uit, dus dit is pas van erna:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MK0Qp8DUcP2cUUdhaA9WMbSG/full.jpg?nohitcount=1
echt een geweldige aankoop geweest, wat een heerlijk "shirt" is dit !

Schoenen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/07f6vo42aEDEwh6ECu3Zs8DK/full.jpg?nohitcount=1

Ander leerpuntje, zadeltasje gaat exit, ding is waterdicht van binnen-naar buiten, dus er stond letterlijk een laag water in. En is te breed aan de achterkant waardoor ik met mijn bovenbeen er tegen aan kom en op die plek mijn bib beschadigd is :(

Bikemotion was erg gaaf:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2kgy2sPlabArJfN0UDFdqzAQ/full.jpg?nohitcount=1
Voor de luie dagen _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pYGh7MeU33RM6f1C12KYBuvd/full.jpg?nohitcount=1
De gele propel van Kittel op de 2e rit uit de tour :9~

en kon dit niet laten liggen, matching voor bij één van mijn setjes kleding :+
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mScSr8LgTdnEeXNAoWZZwcM5/full.jpg?nohitcount=1

Had vrijdag nog het meeste last van de paar km's op mijn moeders veel te kleine fiets naar eht station :+

Zaterdag terug, heerlijk weer ! Lekker relaxed gereden, in 1x goed. Poedertje voor sportdrank van SiS geprobeerd, erg lekker :9. Wel alles (billen en schouder en tricep bij mij) allemaal wat gevoeliger dan de heel weg, maar mag geen naam hebben :).

Heen 106km gepakt, helaas mis ik er wat door die stomme Bryton, terug 110 ongeveer :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Stoffa schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 13:07:
Dat is het shirt van de Dolomietenmaraton cyclo:
http://www.all4cycling.co...s-enel-2014-pm-63607.html

Maar die kan je natuurlijk niet aantrekken zonder dat je 'm uitgefietst hebt. Inschrijven voor 2015 dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10 18:46
matthijsln schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 18:45:
[...]

Dat is het shirt van de Dolomietenmaraton cyclo:
http://www.all4cycling.co...s-enel-2014-pm-63607.html

Maar die kan je natuurlijk niet aantrekken zonder dat je 'm uitgefietst hebt. Inschrijven voor 2015 dus!
Ah, ik zat in de buurt, maar van een andere marathon in hetzelfde gebied dus. Had het kunnen weten, de Sella Ronda marathon is al voor de 86ste keer gehouden en op het shirt staat 28ste.
Pagina: 1 ... 103 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.