Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 101 Laatste
Acties:
  • 178.641 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Remmes_NT schreef op maandag 29 juli 2013 @ 22:14:
Het niveau kwa moderatie is met de jaren achteruit gegaan, steeds meer kinderachtig gedoe en al helmaal nu je een smiley moet gebruiken. Zoals ik al zeg als ik in de Nexus 7 post even ga gokken hoe groot het scherm is "nou ziet er uit als 6.8inch" dan krijg ik ook te horen dat het gewoon in de tekst staat.

Als ik de persoon informatie geef maar daar doodleuk dan -1 voor krijg dan heb ik het gehad, Ik heb hier nu al meerdere malen geklaagd over bepaalde -1's die zo kinderachtig waren maar natuurlijk krijg je dan weer gelijk 6+ mensen boven op je die dan zeggen dat je niet gelijk hebt en daar moet je het dan maar mee doen.

Ik heb hier mijn beste tijd dus op Tweakers gehad en wil hierbij nu mijn account opzeggen, al mijn info mag weg,
Ik zag de discussie en wilde ook even mijn mening geven.

Eventueel zou een goed onderbouwde mening in onderstaand topic( wat de juiste plaats is over dit gedeelte) wel interessanter zijn dan hier aan geven hoe slecht het wel niet is geworden in de loop der jaren, eventueel kan je ook aan geven wat volgens jou bepaalde oplossingen kunnen zijn en wie weet dat men dit dan ook kan mee nemen en er een goede positieve discussie kan ontstaan, dat willen we graag zien.
Evaluatie topic: revisie moderatiesysteem

Overigens als er meerdere mensen aan geven dat een post van jou op een bepaalde manier(negatieve) overkomt en daarom er bv een lagere waardering aan hangen dan zegt dit wellicht ook wel dat er een kern van waarheid in kan zitten?, staat even los van of je het op die manier hebt bedoeld want ik ga er even van uit dat dit niet zo bedoeld is.
Het is wel zo zoals al aangegeven dat een smilie aan kan geven dat iets niet als * aanval*(negatief) of wat dan ook bedoeld is maar meer als goed/positief/grappig bedoeld, dat je dit vervelend kan vinden dat kan ik begrijpen maar het werkt wel op die manier, tekst interpretatie kan in gevallen verschillend zijn per persoon en een smilie zou dan in gevallen duidelijkheid kunnen scheppen.

Wel vind ik het jammer dat je de mening van de mensen die hier aan moderatie proces mee doen ervaart als minder positief omdat men het gewoon niet met je eens is en aangeeft waarom men dat niet is.
Dat kan een beetje een negatief gevoel of beeld bij bepaalde mensen oproepen omdat je tegen reacties wellicht kunnen overkomen als oh daar is er weer 1 die gewoon niet kan accepteren dat mensen een andere mening hebben en hoe dan ook zijn gelijk wil halen of iets in die trend, snap je wat ik bedoel?
Wij zijn hier echt niet om de betweter uit te hangen of om altijd ons gelijk te halen maar je moet je wel openstellen voor de mening en onderbouwing van een ander, als het is dat deze niet in jou straatje passen is dat jammer maar daar kunnen we hier niets aan veranderen ben ik bang en dan houd het gewoon op.
Overigens als het echt zo is dat er op posts van jou ontzettend verkeerd word gemod en ook in dit topic je posts op een verkeerde manier worden beoordeeld dan zijn er altijd nog power mods die kunnen in grijpen want ze lezen zeker wel mee.

Over je account, daar kan je een topic over openen in een ander forum gedeelte, zie onderstaande link en men zal je daar verder helpen al kan ik je nu al zeggen dat ze je account niet gaan verwijderen maar wel kunnen anonimiseren als ik goed ben geïnformeerd ;)
Schop een Modje
Jammer dat je er klaar mee bent, denk er nog eens een keer over na zou ik zeggen en in plaats van het negatieve te zien probeer ook de positieve kanten te zien want die zijn er mijn ziens toch veel meer? en mocht je toch besluiten er een punt achter te zetten dan dank voor de bijdrage op Oa GoT.

[ Voor 54% gewijzigd door pino85 op 29-07-2013 23:47 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Jouw reactie is inhoudelijk onjuist en daarom geven sommige mensen een -1. Overigens horen onjuiste reacties op 0 (irrelevant)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-12-2023

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Ik zit er weer tenenkormmend in. Er is weer een bitcoin nieuws bericht en het gigantische meningmodden is terug. (Zie: nieuws: Thaise centrale bank verklaart Bitcoin illegaal )

Pro-bitcoin posts die op +2 of +3 komen te staan terwijl dat onterecht is, Of ligt dit aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Voorbeelden zijn bij zulke meldingen altijd erg nuttig. ;)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Robann in 'nieuws: Webwinkel Zercom is failliet'

+1? "gelukkig gaat het met de concurent goed" is tegenwoordig on topic? Vind het meer natrappen tbh

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Gaat over UPC, totaal niet over KPN. Is een 0, maar kan er ook -1 inzien. Die discussie hoort daar totaal niet thuis.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

lanerios schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:36:

+1? "gelukkig gaat het met de concurent goed" is tegenwoordig on topic? Vind het meer natrappen tbh
Zo negatief vindt ik zijn reactie anders niet. Een +1 kan wmb prima.

pprs in 'reviews: Samsung Galaxy Tab 3 8": zeker geen scheepsrecht'
Deze +3 lijkt me wat aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dus gaan zeuren "Gelukkig is hij failliet en X niet" (wat het gewoon is) is dus gewoon netjes? Vind het zelf nogal onbeschoft. En dat met +1 belonen is een beetje apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dat lees ik er totaal niet in, ik zie 'hopelijk gaat de concurrent die ernaast zit niet ook failliet, maar krijgt die wat ademruimte hierdoor', een reactie waar ik totaal geen probleem mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou het als offtopic zien.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

lanerios schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 14:15:
Dus gaan zeuren "Gelukkig is hij failliet en X niet" (wat het gewoon is) is dus gewoon netjes? Vind het zelf nogal onbeschoft. En dat met +1 belonen is een beetje apart.
Oh kom op, dat is puur en alleen wat je er zelf in wilt lezen. Zercom is failliet, daar doe je niets meer aan. Maar als dat tegelijkertijd ook betekent dat 4launch wat makkelijkere tijden gaat krijgen en hun doorbestaan dus verzekerd wordt, dan is dat toch alleen maar mooi meegenomen?

Ook een +1 van mij.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:34

botoo

💀 too old to die young

Ik kom niet verder dan 0, hopen dat het voor een concurrent makkelijker zal gaan is wmb een nutteloze opmerking. De 'Gelukkig is hij failliet ' troll lees ik er ook niet in .

[ Voor 21% gewijzigd door botoo op 30-07-2013 15:13 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

lanerios schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:36:

Ik zie er niets verkeerds in, een +1 kan prima, nul kan ik nog begrijpen maar alles daar buiten dat niet echt.
Het is gewoon feitelijk juist wat hij stelt in mijn ogen, het was ook moeilijk om 2 van deze winkels pal naast elkaar te hebben en ja dat gaat ten koste van klanten en blijkbaar ging het meer ten nadele van Zercom.
Ik hoop ook dat 4launch hierdoor weer wat meer adem ruimte kan krijgen hoe erg het ook is voor de medewerkers van Zercom.
Maakt deze gedachte het meteen een -1? ik vind van niet.

[ Voor 55% gewijzigd door pino85 op 30-07-2013 15:49 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat sowieso lekker in dat topic. Ik vind het ook wel een +1 ondanks dat zijn redenatie nergens op slaat.

-1 van mij.
Malarky in 'nieuws: Webwinkel Zercom is failliet - update'
Die verhalen over 'de volgende dag was het goedkoper', dus geen positieve webshop kan ik me aan ergeren, omdat ze maar aan 1 ding leggen en dat is jouw onkunde en gebrek aan kennis in deze Royeboi.
-1 of niet?
SuperDre in 'nieuws: Webwinkel Zercom is failliet - update'
Slaat nergens op want hij kent het hele verhaal waarop hij reageert niet eens.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2013 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 15:51:
Het gaat sowieso lekker in dat topic. Ik vind het ook wel een +1 ondanks dat zijn redenatie nergens op slaat.

-1 van mij.

[...]

-1 of niet?
Het gaat inderdaad lekker in dat topic, want dit onderstaande is natuurlijk totaal niet 'informatief'? Het is gewoon een mening van iemand. Ik doe dat zelf deels ook en is hooguit +0 of +1 waard, maar de reactie op mijn post is zeker niet +2 waard lijkt me.

iPaul in 'nieuws: Webwinkel Zercom is failliet - update'

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

-1 of niet?
Dat maakt het nog geen -1, hooguit een 0 wegens inhoudelijk onjuist danwel irrelevant. Bij deze dus een 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset

-1 van mij.

[...]

-1 of niet?
Die eerste krijgt een 0 van mij. Gewoon een goed punt wat +1 had kunnen krijgen, iemand direct benoemen is niet instant -1. Ik kan het er wel inzien, maar sorry, beetje erg kort door de bocht :p

[ Voor 4% gewijzigd door corset op 30-07-2013 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:59
WeeJeWel in 'nieuws: Webwinkel Zercom is failliet - update'

Deze post wordt ook een beetje overgewaardeerd, staat nu weer op +1 maar mag denk ik wel weer wat lager. 12x +3 doet mij ook weer denken dat er weer gemodereerd wordt met onderbuik gevoelens ipv rationeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Net van de +2 afgetikt. Nu nog op +1. Ik geef een 0, maar een +1 lijkt me ook geen mismod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickko in 'nieuws: Webwinkel Zercom is failliet - update'
Tel nummer van eigenaar, dat lijkt me niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 15:25

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Carbon in 'nieuws: Galaxy S4 overklokt automatisch om sneller te zijn in benchmarks - update'

Interessante vraag, maar een +2 is imo iets te veel van het goede. Kan iemand hem even op zijn bolletje kloppen? :)

edit
Maurits van Baerle in 'nieuws: Modder koppelt grafische kaart via Thunderbolt aan Macbook Air'

mooie vergelijking, maar een +3? lijkt mij meer dat de fanboys een "like" geven...

[ Voor 31% gewijzigd door Waterbeesje op 31-07-2013 12:12 ]

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:44

Tribits

Onkruid vergaat niet

Iemand die hier nog even naar wil kijken? Er wordt in de eerste reactie een kostprijs genoemd voor de XBox/PS3 controllers, vervolgens betwijfelt Martinspire of dit de totale productiekosten zijn en scoort daar een -1 mee. Zelfs als hij er naast zou zitten met zijn opmerking lijkt -1 me nog al hard geoordeeld. Als ik echter de artikelen nog eens nalees kom ik zelf tot de conclusie dat hij gewoon gelijk heeft.

-Tom in 'nieuws: Controller Xbox One wordt duurder dan die van Xbox 360'
Martinspire in 'nieuws: Controller Xbox One wordt duurder dan die van Xbox 360'
Tribits in 'nieuws: Controller Xbox One wordt duurder dan die van Xbox 360'

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Eerste krijgt +1 van me (Echt geen +2 waard). 2e ook +1. Tribits krijgt +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Tribits schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 15:52:
Iemand die hier nog even naar wil kijken? Er wordt in de eerste reactie een kostprijs genoemd voor de XBox/PS3 controllers, vervolgens betwijfelt Martinspire of dit de totale productiekosten zijn en scoort daar een -1 mee. Zelfs als hij er naast zou zitten met zijn opmerking lijkt -1 me nog al hard geoordeeld. Als ik echter de artikelen nog eens nalees kom ik zelf tot de conclusie dat hij gewoon gelijk heeft.
Als ik zo af en toe moderaties op Martinspire zie, lijkt het of er mensen zijn die hem standaard -1 geven. Hij is kritisch, betwijfelt andermand onderbuikgevoel (regelmatig met mooie argumenten) en wilt wel eens tegen de publieke opinie in gaan... imo is dat juist leuk voor voor een serieuze discussie. Heeft hij zich hiermee misschien niet heel populair gemaakt onder bepaalde mensen?

Mijn puntje mag hij zeker hebben :)

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Wat mensen ook van hem vinden de -1's zijn gewoon misbruik van de modrechten maken.
Hij heeft denk ik onder meerdere personen een minder goede naam opgebouwd wat je de laatste tijd vooral zag in de verschillende fora gedeeltes over de xbox one/PS4, of dit terecht is ja of te nee maakt verder niets uit.
Het is niet de bedoeling dat mensen die hem of niet kunnen uitstaan of het niet met hem eens zijn dan maar -1's gaan uitdelen op de FP al weet ik niet wie het zijn natuurlijk maar de kans is aanwezig dat er mensen zijn die ook verhitte discussies met hem hebben gehad op het forum zijn posts sneller negatief beoordelen.
De post kan prima op de +1 in mijn ogen, de andere posts staan nu op de juiste score. :) !

[ Voor 66% gewijzigd door pino85 op 31-07-2013 17:21 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Zo te zien staat hij nu netjes op +1 :)

Mod-barbarisme is af en toe echt een probleem... In dit geval lijkt het een beetje op richten tegen een enkel persoon. Kunnen jullie zware jongens, hier misschien iets over terugvinden? Of het daadwerkelijk de zelfde mensen zijn hie dit doen? De 'wraakgevoelens' kan ik natuurlijk niet zomaar controlere, ik zie niet wie er hoe en wanneer aanmoddert...

PS. nu ik mijn vorige post teruglees kan het wat verkeerd overkomen, dus even extra teer verduidelijking: ik juich dit soort mismodgedrag alles behalve toe. Hoe oneens ik het soms met mensen ben of hoe ik me ook kan ergeren aan sommige (ontopic) reacties...

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hoe kan dit in hemelsnaam een +3 krijgen?

m4-io in 'nieuws: Transparante zonnepanelen voor ramen verdubbelen in rendement'
"Rendement boeit niet. Kostprijs boeit niet. Het gaat erom wat het oplevert. Als die folie 10 euro per m2 kost en de electriciteit levert elk jaar 1 euro op dan verdient 't zich na 10 jaar terug en dat is wat van belang is."

Dat is toch juist rendement afzetten tegen de kostprijs?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Tsurany schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 18:56:
Hoe kan dit in hemelsnaam een +3 krijgen?

m4-io in 'nieuws: Transparante zonnepanelen voor ramen verdubbelen in rendement'
"Rendement boeit niet. Kostprijs boeit niet. Het gaat erom wat het oplevert. Als die folie 10 euro per m2 kost en de electriciteit levert elk jaar 1 euro op dan verdient 't zich na 10 jaar terug en dat is wat van belang is."

Dat is toch juist rendement afzetten tegen de kostprijs?
Hij verstaat onder 'rendement' technisch rendement (dus hoeveelheid energie dat wordt verkregen), en is kennelijk niet op de hoogte dat 'rendement' ook in financiële zin een betekenis heeft :)
Hij bedoelt het goed, zullen we maar zeggen. +1 van mij, ook al klopt het verhaal niet helemaal....
+2 is een mooi rendement voor deze reactie, maar ietwat 'overpriced'.

Edit:
zie: OddesE in 'nieuws: Hoofd NSA: surveillanceprogramma's voorkwamen terrorisme in Europa'
Inmiddels door 17 maal +3 op een score van +3... Bij dit artikel wordt gemeningmod alsof het een lust is... Hiermee bijt ik even de spits af, aangezien die +3 al 17 maal is. Bij andere reacties wordt nog volop gemod, maar ik vermoed dat er meer volgen hier...

[ Voor 18% gewijzigd door Edddd op 31-07-2013 21:23 . Reden: Toevoeging mismod ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ook met technisch rendement, wat ik er wel in las, gaat zijn verhaal niet op. De hoeveelheid energie die verkregen wordt en de kostprijs zijn juist de twee meest relevante gegevens. Dat gebruik je om uit te rekenen dat het oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Tsurany schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 21:23:
Ook met technisch rendement, wat ik er wel in las, gaat zijn verhaal niet op. De hoeveelheid energie die verkregen wordt en de kostprijs zijn juist de twee meest relevante gegevens. Dat gebruik je om uit te rekenen dat het oplevert.
Klopt, maar inhoudelijke discussie dient gevoerd te worden bij de reacties. Hier lijkt me een +1 verdedigbaar. Het is een wat krom verhaal, dat zien we echter wel meer, maar wel on topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een onjuist verhaal hoort in mijn ogen niet meer te krijgen dan een 0. Maar de hoeveelheid +3 en +2 is wel heel overdreven. Zijn Tweakers dan zo dom dat ze niet snappen wat hij beweert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Een -1 is het in ieder geval niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom niet? Het is onzinnig geneuzel zonder enige basis, totaal niet gebaseerd op enige logica of juistheid. Dat is toch gewoon ongewenst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Hij verwoordt heel slecht wat hij wil zeggen. Kijk er doorheen. Ongewenst gaat wel ver vind ik, dan moet je wel beter je best doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 16:19
deze hoeft nu niet op -1 te staan, ik zie hier niks ongewensts aan al is de vraag niet al te intelligent het blijft een oprechte vraag.
Rev-anche in 'nieuws: Facebook maakt embedden van posts in webpagina's mogelijk'

[ Voor 5% gewijzigd door qlum op 31-07-2013 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Tsja inhoudelijk is het ook niet. Ik kom dus uit op een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 00:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Een 0 is wel voldoende ja, +1 zou ik wel aan de hoge kant vinden.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

bop in 'nieuws: Microsoft moet SkyDrive andere naam geven na verloren rechtszaak'
Ik vind een +3 wel vrij hoog voor alleen een linkje met een quote. Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Ik had hem al een +2 gegeven, maar +3 begrijp ik wel, aangezien uit het artikel niet blijkt dat BSkyB vergelijkbare diensten aanbiedt als MS. Deze reactie werkt zodoende erg verhelderend in de discussies en kan als een waardevolle aanvulling worden gezien, hoe eenvoudig ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Edddd op 01-08-2013 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Een beetje extra uitleg vindt ik voor een +3 wel noodzakelijk, niet iedereen snapt zo'n engelse quote.

ixl85 in 'nieuws: Galaxy S4 overklokt automatisch om sneller te zijn in benchmarks - update'
Deze vindt ik ook geen +3 of +2 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

PolarBear in 'nieuws: Telegraaf.nl verspreidt malware via banners'

+2 lijkt me echt een "mee eens" actie, een +1 zou te verdedigen zijn misschien... maar ik geef hem een 0. Voegt niks toe.

PS. iemand die mij nog een puntje wilt toekennen? :) alvast tnx!
Waterbeesje in 'nieuws: Microsoft moet SkyDrive andere naam geven na verloren rechtszaak'

[ Voor 30% gewijzigd door Waterbeesje op 01-08-2013 12:01 ]

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Beesje krijgt een punt :)

Die eerste mag wat mij betreft op +1. Goeie tip, dan wel beter overwogen alternatief wat hij aandraagt en duidelijk reactie op een +1 reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

.oisyn in 'nieuws: Telegraaf.nl verspreidde malware via banners - update'

Lijkt me een -1 wegens trollen (en de edit is van dezelfde minuut als de post, dus daar ligt het niet aan).

Waarom dat zoveel +1 en zelfs +3 krijgt is me een raadsel... onderzoekje waard?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HOJwmPp9toBR4izGTHOjeH0h/full.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

H-Cim in 'nieuws: Play Store overstijgt App Store in aantal downloads maar levert minder op'
Waarom deze zoveel -1's krijgt is me een raadsel. Het enige dat ik kan bedenken is dat fanboys op hun tenen getrapt zijn, want ik vind het een inzichtelijke reactie die past in de discussie. +1 dus.

edit:

Hij staat inmiddels op +1, mooi zo. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Ghost Dog op 01-08-2013 17:06 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
wildhagen schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 16:55:
.oisyn in 'nieuws: Telegraaf.nl verspreidde malware via banners - update'

Lijkt me een -1 wegens trollen (en de edit is van dezelfde minuut als de post, dus daar ligt het niet aan).

Waarom dat zoveel +1 en zelfs +3 krijgt is me een raadsel... onderzoekje waard?

[afbeelding]
Op zich bevestigd hij alleen wat de parent zegt en is het iets wat vaak als een publiekelijk bekend feit wordt gezien.
Wat mij betreft kan een 0 als eindscore heel goed net zoals de parent.
Neemt niet weg dat die +3 wel wordt nagekeken!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

k1n8fisher schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 17:24:
[...]

Op zich bevestigd hij alleen wat de parent zegt en is het iets wat vaak als een publiekelijk bekend feit wordt gezien.
Ehm. Dat iedereen die troll gebruikt maakt het toch niet minder trollerig? Die redenatie volg ik even niet?

Ik dacht dat we reacties op zichzelf beoordeelden, niet op andere informatie (zoals "iedereen doet het") die met deze post an sich niets te maken heeft?

Een 0 is misschien op het randje nog net verdedigbaar, maar die +1's vind ik al meningmodden, niet alleen die +3..

De parent hoort sowieso op 0 idd, want daar is de intentie overduidelijk heel anders (namelijk het tegenovergestelde).

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 01-08-2013 17:39 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
k1n8fisher schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 17:24:
[...]

Wat mij betreft kan een 0 als eindscore heel goed net zoals de parent.
Neemt niet weg dat die +3 wel wordt nagekeken!
Nee dat doet hij niet, de parent heeft het er over dat het waarderen van de telegraaf niets met niveau of intellect te maken heeft waarop hij reageert door te zeggen dat de telegraaf zelf niets met niveau of intellect te maken heeft. Hoewel de telegraaf niet bekend is voor zijn diepgaande teksten zou ik dat toch echt wel trollerig noemen, helemaal op de manier waarop hij het uit het verband van de parrent rukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:44

Tribits

Onkruid vergaat niet

Boy in 'nieuws: Play Store overstijgt App Store in aantal downloads maar levert minder op'
+2 voor één regel tekst en een link naar een ellenlang Engelstalig artikel? Een korte samenvatting of quote van een relevante sectie was wel op zijn plaats geweest.

Verwijderd in 'nieuws: Play Store overstijgt App Store in aantal downloads maar levert minder op'
-1 omdat mensen dit interpreteren als een suggestie dat Android gebruikers alles downloaden? Ik zie er eigenlijk niets verkeerds in.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
[b][message=40643684,noline] (...)

Verwijderd in 'nieuws: Play Store overstijgt App Store in aantal downloads maar levert minder op'
-1 omdat mensen dit interpreteren als een suggestie dat Android gebruikers alles downloaden? Ik zie er eigenlijk niets verkeerds in.
Sterker nog:
Verwijderd in 'nieuws: Play Store overstijgt App Store in aantal downloads maar levert minder op' staat op -1 omdat hij geen bron gebruikt oid, maar Tmaster in 'nieuws: Play Store overstijgt App Store in aantal downloads maar levert minder op' ('de gemiddelde Apple gebruiker heeft meer geld te besteden') is wel op +1 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Alfredo in 'meuk: Google Chrome 28.0.1500.95'

Mijn eigen post. Vermits de feature-update van v28 nooit in de meuktracker verscheen, vind ik een +2 correcter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is geen -1 vind ik. Een +1 of een 0 lijkt me beter.
Soldaatje in 'nieuws: Ontwikkelaars Outcast starten nieuwe studio'

+2 lijkt me dan weer wat te hoog voor de reactie op de post hierboven.
pauluss86 in 'nieuws: Ontwikkelaars Outcast starten nieuwe studio'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 00:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
qlum schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 17:42:
[...]
Hoewel de telegraaf niet bekend is voor zijn diepgaande teksten zou ik dat toch echt wel trollerig noemen, helemaal op de manier waarop hij het uit het verband van de parrent rukt.
Kom op, zo streng hoeven we toch niet te zijn voor een misbruik de quote reactie? Een krant als de Telegraaf heeft gewoon een andere doelgroep dan een Volkskrant, Trouw of bijv. NRC en daarmee een ander niveau.

.oisyn pakt die quote gewoon en maakt er een grapje van maar dat kan m.i. heus wel met een 0 beoordeeld worden. Ja +3 is te hoog maar -1 vind ik ook wat te streng (maar niet onverdedigbaar). Het is overduidelijk bedoeld als geintje en niet als pure troll.

Laten we het erop houden dat zowel -1 als 0 te verdedigen zijn afhankelijk van hoe je de reactiestijl interpreteert? :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Wat de 1 humor vind kan een ander als non humor zien( of als troll), zo ongrijpbaar iets dat humor he ;)
Verder sluit ik me helemaal aan bij je laatste zin, 0/-1 kan beiden prima en alles daar buiten vind ik niet echt correct.

[ Voor 45% gewijzigd door pino85 op 02-08-2013 11:05 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Zo, er wordt weer flink ge-mismod in het nieuwe topic dat wat stofjes heeft doen opwaaien (ook intern bij Tweakers).

Er wordt hier hevig gemodereerd naar mening, en niet naar onderwerp of relevantie. Graag even een paar mensen naar kijken die beter verstand hebben van moderaties.

Een aantal voorbeelden (slechts een greep):

webspider0 in 'reviews: Mobile games: wat Tweakers deze zomer speelt'
Alle 'meningen' die tegen dit artikel zijn krijgen +1 of zelfs +2 8)7, maar zodra iemand het van een andere kant probeert te belichten wordt diegene op +0 gezet? Deze bovenstaande verdient dan ook gewoon +1, in lijn met de rest.

Wodanford in 'reviews: Mobile games: wat Tweakers deze zomer speelt'
Informatief? No way. Gewoon een discussie, die overigens al boven deze reactie is aangehaald. Kan dus gewoon onder een reply komen te staan. Blijven herhalen dat het ''jammer'' is dat er geen Android bij staat, is toch niet informatief? Hoogstens +1.

Daarnaast heb ik alles wat na vijf keer nog een keer herhaald wordt door iemand ''ja jammer ik mis Android'' een +0 gegeven. Er is inmiddels een topic over geopend waar je je beklach kunt doen over de kwaliteit van het artikel, laten we het dan verder lekker on-topic houden: de mobile games die de Tweakers redactie op dit moment speelt. Het heeft weinig nut om elke keer te gaan herhalen dat er Android games in missen, toch?

Dan nog 1:

Paul Hulsebosch in 'reviews: Mobile games: wat Tweakers deze zomer speelt'
Paul wordt hier een aantal keer op -1 gezet? Omdat ze het niet met hem eens zijn klaarblijkelijk, maar deze post is toch echt niet ongewenst. Ik heb hem +2 gegeven omdat zijn reactie weldegelijk informatief is voor de vele leden die het een vreemd artikel vinden. Vervolgens wordt het antwoord/reactie van de auteur zelf wordt weggemod?? Ik snap het niet helemaal meer.

[ Voor 14% gewijzigd door Royeboi op 02-08-2013 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ameesters
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-01-2022
euhmm volgens mij word mijn reactie onterecht als ongewenst aangeduid?
ameesters in 'nieuws: 'De FBI kan microfoons van laptops en Android-telefoons afluisteren''

Lijkt mij dat ie in ieder geval ontopic is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Moderatiegezeur is ongewenst en dus -1. En caps gebruiken is schreeuwerig, komt het ook niet ten goede.

Haal dat weg en hij kan op +1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ameesters
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-01-2022
moderatiegezeur stond er pas na moderatie, maar goed, heb het weg gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Royeboi schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:21:
Zo, er wordt weer flink ge-mismod in het nieuwe topic dat wat stofjes heeft doen opwaaien (ook intern bij Tweakers).
[...]
Paul Hulsebosch in 'reviews: Mobile games: wat Tweakers deze zomer speelt'
Paul wordt hier een aantal keer op -1 gezet? Omdat ze het niet met hem eens zijn klaarblijkelijk, maar deze post is toch echt niet ongewenst. Ik heb hem +2 gegeven omdat zijn reactie weldegelijk informatief is voor de vele leden die het een vreemd artikel vinden. Vervolgens wordt het antwoord/reactie van de auteur zelf wordt weggemod?? Ik snap het niet helemaal meer.
Ik heb hem +1 gegeven, dat lijkt me ruim voldoende. Dit soort welles-nietes discussies van de redactie snap ik niet en horen naar mijn idee in het artikel zelf ipv tussen de reacties.

Stukfruit in 'reviews: Mobile games: wat Tweakers deze zomer speelt'
Deze mag ook wel op -1.

garagaholic in 'reviews: Mobile games: wat Tweakers deze zomer speelt'
En dit is geen +3 waard.

Tsurany in 'reviews: Mobile games: wat Tweakers deze zomer speelt'
Deze idem. Allemaal meningmods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Daar werd aardig gemeningmod idd. Is al behoorlijk recht getrokken ondertussen. (Met dank aan Herman! _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd een mening die breed gedragen wordt door de community wordt gefixeerd op -1: Tsurany in 'reviews: Mobile games: wat Tweakers deze zomer speelt'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is omdat kritiek op de redactie niet in de reacties geplaatst moet worden maar op het forum, waar het een stuk minder vaak bekeken zal worden. Zeker als het stevige kritiek is wordt het dan direct op -1 gezet. Kan mij persoonlijk weinig schelen, ik heb in ieder geval gezegd wat ik wilde zeggen over de alsmaar dalende kwaliteit van artikelen.

[ Voor 23% gewijzigd door Tsurany op 02-08-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
De reden waarom deze gefixeerd is is omdat er belachelijk veel +3 mee eens mods werden gegeven. Die reactie was dus alleen maar met een fixatie op de juiste score te krijgen waarvan acte.
Zo lang het modsysteem gewoon goed werkt zal er niet gefixeerd worden maar als het zo misloopt dan kunnen we daar niet omheen! Is ook meteen een boodschap aan de mensen die deze een +3 hebben gegeven: die hebben nu een flinke afwijking op deze post en zeker de mensen die dit vaker doen zullen zo sneller boven komen drijven.
Neemt niet weg dat ik de post verder hee netjes vind en de kritiek misschien ook nog wel terecht maar zoals gezegd: op de verkeerde plaats! Plaats het ook nog eens in het juiste topic want hier mag best over gediscussieerd worden. (je zou bijna zeggen: hier moet over gediscussieerd worden!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
k1n8fisher schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 17:24:
De reden waarom deze gefixeerd is is omdat er belachelijk veel +3 mee eens mods werden gegeven. Die reactie was dus alleen maar met een fixatie op de juiste score te krijgen waarvan acte.
Zo lang het modsysteem gewoon goed werkt zal er niet gefixeerd worden maar als het zo misloopt dan kunnen we daar niet omheen! Is ook meteen een boodschap aan de mensen die deze een +3 hebben gegeven: die hebben nu een flinke afwijking op deze post en zeker de mensen die dit vaker doen zullen zo sneller boven komen drijven.
Neemt niet weg dat ik de post verder hee netjes vind en de kritiek misschien ook nog wel terecht maar zoals gezegd: op de verkeerde plaats! Plaats het ook nog eens in het juiste topic want hier mag best over gediscussieerd worden. (je zou bijna zeggen: hier moet over gediscussieerd worden!)
Prima, dan kom ik vanzelf wel ''naar boven drijven'' met mijn +2 die ik gegeven heb door mijn redenering. Als ik dan toch al op de T.net PRISM- list kom te staan (:+), wil ik het nog wel even beargumenteren:

Naar mijn inzicht geeft Tsurany hier een aanvulling op de discussie ( +2 Informatief: 'Deze reactie is een aanvulling op de discussie OF het artikel'), en brengt daarbij ook nog eens een link aan naar het forum. Wat je hiermee voorkomt is dat de discussie over de kwaliteit van het artikel niet verder gaat in de comments maar in het betreffende topic, daar lijkt mij niets mis mee. Daarbij reageert hij op een reactie die Paul Hulsebosch maakt. Eerlijk gezegd had Paul dan zelf ook maar niets moeten zeggen in de comments, want zo lok je natuurlijk wel een reactie uit, blijft de discussie doorgaan in de comments en niet op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Persoonlijk kom ik niet lager dan +1 uit.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Direct een -1 vind ik persoonlijk ongeacht of het op de verkeerde plaats is gepost wel wat aan de strenge kant.
Een nul zou in mijn opinie ook gewoon op zijn plaats zijn geweest, en ik kan ook nog wel een redenatie volgen dat je op een +1 zou kunnen uitkomen.
Maar goed genoeg verschillende invalshoeken bij deze reactie zullen we maar zeggen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door pino85 op 02-08-2013 19:10 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

In nieuws: Microsoft klokt gpu Xbox One 6 procent hoger zijn er best veel mismods.

segascope in 'nieuws: Microsoft klokt gpu Xbox One 6 procent hoger'
-1? Dit is toch gewoon on-topic?

Richh in 'nieuws: Microsoft klokt gpu Xbox One 6 procent hoger'
Ook in deze reactie zie ik enkele dingen die de +2-waardigheid ervan in twijfel kunnen trekken. Er zijn helemaal nog geen gpu's met meer dan 7tflops. De snelste is de GTX Titan met 'amper' 4.5tflops. Verder zegt hij ook dat de games op 30fps draaien. Ten eerste is dat niets onoverkomelijks omdat dit pas het begin is van de nieuwe generatie consoles, en er nog weinig ervaring is met (het optimaliseren voor) de hardware. Tevens mis ik een bron want ik weet vanbuiten dat CoD:Ghosts, BF4 en ik denk ook Killzone op 60fps draaien.

haarbal in 'nieuws: Microsoft klokt gpu Xbox One 6 procent hoger'
+3 is sowieso teveel. +1 of +2 lijkt me gepaster. Een -1 voor de parent lijkt me ook wat overdreven.

bonus in 'nieuws: Microsoft klokt gpu Xbox One 6 procent hoger'
Deze is imo +1.

Franko P. in 'nieuws: Microsoft klokt gpu Xbox One 6 procent hoger'
+2? Oordelen jullie maar.

Martinspire in 'nieuws: Microsoft klokt gpu Xbox One 6 procent hoger'
Eerder een +1.

Ramon in 'nieuws: Microsoft klokt gpu Xbox One 6 procent hoger'
Deze heb ik een 0 gegeven wegens loze beschuldigingen naar Sony (zie mijn reactie). Kan eventueel ook een +1 zijn.

PBP in 'nieuws: Microsoft klokt gpu Xbox One 6 procent hoger'
Deze reactie is ook gewoon +1.

vali in 'nieuws: Microsoft klokt gpu Xbox One 6 procent hoger'
Vind ik ook wat mager voor een +2. Vooral dat hij dit gerucht als een feit poneert zorgt dat ik dit toch eerder een +1 vind.

Malistix1985 in 'nieuws: Microsoft klokt gpu Xbox One 6 procent hoger'
Geen -1. Eerder een +1.
Ook de reactie die eronder staat is geen -1: v8power67 in 'nieuws: Microsoft klokt gpu Xbox One 6 procent hoger'

Verwijderd in 'nieuws: Microsoft klokt gpu Xbox One 6 procent hoger' krijgt ook veel mismods.

Er zijn er zeker nog veel meer, dus wie zich verveelt kan maar eens kijken.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Royeboi schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 17:41:
[...]

Prima, dan kom ik vanzelf wel ''naar boven drijven'' met mijn +2 die ik gegeven heb door mijn redenering. Als ik dan toch al op de T.net PRISM- list kom te staan (:+), wil ik het nog wel even beargumenteren:

Naar mijn inzicht geeft Tsurany hier een aanvulling op de discussie ( +2 Informatief: 'Deze reactie is een aanvulling op de discussie OF het artikel'), en brengt daarbij ook nog eens een link aan naar het forum. Wat je hiermee voorkomt is dat de discussie over de kwaliteit van het artikel niet verder gaat in de comments maar in het betreffende topic, daar lijkt mij niets mis mee. Daarbij reageert hij op een reactie die Paul Hulsebosch maakt. Eerlijk gezegd had Paul dan zelf ook maar niets moeten zeggen in de comments, want zo lok je natuurlijk wel een reactie uit, blijft de discussie doorgaan in de comments en niet op het forum.
De hgele discussie is al off-topic en ondertussen mag bekend zijn dat commentaar op de redactie op de FP ongewenst is. Ondertussen is de reactie trouwens gefixeerd op de 0 ipv de -1.
En ja: ook crew moet zich aan de regels houden dus ook Paul had zijn commentaar dar niet weg moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

witeken schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 21:22:
Richh in 'nieuws: Microsoft klokt gpu Xbox One 6 procent hoger'
Ook in deze reactie zie ik enkele dingen die de +2-waardigheid ervan in twijfel kunnen trekken. Er zijn helemaal nog geen gpu's met meer dan 7tflops. De snelste is de GTX Titan met 'amper' 4.5tflops. Verder zegt hij ook dat de games op 30fps draaien. Ten eerste is dat niets onoverkomelijks omdat dit pas het begin is van de nieuwe generatie consoles, en er nog weinig ervaring is met (het optimaliseren voor) de hardware. Tevens mis ik een bron want ik weet vanbuiten dat CoD:Ghosts, BF4 en ik denk ook Killzone op 60fps draaien.
Hij staat nu op 7x +2 en dat zijn de enige moderaties, dus waarom geef je hem dan geen lagere score?
En als je een bron wilt zien, kun je dat beter onder zijn reactie posten dan in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Met je meegemod op de 0. Het topic over de Blackberry-Porsche Design samenwerking lijkt wel icter-tje's enthousiasme te hebben met zo'n 11 reacties. Jammer genoeg weinig onderbouwing of toegevoegde waarde in die elf reacties, maar net als jij zie ik die -1's er niet in.

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Verwijderd in 'nieuws: Intel start bouw van onderzoekslabs voor 450mm-wafers'
Deze reactie vind ik niet echt informatief, maar on-topic. Ik heb hier een spotlight-reactie op geschreven met wat nuances.

Edit: witeken in 'nieuws: Microsoft klokt gpu Xbox One 6 procent hoger' moet naar +2 ;).

[ Voor 19% gewijzigd door witeken op 03-08-2013 20:26 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
Mag ik deze nog niet gemoddereerde reactie van mijzelf aandragen voor moderatie?
Bluepenguin in 'reviews: Simkaarten hacken: hoe zit het precies?'
Dank :)

edit: dank voor het modereren iedereen!

[ Voor 8% gewijzigd door Bluepenguin op 04-08-2013 20:39 . Reden: zie 'edit' ]

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Een +1 is toch prima? Zoiezo een beetje vreemd om te zeggen: "mijn reactie moet naar +2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Is toch informatief?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

In die discussie niet heel erg informatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Ik quote en verbeter zijn reactie, hoe kan het dan niet bijdragen in die discussie :s.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wel een bijdrage, maar het gaat niet over het directe onderwerp van de artikel en is inhoudelijk niet heel erg sterk. Je geeft aan dat hij met veel onjuistheden komt maar nergens om jij met werkelijke feiten, enkel veel vermoedens. Ik zie niet waarom dat een +2 informatief moet opleveren.
Als ik het lees komt er bij mij niet het gevoel naar boven dat ik echt iets heb gelezen wat voor mij wat heeft toegevoegd. Het is een discussie over het gedrag van Sony waarbij beide partijen veel speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Als een Tweaker met een simpel linkje komt krijgt die meteen een +2. Ik schrijf er een uitleg bij waarom hij fout is en ik krijg maar een +1? Een reactie moet niets bijdragen aan het artikel om +2 te krijgen. En als Sony zegt dat ze niet snel nog eventjes wat hebben aangepast door de presentatie van MS, is dat geen feit?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Laatst online: 14-12-2023
witeken schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 20:31:
Als een Tweaker met een simpel linkje komt krijgt die meteen een +2. Ik schrijf er een uitleg bij waarom hij fout is en ik krijg maar een +1? Een reactie moet niets bijdragen aan het artikel om +2 te krijgen. En als Sony zegt dat ze niet snel nog eventjes wat hebben aangepast door de presentatie van MS, is dat geen feit?
Inderdaad, naar mijn idee heel duidelijk een +2 bericht die je had gemaakt. Je geeft niet alleen en nuttige en informatieve link, maar zet er ook nog eens een leuke uitleg bij. Inderdaad maak je een punt wat nuttig is voor de discussie, en de lezers zet je een paar informatieve leuke fimpjes voor die ze anders niet gelezen zouden hebben. Ik zat bijna aan een +3 te denken eerlijk gezegd.

Ik snap ook de houding van de zogenaamde "pro" mods niet helemaal hier. In plaats van duidelijk en serieus zijn request te weerleggen komen ze met een zwakke one liner. Niet helemaal de bedoeling lijkt mij.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

En nu is mijn reactie 48+ uur oud :/. Powermods....?

offtopic:
Bedankt Vinand

[ Voor 38% gewijzigd door witeken op 04-08-2013 22:14 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
witeken schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 22:13:
En nu is mijn reactie 48+ uur oud :/. Powermods....?

offtopic:
Bedankt Vinand
powermods zullen niet gouw ingrijpen op oudere reacties alleen waneer deze over duidelijk verkeerd beoordeeld zijn, in jouw geval is het gewoon dat de meerderheid tot een +1 als conclusie gekomen is en daar heb je je maar bij neer te leggen.

Zelf vind ik het ook een +1 waard en over die linkjes die +2 krijgen daar ben ik het mee eens dat deze die meestal niet verdienen maar dat geld ook voor jouw reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:23

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Zowel +1 als +2 is prima te verdedigen. In dergelijke gevallen laten we gewoon het moderatiesysteem z'n werk doen :)

De reactie is inderdaad goed onderbouwd, anderzijds staat de discussie wat ver van het oorspronkelijke nieuwsitem af. Daardoor is het een persoonlijke afweging hoe relevant je de reactie inschat. Ik zie dus geen duidelijke mismoderatie :)

edit:
Wat qlum dus in hoofdlijnen hierboven zegt :P

[ Voor 7% gewijzigd door Herman op 05-08-2013 00:28 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Daar kan ik me in vinden, ik zelf had ook zo iets van aan 1 kant voegt het zeker wat extra's toe maar aan andere kant gaat het wel offtopic, je zou kunnen redeneren dat je dan effectief op de +1 uit komt.
Wil niet zeggen dat een +2 in mijn ogen een mismod is, want die kan je geven maar een +1 idem dito :)

[ Voor 33% gewijzigd door pino85 op 05-08-2013 11:00 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Deze Tweaker tiept het hele artikel over en krijgt +2?

De inhoudelijke reactie lijkt me gewoon +1, en het copy-pasten van een heel artikel -1.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Usb 3.1 krijgt dubbele snelheid usb 3.0'
-1

Waarom -1? Het is hoogstens offtopic omdat ik niet reageer op de dubbele snelheidswinst van BT3.1 t.o.v. BT3.0 maar mij afvraag of dit toekomstige voordelen gaat bieden voor BT A2DP (achteraf onzinnig omdat de huidige bandbreedte hier al ruim volstaat). Dat men niet weet dat A2DP een onderdeel is van Bleutooth (zie reactie op die van mij), daar kan ik niets aan doen maar valt af te leiden uit mijn reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Sando schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:15:
Deze Tweaker tiept het hele artikel over en krijgt +2?

De inhoudelijke reactie lijkt me gewoon +1, en het copy-pasten van een heel artikel -1.
Welke tweaker in welk bericht?

Ik denk dat je Rey Nemaattori in 'nieuws: Zuid-Korea bezorgd over opheffen Amerikaans importverbod Apple-producten' bedoelt.

[ Voor 26% gewijzigd door _Peter2_ op 05-08-2013 11:42 ]

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:31:
-1

Waarom -1? Het is hoogstens offtopic omdat ik niet reageer op de dubbele snelheidswinst van BT3.1 t.o.v. BT3.0 maar mij afvraag of dit toekomstige voordelen gaat bieden voor BT A2DP (achteraf onzinnig omdat de huidige bandbreedte hier al ruim volstaat). Dat men niet weet dat A2DP een onderdeel is van Bleutooth (zie reactie op die van mij), daar kan ik niets aan doen maar valt af te leiden uit mijn reactie.
Edit: heb toch ff wat ingelezen maar nu snap ik toch dat hij op -1 staat,zoals je al aangaf het gaat nergens over BT, denk dat je per ongeluk bij het verkeerde onderwerp hebt gepost.

[ Voor 26% gewijzigd door pino85 op 05-08-2013 14:23 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:31:
-1

Waar in het artikel gaat het dan over BT? Ik zie enkel USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 12:53:
[...]

Waar in het artikel gaat het dan over BT? Ik zie enkel USB?
Verrek, je hebt helemaal gelijk. Thanks. Wat een blunder zeg. :) Zet 'm maar op -2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Pagina: 1 ... 6 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]