Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 101 Laatste
Acties:
  • 178.644 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Lekker argument voor een +2 vindt je niet? Een +1 lijkt me een prima score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Staat prima op de +1 inderdaad, ik zie niet in waarom deze op +2 of hoger zou moeten staan.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Edddd schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 00:29:
bbob in 'nieuws: Obama belooft hervormingen bij spionageprogramma's'

Duidelijk een 0, simpelweg offtopic. Toch grossiert deze weer in +2'en (21 keer) en zelfs 10 keer +3. Staat vet op +2. Meningmodden in het quadraat.

.....................
Deze staat nog steeds op een hele dikke +2....
Misschien voor deze topic een vakantiestop invoeren? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:30

Tribits

Onkruid vergaat niet

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is mijn reactie op -1 gezet? Als het nou volledig offtopic was en ronduit banaal is geweest, soit.
Maar dit is wel erg overdreven voor iets wat ontopic is.

Verwijderd in 'nieuws: Nieuwe malwarekit richt zich op Linux-systemen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 17:55:
Waarom is mijn reactie op -1 gezet? Als het nou volledig offtopic was en ronduit banaal is geweest, soit.
Maar dit is wel erg overdreven voor iets wat ontopic is.

Verwijderd in 'nieuws: Nieuwe malwarekit richt zich op Linux-systemen'
Geen idee, ik heb je reactie +1 gegeven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweaker2010 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 18:01:
[...]

Geen idee, ik heb je reactie +1 gegeven. ;)
Bedankt :) :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

+2 voor iets dat niets met het artikel te maken heeft?

Verwijderd in 'nieuws: Gerucht: Nvidia werkt aan eigen 7"-tablet'

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweaker2010 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 14:17:
[...]

Lekker argument voor een +2 vindt je niet? Een +1 lijkt me een prima score.
Niet zo'n belerende toon aanheffen. Nogal misplaatst wanneer je http://gathering.tweakers...message/40686011#40686011 gelezen hebt, wat men toch wel zou mogen verwachten van een "pro" mod.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2013 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 00:42:
[...]
Niet zo'n belerende toon aanheffen. Nogal misplaatst wanneer je http://gathering.tweakers...message/40686011#40686011 gelezen hebt, wat men toch wel zou mogen verwachten van een "pro" mod.
Je kan hier op een normale manier argumenten aandragen waarom jouw reactie op een bepaalde score hoort.
De rest van je aanvallende reactie (van voor de edit) was ook niet bepaald netjes te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweaker2010 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 01:48:
[...]

Je kan hier op een normale manier argumenten aandragen waarom jouw reactie op een bepaalde score hoort.
De rest van je aanvallende reactie (van voor de edit) was ook niet bepaald netjes te noemen.
Nee inderdaad, maar dan weet je in ieder geval wat misplaatste arrogantie los kan maken in mensen.

Heb je nu wel of niet mijn 2e reactie gelezen en zoja waarom reageer je dan alleen, belerend, op mijn eerste reactie? Wanneer je nu weer niet ingaat op dat argument kan je beter helemaal zwijgen, want jouw goedkope sneer was sowieso al nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 02:02:
[...]
Nee inderdaad, maar dan weet je in ieder geval wat misplaatste arrogantie los kan maken in mensen.

Heb je nu wel of niet mijn 2e reactie gelezen en zoja waarom reageer je dan alleen, belerend, op mijn eerste reactie? Wanneer je nu weer niet ingaat op dat argument kan je beter helemaal zwijgen, want jouw goedkope sneer was sowieso al nutteloos.
Je 2e reactie had ik op dat moment nog niet gezien, dus vandaar. Misschien was mijn reactie nogal scherp, maar als je met argumenten als "een +2 'tje zou mn ego fijner vinden" komt, kun je dit soort reacties verwachten vindt ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Komt nogal raar over inderdaad "Graag +2 omdat ik dat wil! Niet omdat mijn post dit verdiend, nee mijn ego heeft dit nodig"

Staat gewoon netjes op +1, hoewel een 0 ook te verdedigen is. (gewoon standaard gejank over overheid)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:54

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 00:42:
[...]
Iedereen kan een reactie missen. Wel of niet 'pro' mod zijn, wel of niet crew zijn, wel of niet de koning zijn van mijn part, heeft daar geen ene fluit mee uit te staan. Als je jouw eerste reactie los ziet staan is dat inderdaad nogal een kul argument om een hogere score te vragen voor n.b. je eigen reactie. Een goede les voor het vervolg, meld eventuele argumenten er meteen bij in plaats van je reactie op de nu gekozen manier hier te brengen en later pas duidelijkheid te geven.

Verder mag je die ongelooflijk aanvallende toon laten varen. Deze situatie had je namelijk zelf het makkelijkst kunnen voorkomen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
-1 ;( : HuHu in 'nieuws: 'Ov-chipkaart voor vervoerders duurder dan papieren kaartje''

M'n reactie is wellicht niet relevant (0), maar lijkt me niet ongewenst (-1)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Dat is inderdaad gewoon een 0 waard, geen -1 :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een goede les voor het vervolg, ...
Een "goede les" die hier uit te trekken valt is dat ik als "hulp-Sinterklaas" hier weinig te zoeken heb. Zoek maar fijn iemand anders om af te blaffen.

de groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Nefiorim in 'nieuws: BlackBerry zet zichzelf in de etalage'

Commentaar op de berichtgeving, terwijl het inhoudelijk op hetzelfde neerkomt. Een aantal opties die worden overwogen, het is maar waar je de nadruk op wilt leggen....

Zo'n reactie is dan toch gewoon een 0? Hij staat op +2, met zelfs een hele hoop +3 moderaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Dat soort punten horen meer thuis in GR of via een bericht naar de schrijver van het artikel zelf.
Als jullie bedrijfskundig nieuws gaan schrijven stel ik voor dat er een bedrijfskundig geschoold iemand ingehuurd wordt.
Even los van of hij een punt heeft of niet met zijn tekst in het geheel, de +3's en +2's zijn denk ik aan de hoge kant, des te meer omdat je wat de redacteur schrijft over alternatieven ook gewoon anders kan interpreteren dan deze gebruiker nu doet en dit in mijn ziens ook via andere wegen kan worden gemeld.
Wat dan wel juist is? hangt er denk ik van af hoe strikt je bent met richtlijnen en of je wat ik quote bv als negatief bedoeld oppakt of niet.
ik denk dat afhankelijk van hoe je het bekijkt een -1/0/+1 zelfs nog kan.

[ Voor 43% gewijzigd door pino85 op 12-08-2013 16:16 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-1 staat nu op +3 :') : gubyan in 'nieuws: BlackBerry zet zichzelf in de etalage' Alleen maar een rant niet eens onderbouwing.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2013 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Hij heeft echter al 56 maal +3 en 36 maal +2. Die gaat nooit van de +2 af komen.....
(de vorige off-topic reactie die ik hier al twee keer ter discussie heb gesteld is ook enkel maar vaster op een +2 gekomen).
(Edit: reactie op pino85)

[ Voor 5% gewijzigd door Edddd op 12-08-2013 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Dit zijn inderdaad voorbeelden die gewoon 100% een -1 verdiend, de +3 gevers zijn dan ook erg verkeerd bezig.
Hij staat overigens al weer op de -1 :)
Edddd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:09:
Hij heeft echter al 56 maal +3 en 36 maal +2. Die gaat nooit van de +2 af komen.....
(de vorige off-topic reactie die ik hier al twee keer ter discussie heb gesteld is ook enkel maar vaster op een +2 gekomen).
Hij zal uiteindelijk wel wat hulp nodig kunnen hebben maar we moeten nog even afwachten wat er nog kan gebeuren.
Voor nu komen inderdaad de +3 en +2's er in een snel tempo bij.
Welke andere offtopic reactie bedoelde je exact?

[ Voor 40% gewijzigd door pino85 op 12-08-2013 16:14 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Is inmiddels als een wonder naar -1 geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mediaan rulez :P

Die +3's zijn idd zeer extreem fout, dit is maar op één manier uit te leggen: modmisbruik.

Maupertus in 'nieuws: BlackBerry zet zichzelf in de etalage'

Ook dat is maximaal een 0 die veel te veel +3's krijgt.

En deze persoon geeft aan een modmisbruik ter zijn, door een +3 uit te delen. Even checken?

[ Voor 68% gewijzigd door wildhagen op 12-08-2013 16:17 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog eentje staat nu ook op +3 ook op -1 gezet: Maupertus in 'nieuws: BlackBerry zet zichzelf in de etalage' Hij heeft eigenlijk ook wel een punt maar dat punt is al gemaakt en hij zeurt er nog extra bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

wildhagen schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:13:
Mediaan rulez :P

Die +3's zijn idd zeer extreem fout, dit is maar op één manier uit te leggen: modmisbruik.

Maupertus in 'nieuws: BlackBerry zet zichzelf in de etalage'

Ook dat is maximaal een 0 die veel te veel +3's krijgt.

En deze persoon geeft aan een modmisbruik ter zijn, door een +3 uit te delen. Even checken?
Die eerste link vind ik een nul of -1!

[ Voor 10% gewijzigd door pino85 op 12-08-2013 16:25 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
[b]pino85 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:11:
Welke andere offtopic reactie bedoelde je exact?
Deze:
Edddd schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 15:16:
[...]

Deze staat nog steeds op een hele dikke +2....
Misschien voor deze topic een vakantiestop invoeren? 8)
De link valt weg bij de quote, bij deze:

[ Voor 19% gewijzigd door Edddd op 12-08-2013 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze post staat op -1 maar ik vind het minimaal een +1 waard. : Verwijderd in 'nieuws: Apple start kortingsactie voor usb-opladers na incidenten'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Al is ie van jezelf: je hebt wel gelijk. +1 it is!
De rest ook nagekeken en daar wat scores gefixeerd inclusief een modbreak weggezet!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
k1n8fisher schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:17:
Al is ie van jezelf: je hebt wel gelijk. +1 it is!
De rest ook nagekeken en daar wat scores gefixeerd inclusief een modbreak weggezet!
Wellicht kun je deze dan ook rechtzetten?
jelle2503 in 'nieuws: Apple start kortingsactie voor usb-opladers na incidenten'

Niet on-topic, plus de beschuldiging dat Apple, in tegenstelling tot wat ze zelf aangeven, de adapters niet gaat recyclen, maar in een container duwt en in Afrika dumpt, waardoor -1. Staat op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Edddd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:26:
[...]

Wellicht kun je deze dan ook rechtzetten?
jelle2503 in 'nieuws: Apple start kortingsactie voor usb-opladers na incidenten'

Niet on-topic, plus de beschuldiging dat Apple, in tegenstelling tot wat ze zelf aangeven, de adapters niet gaat recyclen, maar in een container duwt en in Afrika dumpt, waardoor -1. Staat op +1.
Daar was een -1 mijnerzijds al voldoende voor!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beide op -1 gezet. Zeuren over moderatie, voegt niets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
k1n8fisher schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:37:
[...]

Daar was een -1 mijnerzijds al voldoende voor!
Misschien kun je ook kijken naar deze? Ik voel me al twee dagen een roepende in de woestijn....
Komt het door de schrijver van de reactie? Betekent 'Godlike' onaantastbaar?

Anti-Amerikaanse populistische offtopic geblaat zoals menig ander reactie bij dat artikel. Lijkt mij een 0, al zou een -1 ook kunnen.

Bij voorbaat dank voor een reactie, je zou in ieder geval de eerste zijn!

[ Voor 11% gewijzigd door Edddd op 12-08-2013 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Edddd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 21:13:

Anti-Amerikaanse populistische offtopic geblaat zoals menig ander reactie bij dat artikel. Lijkt mij een 0, al zou een -1 ook kunnen.
Afgezien van dat de reactie begint met "gewoon rot en corrupt", is het naar mijn mening verder een vrij feitelijke reactie. Een reactie met een mening, maar ondanks dat hij geen bronnen er bij levert, is het wel een behoorlijk aannemelijke situatie beschrijving.
Verder is de reactie redelijk ontopic lijkt me, maatregelen en beleid moet je naar mijn idee zien in het kader van een samenleving. Wat mij betreft een +2 op zich, maar door het taalgebruik van de 1e zin wellicht een +1.

Al zul je voor een hermoderatie denk ik je toch tot Dirk, Cloud of een andere PowerMod moeten richten, want de reactie is over de 48 uur heen.

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Puur een mening inderdaad. Een populistische flame naar Amerika. Er wordt niets gezegd over de hervormingen (de topic) en er is zeker niets informatiefs aan. Dus een +2 of +1 is het zeker niet.

Wanneer een reactie absoluut niet informatief is niet in relatie staat tot het onderwerp is het op z'n best een 0.

Dat de topic in relatie staat met een samenleving klopt, alleen komt Obama juist met hervormingen onder druk van de publieke opinie. Niet onder druk van de banken 'met al hun macht', waar bbob1970 het over heeft. Hij slaat juist de plank volledig mis. Zo kun je ook een stuk schrijven over de invloed van de Democraten inzake de hypotheekbubbel of verplichte WA verzekering voor automobilisten, om maar wat te noemen. Is ook gerelateerd aan de samenleving, maar niet aan de betreffende hervormingen.

Ik ben het wel met je eens dat een extra punt aftrek op z'n plaats is. Dan komen we dus op een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Helaas is hij ouder dan 48 uur dus ik kan hem niet modden, meer dan een 0 is het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
Iemand heeft deze reactie een +3 gegeven. Heb er 0 tegenaangegooid omdat het geen troll of falme is maar ook niks te maken heeft met het onderwerp. Daarna loopt het een klein beetje uit de hand en gaat men verder over dit onderwerp, dát vind ik dan wel weer -1.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Zoiezo kan dat hele draadje onder die fipo wel weg. Allemaal ongewenste reacties die niets toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:29
Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:23:
Nog eentje staat nu ook op +3 ook op -1 gezet: Maupertus in 'nieuws: BlackBerry zet zichzelf in de etalage' Hij heeft eigenlijk ook wel een punt maar dat punt is al gemaakt en hij zeurt er nog extra bij.
Los van het feit dat ik niet om de plus 3's heb gevraagd is het naar min 1 zetten voor het feit dat ik op een minder flametastic manier dan voorganger een correctie op de titel geef met meer info net zo zeer misbruik van het moderatie systeem. Het is gewoon een +1 post en zeker niet de -1 waard.

Deze thread word hoe dan ook nogal agressief gemod, ik mod zelf altijd netjes volgens de lijnen die er hier voor staan (ook in deze thread) en ben ook vaak genoeg alhier in het forum te vinden, maar het aantal downmods dat we nu aan het geven zijn in discussies is best raar. Kom op zeg, die comment over het feit dat elke plus 2 mod-misbruik is is echt te ver, behalve zijn commentaar op redactie is het gewoon een fair point dat ook ik een +2 heb gegeven omdat het van belang is voor lezers die (net als ik) standaard de plus 2 als standaard view hebben.

Commentaar op de redactie hoort idd in het forum thuis, maar mits geen flame of gezeik lijkt het me niet raar dat er af en toe een reactie wordt gegeven in de reactie ruimte als users iets vreemd vinden. En laten we wel wezen, waar Arnoud dan iig onderbouwt reageert, is Tweakers het enige medium dat zo boud kopt en is de reactie van Dimitry daarop echt weinig zeggend.

Jezus saves and takes half damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
- browser bleef hangen, sorry voor de onnodige post -

[ Voor 104% gewijzigd door Bluepenguin op 13-08-2013 01:01 ]

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
tweaker2010 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:57:
Helaas is hij ouder dan 48 uur dus ik kan hem niet modden, meer dan een 0 is het zeker niet.
Hartelijk dank voor je mening.

Natuurlijk is ie inmiddels 48+ uur oud, heb hem hier al 4 keer gequote. Vergeefse moeite....

Edit
Er zit zowaar beweging in, inmiddels +1 door 0-moderatie(s). Hulde! Helaas zal ie daar wel op blijven steken, maar die misselijkmakende +2 is gelukkig weg.

[ Voor 19% gewijzigd door Edddd op 13-08-2013 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Verwijderd in 'nieuws: 'Slimme' afvalbakken verzamelen mac-adressen in Londen'

+3 lijkt me teveel, komt op me over als overtrokken reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
ES335 in 'nieuws: LG geeft hdtv retrolook mee'
hoort op -1 te staan, heeft een lading +2's en +3's die dat onmogelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:00
NotSoSteady in 'nieuws: Gerucht: Samsung Galaxy Note III krijgt 5,68"-scherm en Exynos-octacore'
Wat mij betreft -1 puur op plaatsing van de reactie. Het is een reactie op de (nutteloze) first post maar heeft daar niks mee te maken, oftewel, puur misbruik van het systeem om hoger op de pagina te staan. Dit gebeurt vaker en ik stoor mij daar zelf behoorlijk aan moet ik zeggen, als je reageert op een post, reageer dan ook op die post en post niet een losstaand verhaal dat eigenlijk gewoon als reactie op het artikel zou moeten staan.
Als je pas 1,5 uur na het artikel reageert dan sta je redelijk onderaan ja, zo werkt het nou eenmaal.
Verder spreekt hij de redactie rechtstreeks aan, al vind ik dat zelf niet erg, maar goed, het leek gisteren wel een doodzonde om dat te doen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
iceheart schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 03:06:
hoort op -1 te staan, heeft een lading +2's en +3's die dat onmogelijk maken.
Die hele thread mag nog wel even nagekeken worden. Ook deze reactie met alleen een smiley krijgt +3's:

seapip in 'nieuws: LG geeft hdtv retrolook mee'

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Een +1 lijkt me idd het maximale... wat een verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

BeefHazard schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:19:
Iemand heeft deze reactie een +3 gegeven. Heb er 0 tegenaangegooid omdat het geen troll of falme is maar ook niks te maken heeft met het onderwerp. Daarna loopt het een klein beetje uit de hand en gaat men verder over dit onderwerp, dát vind ik dan wel weer -1.
Dat hele nieuwsbericht is om te huilen, zodra je de reacties gaat lezen moet je behoorlijk ver door scrollen om reacties te zien die niet op -1 staan. De frontpage wordt echt met de dag onaantrekkelijker om inhoudelijk op te discussieren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Tja als van de 80 reacties er maar de helft +1 (on topic) is dan is het wel modereren met de kraan open.

[ Voor 27% gewijzigd door Hippocampus op 13-08-2013 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Hoe moet je reacties modereren waarbij iemand van een andere reactie zegt dat die de score niet waard is?

Anonyymm in 'nieuws: Xbox One werkt ook als Kinect niet aangesloten is' 0 of +1?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een 0 of -1 lijkt mij dan logisch, afhankelijk van de waarde van de rest van de reactie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Sowieso als er modderatie commentaar in staat kan je een punt aftrek geven. Als de rest van de reactie gewoon netjes ontopic is dus +1 kom je op de nul uit, in dit geval kom ik op de nul uit.
Als je heel erg streng bent kan je een -1 geven ongeacht de inhoud van de post maar dat vind ik persoonlijk wat te streng al zijn er natuurlijk uitzonderingen.

[ Voor 5% gewijzigd door pino85 op 13-08-2013 10:26 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Tsurany schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:47:
[...]

Dat hele nieuwsbericht is om te huilen, zodra je de reacties gaat lezen moet je behoorlijk ver door scrollen om reacties te zien die niet op -1 staan. De frontpage wordt echt met de dag onaantrekkelijker om inhoudelijk op te discussieren.
Helaas mee eens, vooral omdat de echt slechte grappen daar doodleuk +1 krijgen.. "Vrouw niet inbegrepen"? Serieus? Hoe oud zijn ze, 14, 15?

QuoRocks in 'nieuws: LG geeft hdtv retrolook mee' -1, makkelijk.
Verwijderd in 'nieuws: LG geeft hdtv retrolook mee' -1, same
GerCor in 'nieuws: LG geeft hdtv retrolook mee' -1, same

Die laatste kan misschien 0, maar met totaal geen onderbouwing en alleen 1 woord, twijfel ik daar erg aan

[ Voor 34% gewijzigd door corset op 13-08-2013 10:39 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
lanerios schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:36:
[...]

Helaas mee eens, vooral omdat de echt slechte grappen daar doodleuk +1 krijgen.. "Vrouw niet inbegrepen"? Serieus? Hoe oud zijn ze, 14, 15?

QuoRocks in 'nieuws: LG geeft hdtv retrolook mee' -1, makkelijk.
Verwijderd in 'nieuws: LG geeft hdtv retrolook mee' -1, same
GerCor in 'nieuws: LG geeft hdtv retrolook mee' -1, same

Die laatste kan misschien 0, maar met totaal geen onderbouwing en alleen 1 woord, twijfel ik daar erg aan
Die laatste vind ik zeker een -1. Vertel dan waarom, welke design-element je tegenstaat, vind je het concept niet een goed idee of de uitwerking? Wat vind je verbeterpunten....etc. Nu is het een minder dan nutteloze reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Die laatste is in mijn ogen inderdaad een post die ook gewoon op -1 kan, na mijn zetje staat hij er ook op.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd in 'nieuws: Nvidia: GTA V komt dit najaar uit voor pc'
Wordt weer flink gemeningmod, 7x -1 |:(. Vind het zelf genoeg voor een +2, 't is een goed geformuleerde en beargumenteerde reactie. Een ander vind het misschien een +1, maar alles daaronder is gewoon ronduit mismoderatiewerk.

Dit itt waar het een reactie op is: The Zep Man in 'nieuws: Nvidia: GTA V komt dit najaar uit voor pc'. 3x +3 en 23x +2, alleen maar omdat hij aanstipt dat een PC ook op een TV is aan te sluiten en dat ie dat zelf ook doet. Is gewoon een +1 imho.

[ Voor 31% gewijzigd door .oisyn op 13-08-2013 11:12 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Hij neemt wel een zijweggetje maar het is wel interessant om te lezen inderdaad, +1 of +2 kan beiden wel.
De andere post staat na mijn zetje op de +1.

[ Voor 9% gewijzigd door pino85 op 13-08-2013 11:20 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
pino85 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:25:
Sowieso als er modderatie commentaar in staat kan je een punt aftrek geven. Als de rest van de reactie gewoon netjes ontopic is dus +1 kom je op de nul uit, in dit geval kom ik op de nul uit.
Als je heel erg streng bent kan je een -1 geven ongeacht de inhoud van de post maar dat vind ik persoonlijk wat te streng al zijn er natuurlijk uitzonderingen.
Dat vind ik nogal kort door de bocht gaan. Het gaat niet om 'scoren' het gaat erom dat wanneer iemand de comments wil lezen voor interessante informatie hij die makkelijk kan vinden. Als je automatisch een punt aftrekt omdat er toevallig commentaar wordt gegeven, wat ook terecht kan zijn maar enkel niet op de juiste plaats, dan verliest dat zijn waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Volgens mij mag er iemand nagekeken worden, iemand heeft alle reacties van MartinSpire op -1 gemod
Voorbeeld: Martinspire in 'nieuws: Xbox One werkt ook als Kinect niet aangesloten is'
Ga ze hier niet allemaal posten want het zijn er 11 in totaal :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:10

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Dat is inderdaad één modje. Dat is niet de bedoeling :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:13

botoo

💀 too old to die young

34 +3's en 20 +2's voor een reactie die in het allergunstigste geval een +1 grapje is, voor mij niet meer dan een -1 maar die +3 en +2 gevers hebben totaal niets van het modereren begrepen of weigeren domweg om objectief naar inhoud te modereren.
De rest van de mismoderaties die onder die reactie hangen zullen ws van dezelfde mismodders zijn.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 16:19
botoo schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:35:
34 +3's en 20 +2's voor een reactie die in het allergunstigste geval een +1 grapje is, voor mij niet meer dan een -1 maar die +3 en +2 gevers hebben totaal niets van het modereren begrepen of weigeren domweg om objectief naar inhoud te modereren.
De rest van de mismoderaties die onder die reactie hangen zullen ws van dezelfde mismodders zijn.
staat goed volgens mij. Inderdaad of een geslaagde grap, een domme fipo of iets er tussen in dus -1, 0, +1 kunnen alle drie, hij staat op 0 wat best goed is maar ja niet iedereen begrijpt het modsysteem even goed en vandaar die +2 en +3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Morress in 'nieuws: BlackBerry zet zichzelf in de etalage'
. . . lekkere stasi-praktijken zo . . .
Deze debiel heeft het over de modders :/ (excuus als ik debielen hiermee beledig).

Sowieso een fijne user:
. . . tweakers, lekker autistische bedoeling . . .
Morress in 'video: Video toont onaangekondigde BlackBerry A10'

[ Voor 30% gewijzigd door botoo op 13-08-2013 11:47 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Maupertus schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:20:
[...]

Dat vind ik nogal kort door de bocht gaan. Het gaat niet om 'scoren' het gaat erom dat wanneer iemand de comments wil lezen voor interessante informatie hij die makkelijk kan vinden. Als je automatisch een punt aftrekt omdat er toevallig commentaar wordt gegeven, wat ook terecht kan zijn maar enkel niet op de juiste plaats, dan verliest dat zijn waarde.
Even in het algemeen, ik pak de richtlijnen van de mod faQ er bij:
reviews: Tweakers.net moderatie faq
Het is niet gewenst dat er in de reacties wordt gediscussieerd over de juistheid van de moderaties. Dergelijke discussies kunnen gevoerd worden in het Tweakers.net Moddereter Forum. Reacties waarin geklaagd wordt over de moderaties van reacties, dienen een punt aftrek te krijgen. Ook hier geldt dat altijd gekeken moet worden naar de rest van de inhoud, om tot een moderatie te komen
Natuurlijk zijn er uitzonderingen en word er naar de hele reactie gekeken en kan je soms wat losser zijn in je modderatie maar het lijkt mij niet vreemd dat je een punt aftrek aan geeft.
Wel zie ik dat ik er een nul aan heb gehangen en hij zou ook op de +1 kunnen maar ik vind het met dat commentaar erin geen +2 waard, ieder zijn mening zullen we dan maar zeggen. Je mag me altijd een DM sturen als je verder met me wilt discussiëren.
botoo schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:35:
Gewoon onnozele -1 fipo in mijn ogen, -1 erbij. Jammer van alle +2's en +3's maar ja daar kunnen de power mods wel wat mee denk ik.
botoo schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:39:
Morress in 'nieuws: BlackBerry zet zichzelf in de etalage'

[...]

Deze debiel heeft het over de modders :/ (excuus als ik debielen hiermee beledig).
Hoe durf je mij zo aan te spreken ;) j/k, hij staat gelukkig wel stevig op de -1 maar toch weer een +3/+2 gever erbij, ook maar daar gaan power mods dan over vind ik dat deze persoon wel even aangesproken mag worden op zijn reactie.

[ Voor 35% gewijzigd door pino85 op 13-08-2013 11:45 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

qlum schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:38:
[...]

staat goed volgens mij. Inderdaad of een geslaagde grap, een domme fipo of iets er tussen in dus -1, 0, +1 kunnen alle drie, hij staat op 0 wat best goed is maar ja niet iedereen begrijpt het modsysteem even goed en vandaar die +2 en +3.
Het gaat me hier niet om de eindscore maar om het feit dat zoveel mismodders nog steeds hun gang kunnen gaan.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galeton
  • Laatst online: 22-08-2023
Ik weet niet of ik hier goed zit: maar gisteren is vrijwel de gehele initiële discussie bij het BB artikel gedownmod door de moddereter tot 0 en/of -1. Dit vind ik echt te ver gaan gezien het feit dat de reden voor de downmod was dat er offtopic werd gereageerd op de kwaliteit van het bericht (en dus de reactie) en dat dit op het forum hoorde. Echter, de meesten gaven inderdaad kritiek op de redactie, maar vervolgden hun post ook inhoudelijk.

Zo ook mijn eigen reactie. Het stukje kritiek;
Ik vind sowieso dat ze meer "specialisten" moeten inhuren. Op dit moment zie je ook omtrent beleidskwesties dat er weinig structureel doordachte stukken worden geschreven (misstappen en misconcepties, schijnbaar gekleurde berichtgeving etc.).
En het stukje inhoudelijk;
Wat betreft het nieuwsartikel hier. Blackberry moet wellicht overwegen om samen met andere noodlijdende Smartphone fabrikanten (Nokia, HTC, etc.) een collectief te beginnen om de concurrentie op een serieus level aan te gaan met Samsung en Apple (http://www.techzine.nl/ni...t-naar-apple-samsung.html).
Uiteindelijk een nogal boos berichtje in Geachte Redactie geschreven, maar daar werd ik naar hier verwezen.

Mijn vraag dan ook; waarom zo rigoreus alles en iedereen met de grond gelijk maken en alles op 0 / -1 zetten? In GR forum heb ik het over censuur, en hier schaam ik me bijna voor, want dat slaat natuurlijk nergens op en daar vecht ik ook tegen normaliter, maar ik vind wel dat dit wat overtrokken is van Tweakers.

[ Voor 11% gewijzigd door Galeton op 13-08-2013 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Asgaro in 'nieuws: Nvidia: GTA V komt dit najaar uit voor pc'
Meningmods zijn weer aanwezig, 2x +3. Is gewoon een troll dus ik heb -1 gegeven.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Laatst online: 13-09 06:40
BeefHazard schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:29:
Meningmods zijn weer aanwezig, 2x +3. Is gewoon een troll dus ik heb -1 gegeven.
Ik heb hem gefixeerd op -1 en zal de gebruiker eventjes een DM'tje sturen of hij voortaan wel gewoon inhoudelijk kan discussieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galeton
Ik heb altijd het idee dat dit door de bedrijven wordt gemod middels accounts van hun medewerkers; in dit geval dus MS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Vergeet de boost optie niet hé :) Dit is slechts één gebruiker die een boost heeft gebruikt om die moderatie uit te voeren.

Lijkt mij gewoon een mening moderatie te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Galeton schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:26:
[...]
Ik heb altijd het idee dat dit door de bedrijven wordt gemod middels accounts van hun medewerkers; in dit geval dus MS
Ik heb het idee dat sommigen hier een alu hoedje ophebben :+ Het lijkt mij gewoon een meningmod. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
BeefHazard schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:29:
Troll comments worden beantwoord met troll reacties ;)

En na de DM van Misha heb ik overigens direct de reactie verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galeton
tweaker2010 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:45:
[...]

Ik heb het idee dat sommigen hier een alu hoedje ophebben :+ Het lijkt mij gewoon een meningmod. ;)
Haha, ik bedoel niet dat er controle is ofzo, maar dat het simpelweg marketing is. Als jij een bedrijf had en je ziet dat je product in de ogen van het (tweakers.net) publiek faalt, dan ga je er toch voor zorgen dat als er iets goeds wordt geschreven dit verder wordt benadrukt? Simpele marketing :)

Dus ja ik snap je reactie, maar ik bedoel het iets meer down to earth dan het "OMG DE WERELD CONTROLEERT MIJ IK BEN NIET VEILIG" idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Cyphax in 'nieuws: Firefox blijft standaardbrowser in Ubuntu 13.10'

Dit begon met iemand die een +2 geeft (joepie) en daarna geeft iemand 'm 0. Dat vind ik niet kloppen. Het is niet off-topic en ik vind het ook niet irrelevant verder.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik vind dat het moderatie systeem in nieuws: 'Windows 8.1 komt half oktober uit' wat steekjes laat vallen. Persoonlijk vind ik dit ook geen +2 waard.

mjtdevries in 'nieuws: 'Windows 8.1 komt half oktober uit''

En zijn er meer mensen die deze reactie Brazos in 'nieuws: 'Windows 8.1 komt half oktober uit''

Offtopic vinden? Volgens mij gaat het gewoon over Windows 8, lijkt me meer een mening-mod aangezien de eerder genoemde opeens +2 krijgt, terwijl zijn bijdrage aan het topic minimaal is en hij slechts inhaakt op hetgeen wat ik in de reactie daarboven zei naar aanleiding van een aantal reacties.

Carlos0_0 in 'nieuws: 'Windows 8.1 komt half oktober uit''

Dat lijkt me ook gewoon ontopic, en niet offtopic.

Brazos in 'nieuws: 'Windows 8.1 komt half oktober uit''

Is dat een offtopic reactie? Ik had het idee dat het gewoon over het onderwerp "windows 8" ging.

[ Voor 9% gewijzigd door Brazos op 13-08-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
pino85 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:40:
[...]

Even in het algemeen, ik pak de richtlijnen van de mod faQ er bij:
reviews: Tweakers.net moderatie faq

[...]

Natuurlijk zijn er uitzonderingen en word er naar de hele reactie gekeken en kan je soms wat losser zijn in je modderatie maar het lijkt mij niet vreemd dat je een punt aftrek aan geeft.
Wel zie ik dat ik er een nul aan heb gehangen en hij zou ook op de +1 kunnen maar ik vind het met dat commentaar erin geen +2 waard, ieder zijn mening zullen we dan maar zeggen. Je mag me altijd een DM sturen als je verder met me wilt discussiëren.
Idd, in dit geval echt geen plus 2 waard maar:

Pino op het moment dat jij dat soort dingen zegt heeft dat meer gewicht dan als Piet-mod (ooowh hij is mooi!) dat doet. Dus op het moment dat jij zegt dat wanneer er commentaar op gemod (in mindere mate) redactie in het artikel staat er automatisch -1 op gaat, dan gaat het best hard.

Zoals de MOD FAQ als zegt, altijd naar content kijken en volgens mij zijn we hier altijd heel hard tegen echt geflame en getroll (getroll komt gelukkig minder voor).

Ik heb nog niet zo lang geleden gepleit voor strakker modden vanuit dit forum, maar wow soms is de hoeveelheid 0 en -1 in de reacties tegenwoordig wel erg groot. En dat soort automatische -1's helpt daar natuurlijk wel in. ;)

Enfin, my 2 cents. Ik zal DM-en als ik ineens god-achtige wijsheid krijg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galeton
Maupertus schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:40:
[...]

Enfin, my 2 cents. Ik zal DM-en als ik ineens god-achtige wijsheid krijg ;)
Grappig dat ik nu je reactie hier zie. Ik heb het in dit forum voor je opgenomen aangezien ik het totaal niet eens was met de downmods.
BlackBerry zet zichzelf in de etalage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
corset in 'nieuws: Makers mmog Starcraft Universe zoeken geld via Kickstarter'

Le sigh.. ik geef een afwijkende mening, en 0 en -1 mods? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Dat je twee tegenstrijdige (zo lees ik het tenminste) dingen zegt in één zin draagt er wellicht aan bij:
"Alle modmakers (of bijna alle) doen dit soort dingen zonder geld te eisen (want zonder geld komt het er niet, dus simpelweg eis je geld ervoor)."

Ze doen het allemaal zonder geld te eisen. Maar ze eisen er simpelweg geld voor (want zonder komt het er niet)..... Noem mij maar gek, maar ik kan hier geen chocolade van maken.

Wanneer ik een reactie tien keer moet lezen en dan nog niet snap, geef ik ook geen hoge waardering. Wellicht kun je deze zin anders formuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galeton
omdat het simpelweg niet klopt wat je zegt. waarom zouden kleine modmakers geen geld vragen? tenzij we het over hobbyisten hebben klopt je statement gewoon niet. En zoals ik in dat artikel ook al aangeef; 80k is niet veel voor een dedicated bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Al die kritieken zijn leuk maar dat maakt z'n reactie nog niet overbodig of off-topic. Eerder een goed begin van een discussie. Dat blijkt wel uit de twee reacties hierboven. :P

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Een reactie waar ik niet uit wijs kan, is voor mij off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Edddd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:20:
Een reactie waar ik niet uit wijs kan, is voor mij off-topic.
Maar als een ander het wel begrijpt is het toch niet offtopic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galeton
Cyphax schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:17:
Al die kritieken zijn leuk maar dat maakt z'n reactie nog niet overbodig of off-topic. Eerder een goed begin van een discussie. Dat blijkt wel uit de twee reacties hierboven. :P
Ok, dit is een major flaw van mij. Ik mod niet naar mening, maar wel op inhoudelijke juistheid van gegeven argumenten. Als een argument niet klopt geef ik een 0, ook al is het niet off topic. Zodra iets niets toevoegt, of de gegeven info onjuist is, is het voor mij een 0.

En het is ook niet duidelijk verwoord inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 01:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
De 0 is er inderdaad niet alleen voor offtopic reacties, maar ook voor irrelevante reacties die niets toevoegen of alleen foutieve informatie bevatten.
Als je een reactie niet begrijpt zijn er twee opties: Of de reactie is onduidelijk opgesteld en om die reden irrelevant, of je snapt het onderwerp niet en dan moet je daar gewoon niet modereren.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Ik heb hem dan ook niet gemodereerd, als ik er niet in thuis ben laat ik dat wel achterwege. Wel geef ik aan dat de zin niet klopt en daardoor niet duidelijk is wat hij bedoelt. En dat een ander de zin wel zou begrijpen... tja, dat beiden dezelfde fictieve taal spreken, daar gok ik dan maar niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
.oisyn schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:11:
Verwijderd in 'nieuws: Nvidia: GTA V komt dit najaar uit voor pc'
Wordt weer flink gemeningmod, 7x -1 |:(. Vind het zelf genoeg voor een +2, 't is een goed geformuleerde en beargumenteerde reactie. Een ander vind het misschien een +1, maar alles daaronder is gewoon ronduit mismoderatiewerk.
De reactie is langdradig en grotendeels off-topic/irrelevant: het verhaal over de laptop, voorkeur voor de PS3 tov Xbox, graphics zijn niet belangrijk. Het enige dat relevant lijkt is het begin over het afkoppelen van de pc en het geklungel met kabels, maar dat is gebaseerd op het idee dat je niet gewoon een pc in je tvkast zou kunnen zetten. Van mij heeft deze reactie dus een 0 gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Laatst online: 12:19
Er wordt heel kwistig met +2's gestrooid bij de reacties hieronder reviews: De Hyperloop: reizen per supersonische buizenpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Sand0rf in 'reviews: De Hyperloop: reizen per supersonische buizenpost'
User oppert enkel iets dat hem opvalt, dat lijkt me geen +3 waard. Ik zet boostpunten op +1, het is gewoon een ontopic reactie, hij is niet bijzonder informatief oid. De user vraagt zich af of het lijkt op een eerder idee. Dat is het geval, maar dan hoeft deze reactie nog geen +3 te hebben. De reactie op deze reactie vind ik dan wél van +3 kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

BeefHazard schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:44:
Sand0rf in 'reviews: De Hyperloop: reizen per supersonische buizenpost'
User oppert enkel iets dat hem opvalt, dat lijkt me geen +3 waard. Ik zet boostpunten op +1, het is gewoon een ontopic reactie, hij is niet bijzonder informatief oid. De user vraagt zich af of het lijkt op een eerder idee. Dat is het geval, maar dan hoeft deze reactie nog geen +3 te hebben. De reactie op deze reactie vind ik dan wél van +3 kwaliteit.
Gezien de informatieve linkjes zou een +2 ook kunnen, maar een +3 is idd teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
Galeton schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:46:
[...]

Grappig dat ik nu je reactie hier zie. Ik heb het in dit forum voor je opgenomen aangezien ik het totaal niet eens was met de downmods.
BlackBerry zet zichzelf in de etalage
+1 Interwebz for you :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
tweaker2010 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:30:
[...]

Gezien de informatieve linkjes zou een +2 ook kunnen, maar een +3 is idd teveel van het goede.
Ik heb de linkjes een +1 gegeven, het is amper informatief zonder de context die de reactie daaronder biedt. Don_Jorg stond op +2 en ik heb er net ook 2 gegeven.

Ben de rest van de reacties toevallig net aan het lezen en heb zelf bijna ook de neiging om te blijven plus 2-en door de technische inhoud en het link gooien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Nee, hooguit een +2.

[ Voor 56% gewijzigd door tweaker2010 op 14-08-2013 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Ik vind het een normale +1 of +2. Een +3 vind ook ik te hoog gegrepen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
Heb hem plus 1 gegeven, zoveel interessants staat er toch niet?

Pagina: 1 ... 8 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]