Dit topic is een soort proefballon, het leek mij wel een goed idee maar als er geen gebruik van wordt gemaakt kan het wel weer dicht. Ik heb Femme een DM gestuurd en ook hem leek het wel een goed idee om een topic als dit te hebben. Ik hoop dat dit, net als het mismod-topic, uit zal groeien tot een gewaardeerde topicreeks. Suggesties zijn van harte welkom, ook voor een betere titel 
Er is nog geen echte richtlijn voor het aantal sterren dat een review verdient, zoals die er is voor reacties op de Frontpage, misschien komt hier in de toekomst verandering in. In ieder geval staat hieronder een paar voorbeelden ter illustratie. Alle kritiek op de definities is welkom, het is de bedoeling dat hieronder een redelijk waterdichte definitie komt per hoeveelheid sterren.
Een ster: Zeer slordige en onvolledige review met gebrekkige onderbouwing.
Twee sterren: Matige review met onvolledige beargumentatie
Drie sterren:Korte en bondige review met degelijke beargumentatie en een nette layout.
Vier sterren: Goed verzorgde review, goede onderbouwing en uitgebreid omschreven ervaringen
Vijf sterren: De krenten in de pap, bijzonder uitgebreide reviews van zeer hoog niveau.
.
Introductie
Sinds kort is het mogelijk om een waardering te geven aan productreviews van anderen. Maar net als op de Frontpage hoeven deze beoordelingen niet altijd correct te zijn. Naar aanleiding van deze post van Femme leek het me wel een goed idee om iets als het Het kleine-mismoderatietopic deel V te openen, maar dan voor Productreviews. Dit topic is niet alleen bedoeld voor de schrijvers van de reviews, maar ook als je een review tegenkomt met een onjuiste score mag je het hier komen melden. Dit topic is ook bedoeld voor niet gewaardeerde reviews, maar alleen voor die reviews waar bijzonder veel moeite voor is gedaan en die dus 4 of 5 sterren waard zijn. 'Gewone' reviews worden uiteindelijk heus wel beoordeeld en anders wordt het hele topic overspoeld.Het hoeft niet alleen over mismoderatie te gaan, maar bijvoorbeeld ook overleg bij twijfel of discussie over standpunten betreffende evaluatie kan waardevol zijn - zeker zo in de aanloopfase.Er is nog geen echte richtlijn voor het aantal sterren dat een review verdient, zoals die er is voor reacties op de Frontpage, misschien komt hier in de toekomst verandering in. In ieder geval staat hieronder een paar voorbeelden ter illustratie. Alle kritiek op de definities is welkom, het is de bedoeling dat hieronder een redelijk waterdichte definitie komt per hoeveelheid sterren.
Een ster: Zeer slordige en onvolledige review met gebrekkige onderbouwing.
Twee sterren: Matige review met onvolledige beargumentatie
Drie sterren:Korte en bondige review met degelijke beargumentatie en een nette layout.
Vier sterren: Goed verzorgde review, goede onderbouwing en uitgebreid omschreven ervaringen
Vijf sterren: De krenten in de pap, bijzonder uitgebreide reviews van zeer hoog niveau.
Hoe moet ik een melding doen?
Het is de bedoeling dat je hier, net als in het mismoderatie-topic, een linkje geeft van een naar jouw inzicht onder- of overgewaardeerde review, met een korte argumentatie en een suggestie voor een nieuwe waardering.Brand maar los!
Elke overeenkomst met de TS van Het kleine-mismoderatietopic deel V berust op toeval[ Voor 40% gewijzigd door Groever op 28-02-2008 22:54 ]