Testing, one, two ...
Sony Reader Pocket Edition PRS300 (Zwart 5") review door Koesper
Waarom krijgt ie maar één ster?
Edit: @ Jejking: ik heb die opmerking helemaal over het hoofd gezien! Mijn exuses. Door deze opmerking verliest deze review m.i. inderdaad relevantie. Het lijkt mij niet goed om illigale zaken te promoten!
Bovenstaande bericht wordt dus ingetrokken.
[ Voor 29% gewijzigd door Herman op 01-06-2010 11:11 ]
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Deze gebruiker schrijft wel meer van dit soort reviews:
productreview: Panasonic Viera TX-P42S20E review door 418O2
Deze review voegt naar mijn mening echt totaal niets toe, dus 1 sterretje.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Ik zie het ja. 2 sterren is nu inderdaad prima.Dirk schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:26:
Die 2e heeft ie zo te zien net uitgebreid, nu kan hij wel op 2 sterren.
Anoniem: 329013
Zo'n review kan natuurlijk nooit 5 sterren hebben.
Ik zou hem zelf eerder 2 sterren geven.
Edit: Na mijn 2 sterren heeft hij er nu 4...
Vind ik nog teveel.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 329013 op 05-08-2010 15:32 ]
ik heb hem 3 sterren gegeven, vind hem geen 2 sterren, 3 vind ik prima.Anoniem: 329013 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 15:30:
Deze productreview klopt niet: productreview: Western Digital Raptor WD360GD, 36GB review door Luuk1983
Zo'n review kan natuurlijk nooit 5 sterren hebben.
Ik zou hem zelf eerder 2 sterren geven.
Edit: Na mijn 2 sterren heeft hij er nu 4...
Vind ik nog teveel.
ping 127.212.23.124
ja, dat is niet echt zinvol zo nee...pjottum schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 21:27:
productreview: Nokia N8 Zwart review door Meraladem is interessant: apparaat is niet te koop en.. afijn, er zijn al wat queries losgelaten, die staan erbij... wellicht verwijderen?
admin kan hier vast wel iets aan doen
productreview: Toshiba Portégé R700-14F review door Anoniem: 275547
Is het de moeite waard om iets als dit te laten staan?
[ Voor 28% gewijzigd door Rupie op 26-10-2010 20:25 ]
Nee ik vind van niet. Het is gewoon een klaag zang over de service van Toshiba. Heeft weinig met het product te maken.Rupie schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:25:
Wat mij betreft de review van het jaar:
productreview: Toshiba Portégé R700-14F review door Anoniem: 275547
Is het de moeite waard om iets als dit te laten staan?
Ik heb weer mijn uiterste best gedaan om een 5-sterren review te bakken, is me heel aardig gelukt vind ik zelf

Vanmorgen toen ik hem plaatste stond hij meteen op 5 sterren, maar nu staat hij op 4 sterren.
Vinden jullie dit terecht, zo nee, wat doet hij nog op 4 sterren.
zo ja, wat kan ik er nog aan verbeteren om wel aan 5 sterren te komen?
Die staat nu gemod op 2 sterren, maar ik zou niet weten wat ik nog meer over een usb-stick moet vertellen. En volgens de modhandleiding zou twee sterren een matige review betekenen. Ligt het aan mij, of hebben de reviewers slecht gelezen?
Toen ik de review net had geplaatst, hadden de eerste 4 modders de review op 3 sterren gewaardeerd.
Ik hoor graag of mijn argumentatie ergens op slaat
Datzelfde geldt voor de review van mijn Synology DS110j, daarover hoor ik ook graag wat ik eraan kan verbeteren. Behalve dat er foto's bij moeten, want dat is evident.
Je krijgt 3 dik-verdiende sterren van mij!roland83 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:37:
Onlangs heb ik deze review geschreven: LaCie WhizKey 8GB.
Die staat nu gemod op 2 sterren, maar ik zou niet weten wat ik nog meer over een usb-stick moet vertellen. En volgens de modhandleiding zou twee sterren een matige review betekenen. Ligt het aan mij, of hebben de reviewers slecht gelezen?
Toen ik de review net had geplaatst, hadden de eerste 4 modders de review op 3 sterren gewaardeerd.
Ik hoor graag of mijn argumentatie ergens op slaatEn ook hoor ik graag wat ik eraan kan verbeteren om aan 4 sterren te komen.
Datzelfde geldt voor de review van mijn Synology DS110j, daarover hoor ik ook graag wat ik eraan kan verbeteren. Behalve dat er foto's bij moeten, want dat is evident.
Ik heb gister ook een review gepost maar ik merk dat men streng is geworden en karig met sterren.
Als je meer kans wil hebben op 3 sterren zou je wellicht nog wat benchmarks kunnen toevoegen?
[ Voor 3% gewijzigd door Herman op 11-11-2010 13:28 ]
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Los van hoe je je review nog kan verbeteren wil ik even ingaan op de sterren beoordeling. Dezelfde discussie is een tijd geleden ook gevoerd en lang niet iedereen was het met me eens. In het kort vind ik persoonlijk dat als je over een product minder makkelijk veel over kan vertellen niet gelijk betekend dat je 4 of 5 sterren verdient, ook als je "alles" hebt verteld.roland83 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:37:
Ik hoor graag of mijn argumentatie ergens op slaat
Een voorbeeld:
- Een review over een moederbord waar pagina's nuttige tekst in staat met veel afbeeldingen en veel benchmark resultaten. (Zie bijvoorbeeld de reviews van Terw_Dan)
- Een korte maar wel nuttige review over een muismat met een afbeelding.
Wat er in die handleiding staat is slechts ter indicatie. Men vat het, naar mijn mening, vaak veel te letterlijk op. Het zit inderdaad wel een verschil in de sterren, maar een 3 ster review kan ook heel nuttig zijn, maar deze zal minder uitgebreid zijn dan een 5 ster. Je moet de sterren eigenlijk niet correleren als een beoordeling als cijfer die je bijvoorbeeld op school krijgt, wat volgens mij velen wel doen.
[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 11-11-2010 18:22 ]
Ik had ze beide al op 3 sterren staan, heb je wel verdiend vind ik, alleen bij de usb-stick zouden inderdaad wat benchmarks niet misstaan.roland83 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:37:
Onlangs heb ik deze review geschreven: LaCie WhizKey 8GB.
Ik hoor graag of mijn argumentatie ergens op slaatEn ook hoor ik graag wat ik eraan kan verbeteren om aan 4 sterren te komen.
Ja, daar ben ik het wel mee eens.Regeneration schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:01:
[...]
Los van hoe je je review nog kan verbeteren wil ik even ingaan op de sterren beoordeling. Dezelfde discussie is een tijd geleden ook gevoerd en lang niet iedereen was het met me eens. In het kort vind ik persoonlijk dat als je over een product minder makkelijk veel over kan vertellen niet gelijk betekend dat je 4 of 5 sterren verdient, als je "alles" hebt verteld.
Een voorbeeld:Stel dat ik beide reviews zo goed als alles over het product wordt verteld, moeten ze dan beide met 5 sterren worden beloont? Zelf denk ik absoluut van niet, die review over de muismat zou ik niet snel meer dan 3 ster geven (wat overigens niet betekend dat de review dus slecht is!), maar vele anderen in de voorgaande discussie waren hier soepeler in.
- Een review over een moederbord waar pagina's nuttige tekst in staat met veel afbeeldingen en veel benchmark resultaten. (Zie bijvoorbeeld de reviews van Terw_Dan)
- Een korte maar wel nuttige review over een muismat met een afbeelding.
Wat er in die handleiding staat is slechts ter indicatie. Men vat het, naar mijn mening, vaak veel te letterlijk op. Het zit inderdaad wel een verschil in de sterren, maar een 3 ster review kan ook heel nuttig zijn, maar deze zal minder uitgebreid zijn dan een 5 ster. Je moet de sterren eigenlijk niet correleren als een beoordeling als cijfer die je bijvoorbeeld op school krijgt, wat volgens mij velen wel doen.
Maar ik weet zelf ook (zie een paar posts hierboven) dat het jammer is als je erg veel tijd en moeite in een review hebt gestoken en dat die dan net niet het aantal sterren krijgt dat jij vindt dat hij moet krijgen.
Maar daar moeten we maar gewoon niet te zwaar aan tillen vind ik.
En trouwens ff nog een dikke veer in Terw_Dan's reet, jouw review zijn altijd 5-sterren waard! Je hoeft ze eigenlijk niet te lezen om te beoordelen, ze zijn gewoon altijd steengoed!
kort geleden heb ik eenreviewgeschreven over de LianLi Q08B.
Hoewel uitgebreide benchmarks ontbreken, is volgens mij de layout in orde en heb ik daarnaast uitgelegd waarom ik voor deze case heb gekozen, door deze met andere opties te vergelijken. Ook heb ik volgens mij belangrijke punten wel besproken, maar commentaar is blijkbaar welkom!
Hij heeft namelijk nu maar 2 STERREN!
Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden, alvast bedankt!
Ik vind hem 3* waard.BlackSmoke schreef op woensdag 15 december 2010 @ 14:53:
Beste Tweakers,
kort geleden heb ik eenreviewgeschreven over de LianLi Q08B.
Hoewel uitgebreide benchmarks ontbreken, is volgens mij de layout in orde en heb ik daarnaast uitgelegd waarom ik voor deze case heb gekozen, door deze met andere opties te vergelijken. Ook heb ik volgens mij belangrijke punten wel besproken, maar commentaar is blijkbaar welkom!
Hij heeft namelijk nu maar 2 STERREN!Ik verwacht echt geen 5 sterren, maar dit is toch wel vreemd?
Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden, alvast bedankt!
Ik heb er 4 gegeven, nu sta je op 3*
* yannickie111 weet dat dit eigenlijk niet de bedoeling is, maar doet het stiekem toch
Hoop dat meer mensen het met je eens zijn, en dat ik nog wat opbouwende kritiek mag ontvangen!
Ik vind dit een uitzonderlijk goede review. Zou deze ook 5 sterren verdienen?
Sony Alpha DSLR-A580 review door PowerUp
Deze review vind ik zeker meer dan 1 ster verdienen:
Lian Li PC-V351B (Zwart) review door jeroen_loeffen
Check!Herman87 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:52:
Wmb een (krappe) 3 sterren.Deze review vind ik zeker meer dan 1 ster verdienen:
Zeker weten!Herman87 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:52:
2 sterren van mij, echt geen goede review, maar net iets meer dan 1 ster wmb.Deze review vind ik zeker meer dan 1 ster verdienen:
Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty) review door Joindry
Ik kan me wel vinden in je mening, maar ik ben het er niet helemaal eens met je laatste opmerking. Als je sterren ergens ziet, met daarboven "Waardering" geschreven, dan denk je juist meteen aan een cijfer op school. Dan had het anders moeten heten.Regeneration schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:01:
Ik ben het helemaal met je eens dat je moeilijk meteen 5 sterren uit kan delen aan een review van 200 woorden over een usb-stick, ook als deze compleet is met benchmarks. Er valt niet veel meer over te vertellen, maar dan vind ik vier sterren ook mooi.
Wat vinden anderen van mijn review over de Lenovo Thinkpad X201 Tablet? Ik heb er uren tijd in gestoken, inclusief foto's en screenshots. Ik heb niet het idee dat ik belangrijke dingen heb gemist, en ik heb moeten zoeken naar nadelen van de laptop. Toch zie ik "maar" vier sterren. Ik schrijf reviews niet om voor de 5 sterren te gaan, maar ik zie simpelweg niet wat ik nog had moeten doen om vijf sterren te krijgen.
Dit maakt het waarderingssysteem van reviews voor mij wel een beetje twijfelachtig. Ik heb niet het idee dat mensen de richtlijnen van de sterren die in de handleiding staat te letterlijk opvatten, maar juist dat ze zelf niet waarderend genoeg zijn. Misschien hebben die mensen zelf geen idee wat een werk het kan zijn om een goede review te schrijven?
[ Voor 5% gewijzigd door roland83 op 24-01-2011 13:37 ]

Deze SSD werd zo uitgebreid beoordeeld, dat er een extra reactie nodig was om alle tekst kwijt te kunnen
Alleen zie ik nu dat deze niet meer op 5 sterren staat... Volgens mij is ie dat wel waard!

Adata Nobility N004 128GB review door TERW_DAN
Deze lijkt me dus wel 5 sterretjes verdienen!
Deze mag wel 3 sterren
Netgear ReadyNAS Duo RND2000 review door LCP
(al mag ie wel wat minder enters en smiley's gebruiken)
Daarnaast lijken mij deze wel 3 sterren waard
HTC Wildfire Bruin review door chewie
Keysonic KSK-5200 RFM review door Anoniem: 41908
OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB review door Japperrrr?
Het is nu niet meer dan een rijtje links naar ervaringen op fora, zonder enige structuur.
Zeker niet meer dan 1*.roland83 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 12:14:
Wat doen we in het algemeen met reviews als deze?
OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB review door Japperrrr?
Het is nu niet meer dan een rijtje links naar ervaringen op fora, zonder enige structuur.
Als het kon zelfs 0, dit is gewoon niks.
Is 0 niet al teveel?yannickie111 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:44:
Als het kon zelfs 0, dit is gewoon niks.
En zo ook deze: Samsung Galaxy Tab P1000
[ Voor 25% gewijzigd door roland83 op 20-02-2011 22:41 . Reden: nog een review erbij ]
Een negatieve review zonder het getest te hebben, sure...
Review van de tweaker mark184 op 2 februari 2011: productreview: Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8 review door mark184
Review van Koen Crijns op 28 december 2011: http://nl.hardware.info/r...ance-8gb-ddr3-1600-review
Is dit niet simpel knip en plakwerk van een ander zijn werk en dan nog slechts de moeite nemen om minimale aanpassingen te doen?
Hoe kan deze 4 sterren krijgen? Zo'n fantastische review vind ik het niet eerlijk gezegd.
2 sterren lijkt mij wel voldoende.Rupie schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 08:21:
productreview: Apple iPad 2 16GB Wi-Fi (Zwart) review door FokSuk70
Hoe kan deze 4 sterren krijgen? Zo'n fantastische review vind ik het niet eerlijk gezegd.
zonder tussenkopjes enz.....
Wat mij betreft hebben die geen ander nut dan reclame!?
‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’
Wat mij betreft mogen dit soort productreviews nog wel twee sterren krijgen.
productreview: Mio 470 (Europa) review door klaashelmers
Een eventuele geïntresseerde zou hier nog wel iets aan kunnen hebben.
Ik zit te twijfelen tussen 1 of 2 sterren...Herman87 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:31:
* yannickie111 blaast wat stof van dit topic
Wat mij betreft mogen dit soort productreviews nog wel twee sterren krijgen.
productreview: Mio 470 (Europa) review door klaashelmers
Een eventuele geïntresseerde zou hier nog wel iets aan kunnen hebben.
Er staan echt helemaal geen koppen in, ziet er uit als een hele lap tekst.
En zo lang/uitgebreid is hij ook weer niet.
Het verhaal is wél goed leesbaar en het is de eerste productreview van deze user. Wat mij betreft mag dan het voordeel van de twijfel gegeven worden. En wat ik eerder al aangaf, hier is nog best wel wat info uit te halen bij een eventuele aanschafTwee sterren: Matige review met onvolledige beargumentatie
Edit:
Zie ook deze discussie waar een veel onvolledigere productreview 2 sterren wordt gegeven
Femme in "Het kleine Productreview beoordelingento..."
[ Voor 18% gewijzigd door Herman op 10-05-2011 10:45 ]
Staat nog steeds op 1 ster, als ik hem 5 sterren zou geven zou hij naar 2 sterren springen, maar dat is niet de bedoeling volgens mij

Hij staat op 2 sterrenyannickie111 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:20:
Vooruit dan, 2 sterren van mij.
Staat nog steeds op 1 ster, als ik hem 5 sterren zou geven zou hij naar 2 sterren springen, maar dat is niet de bedoeling volgens mij
De sterren-rating zegt m.i. niet per definitie iets over de kwaliteit van je reviewHenkAjax schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 23:13:
Ligt het nou aan mij, een productreview is 1 mening van 1 gebruiker.De manier van beoordelen en de onderbouwing is iets wat je in de loop van de tijd leert te gebruiken.Ik heb toevallig vandaag ook een review geplaatst en de waardering was 1 ster.Ik leer alleen maar van de waardering, goed of slecht.Het is alleen wel jammer dat de mensen niet de moeite nemen om een berichtje achter te laten bij de betreffende review.Ik blijf mijn best doen, misschien tegen beter weten in.
productreview: Western Digital My Book Elite 2TB Zwart review door HenkAjax
Deze gebruikservaringen kunnen een eventuele koper best helpen bij een aanschaf.
Als tip kan ik nog wijzen naar dit topic: Handleiding "User Productreview" (draft)
Hier staan veel tips in hoe je een productreview uitgebreider kunt maken.
Voeg je dat nog toe dan zit je al tussen de 2 en 3 sterren
Het is op zich geen verkeerde review, maar hij is zeker niet uitgebreid, het is een stuk tekst, geen kopjes.
En bij een harde schijf zijn wat benchmarks altijd wel handig, dat is (zeker voor Tweakers) toch een belangrijk punt waar ze een harde schijf op uitkiezen.
En verder inderdaad wat zelfgeschoten foto's erbij, want het oog wil ook wat he
Helaas klopt de waarschuwing niet. De SSD is niet het probleem, de notebook wel.
Jep, die review mag van mij best getrashed worden, als dit mogelijk isPhilflow schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:22:
Dit is geen review. De reviewer zegt het zelf al: "Geen review maar een waarschuwing".
Helaas klopt de waarschuwing niet. De SSD is niet het probleem, de notebook wel.
Handige info, dat wel maar een review?
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Deze review is in z'n huidge staat toch ook wel 2 sterren waard?
productreview: Sony Vaio VPCY11S1E/S review door Judge Ming
Jep, had ik hem al op staan.Herman87 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 23:42:
@ Wijnmands, die heb ik toch 2 sterren gegeven. Hoewel niet helemaal overzichtelijk, is het wel enigszins bruikbaar
Deze review is in z'n huidge staat toch ook wel 2 sterren waard?
productreview: Sony Vaio VPCY11S1E/S review door Judge Ming
productreview: Xtreamer Mediaplayer review door Jape
heb nu al 2 reviews geschreven, met nette layout en plaatjes, kom echter niet verder dan 2 sterren, graag enige tips..om de volgende nog beter te maken.
mvgr Jerdek
http://tweakers.net/produ...power-bqt-e7-cm-480w.html
http://tweakers.net/productreview/31597/logitech-m570.html
[ Voor 32% gewijzigd door Jerdek op 23-06-2011 20:46 ]
Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.
edit:
productreview: be quiet! Straight Power BQT E7-CM-480W review door Jerdek
Eigenlijk voegt deze review niet veel toe, alleen dat de fabrikant coulant is als je kabels mist. Voor de rest lees ik alleen een spec-sheet.
Wat zijn jouw ervaringen? Ging het inbouwen goed? klikte de kabels er goed in? Dat je de voedingswaarde erbij zet is wel goed, alleen die kan je ook gewoon bij de fabrikant opzoeken. Je hebt er zelf niets aan gemeten bijvoorbeeld.
Een voeding is niet iets waar je ff makkelijk een review over schrijft, verwacht niet meteen 3 of meer sterren zo.
(mijn persoonlijke mening hoor
edit2:
productreview: Logitech M570 review door Jerdek
Hier mis ik eigen foto's
En ik ben nu wel heel benieuwd wat er zoveel in te stellen is in de software. He het het er wel over maar je zegt niets.
"Draadloos,met het gevoel alsof hij bedraad is" Uhm? huh?
En lees je tekst na, zit vul met stijlfouten (geen spatie na een punt/comma, hoofdletters, dt, d, t, me etc.)
[ Voor 106% gewijzigd door Len op 23-06-2011 21:10 ]
zal er straks nog wat dingen bijvoegen en aanpassen, thanks!
[ Voor 32% gewijzigd door Jerdek op 23-06-2011 21:11 ]
Sowieso staan hier veel goede tipsJerdek schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:30:
@herman87,
heb nu al 2 reviews geschreven, met nette layout en plaatjes, kom echter niet verder dan 2 sterren, graag enige tips..om de volgende nog beter te maken.
mvgr Jerdek
http://tweakers.net/produ...power-bqt-e7-cm-480w.html
http://tweakers.net/productreview/31597/logitech-m570.html
De review van de PSU vind ik al wel vrij goed. Zoals Len al aangeeft, zijn gebruikservaringen altijd nuttig. Wellicht ook altijd goed omschrijven wat de reden van aanschaf is. Waarom voldeed dit product aan je vereisten? Daarnaast is het altijd nuttig om te vermelden wat er precies in de verpakking zit. Ook wordt het gewaardeerd als je een foto'tje neemt van een ingebouwde kast.
De M570 mist inderdaad een omschrijving van de software. (Wat Len al aangeeft) Wellicht een prt scn van de userinterface? Daarnaast helpt het om de punten wat breder te omschrijven. Je geeft ook 5 sterren voor de bouwkwaliteit, maar dat wordt verder niet uitgelegd in de review. Waarom is de bouwkwaliteit goed?
Probeer alle punten waar je sterren voor geeft, te omschrijven/beargumenteren.
Ik zie de tips van herman nu pas(was al aan het aanpassen) bedankt!
Ik kende de handleiding niet, maar heb ideeën opgedaan aan de hand van reviews van anderen, bedankt iig voor de link.
de review van de PSU is iig al aangepast.
edit, nog enige aanpassingen gedaan aan be-quietreview.
edit2: bedankt voor de aanwijzingen. Door enige aanpassingen en toevoegingen heb ik er inmiddels een ster bij
edit3: de logitech review is ook aangepast
[ Voor 30% gewijzigd door Jerdek op 25-06-2011 15:13 ]
productreview: Western Digital Elements SE 500GB Zwart review door nozem
Anoniem: 284785
Ik vond dit bericht een tijdje geleden toen ik op mijn profielnaam zocht. Nog bedankt voor het compliment.Herman87 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:56:
Deze review vind ik erg netjes en verdient m.i. zeker 3 sterren! Zeker voor iemands eerste review.![]()
productreview: MSI SyrenPhone Whisper review door F0nz0
Toen ik 'm aantrof hadden 13 tweakers 'm slechts gemiddeld één ster gegeven. (dat lijkt mij niet echt motiverend om meer reviews te maken)
Die één ster waarderingen komt omdat ik de Previewmodus bij Productreviews niet zag. Mijn eerste gepubliceerde versie was nogal karig. Deze werd telkens door mij geupdate tot wat hij nu is. Naderhand kwam ik er achter dat deze previe modus bestond.
Hiermee komen we meteen bij een heikel punt en dat is, dat de Tweakers' Productreview upload niet echt gebruiksvriendelijk is te noemen. Zo was, en is ook nu nog, de Previewmodus volgens mij pas aanwezig en selecteerbaar nádat de review is gepubliceerd en je via Review bewerken bent terug gegaan naar de bewerkingsmodus, waarin dan deze optie wel aanwezig is.
Mijn tweede punt gaat over de karige mogelijkheden om foto's en afbeeldingen toe te voegen. Ik schrijf redelijk makkelijk teksten, maar ben niet echt een HTML-klopperT. Veelgelezen punt van kritiek op reviews is de afwezigheid van foto's/afbeeldingen. Dat wordt denk ik niet veroorzaakt door onwelwillendheid van de review schrijvers, maar meer door onwetendheid.
Het zou mooi zijn als Tweakers daar eens wat meer aandacht aan zou kunnen besteden.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 14-11-2011 14:35 ]
Graag zou ik willen weten wat ik hier nog allemaal aan kan doen om er toch minstens 3 sterren te verdienen.
productreview: 3Dconnexion SpaceNavigator PRO review door D-rez
Tips voor een hogere score
- Plaats een paar Prt Scr's van de software en drivers. Welke mogelijkheden heb je om de werking aan te passen? etc. Waarom zijn de drivers zo goed? Voor welke OS'en zijn er drivers etc.
- Pic's
-Zijn er vergelijkbare producten op de markt? Welke is beter? Zou je het product aanbevelen aan anderen?
-Is de prijs gerechtvaardigd?
Verder staan hier héél veel tips in voor verbetering: Handleiding "User Productreview" (draft)
Maar je zit w.m.b. al wel bijna aan de drie sterren
(ow jah, en je hebt 'eenmaal gewend dan onmisbaar' zowel bij positieve als negatieve punten staan)
productreview: 3Dconnexion SpaceNavigator PRO review door D-rez
Nee, hoor.D-rez schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:00:
nu zal ie wel 3 sterretjes waard zijn toch?
Dergelijke reviews zijn wat mij betreft 4 sterren waard
Dat moedigt aan om het vaker te doen, want het is best leuk om zo'n stukkie te schrijven.
Hoe kun je eigenlijk achteraf typo's/grammatica fouten eruit halen die door de spellingscontrole zijn geglipt, zonder de review meteen weer als "nieuwe" review te laten zien in de lijst?
Ik meen dat als je hele kleine aanpassingen doet, of je hebt kort ervoor al een aanpassing gemaakt, dat deze dan niet opnieuw in de lijst komt te staan met 'Productreviews'. (Maar dat weet ik niet zeker)
Maar waarom wil je dat voorkomen?
Voor een card reader is deze productreview wel heel uitgebreid. Wellicht 4 sterren waard?
productreview: Delock USB 3.0 Card Reader All in 1 review door jesper86
productreview: Panasonic Lumix DMC-FT4 Zilver review door harley
↓ volgende bericht hieronder ↓
productreview: Microsoft LifeCam HD-3000 review door nibakker
Webcam met goede kwaliteit beeld en geluid voor weinig geld en gemakkelijk in gebruik
Meer staat er niet.
1000 woorden misschien, zo kun je dan ook zien dat iemand de moeite heeft genomen, als ik soms in de lijst kijk wat iedereen plaatst, dan kan ik wel janken.Misha schreef op woensdag 05 december 2012 @ 17:35:
Ik denk dat je het netter kan oplossen door enkel een productreview te tonen in de tracker als hij boven een x aantal karakters komt. Maar goed, waar leg je dan uiteindelijk de grens?
Die grens was er gewoon in TWK6.9 hoor en lag rond de 300 tekens iirc. Reviews werden bij wijzigingen van 5~10% gekickt in de tracker.Misha schreef op woensdag 05 december 2012 @ 17:35:
Ik denk dat je het netter kan oplossen door enkel een productreview te tonen in de tracker als hij boven een x aantal karakters komt. Maar goed, waar leg je dan uiteindelijk de grens?
Alleen de eerste zin van de laatste alinea ("Het monteren van de HD’s in de Zyxel NAS325 is redelijk eenvoudig.") biedt echt nieuwe informatie (de rest is al te vinden bij de specificaties), maar zelfs die informatie is zeer beperkt en echt onvolledig. Op zich geen probleem, ieder z'n eigen reviewkwaliteiten.
Maar er zijn 2 Tweakers die dit +2 (Uitvoerig) vinden ("maakt ins en outs goed duidelijk"). De effectieve score is nu +1 maar ik kan echt niet zeggen dat deze review mij echt geholpen heeft in het maken van een keuze.
Eentje daarvan heeft zichzelf al verraden MacroTough in 'productreview: Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9B review door DABCraft'Rupie schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 18:58:
Moest bij het zien van de beoordelingen van productreview: Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9B review door DABCraft toch even aan dit topic denken... welke 2 mensen geven hier een +3 voor?
Waarom kun je overigens geen -1 geven op reviews?
Ik schrijf dit verhaal omdat ik graag zou weten of mijn review juist beoordeeld is.
Eergister heb ik mijn eerste review geplaatst, gewoon om een keer te proberen. Deze was allesbehalve uitgebreid. Deze kreeg 8 +1 beoordelingen
De volgende dag zag ik dat de review wat betreft views was geexplodeerd. Ik besloot snel om de review compleet te herschrijven. Ik denk dat hij 5x zo lang is geworden, fotos gemaakt ect ect ect.
De teller staat inmiddels op bijna 500 views na 3 dagen...
Zoals ik al zei; voordat ik hem had herschreven kreeg ik vrijwel alleen +1 beoordelingen. Ik had gehoopt dat, nadat ik hem had herschreven, de beoordelingen omhoog zouden gaan. Ik heb namelijk het idee dat de titel beknopt er niet echt meer bij past...
Ik was benieuwd of de huidige beoordeling, nogsteeds bij de review past.
Alvast bedankt voor het lezen,
Valentijn
productreview: Sennheiser PXC 360 BT (Zwart) review door Valentijn
[ Voor 8% gewijzigd door Valentijn op 19-10-2013 21:54 ]
Keep it cool
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Keep it cool
productreview: Sony Xperia ZL Wit review door CLB of m'n nieuwe review die net online is,
waar 't ook al gebeurd: productreview: HTC One Mini Zilver review door CLB, imho *trollollol*
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
@Valentijn, ik heb die van jou op een +2 staan, ik vind hem namelijk iets meer dan beknopt. Waarschijnlijk zijn er alleen mensen die op de eerste versie een +1 gegeven hebben die dat niet meer aan zullen passen omdat ze gewoon niet zien dat de review aangepast is. Misschien iets voor een feature request, een notificatie als een productreview waar je een score op hebt gegeven aangepast wordt
Ik zie het zelf overigens ook gebeuren hoor, er zijn ook mensen die deze beknopt vinden: productreview: Logitech Harmony 1000 Advanced Universal Remote review door Rupie, productreview: Antec ISK 300-65 review door Rupie en productreview: Dell Inspiron 13z (N00Z1302) review door Rupie
Maar dit zijn allemaal verschillende users, dus het is niets persoonlijks.