• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:39

masauri

aka qwybyte

Geef toch aub een topic voor slowchat.
Steamsales, iboodhunt, om er een paar te noemen.
Waarom black friday & cyber monday dan niet?
"Omdat het weinig toevoegt?"
Als er de nood en vraag naar is voor mij en velen anderen vind ik het zeker de moeite!
Tis een alternatief voor een chatbox dan, maar so what?

Laten we er anders een nieuwspost topic voor openen om het fenomeen te bespreken en er dan gelijk aanbiedingen door pompen, heeft iemand daar dan wel iets op tegen?

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:05
masauri schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:13:
Geef toch aub een topic voor slowchat.
Steamsales, iboodhunt, om er een paar te noemen.
Waarom black friday & cyber monday dan niet?
"Omdat het weinig toevoegt?"
Als er de nood en vraag naar is voor mij en velen anderen vind ik het zeker de moeite!
Tis een alternatief voor een chatbox dan, maar so what?

Laten we er anders een nieuwspost topic voor openen om het fenomeen te bespreken en er dan gelijk aanbiedingen door pompen, heeft iemand daar dan wel iets op tegen?
Misschien tijdelijk naar een ander forum verkassen die wel SC toe laat? (Fok! ofzo?) Of een tijdelijk forum opzetten o.i.d?

• masauri

masauri

aka qwybyte

Ryan_ schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:16:
[...]

Misschien tijdelijk naar een ander forum verkassen die wel SC toe laat? (Fok! ofzo?) Of een tijdelijk forum opzetten o.i.d?
Ik ben een te verknocht tweaker om daar mee akkoord te gaan.
Zelf continu op f5 moeten rammen om te kunnen volgens is ook niks.
Waarin zit het verschil met een ibood hunt topic?
Meerdere sites & producten vs 1 site met 1 product telkens in de aanbieding?
Is het teveel werk voor de mods anders?

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Bedankt. Nu wil ik dus 'voorstellen' dat de modjes van A&K het er intern eens goed over hebben. Ik merk dat het meer mensen redelijk hoog zit dat er de laatste dagen op deze manier is gemodereerd en dat er geen actie ondernomen wordt.

Normaal probeer ik mijn commentaar over modereren altijd zo veel mogelijk te beperken, omdat ik dat iedere keer ervaar als een mijnenveld waar een hoop temp-ban mijnen in liggen. Nu spreek ik jullie er wel bewust op aan, en ik hoop dat er (rekening houdend met ander commentaar hier) wat mee gedaan wordt. _/-\o_
Ryan_ schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:16:
[...]

Ja, maar dat is het hele punt niet. Het gaat wat mij betreft op het kinderachtige aan dat er zo wordt omgesprongen met opmerkingen en verzoeken om gewoon slowchat toe te laten. Zoals iemand anders hier ook al zei, het kost meer tijd om alle zogenaamd niet toegelaten comments weg te halen dan het gewoon toe te laten. Een beetje het je kinderen verbieden te roken en drinken, die dat vervolgens net wel gaan doen.

[ Voor 31% gewijzigd door Kuusj op 24-11-2016 13:39 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als ex-mod van dit forum: een apart slowchattopic werkt niet, omdat de slowchatters dan daar de aanbiedingen gaan noemen ipv in het topic voor de aanbiedingen. En als je het in 1 topic houdt, dan verzinken de aanbiedingen in het oeverloze gel*l en slowchat.

Je kan wel boos worden op de mods, maar het echte probleem is dat de slowchatters niet erg sociaal zijn tegenover hen die graag de aanbiedingen willen vinden. Het forum draait niet alleen om de wensen voor de slowchatters.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

gambieter schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:26:
Als ex-mod van dit forum: een apart slowchattopic werkt niet, omdat de slowchatters dan daar de aanbiedingen gaan noemen ipv in het topic voor de aanbiedingen. En als je het in 1 topic houdt, dan verzinken de aanbiedingen in het oeverloze gel*l en slowchat.

Je kan wel boos worden op de mods, maar het echte probleem is dat de slowchatters niet erg sociaal zijn tegenover hen die graag de aanbiedingen willen vinden. Het forum draait niet alleen om de wensen voor de slowchatters.
De sites die meedoen staan in de OP verzameld, over de aanbiedingen op die sites zouden we het over moeten kunnen hebben. Dit heeft verder niks met boos worden op mods te maken, en zo moeten ze het ook niet opvatten, maar het is gewoon enorm frustrerend. Om hier op GoT gehoord te worden door de meneren en mevrouwen met de rode jas is het zoals ik al zei net als een mijnenveld betreden: hoe netjes je dat ook probeert te doen, als het net verkeerd valt heb je dikke vette pech.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

kuusj98 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:30:
[...]

De sites die meedoen staan in de OP verzameld, over de aanbiedingen op die sites zouden we het over moeten kunnen hebben. Dit heeft verder niks met boos worden op mods te maken, en zo moeten ze het ook niet opvatten, maar het is gewoon enorm frustrerend. Om hier op GoT gehoord te worden door de meneren en mevrouwen met de rode jas is het zoals ik al zei net als een mijnenveld betreden: hoe netjes je dat ook probeert te doen, als het net verkeerd valt heb je dikke vette pech.
Ik kon het zelf niet veel beter verwoord hebben! _/-\o_

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:10
Steam: site is bekend, met enhanced steam weet je of de aanbieding echt goed is. Slowchat is er even bij een wisseling van de dagaanbieding.
iBood: site is bekend, slowchat omwille van de aanbiedingen die elke 6 minuten wisselen.

BF/CM. Aanbiedingen moeten individueel gepost worden. Met slowchat verdwijnen die snel in een massa van posts.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

masauri schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:38:
[...]

Ik kon het zelf niet veel beter verwoord hebben! _/-\o_
Bedankt :) Ik moet wat minder twijfelen :+
Señor Sjon schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:39:
Steam: site is bekend, met enhanced steam weet je of de aanbieding echt goed is. Slowchat is er even bij een wisseling van de dagaanbieding.
iBood: site is bekend, slowchat omwille van de aanbiedingen die elke 6 minuten wisselen.

BF/CM. Aanbiedingen moeten individueel gepost worden. Met slowchat verdwijnen die snel in een massa van posts.
Ja, maar lees je nu wel wat ik schrijf? Je kunt niet iedere afzonderlijke aanbieding gaan posten, dat is een bekend 'probleem' en ook opgelost door alle bedrijven die meedoen te verzamelen in de OP. Ik heb me vrijwillig opgegeven om die OP bij te werken als dat nodig werd geacht en wil dat nog steeds doen. Iedere site heeft 5 tot 1000 aanbiedingen, als er een mooie aanbieding uitsteekt mogen we het er niet over hebben. Dat bij iBood mensen 15x het woord "DOOS" in 1 post mogen zetten is dan wat mij betreft weer compleet onacceptabel en moet direct aangepakt worden, maar nog geen 5 posts besteden aan of de PS4 slim voor 279,- wel zo'n goede deal is, is uit den boze :z :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:41
En hoeveel "slowchat" ga je verwachten? Eea aan discussies over aanbiedingen lijkt me helemaal niet gek. Het is niet zo als met de hunt dat elke minuut er een nieuw product is waar 10 posts over komen.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• masauri

masauri

aka qwybyte

kuusj98 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:46:
Ik heb me vrijwillig opgegeven om die OP bij te werken als dat nodig werd geacht en wil dat nog steeds doen.
Ik wil ook gerust wel een paar uur van de dag doneren om een OP op peil te houden nadat ik bij de lokale platenwinkel ben geweest voor mijn black friday deals ;)

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:13
Denk dat het enorm mee zal vallen met de 'onzin' posts. Ik vind het helemaal niet erg door wat bedankjes heen te moeten scrollen.

• Señor Sjon
Was het maar zo'n feest. Meestal zijn het e-penis posts dat iemand wat besteld heeft en erna komen de vraagjes hoe lang MM erover doet om te leveren, dat de iDeal pagina een error gaf en of orders gebundeld worden om verzendkosten te besparen. Dat is slechts een enkel voorbeeld, maar dat kan je dan verwachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

gambieter schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:26:

Tegenover nu waar maar beperkt aantal mensen aanbiedingen neerzetten, omdat het topic niet interessant is om te volgen, laat staan te lezen. Er zijn zelfs mensen die de TS willen bijwerken als er 'in de grote berg aan onnodige replies en offtopic gezwam' een actie langskomt.
Señor Sjon schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:11:
Was het maar zo'n feest. Meestal zijn het e-penis posts dat iemand wat besteld heeft en erna komen de vraagjes hoe lang MM erover doet om te leveren, dat de iDeal pagina een error gaf en of orders gebundeld worden om verzendkosten te besparen. Dat is slechts een enkel voorbeeld, maar dat kan je dan verwachten.
En wat is daar nu echt mis mee? Er zijn 3 grote 'politieke' topics waar werkelijk al WEKEN dezelfde onzin weer neergegooid (alleen in wat nettere taal) en dat is allemaal goed en aardig, maar wanneer er 'voor een paar dagjes' even wat mensen daar wat actief mee bezig willen zijn, dan gaat het opeens om verwachtingen?

Waar is het principe, we kunnen het altijd proberen? Paar kleine 'geen pats met je zut' regels erbij, gaat het niet, slot erop en klaar?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Doet me denken aan nog zo'n mooi voorbeeld dan, de mediamarkt btw dagen.
Die ibood slowchat, bestel & levertijd en uitpaktopics zijn toch hetzelfde?
Als men weet waar men zich aan kan verwachten, daarvoor zijn Topic warnings toch?

Ik durf er een korting op af te dwingen dat het een jaarlijks terugkomend fenomeen gaat zijn wat enkel maar meer bekendheid gaat krijgen. :+
De mods hebben het weekend in september, mogen wij dan ook een weekend? }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Señor Sjon schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:11:
Wat maakt dat uit? We hebben het nu al anderhalve pagina lang over dat men slowchat wil, maar er is nog steeds geen "we gaan het erover hebben" of andere indicatie dat wat met de stroom van opmerkingen/klachten wordt gedaan...

IRC (zag ik net in het topic voorbij komen) is bijvoorbeeld leuk bedacht, maar geen alternatief. GoT is GoT en dat is een heilige thuishaven voor veel mensen die hier iedere dag meerdere berichten per dag plaatsen, de GoT crew zou er goed aan doen op zijn minst te laten lijken dat er wat mee gedaan wordt :)

• Señor Sjon
We hoeven toch niet alles wat we achter de schermen bespreken hier te posten? :? :+

Maar goed, dit is formeel ook niet mijn hoekje. ;) Yorinn, Perkouw en Orion hebben het laatste woord.

[ Voor 40% gewijzigd door Señor Sjon op 24-11-2016 14:27 ]

• Kuusj

Kuusj

Señor Sjon schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:26:
We hoeven toch niet alles wat we achter de schermen bespreken hier te posten? :? :+
Dat vraag ik toch ook helemaal niet?
"we gaan het erover hebben" of andere indicatie
Ik kan vanuit mijn positie niet ruiken of voelen dat jullie het erover hebben, maar goed, dit is in ieder geval een positieve richting :> d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Señor Sjon schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:26:
Begrijpelijk als er achter de schermen over gepraat word, maar feedback werkt langs 2 kanten toch?
Iets met een officiële statement dat het besproken wordt is een andere reactie dan halsstarrig** willen vasthouden en blijven weerleggen waarom het NIET moet. (wat ook nog is meer energie kost)

**als zijnota, dit is niet persoonlijk bedoelt, maar de indruk die gewekt word en zodanig ge-interpreteert word.

• Kuusj

Kuusj

Goed dat het behandeld is, hopelijk kan men zich een beetje inhouden :)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

kuusj98 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:30:
Om hier op GoT gehoord te worden door de meneren en mevrouwen met de rode jas is het zoals ik al zei net als een mijnenveld betreden: hoe netjes je dat ook probeert te doen, als het net verkeerd valt heb je dikke vette pech.
Doe eens niet zo Calimero. Als er ergens veel kansen zijn om feedback te geven en te discussieren met de crew, is het hier wel. Mensen worden echt niet van het forum geweerd als ze het ergens niet mee eens zijn, dat gebeurt in extremis pas als ze dat op een manier doen die dermate vervelend en sfeerverpestend is dat er een afkoelpauze nodig is.

Dat de crew niet doet wat jij wil, tja.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:41
Top jongens dit lijkt me een goede oplossing, en mocht het uit de hand lopen dan kan er altijd nog wat aan gedaan worden door de werkloze modjes }:O

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

gambieter schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:55:
[...]

Doe eens niet zo Calimero. Als er ergens veel kansen zijn om feedback te geven en te discussieren met de crew, is het hier wel. Mensen worden echt niet van het forum geweerd als ze het ergens niet mee eens zijn, dat gebeurt in extremis pas als ze dat op een manier doen die dermate vervelend en sfeerverpestend is dat er een afkoelpauze nodig is.

Dat de crew niet doet wat jij wil, tja.
Je weet zelf donders goed wat ik bedoel met die temp-bans, nu kun je wel weer zo'n dingen als Calimero gaan aanhalen maar ik handel in dit geval in het belang van veel meer gebruikers die een bepaalde wens hebben voor een bepaald topic en absoluut niet alleen voor mezelf. Maar goed, maakt mij verder ook niet uit, ik ben blij dat het probleem is opgelost. Kudos voor de crew d:)b Als de uitkomst anders was geweest hadden we ons daar ook bij neer moeten leggen.

Een crew hebben is heel belangrijk, een goede moderatie hebben is ook heel belangrijk, een fatsoenlijke manier van discussie is dat ook, maar het zijn uiteindelijk de gebruikers die de posts maken en ik zou die als forumeigenaar liever niet kwijt willen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

kuusj98 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:02:
[...]
maar het zijn uiteindelijk de gebruikers die de posts maken en ik zou die als forumeigenaar liever niet kwijt willen ;)
Net als dat je die vele lezers die mogelijk afhaken als ze door de slow-chat de nuttige info niet meer kunnen vinden als forumeigenaar niet kwijt wilt ;) Het blijft altijd balanceren op de rand van wat meerdere groepen willen.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Kuusj

Kuusj

naitsoezn schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:10:
[...]

Net als dat je die vele lezers die mogelijk afhaken als ze door de slow-chat de nuttige info niet meer kunnen vinden als forumeigenaar niet kwijt wilt ;) Het blijft altijd balanceren op de rand van wat meerdere groepen willen.
100% eens, dat is ook heel moeilijk. In dit geval leek de balans imho echter zeer sterk naar de kant van wel slow-chat te neigen, ik heb in ieder geval een hele hoop mensen gezien die het ermee eens waren en geen enkele die er bezwaar tegen had. Maar goed, nogmaals: ik ben blij, iedereen is blij, hopelijk kan men zich een beetje gedragen de komende dagen _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Om mezelf uit het BF/CM-topic te quoten:
Yorinn schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:33:
Modbreak:Na intern overleg is discussiëren in dit topic WEL toegestaan. Mits het met mate gebeurt. Lopen de discussies uit de hand, dan stoppen we hier alsnog mee. Zie je iets dat TE off-topic raakt, vergeet dan vooral niet om op de Rapporteer-knop te drukken en hier melding van te maken. Off-topic reacties worden zonder pardon verplaatst naar de prullenbak.

Verder zoeken we nog een aantal mensen die de topicstart morgen bij willen houden met aanbiedingen, omdat deze ondergesneeuwd kunnen raken.
We gaan dus discussies (GEEN slowchat) in beperkte mate toestaan.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:47
Goed dat discussie in het BM/CM topic nu is toegestaan. Maakt het (voor mij in ieder geval) een stukje interessanter om het topic te volgen.

Het enige wat ik wel vervelend vind is dat er nu mensen zijn die gaan vragen waar je product x het goedkoopst kunt krijgen. Volgens mij is dat niet wenselijk, want straks wordt het topic overspoeld met dat soort vragen :)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Yup, de hoeveelheid simpele requestjes dumpen maakt het topic al gelijk minder nuttig.

39

• Señor Sjon
Het is wel bijzonder om te zien hoe zo'n topic binnen een uur tot dumpplek van vraagjes e.d. wordt. Misschien hadden die lastige mods toch wel een punt. :P

• Kuusj

Kuusj

Señor Sjon schreef op donderdag 24 november 2016 @ 16:49:
Het is wel bijzonder om te zien hoe zo'n topic binnen een uur tot dumpplek van vraagjes e.d. wordt. Misschien hadden die lastige mods toch wel een punt. :P
De mods waren niet lastig, alleen was het gebrek aan communicatie storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

En nu dan? :( Ik kan er toch ook niks aan doen dat men zo'n onnozele vragen stelt?
Nieuw topic openen zal wel niet mogen, of wel?

Sinds 16:00 tel ik 1 persoon die een onnodige vraag stelt, daarvoor ging het vaker mis. Heb je hier van alles tussenuit gegooid of is het maar die ene persoon? In dat geval zou ik sluiten een beetje jammer vinden...

[ Voor 45% gewijzigd door Kuusj op 26-11-2016 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
kuusj98 schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 22:27:
En nu dan? :( Ik kan er toch ook niks aan doen dat men zo'n onnozele vragen stelt?
Nieuw topic openen zal wel niet mogen, of wel?

Sinds 16:00 tel ik 1 persoon die een onnodige vraag stelt, daarvoor ging het vaker mis. Heb je hier van alles tussenuit gegooid of is het maar die ene persoon? In dat geval zou ik sluiten een beetje jammer vinden...
Ik neem aan dat het om Samsung Galaxy S7 Edge voor 280-460 euro bij Mobiel.nl gaat?

Ik heb dat topic gesloten omdat er minimaal 7 onnodige vragen gesteld, waarvan er minimaal 5 nog na mijn eerdere modbreak waren. Ik heb geen zin om politieagent te spelen in dat topic en heb er dus een slotje opgezet. Alle belangrijke/nuttige vragen waren al beantwoord en er kwamen nu alleen nog vragen langs met waar kan ik x vinden en welke van deze 2 is beter.

Als ik hem open had gehouden, was het (naar alle waarschijnlijkheid) alleen maar verder uit de hand gelopen. Een nieuw topic openen wordt ook niet gewaardeerd en ook gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Yorinn schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 22:42:
[...]

Ik neem aan dat het om Samsung Galaxy S7 Edge voor 280-460 euro bij Mobiel.nl gaat?

Ik heb dat topic gesloten omdat er minimaal 7 onnodige vragen gesteld, waarvan er minimaal 5 nog na mijn eerdere modbreak waren. Ik heb geen zin om politieagent te spelen in dat topic en heb er dus een slotje opgezet. Alle belangrijke/nuttige vragen waren al beantwoord en er kwamen nu alleen nog vragen langs met waar kan ik x vinden en welke van deze 2 is beter.

Als ik hem open had gehouden, was het (naar alle waarschijnlijkheid) alleen maar verder uit de hand gelopen. Een nieuw topic openen wordt ook niet gewaardeerd en ook gesloten.
Ach ja, je hebt wel gelijk... Mij maakt het ook niet uit, alleen jammer dat het nu niet zoveel mensen kan bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1-malig feedback over lego aanbiedingen topic.

In het lego aanbiedingen forum wordt er nogal selectief omgegaan met het verwijderen van affiliatelinks. Nadat ik eens een prive heb gechat met een beheerder werd me al duidelijk dat de term "onafhankelijk", die door tweakers wordt gebruikt om zich te presenteren aan de buitenwereld, nogal ruim mag worden opgevat. Bovendien is/was de kennis van de beheerder over de kwestie dermate slecht, dat mijn respect voor tweakers dat stamt uit de vorige eeuw ernstig misplaatst is.

Onafhankelijk is onafhankelijk punt.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zonder enige concrete info kan ik niet zoveel met die feedback. Als je me meer kan vertellen over wie je gesproken hebt en wat er volgens jou mis gaat: stuur me dan even een bericht :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:30
Hoi,

Mijn feedbakc per ongelijk in het topic zelf gepost, sorry daarvoor.

Mijn vraag was of we dat hele ING rente gebeuren niet uit het topic kunnen laten?
Niet iedereen zit bij ING dus slechts een deel van de lezers heeft er iets aan.

Wellicht is het beter om dat in een apart topic voort te laten borduren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2024 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
procyon schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:53:
Hoi,

Mijn feedbakc per ongelijk in het topic zelf gepost, sorry daarvoor.

Mijn vraag was of we dat hele ING rente gebeuren niet uit het topic kunnen laten?
Niet iedereen zit bij ING dus slechts een deel van de lezers heeft er iets aan.

Wellicht is het beter om dat in een apart topic voort te laten borduren?
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2016 @ 21:10:
Je reageerde in het topic op mij, vandaar dat ik hier ook even reageer.
Wat mij betreft staat de 'aanbieding' daar prima.
Niet elke aanbieding is inderdaad voor iedereen relevant.
8 December postte bijvoorbeeld iemand iets over een Xbox-spel. Ik heb geen Xbox, maar dat neemt niet weg dat anderen het leuk kunnen vinden om over deze aanbieding te horen.
De vergelijking lijkt me helder. :)
Hier is in oktober vorig jaar ook al op gereageerd: FaceDown in "Feedback A&K forum"

We kwamen toen tot de conclusie dat ze in het Centrale topic kunnen blijven staan, omdat ze sporadisch langskomen. Volgens mij zijn het er op dit moment ook niet heel veel meer dan toen die er langskomen.

Ik tel er op dit moment 17, gerekend vanaf januari dit jaar. Voor die paar aanbiedingen, hoeft geen apart topic geopend te worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 12-12-2016 22:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:30
fair point, dank voor je reactie :)
En GZFan, dank voor het posten van aanbiedingen, gewaardeerd uiteraaard (al had ik er zelf niets aan :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:13
Vraagje naar aanleiding van de posts in het Lego aanbiedingen topic over referrals. Blijkbaar kan iedereen die maken, waardoor iedereen het voor zichzelf zou linken. Ok, maar is er uit de link niet af te leiden dat het om een "schone" link gaat? Nu wordt er best vaak brickwatch referrals eruit gesloopt die aardig wat gebruikers (ik ook) gewoon lijken te copy-pasten van brickwatch. Dat zouden dus centjes zijn voor brickwatch. Wat ik absoluut niet storend zou vinden, want JPdeckers (ook op dit forum actief) heeft daar best wat werk in zitten en heeft ook gewoon kosten om die site in de lucht te houden?

Als er echter niet valt te zien dat een link gewoon "schoon" is, wordt het natuurlijk lastig om voor brickwatch een uitzondering te maken en houdt het op, maar vroeg me gewoon af of je het uberhaupt kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
AppieNL schreef op woensdag 14 december 2016 @ 18:41:
Vraagje naar aanleiding van de posts in het Lego aanbiedingen topic over referrals. Blijkbaar kan iedereen die maken, waardoor iedereen het voor zichzelf zou linken. Ok, maar is er uit de link niet af te leiden dat het om een "schone" link gaat? Nu wordt er best vaak brickwatch referrals eruit gesloopt die aardig wat gebruikers (ik ook) gewoon lijken te copy-pasten van brickwatch. Dat zouden dus centjes zijn voor brickwatch. Wat ik absoluut niet storend zou vinden, want JPdeckers (ook op dit forum actief) heeft daar best wat werk in zitten en heeft ook gewoon kosten om die site in de lucht te houden?

Als er echter niet valt te zien dat een link gewoon "schoon" is, wordt het natuurlijk lastig om voor brickwatch een uitzondering te maken en houdt het op, maar vroeg me gewoon af of je het uberhaupt kan zien?
De meeste Amazon-referrals zijn makkelijk te vinden, de originele link die dfrenner postte was namelijk https://www.amazon.co.uk/...watch-21&m=A3P5ROKL5A1OLE. Daar staat letterlijk tag=brickwatch in. Ook referrals die Amazon zelf creëert zijn makkelijk te vinden doordat er dan (meestal) ref= in de link staat. Alles achter de ref= en tag= kan je dan dus verwijderen.

Het zou voor ons ook niet te doen zijn om te kijken wie er van welke referral wat verdiend om dan te beslissen of we hem laten staan of niet. Het is dan dus alles of niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Het gaat mij er meer om dat ik in eerste instantie niet eens kijk naar die tags. Ik krijg mailtjes van brickwatch en denk aardig te zijn voor medetweakers om het te delen.

Als jij in mijn posts voortaan tags wil verwijderen, be my guest. Maar ik zet ze er niet bewust in, dus ik ga het ook niet doen.

Nu staat er een link naar brickwatch in en iedereen die daar dan op klikt, krijgt alsnog de referral erin.

Het klinkt een beetje als regels om de regels. Het is in het verleden nooit een probleem geweest en opeens wordt er moeilijk gedaan.

Ik blijf gewoon goede aanbiedingen delen met medetweakers, geen idee wat er weg zou moeten uit een link, ik deel ze vaak via mijn mobiel en ik voel er weinig voor er onnnodig veel moeite in te gaan stoppen.

Ik denk dat 95% van de aanbiedingen wordt gevonden via brickwatch in dat topic. Ik ben erg blij met het bestaan van de site... Dus ik heb er idd geen moeite mee dat er een referral in zit. Voor anderen snap ik het punt, maar de Lego tweakers hebben ook zo veel voordeel bij het bestaan van brickwatch...

[ Voor 16% gewijzigd door BlakHawk op 14-12-2016 21:19 ]

Youtube: DashcamNL

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:13
Idd, sterker nog, brickwatch is nou ik denk toch wel 30% van de hobby geworden. Koopjes jagen :)
Maar goed, voor brickwatch is het dus supermakkelijk te zien of het een referral is voor die site of niet. Tenzij er op die tag 30.000 varianten zijn, lijkt me dat vrij makkelijk te doen met modereren, vooral omdat het in het geval van het Lego aanbiedingen topic betekent dat je 80% van de referrals kan laten staan en dus minder hoeft te modden?

Ik snap aan de andere kant ook wel dat dan andere referrals gaan zeiken: ik wil dan ook gedoogd worden, maar technisch lijkt het me wel makkelijker te doen dan zoals het nu is. En brickwatch heeft gewoon de gun factor bij mij en als ik het zo lees wel bij meer mensen (en nee, ik heb geen aandelen in brickwatch).

[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 15-12-2016 14:25 ]

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik zit doorgaans niet in AK als mod, maar aangezien de moderators op GoT nogal eens wisselen, is het argument 'brickwatch is makkelijk te herkennen' nogal dun. Bovendien is elke referral goed te herkennen als je weet waar je op moet letten ;) . Eén uitzondering maken lijkt me persoonlijk niet gewenst, maar da's m'n niet-mod-mening ;)

• Señor Sjon
Amazon maakt overal een referral van, aangezien ze graag willen weten hoe je bij een product komt, ook intern op hun site. Liever sloop je dat er gewoon uit dus.

En we trekken één lijn, omdat er heel veel shops zijn die zo werken of gaan werken. Dan is het einde zoek om te zien of iets uit eigen belang of niet gepost wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Side-Kick
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:18

Side-Kick

Timmy!

In het topic [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue wordt aangegeven dat we de kortingsacties bij de Praxis niet mogen bediscussiëren: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/49727809

Dit lijkt me erg onzinnig. De kortingsacties bij de Praxis zijn een veel gebruikte aanbieding voor het aankopen van Hue producten. Het komt er dus eigenlijk op neer dat we alleen een link naar de Praxis actie mogen neerplempen in de comments en vervolgens niets mogen vragen/zeggen over de inhoud van de actie. Moet daar dan ook weer een apart topic over komen? Net zoals er al een apart topic is gekomen over de Hue aanbiedingen naar het Hue topic zelf?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:43
Side-Kick schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:21:
In het topic [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue wordt aangegeven dat we de kortingsacties bij de Praxis niet mogen bediscussiëren: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/49727809

Dit lijkt me erg onzinnig. De kortingsacties bij de Praxis zijn een veel gebruikte aanbieding voor het aankopen van Hue producten. Het komt er dus eigenlijk op neer dat we alleen een link naar de Praxis actie mogen neerplempen in de comments en vervolgens niets mogen vragen/zeggen over de inhoud van de actie. Moet daar dan ook weer een apart topic over komen? Net zoals er al een apart topic is gekomen over de Hue aanbiedingen naar het Hue topic zelf?
Volledig mee eens. Daar komt nog bij dat de praxis specifiek in de TS gemeld worden. De moderater gaat dus uit van zijn eigen redenatie. Die in deze volledig ongepast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Side-Kick schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:21:

Het topic is voornamelijk bedoeld om kortingen op Hue lampen te bediscussiëren, niet specifiek voor Praxis. Het moet niet uiteindelijk een Praxis-kortingsbonnen topic worden. Ik had het inderdaad wel anders, op een mildere toon, kunnen zeggen in mijn post.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spokje
Ik heb weer eens gezeur met Yorrin.

In het topic [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue komt Yorrin ineens met dat Praxis kortingscodes niet meer mogen. Het hele idee van het Hue aanbiedingen/coupon topic was zodat die aanbiedingen niet meer in het centrale Hue terecht komen en daar zorgen voor vervuiling. Prima topic dus. Nu blijkt de Praxis één van de beste kortingsacties te hebben die regelmatig terugkomen, en laat je daar nu juist prima Hue lampen aan kunnen schaffen.

Ik heb het ook al in een privé bericht gestuurd, maar waarom besluit een moderator ineens alleen dat zoiets niet meer mag? Er is niemand die zich daaraan stoort. Juist de mensen die in dat topic komen willen zoveel mogelijk korting. De Praxis kortingen sluiten daar altijd mooi op aan. Of moet er nog weer een apart topic komen '[Coupon / Kortingscodes] Praxis, voor het kopen van Hue producten' 8)7

Ik heb echt het gevoel dat bepaalde mods echt maar modereren om het modereren. Als er echt klachten komen, OK, maar zolang dat niet is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:59
Voor wat het waard is: ik waardeer die kortingsbonnen van de Praxis ook. En dat geldt overigens ook voor kortingsbonnen van andere winkels waar Hue producten verkocht worden.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

pacificocean schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:26:
[...]

Volledig mee eens. Daar komt nog bij dat de praxis specifiek in de TS gemeld worden. De moderater gaat dus uit van zijn eigen redenatie. Die in deze volledig ongepast is.
spokje schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:46:
Ik heb weer eens gezeur met Yorrin.
[...]
Ik heb echt het gevoel dat bepaalde mods echt maar modereren om het modereren. Als er echt klachten komen, OK, maar zolang dat niet is....
Je kan je commentaar op de moderatie natuurlijk ook op een normale manier brengen. Dan is je kans op een open discussie hier (of direct met de moderator in kwestie) ook een stuk groter.

Natuurlijk is er niks mis mee om in [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue algemene kortingsacties te melden van winkels die Hue producten verkopen. De vraag is wel of het de juiste plek is om in het hue topic talloze post te wijden aan de exacte actievoorwaarden van de praxis en vragen te stellen als "hoe werkt het stapelen van kortingsbonnen bij praxis".

Dus wat dat betreft kan ik me wel voorstellen dat Yorinn dat een halt toe riep. Mede ook omdat er middels een topic report wel degelijk ook een klacht over binnen kwam van een andere gebruiker.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side-Kick

Side-Kick

Timmy!

Orion84 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:02:

De vraag is wel of het de juiste plek is om in het hue topic talloze post te wijden aan de exacte actievoorwaarden van de praxis en vragen te stellen als "hoe werkt het stapelen van kortingsbonnen bij praxis".
Die vraag kwam van mij. Mensen die dat topic bezoeken komen juist voor kortingsacties voor Hue. Dan lijkt het me wel handig om te weten hoe bepaalde kortingsacties werken voor het geval je een disuccsie krijgt aan de kassa. Als het bedrijf geen Praxis had geheten, maar Media Markt, dan was het allemaal geen probleem geweest? Als de Praxis acties het meest bediscussieerd zijn, dan zullen er ook wel de meeste vragen/opmerkingen over zijn, of zijn mensen het meest geinteresseerd in deze acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:35
Praxis heeft momenteel de beste Hue korting actie, en omdat er onduidelijk is hoe de korting het best gestapeld dient te worden volgt er soms een korte discussie / uitleg. De meest logische plaats hiervoor lijkt mij het Hue korting topic.

Ik heb al eens een discussie hierover aan de kassa gehad en het moeten uitleggen. Uiteindelijk geeft Praxis na uitleg, netjes toe, zelfs 1 maal een waardebon gekregen wegens het misverstand. (zeer netjes!). Goed voorbereid gaan, en online elkaar in de discussie helpen is dus zeker van toegevoegde waarde voor Hue korting.

Uiteraard blijf ik graag van alle Hue kortingen (ook van andere winkels) op de hoogte, daarom waardeer ik het[Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue topic enorm!

Ontopic om toch wat nuttigs bij het A&K forum topic te plaatsen:
De beste Hue korting actie is momenteel:
20% keuzekorting + €5

[ Voor 19% gewijzigd door RVE_NL op 04-01-2017 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Side-Kick schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:12:
[...]

Die vraag kwam van mij. Mensen die dat topic bezoeken komen juist voor kortingsacties voor Hue. Dan lijkt het me wel handig om te weten hoe bepaalde kortingsacties werken voor het geval je een disuccsie krijgt aan de kassa. Als het bedrijf geen Praxis had geheten, maar Media Markt, dan was het allemaal geen probleem geweest? Als de Praxis acties het meest bediscussieerd zijn, dan zullen er ook wel de meeste vragen/opmerkingen over zijn, of zijn mensen het meest geinteresseerd in deze acties.
Het maakt niks uit of het praxis of de media markt is. De vraag is of dergelijke algemene vragen over algemene kortingsacties van welke winkel dan ook, in een topic thuishoren dat bedoeld is om elkaar te attenderen op kortingsacties/aanbiedingen van Hue producten. Er werd nu iets gezegd van de 'overvloed' aan posts over de praxis actie(s), omdat het daar nu eenmaal over ging en daar ook een klacht over binnen was gekomen.

Ik snap best dat als iemand post dat winkel X een actie heeft, dat daar een paar reacties op volgen om de voorwaarden van die actie te verhelderen. Dat is echt geen probleem. Maar laten we dat wel een beetje binnen de perken houden. Als een kortingsactie uitgebreide discussie nodig heeft over hoe de voorwaarden in elkaar steken, dan is het wellicht ook gewoon beter om dat in een apart topic te doen. Dan valt het ook op bij andere Tweakers die wel bij de praxis winkelen (bijvoorbeeld), maar niks met Hue hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Side-Kick

Side-Kick

Timmy!

Orion84 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:24:
[...]

Het maakt niks uit of het praxis of de media markt is. De vraag is of dergelijke algemene vragen over algemene kortingsacties van welke winkel dan ook, in een topic thuishoren dat bedoeld is om elkaar te attenderen op kortingsacties/aanbiedingen van Hue producten. Er werd nu iets gezegd van de 'overvloed' aan posts over de praxis actie(s), omdat het daar nu eenmaal over ging en daar ook een klacht over binnen was gekomen.

Ik snap best dat als iemand post dat winkel X een actie heeft, dat daar een paar reacties op volgen om de voorwaarden van die actie te verhelderen. Dat is echt geen probleem. Maar laten we dat wel een beetje binnen de perken houden. Als een kortingsactie uitgebreide discussie nodig heeft over hoe de voorwaarden in elkaar steken, dan is het wellicht ook gewoon beter om dat in een apart topic te doen. Dan valt het ook op bij andere Tweakers die wel bij de praxis winkelen (bijvoorbeeld), maar niks met Hue hebben.
Gezien de 'overvloed' aan vragen/opmerkingen zal er blijkbaar behoefte zijn om deze actie(s) te bediscussiëren. Nu moet deze 'overvloedige' discussie gestopt worden omdat er één persoon is die zich hier aan stoort. Misschien moet de topic titel dan maar Attenderen [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 19:30
Over het Huetopic, ik heb nog heel duidelijk in de TS een stuk over de Praxis gezet wat al deze vragen wel moet beantwoorden, ik snap dat het gediscussieerd moet worden, maar zoals Yorin zegt is het wel een beetje overvloedig op dit moment.
Ik citeer een stuk uit de TS dat er al zo'n 10 dagen staat:
Praxis heeft vanwege zijn 'alle kortingsbonnen van alle Nederlandse bouwmarkten gelden' vaak goede aanbiedingen als een andere bouwmarkt bijvoorbeeld besluit om bonnen van 25% korting uit te delen. Op deze site staan de voorwaarden.

Deze kortingsbonnen zie je vaak bij:
Praxis €5
Formido
Gamma
Karwei
Maar let altijd op! De voorwaarden van Praxis blijven altijd gelden. Let altijd op hoe lang de korting geldig is.

Overigens zijn de 5 euro kortingen van de Praxis stapelbaar met andere kortingen aangezien deze 5 euro als 'tegoed' wordt gezien.
Lijkt mij voor alle Hue-korting fans wel genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Ja klopt. Was ook mijn eerste ingeving. Als je er nu een poll op los zou laten en 1 iemand stoort zich en 20 niet, wat is er dan belangrijker...zitten we nu met een paar man hier te discussieren over wel/niet Praxis aanbiedingen, omdat er 1 man blijkt te zijn die een TR heeft gedaan. Ik blijf het bijzonder vinden, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side-Kick

Side-Kick

Timmy!

Jochemd13 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:38:
Over het Huetopic, ik heb nog heel duidelijk in de TS een stuk over de Praxis gezet wat al deze vragen wel moet beantwoorden, ik snap dat het gediscussieerd moet worden, maar zoals Yorin zegt is het wel een beetje overvloedig op dit moment.
Ik citeer een stuk uit de TS dat er al zo'n 10 dagen staat:

[...]

Lijkt mij voor alle Hue-korting fans wel genoeg ;)
Blijkbaar niet volledig genoeg, want ik stelde de vraag in welke volgorde de korting gestapeld wordt, iets wat niet in je TS staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 19:30
spokje schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:39:
Ja klopt. Was ook mijn eerste ingeving. Als je er nu een poll op los zou laten en 1 iemand stoort zich en 20 niet, wat is er dan belangrijker...zitten we nu met een paar man hier te discussieren over wel/niet Praxis aanbiedingen, omdat er 1 man blijkt te zijn die een TR heeft gedaan. Ik blijf het bijzonder vinden, maargoed.
Eerlijk gezegd stoort al het blauwe tekst mij meer dan de discussie. Dat leidt heel erg af van de daadwerkelijke essentiële berichten. Alhoewel zijn copy-paste actievoorwaarden ook onnodig zoals deze Rebecca in "[Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue"
Side-Kick schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:40:
[...]

Blijkbaar niet volledig genoeg, want ik stelde de vraag in welke volgorde de korting gestapeld wordt, iets wat niet in je TS staat.
Goed punt, komt er bij ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Jochemd13 op 04-01-2017 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:43
Orion84 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:02:
[...]

[...]

Je kan je commentaar op de moderatie natuurlijk ook op een normale manier brengen. Dan is je kans op een open discussie hier (of direct met de moderator in kwestie) ook een stuk groter.

Natuurlijk is er niks mis mee om in [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue algemene kortingsacties te melden van winkels die Hue producten verkopen. De vraag is wel of het de juiste plek is om in het hue topic talloze post te wijden aan de exacte actievoorwaarden van de praxis en vragen te stellen als "hoe werkt het stapelen van kortingsbonnen bij praxis".

Dus wat dat betreft kan ik me wel voorstellen dat Yorinn dat een halt toe riep. Mede ook omdat er middels een topic report wel degelijk ook een klacht over binnen kwam van een andere gebruiker.
Mijn reactie was inderdaad wat kort door de bocht, maar dat was niks meer dan een reactie op de mod melding die een totaal andere inhoud had dan jij hier nu schrijft. Die natuurlijk zoals jij die hier nu schrijft, kwam namelijk niet op mij zo over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakerTweaker
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-08 21:35
FreakerTweaker schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:57:
Speciale pre-order aanbieding:

KFA2 GeForce GTX 1080 EXOC PCI-E Gaming-Grafikkarte, 8GB GDDR5, schwarz

607 EUR

https://www.amazon.de/KFA...rte-schwarz/dp/B01GEML1AU

[mbr]Referral verwijderd[/]
Ik had geen referral, wellicht is dat een unieke link gebonden aan mijn account? Maar zeker geen referral.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
FreakerTweaker schreef op maandag 9 januari 2017 @ 22:36:
[...]

Ik had geen referral, wellicht is dat een unieke link gebonden aan mijn account? Maar zeker geen referral.
Ik heb je post even verplaatst uit het Centraal Aanbieding-topic, aangezien dit daar niet hoort.

Amazon maakt namelijk automatisch referrals aan bij elke klik die je doet. Deze heb ik verwijderd. Je bent niet de eerste, en ook zeker niet de laatste, die hem heeft laten staan. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 09-01-2017 22:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Mijn aparte topic is gesloten en ik moest het hier posten, dus bij deze.

In het centraal aanbiedingen topic wordt er vaak gediscussieerd over aanbiedingen.
Dit wordt dan weer dagelijks gecorrigeerd door een mod door wat verwijderingen en enkele waarschuwingen.
Zou het niet beter zijn om wel even kort te discussiëren over een aanbieding aangezien de meeste posters in dat forum dat wel willen.

Zo is het een stuk sneller te zien of iets echt een goede aanbieding is, zoals die DS414 bij ibood wat dus eigenlijk een slechte aanbieding is. Als de discussie er niet is zullen mensen dat ding aanschaffen en dus niet een goede koop doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Ernemmer op 10-01-2017 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Laatst online: 17:56

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
We hebben er bewust voor gekozen om een max van vijf posts te hanteren voor een enkele aanbieding. En die posts zijn dan alleen bedoelt als het daadwerkelijk een aanvulling betreft op de aanbieding.

Indien we jou voorstel zouden uitwerken vervallen we weer in de situatie als hiervoor. Een topic met allerlei offtopic reacties tussendoor waardoor je door de bomen het bos niet meer zit. Het is nu allemaal net wat meer geconsolideerd. Wil je naar hartelust over de aanbieding praten? Dan kan je zonder meer een apart topic openen en hier mag je uiteraard even naar toe linken in het aanbiedingen topic.

Verder is het natuurlijk een kleine moeite voor mensen om zelf even te checken of de aanbieding wel echt een knaller voor hem/haar is, kwestie van lezen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Perkouw op 10-01-2017 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

En wat is nu de policy over referral links in het aanbiedingen topic ed. ?

Een referral link van Tweakers mag wel, maar van een gebruiker zelf niet? Beetje apart nietwaar? Via pricewatch een referral link van Tweakers prima, maar doe dan wel alles gelijk houden met de regels in het forum.

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Ernemmer schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:50:
Mijn aparte topic is gesloten en ik moest het hier posten, dus bij deze.

In het centraal aanbiedingen topic wordt er vaak gediscussieerd over aanbiedingen.
Dit wordt dan weer dagelijks gecorrigeerd door een mod door wat verwijderingen en enkele waarschuwingen.
Zou het niet beter zijn om wel even kort te discussiëren over een aanbieding aangezien de meeste posters in dat forum dat wel willen.

Zo is het een stuk sneller te zien of iets echt een goede aanbieding is, zoals die DS414 bij ibood wat dus eigenlijk een slechte aanbieding is. Als de discussie er niet is zullen mensen dat ding aanschaffen en dus niet een goede koop doen.
Perkouw (en alle andere mods) niet om nu de betweter te zijn, maar deze discussie hebben wij privé kortgeleden ook gehad. Blijkbaar ben ik dus echt niet de enige die er zo over denkt. Kunnen wij als Tweakers zijnde niet een gepaste oplossing hiervoor bedenken?

Bijvoorbeeld specifiek voor het aanbiedingen topic een soort dropdown menu van reacties, of bijvoorbeeld als gebruikers op het bericht willen reageren dat ze erop moeten klikken en er automatisch een nieuw topic wordt geopend en automatisch een verwijzing komt in het bericht? Zo kunnen degene die erin geïnteresseerd zijn de blabla lezen, en blijft het topic schoon met alleen aanbiedingen. Zijn zomaar wat ideeën, vast niet 100% perfect maar daar kunnen wij vast met zn alle over discuseren.

[ Voor 4% gewijzigd door freestyler2 op 15-01-2017 20:10 ]

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:57
freestyler2 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 20:08:
[...]

Perkouw (en alle andere mods) niet om nu de betweter te zijn, maar deze discussie hebben wij privé kortgeleden ook gehad. Blijkbaar ben ik dus echt niet de enige die er zo over denkt. Kunnen wij als Tweakers zijnde niet een gepaste oplossing hiervoor bedenken?

Bijvoorbeeld specifiek voor het aanbiedingen topic een soort dropdown menu van reacties, of bijvoorbeeld als gebruikers op het bericht willen reageren dat ze erop moeten klikken en er automatisch een nieuw topic wordt geopend en automatisch een verwijzing komt in het bericht? Zo kunnen degene die erin geïnteresseerd zijn de blabla lezen, en blijft het topic schoon met alleen aanbiedingen. Zijn zomaar wat ideeën, vast niet 100% perfect maar daar kunnen wij vast met zn alle over discuseren.
Volgens mij is dat al eens langs geweest, maar daarvoor hebben dev geen tijd voor.

Het probleem is dat je geen discussie kan hebben in het verzameltopic, maar het wordt ook niet gewaardeerd om direct een nieuwe topic te openen aangezien je dan hordes topics krijgt met een paar reacties (<5).

Ik, persoonlijk, denk dat het handiger is om bij elke reactie op een aanbieding gewoon #1, #2, #3, #4 of #5 te plaatsen. Dan kan degene die reactie #5 plaatst ook doorverwijzen naar een nieuw topic. In principe lopen de aanbiedingen elkaar niet meer zo snel op als vroeger (mede door een andere aanbiedingen website), dus zal het voor de meeste mensen (die kunnen tellen en lezen) overzichtelijk genoeg zijn om te zien bij welke aanbieding het hoort. Of je kan natuurlijk afspreken dat ieder reactie ook de originele aanbieding moet quoten.

Het probleem is dat iedereen een eigen invulling heeft op de term 'aanvulling'. Het is dan ook moeilijk om dan een 'goede' reactie te plaatsen. Wat men dan zou kunnen doen is mensen aanmoedigen om of de originele poster een DM te sturen zodat hij zijn aanbieding aanpast of in een tr (en daarmee een mod lastig vallen) dat een aanbieding geen goede aanbieding is. Natuurlijk is het daarbij van belang dat er een degelijk bewijs moet zijn dat de aanbieding 'slecht is' of aangepast moet worden.

Volgens mij is er ook al eens een discussie geweest over het plaatsen van ref links. In principe verboden aangezien een gebruiker 'winst' erop kan maken. Het valt natuurlijk wel te begrijpen dat tweakers eigen ref links wel doorlaat en anderen niet (commercieel belang). Andere websites (fok of pepper) maken automatisch van elke externe link een ref link... dus ik weet niet wat dan fijner is.

Het probleem is dat heel veel mensen onwetend de amazon link van hun email overkopieren met daarbij ook de bijbehorende 'redelijk onschuldige' ref link. Persoonlijk, vind ik het dan overdreven om bij de 'amazon' aanbiedingen de ref link te verwijderen. Zeker met alleen de blauwe woorden 'Referral verwijderd' in plaats van 'Mogelijk referral verwijderd' in subscript. Een woordje meer en wat subtieler overbrengen komt dan wat liever over O+ .

Dan heb je nog referral links waarbij beide personen een voordeel uithalen zoals Boldking of Anderzorg. Echter, het probleem daarbij is dat sommige mensen 'meerdere keren' hun ref link hebben geplaatst aangezien de ref link geen limiet kent. Het is dan ook goed dat men hier tegen optreedt. Dan heb je nog de eenmalige (referral) codes (gratis nl domein naar voor een ander (nieuw) klant) die kunnen worden gepost door een bestaande klant (versio). Die zijn volgens mij dan wel weer toegestaan/gedoogd. Dan heb je referral links (die meer dan 1 keer kunnen worden gebruikt) waarbij alleen de nieuwe klant voordeel krijgt (vodafone friends and family topic), die ook hier worden gedoogd.

[ Voor 25% gewijzigd door Exor op 15-01-2017 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 08:14
mijn link voor 15,- korting bij booking.com is weggehaald vanwege "referral". Dat is toch jammer lijkt me, want de link geeft wel degelijk korting en kan 10x gebruikt worden.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
paulhekje schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:01:
mijn link voor 15,- korting bij booking.com is weggehaald vanwege "referral". Dat is toch jammer lijkt me, want de link geeft wel degelijk korting en kan 10x gebruikt worden.
Het gaat, neem ik aan, om paulhekje in "Meld hier uw kortingscodes/coupons"?

Deze referral heb ik verwijderd, omdat het niet duidelijk was wat de verdere voorwaarden/voordelen voor jou zijn. Zo mistte er ook in de post dat de link 10 keer gebruikt kan worden en dat het uberhaupt een referral is. Als je dit wel gemeld zou hebben, was er een grotere kans geweest dat de post was blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulhekje
duidelijk, dan zal ik meer info geven.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
paulhekje schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:30:
15,- korting per boeking bij booking.com via persoonlijke link (referral). is max 10x te gebruiken, ook meerdere keren per persoon.
https://www.booking.com/s/34570061

geld wordt terug gestort na verblijf (als er betaald is):
"U hoeft alleen maar te boeken, na uw verblijf ontvangt u € 15 terug "

[mbr]Let op dat dit een referral is, waaraan de poster ook verdiend.[/]
Oftewel: "Referrals zijn niet toegestaan, maar sommige referrals zijn meer toegestaan dan andere referrals"?
Ik ben geen partij hierin, maar ik vraag me wel af, of hier geen grens wordt overschreden.
Waarom deze referral wel en andere niet? Moet de topic warning gewijzigd worden in: "referrals zijn toegestaan, wanneer de poster meldt, dat het om referrals gaat"?
Nogmaals, ik ben hierin geen partij en ik heb zelfs geen voorkeur voor de ene of de andere oplossing, maar zoals het nu gaat, is het niet duidelijk wat wel en wat niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Toff schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:36:
Oftewel: "Referrals zijn niet toegestaan, maar sommige referrals zijn meer toegestaan dan andere referrals"?
Als ex-mod van dit forum: ja en nee, dat is een discussie die al veel langer speelt. Hier zijn verschillende meningen over, sommigen vinden referrals OK als er maar voordeel voor de users is, anderen (waaronder ik) zijn er mordicus tegen.

Er is geexperimenteerd met topics als het Boldking topic. Wat in ieder geval zeker is, is dat een stiekeme referral weggehaald werd, terwijl een aangekondigde referral ter beoordeling van de crew was (maar ook vaak niet werd toegestaan). Zoals altijd: als men het niet zeker weet, eerst toestemming vragen, in overleg gaan. Ik denk niet dat die lijn nu opeens anders is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulhekje
dit was mijn eerste keer dat ik een referral melde (moest zelf eerst nog opzoeken wat er bedoeld was).
Ik snap dat je het forum niet vol wil zetten met referrals die alleen voordeel opleveren voor de plaatser. Dat was ook niet mijn bedoeling.
Andere kortingscodes post ik ook, ik denk dat je het zo moet bekijken: zou ik er blij mee zijn om die korting te gebruiken? zo ja, dat kan het een nuttige post zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Zoals het in het nieuwe topic Booking.com referral- & kortingscodetopic wordt omschreven (en afgescheiden van topics waar referrals niet gewenst zijn), is heel duidelijk wat waar mag en waar je aan meedoet, als je op zo'n aanbieding ingaat. Prima opgelost dus, naar mijn idee.
Enige wat ik me afvraag is, hoeveel nieuwe topics dit gaat opleveren. Een voor iedere website, of gaat "booking.com" straks uit de titel en kan je alle codes met referrals daar plaatsen en vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Toff schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:12:
Zoals het in het nieuwe topic Booking.com referral- & kortingscodetopic wordt omschreven (en afgescheiden van topics waar referrals niet gewenst zijn), is heel duidelijk wat waar mag en waar je aan meedoet, als je op zo'n aanbieding ingaat. Prima opgelost dus, naar mijn idee.
Enige wat ik me afvraag is, hoeveel nieuwe topics dit gaat opleveren. Een voor iedere website, of gaat "booking.com" straks uit de titel en kan je alle codes met referrals daar plaatsen en vinden?
Dit zal geen algemeen referral-topic worden, aangezien dan ook alle andere topics samengevoegd moeten worden, zoals Uber Eats en Boldking.

Het rijst sowieso nog niet de pan uit met nieuwe referral-topics, dus dat aantal valt ook nog wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mss al vaker gezegd. Maar waarom staat a&k in vredesnaam niet onder shopping... elke keer trap ik er weer in en zoek ik verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Wat bedoel je precies met "onder shopping"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
In het mediamarkt topic waarschuwing
Dit topic is WEL voor:
* het melden van aanbiedingen, inclusief de (directe) URL, referrals en/of doorlinken naar Pepper.com is niet de bedoeling.
Je mag iets niet, maar dit staat onder wat Wel mag? Of mag je wel linken, maar geen referrals? Zoja, dan staat het er niet heel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
disheaver schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 17:44:
In het mediamarkt topic waarschuwing

[...]

Je mag iets niet, maar dit staat onder wat Wel mag? Of mag je wel linken, maar geen referrals? Zoja, dan staat het er niet heel lekker.
Stond er inderdaad niet zo heel lekker, heb het bij deze aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Orion84 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 08:33:
Wat bedoel je precies met "onder shopping"?
Shopping Forum

Daaronder dus...
hoewel ik nu zie dat deze eronder staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yorinn,

Nadat je mijn voorgaande post verwijderd had omdat het naar jouw mening in het V&A gedeelte hoorde (waar ik het deels wel mee eens ben), reageerde ik volgens mij heel netjes op jouw ingrijpen. Ik reageerde even kort om te verduidelijken wat mijn beweegredenen waren om het toch in het desbetreffende topic te plaatsen. (Blijkbaar konden mensen zich hierin vinden want het kreeg binnen enkele minuten twee thumbs-up.)

Vervolgens wordt dat ook door jou ge-mod. Ook dat is misschien volgens 'de regels', maar had je mijn reactie niet kunnen quoten o.i.d. en daaronder aan kunnen geven dat dat soort dingen hier besproken worden?

Nu staan er twee blauwe posts achter elkaar en lijkt het a) alsof ik helemaal niet schijn te begrijpen hoe het forum werkt en b) alsof ik daar ook nog eens bijdehand op gereageerd heb.

Ik krijg nu via de WA vragen van mensen waarom jij zo op je pik getrapt bent. Als je mijn bericht had ge-quote o.i.d. dan hadden mensen kunnen zien dat er helemaal niets (tussen ons) aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

V&A is juist bedoelt om dingen aan te bieden waar je zelf geen belang (meer) bij hebt ;) Op het forum wordt daar in principe overal tegen opgetreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naitsoezn schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 19:02:
V&A is juist bedoelt om dingen aan te bieden waar je zelf geen belang (meer) bij hebt ;) Op het forum wordt daar in principe overal tegen opgetreden.
Als je mijn post had gelezen dan had je begrepen wat 'geen belang' in deze context is. Ik begrijp de verwarring. Ik bedoelde dat het mij tijd en energie kost om het artikel te verkopen zonder dat ik er zelf beter van word. Ik deed het niet voor mezelf maar voor mijn mede-tweakers.

edit: En het ging mij met name om de tweede post. Het ingrijpen an sich is in beide gevallen terecht, maar ik zou het anders aangepakt hebben. Het zit hem in de nuances.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2017 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Maar als je moderatie in het topic gaat bespreken, dan laat je zien niet te weten hoe het er hier aan toe gaat. Dat is gewoon nooit de bedoeling, dus ook niet in dit geval. Volgende keer niet proberen het laatste woord te hebben en de moderatie accepteren of een DM sturen :)

Als Yorinn de post had weggehaald, had je ook geklaagd. En jij wil dat hij je post gaat quoten zodat anderen er op kunnen reageren en er nog meer discussie over moderatie gaat zijn. Dat voorkom je door de post gewoon te modbreaken, deed ik in mijn tijd ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had eerlijk gezegd liever gehad dat hij hem weg had gehaald. En ik wou niet het laatste woord hebben (mijn reactie was geen commentaar op het feit dat het ge-mod werd maar een verklaring waarom ik 'de fout' gemaakt had). Maar het geeft niet. De mods waren correct. Over hoe je 'correct' uitvoert kunnen de menigen verschillen. Ik zou het simpelweg anders gedaan hebben.
gambieter schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 19:27:
Als Yorinn de post had weggehaald, had je ook geklaagd. En jij wil dat hij je post gaat quoten zodat anderen er op kunnen reageren en er nog meer discussie over moderatie gaat zijn. Dat voorkom je door de post gewoon te modbreaken, deed ik in mijn tijd ook.
Je doet hier overigens wel veel aannames. Ik zou namelijk niet geklaagd hebben en een discussie was juist niet mijn bedoeling. Zo kun je zien hoe mensen situaties naar eigen mening/ervaring/vooroordelen beoordelen.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2017 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:27
Yorinn schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:31:
[modbreak]Ik heb even wat posts verwijderd. We hebben er nu namelijk niets aan als een aanbieding in het verleden goedkoper was.[/]
Vind ik wel degelijk nuttige info.
Geeft namelijk aan dat het geen scherpe aanbieding is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Het Fantoom schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:24:
[...]

Vind ik wel degelijk nuttige info.
Geeft namelijk aan dat het geen scherpe aanbieding is. :)
Ik heb je post uit het aanbiedingen topic hierheen geschopt. :)

Het is geen nuttige toevoeging als er iemand meldt dat een aanbieding 2/3 weken geleden 5 of 10 euro goedkoper was. Misschien voor jou wel, maar niet voor anderen.

We gaan toch ook geen aanbiedingen plaatsen die vorig jaar geldig waren?

[ Voor 7% gewijzigd door Yorinn op 06-02-2017 16:29 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 12:21
*knip* Dit soort rants zijn niet de bedoeling.
Yorinn schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:31:
Modbreak:Ik heb even wat posts verwijderd. We hebben er nu namelijk niets aan als een aanbieding in het verleden goedkoper was.
Yorinn ik respecteer het werk als moderator dat jij doet, maar soms gaat het te ver. Verleden of niet, dit is gewoon geen aanbieding, op bol.com is die bijvoorbeeld "maar" €115

€119 is gewoon de doodnormale prijs, dit is een aanbiedingen topic. Als je iemands post aanpast/verwijderd, verwijder dan de aanbiedingen die geen aanbiedingen zijn. Bij voorbaat dank.

[ Voor 66% gewijzigd door Yorinn op 08-02-2017 16:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:45

knakworst

Get more sats!

Santee schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:27:
[...]

€119 is gewoon de doodnormale prijs, dit is een aanbiedingen topic. Als je iemands post aanpast/verwijderd, verwijder dan de aanbiedingen die geen aanbiedingen zijn. Bij voorbaat dank.
Helemaal mee eens. Zo is de warmtepompdroger bij expert in de 'aanbieding' voor 649. En 599 bij Bemmel&Kroon. https://shop.bemmel-kroon...wV9F_S8CPn3_kPE$q7zP6Ph6F

Als iemand een aanbieiding post, wil ik er zeker van zijn dat het ook echt een aanbieding is, niet dat iets duurder is dan bij andere winkels, daar heb ik niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Modbreak:Ik heb een aantal reacties uit het Aanbiedingen topic gehaald, aangezien het feedback is, en geen aanbieding.

Wij zijn er niet om van elke aanbieding te bekijken of het een goede is of niet. Dat kan je zelf ook wel. De reacties die ik maandag verwijderd had, waren geen nuttige toevoegingen. Wat heeft iemand er nu aan als een aanbieding 2 weken terug nog goedkoper was? Naar mijn idee niets, als iemand het product nu wilt kopen.

Ook kan het zijn dat andere aanbieders onder een aanbiedingsprijs gaan zitten, waardoor een actie die toen goedkoop was/leek, nu ineens duur(der) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
  • Laatst online: 21:04
Ga je mijn 'offtopic geneuzel' -zoals je dat zo fijntjes benoemd- over Verkade Bites/Netflix in het centrale topic verwijderen of denk je dat een apart topic handig is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
detulp050 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 12:48:
Ga je mijn 'offtopic geneuzel' -zoals je dat zo fijntjes benoemd- over Verkade Bites/Netflix in het centrale topic verwijderen of denk je dat een apart topic handig is?
Melden dat een aanbieding, waarbij staat max. 1 keer per huishouden, meerdere keren te gebruiken is, is offtopic. Het kan zelfs gezien worden als fraude, waar we bij Tweakers niet aan mee werken. Vandaar dat ik je reactie (tot 2 keer toe) verwijderd heb. Een eigen topic lijkt me dan ook niet nodig, aangezien ik geen discussiewaarde zie verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• detulp050
  • Laatst online: 21:04
Yorinn schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 12:52:
[...]

Melden dat een aanbieding, waarbij staat max. 1 keer per huishouden, meerdere keren te gebruiken is, is offtopic. Het kan zelfs gezien worden als fraude, waar we bij Tweakers niet aan mee werken. Vandaar dat ik je reactie (tot 2 keer toe) verwijderd heb. Een eigen topic lijkt me dan ook niet nodig, aangezien ik geen discussiewaarde zie verder.
Jammer dat je mijn post inhoudelijk niet hebt begrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Laatst online: 14-09 22:59
Mag deze weer open? Is al 2 maanden dicht nu.

[Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
En waarom precies wil je het topic weer open hebben? Aanbiedingen en kortingscodes van Dell mogen ook in [Aanbiedingen] Complete Systemen & Laptops - Deel 9.

De reden dat het topic gesloten is, is omdat er op de laatste paar pagina's (bijna) geen kortingscodes en aanbiedingen meer gepost werd en we alleen maar modbreaks aan het schrijven waren. Dit willen we dus weer voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Yorinn schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:45:
[...]

En waarom precies wil je het topic weer open hebben? Aanbiedingen en kortingscodes van Dell mogen ook in [Aanbiedingen] Complete Systemen & Laptops - Deel 9.

De reden dat het topic gesloten is, is omdat er op de laatste paar pagina's (bijna) geen kortingscodes en aanbiedingen meer gepost werd en we alleen maar modbreaks aan het schrijven waren. Dit willen we dus weer voorkomen.
Vergeet het bovenstaande. Na wat intern overleg gaat het topic, als het mee zit, vanavond en anders morgen open. Wel met een aantal regels om het topic niet weer te laten ontsporen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Yorinn schreef op maandag 20 februari 2017 @ 09:48:
[modbreak]Kan de discussie over PostNL misschien weer verder gaan in [China producten] Bezorging/afhalen door PostNL en niet hier? [/]
Pas ook dan even de richtlijnen van het topic aan:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
SteveWoz schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:35:
[...]

Pas ook dan even de richtlijnen van het topic aan:

[...]
[mbr]Ik heb je post uit [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a even de goede kant op geplaatst.

Als je dan de topic waarschuwing quote, quote dan ook het gehele relevante deel:
De PostNL discussie staat in [China producten] Bezorging/afhalen door PostNL, svp daar verder gaan.

Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren
In de eerste regel gaat het namelijk over de bezorging / afhalen bij pakketpunten, omdat deze discussie anders elke 4-5 pagina's weer terug kwam in dit topic. Het staat er, naar mijn idee, ook vrij duidelijk in.

Aanpassen van de waarschuwing, lijkt mij, daarom ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik heb ongeveer een uurtje geleden een Heineken biertegoed code geplaatst in het kortingscode topic maar die post is plots verdwenen. Zijn biertegoed codes niet meer toegestaan?
Ah thanks, my bad :)

[ Voor 40% gewijzigd door Humma Kavula op 26-02-2017 15:59 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gewoon in je MyReact kijken: Humma Kavula in "Heineken Biertegoed [codes]"

Pagina: 1 ... 18 ... 24 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor het posten van aanbiedingen, maar voor discussie over het reilen en zeilen van het AK forum.
Dit topic is ook NIET bedoeld voor prijs en kortingscorrecties in de Pricewatch.