Categorieen reviews onderscheiden ivm beoordeling*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
Beste Adjes,

Het zal niet de eerste keer zijn dat het niveau van de reviews ter discussie wordt gesteld.

Maar ik wilde bij deze graag een keuze mogelijkheid opperen voor de reviews, vaak genoeg zie je dat reviews zonder enige structuur of samenhang beoordeeld worden met twee of drie sterren, terwijl andere reviews die wel de opzet en wel elk aspect van het product in acht nemen er maar met twee of drie sterren vanaf komen.

Persoonlijk vind ik dit erg jammer, dit ligt natuurlijk aan de
- Kwaliteit van de review
- Mening en het niveau van de lezer

Dus wil ik graag voorstellen dat als je een review wil opstellen, dat je eerst de keuze mogelijkheid geboden krijgt tot: beoordeling product (zoals nu "simpele beoordeling"), daarna een simpele review (gewoon bleude tekst, of gal spuien over een "slecht" product zoals we dat nu vaker zien), en als laatste de uitgebreide review.

Persoonlijk erger ik me er dood aan, dat 5 minuten reviews zonder enige echte inzet, beoordeeld worden op 2 a 3 sterren, terwijl een uitgebreide alla wiethoofd review vaak beloond wordt met niet meer dan 3 sterren..

Dus ik zou het fijn vinden als er meer keuze opties waren tussen het soort review dat je van plan bent te gaan schrijven, of meer sterren te verdelen...(1 t/m 8 of 10)

Bij voorbaat dank en keep up the good work! 8)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Schopje naar pricewatch, waar reviews thuishoren.

Verder wijzig ik je titel, want "niveau van de reviews de laatste tijd'' is nogal tante bet's vroeguh was alles beter. ;)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Wat ik heb begrepen is dat de T.net review van users over het algemeen al een hoog niveau hebben als je het vergelijk met andere reviews van gebruikers op internet.

Verder probeert men nu juist met de sterbeoordeling een scheiding te maken in de reviews. 5 ster lijkt me in dat opzicht goed te kunnen werken. Maar inderdaad bij deze beoordelingen zijn geen "richtlijnen" gebonden zoals bij het modereren op de FP, maar eigenlijk hoeft dat ook niet. Het is grotendeels een mening van de lezer van de review wat hij van de review vindt. Dat is dan wellicht gelijk een punt van discussie. De ene user vind al gauw iets fantastisch uitgebreid en beoordeelt dat met 4 of 5 ster terwijl iemand anders daar anders tegenaan kijkt en het maar een magere of erg beknopte review vind: 2 ster. Tja, dé juiste score is dus niet altijd makkelijk te zeggen.

Als je iets tegenkomt waarbij je vindt dat het echt niet terecht is kan je dat melden in Het kleine Productreview beoordelingentopic *. :)