freestyler2 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 20:08:
[...]
Perkouw (en alle andere mods) niet om nu de betweter te zijn, maar deze discussie hebben wij privé kortgeleden ook gehad. Blijkbaar ben ik dus echt niet de enige die er zo over denkt. Kunnen wij als Tweakers zijnde niet een gepaste oplossing hiervoor bedenken?
Bijvoorbeeld specifiek voor het aanbiedingen topic een soort dropdown menu van reacties, of bijvoorbeeld als gebruikers op het bericht willen reageren dat ze erop moeten klikken en er automatisch een nieuw topic wordt geopend en automatisch een verwijzing komt in het bericht? Zo kunnen degene die erin geïnteresseerd zijn de blabla lezen, en blijft het topic schoon met alleen aanbiedingen. Zijn zomaar wat ideeën, vast niet 100% perfect maar daar kunnen wij vast met zn alle over discuseren.
Volgens mij is dat al eens langs geweest, maar daarvoor hebben dev geen tijd voor.
Het probleem is dat je geen discussie kan hebben in het verzameltopic, maar het wordt ook niet gewaardeerd om direct een nieuwe topic te openen aangezien je dan hordes topics krijgt met een paar reacties (<5).
Ik, persoonlijk, denk dat het handiger is om bij elke reactie op een aanbieding gewoon #1, #2, #3, #4 of #5 te plaatsen. Dan kan degene die reactie #5 plaatst ook doorverwijzen naar een nieuw topic. In principe lopen de aanbiedingen elkaar niet meer zo snel op als vroeger (mede door een andere aanbiedingen website), dus zal het voor de meeste mensen (die kunnen tellen en lezen) overzichtelijk genoeg zijn om te zien bij welke aanbieding het hoort. Of je kan natuurlijk afspreken dat ieder reactie ook de originele aanbieding moet quoten.
Het probleem is dat iedereen een eigen invulling heeft op de term 'aanvulling'. Het is dan ook moeilijk om dan een 'goede' reactie te plaatsen. Wat men dan zou kunnen doen is mensen aanmoedigen om of de originele poster een DM te sturen zodat hij zijn aanbieding aanpast of in een tr (en daarmee een mod lastig vallen) dat een aanbieding geen goede aanbieding is. Natuurlijk is het daarbij van belang dat er een degelijk bewijs moet zijn dat de aanbieding 'slecht is' of aangepast moet worden.
Volgens mij is er ook al eens een discussie geweest over het plaatsen van ref links. In principe verboden aangezien een gebruiker 'winst' erop kan maken. Het valt natuurlijk wel te begrijpen dat tweakers eigen ref links wel doorlaat en anderen niet (commercieel belang). Andere websites (fok of pepper) maken automatisch van elke externe link een ref link... dus ik weet niet wat dan fijner is.
Het probleem is dat heel veel mensen onwetend de amazon link van hun email overkopieren met daarbij ook de bijbehorende 'redelijk onschuldige' ref link. Persoonlijk, vind ik het dan overdreven om bij de 'amazon' aanbiedingen de ref link te verwijderen. Zeker met alleen de blauwe woorden 'Referral verwijderd' in plaats van 'Mogelijk referral verwijderd' in subscript. Een woordje meer en wat subtieler overbrengen komt dan wat liever over

.
Dan heb je nog referral links waarbij beide personen een voordeel uithalen zoals Boldking of Anderzorg. Echter, het probleem daarbij is dat sommige mensen 'meerdere keren' hun ref link hebben geplaatst aangezien de ref link geen limiet kent. Het is dan ook goed dat men hier tegen optreedt. Dan heb je nog de eenmalige (referral) codes (gratis nl domein naar voor een ander (nieuw) klant) die kunnen worden gepost door een bestaande klant (versio). Die zijn volgens mij dan wel weer toegestaan/gedoogd. Dan heb je referral links (die meer dan 1 keer kunnen worden gebruikt) waarbij alleen de nieuwe klant voordeel krijgt (vodafone friends and family topic), die ook hier worden gedoogd.
[
Voor 25% gewijzigd door
Exor op 15-01-2017 21:17
]