[China producten] Bezorging/afhalen door PostNL

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:
  • 236.585 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 187449

Topicstarter
afgesplistst uit het China Shopping topic
Ronald8 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:26:
[...]

Als dat waar is dan ben ik wel benieuwd wat PostNL als reden geeft. Ze kunnen moeilijk volhouden dat alle postbedrijven collectief voor deze 'service' hebben gekozen. Het is eerder een gebrek aan service.
idd volkomen WAARDELOOS :(

nu wil ik natuurlijk (als gehandicapte) weten welke Chinese bedrijven kiezen voor die onvriendelijke manier van NIET aanbieden door Post NL, en welke wel.
Want ik wil perse dat het aan mijn deur word bezorgd .. pissig :(

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 08-11-2015 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-05 20:46
Anoniem: 187449 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:59:
[...]

nu wil ik natuurlijk (als gehandicapte) weten welke Chinese bedrijven kiezen voor die onvriendelijke manier van NIET aanbieden door Post NL, en welke wel.
Aan de reactie's van de webshops en ebay verkopers van eerder, heb ik het gevoel dat de meeste denken dat het hier in europa al jaren zo gaat.
Hun kiezen de goedkoopste optie dus het zal niet lang duren of alles gaat via deze weg denk ik.

Even een andere vraag.
Iemand die de Bluetooth headset van xiaomi al een langere tijd in gebruik heeft en die veel gesprekstijd heeft op een dag (ongeveer 3 uur)?
http://www.banggood.com/O...ne-With-Mic-p-981313.html
vortexnl1982 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:25:
[...]

Goede tip ! Ik denk toch dat ik dan voor een slot, sirene en zo'n GPS tracker. Dus als iemand nog een tip heeft voor een slot met sirene dan houd ik me aanbevolen !
Ik zou er als het kan ook een camera opzetten. (serieus)
Heb het ook met mijn scooter en dan heb je toch net weer meer informatie als hij weg is.
Ik zelf heb gewoon een xiaomi Wireless Webcam met een 32gb kaartje voor het raam staan.

[ Voor 22% gewijzigd door mathy_ op 04-11-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

[...]

zoals al meerdere malen gezegd hier, het is geen keuze van de winkels maar een vrij eenzijdige actie van PostNL. :'(

als je wil dat er aan de deur bezorgd wordt, ben je vrijwel aan gewezen op DHL / Fedex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-04 21:06

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Kenzi schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:49:
[...]

zoals al meerdere malen gezegd hier, het is geen keuze van de winkels maar een vrij eenzijdige actie van PostNL. :'(

als je wil dat er aan de deur bezorgd wordt, ben je vrijwel aan gewezen op DHL / Fedex.
Banggood bezorgd eigenlijk alles untracked wat ik besteld heb. En alles wat untracked is verzonden is tot nog toe gewoon bij mij bezorgd. Tot nog toe geen last gehad van het hele debacle, maar irritant is het zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

IdieEasy schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:07:
[...]

Banggood bezorgd eigenlijk alles untracked wat ik besteld heb. En alles wat untracked is verzonden is tot nog toe gewoon bij mij bezorgd. Tot nog toe geen last gehad van het hele debacle, maar irritant is het zeker!
het gaat inderdaad alleen om de tracked pakketjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Hannibal1471 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:59:
Ik wil gerust nog wel eens iets bestellen op Gearbest maar dan liefst met tracking nummer. Horloges 10 dagen geleden besteld en gisteren in huis ('Belgium air mail', via de dochteronderneming van BPost I guess).
Zelfs al krijg je 'n trackingnummer, dan is het er 1 dat niet standaard is, nergens werkt, en elf op hun eigen site niet werkt. Gisteren een order van hen binnengehad die geplaatst was op 13 oktober, en daarbovenop ook in stock was volgens de website. Verstuurd op 18 oktober, met een niet-werkend trackingnummer en zoals gezegd op 3 november binnengekregen. Met 21 dagen in totaal niet echt lang of kort te noemen.

Maar ik bedenk me de volgende keer toch wel of ik er nog wat bestel, of voor een paar centen meer (want meestal is het prijsverschil maar een paar tientallen centen) bij 'n andere shop bestel, met wat meer zekerheid.

Al mijn Gearbest orders zijn tot nu toe binnengekomen, de meesten zelfs binnen de maand, maar het vertrouwen in die zaak verminderd met de dag als je het topic hier leest en bij de buren.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kenzi schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:49:
[...]

ik zie dit topic voor het eerst vandaag dus sorry :*)

heb me net het volgende bedacht.. tot nu toe kocht ik electronica komponenten die in de aanbieding waren of bij een hele goedkope, gevolg veel (dit jaar 400 +) kleine pakketjes en ZZP ster bijna iedere dag aan mijn deur.
ik ga nu maar veel meer bij 1 chinees kopen, dan maar iets meer kwijt maar alles in 1 ipv 10 pakketjes en dan iedere keer naar zo'n service onvriendelijk post nl afhaalpunt 8)

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 187449 op 04-11-2015 16:49 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:14
Mees789 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:38:
Ik heb vorige week Xiaomi Piston V3 besteld bij Banggood. De status van mijn bestelling staat op ''Shipped'', en als ik op 'View' klik staat er het volgende aangegeven:

''11:26

Acceptance

FLYTEXPRESS-CN''

(dit was op 01 november, 2 dagen nadat ik hem besteld heb)

De tracking code werkt vooralsnog niet

Iemand die mij duidelijkheid kan brengen over waar hij nu is of wat ze aan het doen zijn?
Haha, staar je niet kapot op al die tracking. Je pakketje komt wel. En dat kan 4 dagen duren, maar ook 4 weken. Ik heb vaak genoeg trackingcodes gehad die op 'pre-advised' bleven staan en ineens bezorgd waren en andere keren kon ik e.e.a. prima tracken. Vaak doen de trackingcodes ook helemaal niets...

Acceptance betekent dat het pakketje is ontvangen door de Flytexpress (de koeriersmaatschappij). Hierna komt waarschijnlijk de status In Transit. Of helemaal niks :)

Nog nooit iets in China besteld??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-01-2024
barrymossel schreef op woensdag 04 november 2015 @ 20:23:
[...]

Haha, staar je niet kapot op al die tracking. Je pakketje komt wel. En dat kan 4 dagen duren, maar ook 4 weken. Ik heb vaak genoeg trackingcodes gehad die op 'pre-advised' bleven staan en ineens bezorgd waren en andere keren kon ik e.e.a. prima tracken. Vaak doen de trackingcodes ook helemaal niets...

Acceptance betekent dat het pakketje is ontvangen door de Flytexpress (de koeriersmaatschappij). Hierna komt waarschijnlijk de status In Transit. Of helemaal niks :)

Nog nooit iets in China besteld??
Ah, dankjewel voor de info :)

Dit is pas mijn 2e bestelling uit China, de eerste was erg goed aangegeven dus vandaar dat ik even meer wilde weten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Mees789 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 21:20:
[...]

Dit is pas mijn 2e bestelling uit China, de eerste was erg goed aangegeven dus vandaar dat ik even meer wilde weten
Geloof me, je moet die tracking helemaal vergeten. Je gaat je anders alleen maar irriteren. Ik maak me er ook schuldig aan hoor, zojuist 11 pakketjes proberen te tracken: 8 onvindbaar, 2 vandaag verstuurd na 11 dagen in China op het postkantoor te hebben gelegen en 1 was in transit... Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 569388

[...]

Alles wat untracked/unregistered wordt verstuurd, wordt thuisbezorgd. Dit zijn over het algemeen de goedkopere items onder de $10 a $15. Deze worden meestal ook gewoon door de brievenbus gegooid als het past.

De duurdere items worden wel met tracking nummer verstuurd en de meeste aanbieders laten de afhandeling in NL over aan PostNL, die het vervolgens dus niet bezorgen maar jou laten ophalen.

Ik kreeg vandaag wel een tracked pakket thuis afgeleverd van Hongkong Goldway via Singapore Post / DPD.

Verder kun je je spullen via een koerier (DHL/Fedex/UPS/TNT/EMS) laten versturen.Order wordt thuisbezorgd want PostNL heeft er niets mee te maken en je spullen zijn sneller in huis (ca 3-5 dagen). Nadelen zijn hogere verzendkosten (ca. +15-20$) en je hebt een verhoogde kans op douanekosten.

Dus om je pakket thuis te laten bezorgen heb je de volgende opties:
- untracked laten versturen
- via een koerier
- via Singapore Post/DPD

Ik weet van China Post registered airmail dat de afhandeling zeker via PostNL verloopt, van andere aanbieders weet ik dat niet. Misschien weten anderen dat? Dus Hongkong (Air)Mail, Sweden Post, Malaysia Post, Thailand Post?? Zijn er andere veel gebruikte aanbieders????

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 187449 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:27:
[...]

ik zie dit topic voor het eerst vandaag dus sorry :*)

heb me net het volgende bedacht.. tot nu toe kocht ik electronica komponenten die in de aanbieding waren of bij een hele goedkope, gevolg veel (dit jaar 400 +) kleine pakketjes en ZZP ster bijna iedere dag aan mijn deur.
ik ga nu maar veel meer bij 1 chinees kopen, dan maar iets meer kwijt maar alles in 1 ipv 10 pakketjes en dan iedere keer naar zo'n service onvriendelijk post nl afhaalpunt 8)
Let wel dat je niet boven de €22 waarde per order uitkomt i.v.m. invoer/douanekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 569388 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 00:55:
[...]

Alles wat untracked/unregistered wordt verstuurd, wordt thuisbezorgd. Dit zijn over het algemeen de goedkopere items onder de $10 a $15. Deze worden meestal ook gewoon door de brievenbus gegooid als het past.
dat is nu het hele punt.. op dit moment worden untracked pakjes uit China ( de 'free shipping'), die niet door de brievenbus passen niet meer thuis bezorgd, daarover is ook niet gecommuniceerd met klanten, wel met personeel, want ik heb een post nl ZZP er gesproken en die zien heel veel omzet mislopen omdat veel pakjes naar afhaal punten worden gebracht.
Dus bubble enveloppen met een paar chipjes ect ligt in de brievenbus.. als de sorteercomputer detecteert dat het iets groter is gaat het naar een afhaalpunt zoals ik eerder melde, een rolletje soldeer in een piepklein doosje ipv een enveloppe..
Ik heb contact opgenomen met de Chinese leverancier en die weten van niets.. :?
- dit krijgt een vervolg want A- zeer ontevreden consumenten B- zeer ontevreden ZZP'ers die veel omzet mislopen C-zeer ontevreden Chinese leveranciers die omzet mislopen

@dennisdebengel7

heb ik weer niet aan gedacht .. dus dat gaat ook niet.
dit word opnieuw staken.. wait and see >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 187449 op 05-11-2015 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

koelebobes schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:50:
[...]

Heb je de 160 besteld zonder invoerkosten ? Ik ben nog op zoek naar een adresje waar ik hem kan bestellen om mijn 151 te vervangen.
Ik heb de mijne in juli bij BG gekocht voor $32,29. Geleverd via Sweden Post zonder extra kosten (duurde wel lang). Momenteel koste de groene variant daar $30,98.

Op AhiExpress zijn zowel de blauwe als de groene hier voor $28,40 te koop (via China Air Post Parcel) en hier alle kleuren voor $30,98 (ook China Post). Misschien wachten tot 11/11 voor deals op AliExpress???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187449 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 01:04:
[...]

dat is nu het hele punt.. op dit moment worden untracked pakjes uit China ( de 'free shipping'), die niet door de brievenbus passen niet meer thuis bezorgd, daarover is ook niet gecommuniceerd met klanten, wel met personeel, want ik heb een post nl ZZP er gesproken en die zien heel veel omzet mislopen omdat veel pakjes naar afhaal punten worden gebracht.
Dus bubble enveloppen met een paar chipjes ect ligt in de brievenbus.. als de sorteercomputer detecteert dat het iets groter is gaat het naar een afhaalpunt zoals ik eerder melde, een rolletje soldeer in een piepklein doosje ipv een enveloppe..
Ik heb contact opgenomen met de Chinese leverancier en die weten van niets.. :?
- dit krijgt een vervolg want A- zeer ontevreden consumenten B- zeer ontevreden ZZP'ers die veel omzet mislopen C-zeer ontevreden Chinese leveranciers die omzet mislopen
Och natuurlijk, niet aan gedacht. Want untracked items die niet door de brievenbus passen werden/worden altijd door PostNL afgehandeld. Ik denk dat we maar veel moeten klagen bij A- PostNL B- de afhaalpunten C- de leveranciers........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik bedenk me net dat je zoveel mogelijk om Singapore Post moet vragen bij je leveranciers. Zo weet je zeker dat je pakket thuis bezorgd wordt via DPD (en je krijgt een mail en sms met tot op het uur een aflevertijdvak dat ook nog eens gehaald wordt in mijn geval). In mijn geval was het pakket met 7 dagen afgeleverd en verder is het natuurlijk fijn om zo PostNL een hak te zetten...

Misschien zijn er nog andere postbedrijven die hun post in NL NIET door PostNL laten afhandelen (zie paarposts hierboven van mij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Mees789 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 21:20:
[...]

Ik had vorige week een telefoon besteld via AliExpres. en daar stond een tracking nummer op van Singapore Post (doorgestreept en daarna weer een nummer). Beide nummers deden het niet op 17track dus de verkoper gemaild na 6 dagen. Volgende ochtend mailtje dat volgens hem het pakketje in NL was. En na een uur idd melding van DPD dat het afgeleverd ging worden. Het tweede tracking nummer was het DPD nummer al. Meestal wordt je teleurgesteld (langer wachten), soms heb je geluk! Het is idd zoals barrymossel zegt, niet op blind staren, 1 x in de week checken is genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

Chocoball

瞧好吧!

Gearbest maakt nu gebruik van tracking nummers die beginnen met SGKEN en gevolgd door een 10 cijferig nummer. 17track en Singpost (vanwege SG in het nummer dus via Singapore) boden geen uitkomst maar SGKEN zendingen zijn te traceren via deze website: http://www.xfl-express.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:32

Salmon

.NET developer

Dus ik snap het ook niet meer. Ik krijg via Banggood een pakketje met track and trace, RS...NL code. Dus nam aan dat die bij "het postkantoor" geleverd ging worden, wordt die gewoon thuis afgeleverd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Anoniem: 187449 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 01:04:Ik heb contact opgenomen met de Chinese leverancier en die weten van niets.. :?
Maar je krijgt ook:
A - Tevreden postbedrijven (PostNL en de chinese tegenhanger maken namelijk minder kosten)
B - Tevreden Chinese leveranciers, want die betalen minder verzendkosten.
Anoniem: 569388 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 01:14:Ik denk dat we maar veel moeten klagen bij A- PostNL B- de afhaalpunten C- de leveranciers........
Denk dat je vooral moet gaan klagen bij C, de leveranciers. Je bent daar immers klant van, met de rest heb je eigenlijk niks te maken en kunnen er ook niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:57
Salmon schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:29:
Dus ik snap het ook niet meer. Ik krijg via Banggood een pakketje met track and trace, RS...NL code. Dus nam aan dat die bij "het postkantoor" geleverd ging worden, wordt die gewoon thuis afgeleverd :9
Ik begreep dat alleen de pakjes waarvoor je moet tekenen naar het afhaalpunt gaan. Pakjes van Banggood worden meestal gewoon afgegeven zonder te hoeven tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-01-2024
Anoniem: 569388 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 01:26:
[...]

Ik had vorige week een telefoon besteld via AliExpres. en daar stond een tracking nummer op van Singapore Post (doorgestreept en daarna weer een nummer). Beide nummers deden het niet op 17track dus de verkoper gemaild na 6 dagen. Volgende ochtend mailtje dat volgens hem het pakketje in NL was. En na een uur idd melding van DPD dat het afgeleverd ging worden. Het tweede tracking nummer was het DPD nummer al. Meestal wordt je teleurgesteld (langer wachten), soms heb je geluk! Het is idd zoals barrymossel zegt, niet op blind staren, 1 x in de week checken is genoeg.
Achja, ik heb toch geen haast met mijn bestelling. Ik ga gewoon niet meer kijken en dan zie ik hem vanzelf wel verschijnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Eppo © schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:31:
[...]

Maar je krijgt ook:
A - Tevreden postbedrijven (PostNL en de chinese tegenhanger maken namelijk minder kosten)
B - Tevreden Chinese leveranciers, want die betalen minder verzendkosten.

[...]
Denk dat je vooral moet gaan klagen bij C, de leveranciers. Je bent daar immers klant van, met de rest heb je eigenlijk niks te maken en kunnen er ook niks aan doen.
De leveranciers betalen gewoon nog steeds dezelfde verzendkosten. Er is helemaal niks in de kostenpost veranderd aan de kant van de verzender. Alleen aan de kant van PostNL.
Het is niet alsof PostNL ineens zijn tarieven heeft verlaagd. PostNL doet gewoon minder voor hetzelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kenzi schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:12:
[...]

De leveranciers betalen gewoon nog steeds dezelfde verzendkosten. Er is helemaal niks in de kostenpost veranderd aan de kant van de verzender. Alleen aan de kant van PostNL.
Het is niet alsof PostNL ineens zijn tarieven heeft verlaagd. PostNL doet gewoon minder voor hetzelfde geld.
helemaal juist, post nl levert gewoon ineens MINDER voor hetzelfde geld, de chinese leverancier waar ik contact mee heb is het aan die kant aan het uitzoeken maar hij wist van niks.
Het is geen service om jouw bestelling ongevraagd, niet meer aan je voordeur af te leveren maar bij een 'afhaalpunt'.. en dat trachten ze ook nog te verkopen als klantvriendelijk. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05 13:18

Twan V

...en er stralend uitzien

[...]

...
Het is niet alsof PostNL ineens zijn tarieven heeft verlaagd...
Welles ;)

Althans, als je pakketzegels bestelt, kun je ervoor kiezen om het pakket op een afhaallocatie te bezorgen i.p.v. bij de daadwerkelijke ontvanger.
Als ik het goed zeg, kost zo'n pakketzegel maar 5,95 i.p.v. 6,50.

Zie het online bestelproces voor pakketzegels:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ch1BQ74.png

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[...]

PostNL doet gewoon minder voor hetzelfde geld.
:X ehhhh, maar da's toch normaal voor een beursgenoteerd bedrijf?
De consument? Wie is dat? O gut, hebben die ook wat te klagen... O-)

Ik ben geen fan, van welke commerciële postbesteller dan ook. Maar eigenlijk was dit te verwachten. HET kan natuurlijk ook gewoon niet uit.
Kreeg zojuist ook weer een bestelling binnen uit HongKong. Een klein mechanisch onderdeeltje wat maar liefst 1 (ja, één) EURO heeft gekost, inclusief verzenden en verpakken, van het ene einde v.d. wereld naar het andere. (in een week tijd geleverd) Dat kan iedereen met gezond boerenverstand beredeneren dat dat gewoon niet klopt... :+
En daar zou dan iedereen in de keten iets aan verdiend moeten hebben? Inclusief de financiële instellingen zoals PayPal, cc-maatschappij, etc, etc... 7(8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Twan V schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:26:
[...]

Welles ;)

Althans, als je pakketzegels bestelt, kun je ervoor kiezen om het pakket op een afhaallocatie te bezorgen i.p.v. bij de daadwerkelijke ontvanger.
Als ik het goed zeg, kost zo'n pakketzegel maar 5,95 i.p.v. 6,50.

Zie het online bestelproces voor pakketzegels:
[afbeelding]
Da's in Nederland.
In China zijn de tarieven hetzelfde gebleven na deze actie van PostNL.
De leveranciers betalen immers niet aan PostNL maar aan een 3rd party koerier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Kenzi schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:31:
[...]

Da's in Nederland.
In China zijn de tarieven hetzelfde gebleven na deze actie van PostNL.
De leveranciers betalen immers niet aan PostNL maar aan een 3rd party koerier.
Dat snap ik :)
Ik wil maar aangeven dat als het voor PostNL niet interessant was om alles op die afhaallocaties neer te gooien, ze voor de pakketzegels het niet zouden aanbieden.

Volgens mij hebben ze hun handen vol aan chinaware, dus is het best lucratief om al die kleine pakketjes (die vaak net zoveel handling hebben als een gewoon postpakket) niet mee te nemen in de bezorgrondes.

En ze weten donders goed dat -zolang ze zelf de onschuld spelen- men toch niet gaat/kan klagen bij de leveranciers/Chinese webshops.

Zoals EhTweak ook zegt: commercie is belangrijker dan het tevreden houden van indirecte klanten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Twan V schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:36:
[...]

En ze weten donders goed dat -zolang ze zelf de onschuld spelen- men toch niet gaat/kan klagen bij de leveranciers/Chinese webshops.
Daar zorgen zeer ontevreden post nl klanten zoals ik anders wel voor.. >:)

laat het even weten als ook bij jou geen pakjes meer aan de deur worden bezorgt ivm met de nieuwe 'service'

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 187449 op 05-11-2015 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:23
ralph075 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:29:
[...]

Ok, terugkomend op mijn geklaag over Gearbest moet ik ook zo eerlijk zijn om het recht te zetten als ze dat verdienen.

Vandaag een melding gehad in hun ticket systeem, waarin ze allereerst hun "most sincere apologies" aanbieden. Een resend doen ze normaal verder geen communicatie over (?), maar ze konden nu wel melden dat mijn resend op 23 oktober is verstuurd (de resend was op 16 oktober toegezegd). Nu zelfs met tracking, een RE*********SE nummer die ook echt trackable is.

Iemand enig idee welke vervoerder dat is? (ik vermoed Singapore Post) Het is dus een andere transporteur dan de eerste keer (toen China Post). Zou Gearbest inmiddels al terug gekomen zijn van het shippen via China Post en PostNL?
Zou het me best voor kunnen stellen. Heb tot nu toe nog nooit meegemaakt dat een pakketje niet is aangekomen, maar heel toevallig wel precies op het moment dat de wijziging bij PostNL is doorgevoerd.

Maar goed, backwards alsnog tevreden met Gearbest (ik ga er nu vanuit dat het pakketje gewoon aankomt). Wel zou ik ze als leermoment nog willen meegeven dat ze hun communicatie flink kunnen(/moeten) verbeteren. Maar ja, dat is volgens mij weinig shops in China vreemd, misschien ook wel een beetje de charme van China-shopping.
Het is dat ik via het webcare-topic op FOK contact kon leggen. Ik vraag me wel af hoe het anders gelopen zou zijn qua communicatie. Heb Sam uit dat topic tenslotte ook (indirect) nodig gehad om überhaupt een resend te krijgen.

Zoals het er naar uitziet is pakketje binnen voordat mijn PP dispuut verloopt, dus die ga ik niet meer verheffen tot claim.

TL;DR: ik kom dus terug op mijn geklaag over Gearbest, maar het is wel mijn meest lastige China-bestelling ooit geweest, vooral qua communicatie.
Mijn pakket met RE-code kwam via Sweden Post Rn was the tracken via de website van PostNL. Daar stond ook het 3S-nummer van het pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Anoniem: 187449 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:41:
[...]

Daar zorgen zeer ontevreden post nl klanten zoals ik anders wel voor.. >:)
En wat denk je dat het gevolg is?
  • PostNL gaat de meerkosten voor thuisbezorging alsnog doorberekenen aan de afnemer, waardoor gratis verzenden bij Chinashops verdwijnt of dat de tarieven in de productmarges worden doorgerekend
  • PostNL gaat het afhaalpunt in kwestie een uitbrander geven, waardoor die nog klantonvriendelijker worden (afhaalpunt zijn levert winkels wel iets op, maar ik hoor van veel retailers dat het vaak niet opweegt tegen de eisen en nadelen)
  • PostNL gaat de afhaalpunten korten op hun pakketmarge, waardoor afhaalpunten uitdunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Twan V schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:48:
[...]

• PostNL gaat de meerkosten voor thuisbezorging alsnog doorberekenen aan de afnemer, waardoor gratis verzenden bij Chinashops verdwijnt of dat de tarieven in de productmarges worden doorgerekend
  • PostNL gaat het afhaalpunt in kwestie een uitbrander geven, waardoor die nog klantonvriendelijker worden (afhaalpunt zijn levert winkels wel iets op, maar ik hoor van veel retailers dat het vaak niet opweegt tegen de eisen en nadelen)
  • PostNL gaat de afhaalpunten korten op hun pakketmarge, waardoor afhaalpunten uitdunnen
• De leveranciers laten Nederland links liggen (of verminderen de moeite die ze er in steken). Nederland is een relatief kleine afzetmarkt, en dit soort gezeur maakt het voor shops steeds minder interessant. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[...]

1- prima, maar dan ook eerlijk communiceren met zowel de afnemer als de verzender.
2- het 'afhaalpunt in kwestie is gewoon een zakelijke deal ' wij zorgen dat er heel veel pakjes naar jouw afhaalpunt komen en dat doen we heel geniepig en noemen het service.
3-de bezorg ZZP ers worden zo voor een groot deel uit de bestelketen gehaald uit kostenoverwegingen, het klantenbelang wordt vergeten, de klant heeft geen keuze !

je begrijpt dat in de toekomst ook briefpost moet worden afgehaald bij de plaatselijke groentenboer ?
het enige protest dat ik nu kan laten horen is.. GEEN PAKJE=GEEN KERSTKAART via post nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik heb al meerdere keren een product onder de euro besteld in China dat aan de deur werd bezorgd. De Chinese verkoper betaalt echt geen €6,95 voor die bezorging. Toch "moet" PostNL een freelance bezorger voor dit pakketje betalen.
Daar gaat dus iets mis. Iemand legt dus geld erop in. En dat zal (deels) PostNL zijn. Dan kunnen ze dus beter direct de pakketjes op een Service Punt laten afleveren in bulk. Zal vast goedkoper zijn. Dus leggen ze er minder op in of maken ze wél winst op zo'n pakketje. En JA, daar draait een bedrijf om: winst maken. PostNL is geen liefdadigheidsinstelling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Anoniem: 187449 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:55:
3-de bezorg ZZP ers worden zo voor een groot deel uit de bestelketen gehaald uit kostenoverwegingen, het klantenbelang wordt vergeten, de klant heeft geen keuze !
De meeste chinese webshops bieden ook alternatieve verzendopties aan tegen meerprijs, bijvoorbeeld via DHL of FedEx. Punt is dat we allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, ik ook. Dat is prima, maar je hebt dus wel een keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Inderdaad, dat is marktwerking. Als je te lui bent om je deur uit te gaan, dan heb je pech en moet je meer betalen. Waarom moet PostNL voor niks bezorgen en DHL zou wel krijgen betaald. Beetje vreemd.

En tsja, als je gehandicapt bent en je kunt de deur niet (makkelijk) uit, dan heb je helaas ook pech. Denk niet dat er veel bedrijven zijn die 'gratis' diensten verlenen omdat iemand gehandicapt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

PostNL speelt het hier gewoon heel geniepig door het niet duidelijk te communiceren naar zowel leveranciers als klanten. De leveranciers denken dat alles nog hetzelfde is als eerst, de klanten betalen net zo veel (weinig) als eerst maar krijgen minder service.

Als PostNL gewoon de keus geeft aan de leveranciers
- niet thuis afleveren normale prijs
- thuis afleveren + 50 cent of wat dan ook

Dat durven ze niet omdat dan alles duidelijk is voor zowel leveranciers als eindgebruikers en ze bang zijn dat er voor een andere pakketleverancier gekozen wordt (bv. DPD). Ze spelen het dus gewoon niet eerlijk.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
grun93 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:46:
[...]

De meeste chinese webshops bieden ook alternatieve verzendopties aan tegen meerprijs, bijvoorbeeld via DHL of FedEx. Punt is dat we allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, ik ook. Dat is prima, maar je hebt dus wel een keuze.
Je koopt een produkt incl. ' free shipment' .. ongeacht de prijs van het product.

Dat betekent dat er afspraken zijn tussen de leverancier en de transporteur(s) en ongeacht de afmetingen (past het in een enveloppe of niet is blijkbaar het nieuwe criterium)

de laatste in die keten, post nl, bedenkt ineens een nieuw business model, de Pakketpunten en maakt daarover afspraken met oa Jumbo, die investeren mits voldoende klandizie.
Om nu veel klanten naar die winkels te krijgen bedenken ze dat kleine pakjes (uit China) niet meer aan je deur worden bezorgd maar je MOET naar dat Pakketpunt ... dat noemt post nl nu ' service.

Ik vind dit klantenmisleiding.

En die keuze om een 'free shipment' product dan maar per koerier te laten komen is natuurlijk nonsens.
1 euro meer rekenen zou wat normaler overkomen.
Of een opt out/opt in regeling .. in ieder geval ben ik/zijn wij bezig om dit onder de aandacht te brengen oa door kontacten met Chinese leveranciers en de consumentenbond.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 187449 op 05-11-2015 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

grun93 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:46:
[...]

Lekkere keuze, free shipping of 20 dollar extra! Ik wil dan de keuze dat het thuis wordt afgeleverd, maar niet binnen 3 dagen en 20$ extra. Gewoon de oude vertrouwde twee weken wachten en dat het thuis wordt afgeleverd. Dit voor bv. $0,50

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
barrymossel schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:57:
. Waarom moet PostNL voor niks bezorgen ..
Ze krijgen betaald.. een X bedrag .. niet 'per pakketje' zoals jij blijkbaar denkt.
Dus ze bezorgen niet voor niets.. ontvangen ze miljoenen voor.

kern van mijn klacht blijft dat post nl steeds minder service verleent.
het is te hopen dat andere commercieele aanbieders in dit gat gaan stappen.. gewoon een poststuk aan je deur bezorgen.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 187449 op 05-11-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

barrymossel schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:42:
Daar gaat dus iets mis. Iemand legt dus geld erop in. En dat zal (deels) PostNL zijn. Dan kunnen ze dus beter direct de pakketjes op een Service Punt laten afleveren in bulk. Zal vast goedkoper zijn. Dus leggen ze er minder op in of maken ze wél winst op zo'n pakketje. En JA, daar draait een bedrijf om: winst maken. PostNL is geen liefdadigheidsinstelling!
PostNL legt er geld op toe? Dan doen ze toch echt iets verkeerd. Misschien te hoge bonussen voor het management?
Duitsland is veel groter. Toch verstuur je in Duitsland een pakketje voor 3,95 (3,79 bij online aanmelden). Zie http://www.dhl.de/de/pake...-versenden/paeckchen.html
In Nederland betaal je minstens 6,95 (6,50 bij online aanmelden?). Dan mag je wel 2kg versturen maar zelfs dat is in Duitsland goedkoper.

Als dat in Duitsland kan waar de afstanden veel groter zijn, waarom kan onze PostNL dat dan niet?

De enige die er wat op toeleggen zijn wij als consumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:54
Als PostNL er geld op zou toeleggen, zouden ze de pakketten sowieso niet verzenden... Het is meer winstmaximalisatie. Zolang ik een briefje thuis krijg vind ik alles prima. Halen vind ik niet zo erg, rijd er toch langs vanuit het werk. En inderdaad: met gratis verzending moet je ergens op "inleveren". Dan liever op gemak dan prijs.

Net via AliExpress 4x actieve 3D bril binnen gekregen voor mijn beamer. Inclusief batterij +reserve en ze werken voortreffelijk. En dat voor de helft van de prijs van 1 officiele BenQ bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Waah schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:03:
Zolang ik een briefje thuis krijg vind ik alles prima. Halen vind ik niet zo erg
Dit! Misschien is het zelfs chiller. Zolang maar duidelijk Is dat het er ligt. Daar gaat het volgens mij mis. Want dan moet ik alsnog een briefje in de bus krijgen, email systeem zou ook goed zijn, maar onbetrouwbare China tracking maakt dat lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 14:54
iTitus schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:10:
[...]

Dit! Misschien is het zelfs chiller. Zolang maar duidelijk Is dat het er ligt. Daar gaat het volgens mij mis. Want dan moet ik alsnog een briefje in de bus krijgen, email systeem zou ook goed zijn, maar onbetrouwbare China tracking maakt dat lastig.
Emailadres op de pakketten zou het makkelijker maken. Maar wat ik best vreemd vind, vroeger kon je bij MijnPakket je adres koppelen aan je email. Als er dan een pakketje voor jouw adres was (postcode + nummer) dan kreeg je deze automatisch in je MijnPakket-omgeving.

Zou toch niet zo ingewikkeld moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Anoniem: 187449 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:29:
[...]

Ze krijgen betaald.. een X bedrag .. niet 'per pakketje' zoals jij blijkbaar denkt.
Dus ze bezorgen niet voor niets.. ontvangen ze miljoenen voor.
Of ze nu per pakketje betaald krijgen of een X bedrag. Als zij van mening zijn dat de kosten die zij maken niet opwegen tegen de baten, dan moeten ze e.e.a. veranderen.

Ben het er overigens wel mee eens dat ze hier duidelijk en eerlijk over moeten communiceren.
rud schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:56:
[...]

PostNL legt er geld op toe? Dan doen ze toch echt iets verkeerd. Misschien te hoge bonussen voor het management?
Duitsland is veel groter. Toch verstuur je in Duitsland een pakketje voor 3,95 (3,79 bij online aanmelden). Zie http://www.dhl.de/de/pake...-versenden/paeckchen.html
In Nederland betaal je minstens 6,95 (6,50 bij online aanmelden?). Dan mag je wel 2kg versturen maar zelfs dat is in Duitsland goedkoper.

Als dat in Duitsland kan waar de afstanden veel groter zijn, waarom kan onze PostNL dat dan niet?

De enige die er wat op toeleggen zijn wij als consumenten.
Dan deden ze inderdaad iets verkeerd. Dus dat hebben ze aangepast. Zo gaat dat bij een wijzigende markt.
En tsja, ooit van economies of scale gehoord?
Waah schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:03:
Als PostNL er geld op zou toeleggen, zouden ze de pakketten sowieso niet verzenden... Het is meer winstmaximalisatie.
Of van verlies naar winst. Als ze bijv. ineens van 5% van dit soort chinapost pakketjes waar ze te weinig voor krijgen om er op te verdienen, gaan naar 15%, dan kunnen ze óf de tarieven verhogen, óf chinapost weigeren, óf een oplossing als dit bedenken. En ook ik ben blij dat ze dat laatste hebben gedaan.
iTitus schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:10:
[...]

Ik vind het ook prima. Mijn vrouw komt er langs als ze van d'r werk komt.

Nogmaals: mensen moeten niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Of tenminste niet verwachten dat dat altijd zal blijven lukken. Je moet überhaupt blij zijn dat ze "gratis" een toch al goedkoper product vanuit China hierheen willen sturen. Als je het zelf moet gaan halen, ben je meer kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-04 20:26
Laatst wat besteld vanaf AliExpress, lang op gewacht dus dispute geopend omdat de purchase protection zou aflopen. PostNL gevraagd om de trackingcode om te zetten en wat zie ik, mijn pakket heeft 3 weken bij het postagentschap gelegen maar is retour afzender gegaan omdat ik het niet heb afgehaald? Geen briefje in de bus dat het bij het agentschap zou liggen dus hoe moet ik dan weten dat er een pakketje ligt? Stijlvol weer :P

http://specs.tweak.to/18230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
dutchgio schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:49:
[...]

Banggood meen ik ja, dat adres staat tenminste op het pakketje wat je ontvangt voor als het niet bezorgbaar is, maar of dat ook geldt als retouradres..,
Ali(?) als in Aliexpress is geen seller zelf maar een 'verzamelsite' als Ebay.
Ja, Banggood ook, waren een paar meer shops, volgens mij.
Ik denk dat het voor PostNL gewoon als "niet bezorgbaar" wordt geretourneerd, als het pakje niet wordt opgehaald.

Ali is Aliexpress, ja (en de bijnaam die ik gebruik voor mijn pakjesbezorger >:) ). Even niet aan gedacht dat het inderdaad de Chinese Ebay is. Die zullen inderdaad niet naar Schiedam retouren. Excuus voor foutieve info (post bijgewerkt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:57
barrymossel schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:42:
Ik heb al meerdere keren een product onder de euro besteld in China dat aan de deur werd bezorgd. De Chinese verkoper betaalt echt geen €6,95 voor die bezorging. Toch "moet" PostNL een freelance bezorger voor dit pakketje betalen.
Het ging ook altijd goed tot kort geleden.
Het is verder niet relevant of een Chinese webshop nu 6,95 betaald heeft op niet.
Dat kan ook 1 euro zijn of 15 euro, het gaat erom dat het pakket bezorgd wordt.
Veel van de Chinese verzendingen hebben een lage waarde zodat de verzendkosten wel gering of inclusief moet zijn anders loont het niet om wat te bestellen.
In het "groot" bestellen zou een alternatief kunnen zijn maar dan moet de overheid de invoerbelasting laten vallen en dat zullen ze niet zo snel doen.

Als PostNL zo doorgaat zijn ze binnenkort niet alleen hun personeel kwijt die al massaal de laan is uitgestuurd, maar ook nog hun klanten.
Zonder klanten is PostNL een lege dop en kunnen ze de tent wel sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
ralph075 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:44:
[...]

Ergens vermoed ik dat dit ook is misgegaan bij mijn Gearbest bestelling. Ik had alleen geen tracking om het nummer om te laten zetten, maar het pakje paste niet door de bus. In deze post lees ik dat het ook voor untracked pakketjes geldt die niet door de brievenbus kunnen.
Ik gok dat dit ook bij mijn GearBest bestelling zo is, maar ja, ik kom elke dag in ons post kantoor, niets. Dus hij ligt of ergens anders(moet ik heel de stad dan maar af?) of het is inderdaad mis gegaan in China ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
HoppyF schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:17:
[...]

Het ging ook altijd goed tot kort geleden.
Het is verder niet relevant of een Chinese webshop nu 6,95 betaald heeft op niet.
Dat kan ook 1 euro zijn of 15 euro, het gaat erom dat het pakket bezorgd wordt.
Veel van de Chinese verzendingen hebben een lage waarde zodat de verzendkosten wel gering of inclusief moet zijn anders loont het niet om wat te bestellen.
In het "groot" bestellen zou een alternatief kunnen zijn maar dan moet de overheid de invoerbelasting laten vallen en dat zullen ze niet zo snel doen.

Als PostNL zo doorgaat zijn ze binnenkort niet alleen hun personeel kwijt die al massaal de laan is uitgestuurd, maar ook nog hun klanten.
Zonder klanten is PostNL een lege dop en kunnen ze de tent wel sluiten.
Het is wél relevant of een Chinese webshop 6,95 betaald heeft of niet. Als de webshop (in totaal) 1 euro betaalt voor de verzending (en dat lijkt me sterk als ik een product bestel van 1 dollar), dan kan PostNL het voor die prijs waarschijnlijk niet bezorgen. En we kunnen met zekerheid aannemen dat het aantal (buitenlandse) Chinese bestellingen aanzienlijk zijn gestegen. Als ze dan kosten moeten besparen door het pakket op een service punt te bezorgen, dan moeten ze dat zeker doen.

Onderstaande is puur hypothetisch ter illustratie!

Stel: Aan een NL pakketje verdient PostNL €6,95 en voor een CN pakketje €1,00. De kosten om een pakketje te bezorgen zijn €4,00 per pakket.

In 2014 worden 1000 NL pakketjes verstuurd (€6950 inkomsten) en 500 CN pakketjes (€500 inkomsten). De kosten om te bezorgen zijn €6000. PostNL maakt €1450 winst. Prima gedaan dus.

In 2015 worden nog steeds 1000 NL pakketjes verstuurd (€6950 inkomsten), maar ineens 1500 CN pakketjes (€1500 inkomsten). De bezorgkosten schieten omhoog naar €10000. Ineens maakt PostNL €1550 verlies. Oeps.

Dus nogmaals, om geen verlies te lijden (of genoeg winst te maken, whatever), moet er actie worden ondernomen:
  • Geen CN pakketjes meer bezorgen
  • Inkomsten omhoog bij voor CN pakketjes
  • Kosten omlaag voor CN pakketjes
Kies zelf maar, maar iets zegt me dat je niet voor punt 1/2 kiest. En PostNL kan het echt niks interesseren als wij niks meer in China bestellen (als ze daar niet genoeg winst op maken). Volgens mij wordt er genoeg (steeds meer) besteld in eigen land. Waar ze met (sowieso) €6,95 genoeg op verdienen om aan de deur te bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Het is sowieso lastig vergelijken want elk land heeft zo zijn eigen tarieven. Geen idee hoe de constructie precies is maar verzendkosten van het ene land vergelijken met het andere land kan sowieso niet. Dus hoe die kosten verdeling is, geen idee. Daarbij dacht ik dat de chinese webshop zwaar gesubsidieerd worden door de overheid om handel met het buitenland te stimuleren. De overheid betaald mee aan de verzendkosten. Nog iets waardoor het moeilijker is om te zeggen of ze hier hij postnl echt zoveel geld mis lopen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-04 21:06

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

l3art schreef op donderdag 05 november 2015 @ 16:47:
Het is sowieso lastig vergelijken want elk land heeft zo zijn eigen tarieven. Geen idee hoe de constructie precies is maar verzendkosten van het ene land vergelijken met het andere land kan sowieso niet. Dus hoe die kosten verdeling is, geen idee. Daarbij dacht ik dat de chinese webshop zwaar gesubsidieerd worden door de overheid om handel met het buitenland te stimuleren. De overheid betaald mee aan de verzendkosten. Nog iets waardoor het moeilijker is om te zeggen of ze hier hij postnl echt zoveel geld mis lopen.
Uit de startpost:
Bijna bij alle Chinese webwinkels kun je je bestelling gratis laten bezorgen. Het gehele ‘gratis verzending’ is één van de redenen waarom bestellen uit China populair is geworden.

Voor alle duidelijkheid, wij als koper betalen misschien geen verzendkosten alleen is vaak al in de prijs van een product wel een percentage voor verzendkosten meegenomen.

Tevens heeft subsidie er niets mee te maken. De prijzen zijn in China / Hong Kong veel lager voor het verzenden van post – pakketten – parcels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Daarbij dacht ik dat de chinese webshop zwaar gesubsidieerd worden door de overheid om handel met het buitenland te stimuleren. De overheid betaald mee aan de verzendkosten.
Nee. De overheid betaald helemaal niks mee aan de verzendkosten voor shops. Er is geen subsidie voor shops.

De shops betalen gewoon verzendkosten.
Door het enorme volume zijn de kosten wel een stuk lager maar dat heeft niks met subsidie te maken.

Kosten zijn wel per land verschillend en Nederland is een van de duurste.
Als ik vanuit China een pakketje verstuur met PostNL (dus direct als koerier, niet via China Post oid), dan is het naar Nederland duurder dan bijv met PostNL naar Belgie sturen. 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Kenzi op 05-11-2015 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Ahh ok, broodje aap verhaal dus. Weet ik dat ook weer. Thnx.

Maar zolang het in nieuwsberichten blijft staan blijft het verhaal natuurlijk wel steeds de wereld in geholpen worden. Dit van de website van spitsnieuws gehaald:
De Chinese overheid stimuleert al enige tijd de export van het land door postbedrijven als China Post of HongKong Post te subsidiëren. Daardoor is de verzending bij webshops vaak gratis, één van de grote pluspunten van online shoppen in China.

[ Voor 78% gewijzigd door 13art op 05-11-2015 16:58 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Voor ons is het allemaal giswerk, maar ik vind het valide dat (als er geen subsidie is) en een product 1 dollar kost er weinig marge overblijft voor PostNL om het product te bezorgen. Als er dan steeds meer van dit soort producten worden verstuurd (en dus bezorgd moet worden) dan zal de totale winstmarge voor PostNL dalen. En ik kan me goed voorstellen dat dit niet wenselijk is.

Overigens vergelijk ik geen verzendkosten van verschillende landen. Ik vergelijk wat PostNL aan kosten kwijt is om een pakket in NL te bezorgen (want een pakket uit China is ook gewoon een pakket dat PostNL in NL moet bezorgen) en wat ze hier aan verdienen. Bij een NL pakket weten we dat dit €6,95 is en voor een Chinees pakket lijkt het me dat dit lager is, aangezien een Chinees geen €6,95 gaat betalen voor een pakketje dat totaal 1 dollar kostte voor de ontvanger. Mij lijkt dus dat de winstmarge voor PostNL lager is bij een Chinees pakketje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dodge_911 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 21:39:
[...]

En het paracord kan je alsnog Chinashoppen :)
en als er dan ook nog 'free shipping' op de website van eBay staat weet je zeker dat Post NL er van maakt ' tot aan een supermarkt in uw regio '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Anoniem: 187449 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 21:51:
[...]

en als er dan ook nog 'free shipping' op de website van eBay staat weet je zeker dat Post NL er van maakt ' tot aan een supermarkt in uw regio '
Heb ik als Belg niet zo enorm veel last van, eerlijk gezegd :)
Tot Bpost hier ook besluit dat te doen, natuurlijk. Maar zelfs dan is het geen ramp : het postkantoor ligt op de straat achter me :)

[ Voor 16% gewijzigd door dodge_911 op 05-11-2015 21:55 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:ik heb wat kinderachtige posts en gerelateerde reacties verwijderd.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het stopt dus vanaf de modbreak

[ Voor 90% gewijzigd door gambieter op 05-11-2015 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 10:08
Ja nu kijken wat Tinydeal gaat doen :p

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/skrnralof/IMG_20151106_100719.png

[ Voor 8% gewijzigd door WhySoSerious? op 06-11-2015 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door Perkouw op 06-11-2015 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Laatst online: 21-04 12:00
ook heel benieuwd - had er ietwat veel besteld - per ongeluk met registered airmail (US als land en Duits als taal gaf de european express optie niet haha).
Daarop een aantal gevraagd te annuleren omdat ik alsnog european express gebruikt heb voor paar bestellingen, maar nu de prijs weer anders is, toch maar gevraagd dat verzoek te negeren :P

Maar volgens mij kan Kenzi wel antwoord geven op wat TD gaat doen :P

[ Voor 5% gewijzigd door paulus_01 op 06-11-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
wie weet hoe het zit met Postnl?

ik heb een pakketje binnen gekregen, maar die is vandaag afgegeven bij de dichtst bij zijnde postnl locatie.
maar heb nog geen brief dat ik dat ding kan ophalen, (heb je nodig om pakketje mee te krijgen i think)
gaat die pas volgende week komen? of is het proces zo gebouwd, dat als ze hem sorteren ergens dat dan automatisch een brief naar de ontvanger gaat? zodat die op dezelfde dag of de dag na het afgeven van pakketje (aan PostNL locatie) deze binnen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbass
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-04 23:04
pipodejunk schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:40:
wie weet hoe het zit met Postnl?

ik heb een pakketje binnen gekregen, maar die is vandaag afgegeven bij de dichtst bij zijnde postnl locatie.
maar heb nog geen brief dat ik dat ding kan ophalen, (heb je nodig om pakketje mee te krijgen i think)
gaat die pas volgende week komen? of is het proces zo gebouwd, dat als ze hem sorteren ergens dat dan automatisch een brief naar de ontvanger gaat? zodat die op dezelfde dag of de dag na het afgeven van pakketje (aan PostNL locatie) deze binnen krijgt.
Die brief heb je niet nodig, als je weet waar ie ligt is je id genoeg om hem op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-06-2024
Eindelijk weer een update van mijn verzending, vanochtend nog niks, net toch nog ff gechecked en zie een status wijziging:[url=http://postimage.org/]Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/9ne3zh649/Knipsel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiogek11
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-04 13:30
"RCxxxxxxxxxNL codes kan men bij deze PostNL website tracken" staat altijd onderaan,
maar bij deze krijg ik veel meer informatie.
:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

Met betrekking tot het nieuwe PostNL pakketje vanaf het postkantoor laten ophalen ipv bezorgen en zonder melding dat er een pakje is...

Kan ik nagaan of een pakketje bij het postkantoor is vastgehouden is geweest? Ik heb een pakketje wat in Augustus is verstuurd, maar nog niet is aangekomen. Het gaat trouwens om een pakketje zonder tracking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
*knip* geen discussie over moderatie in het topic

- http://www.klachtenkompas...bezorgt-niet-op-huisadres

[ Voor 69% gewijzigd door gambieter op 06-11-2015 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
rty schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:52:
Met betrekking tot het nieuwe PostNL pakketje vanaf het postkantoor laten ophalen ipv bezorgen en zonder melding dat er een pakje is...

Kan ik nagaan of een pakketje bij het postkantoor is vastgehouden is geweest? Ik heb een pakketje wat in Augustus is verstuurd, maar nog niet is aangekomen. Het gaat trouwens om een pakketje zonder tracking.
goed punt .. dat is volgens mij niet meer na te gaan, behalve dan dat jij de melding hebt ontvangen in je brievenbus.
dus ergens na aflevering supermarkt is het zoek geraakt, wie is nu aansprakelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Niet online

rty

Anoniem: 187449 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:09:
[...]

goed punt .. dat is volgens mij niet meer na te gaan, behalve dan dat jij de melding hebt ontvangen in je brievenbus.
dus ergens na aflevering supermarkt is het zoek geraakt, wie is nu aansprakelijk ?
Ik heb geen melding ontvangen, maar dat komt vaker voor.

Binnenkort maar eens een bezoek brengen aan de postkantoren in de buurt en kijken of iemand nog een pakketje heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz98
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-03 14:41
rty schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:42:
[...]
Ik heb geen melding ontvangen, maar dat komt vaker voor.

Binnenkort maar eens een bezoek brengen aan de postkantoren in de buurt en kijken of iemand nog een pakketje heeft.
Ik kwam vandaag op het postnl kantoor had een brief gekregen dat ik iets kon komen ophalen. Lagen er gewoon nog 2 pakjes voor me waar ik al enige tijd op wacht en al over had lopen klagen bij gearbest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Anoniem: 187449 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:09:
[...

De verzender is verantwoordelijk tot de deur. Als jij niks hebt gehad moet de verzender zorgen dat dat wel gebeurd...

In NL in ieder geval.

Maar die postbedrijven zijn (HELAAS) niet verantwoordelijk. Zij hebben immers (helaas) ook geen overeenkomst met de ontvanger.

[ Voor 3% gewijzigd door barrymossel op 07-11-2015 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 187449 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 01:04:
[...]

Ik denk dat dit eerder regionaal is, dan landelijk beleid.
Tot nog toe heb ik diverse zendingen gewoon via mijn vaste pakjesdiensten gekregen.
Wel een probleem met Banggood, die presteren om een zending met 4 propellers ( 8gr ) pas na 7 weken in de bus te hebben, terwijl de rest al hoog en droog binnen was na 9 dagen.

Ik bestel wekelijks via Ebay, DX en anderen maar vooralsnog komt alles tussen 8 en 30 dagen gewoon binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrimsonRider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-05 19:57
Ik ben dus al een hele tijd actief aan het bestellen in China, maar sinds kort worden pakjes niet meer thuisbezorgd. Na wat contact over en weer met PostNL, blijkt dat dat is als "de verzender daarvoor kiest". Dat blijkt dus klinkklare onzin.

De verzender weet van niets. Dit blijkt een ordinaire bezuiniging te zijn. Op het afhaalpunt waren ze zo vriendelijk om me even de instructie te laten meelezen en inderdaad, sinds 1-10 worden pakjes uit China niet meer thuisbezorgd.

PostNL ziet het als service blijkbaar. Lekkere service, ik bestel niet zodat ik alsnog naar een overvolle Primera kan op mijn vrije dag.

Hebben anderen hier ook al mee te maken gehad?

Zie ook het artikel hier: http://bestelleninchina.n...ost-niet-langer-aan-huis/
En de memo aan de bezorgers hier: http://bestelleninchina.n...ds/2015/10/postnlMEMO.jpg

Code, justify, code - Pitr Dubovich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Bezorgder dan een postbezorger

CrimsonRider schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 14:51:
Ik ben dus al een hele tijd actief aan het bestellen in China, maar sinds kort worden pakjes niet meer thuisbezorgd. Na wat contact over en weer met PostNL, blijkt dat dat is als "de verzender daarvoor kiest". Dat blijkt dus klinkklare onzin.

De verzender weet van niets. Dit blijkt een ordinaire bezuiniging te zijn. Op het afhaalpunt waren ze zo vriendelijk om me even de instructie te laten meelezen en inderdaad, sinds 1-10 worden pakjes uit China niet meer thuisbezorgd.

PostNL ziet het als service blijkbaar. Lekkere service, ik bestel niet zodat ik alsnog naar een overvolle Primera kan op mijn vrije dag.

En de memo aan de bezorgers hier: http://bestelleninchina.n...ds/2015/10/postnlMEMO.jpg
Oud nieuws, ik heb besloten nu gewoon iedere week naar de winkel waar het postnl punt is te bellen of er nog een pakje ligt, want die briefjes krijg ik niet in de bus. Vind die man heel leuk, want ik ben niet de enige die het doet.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
RobinHood schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 14:57:
[...]

Oud nieuws, ik heb besloten nu gewoon iedere week naar de winkel waar het postnl punt is te bellen of er nog een pakje ligt, want die briefjes krijg ik niet in de bus. Vind die man heel leuk, want ik ben niet de enige die het doet.
Hmm, dan zou ik toch even PostNL bellen. Die briefjes hoor je natuurlijk gewoon te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user001
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Ik vraag me eigenlijk wel af of het volgens internationale postregels toegestaan is om een aangetekende zending niet af te leveren op het vermelde adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Niet online

rty

Ik vermoed dat PostNL een maas in het contract met China post heeft gevonden en dit op deze manier uitbuit. Zal voortaan China post verzendingen ontwijken.

Gaat nog leuk worden, bij het postkantoor bij mij in de buurt is er niet echt een strakke structuur. Als je zelf weet dat er een pakketje op het postkantoor zit moet er op het postkantoor nog even gezocht worden waar het zit. Laat staan als er mogelijk een pakketje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsonRider
De Primera waar mijn spullen komen is er ook niet blij mee, de bezorgers zijn er ook niet blij mee, want dat scheelt hun inkomsten.

Leuk dat PostNL de afspraken eenzijdig wil aanpassen, fijn zo'n monopolist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Hebben anderen hier ook al mee te maken gehad? En de memo aan de bezorgers hier: http://bestelleninchina.n...ds/2015/10/postnlMEMO.jpg
Hier in de stad Groningen wordt alles uit China gewoon bezorgd, afgelopen week nog twee pakjes van Banggood ontvangen. In dat memo aan de bezorgers staat trouwens dat het uitsluitend om aangetekenden gaat, dus pakjes waarvoor je moet tekenen. Mijn ervaring met pakjes uit China is dat dat zelden voorkomt, ik heb nog maar een keer hoeven tekenen en dat al meer dan een jaar geleden. Sindsdien toch al gauw weer >80 pakjes ontvangen.

[ Voor 9% gewijzigd door grun93 op 07-11-2015 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
CrimsonRider schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 17:27:
De Primera waar mijn spullen komen is er ook niet blij mee, de bezorgers zijn er ook niet blij mee, want dat scheelt hun inkomsten.

Leuk dat PostNL de afspraken eenzijdig wil aanpassen, fijn zo'n monopolist.
Je kan PostNL moeilijk een monopolist noemen op pakjes gebied.

Ik vind het vooral apart gezien als het goedkoper voor PostNL is, waarom is het dan geen standaard optie bij elke webwinkel om direct naar een PostNL afhaalpunt te bezorgen. Bij sommige kan het, zoals CoolBlue, maar bij de meeste niet.

En voor mij persoonlijk (en ik vermoed dat ik daar niet de enige in ben) is het ideaal: Door de weeks ben ik toch niet thuis op de tijden dat PostNL langs komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Sissors schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:22:
[...]

Je kan PostNL moeilijk een monopolist noemen op pakjes gebied.

Ik vind het vooral apart gezien als het goedkoper voor PostNL is, waarom is het dan geen standaard optie bij elke webwinkel om direct naar een PostNL afhaalpunt te bezorgen. Bij sommige kan het, zoals CoolBlue, maar bij de meeste niet.

En voor mij persoonlijk (en ik vermoed dat ik daar niet de enige in ben) is het ideaal: Door de weeks ben ik toch niet thuis op de tijden dat PostNL langs komt.
binnenlandse pakketjes verdienen ze genoeg aan. daar zien ze het als "extra" service om het naar een afhaalpunt te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:03
Afgelopen weer gewoon 2 pakjes ontvangen van alibaba waarvoor ook geen handtekening nodig was! Was wel envelop formaat! (arduino's)

[ Voor 4% gewijzigd door Jan-man op 08-11-2015 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Als ondernemer hier ook mee te maken gekregen.
en heb het nodige laten uitzoeken en het ook in de hoge bomen van de acm gegooid om hierover eens uitleg te geven.

Wat ik reeds wijzer ben:
-PostNL heeft nieuwe afspraken gemaakt met China Post.
-Dit is toegestaan,

MAAR!: ACM heeft duidelijk te kennen gegeven dat postnl een alternatief moet bieden voor zijn klanten hierin en dit op zeer korte termijn mogelijk moet maken omdat ze nu hun bezorgplicht niet nakomen.
Het is absoluut niet goed gecommuniceerd naar zowel de bezorg adressen als de verzenders (zowel postnl als china post hebben hierin steken laten vallen). Er loopt ook nog een officieel onderzoek door de ACM ivm deze klachten.

Wat mij reeds op valt is dat pakketten met 3SRET niet bezorgd worden maar pakketten met 3SBIM of andere codes wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:50

ViezeVis

Sample Text

Iets is mij niet helemaal duidelijk nog. Zodra je bij Banggood kiest voor de versnelde service, dan krijg je een RS.......NL code van PostNL. Dit is toch ook een aangetekende zending in mijn ogen? Deze worden volgens mij wel gewoon bezorgd op het huisadres.

Het is in mijn ogen niet duidelijk genoeg welke zendingen nou wel of niet aan huis geleverd worden. Zijn het nou alle pakketten waar je een barcode bij krijgt, of zijn het pakketten met een bepaalde combinatie aan letters zoals RS, RC, RI etc.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
ViezeVis schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:58:
Iets is mij niet helemaal duidelijk nog. Zodra je bij Banggood kiest voor de versnelde service, dan krijg je een RS.......NL code van PostNL. Dit is toch ook een aangetekende zending in mijn ogen? Deze worden volgens mij wel gewoon bezorgd op het huisadres.

Het is in mijn ogen niet duidelijk genoeg welke zendingen nou wel of niet aan huis geleverd worden. Zijn het nou alle pakketten waar je een barcode bij krijgt, of zijn het pakketten met een bepaalde combinatie aan letters zoals RS, RC, RI etc.
Alleen dingen die via China Post naar NL gekomen zijn en die niet door de brievenbus passen.
(Banggood verzend zijn bestellingen via PostNL dus geen probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Laatst online: 21-04 12:00
paulus_01 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:37:
[...]

ook heel benieuwd - had er ietwat veel besteld - per ongeluk met registered airmail (US als land en Duits als taal gaf de european express optie niet haha).
Daarop een aantal gevraagd te annuleren omdat ik alsnog european express gebruikt heb voor paar bestellingen, maar nu de prijs weer anders is, toch maar gevraagd dat verzoek te negeren :P

Maar volgens mij kan Kenzi wel antwoord geven op wat TD gaat doen :P
@gambieter, afsplitsen is ook een kunst!!!!
Pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Whatson schreef op zondag 08 november 2015 @ 17:03:
[...]

Alleen dingen die via China Post naar NL gekomen zijn en die niet door de brievenbus passen.
(Banggood verzend zijn bestellingen via PostNL dus geen probleem)
Oftewel: praktisch elk pakket van China Post die niet door de brievenbus past. Trackingcode of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Bezorgder dan een postbezorger

Lekker handig, want hoe weet je zonder tracking code dat je pakket ergens ligt? Ja, je krijgt als het goed is een papiertje in de bus, maarja, postnl en papiertjes in de bus.... Ik heb ze nog niet gezien, maar wel al meuk kunnen ophalen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsonRider
En of het voor mij of een ander wel of niet handig is, maakt niet uit. Ik vind juist naar zo'n stampvolle Primera moeten op mijn vrije dag behoorlijk onhandig. Ik heb helemaal geen behoefte om tussen de krasloten, tabak en andere zut mijn weg te moeten vinden, parkeergeld te moeten betalen en in de rij staan te wachten. Ik bestel juist via internet omdat ik dat niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06:18
Anoniem: 569388 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 01:20:
Ik bedenk me net dat je zoveel mogelijk om Singapore Post moet vragen bij je leveranciers. Zo weet je zeker dat je pakket thuis bezorgd wordt via DPD (en je krijgt een mail en sms met tot op het uur een aflevertijdvak dat ook nog eens gehaald wordt in mijn geval). In mijn geval was het pakket met 7 dagen afgeleverd en verder is het natuurlijk fijn om zo PostNL een hak te zetten...

Misschien zijn er nog andere postbedrijven die hun post in NL NIET door PostNL laten afhandelen (zie paarposts hierboven van mij).
Singapore post gaat net zo goed met PostNL...
Dit jaar reeds een bestelling of 40 gedaan, veelal met Singapore Post, Sweden Post of China Post en tot nu toe alles aan de deur afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Hier moesten we brievenbuspakjes afhalen met inhoud van 70 cent (incl bezorgkosten)
Legitimatie, zelfs het rijbewijsnummer werd genoteerd.
da was er niet blij mee. Ze wisten niet waar ze alle vuilniszak grijze pakjes moesten laten.

Bezopen situatie als je het mij vraagt :N

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Niet online

rty

MartijnAbel schreef op zondag 08 november 2015 @ 18:12:
[...]

Singapore post gaat net zo goed met PostNL...
Dit gaat dus om postpakketten verstuurd via China post...
Singapore post zou gewoon moeten worden bezorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neolite
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-05 00:35

neolite

Immer kritisch

Wat ik mij nu afvraag is hoe PostNL garandeert dat van elk pakketje wat ze nu op een afhaalpunt laten afleveren een briefje bij de eigenlijke ontvanger beland? Want zoals ik het nu zie is dit namelijk gewoon niet.

[ Voor 14% gewijzigd door neolite op 08-11-2015 23:27 ]

'It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

neolite schreef op zondag 08 november 2015 @ 23:25:
Wat ik mij nu afvraag is hoe PostNL garandeert dat van elk pakketje wat ze nu op een afhaalpunt laten afleveren een briefje bij de eigenlijke ontvanger beland? Want zoals ik het nu zie is dit namelijk gewoon niet.
Niet. Ik denk dat dit een gevalletje-eigen-risico gaat worden dan.
http://www.postnl.nl/vers...erzendopties/aangetekend/

Zoals hier staat beschreven zou je pakket tot EUR €500 verzekerd moeten zijn. Maar onderaan staat dan heel duidelijk: "Let op: om voor schadevergoeding in aanmerking te komen, hebt u het verzendbewijs nodig". Probeer dan maar eens je gelijk te krijgen. Een Chinese barcode zullen ze niet accepteren gok ik.

//
Bovenstaande zal ook wel niet gelden voor buitenlandse zendingen.

[ Voor 4% gewijzigd door ViezeVis op 09-11-2015 06:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
bigbass schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:05:
[...]

Die brief heb je niet nodig, als je weet waar ie ligt is je id genoeg om hem op te halen.
Thanks! idd niet nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Ik ben blij met deze ontwikkelingen. De afgelopen jaren heb ik al drie een pakketje gehad wat net niet door de brievenbus paste. Doordat ik niet thuis was, lees werken, propte men het met veel geweld toch door de gleuf. Heb er drie keer een kapotte item aan overgehouden. Als je dan bij PostNL aanklopt krijg je gewoon nul op je rekest.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06:18
rty schreef op zondag 08 november 2015 @ 23:15:
[...]
Dit gaat dus om postpakketten verstuurd via China post...
Singapore post zou gewoon moeten worden bezorgt.
Hij gaf aan dat Singapore Post met DPD afgeleverd wordt, terwijl dat bij mij nooit het geval is. Alles komt bij mij met PostNL. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
ViezeVis schreef op maandag 09 november 2015 @ 06:04:
[...]

Niet. Ik denk dat dit een gevalletje-eigen-risico gaat worden dan.
http://www.postnl.nl/vers...erzendopties/aangetekend/

Zoals hier staat beschreven zou je pakket tot EUR €500 verzekerd moeten zijn. Maar onderaan staat dan heel duidelijk: "Let op: om voor schadevergoeding in aanmerking te komen, hebt u het verzendbewijs nodig". Probeer dan maar eens je gelijk te krijgen. Een Chinese barcode zullen ze niet accepteren gok ik.

//
Bovenstaande zal ook wel niet gelden voor buitenlandse zendingen.
sowieso is het alleen mogelijk om schade te claimen door degene die de overeenkomst heeft afgesloten, wat er in 99 van de 100 gevallen neerkomt op de verzender. Als ontvanger heb je wettelijk niks te maken met de vervoerder. Als ontvanger heb je een overeenkomst met de verzender.

Als je dus niks hebt ontvangen, dan leg je het neer bij de verzender. In veel gevallen dus de Chinese webshop. Hun vergoeden jou en zij gaan zelf kijken of ze een claim neer kunnen leggen bij de vervoerder (bijv. ChinaPost). Kan zijn dat ze daar niet voor betalen (net als je bij PostNL een postzegel plakt en het gewoon in de bus doet, dan zijn ze ook niet aansprakelijk), maar dat is dan hun eigen risico.

Voorbeeld: Als verzekerd verzenden bijv €0,10 per pakket kost en 1 op de 1000 pakketten raken kwijt, dan betekend dat je €100,- aan verzekeringen betaald. Als dat ene pakket dat kwijt raakt een waarde heeft van €10,-, dan kan je beter alles onverzekerd versturen en in calculeren dat je soms iets moet vergoeden. Uiteraard zijn alle getallen fictief en met andere getallen kan je andere resultaten krijgen, maar het geeft je een idee.
BadpunK schreef op maandag 09 november 2015 @ 07:57:
Ik ben blij met deze ontwikkelingen. De afgelopen jaren heb ik al drie een pakketje gehad wat net niet door de brievenbus paste. Doordat ik niet thuis was, lees werken, propte men het met veel geweld toch door de gleuf. Heb er drie keer een kapotte item aan overgehouden. Als je dan bij PostNL aanklopt krijg je gewoon nul op je rekest.
Een beetje hetzelfde als hierboven. Je hebt geen overeenkomst met PostNL en dan krijg je al snel nul op rekest. Hetgeen wat ze met je melding kunnen doen is de bezorger aanspreken, maar voor een vergoeding moet je naar verzender stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:35
Ik heb inmiddels ook een 10 tal pakketjes wat verzonden is met china post. Ik heb 5 afhaalpunten bij mij in de buurt. Gaat het altijd automatisch naar degene die met de postcode checker op postnl het dichtstbij is? Bij mij scheelt dat soms maar 100 meter. Maar om nu elke week 5 afhaalpunten af te gaan bellen of er ook wat ligt.
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.