Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Yorinn schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:10:
[modbreak]Mag ik iedereen nog eens wijzen op de topicwaarschuwing? Ik zie de laatste paar dagen steeds meldingen dat een aanbieding is uitverkocht. Dit kan degene die het product wilt kopen ook zelf zien en is daarom ook geen nuttige aanvulling in het topic.[/]
Het nut van melden dat iets uitverkocht is is nou juist dat mensen allemaal zelf niet meer hoeven te constateren dat dat het geval is. Dat voorkomt dus dat mensen daar tijd aan verspillen. Ik vind het dus prima als mensen dat melden.

Hier verder over discusseren is off-topic dus dat moet men niet doen maar mensen kunnen evt. m.b.v. het duimpje aangeven of ze dit standpunt delen. Dit verwijderen en naar het discussietopic verwijzen is inefficiënt/ineffectief omdat de meeste mensen daar niet komen en dat dus nauwelijks feedback zal opleveren. Dat werkt dus niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
CaptJackSparrow schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:46:
[...]

Het nut van melden dat iets uitverkocht is is nou juist dat mensen allemaal zelf niet meer hoeven te constateren dat dat het geval is. Dat voorkomt dus dat mensen daar tijd aan verspillen. Ik vind het dus prima als mensen dat melden.

Hier verder over discusseren is off-topic dus dat moet men niet doen maar mensen kunnen evt. m.b.v. het duimpje aangeven of ze dit standpunt delen. Dit verwijderen en naar het discussietopic verwijzen is inefficiënt/ineffectief omdat de meeste mensen daar niet komen en dat dus nauwelijks feedback zal opleveren. Dat werkt dus niet echt.
Ik heb je reactie uit Centraal aanbiedingen topic. V2.0 hiernaartoe verplaatst, omdat dit het topic is voor feedback.

Ik snap je punt wel, maar op Tweakers verwachten we dat je zelf ook wat inzet toont. Door na elke aanbieding te melden dat het is uitverkocht of niet meer geldig is, raakt het topic alleen maar vervuild. Dan krijg je dus na elke 2-3 aanbiedingen een post dat iets is uitverkocht. Er is een (hele) kleine kans dat een aantal tweakers in het topic gaan campen en na elke uitverkochte post plaatsen dat het is uitverkocht om zo hun postcount omhoog te krijgen, als we het wel gaan toestaan.

Daarom laten we het zoals het altijd al was.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Meld hier uw kortingscodes/coupons

Na weer een ellenlange voor mij niet interessante reeks van iBood-zonder-verzendkosten meldingen en bedankjes, vraag ik me af, of een apart iBood topic misschien een goed idee zou kunnen zijn?

Zo ja, dan mag Zalando van mij ook een eigen draadje krijgen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Toff schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 00:59:
Meld hier uw kortingscodes/coupons

Na weer een ellenlange voor mij niet interessante reeks van iBood-zonder-verzendkosten meldingen en bedankjes, vraag ik me af, of een apart iBood topic misschien een goed idee zou kunnen zijn?

Zo ja, dan mag Zalando van mij ook een eigen draadje krijgen. ;)
Voor de iBOOD codes heb ik nu een apart topic aangemaakt: [Kortingscode] iBOOD. Ik wil nog even wachten met Zalando, aangezien die minder vaak voorkomt de laatste tijd. Komt er daar ook weer een hele lading codes voorbij, zal er (misschien) een Zalando-topic komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:10
Misschien kan je beter een topicreeks aanmaken, dan blijf je nog enigszins overzicht houden in al die kortingscode topics.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Yorinn schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:48:
[...]
Voor de iBOOD codes heb ik nu een apart topic aangemaakt: [Kortingscode] iBOOD. Ik wil nog even wachten met Zalando, aangezien die minder vaak voorkomt de laatste tijd. Komt er daar ook weer een hele lading codes voorbij, zal er (misschien) een Zalando-topic komen.
Geweldig, dat dit zo snel wordt opgepakt. Het scheelt een boel, in het algemene kortingstopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuis10000
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-06 12:37
Yorinn schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 13:21:
[modbreak]Mag ik iedereen er nogmaals*3 op wijzen op de aparte topics voor de iBOOD en Coolblue codes. We zijn nu nog meermaals bezig om deze codes te verplaatsen, waar dat eigenlijk niet hoeft te gebeuren.[/]
Misschien een idee om dat ook voor Zalando te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
motormuis10000 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:59:
[...]

Misschien een idee om dat ook voor Zalando te doen?
Been there, done that. [Kortingscode] Zalando

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuis10000
  • Laatst online: 29-06 12:37
Geolof je direct, maar je wordt er hier nog mee doodgegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
motormuis10000 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:55:
[...]

Geolof je direct, maar je wordt er hier nog mee doodgegooid.
(Heb de discussie even naar het goede topic verplaatst.)

Hoe bedoel je dit? Na het aanmaken van het topic is er hier geen Zalando code meer geplaatst namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Tjiwa schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:20:
Raspberry Pi 3B voor €16,96 incl verzenden via Amazon.de Marketplace

https://www.amazon.de/gp/offer-listing/B01CD5VC92/

Elders pricewatch: Raspberry Pi 3 Model B 1GB

€39,89

[mbr]Referral verwijderd[/]
Goedkoopste in de link is 34,97, is met het aanpassen van de link (Referral) misschien iets fout gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
rikoos schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:59:
[...]

Goedkoopste in de link is 34,97, is met het aanpassen van de link (Referral) misschien iets fout gegaan?
Ik heb je post uit Centraal aanbiedingen topic. V2.0 even hierheen gehaald.

Bij het verwijderen van de referral is niets qua prijs gewijzigd. Ik ga er zelf van uit, omdat het om een Marketplace-artikel ging, dat die al is uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 09:39
Er zijn gister 2 posts in het Philips Hue aanbiedingen topic met een referral link geplaatst (Niet door mij overigens). Referral links zijn volgens het huidige moderatie beleid niet toegestaan.

Ik kan een goede tip best waarderen en heb er geen moeite mee om op een referral link als beloning te klikken. Enkele Tweakers onderschreven mijn reactie/idee.

Wellicht is het idee om een referral link wel toe te staan onder voorwaarden:
Vermelding van de link zonder referral code
Daaronder (indien gewenst) een extra (referral) link + Opmerking: (Referral)

[ Voor 6% gewijzigd door RVE_NL op 11-04-2017 10:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
RVE_NL schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:11:
Ik kan een goede tip best waarderen en heb er geen moeite mee om op een referral link als beloning te klikken. Enkele Tweakers onderschreven mijn reactie/idee.

Wellicht is het idee om een referral link wel toe te staan onder voorwaarden:
Vermelding van de link zonder referral code
Daaronder (indien gewenst) een extra (referral) link + Opmerking: (Referral)
Wanneer er iemand geld verdient aan een link, moet een ander dat betalen: de klant. Voor mij dus liever geen referrals. Twee soorten links maakt het imho alleen maar onduidelijker. Het huidige beleid is heel duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Even op eigen titel (ben geen AK mod),

Niet iedereen is zo eerlijk. We zien wel geregeld mensen eigen linkjes dubbelposten en pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
Ben best benieuwd wat nou het probleem is met dit topic wat gesloten is: [Actie] 10 euro tegoed bij Thuisbezorgd.nl via Paypal

Kan mij voorstellen dat het niet de bedoeling is dat iedereen gaat melden wat ze net besteld hebben, maar af en toe melden dat een actie nog werkt is toch niet zo'n probleem?

Zeker met deze actie, waar het niet constant duidelijk was of nou de "tickets" op zouden zijn of dat het een echte error betrof, lijkt het mij best vanzelfsprekend om dit te melden wanneer het ineens wel weer schijnt te werken?

Nouja no hard feelings, maar het liep toch niet zo uit de klauwen? Misschien zie ik iets over het hoofd en zijn er andere redenen te bedenken. :D :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Yemoke schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:28:
Ben best benieuwd wat nou het probleem is met dit topic wat gesloten is: [Actie] 10 euro tegoed bij Thuisbezorgd.nl via Paypal

Kan mij voorstellen dat het niet de bedoeling is dat iedereen gaat melden wat ze net besteld hebben, maar af en toe melden dat een actie nog werkt is toch niet zo'n probleem?

Zeker met deze actie, waar het niet constant duidelijk was of nou de "tickets" op zouden zijn of dat het een echte error betrof, lijkt het mij best vanzelfsprekend om dit te melden wanneer het ineens wel weer schijnt te werken?

Nouja no hard feelings, maar het liep toch niet zo uit de klauwen? Misschien zie ik iets over het hoofd en zijn er andere redenen te bedenken. :D :+
Ik heb een slotje op dat topic geplaatst, omdat het in een vicieuze cirkel bleef lopen. Ik plaatste een modbreak dat de statusupdates / bestelbevestigingen minder moesten, waar weer commentaar op kwam. Daarna werd er gewoon weer verder gepost of de modbreak niet bestaat.

Dit heb ik 2 keer geprobeerd, maar daarna gebeurde het weer. Hierop heb ik dus besloten om het hele topic te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Op dit moment zijn er een hoop prijsacties gaande bij diverse aanbieders van alles-in-1 pakketten.
Helaas is elk pakket weer anders bij elke aanbieder. Zo zal KPN vanaf 1 juli diverse pakketten aanpassen en houd ik momenteel een lijst bij van aanbieders die voor mijn situatie en in mijn postcode gebied interessant zijn.

Mijn vraag aan de admins is: Is er behoeft aan het openen van een algemene topic waarin alle alles-in-1 pakketten worden aangedragen en worden behandeld + vergeleken? Een soort aankoop topic voor alles-in-1 thuis pakketten? Ik heb het gevoel dat elke Tweaker hiermee te maken heeft, maar ik kan daarover nauwelijks topics vinden op dit platform.

Ik kan een opzet maken en alvast beginnen met een aantal aanbiedingen die ik momenteel heb gevonden.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Dit stukje forum is de laatste maanden echt aan het doodbloeden. 'Vroeger' was het hier een constante drukte, maar de laatste maanden is het echt behoorlijk stil. Ik denk dat de moderatie best eens in de spiegel mag kijken waar dit nou fout is gegaan. Ik vind zelf de moderatie hier veel te streng en er is veel te veel 'hokjesdenkerij' als in: dit mag niet, dat mag niet en dit moet in dat topic etc. etc., waardoor veel mensen zijn weggelopen naar andere websites. Zonde, want vroeger was de beste aanbieding hier het eerste te lezen, nu is het niet eens meer te vinden en moet je naar een andere site (ik zal geen namen noemen).

Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Niet lullig bedoelt, maar een forum ben je ook samen. Als ik door je historie heenga zie ik voornamelijk het gebruik van aanbiedingen en soms het schuren langs aktievoorwaarden. Wellicht dan iets minder lurken en wat meer aanbiedingen posten? Je hebt maar net 180 berichten in 14 jaar.

Voor de rest ben ik geen mod in dit deel, die reageren hier vanzelf. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Señor Sjon schreef op zondag 25 juni 2017 @ 10:20:
Niet lullig bedoelt, maar een forum ben je ook samen. Als ik door je historie heenga zie ik voornamelijk het gebruik van aanbiedingen en soms het schuren langs aktievoorwaarden. Wellicht dan iets minder lurken en wat meer aanbiedingen posten? Je hebt maar net 180 berichten in 14 jaar.

Voor de rest ben ik geen mod in dit deel, die reageren hier vanzelf. :)
Een forum ben je samen, net als dat de gezelligheid in een cafe gemaakt wordt door de bezoekers. Maar als het cafe de prijs van het bier verhoogt, de muziek te hard of te zacht zet, niet goed schoonmaakt en mensen aanspreekt op hun gespreksonderwerpen, dan gaan bezoekers in een ander cafe zitten.

Het merendeel van mijn posts op het forum zijn van afgelopen jaar, in het SF of AK forum en de moderatie heeft er bij mij voor gezorgd dat ik niet meer echt post, maar vooral soms nog even lurk en ik denk velen met mij.

Los daarvan is feedback volgens mij niet gebonden aan forumactiviteit. Ik geef feedback aan een organisatie dat volgens mij een florerend forum wil zien. Wellicht vergis ik mij daarin, maar dan is elke feedback toch juist handig om te krijgen?
Sterker nog, als ik een door mij gemodereerd subforum zou modereren en ik zie dat het onder mijn supervisie aan het doodbloeden is, dan zou ik juist pro-actief feedback verzamelen. Een goede mod past niet op de winkel, maar is een ondernemer.

Ik hoef dus ook geen 'je hebt gelijk' of een 'wat een onzin!', het is feedback. Dat kan gewoon eenrichtingsverkeer zijn he. Terugschakelen op mijn eigen postgedrag is niet echt onderdeel van een gedegen feedbackcyclus ;)

[ Voor 26% gewijzigd door detulp050 op 25-06-2017 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@detulp050 Ik denk dat het simpeler te verklaren is, tenminste, als ik naar mezelf kijk.

Pepper.com

Appje op je mobiel werkt veel makkelijker.

[ Voor 4% gewijzigd door albino71 op 25-06-2017 10:50 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Laatst online: 16:41
Ik zie dat er bij een post in het Aanbiedingen forum een referral is verwijderd. Zie:

nocalimero in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0"

Prima natuurlijk, maar hoezo had deze link een referral? Ik ben juist "niet ingelogd" naar de Amazon pagina gegaan waar de muis stond.
Hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen?

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:01
@nocalimero niet eigenlijk. Amazon maakt altijd een referral aan zodra je navigeert. Probleem is alleen dat niet te zien is voor Tweakers/mods of het een referral is waar jij een slaatje uit slaat... of dat het gewoon een amazon-referral is.

Enige wat je kan doen, is de link kopieren, en alles vanaf het vraagteken (inc vraagteken) weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Laatst online: 16:41
Waah schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:20:
@nocalimero niet eigenlijk. Amazon maakt altijd een referral aan zodra je navigeert. Probleem is alleen dat niet te zien is voor Tweakers/mods of het een referral is waar jij een slaatje uit slaat... of dat het gewoon een amazon-referral is.

Enige wat je kan doen, is de link kopieren, en alles vanaf het vraagteken (inc vraagteken) weghalen.
Oké, dat is duidelijk.
Dank voor de update.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
nocalimero schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:26:
[...]

Oké, dat is duidelijk.
Dank voor de update.
Je kan er gewoon vanuit gaan dat je alles achter de /ref= kan verwijderen, aangezien dat het referral gedeelte is. Zoals @Waah ook al aangaf kunnen wij niet controleren of iemand aan een referral verdient. Daarom verwijderen we ze ook in de meeste gevallen als we ze tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Als ik hier toch ben:
freestyler2 in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0"
Het melden dat iets niet langer te koop is (aanbieding afgelopen) wordt volgens mij over het algemeen weggemod. Echter staat het niet in de topicwaarschuwing?

Misschien een idee? want als het daar niet benoemd is snap ik wel dat mensen het blijven melden als ze weinig in het aanbiedingentopic komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Waah schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:46:
Als ik hier toch ben:
freestyler2 in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0"
Het melden dat iets niet langer te koop is (aanbieding afgelopen) wordt volgens mij over het algemeen weggemod. Echter staat het niet in de topicwaarschuwing?

Misschien een idee? want als het daar niet benoemd is snap ik wel dat mensen het blijven melden als ze weinig in het aanbiedingentopic komen.
Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Yorinn schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 22:34:
Modbreak:Let erop dat er vanaf nu een aantal spelregels aan de topicstart en topicwaarschuwing zijn toegevoegd. Hierop zal vanaf heden op gelet worden.
Met alle respect, maar waarom past dit topic nu opeens wel binnen 'het beleid van Tweakers'? Van de ene kant ben ik blij, van de andere kant tot het oneindige geërgerd dat ik iedere maand meerdere DM's heb mogen ontvangen van mensen die het destijds gesloten topic hebben gevonden en mij maar vroegen want het mag nergens anders 8)7
kuusj98 in "T-Mobile Samen"
Afbeeldingslocatie: https://image.prntscr.com/image/9NfwJtQSS_y-6d_RZX1SfA.png
-----------------------
(recente DM's)
Afbeeldingslocatie: https://image.prntscr.com/image/2YY7TpW2TBOPF0pFOxz9vw.png
------------------------

Maar goed, hoera, I guess... :/
Ik ben blij dat ik mensen tijdens het uithameren van het beleid een hoop geld heb kunnen besparen.

[ Voor 169% gewijzigd door Yorinn op 09-07-2017 17:41 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 12:53
Yorinn schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:48:
[...]

Zou er ook niet een afzonderlijk draadje voor FONQ-codes moeten komen? Deze komen wel heel vaak langs.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
ariekanari schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:53:
[...]

Zou er ook niet een afzonderlijk draadje voor FONQ-codes moeten komen? Deze komen wel heel vaak langs.
Zal er vanavond wel even naar kijken.

Done. FonQ codes mogen vanaf nu in [Kortingscode] FonQ

[ Voor 13% gewijzigd door Yorinn op 21-08-2017 16:05 ]

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

CaptJackSparrow schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:46:
[...]

Vandaag kreeg ik dus een TWEEDE 'duimpje'. Dat illustreert m.i. twee dingen. Dat verplaatsen naar dit topic zoals ik voorspelde een simpele en adequate reactiemogelijkheid van mensen verhinderd heeft EN dat 'men' het hoogstwaarschijnlijk met mij eens is omdat een half jaar later er toch nog iemand een reactie op geeft
Yorinn schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:55:
[...]

[mbr]Ik heb je reactie uit Centraal aanbiedingen topic. V2.0 hiernaartoe verplaatst, omdat dit het topic is voor feedback.[/]

Ik snap je punt wel, maar op Tweakers verwachten we dat je zelf ook wat inzet toont. Door na elke aanbieding te melden dat het is uitverkocht of niet meer geldig is, raakt het topic alleen maar vervuild. Dan krijg je dus na elke 2-3 aanbiedingen een post dat iets is uitverkocht. Er is een (hele) kleine kans dat een aantal tweakers in het topic gaan campen en na elke uitverkochte post plaatsen dat het is uitverkocht om zo hun postcount omhoog te krijgen, als we het wel gaan toestaan.

Daarom laten we het zoals het altijd al was.
Ik wou hier dan toch nog maar op reageren. Het nut van een community zoals GoT is nou juist dat men voordeel heeft aan de kennis en ervaringen van anderen die hier gedeeld worden. Als 50 mensen allemaal tijd en moeite moeten gaan steken aan het ontdekken dat een aanbieding niet meer van kracht is dan is dat geen 'inzet' maar domweg pure tijdverspilling, waar ik niets goeds aan kan ontdekken.

En al zóú iemand er zijn taak van maken om dat te melden. Dan levert die daarmee wat mij betreft een nuttige service aan alle andere bezoekers van het topic. Ik heb daar geen moeite mee. ALS het maar gemeld wordt. Maakt mij niet uit door wie.

• Waah
CaptJackSparrow schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:14:
[...]

Vandaag kreeg ik dus een TWEEDE 'duimpje'. Dat illustreert m.i. twee dingen. Dat verplaatsen naar dit topic zoals ik voorspelde een simpele en adequate reactiemogelijkheid van mensen verhinderd heeft EN dat 'men' het hoogstwaarschijnlijk met mij eens is omdat een half jaar later er toch nog iemand een reactie op geeft
Twee duimpjes in een half jaar noem ik nu niet echt veel :+ Het lastige is dat er, als het melden van UITVERKOCHT wel mag, dit vaak 6x gebeurt, niet altijd duidelijk is welke aanbieding niet meer correct is, en dit nog meer reacties als gevolg heeft. Een verzamellijst is dan makkelijk, met eventuele correcties. Dus ik begrijp het idee wel... Als je echt zo'n systeem wil zijn er genoeg plekken waar dit zo gedaan wordt (oa pepper.com hanteert dit systeem, waar je een aanbieding als verlopen kan opgeven).

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Waah schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:20:
[...]

Twee duimpjes in een half jaar noem ik nu niet echt veel :+ Het lastige is dat er, als het melden van UITVERKOCHT wel mag, dit vaak 6x gebeurt, niet altijd duidelijk is welke aanbieding niet meer correct is, en dit nog meer reacties als gevolg heeft. Een verzamellijst is dan makkelijk, met eventuele correcties. Dus ik begrijp het idee wel... Als je echt zo'n systeem wil zijn er genoeg plekken waar dit zo gedaan wordt (oa pepper.com hanteert dit systeem, waar je een aanbieding als verlopen kan opgeven).
Je hebt dus niet gelezen wat ik zei. Dat er nu pas een tweede duimpje gegeven is komt omdat mijn reactie razendsnel uit het aanbiedingentopic naar hier is verhuisd. Dat eerste duimpje had nog nét iemand daar kunnen geven. Als het daar was blijven staan hadden véél meer mensen zo'n duimpje gegeven. Hier komt bijna niemand uit dat topic zoals ik schreef. DAAROM konden de lezers van het aanbiedingentopic ook geen feedback meer geven via dat duimpje wat heel interessant zou zijn geweest. En echt heel moeilijk is het natuurlijk niet om aan te geven over welke aanbieding het gaat. Je quote de originele posting en meldt daaronder dat het uit is met de pret. Dat is zo ongeveer de universele conventie op elk forum om aan te geven waar je reactie op slaat.

• Waah
CaptJackSparrow schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:31:
[...]

Je hebt dus niet gelezen wat ik zei. Dat er nu pas een tweede duimpje gegeven is komt omdat mijn reactie razendsnel uit het aanbiedingentopic naar hier is verhuisd. Dat eerste duimpje had nog nét iemand daar kunnen geven. Als het daar was blijven staan hadden véél meer mensen zo'n duimpje gegeven. Hier komt bijna niemand uit dat topic zoals ik schreef. DAAROM konden de lezers van het aanbiedingentopic ook geen feedback meer geven via dat duimpje wat heel interessant zou zijn geweest. En echt heel moeilijk is het natuurlijk niet om aan te geven over welke aanbieding het gaat. Je quote de originele posting en meld daaronder dat het uit is met de pret. Dat is zo ongeveer de universele conventie op elk forum om aan te geven waar je reactie op slaat.
Daar ga je er dus vanuit dat iedereen weet hoe een forum werkt, wat de omgangsregels zijn en iedereen zich netjes er aan houd. Op een forum ter grootte van Tweakers... not gonna happen. Probleem is dat de moderators dan alles weer mogen opruimen, het topic op slot moet etc. Dat is precies wat ze willen voorkomen.

Ik snap je idee wel, maar mensen (en zeker de mensen die niet die-hard het topic volgen) gaan dezelfde fouten keer op keer maken. En ik kan begrijpen dat ze (de mods) daar geen zin in hebben om dagelijks te puinruimen puur zodat een tweaker een klik minder maakt. Daar zijn alternatieven voor mocht je dat zoeken

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik kreeg laatst een duimpje voor een post uit 20113. En nu? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Señor Sjon op 28-09-2017 12:19 . Reden: was 2013, niet 2011 ]

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Waah schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:56:
[...]

Daar ga je er dus vanuit dat iedereen weet hoe een forum werkt, wat de omgangsregels zijn en iedereen zich netjes er aan houd. Op een forum ter grootte van Tweakers... not gonna happen. Probleem is dat de moderators dan alles weer mogen opruimen, het topic op slot moet etc. Dat is precies wat ze willen voorkomen.
Er is een hele simpele manier om te kijken of het grosso modo werkt of niet. Het toelaten en kijken hoe vaak het (ook na een 'leerperiode' nog) fout gaat en modactie vereist. Als je toelaat dat oplettende ervaren gebruikers evt. ontbrekende informatie zelf al aanvullen om incomplete meldingen te fiksen dan hoeft een mod daar niets voor te doen. Lezers kunnen zelf als het heel erg onduidelijk is de poster taggen en om opheldering vragen zodat de mod ook niet in actie hoeft te komen. Noem het maar 'zelfreinigend vermogen' van het topic en zijn gebruikers. Ja dat levert wat extra postings op die men moet lezen/skippen maar dat weegt waarschijnlijk ruimschoots op tegen de besparing van moeite dankzij die 'afgelopen' meldingen.

Een iets minder 'hands on' moderatie zou overigens op meer plaatsen niet misstaan en best kunnen imho.

• Señor Sjon
We weten allemaal denk ik nog hoe het aanbiedingentopic een soort GKMT in AK was, waarbij er veel gelul, weinig aanbieding was..

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:20

nlboy

Alles kitz?

Mag ik een referral topic aanmaken voor Cashbackxl? :)

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:56

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
@nlboy Als ik het goed begrijp wil je een topic openen om cashback acties van Cashbackxl te linken of ....? Zie zo snel even niet dat ze een referall programma hebben?

Een opsomtopic van cashbackacties is net niet wat we willen. Dus vandaar dat ik even zoekende ben wat je precies bedoelt/wilt. Ben zelf niet bekend met de site.

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Perkouw schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:11:
@nlboy Als ik het goed begrijp wil je een topic openen om cashback acties van Cashbackxl te linken of ....? Zie zo snel even niet dat ze een referall programma hebben?

Een opsomtopic van cashbackacties is net niet wat we willen. Dus vandaar dat ik even zoekende ben wat je precies bedoelt/wilt. Ben zelf niet bekend met de site.
Sorry dat ik niet helemaal duidelijk ben. Via Cashbackxl kan je vrienden uitnodigen om een account aan te maken en daarvoor krijg je een vergoeding van € 2,50.

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
@nlboy Lijkt me prima als je hier een topic voor opent. Geef jij even aan wanneer je het topic hebt gemaakt? Dan zorg ik dat hier even onze 'standaard' waarschuwingsblokje bij komt hoe we omgaan met referalls. :)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

@Perkouw
Het probleem (imho) is dat er geen limiet zit op het gebruik van je "vriendencode" en promoot het "per ongeluk" plaatsen (elders op het forum) van aanbiedingen met een ref in de url.

itt de eenmalig te gebruiken codes in topics van overige aanbieders/bedrijven/akties.

Daarbij verteld hij niet helemaal eerlijk wat de echte catch is, de 2,50 krijg je namelijk hoe dan ook als nieuw lid, maar de persoon die de vriendcode plaatst kan 10 euro per aangebracht lid krijgen.
My bad, de 10 euro is bij een ander maar vergelijkbare dienst.

[ Voor 38% gewijzigd door Fietsbel op 28-09-2017 15:41 ]

39

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Perkouw schreef op donderdag 28 september 2017 @ 15:12:
@nlboy Lijkt me prima als je hier een topic voor opent. Geef jij even aan wanneer je het topic hebt gemaakt? Dan zorg ik dat hier even onze 'standaard' waarschuwingsblokje bij komt hoe we omgaan met referalls. :)
Gedaan: CashbackXL referral- & kortingscodetopic

Uiteraard is het de bedoeling dat CashbackXL links naar webshops alleen voor eigen gebruik is.

[ Voor 10% gewijzigd door nlboy op 28-09-2017 15:42 ]

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Het 'per ongeluk' plaatsen hebben we wat dat betreft met alle referalls, al begrijp ik wat je bedoelt.

Wat betreft de catch fijn dat je dit aangeeft. @nlboy Wil je dit wel verwerken in de topicstart?
@Fietsbel zie dat je de post net hebt aangepast met dat ik post. Timing! :)

Ik ga de topicwaarschuwing even plaatsen.

[ Voor 24% gewijzigd door Perkouw op 28-09-2017 15:43 ]

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Ik heb er een waarschuwing bij geplaatst. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

@Perkouw @nlboy nice! d:)b

Edit: mod, ga je akkoord als ik een gelijkwaardig topic aanmaak voor cashbacktotaal?

[ Voor 58% gewijzigd door Fietsbel op 28-09-2017 15:57 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
@Fietsbel is akkoord. Geef jij even aan als deze online staat dan voeg ik de topicwaarschuwing even bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10-2024
Yorinn schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:42:
[mbr]Ik heb een discussie over een Dell-aanbieding richting de goede kant (Dell aanbiedingen- & kortingscodetopic) geschopt.[/]
Mocht de code uiteindelijk wel werken voor laptops neem ik aan dat deze actie gewoon weer hier gepost kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
tomdg schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:21:
[...]

Mocht de code uiteindelijk wel werken voor laptops neem ik aan dat deze actie gewoon weer hier gepost kan worden?
Nee, want dat is het een dubbelpost. Het andere topic is juist in het leve geroepen voor Dell aanbiedingen en kortingscodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdg
Yorinn schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:24:
[...]

Nee, want dat is het een dubbelpost. Het andere topic is juist in het leve geroepen voor Dell aanbiedingen en kortingscodes.
Oké duidelijk inderdaad, dan weten mensen in ieder geval waar ze heen moeten nu als ze in dit topic kijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
tomdg schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 17:27:
[...]

Oké duidelijk inderdaad, dan weten mensen in ieder geval waar ze heen moeten nu als ze in dit topic kijken!
Vind ik niet... Laptops zijn laptops en aanbiedingen zijn aanbiedingen. Zo dadelijk heb je nog een topic met Aanbiedingen Hp Laptops lichter dan een kilo of zoiets dergelijks. Het is juist zo fijn om 1 topic te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdg
Shaggie_NB schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 19:06:
[...]

Vind ik niet... Laptops zijn laptops en aanbiedingen zijn aanbiedingen. Zo dadelijk heb je nog een topic met Aanbiedingen Hp Laptops lichter dan een kilo of zoiets dergelijks. Het is juist zo fijn om 1 topic te hebben.
Vind het inderdaad ook zeker fijn om 1 topic te hebben, maar blijkbaar is het nu dus zo ingericht door tweakers dat het voor Dell aanbiedingen anders werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 16:37
Yorinn schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:54:
[mbr]Gezien het een interessante discussie is, maar niet iets voor in dit topic, wil ik toch vragen om de discussie over Chinese e-steps voort te zetten in Verkeer & Vervoer.
Misschien beter om dat draadje dan ook even te renamen, want nu heet hij hetzelfde als hier. Kennelijk kun je geen twee gelijknamige draadjes in verschillende rubrieken bookmarken. Kwam ik net achter tenminste. :o

[ Voor 3% gewijzigd door grun93 op 10-10-2017 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
grun93 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:34:
[...]

Misschien beter om dat draadje dan ook even te renamen, want nu heet hij hetzelfde als hier. Kennelijk kun je geen twee gelijknamige draadjes in verschillende rubrieken bookmarken. Kwam ik net achter tenminste. :o
Daar ging iets niet helemaal goed. Wat weet ik ook niet (meer), maar die reacties hoorden gewoon hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 16:37
Yorinn schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:46:
Daar ging iets niet helemaal goed. Wat weet ik ook niet (meer), maar die reacties hoorden gewoon hier.
Niet hier, bedoel je? Nee, dat klopt, je hebt groot gelijk dat je die hier niet wilt hebben. Maar nu staat er in vervoer en verkeer een draadje dat [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a heet, en die titel dekt de lading niet want het gaat eigenlijk alleen maar over de Xiaomi M365 Elektrische step / Scooter. En je dat draadje niet kunt bookmarken, want ik heb dit draadje met dezelfde titel al gebookmarked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
grun93 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:54:
[...]

Niet hier, bedoel je? Nee, dat klopt, je hebt groot gelijk dat je die hier niet wilt hebben. Maar nu staat er in vervoer en verkeer een draadje dat [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a heet, en die titel dekt de lading niet want het gaat eigenlijk alleen maar over de Xiaomi M365 Elektrische step / Scooter. En je dat draadje niet kunt bookmarken, want ik heb dit draadje met dezelfde titel al gebookmarked.
Nu staan de reacties weer in het China-shopping topic. Iets met meerdere dingen tegelijk doen en niet op Verstuur drukken. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMuchacho
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-11-2021
Goedemorgen,,

Ik heb een vraag over een vraag. ;)
Ik zie enorm veel topics en onderwerpen maar kan niet het juiste topic vinden waar ik deze vraag kan stellen.
De vraag luid:

'Welke hardware aanbieder heeft er vaak aanbiedingen zodat ik zo goedkoop mogelijk mijn hardware kan kopen?'

Iemand een tip waar ik deze vraag kan stellen?!

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik denk nergens. Daar is namelijk niet echt een zinnig antwoord op te geven. Als het om computer hardware gaat kan ik weinig anders dan de tip geven de Pricewatch te gebruiken en dit forum in de gaten te houden voor specifieke aanbiedingen of kortingscodes.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 18:11
Er zijn net wat codes verwijderd uit Philips Hue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Dat bleken, achteraf gezien, referral-codes te zijn. Nu snap ik dat de regel is dat dat niet mag, maar: ik heb net wel mijn collega blij gemaakt met zo'n code. Die heeft nu met € 50 korting een Hue starterkit besteld. Persoonlijk vraag ik mij af of hier niet wat flexibeler mee omgegaan moet worden. OK, iemand anders houdt er iets aan over maar ik potentieel ook. Letterlijk win-win dus. En ja, het zou de poster in kwestie sieren als hij er eerlijk bij zegt dat het om een referral-link gaat. Maar het compleet verbieden voelt een beetje als het kind met het badwater weggooien.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Misschien anders een topic speciaal voor allerlei referral codes?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 18:11
Leo1010 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:07:
Ja, maar daar zit ik helemaal niet op te wachten :) Ik heb zelf Hue lampen in huis en houdt het Hue topic in de gaten om te kijken of daar iets interessants langs komt. Ik heb geen zin om nog een algemeen topic bij te gaan houden waar 99% van de berichten voor mij ruis is (want referral-codes voor dekbedhoezen, fietstassen en paraplu's).

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Leo1010 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:07:
We hebben het Aanbiedingen en Kortingscodes - Beleid vandaag een update gegeven met een speciaal kopje voor referrals. Dit zijn de ongeschreven regels die we hadden, maar dan duidelijk verwoord.

Een algemeen referral-topic zal er dan ook niet komen. Voor deze Philips Hue referral-codes kan gewoon een nieuw topic aangemaakt worden, waarna @Perkouw of ik de bijbehorende topicwaarschuwing zal invoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Is iemand al bezig met een referral topic voor de Philips Hue codes of zal ik er een maken?

EDIT: Ik zie dat er al een is :) Philips Hue / Lightgallery referralcodetopic

[ Voor 39% gewijzigd door Yeebo op 30-10-2017 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 21:58
Ook deze vraag gaat over het Philips Hue / Lightgaller referralcodetopic. Als jullie de laatste pagina lezen, dan blijkt dat er iemand is die deze pagina in de gaten houdt en de cadeautjes van de rechtmatige eigenaar ''afpakt'' door sneller de code in te voeren die niet van hem/haar is. Ik snap dat er een reden is waarom de codes (normaalgesproken) niet via een persoonlijk bericht verstuurd mogen worden, maar wellicht kan er voor een keer een uitzondering gemaakt worden?

Het probleem is dat de code voor de korting op de Hue set, en het aanvragen van het geschenk exact dezelfde zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
We gaan hier even intern over overleggen.

@Panzer Dean Referrals mogen vanaf heden ook per DM worden aangeboden in het Lightgallery topic. Let er wel op dat dit een proef is en niet in andere topics geldt.

[ Voor 70% gewijzigd door Yorinn op 07-11-2017 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik had wat info over Singles Day gepost in het Black Friday / Cyber Monday-topic, waarop deze reactie kwam:
anandus schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 10:11:
[mbr]*knip* Singles Day is geen BF / CM. Mag dus een eigen topic voor gemaakt worden. Verdere feedback op dit of andere onderwerpen in dit topic mogen in Feedback A&K forum[/]
Uiteraard is een eigen topic ook prima,daar heb ik geen enkel probleem mee.

Maar ik snap niet waarom het niet in een topic kan waar al twee soortgelijke events in staan.
Singles Day, Black Friday en Cyber Monday zijn in principe toch alledrie hetzelfde?
• Een sale-dag
• Waar veel webwinkels (Mediamarkt, Bol, BCC, Otto, etc.) aan meedoen
• In november

Of laat ik het anders zeggen: Waarom zou bijv Cyber Monday wel in dat topic mogen en Singles Day niet?
Het lijkt me namelijk allemaal hetzelfde.

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 11-11-2017 20:02 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
anandus schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 20:00:
Ik had wat info over Singles Day gepost in het Black Friday / Cyber Monday-topic, waarop deze reactie kwam:

[...]
Uiteraard is een eigen topic ook prima,daar heb ik geen enkel probleem mee.

Maar ik snap niet waarom het niet in een topic kan waar al twee soortgelijke events in staan.
Singles Day, Black Friday en Cyber Monday zijn in principe toch alledrie hetzelfde?
• Een sale-dag
• Waar veel webwinkels (Mediamarkt, Bol, BCC, Otto, etc.) aan meedoen
• In november

Of laat ik het anders zeggen: Waarom zou bijv Cyber Monday wel in dat topic mogen en Singles Day niet?
Het lijkt me namelijk allemaal hetzelfde.
Het verschil is dat sommige/de meeste webwinkels hun Black Friday aanbiedingen verlengen naar Cyber Monday. Verder is het verschil ook nog de datums. Waar CM standaard 3 dagen na BF is, is er met SD 2 weken verschil, ongeveer. Dit is net te groot om het samen te voegen.

Voorgaande jaren werd er gepost in AliExpress 11.11 Global Shopping Festival, maar dat topic is meer gericht op de AliExpress sales.

Dit jaar zijn de SD aanbiedingen al bijna voorbij, maar volgend jaar mag er wel een eigen topic voor komen, zoals al eerder aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leanderrr
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06-09 20:51
Hoi, ik heb een vraagje.

Weet iemand van jullie of Azerty ook meedoet met black friday? Of is er ergens een lijstje met alle winkels die meedoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Leanderrr schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:28:
Hoi, ik heb een vraagje.

Weet iemand van jullie of Azerty ook meedoet met black friday? Of is er ergens een lijstje met alle winkels die meedoen?
Je bent, denk ik, op zoek naar Black Friday / Cyber Monday 2017, lees daar dan wel de topicwaarschuwing. Verder is dit topic niet bedoeld om aanbiedingen te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gershwin25
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:55
Ik wil een referral topic openen voor Budget Energie. Via het Budget Energie Vriendenvoordeelprogramma ontvangen zowel poster als gebruiker EUR 15 bij een overstap.
Had al een topic aangemaakt maar vergeten dit vooraf te melden 8)7

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Gershwin25 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 22:33:
Ik wil een referral topic openen voor Budget Energie. Via het Budget Energie Vriendenvoordeelprogramma ontvangen zowel poster als gebruiker EUR 15 bij een overstap.
Had al een topic aangemaakt maar vergeten dit vooraf te melden 8)7
Besproken met @Yorinn. Is akkoord. Foutje kan gebeuren.
Ik ga hem heropenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb feedback op het Black Friday topic:
Ik vind het vreemd dat er niet gevraagd mag worden naar aanbiedingen, kunnen we hier geen apart topic voor aanmaken aangezien er niets mag worden gevraagd in dat topic?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
miicker schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:39:
Ik heb feedback op het Black Friday topic:
Ik vind het vreemd dat er niet gevraagd mag worden naar aanbiedingen, kunnen we hier geen apart topic voor aanmaken aangezien er niets mag worden gevraagd in dat topic?
Vragen naar aanbiedingen is ook op een normale dag buiten dat topic niet de bedoeling. Ik zie niet in waarom dat vandaag anders moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:11
Zou de slowchat in datzelfde topic het hele weekend mogen?
Aangezien veel aanbiedingen het hele weekend door lopen is het mijns inziens wat krom om dat dan alleen de eerste en laatste dag toe te staan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
jip_86 schreef op zondag 26 november 2017 @ 18:12:
Zou de slowchat in datzelfde topic het hele weekend mogen?
Aangezien veel aanbiedingen het hele weekend door lopen is het mijns inziens wat krom om dat dan alleen de eerste en laatste dag toe te staan :)
Dat is iets om volgend jaar mee te nemen, nu helaas te laat voor.

We hebben er hier nu voor gekozen om het alleen op de dagen zelf te doen, rekening houdend met de vele aanbiedingen op die dag. We hebben er hierbij niet/weinig rekening mee gehouden dat de aanbiedingen het hele weekend doorliepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:11

Geckoo

Good news, everyone!

Als mijn reactie op deze post was blijven staan, stonden er nu niet 2 reacties...

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Geckoo schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:42:
Als mijn reactie op deze post was blijven staan, stonden er nu niet 2 reacties...
Dank voor je melding. Deze posts ook geknipt.
Zoals in de topicwaarschuwing is te lezen horen dat soort posts daar niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:11

Geckoo

Good news, everyone!

Perkouw schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:47:
[...]

Dank voor je melding. Deze posts ook geknipt.
Zoals in de topicwaarschuwing is te lezen horen dat soort posts daar niet thuis.
Idee om in de post van de verlopen aanbieding door de user of mod dit er bij te laten zetten?
Mag ook een [Doorhalen] of middels een icoon.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Geckoo schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:49:
[...]

Idee om in de post van de verlopen aanbieding door de user of mod dit er bij te laten zetten?
Mag ook een [Doorhalen] of middels een icoon.
In dit specifieke geval had ik dat al gedaan inderdaad. Normaliter moet een gebruiker of zelf gewoon even kijken of een aanbieding nog geldig is. Of de poster moet zijn post even bijwerken om aan te geven of een aanbieding verlopen is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Edit: Volgens mij dacht ik veel te moeilijk. Post is bij deze waardeloos geworden dus, mijn excuses.

[ Voor 133% gewijzigd door Ample Energy op 01-12-2017 15:42 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 20:43
Ik heb mij gisteren onbedoeld bezondigd aan het plaatsen van een referral in het aanbiedingen topic omdat ik geen idee had wat een referral was. Ik kan me voorstellen dat ik niet de enige ben gezien de grote hoeveelheden referrals die door de mod verwijderd worden. Ik zou het zelf wel handig vinden als daar (ergens op de site) wat meer uitleg over stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Vistajevski schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 10:59:
Ik heb mij gisteren onbedoeld bezondigd aan het plaatsen van een referral in het aanbiedingen topic omdat ik geen idee had wat een referral was. Ik kan me voorstellen dat ik niet de enige ben gezien de grote hoeveelheden referrals die door de mod verwijderd worden. Ik zou het zelf wel handig vinden als daar (ergens op de site) wat meer uitleg over stond.
Aanbiedingen en Kortingscodes - Beleid
Verder proberen we het ook vaak mee te geven in topics waar de kans op referalls groot is. Dit zie je dan terug in de topicwaarschuwing. Te herkennen aan het rode vlak onder de laatste post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Vistajevski schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 10:59:
Dit staat al beschreven in Aanbiedingen en Kortingscodes - Beleid. Hierbij maakt het niets uit of het per ongeluk is of niet, gezien wij dit niet kunnen zien aan de URL's. Dan is het beter/makkelijker voor ons om ze allemaal* te verwijderen dan per referral langs te gaan of het expres is geplaatst of niet.

*= Hoewel we wel proberen alle referrals te verwijderen, kan er altijd een gevalletje tussendoor schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
Perkouw schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 12:48:
[...]

Aanbiedingen en Kortingscodes - Beleid
Verder proberen we het ook vaak mee te geven in topics waar de kans op referalls groot is. Dit zie je dan terug in de topicwaarschuwing. Te herkennen aan het rode vlak onder de laatste post.
Dank je, daar staat het idd helder. Misschien nog een linkje naar het beleid in de topicwaarschuwing? Zo ben ik ook bij het feedbacktopic uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Vistajevski schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 13:14:
[...]

Dank je, daar staat het idd helder. Misschien nog een linkje naar het beleid in de topicwaarschuwing? Zo ben ik ook bij het feedbacktopic uitgekomen.
En dat wil je dan in elk topic, gezien overal referrals langs kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
Yorinn schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 14:14:
[...]

En dat wil je dan in elk topic, gezien overal referrals langs kunnen komen?
Niet specifiek over de referrals. Ik denk dat het goed zou zijn om het algemene forumbeleid wat meer onder de aandacht te brengen, bijvoorbeeld daar waar er toch al een rood vak met aanvullende topicregels staat. Daar staan nu ook al regelmatig links in naar andere relevante topics in (zoals feedback). Het is ook pas nu ik er naar ging zoeken dat ik zag dat het topic met het forumbeleid niet in de topiclijst staat maar daar nog boven. Je leest er snel overheen. Ik pretendeer overigens niet dat mijn suggestie het leven van een moderator veel makkelijke gaat maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnAMEX
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-04-2023
Hierbij een verzoek voor een referral-topic.

Anderzorg zorgverzekering 2018.
40 euro cashback via Anderzorg voor degene wie de link gebruikt en voor mij na 4 mensen doorgelinkt te hebben 40 euro cashback.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
martijnAMEX schreef op woensdag 6 december 2017 @ 22:33:

40 euro cashback via Anderzorg voor degene wie de link gebruikt en voor mij na 4 mensen doorgelinkt te hebben 40 euro cashback.
Waar moet dit heen? Ben sowieso al geen fan van referrals, maar dat iemand verdient aan een hardware link, daar kan ik misschien nog vrede mee hebben. Verdienen aan een (verplichte) zorgpolis, dat is voor mij net een brug te ver. Uiteindelijk betalen de verzekerden (wij allemaal) ook die premie voor martijnAMEX and friends. Ik heb hier geen goed gevoel bij en ik zou het zeer waarderen, wanneer T.net hier de grens zou trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
martijnAMEX schreef op woensdag 6 december 2017 @ 22:33:

Gezien we niet voor alle 40 zorgverzekeraars een apart topic willen, hebben we een algemeen topic aangemaakt hiervoor. Deze is te vinden via Zorgverzekeringen 2018 referraltopic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:52
treative schreef op zondag 10 december 2017 @ 15:16:
[mbr]*knip* Vragen naar ervaringen met webshops is niet de bedoeling. Niet in dit topic, maar ook op de rest van Tweakers niet. Hier hebben we Shopreview.Tweakers.net voor.[/]
In dit geval is de vraag terecht, omdat de shop discutabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
pacificocean schreef op zondag 10 december 2017 @ 15:23:
[...]

In dit geval is de vraag terecht, omdat de shop discutabel is.
En nog is het vragen naar shopervaringen niet de bedoeling op Tweakers. Eigen inzet (dus ook het zoeken naar ervaringen) is wel een vereiste voor topics/reacties/vragen op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:52
Yorinn schreef op zondag 10 december 2017 @ 16:47:
[...]

En nog is het vragen naar shopervaringen niet de bedoeling op Tweakers. Eigen inzet (dus ook het zoeken naar ervaringen) is wel een vereiste voor topics/reacties/vragen op Tweakers.
Zoals reeds eerder gemeld neem eens kennis van het begrip retorische vraag. Nu zijn alle waarschuwingen bij deze vermoedelijk oplichtings site verwijderd. Dit is echt de wereld op zijn kop.

Waarom is mijn andere post zonder enige kennis geving verwijderd?

[ Voor 9% gewijzigd door pacificocean op 11-12-2017 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-08 14:16
Ik heb Perkouw even aangesproken in de vraag waar ik een aanvraag tot een referral topic,namelijk voor Bitconnect. Met de stijgende interesse van veel mensen in cryptocurrencie kan dit goed zijn voor sommigen.

Kort samengevat; Bitconnect is een platform die jouw bitcoins leent, en met dat vermogen een trading bot inzet op de trading markt. Jij krijgt elke dag een procent terug van je uitgeleende bedrag (soms 0.8, soms 1.5, ..) en dit procent hangt af van de prijsverandering van die afgelopen dag.

Als iemand met jouw referral geld uitleent aan Bitconnect, dan krijg jij daar 7% van, stuurt deze persoon ook zijn link door en iemand gaat daar op in, dan krijg jij daar ook 3%, nog een persoon verder krijg je 1% en zo gaat het verder.
We hebben hier nog niets ivm crypto dus kan wel mooi zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
BramVanha schreef op maandag 11 december 2017 @ 22:48:
Ik heb Perkouw even aangesproken in de vraag waar ik een aanvraag tot een referral topic,namelijk voor Bitconnect. Met de stijgende interesse van veel mensen in cryptocurrencie kan dit goed zijn voor sommigen.

Kort samengevat; Bitconnect is een platform die jouw bitcoins leent, en met dat vermogen een trading bot inzet op de trading markt. Jij krijgt elke dag een procent terug van je uitgeleende bedrag (soms 0.8, soms 1.5, ..) en dit procent hangt af van de prijsverandering van die afgelopen dag.

Als iemand met jouw referral geld uitleent aan Bitconnect, dan krijg jij daar 7% van, stuurt deze persoon ook zijn link door en iemand gaat daar op in, dan krijg jij daar ook 3%, nog een persoon verder krijg je 1% en zo gaat het verder.
We hebben hier nog niets ivm crypto dus kan wel mooi zijn.
Dit gaat hem niet worden. Ik zie op dit moment geen voordeel voor degene die de referral gebruikt en lees op meerdere sites/pagina's/topics dat het een piramidespel is. Daar willen wij, als Tweakers zijnde, niet aan meewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-08 14:16
Yorinn schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:54:
[...]

Dit gaat hem niet worden. Ik zie op dit moment geen voordeel voor degene die de referral gebruikt en lees op meerdere sites/pagina's/topics dat het een piramidespel is. Daar willen wij, als Tweakers zijnde, niet aan meewerken.
Het is een piramide inderdaad, als je de referral gebruikt dan profit je (nog) niet. Iedereen kan wel zijn eigen referral dan weer doorgeven aan zijn kennissen.
Maar ik versta wat je bedoelt, niet beide partijen profiteren in eerste instantie. Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halldor
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:32
Verzoek voor referral topic voor expedia.nl
Voordeel voor gebruiker: 30 euro korting op een hotel boeking
Voordeel voor poster: ook 30 euro korting op een hotel boeking

Maximaal 5x mogelijk per referrallink.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/U2sbivA.png

Naast het versturen via email is het ook mogelijk om de referral link te kopiëren, verzenden via email is niet verplicht.

[ Voor 44% gewijzigd door Halldor op 23-12-2017 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gershwin25
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:55
Verzoek voor het openen van referral topic voor mobiel.nl. Zowel poster als degene die een 1 en 2 jarig abonnement met smartphone of een sim only afsluit ontvangen EUR 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Gershwin25 schreef op zondag 24 december 2017 @ 15:03:
Verzoek voor het openen van referral topic voor mobiel.nl. Zowel poster als degene die een 1 en 2 jarig abonnement met smartphone of een sim only afsluit ontvangen EUR 15.
Zitten er nog verdere voorwaarden aan? Heb je eventueel een link ernaartoe? Dat maakt het voor ons net wat makkelijker te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Halldor schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 15:56:
Verzoek voor referral topic voor expedia.nl
Voordeel voor gebruiker: 30 euro korting op een hotel boeking
Voordeel voor poster: ook 30 euro korting op een hotel boeking

Maximaal 5x mogelijk per referrallink.

[afbeelding]

Naast het versturen via email is het ook mogelijk om de referral link te kopiëren, verzenden via email is niet verplicht.
Na overleg gehad, mag het topic (weer) open. Ik zal zometeen de topicwaarschuwing invoegen en het topic weer openen.

Pagina: 1 ... 19 ... 24 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor het posten van aanbiedingen, maar voor discussie over het reilen en zeilen van het AK forum.
Dit topic is ook NIET bedoeld voor prijs en kortingscorrecties in de Pricewatch.