Read the code, write the code, be the code!
Thanks!
https://tapiriik.com/coen76 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:30:
Is het mogelijk op een eenvoudige manier ritten van endomondo over te halen naar strava?
[ Voor 25% gewijzigd door SnowDude op 07-10-2014 11:31 ]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Verwijderd
Ik heb voor mijn fiets destijds zo'n Shimano Bikefitting-apparaat gebruikt in de winkel en daar kwam een framemaat van 56 cm uit (Bulls Harrier, vrij standaard frame met rechte bovenbuis). Volgens de berekeningsmethoden op internet zou ik echter bij een binnenbeenlengte van 86-87 cm een framemaat 58 moeten hebben (0,67 * binnenbeenlengte). Wat daar ook van zij, dit frame past mij goed en ik heb nog genoeg ruimte om met zadel en stuur te spelen. De stap die ik nu overweeg is het stuur wat lager te zetten voor een wat sportievere zit: er bevinden zich nu nog twee spacers van 1 cm onder het stuur (die op zich wel handig zijn omdat daar ook mijn bel zit). Binnenkort maar even mee spelenSnowDude schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:27:
[...]
Het blijft altijd lastig inderdaad, kwa lengte zou ik een 56 moeten hebben, ik ben 178, maar ik heb met een binnenbeen maat van 80cm relatief korte benen. Momenteel heb ik een 56 frame en ga voor mijn nieuwe fiets waarschijnlijk ook voor een 54cm frame en dan een stuurpen die 1 cm langer is.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Prepare for unforeseen consequences
Ik wist niet dat zoiets bestond! Thanks!
Ik heb hetzelfde ook 178 met korte beentjes (79 cm). Ik ben voor een 52/53 cm frame gegaan. Natuurlijk zegt dat nog niet zoveel, aangezien de geometrie van de fiets je ook moet passen.SnowDude schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:27:
[...]
Het blijft altijd lastig inderdaad, kwa lengte zou ik een 56 moeten hebben, ik ben 178, maar ik heb met een binnenbeen maat van 80cm relatief korte benen. Momenteel heb ik een 56 frame en ga voor mijn nieuwe fiets waarschijnlijk ook voor een 54cm frame en dan een stuurpen die 1 cm langer is.
De afgelopen weken heb ik nogal wat pech gehad: gezakt voor m'n autorijbewijs, geen contractverlenging bij m'n werkgever, hard gevallen met de racefiets waarbij deze ook nog bijna moeilijk herstelbaar raakte (kapot, specifiek bij het frame horend, derailleur pad wat nergens meer te krijgen is).
Gelukkig meldde de fietsenmaker vandaag dat hij toch een oplossing heeft kunnen vinden voor de derailleur ophanging! En als klap op de vuurpijl gisteren alsnog geslaagd voor m'n rijbewijs, dus binnenkort de fiets maar eens meenemen naar een mooi stukje Nederland om te fietsen
Mijn huidige Sensa frame is eigenlijk net te hoog, had laatst een blauwe plek op mijn bonven been. Het Venge replica frame waar ik nu voor aan het kijken ben loopt ook nog wat meer af ook,DjVe schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 17:08:
[...]
Ik heb hetzelfde ook 178 met korte beentjes (79 cm). Ik ben voor een 52/53 cm frame gegaan. Natuurlijk zegt dat nog niet zoveel, aangezien de geometrie van de fiets je ook moet passen.
Ik heb dit jaar meegedaan via ChaletBeyond. Dat is half pension, met prima avondeten en accommodatie. Het is ook inclusief startbewijs voor de Marmotte.glrfndl schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 17:05:
Ik ben van plan volgend jaar de Marmotte te fietsen met wat maatjes. Heeft iemand suggesties voor schappelijke/geschikte accommodatie, met vol pension als mogelijkheid?
Gesitueerd in Oz-en-Station, vlakbij Bourg d'Oisans en de voet van de Glandon. De klim naar Oz is ook erg leuk trouwens. Wellicht komend jaar weer via deze organisatie
Everytime I suffer I become a better man because of it
Prepare for unforeseen consequences
Ik heb nu een 56 frame, is het dan verstandig om voor een 54/55 frame te kijken of kan ik dit alleen oplossen door de stuurpen te vervangen? Ik heb nu namelijk een oud stalen frame, daarom ben ik sws al aan het kijken voor vervanging van het frame. De rest van de onderdelen kunnen (ga ik vanuit) gewoon overgezet worden, hij is 105 afgemonteerd dus dat is goed genoeg voor mij. (m.u.v. de trapas, want dit is enorm veel moeite om zelf over te zetten)
Het budget voor het frame ligt rond de 300,- euro, want het fietsen voor mij is puur recreatief + ik ben nog student.
Wat raden jullie aan, en waar kan ik het beste een nieuw frame kopen?
ehhhh..HOI
Trapas overzetten is niet zo veel werk, geef me 5 minuten en je hebt het hele spul los. Je hebt alleen gereedschap nodig. Maar dat zelfde gereedschap heb je toch nodig als je een nieuwe monteerd.Secsytime schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:40:
Ik ben op zoek naar een nieuw frame, het frame dat ik nu heb ik qua hoogte prima.. Alleen zit ik voor mijn gevoel net te diep.
Ik heb nu een 56 frame, is het dan verstandig om voor een 54/55 frame te kijken of kan ik dit alleen oplossen door de stuurpen te vervangen? Ik heb nu namelijk een oud stalen frame, daarom ben ik sws al aan het kijken voor vervanging van het frame. De rest van de onderdelen kunnen (ga ik vanuit) gewoon overgezet worden, hij is 105 afgemonteerd dus dat is goed genoeg voor mij. (m.u.v. de trapas, want dit is enorm veel moeite om zelf over te zetten)
Het budget voor het frame ligt rond de 300,- euro, want het fietsen voor mij is puur recreatief + ik ben nog student.
Wat raden jullie aan, en waar kan ik het beste een nieuw frame kopen?
Dit lijkt te mooi om waar te zijn? Carbon frame voor 200e..
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Of je zet een auto onder aan de klimglrfndl schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 19:08:
Oz is wel een doodlopend stuk toch? Dus altijd 4-500m klimmen om weer terug te komen, is wel iets om even rekening mee te houden bij het plannen van tochtjes
Dan kan je beter een recenter mooi aluminium frame kopen. Het nieuwere aluminium is ook zeer licht, maar veel beter bestand tegen schade, zeker in vergelijking met het oude carbon. Carbon klinkt heel mooi, maar tweedehands zou ik het niet snel kopen. Je kan naar mijn idee beter zelf een kilo afvallen, dan een carbon frame kopen, welke wellicht een kilo lichter is, maar je na 1x vallen weg kan gooien.Secsytime schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:57:
http://www.marktplaats.nl...f8598c624&previousPage=lr
Dit lijkt te mooi om waar te zijn? Carbon frame voor 200e..
Echter wordt carbon en de reparatie van carbon wel steeds beter, waardoor wellicht mijn volgende frame wel van carbon zal zijn, maar nu ben ik erg blij dat mijn racefiets van een licht aluminium is.
Bijvoorbeeld bij vos fietsen heb je voor 300 euro al een aluminium frame met carbon voorvork, vanaf 299 uit 2013 http://www.vosfietsen.nl/...=article&id=97&Itemid=128, waarschijnlijk is dat frame lichter en in ieder geval vele malen duurzamer dan het tweedehands carbon frame dat je noemde.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Tijdens het uploaden na Strava zag ik tot mijn vreugde dat Strava de afstand gelukkig zelf corrigeerde, maar ik zie nu dat Endomondo niet zo slim is...
Strava
Endo
Waar ik echter benieuwd naar ben is of iemand enig idee heeft wat de oorzaak kan zijn, ik heb geen meldingen over lege batterijen gezien, de Edge vindt de sensoren, maar gedurende de rit viel de snelheid af en toe gewoon "uit" ... heb ook gezien dat hij maar bijv. 14km/u aangaf waar er dan 30 werd gereden.
Ik heb zo'n Wool Buff en ben er erg blij mee, rij er ook mee in de zomer, niet warmer dan een andere buff. Wedervraag: Heb je ook ervaring met de shirts van http://www.torm.cc/ ?Huig schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 22:21:
Zijn er mensen met de Wool Buff? zo'n rare multifunctie tube die je o.a. als sjaal, baclava en muts kan gebruiken. [video]
Lijkt me ideaal voor de herfst/winter.
En met een vouw in je alu fiets rijdt je wel zo door?masterjorie schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 17:53:
[...]
Dan kan je beter een recenter mooi aluminium frame kopen. Het nieuwere aluminium is ook zeer licht, maar veel beter bestand tegen schade, zeker in vergelijking met het oude carbon. Carbon klinkt heel mooi, maar tweedehands zou ik het niet snel kopen. Je kan naar mijn idee beter zelf een kilo afvallen, dan een carbon frame kopen, welke wellicht een kilo lichter is, maar je na 1x vallen weg kan gooien.
Echter wordt carbon en de reparatie van carbon wel steeds beter, waardoor wellicht mijn volgende frame wel van carbon zal zijn, maar nu ben ik erg blij dat mijn racefiets van een licht aluminium is.
Bijvoorbeeld bij vos fietsen heb je voor 300 euro al een aluminium frame met carbon voorvork, vanaf 299 uit 2013 http://www.vosfietsen.nl/...=article&id=97&Itemid=128, waarschijnlijk is dat frame lichter en in ieder geval vele malen duurzamer dan het tweedehands carbon frame dat je noemde.
En over het gewicht, een lichtere fiets werkt wel. Echter gewicht verliezen, indien mogelijk natuurlijk, levert nog meer op. Veelal door minder 'drag'.
Heb ik ook. De Garmin GSC-10 snelheid/cadanssensor is dan waarschijnlijk stuk (nieuwe batterij helpt niet). Die van mij is 1,5 jr oud. Heb nu bij Salden de Bontrager sensor besteld die zonder zipties maar met rubber bandjes (net als de Garmin mount) wordt bevestigd.DeFeCt schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 20:33:
Afgelopen zaterdag had ik weer iets nieuws met mijn Edge 800, nadat ik een paar keer corrupte fit files had ik zaterdag opeens het gegeven dat de snelheidsmeter 0 km/u aangaf en dat er dus ook geen kilometers bij de afstand werden opgeteld.
Tijdens het uploaden na Strava zag ik tot mijn vreugde dat Strava de afstand gelukkig zelf corrigeerde, maar ik zie nu dat Endomondo niet zo slim is...
Strava
Endo
Waar ik echter benieuwd naar ben is of iemand enig idee heeft wat de oorzaak kan zijn, ik heb geen meldingen over lege batterijen gezien, de Edge vindt de sensoren, maar gedurende de rit viel de snelheid af en toe gewoon "uit" ... heb ook gezien dat hij maar bijv. 14km/u aangaf waar er dan 30 werd gereden.
Na paar keer passen (had S en M besteld) besloten de M te houden, eigenlijk zaten ze beide prima maar M had als voordeel dat zakjes achterop net iets groter waren.
Meteen ff ritje mee gemaakt en prima jas.
Wil ik m'n rit uploaden bij strava :
Corrupted time data. More Information.
(https://strava.zendesk.com/entries/49951190)
Zijn hier nog snelle fixes voor of moet dit idd via garmin connect en daarna strava support ?
Volgens mij heb je volgens Europees recht 2 jaar garantie? Of heb je die niet geprobeerd te claimen?matthijsln schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 22:02:
[...]
Heb ik ook. De Garmin GSC-10 snelheid/cadanssensor is dan waarschijnlijk stuk (nieuwe batterij helpt niet). Die van mij is 1,5 jr oud. Heb nu bij Salden de Bontrager sensor besteld die zonder zipties maar met rubber bandjes (net als de Garmin mount) wordt bevestigd.
Oke, wellicht had ik me er iets minder makkelijk vanaf moeten maken. Het is inderdaad niet zo dat je carbon na 1 val weg kunt gooien en dat alu niet kapot kan gaan, echter ging ik in op het bijna 10 jaar oude carbon frame welke genoemd werd. De concorde (veltec) razor blade in de maat M weegt 1130 gram, de ‘full carbon’ Easton EC 90 voorvork 370 gram. In vergelijking met een aluminium frame van vorig jaar, zal dit frame waarschijnlijk niet veel lichter zijn, bijvoorbeeld dit willierframe is net zo zwaar. Hiernaast heeft het oudere carbon naast dat het niet veel stijfer en lichter, ook kwetsbaarder dan het aluminium van nu is (er zijn vele verschillende soorten alu, net als vele verschillende soorten carbon). Hierdoor is waarschijnlijk weinig meer over van de stijfheid, waardoor er weinig reden meer over blijft om het carbon frame aan te schaffen.Vos schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:04:
[...]
En met een vouw in je alu fiets rijdt je wel zo door?
En over het gewicht, een lichtere fiets werkt wel. Echter gewicht verliezen, indien mogelijk natuurlijk, levert nog meer op. Veelal door minder 'drag'.
Hierbij nog eens benadrukt, ik heb het over het genoemde concorde razor blade frame, dus niet over nieuwere carbon frame's.
Carbon wordt natuurlijk niet minder stijf door ouderdom (UV licht zou echter wel invloed hebben op de vezels), het frame wordt wel minder stijf door beschadigingen aan het carbon.
[ Voor 9% gewijzigd door masterjorie op 08-10-2014 22:40 . Reden: Corrigeren van onzin beweringen ]
(had idd onderweg opeens piep van gps lost)
Na uploaden op garmin connect is idd te zien dat er iets niet helemaal lekker is met tijd :
http://connect.garmin.com/modern/activity/608431730
GPX export gemaakt, die zo maar ff met de hand doornemen.
edit: ok gps heeft opeens datum halverwege op 31 oktober 2018 gezet, tijd klopt wel.
maar ff handmatig goed gezet en gpx geupload naar stava
[ Voor 17% gewijzigd door DDX op 08-10-2014 22:29 ]
Duidelijkmasterjorie schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 22:19:
[...]
Oke, wellicht had ik me er iets minder makkelijk vanaf moeten maken. Het is inderdaad niet zo dat je carbon na 1 val weg kunt gooien en dat alu niet kapot kan gaan, echter ging ik in op het bijna 10 jaar oude carbon frame welke genoemd werd. De concorde (veltec) razor blade in de maat M weegt 1130 gram, de ‘full carbon’ Easton EC 90 voorvork 370 gram. In vergelijking met een aluminium frame van vorig jaar, zal dit frame waarschijnlijk niet veel lichter zijn, bijvoorbeeld dit willierframe is net zo zwaar. Hiernaast heeft het oudere carbon naast dat het niet veel stijfer en lichter en ook kwetsbaarder dan het aluminium van nu is, ook nog de eigenschap om de stijfheid veel sneller te verliezen. Hierdoor is waarschijnlijk weinig meer over van de stijfheid, waardoor er weinig reden meer over blijft om het carbon frame aan te schaffen.
Hierbij nog eens benadrukt, ik heb het over het genoemde concorde razor blade frame, dus niet over nieuwere carbon frame's.
De 1e keer dat ik tochtje ging maken moest ik onderweg het zadel nog wel wat afstellen. Hij stond toch wat te laag, nadat ik hem mee had genomen uit de winkel. Dit zorgde ervoor dat mijn beentjes iets eerder verzuurd waren. Toch heb ik er 60 km uit weten te persen met een gemiddelde van 27 per uur.
Mijn 2e toch ging al een stuk beter, merkte alleen dat ik wat last had van mijn zitvlak van de vorige keer. Het tochtje was 30 km en heb gemiddeld op 30 per uur gefietst. Daarbij hielp de wind wel goed mee om het gemiddelde te halen.
Voor de 3e tocht had ik mijn zadel een tikkeltje schuin gezet, zodat ik wat minder last had van mijn zitvlak. Wederom 30 km met gemiddeld 30 per uur. Moest wel flink aanpoten tegen de wind in, gelukkig kon ik toen wel weer bijkomen toen ik de wind mee had.
Verder heb ik nog 2 tochten gemaakt die mij zeer zeker goed bevielen. Beiden waren 50 km.
Helaas kan ik nog niet langer als 2 uur op de fiets zitten, dit omdat ik niet meer tijd heb. Ik wil dus nu gaan proberen om steeds harder te gaan fietsen in die tijd, zodat ik toch veel kilometers kan gaan maken. Ik ben nu bezig om constant de teller op 30 per uur te houden, maar is dat nou wel de juiste training? Zal een interval niet beter helpen om mijn snelheid hoger te krijgen? Zal ook pure kracht training van de bovenbenen ernaast helpen, dus een aantal flinke squads etc maken. Bedoel dus wel meer de dynamische krachttraining.
Ook heb ik prachtige witte fietsschoenen(shimano r107w), echter kwam ik zondag in de regen te zitten waardoor ze niet meer helemaal zo mooi wit zijn. Zouden ze eventueel later een keer in de wasmachine kunnen?
Als laatste: Op Ebay kan je goedkoop leuke kleding krijgen van bepaalde ploegen. Dit bijvoorbeeld:
http://www.ebay.com/itm/251644432369?var=550549018320
Heeft een keer iemand dit al eens geprobeerd? Of is het prut waar ik niet aan moet beginnen
[ Voor 7% gewijzigd door Hupske op 09-10-2014 00:27 ]
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Je eerste vraag kan ik niet zomaar beantwoorden, zonder te weten wat je doel is. Wil je een beetje fietsen om fit te worden, af te vallen, puur voor je plezier of wil je wedstrijden gaan rijden, etc. Je teller constant houden zal je zeker uitdagen, maar is niet heel relevant aangezien de omstandigheden veel zullen verschillen, alleen al de wind maakt er veel uit over het algemeen. Krachttraining naast je fietstraining kan zeker helpen, echter zijn hierbij je doelen en waaruit je krachttraining bestaat erg belangrijk.hupske schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 00:09:
Ik ben nu bezig om constant de teller op 30 per uur te houden, maar is dat nou wel de juiste training? Zal een interval niet beter helpen om mijn snelheid hoger te krijgen? Zal ook pure kracht training van de bovenbenen ernaast helpen, dus een aantal flinke squads etc maken. Bedoel dus wel meer de dynamische krachttraining.
Ook heb ik prachtige witte fietsschoenen(shimano r107w), echter kwam ik zondag in de regen te zitten waardoor ze niet meer helemaal zo mooi wit zijn. Zouden ze eventueel later een keer in de wasmachine kunnen?
Als laatste: Op Ebay kan je goedkoop leuke kleding krijgen van bepaalde ploegen. Dit bijvoorbeeld:
http://www.ebay.com/itm/251644432369?var=550549018320
Heeft een keer iemand dit al eens geprobeerd? Of is het prut waar ik niet aan moet beginnenIk ben een arme student, dus ben niet bepaald in staat om sets van 100 euro te kopen en wil toch de koude wintermaanden ook nog op de fiets zitten.
Tweede vraag is wat makkelijker. Ik zelf heb ook witte schoenen, het makkelijkste om ze schoon te houden is overschoenen dragen, maar wanneer het warm is of je hebt een andere reden om ze niet te dragen, dan zou je bijvoorbeeld met een sopje je schoenen kunnen boenen. Wasmaschine lijkt me niet erg verstandig, zowel voor je schoenen, als voor je wasmachine.
Ten slotte je laatste vraag. Ebay kan zeker voordelig zijn, echter voor kleding zou ik niet er gebruik van maken. Je wielerbroek zorgt grotendeels voor het comfort, wanneer je een niet goed passende fietsbroek hebt, dan heb je er weinig aan. Je kan beter naar een winkel gaan en de fietskleding passen en mocht je geld willen besparen, de kleding in de uitverkoop kopen.
Nee. Als het hard waait, dan is 30 kmph met wind mee amper een inspanning te noemen en met wind mee is het een ware uitputtingsslag. Effectief trainen doe je met een hartslag- en cadansmeter. Dan een bepaalde cadans en hartslag aanhouden. Hartslag te hoog en cadans goed? Tandje af. Hartslag goed en cadans te hoog? Tandje bij. Et cetera.hupske schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 00:09:
Ik ben nu bezig om constant de teller op 30 per uur te houden, maar is dat nou wel de juiste training?
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Klussen is bijna klaar maar temperatuur word minder en het is eerder licht. Dus... de tacx op zolder neer plempen en daar maar naar series kijken. Hopelijk kan dit van het weekend gedaan worden en dan kan ik eindelijk kijken of ik in de winter mn basis conditie weer op pijl kan krijgen.
Wat ik heb gedaan:
Gewoon blijven trappen op een tempo wat fijn aanvoelt
Op een gegeven moment gaat het steeds beter en kan je wat harder (en constanter, wat ik belangrijker vind) fietsen, dat gaat bijna automatisch. Ik fiets nog niet zo lang op een renfiets, wel op MTB en CX, maar merk dat ik erg goed vooruit ga, zowel snelheid als uithoudingsvermogen. Heb ik geen hartslagmeter voor nodig. Nu weet ik niet of je al een super conditie hebt, maar als je nog niet écht een basis conditie hebt kan je beter meters gaan maken. Dan hoeft allemaal niet zo hard te gaan imho.
Ik fiets elke dag zo'n 25 á 30KM woon-werk verkeer (veel mensen zouden zeggen dat ze dat al als opwarming zien
Kortom: het is allemaal niet zo moeilijk en je hoeft allemaal niet meteen te investeren (vooral als je er geen geld aan kan/wil uitgeven) in cadans en hartslagmeters. Keep it simple
Als ik namelijk in de tegenwind ook de 30 probeer aan te houden, dan wordt het meer een interval. Dan ga je op maximaal vermogen van je zelf zitten, waarna je in de wind mee weer je rust pakt.
Met krachttraining wil ik bereiken dat mijn spieren sterker worden en ik dus maar meer power heb om de pedalen rond te laten gaan. Ik wil dan niet het statische werk gaan doen zoals in de sportschool, aangezien dat de spieren te veel inkort. Squads zijn meer dynamisch, maar verder weet ik weinig andere oefeningen wat je zo kan doen.
Mijn doel is dus met alles dat ik hogere basissnelheid kan halen, zodat ik meer kilometers kan gaan maken in een kort tijdsbestek. Bijna iedere keer zal dus een tijdrit zijn
Conditie is ook wel een kleine factor, maar ik doe de ALO als opleiding, dus ik sport gemiddeld al 3 uur voordat ik een keer op de fiets stap. Het zuur zit dan ook wel redelijk snel in de benen.
Met de hartslag erbij gaan trainen had ik ook nog aan gedacht. Alleen moet dan wat geld vrij zien te maken om een hartslagmeter te kopen. Op marktplaats is over het algemeen bij elke horloge etc de batterij leeg.
Over de kleding zijn de maten over het algemeen wel duidelijk geformuleerd. Voor 35 euro is het wellicht ook wel keer het proberen waard. Anders maar naar lange broeken zonder zeem zoeken, zodat ik er een korte onder kan doen met zeem.
In ieder geval al bedankt voor de antwoorden. De fiets is tot nu toe een geweldige aankoop
@hupske:
Voor KT kan je ook lunges doen. En je hebt verschillende soorten squats, breed/smal/sumo.
Met mouwen of armstukken?Graham schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:38:
Gabba 2 nu twee keer gebruikt, nog niet in de regen...helaas. Klinkt raar maar ben benieuwd hoe dat zal zijn. Hij zit super iig, misschien nog iets te warm voor mij met het huidige weer bij woon/werk verkeer maar mouwen eraf en zipper wat naar beneden is het goed te doen. Misschien vanavond nog even een rondje rijden ermee na werk.
Ik heb de Gabba 2 convertible. Dus jah zijn armstukken maar die kan je zonder je gabba niet aantrekken
Het is dan ook nog op korte afstanden. Als ik ooit tijd heb voor een rit van 100km dan zak mijn gemiddelde ook wel naar de 26-27 (als de wind normaal is). Toen ik de 50km ritten deed zakte ik al terug naar 28,5.havana schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:36:
30 gemiddeld is voor een beginnen al behoorlijk hard.
Verder moet ik ook toegeven dat ik vroeger al erg veel fietste op mijn normale fiets. Gemiddeld fietste ik elke dag ongeveer 36km en daarnaast gemiddeld nog ander half uur volle bak aan sport deed.
Hierdoor is mijn basissnelheid opzicht al redelijk. Want was met regelmaat te laat, waardoor ik volle bak moest fietsen
Een keer gebruik gaan maken van de hartslag lijkt mij wel een goede, dan moet ik dat geld er toch maar echt voor uit gaan trekken. Je argumentatie ervoor is ook sterk, lichamelijk gaat het voor mijn gevoel telkens goed, maar mijn hart zal eventueel wel wat anders kunnen zeggen. Het moet idd niet tegen je gaan werken. Betekent wel dat ik daarbij gelijk een goed schema moet opstellen, zodat ik op de juiste percentages ga trainen. En dus gebruik kan maken van de supercompensatie.Griffin schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:39:
Je kan je lichaam veel beter in de gaten houden, want 30kmph is leuk maar de vraag is in welke zone je aan het fietsen bent. Als je continue in D3 zone zit en dit doe je meerdere keren per week dan krijgt je lichaam niet echt de tijd om te herstellen. D3 en weerstand trainingen zijn aanslagen op je lichaam (vooral als je duurconditie niet optimaal is).
@hupske:
Voor KT kan je ook lunges doen. En je hebt verschillende soorten squats, breed/smal/sumo.
Ik sta op het punt om een tweedehands Tacx Genius te kopen voor de donkere en natte dagen die gaan komen.
Mijn vraag is als volgt, zijn er verschillende versies van deze genius of is de versie ooit aangeschaft in 2011 gelijk aan de versie T2020 die je nu in de winkel koopt (ik doel dus niet de multiplayer vs gewone genius uitvoering maar meer de motor zelf)?
Zijn er nog zaken waar ik specifiek op moet letten?
Thanks voor jullie hulp
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Kon ze voor €25 inc. verzenden (nieuw) niet laten liggen, zeker met dit weer en volgende week in gedachte.
Volgende week donderdag ga ik met vaders van Rijnsburg waar we wonen naar hun vakantie huisje in Putten fietsen, volgens hem zo'n 100km. Niet heel ver maar wel leuk stukje.
Vrijdag willen we dan naar de Bikemotion gaan en eventueel nog een kort ritje in de omgeving, en zaterdag weer terug naar huis
Eigenlijk wil ik één van die 100km ritten verlengen naar 130km zodat ik een keer een grandfondo haal, helaas is mijn vader een stuk minder enthousiast over die 30km extra. Ik denk er nu dus serieus over na om voor vertrek eerst een rondje Scheveningen ofzo te doen en dan samen de rest
Weer ziet er tot nu toe goed uit, maargoed kan net zo snel veranderen, wel blij met de Gabba en nanoflex arm en beenstukken
Overigens kwam mijn moeder aan met "techwash" welke ze bij de ANWB gekocht had voor haar ademende doch waterafstotende wandeljas ( á 200+ euro). Zal dat vergelijkbaar zij met NIK techwash ?
http://castelli-cycling.com/en/products/care/525/sapphire schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 17:38:
Overigens kwam mijn moeder aan met "techwash" welke ze bij de ANWB gekocht had voor haar ademende doch waterafstotende wandeljas ( á 200+ euro). Zal dat vergelijkbaar zij met NIK techwash ?
Ik heb toevallig een hartslagmeter op marktplaats staan welke niet bijna leeg is (Polar FT1), maar nieuw zijn. En om het nog onwaarschijnlijker te maken ben ik ook nog bezig met krachttraining voor wielrennen.hupske schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:45:
[...]
Het is dan ook nog op korte afstanden. Als ik ooit tijd heb voor een rit van 100km dan zak mijn gemiddelde ook wel naar de 26-27 (als de wind normaal is). Toen ik de 50km ritten deed zakte ik al terug naar 28,5.
Verder moet ik ook toegeven dat ik vroeger al erg veel fietste op mijn normale fiets. Gemiddeld fietste ik elke dag ongeveer 36km en daarnaast gemiddeld nog ander half uur volle bak aan sport deed.
Hierdoor is mijn basissnelheid opzicht al redelijk. Want was met regelmaat te laat, waardoor ik volle bak moest fietsen![]()
[...]
Een keer gebruik gaan maken van de hartslag lijkt mij wel een goede, dan moet ik dat geld er toch maar echt voor uit gaan trekken. Je argumentatie ervoor is ook sterk, lichamelijk gaat het voor mijn gevoel telkens goed, maar mijn hart zal eventueel wel wat anders kunnen zeggen. Het moet idd niet tegen je gaan werken. Betekent wel dat ik daarbij gelijk een goed schema moet opstellen, zodat ik op de juiste percentages ga trainen. En dus gebruik kan maken van de supercompensatie.
Dit artikel bevat naast een mooi onderzoek, vooral ook enkele voorbeelden met uitleg van krachtoefeningen voor fietsers. Daarnaast vergeten veel fietsers het belang van core stability, hiervoor is veel informatie wel makkelijk te vinden, maar wat balans en rug/buikspier oefeningen kan zeker niet kwaad.
Een trainingschema, welke aansluit bij jou doelen kan zeer goed helpen. Hiernaast is het misschien een idee om lid te worden bij een wielervereniging bij jou in de buurt, of in ieder geval een keer te gaan kijken?
Ik rijd nu op Conti 4 Season (oid) 23MM, maar lees dat steeds meer mensen met 25MM gaan rijden. Ik neem aan dat ik de velgen (Campagnolo Vento) niet hoef te vervangen? Ik rijd nu op zo'n 7 bar, met 25MM wordt dat weer wat minder, maar hoe zit dat met de 'rol'? Minder bar met dezelfde 'rol' fiets wel beter, dat merk ik wel op de CX, fiets veel lekkerder. Helemaal op mijn dagelijkse rit waar nogal wat hobbels (en scheuren in de breedte) in het fietspad zitten.
Overigens is het pas voor volgend jaar (vanaf April), want in de winter gebruik ik de CX voor dagelijkse ritjes, geef me net wat meer gevoel mocht het nat zijn

Wat zouden jullie doen, naar 25MM gaan of blijven rijden op 23MM?
Verwijderd
Nu al nanoflex aan? Op dit soort dagen heb ik nog kort/kort, eventueel lyra armstukken. Verschil natuurlijk per persoon maar wat trek je aan als het winter is?Nixo schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:46:
Gister bij thuiskomst wat het nog licht en droog. Snel omkleden, voor het eerst de nanoflex armstukken en beenstukken gebruikt. Fietst erg prima en merk duidelijk dat ik geen koude benen/ knieen krijg. Doe mij nog maar een paar mooie dagen
Read the code, write the code, be the code!
Zo 's avonds met regen en wind is kort/kort mij toch echt te koud hoor ?Graham schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:13:
[...]
Nu al nanoflex aan? Op dit soort dagen heb ik nog kort/kort, eventueel lyra armstukken. Verschil natuurlijk per persoon maar wat trek je aan als het winter is?
3/4 nanoflex broek en gabba. (of alpha zoals deze week even getest) is dan perfect.
En ik doe als het rond de 15 graden is overdag met wind 3 a 4 al snel kniestukken aan. (die lycra dingen)
(En dan ben ik geen koukleum ofzo, loop vandaag gewoon in t-shirt buiten)
[ Voor 16% gewijzigd door DDX op 10-10-2014 11:45 ]
Verwijderd
Dat heb ik ookwackmaniac schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:30:
Ik rijd zelf eerder met lange mouwen en zonder beenstukken dan andersom. Vind het altijd een beetje vreemd gezicht
Tis sowieso anders natuurlijk dat gewoon buiten te lopen. Je hebt immers te maken met rijwind. 's avonds met regen en wind zou ik ook de gabba aan trekken nu, maar gewoon een bibshort. Maar als het weer wat beter is 's avonds zou ik gaan voor kort/kort en dat aanvullen met armstukken (lyra of nanoflex). Eventueel lange dunne handschoenen met mijn korte handschoenen erover heen (dat doe ik 's morgens wel als het nog donker is bv.).DDX schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:42:
[...]
Zo 's avonds met regen en wind is kort/kort mij toch echt te koud hoor ?
3/4 nanoflex broek en gabba. (of alpha zoals deze week even getest) is dan perfect.
En ik doe als het rond de 15 graden is overdag met wind 3 a 4 al snel kniestukken aan. (die lycra dingen)
(En dan ben ik geen koukleum ofzo, loop vandaag gewoon in t-shirt buiten)
wat is wel bekend gebied voor je?RalphvR schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 17:07:
Heeft iemand hier nog suggesties voor mooie fietsgebieden/-routes? Lijkt me wel wat om binnenkort weer eens in een voor mij totaal onbekend gebied te rijden
Zuid limburg kun je mooi fietsen, veluwe. Of wil je de grens over?
...
Heuvelrug, Veluwe en Limburg kan ik zelf altijd erg vrolijk van worden. Beetje omhoog en naar beneden rijden.RalphvR schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 17:07:
Heeft iemand hier nog suggesties voor mooie fietsgebieden/-routes? Lijkt me wel wat om binnenkort weer eens in een voor mij totaal onbekend gebied te rijden
In Nederland? Zuid Limburg. Lekker heuveltjes op knallen, goed eten en drinken en een mooie omgeving. De heuvelrug en de Veluwe zijn, met alle respect (ik rij er regelmatig rond) best grappig, maar na 1 dag heb je al het leuks daar wel gehad.RalphvR schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 17:07:
Sowieso is de één gewoon kouwelijker dan de ander
En anders rij je naar Gent , Oudenaarde en omstreken. Vanuit Breda ( en denk alles in noord,Zuid-holland) ben je daar net zo snel als in ValkenburgMMUilwijk schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 17:59:
[...]
In Nederland? Zuid Limburg. Lekker heuveltjes op knallen, goed eten en drinken en een mooie omgeving. De heuvelrug en de Veluwe zijn, met alle respect (ik rij er regelmatig rond) best grappig, maar na 1 dag heb je al het leuks daar wel gehad.
www.degroot-it.nl
Is ook duidelijk wat ik zeg. Alleen vraag ik me wel af wat sommige doen als ze nu al in lang/lang fietsen. Gewoon nieuwsgierigsapphire schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 18:08:
Over de kleding discussie: al rijd iemand in de volle zomer lang-lang...ieder zijn voorkeur toch ?
Sowieso is de één gewoon kouwelijker dan de ander
Een reliefkaartje ter inspiratie:RalphvR schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 17:07:
http://ahn.geodan.nl/ahn/
Net terug van een rondje in t donker fietsen. Ik wist niet dat dat zó ontspannen kan zijn.. je bent vrijwel alleen, de wind is zo goed als weg, de avonddauw in de polder is verfrissend en doordat je niet veel om je heen te kijken hebt, kan je nog lekker nadenken ook.
http://www.strava.com/activities/205684345
Uiteindelijk een goede twee maand geleden de knoop doorgehakt en een Trek Madone 2.3 gekocht. Was niet mijn eerste keuze, dat was een Cube Peloton Pro, maar na wat passen op verschillende maten en modellen bleek de H2 geometrie van de Madone het beste te passen. Tot op heden een erg fijne fiets gebleken, ook bewust gekozen voor meteen een mid-level fiets met een goede afmontage (105). Mijn redenatie was dat een goedkope fiets ongeacht of het zou gaan bevallen altijd uit zou komen op een duurkoop.
Een goed model kan je altijd wel redelijk doorverkopen zou het niet bevallen en bevalt het wel dan ben je meteen voor een lange tijd klaar.
De afstanden vallen momenteel nog in het niet bij wat de meesten hier rijden, maar max. 45km aan een gemiddelde van om en nabij de 27-28km/u ben ik best tevreden (ook al zegt een gemiddelde weinig). Doel is om de komende tijd de ritten proberen uit te bouwen naar ongeveer 60km max. en proberen in elk geval de minimale afstand op zo'n 30-35km te krijgen.
Binnen zittenGraham schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 20:40:
[...]
Is ook duidelijk wat ik zeg. Alleen vraag ik me wel af wat sommige doen als ze nu al in lang/lang fietsen. Gewoon nieuwsgierig
Maargoed "nu al" is redelijk vaag hoor. Ik reed van de week smiddags op de fiets uit werk in de hagel/regen met windkracht 5 ofzo tegen. Bewolkt en geen zon, serieus koud in m'n wind dichte softshell jas terwijl ik een uur ervoor in een shirt buiten liep in de zon en het gewoon warm was. Dan maar liever goed gekleed op de fiets want het is weer heerlijk Hollands weer
Tevens de Volt300 getest
Prima licht voor de donkere stukken, in de bebouwde kom op de laagste "als jullie mij maar zien" stand maar waar geen licht is ff op volle bak en genieten maar
Als ik het zo zie komen Limburg, de Veluwe en de Heuvelrug een aantal keer langs. In Limburg heb ik afgelopen zomer 1x kunnen fietsen en daar wil ik absoluut nog een keer heen. Nadeel is wel weer dat het vanuit Utrecht eventjes rijden is
De Veluwe zijn ook heel prachtig, dus misschien dat ik m'n eerste trip daar maar eens heen ga.
Oh en handig trouwens, zo'n reliëfkaart!
Overweeg ook Tecklenburg, dat is niet verder weg dan Limburg en qua uitdaging vrijwel identiek. Grote verschil is dat je in Limburg struikelt over de wielrenners en door (sommige) locals (daarom) uitgekotst wordt. In Tecklenburg kom je amper collega-wielrenners tegen en zijn de mensen vriendelijk.RalphvR schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 09:42:
Bedankt voor alle suggesties over de fietsgebieden!
Als ik het zo zie komen Limburg, de Veluwe en de Heuvelrug een aantal keer langs. In Limburg heb ik afgelopen zomer 1x kunnen fietsen en daar wil ik absoluut nog een keer heen. Nadeel is wel weer dat het vanuit Utrecht eventjes rijden is.
De Veluwe zijn ook heel prachtig, dus misschien dat ik m'n eerste trip daar maar eens heen ga.
Oh en handig trouwens, zo'n reliëfkaart!
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Wel erg koude handen aangezien ik niet zo'n flinke regenbui verwacht had.
Mooi rondje van 301km iig
http://www.strava.com/activities/206078501
Op het eind op de pont zag ik dat m'n achterband zacht was, poging gedaan om hem op te pompen en gelukkig daarmee thuis gekomen.
[ Voor 22% gewijzigd door DDX op 11-10-2014 21:03 ]
Ik heb sinds gister een hartslagmeter. Een beurer PM26. Kon hem voor een mooi prijsje overnemen. Straks in de ochtend weer een wat langere rit maken en dan neem ik de meter in gebruik. Op het moment zo in gesteld dat hij op 80%(167) van mijn van max hartslag gaan piepen, dus ben benieuwd hoe vaak dat gaat gebeuren. Merkte bij eerdere testen namelijk altijd dat ik snel hoog zat in de hartslag en dat klopte voor mijn gevoel niet met hoe de belasting voor mij voelde. Maar we shall zee.masterjorie schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 00:56:
[...]
En om het nog onwaarschijnlijker te maken ben ik ook nog bezig met krachttraining voor wielrennen.
Dit artikel bevat naast een mooi onderzoek, vooral ook enkele voorbeelden met uitleg van krachtoefeningen voor fietsers. Daarnaast vergeten veel fietsers het belang van core stability, hiervoor is veel informatie wel makkelijk te vinden, maar wat balans en rug/buikspier oefeningen kan zeker niet kwaad.
Een trainingschema, welke aansluit bij jou doelen kan zeer goed helpen. Hiernaast is het misschien een idee om lid te worden bij een wielervereniging bij jou in de buurt, of in ieder geval een keer te gaan kijken?
Het artikel is zeker interessant om te lezen. Zitten wel bruikbare stukken tussen.
Er zijn genoeg wielerverenigingen in de buurt, maar ik wil niet meer vast zitten aan een verplichting en nog meer randzaken. Na jaren op hoog niveau gevoetbalt te hebben, ben ik daar helemaal klaar mee en vind ik t heerlijk om alles zelf te kunnen bepalen:)
Zo mondeju dat is wel netjes gedaan! Met een gemiddelde van 30 per uur ook nog. En dan zit ik te ploeteren om dat im 30km voor elkaar te krijgen haha.[b]DDX schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 21:02:[/b
Mooi rondje van 301km iig
P
http://www.strava.com/activities/206078501
[ Voor 15% gewijzigd door Hupske op 12-10-2014 00:53 ]
Moet er niet aan denken 10u op een fiets te zitten, vaak na 2,5u ben ik het al zat
Wel weer genoeg lekke banden voor komende tijd gehad, vanmorgen voorband van m'n Venom.
(gisteren achterband van slechtweer fiets)
[ Voor 40% gewijzigd door DDX op 12-10-2014 14:23 ]
http://www.strava.com/activities/206399449
Vandaag bijna een grote val gemaakt! Door de modder was niet te zien waar de weg liep en waar niet. Dat in combinatie met verminderd zicht in een groep, zat ik naast de weg in een diepe geul. Dank aan de persoon die naast me reed, anders was ik vast schuin over de weg in de sloot beland.
Hello fellow humans
Tja soms he...mooie timingPelle schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 14:39:
Lekker weertje vandaag zeg. Ik zat voor het eerst sinds 2,5 week weer op de racefiets, en ik wilde vanochtend aansluiten bij Graham en kornuiten voor hun standaard zondagochtend-rondje. Uitgerekend vandaag bleken ze er niet te zijn en een 010 vs 020 TTT te rijden langs de Ringvaart, en dus zelf maar lekker tempo gemaakt, bijna 83km in 2u30m
http://www.strava.com/activities/206399449
Vandaag dus samen met acht 010'ers naar Amsterdam om tegen een andere groep, 020'ers (groupsfoto), de ringvaart te rijden. Al vroeg richting Amsterdam vertrokken, 8.30, en om half 11 begon de TTT. Ging eigenlijk erg lekker, al snel een gemiddelde van 40 km/h. Ik was blij dat ik naast wat ander eten ook een gelletje had meegenomen. Na mijn wat slechte ervaring met PowerGel tijdens HET IJsselmeer rondje heb ik deze keer een Clifbar gel gebruikt. De chocolade smaak was verrassend goed naar binnen te werken. Zeker na de vereiste slokken water. Dit gaf de nodige energie om lekker mee te fietsen en het afwisselen ging ook erg goed.
Helaas was er 1 automobilist die zo nodig ons moest klem rijden waardoor iedereen om de rem moest en mijn voorwiel helaas een tik kreeg van een ander z'n achterwiel. Klein slagje erin en een wat gebogen spaak (komende week maar naar de LBS). Wat een zot.
Uiteindelijk kon de oudste van onze groep het niet meer bij benen, die is immers 60+ en heeft een jaar geleden een hartoperatie gehad dus alle respect

Uiteindelijk was het een leuke rit en mooie afwisseling van onze standaard zondag rit. Al had ik liever gewoon exact dezelfde route gereden als de 020'ers. Wij reden klokmee, zij tegen. 40.6 km/h gem over 58.8 K
[ Voor 1% gewijzigd door Graham op 12-10-2014 16:56 . Reden: Groepsfoto ]
Vanaf Groesbeek naar het Zwaantje heb je een leuk slinger fietspad. Net voor het zwaantje lag het bochtje in de rand redelijk vol met mos/blaadjes. Voelde mijn achterwiel gaan een schuif een paar meter door. Flinke rosbief of de benen, schouder doet pijn en wat random schaaf plekken. Fiets is in orde op een paar krasjes op de shifter na (vervangbare plaatje). Wel mijn rondje afgemaakt
...
En mede daarom (ook om de motivatie weer op te laden) heb ik vanmiddag de racer in de schuur gehangen tot februari. Maar niet nadat we met wat maten een ITT hadden gedaan. Was erg leuk en ging echt goed, ik was tweede van de 8. 12,5km met bijna 38 gemiddeld.koentjuh1987 schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 16:51:
Vervelend plekje daar. Tijd van het jaar veel kans op bladeren en met het slechte weer van gisteren kans op schuivers....
Nu de mtb en de hardloopschoenen tevoorschijn halen. Tot over een paar maanden
Wel m'n benen helemaal de verzuring in gereden
Volgens google een licht zuid/zuid-oost windje en dat klopte, de heenreis ging als een trein, benen goed dus besloten door te rijden tot de hoek. Daar aangekomen kort wat gegeten en terug gegaan, merk ik na een paar km dat ik dikke wind tegen had
Gelukkig was het verhaal goed van die vriend dus niet voor niks
Gelijk heb je. Ik ga binnenkort ook weer voor de mtb (nog wel een nieuwe kopen). Op de bosgrond val je uit minder hardTheLemon schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 18:48:
[...]
En mede daarom (ook om de motivatie weer op te laden) heb ik vanmiddag de racer in de schuur gehangen tot februari. Maar niet nadat we met wat maten een ITT hadden gedaan. Was erg leuk en ging echt goed, ik was tweede van de 8. 12,5km met bijna 38 gemiddeld.
Nu de mtb en de hardloopschoenen tevoorschijn halen. Tot over een paar maanden
Echt waar, jullie rijden als een stelletje zotten een race over de openbare weg, rijden door rood en vinden het gek dat andere weggebruikers dit niet waarderen... En dan gek vinden dat mensen een hekel krijgen aan wielrenners, dit komt door zulke figuren als jullie.Graham schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 16:08:
[...]
Helaas was er 1 automobilist die zo nodig ons moest klem rijden waardoor iedereen om de rem moest en mijn voorwiel helaas een tik kreeg van een ander z'n achterwiel. Klein slagje erin en een wat gebogen spaak (komende week maar naar de LBS). Wat een zot.Was wat boos geworden op ons omdat we door rood reden bij een punt waar dat op zich geen probleem was. Immers rechts was de brug open en wij gingen rechtdoor. Al het verkeer stond op de brug te wachten. Nou goed, na wat handgebaren door gereden.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Beetje kort door de bocht reactie als je het mij vraagt. Door rood rijden is 1 ding, ons klem rijden is iets heel anders.M@cer schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 21:16:
[...]
Echt waar, jullie rijden als een stelletje zotten een race over de openbare weg, rijden door rood en vinden het gek dat andere weggebruikers dit niet waarderen... En dan gek vinden dat mensen een hekel krijgen aan wielrenners, dit komt door zulke figuren als jullie.![]()
[ Voor 6% gewijzigd door Graham op 12-10-2014 22:07 ]
Bij wegversmallingen kan je anders ieder rondje wel paar auto's koppen.
Vanmorgen ook leuke actie, (oudere)man haalt ons in vlak voor wat geparkeerde auto's terwijl er ook auto tegemoet kwam rijden.
Die klapten dus vol met spiegels tegen elkaar op....
Klopt. Goed opletten met een groep is erg belangrijk, zeker bij de vele paaltjes (wegversmallingen?). Handsignalen zijn zo handig.DDX schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 22:08:
Rondje ringvaart is het gewoon altijd oppassen voor auto's.
Bij wegversmallingen kan je anders ieder rondje wel paar auto's koppen.
Rit gisteren en vandaag heb ik dit probleem.
Ringvaart is trouwens niet echt handig om een race te doen, zeker 3 oversteekpunten waar je soms paar minuten stil kan staan.
[ Voor 36% gewijzigd door DDX op 12-10-2014 22:14 ]
Jup, vorige week ook. Na tijdje gaat het als nog goed (dag erna had ik het toen pas).DDX schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 22:12:
Meer mensen last van dat strava ritten niet ziet als samengereden ?
Door dit soort onzin krijgt het wielrennen een slechte naam...
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Ook last van ja. De flyby viewer doet ook vaag, duurt soms echt uren of zelfs dagen voordat die resultaat geeft de laatste tijd, zal er wel mee samenhangen. "Match data was not found for this activity. Please try again shortly as we are calculating this for you."DDX schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 22:12:
Meer mensen last van dat strava ritten niet ziet als samengereden ?
Buiten het hele feit of wat Graham doet wel of niet netjes is. Het geeft je als automobilist geen vrijbrief tot asociaal gedrag of zelfs mensen(levens) in gevaar te brengen!M@cer schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 22:58:
Het gaat er gewoon om dat jullie met een belachelijke snelheid een race houden op een drukke openbare weg (de ringvaart is met dit weer druk met auto's en fietsers) en het gek vinden dat andere weggebruikers daar niet blij mee zijn. Jullie lokken dat soort reacties echt zelf uit met dit soort dwaze wedstrijdjes. Ga lekker op een afgesloten circuit dit soort dingen doen. Ik had als automobilist hetzelfde gedaan en er nog een goed gevoel aan overgehouden ook.
Door dit soort onzin krijgt het wielrennen een slechte naam...
En ondertussen lekker fietsen en van herfst genieten

5 km er doorheen gefietst, maar op gegeven moment ging het echt niet meer.
Onze fietsen zaten er helemaal onder. Rond de remmen zat volgens mij wel 1kg aan klei, mijn versnellingen begonnen over te slaan omdat daar ook alles er onder zat. En wij zelf zagen er ook uit alsof we een rondje op de mountainbike hadden gezeten.
Dus hebben wij maar bij een boer aangebeld met de vraag of wij daar even onze fietsen schoon mochten spuiten. Wat gelukkig ook mocht.
15 minuten later konden we weer verder en hebben we nog 50km gefietst. Alleen nog maar op de grote wegen, zodat we maar niet weer in de klei terecht kwamen. Laat dit voor ons dus maar een les zijn.
Ga nooit in Oktober op de Duitse boeren weggetjes fietsen. Beter gewoon in Nederland, want daar zijn de wegen wel goed
Overigens is het voor Strava ook niet handig om in Duitsland te fietsen. De 10 km die we in Duitsland hebben gefietst heeft die niet meegenomen in zijn berekeningen

Voor mij was het verder de 1e keer dat ik met de hartslagmeter ging fietsen en wat heeft dat ding toch vaak gepiept omdat ik over 80% ging van mijn hartslag. Voor mijn gevoelde spande ik mij minimaal in, maar zat ik wel over de 167 met mijn hartslag. Uiteindelijk de percentage maar wat hoger ingesteld om van dat gepiep af te zijn en uiteindelijk heb ik gemiddeld op op 85% van mijn kunnen gefietst. (volgens mijn hartslag dan)
Op het eind ook nog een maximaal test gedaan, alleen was de weg te kort. In ieder geval zat ik op het eind op de 195, maar voor mijn gevoel kon daar nog wel met gemak 10 slagen bij komen. Wellicht maar aan de hand daarvan mijn percentages gaan veranderen.
[ Voor 8% gewijzigd door Hupske op 13-10-2014 00:05 ]
Dit topic is gesloten.