Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 101 Laatste
Acties:
  • 178.543 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Mwah, je toon kan wel heel wat netter, dit is wel heel bot geschreven. En voor die claim van het locatie doorspelen welke standaard aan staat is een bron zeer gewenst.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Migrator schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 16:14:
[...]

Mwah, je toon kan wel heel wat netter, dit is wel heel bot geschreven. En voor die claim van het locatie doorspelen welke standaard aan staat is een bron zeer gewenst.
De bron? Ik heb er zelf een gehad ;) Geen idee of het ergens in een unboxing te vinden is, of een review van BBOS 10, maar ik kan je verzekeren dat het standaard aan staat. Verder constateer ik alleen maar dat je vanwege deze drie zaken geen BB meer hoeft te halen speciaal voor je privacy.

Richh in 'nieuws: Verkoop BlackBerry-telefoons daalt tot 1,6 miljoen'

Ook geen -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wel degelijk een -1, moderatiegezeik hoort niet op de FP (waar het ongewenst en dus -1 is), maar hier.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

wildhagen schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 16:21:
[...]

Wel degelijk een -1, moderatiegezeik hoort niet op de FP (waar het ongewenst en dus -1 is), maar hier.
Dacht dat dat alleen ging wanneer je over je eigen reacties begon? Anyway, ik vind het prima :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:21
@DBhuis een 0 gegeven.. privacy gaan roepen zonder uberhaupt iets van onderbouwing. "Ik heb er zelf een gehad" is geen bron.

@Richh een -1 gegeven, mod gezeur

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

lanerios schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 16:24:
@DBhuis een 0 gegeven.. privacy gaan roepen zonder uberhaupt iets van onderbouwing. "Ik heb er zelf een gehad" is geen bron.

@Richh een -1 gegeven, mod gezeur
Tja, ik zou niet weten hoe ik dat moet onderbouwen. Het zal vast wel ergens in een filmpje of review staan, maar ik ga niet het internet afstruinen op zoek naar dat ene filmpje waar het te zien is. Sommige dingen moet je maar gewoon aannemen omdat als het niet waar was het gelijk ontkracht zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:10

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Richh schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 16:33:
[...]

Ik denk dat die -1 (en een paar anderen) best terecht zijn :P
Sommige wel :+ Maar die ik linkte vond ik een 0. Ach, we hebben weer gelachen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Wat stond er voor de edit meer dan een uur later? ;)

[ Voor 10% gewijzigd door HMC op 27-03-2015 19:44 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:35

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Ik had er eerst Olaf staan ipv van Willem 8)7

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

[edit] Inderdaad gewoon +1. Je reageert op reacties.

Vreemd dat sommigen het als ongewenst zien.
Misschien omdat het op een reactie lijkt die we hier vaak zien? Dan nog, het is relevant en on-topic.
Ik heb weer eens een boost gebruikt. :P

[ Voor 76% gewijzigd door HMC op 27-03-2015 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-06 00:43

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Misschien handig om aan te geven waarom het volgens jou geen -1 is?
Overigens vind ik het taalgebruik in je reactie ook niet bepaald netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
-The_Mask- in 'reviews: De zeven populairste voedingen van 550W getest'
omg dan ben je echt een heel zielig figuur. Dit is toch te triest voor woorden. Zal nog eens een fatsoenlijk bericht op de frontpage schrijven. Echt heel erg zielig dit. :|

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Die post hoorde toch al niet op de frontpage, maar in GR, zoals je zelf ook al wist: -The_Mask- in "Zeven voedingen."
Commentaar m.b.t. artikelen

Spelfouten en ander commentaar met betrekking tot de artikelen kan gemeld worden in het Geachte Redactie-forum. Omdat opmerkingen over spelfouten en dergelijke alleen voor de redactie bestemd zijn en de inhoud snel is achterhaald, is het onwenselijk om daar in de reacties op in te gaan. Zodoende is een punt aftrek gerechtvaardigd. Doorgaans leidt dit tot een eindscore van 0, maar kijk altijd naar de rest van de inhoud van de reactie om tot een moderatie te komen.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Reageer ontopic, of reageer niet. Op de man spelen wordt nadrukkelijk niet gewaardeerd.

[ Voor 81% gewijzigd door RoD op 28-03-2015 12:14 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:02
Ik ben het er mee eens dat een deel van die reactie onder gr of spelfouten hoorde, maar om hem nou geheel 0 te geven terwijl er ook punten in staan die niet in de review opgenomen (gaan) worden, lijkt mij dat genoeg voer voor discussie en daarom is 0 wel heel erg mager. (de oude +3 vond ik wel wat hoog). Ik zie vaker dat tweakers wat aangevallen reageert op kritische reacties, ook degene die niet in gr horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 16:20
haha. Maar ja het is wel zo dat je een forum-reply copy-paste in een comment 8)7

[ Voor 54% gewijzigd door RoD op 28-03-2015 12:15 ]

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 441648

-The_Mask- schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 23:57:
-The_Mask- in 'reviews: De zeven populairste voedingen van 550W getest'
omg dan ben je echt een heel zielig figuur. Dit is toch te triest voor woorden. Zal nog eens een fatsoenlijk bericht op de frontpage schrijven. Echt heel erg zielig dit. :|
Ik vind het nogal wat, wat Tweakers hier gedaan heeft, je FP comment locken op 0 zonder een goede reden. Ik zit me aftevragen wat de implicaties zijn voor zo'n mod-break. Het is namelijk geen mod-break op basis van de standaard redenen, zoals trollen enzo, maar meer omdat je een lading kritiek* hebt op de review. Toegegeven dat sommige opmerkingen misschien niet op de FP thuis horen maar dit rechtvaardigd naar mijn mening geen mod-break en een lock op 0.

Waarom heeft Tweakers geen reden gegeven bij de 'Admin Edit'? Bijvoorbeeld: "We hebben de reactie van The Mask gelocked op 0 omdat de meeste van de aangegeven opmerkingen inmiddels in de review zijn opgenomen en daarom niet meer van toepassing zijn."

Tja, als poster lijkt mij de conclusie duidelijk. Steek geen energie in Tweakers. Het loont niet de moeite.

*Kritiek is niet per definitie een negatief woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nee, het is omdat hij een post doet op FP die grotendeels in GR thuishoort, en de schoolmeester uithangt. Dit soort dingen zijn op de FP niet wenselijk (en dus -1), want spelfouten etc horen in GR thuis.

Dat er dan nog enige inhoud in staat geeft hem een pluspunt, waardoor hij netto imho op 0 prima staat.

En de reden van de admin break staat er ook gewoon in hoor:
Spelfouten en/of ander commentaar m.b.t. nieuwsposts horen thuis in
Geachte Redactie.

[ Voor 21% gewijzigd door wildhagen op 28-03-2015 09:38 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Ik vind het maar raar. Het is een reactie van iemand die er veel vanaf weet en die veel toevoegt. Ook de moderaties laten dat zien. En dan wordt hij gefixeerd op 0? Rare gang van zaken, om inzet van je community af te straffen op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

461943 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 09:53:
Ik vind het maar raar. Het is een reactie van iemand die er veel vanaf weet en die veel toevoegt. Ook de moderaties laten dat zien. En dan wordt hij gefixeerd op 0? Rare gang van zaken, om inzet van je community af te straffen op die manier.
Hoezo? Zijn reactie is nogal lang voor op de FP, en hoort daar ook niet thuis omdat hij niet in een reactie zijn onderbouwde mening geeft over elke voeding (dat had prima op +3 gekund) maar in plaats daarvan gaat hij punt voor punt de review af om deze te 'reviewen'; daar is nou eenmaal GR voor. Hij had beter een reactie kunnen tikken over de voedingen met daarin misschien ook verwerkt de link naar zijn forumreactie (-The_Mask- in "Zeven voedingen.") waarin bijna hetzelfde staat als in de huidige reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Migrator schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 10:00:
[...]

Hoezo? Zijn reactie is nogal lang voor op de FP, en hoort daar ook niet thuis omdat hij niet in een reactie zijn onderbouwde mening geeft over elke voeding (dat had prima op +3 gekund) maar in plaats daarvan gaat hij punt voor punt de review af om deze te 'reviewen'; daar is nou eenmaal GR voor. Hij had beter een reactie kunnen tikken over de voedingen met daarin misschien ook verwerkt de link naar zijn forumreactie (-The_Mask- in "Zeven voedingen.") waarin bijna hetzelfde staat als in de huidige reactie.
Agreed. Ik denk dat hij hoopte een dikke +3 te scoren door de Forum reactie ook even op FP neer te kwakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
461943 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 09:53:
Het moderatiesysteem straft niet af. Daar hebben we PM's en bans voor. De reactie is simpelweg niet meer waard dan een 0. Als hij een punt heeft moet de review aangepast worden (en heeft zijn reactie dus weinig waarde meer) en als hij geen punt heeft hoeft de review niet aangepast te worden (waardoor zijn reactie dus uberhaubt al geen waarde had). Dat is de reden dat we commentaar op de vorm of inhoud van een artikel niet op de FP willen, maar in de feedbackfora. Het reactiesysteem is namelijk voor inhoudelijke bijdrages of aanvullingen. Een forumreactie copy-pasten om nog eens een +3 te scoren is dan al helemaal kwalijk. Een fixatie is daarom volkomen terecht.

Bijdrages om de content van Tweakers te verbeteren worden zeker op prijs gesteld, maar we vragen wel dat je dat soort dingen meldt op de plaats waar het hoort. Zoals het altijd al geweest is. Het reactiesysteem is er simpelweg niet voor geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Stijnb_ in 'reviews: Doe-het-zelf-domotica: het nieuwe tweaken'

Volgens mij een ontopic tip, dus +1 ipv 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Willem10000 in 'nieuws: Wetenschappers claimen doorbraak in bouwen van robots met dna'
Okay, deze reacties zie je hier niet vaak, en het is offtopic, zoals ook zijn tegensprekers in het onderstaande gemod worden. Maar ik zie niet zo de opzettelijke flame of troll er in. Als dit iemand zijn levensovertuiging is, kunnen we dat alleen respecteren. Ik denk niet dat de meningmodderering op -1 terecht is. I.m.h.o een nul, voor offtopic. En aan zijn trackrecord te zien heeft hij gewoon nog niet door hoe dingen gaan op Tweakers.

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Het is al zwaar offtopic, en met die toon er bij vindt ik een -1 prima te rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:16

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ulysses schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 16:47:
Willem10000 in 'nieuws: Wetenschappers claimen doorbraak in bouwen van robots met dna'
Okay, deze reacties zie je hier niet vaak, en het is offtopic, zoals ook zijn tegensprekers in het onderstaande gemod worden. Maar ik zie niet zo de opzettelijke flame of troll er in. Als dit iemand zijn levensovertuiging is, kunnen we dat alleen respecteren. Ik denk niet dat de meningmodderering op -1 terecht is. I.m.h.o een nul, voor offtopic. En aan zijn trackrecord te zien heeft hij gewoon nog niet door hoe dingen gaan op Tweakers.
Als hij al geen troll is dan is zijn informatie zo zwaar offtopic en onjuist dat een -1 makkelijk te verantwoorden valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

edterbak in 'reviews: De zeven populairste voedingen van 550W getest'

Eerder -1 dan +1, moderatiezeur, nota bene ook nog over andermans reactie.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Waar zeg ik daar iets over de moderatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Nee, ik reageer op Foritain, om precies te zijn op dit stukje "Ik ben heel erg benieuwd naar de inhoudelijke reactie van Tweakers / Crew / Olaf Willem."

Nergens heb ik het over de moderatie van jouw reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Deze van _david_ is gisteren al besproken en is gewoon on. I smell vendettas. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Hoe dan ook, de reactie voegt inhoudelijk weinig toe en is daarom wat mij betreft een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Gecheckt en gemaild.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

DoubleYouPee in 'reviews: Battlefield Hardline: hoofdrol in je eigen politieserie'
Deze mag ook wel naar -1, die 7x +3 slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Hij heeft zijn score al bijgesteld naar de 0, maar idd wel dezelfde.....

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:51

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

jqv in 'nieuws: ESA voegt met succes twee satellieten toe aan Galileo'
Post volledige naam + woonplaats van voorganger :/

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 12:56
Zo fijn als mensen zelf al aangeven welke modwaarde een post heeft:
sprankel in 'nieuws: Wetenschappers claimen doorbraak in bouwen van robots met dna'
begint met 'geheel offtopic'. Scheelt een hoop lezen in dit geval. :)

Verder zie ik van deze reactie niet de +3 waarde:
monojack in 'nieuws: HTC kondigt komst One E9+ met 5,5"-scherm aan'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kan een FrontPage modje hier eens naar kijken: _Dune_ in 'nieuws: Telecompaper: Nederlanders willen gemiddeld smartphone met 4,4"-scherm'

Naar mijn idee heb ik hier niets vreemds gezegd en zegt mijn onderbuik dat ik op een paar tenen van Appel fan's ben gaan staan.

@sdk16420, dank je. Jij was mij net voor.

[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 30-03-2015 10:32 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

_Dune_ schreef op maandag 30 maart 2015 @ 10:29:
Kan een FrontPage modje hier eens naar kijken: _Dune_ in 'nieuws: Telecompaper: Nederlanders willen gemiddeld smartphone met 4,4"-scherm'

Naar mijn idee heb ik hier niets vreemds gezegd en zegt mijn onderbuik dat ik op een paar tenen van Appel fanś ben gaan staan.
Heb 'm net naar +1 geklikt :P. Mag nog wel wat steviger natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:57

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
_Dune_ schreef op maandag 30 maart 2015 @ 10:29:

Naar mijn idee heb ik hier niets vreemds gezegd en zegt mijn onderbuik dat ik op een paar tenen van Appel fan's ben gaan staan.

@sdk16420, dank je. Jij was mij net voor.
Die staat inmiddels vrij stevig op +1 :)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
segil in 'plan: Tweakers Paasdagenkortingen - Klaar met de meubelboulevard'

Lijkt me geen +2, gezien de variatie van mods: van -1 tot +3.

[ Voor 8% gewijzigd door Jolke op 30-03-2015 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:05

LankHoar

Langharig tuig

Kiswum in 'nieuws: Telecompaper: Nederlanders willen gemiddeld smartphone met 4,4"-scherm'

Lijkt mij eerlijk gezegd geen +3 waard. Wellicht een +2, omdat het ook statistieken zijn over gewenste scherm groottes, maar het is volgens mij geen "essentiële toevoeging".

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601896

LankHoar schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:52:
Kiswum in 'nieuws: Telecompaper: Nederlanders willen gemiddeld smartphone met 4,4"-scherm'

Lijkt mij eerlijk gezegd geen +3 waard. Wellicht een +2, omdat het ook statistieken zijn over gewenste scherm groottes, maar het is volgens mij geen "essentiële toevoeging".
Idem.
Maar het is wel zeker informatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Zeker informatief. Ik heb +2 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 16328 in 'nieuws: Taxicentrales komen met gezamenlijke taxi-app 'AppAcab''

Mensen voor 'gajes' uitmaken is toch echt een keiharde flamebait en dus -1. Krijgt wel shitloads aan +2 en zelfs +3...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:34
LankHoar schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:52:

Heb hem net even naar +2 geboost ;)
wildhagen schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:48:
Anoniem: 16328 in 'nieuws: Taxicentrales komen met gezamenlijke taxi-app 'AppAcab''

Mensen voor 'gajes' uitmaken is toch echt een keiharde flamebait en dus -1. Krijgt wel shitloads aan +2 en zelfs +3...
eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

"Gajes" betekent "onbeschoft persoon". Is hebreeuws, en zeker in Amsterdam gewoon normaal.
En de taxichauffeurs in Amsterdam (ik weet niet waar ChicaneBT woont) hebben toch wel al een paar keer aangetoond er behoorlijke maffia-eske praktijken op na te houden, ten behoeve hun monopolie in stand te houden. Niet alleen tijdens deze Uber(-pop) tijden, maar daarvoor ook al.

Ik kan niet zien hoe het gebruik van het woord "gajes" die post ineens zo -1 maakt.

Verder is de post natuurlijk wel volledig off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:05

LankHoar

Langharig tuig

sdk16420 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:49:
[...]

Heb hem net even naar +2 geboost ;)
Ik ook. Laten we hopen dat het zo blijft (ga ik wel van uit) :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

En als hij toch weer naar +3 gaat is dat niet meteen een ramp natuurlijk, het is toch al een dikke +2 imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod

Nee, niet met je eens. Poster noemt niet iedereen "gajes", maar verwijst naar het tuig dat door hun gedrag (hij geeft een paar voorbeelden uit de praktijk) voor deze benaming in aanmerking komt.
De reactie is verder niet bijzonder waardevol, dus een 0 volstaat m.i. ervoor, maar ik zie er geen flamebait in.

[ Voor 3% gewijzigd door Toff op 31-03-2015 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

The Jester in 'downloads: Waterfox 36.0.4'

Geen idee wat dit op +1 doet, 0 is logischer, mist vooral onderbouwing. Dergelijke vragen zou ik ook beantwoorden (zoals Kalief gedaan heeft) met een wedervraag, dus eigenlijk is het een nietszeggende post, wat naar mijn idee nooit +1 kan scoren.

[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 31-03-2015 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Aan de ene kant heb je gelijk maar aan de andere kant vind ik het woord gajes nog niet zo heel erg als je de berichten over taxichauffeurs de laatste tijd volgt. Ik ga niet direct naar de -1 deze keer.

Is onderstaande 0 of -1 in jullie ogen?
Anoniem: 620028 in 'nieuws: Spotify-abonnees klagen over ongewenste downgrades'

[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 31-03-2015 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:57

mrc4nl

Procrastinatie expert

Bor schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 08:51:
[...]

Aan de ene kant heb je gelijk maar aan de andere kant vind ik het woord gajes nog niet zo heel erg als je de berichten over taxichauffeurs de laatste tijd volgt. Ik ga niet direct naar de -1 deze keer.

Is onderstaande 0 of -1 in jullie ogen?
Anoniem: 620028 in 'nieuws: Spotify-abonnees klagen over ongewenste downgrades'
ik zie niets beledigends, ->0

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een 0 lijkt me idd prima, ik zie er niet echt een -1 in.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

nietes in 'downloads: Waterfox 36.0.4'

Nog een die van op 0 hoort, maar +1 krijgt, er zit ook wat fanmodding bij blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:21
corset in 'nieuws: Taxicentrales komen met gezamenlijke taxi-app 'AppAcab''

nee, staat niet verkeerd, maar een +3 modder? Lijkt me nogal onzin

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat kan ook gewoon een misklik zijn. We concentreren ons hier graag op reacties die op een foute score zijn beland en niet op verdwaalde foute moderaties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Richh in 'reviews: Samsung Galaxy S6: de nieuwe koning in Android-land'

Hier wordt ontzettend veel gezegd over de 'smooth-heid' van scrollen. Waarom wordt dit allemaal als irrelevant gemod; het voegt volgens mij van beide partijen wat toe aan de discussie.
Overigens valt het mij op dat ik telkens wel heel snel met een weging van 6 op 0 gezet wordt, maar dat zal aan mij liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Dat is mijn moderatie, die iOS vs Android (scroll snelheid) discussie vind ik nou niet bepaald relevant aan de review van de s6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Maar de '0'-moderatie kan toch zowel gaan over de discussie als het artikel? Nu wordt het weggemod omdat het enkel niet bij het artikel past, als ik het goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-07 19:01
Het is al beter dan de 8 x -1 die volgden.
De hele IOS verhalen zijn mensen een beetje beu bij samsung Reviews...

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Richh schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:45:
Maar de '0'-moderatie kan toch zowel gaan over de discussie als het artikel? Nu wordt het weggemod omdat het enkel niet bij het artikel past, als ik het goed begrijp.
ik heb een 0 gegeven omdat ik die hele discussie over scroll snelheid nou niet bepaald relevant vind, en ik denk ook niet dat de meeste lezers zin hebben in een 23 reacties durende discussie tussen 2/3 mensen over scroll snelheid ;)

(imo natuurlijk, andere moderators zijn natuurlijk vrij om de hele discussie wel een +1 te geven als hun het wel als relevant zien)
mveijden schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:46:
Het is al beter dan de 8 x -1 die volgden.
De hele IOS verhalen zijn mensen een beetje beu bij samsung Reviews...
een -1 is ook fout, ongewenst is het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ronaldmathies in 'reviews: Drie Samsung 850 EVO-varianten vergeleken - Wat is de snelste EVO-drive?'

Geen +2, max 0. Rare insinuaties etc.

Anoniem: 530086 in 'reviews: Drie Samsung 850 EVO-varianten vergeleken - Wat is de snelste EVO-drive?'

Inhoudelijk onjuist (zie artikel eronder, gaat over de 840EVO, terwijl artikel over 850EVO gaat), dus 0 ipv +1.

SmokingCrop in 'reviews: Drie Samsung 850 EVO-varianten vergeleken - Wat is de snelste EVO-drive?'

Geen +2, gewoon nette +1 lijkt me.

[ Voor 18% gewijzigd door wildhagen op 31-03-2015 16:56 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

SmokingCrop in 'reviews: Drie Samsung 850 EVO-varianten vergeleken - Wat is de snelste EVO-drive?'

Ik zie het als een mini pricewatch review met een alternatief, verpakt in een comment op FP, met goede onderbouwing.
Niets mis met +2 zou ik zo denken, gewoon informatief.

(overigens zelf nog niet gemod)
Rest mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

Bah, dit is wel weer een ergerlijke -1.
Anoniem: 80466 in 'nieuws: LHC heeft kortsluiting opgelost'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zie daar geen -1 in? Lijkt me gewoon een nette +1? Waarom verdient die een -1 volgens jou?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Laatst online: 01:21
Wat is er zo vreselijk aan m'n reactie hier?
haarbal in 'nieuws: LHC heeft kortsluiting opgelost'

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-07 12:01

player-x

Disruptive by design

player-x in 'reviews: Drie Samsung 850 EVO-varianten vergeleken - Wat is de snelste EVO-drive?'
Dus zo gaan de mods om met kritiek op een artikel op T-net.

+3 Spotlight 1 < lezer
+1 On-topic 2 < lezer
0 Off-topic / Irrelevant 6 < Power/Pro Mod
-1 Ongewenst 12 < Power/Pro Mod

Want kritisch op T-net zijn is Irrelevant en Ongewenst!

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

wildhagen schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 17:20:
Ik zie daar geen -1 in? Lijkt me gewoon een nette +1? Waarom verdient die een -1 volgens jou?
Is zijn eigen reactie he, ik denk dat hij zich ergert aan de -1 ;)
player-x schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 17:20:
player-x in 'reviews: Drie Samsung 850 EVO-varianten vergeleken - Wat is de snelste EVO-drive?'

+3 Spotlight 1 < lezer
+1 On-topic 2 < lezer

Lees de reactie van woutf onder je, en daarnaast kunnen die 6x en 12x net zo goed meerdere 2x moderaties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

wildhagen schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 17:20:
Dat ik een -1 ervoor kreeg was ergerlijk.
Weer zo'n vervelende meningmodder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

player-x schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 17:20:

+3 Spotlight 1 < lezer
+1 On-topic 2 < lezer

Nee, materiaal dat in GR hoort, maar op de FP gepost wordt (want dat is hier het geval), dát is niet de bedoeling.

Max een 0 iig om die reden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-07 12:01

player-x

Disruptive by design

_David_ schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 17:22:
Lees de reactie van woutf onder je, en daarnaast kunnen die 6x en 12x net zo goed meerdere 2x moderaties zijn.
Wedden van niet, en daar durf ik zelfs geld op te zetten! (of al mijn karma punten)

Daarnaast heb ik ook een duidelijke link geplaatst met wat er fundamenteel mis is met het artikel.
Op zich wel een beetje, daar er geen vermelding is gemaakt dat er TLC NAND wordt gebruikt, en de vraag is of het gebruik van 40nm TLC 3D NAND het probleem heeft opgelost dat men had met 19nm TLC NAND gebruikt in de 840 EVO.

Het kan zeer goed zijn dat de 4x grotere cellen betrouwbaarder zijn in het vast houden van hun waardes over langere tijd, maar ik heb daar iig nog geen reviews of uitspraken van Samsung over gezien, dat dat probleem is opgelost!

Voor mij iig voorlopig geen SSDs meer met TLC NAND chips, ik geef liever wat extra geld uit aan betrouwbaarder SSDs.
Iets dat een redactie iig op dient te wijzen, daar het te verwachten is van grote groep lezers dat ze niet van dergelijke problemen op de hoogte zijn, en het voor andere lezers imho iig nuttige info is dat ze weten dat er wat mis is met de geboden informatie.

[ Voor 69% gewijzigd door player-x op 31-03-2015 17:41 ]

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

LOL. Dubbelpost dan ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

player-x schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 17:24:
[...]

Wedden van niet, en daar durf ik zelfs geld op te zetten! (of al mijn karma punten)

Daarnaast heb ik ook een duidelijke link geplaatst met wat er fundamenteel mis is met het artikel.

[...]

Iets dat een redactie iig op dient te wijzen, daar het te verwachten is van grote groep lezers dat ze niet van dergelijke problemen op de hoogte zijn, en het voor andere lezers imho iig nuttige info is dat ze weten dat er wat mis is met de geboden informatie.
Van mij krap een +1.

Edit: gemist dat het een dubbelpost was. 0. Wat dan wel weer grappig is is dat de reactie van wout daaronder wel een +1 krijgt. Die moet ook naar 0.

[ Voor 8% gewijzigd door 461943 op 31-03-2015 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

player-x schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 17:24:
[...]

Boosts? Ik weet wel zeker dat niet een Pro/Powermod deze reactie op -1 heeft gemod hoor.

[...]
De verpakking maakt heel veel uit. Als je zegt "artikel is fout want..." dan is sowieso voor GR. Die andere reactie die je hier quote gaat op een heel andere toer en heeft terecht hogere moderaties want de info is relevant voor de lezer, mede dankzij de verpakking.
HMC schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 17:41:
LOL. Dubbelpost dan ook nog.
Als je beide reacties bekijkt zie je dat daar geen sprake van is hoor...

[ Voor 11% gewijzigd door Migrator op 31-03-2015 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Laatst online: 01:21
Ik word vreselijk genegeerd hier.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

The horror!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

haarbal schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 17:46:
[...]

De -1 is niet correct, ik heb zelf een 0 gegeven aangezien je reactie niet echt relevant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Als je beide reacties bekijkt zie je dat daar geen sprake van is hoor...
Beiden dezelfde links? In ander jasje? Hij haalt zelf een andere reactie aan om zijn eerdere klacht kracht bij te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:57

mrc4nl

Procrastinatie expert

tijd voor een nieuw deeltje?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ApexAlpha in 'nieuws: Reorganisatie door fusie Ziggo en UPC leidt tot verdwijnen 450 vaste banen'

Geen idee wat hier +2 aan is. +1 is het zeker, maar +2, nee, vind ik niet. Sowieso is het artikel gevoelig voor meningmodders.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 31-03-2015 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Anoniem: 256409 in 'plan: Tweakers geeft moderatiebeleid nieuwe impuls met sms-tool'
Deze mag wel naar 0, way to kill the mood. :X

Edit: en met dat moderariegezeur erbij is het nu een -1.

[ Voor 10% gewijzigd door _David_ op 01-04-2015 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 10:46

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Tijd voor een nieuw en fris deel: Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Pagina: 1 ... 100 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]