That's it, I'm done.
+2 gegeven. Dat is nu ook de netto score op dit moment.MrFax schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 18:45:
Richardvs in 'nieuws: Website Vodafone meldde dat abonnees gratis databundel konden delen - update'
hmm maximaal +2., +3 is nou weer net teveel. Teveel +3's om het recht te zetten
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
waarom krijgt dat 6x +2 terwijl het eerste gedeelte niet klopt en het tweede gedeelte van zijn post in andere eerdere reacties al meerdere keren is uitgelegd?
De som van de moderaties staat op +1, maar ben toch wel benieuwd hoe iemand deze post als offtopic / irrelevant kan zien. Iemand die mij kan verlichten?
AllSeeyinEye in 'nieuws: Xbox One legt gameplaybeelden vast in 720p-resolutie bij 30fps'
-1? Is ook zo ontopic als maar kan.
Emgeebee in 'nieuws: Xbox One legt gameplaybeelden vast in 720p-resolutie bij 30fps'
Krijgt dan een +2, terwijl die informatie uit de lucht grijpt.
vali in 'nieuws: Xbox One legt gameplaybeelden vast in 720p-resolutie bij 30fps'
En hier opnieuw een +1 score voor zelf erbij verzonnen onderbouwing...
Los van het bovenstaande, waarom 'is het bij deze weergave niet mogelijk te modereren'?
[ Voor 57% gewijzigd door AllSeeyinEye op 06-08-2013 15:23 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik kreeg die melding net ook al bij een poging tot het modereren van een reactie onder het reactiefilter (dwz oorspronkelijk dichtgeklapt). Heb er maar even melding van gemaakt op het 'Lieve devvers' forum. Tribits in "\[fp/bug?] Geen parent link bij openen gefilterde reactie" (laatste regel specifiek voor dit probleem toegevoegd).AllSeeyinEye schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 15:16:
Los van het bovenstaande, waarom 'is het bij deze weergave niet mogelijk te modereren'?
[ Voor 5% gewijzigd door Tribits op 06-08-2013 15:51 ]
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
Modereren is weer een stukje moeilijker geworden. In de standaardmodus is het niet eens meer mogelijk om -1-reacties te modereren...
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Is dat weer iets nieuws ofzo?
Want als ik elke keer helemaal terug moet naar het hele artikel en dan de losse reactie zoeken die hier gelinked wordt, voor ik kan modereren, hoeft het van mij niet zo meer. Wordt wel erg veel werk op die manier.
Waarom heeft de crew besloten om dit zo door te voeren zonder communicatie richting moderators oid?
[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 06-08-2013 17:15 ]
Virussen? Scan ze hier!
Je hoeft niet te zoeken als je op de link eronder klikt dan springt hij naar die reactie in het artikel.wildhagen schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 17:15:
WTF? Ik kan via die link ook niet meer modereren?
Want als ik elke keer helemaal terug moet naar het hele artikel en dan de losse reactie zoeken die hier gelinked wordt, voor ik kan modereren, hoeft het van mij niet zo meer. Wordt wel erg veel werk op die manier.
Waarom heeft de crew besloten om dit zo door te voeren zonder communicatie richting moderators oid?
Dat maakt het idd wel wat minder omslachtig, maar ik snap de reden niet dat de crew dit heeft aangepast. Dit werkte in het verleden toch prima, waarom dan veranderen, en zonder communicatie?
Virussen? Scan ze hier!
Deze reactie (en de reactie hierop) ontberen een toegekende score..... Liever een verdiende -1 (al vermoed ik dat niet
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Poops_McGhee in 'nieuws: Microsoft voert ook kortingen door op Surface Pro-tablets'
Zelfs al wordt er gemod op een Like manier, dan is het nog niet helder waarom er een -1 op gemod wordt.
[ Voor 16% gewijzigd door Poops_McGhee op 06-08-2013 19:24 ]
Het is gewoon ongewenst om dit in je post te verwerken, zie oa de Faq:
reviews: Tweakers.net moderatie faq
Een -1 kan wel streng zijn maar er zijn mensen die mod commentaar in welke mate dan ook direct met een -1 beoordelen, ook weet ik niet wat er voor je edit stond want dat kan ook mee werken maar ik denk dat je enkel dat stukje over het modden erin hebt verwerkt of toch niet?Klachten over moderaties
Het is niet gewenst dat er in de reacties wordt gediscussieerd over de juistheid van de moderaties. Dergelijke discussies kunnen gevoerd worden in het Tweakers.net Moddereter Forum. Reacties waarin geklaagd wordt over de moderaties van reacties, dienen een punt aftrek te krijgen. Ook hier geldt dat altijd gekeken moet worden naar de rest van de inhoud, om tot een moderatie te komen.
[ Voor 23% gewijzigd door pino85 op 06-08-2013 19:52 ]
Liefhebber van Tweakers
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Liefhebber van Tweakers
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
En als iemand een een +1-reactie schrijft die langer is dan een paar zinnen en dan 3 woorden over het moderatiesysteem zegt? Het is niet altijd zo zwart/wit.lanerios schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 20:12:
Ik geef standaard -1 voor mod gezeik. sorry, maar als je nu nog niet weet dat dat hier hoort.. tsja..
Tweakblog van de maand
Daaronder staat net dezelfde reactie die hij 3 min eerder had gepost (boe2 in 'nieuws: Xbox One legt gameplaybeelden vast in 720p-resolutie bij 30fps'). Zijn zulke copy/pasta-reacties -1 of 0 waard? Ik heb voorlopig maar een 0 gegeven.
Tweakblog van de maand
Tweakblog van de maand
Had er wel melding van gemaakt maar dat was kennelijk niet helemaal duidelijk overgekomen. Het is nu inderdaad opgelost voor de gefilterde reacties maar niet voor de directe links. Ik hoop dat het ook voor normale gebruikers mogelijk blijft om vanuit een directe link te modereren. Ik zie inderdaad wel eens reacties die je eigenlijk alleen goed kan modereren als je ze in context ziet maar veel is ook wel duidelijk zonder context. Om dat af te gaan dwingen lijkt me gewoon wat te ver te gaan. Als het nodig is om de context te bekijken lijkt het me handiger om dat in dit topic erbij te vermelden of om links naar een specifiek bericht direct in context te openen. Ik ben bang dat een extra barriere er in de praktijk voor zorgt dat het moeilijker zal blijken reacties met een verkeerde score recht te trekken.witeken schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 18:08:
Reacties met een lagere score dan de filter zijn inmiddels gelukkig weer te modereren. Nu nog de directe links. Gelukkig was het een bug...
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
Mijn opmerking over de moderatie kwam NA de negatieve beoordeling. Ik mag toch hopen dat je snapt dat mensen niet alvast beginnen te zeiken voordat er uberhaupt een moderatie heeft plaatsgevonden. En die denigrerende toon in je antwoord mag je voor je houden. Als je niks zinnigs te zeggen hebt, zeg dan niks.lanerios schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 20:12:
Ik geef standaard -1 voor mod gezeik. sorry, maar als je nu nog niet weet dat dat hier hoort.. tsja..
Verwijderd
Het kleine Productreview beoordelingentopic *
ot:
Deze mag wel naar 0:
Verwijderd in 'nieuws: Russische distributeur stopt verkoop Company of Heroes 2'
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Niet zo meteen op je hakken gaan staanwildhagen schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 17:15:
WTF? Ik kan via die link ook niet meer modereren?
En ervaren modsMisha schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:59:
Dat zullen we weer gaan verhelpen zodat ProMods gewoon weer kunnen modereren in de singleview
Tweakblog van de maand
Lijkt me een betere plek dan in het mismod topic zelf.
[ Voor 80% gewijzigd door pino85 op 07-08-2013 12:39 ]
Liefhebber van Tweakers
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Ook dan hoort het niet in je reactie maar hooguit in dit topic. Nádat je het er in gezet hebt zul je zeker lagere scores gaan oogsten. Zet je er niets over in je reactie en laat je het op zijn beloop dan trekt je score vaak nog wel bij en anders is dit topic de beste optie.Poops_McGhee schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 01:57:
[...]
Mijn opmerking over de moderatie kwam NA de negatieve beoordeling. Ik mag toch hopen dat je snapt dat mensen niet alvast beginnen te zeiken voordat er uberhaupt een moderatie heeft plaatsgevonden. En die denigrerende toon in je antwoord mag je voor je houden. Als je niks zinnigs te zeggen hebt, zeg dan niks.
Of je klacht nu terecht is of niet, in een reactie op de FP hoort het niet te staan
Tweakblog van de maand
In deze wacht ik even, wellicht dat anderen er beter over kunnen oordelen. Ik kan best mee met een +3, mits voor mij voldoende onderbouwd dat het een +3 is.
Edit: met mijn +2 nu op +2.
Deze drie reacties staan nog op '0':
Edddd in 'nieuws: Apple start kortingsactie voor usb-opladers na incidenten'
b12e in 'nieuws: Apple start kortingsactie voor usb-opladers na incidenten'
Edddd in 'nieuws: Apple start kortingsactie voor usb-opladers na incidenten'
Mijn bijdrage lijkt me best informatief, aangezien er veel gespeculeerd wordt over de vette winsten die Apple mogelijkerwijs zou kunnen behalen met het verzamelen en recyclen van ingeleverde adapters. Maar op z'n minst on-topic. Toch?
De rest van de reacties heb ik gisteren allemaal nagelopen en zijn allemaal gemodereerd.
Ik krijg de indruk dat er wat actieve mensen op vakantie zijn
Verwijderd
Anoniem: 519769 in 'reviews: LG G2: zeker op de goede weg'
Anoniem: 519769 in 'reviews: LG G2: zeker op de goede weg'
Zie ook zijn andere posts:gallery: allsecure
0 ipv +1: gndrbndr in 'reviews: LG G2: zeker op de goede weg'
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2013 13:13 ]
trollaccountVerwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:09:
Zie ook zijn andere posts:gallery: allsecure
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Leuke mening, maar een mening hoort geen +3 te krijgen. En al helemaal geen 38 keer.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Inmiddels 40 keer.AllSeeyinEye schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:01:
Yzord in 'nieuws: NSA en AIVD genomineerd voor Big Brother Award'
Leuke mening, maar een mening hoort geen +3 te krijgen. En al helemaal geen 38 keer.
Wat is dan wel een goede score, +2?
Het is iets meer dan een simpele mening, het is een mooie (dat is wel een mening) statement om je weer even bewust te maken waar het nu eigenlijk over gaat. Iedereen heeft de mond vol over privacy, maar even pas op de plaats is in deze discussie wel waardevol imho.
Hoe weet je dat het een fipo is... Achtelijk veel mismods. Hoort een 0 te krijgen vind ik.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Kan er wat aan de offtopics gedaan worden? Het is zo ontopic als het maar wezen kan, maar omdat ik op +3 stond, maar even lekker op offtopic drukken...
Lol, lees eens ietsjes boven jeYzord schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:43:
Yzord in 'nieuws: NSA en AIVD genomineerd voor Big Brother Award'
Kan er wat aan de offtopics gedaan worden? Het is zo ontopic als het maar wezen kan, maar omdat ik op +3 stond, maar even lekker op offtopic drukken...
Je staat ons inziens ten onrechte op +3 waar je hooguit op +1 hoort. Het is maar een mening. De 0 scores zijn vermoedelijk als compensatie voor de +2 en +3 scores.
Jij ziet het als een mening. Ik zie het als een feit. Maar bedankt voor je offtopic moderatie. Alsof dat wel gerechtvaaridgd is

Ik houd het op een +2, op basis van mijn beredenering hierboven. Het is niet zozeer een nuttige toevoeging aan het artikel, maar wel aan de discussie. Een +2 lijkt me derhalve redelijk. Een 0 score lijkt me onwenselijk, want dat het niet on-topic zou zijn, lijkt me overduidelijk niet het geval.
Gezien het vloeken mag die wel naar -1 lijkt me, voegt los van het vloeken ook niks toe ter compensatie. Geen +1 waard.
Virussen? Scan ze hier!
De post kan mijn ziens op +1 maar ook op +2, de +3 vind ik wat teveel van het goede.Edddd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 16:49:
Ik vermoed niet dat de offtopic moderatie afkomstig is van @AllSeeyinEye. Hij geeft juist aan dat hij je reactie een +1 vindt. En zegt dus ook dat de 0 scores een compensatie lijken, hoewel dat natuurlijk niet de bedoeling is.
Ik houd het op een +2, op basis van mijn beredenering hierboven. Het is niet zozeer een nuttige toevoeging aan het artikel, maar wel aan de discussie. Een +2 lijkt me derhalve redelijk. Een 0 score lijkt me onwenselijk, want dat het niet on-topic zou zijn, lijkt me overduidelijk niet het geval.
[ Voor 91% gewijzigd door pino85 op 08-08-2013 17:06 ]
Liefhebber van Tweakers
Ik vraag me serieus af wat je nog meer moet doen om een +3 (of +2) te kunnen krijgen. Dit is ondertussen al de tweede keer, nadat een week geleden mijn duidelijk informatieve reactie maar on-topic werd beoordeeld.
Powermods zijn welkom om deze 2 reacties op de juiste beoordeling te zetten...
Wanneer gaat er iets gedaan worden aan de bug om via een directe link te kunnen modereren?
[ Voor 6% gewijzigd door witeken op 08-08-2013 23:31 ]
Tweakblog van de maand
Voor meer informatie hier over zie:witeken schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 23:29:
Wanneer gaat er iets gedaan worden aan de bug om via een directe link te kunnen modereren?
[FP] Melding bij het willen modden van reacties.
Liefhebber van Tweakers
Omdat mijn reactie niet op de score staat die ik vind dat het waard is, en ik dat in dit topic kom melden.tweaker2010 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 23:34:
Waarom blijf je jezelf quoten in dit topic?
Ik heb die link ook maar 1 keer gepost, en dat is al een dag geleden.1x posten is genoeg hoor.
Omdat het een erg uitgebreide reactie is (op een reactie die tot voor kort nog op +3 stond) en ik, in tegenstelling tot veel andere mensen, veel bronnen gebruik en ernaar verwijs. Bronnen zijn niet gewoon voor de lol en ter versiering, maar kunnen voor de geïnteresseerden nog veel leesvoer bevatten. Voor het plaatsen van een bron met 1 zin uitleg krijg je op Tweakers vaak alleen al een +2.En waarom zou ie op +3 moeten?
Tweakblog van de maand
Ik heb het gelezen en ik kan me voorstellen dat niet iedereen het een verrukkelijk stuk tekst vind.Omdat het een erg uitgebreide reactie is (op een reactie die tot voor kort nog op +3 stond) en ik, in tegenstelling tot veel andere mensen, veel bronnen gebruik en ernaar verwijs. Bronnen zijn niet gewoon voor de lol en ter versiering, maar kunnen voor de geïnteresseerden nog veel leesvoer bevatten. Voor het plaatsen van een bron met 1 zin uitleg krijg je op Tweakers vaak alleen al een +2.
*In het eerste gedeelte reageer je op iemand door in mijn ogen teveel gefoefel met berekeningen die je zelf wel onderbouwt, maar ook niet kan bewijzen (aannames dus)
Voorbeeld:
De groene woorden duiden op aannames.En wat is het TDP van deze SoC nu precies? Als ik afga van de Ivy Bridge processors, dan is het SDP (7W) grofweg de helft van het TDP (10 à 13W). Dus ik denk dat het veilig is om te zeggen dat het TDP hier rond de 4 à 5W ligt. Dus niet 8W
Wat is het TDP? 10w a 13w of 4w a 5w (Het is me er niet duidelijker op geworden helaas.)
Dus het hele relaas is om het verschil van 3w aan te tonen ? Waarom dat zo belangrijk is zie ik helaas niet terug in je tekst.
*Daarnaast wijd je iets teveel uit, dus het tldr gehalte is aanwezig.
Voorbeeld:
Als je iets linkt dan hoef je niet alles weer te herhalen, schrijf gewoon je conclusie van dat stuk en ga verder.Nu we weten hoeveel Bay Trail-T verbruikt moet je het ook vergelijken met de concurrentie. Gelukkig heeft AnandTech een in-depth analyse van arm vs. x86 gedaan: The ARM vs x86 Wars Have Begun: In-Depth Power Analysis of Atom, Krait & Cortex A15. Hier werd Clover Trail, met dualcore Saltwell-processor (in de vorm van Acer W510), vergeleken met Krait 200 (Dell XPS 10), Cortex A9 (Tegra 3, Surface RT) en dualcore A15 (Nexus 10).
Het verbruik werd gemeten van de processor apart, de gpu apart en het hele systeem. De soc van Nexus 10 met dualcore piekt op ~8W (4W cpu + 4W gpu), maar dat wordt redelijk snel teruggebracht naar 4W. Dus je kan stellen dat de A15-soc een TDP van 8W heeft, en een SDP van 4W.
*Je doet dit op een bijna onderwijzer achtige wijze.
Voorbeelden:
En zoals ik ga uitleggen is
Voor ik verder ga wil ik even benadrukken dat
Het is geen werkstuk of huiswerk toch.Nu we weten hoeveel
No flame intended, dit is mijn mening en ik probeer antwoord te geven op het waarom het geen +3 is.
+2 Informatief dus.
[ Voor 55% gewijzigd door Hippocampus op 09-08-2013 02:08 ]
Bedankt voor je reactie, hier kan ik wat meeHippocampus schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 01:22:
Ik heb het gelezen en ik kan me voorstellen dat niet iedereen het een verrukkelijk stuk tekst vind.
Ik denk dat je het hier hebt op het TDP waarvan ik zeg dat het niet 8W is maar eerder rond de 4W? Dat kan ik inderdaad niet bewijzen, maar de vergelijking met Ivy Bridge Y gaat m.i. prima op; verhoudingsgewijs zou het verschil 8W tdp/ 2W sdp erg veel afwijken van 10-13W tdp / 7W sdp. Daarnaast is 4W als max. een goed streefdoel voor een tablet. Silvermont is ook veel beter dan A15 (Saltwell is per W al iets sneller dan A15), dus Intel vond waarschijnlijk dat ze niet tot 4W tdp en 8W piek hoefden te gaan om een goede performance neer te kunnen zetten. Door het 22nm-procedé heb je trouwens een voordeel qua performance/watt, en nog meer op een nog lager verbruik.In het eerste gedeelte reageer je op iemand door in mijn ogen teveel gefoefel met berekeningen die je zelf wel onderbouwt, maar ook niet kan bewijzen (aannames dus)
Ook als je gaat kijken waarvoor Intel Silvermont primair heeft ontwerpen, de smartphone, dan lijkt het TDP dat ik stel niet te weinig. Silvermont (smartphone-plaftorm: Merrifield) is gemaakt voor smartphones, dus een 8W tdp voor een quadcore (incl. gpu) zou gewoon teveel zijn.
Daarnaast heeft Intel ook nog Core, met als zuinigste processor één met een sdp van 4.5w (11.5W tdp), dus die zouden teveel in elkaars buurt komen als het TDP 8W zou zijn.
Ik denk dat een tdp van 4 à 5W dus best realistisch is.
Zou je wat duidelijker willen toelichten wat je hiermee bedoelt? Als ik een reactie schrijf probeer ik die alleszins zo goed mogelijk te schrijven, zoals qua spelling/grammatica, als qua uitleg. Ik probeer om mijn reactie begrijpelijk te laten zijn voor zoveel mogelijk mensen, voor mensen die niet meteen alle achtergrond over het onderwerp weten.Je doet dit op een bijna onderwijzer achtige wijze. (het is geen werkstuk of huiswerk)
Ik vind ook dat het reactieveld op de FrontPage ontzettend slecht is voor langere reacties. Er is niet eens een 'bekijk'-knop, waar ik praktisch elke keer op klik voor ik zo'n lange tekst plaats. Daardoor kan ik niet goed eerst mijn reactie reviewen.
Daar geef ik je inderdaad gelijk in. Nadat ik een reactie heb geplaatst heb ik niet meteen zin meer om die nog helemaal te verbouwen, dat doe ik tijdens het bekijken (wat dus niet mogelijk is op de FP). Daarom heb ik ook de conclusie aangeduid. Ik denk wel dat de informatiedichtheid nog steeds meer dan genoeg is.Daarnaast wijd je iets teveel uit, dus het tldr gehalte is aanwezig.
In dit geval bijvoorbeeld: Als iemand mijn reactie leest en ik zeg dat Silvermont erg superieur aan ARM is, dan is dat voor een Tweaker die niet zoveel in (mobiele) processors geïnteresseerd is of zich er niet in verdiept heeft, waarschijnlijk een vreemde claim, aangezien ARM bekendstaat als een instructieset voor zuinige processors. Dan moet ik natuurlijk het een en ander onderbouwen.
Ik denk niet dat iedereen die bronnen leest (in dit geval lang artikel van AnandTech), dus daar moet ik toch wel kort wat over zeggen.(als je iets linkt dan hoef je niet alles weer te herhalen, schrijf gewoon je conclusie van dat stuk en ga verder)
Het is zeker geen flameNo flame intended, dit is mijn mening en ik probeer antwoord te geven op het waarom het geen +3 is.
Tsja, naar mijn mening is mijn reactie erg informatief, en is het uitweiden niet per se iets negatief. Ik heb het ook nog over andere dingen. Voor wie geïnteresseerd is bied ik tevens een hoop bronnen, wat m.i. toch dat beetje meer geeft zodat het het niveau spotlight waard is (reacties waarbij bronnen gebruikt worden vertrouw ik ook veel meer dan die waarbij dat niet gedaan wordt).+2 Informatief dus.
Welke score vinden jullie dit: FreshMaker in 'nieuws: Tool voor lokaliseren verloren Android-telefoons komt online' en demonic in 'nieuws: Tool voor lokaliseren verloren Android-telefoons komt online' (net door mij op +1 gezet)
Dit zijn 2 reacties die de score +2 hebben gekregen, zelfs richting +3. Deze mensen hebben +2 gekregen omdat ze linkten naar de tool waarover dit artikel gaat. Echter, die link staat ook gewoon in het artikel (onder het woord tool). Ik heb ze +1 gegeven.
Kan iemand me uitleggen waarom Gamebuster in 'nieuws: Treyarch toont extra Black Ops II-dlc genaamd Origins' +3 is? Het artikel gaat over de 4e DLC van BO2 en dan zegt hij dat de 3e niet de laatste zou zijn
[ Voor 10% gewijzigd door witeken op 09-08-2013 04:02 ]
Tweakblog van de maand
tldrIk denk dat je het hier hebt op het TDP waarvan ik zeg dat het niet 8W is maar eerder rond de 4W? Dat kan ik inderdaad niet bewijzen, maar ...... heel verhaal.............Ik denk dat een tdp van 4 à 5W dus best realistisch is.
Hier ging het over de verwarring van nummertjes en het feit dat je iemands bewering zonder bewijs probeert te weerleggen door je eigen bewering zonder bewijs.
Het kan zijn dat onze reacties elkaar gekruist hebben want ik was ook een tijdje mijn post aan het wijzigen, maar er staan nu wat voorbeelden over gebruikte zinnetjes die mij overkomen alsof ik in de klas zit en de leraar gaat het uitleggen en dat hoeft voor mij niet.Zou je wat duidelijker willen toelichten wat je hiermee bedoelt? Als ik een reactie schrijf probeer ik die alleszins zo goed mogelijk te schrijven, zoals qua spelling/grammatica, als qua uitleg. Ik probeer om mijn reactie begrijpelijk te laten zijn voor zoveel mogelijk mensen, voor mensen die niet meteen alle achtergrond over het onderwerp weten.
Toptip: pak een willekeurig forum, begin je reactie daar neer te tikken, en gebruik daar de voorbeeld knop totdat je helemaal tevreden bent en kopie&pasta naar fp (niet verder vertellen heIk vind ook dat het reactieveld op de FrontPage ontzettend slecht is voor langere reacties. Er is niet eens een 'bekijk'-knop, waar ik praktisch elke keer op klik voor ik zo'n lange tekst plaats. Daardoor kan ik niet goed eerst mijn reactie reviewen.
Ja onderbouwen mag, maar als mensen het gelinkte artikel niet willen lezen moeten ze je maar op je blauwe ogen geloven en gaan we gewoon verder. Dus kort en bondig de conclusie/resultaten van het gelinkte in je betoog gebruiken en als ze je niet geloven kunnen ze daar verder lezen.Dan moet ik natuurlijk het een en ander onderbouwen.
Dan ben ik tevredenHet is zeker geen flame. Ik zal er in de toekomst rekening mee proberen houden.
Ik denk dat hier een mooi cliché de lading wel dekt: Overdaad schaadt.Tsja, naar mijn mening is mijn reactie erg informatief, en is het uitweiden niet per se iets negatief. Ik heb het ook nog over andere dingen. Voor wie geïnteresseerd is bied ik tevens een hoop bronnen, wat m.i. toch dat beetje meer geeft zodat het het niveau spotlight waard is (reacties waarbij bronnen gebruikt worden vertrouw ik ook veel meer dan die waarbij dat niet gedaan wordt).
Deze reactie krijt ook +2 terwijl zijn link gewoon in het artikel staat.
Even reageren op je edit:
Intel gebruikt het SDP ook voor de Ivy Bridge Y-processors. Deze hebben een TDP van 10 en 13W in dit geval. Het SDP ligt echter op 7W. Dat is dus grofweg (eigenlijk iets minder dan) de helft van het TDP. Als de verhouding sdp/tdp ongeveer gelijk is, ligt het TDP van deze Bay Trail-T-processors op 4 à 5W (SDP is 2 à 2.5W). Zoals ik in mijn vorige reactie zei zijn er ook nog andere redenen waarom ik vind dat het veilig is om aan te nemen dat het TDP eerder rond de 4W ligt dan 8W.Hippocampus schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 01:22:
Voorbeeld:
[...]
De groene woorden duiden op aannames.
Wat is het TDP? 10w a 13w of 4w a 5w (Het is me er niet duidelijker op geworden helaas.)
Dus het hele relaas is om het verschil van 3w aan te tonen ? Waarom dat zo belangrijk is zie ik helaas niet terug in je tekst.
Dat begrijp ik inderdaad.*Je doet dit op een bijna onderwijzer achtige wijze.
Voorbeelden:
Het is geen werkstuk of huiswerk toch.
Die quotes zijn denk ik o.a. het resultaat van het feit dat mijn reactie nogal een puinhoop werd en ik nog wat dingen ertussen moest plaatsen enz. Maar ik denk niet dat je door zulke taalfouten punten aftrek moet krijgen. Persoonlijk vind ik dt-fouten, het niet aaneenplakken van woorden (bv. jouw 'onderwijzer achtige wijze' hierboven), of andere slordigheden storender.
Tweakblog van de maand
Ja we gaan lekker langs elkaar af zoEven reageren op je edit:
Een stuk duidelijkere en bovendien kortere uitleg.Intel gebruikt het SDP ook voor de Ivy Bridge Y-processors. Deze hebben een TDP van 10 en 13W in dit geval. Het SDP ligt echter op 7W. Dat is dus grofweg (eigenlijk iets minder dan) de helft van het TDP. Als de verhouding sdp/tdp ongeveer gelijk is, ligt het TDP van deze Bay Trail-T-processors op 4 à 5W (SDP is 2 à 2.5W). Zoals ik in mijn vorige reactie zei zijn er ook nog andere redenen waarom ik vind dat het veilig is om aan te nemen dat het TDP eerder rond de 4W ligt dan 8W.
Ik heb het niet over spelfouten maar over de schrijfstijl. Spelfouten zijn hooguit jammer maar doen geen afbreuk aan de waarde van het bericht. Als lezer van een reactie hoef ik niet aan de hand genomen te worden om door het artikel te wandelen, ik wil een zo kort maar krachtig mogelijk stukje informatie lezen en weer verder naar het volgende. Het is geen essay of roman, het is informatie. Als al die informatie in een goede volgorde aan elkaar geknoopt wordt door wat begeleidende tekst is het voor mij al voldoende.Maar ik denk niet dat je door zulke taalfouten punten aftrek moet krijgen. Persoonlijk vind ik dt-fouten, het niet aaneenplakken van woorden (bv. jouw 'onderwijzer achtige wijze' hierboven), of andere slordigheden storender.
Nu maar weer ruimte laten voor waar dit topic voor bedoeld is.
Vandaag geregistreerd, en dan al zo'n post. Enige bijsturing lijkt me gewenst voor het verder uit de hand loopt, we zijn hier geen sex- en datingsite toch?
Virussen? Scan ze hier!
Enig onderzoek wie dit is lijkt me meer op zijn plaats. Dit is gewoon om te trollen, niks meer...wildhagen schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 07:06:
Anoniem: 532649 in 'nieuws: Sony: opnemen gameplay met PlayStation 4 is gratis'
Vandaag geregistreerd, en dan al zo'n post. Enige bijsturing lijkt me gewenst voor het verder uit de hand loopt, we zijn hier geen sex- en datingsite toch?
If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...
witeken schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 02:33:
[...]
Ik vind ook dat het reactieveld op de FrontPage ontzettend slecht is voor langere reacties. Er is niet eens een 'bekijk'-knop, waar ik praktisch elke keer op klik voor ik zo'n lange tekst plaats. Daardoor kan ik niet goed eerst mijn reactie reviewen.
Wellicht dan een goed idee om een topic te openen in de devvers? want dat is wel een mooie toevoeging denk ik.
Liefhebber van Tweakers
Done.pino85 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:14:
offtopic:
Wellicht dan een goed idee om een topic te openen in de devvers? want dat is wel een mooie toevoeging denk ik.
Tweakblog van de maand
.oisyn in 'nieuws: Eerste voorraad PlayStation 4-consoles in Nederland lijkt uitverkocht'
Tweakblog van de maand
+2 is een beetje teveel van het goede. Zijn opmerking gaf me een glimlach, maar om die nu informatief of spotlight te vinden...
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
[ Voor 15% gewijzigd door pino85 op 09-08-2013 15:14 ]
Liefhebber van Tweakers
Hallo? 25x +3 niet een *tikje* overdreven? Veel meer dan een 0 of max een +1 zie ik hier niet in....

Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
duwtje gegeven.wildhagen schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 17:29:
BramT in 'nieuws: Beveiligde maildienst Lavabit sluit deuren'
Hallo? 25x +3 niet een *tikje* overdreven? Veel meer dan een 0 of max een +1 zie ik hier niet in....
[afbeelding]
Vraag aan de moderators:
PaRaPenT in 'nieuws: T-Mobile: storingen in het buitenland deels verholpen' en vergelijkbare reacties vind ik persoonlijk maar niks. De reactie zelf is niet van toegevoegde waarde naar mijn mening, dus heb m een 0 gegeven.
Aan de andere kant zou ik m graag een punt minder geven. De korte manier van schrijven en de hashtags zijn iets voor Twitter, daar hebben die twee zaken nut door de beperking van het aantal tekens per bericht en de hashtags maken Twitter doorzoekbaar etc.
Op de FP van tweakers lijkt me dit totaal onnodig; de kromme manier van schrijven maakt de reactie minder leesbaar en de hashtags zie ik als schreeuwerig.
Kortom, mijn vraag is: kun je dergelijke reacties een punt minder geven voor de irritante schrijfwijze of is dat in dit soort gevallen onnodig/ongewenst?
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
[ Voor 25% gewijzigd door pino85 op 09-08-2013 21:49 ]
Liefhebber van Tweakers
Thanks!pino85 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 21:48:
Dat soort bewoordingen zijn in mijn ogen inderdaad ongewenst, staat nu op -1.
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Verwijderd
Dank je! Handig om te weten voor toekomstig modereren.Dirk schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 19:38:
Zulk 'taalgebruik' is zeker irritant. Die reactie had een +1 kunnen krijgen als hij wat normaler was gesteld, lager dan de huidige 0 zou dan ook niet willen gaan, maar dat betekend dus wel dat ik er een punt om aftrek.
Max een 0 wegens offtopic (zoals de gehele subthread), heeft met het onderwerp niet zoveel meer te maken.
Virussen? Scan ze hier!
Lijkt me geen +1 waard, maar een -1, dit is de bekende troll weer.
Die +2 en +3's kunnen wel nagekeken worden lijkt me, is op geen enkele manier te verdedigen...

Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd in 'nieuws: Nvidia: Microsofts nieuwe Surface RT heeft een Tegra-soc' heeft een klein duwtje naar 1 nodig.
[ Voor 82% gewijzigd door witeken op 10-08-2013 19:26 ]
Tweakblog van de maand
Staat na mijn zetje op +1.witeken schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 13:23:
Verwijderd in 'nieuws: Nvidia: Microsofts nieuwe Surface RT heeft een Tegra-soc' heeft een klein duwtje naar 1 nodig.
Tweakblog van de maand
Staat nu vrij dik op +2 al vind ik hem dat ook niet echt waard.
Edit: ik bedoelde dat hij op +2 stond en ik hem +1 waard vond, ergens ging daar iets fout.

[ Voor 12% gewijzigd door qlum op 11-08-2013 10:38 ]
CoreIT in 'nieuws: Obama belooft hervormingen bij spionageprogramma's'
Ook krijgt hij 1x een +3 voor zijn reactie, die +3 gever begrijpt ben ik bang het mod systeem ook niet helemaal goed.
Liefhebber van Tweakers
"Wat een ontzettende pedante lul is die Obama."
Duidelijk een -1, maar staat nu op +1
Heeft zelfs 4 maal +2 en 6 maal +1... ongelooflijk.
Edit:
Weer een:
Verwijderd in 'nieuws: Obama belooft hervormingen bij spionageprogramma's'
"Die hele NSA toko is erop gericht om privacy van mensen te schenden... "
Werkelijk waar, hoe verzin je zoiets? Een organisatie als de NSA opzetten om de privacy van mensen te schenden, hoe verzin je dergelijke onzin? Nog los van je mening... En toch geven mensen zo'n reactie een +1 om hun 'mening' kracht bij te zetten.
[ Voor 45% gewijzigd door Edddd op 11-08-2013 00:15 . Reden: Toevoeging ]
Geen +3.
De NSA heeft tot doel informatie te verzamelen, onder andere door middel van spionage. Inherent aan de spionage van privépersonen is de schending van hun privacy. Zo gek is die reactie dus niet en ik zou er ook niet al te hard over willen struikelen.Edddd schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:57:Edit:
Weer een:
Verwijderd in 'nieuws: Obama belooft hervormingen bij spionageprogramma's'
"Die hele NSA toko is erop gericht om privacy van mensen te schenden... "
Werkelijk waar, hoe verzin je zoiets? Een organisatie als de NSA opzetten om de privacy van mensen te schenden, hoe verzin je dergelijke onzin? Nog los van je mening... En toch geven mensen zo'n reactie een +1 om hun 'mening' kracht bij te zetten.
[ Voor 72% gewijzigd door Dirk op 11-08-2013 00:28 ]
Maar inderdaad dat is alles behalve een +3 reactie!
Die mag wat mij betreft naar de -1 toe, heb hem alvast een zetje gegeven.Edddd schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:57:
DenniZ in 'nieuws: Obama belooft hervormingen bij spionageprogramma's'
"Wat een ontzettende pedante lul is die Obama."
Duidelijk een -1, maar staat nu op +1
Heeft zelfs 4 maal +2 en 6 maal +1... ongelooflijk.
[ Voor 85% gewijzigd door pino85 op 11-08-2013 00:24 ]
Liefhebber van Tweakers
Dirk wel, hij staat nu effectief op +1.pino85 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 00:21:
Die reactie is meer dan 48 uur oud Dirk, dus helaas kunnen wij hem niet meer recht trekken.
Maar inderdaad dat is alles behalve een +3 reactie!
Duidelijk een 0, simpelweg offtopic. Toch grossiert deze weer in +2'en (21 keer) en zelfs 10 keer +3. Staat vet op +2. Meningmodden in het quadraat.
--------------------------------------------------------------
Inherent aan jezelf verplaatsen per auto met benzinegestookte benzinemotor is dat je brandstof verbruikt. Stellen dat het doel van automobiliteit het verbruiken van brandstof is, is dan zeker ook zo gek niet? Lijkt me een behoorlijke kromme manier van het verdedigen van zo'n uitspraak. Lijkt me een voldoende onnozele uitspraak om wel over te willen struikelen. Er zit al voldoende stemmingmakerij in deze topic. Maar ja, linkse indoctrinatie begint in Nederland nu eenmaal al op de lagere school. Voor velen geen ontkomen aan....[...]
De NSA heeft tot doel informatie te verzamelen, onder andere door middel van spionage. Inherent aan de spionage van privépersonen is de schending van hun privacy. Zo gek is die reactie dus niet en ik zou er ook niet al te hard over willen struikelen.
[ Voor 59% gewijzigd door Edddd op 11-08-2013 00:48 . Reden: aanvulling ]
Verwijderd
Naar mijn idee een duidelijke +1 reactie. Ware het niet dat je begint met het Tweakers publiek fanboys te noemen. Onnodig en verzwakt je punt. Punt aftrek hiervoor, resulteert in een 0.Verwijderd schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 00:48:
Ik moet toch even wat kwijt. Ik wil geloven dat op tweakers een ander soort publiek komt, maar de verhouding tussen markt beoordeling en beoordeling door tweakers loopt echt heel erg scheef als je naar dit topic kijkt; http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=6369699 Als ongeinformeerd persoon zou je een compleet verkeerd beeld kunnen krijgen, als dit zich dan ook nog uit in de moderatie klopt het helemaal niet meer. Ik zou nog kunnen voorstellen dat je mijn reactie offtopic vindt, maar dat zou dan voor veel meer reacties tellen die een promo verhaaltje vertellen en soms daadwerkelijk een plus 2 krijgen, ook op mijn reactie. Dat kan in mijn ogen echt niet. Nogmaals, een beetje scheef met hoe de markt oordeelt, ok. Maar tel de positieve reacties in dat topic en dan klopt het echt niet meer.
Verwijderd
Waar ik mee begon is precies wat ik probeer te typeren, het klopt gewoon niet. Als het geen probleem is dat het niet klopt, dan prima. Kan je alleen focussen op de moderatie, maar dan mis je het probleem. Fanboy is precies wat ik bedoel en dekt de lading compleet, zie deze reactie; http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=6369760 , die krijgt een plus 2.... Kijk naar de inhoud van de reactie en dan is mijn taalgebruik, spot on. (Maar nogmaals, moderatie is maar een klein gedeelte van het probleem).Edddd schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 00:53:
[...]
Naar mijn idee een duidelijke +1 reactie. Ware het niet dat je begint met het Tweakers publiek fanboys te noemen. Onnodig en verzwakt je punt. Punt aftrek hiervoor, resulteert in een 0.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2013 01:15 . Reden: Update, extra uitleg ]
Wat wil je nu? Aangeven dat er veel MS enthousiastelingen zijn op T.net? Omdat een paar mensen positief zijn over tablets met Windows? En verkondigen dat ze fanboys zijn omdat de markt hun enthousiasme niet deelt.... Prachtig, maar dat draagt niet bij aan een inhoudelijke, ontopic, discussie.Verwijderd schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 01:06:
[...]
Waar ik mee begon is precies wat ik probeer te typeren, het klopt gewoon niet. Als het geen probleem is dat het niet klopt, dan prima. Kan je alleen focussen op de moderatie, maar dan mis je het probleem. Fanboy is precies wat ik bedoel en dekt de lading compleet, zie deze reactie; http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=6369760 , die krijgt een plus 2.... Kijk naar de inhoud van de reactie en dan is mijn taalgebruik, spot on. (Maar nogmaals, moderatie is maar een klein gedeelte van het probleem).
Wat de markt ervan vindt is overigens een gevolg van marketing (dus niet enkel promotie, maar de gehele marketingmix). Dat een product nog niet succesvol is, wil niet zeggen dat het product niet deugt.
Verder zie ik juist vaak veel Android fanboys (die gasten die verkondigen dat ànderen kuddevolk zijn). Bij dit bericht zie ik juist niet dat gebash. Ik denk dus dat jouw beeldvorming niet neutraal is.
vali in 'Nvidia: Microsofts nieuwe Surface RT heeft een Tegra-soc'
Lijkt wel alsof het in is om op Microsoft producten te flamen en iedereen die wel positief is naar beneden te minnen... Begint beetje kinderachtig te worden.
*knip*
[ Voor 93% gewijzigd door Dirk op 11-08-2013 12:51 ]
Verwijderd
Terecht, maar een +2 'tje zou mn ego fijner vinden.Smekken in 'nieuws: CBP: langdurig vastleggen kentekens in database is illegaal'
Geen +3.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2013 13:28 ]
Verwijderd
Het aspect dat Justitie bewust de wet overtreed zou je kunnen zien als een waardevolle aanvulling. ( http://vorige.nrc.nl/binn...andelen_in_strijd_met_wet ) Maar het is prima joh, 't was een half grapje. Zo belangrijk vind ik het nietDirk schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 13:32:
Op welke manier is die reactie informatief dan? Je neemt daar op een prima manier deel aan de discussie, maar meer ook niet.
sdk1985 in 'nieuws: 'AMD bevestigt vertraagde introductie Kaveri-apu's''
+0 prima, -1... niet volgends de guidelines.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]