Het kleine Productreview beoordelingentopic *

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-05 13:41
Dit topic is een soort proefballon, het leek mij wel een goed idee maar als er geen gebruik van wordt gemaakt kan het wel weer dicht. Ik heb Femme een DM gestuurd en ook hem leek het wel een goed idee om een topic als dit te hebben. Ik hoop dat dit, net als het mismod-topic, uit zal groeien tot een gewaardeerde topicreeks. Suggesties zijn van harte welkom, ook voor een betere titel :)
Introductie
Sinds kort is het mogelijk om een waardering te geven aan productreviews van anderen. Maar net als op de Frontpage hoeven deze beoordelingen niet altijd correct te zijn. Naar aanleiding van deze post van Femme leek het me wel een goed idee om iets als het Het kleine-mismoderatietopic deel V te openen, maar dan voor Productreviews. Dit topic is niet alleen bedoeld voor de schrijvers van de reviews, maar ook als je een review tegenkomt met een onjuiste score mag je het hier komen melden. Dit topic is ook bedoeld voor niet gewaardeerde reviews, maar alleen voor die reviews waar bijzonder veel moeite voor is gedaan en die dus 4 of 5 sterren waard zijn. 'Gewone' reviews worden uiteindelijk heus wel beoordeeld en anders wordt het hele topic overspoeld.Het hoeft niet alleen over mismoderatie te gaan, maar bijvoorbeeld ook overleg bij twijfel of discussie over standpunten betreffende evaluatie kan waardevol zijn - zeker zo in de aanloopfase.

Er is nog geen echte richtlijn voor het aantal sterren dat een review verdient, zoals die er is voor reacties op de Frontpage, misschien komt hier in de toekomst verandering in. In ieder geval staat hieronder een paar voorbeelden ter illustratie. Alle kritiek op de definities is welkom, het is de bedoeling dat hieronder een redelijk waterdichte definitie komt per hoeveelheid sterren.

Een ster: Zeer slordige en onvolledige review met gebrekkige onderbouwing.
Twee sterren: Matige review met onvolledige beargumentatie
Drie sterren:Korte en bondige review met degelijke beargumentatie en een nette layout.
Vier sterren: Goed verzorgde review, goede onderbouwing en uitgebreid omschreven ervaringen
Vijf sterren: De krenten in de pap, bijzonder uitgebreide reviews van zeer hoog niveau.
Hoe moet ik een melding doen?
Het is de bedoeling dat je hier, net als in het mismoderatie-topic, een linkje geeft van een naar jouw inzicht onder- of overgewaardeerde review, met een korte argumentatie en een suggestie voor een nieuwe waardering.
Brand maar los!
Elke overeenkomst met de TS van Het kleine-mismoderatietopic deel V berust op toeval :).

[ Voor 40% gewijzigd door Groever op 28-02-2008 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
*knip^

[ Voor 97% gewijzigd door Groever op 25-02-2008 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:43

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Helemaal niet gewaardeerde reviews zijn geen mismods en horen imho dan niet in dit topic thuis. Voor de rest goed initiatief d:)b

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Gestemd :P
Misschien een idee om aan te geven wat bedoeld wordt met welk aantal (denk dat de meeste het wel weten, maar toch :P)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
Bor de Wollef schreef op maandag 25 februari 2008 @ 13:38:
Helemaal niet gewaardeerde reviews zijn geen mismods en horen imho dan niet in dit topic thuis. Voor de rest goed initiatief d:)b
Ja, ik vind eigenlijk wel dat je daar gelijk in hebt. In ieder geval bedankt voor het steunen van het idee, ik zal de OP even updaten. Ik heb wat voorbeelden gezocht van reviews die wat mij betreft een terechte beoordeling hebben, als iemand nog een andere review weet die een bepaald niveau beter weergeeft hoor ik het graag.

Edit@ hieronder: Ik heb het aangepast, je hebt er gelijk in dat een goede review niet altijd plaatjes nodig heeft. Wel zijn reviews zonder plaatjes meestal van lager niveau, maar dat is natuurlijk niet altijd zo. Bedankt voor het meedenken.

Ik twijfel nu in ieder geval over mijn voorbeeld bij drie sterren, vooral met het criterium 'nette layout'. Als iemand een beter voorbeeld heeft hoor ik het graag. Ik heb hem nu aangepast naar een review die wat mij betreft wat beter past bij de omschrijving van drie sterren.

[ Voor 51% gewijzigd door Groever op 25-02-2008 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Vier sterren hoeft niet persé plaatjes te bevatten naar mijn mening. Iemand kan natuurlijk ook een geweldige review maken zonder plaatjes.

Zoiets?
Een ster: Elke review zonder enige onderbouwing.
Twee sterren: Een review met gebrekkige of zeer korte beargumentatie
Drie sterren: Een review met goede beargumentatie en nette layout
Vier sterren: Een review met zeer goede beargumentatie en natuurlijk nette layout.
Vijf sterren: De krenten in de pap, bijzonder uitgebreide reviews van zeer hoog niveau.

[ Voor 56% gewijzigd door Kixtart op 25-02-2008 14:16 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Ik heb even de titel iets aangepast :) Het hoeft niet over mismoderatie te gaan, maar bijvoorbeeld ook overleg bij twijfel of discussie over standpunten betreffende evaluatie kan waardevol zijn - zeker zo in de aanloopfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-06 10:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Kixtart schreef op maandag 25 februari 2008 @ 14:12:
Vier sterren hoeft niet persé plaatjes te bevatten naar mijn mening. Iemand kan natuurlijk ook een geweldige review maken zonder plaatjes.

Zoiets?
Een ster: Elke review zonder enige onderbouwing.
Twee sterren: Een review met gebrekkige of zeer korte beargumentatie
Drie sterren: Een review met goede beargumentatie en nette layout
Vier sterren: Een review met zeer goede beargumentatie en natuurlijk nette layout.
De eerste stap mag weggelaten worden. Reviews zonder onderbouwing kunnen niet gewaardeerd worden. Twee sterren is er dan voor een redelijke review die onvolledig is, drie sterren voor degelijke (kort & bondig maar wel voldoende volledig) reviews en de twee hoogste niveau's voor de uitgebreide en diepgaande producties met foto's en dergelijke :) .
Bor de Wollef schreef op maandag 25 februari 2008 @ 13:38:
Voor de mensen die in het verleden erg veel tijd in een review hebben gestopt is het wel fijn dat hun reviews gewaardeerd worden. Dat moet ook in dit topic kunnen vind ik, zolang de verzoeken beperkt blijven tot echt goede reviews die een hoge waardering verdienen.

[ Voor 21% gewijzigd door Femme op 25-02-2008 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
@Femme:

Ik wist niet dat reviews zonder onderbouwing niet gewaardeerd konden worden, de startpost is inmiddels aangepast. Ik hoop dat het duidelijk genoeg is, ik was een beetje bang voor een invasie van mensen met een review die nog beoordeeld moest worden, waardoor dit topic net zoveel waarde zou hebben als de lijst van niet-gewaardeerde reviews bij de Productreview zelf. Er is natuurlijk niets op tegen dat goede reviews zonder score op deze manier onder de aandacht worden gebracht. Stiekem was ik ook een beetje bang voor Bor de Wollef :$

[ Voor 64% gewijzigd door Groever op 25-02-2008 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Heel goed initiatief, ik zal dit topic ook bij mijn bookmarks zetten :) Is het niet handiger om hem ook bij de rest van de moderatietopics in TMF te zetten eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik ben op zich niet tegen het onder de aandacht brengen van erg goede ongemodde reviews maar zoals het er eerst stond was dit topic ook een beetje bedoelt om maar ongemodde reviews te gaan spuien. Zoals het er nu staat is het echt een stuk beter en heeft het posten van ongemodde reviews ook nut.

Echt misgemodde reviews ben ik eigenlijk nog niet tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Femme schreef op maandag 25 februari 2008 @ 17:28:
Voor de mensen die in het verleden erg veel tijd in een review hebben gestopt is het wel fijn dat hun reviews gewaardeerd worden. Dat moet ook in dit topic kunnen vind ik, zolang de verzoeken beperkt blijven tot echt goede reviews die een hoge waardering verdienen.
In dat geval zou ik toch mijn reviews eens gewaardeerd zien worden :) Vooral in de bovenste heb ik veel tijd gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

RoD schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:46:
[...]

In dat geval zou ik toch mijn reviews eens gewaardeerd zien worden :) Vooral in de bovenste heb ik veel tijd gestoken.
De bovenste is een erg nette review inderdaad die ik een goede beoordeling heb gegeven :)

* Bor bookmarked het topic

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 25-02-2008 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ook ik zou wel wat feedback willen op m'n reviews dmv puntjes. Kan me ook helpen in de toekomst enzo ;) edit: Bovendien zie ik net dat ik behoorlijk gedaald ben in karma/plaats qua reviews.. en dat terwijl de personen boven mij ook nog geen waarderingen hebben :P

Mooi systeem in ieder geval, ik zal ook leuk meemodden dus dit is tevens een asociale TVP ja.
Megaflix schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:28:
Is het niet handiger om hem ook bij de rest van de moderatietopics in TMF te zetten eigenlijk?
Nee, dit is toch meer Pricewatch dan modden. Het is het modden van de pricewatch, true, maar toch heel andere hap dan het modden van reacties ;)

[ Voor 55% gewijzigd door TheZeroorez op 25-02-2008 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:00

Cyphax

Moderator LNX
RoD schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:46:
[...]

Hmmm ik ga dit topic in de gaten houden als er meer van dit soort requests komen, ik geef zulke reviews graag 4 of 5 sterren, en het is altijd wel leuk om eens te gaan lezen. Inderdaad wel fijn om het dan bij de reviews te houden waarvan je zelf verwacht dat je die 4 of 5 sterren er ook mee verdient. Ik hoef dat met mijn reviewtjes niet te proberen bijvoorbeeld. :+

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Bedankt, wie mijn reviews een paar sterren gegeven heeft :)

Deze hoort imo op 3 sterren, en heeft er nu 4 van inmiddels 9 personen. Ik weet niet hoe sterk 'ie op 4 staat, maar hier mag wmbt wel wat bijgespijkerd worden.

Als je nog oude reviews wil waarderen die - waarschijnlijk - wel wat puntjes waard zijn: http://tweakers.net/galle...itemType[d]=true&x=26&y=8 :)

Draait er op deze moderaties trouwens ook een modbot mee, of hopen jullie dat alles zichzelf een beetje stuurt en alleen de extremen er met de hand uitgepikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
TheZeroorez schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:05:
Bedankt, wie mijn reviews een paar sterren gegeven heeft :)

Deze hoort imo op 3 sterren, en heeft er nu 4 van inmiddels 9 personen. Ik weet niet hoe sterk 'ie op 4 staat, maar hier mag wmbt wel wat bijgespijkerd worden.

Draait er op deze moderaties trouwens ook een modbot mee, of hopen jullie dat alles zichzelf een beetje stuurt en alleen de extremen er met de hand uitgepikt worden?
Ik vind dat inderdaad ook wel 3 sterren waard. Het is allemaal nog een beetje aftasten natuurlijk, maar als ik het vergelijk met andere reviews die 4 sterren hebben gekregen komt dit exemplaar in ieder geval wat te kort. De ModBot is niet gekoppeld aan de scores voor de Productreview, ik betwijfel of dit gaat gebeuren. Wat misschien wel een goed idee is: kleurcoderingen net als op de Frontpage. Als we een ster nou eens rood maken, twee sterren oranje, drie sterren groenig en vier en vijf sterren limoengroen?

In ieder geval vind ik het leuk om te zien dat dit topic goed van start gaat, we hebben al wat replies en de eerste min-of-meer-mismod is al binnen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 13:24

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hier en daar wat sterren uitgedeeld :) Leuk initiatief! Ondanks ik zelf niet snel een review zal schrijven, zal ik hier regelmatig wel het e.e.a. gaan lezen en beoordelen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
Ik vind dit wel een leuk studieobject, vinden we dit nu een ster of twee sterren? Zelf heb ik tot nu toe gekozen voor een ster wegens het overmatige gebruik van smileys, maar aan de andere kant valt er ook wel iets voor twee sterren te zeggen. Er worden in ieder geval temperaturen (eigen 'benchmarks') en er wordt ook iets verteld over het inbouwen. - Daarom toch wel twee sterren - Wat vinden jullie hier van? Het topic moet natuurlijk wel een beetje levendig blijven en dit soort voorbeelden kunnen we gebruiken tot een betere 'norm' te komen :).

@ hieronder: Ik hoop niet dat dit zo'n opsomtopic zal worden, om dit te voorkomen staat er duidelijk in de startpost dat hier alleen reviews die vier of vijf sterren waard zijn gemeld mogen worden. Ik vind jouw review in ieder geval goed, ik heb er vier sterren aan gegeven.

[ Voor 31% gewijzigd door Groever op 26-02-2008 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dan zou ik het ook wel leuk vinden als deze wordt gewaardeerd...
inmiddels al meer dan 2500x bekeken maar, nog geen waardering...

(maar wordt dit geen opsom-topic van: 'Check de mijne!')

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-06 10:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Groever schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:25:
Ik vind dit wel een leuk studieobject, vinden we dit nu een ster of twee sterren? Zelf heb ik tot nu toe gekozen voor een ster wegens het overmatige gebruik van smileys, maar aan de andere kant valt er ook wel iets voor ttwee sterren te zeggen. Er worden in ieder geval temperaturen (eigen 'benchmarks') en er wordt ook iets verteld over het inbouwen. Wat vinden jullie hier van?
Ik vind het zeker wel twee sterren waard. Het is een simpele koeler die niet bijzonder veel eigenschappen heeft waar je het over kunt hebben. Het belangrijkste dat je wilt weten is of hij goed koelt, of hij stil is en of hij zonder al te veel acrobatische handelingen is te installeren. Over alle drie meldt de schrijver zijn ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
Ja, ik vind eigenlijk wel dat je daar gelijk in hebt. De review valt ook meer onder 'onvolledige argumentatie' dan 'zeer slecht onderbouwd'. Er wordt in ieder geval in zekere mate ingegaan op alle criteria. Dan is iets als dit een beter voorbeeld van een review die maar een ster waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Wat vinden jullie van deze review: productreview: HP Pavilion dv6361eu review door Chielllie

Het komt op mij over als een halve shop survey, dwz vrijwel de hele review gaat over aftersales en hoe de leverancier / producten een probleem wel of niet oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nauwelijks inhoud.. Slechts een héél klein gedeelte gaat over de laptop zelf en er wordt nauwelijks iets over verteld. Meer dan één ster vind ik het niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Bor de Wollef schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:13:
Wat vinden jullie van deze review: productreview: HP Pavilion dv6361eu review door Chielllie

Het komt op mij over als een halve shop survey, dwz vrijwel de hele review gaat over aftersales en hoe de leverancier / producten een probleem wel of niet oplost.
Met al die edits kickt hij ook iedere keer die review naar boven toe ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik vind het sowieso nu een erg vage review geworden.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb er één ster voor gegeven en wilde eerst (zonder mijn beoordeling te zeggen) weten wat jullie deze review zouden geven. Ik vind het eigenlijk geen waardige review. Een beoordeling van 0 sterren was wanneer mogelijk door mij uitgedeeld. Het gevoel bekruipt mij dat de review vooral bedoelt is als plaats om het ontevreden over de aftersales te plaatsen ipv echt een review van het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik zie het ook niet als een product review maar meer als een rant over de betrokken webshops/partijen. Er gaan volgens mij maar 3 of 4 regels van de gehele review over het product. Eén ster uitgedeeld.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 20:37

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Is geen Productreview maar een Shopreview rant, dus verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Het aantal productreviews lijkt enorm toe te nemen met de nieuwe beoordelingen :)

Wat je wel ziet is dat er een onderlaag van erg-kort-door-de-bocht reviews komt wat natuurlijk te verwachten is. Het word als ware een piramide met de slechtste reviews onderop en de meest briljante aan de top (in hoeveelheden).

Word er ook iets bijgehouden over het aantal reviews? Ik zou het wel leuk vinden om eens te zien of het aantal reviews is toegenomen en hoeveel reviews er per ster zijn etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
Het is natuurlijk te verwachten er meer middelmatige dan zeer goede reviews zijn, dat heb je ook op de FP. Daar heeft lang niet elke reactie een +1 of zelfs een +2, nog niet eens de helft. Ik hoop in ieder geval niet dat het een piramide is of wordt, ik heb vandaag wel een stuk of drie reviews gezien van zeer bedenkelijke kwaliteit en het is niet te hopen dat deze 1-ster reviews het grootste deel van het totaal gaan vormen. Ik denk meer dat het een ruit is, weinig reviews op 1 ster, het grootste deel op 3 sterren en weer een stuk minder op 5 sterren. Lijkt me in ieder geval wat optimistischer dan een piramide :).

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:38
Leuk initiatief dit topic. Het is misschien wel zo eerlijk dat mensen hun oude reviews op deze manier weer even onder de aandacht kunnen brengen, zodat ze ook beoordeeld worden.
Verkapte "zouden-jullie-mijn-reviews-ook-willen-beoordelen" post ;)
Edit: ik zie dat er al behoorlijk wat waarderingen bij zijn gekomen. Mijn dank _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Deismyna op 28-02-2008 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Wat vinden jullie van: productreview: Asus Eee PC 4G review door CLB

Goed of toch te kitscherig met al z'n plaatjes/ screenshots...
Zelf houd ik wel van veel pics en dergelijke en inmiddels zijn er ook al redelijk wat stemmen gegeven met een gemiddelde waardering van 4 sterren dus dat is best relaxed... Maar jullie meningen hierover? :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
Ik vind het wel een nette review, maar zoveel internetpagina's had niet gehoeven. Na twee plaatjes van internetpagina's is wel duidelijk hoe dat eruit ziet op deze laptop, die andere zeven (!) zijn wat mij betreft overbodig. Ook de screenshots van de video-weergave zijn wat mij betreft overbodig, aan een screenshot kan je de kwaliteit van het schermpje natuurlijk niet zien. Het enige wat je ziet is dat een 720p bestand niet helemaal op het scherm past. Wel creatief gedaan met de animated gifs, er is duidelijk moeite gedaan voor de review. Ook 4 sterren van mij.

Dit topic is volgens mij niet helemaal bedoeld voor 'wat vinden jullie van mijn review die al beoordeel is', maar eerder voor 'ik vind dit te hoog', 'ik vind dit te laag', 'deze goede review is nog niet beoordeeld' of een algemene discussie over het beoordelen van productreviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik vind het aantal screenshots te veel, zeker omdat ze niet allemaal echt iets over het device zelf zeggen. Ik heb 3 sterren uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 17:26
Zelf heb ik de afgelopen dagen ook wat extra reviews geplaatst - ook omdat het sterrenidee mij wel leuk leek - en daarvoor heb ik ook over het algemeen vier en vijf sterren gekregen en dat vond ik ook wel prettig, echter had ik nog wel één opmerking over een review van mij, namelijk deze over mijn GeIL geheugen.

Nu wil ik niet zeurderig overkomen of iets dergelijks, maar ik heb er maar twee sterren voor gekregen terwijl - als ik dit topic zo lees - ik minimaal vind dat ik een drie zou moeten hebben. Zelf heb ik namelijk argumentatie gegeven waarom het geheugen goed is namelijk;
  • Mooie behuizing tov ander geheugen
  • Goede stabiliteit (Memtest86 en Memtest86+ doorstaan)
  • Veel snelheid voor weinig geld
en toch heb ik de neiging om te stellen dan dat ik die twee sterren heb gekregen omdat ik het geheugen niet heb ge-OC'd. Moet dat dan?! Kijk ik snap best dat dit tweakers is en dat het vooral gaat om het tweaken van een systeem, maar is het ook niet belangrijk - en dan vooral in de Pricewatch - om aan te geven welke spullen nu gewoon kwalitatief goed zijn? Al ben je niet opzoek naar overclocken of iets dergelijks?

Dit is natuurlijk ook maar one man's opinion en daarom wilde ik toch graag horen wat jullie/een van jullie ervan vind? Dan ook mijn argumentatie hierbij meegerekend of course.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik zou al een ster minder geven om het feit dat hij er fabrieksfoto's heeft bijgepost...
Voor de rest wel erg netjes en zeer uitvoerig beschreven, maar bij mij zouden het 4'n zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
CLB schreef op zondag 02 maart 2008 @ 22:47:
Ik zou al een ster minder geven om het feit dat hij er fabrieksfoto's heeft bijgepost...
Voor de rest wel erg netjes en zeer uitvoerig beschreven, maar bij mij zouden het 4'n zijn.
Wat is er mis met persfoto's dan? Als er maar een plaatje bij staat, ik vind het niet zo relevant wie die plaatjes gemaakt heeft. Misschien heeft de schrijver van de review wel alleen maar een mobiele telefoon en op foto's die daarmee gemaakt zijn zit je echt niet te wachten. Doe mij dan maar fabrieksfoto's. Ik heb beide reviews 5 sterren gegeven, zo zou iedereen het moeten doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik vind het gebruik van persfoto's niets afdoen aan de reviews eigenlijk. Sterker nog, liever een goede persfoto dan slecht gemaakte eigen foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-06 22:28

Wiethoofd

Broadcast TOM

ik heb voor mijn nieuwste review over de Everglide Titan Monstermat Fnatic ook even gegoogled, hoe ik de mat heb liggen (in een half donkere kamer) staat niet heel erg charmant op de foto.
Ook voor mijn andere reviews heb ik eerst gekeken of er goede/betere online foto's waren die ik kon gebruiken.

Wat ik nu nog mis bij de productreviews is het goed aangeven van de score!!
Niet iedereen geeft hetzelfde aantal sterren. Als er nou een soort 'youtube ratingssysteem' ingevoerd wordt dan wordt de score een heel stuk duidelijker. Op youtube kan alleen hele sterren toekennen en wordt de score gemiddeld en zie je dus dat iemand bijvoorbeeld 4,5 ster heeft ipv hier op tweakers de volledige 5, waar volgens mij naar boven afgerond wordt.

Ook een kleurtje zoals eerder voorgesteld is hier op GoT zou ook niet misstaan.
Iets in de trant van de kleuren die nu gebruikt worden voor de reacties op Frontpage nieuws en Meukposts ed.

waarschijnlijk dump ik dit laatste nu op het verkeerde topic, maar hier wordt het wel gelezen en er wat mee gedaan ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Ik merk dat als ik een bepaalde review 2 sterren wil geven de derde ster geel blijft, maar niet met een oranje rand maar een grijze. Als ik 1 ster probeer te geven blijft de 2e ster geel/grijs (de 3e wordt in dat geval wel wit). Bovendien kan ik geen 5 sterren aan de betreffende review (productreview: AMD Phenom X4 9500 review door Anoniem: 248217) geven. Iemand een idee hoe dit komt?

In de beschrijving plan: Productreviews uitgebreid met sterwaarderingen kan ik hierover niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Groever schreef op zondag 02 maart 2008 @ 23:08:
Wat is er mis met persfoto's dan? Als er maar een plaatje bij staat, ik vind het niet zo relevant wie die plaatjes gemaakt heeft. Misschien heeft de schrijver van de review wel alleen maar een mobiele telefoon en op foto's die daarmee gemaakt zijn zit je echt niet te wachten. Doe mij dan maar fabrieksfoto's. Ik heb beide reviews 5 sterren gegeven, zo zou iedereen het moeten doen :).
Bor de Wollef schreef op maandag 03 maart 2008 @ 08:35:
Ik vind het gebruik van persfoto's niets afdoen aan de reviews eigenlijk.
Sterker nog, liever een goede persfoto dan slecht gemaakte eigen foto's.
Het geeft mij het gevoel van even snel Googlen, wat linkjes copy pasten en klaar...
Met eigen foto's zie je nog dat de reviewer de moeite heeft gedaan om er nog wat exta tijd en aandacht aan te besteden en dat trekt mij persoonlijk wel.
Jullie zullen dan vast weer komen met 'beter een fabrieksfoto dan een slecht(e) (gemaakte) foto...' Tsjaa als je zo'n uberreview typt zie je heus wel in of je foto's die je zelf gemaakt hebt goed of niet goed zijn... Je typt echt niet een onwijs goede review en propt er dan vier slechte phonepicjes bij... Natuurlijk zijn er nog wat mensen die niet de mogelijkheden hebben om zelf 'goede' foto's te maken en erbij te posten maar, ja een fabrieksfoto'tje kan ik zelf ook wel vinden op de website vd fabrikant of via Ome Google :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Anoniem: 9449 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 21:27:
Ik merk dat als ik een bepaalde review 2 sterren wil geven de derde ster geel blijft, maar niet met een oranje rand maar een grijze. Als ik 1 ster probeer te geven blijft de 2e ster geel/grijs (de 3e wordt in dat geval wel wit). Bovendien kan ik geen 5 sterren aan de betreffende review (productreview: AMD Phenom X4 9500 review door Anoniem: 248217) geven. Iemand een idee hoe dit komt?

In de beschrijving plan: Productreviews uitgebreid met sterwaarderingen kan ik hierover niets vinden.
De hoeveelheid oranje sterren geven aan wat de stand is als gemiddelde van alle moderaties. De oranje rand geeft aan welk getal jij hebt gegeven. Geef jij een 3, dan is 1, 2 en 3 met een oranje rand. Is het gemiddelde echter 2, dan blijven sterren 3, 4 en 5 grijs.

Als jij 2 sterren geeft en de derde blijft geel, dan is het gemiddelde drie. De derde heeft dan geen oranje rand, dat hebben de eerste twee. 5 sterren geven kan wel, maar als het gemiddelde lager is, dan heb je alleen 5 oranje randen en bijv 3 of 4 gekleurde sterren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Bedankt, duidelijk verhaal. Blijkbaar wordt er naar boven afgerondt, want als ik 2 sterren geef aan een review die 1 beoordeling met 3 sterren heeft, blijft de review op 3 sterren staan. Of zijn er net als bij het moderatie-systeem "expert-beoordelaars" waarvan de stem zwaarder telt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Nee, gewoon plain and simple afronden naar boven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Zoals ik al eerder zei:
Wiethoofd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 09:52:
Wat ik nu nog mis bij de productreviews is het goed aangeven van de score!!
Niet iedereen geeft hetzelfde aantal sterren. Als er nou een soort 'youtube ratingssysteem' ingevoerd wordt dan wordt de score een heel stuk duidelijker. Op youtube kan alleen hele sterren toekennen en wordt de score gemiddeld en zie je dus dat iemand bijvoorbeeld 4,5 ster heeft ipv hier op tweakers de volledige 5, waar volgens mij naar boven afgerond wordt.

Ook een kleurtje zoals eerder voorgesteld is hier op GoT zou ook niet misstaan.
Iets in de trant van de kleuren die nu gebruikt worden voor de reacties op Frontpage nieuws en Meukposts ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

CLB schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 21:38:
[...]

[...]

Het geeft mij het gevoel van even snel Googlen, wat linkjes copy pasten en klaar...
Met eigen foto's zie je nog dat de reviewer de moeite heeft gedaan om er nog wat exta tijd en aandacht aan te besteden en dat trekt mij persoonlijk wel.
Jullie zullen dan vast weer komen met 'beter een fabrieksfoto dan een slecht(e) (gemaakte) foto...' Tsjaa als je zo'n uberreview typt zie je heus wel in of je foto's die je zelf gemaakt hebt goed of niet goed zijn... Je typt echt niet een onwijs goede review en propt er dan vier slechte phonepicjes bij... Natuurlijk zijn er nog wat mensen die niet de mogelijkheden hebben om zelf 'goede' foto's te maken en erbij te posten maar, ja een fabrieksfoto'tje kan ik zelf ook wel vinden op de website vd fabrikant of via Ome Google :)
De plaatjes zijn ter ondersteuning van de review.. om de lezer een beeld te geven van waar het precies over gaat. Als je met fabrieksfoto's dat doel kunt bereiken, dan zie ik niet in waarom je moeite zou doen om zelf foto's te maken. Het gaat erom wat er op de foto's staat, niet hoe en door wie ze gemaakt zijn... imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Different opinion :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RoD schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 13:01:
[...]

De plaatjes zijn ter ondersteuning van de review.. om de lezer een beeld te geven van waar het precies over gaat. Als je met fabrieksfoto's dat doel kunt bereiken, dan zie ik niet in waarom je moeite zou doen om zelf foto's te maken. Het gaat erom wat er op de foto's staat, niet hoe en door wie ze gemaakt zijn... imo.
Dat ben ik idd helemaal met je eens. Voor mijn laatste review heb ik ook zelf wat foto's gemaakt, omdat het ging over de layout van het moederbord en backplate. En die waren bijna niet te vinden in de resolutie die ik wilde. Dus dan maak ik die foto's gewoon zelf. Als echter hetzelfde plaatje van het mobo prima online te vinden was, dan had ik die gepakt, omdat het neerkomt op hetzelfde.

Het uitzoeken van goede foto's is imho net zo belangrijk als evt deze foto's zelf maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Heb nog wel een leuke situatie waarin je beter screenshots/foto's van internet kan nemen: console games. Kan wel een foto van mijn tv maken, maar het is dan makkelijker om wat ingame-screenshots te zoeken die aan je eisen voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
Een grappenmaker heeft productreview: Sparkle SF-PX96GT512D3-HM Cool-pipe review door TheZeroorez een enkele ster gegeven, samen met mijn beoordeling staat hij nu op 3 sterren en dat zijn er wat mij betreft twee te weinig. Misschien herstelt hij wel na verloop van tijd, maar we moeten natuurlijk dit topic wel een beetje in leven houden.

Edit: Blijven stemmen dames, er zijn nu 12 stemmen maar hij heeft nog steeds maar vier sterren, ik vind het zeker vijf sterren-materiaal.

[ Voor 14% gewijzigd door Groever op 09-03-2008 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ah, ik wilde hier al langsfietsen met een post dat er toch wel een modbot moest komen omdat zowel die als iets als dit op drie sterren staan, wat in alle eerlijkheid toch niet echt klopt zo naast elkaar :P
Ook wel: Thx Groever

Hoe zit dat nu eigenlijk, wordt dat enigzinds bijgehouden met de hand? Ik neem aan van wel?

[ Voor 4% gewijzigd door TheZeroorez op 08-03-2008 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

of net zoals met de reacties op nieuwposts ed beoordelen.
Dat je dat in je profiel in moet schakelen.
En als je op een gegeven moment goed genoeg beoordeeld hebt dat je dan een eventueel iets zwaardere stem krijg, 1,05 stem ipv 1,00. (de expert status)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Die 0,05 gaat echt niets uitmaken hoor :P

Een modbot is denk ik niet eens nodig hoor, bij de userreviews, daar is het veel te kleinschalig voor. Het is klein genoeg om met de hand de extremen op te vangen en eruit te pikken, en daar vroeg ik dus naar (ik gok van wel).

Opvallend trouwens hoe goed het werkt, er komen de laatste tijd steeds meer reviews, en sommigen lijken wel puntjes-geil sinds maart (ik kijk naar boven :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Er komen niet (veel) meer reviews. Mensen veranderen 1 letter van hun review en kicken hem, waarna ze beoordeeld worden. Wel komen er meer goeie reviews :)

[ Voor 15% gewijzigd door Megaflix op 09-03-2008 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Groever schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 21:33:
Een grappenmaker heeft productreview: Sparkle SF-PX96GT512D3-HM Cool-pipe review door TheZeroorez een enkele ster gegeven, samen met mijn beoordeling staat hij nu op 3 sterren en dat zijn er wat mij betreft twee te weinig. Misschien herstelt hij wel na verloop van tijd, maar we moeten natuurlijk dit topic wel een beetje in leven houden.

Edit: Blijven stemmen dames, er zijn nu 12 stemmen maar hij heeft nog steeds maar vier sterren, ik vind het zeker vijf sterren-materiaal.
* Cloud mee eensch is.

En nog steeds vertoeft die review op vier sterren, terwijl hij écht vijf waard is. Ik bedoel, wat is dan wél vijf sterren waard als dit het niet is? :?

Dusch, stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
Ik kick het topic even, deze review staat toch echt nog steeds verkeerd. productreview: Sparkle SF-PX96GT512D3-HM Cool-pipe review door TheZeroorez vind ik zeker wel vijf sterren waard en hij staat maar op vier, zal vooral te maken hebben met papegaai-modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

ik vind hem geen 5 sterren waard, misschien 4,5

er worden dingen in beweer die gewoon niet kloppen (zie ook mijn reacties onder de review)
ook wordt de review constant omhoog gekickt zonder echt zichtbare updates of melding van updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat laatste lijkt mij totaal niet relevant voor de beoordeling van de review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

RoD schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:38:
Dat laatste lijkt mij totaal niet relevant voor de beoordeling van de review.
toch wel, als je duidelijk vermeld wat je toevoegt kan dat een meerwaarde zijn voor je review.
Als je even 1 woord vervangt of een komma anders zet, ben je karma geil.

En heb je de reacties onder de review wel gelezen?
Dan weet je dus dat de review niet voor 100% waar is, en dus in mijn ogen geen 5 sterren verdiend.
(misschien is hij in de 5x dat hij gekickt is al verbeterd, maar ik ga hem pas over 5 dagen weer lezen als hij in de tussentijd niet weer gekickt is!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Zou je misschien ook even kunnen vertellen wat er precies niet aan de review klopt, althans datgeen wat daadwerkelijk onwaar is?

Want ik zie je op heel veel slakjes zout leggen, maar er wordt ook veel goed weerlegd door de schrijver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

wolkje schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:16:
Zou je misschien ook even kunnen vertellen wat er precies niet aan de review klopt, althans datgeen wat daadwerkelijk onwaar is?

Want ik zie je op heel veel slakjes zout leggen, maar er wordt ook veel goed weerlegd door de schrijver.
ik klaag ook niet wat goed uigelegd en uitgewerkt is, dat is al 4 sterren waard, afbeeldingen er bij ed, keurig. Fatsoenlijk nederlands, ook terug gevonden.

Alleen sommige dingen die de schrijver beweerd zijn niet waar (of ze zijn dat wel, maar dan wil ik dat graag online terug lezen, bronnen ed). Pas als ik weet of ze waar zijn en ik dus fout zit geef ik de laatste ster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Wiethoofd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:33:
Alleen sommige dingen die de schrijver beweerd zijn niet waar (of ze zijn dat wel, maar dan wil ik dat graag online terug lezen, bronnen ed). Pas als ik weet of ze waar zijn en ik dus fout zit geef ik de laatste ster.
Dat snap ik allemaal wel, maar wélke dingen vind jij onwaar van de review? Want zoals ik al zei, ik zie de schrijver ook het e.e.a. goed weerleggen. Ik ben dus benieuwd wat jij vindt, dat feitelijk onjuist is aan de review. :) Het hangt er m.i. namelijk ook vanaf hoe essentieel de zaken zijn die 'onwaar zijn'.

edit:
wat RoD hieronder dus zegt :>

[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 10-03-2008 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wiethoofd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:07:
[...]

toch wel, als je duidelijk vermeld wat je toevoegt kan dat een meerwaarde zijn voor je review.
Als je even 1 woord vervangt of een komma anders zet, ben je karma geil.
Dat doet niks af aan de review zelf. Die is X aantal sterren waard en dat is niet afhankelijk van het feit of je em nou zinnig of onzinnig edit.
En heb je de reacties onder de review wel gelezen?
Dan weet je dus dat de review niet voor 100% waar is, en dus in mijn ogen geen 5 sterren verdiend.
(misschien is hij in de 5x dat hij gekickt is al verbeterd, maar ik ga hem pas over 5 dagen weer lezen als hij in de tussentijd niet weer gekickt is!)
Dat is heel wat anders. Daar had ik het niet over :) Verder vind ik hetgene wat "fout" is in die review niet zo significant dat er een punt afgetrokken moet worden. Bovendien wordt er het een en ander weerlegd in de reacties.
Gezien het feit dat er geen grove fouten in staan en het geleverde commentaar op de review eveneens onzeker is vind ik het nog steeds een 5-sterrenreview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Wiethoofd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:35:
ik vind hem geen 5 sterren waard, misschien 4,5
Zoals ik al eerder had gezegd, maar omdat hij niet helemaal perfect is ga ik geen 5 sterren geven, zoals eerder uitgelegd door mij.

Als er een gemiddelde van de stemmen komt en hij is nog geen 4,5 (zonder de fouten er uit gehaald te hebben (die ik wel zie zitten, maar waar anderen het half mee eens zijn)) dan verander ik mijn stem wel naar 5 ipv de nu gegeven 4.

en mijn review over mijn muis en mijn muismat zouden dan ook meer dan 4 sterren waard moeten zijn.
Er valt weinig meer over te vertellen dan dat ik er nu in verwerkt heb, ik heb productfoto's er bij, screenshots, bronvermelding, links naar de sites waar ik de informatie weg heb in de tekst, links naar de pricewatch, goed nederlands, een lopend verhaal en toch "maar" 4 sterren. Dat mijn andere reviews wel 5 sterren zijn, snap ik, die zijn wat langer en gaan ook over producten die nauwelijks gebruikt worden en waar ook meer over te vertellen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Geen enkele review is perfect. Als we daar naar moeten gaan streven krijgen we hetzelfde als bij de +2-moderatie bij de reacties. Bovendien, als er nu echt iets mis wat met de review.. dan had ik me het nog voor kunnen stellen. Echter, dit is gewoon een erg goede review waarvan wellicht een aantal puntjes iets beter verwoord hadden kunnen worden of weggelaten/aangevuld. In ieder geval: details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

en die details maken het (in mijn geval) nou juist.

Van een moderator als TheZeroorez had ik een iets betere review verwacht. (dat vind ik en dat is mijn mening, dan kan je het wel niet met me eens zijn, maar zo denk IK er over)
Ik als net 18 jarige en beginnend tweaker heb daarom mijn uiterste best gedaan op mijn reviews, waardoor deze 5 sterren hebben gekregen (2 nog niet ivm 'kansloze' producten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wiethoofd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:15:
en die details maken het (in mijn geval) nou juist.

Van een moderator als TheZeroorez had ik een iets betere review verwacht. (dat vind ik en dat is mijn mening, dan kan je het wel niet met me eens zijn, maar zo denk IK er over)
Moderators zijn niet persé reviewspecialisten. TheZeroorez is een modje in het gamesgedeelte op GoT, wat dus geen relatie heeft met videokaarten, en het schrijven van reviews daarover. Dit soort dingen worden dan ook gewoon op userbasis gedaan. Bovendien staat er een prima review, wat bevestigd wordt voor de 4-sterren die er inmiddels voor gegeven zijn en het feit dat er in dit topic geopperd wordt voor 5 sterren. Ik vind dus ook dat je flink overdrijft?
Ik als net 18 jarige en beginnend tweaker heb daarom mijn uiterste best gedaan op mijn reviews, waardoor deze 5 sterren hebben gekregen (2 nog niet ivm 'kansloze' producten?)
Ik vraag me af waarom je jezelf er steeds bijhaalt. Dat is imo totaal irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik vind zowel 4 als 5 sterren prima voor die review. Voor beide kampen is wat te zeggen. Ik vind bv de stelling dat de kaart het prima in PCI-E 1.0 sloten zou werken niet geheel handig en ben ook zeker niet gecharmeerd van het telkens weer kicken hoewel dat niet zou mogen resulteren in een lagere beoordeling van de review zelf. 4 of 5 sterren lijkt mij een persoonlijke voorkeur en beide prima beoordelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

4 sterren hiervoor geven vind ik dan ook geen "mismod", echter, dat een 5-sterrenreview dermate perfect moet zijn dat kleinigheidjes die niet helemaal kloppen er niet in voor mogen komen ben ik het mee oneens.
Imo drijft Wiethoofd teveel door op perfectie.

[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 10-03-2008 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Bij elke review zijn wel wat dingen te vinden die niet helemaal kloppen. Daarom zou +5 nooit mogelijk zijn als je zo beoordeelt en dat lijkt me een beetje onzin.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

RoD schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:25:
4 sterren hiervoor geven vind ik dan ook geen "mismod", echter, dat een 5-sterrenreview dermate perfect moet zijn dat kleinigheidjes die niet helemaal kloppen er niet in voor mogen komen ben ik het mee oneens.
Imo drijft Wiethoofd teveel door op perfectie.
Ik citeer
4 sterren: Goed verzorgde review, goede onderbouwing en uitgebreid omschreven ervaringen
5 sterren: De krenten in de pap. Bijzonder uitgebreide reviews van zeer hoog niveau.

in mijn geval vind ik de review er precies tussenin vallen, hij van hoog niveau, niet zeer hoog niveau (en nogmaals, dit vind ik!!) vandaar 4 sterren, omdat ik 5 te veel eer vind en geen 4,5 ster uit kan rijken

de onderbouwing klopt grotendeels, maar niet overal voor 100%, ervaring is uitgebreid beschreven, maar er staat dan weer geen 3DMark06 score in, wat eigenlijk in een hedendaagse moderne grafische kaarten review niet mag/kan/moet ontbreken.

[editos]
voor beide beoordelingen valt wat te zeggen, als jij nou 5 sterren geeft en ik 4, dan zijn we volgens mij beide tevreden ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Wiethoofd op 10-03-2008 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
4,5 = 5, en niet 4.

Verder even over die kicks gisteren: Als je het echt zo graag wil weten, ik heb een aantal dingen toegevoegd en wat cijfers verbeterd. Ik kan er ook niet veel aan doen dat het dan steeds bovenaan de tracker verschijnt. Met de inhoud van de review heeft het niets te maken natuurlijk.

Verder ga ik er niet op in want het interesseert me eigenlijk weinig en je komt met veel te weinig valide punten voor een serieuze discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

TheZeroorez schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:47:
4,5 = 5, en niet 4.

Verder even over die kicks gisteren: Als je het echt zo graag wil weten, ik heb een aantal dingen toegevoegd en wat cijfers verbeterd. Ik kan er ook niet veel aan doen dat het dan steeds bovenaan de tracker verschijnt. Met de inhoud van de review heeft het niets te maken natuurlijk.

Verder ga ik er niet op in want het interesseert me eigenlijk weinig en je komt met veel te weinig valide punten voor een serieuze discussie.
vermeld dat dan onderin dat je even dingen toegevoegd hebt en wat dingen veranderd, dan heb je iig eengeldige reden om hem te kicken.

En iedereen zit op mij te zeiken dat ik jou review 'maar' 4 sterren waard vind. Dat is mijn mening en anders krijgen we alleen maar papegaai-moderaties lijkt me. Wil ik eens anders zijn is het weer niet goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Wiethoofd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 18:01:
[...]

vermeld dat dan onderin dat je even dingen toegevoegd hebt en wat dingen veranderd, dan heb je iig eengeldige reden om hem te kicken.
Een geldige reden heb je altijd wel. Ik zie de meerwaarde over twee weken iig niet van het melden dat de review een dag na het schrijven nog twee keer geschopt is.
En iedereen zit op mij te zeiken dat ik jou review 'maar' 4 sterren waard vind. Dat is mijn mening en anders krijgen we alleen maar papegaai-moderaties lijkt me. Wil ik eens anders zijn is het weer niet goed!
Jij snapt duidelijk niet wat we met papegaai-modden bedoelen en waarom we daar zo tegen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Natuurlijk maakt het niks uit als jij een andere mening hebt, maar mensen vielen over je reden daarvoor. Een review is persoonlijk en wat foutjes moet kunnen, zolang het meeste maar beargumenteerd is. Het is onmogelijk om een perfecte review te maken.

Een paar kleine dingetjes is voor mij iig geen reden om meteen een punt minder te geven, omdat een review ook subjectief is.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Kixtart schreef op maandag 10 maart 2008 @ 18:22:
Natuurlijk maakt het niks uit als jij een andere mening hebt, maar mensen vielen over je reden daarvoor. Een review is persoonlijk en wat foutjes moet kunnen, zolang het meeste maar beargumenteerd is. Het is onmogelijk om een perfecte review te maken.

Een paar kleine dingetjes is voor mij iig geen reden om meteen een punt minder te geven, omdat een review ook subjectief is.
daar viel ik ook niet over, gewoon de beweerde dingen en waar ik allemaal nog meer over viel wat ik in mijn reactie onder deze review vind ik hem 'maar' 4 sterren waard, eigenlijk 4,5, maar om dan 5 sterren te geven vind ik te.
TheZeroorez schreef op maandag 10 maart 2008 @ 18:20:
[...]
Jij snapt duidelijk niet wat we met papegaai-modden bedoelen en waarom we daar zo tegen zijn.
ik denk dan idd dat ik dat verkeerd gesnapt heb, als je aub een link kan posten waar het uitgelegd wordt of hier een korte uitleg plaatsen, bij voorbaat dank.

[ontopic]
Misschien wel handig om mij niet de hele tijd af te zeiken dat ik 4 sterrren gegeven heb en in plaats daarvan reviews te gaan lezen en die beoordelen en becommentariëren.

En klopt het dat je geen video's met de [video=425,350] [/video]-tags toe kan voegen in je review?
ik heb het net even geprobeerd, maar mij is het niet gelukt (kan ook mijn fout geweest zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31
Misschien niet de goed plaats maar ik vraag me af of het "omhoog" schoppen door edits niet kan worden uitgeschakeld. Ik heb een review een aantal maal ge-edit en dan staat ie ook meteen bovenaan. De extra stemmen zijn natuurlijk meegenomen, maar het is wel genant op een gegeven moment. Straks komt er weer een firmware uit die ik dan weer wil toevoegen... Nu heb ik het opgelost door een vrij uitgebreid topic te openen, dan kan ik daar mijn ei kwijt. (alleen staat er nu een dubbele alinea in mijn review die ik niet "durf" ;) te verwijderen...)

Ik zou graag een schakel optie oid hebben, als het een major update is, of een wijziging van mening is het handig dat ie weer onder de aandacht komt, maar anders niet...

Ook zoiets als uitgebreide opmaak mis ik een beetje, zou het niet mogelijkte zijn om een soort van actieve inhoudsopgave te bouwen? waarin de titels in de inhoudsopgave werken als links. of mis ik weer vanalles en bestaat dat....

edit:
Eigenlijk zou je een soort "super-review" in de trant van een productpagina moeten kunnen aanamaken...

[ Voor 5% gewijzigd door DeDooieVent op 11-03-2008 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

DeDooieVent schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 13:59:
Misschien niet de goed plaats maar ik vraag me af of het "omhoog" schoppen door edits niet kan worden uitgeschakeld. Ik heb een review een aantal maal ge-edit en dan staat ie ook meteen bovenaan. De extra stemmen zijn natuurlijk meegenomen, maar het is wel genant op een gegeven moment. Straks komt er weer een firmware uit die ik dan weer wil toevoegen... Nu heb ik het opgelost door een vrij uitgebreid topic te openen, dan kan ik daar mijn ei kwijt. (alleen staat er nu een dubbele alinea in mijn review die ik niet "durf" ;) te verwijderen...)
Ik zou zo'n uitschakelfunctie ook wel willen hebben, of een 'mod-bot' die bijhoudt hoe groot de verandering van je review is voor en na de edit en dan bepaalt of hij weer bovenaan moet staan, of inderdaad een knop dat je zegt hoe groot de update is en of hij dus gekickt of juist niet gekickt moet worden.

Ik zou als ik jou was nu gewoon die dubbele alinea er uit halen en onderin even vermelden waarom je je review 'gekickt' (geëdit) hebt.
Ik zou graag een schakel optie oid hebben, als het een major update is, of een wijziging van mening is het handig dat ie weer onder de aandacht komt, maar anders niet...
Ook zoiets als uitgebreide opmaak mis ik een beetje, zou het niet mogelijkte zijn om een soort van actieve inhoudsopgave te bouwen? waarin de titels in de inhoudsopgave werken als links. of mis ik weer vanalles en bestaat dat....
Je moet hier eens kijken.
Daar staan alle UBB-codes die op tweakers gebruikt worden voor de opmaak ed.
(video's embedden in je review wil NIET (gisteren nog geprobeerd, maar lukte helaas niet))
edit:
Eigenlijk zou je een soort "super-review" in de trant van een productpagina moeten kunnen aanamaken...
kan je dit even uitleggen? ik snap het 'in de trant van een productpagina' gedeelte niet helemaal (of ik lees het verkeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-06 15:41

Zou wel een handige optie zijn, maar ik snap de hele consternatie niet zo, wat is er zo verschrikkelijk aan dat een review weer even zichtbaar is? De meeste mensen zullen denk ik toch eerst kijken naar bepaalde hardware, zoeken via de pricewatch, en dan pas kijken naar productreviews. reviews zijn bijzonder handig maar het is nou niet iets wat de meeste mensen in hun vrije tijd zullen gaan lezen, je leest ze omdat je wat op het oog hebt. En al zouden ze het wel daardoor lezen, wat maakt dat uit? Als je hem al gezien hebt klik je hem weer weg/ lees je hem niet en als je hem nog niet gezien hebt lees je hem toch mooi. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Misschien niet de goed plaats maar ik vraag me af of het "omhoog" schoppen door edits niet kan worden uitgeschakeld.
[Prs] Kick van review bij aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
dr is ook geen probleem of dr zit wel een tweaker mee ;)

dank u voor het gebruiken van de zoek functie voor mijik ben ook een sok kwijt, enig idee?

;) :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
Wiethoofd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:00:
[...]

Zoals ik al eerder had gezegd, maar omdat hij niet helemaal perfect is ga ik geen 5 sterren geven, zoals eerder uitgelegd door mij.

Als er een gemiddelde van de stemmen komt en hij is nog geen 4,5 (zonder de fouten er uit gehaald te hebben (die ik wel zie zitten, maar waar anderen het half mee eens zijn)) dan verander ik mijn stem wel naar 5 ipv de nu gegeven 4.

en mijn review over mijn muis en mijn muismat zouden dan ook meer dan 4 sterren waard moeten zijn.
Er valt weinig meer over te vertellen dan dat ik er nu in verwerkt heb, ik heb productfoto's er bij, screenshots, bronvermelding, links naar de sites waar ik de informatie weg heb in de tekst, links naar de pricewatch, goed nederlands, een lopend verhaal en toch "maar" 4 sterren. Dat mijn andere reviews wel 5 sterren zijn, snap ik, die zijn wat langer en gaan ook over producten die nauwelijks gebruikt worden en waar ook meer over te vertellen valt.
Die reviews vind ik geen vijf sterren waard, om de simpele reden dat het geen vijf sterren materiaal is. Je hebt er gelijk in dat je al het mogelijke en/of nodige hebt verteld, maar dan zou een korte review van een simpel product anders beoordeeld moeten worden dan een lange review van bijvoorbeeld een moederbord. Ik vind het goede reviews, maar toch iets te beknopt voor de maximale score. Je zou als het zo werkt bijvoorbeeld een review van een woord of 100 kunnen maken over printpapier, alles vertellen wat er over te vertellen valt, maar is zo'n review dan vijf sterren waard? Wat mij betreft niet.

Sinds wanneer kan je trouwens de redacties bij Productreviews modereren? Dat was me nog niet eerder opgevallen. :>

In de tussentijd staat de review van TheZeroorez nog steeds op vier sterren. Jammer om te zien dat een review waar zoveel moeite voor is gedaan niet de waardering krijgt die hij wat mij betreft toch echt verdient, het kan aan mij liggen maar ik heb geen onjuistheid kunnen vinden en bovendien is het gewoon een heel erg goede review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Groever schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:30:
Sinds wanneer kan je trouwens de redacties bij Productreviews modereren? Dat was me nog niet eerder opgevallen. :>
Sinds vandaag: plan: Levertijdindicatie in Pricewatch (laatste paar regels)

[ Voor 5% gewijzigd door Cloud op 11-03-2008 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

[...]

Dat leek ons wel een leuke aanvulling. :) Nu reviews beoordeeld kunnen worden is het "belonen" van nuttige reacties een uitbreiding die hopelijk de kwaliteit van de reviews verhoogt.

Daarbij wil ik opmerken dat een complimenterende reactie nuttig is. Ook al hebben dergelijke complimenten niet een directe toevoeging op de review, ze geven de review wel de eer die de schrijver van een goede review toekomt. Dergelijke complimenten hoeven dan ook niet met een -1 weggemod worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:49

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Nuttig of 'niet overbodig'? Nuttig zou ik +1 zetten, niet overbodig op 0.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

[...]
Die reviews vind ik geen vijf sterren waard, om de simpele reden dat het geen vijf sterren materiaal is. Je hebt er gelijk in dat je al het mogelijke en/of nodige hebt verteld, maar dan zou een korte review van een simpel product anders beoordeeld moeten worden dan een lange review van bijvoorbeeld een moederbord. Ik vind het goede reviews, maar toch iets te beknopt voor de maximale score. Je zou als het zo werkt bijvoorbeeld een review van een woord of 100 kunnen maken over printpapier, alles vertellen wat er over te vertellen valt, maar is zo'n review dan vijf sterren waard? Wat mij betreft niet.
Ik heb ook niet gezegd dat ik vind dat ze 5 sterren moeten zijn,ik ben zeer tevreden met die 4 sterren.

en idd over dat pak papier, daar zou ik dan 3 sterren voor geven voor de moeite, 4 eventueel met benchmarks ;) en een goede afbeelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

[...]

edit:
Dat is wel iets waar we nar streven. Door bijvoorbeeld een goede productreview of topic start op GoT direct aan het product in Pricewatch te koppelen. Een tweaker kan zo als het ware een product "adopteren." Helaas zijn we devtechnisch nog lang niet zo ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
Longbeard schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 23:51:
[...]

Dat is wel iets waar we nar streven. Door bijvoorbeeld een goede productreview of topic start op GoT direct aan het product in Pricewatch te koppelen. Een tweaker kan zo als het ware een product "adopteren." Helaas zijn we devtechnisch nog lang niet zo ver.
mochten jullie zover komen, ik geef mij op, ik zou graag de "emtec moviecube" adopteren :D ik heb al een soort product page proberen te maken door en een review en een topic in NOS te openen. Maar ik moest mezelf inouden om er niet 1 te openen in film en mediaplayers of hoe heet dat forum ook alweer...

maar iig mijn idee was idd:

een review (algemeen)
een topic met gebruikerservaringen (forum)
een topic met tweaks en mods (forum)
een topic met FAQ (deel review, samenvatting van forum topic's)
dat in combinatie met pricewatch zou een uniek product zijn op internet

Op 1 of ander gratis frans forum heb ik de kans gekregen dit op te zetten, in het engels/frans... en ik begon mij schuldig te voelen tegenover de tweakers, wel engels vertalen en niet nederlands (ik blijf chauvinist ;) )...

tralalalala wat een verhaal weer :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Zie hier: productreview: Sweex 1 poorts Parallel Printserver review door Anoniem: 253590

Dit kun je geen review noemen. Het lijkt me beter de review weg te halen persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Bor de Wollef schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 20:34:
Zie hier: productreview: Sweex 1 poorts Parallel Printserver review door Anoniem: 253590

Dit kun je geen review noemen. Het lijkt me beter de review weg te halen persoonlijk.
misschien zijn beoordeling laten staan en de tekst er bij verwijderen dat mag je idd geen review noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Die beoordeling is maar erg weinig waard imho. De hele beoordeling is gebaseerd op dat de gebruiker het apparaat niet aan de praat kreeg. De beoordeling heeft imho zelfs als korte review geen waarde op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Bor de Wollef schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 20:58:
Die beoordeling is maar erg weinig waard imho. De hele beoordeling is gebaseerd op dat de gebruiker het apparaat niet aan de praat kreeg. De beoordeling heeft imho zelfs als korte review geen waarde op deze manier.
dan kan hij helemaal weg, idd een beoordeling zonder onderbouwing is ook niets

Delete lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik zie jullie punt niet zo van het deleten. Hoe gaar die review ook is, wie zegt dat driekwat van de ononderbouwde reviews niet even gaar beoordeeld is op de gebruiker die even een kick had of het juist helemaal niets vond? Volgens mij tellen 1-sterren-reviews niet veel zwaarder mee dan ononderbouwde reviews, dus ach ;)
wolkje schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 21:11:
[...]

Volgens mij is die weging zelfs gelijk. :)
==, maar aangezien ik het niet zeker wist maar voorzichtig gebracht :P

[ Voor 26% gewijzigd door TheZeroorez op 15-03-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

TheZeroorez schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 21:10:
Volgens mij tellen 1-sterren-reviews niet veel zwaarder mee dan ononderbouwde reviews, dus ach ;)
Volgens mij is die weging zelfs gelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Het punt is dat voor mij een onderbouwde review anders is dan een ononderbouwde review die voor mij nauwelijks waarde hebben. Is het in dit geval niet beter er een ononderbouwde review van te maken? Zoals de review er nu staat is het gewoon pulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Laatst online: 14:34

weebl

YARR!

Dit is duidelijk geen objectieve review. Nu wil ik ook niet zeggen dat dat perse nodig is, maar over het algemeen bestaat een review uit plus en min punten. Deze bestaat slechts uit minpunten, en dan niet omdat het product echt slecht (want dat geloof ik echt niet, zie mijn comment bij de betreffende review), maar omdat de gebruiker hem niet aan de praat krijgt. Dan kan je toch geen objectief oordeel vellen over het product? Wellicht wel over de support van de fabrikant, maar ook dat heeft ie niet gebruikt. Dus dit wil ik geen review noemen, maar gewoon een flame naar een product dat in principe best in orde is. Daarom denk ik dat het beter is dat ie verwijderd wordt. En dat de gebruiker het opnieuw mag proberen als ie de support van sweex heeft gebruikt/op GoT een topic heeft geopend, maar dit slaat gewoon nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Lijkt meer op een review van een DOA volgens mij.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste