[FP] Linkjes naar specifieke reacties in de draad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik erger me hier al een tijd aan, maar sinds ik ProMod ben nog een stukje meer.

Als je klikt op de datum bij een post, dan kom je op een pagina waar die ene reactie op staat. Voorbeeld. Deze links worden toevallig ook gebruikt in het mismoderatie-topic om reacties aan te duiden. Wat op zich ook wel goed werkt, aangezien je op die pagina ook je moderatie kunt doen.

Echter, de reactie staat volledig buiten context, aangezien de overige reacties er niet bij staan. Nou is er onder zo'n knopje "terug naar de hoofdthread", maar die wijst weer naar #reacties, en als je de context wilt zien moet je de reactie weer op gaan zoeken.

Nou weet ik toevallig dat het wel kan. Het zou wel tof zijn om de "terug naar de hoofdthread" een dergelijke link mee te geven. Of iets subtieler, door de datum boven de reactie een dergelijke link te geven. Want nu kun je ook op de datum drukken, maar die gaat dus gewoon weer naar de pagina waar je al was 8)7, beetje zinloos dus :).

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:20

JHS

Splitting the thaum.

Al meerdere keren voorgesteld, en het probleem ermee was dat reacties ook op een andere pagina kunnen staan, of onzichtbaar kunnen zijn door het filter. Dan zou een anchor linken naar een reactie die je niet kan zien, en dat is ook niet helemaal handig :P . Desalniettemin zou ook ik het nog steeds erg handig vinden :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
JHS schreef op donderdag 17 april 2008 @ 07:57:
Al meerdere keren voorgesteld, en het probleem ermee was dat reacties ook op een andere pagina kunnen staan, of onzichtbaar kunnen zijn door het filter. Dan zou een anchor linken naar een reactie die je niet kan zien, en dat is ook niet helemaal handig :P
Dan moet daar een lookup tussen. Op het forum is dat ook geen probleem ;) (en ja ik ben me er terdege van bewust dat de nesting het ietswat complexer maakt, maar niet onoverkomelijk)

Wat betreft de eerdere meldingen, ik heb alleen hier in BUG gezocht. Devtrack had ik idd ook even moeten doen :)

[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 17-04-2008 11:17 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:20

JHS

Splitting the thaum.

Dat snap ik, maar dat zal wel moeilijker zijn door al het geneste gebeuren :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Het mag dan moeilijker wezen, het zou wel heel handig wezen. Nu is het vaak lastig om het verband te vinden.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Een andere snelle fix is alle reacties op dezelfde pagina tonen voor dergelijke links.

Wat je ook nog zou kunnen overwegen is een snapshot te laten zien van de parent, alle siblings en alle children. Evt. kun je dat nog uitbreiden met resp. grandparent en grandchildren.

[ Voor 52% gewijzigd door .oisyn op 17-04-2008 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

.oisyn schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:56:
[...]

Dan moet daar een lookup tussen. Op het forum is dat ook geen probleem ;) (en ja ik ben me er terdege van bewust dat de nesting het ietswat complexer maakt, maar niet onoverkomelijk)
Punt is dat links met fragments iets is dat puur clientside is; de server weet niet dat er naar een specifiek fragment gelinkt is (krijgt die informatie niet eens binnen).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Kom op crisp, ik ben niet dom (en jij ook niet ;)). Uiteraard moet je dan naar een reactie wijzen, en niet naar de draad waar die reactie in staat. Zoals op het forum ook gebeurt dus. Iets in de vorm van /reacties/reactie_id#reactie_id dus (en idd niet /nieuws/nieuws_id#reactie_id, want daar kun je weinig mee). Hence mijn opmerking: "er moet een lookup tussen".

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 17-04-2008 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ja, dan bedoelen we hetzelfde :P

En ja, technisch is het allemaal mogelijk (heb ik in devtrack ook al aangegeven). Je zal in sommige situaties het niveau-filter moeten overrulen, maar dat is voor zover ik kan zien de enige consequentie.

Nu nog tijd vinden om hier eens een keer wat mee te doen... ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Het is idd en heel goed idee. Ergens in het Mismoderatieforum deel 1 hebben we het daar ook al eens over gehad.
Hopelijk vinden Crisp en de anderen daar de tijd voor (of beter: geven Femme en Daniël hen daar tijd voor)!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Pagina: 1