productreview: Linksys WRT54GR (54Mbps, 4x 100Mbps, 1x 100Mbps) review door Who Am I?
Staat (stond) op 5 sterren, maar dat is hij niet waard.
Ik heb er 3 sterren voor gegeven. Absoluut geen hoogvlieger maar echt slecht is hij ook niet. De gemiddelde+ 3 sterren vind ik er daarom goed bij passen.Megaflix schreef op maandag 17 maart 2008 @ 12:31:
productreview: Linksys WRT54GR (54Mbps, 4x 100Mbps, 1x 100Mbps) review door Who Am I?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
[ Voor 7% gewijzigd door Who Am I? op 17-03-2008 16:54 ]
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
en hij is afgelopen zaterdag pas geregistreerd!!Dima_2005 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 22:13:
Alle reviews van barvangent zijn waardeloos en hij heeft ze gewoon gepost voor de karma, zijn karma zou moeten afgepakt worden.
Ik heb daar ook een discussie over gestart:
Dima_2005 in "[Reviews] Kwaliteit"
[ Voor 1% gewijzigd door Wiethoofd op 17-03-2008 22:16 . Reden: datum, oeps ]
Groever schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:27:
Het was je misschien nog niet duidelijk, Dima_2005, maar reviews zonder onderbouwing plaatsen mag inmiddels. Of je het daar wel of niet mee eens bent is iets anders, maar het is toegestaan. Bovendien krijg je voor een review met een paar aangeklikte blokjes veel minder karma dan voor een volwaardige review.
Heb hetzelfde met mijn laatste review. Zit veel tijd en werk in. productreview: Lian Li PC-7B plus (ATX, geen PSU, Zwart) review door Megaflix. Krijg van de eerste persoon 5 sterren, dat was nét na het plaatsen al, maar nu staat hij op 3, wat dus wil zeggen dat iemand 1 ster gegeven heeftWho Am I? schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:52:
Hij stond eerst op 5 sterren met 2 stemmen, maar na de 3e stem stond er opeens 3 sterren. Ik vindt hem persoonlijk meer waard.
Zeer nette review! heb hem 5 sterren gegeven, staat nu weer op 4 sterren.Megaflix schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 00:43:
[...]
Heb hetzelfde met mijn laatste review. Zit veel tijd en werk in. productreview: Lian Li PC-7B plus (ATX, geen PSU, Zwart) review door Megaflix. Krijg van de eerste persoon 5 sterren, dat was nét na het plaatsen al, maar nu staat hij op 3, wat dus wil zeggen dat iemand 1 ster gegeven heeft
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Zoals hij er stond was hij 4 sterren. Heb hem aan de hand van tips van Wiethoofd aangepastWho Am I? schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 07:10:
Zeer nette review! heb hem 5 sterren gegeven, staat nu weer op 4 sterren.
Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2008 09:19 ]
Mee eens, over geluidskwaliteit is inderdaad amper gesproken. Helaas geven mensen snel een 5 sterren beoordeling voor reviews met veel tekst en plaatjes. Af en toe vraag ik mij af of sommige modders de reviews uberhaubt lezen. 5 sterren is duidelijk te veel in dit geval.Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 09:06:
productreview: Creative X-Fi Xtreme Audio review door Megaflix
Krijgt 5 (het maximum!) sterren !? Het is gewoon een 3-sterren review: prima in orde.
Het is een review zoals die hoort maar dan hoeft ie geen 5 sterren te krijgen. Ik verwacht 4-5 sterren bij uitzonderlijke reviews...
vooral als de geluidskwaliteit maar erg kort besproken wordt, dat lijkt me juist het een van de belangrijkste dingen, maar die komt niet verder dan: ik vind hem goed en voor mij is die voldoende. Geen echte vergelijking/objectieve punten etc. Kun je dus weinig mee.
Klopt, de reden dat hij ook gewoon 1 ster gekregen heeft. Dan zien mensen gelijk dat het een review is die nergens over gaat, en waar niet teveel waarde aan gehecht hoeft te worden.Bor de Wollef schreef op zondag 06 april 2008 @ 13:30:
Ik wil graag de volgende "review" even aandragen:
productreview: Antec TruePower Quattro 850, 850W review door hrichard
De review lijkt imho nergens op en is niets meer dan geflame omdat de gebruiker de voeding met 1 bepaald onderdeel in zijn pc niet aan de praat kreeg.
Graag gedaanOrion84 schreef op zondag 06 april 2008 @ 16:15:
Op deze manier hoort een dergelijke mededeling inderdaad niet thuis in de PR. Bedankt voor het melden
[ Voor 20% gewijzigd door Groever op 13-04-2008 20:43 ]
Bij die muismat en die muis is het simpel, je hebt weliswaar alles verteld wat er te vertellen valt maar het is gewoon te weinig voor vijf sterren. Als je een review over een videokaart had geschreven van deze lengte had je er ook vier gekregen, en ik beoordeel de review onafhankelelijk van het soort product omdat het dan meer op zou leveren om een korte review te maken over iets heel erg simpels dan een lange over een moederbord. Die Sweex-tobo-review vind ik geen vijf sterren waard omdat er misschien vijftien regels aan het toetsenbord geweid worden, en de rest van de review aan de driverproblemen. Natuurlijk is dat nuttig, maar de verdeling was omgekeerd beter geweest. Daarnaast heb je zelf geen benchmarks gedaanWiethoofd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:44:
Om dat Bor het ook vroeg:
Wat kan ik aan deze reviews doen om het 5-sterren reviews te maken:
productreview: Everglide Titan Monstermat Fnatic review door Wiethoofd
productreview: Sweex Multimedia Keyboard KB40US Zwart (PS/2) review door Wiethoofd
productreview: Logitech RX300 Premium Optical Mouse review door Wiethoofd
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?
Ik gebruik gewoon de (zoals het hoort volgens de FAQ) [afbeelding=x]-tagWiethoofd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:36:
en misschien mouseovers op je afbeeldingen plaatsen, dus dat je eerste afbeelding als mouseover heeft: [[url="linkje naar afb"]afbeelding[/url]]
Ja, als je geen tabel gebruikt mag je geen vijf sterren hoor, dat maakt je onderbouwing waardeloos!Ook je overklok resultaten geef je een link naar de techpowerup site, als je die gewoon netjes in een tabel verwerkt met de stock snelheden en je huidige en je max overklok staat dat een stuk netter en kan je later alsnog wel de link geven naar de validation
Letterlijk uit de FAQTheZeroorez schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:14:
[...]
Ik gebruik gewoon de (zoals het hoort volgens de FAQ) [afbeelding=x]-tag
Het blijft mijn beoordeling en voor de overzichtlijkheid is het wel zo netjes[...]
Ja, als je geen tabel gebruikt mag je geen vijf sterren hoor, dat maakt je onderbouwing waardeloos!
[ Voor 4% gewijzigd door Wiethoofd op 16-04-2008 16:24 ]
Voordat ik mod werd heb ik die vijf keer over moeten schrijven, dus ga mij nou niks leren
Ja, maar ga dan ook niet huilen dat jouw review van een muismat of Sweex tobo (zonder tabellen en benchmarks) 'maar' 4 sterren is. Er valt niet zoveel over een muis of toetsenbord te schrijven (tenzij G15 oid), maar dat betekend niet dat je vijf sterren moet krijgen voor een nette review met wat foto's.[...]
Het blijft mijn beoordeling en voor de overzichtlijkheid is het wel zo netjes
Deze (een soortgelijke) discussie hebben we al gehad over het gebruik van je benchmark
[ Voor 10% gewijzigd door Wiethoofd op 16-04-2008 18:17 ]
5 vind ik ook wat veel. Het is een goede uitgebreide review, maar net geen 5 sterren.Wiethoofd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:55:
{update}
En als mijn 'sumiere' review geen 5 sterren krijgt, waarom deze dan wel?
productreview: Logitech Media Keyboard review door SoulShot
Ja, maar in dit topic suggerreer je daar wel het een en ander mee heWiethoofd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:55:
ik huil ook niet dat hij 'maar' 4 sterrren heeft. Ik vroeg wat ik er aan kan/kon/moet/moest veranderen om 5 sterren te krijgen. Van jou hoef ik die atm niet te verwachten, dus vraag ik gewoon om tips.
Ik vroeg om precies hetzelfde als jij. Zijn die kleine dingen voor jou dan echt het fatale voor en vijf sterren review?Ook gaf ik je gewoon een aanwijzing hoe je het beter/mooier zou kunnen doen. Dit hoef je dus niet op te volgen.
Er staat toch ook niet dat je ze wel kunt gebruiken? Jij gebruikt nu de forum FAQ waar de RML voor React in staat, en wil dat in een Productreview gebruiken. Dat sommige tags werken is mooi, maar dat wil niet zeggen dat dat voor alle tags werkt. Ook maakt het een tag die wel genoemd wordt in de Productreview FAQ niet slechteren die link naar die iets relevanter is voor de productreview staan niet de UBB-codes in die je in een review kan/mag gebruiken. zo is de [video]-tag in een review uitgeschakeld
ook de [anchor]- en [jump]-tags zijn uitgeschakeld, mocht je een review met een inhoudsopgave doen en je meteen door kan springen naar het juiste kopje.
..En precies om die reden kun je voor een toetsenbord bijna geen vijf sterren halen. Op die manier zou je ook een USB verlengkabeltje of iets dergelijks kunnen gaan reviewen in de hoop vijf sterren te incasseren.en over die 'tabellen of benchmarks' bij een G15, die vlieger gaat ook niet op omdat je die niet hebt, misschien de input lag, maar daar houdt het dan ook bij op.
Geen idee, van mij heeft 'ie ze in ieder geval niet gehad.En als mijn 'sumiere' review geen 5 sterren krijgt, waarom deze dan wel?
productreview: Logitech Media Keyboard review door SoulShot
Wat doen we hier mee. Eigenlijk is dit geen review. Moet dit worden verwijderd, laten we het staan?Bor de Wollef schreef op woensdag 16 april 2008 @ 10:22:
Deze review lijkt nergens op: een heel geklaag over een defect en RMA afhandeling maar eigenlijk niets over de hd zelf.
productreview: Hitachi Deskstar T7K500, 500GB (7200rpm, ATA133, 8MB) review door Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door Wiethoofd op 17-04-2008 13:40 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
...En waar heb je die wijsheid vandaan?Wiethoofd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:50:
een goede 4 sterren review die net die details heeft en de leesvriendelijkheid en die 'kleine dingen' maken het dan een 5 sterren review.
It's all about the details, als je daar op let geef je minder makkelijk 5 sterren aan een review die 'maar' 4 sterren waard is.
[ Voor 36% gewijzigd door TheZeroorez op 17-04-2008 15:34 ]
De optie om te verwijderen komt uit de gedachtengang dat dit eigenlijk helemaal geen reviews zijn en dus alleen vervuiling van de reviewbase. De vraag breder is dus of we dergelijke vervuiling (tot gewoon misbruik van de review optie) willen tegengaan of niet. Ik zie geen enkel nadeel aan verwijderen, wel aan laten staan. Misschien zien jullie dit anders?wolkje schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:39:
Waarom per se verwijderen? Het zijn natuurlijk beide niet echt reviews, maar dat zie je ook wel aan de beoordeling ervan toch?Dit is juist een van die dingen waar een beoordeling goed voor is. Zo weet iedereen meteen dat ze minder waarde moeten hechten aan de betreffende beoordeling.
Toegegeven deze hadden misschien ook wel een simpele product beoordeling kunnen gebruiken (zonder tekst dus), maar het effect is hetzelfde. Die scores hadden ze toch niet anders gekozen.
offtopic:
Dit is mijn persoonlijke mening. Over het al dan niet verwijderen van reviews ga ik niet.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
[ Voor 18% gewijzigd door Groever op 18-04-2008 08:59 ]
Verwijderd
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2008 17:13 ]
Ik vind het een prima review. Als meer mensen hun gebruikservaringen in zoveel woorden zouden delen, dan zou ik me heel snel een goed beeld kunnen vormen van een product. Ik hoef niet door ellenlange verhalen heen te waden met clickable plaatjes van de afwerking van de schroefjes.Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 17:09:
Deze is zo kort, hoort die er nog wel tussen? Die is zo kort dat ie er eigenlijk gewoon helemaal niet thuis hoort.vind ik.
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?
Verwijderd
Daarvoor bestaat zoiets als 'conclusie' of 'slotsom', dan scroll je toch even naar beneden.Confusion schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 17:29:
[...]
Ik vind het een prima review. Als meer mensen hun gebruikservaringen in zoveel woorden zouden delen, dan zou ik me heel snel een goed beeld kunnen vormen van een product. Ik hoef niet door ellenlange verhalen heen te waden met clickable plaatjes van de afwerking van de schroefjes.
Klopt, maar onderaan staat:wolkje schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:10:
*kleine schop*
productreview: Intel Core 2 Duo E8400 review door Microkid
Het kan altijd uitgebreider, maar één ster vind ik echt wel te weinig voor deze review. Zelf heb ik deze op 3 sterren staan
Dat zal het wel verklaren.update 17-5 : review uitgebreid.
[ Voor 12% gewijzigd door Regeneration op 17-05-2008 11:34 ]
is een oproepje op de FP geen goed idee om het beoordelen van reviews wat populairder te maken, ook voor oudere reviews omdat er hele goede tussenzitten!Regeneration schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:23:
Had er toevallig ook nog een paar (wat oudere) reviews gevonden:
Volgens mij wel 4 hoorproductreview: Western Digital Caviar SE16 WD2500KS, 250GB (7200rpm, SATA II, 16MB) review door Admiral Freebee = nu 2 ster, is toch wel een 3 ster waard?
5 sterren: EENSproductreview: Jetway Radeon HD2900 XT 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, HDMI) X29XT-EN-512Q review door frankknopers = nu 4 ster, maar lijkt me gewoon een duidelijke 5 ster.
Ook 5 sterrenproductreview: Sapphire Crossfire Radeon X1900 XT 512MB DDR3, (PCI-e, 2xDVI) review door frankknopers staat na mijn beoordeling van 5 ster nu op 5 ster, wat vinden jullie?
Wederom eens met de 2 sterren, ook een slechte opmaak (of het gebrek er aanEdit:
productreview: Logitech Cordless Desktop MX5000 review door dirkjesdirk = nu 4 ster lijkt me toch iets te hoog, nietwaar? 2 ster lijkt me beter. Geen kopjes, geen plaatjes, schreeuwerige toon.
Weet niet echt op een oproep zal helpen. Ik bedoel het "probleem" is gewoon dat een groot aantal reviews al een tijd tot een hele tijd geleden zijn gepost. Dat zijn dan ook meestal producten die nu niet meer te koop zijn en/of oude producten zijn. Deze zijn dan meestal ook gelijk niet heel interessant meer om de reviews van te lezen. Uiteraard vind ik dit wel een beetje jammer voor degene die echt veel moeite hebben gestoken in hun eerdere reviews, die dus nu onbeoordeeld zijn.Wiethoofd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:38:
[...]
is een oproepje op de FP geen goed idee om het beoordelen van reviews wat populairder te maken, ook voor oudere reviews omdat er hele goede tussenzitten!
Ik twijfel wel een beetje tussen 3 en 4 ster. Ik geef hem nu de voordeel van de twijfel en geef hem ook 4 ster.[...]
Volgens mij wel 4 hoor
dat hoeft niet, een heleboel reviews zijn 'pas' 3 jaar of jonger omdat het toen pas mogelijk werd om reviews toe te voegen (dacht ik, ik zoek de .plan nog wel eens op) en wat 3 jaar geleden verkocht werd kan nu ook nog verkocht worden en nog steeds heel goed spul zijnRegeneration schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 13:27:
[...]
Weet niet echt op een oproep zal helpen. Ik bedoel het "probleem" is gewoon dat een groot aantal reviews al een tijd tot een hele tijd geleden zijn gepost. Dat zijn dan ook meestal producten die nu niet meer te koop zijn en/of oude producten zijn.
Dat hoeft niet per definitieDeze zijn dan meestal ook gelijk niet heel interessant meer om de reviews van te lezen.
daarom klik ik altijd door naar een review overzicht als iemand een leuke review heeft geschreven, en karmageil als ik ben ga ik ze allemaal langs omdat je per gegeven beoordeling ook karma krijgtUiteraard vind ik dit wel een beetje jammer voor degene die echt veel moeite hebben gestoken in hun eerdere reviews, die dus nu onbeoordeeld zijn.
dus zo'n oproepje zou geen kwaad kunnen, ook wordt tegenwoordig bij nieuwe reviews ook weinig gestemd hoor. ik neem mijn review over m'n scherm even als voorbeeld, 1000+ views in 4 dagen en maar 17 beoordelingen! en om nou aan het eind van m'n review te vermelden dat ze moeten gaan beoordelen vind ik een beetje schraperig/zielig.offtopic:
Even een blik in het Reviewoverzicht zie ik als ik het sorteer op hoogste waardering naar laagste dat op Pagina 21 de overgang is naar geen beoordeling. Er zijn 63 pagina's dus dat er zo'n een derde van de reviews niet beoordeeld zijn en dat is inderdaad wel een groot aandeel die niet beoordeeld zijn.
Je zou eigenlijk het youtube beoordelingssysteem moeten gebruiken, wel op hele sterren beoordelen, maar het gemiddelde laten zien, dus 2x een 4 sterbeoordeling en 3x een 3 sterbeoordeling zou een 3,4 sterreview zijn als je hier dan net op youtube kwart sterren laat zien krijg je een duidelijker beeld wat er ongeveer gestemd is. (bij alleen maar 5 ster beoordelingen is het dan niet echt duidelijkIk twijfel wel een beetje tussen 3 en 4 ster. Ik geef hem nu de voordeel van de twijfel en geef hem ook 4 ster.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Die tweede is inderdaad eens een keer flink uitgebreid, wat nog steeds niet veranderd is, is de afbeelding van de geluidskaart, hij heeft een productfoto een extreme gamer bij een extreme audio reviewDirk schreef op maandag 02 juni 2008 @ 19:50:
Die tweede is blijkbaar een keer flink uitgebreid, die heb ik ooit een 3 ster gegeven. Nu is ie zeker 5 ster ja, net als de ander.
[ Voor 5% gewijzigd door Regeneration op 09-06-2008 16:58 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Regeneration op 09-06-2008 17:44 ]
Verschil tussen 4 en 5 sterren lijkt me vrij duidelijk. Recht uit de TS.Een ster: Zeer slordige en onvolledige review met gebrekkige onderbouwing.
Twee sterren: Matige review met onvolledige beargumentatie
Drie sterren:Korte en bondige review met degelijke beargumentatie en een nette layout.
Vier sterren: Goed verzorgde review, goede onderbouwing en uitgebreid omschreven ervaringen
Vijf sterren: De krenten in de pap, bijzonder uitgebreide reviews van zeer hoog niveau.
Zeker geen 4 sterren waard idd. Ik heb 1 ster gegeven.Regeneration schreef op zondag 13 juli 2008 @ 14:40:
productreview: Sigma 80-400mm f4.5-5.6 EX DG APO OS RF review door Ralph Smeets
Was eerst 1 stem met vier ster, lijkt me zeer onterecht. Het is 1 of 2 ster, waarbij ik twee ster heb gegeven.
Inderdaad niet meer dan 1 ster waard op deze manier. Ik heb een ster gegeven maar er zijn nog meer mods nodig om hem daar netto ook op te krijgen.Regeneration schreef op zondag 20 juli 2008 @ 17:38:
productreview: OCZ OCZ3P16002GK review door R.E.
Staat op 2 ster met 20 stemmen inclusief mijn stem van 1 ster, maar is volgens mijn op het moment echt niet meer waard dan 1 ster.
gewoon 2 sterren, maar als jij en ik al 2 hebben gestemd, en er itt 4 hebben gestemd, moeten dat dan niet 5 sterren stemmers zijn?Megaflix schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:11:
productreview: Asus P5K SE/EPU review door Verwijderd
Paar regeltjes tekst met 4 sterren, geen foto's of zo. Hooguit 2 sterren.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Voor zover ik weet kunnen admins de steren stemmen ook niet zien. Hoe Megaflix het nu berekenend doe ik dan ook wel eens.Dirk schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:22:
Wat een onzin allemaal, dat valt rechtstreeks na te kijken voor de adminsHij is 2 ster nu in ieder geval.
☻/
/▌
/ \
Ik mag hopen dat er admins zijn die eenvoudig kunnen nakijken wie wat gestemd heeft en eventuele structurele foutstemmers hem stemrecht kunnen ontnemen. Op zich valt het natuuurlijk makkelijk te compenseren, vooral omdat de stemperiode nooit afloopt, maar voorkomen is beter dan genezen.Regeneration schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:08:
[...]
Voor zover ik weet kunnen admins de steren stemmen ook niet zien. Hoe Megaflix het nu berekenend doe ik dan ook wel eens.Ook zijn er geen speciale review stemmers (zoals de Pro- en Powermods) die zwaarder wegen.
Voor zover ik weet zijn die er niet. Wellicht dat hogere admins dat eventueel zouden kunnen nakijken. Ook is er voor zover ik weet ook niet iets dat in de planning staat. Het zou wellicht beter zijn, om wat admins zoiets als de Pro-mods en Powermods bij de reacties bij stemwaardering te benoemen, waarbij hun stem ook iets zwaarder weegt dan de "gewone userstem".Dirk schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 13:52:
[...]
Ik mag hopen dat er admins zijn die eenvoudig kunnen nakijken wie wat gestemd heeft en eventuele structurele foutstemmers hem stemrecht kunnen ontnemen. Op zich valt het natuuurlijk makkelijk te compenseren, vooral omdat de stemperiode nooit afloopt, maar voorkomen is beter dan genezen.
hetzelfde systeem als bij de FP-reacties een idee? Maar dan apart voor de reviews, als je goed en eerlijk beoordeeld dat je dan een expert-mod wordt. Moet dan wel geschreven worden en met terugwerkende kracht ingevoerd worden volgens mij.Regeneration schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:40:
[...]
Voor zover ik weet zijn die er niet. Wellicht dat hogere admins dat eventueel zouden kunnen nakijken. Ook is er voor zover ik weet ook niet iets dat in de planning staat. Het zou wellicht beter zijn, om wat admins zoiets als de Pro-mods en Powermods bij de reacties bij stemwaardering te benoemen, waarbij hun stem ook iets zwaarder weegt dan de "gewone userstem".
[ Voor 50% gewijzigd door Megaflix op 24-07-2008 21:13 ]
Hij heeft hem na jouw post zo te zien nog weer gewijzigd. Ik vind hem nu toch wel een 3 ster waard.Megaflix schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:03:
productreview: HP PhotoSmart 2575 review door zwolle.
Nog een 2-ster die 4 sterren heeft gekregen van iemand (nu 3 na mijn stem), kan nog wel een tikje gebruiken.
Weet niet zeker of hij nu uitgebreid is, de datum zegt namelijk wat anders. Maar goed, ik vind de reviews die zo zijn opgebouwen altijd moeilijk te beoordelen. Ze hebben redelijk wat tekst wat is goed, maar de opbouw van de review is niet best: geen kopjes en korte alinea's en soms (in dit geval niet maar dat maakt het juist nog iets moeilijker) na elke zin een enter.Dirk schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 09:20:
[...]
Hij heeft hem na jouw post zo te zien nog weer gewijzigd. Ik vind hem nu toch wel een 3 ster waard.
Ik heb hem toch een 2 ster gegeven. Het is een review dat (net) geen 3 ster is waard is in mij ogen.Naast de inhoud van de review is ook de vorm belangrijk. Een nette review heeft geen onnodige returns en moet vrij zijn van typefouten. De tekst moet in strakke alinea's worden vormgegeven.
Klopt de reviewer heeft het alleen over de problemen maar wat de mogelijke oorzaken zijn en hoe het opgelost kan worden heeft hij/zij het niet over. Daarentegen is de lay out wel ok en heeft de reviewer ook een bijbehorende afbeelding (die je welliswaar gewoon van internet kan plukken, maar beter dan niets).Wiethoofd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 01:18:
De "review" productreview: Asus M3A32-MVP Deluxe review door Verwijderd
(review is een nogal groot woord voor dit 'ding')
en de reactie onder de "review" die keurig mijn punt ook uitlegt, maar ik post het hier.
darkjeric in 'productreview: Asus M3A32-MVP Deluxe review door mcLovin'
{samenvatting: het is een halve review/topicstart voor het probleem wat hij heeft met het mobo}
[ Voor 53% gewijzigd door Wiethoofd op 26-07-2008 11:56 ]
Nu is het wel maximaal 3 ster. Ik twijvel met 2 ster, omdat er eigenlijk inhoud in de review staat. Ik heb toch voor (een krappe) 3 ster gestemd.Wiethoofd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 11:48:
Van mij heeft ie 3 sterren gekregen, ivm opmaak, zinsbouw, afb. etc . Maar het had met deze opbouw en een wat betere beschrijving van het eventuele probleem met oplossing een 4 sterren review kunnen zijn.
ik was het er idd vergeten bij te zetten (net 7 uur lang WoW gespeeld en een beetje duf op dat late uur)
Eens, zeker geen 3 ster. Het is of 1 of 2 ster, waarbij ik voor allebei voor 1 ster heb gestemd.{update}
nog even een review die absoluut geen 3 sterren waard is: productreview: NEC ND-3540 16x (Dual-layer, Zwart) review door KneppaH hoort gewoon een 1 ster te zijn.
Deze trouwens ook: productreview: Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB review door Verwijderd
Weer een twijvelgeval. Het is 2 of drie ster. Zeg wel 2 keer "dat heb ik nog niet getest, maar komt wel" waarbij ik denk test dat dan eerst voordat je de review schrijft, maar goed. Ik denk dat 2 en 3 ster beide kunnen. Ik op 2 ster gestemd.Deze: productreview: Sony Vaio VGN-AR71S review door johnnyv.nl is gewoon 2 sterren waard,
Deze leest wel duidelijk wat onrustig door steeds de "...." tussen de tekst. Heb ik een 2 ster gegeven.
Ik heb hem nog eens doorgelezen en mijn stem neergezet voor 3 sterren, dat waren er 2.Regeneration schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 14:20:
Had nog wat reviews van Microkid gezien waarbij de beoordelen niet allemaal kloppen:
productreview: Intel Core 2 Duo E8400 review door Microkid Deze is hier eerder gepost, Microkid had de review later nog aangepast, nu is hij wel 3 ster. (Nu: 2 ster met 29 stemmen)
Ik heb goed opgelet, krijg ik nu bonuspuntenRegeneration schreef op maandag 28 juli 2008 @ 23:07:
Wie goed heeft opgelet ziet dat ze allemaal van Femme zijn. Ik dacht die heeft toch wel karma genoeg.![]()
☻/
/▌
/ \
Het verhaal is aardig geschreven en hij heeft wat plaatjes erbij gezet, maar het is wel erg kort imho.Kixtart schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 12:51:
Ik vind twee sterren daar niet zo heel erg. Wel lekker verhaaltje, zo slordig is het niet.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq