Veelvuldig reageren met de zelfde inhoud

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Light
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Mr_Light

Zo-i-Zo de gekste.

Topicstarter
Ik zie de laatste tijd gebruikers met regelmaat, meerdere keren reacties plaatsen met min of meer het zelfde inhoud bij hetzelfde frontpage bericht. Daar waar ieder afzonderlijk 'on topic' is krijgt iedere reactie +1 wat resulteert in +2...+5 met de bijbehorende karma.

Ergens denk ik dat dit een randverschijnsel is van het mod-systeem dat misschien wel aangepakt moet worden.

Is dit ook andere mensen ook opgevallen? Zijn hier meningen over? oplossingen?

moeten we misschien reacties kunnen linken?

IceManX schreef: sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Het eindeloos herhalen van meningen is soms inderdaad een probleem. Effectief zijn het dubbelposts en kun je ze ook als zodanig waarderen: de herhalingen zijn irrelevant als ze incidenteel zijn en ongewenst als ze gaan overheersen. De incidentele modder zal dat over het algemeen niet opvallen, dus meld dergelijke reacties gerust hier zodat we er met ons allen naar kunnen kijken.

Tegelijkertijd zijn het over het algemeen ook incidenten, technische oplossingen lijken me overbodig.

[ Voor 12% gewijzigd door Dirk op 21-07-2013 01:20 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Los van dat het overbodig is lijkt het me ook erg lastig om op te lossen. Zoals Dirk eigenlijk al zegt, zodra het op gaat vallen zou je dergelijke reacties met een 0 kunnen beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Light
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Mr_Light

Zo-i-Zo de gekste.

Topicstarter
Wat is dat de dubbelpost: de gene die lager staat, die later is gepost of moeten ze allemaal naar 0 gemod worden?

Overigens bedenk ik me nu dat als je mensen met meer dan 10 reacties(/hits) in 1 item in de gaten houd je waarschijnlijk al 90% van de gevallen in de smiezen hebt. Wij 'normaal' volk hebben hier geen makkelijke toegang toe.

Het komt inderdaad beperkt voor maar ik denk wel dat het de trend van beoordelen op mening i.p.v. inhoud in de hand werkt. Vooral dat laatste blijkt een trend te zijn die moeilijk te onderdrukken is.

Ik ga het nog even in de gaten houden, misschien is het een tijdelijk iets of valt het mij extra op omdat ik er wat meer op ben gaan letten.

IceManX schreef: sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

De herhalende reacties, de laatst geposte reacties dus, mag je lager waarderen. Verder zie ik het ook niet vaak voorkomen, bij onderwerpen die emoties losmaken zie je weleens iemand doorschreeuwen, maar verder valt het wel mee.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Het is ook een beetje een gevolg van het medium: veel mensen posten ongeveer hetzelfde (danwel tegelijk; danwel zonder bovenstaande posts gelezen te hebben; danwel omdat ze hun punt óók willen maken, of het al door iemand anders is verwoord of niet). Door de threaded/nested structiuur ontstaan dan parallele discussies die grofweg hetzelfde verlopen. Dat nodigt dan ook uit tot het herhaaldelijk reageren met ongeveer hetzelfde punt.

Ik betrap mezelf er ook wel eens op als bijvoorbeeeld meerdere personen iets verkeerd interpreteren. Het is dan aanlokkelijk om een stukje verduidelijking vaker te plaatsen omdat ik er vanuit ga dat niet iedereen alle reacties nog eens doorneemt na posten. Anders blijf je op verschillende plaatsen dezelfde onnodige verwarring zien.

Gelijkaardige posts door verschillende mensen worden niet vaak lager gescoord, waarom reacties door dezelfde persoon – mits on topic/relevant/duidelijke +1 in dat specifieke (sub-)draadje – dan wel?

[ Voor 11% gewijzigd door Bundin op 04-08-2013 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Als het een letterlijke kopie was geweest was zelfs een -1 nog wel op zijn plaats geweest, nu, met een paar aanpassingen in de tekst, is een 0 beter.

Pagina: 1