Absoluut nog geen 5 sterren. 4 Sterren staat hij trouwens nu op.Wiethoofd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 21:58:
productreview: Acer Aspire One 751h Zwart review door Philflow is volgens mij een onterechte 5 sterren, gaat eerder richting de 4 gezien de hoeveelheid tekst (en uncheckimaged foto's).
Deze redelijke korte review bevat wel veel informatie, daarom wil ik hem toch nomineren voor 4 sterren i.p.v. de huidige 3 sterren:
productreview: OCZ Throttle eSATA Flash Drive 16GB Zwart review door ncb
Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje
Ik heb gisteren mijn eerste productreview geschreven en vind hem zelf best aardig gelukt. Echter vind ik het jammer dat je geen echte feedback krijgt op het artikel (d.w.z. je krijgt alleen wat sterretjes) en je moet dus zelf maar gissen wat aan je artikel mensen onvoldoende vinden, mag ik misschien vragen om feedback? Dan kan ik er leer uittrekken voor mijn toekomstige reviews en eventueel de huidige verbeteren
De review: productreview: HP Pavilion dv7-2080ed (NQ562EA) review door BastiaanN
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
reviews: Tweakers.net FAQ
Verder kun je aangeven bij je review dat het je eerste is en of mensen er met suggesties ter verbetering op willen reageren.
Je zult ontdekken dat je niet van alle suggesties blij wordt, maar soms heb je geluk als ik hem gelezen heb en dan suggestie geef (*kuch*, *kuch*
Ik zal je review eens gaan bekijken. Ik heb wel eens met het idee rond gelopen om een topic te openen "de perfecte review" o.i.d. waar dan een aantal randvoorwaarden in besproken worden. Door tijdgebrek is het er nooit van gekomen.
Als laatste tip kijk naar mensen die goede reviews schrijven (in willekeurige volgorde):
Femme
Wiethoofd
frankknopers
Thy King
Dima_2005
Pjerry (zei hij onbescheiden).
Er zijn er nog veel meer, maar hier kun je mee uit de voeten. Kijk alleen maar naar de reviews met minimaal 4 sterren. Ik weet zeker dat je dan een idee hebt hoe je goede review in elkaar moet steken.
/edit
Ik zie dat je 4 sterren krijgt voor je eerste (zo op het eerste gezicht goed uitziende) review.
Waar hebben we het over

[ Voor 4% gewijzigd door Pjerry op 07-06-2009 11:23 ]
Pjerry leest de les....
Ah! Bedankt
True, maar zoals ik al aangaf, dat zijn maar "sterretjes". Ik kan me voorstellen dat het een stuk prettiger is om gewoon feedback te ontvangen met evt. wat verbeterpuntenPjerry schreef op zondag 07 juni 2009 @ 11:19:
/edit
Ik zie dat je 4 sterren krijgt voor je eerste (zo op het eerste gezicht goed uitziende) review.
Waar hebben we het over.
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Overzicht van UBB-codes #tag_abbr
Succes ermee, maar volgens mij zit het wel goed
Pjerry leest de les....
Ook de volgende personen weten aardige reviews in elkaar te knutselen:
TheZeroorez
Regeneration
Bartjebart
Admiral Freebee
uncle_sjohie
/me Wiethoofd is een UBB/RML kunstenaar
Ik weet niet of je al wat gemaakt had, maar misschien dat we samen wat leuks kunnen knutselen en het tot een FAQ op de frontpage kunnen makenPjerry schreef op zondag 07 juni 2009 @ 11:19:
Ik heb wel eens met het idee rond gelopen om een topic te openen "de perfecte review" o.i.d. waar dan een aantal randvoorwaarden in besproken worden. Door tijdgebrek is het er nooit van gekomen.
Nee ik heb nog niets gemaakt, over een ruim een maand is het vakantie, dan heb ik meer tijd. Ik heb ook al een begin gemaakt aan twee reviews en die blijven ook maar in dat stadium steken en dat steekt mij
Zullen we er medio juli op terug komen?
Grtz.
Pjerry leest de les....
Anoniem: 27535
Wellicht kan - indien er een goede basis ligt - ook verwezen worden als iemand een nieuwe review wil plaatsen zodat ze een leidraad hebben die ze kan helpen.
Om het positieve signaal te doorbreken
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 08-06-2009 01:24 ]
Terug ontopic:
productreview: Asus Triton 81 review door Anoniem: 305181 lijkt mij eigenlijk een 1 ster i.p.v. 2 ster.
productreview: Logitech MX1000 Laser Cordless Mouse review door Ywa lijkt mij zo een nette 2 ster i.p.v. 3 ster.
/me Wiethoofd is nu klaar met z'n examens en kan wel een beginnetje maken en overleggen met PjerryAnoniem: 27535 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 01:23:
Als er mensen zijn die goede reviews schrijven die een verhaal willen schrijven over hoe je een goede review schrijft, dan is dat altijd welkom. Daar kan ook een sticky aan in dit forum.
Misschien een linkje plaatsen in de Frontpage FAQ die over productreviews gaat, naast een linkje naar de review van Femme zou ook al meer hits op moeten leveren en dus (iets) betere reviews.Wellicht kan - indien er een goede basis ligt - ook verwezen worden als iemand een nieuwe review wil plaatsen zodat ze een leidraad hebben die ze kan helpen.
Het is net zoals met de FAQ's, er vaak genoeg naar verwijzen levert genoeg hits met de GoT- en Google-search op, en als Pjerry een linkje in z'n commentaar op de reviews zet wordt het juiste topic ook vaker opgepiktOm het positieve signaal te doorbrekenHet is altijd maar weer de vraag hoeveel mensen daadwerkelijk iets gaan lezen alvorens iets te doen, maar dat neemt zeker niet weg dat ieder punt van verbetering in ieder geval *iets* impact kan hebben.
Verklaar naderWellicht is het interessant - als jullie er klaar voor zijn - een discussie te starten over wat/hoe/waar over reviewsMisschien dat de devvers zelfs een automatische top-5 lijst kunnen maken van mensen die de beste reviews schrijven ter referentie.
En of elke reviewschrijver er nou op zit te wachten dat iedereen om hulp komt vragen, vraag ik me ook af. Laatst wel via msn iemand geholpen met de UBB-code in z'n review omdat die daar helemaal niets van bakte en ik de nodige codes er zo uitrammel, daar dan ook weer credits voor gekregen in z'n review
Als iemand een beetje eigen initiatief toont en zich inzet voor een goede review zal deze automatisch uitkomen op dat topic lijkt me, ook is het zo dat er steeds meer reviews voor de karma geschreven worden, en met een 4 of 5 sterren review met de nodige tekst zal je meer karma scoren dan een halfbakken 3 sterren review en om toch die karma te halen zal je of op dit topic of op het nog te maken topic 'Productreview 101' uit komen.Regeneration schreef op maandag 08 juni 2009 @ 10:32:
Het initiatief om meer uitleg te geven bij het schrijven van een goede review lijkt mij ook goed. Je ziet inderdaad dat er wel eens users zijn die komen vragen hoe je een goede review schrijft en dat is uiteraard goed. Hoewel inderdaad aan de andere kant Floppus goed opmerkt dat dit aantal niet heel erg groot zal zijn.
Wiethoofd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:07:
Ik kwam net productreview: Acer Aspire 5633WLMi review door ndeen en productreview: Acer Aspire 5633WLMi (Core 2 Duo T5500; 1GB; 120GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP MC) review door ndeen tegen, beide gaan over dezelfde laptop en bevatten in beide gevallen dezelfde één-sterren tekst. Of er een van de twee terminated kan worden
Bedankt voor het melden, ik ben er mee bezig.
productreview: Asus WL-500g Premium review door dadoupy
productreview: Asus EN8600GT SILENT/HTDP/256M review door danielmolenaar
Verdienen imho niet meer dan 1 ster.
Eens, de tweede staat overigens nog steeds op 2 sterren.Regeneration schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:49:
[...]
productreview: Asus WL-500g Premium review door dadoupy
productreview: Asus EN8600GT SILENT/HTDP/256M review door danielmolenaar
Verdienen imho niet meer dan 1 ster.
De eerste op 1 ster gekregen, de tweede volhardt in 3.....Regeneration schreef op maandag 08 juni 2009 @ 10:32:
[...]
productreview: Asus Triton 81 review door Anoniem: 305181 lijkt mij eigenlijk een 1 ster i.p.v. 2 ster.
productreview: Logitech MX1000 Laser Cordless Mouse review door Ywa lijkt mij zo een nette 2 ster i.p.v. 3 ster.
Maar Pjerry heeft het nu heeeeeeeeel druk. Over twee weken nog een toestweek, dan rapportvergaderingen en voor die rapport vergaderingen nog ca. 20 toetsen nakijken (als het er niet meer zijn) (voor de duidelijkheid 20 x 27 hè).....Wiethoofd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:35:
[...]
/me Wiethoofd is nu klaar met z'n examens en kan wel een beginnetje maken en overleggen met Pjerry
Ik stel me voor dat we een goede inleiding schrijven en dat we daar naast een plaatsje op de FAQ zouden moeten hebben waar we de belangrijke zaken die uit het topic komen in kwijt kunnen. Naar mijn idee gaat zoiets alleen werken als we er verschillende niveau's in aanbrengen. Zeg maar een soortement van "management samenvatting" voor degenen die een quick view willen en een gedetailleerd verhaal voor degenen die tot het gaatje willen gaan. Door het overzichtelijk in hoofdstukken (met hyperlinks) te plaatsen kunnen we een heel eind komen. (Hé Wiet, we moeten er dan wel karma voor krijgen hè, karmahoertjes als wij zijn[...]
Misschien een linkje plaatsen in de Frontpage FAQ die over productreviews gaat, naast een linkje naar de review van Femme zou ook al meer hits op moeten leveren en dus (iets) betere reviews.
Mag jij ook doen bij jouw commentaar hoor, alleen ik zie niet zo veel van jou[...]
Het is net zoals met de FAQ's, er vaak genoeg naar verwijzen levert genoeg hits met de GoT- en Google-search op, en als Pjerry een linkje in z'n commentaar op de reviews zet wordt het juiste topic ook vaker opgepikt
Ja dat gaat mij ook niet zo goed af. Ik heb me altijd tegen HTML afgezet omdat ik het zo een smerige bekrompen taal vond (eh vind). Daar pluk ik nu de wrange vruchten van. Maar is er niet een standaard tabelletje te maken die mensen dan gewoon kunnen gebruiken, een soortement sjabloon, of zeg ik nu iets heel doms.....[...]
Verklaar naderEen lijstje met beste reviews van een korte periode is er al, de link in m'n eerdere bericht geeft een lijst met mensen die productreviews geschreven hebben en die bovenaan staan hebben veel karma en dus veel en meestal goede reviews.
En of elke reviewschrijver er nou op zit te wachten dat iedereen om hulp komt vragen, vraag ik me ook af. Laatst wel via msn iemand geholpen met de UBB-code in z'n review omdat die daar helemaal niets van bakte en ik de nodige codes er zo uitrammel, daar dan ook weer credits voor gekregen in z'n review
[...]
Ik denk niet dat Floppus bedoelde dat die reviewschrijvers als vraagbaak gaan dienen (hoewel er al twee Tweakers zijn die hun reviews voordat ze ze publiceren eerst naar mij sturen), maar eerder als voorbeeld dienst doen zoals ik ook al in mijn reactie naar BastiaanN hieronder deed. Ik leer in ieder geval altijd dingen van goede reviews die ik dan (op mijn manier) probeer mee te nemen in een volgende review.
Toen ik ooit mijn review over de muismat ging schrijven, vroeg ik me echt af of ik dat wel moest doen en of zo een review überhaupt wel zou scoren. Ter voorbreiding heb ik alle 4+ reviews over muismatten doorgenomen en daarna pas de mijne geschreven. Het gevolg was een zeer leeswaardige review, hetgeen me nooit gelukt zou zijn zonder dat referentiemateriaal.
Eens en daar is njiets verkeerds aan. Daar dient het karma ook voor, toch? Maar als je eenmaal hoog scorende reviews gaat schrijven, wil je dat ook blijven doen. Mijn laatste review was 4 sterren en dat steekt mij nog steeds, ik ga die up-daten om de 5 te halen (en dan niet voor de karma!!!), maar ja de benodigde tijd.....Als iemand een beetje eigen initiatief toont en zich inzet voor een goede review zal deze automatisch uitkomen op dat topic lijkt me, ook is het zo dat er steeds meer reviews voor de karma geschreven worden, en met een 4 of 5 sterren review met de nodige tekst zal je meer karma scoren dan een halfbakken 3 sterren review en om toch die karma te halen zal je of op dit topic of op het nog te maken topic 'Productreview 101' uit komen.
[ Voor 3% gewijzigd door Pjerry op 11-06-2009 00:23 ]
Pjerry leest de les....
productreview: Logitech MX510 Optical Mouse Rood (USB) review door Arch-IT-ect staat met 1 stem op 5 ster
2 ster lijkt mij wel in beide eigenlijk wel voldoende...
productreview: Antec Nine Hundred Zwart review door Arch-IT-ect is wat twijfelachtiger, maar door de rommelige opbouw lijkt me het eerder een 3 ster dan 4 ster.
[ Voor 23% gewijzigd door Regeneration op 18-06-2009 19:15 ]
Mijn volledige steun voor deze prehistorische reviews......Regeneration schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 19:12:
productreview: Thermaltake Golden Orb II review door Arch-IT-ect staat met 1 stem op 4 ster
productreview: Logitech MX510 Optical Mouse Rood (USB) review door Arch-IT-ect staat met 1 stem op 5 ster
2 ster lijkt mij wel in beide eigenlijk wel voldoende...
productreview: Antec Nine Hundred Zwart review door Arch-IT-ect is wat twijfelachtiger, maar door de rommelige opbouw lijkt me het eerder een 3 ster dan 4 ster.
Pjerry leest de les....
Anoniem: 196662
Het is m'n eerste dus commentaar is zeker welkom
Sennheiser PXC 450 review door Anoniem: 196662
Anoniem: 196662
Heb alvast onder de conclusie een link gezet naar m'n eigen foto in volledige resolutie.
Overigens mooie review!
/edit
Alleen de vierde foto is te groot om direct in de tekst op te nemen, de andere drie kunnen er zo in.
[ Voor 35% gewijzigd door Pjerry op 20-06-2009 18:02 ]
Pjerry leest de les....
En toen kreeg ie een update en toen ging ie naar >2 sterrenRegeneration schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 17:40:
Voor productreview: Nokia N97 Wit review door Anoniem: 302284 is imo 1 ster de enige juiste score, zoals het er nu staat.
Uit de TS:
Als ik hem had modereren had ik hem op 4 sterren gezet i.p.v. op 3. De keuze dat de review in de Ik vorm geschreven is, is een bewuste keuze geweest. Of staat dit weer erg slordig?Drie sterren:Korte en bondige review met degelijke beargumentatie en een nette layout.
Vier sterren: Goed verzorgde review, goede onderbouwing en uitgebreid omschreven ervaringen
Niet om te karmahoeren, maar ik wil even feedback van de echte diehard reviewers
De review bestaat volledig uit verbindingsstreepjes om te vullen, positieve en negatieve punten en de gebruikte hardware zijn wel ingevuld, maar ik vind niet dat dit als review in de tracker mag komen.
Dat dusDrie sterren:Korte en bondige review met degelijke beargumentatie en een nette layout.
[ Voor 29% gewijzigd door Kixtart op 02-07-2009 12:48 ]
☻/
/▌
/ \
Die discussie is inderdaad eerder gevoerd. Ben er nog altijd wat sceptisch hierover zo'n redenatie.Kixtart schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:47:
Maar van de andere kant, staat er niet gewoon alles in wat erover gezegd kan worden? De screenshots zijn erg handig voor iemand die die stick wilt kopen en ik vind daarom 3 sterren niet zo erg.
[...]
Dat dus
productreview: BenQ G2220HD review door Anoniem: 308582
productreview: Linksys KiSS 1600 review door Blur
Lijken me eerder kandidaten voor de 1 ster. I.p.v. 2 ster waar ze momenteel op staan.
productreview: Apple iPod Nano V2 2GB review door bdk95
productreview: Logitech X-530 review door Digital-Punk
Deze staan wat mij betreft beter op 1 ster. Ze zeggen imho gewoon te weinig voor een 2 ster. Het is niet zo dat het de meest slechte reviews zijn, maar behoren imho wel tot de categorie "erg korte productreviews".
productreview: Mio Moov Spirit 300 Traffic Europe (Europa) review door PietPuk.nl lijkt me ook eerder een 1 ster dan een 2 ster.
productreview: Western Digital Scorpio Black WD3200BEKT review door The Realone 3 ster lijkt me beter dan 4 ster. Persoonlijk lijkt het me zelfs eerder een 2 ster dan een 4 ster. Maar dan zit je weer met de discussie "meer kan je (bijna) niet zeggen".
[ Voor 10% gewijzigd door Regeneration op 09-07-2009 00:48 ]
productreview: Razer Exactmat review door john milton
Exact dezelfde review, de ene op 4, de andere op 3 sterren.
Is er een beleid ofzo voor het kopiëren van je review, zie een paar pagina's terug met die Auzentech geluidskaartreviews?
Dat vraag ik me ook wel eens af, zo heb ik een review hier productreview: Nokia 1680 classic Paars review door loewie1984 die ik makkelijk kan paste onder de zwarte versie van de telefoon. Dat is overigens eigenlijk de versie waarover ik de review getypt heb.Wiethoofd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:27:
Is er een beleid ofzo voor het kopiëren van je review, zie een paar pagina's terug met die Auzentech geluidskaartreviews?
Overigens vind ik 3 sterren maar mager m.b.t. mijn eigen review, maar het is me te makkelijk om te zeggen dat "er wel meer reviews zijn die een hogere score hebben en minder uitgebreid zijn dan deze". (Ze zijn er wel daar niet van) maar ik ga er niet om winen
Categorieen reviews onderscheiden ivm beoordeling*
Tevens vraag ik me ook af of een Admin een grotere stempel kan drukken op een review dan een user?
[ Voor 4% gewijzigd door loewie1984 op 13-07-2009 14:49 ]
Je kunt je paarse-versie even in de previewmodus zetten, de review knippen/plakken bij de zwarte en online zetten en je paarse review trashen, dan staat ie dan dus wel goed, de reacties op je review zijn dan wel weg, maar even een admin/mod aankijken voor een move van product kan ookloewie-643- schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:47:
Dat vraag ik me ook wel eens af, zo heb ik een review hier productreview: Nokia 1680 classic Paars review door loewie1984 die ik makkelijk kan paste onder de zwarte versie van de telefoon. Dat is overigens eigenlijk de versie waarover ik de review getypt heb.
Nee, iedereen heeft een even zware beoordeling, het is niet het beoordelingssysteem zoals bij reacties op nieuws.Tevens vraag ik me ook af of een Admin een grotere stempel kan drukken op een review dan een user?
Dit is inderdaad niet toegestaan. Ik heb contact opgenomen met de user.Wiethoofd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:27:
productreview: Razer eXactMat Bunded Pak (eXactMat + eXactRest) review door john milton
productreview: Razer Exactmat review door john milton
Exact dezelfde review, de ene op 4, de andere op 3 sterren.
Zoals Wiethoofd zegt zou een hogere Admin dit kunnen verplaatsen. Ik heb daar geen rechten voor.loewie-643- schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:47:
[...]
Dat vraag ik me ook wel eens af, zo heb ik een review hier productreview: Nokia 1680 classic Paars review door loewie1984 die ik makkelijk kan paste onder de zwarte versie van de telefoon. Dat is overigens eigenlijk de versie waarover ik de review getypt heb.
Ook zoals Wiethoofd zegt: de beoordelingen zijn allemaal even zwaar.Tevens vraag ik me ook af of een Admin een grotere stempel kan drukken op een review dan een user?
Naar mijn mening 1 ster, dit is nog niet eens een a4tje aan tekst, geen foto's, geen opmaak
[ Edit: productreview: Asus WL-500W review door bas-r staat op 4 ster. Mij lijkt 2 (of 3) ster beter. ]
Dan nog een paar twijfelgevallen:
productreview: Synology Disk Station DS-209 review door Twinkil, een 1 ster zou wellicht iets beter passen dan de 2 ster.
productreview: Club3D HD 4890 1024MB GDDR5 review door BdK9001 een 2 ster hier zou wellicht beter passen dan een 3 ster.
productreview: EVGA GeForce GTX 295 1792MB review door Xenomorphh idem als bovenstaande: 2 ster zou wellicht beter passen dan 3 ster.
[ Voor 8% gewijzigd door Regeneration op 24-07-2009 18:41 ]
productreview: Longshine LCS-PS101-2 review door Anoniem: 310516
Beide maximaal een 2 ster imo, 1 ster zou dus ook kunnen.
productreview: Longshine LCS-6080 review door Anoniem: 310516
Lijkt me eerder een 1 ster i.p.v. 2.
had 1 stem van 4 ster. Dat vind ik het bij lange na niet waard. Ik heb het zelf 1 ster gegeven.
Tot drie keer toe M$ trollen in een review over een SSD, vervolgens alleen maar negatieve eigenschappen van Windows gaan opsommen die je van tevoren ook al had kunnen weten.
johnnyv.nl schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 11:52:
productreview: OCZ Vertex Series SATA II 2.5" SSD 30GB review door peter123
Tot drie keer toe M$ trollen in een review over een SSD, vervolgens alleen maar negatieve eigenschappen van Windows gaan opsommen die je van tevoren ook al had kunnen weten.
Zet dan zelf MS of Microsoft neer ipv M$ als je iemand anders afvalt over het trollen

Ik vind het wel en 4 sterren review, qua inhoud vult hij de andere reviews goed aan, duidelijke screenshots en leest lekker weg (ondanks het trollen).
Die staat ook naar mijn mening beter op 2 ster.Wiethoofd schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:34:
productreview: Sennheiser HD 555 (Open) review door ErikG2 staat op 4 sterren na 2 stemmen waarvan er 1 de mijne is (2 sterren). Graag even corrigeren want hij stond op 5
Wellicht ook gelijk productreview: Philips 190X6FB (19", 8ms, D-sub/DVI-D) review door Barleone op 1 ster zetten? Meer dan dat is die naar mijn mening ook niet waard...
productreview: Zalman VF700-Cu review door Nakebod
Beide staan/stonden op 4 sterren, 1 (hoogstens 2) sterren waard.
Kunnen nog wat anderen helpen? In mijn ogen (ook) niet meer dan 1 ster waard. Beide staan nog op 3 ster...Wiethoofd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:07:
productreview: Ahanix D.Vine 5 (ATX, 300W, Zilver) review door Nakebod
productreview: Zalman VF700-Cu review door Nakebod
Beide staan/stonden op 4 sterren, 1 (hoogstens 2) sterren waard.
productreview: Logitech Cordless Desktop MX3200 Laser review door dirkjesdirk
1 Ik wil de review uitbreiden met wat foto's. Hoe voeg ik er meer dan de 4 al geplaatste foto's aan toe?
2 hoe krijg ik een hogere score dan 3 sterren?
Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...
In je tweakers.net fotoalbum als je die tot je beschikking hebt, een externe host zoals flickr of tinypicdirkjesdirk schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 16:00:
productreview: Logitech Cordless Desktop MX3200 Laser review door dirkjesdirk
1 Ik wil de review uitbreiden met wat foto's. Hoe voeg ik er meer dan de 4 al geplaatste foto's aan toe?
Qua alineas zou de boel wat netter kunnen, je zet nu halverwege alineas enters die er niet horen, er is automatische tekst terugloop.2 hoe krijg ik een hogere score dan 3 sterren?
Verder heb je al 52 stemmen op 3 sterren waar dan vast een deel 4 of 2 of 5 sterren van zijn dus er moet heel veel extra gestemd worden om em op 4 vast te zetten.
productreview: Asrock ION 330 Wit review door Evert-Jan1984
productreview: Asrock ION 330 Zwart review door Evert-Jan1984
Is het door T.net niet mogelijk te maken om van hetzelfde product alle reviews te laten zien en het kleuraspect uit de scheiding te halen?
productreview: MSI Wind AE2220 Zwart review door Anoniem: 342089
eensch eigenlijk. Voor prijzen kunnen kleuren verschil maken, maar voor reviews maakt het geen moer uit.Wiethoofd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 12:29:
Is het door T.net niet mogelijk te maken om van hetzelfde product alle reviews te laten zien en het kleuraspect uit de scheiding te halen?
'I had a thought but it hurt, so i let it go.' Collective Soul - Never Here Alone
De tweede verwijderd, aangezien die afgaand op de reactie later is geplaatst.Wiethoofd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 12:29:
* Wiethoofd sees copypasta werk:
productreview: Asrock ION 330 Wit review door Evert-Jan1984
productreview: Asrock ION 330 Zwart review door Evert-Jan1984
Daar wordt volgens mij nog steeds naar gekeken, maar heeft geen hoge prioriteit. Met de gerelateerde productkoppelingen en eigen inzicht moet overigens naar mijn mening ook reviews van andere sterk gerelateerde producten gevonden moeten kunnen worden.Is het door T.net niet mogelijk te maken om van hetzelfde product alle reviews te laten zien en het kleuraspect uit de scheiding te halen?
Tja, dit is weer z'n moeilijke. Ik zal het in de crew gooien.Philflow schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:09:
Dit lijkt me niet de bedoeling van een review:
productreview: MSI Wind AE2220 Zwart review door Anoniem: 342089
http://tweakers.net/produ...(ultimate-retail-uk).html
Ik heb hier 3 dagen aan getypt, foto's opgezocht, foto's geëdit, enz. En ik ben erg blij met 4 sterren. Maar wat kan ik doen om 5 sterren bij de volgende te krijgen? (samsung U600, ben er al een week mee bezig, elke dag een stukje) Of is die andere al 5 sterren waard?
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
productreview: OCZ Alchemy Series Elixir II Keyboard review door Ghost Dog
Hij was eerst een stuk korter, zonder plaatjes in de tekst, maar ik heb hem eergisteren behoorlijk uitgebreid.
Eerst had ik 8 stemmen op 3, en nu 17 op nog steeds 3, terwijl ik hoopte dat de review nu wel 4 sterren waard was, omdat hij voor een ramplank toch aardig uitgebreid is.
Wat is jullie mening hierover?
Ik zou het een handige extra feature vinden als je, net als bij reacties modden, kan zien hoeveel stemmen elke waardering heeft, want het zou bijvoorbeeld best kunnen dat mijn reactie op het randje tussen 3 en 4 hangt, maar dat kan ik nergens zien. (devvers, lezen jullie dit?
edit:
En deze dan:
productreview: Corsair HX450W review door Ghost Dog
Terecht een 4? Zo ja, waarom dan?
Dan doe ik de volgende keer nog meer mijn best om een 5 sterren waardige review te schrijven.
[ Voor 15% gewijzigd door Ghost Dog op 21-02-2010 15:52 ]
Ik zie nog wat spelfouten:F.West98 schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 18:42:
Even een eigen:
http://tweakers.net/produ...(ultimate-retail-uk).html
Ik heb hier 3 dagen aan getypt, foto's opgezocht, foto's geëdit, enz. En ik ben erg blij met 4 sterren. Maar wat kan ik doen om 5 sterren bij de volgende te krijgen? (samsung U600, ben er al een week mee bezig, elke dag een stukje) Of is die andere al 5 sterren waard?
Dat is een andere manier dan we gewent zijn

deze productreview klopt ook niet helemaal.
productreview: Conceptronic Usb Multimedia Keyboard review door jaapgvk
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
productreview: MSI SyrenPhone Whisper review door F0nz0
Toen ik 'm aantrof hadden 13 tweakers 'm slechts gemiddeld één ster gegeven. (dat lijkt mij niet echt motiverend om meer reviews te maken

[ Voor 10% gewijzigd door Herman op 22-04-2010 22:14 ]
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Ik zou 2 sterren nog wel begrijpen, omdat de review vrij kort is, maar ik vind hem zelf inderdaad 3 sterren waard omdat de opmaak goed is (kopjes, alinea's, etc.), en er redelijk veel informatie in staat.Herman87 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:56:
Deze review vind ik erg netjes en verdient m.i. zeker 3 sterren! Zeker voor iemands eerste review.![]()
productreview: MSI SyrenPhone Whisper review door F0nz0
Toen ik 'm aantrof hadden 13 tweakers 'm slechts gemiddeld één ster gegeven. (dat lijkt mij niet echt motiverend om meer reviews te maken)
3 sterren dus wat mij betreft.
Deze review verdient écht meer dan één ster:
Tokina AT-X 116 PRO DX 11-16mm f/2.8 (Canon) review door Anoniem: 116571
Deze review is m.i. ook absoluut 2 sterren waard:
Canon Pixma MP620 review door gambit73
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Testing, one, two ...
Sony Reader Pocket Edition PRS300 (Zwart 5") review door Koesper
Waarom krijgt ie maar één ster?
Edit: @ Jejking: ik heb die opmerking helemaal over het hoofd gezien! Mijn exuses. Door deze opmerking verliest deze review m.i. inderdaad relevantie. Het lijkt mij niet goed om illigale zaken te promoten!
Bovenstaande bericht wordt dus ingetrokken.
[ Voor 29% gewijzigd door Herman op 01-06-2010 11:11 ]
Deze gebruiker schrijft wel meer van dit soort reviews:
productreview: Panasonic Viera TX-P42S20E review door 418O2
Deze review voegt naar mijn mening echt totaal niets toe, dus 1 sterretje.
Ik zie het ja. 2 sterren is nu inderdaad prima.Dirk schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:26:
Die 2e heeft ie zo te zien net uitgebreid, nu kan hij wel op 2 sterren.
Anoniem: 329013
Zo'n review kan natuurlijk nooit 5 sterren hebben.
Ik zou hem zelf eerder 2 sterren geven.
Edit: Na mijn 2 sterren heeft hij er nu 4...
Vind ik nog teveel.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 329013 op 05-08-2010 15:32 ]
ik heb hem 3 sterren gegeven, vind hem geen 2 sterren, 3 vind ik prima.Anoniem: 329013 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 15:30:
Deze productreview klopt niet: productreview: Western Digital Raptor WD360GD, 36GB review door Luuk1983
Zo'n review kan natuurlijk nooit 5 sterren hebben.
Ik zou hem zelf eerder 2 sterren geven.
Edit: Na mijn 2 sterren heeft hij er nu 4...
Vind ik nog teveel.
ping 127.212.23.124
ja, dat is niet echt zinvol zo nee...pjottum schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 21:27:
productreview: Nokia N8 Zwart review door Meraladem is interessant: apparaat is niet te koop en.. afijn, er zijn al wat queries losgelaten, die staan erbij... wellicht verwijderen?
admin kan hier vast wel iets aan doen
productreview: Toshiba Portégé R700-14F review door Anoniem: 275547
Is het de moeite waard om iets als dit te laten staan?
[ Voor 28% gewijzigd door Rupie op 26-10-2010 20:25 ]
Nee ik vind van niet. Het is gewoon een klaag zang over de service van Toshiba. Heeft weinig met het product te maken.Rupie schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:25:
Wat mij betreft de review van het jaar:
productreview: Toshiba Portégé R700-14F review door Anoniem: 275547
Is het de moeite waard om iets als dit te laten staan?
Ik heb weer mijn uiterste best gedaan om een 5-sterren review te bakken, is me heel aardig gelukt vind ik zelf

Vanmorgen toen ik hem plaatste stond hij meteen op 5 sterren, maar nu staat hij op 4 sterren.
Vinden jullie dit terecht, zo nee, wat doet hij nog op 4 sterren.
zo ja, wat kan ik er nog aan verbeteren om wel aan 5 sterren te komen?
Die staat nu gemod op 2 sterren, maar ik zou niet weten wat ik nog meer over een usb-stick moet vertellen. En volgens de modhandleiding zou twee sterren een matige review betekenen. Ligt het aan mij, of hebben de reviewers slecht gelezen?
Toen ik de review net had geplaatst, hadden de eerste 4 modders de review op 3 sterren gewaardeerd.
Ik hoor graag of mijn argumentatie ergens op slaat
Datzelfde geldt voor de review van mijn Synology DS110j, daarover hoor ik ook graag wat ik eraan kan verbeteren. Behalve dat er foto's bij moeten, want dat is evident.
Je krijgt 3 dik-verdiende sterren van mij!roland83 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:37:
Onlangs heb ik deze review geschreven: LaCie WhizKey 8GB.
Die staat nu gemod op 2 sterren, maar ik zou niet weten wat ik nog meer over een usb-stick moet vertellen. En volgens de modhandleiding zou twee sterren een matige review betekenen. Ligt het aan mij, of hebben de reviewers slecht gelezen?
Toen ik de review net had geplaatst, hadden de eerste 4 modders de review op 3 sterren gewaardeerd.
Ik hoor graag of mijn argumentatie ergens op slaatEn ook hoor ik graag wat ik eraan kan verbeteren om aan 4 sterren te komen.
Datzelfde geldt voor de review van mijn Synology DS110j, daarover hoor ik ook graag wat ik eraan kan verbeteren. Behalve dat er foto's bij moeten, want dat is evident.
Ik heb gister ook een review gepost maar ik merk dat men streng is geworden en karig met sterren.
Als je meer kans wil hebben op 3 sterren zou je wellicht nog wat benchmarks kunnen toevoegen?
[ Voor 3% gewijzigd door Herman op 11-11-2010 13:28 ]
Los van hoe je je review nog kan verbeteren wil ik even ingaan op de sterren beoordeling. Dezelfde discussie is een tijd geleden ook gevoerd en lang niet iedereen was het met me eens. In het kort vind ik persoonlijk dat als je over een product minder makkelijk veel over kan vertellen niet gelijk betekend dat je 4 of 5 sterren verdient, ook als je "alles" hebt verteld.roland83 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:37:
Ik hoor graag of mijn argumentatie ergens op slaat
Een voorbeeld:
- Een review over een moederbord waar pagina's nuttige tekst in staat met veel afbeeldingen en veel benchmark resultaten. (Zie bijvoorbeeld de reviews van Terw_Dan)
- Een korte maar wel nuttige review over een muismat met een afbeelding.
Wat er in die handleiding staat is slechts ter indicatie. Men vat het, naar mijn mening, vaak veel te letterlijk op. Het zit inderdaad wel een verschil in de sterren, maar een 3 ster review kan ook heel nuttig zijn, maar deze zal minder uitgebreid zijn dan een 5 ster. Je moet de sterren eigenlijk niet correleren als een beoordeling als cijfer die je bijvoorbeeld op school krijgt, wat volgens mij velen wel doen.
[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 11-11-2010 18:22 ]
Ik had ze beide al op 3 sterren staan, heb je wel verdiend vind ik, alleen bij de usb-stick zouden inderdaad wat benchmarks niet misstaan.roland83 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:37:
Onlangs heb ik deze review geschreven: LaCie WhizKey 8GB.
Ik hoor graag of mijn argumentatie ergens op slaatEn ook hoor ik graag wat ik eraan kan verbeteren om aan 4 sterren te komen.
Ja, daar ben ik het wel mee eens.Regeneration schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:01:
[...]
Los van hoe je je review nog kan verbeteren wil ik even ingaan op de sterren beoordeling. Dezelfde discussie is een tijd geleden ook gevoerd en lang niet iedereen was het met me eens. In het kort vind ik persoonlijk dat als je over een product minder makkelijk veel over kan vertellen niet gelijk betekend dat je 4 of 5 sterren verdient, als je "alles" hebt verteld.
Een voorbeeld:Stel dat ik beide reviews zo goed als alles over het product wordt verteld, moeten ze dan beide met 5 sterren worden beloont? Zelf denk ik absoluut van niet, die review over de muismat zou ik niet snel meer dan 3 ster geven (wat overigens niet betekend dat de review dus slecht is!), maar vele anderen in de voorgaande discussie waren hier soepeler in.
- Een review over een moederbord waar pagina's nuttige tekst in staat met veel afbeeldingen en veel benchmark resultaten. (Zie bijvoorbeeld de reviews van Terw_Dan)
- Een korte maar wel nuttige review over een muismat met een afbeelding.
Wat er in die handleiding staat is slechts ter indicatie. Men vat het, naar mijn mening, vaak veel te letterlijk op. Het zit inderdaad wel een verschil in de sterren, maar een 3 ster review kan ook heel nuttig zijn, maar deze zal minder uitgebreid zijn dan een 5 ster. Je moet de sterren eigenlijk niet correleren als een beoordeling als cijfer die je bijvoorbeeld op school krijgt, wat volgens mij velen wel doen.
Maar ik weet zelf ook (zie een paar posts hierboven) dat het jammer is als je erg veel tijd en moeite in een review hebt gestoken en dat die dan net niet het aantal sterren krijgt dat jij vindt dat hij moet krijgen.
Maar daar moeten we maar gewoon niet te zwaar aan tillen vind ik.
En trouwens ff nog een dikke veer in Terw_Dan's reet, jouw review zijn altijd 5-sterren waard! Je hoeft ze eigenlijk niet te lezen om te beoordelen, ze zijn gewoon altijd steengoed!
kort geleden heb ik eenreviewgeschreven over de LianLi Q08B.
Hoewel uitgebreide benchmarks ontbreken, is volgens mij de layout in orde en heb ik daarnaast uitgelegd waarom ik voor deze case heb gekozen, door deze met andere opties te vergelijken. Ook heb ik volgens mij belangrijke punten wel besproken, maar commentaar is blijkbaar welkom!
Hij heeft namelijk nu maar 2 STERREN!
Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden, alvast bedankt!
Ik vind hem 3* waard.BlackSmoke schreef op woensdag 15 december 2010 @ 14:53:
Beste Tweakers,
kort geleden heb ik eenreviewgeschreven over de LianLi Q08B.
Hoewel uitgebreide benchmarks ontbreken, is volgens mij de layout in orde en heb ik daarnaast uitgelegd waarom ik voor deze case heb gekozen, door deze met andere opties te vergelijken. Ook heb ik volgens mij belangrijke punten wel besproken, maar commentaar is blijkbaar welkom!
Hij heeft namelijk nu maar 2 STERREN!Ik verwacht echt geen 5 sterren, maar dit is toch wel vreemd?
Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden, alvast bedankt!
Ik heb er 4 gegeven, nu sta je op 3*
* yannickie111 weet dat dit eigenlijk niet de bedoeling is, maar doet het stiekem toch
Hoop dat meer mensen het met je eens zijn, en dat ik nog wat opbouwende kritiek mag ontvangen!
Ik vind dit een uitzonderlijk goede review. Zou deze ook 5 sterren verdienen?
Sony Alpha DSLR-A580 review door PowerUp
Deze review vind ik zeker meer dan 1 ster verdienen:
Lian Li PC-V351B (Zwart) review door Jeroen73
Check!Herman87 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:52:
Wmb een (krappe) 3 sterren.Deze review vind ik zeker meer dan 1 ster verdienen:
Zeker weten!Herman87 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:52:
2 sterren van mij, echt geen goede review, maar net iets meer dan 1 ster wmb.Deze review vind ik zeker meer dan 1 ster verdienen:
Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty) review door Joindry
Ik kan me wel vinden in je mening, maar ik ben het er niet helemaal eens met je laatste opmerking. Als je sterren ergens ziet, met daarboven "Waardering" geschreven, dan denk je juist meteen aan een cijfer op school. Dan had het anders moeten heten.Regeneration schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:01:
Ik ben het helemaal met je eens dat je moeilijk meteen 5 sterren uit kan delen aan een review van 200 woorden over een usb-stick, ook als deze compleet is met benchmarks. Er valt niet veel meer over te vertellen, maar dan vind ik vier sterren ook mooi.
Wat vinden anderen van mijn review over de Lenovo Thinkpad X201 Tablet? Ik heb er uren tijd in gestoken, inclusief foto's en screenshots. Ik heb niet het idee dat ik belangrijke dingen heb gemist, en ik heb moeten zoeken naar nadelen van de laptop. Toch zie ik "maar" vier sterren. Ik schrijf reviews niet om voor de 5 sterren te gaan, maar ik zie simpelweg niet wat ik nog had moeten doen om vijf sterren te krijgen.
Dit maakt het waarderingssysteem van reviews voor mij wel een beetje twijfelachtig. Ik heb niet het idee dat mensen de richtlijnen van de sterren die in de handleiding staat te letterlijk opvatten, maar juist dat ze zelf niet waarderend genoeg zijn. Misschien hebben die mensen zelf geen idee wat een werk het kan zijn om een goede review te schrijven?
[ Voor 5% gewijzigd door roland83 op 24-01-2011 13:37 ]