[FP] Melding bij het willen modden van reacties.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Topicstarter
Beste devvers,

Ik dacht laat ik eens wat modden op de FP en wat zag ik staan toen ik via ons mismod topic op een link klikte een reactie opende om te modden, de onderstaande melding:
Jouw moderatie
Het is niet mogelijk om bij deze weergave te modereren.
Ik had het even in het pro/power mod topic gesteld maar Dirk had er ook nog niet van gehoord als power mod zijnde en dacht dat dit wellicht zo is sinds de laatste Iteratie en forceert dat je de context leest alvorens je mod, je bent nu verplicht om op terug naar de hoofd thread te klikken eer je kan modden.
In de Iteratie is hier zo ver ik zie niets over gemeld dus ik zou er graag wat meer duidelijkheid over wensen.
Dirk kreeg deze melding zelf niet te zien.

[ Voor 23% gewijzigd door pino85 op 06-08-2013 23:41 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 21:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat is hier (Tribits in "\[fp/bug?] Geen parent link bij openen gefilterde reactie") ook al gemeld, maar het is goed om er een apart topic voor te hebben, zodat het duidelijker op het netvlies staat. Je bent dus niet de eerste die het opgevallen was ;).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 06:40
Voor standaard gebruikers is het logisch dat ze daar niet kunnen modden. Imho moet iemand die een post mod ook de context kunnen zien. Modjes en promodjes mogen het wellicht wel gewoon... Zal er morgen even naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
Ik/we vroegen ons gewoon af hoe het exact zat en wat de bedoeling er van was omdat dit toch wel iets nieuws leek te zijn maar ik er nergens iets over terug las.(correct me if im wrong).
Je verklaring is denk ik solide zeker voor mensen die beginnen maar als mod zijnde of pro mod zijnde in mijn geval dan heb ik eigenlijk voorheen nagenoeg nooit moeite gehad om reacties juist te modden terwijl ik echt bij lange na niet alles in de context bekeek aangezien veel reacties voor zich spreken.
Ook denk ik dat als je een tijdje mod je er toch wel een soort van radertje voor bouwt wat zorgt dat je een post snel en ook goed kan beoordelen, en als je niet zeker bent hebben we het mismod topic.

Dank voor je snelle reply, ik hoor wel wat er mee word gedaan, ik hoop dat we als pro mods iig niet verplicht gaan zijn om elke keer op terug naar de hoofd thread te moeten gaan klikken voordat we mogen modden, wil niet zeggen dat ik nooit de hele context lees of bekijk of dat het een verkeerd idee is maar in veel gevallen is het voor mij niet nodig om een juiste modderatie te doen en dan is dit als ik voor mezelf spreek toch wel meer een obstakel/vervelend als dit verplicht word gesteld.

[ Voor 26% gewijzigd door pino85 op 07-08-2013 00:36 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 19:35

_David_

FP ProMod

llama llama duck

dat terug naar de hoofd-thread moeten is zwaar irritant, ik hoef echt niet terug naar de hoofd-thread bij elke reactie om te zien of de score klopt, duidelijke troll reacties etc hoef je geen context voor te hebben.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je kan je ook afvragen wat de toegevoegde waarde is van het hebben van een aparte pagina per post. De hoofdreden waarom mensen die pagina zien in het mismod topics is omdat de permalink van een post daarnaartoe wijst, ipv dat het gewoon naar de post binnen de draad zelf. Op het forum is het ook nooit een probleem geweest om op die manier naar een post te verwijzen, waarom op de FP dan wel? Daarnaast zou je altijd nog kunnen overwegen om die post dan te highlighten met een andere achtergrondkleur zodat het duidelijker is welke post de linker precies naar verwijst. De aparte pagina voor een post is verder compleet useless, voor de gewone gebruiker iig.

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 07-08-2013 13:07 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dat die pagina bestaat is voor zover ik weet puur historie, vroeger waren er geen permalinks mogelijk naar de threaded reacties en was een permalink naar de losse reactie dus de enige mogelijkheid. Wat mij betreft zou overal waar usermoderatie mogelijk is (nieuws, reviews en userreviews) de pagina obsolete gemaakt kunnen worden door de links daarnaartoe te verwijderen en standaard te linken naar de threaded permalink.

Dan is de moderatie op die pagina's ook geen issue meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Dirk op 07-08-2013 13:11 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Wat Dirk zegt heeft mijn voorkeur uiteindelijk. Dan kun je zelf ook vanaf andere plekken direct verwijzen naar discussies. De link zelf bestaat in principe al. Bijvoorbeeld Kevinp in 'plan: Test Vodafone's 4g-netwerk en win een Sony Xperia Z'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Als jullie de link onder de datum en tijd aanpassen naar zo een link dan is het prima =)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Als je onder een losse reactie klikt op 'Terug naar de hoofd-thread' dan krijg je nu dat linkje ook al. ;)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Dirk schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 23:20:
Als je onder een losse reactie klikt op 'Terug naar de hoofd-thread' dan krijg je nu dat linkje ook al. ;)
Maar vanaf de artikel pagina is er geen link, alleen maar de link onder de datum en tijd en die link gaat naar de 'oude' weergave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
En het zou mooi zijn als de link onder de auteur van de reactie naar de thread zou verwijzen. Ik denk dat we allemaal on the same page zitten, maar we langs elkaar heen praten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
Ik ben helemaal voor het idee nadat ik even kort een spoedcursus uitleg voor dummy's van Misha heb gekregen haha ;)
Is dit iets wat op langere termijn zal komen omdat jullie nogal veel projecten hebben liggen en taken waar programmeertijd etc in gaat zitten of kunnen we de aanpassingen in een wat korter tijdsbestek verwachten?

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Wanneer gaat deze bug opgelost worden?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
pino85 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 00:08:
Ik ben helemaal voor het idee nadat ik even kort een spoedcursus uitleg voor dummy's van Misha heb gekregen haha ;)
Is dit iets wat op langere termijn zal komen omdat jullie nogal veel projecten hebben liggen en taken waar programmeertijd etc in gaat zitten of kunnen we de aanpassingen in een wat korter tijdsbestek verwachten?
Ik heb geen idee of het een triviaal ding is om te implementeren. Sowieso willen we het reactiesysteem gaan refactoreren. Ik weet niet of het voor de developers praktisch gaat zijn om dit ervoor, gelijktijdig of erna te doen. Dat zal ik even aan ze gaan vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Eventjes hier nog concreet wat ik wil gaan doen:

Het volgende linkje:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8EylMccwAnbRpsuzJrHiXXH6/thumb.png

Deze verwijst nu naar: Maloney in 'nieuws: Abonnees T-Mobile kunnen problemen hebben met bereik in buitenland'
Ik wil deze laten verwijzen naar: Maloney in 'nieuws: Abonnees T-Mobile kunnen problemen hebben met bereik in buitenland'

Zodat we;
- Altijd kunnen modereren en we geen 'bij deze weergave kun je niet modereren'-melding hebben
- Voortaan ook direct kunnen linken naar interessante discussies in de reacties, iets wat nu nog steeds erg omslachtig gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Misha, goed idee, zou ook mijn voorkeur naar uit gaan :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Wordt de aparte link dan verwijderd? En een aparte link per thread?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Nee, link blijft, maar waar we met de link naar verwijzen wordt veranderd. Namelijk gewoon naar de reactie in de thread, ipv een aparte pagina waarop enkel die reactie is te zien. Het voordeel is dat je dus ook de andere reacties eventueel bij de hand hebt mocht je dat toch nodig hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Iemand nog op- of aanmerkingen hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:00

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ik neem aan dat je oude linkjes naar de losse reactie nog wel wil ondersteunen? Of wil je die redirecten naar de thread url (wat persoonlijk mijn voorkeur heeft)?

[ Voor 13% gewijzigd door MueR op 12-08-2013 12:56 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Misha schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:11:
Eventjes hier nog concreet wat ik wil gaan doen:

Het volgende linkje:

[afbeelding]

Deze verwijst nu naar: Maloney in 'nieuws: Abonnees T-Mobile kunnen problemen hebben met bereik in buitenland'
Ik wil deze laten verwijzen naar: Maloney in 'nieuws: Abonnees T-Mobile kunnen problemen hebben met bereik in buitenland'

Zodat we;
- Altijd kunnen modereren en we geen 'bij deze weergave kun je niet modereren'-melding hebben
- Voortaan ook direct kunnen linken naar interessante discussies in de reacties, iets wat nu nog steeds erg omslachtig gaat
Wat ik hier zeg. De singleview zal dan niet meer direct toegankelijk zijn. In plaats daarvan, is het altijd een link naar de reactie in de thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:54

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik vind het een prima plan :) Voor het modereren moet je eigenlijk toch de context hebben waarin de reactie zich bevindt en dus de reactie zien in de thread.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Exacte mundo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

En als iemand naar 1 reactie wilt linken, gewoon voor het doel om mensen die reactie te laten lezen, niet modereren? Dan kan er toch verwarring ontstaan bij iemand die niet vertrouwd is met Tweakers?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Ik denk niet dat dat mega verwarrend is. Het mooie is tegelijkertijd dat de gebruiker indien hij het wenst meerdere reacties kan lezen. Ook reacties op de reactie waar direct naar gelinkt is. Ik zie daar geen issue in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:54

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Zeker voor mensen die niet vertrouwd zijn met Tweakers, zou ik denken dat het logischer is als je naar de reactie in de thread gestuurd wordt in plaats van een losse reactie. Dan kun je meteen zien waar het over gaat in plaats van een plompverloren reactie lezen terwijl je amper kunt zien op welk nieuwsartikel het eigenlijk is (laat staan waarop diegene reageert).

Momenteel is een van mijn meest uitgevoerde acties, het klikken op 'Terug naar hoofdthread' omdat ik toch altijd wil zien wáár een reactie staat :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Jup, ik ben ook heel blij dat [FP] Linkjes naar specifieke reacties in de draad uiteindelijk wel is uitgevoerd destijds, ik gebruik het linkje ook heel vaak. Nu is het dus wel eens tijd voor de volgende stap. :P

Pagina: 1